2024 April 20 - شنبه 01 ارديبهشت 1403
معرفی منابع علمی ناب در موضوع مهدویت در قرآن و روایات نبوی!
کد مطلب: ١٥٤٣٧ تاریخ انتشار: ٢٢ اسفند ١٤٠١ - ١٨:٢٧ تعداد بازدید: 2422
سخنراني ها » شبکه جهانی حضرت ولی عصر عج
معرفی منابع علمی ناب در موضوع مهدویت در قرآن و روایات نبوی!

ویژه برنامه ربیع الأنام14-12-1401

 
 
 بسم الله الرحمن الرحیم

14/12/1401

موضوع: معرفی منابع علمی ناب در موضوع مهدویت در قرآن و روایات نبوی!

ویژه برنامه ربیع الأنام

فهرست مطالب این سخنرانی:

این مقاله امام زمانی، بهترین هدیه امشب ما به بینندگان عزیز!

معرفی منابع علمی موضوع مهدویت در قرآن کریم

دوازده نرم افزار اسلامی نمونه کشوری با دریافت رایگان!

روایات فوقِ حد تواتر، در باب تولد حضرت امام زمان (سلام الله علیه)

گوشه ای از برخورد دوگانه «ذهبی» با روایات پیامبر (صلی الله علیه و آله)

اشاره ای کوتاه به مسائل جاری کشور!

انتقاد بسیار تند «آیه الله حسینی قزوینی» از «مولوی عبدالحمید»!

تماس‌های بینندگان برنامه

مجری:

آمد بهار و بی گل رویت بهار نیست

باد صبا مباد چو پیغام یار نیست

بی سرو قد یار چه حاجت به جویبار

ما را سرشک دیده کم از جویبار نیست

ای سرو معتدل که به میزان عدل و داد

سروی به اعتدال تو در روزگار نیست

ای نخل طور نور که در عرصه ظهور

جز شعله رخ تو نمایان ز نار نیست

ای قبله عقول که اهل قبول را

جز کعبه تو ملتزم و مستجار نیست

امروز در قلمرو توحید سکه زن

غیر از توای شهنشه والا تبار نیست

در نشئه تجرد و اقلیم کن فکان

جز عنصر لطیف تو فرمانگذار نیست

ای صبح روشن از افق معدلت درآی

ما را زیاده طاقت این شام تار نیست

ما را ز قلزم فتن آخر الزمان

جز ساحل عنایت و لطفت کنار نیست

در کام دوستان توای خضر رهنما

آب حیات جز ز لبت خوشگوار نیست

بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و أحشرنا معهم و ألعن أعدائهم السلام علی المهدی الذی وعد الله به الأمم و علی آبائه الطیبین الطاهرین المعصومین

سلام علیکم خدمت شما بینندگان جان، منتظران جانِ جانان حضرت مهدی موعود (ارواحنا فداه) در هر نقطه‌ای از جهان.

الحمدلله رب العالمین که بار دیگر توفیقی دست داد تا در آستانه میلاد باسعادت آقاجانمان حضرت بقیة الله الأعظم (ارواحنا فداه) در خدمت شما بزرگواران و عزیزان و مهدی یاوران و مهدی باوران باشیم.

با ویژه برنامه‌ای به نام نامی «ربیع الأنام» از شهر مقدس قم شهر کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و مسجد مقدس جمکران و شبکه‌ای به نام نامی «شبکه جهانی حضرت ولی عصر» در خدمت شما هستیم.

ان شاءالله از امشب به مدت شش شب تا جمعه شب حوالی ساعت 20 به وقت ایران اسلامی با ویژه برنامه «ربیع الأنام» به مناسبت ایام میلاد باسعادت حضرت حجة (ارواحنا فداه) در خدمت شما هستیم.

طبق معمول هرشب در خدمت یکی از کارشناسان ارجمند هستیم. به دلیل اینکه ویژه برنامه هست و ایام عید و سرور هست، از امشب هرشب یک مسابقه پیامکی هم خواهیم داشت.

هرشب سؤالی مطرح می‌شود و جوایزی هم به قید قرعه تقدیم عزیزان می‌شود. بنده ابتدا سؤال را عرض می‌کنم و بعد شیوه شرکت در مسابقه و جوایز را هم خدمت شما عزیزان بیان می‌کنم.

سؤالی که امشب خدمت شما مطرح می‌شود بسیار هم ساده است. طبق حدیث نبوی نام مبارک و کنیه حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) چیست؟!

عزیزان راه‌های شرکت در مسابقه را هم زیرنویس می‌کنند. می‌توانید در پیام رسان ایتا به شماره «09931994856» جواب مسابقه را بفرستید یا اینکه به سامانه پیامکی «30000151515» به صورت پیامک جواب مسابقه را بفرستید و نام خود را درج بفرمایید.

مهلت شرکت در مسابقه تا ساعت 21 هست، یعنی تا انتهای برنامه با ما همراه باشید. ان شاءالله در بخش پایانی برنامه قرعه کشی هم خواهیم کرد و جوایزی به شما تقدیم خواهد شد.

جوایز هرشب به این ترتیب هست: به جهت اینکه در آستانه 1189 سالگرد میلاد حضرت ولی عصر هستیم، نفر اول یک میلیون و صد و هشتاد و نُه هزار تومان دریافت خواهد کرد و تقدیمشان خواهیم کرد.

سه نفر بعد به عدد سال تولد حضرت که سال 255 هجری قمری هست، 255 هزار تومان تقدیم حضورشان خواهد شد. ان شاءالله می‌توانید پیام بفرستید و در بخش پایانی برنامه قرعه کشی هم خواهد شد. با ما همراه باشید.

شب اول برنامه است و مطلع برنامه «ربیع الأنام» الحمدلله رب العالمین در خدمت استاد عالیقدر و گرانقدرمان آیت الله حسینی قزوینی هستیم. ان شاءالله امشب مباحث پرباری را در خدمت حضرتشان خواهیم بود. حاج آقا سلام علیکم، أسعد الله أیامکم سعیدا؛

حضرت آیت الله حسینی قزوینی:

السلام علیک یا بقیة الله فی أرضه السلام علیک یا میثاق الله الذی أخذه و وکده السلام علیک یا وعد الله الذی ضمنه السلام علیک یا صاحب المرئی و المسمع فما کان لنا شیء الا و انتم له السبب و الیه السبیل

سلام علیکم، أسعد الله أیامکم سعیدا؛ خدمت همه بینندگان عزیز و گرامی خالصانه‌ترین سلامم را تقدیم می‌کنم. ایام خجسته میلاد حضرت بقیة الله الأعظم، عصاره عالم وجود، آن نازنین وجودی که؛

«وَ بِیمْنِهِ رُزِقَ الْوَرَی وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الْأَرْضُ وَ السَّمَاء»

زاد المعاد- مفتاح الجنان، نویسنده: مجلسی، محمد باقر بن محمد تقی، محقق / مصحح: اعلمی، علاءالدین، ص 423، باب دعاء العدیلة الکبیر

تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. خدا را به آبروی عمه جانش حضرت زینب کبری سوگند می‌دهیم فرجش را نزدیک کند و عیدی ما را فرج موفور السرورش قرار بدهد و ما را از یاران حقیقی آن بزرگوار قرار بدهد، ان شاءالله.

ما طبق رسم همیشگی برنامه جلسه را با یاد مادر حضرت مهدی (ارواحنا فداه) حضرت صدیقه طاهره آغاز می‌کنیم، باشد که آن بانو ما را بیمه دنیا و آخرت کند و در نزد فرزندش شفاعت کند.

اسرار حقیقی حیاتم زهراست

معنای عبادتم، صلاتم زهراست

دیگر چه غم از کشاکش این دنیا

وقتی که فرشته نجاتم زهراست

گرچه عزیزمان اشعار خیلی زیبایی خواندند، اما خطاب به حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) اشعاری بیان می‌کنیم و یادی از این فرزند غریب و مظلوم حضرت صدیقه طاهره حضرت حجة بن الحسن می‌کنیم.

شب گر رخ مهتاب نبیند سخت است

لب تشنه اگر آب نبیند سخت است

ما نوکر و ارباب تویی مهدی جان

نوکر رخ ارباب نبیند سخت است

طلعت صورت زیبای تو دیدن دارد

بوسه از خاک قدم‌های تو چیدن دارد

بعد یک عمر گدایی و غلامی کردن

با دل خسته به نزد تو رسیدن دارد

ای کلیم الله قرآن سخن از یار بگو

خطبه حیدری‌ات بس که شنیدن دارد

به همه روز و شبت ای گل زهرا سوگند

یار غم‌های تو بر دوش کشیدن دارد

نینوا حسرت دیدار تو دارد برگرد

روضه کرب و بلا از تو شنیدن دارد

«باباطاهر» شعری دارد که خیلی از این شعر خوشم می‌آید. ندیدم کسی اینطور جانسوز و زیبا حرف بزند. من در میان این اشعار غالباً این دوبیتی را زمزمه می‌کنم و خیلی برایم باصفاست.

عزیزم کاسه چشمم سرایت

میان هردو چشمم جای پایت

از آن ترسم که غافل پاگذاری

رود مژگان چشمانم به پایت

من زیباتر و عارفانه‌تر از این شعر، شعری ندیدم. یک شعر لری هم دارد و آن را تقدیم به عزیزان لر زبان می‌کنم.

خوشا آنان که هر شامان ته وینند

سخن با ته گرند با ته نشینند

مو که پایم نبی کایم ته وینم

بشم آنان بوینم که ته وینند

یابن الحسن! خوشا کسانی که هرشب با تو همنشین اند و در کنار سفره با تو هستند، پشت سر تو مشغول نمازند و با تو گفت و شنود دارند. چکار کنم که لیاقت دیدار تو را نداشتم. به سراغ آنان بروم که تو را می‌بینند.

باشد که ان شاءالله این نیمه شعبان آخرین نیمه شعبان دوران غیبت باشد. سال آینده نیمه شعبان در تمام رسانه‌ها سخنی غیر از سخن مهدی نباشد و جلوه‌ای جز جلوه فرزند زهرا نباشد.

در کلیه رسانه‌های عالم سیمایی جز سیمای حضرت مهدی به چشم نخورد. مهدی جان! تمام عالم محو سیمای نورانی تو باشد و محو سخنان حیدری و محمدی‌ات باشد.

مجری:

طاقتم طاق شد و از تو نیامد خبری

جگرم آب شد و از تو نیامد خبری

عاشقانی که مدام از فرجت می‌گفتند

عکسشان قاب شد و از تو نیامد خبری

امیدوارم هیچوقت این مصرع آخر تعبیر نشود. امیدوارم همانطور که فرمودید امسال سال آخری باشد که ما در غیبت حضرت جشن می‌گیریم.

در حقیقت این جشن‌ها جشن واقعی نیست و در دل ما جز غم نیست. در کنه و اعماق وجود ما غمی سنگین است از غم غیبت حضرت ولی عصر. جشن و سرور حقیقی ما در حقیقت آن وقتی است که چشممان به آن طلعت رشیده و غره حمیده روشن شود.

جناب استاد خیلی ممنون و متشکرم، بسیار مطلع باصفا و دلنشینی بود. الحمدلله رب العالمین حظ بردیم و شکر خدا که ویژه برنامه «ربیع الأنام» چنین مطلعی داشت.

طبق روال همیشگی برنامه به موضوعات و سؤالاتمان بپردازیم. سؤال را این چنین آغاز کنم که چون نام مقدس حضرت مهدی موعود (ارواحنا فداه) قطعاً تنها اعتقاد ما شیعیان نیست و همه مذاهب اسلامی به ایشان اعتقاد دارند، به سراغ قرآن کریم می‌رویم.

منبع اصلی ما قرآن کریم است و ما متمسک می‌شویم به قرآن کریم و اهلبیت (علیهم السلام).

آیا در قرآن کریم آیاتی پیرامون وجود مقدس حضرت ولی عصر آمده است یا خیر؟! تفسیر و تأویل این آیات چگونه است؟! چگونه می‌توانیم از کلام الله مجید وجود مبارک حضرت مهدی را اثبات کنیم؟!

این مقاله امام زمانی، بهترین هدیه امشب ما به بینندگان عزیز!

حضرت آیت الله حسینی قزوینی:

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین و هو خیر ناصر و معین الحمدلله و الصلاة علی رسول الله و علی آله آل الله لاسیما علی مولانا بقیة الله و اللعن الدائم علی اعدائهم اعداء الله إلی یوم لقاء الله

أفوض أمری إلی الله إن الله بصیر بالعباد حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر یا أبا صالح المهدی ادرکنی

یکی از اساسی‌ترین مباحثی که در رابطه با مهدویت هست، مسئله مهدویت در قرآن است. در این زمینه کتاب و مقالات زیادی نوشته شده است، اما آنچه که من امشب می‌خواهم عزیزان را در این زمینه روشن کنم کتابی است که برادر عزیزمان جناب آقای «دکتر رضایی اصفهانی» نوشته است.

در حوزه قرآن کریم کمتر کسی همانند ایشان کار کرده است. بنده به یاد دارم چندین سال قبل هم ایشان محقق برتر حوزه قرآن شناخته شدند.

«دکتر رضایی اصفهانی» مقاله‌ای تحت عنوان "آیات مهدویت در قرآن از منظر احادیث تفسیری" دارند. این مقاله تاکنون 1919 مرتبه دانلود شده است. من از بینندگان عزیز تقاضا می‌کنم این مقاله را مطالعه کنند.

خوشبختانه گرفتن این فایل هم رایگان است. متأسفانه بعضی از مراکز علمی ما این معارف دینی را مرکز تجارت خودشان قرار دادند.

وقتی که می‌خواهید یک مقاله دانلود کنید، باید بروید در سایت ثبت نام کنید و مبلغی پرداخت کنید تا یک مقاله پنج صفحه‌ای دانلود کنید. مبلغ پرداختی چیزی نیست، اما معطل شدن برای مردم به ویژه اهل علم سخت است.

این مراکز علمی برای وقت اهل علم ارزشی قائل نیستند و این خیلی مایه تأسف است. امیدواریم ان شاءالله وقتی حضرت ولی عصر آمدند و قرار شد گردن کسی را بزند، ابتدا گردن کسانی را بزند که مسائل دینی و مذهبی را وسیله تجارت قرار دادند.

بنده بعد از مغرب دیدم که این مقاله قابل دانلود است و این مقاله را دانلود کردم. عزیزان این مقاله دانلود شده را ببینند. در صفحه 7 این مقاله آمده است:

"در مجامع حدیثی سیصد و بیست و چهار آیه قرآن با احادیث مربوط ذکر شده که مرتبط با مهدویت است."

یعنی روایت داریم که سیصد و بیست و چهار آیه در قرآن کریم در کتب اهل سنت و شیعه در رابطه با حضرت مهدی نازل شده است.

ایشان لیست هم داده است. اگر دوستان پاورقی را ملاحظه کنند، می‌بینند که از سوره مبارکه حمد آیه 7 تا سوره یوسف و سوره مؤمنون و سوره عصر در رابطه با حضرت مهدی آیاتی بیان شده است.

سیصد و بیست و چهار آیه‌ای که در رابطه با حضرت مهدی (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) نازل شده است در این مقاله آمده است. ایشان واقعاً زحمت زیادی کشیدند؛ جزاه الله خیرا. امیدواریم نزد خداوند عالم اجر داشته باشند.

البته عرض کردم بیشتر از این هم می‌توان کار کرد و جا دارد، اما ایشان تک تک روایات را می‌آورد و با منابع شیعه و اهل سنت تطبیق می‌کند. این مقاله، مقاله خیلی خوبی است.

شاید بتوان گفت یکی از بهترین هدایای امشب ما به بینندگان عزیز این است که این مقاله را دانلود کنند و در موبایل داشته باشند و مطالعه کنند ببینند موضوع مهدویت در قرآن کریم به چه نحو است.

معرفی منابع علمی موضوع مهدویت در قرآن کریم

بنده عرض کردم که اگر بخواهیم وارد اصل آیات شویم، گمان می‌کنم از پاسخ به بسیاری از سؤالات باز بمانیم. من تنها یک مورد را عرض می‌کنم. به عنوان مثال خداوند متعال آیه 33 از سوره مبارکه توبه می‌فرماید:

(لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کلِّهِ وَ لَوْ کرِهَ الْمُشْرِکون)

تا او را بر همه آئین‌ها غالب گرداند هر چند مشرکان کراهت داشته باشند.

سوره توبه (9): آیه 33

از «امام قرطبی» متوفای 671 هجری در کتاب «تفسیر» ایشان نقل شده است:

«ذاک عند خروج المهدی لا یبقی أحد إلا دخل فی الإسلام أو أدی الجزیة»

الجامع لأحکام القرآن، اسم المؤلف: أبو عبد الله محمد بن أحمد الأنصاری القرطبی، دار النشر: دار الشعب – القاهرة، ج 8، ص 121، باب التوبة: (33) هو الذی أرسل... ..

«ابن جوزی» متوفای 597 هجری در کتاب «زاد المسیر» می‌نویسد: مراد از این آیه حضرت مهدی (ارواحنا فداه) است.

«فخر رازی» در کتاب «تفسیر» خود جلد 16 صفحه 42 می‌نویسد: مراد از این آیه حضرت مهدی است. «ابوحیان أندلسی»، «أبی حفص»، «ثعلبی» و «قندوزی» هم بر همین نظر هستند.

البته این یکی از این آیات است. بنده هفت مورد آوردم، آیات دیگر هم به همین شکل است. دوستان می‌توانند مراجعه کنند.

الحمدلله رب العالمین و شکر خدای عالم ما در این زمینه آیات زیادی داریم که تفسیر و تأویل به حضرت مهدی (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) شده است.

مجری:

کتبی هم در این زمینه نگاشته شده است؟!

حضرت آیت الله حسینی قزوینی:

بله، کتاب‌های زیادی نوشته شده است. کتاب «موسوعة الإمام مهدی» که توسط آیت الله کورانی در چند جلد نوشته شده است، به طور کلی آیاتی که در این زمینه آمده است را مطرح کرده است.

آقای «کربلایی قزوینی» کتاب «المهدی من المهد إلی الظهور» را نوشته‌اند و مطالبی مفصل آورده‌اند.

همچنین «مرکز تخصصی مهدویت» در این زمینه مقالات زیادی دارد. این مرکز کتابی به نام «نگین آفرینش» در چهار جلد دارد. این کتاب برای کسانی که تازه می‌خواهند روی بحث مهدویت بیایند، بسیار کتاب خوبی است.

مجری:

«درسنامه مهدویت» هم پیشترفته تر از این کتاب است.

حضرت آیت الله حسینی قزوینی:

بله.

مجری:

کتاب «المحجه» اثر «سید هاشم بحرانی» هم روایات را جمع کرده و ترجمه هم شده است.

حضرت آیت الله حسینی قزوینی:

بله. «مرحوم علامه مجلسی» هم در کتاب «بحارالانوار» جلد 52 و 53 و 54 را به موضوع مهدویت اختصاص داده است. آن بزرگوار آیات را آورده و روایات را ذکر کرده است.

مجری:

اگر امکان دارد پیشنهاد می‌کنم که این مقاله در سایت مرکز تحقیقاتی «شبکه جهانی حضرت ولی عصر» هم قرار بگیرد تا بینندگان هم به این مقاله دسترسی داشته باشند.

حضرت آیت الله حسینی قزوینی:

ایرادی ندارد. من این مقاله را خدمت آقایان می‌دهم تا عزیزان این مقاله را از سایت «مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر» دانلود کنند تا زحمتی برای دانلود این مقاله نداشته باشند.

امشب که بنده به مجرد اینکه مقاله را دانلود کردم، توانستم به آن دسترسی پیدا کنم. شاید به خاطر این بود که ما قبلاً در این مرکز علمی ثبت نام کرده بودیم.

مجری:

الحمدلله مقالات سایت «مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر» در دسترس همه است.

دوازده نرم افزار اسلامی نمونه کشوری با دریافت رایگان!

حضرت آیت الله حسینی قزوینی:

ما حدود شانزده نرم افزار از حضرت امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) و حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) تا حضرت مهدی (ارواحنا فداه) نوشتیم.

الحمدلله از میان این نرم افزارهای ما، حدود دوازده مورد آن نرم افزار نمونه کشوری شده است و وزیر ارشاد هم لوح و هدایایی بابت این نرم افزارها به ما دادند. تمامی این نرم افزارها در سایت ما به صورت رایگان قابل استفاده است.

ما نرم افزاری نوشته بودیم که حدود چهار پنج سال قبل در همایش بین المللی نرم افزار رتبه اول را آورد. نرم افزار مرکز خدمات کامپیوتری نور رتبه دوم را آورد. همچنین نرم افزار حوزه علمیه رتبه سوم را آورد.

آقایان نرم افزارهایشان را پولی در اختیار افراد قرار می‌دهند، اما نرم افزار ما رایگان است به طوری که هرکسی بخواهد از این نرم افزار استفاده کند به صورت رایگان می‌تواند این کار را انجام دهد.

همچنین نزدیک به چهل جلد از آثار علمی ما در این نرم افزار بود که ما دانلود کردن آن را به صورت رایگان قرار دادیم. کتاب‌هایی نظیر موسوعه ائمه اطهار (علیهم السلام) و «نقد قفاری» نمونه‌ای از این آثار هستند.

ما در مقدمه این نرم افزار نوشتیم چاپ این کتاب برای عموم است و برای ناشرین رایگان و آزاد است به شرط هماهنگی با انتشارات «مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر».

مجری:

خداوند ان شاءالله به علم و مالتان برکت بدهد.

حضرت آیت الله حسینی قزوینی:

بنده بارها اعلام کردم که الآن سی سال است که ما این مؤسسه را ثبت کردیم. در این سی سال ما سی ریال از بودجه دولتی استفاده نکردیم. همچنین از بیوتات مراجع هم تا به حال سی ریال کمک نگرفتیم.

ما دست مراجع عظام تقلید را می‌بوسیم و به این بوسه هم افتخار می‌کنیم. همین اندازه که این مؤسسه به نام حضرت ولی عصر هست، چشم امیدمان به خاک زیر قدم‌های حضرت ولی عصر بوده است.

الحمدلله حضرت ولی عصر تا الآن ما را کمک کردند و تا الآن هم ما یک ریال بدهی نداریم. در حال حاضر ما بیش از هفتاد محقق داریم و گرداندن شبکه ماهواره‌ای با این وضع دلار کار ساده‌ای نیست.

الحمدلله به برکت حضرت ولی عصر تا الآن که بنده در خدمت شما هستم، ما یک ریال هم بدهی نداریم. ما طلب داریم، اما بدهی نداریم. تمامی اینها به برکت نظر لطف و عنایت حضرت ولی عصر (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) است و بس.

مجری:

احسنتم، ان شاءالله که خداوند حفظتان کند.

حضرت آیت الله حسینی قزوینی:

امیدوارم حضرت ولی عصر قبول کنند و این برای ما کفایت می‌کند.

مجری:

خداوند حفظتان کند. بنابراین آیات مشخص شد. حال به بحث روایات در منابع شیعی و منابع اهل سنت و منابع عامه بپردازیم.

ما عنوان "مهدوی" به روایات اطلاق می‌کنیم که دیگر شخص حضرت نباشد. ممکن است که گاهی اوقات موضوع مهدویت باشد یا مسائل مرتبط با حضرت مطرح شده باشد. علائم آخرالزمان یا مثل آنها روایات احصاء شده است و می‌توان گفته شود؟!

روایات فوقِ حد تواتر، در باب تولد حضرت امام زمان (سلام الله علیه)

حضرت آیت الله حسینی قزوینی:

بنده همین امروز بعدازظهر فرصتی داشتم و یکی دو ساعت مطالعه کردم تا خود را برای برنامه آماده کنم. در کتاب «منتخب الأثر» تألیف حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی روایتی در این زمینه آمده است.

آیت الله العظمی نوری همدانی می‌گفتند: در تاریخ کتابی همانند این کتاب در رابطه با حضرت ولی عصر نوشته نشده است.

در این کتاب جدولی آمده بود و من جدول آن را با ماشین حساب جابجا کردم و تعداد تمامی احادیثی که با این موضوع "الائمة إثنی عشر" مربوط به مهدویت هست 271 روایت است.

در خصوص اینکه عدد ائمه اثنی عشر طبق عدد نقباء بنی اسرائیل است، 40 روایت مطرح شده است. نسبت به اینکه ائمه اطهار دوازده نفر هستند و اولین آنها امیرالمؤمنین است، 133 روایت ذکر شده است.

در خصوص اینکه ائمه اطهار دوازده نفر هستند و اولین آنها علی بن أبی طالب و آخرین آنها حضرت مهدی است، 91 روایت ذکر شده است. در خصوص اینکه ائمه اطهار دوازده نفر هستند و آخرین آنها حضرت مهدی است، 94 روایت ذکر شده است.

در رابطه با اینکه ائمه اطهار دوازده نفر هستند و نُه تن از آنها از فرزندان امام حسین است، 139 روایت ذکر شده است.

بنده این تعداد روایات را با همدیگر جمع زدم که مجموع آنها 925 روایت شد. بنابراین ما 925 روایت در منابع شیعه و اهل سنت داریم که ائمه اطهار دوازده نفر هستند، اولین آنها حضرت امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) و آخرین آنها حضرت مهدی (ارواحنا فداه) است.

بعضی از آخوندهای ورشکسته سیاسی و بعضی از تاریخ نگاران غرب زده مطالبی مطرح می‌کنند و می گویند: ائمه اطهار خودشان نام امام بعدی را نمی‌دانستند!! این‌ها یک سری موهومات صهیونیستی - آمریکایی - سعودی است.

ملاحظه کنید ما 925 روایت داریم در رابطه با اینکه ائمه اطهار دوازده نفر هستند. غالب این روایات از رسول گرامی اسلام و حضرت امیرالمؤمنین و حضرت فاطمه زهرا و امام صادق (علیهم السلام) است.

در حقیقت دویست و پنجاه و پنج سال قبل از ولادت حضرت مهدی این روایات صادر شده است. اگر روایت مکی هم باشد، می‌توان گفت 355 سال قبل از ولادت حضرت مهدی این روایات صادر شده است.

فصل دوم چهل و نُه باب است. به عنوان نمونه در باب "ظهور المهدی" 657 روایت مطرح شده است. در باب "المهدی من أهل البیت" 389 روایت مطرح شده است.

در باب اینکه "مهدی از اولاد امیرالمؤمنین است" 214 روایت مطرح شده است. در باب اینکه "حضرت مهدی از اولاد حضرت فاطمه زهرا است" 192 روایت ذکر شده است. در باب اینکه "حضرت مهدی از فرزندان امام حسین است" 208 روایت ذکر شده است.

در باب اینکه "حضرت مهدی نهمین فرزند امام حسین است" 209 روایت ذکر شده است. در باب اینکه "حضرت مهدی فرزند امام سجاد است" 213 روایت ذکر شده است.

در باب اینکه "حضرت مهدی فرزند امام حسن عسکری است" 146 روایت ذکر شده است. در باب اینکه "حضرت مهدی طویل العمر است" 318 روایت ذکر شده است.

مجموع روایاتی که مخصوص حضرت مهدی است، 4081 روایت است. اگر این تعداد را با 925 روایت جمع کنید، 5007 روایت می‌شود که ما در رابطه با مهدویت این تعداد روایت را داریم.

حال این روایات یا مخصوص مهدویت است و از باب اینکه "حضرت مهدی فرزند حضرت فاطمه زهراست" یا "حضرت مهدی فرزند امام حسین است" یا "حضرت مهدی فرزند حضرت علی بن الحسین است" یا "حضرت مهدی فرزند امام حسن عسکری است."

همچنین مضمون بعضی از روایات این است که ائمه اطهار دوازده نفر هستند. اولین آنها حضرت امیرالمؤمنین است و آخرین آنها حضرت مهدی است.

من از آقایان اهل سنت و سلفی‌ها و وهابی‌ها و روشنفکران غرب زده و کسانی که تفکر عربی و عبری و آمریکایی دارند، سؤال می‌کنم: ما در کدامیک از موضوعات، پنج هزار روایت داریم که در رابطه با مهدویت داریم؟!

این روایات غیر از مطالبی است که در کتب ادیان آسمانی از جمله انجیل و تورات و زبور یا کتب فرق و ادیان دیگر نظیر آئین بودائی و آئین هندو آمده است که اصلاً مربوط به ادیان ابراهیمی هم نیست.

این روایات جداست و ما کاری با آنها نداریم. این روایات در حوزه تخصصی بعضی از دوستان است. ان شاءالله در همین چند شب دوستان در موضوع "حضرت مهدی در آئینه کتب آسمانی" مطالبی مطرح خواهند کرد.

بنابراین روایاتی که از نبی گرامی اسلام و ائمه اطهار و صحابه وارد شده است، پنج هزار و هفت روایت است.

ما نسبت به واقعه غدیر خم صد و بیست روایت داریم و آقایان می گویند که فوق تواتر است. در مقابل نسبت به مهدویت پنج هزار روایت داریم. آقایان با این روایات می‌خواهند چکار کنند؟!

بنده در ذهن دارم آقای «فقیه ایمانی» یکی از علمای بزرگ اصفهان اسامی نزدیک به دویست و پنجاه تن از علمای اهل سنت را آورده است.

یکی از دوستان ما در کتابی که در رابطه با «کلینی» و «کافی» نوشته است، نزدیک به دویست و چهل و اندی از علمای اهل سنت را نام برده است که آنها معتقد به ولادت حضرت مهدی (ارواحنا فداه) در سال 255 یا 256 هجری بودند.

ما در کجا داریم مسئله اختلافی میان شیعه و سنی باشد که بیش از دویست نفر از علمای اهل سنت طبق عقیده شیعه اظهار نظر کرده باشند؟! به ما نشان بدهید!

آیا اینها دلیل بر این نیست که موضوع مهدویت یک موضوع اساسی و ریشه‌ای هست که در کتب اهل سنت و کتب شیعه آمده است؟!

«ذهبی» تمام تلاش خود را به کار می‌برد تا روایات مربوط به فضائل ائمه اطهار و فضائل اهلبیت را مطرح و بر آن اشکال سندی و اشکال دلالی کند. اگر هم نتوانست به یک روایت اشکال سندی و دلالی کند، می‌گوید:

«حدیثا فی فضائل علی یشهد القلب انه باطل»

قلب من شهادت می‌دهد که روایت باطل است.

میزان الاعتدال فی نقد الرجال، اسم المؤلف: شمس الدین محمد بن أحمد الذهبی، دار النشر: دار الکتب العلمیة - بیروت - 1995، الطبعة: الأولی، تحقیق: الشیخ علی محمد معوض والشیخ عادل أحمد عبدالموجود، ج 1، ص 213، ح 293

با وجود اینکه «حاکم نیشابوری» و دیگران می‌نویسند که این روایت صحیح است. ایشان که نتوانست به روایت اشکال سندی و دلالی کند، می‌نویسد:

«یشهد القلب انه باطل»

زیرا اگر قرار باشد عدو امیرالمؤمنین، عدو پیغمبر اکرم و عدو الله باشد اولین آنها معاویه است. همچنین در رابطه با دیگر صحابه الی ماشاءالله!

خداوند آیت الله شبیری زنجانی را حفظ کند. ما در بحث و مکاتباتی که با «پروفسور غامدی» در مکه مکرمه داشتیم، ایشان می‌گفتند: از این آقا سؤال کنید کسانی که با امیرالمؤمنین جنگیدند، علی را دوست داشتند یا خیر؟!

آیا این افراد علی بن أبی طالب را اهل بهشت می‌دانستند و می‌خواستند سریع حضرت را بکشند تا حضرت به بهشت برود یا نستجیر بالله علی بن أبی طالب را اهل جهنم می‌دانستند؟! آیا می‌خواستند حضرت را با کشتن وارد جهنم کنند؟!

ما این سؤال را بارها مطرح کردیم، اما اهل سنت تا به حال جوابی به ما ندادند!! کسانی که با امیرالمؤمنین جنگیدند، معتقد بودند علی بن أبی طالب اهل بهشت و جزو عشره مبشره است یا معتقد نبودند؟! اهل سنت هر جوابی بدهند محکومند!!

آقای «ذهبی» هم وقتی که این روایت را می‌بیند، می‌فهمد که اگر بخواهد روایت را قبول کند تمام پایه‌های اعتقادی‌اش متزلزل می‌شود. بنابراین می‌گوید:

«یشهد القلب انه باطل»

در مقابل همین شخص وقتی در کتاب «العبر فی خبر من غبر» جلد دوم پیرامون حوادث سال 255 وقتی به حضرت مهدی (ارواحنا فداه) می‌رسد، می‌نویسد:

«وفیها محمد بن الحسن العسکری بن علی الهادی محمد الجواد بن علی الرضا بن موسی الکاظم بن جعفر الصادق العلوی الحسینی أبو القاسم»

سپس می‌نویسد:

«الذی تلقبه الرافضة الخلف الحجة وتلقبه بالمهدی وبالمنتظر وتلقبه بصاحب الزمان وهو خاتمة الاثنی عشر»

العبر فی خبر من غبر، اسم المؤلف: شمس الدین محمد بن أحمد بن عثمان الذهبی، دار النشر: مطبعة حکومة الکویت - الکویت - 1984، الطبعة: ط 2، تحقیق: د. صلاح الدین المنجد، ج 2، ص 37، باب سنة إحدی وخمسین ومائتین

ایشان همچنین در کتاب «تاریخ الإسلام» جلد 19 صفحه 113 می‌نویسد:

«وأما ابنه محمد بن الحسن الذی یدعوه الرافضة القائم الخلف الحجة، فولد سنة ثمان وخمسین، وقیل: سنة ست وخمسین»

حالا ببینید که یک مورخ همانند «ذهبی» اینقدر جاهل است یا خود را به جهل مرکب زده است که می‌نویسد:

«عاش بعد أبیه سنتین ثم عدم، ولم یعلم کیف مات»

حضرت مهدی بعد از پدرش دو سال بیشتر زنده نبود، اما معدوم شد و نمی‌دانیم چگونه از دنیا رفته است.

تاریخ الإسلام ووفیات المشاهیر والأعلام، اسم المؤلف: شمس الدین محمد بن أحمد بن عثمان الذهبی، دار النشر: دار الکتاب العربی - لبنان/ بیروت - 1407 هـ - 1987 م، الطبعة: الأولی، تحقیق: د. عمر عبد السلام تدمری، ج 19، ص 113، باب 4 حرف الحاء

این در حالی است که تمام اهل سنت نظیر «ابن خلدون» و «ابن خلکان» و دیگران همگی نقل کرده‌اند که وقتی امام حسن عسکری از دنیا رفتند، حضرت مهدی پنج ساله بودند.

جالب اینجاست که ایشان می‌نویسد: حضرت مهدی در سال 255 هجری به دنیا آمده است. این گفتار ایشان عقاید کسانی که ادعا می‌کنند حضرت مهدی هنوز به دنیا نیامده و نزدیک قیامت به دنیا می‌آید را باطل می‌کند.

به عنوان مثال در کتاب «الوافی بالوفیات» اثر «صفدی» است که معاصر «ذهبی» بوده است. «ذهبی» متوفای 748 هجری است و «صفدی» متوفای 764 هجری است. «صفدی» در جلد دوم از کتاب «الوافی بالوفیات» می‌نویسد:

«ولد نصف شعبان سنة خمس وخمسین وماتین»

حضرت مهدی در نیمه شعبان سال دویست و پنجاه و پنج به دنیا آمده است.

الوافی بالوفیات، اسم المؤلف: صلاح الدین خلیل بن أیبک الصفدی، دار النشر: دار إحیاء التراث - بیروت - 1420 هـ- 2000 م، تحقیق: أحمد الأرناؤوط وترکی مصطفی، ج 2، ص 249، باب 3 ابن الحسن

«ابن خلکان» متوفای 681 هجری است و در حقیقت حدود هفتاد سال قبل از «ذهبی» از دنیا رفته است. قطعاً کتاب «وفیات الأعیان» را «ذهبی» دیده است و نمی‌توانیم بگوییم این کتاب را ایشان ندیده بود. ایشان هم نسبت به حضرت مهدی می‌نویسد:

«أنه المنتظر والقائم والمهدی، وهو صاحب السرداب»

تا جایی که می‌نویسد:

«کانت ولادته یوم الجمعة منتصف شعبان سنة خمس وخمسین ومائتین»

ولادت حضرت در روز جمعه نیمه شعبان سال دویست و پنجاه و پنج هجری بود.

«ولما توفی أبوه - وقد سبق ذکره - کان عمره خمس سنین»

زمانی که پدرش از دنیا رفت پنج سال داشت.

وفیات الأعیان وأنباء أبناء الزمان، المؤلف: أبو العباس شمس الدین أحمد بن محمد بن إبراهیم بن أبی بکر ابن خلکان البرمکی الإربلی (المتوفی: 681 هـ)، المحقق: إحسان عباس، الناشر: دار صادر – بیروت، ج 4، ص 176، باب أبو القاسم المنتظر

آقای «ذهبی» ایشان که قبل از شما بوده است! حداقل بگو که «ابن خلکان» قبل از من گفته است که حضرت مهدی در زمان وفات پدرش پنج سال داشت. چرا پرت و پلا می گویید؟!! فردای قیامت چه جوابی دارید؟!

گوشه ای از برخورد دوگانه «ذهبی» با روایات پیامبر (صلی الله علیه و آله)

آقای «ذهبی» شما اهل علم هستید و مردم به دنبال این هستند تا معارف دینی را از شما فرابگیرند. آیا اینطور مخفی کاری و حرف‌های بی اساس گفتن زیبنده شخصی همانند شما هست؟!

به قول معروف اهل سنت عیال کنار سفره چهار نفر هستند؛ «ذهبی»، «ابن حجر»، «مزی» و «زین الدین عراقی». این چهار نفر فحول و ارکان علمای اهل سنت هستند.

همانطور که شیعه هم هرچه دارد عیال کنار سفره «شیخ صدوق» و «شیخ طوسی» و «شیخ مفید» و «سید مرتضی» است. هرکدام از این بزرگواران را از شیعه بگیرند، شیعه یک چهارم علم خود را از دست داده است.

در میان اهل سنت هم هرکدام از این چهار نفر را بگیرند، اهل سنت یکی از پایه‌های علمی خود را از دست داده است.

بنده گاهی اوقات واقعاً به تعصب‌هایی که اهل سنت دارند تأسف می‌خورم. به عنوان مثال یک راوی روایتی نقل کرده است. مثلاً «ذهبی» مذهب شافعی دارد. اگر روایت به نفع شافعی است «ذهبی» می‌گوید که راوی ثقه است.

در مقابل اگر روایت به ضرر شافعی است و به نفع حنفی است، «ذهبی» می‌گوید که راوی ضعیف است. بنده الی ماشاءالله از این مطالب جمع آوری کردم.

اگر یک راوی روایتی نقل کند و به نفع مذهب «ذهبی» باشد، «ذهبی» او را تقویت می‌کند و ثقه خطاب می‌کند. همچنین اگر راوی مطلبی به ضرر مذهب «ذهبی» بگوید، «ذهبی» او را تضعیف می‌کند.

من از جوانان عزیز اهل سنت، دانش پژوهان و طلبه‌ها تقاضا می‌کنم به این مسائل دقت کنند. اگر فرصتی پیدا شد، بنده چندین جلسه در رابطه با بحث رجال اهل سنت صحبت خواهم کرد.

بنده به برکت خداوند متعال و توفیق حضرت ولی عصر در حوزه علمیه قم از سال 1371 تا سال 1391 به مدت بیست سال علم رجال تدریس کردم. هرسال هم حدود هشتصد طلبه می‌آمدند پای مباحث ما می‌نشستند و می‌رفتند.

ما وقتی به شهرستان‌ها یا کشورهای خارج می‌رویم، عزیزانی با ما ارتباط می گیرند و می گویند که ما شاگرد علم رجال شما بودیم. همین امروز که از حرم بیرون می‌آمدم، یکی از عزیزان سلام کرد و گفت که من شاگرد علم رجال شما بودم.

من خیلی دوست دارم چندین جلسه در رابطه با رجال اهل سنت صحبت کنم و رجال اهل سنت را حلاجی کنم تا ببینم این آقایان در حوزه علم رجال حرفی برای گفتن دارند یا ندارند. «عقیل هاشمی» می‌گوید: ببینیم این حدیث متواتر صحیح است یا ضعیف است!

هفته گذشته شب دوشنبه بزرگواری از عزیزان اهل سنت از کرمانشاه زنگ زد. ما واقعاً خوشمان می‌آید و تشکر می‌کنیم. من روایتی از کتاب «صحیح مسلم» آوردم و ایشان گفت: حاج آقا ببینیم که این روایت صحیح است یا صحیح نیست!!

حداقل شما از مبانی خودتان اطلاعی داشته باشید. اگر شما به یک سنی بگویید که روایات «صحیح مسلم» و «صحیح بخاری» صحیح است یا صحیح نیست، به شما می‌خندد!

این درست همانند این است که شما بگویید این آیه جزو قرآن کریم است یا نیست. اهل سنت معتقدند که أصح الکتاب بعد از قرآن کریم «صحیح بخاری» و «صحیح مسلم» است.

بنده روایتی از کتاب «صحیح مسلم» آوردم و ایشان گفت: حاج آقا حال بررسی کنیم و ببینیم روایت صحیح است یا صحیح نیست.

واقعاً انسان تأسف می‌خورد. من از عزیزان اهل سنت تقاضا دارم قدری برنامه‌های ما را ببینند تا بحث معرفتی‌شان قدری بالا برود.

اشاره ای کوتاه به مسائل جاری کشور!

شبکه‌های وهابی که از این بحث‌ها نمی‌کنند، زیرا سواد کافی را ندارند. آن‌ها در این چند ماه اخیر بحث‌های علمی را کنار گذاشتند و بحث‌های سیاسی روز را مطرح می‌کنند.

آن‌ها می گویند که صد و شصت و هفتمین روز انقلاب کبیر ایران است! به قدری بنویسید و نگاه کنید که چشمانتان کور شود و دق کنید.

یک شب آقای «عبدالرحمن دمشقیه» را به «شبکه کلمه» آورده بودند که قبل از بیست و دو بهمن بود. ایشان می‌گفت: ما امیدواریم که در سال آینده در تهران میدان آزادی جشن بگیریم.

بنده دو هفته بعد که بیست و دو بهمن بود، گفتم: آقای «عبدالرحمن دمشقیه»! مردمی که روز بیست و دو بهمن در خیابان‌ها آمدند و شعار دادند، شعارشان این بود که هرکسی بخواهد به طرف جمهوری اسلامی چپ نگاه کند چشمانش را درمیاوریم.

ما چشمان این شخص را از حدقه درمی آوریم و جلوی سگ‌های ولگرد می‌اندازیم تا بخورند و قدری هم آب روی آن بخورند!!

الحق و الانصاف با توجه به وضعی که آقایان درست کردند، امسال مردم روز بیست و دو بهمن غوغا کردند. من در طول این چهل و چهار سال در قم چنین جمعیتی را ندیده بودم. واقعاً عجیب بود!

بنده تقاضایی از برادر عزیز و بزرگوارم جناب آقای «رئیسی» دارم. ما بیش از سی سال است نسبت به ایشان ارادت داریم و ایشان هم به ما محبت فوق العاده دارند.

من می‌خواهم بگویم: جناب آقای «رئیسی»! پاداش این جمعیتی که در بیست و دو بهمن به خیابان آمده بودند، این گرانی‌ها نبود که دارد بیداد می‌کند. مقام معظم رهبری هم فرمودند: قول‌هایی که به مردم می‌دهید را عمل کنید و به فکر مردم باشید.

افرادی به ما مراجعه می‌کنند یا اخباری به ما می‌رسد که واقعاً گریه آور است. بعضی حوادثی که انسان در اثر شدت گرانی در جامعه می‌بیند، کمر انسان را می‌شکند.

گرانی‌های امروز جامعه افسار گسیخته است و هیچ حساب و کتابی نیست. حال شاید ما نمی‌فهمیم که قضیه چیست.

امیدواریم ان شاءالله هم دولت کریمه جناب آقای «رئیسی» عزیز و همچنین عزیزان سپاهی ما بتوانند جلوی گرانی‌ها را بگیرند.

هر مشکلی که برای کشور پیش آمد اعم از زلزله و سیل، سپاه در خط مقدم فداکاری کردند و با فداکاری خود مشکلات مردم را برطرف کردند. «سردار سلامی» چند شب قبل گفتند: ما به فکر هستیم تا مشکلات را حل کنیم.

ما از ایشان خواهش و تقاضا می‌کنیم تا ورود پیدا کنند و مشکل اقتصادی و تورم افسار گسیخته را به نوعی سروسامان بدهند.

ما در هیچ جای دنیا مردم شریفی همانند مردم ایران نداریم. بنده در غالب کشورها اعم از آمریکا و کشورهای اروپایی و هند و کشورهای عربی حضور داشتم. بنده حتی در کشورهای اسلامی مردمی وفادارتر از مردم ایران نسبت به نظام ندیدم.

انتقاد بسیار تند «آیه الله حسینی قزوینی» از «مولوی عبدالحمید»!

بعضی افراد هم یاوه سرایی می‌کنند که باید بگوییم:

مه فشاند نور و سگ عوعو کند

هرکسی از طینت خود رو کند

بعضی افراد حرف‌هایی می‌زنند که تکلیف روشن است. امام حسن مجتبی (علیه السلام) با یاران معاویه مناظره‌ای داشتند.

«مغیرة بن شعبه» آمد و امام حسن مجتبی را بسیار تحقیر کرد. او نسبت به حضرت امیرالمؤمنین عبارات بسیار زشت و وقیحی به کار برد.

امام حسن (علیه السلام) فرمود: داستان تو همانند داستان پشه است. پشه‌ای روی درخت بزرگی نشست و وقتی خواست بلند شود، گفت: ای درخت مراقب باش از ریشه درنیایی، من می‌خواهم بلند شوم!

درخت گفت: ای پشه! من اصلاً آمدن تو را حس نکردم، چه رسد به اینکه بلند شدن تو را حس کنم.

بعضی افراد حرف‌های پرت و پلا می گویند. ما نه روزی که این افراد دم از نظام و انقلاب می‌زدند نفعی از این افراد دیدیم و نه امروز که بلندگوی عربستان سعودی و صهیونیست و آمریکا شدند ضرری از این افراد می‌بینیم. این افراد عددی نیستند.

من جمله‌ای می گویم که اگر دوستان ما آن را به صورت کلیپ درآورند خوب است. بنده به بزرگوارانی که در شرق کشور حرف‌های بی اساس می‌زنند، می گویم: مردم حدود هفت ماه درگیر فتنه 88 بودند.

در فتنه 88 افرادی پشت صحنه بودند که امثال جناب آقای «عبدالحمید» و دیگران انگشت کوچک آنها هم نخواهند شد. بنده خودم شاهد بودم که جوانان قم به تهران رفتند و در بیست و چهار ساعت این فتنه را جمع کردند.

انقلاب از قم آغاز شده است و حمایت این انقلاب هم با مردم قم است. مردم قم تنها در بیست و چهار ساعت فتنه 88 را جمع کردند.

اگر مقام معظم رهبری یا دولت لب تکان بدهند و جوانان قم به صحنه بیایند، تنها در دو ساعت تمام بساط شما را جمع خواهند کرد.

این کارها را نکنید، به صلاحتان نیست! اینکه بلندگوی صهیونیست و آمریکا باشید و از صهیونیست دفاع کنید، نفعی نخواهید برد.

خیلی عجیب بود که این عزیزمان می‌گفت: دارند دختر خانم‌هایی که در قم علیه نظام شعار داده بودند را مسموم می‌کنند و انتقام می‌گیرند!

من نمی‌دانم عقل سالم هم چیز خوبی است. من به این آقا تنها یک جمله می گویم. یکی از مدارسی که این اتفاق در آن افتاده است، «مدرسه شاهد» است. فرزندان شهدا، فرزندان سپاهی‌ها و فرزندان مسئولین نظام در این مدرسه هستند.

آیا این دختران جزء کسانی بودند که علیه نظام شعار می‌دادند؟! یک حرفی بزنید که مرغ پخته به ریش شما نخندد!!

صبر مردم هم اندازه دارد. من گمان می‌کنم آن روز دیر نیست که همین مدارس دخترانه قم شعار "مرگ بر فلان" بدهند و در فضای مجازی در سطح گسترده منتشر شود. آن روز دیگر هیچ آبرویی نزد مردم نخواهید داشت.

آنطور که ما در جریان هستیم مردم اهل سنت هم از نحوه موضع گیری شما ناراحت هستند. شما که دم از مردم می‌زنید، هرچه زودتر به دامن مردم برگردید.

بیست و دو بهمن نشان داد که مردم چه کسانی هستند و آشوب گر و فتنه گر چه کسانی هستند. قضیه کاملاً روشن شد. حال کسانی که عقل سالم دارند، می‌فهمند. کسانی که عقل سالم ندارند؛

(خَتَمَ اللَّهُ عَلی قُلُوبِهِمْ وَ عَلی سَمْعِهِمْ وَ عَلی أَبْصارِهِمْ غِشاوَةٌ وَ لَهُمْ عَذابٌ عَظِیم)

خدا بر دلها و گوشهای آنان مهر نهاده، و بر چشمهای آن‌ها پرده افکنده شده، و عذاب بزرگی در انتظار آنها است.

سوره بقره (2): آیه 7

ما با این افراد کاری نداریم. خدا خود می‌داند که با این افراد چکار کند. ما در خدمت شما هستیم.

مجری:

احسنتم، خیلی ممنون و متشکرم. نکته‌ای در خصوص این فردی که فرمودید به خاطر آوردم. زمانی که کرونا آمده بود و عتبات و مزارهای مقدس ائمه معصومین (علیهم السلام) بسته شد، این آقا کلیپی بیرون داد و حرف‌هایی زد.

بعد از آن مدتی خانه کعبه و بیت الله الحرام توسط دولت سعودی بسته شد و حج را تعطیل کردند. آن زمان این شخص ساکت شد و هیچ خبری از ایشان نشد. خیلی متعجب شدم که واقعاً این فرد چه موضع گیری دارد.

حضرت آیت الله حسینی قزوینی:

اگر ایشان یک صدم این کلمات را در عربستان سعودی بگوید، در کمتر از بیست و چهار ساعت گردن او را می‌زنند!

مجری:

بله، سرنوشت ایشان به سرنوشت جناب «خاشقچی» می‌پیوست.

حضرت آیت الله حسینی قزوینی:

بنده عرض کردم که مبنای جسارت و اهانت ندارم، اما می‌خواهم این عزیزمان قدری دقت کنند. مشاورین نادرست و غیر خیرخواهی که اطراف ایشان هستند و به ایشان اطلاعات غلط می‌دهند، حواسشان را جمع کنند.

ایشان می‌گوید: "دخترانی که در قضیه اخیر علیه نظام شعار می‌دادند، دارند مسموم می‌شوند." ما خودمان در قم هستیم و نمی‌دانیم قضیه چیست!

بنده واقعاً از صحبت‌های ایشان متأسف شدم.

مجری:

حاج آقا خیلی ممنون و متشکرم. تماس تلفنی ما برقرار شده است و خدمت بینندگان عزیز عرض می‌کنم که ان شاءالله تا دقایقی دیگر قرعه کشی را برگزار خواهیم کرد.

دوستان سؤال را زیرنویس کردند و می‌توانید به صورت پیامکی به سامانه «3000151515» و پیام رسان ایتا جواب را ارسال کنید.

تماس‌های بینندگان برنامه:

آقای امین از تهران با ما هستند. سلام علیکم و رحمة الله؛

بیننده (آقای امین از تهران – اهل سنت):

سلام، خسته نباشید. حالتان خوب است؟

مجری:

خیلی ممنون، بفرمایید.

بیننده:

آقای قزوینی حال شما خوب است برادر بزرگوارم؟

حضرت آیت الله حسینی قزوینی:

ممنونم عزیزم.

بیننده:

آقای قزوینی خیلی خوشحالم که خداوند عمری به ما داد تا شما را ببینیم و از معنویات شما استفاده کنیم.

حضرت آیت الله حسینی قزوینی:

آقا امین ما هم وقتی صدای شما را می‌شنویم خیلی خوشحال می‌شویم.

بیننده:

آقای قزوینی در ابتدا بگویم ظاهراً کسی که در خواب غفلت است، شما هستید. شما در خیابان‌ها و فضای مجازی نمی‌بینید شعارها بر علیه چه کسی است.

مجری:

فضای مجازی را شما دارید می‌بینید. ما که خیابان‌ها را می‌بینیم.

بیننده:

همان فضای مجازی از خیابان‌ها گرفته می‌شود.

مجری:

حال سؤال شما چیست؟

بیننده:

«شبکه کلمه» صد و هفتاد روز است که می‌نویسد: "انقلاب کبیر ایران"، اما هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد. درست است؟!

مجری:

بله.

بیننده:

شما هزار و دویست سال است که می گویید: "شاید این جمعه بیاید!"، اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد. بنابراین هیچ فرقی با همدیگر ندارند.

مجری:

بنابراین سؤال شما واضح شد. خیلی متشکرم، با ما همراه باشید. سؤال ایشان واضح شد.

ایشان می‌خواستند که در حقیقت مقایسه کنند و بگویند که اگر از انقلاب خبری نشد، از ظهور حضرت ولی عصر هم خبری نشد. شما جواب را بفرمایید تا ان شاءالله دیگر قرعه کشی را برگزار کنیم.

حضرت آیت الله حسینی قزوینی:

برادر بزرگوارم! اگر ما می گوییم حضرت مهدی می‌آید، ظهور حضرت ولی عصر پنج هزار روایت و سیصد و بیست و چهار آیه پشتیبانی دارد. تا زمینه آماده نباشد، حضرت صاحب الزمان نخواهد آمد.

علاوه بر این، این قضیه تنها مشکل ما نیست. شما هم هزار و چهارصد سال است که می گویید حضرت مهدی به دنیا خواهد آمد. چرا حضرت مهدی به دنیا نیامده است؟! اول شما به ما جواب بدهید تا ما بگوییم چرا حضرت ولی عصر ظهور نکرده است!

بحث مهدویت بحث متواتر است. «ابن تیمیه» و «بن باز» هم می گویند: روایات مهدویت متواتر است.

فرق ما با شما این است که ما می گوییم حضرت مهدی سال 255 هجری به دنیا آمده است و طبق مصلحت الهی همانند حضرت خضر و حضرت عیسی و حضرت ادریس که زنده هستند، از نظرها غائب هستند.

هم شما معتقدید که این پیامبران الهی زنده هستند و هم ما می گوییم زنده هستند. حضرت خضر بیش از سه هزار سال است عمر کرده‌اند. آن بزرگوار قبل از حضرت عیسی (علی نبینا و آله و علیه السلام) بودند و در حال حیات هم هستند.

خداوندی که حضرت خضر و حضرت ادریس و حضرت عیسی را زنده نگهداشته است، حضرت ولی عصر را هم زنده نگهداشته است. امر ظهور دست خداوند است.

ائمه اطهار به ما فرموده‌اند: شب هنگام وقتی می‌خوابید، به این امید بخوابید که فردا امام زمان ظهور می‌کند. صبح وقتی بیدار می‌شوید به این امید باشید که امروز روز ظهور است. ما این امیدواری را داریم.

نه تنها شما بلکه «فوکویاما» معاون سابق سازمان امنیت آمریکا می‌نویسد:

"شیعه پرنده‌ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست. پرنده‌ای است که دو بال دارد: بال سبز و بال سرخ. بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالت خواهی اوست. چون شیعه در انتظار عدالت به سر می‌برد و امیدوار است، انسان امیدوار شکست ناپذیر است."

در مقابل کارشناسان «شبکه کلمه» که می‌گوید: "صد و شصت و پنجمین روز یا صد و هفتاد و پنجمین روز انقلاب کبیر" مراد کدام انقلاب است؟!

چهار نفری که در خیابان آمدند و آشوب به راه انداختند و چادر از سر مردم برداشتند و افرادی را قطعه قطعه کردند مردم هستند؟ یا جمعیت میلیونی که روز بیست و دوم بهمن به خیابان آمدند؟! قدری فکر و عقل خدادادی را به کار بیندازید!

آمریکا و فرانسه که سردسته فتنه بودند، به غلط کردن افتادند. آن خانم هم علیه مردم ایران توهین و فحاشی می‌کند و می‌گوید: مردم ایران چنین و چنان هستند و حرف ما را گوش ندادند و انقلاب ما به پایان رسید. حال این آقایان ول کن قضیه نیستند!

(قُلْ مُوتُوا بِغَیظِکم)

بمیرید با همین خشمی که دارید.

سوره آل عمران (3): آیه 119

بدانید این انقلاب به دست حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) خواهد رسید. ان شاءالله اگر خداوند عمر بدهد روزی از همین شبکه اعلام می‌کنم: آقا امین! روی خط بیا و ببین حضرت مهدی (ارواحنا فداه) آمد و این نظام به عنوان پایگاه حضرت قرار گرفت.

این گفتار را به عنوان یک فرضیه از من داشته باشید. فرض محال که محال نیست. این فرضیه را در ذهن داشته باشید.

مجری:

(فَانْتَظِرُوا إِنِّی مَعَکمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِین)

شما در انتظار باشید من هم با شما در انتظارم (شما در انتظار معجزات اقتراحی و بهانه‌جویانه باشید و من هم در انتظار مجازات شما!).

سوره یونس (10): آیه 20

حضرت آیت الله حسینی قزوینی:

(أَ لَیسَ الصُّبْحُ بِقَرِیب)

آیا صبح نزدیک نیست؟!

سوره هود (11): آیه 81

مجری:

ان شاءالله رب العالمین. تماس بعدی برقرار است. آقای رضایی از خاش پشت خط هستند. خدمت شما سلام عرض می‌کنم، بفرمایید:

بیننده (آقای رضایی از خاش – شیعه):

من هم سلام عرض می‌کنم خدمت شما و حاج آقا قزوینی. خسته نباشید، وقتتان بخیر؛

حضرت آیت الله حسینی قزوینی:

ممنون عزیزم.

بیننده:

من صهیونیست و اسرائیل را می گویم که چقدر از مردم فلسطین که برای نماز جمعه می‌روند را به قتل عام رساندند و هزاران مانع برایشان می‌گذارد.

آیا معتقدید صد و اندی نفر هم که در روز جمعه زاهدان کشته شدند اغتشاشگر بودند و آقای «مولانا عبدالحمید» در رأس فتنه قرار دارد؟!

حضرت آیت الله حسینی قزوینی:

ما نگفتیم ایشان در رأس فتنه است. ما گفتیم «مولوی عبدالحمید» حرفی را می زند که آمریکا و صهیونیست می زند.

بیننده:

آیا دفاع کردن از ملت در برابر حق خودشان حرف آمریکاست؟!

حضرت آیت الله حسینی قزوینی:

آقای رضایی جان من از شما سؤالی دارم. شما را به خدا سوگند به من راست بگویید. آیا نیروی انتظامی و سپاه دیوانه شده بودند که آمدند و این مردم را کشتند؟! چرا پارسال و دو سال قبل مردم را نکشتند؟! چرا الآن مردم را نمی‌کشند؟!

مجری:

این همه نماز جمعه در سطح کشور هست که به سلامتی برگزار می‌شود.

حضرت آیت الله حسینی قزوینی:

شاید بالای دو هزار یا سه هزار نماز جمعه در سطح کشور برای عزیزان اهل سنت است. چرا هیچ جایی این اتفاق نیفتاد؟!

مجری:

نظرات «مولوی عبدالحمید» پیرامون موضوع فلسطین و اسرائیل را بفرمایید.

حضرت آیت الله حسینی قزوینی:

روزی این بزرگوار می‌گوید: فلسطین مظلوم است. اسرائیل اشغالگر و غاصب است. روز دیگر هم می‌گوید: حق فلسطینی‌ها و حق اسرائیل را باید به آنها بدهیم. ما به کدام فرمایش این بزرگوار عمل کنیم؟!

بنده عرض کردم که به هیچ وجه نه جسارت می‌کنم و نه اهانت می‌کنم. تنها گفتم که فرمایشات ایشان عین فرمایشاتی است که آمریکا و صهیونیست و عربستان می زند.

ما از ایشان خواهش کردیم که قدری دقت کنید. افرادی که به شما مشاوره می‌دهند، خیرخواه شما نیستند.

بنده عرض کردم که نه توهین می‌کنم و نه به خودم اجازه توهین کردن می‌دهم. من دو سه سال قبل تلفنی با این بزرگوار صحبت کردم. والله العلی الأعلی «مولوی عبدالحمید» به بنده گفتند: آقای قزوینی من تا به حال از شما یک کلمه توهین به اهل سنت نشنیدم!

الآن هم من با ایشان کار ندارم، بلکه مشاورینی که به ایشان مشاوره می‌دهند، خیرخواه ایشان نیستند. ایشان می گویند: دخترانی که در قم مسموم می‌شوند، همان دخترانی بودند که اعتراض کرده بودند.

دختر رئیس دفتر ما در مدرسه شاهد است. ایشان نقل می‌کرد که دیروز تماس گرفتند. ما به بیمارستان رفتیم و دیدیم از مدرسه شاهد که خانواده‌های سپاهی و شهدا و مسئولین هستند، حدود پنجاه نفر به بیمارستان منتقل شدند.

بیمارستانی که رفتیم جا نداشت و آنها را با آمبولانس به بیمارستان دیگری بردند. حال درست است که بگوییم به جهت اینکه آنها تظاهرات کرده بودند، آن‌ها را می‌کشند؟! این قضیه مربوط به قم است.

ما از شهرهای دیگر خبر نداریم، اما ماجرای شهر قم را می دانیم. فرزندان و نوه‌های ما در مدارس درگیر این قضایا هستند.

ما در قم نزدیک به هشتاد هزار طلبه داریم. دختران این طلاب هم در مدارس هستند و هر روز با این مشکلات دست به گریبان‌اند. حال نمی‌دانیم قضیه چیست. معلوم نیست آیا این قضیه طبیعی است یا دستی در کار است. تا الآن برای بنده این قضیه روشن نیست.

استاندار یکی از دوستان صمیمی ماست و قرار است هفته آینده تشریف بیاورند و ما افتخار داریم با ایشان صحبت کنیم. موضوع یکی از صحبت‌های ما با ایشان همین است که این قضیه چیست.

مجری:

دمیدن در هر واقعه‌ای که در کشور اتفاق می افتد و فتنه به راه انداختن و منقلب کردن داستان و جریان درست نیست.

حضرت آیت الله حسینی قزوینی:

یک روحانی نباید بیاید بگوید به جهت اینکه دختران قم در تظاهرات اخیر بودند، آن‌ها را در مدارس مسموم می‌کنند! جناب آقای رضایی بزرگوار ما این قضایا را داریم می‌بینیم و اینجا دیگر خانه ماست.

مجری:

در حالی که در قم کمترین مسائل پیش آمده است.

حضرت آیت الله حسینی قزوینی:

قضیه فتنه در قم در عرض دو روز تمام شد و رفت. اولین شهری که فتنه دو روزه در آن جمع شد شهر قم بود.

مجری:

فکر می‌کنم دارند انتقامشان را از قم می‌گیرند. ارتباط آقای رضایی قطع شد. ممنونم از دوستان.

دوستان اشاره می‌کنند که جواب سؤال را بفرمایید، زیرا نمی‌رسم سؤال دیگری مطرح کنم. نام حضرت ولی عصر و کنیه مقدس آن بزرگوار را بیان بفرمایید.

قبل از اینکه بفرمایید من یاد مطلبی افتادم. عزیزانی که سال‌های قبل به حج مشرف شده بودند، در مدینه منوره و در مسجد النبی حیاط دوم اسامی صحابه دور تا دور قرار داشت. اسامی ائمه اطهار هم در حیاط‌ها حک شده بود.

نام مقدس حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) در کنار لقب مهدی به صورت حی چسبیده شده بود. بنابراین معتقد بودند که حضرت صاحب الزمان هم متولد شدند و هم زنده‌اند. در همین سال‌های قبل که حکومت سعودی این نوشته‌ها را دستکاری کردند.

حضرت آیت الله حسینی قزوینی:

بنده اتفاقاً در ذهن دارم سال 1374 به حج مشرف شده بودم و هنوز این نوشته‌ها موجود بود. در این نوشته‌ها آمده بود: محمد المهدی الحی. اخیراً "حی" را جدا کردند و «محمد المهدی» را تنها نوشته‌اند.

برای حضرت مهدی (ارواحنا فداه) چند نام وجود دارد. اصل نام مبارک حضرت ولی عصر که هم نام رسول اکرم هست «محمد»، «حجة»، «احمد»، «جعفر»، «قائم»، «مهدی» و «هادی» است. و در انجیل «محمید» است.

لقب حضرت ولی عصر «بقیة الله»، «بلد الأمین»، «برهان الله»، «باسط» و «بقیة الأنبیاء» است. یکی از کنیه‌های مشهور حضرت ولی عصر «أبو القاسم»، «أبو جعفر»، «أبو عبدالله»، «أبو محمد»، «أبو ابراهیم»، «أبوالحسن»، «أبوبکر» و «أبوصالح» است.

مشهورترین اسم حضرت «محمد» است و مشهورترین کنیه حضرت هم «أبوالقاسم» است. همچنین «ابوجعفر»، «ابو عبدالله» و «أبا صالح المهدی» یا «أبا الغوث» هم جزو کنیه‌های حضرت ولی عصر است.

طبق آنچه در ذهن دارم شاید در روایات بیش از سی و پنج مورد لقب برای حضرت مهدی (ارواحنا لتراب مقدمه فداء) داریم.

مجری:

بنابراین پاسخ ما این چنین می‌شود که طبق حدیث مشهور نبوی نام حضرت ولی عصر «محمد» و کنیه آن بزرگوار «أبوالقاسم» است که هم نام و هم کنیه پیامبر گرامی اسلام است.

بنابراین تنها افرادی که این پاسخ را ارسال کردند را می‌توانیم وارد قرعه کشی کنیم. قرعه کشی آماده است و به صورت سیستمی انجام می‌شود.

چهار نفر انتخاب می‌شوند و نفر اول نفری است که جایزه یک میلیون و صد و هشتاد و نُه هزار تومانی را دریافت خواهد کرد. سه نفر بعدی هم جایزه دویست و پنجاه و پنج هزار تومانی را دریافت خواهد کرد.

شماره‌هایی که مشاهده می‌کنید کدها هست. هر فردی که پاسخ را ارسال کرده است، یک کد دریافت کرده است. کد «1295» نفر اول است کهان شاءالله جایزه یک میلیون و صد و هشتاد و نُه هزار تومانی تقدیم حضورشان می‌شود.

کد «1074» و «1057» و «1204» سه نفر بعدی و برندگان ویژه برنامه امشب شب اول ویژه برنامه «ربیع الأنام» هستند. ان شاءالله مبارکشان باشد. ان شاءالله تا جمعه شب این برنامه برقرار هست و مستمر هست.

خیلی ممنونم از حضرت آیت الله حسینی قزوینی که از محضرشان استفاده کردیم. ان شاءالله بازهم در مناسبت‌های دیگر در خدمت شما بزرگوار باشیم. خیلی ممنون و متشکریم

هر روز، روز نیمه شعبان عاشق است

هر روز انتظار فرج تا ظهور تو

همچنان عرض تبریک و تهنیت داریم و عرض التماس دعای فرج و دعای خیر داریم از همه شما عزیزان. ان شاءالله همانطور که جناب استاد فرمودند تا جمعه شب با ما همراه باشید. دعای پایانی ما این توسل از دعای عهد باشد:

«اللَّهُمَّ أَرِنِی الطَّلْعَةَ الرَّشِیدَةَ وَ الْغُرَّةَ الْحَمِیدَةَ وَ اکحُلْ مَرَهِی بِنَظْرَةٍ مِنِّی إِلَیهِ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ وَ اسْلُک بِی مَحَجَّتَهُ وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ وَ اشْدُدْ أَزْرَهُ وَ قَوِّ ظَهْرَهُ وَ اعْمُرِ اللَّهُمَّ بِهِ بِلَادَک وَ أَحْی بِهِ عِبَادَک»

فرازی از دعای عهد

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

 



Share
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها