2024 June 23 - يکشنبه 03 تير 1403
توهين "سني نيوز" به شيعيان اهل بيت
کد مطلب: ٤٧٠٠ تاریخ انتشار: ٢٧ ارديبهشت ١٣٨٧ تعداد بازدید: 182963
اخبار » عمومي
توهين "سني نيوز" به شيعيان اهل بيت

پايگاه اطلاع رساني "سني نيوز" كه گويا به اهل سنت ايران اختصاص دارد، طي گزارشي كه امروز (26 ارديبهشت) منتشر كرد، به طور مستقيم زيارت حرم مطهر ائمه(ع) را زير سوال برده و به شيعيان اهل بيت(ع) توهين كرده است.

در گزارش توهين آميز اين پايگاه اطلاع رساني آمده: امروز بسياري از قبرپرستان براي كساني كه نسبت به آنان گويا احترام قائل هستند، اوقات مشخص و «مناسبت هايي اختراع!» كرده اند كه در كنار قبرها يا مزارهاي آنان جمع مي شوند، و اعتكاف مي نشينند و عبادت مي كنند!!. كردار زشت اين بيچاره ها را همه مي دانند و مي بينند اينها واقعاً بدبخت و بيچاره هستند كه پرستش خداوندي كه آنها را آفريده و روزي ميدهد و مي ميراند و زنده ميكند، رها كرده و بندگاني را مي پرستند كه زير خاك دفن شده و قدرت و توانايي ندارند كه حتي منفعتي براي خود جلب كنند يا ضرري از خود دفع نمايند.

نام اين گزارش توهين آميز: "حل مشكل اختلاف بين علماء (وحدت عقيده)" است.

گفتني است متأسفانه اين پايگاه اطلاع رساني فعاليت خود را به طور رسمي در همان روزي آغاز كرد كه پايگاه خبري - تحليلي "شيعه نيوز" فيلتر شد.

منبع: شيعه آنلاين


Share
601 | محمد | | ٠٣:١٨ - ٠١ تير ١٣٩١ |
پيامبر گرامي و حضرت علي و باقي امامان هميشه يا الله مي گفتندو بنا به آيه ي ( لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ) پس چرا ما يا علي و يا حسين ويا زهرا درحاليکه آن بزرگواران يا الله ميگفتند چه فرقي بين ما و مسيحيان که آنها هم يا مسيح و يامريم ميگند پس بياييم به پيروي از امامان يا الله بگوييم که إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ .

پاسخ:
باسلام
دوست گرامي
ياحسين و... نوعي توسل به اين ذوات مقدس است و حضرت زهرا س و ائمه طاهرين عليهم السلام هم يا رسول الله مي گفته اند براي توضيحات بيشتر به اين آدرس ها مراجعه فرماييد:
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)
602 | سيد اكبر | Iran - Zahedan | ٠٨:٥٣ - ٠٢ تير ١٣٩١ |
باسلام من ساكن سيستان وبلوچستانم ازاين قبيل توهينات نبايد ناراحت شد چون برادران اول بدعتهاي وارداتي عربستاني وپاكستاني (انگليسي)خودشان رااصلاح كنند ازقبيل ختم بخاري (مگر خليفه دوم نفرمودند ماراكتاب خدابس است پس بخاري يك كتاب روايي است كه بعداز200سال رحلت ختمي مرتبت(ص) نوشته شد وبرخلاف گفته مولا ومقتدايشان (عمر)است نكته ديگر برسرقبرمردگانشان آينه چراغ ماشين وگلهاي مصنوعيي ميگذارند دخترانشان رابدون رضايت به عقدافرادمسن درمي آورند وافرادي كه قاچاق فروشي مكنندوبه قتل ميرسند چه اعدام ياتصادف شهيد ميدانند.
603 | آسو | Iran - Tehran | ٠٩:٤٣ - ٠٢ تير ١٣٩١ |
‏وَيَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ مَا لَا يَضُرُّهُمْ وَلَا يَنْفَعُهُمْ وَيَقُولُونَ هَؤُلَاءِ شُفَعَاؤُنَا عِنْدَ اللَّهِ قُلْ أَتُنَبِّئُونَ اللَّهَ بِمَا لَا يَعْلَمُ فِي السَّمَاوَاتِ وَلَا فِي الْأَرْضِ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَى عَمَّا يُشْرِكُونَ‏
‏ اينان غير از خدا ، چيزهائي را مي‌پرستند كه نه بديشان زيان مي‌رسانند و نه سودي عائدشان مي‌سازند ، و مي‌گويند : اينها ميانجيهاي ما در نزد خدايند ( و در آخرت رستگارمان مي‌نمايند ! ) بگو : آيا خدا را از وجود چيزهائي ( به نام بتان و انبازهاي يزدان ) باخبر مي‌سازيد كه خداوند در آسمانها و زمين سراغي از آنها ندارد ؟ ( مگر شما بتها را نماينده‌ي خدا نمي‌دانيد ؟ آيا ممكن است خدا اگر نماينده‌اي مي‌داشت از بودن آن بي‌خبر مي‌گشت ، ولي شما باخبر از آن مي‌شديد ؟ ! ) . خداوند منزّه ( از هرگونه انبازي ) و فراتر از آن چيزهائي است كه مشركان انبازشان مي‌دانند . ‏ ‏
604 | محمد | | ٠٥:٥٥ - ٠٥ تير ١٣٩١ |
اصلا اين جوابي که شما دادين قابل توجيه نيست من دارم ميگم آن بزرگواران هميشه حاجت خود از الله مي خواستند و شفاعت خود را از او مي خواستند يعني امام حسين بعد از شهادت پدرش هيچوقت نگفت يا علي به دادم برس يا يا محمد مدد چرا ما از آنها پيروي نميکنيم بعدش هم يه سوال ديگه چرا علماي شيعه مثل اهل تسنن نيامدند و کتابهاي خودشون رو تصحيح و تضعيف کنند؟ مثلا کتاب کافي يا بحارالنوار يا استبصار من نوعي از کجا بفهمم که اين روايت صحيح هست يا خير و آخرين سوال شما که ادعاي پيروي از اهل بيت دارين چرا در چهار کتاب اصلي شيعه يعني کافي من لا يحضر استبصار و تهذيب يک روايت صحيح از حضرت زهرا که راويش خود بزرگوار باشند ندارين؟ اميدوارم اين متن رو بذارين تا همه ببينن

پاسخ:
باسلام
دوست عزيز
ائمه عليهم السلام در دوران امامتشان، خودشان واسطه فيض بوده اند لذا چنين كاري نمي كرده اند. در مورد شفاعت در آدرسهاي ذيل به تفصيل سخن گفته شده است.
كتابهاي شيعه هم تصحيح شده اند شما اطلاعي نداريد.
حضرت زهرا سلام الله عليها هم جز مواقع ضروري در معرض ديد افراد نامحرم قرار نمي گرفتند تا فردي از ايشان روايت نقل كنند و در اين كتب و ديگر كتب تاريخي روايي از ايشان بتوسط ذي رحم و اصحاب جليل القدر روايت نقل شده است در ثاني به علت حضور رسول الله صلي الله عليه و آله و پس از ايشان حضرت علي عليه السلام مردم به آنها مراجعه مي كردند و ايشان هم لزومي براي حضور در اجتماع نمي ديدند بخصوص اينكه در مورد مسائل محرم و نامحرم بسيار حساس بوده اند.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)
605 | رامين مهديان | Iran - Nā’īn | ١٣:١٨ - ١٣ تير ١٣٩١ |
چرا حضرت محمد با ان همه دانشي كه از سوي خداوند دريافت كرده بود ماهواره را اختراع نكرد وتلوزيونها را برپا نساخت تا پيامهايش را به عموم دنيا برساند تا باين كار هم معجزه اش را نشان دهد وهم مردم دنيا از اطلاع رساني كافي بهرمند شوند ويا چرا حضرت علي با دانش امامت يك تلمبه براي كشيدن اب از چاه نساخت ويا روش نوين توليد وپروش دام وطيور وباغداري را براي پيروانش اماده نكرد تا براي جهانيان معلوم شود كه امام شيعيان هم دنياي اخرت مي انديشد وهم براي رفاه مردم دنيا كار ميكند وچرا همه پيامبران بزرگ به جاي حرف زدن عمل نكردند وتنها به جنگ وجدل با مخالفانشان برخاسته بودند اگر امام حسين در زمان خودش مي توانست با دانش اسماني كه از امامت يافته بود نتوانست براي مردم عصر خود موبايل تلوزيون راديو وبه جاي شتر وماشين وبراي جنگ تفنگ بسازد ويا ابزار الات ساختماني وايجات نهرهاي اب وگرفت انرژي از اب ويا اختراع تئربينها براي تئليد روشناي بسازد تا مردم بتوانند شيفته اش شوند ومخالفانش هم با او موافق ميشدند ومرام اسلامي ديگر تحريف نمي شد وچرا حضرت محمد دستگاه چاپ نساخت تا حرفهايش در وسعت گسترده در ميان مردم جهان مانند امروز انتشار دهد تا ديگران نيايند بعد از مدتي گفته هايش را جمع اوري كنند وحالا معلوم شود كه كدامينش تحريف شده ويا اين همه اختلاف دربين مسلمانان باشد مگر محمد اخرين پيامبر نبود واز جانب خدا مبعثوث نشده بود بس چرا فقط درعربستان برپاخاست و23 سال حرف زد وبعد از خودش شاگردانش نتوانستند از او پيروي كنند وهركدامشان حرفهاي خودشان را زدند ايا خداوند مصلحت ميديد كه باز مردم در جهل بمانند وسخنان پيامبرش در هاله از ابهام بماند واگر محمد داري علم ودانش بود والبته از نظر مسلمانان همه علوم در قران هست ومحمد هم از ابتداي خلقت از عالم خدائي وجود داشته پس چرا چنين كسي براي تسليم كردم مردم نادان وبيسواد تنها با كشتار كار ميكرد ايا نمي توانست با اختراعات واكتشافاتي كه از خدا درخاست مي كرد بتواند محروميت زدائي كند وبه مردم روش زندگي كردن واسيتفاده از منابع زمين بتوانند زندگي كنند وچرا اين نوع كارها را نكرد تا اينكه بعد از هزاران سال غربيان بتوانند چنين كنند وبرسر مسلمانان بزنند سوالات بسياري هست ولي از كارهاي غير عقلاني كه به موسي وعيسي ومحمد ميزنند دور از مقام والاي انساني هست مانند شق القمر كرد محمد كه هيچ منفعت مادي ومعنوي براي مردمان ان عصر وامروز ندارد ويا عصاي موسي كه اب نيل را مشكافد در صورتي كه موسي ميتوانست با اختراعات مدرن فرعونيان را زيردست خود بگيرد نه اينكه با انها بجنگد در رود نيل شكاف كند ويا عيسي كورها را چشم ميدهد ايا بهتر نبود بيمارستان وپزشك تربيت ميكرد كه علم سلامتي وپزشكي 2000سال به جلو مي افتد.

پاسخ:
باسلام
دوست گرامي
دنيا محل فعل و انفعالات طبيعي است مگر آنچه خدا بخواهد و معجزات انبياء طبق فهم مردم زمان خودشان بوده است ما در مورد اكثر انبيا مي بينيم كه مردم زمانشان آنها را به خاطر همين معجزات، ساحر مي خواندند و مردم عادي هم قبول مي كردند به نظر شما اگر آنها اين كارهايي كه شما مي فرماييد انجام مي دادند جوابي غير از اين از مردم مي شنيدند.
برخي از معجزاتشان هم طبق درخواست مردم بوده مثل شق القمر
در دنيا قرار است مردم بيايند و آزمايش شوند اين سنت خدا است قرار نيست به زور مردم هدايت شوند.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)
606 | علي | Iran - Zarrīn Shahr | ٠٢:٢١ - ١١ مرداد ١٣٩١ |
خيلي بي فكراند كه اول نميرن دلايل ما رو مطالعه كنند بعدش ميان توهين ميكنن!!!!!! ايمه خودشون واسطه فيض اند يكي از مطالبي كه قبر پرستي ما رو نفي ميكنه نماز خوندن تو حرم اهله بيته
607 | محمد ، شيعه علي ابن ابي طالب | Iran - Tehran | ٠٣:٢٩ - ١٩ مرداد ١٣٩١ |
باسلام من فقط يه چيز ميگم اونم اينكه: اولا نبايد بين مسلمونا تفرقه بيوفته ، چون اين دقيقا خواسته اسرائيل و آمريكاست ثانيا برادران اهل سنت را نصيحت ميكنم كه برن در مورد شيعه بخونن و بدونن شيعه و حضرت علي (ع) چه مظلوميت هايي داشته و ... ثالثا من هميشه گفتم ما شيعه امام معصوم و پاكدامن ، اميرالمومنين ، حضرت علي (ع) هستيم،بعدشم اينكه خلايق هرچه لايق ، هر كي ديگه ميخواد اسلام رو از جاي ديگه بگيره ...
608 | محمد | | ٢٠:٤٤ - ١٩ مرداد ١٣٩١ |
سلام.روي سخنم با مولويان عزيز است.من جواب تمام سوالات ساده وبي پايه و اساس شمارا به جناب دكتر تيجاني بزرك مذهب خودتان بر ميگردانم . حتما ايشان را قبول داريد.نگويد نه كه برايتان خيلي گران تمام ميشود البته از جانب پيروانتان.
609 | زرتشتي | Iran - Tehran | ٢٣:٣١ - ١٩ مرداد ١٣٩١ |
همتون ميدونيد كه اگر تا صد سال هم همين طوري ادامه بديد آخر هم نميفهميد تسنن حق است يا تشيع پس بهتره اگر ميخواهيد حق رو بدونيد بريد و كمي تحقيق كنيد ... شما سني ها از كتاب هاي خودتان حرف ميزنيد شيعه ها هم از كتاب هاي خودشان . علم آنقدر پيشرفت كرده وساليان سال هستش كه در اون مناطقي كه اسلام ظهور كرد تحقيق شده . همه ي متخصصان و استادان خارجي و داخلي چه مسلمون و چه مسيحي و چه بي دين بعد از اين همه تحقيق همه ي شك و شبهات رو از بين بردن بيخودي با هم دعوا نكنيد . من فقط گوشه اي از اين تحقيقات اثبات شده رو ميگم كه اين همه چيز رو ثابت ميكنه كه حضرت ابوبكر و حضرت عمر و حضرت عثمان چه زحمت هايي كشيدن و چه جانفشاني هايي كه كردن و فقط اين سوال رو از سني ها ميپرسم و ميخوام كه اونا فقط جواب بدن و بفهمن كه مذهبشون مذهب درست و كامليه و تشيع مذهب غلط و نادرستيه . سني ها خودتون وقتي ميدونيد كه زمان پيامبر حضرت ابوبكر و حضرت عمر و عثمان در كنار پيامبر چطور به تبليغ دين اسلام پرداختن و محمد (ص) رو ياري كردن . طبق همين تحقيقات ما ميتوانيد بفهميد كه حتي حضرت ابوبكر و عمر و عثمان از خود پيامبر هم بيشتر براي اسلام زحمت كشيدن . چون من كه مسلمان نيستم و اون كسايي هم كه درمدينه و بصره و عراق و بقيه جاها تحقيق كردن بيشتر از كشورهاي آلمان و فرانسه و اتريش و ژاپن هستن و اون ها اعلام كردن كه زحمت هايي رو كه سه خليفه ي اول كشيدن اصلا قابل مقايسه با زحمت هايي كه حضرت علي كشيده نيست چون حضرت علي خلافتش حتي به دوسال هم نرسيد اما همونطور كه گفتيم حضرت ابوبكر و عمر عثمان ساليان سال براي اسلام زحمت كشيدن و به تبليغ دين پيامبر پرداختند و مهمترين دليلي كه تحقيق كنندگان خارجي دادند كه اثبات ميكنه حضرت ابوبكر و عمر و عثمان از پيامبر هم بالاتر هستن و زحمت بيشتري كشيدن و اسلام گراهاي واقعي بودن اين است كه آنان در هنگام خلافتشان براي بعد از خودشان جانشين انتخاب كردن و نذاشتن اسلام بعد از مرگشان به ژايان برسه حضرت ابوبكر حضرت عمر را انتخاب كرد و حضرت عمر حضرت عثمان را به عنوان جانشين انتخاب كرد ولي پيامبر هيچ جانشيني براي خود انتخاب نكرد و بعد از مرگش اسلام به خطر افتاد آيا غير از اين است اي برادرهاي سني جواب اين سوالمو بدهيد .
و بيشتر از اين هم با اين شيعه هاي نادان كه هيچي از قرآن و خلفا نميدانند بحث نكنيد
610 | مهدي | | ٢١:٤٣ - ٢٦ مرداد ١٣٩١ |
دوستان شيعه زياد از اين عمري ها و بكري ها ناراحت نشيد چونكه هنوز اونها تكليفشون با خودشون معلوم نيست. اون عمري ميگه كه تعداد شيعه ها كم تر است و تعداد عمري ها بيشتر خب اين درسته ولي دليل كه نميشه هر كي تعدادش بيشتر باشه اون درست ميگه.اون عمري كه اين حرف رو ميزنه حتما يا قرآن نخونده يا خونده و خودشه زده به نهفي چون كه قرآن كريم در پايان بسياري از آيه ها مي فرمايد كه اكثر آنها غافلند يا اينكه اكثر آنها نمي دانند. عمري عزيز اين رو بدون هميشه حق و حقيقت با اكثريت نيست.سرنوشت اقوام قبل از پيامبر (ص) را يه مطالعه كن و ببين كه بيشتر مردم در يك قوم كافر بودند و به پيامبر وقت ايمان نياوردند.
611 | موسوي | | ١٣:٤٠ - ٢٧ مرداد ١٣٩١ |
اي آنکي درباره اهل تشيع حرفي بخودي زده بودي شما نه سني اهستي ونه شيعه يک آدم درغ کو هستي چرا سنيها هم در کتابهايش رفتن سريقبرستان رامستحب مداند بل اطفاق
612 | عبدالله | Iran - Tehran | ٠٧:٠٤ - ٢٨ مرداد ١٣٩١ |
م?خواستم بدونم اهل تش?ع چرا از حضرت ابوبکر،عمر،عثمان خوششان نم? آ?د.مگر ابوبکر ?ار غار پ?امبر(ص) نبود و دخترش را به نکاح پ?امبر در ن?اورد.مگر عمر از پ?امبر نخواست تا دعوت به اسلام را علن? کند و همچن?ن ا?ران وسا?ر کشور ها را مسلمان کرد.مگر عثمان قرآن را جمع آور? ننمود و دو دختر از پ?امبر(ص)را به همسر? گرفتند.?عن? ا?شان ا?ن همه ب? غ?رت بودند که خلافت عل?( کرم الله وجه )را غصب کنند و به گفته پ?امبر (ص) عمل نکنند.تورو خدا ?ک جواب? به من بده?د.

پاسخ:
باسلام
معلوم نيست ابوبكر يار غار بوده است يا ديگري! در اين مورد به اين دو آدرس برويد:
زنان پيامبر هم همه آنها خوب نبوده اند تازه اگر خوب باشند هم دليل خوبي پدرانشان نمي شود در اين آدرس حقايقي را در مورد عايشه بخوانيد:
دعوت اسلام به دستو خدا مخفي و پس از آن علني شد به عمر ربطي ندارد تازه عمر سال 5 يا 7 ايمان آورده كه چند سال از علني شدن اسلام مي گذشته است.
عمر ايران را فتح كرد نه مسلمان آنها بعد كم كم مسلمان شدند.
در جمع آْوري قرآن اختلاف است به اين آدرس مراجعه كنيد:
دو دختري كه عثمان از پيامبر ص داشت اختلاف است كه دختر خودشان بوده يا ربيبه ايشان از خديجه س در خانه رسول الله ص
خلافت را هم غصب كرده اند بي غيرت يا هرچي كه بودند!
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)
613 | سيدناعلي بن ابيطالب | | ٠١:٥٩ - ٢٩ مرداد ١٣٩١ |
بسم رب الحسين يکي از شخصيت هايي که اهل سنت به او ارادت شديد دارند عبدالله بن عمر است.حال ميخواهم کمي شخصيت او را بررسي کنم.بخاري نقل مي کند: ((حدثنا ابن وهب عن يونس عن الزهري عن سالم عن ابن عمر عن أخته حفصة ان النبي صلى الله عليه وسلم قال لها ان عبد الله رجل صالح)) . "يعني او فردي صالح بوده" . (صحيح البخاري کتاب فضائل الصحابة باب ۱۹ مناقب عبد الله بن عمر) حال گوشه اي از جنايت هاي او مي پردازيم: 1-توهين به رسول خدا(ص) از عبدالله بن عمر نقل شده است که: إرتقيت يوما علي ظهر بيت لنا، فرأيت رسول الله علي لبنتين مستقبلا بيت المقدس لحاجته ما همسايه رسول اکرم بوديم و يک روز رفتم پشت بام و خانه هاي همسايه ها را نگاه مي کردم و خانه رسول اکرم را ديد مي زدم، ديدم رسول اکرم دو خشت آجر گذاشته و رو به بيت المقدس دارد قضاي حاجت مي کند.(صحيح البخاري – البخاري – ج ۱ – ص ۴۵- دارالفکر) اين صالح بودن هست ديگه که بدون اجازه و به نيت ديد زدن آدم بياد بالاي پشت بام و منزل رسول الله را ديد بزند؟ 2-عدم بيعت عبدالله بن عمر با علي بن ابيطالب چندين نفر با علي بن ابيطالب در زماني که به عنوان خليفه انتخاب شد بيعت نکردند. افرادي از قبيل: قدمه بن مظعون. عبدالله بن سلام. مغيره بن شعبه. عبدالله بن عمر. سعد بن ابي وقاص. صهيب. زيد بن ثابت. اسامه بن زيد. کعب بن مالک لم يباعه قدامة بن مظعون وعبد الله بن سلام ، والمغيرة بن شعبة ، وعبد الله بن عمر ، وسعد ، وصهيب ، وزيد بن ثابت وأسامة بن زيد ، وکعب بن مالک ، وهرب قوم إلى الشام وهؤلاء يسمون العثمانية. تذکره الخواص ص58 3-بيعت عبدالله بن عمر با يزيد و عبدالملک عقيده عبدالله اين بود که زماني که در اختلاف باشد بيعت نمي کرد. از همين رو با ابن زبير بيعت نکرد و… اما با يزيد بيعت کرده است. با عبدالملک هم بعد از قتل ابن زبير بيعت کرد وکان رأى أنه لا يبايع لمن لم يجتمع عليه الناس ولهذا لم يبايع أيضا لابن الزبير ولا لعبد الملک في حال اختلافهما وبايع ليزيد بن معاوية ثم لعبد الملک بن مروان بعد قتل بن الزبير فتح الباري – ابن حجر – ج ۵ – ص – ۱۸- دار المعرفة 4-بيعت با "پاي"حجاج عبدالله بن عمر فرزند خليفه دوم که خارج از شهر بود، در پايان شب به شهر بازمي‌گردد. وي که اجساد بي‌سر آويزان را مي‌بيند، وحشت مي‌کند و به محل استقرار حجاج مي‌رود تا با او بيعت کند. نگهبان مي‌گويد حجاج خوابيده و او مي‌گويد بگو فرزند خليفه دوم براي بيعت آمده است نگهبان به حجاج مي‌گويد و حجاج عبدالله را به داخل مي‌خواند. سپس به او مي‌گويد چرا شب آمدي؟ گفت بيرون شهر بودم. پرسيبد چرا نگذاشتي صبح بيايي؟ عبدالله بن عمر که ترس بر او مستولي شده بود، مي‌گويد ترسيدم تا صبح بميرم و تکليف شرعي خود را که بيعت با شما است، ادا نکرده باشم. حجاج که فرد زرنگي بوده، مي‌گويد تو از اجساد بدون سر ترسيدي و گفتي نکند خودت نيز يکي از آنان شوي. به همين دليل شبانه آمدي. اکنون من خوابم و نمي‌توانم بنشينم. سپس پاي خود را دراز مي‌کند و مي‌گويد با پايم بيعت. فرزند عمر با پاي او دست مي‌دهد! دوستان متوجه شديد يک شخص صالح چه شرايطي دارد؟ 1-چشم چران است و خانه مردم را ديد ميزند.2-با خليفه رسول الله بيعت نمي کند.3-با يزيد سفاک بيعت مي کند.4-با پاي حجاج سفاک بيعت مي کند ممنون ميشم اين مسائل رو دوستان اهل تسنن واسه ما توضيح بدن. "لعن الله قاتليک يا فاطمه"
614 | سيدناعلي بن ابيطالب | Iran - Tehran | ٢١:٢٨ - ٣١ مرداد ١٣٩١ |
بسم رب الحسين يکي از ايراداتي که هميشه اهل سنت به شيعيان مي گيرند اين است که مي گويند: روافض به رسول الله بي ادبي مي کنند. در اين مطلب قصد دارم به بررسي روايتي از صحيح مسلم بپردازم که شايد براي شما مخاطب گرامي هم جذاب باشد توهين به رسول الله در صحيح مسلم إن رجلا سأل رسول الله صلى الله عليه وسلم عن الرجل يجامع أهله ثم يکسل هل عليهما الغسل وعائشة جالسة فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم انى لافعل ذلک انا وهذه ثم نغتسل مردي از رسول الله پرسيد در مورد مردي که با همسرش رابطه برقرار مي کند اما دچار کسالت مي شود و مني از او خارج نمي شود. آيا بر آن زن و مرد غسل واجب است. رسول الله پاسخ داد: همانا من و اين زن ((عايشه)) اينکار را کرديم و پس از آن غسل کرديم عمدة القاري – العيني – ج ۳ – ص ۲۴۸- دار إحياء التراث العربي صحيح مسلم – مسلم النيسابوري – ج ۱ – ص ۱۸۷- دارالفکر يک نکته بسيار مهم: به سبک پاسخ دادن رسول الله توجه کنيد: جلوي مردان نامحرم به همسرش اشاره مي کند و مي گويد ما با هم چنين کرديم بعدش غسل کردي به نظر شما آيا اين روايت توهين به رسول الله نيست؟ آيا اين زدن برچسب بي غيرتي به رسول الله نيست؟ نظر شما چيست؟ لعن الله قاتليک يا فاطمه
615 | محمد طاها | | ٠١:٢٩ - ٠٢ شهریور ١٣٩١ |
سلام
خدا شما را هدايت کند .در جواب نظر 602 بايد گفت اگر دخترانشان را به زور ميدهند يا نمي دهند اولا شما سرتان تو کاسه خودتون باشه دوم از شما بهتر ند که دخترانتان 100 شوهر بي عقد دارند و يک شوهره عقد کرده . حجاب دارند نه مثل شما به ظاهر پوشيده . مگر دختر پيامبر چنين بود که شما چنين هستيد مگر امامان شما چنين بودند .خودتان قضاوت کنيد .
متشکرم .
616 | احددددددد | Iran - Tehran | ١١:٤٦ - ٠٤ شهریور ١٣٩١ |
سلام . فقط ميخواستم بگم خسته نباشيد .
617 | احمد | Japan - Chiyoda | ١٠:٤٢ - ٠٥ شهریور ١٣٩١ |
شما لطف بفرمائيد به دولت محترمتان بگوئيد فيلترها را از روي سايت سني نيوز بردار تا تمام مشکل ها حل شود و به سوالات شما پاسخ داده شود.
618 | مجيد م علي | | ٢٤:٢٤ - ٠٥ شهریور ١٣٩١ |
الله اکبر با سلام احمد اقا اگر دولتمان است بشما چه شما از دولت خودتان بخواهيد که از يهود و نصارا تبعيت نکنند . شما از دولتان بخواهيد تابع شجره ملعونه نباشد . شما از دولتتان بخواهيد مردم بيگناه عراق سوريه افغانستان ليبي و مصر ..... را قتل عام نکنند . شما از دولتتان بخواهيد مزدوران شجره ملعونه را از بحرين عزيز بيرون بکشند . براي جواب دادن به چي احتياج داري؟؟؟؟ کتب اون بحساب علمايتان کداميکشون ؟؟؟ بگو تا برايت بفرستم . در ضمن به دولتت بگو اينهمه اراجيف ابن تيمه و کلاب عابد ابن تيمه را بخورد مسلمانان ندهد بعد خواهي ديد که مشکلات براحتي حل خواهد شد . لبيک يا علي
619 | محدثه اكبرزاده | Iran - Zarand | ٢٣:١٩ - ٠٧ شهریور ١٣٩١ |
ايشان حاجتهاي خورراازخداميخواستندوفقط شفاعت خودراازائمه خواستارند
620 | عثمان | Iran - Rasht | ١١:١٦ - ٠٨ شهریور ١٣٩١ |
يکي به ما بگه چرا سايت سني انلاين فيلتر شده؟ فقط به خاطر انتقادي کوچيک.
621 | ابراهيم شاهنظري | Iran - Shiraz | ٠٤:٢٩ - ٠٩ شهریور ١٣٩١ |
بسم الله الرحمن الرحيم برادران و خوهران سلام از اهل تسنن چند سوال دارم جواب بدهند البته با دقت و تفکر سوال اول : خلفاي شما چه موقع (چند سال بعد از مبعث پيامبر (ص) ) مسلمان شدند؟ و ايا قبل از اينکه مسلمان شوند اهل کتاب بودند؟ سوال دوم : در جريان مباهله پيامبر چه کساني را به همراه داشتند و چرا؟ سوال سوم:براساس کتاب خدا پيامبر نه مجنون است و نه شاعر .... يعني حرفش حق واعمالش حق حالا اين چنيين پيامبري مي تواند قبل از اينکه از دنيا به هر علت ( شهادت و مرگ طبيعي ) برود جانشين بعد از خود را تعيين نکرده باشد ؟ سوال چهارم : بنيانگذاران (امامان 1 شافعي 2 حنبلي3 مالکي4ابوحنيفه) ايا در زمان پيغمبر (ص) بودند؟ سوال پنجم: چه کسي در شب معراج در جاي پيغمبر خوابيد؟ سوال ششم:بعد از اينکه درب خانه هاي که به مسجد به دستور پيامبر و به امر خدا بسته شد درب خانه چه کساني بسته نشد و چرا؟ سوال هفتم : ايه تطهير در شان و منزلت چه کساني صادر شده است؟ سوال زياد است اما خواهش مي کنم با هيچ گونه تعصب کورورانه جواب ندهد بنشينيد تفکر کنييد از علمان خودتان بپرسيد و در کتابهاي تاريخ تحقيق کنيد
622 | احسان | Iran - Shiraz | ١٤:٥٢ - ١٨ شهریور ١٣٩١ |
لعنت به آنکه پايه گذارِ سقيفه شد لعنت به هر کسي که به ناحق،خليفه شد لعنت به آنکه بر تنِ اسلام خرقه کرد اين قومِ متحد شده را فرقه فرقه کرد تکفير دشمنانِ علي رکن کيش ماست هر کس محبِ فاطمه شد قوم و خويش ماست ما هم کلامِ منکرِ حيدر نمي شويم با قُنفُذ و مُغِيره برادر نمي شويم ما از الست طايفه اي سينه خسته ايم ما بچه هاي مادرِ پهلو شکسته ايم ما را نبي،قبيله ي سلمان خطاب کرد روي غرور و غيرت ما هم حساب کرد از ما بترس،طايفه اي پر اِراده ايم ما مثلِ کوه،پشتِ علي ايستاده ايم شمشيرِ خشمِ شيعه پديدار مي شود وقتي که حرفِ کوچه و ديوار مي شود --- عبدالمطلب جدّ پيغمبر صلي علي عليه و آله و سلم،يه کنيز داشت به اسم صحّاک،اين کنيز حبشي شتر چران بود،يه زنِ بي حيا و فاسد بود،يه روز يه غلام حبشي صحّاک رو مي بينه،و بعد از مدتي با هم يه عمل خلاف شرع مرتکب ميشن،صحّاک باردار ميشه و بعد از مدتي فرزندي حرام زاده به نام خطّاب به دنيا مياد،حضرت عبدالمطلب از اين قضيه با خبر ميشه و صحّاک رو داغ مي کنه و از مکّه بيرون مي کنه،صحّاک رفت و بعد از چند سال که خطاب بزرگ ميشه،(قلم از نوشتن اين قسمت شرم داره!) روزي خطّابِ بي غيرت با مادرش يعني صحّاک زنا مي کنه! صحّاک از پسر حروم زاده ي خودش باردار ميشه! از خجالت و ترس از رسوايي اين دختر بچه رو توي يه بيابان ميذاره سر راه،هشام اين بچه رو پيدا مي کنه و بزرگش مي کنه،اسم اين دختر رو خثيمه ميذاره،روزي خطاب خثيمه رو مي بينه و يه دل نه صد دل عاشقش ميشه! لا اله الا الله! خطاب خثيمه رو از هشام خواستگاري مي کنه! خثيمه از يه بعد ديگه خواهر خطاب هست چون مادر جفتشون صحاک بوده! با هم ازدواج مي کنن و بعدها جناب عمر بن الخطّاب به دنيا مياد! عجب شير تو شيريه! اللهُ اکبر! نام: عمر بن خطاب. نام پدر و جد و دايي : خطاب. نام مادر و خواهر و عمه : حنتمه . کنيه: ابوحفص. شغل: در جاهليت دلال دراز گوش و يا شتر چران.. شغل پدر : دزدي مشهور در قريش و الاغ فروش و خرچران. مشخصات ظاهري: قد بلند - لاغر - سرش بي مو و گندمگون. فرزندانش: عبدالله- عبيدالله- عاصم- زيد- عبد الرحمن- حفصه. مشخصات اخلاقي: تندخويي و غضب و تازيانه هاي او بين همه مشهور بوده . (سند: مسند احمد حنبل ج ۱ ص ۵۵ - الکامل (ابن اثير) ج ۲ ص ۱۳۵ و ۳۲۷ - صحيح بخاري ج ۱۰ ص ۴۴ - سيره ابن هشام ج ۴ ص ۲۳۸و....) و شديدا سنگدل و غليظ القلب بوده است. مدت خلافت بناحق: ۱۰ سال و ۶ ماه و ۴ روز . سن : ۵۲ يا ۵۴ يا ۵۵ يا ۶۰ يا ۶۳ يا ۶۴. تاريخ به هلاکت رسيدن : نهم ربيع الاول (سند: شاخه طوبي (نوري) ص ۱۵ و ۱۶ (خطي) - عقد الدرر ص ۶۸.) صهاک هم مادر خطاب است و هم همسر خطاب خطاب هم پدر عمر و هم دايي عمر مي باشد چون خطاب و حنتمه مادر عمر از يک رحم{صهاک} مي باشند حنتمه دختر صهاک است چون از رحم وي بوده و هم نوه صهاک است به جهت اين که دختر خطاب و خطاب پسر صهاک است (حنتمه) هم مادر عمر است و هم خواهر عمر، چون حنتمه و عمر از يک پدر مي باشند بقيه رو ديگه نگم بهتره چون کار به جاهاي باريک ميکشه! در بحار الا نوار جلد ۳۱ باب مطاعن عمر {ص۹۹و۱۰۰ } در کتاب لسان الواعظين{ص۳۵۷}از محمدبن شهر آشوب مازندراني و غيره در ملل و نحل و مثالب الصاحابه جلد دوم خطي از کتاب المناقب ابن شهرآآشوب ،که متاسفانه هنوز چاپ نشده است کتاب التنقيح في النسب الصريح *** عمر بن خطاب گفت : «أيها الناس ! تعلموا أنسابکم أرحامکم ولايسألني أحد ما وراء الخطاب>> يعني ؛ اي مردم ! نسب خود را ياد بگيريد و کسي تا قبل از خطاب از من سئوال نکند ( تاريخ المدينة المنورة ج 3 ص 797)
623 | رضا رحماني | Iran - Shiraz | ١٥:٠٠ - ١٨ شهریور ١٣٩١ |
سلام دوستان من ساکن کردستان )سنندج ( هستم،من تا 2سال پيش سني بودم،تا اينکه يک بار به مراسم عزاداري امام حسين رفتم البته کاملا اتفاقي،بسيار تحت تاثير قرار گرفتم،خيلي درباره ي تشيع تحقيق کردم و بالاخره با افتخار شيعه شدم،اميدوارم پدر و مادرم هم شيعه شوند!
624 | وحيد | Canada - Beauharnois | ١٣:١٣ - ١٩ شهریور ١٣٩١ |
با سام عليک خدمت برادران رافضي خواستم بگم شما در حدي نيستيد که بخواهيد اسم صحابه و يا اهل سنت ببريد مادر مذهب شما مسيحيت هست پس بچسبيد ب مادرتون .با تشکر
625 | سيدناعلي بن ابيطالب | Iran - Tehran | ١٢:٥٧ - ٢٣ شهریور ١٣٩١ |
بسم رب الحسين سلام . جان ابوبکر و عمر متن زير را بخوانيد تا بفهميد که آيا واقعا صحيح بخاري و صحيح مسلم محکم ترين کتاب ها بعد از قرآن هستند؟ پيامبري قاتل و بي اعصاب در صحيح بخاري!! در اين مطلب قصد دارم شما را با روايتي در صحيح ترين کتب اهل سنت آشنا کنم پيرامون نبي خداوند يعني موسي بن عمران. درخواست ميکنم در فضايي آرام و بدون تعصب مطالعه کنيد بخاري از ابوهريره چنين ذکر کرده اند: عن ابن شهاب عن سعيد بن المسيب وأبى سلمة ان أبا هريرة رضي الله عنه قال سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول قرصت نملة نبيا من الأنبياء فأمر بقرية النمل فأحرقت فأوحى الله إليه ان قرصتک نملة أحرقت أمة من الأمم تسبح الله باب حرق الدور والنخيل صحيح البخاري – البخاري – ج ۴ – ص ۲۲- دارالفکر البته شايد دوستان بگن تو روايت که نيومده منظور موسي بن عمران است. اينم سند در اين باره: حديث أبي هريرة قرصت نملة نبيا من الأنبياء فأمر بقرية النمل فأحرقت هو موسى ابن عمران کليم الله مقدمة فتح الباري – ابن حجر – ص ۲۸۸- دار إحياء التراث العربي (( مورچه اي از مورچگان پاي پيامبري را گزيد (( موسي بن عمران)) آن پيامبر دستور داد که دهکده مورچگان را به آتش بسوزانند. وحي رسيد: مورچه اي تو را گزيد. تو امتي از تسبيح گويان الهي را به آتش سوزاندي)) اسناد: صحيح البخاري – البخاري – ج ۴ – ص ۲۲- دارالفکر صحيح مسلم – مسلم النيسابوري – ج ۷ – ص ۴۳ ((باب تحريم القتل الهره))- دارالفکر سنن ابن ماجة – محمد بن يزيد القزويني – ج ۲ – ص ۱۰۷۵- دارالفکر سنن أبي داود – ابن الأشعث السجستاني – ج ۲ – ص ۵۳۲- دارالفکر سنن النسائي – النسائي – ج ۷ – ص ۲۱۰ – ۲۱۱- دارالفکر السنن الکبرى – البيهقي – ج ۵ – ص ۲۱۳ – ۲۱۴- دارالفکر عمدة القاري – العيني – ج ۱۴ – ص ۲۲۰- داراحياء التراث العربي چند سوال از دوستان اهل سنت: مگر پيامبران خداوند بهترين مردم در اخلاق نيستند؟ چگونه مي شود پيامبر خدا گناه يک مورچه را به گردن تمامي قبيله بيندازد؟ اين پيامبر خدا که از با يه نيش زدن يه مورچه اينقدر بي اعصاب بوده. خدايي نکرده اگر عمر بن خطاب در زمانش بود و بهش ميگفت هذيان مي گويي. فکر کنم اصل و نسب عمر بن خطاب را مي سوزاند. نظر شما چيست؟ اگر پيامبر خدا چنين سريع غضبناک مي شود. اخلاقش در حد يک انسان معمولي هم نيست. چون يک انسان معمولي هيچگاه بخاطر يک گزيدن اينقدر غضبناک نمي شود. واقعا چرا در صحيح ترين کتاب اهل سنت مقام رسول الله را اينقدر پايين مي آورند که حتي از فردوسي شاعر ايراني مقامش پايين تر مي شود؟ فردوسي چنين گفت: ميازار موري که دانه کش است / که جان دارد و جان شيرين خوش است اما جناب موسي بن عمران کل طايفه مورچه ها رو بخاطر نيش يکي کشت نظر شما چيست؟
626 | عمر فاروق | United States - Atlanta | ١٨:٥٦ - ٢٦ شهریور ١٣٩١ |
لعنت خدا بر شما منافقان کوردل که اينچنين پيامبر را در قبر مي لرزانيد.
627 | عبدالله | Iran - Tehran | ٠٢:٢٩ - ٢٩ شهریور ١٣٩١ |
بردران شيعه فقط اينو مي گم واسه تفكرات تتون كه اسلامو زير برده متاسفم بريى مطالعه كنيد هميشه هم وقتي مي خواي حقيقتو ىريابين اول تعصبتون رو كنار بزارين بعد بيايين سخنان منتقعداتون و اون تفكر و عقيده تون و كتب هاي خودتونو بررسي كنين اينو حتما جدي بگيرين و بهش عمل كنيد بعد بياييد اين جا نظر بدين
628 | عليرضا ن | Iran - Tehran | ١٠:٤٧ - ٢٩ شهریور ١٣٩١ |
با سلام جناب عبدالله، لطفاً شما اين مشکل من را حل کنيد: در کتب معتبر شما احاديثي نقل شده است مبني بر اينکه خليفه هاي پيامبر(ص) دوازده نفر خواهند بود که به اين مضمون مي باشند:( دوازده امير وجود دارند که همگي از قريش اند) يا ( کار مردم ادامه خواهد داشت تا اينکه دوازده نفر بر آنها حاکم شوند که همگي از قريش اند) يا در روايت ديگر آمده است که : ( اين امر به پايان نخواهد رسيد تا دوازده خليفه در ميان انها بيايند) و در روايت ديگر امده است که :( اسلام با وجود دوازده خليفه پيوسته عزيز و محکم باقي مي ماند). با وجود اينکه اين احاديث خلفا را در عدد دوازده محصور کرده اند، اهل سنت حديث ديگري را نقل کرده اند که معارض همه اين احاديث است و آن اين است که پيامبر (ص) فرمودند که :( خلافت بعد از من سي سال پس از ان پادشاهي است). جناب عبدالله احاديث مربوط به خلفا اثني عشر با حديث پيامبر که مي فرمايد: خلافت بعد از من سي سال است ، چگونه قابل جمع است ، چون اين سي سال منطبق بر خلفا چهار گانه و شش ماه خلافت امام حسن(ع) است. و اينکه افرادي بيش از اين تعداد خلافت را بر عهده گرفته اند. جناب عبدالله لطفاً شما اين دوازده خليفه پيامبر را نام ببريد.
629 | علي | Iran - Tehran | ١١:٣٨ - ٢٩ شهریور ١٣٩١ |
به به اين عبداله خان بجاي اينكه خودش برود و مطالعه كند ديگران را دعوت به مطالعه مي كند اين خوب است در صورتي كه اول خودت عمل كني جناب عبداله آيا كتاب بخاري خودت را مطالعه كرده اي ببيني چه توهينهايي به جناب عمر و ام المونين عايشه و ابوبكر و ساير صحابه كرده است آيا كتابت را ديده اي كه نعوذ بالله به خداوند شريك قائل شده است و او را جسم معرفي مي كند برو عقلت را بكار بيانداز و فقط به اين سوال من جواب بده اگر اين سوال را جواب بدهي هدايت يافته اي و گرنه مطمئن باش جز اكثرهم لايعقون هستي و فقط تعصب جاهليت داري در حديث صحيحي از پيامبر نقل شده است كه پيامبر مي فرمايد خلفاي بعد ازمن 12 نفر است و شما بعد از آن از آنها تبعيت و پيروي كنيد اين 12 نفر چه كساني هستند قطعا پيامبر چون فرموده اند 12 نفر بايد نام آنها را فرموده باشند نه اينكه مردم انتخاب كرده باشند بفرماييد و تحقيق كنيد اين 12 خليفه بعد از پيامبر كه بايد شبيه پيامبر باشند چه كساني هستند و نام انها را ذكر كنيد منتظر جوابم وگرنه توهم فراري خواهي بود
630 | علي | Iran - Tehran | ١٧:٤٦ - ٢٩ شهریور ١٣٩١ |
جناب عبداله خان تورو به جان عمر ببين دونفر از تو اين سوال را پرسيده اند جواب ندهي تو هم مثل مولايت بايد مثال بز كوهي را برخودت بزني حواست راجمع كن و برو مطالعه كن دوروز فرصت داري جواب بدهي و گرنه توهم مثل بزكوهي بجاي جواب دادن بالاي كوه فرار مي كني مانند عمر كه براي خودش مثال زده است صحيح بخاري
631 | مهسا اسحاقي | Germany - Dortmund | ٢٤:٣٧ - ٠٤ مهر ١٣٩١ |
بنام خداوندي که براي بنده اش کفايت مي کند از بابت مفصل بودن عرائضم عذر مي خواهم . ‏ بنده کوچکي از بندگان الله هستم که احساس مي کند برخي از آيات قرآن با عقايد ‏و باورهاي ما مغايرت دارد. اگرفهم و درک من از اين آيات اشتباه است تقاضا ‏دارم من را راهنمايي بفرماييد.‏ خواستم درباره کلامي با شما صحبت کنم که من و شما شبانه روز چندبار آن را ‏بر زبان جاري‎ ‎مي کنيم اما در تمام طول زندگي کمتردرباره معني آن فکر مي کنيم ‏ ‏ کلامي که بيشترين آيات قرآن درباره آن است اما شايد ما چون به درک آن ‏علاقه اي نداريم از اين روست که قرآن در ميان ما مهجور است و آن کلام چيزي ‏نيست جز لا اله الا الله پس بياييد معني لا اله الا الله را باهم مرور کنيم:‏ اين بنده کوچک خدا بر اين باور است که ما وقتي مي گوييم لا اله الا الله ، اله موجودي است که ‏توسط برخي از ما انسانها در مقابل الله و يا غير الله (من دون الله) و يا همراه الله (مع الله) قرار گرفته و ‏قرار است در امور دنيا و آخرت به کمک ما آيد !‏ ‏ فرقي نمي کند ما براي اين اله مورد نظرمان از چه عنواني استفاده کنيم مهم اين است که الله جل جلاله ، ‏هشدارهاي مهمي درباره آن به ما داده حتي اگر اله ما يکي از ملائکه باشد يا يک پيامبر و يا يک امام و يا ‏قبر و يا گنبد و بارگاه يکي از اولياء خدا. ‏ اين عبارت کليدي چرا انقدر اهميت دارد که الله خلاف آن را نمي پذيرد و هر گناهي مثل زنا ، ربا و دزدي و ‏قتل و ..... رامي بخشد اما صراحتا اعلام مي کند که تنها و تنها اين گناه را (اگر توبه اي صورت نگيرد) ‏نمي بخشد. چرا درباره گناهان ديگر آيه اي مثل آيه ذيل نازل نکرده که مثلا هر کس قتل کند يا مرتکب زنا ‏شود هرگز و هرگز نمي بخشد؟؟؟ إِنَّ اللَّهَ لَا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَنْ يَشَاءُ وَمَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدِ افْتَرَى إِثْمًا ‏عَظِيمًا* نساء 48. يعني: «[بدانيد كه] الله اين را كه برايش شرك قائل شوند، نمي بخشد و ‏هرگناهي كه فروتر از آن است، براي كسي كه بخواهد مي بخشد و هركس كه به الله شرك ‏ورزد، در حقيقت گناه عظيمي را به گردن گرفته است.»‏ بياد آوريم که همه ما در کمين دشمني هستيم که منتظر فرصتي برا ي گمراه کردن ماست . دشمني که براي ‏گمراه کردن مردم متدين و متعبد از راه زن و شهوت و فسق و فجور وارد نمي شود بلکه آنها را با ‏اميدوار ساختن به راههاي ظاهرا ميانبر و آسانتر مثل شفاعت و وساطت و عبادت غير الله گمراه مي کند:‏ ‏« قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ* إِلَّا عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَ * قَالَ فَالْحَقُّ وَالْحَقَّ أَقُولُ لَأَمْلَأَنَّ ‏جَهَنَّمَ مِنكَ وَمِمَّن تَبِعَكَ مِنْهُمْ أَجْمَعِينَ»(ص 82-85)يعني: ابليس گفت: «به عزّتت سوگند، همه ‏آنان را گمراه خواهم کرد، مگر بندگان خالص تو، از ميان آنها!» خداوند فرمود: «به حق ‏سوگند، و حق مى‏گويم، که جهنّم را از تو و هر کدام از آنان که از تو پيروى کند، پر خواهم ‏کرد!»و در جايي ديگر از او نقل مي کند:‏ ‏« قَالَ فَبِمَا أَغْوَيْتَنِي لأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِرَاطَكَ الْمُسْتَقِيمَ * ثُمَّ لآتِيَنَّهُم مِّن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ وَمِنْ خَلْفِهِمْ ‏وَعَنْ أَيْمَانِهِمْ وَعَن شَمَآئِلِهِمْ وَلاَ تَجِدُ أَكْثَرَهُمْ شَاكِرِينَ»(اعراف 16-17)‏ يعني: ابليس گفت: «اکنون که مرا گمراه ساختى، من بر سر راه مستقيم تو، در برابر آنها ‏کمين مى کنم! سپس از پيش رو و از پشت سر، و از طرف راست و از طرف چپ آنها، به ‏سراغشان مى‏روم؛ و بيشتر آنها را شکرگزار نخواهى يافت!»‏ حديث مهم رسول اكرم را بياد آوريم كه مي فرمايد : ‏ شرك در دل مومن ، مثل صداي پاي مورچه در شب تاريك ، ‏‏ روي سنگ سياه ، نا شنيدني است .‏‎ ‎ ‏ پس ، بياييد يکبار اعمال همين مردم به ظاهر متدين اطرافمان را که سالي چند بار به ‏زيارت کربلا و سوريه و مشهد مشرف مي شوند‎!!‎‏ (و با هزينه پلاکاردها وچراغاني مجالس ‏تزوير و رياي شان مي توان شکم صدها گرسنه را سير کرد )‏‎ ‎‏ را به ياد آوريم و ببينيم آيا ‏عبادات همراه با شرکشان ، راه شيطان را بر آنها بسته است يا اينکه آنها با اين همه ‏زحماتشان در دين!! ملعبه دست شيطان هستند؟؟؟؟؟؟اگر مرام و روش آنها براي زندگي ‏درست است پس‎ ‎چرا اغلب آنها نماز را سبک مي شمارند ؟؟چرا بزرگان آنها دروغ گفتن را ‏جز بديهيات رسيدن به هدف مي پندارند و چرا عوام آنها سر برادرشان کلاه مي گذارند؟؟ ‏چرا کم فروشي مي کنند؟ چرا اغلب آنها قلاده تقليد را برگردن انداخته وحاضر نيستند با ‏گوشها،چشمها و عقل خود ، بشنوند و ببينند و فکر کنند ؟ چرا آنها با اينکه در قرآن مي خوانند که ربادادن و ربا گرفتن تحت هر عنواني و هر حقه اي اعلان جنگ به الله است؛ ‏ربا دادن و ربا گرفتن را بنام سود و بهره بانکداري اسلامي !!!! براي خود توجيه ‏مي کنند/؟!!! آيا نمي بينند اين ربا ها چگونه به صورت اختلاس ازچرخه اقتصاد مملکت گم ‏مي شود ؟ ‏ چرا ديگر هيچ کس از ميان ما بخاطر الله ، دست افتاده اي را نمي گيرد ؟؟ و اگر مي گرفت ‏آيا برادر بيمار ما در پياده روي مقابل بيمارستان جان مي داد؟؟ و آيا خواهر بيوه ما براي ‏سير کردن شکم بچه هايش به تن فروشي دچار بود؟ چرا برخي از آنها در اداره و محل ‏کارشان براي پيشرفت و تصدي مناصب بالاتر از غيبت و بدگويي و ريختن آبروي برادر و ‏خواهرشان هيچ ابايي ندارند؟؟؟؟چرا در حاليکه الله تعالي احکام متعددي براي اختيار کردن ‏زوج مقرر کرده و در سوره هاي متعدد قرآن به آنها اشاره کرده چرا اغلبشان فکر مي کنند ‏با خواندن عبارت مختصري بدون برقراري عدالت ميان همسر اول و زنان صيغه اي ‏مي توانند زني را که معلوم نيست تا ساعتي پيش در اختيار کدام مرد بوده ، براي يک ساعت ‏و يا بيشتر اجاره کنند و زنا را با نام متعه يا صيغه ، عبادت تلقي کنند (در کدام دين و آيين ‏چنين جنايتي ، عبادت تلقي مي شود؟؟؟) و چرا پسرشان دچار اعتياد و چرا همسر و ‏خواهر و دخترشان در معرض همان حکم جاهلانه صيغه، با اينکه از عالي ترين شکل ‏حجاب برخوردارند ، در هيچ کوچه و خياباني و هيچ محل کاري از امنيت و آرامش ‏برخوردار نيستند و خودشان با ريا و تظاهر به دين ،( با پيشاني هاي پينه بسته در اثر فشار ‏مهر ) درصدد کسب آبرو و وجاهت در ميان مردم هستند در حاليکه اغلب آنها از گفتن ‏سخنان لغو و بيهوده و شوخي هاي رکيک و گاها ديدن تصاوير شرم آور دراينترنت و ‏ماهواره، ابايي ندارند و برخي از آنها با همان اتومبيل هايي که نام اهل بيت رسول را برآن ‏حک کرده اند مقابل پاي هر زني که کنار خيابان ايستاده ترمزمي زنند و در انتظار معصيت ‏‏(عبادت!!!) لحظه شماري مي کنند!!!! آيا غير از اين است که اين دوستان بظاهر متدين ما ‏، از محتواي قرآن (=آوازي براي مردگان ما) هيچ خبري ندارند و از قرآن فقط هنگام ‏مجلس ترحيم و يا رد شدن از زير آن هنگام سفر و يا سفره هفت سين و يا افتتاح خانه هاي ‏جديدشان ، استفاده مي کنند و در مقابل دل بيمارشان و گناهاني که هر روز به آن مبتلا ‏هستند به شفاعت و وساطتت اوليائي اميد دارند که خودآنها براي رهايي ‏از عذاب و رستگاري، الله را نزد الله شفيع قرار مي دادند (....واستشفع بک الي نفسک ‏يعني حضرت علي در دعاي کميل مي فرمايد : اي خداي بزرگ من ‏براي رهايي از عذاب آخرت، تورا نزد خودت شفيع قرارمي دهم نه پياميران راو نه اولياء ‏تورا و نه خودم را......) ‏ و امام سجاد عليه السلام درصحيفه سجاديه دعاي توبه به ‏ما اينگونه مي آموزد :فَلْيَخْفُرْنى عِزُّکَ، وَلا شَفيعَ لى اِلَيْکَ فَلْيَشْفَعْ لى فَضْلُکَ، وَ قَدْ اَوْجَلَتْنى خَطاياىَ، ‏فَلْيُؤْمِنّى عَفْوُکَ، فَما کُلُّ ما نَطَقْتُ بِهِ عَنْ جَهْل مِنّى بِسُوءِ خدايا پناه دهى از تو ندارم و بايد نيروى ‏تو پناهم دهد و شفيعى ندارم و فضل تو بايد شفيعم گردد و خطاهايم به سختى ‏مرا ترسانده و گذشتت بايد ايمنم گرداند و.....) يعني آن بزرگان هرگز ادعاي ‏عصمت و شفاعت کردن براي ديگر بندگان الله و ولايت بر ذرات کون و مکان را نداشته اند ‏بلکه خود براي نجات از عذاب روز قيامت و تقرب به الله در تلاش بوده اند.‏ در يك سخنراني كه حضرت علي (ع) ايراد فرمودنديكي از اصحاب تحت تاثير قرار گرفت و ‏احساساتي شد و شعار داد و مدح علي (ع) راگفت ‏ آيه 57 سوره اسرا را بياد آوريم : ‏ ‏...آن کساني را که به فرياد مي خوانند آنان خودشان ‏براي تقرب به پروردگارشان وسيله ( طاعت و ‏عبادت) مي جويند و به رحمت خدا اميدوار و از عذاب ‏او هراسناکند...‏ بنابراين کساني که مقبره و بارگاه منسوب به اهل بيت را به عنوان وسيله تقرب ‏به الله (....وابتغوا اليه الوسيله‎ ‎‏...) به مردم معرفي مي کنند بايد به اين سوال ‏اساسي پاسخ دهند که : آيا کساني که خودشان از عذاب خدا ‏هراسانند و در تمام طول زندگي شان دنبال وسيله اي ( چون ايمان به ‏خداوند و پيامبرش و جهاد در راه او و كلمه‏ى اخلاص و اقامه‏ى نماز و‎ ‎پرداخت زكات و روزه ‏گرفتن ماه رمضان و حج و عمره و صله‏ى رحم و انفاق‏هاى پنهانى و‎ ‎آشكار و كارهاى نيك ) ‏براي تقرب به الله بوده اند ‏ آيا اکنون که از دنيا رفته و در حاليکه خداوند ‏مي فرمايد آنها مرده اند و صداي شما را نميشنوند ‏اَمْواتٌ غَيْرُ اَحْيآء وَ مَا يَشْعُرُونَ اَيَّانَ يُبْعَثُونَ(نحل /20و21) ‏و اگر هم بشنوند کاري از ‏آنها ساخته نيست إِن تَدعُوهُم لَايَسمَعُواْ دُعَاءَكُم وَلَوْ سَمِعُواْ مَا اسْتَجَابُواْلَكُم(فاطر/14) چگونه ‏مي توانند وسيله مردم براي تقرب به الله باشند ؟؟؟ ...

پاسخ:
باسلام
كاربر گرامي
خداوند غير از آياتي كه شما ذكر كرده ايد آيات ديگري نيز دارد و بيان آيات را خداوند به عهده رسول خود گذاشته است.
خداوند در سوره مائده آيه 35 مي فرمايد: يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسيلَةَ وَ جاهِدُوا في‏ سَبيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون‏. به سوي خداوند وسيله بجوئيد. آيا اعتقاد شيعه غير از اين است؟
آيا اعتقاد شما در مورد شفاعت از اين آيات قرآن برگرفته شده است؟ كه مي فرمايد:
لا يَمْلِكُونَ الشَّفاعَةَ إِلاَّ مَنِ اتَّخَذَ عِنْدَ الرَّحْمنِ عَهْداً (مريم/87)
يوْمَئِذٍ لا تَنْفَعُ الشَّفاعَةُ إِلاَّ مَنْ أَذِنَ لَهُ الرَّحْمنُ وَ رَضِيَ لَهُ قَوْلاً (طه/109)
وَ لا تَنْفَعُ الشَّفاعَةُ عِنْدَهُ إِلاَّ لِمَنْ أَذِنَ لَهُ حَتَّى إِذا فُزِّعَ عَنْ قُلُوبِهِمْ قالُوا ما ذا قالَ رَبُّكُمْ قالُوا الْحَقَّ وَ هُوَ الْعَلِيُّ الْكَبيرُ (سبأ/23)
وَ لا يَمْلِكُ الَّذينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ الشَّفاعَةَ إِلاَّ مَنْ شَهِدَ بِالْحَقِّ وَ هُمْ يَعْلَمُونَ‏ (زخرف/86)
فَما تَنْفَعُهُمْ شَفاعَةُ الشَّافِعين‏ (مدثر/48)
آيا اعتقاد به يك واقعيت قرآني، گمراه كردن مردم است؟
آيا منظور رسول خدا از اينكه فرمود: «براي بعد از خود دو خليفه يا يادگار مي گذارم يكي كتاب خداو يكي اهل بيتم به اين دو چنگ بزنيد و از آنها جدا نشويد.» چه بود؟ آيا ايشان هم به ما درس شرك داده اند؟ آيا شما به اين روايت عمل مي كنيد يا ما؟
منظور از حديث معروف رسول الله صلي الله و عليه و آله رياست نه شفاعت!
آيا آنها بيشتر ملعبه دست شيطان شده اند يا ابوبكر كه اعتراف كرده است كه «ان لي شيطان يعتريني» (مرا شيطاني است كه بر من عارض مي شود!)
آنها نماز را بيشتر سبك مي شمارند يا شما كه از خواب بلند شده راست راست به نماز مي ايستيد!
آنها بيشتر دروغ مي گويند يا ابوبكر كه حديثي ساخت(نحن معاشر الانبيا لا نورث) كه فاطمه سلام الله عليها كه دختر پيامبر است عليهما السلام و هيچ يك از صحابه آن را از پيامبر نشنيده بودند؟
چه كلاهي از اين بزرگتر كه حديث غدير را كه به اين واضحي است و اينهمه قرينه دارد كه در مورد خلافت است را علماي شما به دوست حمل كرده يا اصلا انكار كنند! و عوام سني هيچ نفهمند؟
تقليد، رجوع به متخصص است كه خداوند مي فرمايد: «فاسئلوا اهل الذكر ان كنتم لا تعلمون»
آيا اهل سنت تقليد نمي كنند؟ حتماً چشمانتان بسته است لطفاً باز كنيد؟
آيا اهل سنت از اين رباهاي بانكها استفاده نمي كنند؟ كدام عالم شيعي ربا را حلال كرده است؟
در مورد بسياري از مواردي كه ذكر كرده ايد ما هم متاسفيم و كاري از دست ما ساخته نيست.
صيغه در اسلام حلال دانسته شده و اينكه نفهمي از روي نفهمي و يا احتياج يا... به شرايط و ضوابط آن مقيد نباشد اصل عمل را حرام نمي كند بلكه فقط عمل شخص خاطي حرام است. در مورد صيغه به اين آدرس ها مراجعه كنيد تا بدانيد دختر خليفه اول صيغه مي داده و اين عمل ميان مسلمانان معمول بوده بله جناب عمر اين كار را ناخوش داشته و قدرت هم در اختيارش بوده و آن را تحريم كرده ما كه تابع او نيستيم ما تابع رسول الله ص هستيم و آنرا حلال مي دانيم.
و در اين بخش بطور مفصل بحث شده است:www.valiasr-aj.com/fa/list.php
آرامش و امنيت اجتماعي در كشورهاي شيعي بسيار بهتر از كشورهاي سني است تحقيق كنيد.
آيا اين چيزهايي كه مي گوييد فقط در ميان شيعيان است يا سني ها البته كه بيشتر اين گونه افراد بي دين اند نه مسلمان.
اصل شفاعت در قرآن ثابت است در اين آدرس ها هم به تفصيل بررسي شده است مراجعه كنيد اگر اشكالي ماند در همان قسمت مطرح فرماييد:
امام سجاد هم در مورد شفاعت سخنان صريح ديگري دارند مانند: ارْزُقْنِي شَفَاعَةَ مُحَمَّدٍ ص وَ لَا تَحْرِمْنِي صُحْبَتَه‏ (البلد الأمين: 131 ؛ بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏87، ص: 200) ايشان در دعاي دوم صحيفه سجاديه در مورد جايگاه محمد و آل محمد به تفصيل سخن گفته اند اگر دنبال حقيقت هستيد مراجعه كنيد.
ديگر سؤالات شما هم در بخشهاي مختلف سايت مطرح شده و پاسخ داده شده است مراجعه كنيد اگر قانع كننده نبود همانجا مطرح كنيد.
نظرات بايد كوتاه و اشكالي يا توضيحي مربوط مطالب همان صفحه باشد نه اينكه مقالات سايتهاي ديگر بخصوص منحرفي كه مسدود است را به عنوان نظر قرار دهيد.
السلام علي من اتبع الهدي
گروه پاسخ به شبهات
(1)
632 | مهدي | Iran - Tehran | ٢٣:٤٩ - ٠٥ مهر ١٣٩١ |
مجنون صفتيم و دم زدلبر زده ايم/مايك دلان به سيم آخر زده ايم/دزدان فدك منافق و گم راهند/مابوسه به خاك باي حيدرزده ايم××××برمنكر مرتضي علي لعنت
633 | ياهل | Iran - Yazd | ١٥:٠٥ - ١٧ مهر ١٣٩١ |
زماني حق و باطل به هم رسيدند باطل گفت بيا براي شنا به كنار رودخانه برويم در انجا باطل زرنگي كردو به حق گفت اول تو برو پس از آن باطل لباس حقيقت را پوشيد و فرار كرد از ان پس باطل چهره اي زيبا و آراسته داشت اما حق چهره اي تلخ.دنيايي براي جوابگوئي غاصبان هست آن هم خيلي زود
634 | اشرف مخلوقات | Iran - Tehran | ٢٢:١٤ - ٢١ مهر ١٣٩١ |
بسم الله الرحمن الرحيم سلام من جواني 25 ساله كه 7 سال زندگيم را گمراه بودم علاقه زيادي به نويسندگي داشتم از مصيبتهايي كه درزندگي داشتم افكاراتي حاصل شد كه بسيار وحشتناك كفر اميز بودطوري كه ميخواستم ان را تبديل به كتاب كنم هر روز اين افكار در نظرم منطقي تر ميشد يك روز با دوستم درمورد ان حرف زدم وقتي از جايم بلند شدم چند قدم نرفتم كه بحالت ايستاده چشمم سياهي رفت من هميشه وقتي اينطور ميشد اشدم راميخواندم اينبار نيز از ترس خواستم بگويم كه روح از بدنم بيرون رفت جسمم جلوي چشمم افتاد زمين برگشتم پيش دوستم وگفتم نميخوام بيرون برم دوستم ميخ شده بود به جسم من من برگشتم تا ببينم به چي نگاه ميكنه ديدم جسمم روزمينه وگردنم به بالا داره ميلرزه در يك لحظه روحم پشت سرم رم رفت ومثل لرزش ويبره وارد بدنم شدم دراون لحظه گوشم شنيد وچشمم باز شد ولبم خود به خود اشد گفت توبه كردم ودر اون لحظه مثل پر كاه سبك بودم حالا هدفم اين بود كه همه مخلوق ات الله هستيم ونفرين همديگه جز خشم الله چييزي عايد ما نميكند چون ما براي عبادت بوجود امديم نهبراي لعنت كردن بخودمان بنگريم وخود را اصلاح كنيم ان دنيا راه برگشتي نيست خدا قران را براي پيغمبر ص فرستاد تا بر مردم قراعت كند تا مردم راه درست زندگي كردن را ياد بگيرن حالا بعد از سالها ما قران رو ول كرديم كه بهتره بدانيد در اين سه قرن اخير كلي از اعجاز قران ثابت شده برايمثال كسترش جهان سري به اپارات بزنيد معجزات قران راسرچ كنيد ان وقت ما جهان سوم دنبال حاشيه هستيم وخود را توجيه ميكنيم دير است بسه جهالت لا اله الا الله محمد رسول الله
635 | س حسيني | United States - Fremont | ٠١:٣٣ - ٢٢ مهر ١٣٩١ |
الحمدلله الذي جعلنا من المتمسكين بولايه مولاناومقتداناامير المومنين علي بن ابي طالب عليه السلام. اميدوارم اين مطلب براي تمامي اهل تسنن كافي باشه واونهابه حقيقت پي ببرند انشاالله. موضوع:مقايسه آخرين لحظات زندگي خليفه غاصب اول ودوم باآخرين لحظات زندگاني بسيار پربركت وعظيم حضرت امير المومنين عليه السلام. آن حضرت(روحي له الفدا)درآخرين لحظات عمر شريفش ميفرمايد:(فزت ورب الكعبه)اماخليففه اول در آخرين لحظات به ابن عباس ميگويد:(اي كاش من گياهي بودم دركنار راهي گوسفندان من را ميخوردندوبصورت عذره(پهن گوسفند)در مي آمدم ولي خلافت راغصب نميكردم وزير بار اين همه مسئوليت نميرفتم(آدرس:تاريخ الخلفا جلال الدين سيوطي صفحه97و133) عمرنيز ميگويد:(اي كاش من گوسفندي بودم كه من را چاق ميكردند وگوشتم را ميخوردند وبه صورت عذره (مدفوع انسان )درمي آمدم ولي فرداحساب وكتاب نميداشتم.(منهاج السنه ابن تيميه جلد3صفحه131وحليه الاوليا ابونعيم جلد1صفحه52) (درآخرتقاضاي بسيار عاجزانه دارم كه عالمانه خوب بينديشيدبعد تصميم بگيريد)باتشكر
636 | ميخواهم فقط مسلمان باشم | Iran - Tehran | ٢٤:٠٧ - ٢٢ مهر ١٣٩١ |
سلام چرا عاقل كند كاري كه باز ارد پشيماني هرگز بدون اطلاع از كسي يا چيزي قضاوت نكنيد يك ضرب المثل هست كه ميگه همه انچه كه ميشنوي ونصف انچيزي كه ميبيني را باور نكن اما چيزي كه حقيقت دارد را باور كن مثل كتاب قران وخدا وپيغمبر ص چون اين دنيا با اين زيبايي ودقت در ساخت واين همه نعمت بيشمار وانكار ناشدني پس بايد خدايي داشته باشد وقران كه امروزه براي بسياري از دانشمندان جهان مايه شگفتي است وپيامبر اسوه والگوي اخلاق وزندگي ورفتار اجتماعي است پس ما به عنوان يك مسلمان وظيفه داريم به اسلام عمل كنيم نه ان را متلاشي كنيم پس اعمال خودت را زير نظر بگير وبا خودت روبرو شو وبپرهيز از معركه واز لعنت ونفرين ديگران چرا كه اون دنيا ازتو لعنت نمي خواهند عمل صالح ميخواهند حقايق نزد خداست خود را الوده گناه نكن عمرت را هدر نده چون ما خوب نيستيم به سراغ فرعيات ميرويم وبراي خودمان توجيه ميسازيم
637 | چرا بعضي از نوشتها را پخش نميكنيد | Iran - Tehran | ١٢:٥٨ - ٢٤ مهر ١٣٩١ |
سلام ميخواستم بگم در مورد مشتركات نيز بحث كنيم در بقيه كه مشكل داريم لااقل مشتركات گفته بشه يه ثوابي ببرين وايمانمون تقويت شه اين كار در پيش خدا بهتره از كشيدن سيگار كه دران هزار نوع ماده سمي است بپرهيزيد به اپارات بريد واعجاز قران ومعجزات قران راسرچ نماييد در هنگام خواب به پهلو بخوابيد سعي كنيد نشسته اب بخوريد با تخم مرغ پياز بخوريد به عهد خود وفا كنيد عباداتتان قبول باشد اينها را خودتان ميدانيد جهت ياداوري بود
638 | بنده الله | Iran - Tehran | ٢٤:٠٣ - ٣٠ مهر ١٣٩١ |
از حق فرار نکن روزي مي آيد که حقيقت آشکار ميشود وآن قيامت است.
639 | محمد | Spain - L'Hospitalet de Llobregat | ١٢:٤٠ - ٠٤ آبان ١٣٩١ |
السلام و عليک يا علي ابن ابي طالب.
640 | علي اصغر | United States - San Jose | ٢٣:٤٣ - ١٧ آبان ١٣٩١ |
سني هاي عزيز.اندکي تامل لازم است براي پيدا کردن واقعيت.من نمي گويم سني راست ميگويد يا شيعه.ولي تاريخ که هست ولي کتب تاريخي که هستند.شما ببين علماي سني از جمله امامان جمعه و مولوي هاي منطقه ما(خراسان جنوبي)چپ ميروند،راست مي آيند به شيعه ها توهين ميکنند و به خاطر اينکه نمي توانند ببينند پيروانشان در حال هدايت اند شرکت در مراسمات اهل تشيع را حرام دانسته اند در صورتي که در کل ايران روحاني هايي که به سني ها توهين مي کنند به تعداد انگشتان دست هم نميرسند.ولي شما سر و صدا ميکنيد که آهاي فلاني بر ضد ما صحبت کرده،گفته حرام زاده ايد.آقا جان شما تا حالا درباره خليفه دومتان اندکي تحقيق کرده ايد.درباره لشگر کشي هايش و خونريزي هايش که حالا حرف از فلسطين ميزني.اول خودت را اصلاح کن برادر جان.اگر امروز تحقيق نکني و به حق نرسي فرداي قيامت جلويت را مي گيرند.جان من تحقيق کن و با تعصب به اين موضوع نگاه نکن.اين که شيعه شوي کم آوردن نيست بلکه به سر عقل آمدن است.
  بعدی [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25]   قبلی
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها