2024 June 24 - دوشنبه 04 تير 1403
اهانت به حضرت علي (ع) و فاطمه زهرا(س) در نماز جمعه اهل سنت زاهدان
کد مطلب: ٤٦٩٩ تاریخ انتشار: ٢٨ ارديبهشت ١٣٨٧ تعداد بازدید: 205039
اخبار » عمومي
اهانت به حضرت علي (ع) و فاطمه زهرا(س) در نماز جمعه اهل سنت زاهدان

نماز جمعه مورخه 27 ارديبهشت سال 1387 اهل سنت مسجد مكي و سخنراني پيرامون شهادت حضرت زهرا (س)

مولوي عبدالمجيد اسماعيل زهي (شه بخش) برادر خانم مولوي عبدالحميد ، طي سخناني درخصوص شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: پيامبر اكرم چهار دختر داشتند به نام هاي زينب، رقيه، ام كلثوم و فاطمه كه به ترتيب زينب را به خواهر زاده خديجه (ابوالعاص) و رقيه و ام كلثوم را به حضرت عثمان و فاطمه را به علي كه يك فقير به تمام معنا بود داد.
اين صحبتهايي كه در مورد شهادت حضرت زهرا (س) مطرح است دروغ محض و هدف آنها تخريب ابوبكر و عمر نيست، بلكه مي خواهند شخصيت علي را تخريب كنند، علي كه شيرخدا و اسدالله الغالب بود و درب خيبر را به يك دست بلند كرد چگونه حاضر مي شود ببيند فاطمه را جلوي چشمش مضروب كنند و بعد دخترش را هم به عقد ضارب عمر دربياورد، يا اينكه مي گويد قبر فاطمه نامشخص است مگر قبر حضرت عايشه و سه دختر ديگر پيامبر مشخص است، تازه بين اينها، قبر فاطمه حدودش معلوم است، مي گويند فاطمه را شبانه دفن كرده اند، خوب اين بخاطر وصيت حضرت فاطمه به اسماء بنت عميس خانم حضرت ابوبكر بود كه نمي خواست اندازه جسدش را نامحرم ببيند، علت مرگ و وفات زهرا غصه از دست دادن پيامبر بود، بطوريكه حضرت فاطمه چون خيلي وابسته بود به رسول خدا، همان روز وفات بايد مي مرد اما چند ماه دوام آورد و به گفته صحابه و راويان هر روز در غم پيامبر ذوب مي شد تا اينكه وفات نمود.



Share
681 | پيروحق | Iran - Sarāvān | ١٣:١٧ - ٢٧ اسفند ١٣٩٢ |
فتواي رهبر انقلاب درباره ام المومنين حضرت عايشه (رض)

آيت الله خامنه اي همچنين در جديدترين فتواي خود بدگويي و اسائه ادب به ام المومنين حضرت عايشه صديقه همسر پيامبر و شخصيت هاي اسلامي مورد احترام اهل تسنن را حرام اعلام کرده اند

آيت الله خامنه اي با صدور فتوايي توهين به ام المومنين حضرت عايشه همسر پيامبر اسلام و هر يک از نمادهاي اسلامي اهل تسنن را حرام اعلام کردند. اين فتوا ، با استقبال گسترده در جهان اسلام مواجه شده است.

رهبر معظم انقلاب در پاسخ به استفتائي اعلام کردند: " اهانت به نمادهاي برادران اهل سنت از جمله اتهام زني به همسر پيامبر اسلام [عايشه] حرام است. اين موضوع شامل زنان همه پيامبران و به ويژه سيد الانبياء پيامبر اعظم -حضرت محمد(ص) - مي شود."

آيت الله خامنه اي اين موضوع را در پاسخ به استفتائي مطرح کردند که در آن خواسته شده بود تا ايشان نظر خود را درباره "اهانت و استفاده از کلمات تحقيرآميز و توهين به همسر پيامبر اسلام ام المومنين حضرت عايشه اعلام کنند."

اين درخواست صدور فتوا از سوي جمعي از علما و فرهيختگان شيعه منطقه احساء عربستان سعودي ارائه شد.

استفتاء از آيت الله خامنه اي در پي توهين به ام المومنين حضرت عايشه توسط ياسر الحبيب روحاني شيعه کويتي صورت گرفت که با واکنش ها و مخالفت هاي بسياري روبه رو شد. در شديدترين اين واکنش ها، کابينه کويت، اين روحاني را سلب تابعيت کرد.

اين موضوع باعث شد تا شيعيان کشورهاي عربي حوزه خليج فارس تحت فشارهاي شديدي قرار بگيرند.

خبرگزاري مهر وابسته به سازمان تبليغات اسلامي اولين رسانه اي بود که اين فتوا را در بخش عربي خود منتشر کرده است.

خبرگزاري مهر در بخش عربي خود مي نويسد:" حضرت آيت الله العظمي سيد علي خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي با صدور فتوايي، توهين به ام المومنين حضرت عايشه همسر پيامبر اکرم يا نمادها و شخصيت هاي اسلامي اهل سنت را حرام اعلام کردند."

اين خبرگزاري ادامه مي دهد:" فتواي رهبر انقلاب جديدترين و بالاترين واکنش در سطح شيعيان در محکوميت توهين شيخ ياسر الحبيب به ام المومنين حضرت عايشه همسر پيامبر است. دهها نفر از شخصيت هاي ديني شيعه برجسته در عربستان سعودي، ايران و کشورهاي حاشيه خليج فارس توهين و اسائه ادب به حضرت عايشه يا هر يک از همسران پيامبراسلام را به شدت محکوم کرده اند."

پيش از اين حجت الاسلام سيدعلي فضل الله فرزند ارشد علامه محمدحسين فضل الله نيز در گفت وگو با روزنامه کويتي الراي اسائه ادب به ام المومنين حضرت عايشه را منع کرده بود.

اين خبر در رسانه هاي عربي به ويژه شبکه الجزيره بازتاب زيادي داشت. اين شبکه ضمن تکرار اين خبر در بخش هاي خبري مختلف ، در برنامه "ما وراء الخبر" با حضور اين کارشناسان به بررسي فتواي رهبري انقلاب و نقش آن در وحدت و نزديکي ميان پيروان مذاهب مختلف اسلامي پرداخت.

محمد البحراني خبرنگار الجزيره در تهران نيز در همين زمينه در گزارشي با نشان دادن جديدترين کتاب استفتائات آيت الله خامنه اي گفت: رهبر ايران بارها بر وحدت ميان مذاهب اسلامي تاکيد کرده است.

وي اضافه کرد: آيت الله خامنه اي همچنين در جديدترين فتواي خود بدگويي و اسائه ادب به ام المومنين حضرت عايشه همسر پيامبر و شخصيت هاي اسلامي مورد احترام اهل تسنن را حرام اعلام کرده اند.

البحراني افزود: رهبري ايران پيش از اين نيز با صدور فتواهايي ، اقامه نماز شيعيان به امامت فردي سني مذهب يا مشارکت در نمازجماعت برادران اهل تسنن را بدون مانع دانسته بودند
682 | محسن | | ١٣:٤٣ - ٢٧ اسفند ١٣٩٢ |
سلام.آيا حضرت خضر وحضرت الياس زنده هستند؟

پاسخ:
با سلام

دوست گرامي

ابن حجر درباره زنده بوده حضرت خضر و الياس مي نويسد: وروى عن مكحول عن كعب الأحبار قال: أربعة من الأنبياء أحياء، أمان لأهل الأرض، اثنان في الأرض الخضر وإلياس، واثنان في السماء إدريس وعيسى.

مكحول از كعب الاحبار روايت كرده اند كه چهار تن از پيامبران زنده امان براى اهل زمين هستند، دو تن آنان حضرت خضر و الياس در زمين و دو تن از آنان حضرت ادريس و عيسى در آسمانند.

العسقلاني الشافعي، أحمد بن علي بن حجر ابوالفضل (متوفاى852 هـ)، فتح الباري شرح صحيح البخاري، ج6، ص434، تحقيق: محب الدين الخطيب، ناشر: دار المعرفة - بيروت.

ابن عادل الدمشقي الحنبلي، ابوحفص عمر بن علي (متوفاى بعد 880 هـ)، اللباب في علوم الكتاب، ج13، ص84، تحقيق: الشيخ عادل أحمد عبد الموجود والشيخ علي محمد معوض، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت / لبنان، الطبعة: الأولى، 1419 هـ ـ 1998م

السيوطي، جلال الدين أبو الفضل عبد الرحمن بن أبي بكر (متوفاى911هـ)، الدر المنثور، ج4، ص239، ناشر: دار الفكر - بيروت موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات
683 | برادر برادر حاجي | | ١٦:٤٨ - ٢٧ اسفند ١٣٩٢ |
دوستان بچسبين دنبال کارو پول در آوردن فردا روز جواب زنوبچه روبايد بدينا، اينايي که سايت ميزنن شکمشون پره بريد فکر نون شبتون باشيد واگه غمي ندارين به داد مردم گشنه باشين
684 | حسين محمدي | Iran - Sarāvān | ٢٤:٥٦ - ٢٧ اسفند ١٣٩٢ |
چرا امام حسن حکومت را به معاويه تقديم کرد تا امام حسين در کربلا شهيد شود؟چرا حسنين با معاويه بيعت کردند طبق گفته کتب شيعه؟

پاسخ:
باسلام

دوست گرامي؛ سالها بود که حکومت بخشي از ممالک اسلامي در دست معاويه بوده و مردم امام حسن عليه السلام و همچنين پدر بزرگوارشان را براي مقابله با او و بدست گرفتن کل حکومت اسلامي ياري نکردند مضاف به اينکه صلح امام حسن عليه السلام طبق روايات شيعه و سني توسط رسول الله صلي الله عليه و آله پيش گويي شده و امام حسن عليه السلام هم توانستند براي صلح شرايطي را بر معاويه تحميل کنند.

صلح هم توسط امام حسن عليه السّلام مطرح نشد تا آن را بيعت از طرف ايشان تلقي نماييد بلکه اين معاويه بود كه مى‏ خواست بدون دردسر عراق را تصرف كند و لذا اصرار داشت تا امام را راضى به كناره‏ گيرى از حكومت كند.

البته برخى از منابع، به تبع شايعاتى كه در همان زمان نشر مى‏ شده وانمود كرده ‏اند كه امام خود صلح را مطرح كرده و طبعا به آن تمايل داشته است. (ر.ك: البداية و النهايه، ج 8، ص 14؛ الكامل فى التاريخ، ج 3، ص 205) در حالي که شواهدى وجود دارد كه درخواست معاويه براي صلح را تاييد مي کند.

نخستين شاهد خبر يعقوبى است كه مى‏ گويد: معاويه گروهى را به ساباط مدائن فرستاد تا درباره صلح با امام حسن عليه السّلام سخن بگويند. اين همان ملاقاتى است كه امام در آن، صلح را رد كرده است. (تاريخ اليعقوبى، ج 2، ص 215 بنابراين امام، اولين درخواست هاى معاويه را رد كرده است.

شاهد ديگر نامه‏ هاى نخست امام است كه در همه آنها بر موضع جنگ پافشارى شده و در آنها تهديد شده است كه اگر تسليم نشود با سپاه او مواجه خواهد شد. امام به فرستاده معاويه نيز فرمود: به معاويه بگو كه ميان ما و او جز شمشير حاكم نخواهد بود. همه اينها نشانگر آن است كه موضع امام بر موضع جنگ بوده است.

شاهد ديگر آن كه امام در سخنرانى خود با مردم به صراحت بر اين نكته تأكيد كردند كه معاويه صلحى را از ما خواسته است كه هيچ شرافت و عزتى در آن نيست. اگر براى جنگ آماده هستيد من در كنار شما هستم، اما اگر حيات را دوست داريد بگوييد تا صلح او را بپذيريم. (ترجمة الامام الحسن عليه السّلام، ابن عساكر، صص 179- 178؛ الكامل فى التاريخ، ج 3، ص 406؛ اعلام الدين، ص 181؛ بحار الانوار، ج 44، ص 21؛ تذكرة الخواص، ص 199) سبط بن جوزى مى‏ نويسد: زمانى كه امام حسن عليه السّلام دريافت كه مردم از اطراف او پراكنده شده و كوفيان به او خيانت كرده ‏اند، به صلح تمايل يافت. پيش از آن، معاويه او را به صلح دعوت كرده بود، اما امام آن را نپذيرفته بود. او مى ‏افزايد: اين معاويه بود كه درباره‏ صلح با او به مراسله پرداخت بود.(تذكرة الخواص، ص 197) شيخ مفيد نيز نوشته است كه: معاويه درباره صلح به امام نامه نوشت.( بحار الانوار، ج 44، ص 48) بنظر مي رسد شايعاتى كه معاويه درباره صلح منتشر كرد، سبب شد تا كسانى از مورخان اظهار كنند كه خود امام، صلح را پيشنهاد كرده است. در گزارشى آمده است كه معاويه جاسوسان خود را در ميان سپاه مقدم امام فرستاد تا بين آنها شايع كنند كه حسن با نامه ‏نگارى به معاويه درخواست صلح كرده است، چرا شما جان خود را به خطر مى‏ اندازيد؟(شرح نهج البلاغه، ابن ابى الحديد، ج 11، ص 42) معاويه براى فريب عبيد الله بن عباس به او نوشت: إن الحسن قد راسلنى فى الصلح.(همان) چنين شايعاتى، بعدها به صورت نقلهاى تاريخى در آمده و واقعيات را دگرگون كرده است.

سستي مردم در حمايت از ايشان و خستگي آنها از جنگهاي پياپي دو تا از عوامل مهم صلح است تا جايي که امام مى فرمود: «و الله لو قاتلت معاويه لأخذوا بعنقى حتى يدفعونى إليه سلما» (اعلام الورى، ص 205؛ بحار الانوار، ج 44، ص 20؛ عوالم العلوم، ج 16، ص 175)، به خدا سوگند اگر با معاويه درگير شوم، اينان گردن مرا گرفته به صورت اسير به او تحويل مى‏دهند. امام در جاى ديگرى فرمود: و رأيت أهل العراق، لا يثق بهم أحد أبدا إلا غلب، اهل عراق مردمانى هستند كه هر كس به آنها اعتماد كند، مغلوب خواهد شد. اينها همه حاکي از اجبار امام و بي ياور ماندن ايشان در اين ماجرا دارد و نظر شما بر بيعت ايشان را مردود مي داند. به سخنان زير که توسط امام حسن عليه السلام در اين زمينه ايراد شده است توجه کنيد:

1. «فإن أردتم الموت رددناه عليه و حاكمناه إلى الله عز و جل بظبى السيوف، و إن أردتم الحياة قبلناه و أخذنا لكم الرضى.»، اگر آماده براى نبرديد، صلح او را رد كرده، با تكيه بر شمشيرمان، كار او را به خدا وامى‏ گذاريم. اما اگر «ماندن» را دوست داريد، صلح او را بپذيريم و براى شما تأمين بگيريم. در اين وقت مردم از هر سوى مسجد به فرياد در آمده و با نداى «البقية البقية» صلح را امضا كردند. (ترجمة الامام الحسن عليه السّلام، ابن عساكر، صص 179- 178؛ الكامل فى التاريخ، ج 3، ص 406؛ اعلام الدين، ص 181؛ بحار الانوار، ج 44، ص 21؛ تذكرة الخواص، ص 199)

2. «إنى رأيت هوى عظم الناس فى الصلح، و كرهوا الحرب فلم أحبّ أن أحملهم على ما يكرهون» من خواسته بيشتر مردم را در صلح و ناخشنودى نسبت به جنگ ديدم و دوست ندارم تا آنها را بر آنچه ناخوش دارند،اجبار كنم‏ (اخبار الطوال، ص 220)

3. «أرى أكثركم قد نكل عن الحرب و فشل فى القتال و لست أرى أحملكم على ما تكرهون»، من ديدم كه بيشترين شما از جنگ روى‏گردان شده و در جنگ سست‏اند. و من چنان نيستم تا شما را بر آنچه ناخوش داريد، اجبار كنم.(اخبار الطوال، ص 217)

4. «و الله إنى سلّمت الامر لأنى لم أجد أنصارا، و لو وجدت أنصارا لقاتلته ليلى و نهارى حتى يحكم الله بيننا و بينه»، به خدا سوگند، من از آن روى كار را به او سپردم كه ياورى نداشتم. اگر ياورى مى‏داشتم شبانه روز با او مى‏جنگيدم تا خداوند ميان من و آنان حكم كند. ( بحار الانوار، ج 44، ص 147، و ر.ک: صص 46- 45)

5. «إنى لمّا رأيتك ليس بكم عليهم قوّة، سلمت الأمر لأبقى أنا و أنتم بين أظهركم»، زمانى كه ديدم شما قدرت كافى در اختيار نداريد، كار را تسليم كردم تا من و شما بمانيم.از عبارات ديگر آن حضرت، چنين به دست مى‏آيد كه مقصود از ماندن آنها و خود حفظ تشيع بوده است. امام در سخنى، اقدام خود را شبيه سوراخ كردن كشتى توسط آن عالم همراه موسى عليه السّلام كرد كه‏ هدف او حفظ كشتى براى صاحبانش بود.( بحار الانوار، ج 44، ص 19؛ تحف العقول، ص 227؛ عوالم العلوم، ج 16، ص 175؛ فرائد السمطين، ج 2، ص 120)

6. «فصالحت بقيا على شيعتنا خاصّة من القتل فرأيت دفع هذه الحروب إلى يوم‏مّا، فإنّ اللّه كل يوم هو فى شأن»، من براى حفظ شيعيانمان از قتل مصالحه كردم، و انديشيدم تا اين جنگها را تا مدتى به تأخير بيندازم، چه خداوند هر روز دست‏اندركار، كارى است. ( اخبار الطوال، ص 220؛ و نك: مناقب، ابن شهر آشوب، ج 4، ص 35)

7. «ما أردت بمصالحتى معاوية إلا أن أدفع عنكم القتل عند ما رأيت تباطئ أصحابى عن الحرب و نكولهم عن القتال»، هدف من در مصالحه با معاويه جز آن نبود كه وقتى سستى يارانم را از جنگ و روى‏گردانى آنها را از نبرد ديدم، لااقل جان شما را حفظ كنم. (اخبار الطوال، ص 221)

8. «و لو لا ما أتيت، لما ترك من شيعتنا على وجه الارض أحد إلا قتل»، اگر من چنين نمى‏كردم، از شيعيان ما، كسى نبود جز آن كه كشته مى‏شد. (علل الشرائع، ج 1، ص 211؛ عوالم العلوم، ج 16، ص 174)

9. امام در پاسخ اعتراض حجر بن عدى، فرمود: «يا حجر! ليس كل الناس يحب ما تحب، و ما فعلت الا إبقاء عليك، و الله كل يوم هو فى شأن»، اى حجر! همه مردم آنچه را تو دوست دارى، خوش نمى‏دارند. من اين اقدام را جز به قصد زنده ماندن تو (و امثال تو) نكردم، خداوند نيز هر روز دست اندر كار، كارى است.(بحار الانوار، ج 44، ص 29، 57؛ مناقب، ابن شهر آشوب، ج 4، ص 35؛ عوالم العلوم، ج 16، ص 170)

10. «إنما هادنت حقنا للدماء و صيانة و اشفاقا على نفسى و أهلى و المخلصين من أصحابى»، من صلح را پذيرفتم تا از خونريزى جلوگيرى كرده و جان خود، خانواده و اصحاب صميمى خودم را حفظ كرده باشم.(عوالم العلوم، ج 16، صص 170- 169)

و...

در مورد امام حسين عليه السّلام نيز شواهدي وجود دارد که ايشان هم راهى بهتر از صلح نمى ‏شناخته اند و مردم را به اطاعت از برادرشان دعوت مى‏ كرده اند.

الف: سيره عملى امام حسين عليه السّلام عدم اعتنا و بى ‏توجهى به سخنان و اقداماتى بوده كه ضمن آنها كوشيده شده تا وى را درباره موضع برادرش به مخالفت كشانده و او را به عنوان رهبر شيعيان عراق معرفى كند. او تا پايان زندگى امام حسن عليه السّلام، در كنار آن حضرت بوده و همانند او در مدينه زيست. حتى پس از شهادت برادر نيز، طى يازده سال همان موضع را داشت. اين سيره نشان مى‏ دهد كه او هيچ گونه مخالفتى با مسأله صلح نداشته است.

ب: زمانى كه شيعيان افراطى از موضع صلح ناراحت شدند، به سراغ امام حسين عليه السّلام آمده و از او خواستند تا رهبرى آنان را در دست گيرد. على بن محمد بن بشير همدانى مى‏گويد: «همراه سفيان بن ابى ليلى به مدينه آمديم و بر حسن بن على عليه السّلام وارد شديم در حالى كه مسيب بن نجبه و عده‏ اى ديگر نزد او بودند. من به او گفتم: السلام عليك يا مذل المؤمنين. امام فرمود: سلام بر تو: بنشين من مذل المؤمنين نيستم، بلكه معز المؤمنين‏ ام. من از صلح چيزى جز حفظ جان شما را نمى‏ خواستم ...»، او مى‏افزايد: ما به سراغ برادرش امام حسين عليه السّلام رفتيم و او را از آنچه حسن عليه السّلام گفته بود آگاه كرديم. امام حسين عليه السّلام فرمود: «صدق ابو محمد، فليكن كل رجل منكم حلسا من أحلاس بيته مادام هذا الإنسان حيا فان يهلك و أنتم احياء رجونا أن يخيّر اللّه لنا و يؤتنا رشدنا و لا يكلنا الى انفسنا» برادرم راست مى‏گويد، هر يك از شما تا وقتى اين شخص (معاويه) زنده است پلاس خانه خود باشد (تا ببينيم چه مى‏شود). اگر او مرد و شما زنده بوديد اميدوارم كه خداوند آن را براى ما پيش آورد كه رشد ما در آن باشد و ما را به خود وانگذارد. (انساب الاشراف، ج 1، ص 150. اخبار الطوال، ص 221؛ الامامة و السياسة، ج 1، ص 187)

امام در برابر شخص ديگرى كه از وى خواسته بود تا دست به قيام بزند، فرمود: «أما أنا، فليس رأيى اليوم ذلك، فالصقوا رحمكم الله بالارض و اكمنوا البيوت و احترسوا الظنة مادام معاوية حيا»، اكنون عقيده من چنين نيست. خداى شما را رحمت كند، تا هنگامى كه معاويه زنده است در خانه‏ هايتان بمانيد و از كارى كه به شما ظنين شوند پرهيز كنيد.(اخبار الطوال، ص 222)

اشاره امام به زنده بودن معاويه، نشانگر آن است كه امام نيز به شرايطى كه منجر به مسأله صلح شده واقف بوده است. معاويه در اين تحليل نقش محورى داشت.

امام باقر عليه السّلام هم درباره اين اقدام فرمود: «و الله، الذي صنع الحسن بن على عليه السّلام، كان خيرا لهذه الأمة مما طلعت عليه الشمس».(بحار الانوار، ج 44، ص 25، از: روضة الكافى، ص 330)

بنا بر اين حسنين با معاويه بيعت نکرده اند بلکه صلح، تاکتيکي براي حفظ جان آنها و شيعيانشان بود چنانکه فرمود: «و الله لا ثنانا عن أهل الشام شك و لا ندم، و إنما نقاتل أهل الشام بالصبر و السلامة»، شك و پشيمانى ما را از جنگ با شاميان بازنمى‏ دارد بلكه ما با بردبارى و آرامش، با آنها مى‏ جنگيم.( أسد الغابة 1/ 491 و سير أعلام النبلاء 3/ 269. کامل ابن اثير، بحار الانوار، اعيان الشيعه و...)

دوران معاويه هم با يزيد بجهت اختلاف شخصيتي آنها، با يکديگر قابل قياس بر يکديگر نيست آنها خوب مي دانستند که معاويه در صورت قيام آنها جان آنها را هم مي گيرد و اهداف قيام انها را هم با حيله و شيطنت و تبليغات منفي وارونه مي کند لذا چنين رفتاري با چنين حيواني! عاقلانه ترين و دقيق ترين و هوشمندانه ترين رفتار است چنانکه رسول الله صلي الله عليه و آله در صلح حديبيه شبيه چنين اقدامي را انجام دادند.

(ر.ک: حيات فكرى و سياسى ائمه، رسول جعفريان ،ص:147 به بعد)


موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

(1)
685 | محب الحيدر | | ٢٠:٠٨ - ٢٨ اسفند ١٣٩٢ |
لعنت بر آنکه سقفيه را بنا کرد لعنت بر آنکه به معصومين عليهم السلام ما کمترين بي احترامي مي کنند
بابا من نميدونم اگه شرکه اگه کفره اگه هرچي، که نيست، به هيچ حرومزاده ي سگي مربوط نميشه «ولا تزرو وازرة وزرا اخري- سوره ي اسرا» گناه هرکس واسه خودشه پيامبر صل الله عليه و آله وسلم فرمودند: امت من بعد از من 72 فرقه مي شود که فقط يک فرقه از آن از آتش نجات ميابد...

*فرقه به ابجد 385 شيعه به ابجد 385 * بابا بفهمين نفهما!
686 | مجتبي نجفي | | ١٦:٢٨ - ٠٥ فروردين ١٣٩٣ |
تمام وجودم فداي مادرم زهرا و مولايم علي مرتضي عليم السلام...
687 | حسين محمدي | Iran - Zahedan | ١٧:٠٧ - ٠٨ فروردين ١٣٩٣ |
مگه پيامبر ازجانب خدادين آورد يا فرقه؟که شما به فرقه مينازيد.فرقه يعني چند دسته بودن
688 | مرتضي | | ١٦:١٨ - ١١ فروردين ١٣٩٣ |
خدايا به حق زهرا و علي فرج امام زمان را برسان تا حداقل انتقام سيلي زهرا را بگيريم تا مرحمي روي زخم شيعه ي مرتضي علي شود.
الله اکبر. اشهد ان لا اله الّا الله.اشهد ان محمداً رسول الله .اشهد ان علياً ولي الله.اشهد ان علياً حجت الله
يا صاحب الزمان(عج)
689 | حامد رجبي | Singapore - Singapore | ٢٢:٤٤ - ١٨ فروردين ١٣٩٣ |
سلام بر بچه شيعيان دمه همتان گرم غمتان نباشه هيچ غلتي نمکنن فقط کمي سبر.يا علي
690 | امير حسين | | ١١:٢٨ - ٢٥ فروردين ١٣٩٣ |
خداوند لعنت کند و خوار کند کسي را که حضرت فاطمه زهرا را کشته و خوار و ذليل کند دروغگويان را و سربلند گرداند آنان که سخن راست مي گويند و مسير درست را مي پيمايند. بگوييد آمين
691 | محب | | ١٧:٣٧ - ٢٧ فروردين ١٣٩٣ |
سلام
فقط بدون تعصب و پيش زمينه فکري جهت دار يه نگاه به شجره نامه عمر بندازيد.
692 | مهدي | | ١٣:٠٢ - ٠٨ ارديبهشت ١٣٩٣ |
مگه عمر... شجره نامه داره كه ما نمي دونستيم....!!!!!!!
693 | گداي علي و بچه هاي علي | Iran - Tehran | ٠١:٠٤ - ١٤ ارديبهشت ١٣٩٣ |
اي سني ها ؟؟؟؟؟؟ بخدا قبر و قيامتي هست بخدا حساب و كتابي هست بالاخره بعد خدا و پيامبر از امامتون ميپرسن امام هاي شما هم عمر و ابوبكر و عثمان هستند بخدا ؟؟؟؟؟؟ اميرالمومنينو بچه هاي عزيزش بر حق هستند بخدا قسم پيغمبر از شماها و مخصوصا از اون اجدادتون ناراحت هست بخدا حضرت زهرا(س) نور چشم پيغمبر بود چرا اربابتون عزيز پيغمبر رو كشت كي ميخواهيد از خوب بيدار بشيد بابا اين همه علماي محبوب شيعه با دليل و برهان از كتابهاي شما دليل بر حقانيت شيعه ميارن پس چرا لجاجت ميكنيد بخدا حضرت علي(ع) غير خوبي به مردم نكرد حضرت علي(ع) از اول مظلوم بوده و هست پدرش حضرت ابوطالب را زدند گفتند چون پسرت حضرت علي(ع) هست امام حسين (ع) را با شديدترين جنايات شهيدش كردند چون گفتند پدرت علي(ع) هست اي خدا تورو بحق اول مظلوم عالم اميرالمومنين علي (ع) از باقيمانده غيبت اقا در گذر خدايا ماها به ظاهر هم شيعه باشيم ولي اله امام علي(ع) و بچه هاي مطهرش را دوست داريم حضرت زهرا(س) را دوست داريم بخاطر حبيبت حضرت محمدصل الله عليه و آله وسلم ديگه برسان امام غائبمان را خدايا اي كاش ميمردم و اين همه مظلوميت 14 معصوم (ع) را نميديدم اين همه زحمت كشدند و بعد 14 قرن خوب جواب مزد رسالت حضرت محمد(ص) را دادند دشمني هر روز بيشتر ديروز الهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
694 | سيد محسن ساداتي | Iran - Khorramshahr | ١١:٠١ - ١٥ ارديبهشت ١٣٩٣ |
بسم الله الرحمان الرحيم .فاعتبرو يا اولي الابصار . از همه دوستان خواهش دارم كتاب شبهاي پيشاور رو مطالعه كنند البته قبل مطالعه از لباس تعصب شيع يا سني خارج شوند .واخر دعواهم ان الحمدلله رب العالمين.
695 | سجاد نوكر اهل بيت | Iran - Mashhad | ٢٤:٣٢ - ١٥ ارديبهشت ١٣٩٣ |
يکي نيس به اين سني ها بگه مگه پيامبر بيکار بود که مردم 3روز تو جز گرما نگه داره بعد بگه علي دوست منه توروخدا برين باخودتون فکر کنين .بعد چرا عايشه با برادر خودش محمد بن ابوبکر که يارحضرت علي بود به جنگ برخواست.برا من جالبه که شما هم ايشه رو قبول دارين هم حضرت علي رو در حالي که اين دو باهم دشمنن.شما کسي رو که پسر عموي پيامبر به خاطرش کعبه شکاف خورد اولين کسي بود که مسلمون شد و......؟؟؟؟؟
696 | حسين محمدي | | ١٥:٠٥ - ١٦ ارديبهشت ١٣٩٣ |
سلام ببخشيد آقاي سجاد نوکر همه جز خدا کي گفته فصل گرمابوده 28ارديبهشت فصل گرماست بروبه تبديل تاريخ قمري به شمسي سري بزن دوما چراپيامبراينکاررادر مکه نکرد مگه مردم مکه وطايف و... چه گناهي داشتند که از اين امامت بي بهره شوند

پاسخ:
باسلام

دوست گرامي؛ اين صلاح ديد خداوند بوده و ايشان تابع وحي بودند، وحي در غدير مبني بر اعلام همگاني به ايشان رسيد و ايشان اين کار را در آنجا انجام داد. مضاف به اينکه ايشان بارها ولايت حضرت امير را از ابتداي دعوت خود در همان مکه و مدينه اعلام کرده بود.

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

(1)
697 | محمدفضلي | | ١٥:٣١ - ١٦ ارديبهشت ١٣٩٣ |
سلام.چرايک طرفه درسايت توهين ميکنيد؟اگه مردي وجرات داري بياييد درهمين سايت باهم از راه مکتوب مناظره کنيم
698 | حميد ورقايي | | ٠٢:١٤ - ٠٩ خرداد ١٣٩٣ |
از اول خلقت همه پيامبران وامامان ورهبران هدايتگر از طرف خداوند امده اند که بگويند راه ورسم درست چيست ...پس هرانساني عمل کردش صالحتر نزد پروردگار محبوبتر ...ببيند کدام کلام به حرف حق نزديکتر به ان عمل کنيد.. لازم نيست به ديگران ايراد بگيريد خودمان را اصلاح کنيم
699 | شابادي | | ١٥:٠٥ - ١٣ خرداد ١٣٩٣ |
مه فشاند نور وسگک عوعو کند................اللهم عجل لوليک الفرج
700 | ابوذر | | ١٧:٢٣ - ١٥ خرداد ١٣٩٣ |
اهل سنت لطفا يک نگاه به ابوبکر بندازيد
يک نگاه هم به حضرت على بندازيد
کارهاي نيک عمر،عثمان،ابوبکر روببينيد
کارهاي نيک حضرت علي(ع) بندازيد
بعدمقايسه کنيد کدام يک نزدپيامبرمحبوت ترهستند و پيامبر آن راجانشين خود ميکند-ياعلي
701 | sami ariz | | ١١:٣٦ - ٢٢ خرداد ١٣٩٣ |
علي گويان همه نيکو سرشتند
همه قبل از ولادت در بهشتند
به روز خلقتم جمع ملايک
به قلبم يا علي را منويشتند

فاطمه را به علي که يک فقير به تمام معنا بود داد.

که ميگه علي (ع)فقير بود ؟ چيزي که علي (ع) داشت کسي در روي کره زمين نداشت 1شجاعت 2 پرهيزگاري 3علم .وغيره آيا اين به نظر شما چيزي نيست دوستان اهل سنت؟
پيامبر ص عزيزش را به علي داد زيرا از علي بهتر وجود نداشت آگاه شويد محترم ها
702 | ميثم خادم الحيدر عليه السلام | | ١٥:٢١ - ٢٧ خرداد ١٣٩٣ |
چرا اون ؟؟؟؟؟ بايد بره بالا منبر پيغمبر اکرم صلي الله عليه وآله به ساحت مقدس اميرالمومنين عليه السلام توهين کنه چرا جلوشو نمي گيرن يا خودم بايد دست بکار شم تا بفرستمش پيش جدش اونجا پيش اون ؟؟؟؟؟؟........به قول سيدجواد ذاکر اين اميرالمومنين عليه السلام هستش که محبتشو به اينا نداده..... نمي دونم چي ميخوان جواب بدن روز قيامت.....اون؟؟چقدر از خودش بدعت گذاشت چرا بايد الان 73 فرقه بشيم تقصيره کيه ؟ همون ؟؟؟؟؟؟ که مادر مظلومه ما بچه شيعه هارو به شهادت رسوند...........
*****بنويسيد بر کفنم......غلام مرتضي عليه السلام منم*****
يا علي مدد
703 | محمد نور زماني | | ٢٣:١٤ - ٣١ خرداد ١٣٩٣ |
سلام خدمت همه عزيزان ! من سني مذهب هستم هر نوع توهين را براي امامان و بزرگان دين ،مسلمانان و حتي کفار را مردود مي شمارم و قرآن کريم در اين مورد سخت مسلمانان را هشدار داده است پس اهل سنت در هيچ وقت جرئت توهين نمودن به مسلمان را ندارد و نخواهد داشت خبر هاي ساختگي هست ، به خاطر تفرقه ميان دو برادر اهل تشيع و اهل تسنن . در اين جا مشکلي وجود ندارد اين را بدانيد که از ديدگاه اهل سنت اگر کسي يکي از اصحاب پيامبر را توهين نمايد کافر مي شود .
704 | پسد بلوچ | | ١٧:٣٢ - ٠٧ تير ١٣٩٣ |
سلام
من واقعا براي همه متاسفم،من سني هستم کاري هم به اعتقادات اهل تشيع ندارم،فکر ميکنم با اين تندرويي ها نه اهل سنت به جايي ميرسه نه تشييع،بايين کنار هم به خوشي زندگي کنيم و تصميم رو بعهده خدا بزاريم اون خودش ميدونه حق با کيه،خدا گفته از حق الله ميگذرم ولي از حق الناس نميگذرم ،پس يهتره بهم توهين نکنيم،من الان از يه دختر خوشم مياد که از اهل تشييع هست ولي به خاطر همين چيزا دارم از دستش ميدم،من ازخدا داناتر نيستم و کسي رو متهم نميکنم ولي هر کي باعث تفرقه بين خداپرستان واقعي ميشه چه سني چه شييعه لعنت به اون
705 | ... | | ١١:٣١ - ٠٩ تير ١٣٩٣ |
کاش ما آدما خودمون کتاب بخونيم و تحقيق کنيم بعد از عقلي که خداوند نصيبمون کرده استفاده کنيم تا بفهميم حقيقت چيه.نه اينکه گوش به فرمان ديگران باشيم.
من قبلنا خيلي بحث ميکردم در رابطه با شيعه و سني،ولي بعدش فهميدم خوبه آدما ايمانشونو به خداوند و روز جزا تقويت کنن که دروجودشون شکي نيست.
اينکه معلوم بشه حق جانشيني واقعا ماله کي بوده و چه اتفاقاتي بعدش افتاده،چه تاثيري تو ايمان ما داره؟؟؟!!
قطعا خداوند نسبت به اين مسائل داناتره.
ان شاالله همگي به راه راست هدايت شويم

پاسخ:
باسلام

دوست گرامي

1. خداوند در قرآن مي فرمايد: «بَشِّرْ عِبادِ الَّذينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِكَ الَّذينَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِكَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبابِ (زمر/18)» گوش دادن به سخن ديگران اشکالي ندارد بلکه بايد عاقلانه با آنها برخورد کرد. ثانياً آيا کتاب خواندن و تحقيق گوش کردن به سخنان ديگران نيست؟

2. يکي از اعتقادات ما، امامت و جانشيني است که مساله ريشه اي و مهم مي باشد و لازم است اعتقاد صحيحي در مورد آن داشته باشيم. امامت ادامه رسالت است و طبق احاديث مختلف، کسي که امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلي مرده است. اين روايت متواتر است و در کتب شيعه و سني آمده است.

3. تحقيق در مورد امامت منافاتي با تقويت توحيد و معاد ندارد بلکه توحيد و معاد بدون امامت فايده اي نخواهد داشت در اين مورد روايات فراواني در جوامع روايي وجود دارد.

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

(1)
706 | خادم اهل بيت | | ١٧:٠٩ - ١٠ تير ١٣٩٣ |
اصل امر ولايت است والآن ولايت بانايب امام زمان رهبرعزيز انقلاب هست پس طبق فرمايش ايشان تکليف جلوگيري ازايجادتفرقه بين شيعه وسني چون اين خواست شيطان بزرگ آمريکا ودست نشانده هاي اون از جمله وهابيت است
707 | مهدي ص | | ١٦:٤٤ - ١٦ تير ١٣٩٣ |
واقع بين باشيم. حقيقت را در ترازوي قرآن، عقل و سنت بيابيم. اميرالمؤمنين( اين لقب مخصوص مولايمان علي‌ست) به كسي توهين نكرد. اما عمر، ابوبكر و عثمان بزرگترين جنايت را در حق جگر گوشه حضرت رسول(ص) كردند. به ظاهر پشيمان شدند. در حالي كه رضايت حضرت فاطمه زهرا (س) را نتوانستند جلب كنند تا اين كه اين بانوي گرامي از دنيا رفت و كفر اين سه موجود طبق روايات طرفين از اين ماجرا اثبات مي‌شود. ائمه طاهرين عليهم السلام به كسي توهين نكردند بلكه قرباني دنيا پرستي و كج سليقگي خلفاي وقت شدند. در تاريخ ببينيد آيا جنايتي از جانب شيعه به ثبت رسيده. داعش را در عراق ببينيد. در سوريه ببينيد چه كساني قلب يك انسان را از سينه بيرون مي‌آورند و به دندان مي‌گيرند و تازه اين گرگ صفتي را به جهانيان هم نشان مي‌دهند. معلومه كه از مادرشون هنده جگر خوار به ارث برده‌اند كه جگر حمزه عموي پيامبر را به دندان گرفت. اين سه نفر رفتند به جهنم. عمر تندخوي خشن امروز را دريابيد كه با تهديد تجاوز به زنان و دختران، مردان آنها را به پيوستن در گروه تروريستي خود مي كشانند. گرگهاي درنده امروز را با كدام آيه قرآن تطبيق مي‌دهيد. واقع بين باشيد و حقايق را در دنياي امروز بجوييد. به اميد ظهور منتقم آل محمد.
708 | ناشناس | | ٠١:٠٩ - ٢٦ تير ١٣٩٣ |
جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه چون نديدند حقيقت ره افسانه زدند
709 | محمدذاكري | | ١٣:٠٨ - ٠٧ مرداد ١٣٩٣ |
دوستان خوبم سلام
حقيرفکرمي کنم درموقعيت خطيرامروزجهان بهترين کارحفظ وحدت اسلامي بااطاعت ازفرمايشات علماي اسلام بخصوص رهبرفرزانه انقلاب اسلامي مي باشد .
بچه شيعه هاي عزيز بااينکه صددرصدحقباشماست اما بياييدبه مولايمان علي(ع) اقتداکنيم ومثل ايشان که 25سال براي حفظ وحدت سکوت کرد مانيز سکوت کنيم
البته منظورم اينستکه اهانت نکنيم هرچندکه بحث هاي استدلالي بلامانع است.
710 | نورمرادي | | ٢٠:٤١ - ٠٧ مرداد ١٣٩٣ |
با سلام خدمت برادران سني و شيعي، اصحاب راستين رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم مخصوصا امام علي (ع) و ديگر ائمه معصومين (ع) با سخن و سيره خود ثابت كردند كه حفظ اصل اسلام از هر چيزي واجبتر است. پس بياييد به خاطر خدا دشمن شاد نشويد و حرمت يكديگر را نگهداريد. ما در ايمان به توحيد، پيامبر، قرآن و روز معاد با هم مشتركيم بياييد اين را قدر بدانيم. من شيعه هستم اما برادران اهل سنت را عزير ميدارم.
711 | حسن | | ١٧:١٢ - ١٢ مرداد ١٣٩٣ |
سلام دوستان
وقتي كسي خواب باشه ميشه زود بيدارش كرد ولي كسي كه خودشو به خواب زده رو اصلا نميشه بيدار كرد.حالا هم عمريها به خواب زده هستند.
چرا چون حالا كه با اين همه وسايل ارطبات جمعي همه چيز در مورد صدر اسلام از پرده بيرون افتاده .به جاي ايمان اوردن واز راه باطلي كه پدرانشان
براشون به ارث گذاشتن خارج بشن و راه حق وحقيقت را بپيماين و حالا به جاي قدر دونستن موقعيتي كه هيچ يك از اجدادشان نداشتن با
لجبازي دم از برادري و همبستگي ميزنن . وا مصيبتا با اين قوم
712 | نيوشا | | ١٥:٠٨ - ٢٠ مرداد ١٣٩٣ |
ان شائ الله با ظهور مهدي موعود خدا شيعيان را عزت و پيروزي بدهد و مسلمانان هم از اين طريق راه راست را پيدا کنند
713 | يه دلشكسته | | ٢٣:٠٥ - ٠٢ شهریور ١٣٩٣ |
اين که کي بر حقه خدااااااااااااا تعيين ميکنه الکي قضاوت نکنيد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
714 | سيدشعيب حيدر رضوي | | ٠٤:٤٤ - ٠٦ شهریور ١٣٩٣ |
بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله وانا اليه راجعون
ما فرزندان بي بي دوعالم در سوگ مظلوميت مادرمان بايد تاکي شاهد اين چنين حرفهاي نسنجيده باشيم که متاسفانه از دهان کسانيم که خود را پيرو دين پدر حضرت زهرا سلام الله عليها ميدانند سخناني يا از روي جهل و ناداني مي زنند يا از روي تعصب ظلماني که بازهم ريشه در جهل وعدم مطالعه دارد يا که مغرضند و دنياي خود را به خوشي خلفايشان که چه جنايتهايي درحق خاندان عصمت وطهارت وعلم وتقوا روا داشتند و مادر ما را عمر سيلي زد بخاطر قباله فدک و پدر مان را با ريسمان دست بسته بردند براي بيعت آيا مگر اينها را مطالعه نکرده اي اي کسي که در نماز جمعه چنين ياوه گويي مي کني کمي بفکر لحظه مردنت باش لحظه اي که بي يار و ياور مي شوي و آن هنگام نه عمر ونه ابوبکر ونه عثمان هيج کدام به فرياد تو نمي توانند برسند همچناني که براي هيچ کسي بفرياد نرسيدند که آنجا فقط وفقط اهل بيت يعني حضرت مولا علي و بي بي دوعالم وفرزندان ايشان تا حضرت صاحب الامر اختيار دستگيري دارند نصيحت ميکنم که برو و بي غرض کمي هم کتابهاي ماشيعيان را بخوان و مظلوميت اهلبيت اطهار را مطالعه کن وکمي هم از مقامات معنوي آن بزرگواران بخوان تا بفهمي که آنها چه کساني بوده اند و روح آنها چه قدرت عظيمي به اذن پروردگار جهانيان دارد ولي صد حيف که متنبه نمي شويدوپند نمي گيريد
715 | علي.نوكرامام علي | | ١٥:٣٩ - ١٠ شهریور ١٣٩٣ |
دم اون رفيقمون که گفت اين سنياهمشون دارن دورخونه اي که امام علي توي اون به دنيااومده مي چرخن گرم... .
716 | amir | | ١٠:٤٩ - ١١ شهریور ١٣٩٣ |
ما هيچ برادري نسبت ب شما نداريم.ما بي خيال کوچه و ديوار نمي شويم ما بي خيال سيلي مادر نمي شويم...فقط حيدر اميرالمومنين هست و بس. امام علي خودش گفته که دوره حکومت اين 3 خليفه بر من مثل خاري بر چشم گذشت اگر گذاشت ب حضرت فاطمه احانت بشه و هيچي نگفت فرمان خدا بود و اين که پيروان حضرت کم بودند و اگه مي خواست در گير بشه شيعه ي وجود نداشت حالا انشا امام مهدي مياد و مي بينيم حق با کي بوده. فرمان رهبر هم واسه دوري از جنگ هست و گرنه خودشون مي دونن ما ب کساني که به مولا اهانت کردند برادري نداريم البته تقصير شما نيست مقصر خلفاي نامردتان بودند اگه واقعا دنبال حقيقت باشي ميري در خواست مناظره ميکني تا جواب همه سوال هات هم بگيري. راستي چرا وقتي چند سال پيش شيعه درخواست مناظره داد اهل سنت رد کردند ب خدا که بزرگان شما همه مي دونن حق با کي هست مثل دوران حضرت يوسف که کاهنان ميدونستن سنگ خدا نيست ولي چون از کنارش نون مي خوردند واسه حفظ جايگايشان همه کار مي کردند حالا هم سران اهل سنت اين جوري هستند.
717 | محب اميرالمومنين | | ١٠:٠٩ - ٢٧ شهریور ١٣٩٣ |
به نام خداوندي که اميرالمومنين را افريد تا ما پندگيريم ولي کو پند گيرنده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جواب(سنندجي عمر)=اول عمر ايا شير به کسي گويند که خود به ميدان نرفته ونوکرانش را به ميدان مي فرستد؟؟؟؟؟؟؟
ويا شير آن است که دختر پيغمبر را سيلي زند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شير ان است که خلافت را که از ان اميرالمومنين بود به زور از آنگرفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شير مگر سلطان نيست پس چرا از اميرالمومنين مي ترسد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
718 | امير | | ١٣:٥٩ - ٢٧ شهریور ١٣٩٣ |
به خذا که اگر فرزندان علي نبودنند از اسلام نامي نمي ماند زيرا اين حسين بود جانش را به فداي اسلام کرد اين حسين که يزيدان زمانه را رسوا کرد وابروي اسلام به حرمت خون حسين حفظ شده است واين علي بود که جانشين پيامبر بود
للهم عجل لوليک الفرج.................... اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد
719 | محب اميرالمومنين | | ٢٤:١١ - ٣٠ شهریور ١٣٩٣ |
اسلام العليک يا اميرالمومنين.البته من در حدي نيستم که اين حرف را بگويم ولي خدايي اگه يکي بياد در خانتو اتيش بزنه اهل سنت خدايش چه کار مي کني؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
((((((((سگ کوي اهل بيت)))))))
720 | سحركاوه | | ١٤:٠٧ - ٣١ شهریور ١٣٩٣ |
سلام
يه جمله بگم فقط.....در مظلوميت علي عليه السلام همين بس که امروز دارن درمورد صحت شهادت همسر ايشون حضرت فاطمه الزهرا سلام الله عليها بحث ميکنن....کسايي که واقعا دنبال حقيقتن و نميخوان متعصب بازي در بيارن پيشنهاد ميکنم سخنراني بصيرت فاطمي از استاد رائفي پور را دانلود کنن....حدود دو ساعت اگه اشتباه نکنم فقط سند ميده از کتاباي برادران اهل سنت...دقت کنيد از اسناد اهل سنت ثابت ميکنه که اين اتفاق افتاده.
يا حق
  بعدی [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20]   قبلی
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها