آلوسی از علمای بزرگ اهل سنت در کتاب خود نقل می کند:
أن فاطمة البتول أفضل النساء المتقدمات والمتأخرات من حيث إنها بضعة رسول الله صلّى الله تعالى عليه وسلم بل ومن حيثيات أخر أيضا، ولا يعكر على ذلك الأخبار السابقة لجواز أن يراد بها أفضلية غيرها غليها من بعض الجهات وبحيثية من الحيثيات- وبه يجمع بين الآثار- وهذا سائغ على القول بنبوة مريم أيضا إذ البضعية من روح الوجود وسيد كل موجود لا أراها تقابل بشيء وأين الثريا من يدالمتناول ومن هنا يعلم أفضليتها على عائشة رضي الله تعالى
حضرت زهرا (س) برترین زنان از متقدمین و متاخرین است .... چراکه پاره ی تن بودن برای روح وجود (پیامبر ص)و سید کائنات به نظر بنده معادلی ندارد و جایگاه حضرت زهرا همانند ستاره ثریا است که عقلهای ما عاجز از این است که بخواهد به آن مقام رفیع و جایگاه بالای حضرت فاطمه زهرا برسد.و از همین ها برتری ایشان بر عایشه شناخته میشود.
روح المعانی فی تفسیر القرآن العظیم و السبع المثانی، ج 3 ، ص 155
1-«خَلَقَکمُ اللَّهُ أَنْوَاراً فَجَعَلَکمْ بِعَرْشِهِ مُحْدِقِینَ»
2«عجز الناس عن معرفة فاطمة»!
3-امام حسن عسکری میفرماید:«نحن حجّة اللّه علی الخلق، و فاطمة حجّة علینا»
4-پیامبر فرمود:«فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی فَمَنْ أَغْضَبَهَا أَغْضَبَنِی»
در پایان می گویم مقام حضرت کجا و مقام عایشه و دیگران کجا--فاصله ازآسمان است تا زمین از بحر است تا نهر از روشنایی است تا تاریکی