نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2732  »
3101
کد مطلب: 6013 - عنوان: بهترين هديه به امام زمان (عج)
نام و نام خانوادگی: محمد زمانی - تاریخ انتشار: ٢٢:٥٧ - ١٦ خرداد ١٣٩٤
دو حدیث برای عزیزان اهل سنت از کتاب اول و چهارم خودشان :
1-پیامبر(ص) برای یمن دعا کردند و در مورد عربستان فرمودند شاخ شیطان ازنجد بیرون خواهد آمد- بخاری ح 7094 کتاب الفتن
2-فتنه ها از شام و عراق شروع میشود- ترمذی ح2240 کتاب الفتن
3102
کد مطلب: 6932 - عنوان: آیا امیرمؤمنان علیه السلام، بر ابوبکر رحمت فرستاده و او را اولین و مخلص‌ترین مسلمان دانسته است؟
نام و نام خانوادگی: مسلمان - تاریخ انتشار: ٢٢:٣١ - ١٦ خرداد ١٣٩٤
سلام ... چرا حدیث مسلم رو کامل ترجمه نمی کنید تا خیانت شما رو همه ی ملت ببینند ... حدیث مسلم رو کامل بیارید و اینهمه مذهب خودتون رو با دروغ نپوشونید . وَاللَّهُ يَعْلَمُ إِنَّهُ لَصَادِقٌ بَارٌّ رَاشِدٌ تَابِعٌ لِلْحَقِّ....
پاسخ:
باسلام
دوست گرامي
اين عبارت از روايت که شما آورديد سخن عمر است نه حضرت علي (ع) که آن دو را کاذبا آثما غادرا مي دانست لذا ما نظر حضرت را از باب احتجاج نقل کرديم . اين روايت کاذبا آثما بعد از مرگ ابوبکر نقل شده است و در زمان عمر بوده است شاهد نيز اينکه عباس به عمر گفت امير مومنان: فقال عَبَّاسٌ يا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ لذا اين اعتقاد که ابوبکر کاذبا آثما بوده تا بعد مرگ او نيز ادامه داشته است لذا اگر مراد تاييد حرف عمر باشد که گفت صادق بار در اين صورت تناقض در اعتقاد حضرت علي عليه السلام و عباس به وجود مي آيد؛ زيرا تا بعد از مرگ ابوبکر او را دروغگو ...مي دانستند يعني تا بعد مرگش چنين بود يعني ما از او صدق و نيکي نديديم حالا که عمر بياد بگويد او صادق بود و انها نيز اين حرف را تاييد کنند در اين صورت پس تناقض پيش مي آيد يعني هم او را دروغگو مي دانستند و هم صادق در حالي که ابوبکر نيز فوت کرده و اعتقاد حضرت علي نيز اين است که تا حال او صادق نبود اگر واقعا حضرت علي و عباس از را صادق مي دانستند نبايد اعتقادشان بر اين مي بود که او کاذبا آثما است؟!!
در ضمن اگر باز شما بيايد و طبق نظر عمر، ابوبکر را صادق بدانيد باز تناقض پيش مي آيد چون درعمل عمر ، خيلفه اول را صادق نمي دانست؛ در چندين مورد ابوبکر کاري را انجام مي داد اما عمر با او مخالفت مي کرد در اين خصوص بايد سخن عمر را قبول کرد يا عمل او را در هر صورت تناقض است؟!!! از جمله مخالفت در جريان خالد بن وليد جهت اطلاع به اين آدرس رجوع کنيد
http://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5190
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات


3103
کد مطلب: 7414 - عنوان: جهاد نکاح با خواهر حلال است / شیعیان ستمگر هستند!
نام و نام خانوادگی: مرتضی - تاریخ انتشار: ٢٠:٣٦ - ١٦ خرداد ١٣٩٤
یا الله این چی میگه !!!! پس فطرت انسانی چی غیرت چی بی دین . ستمگر شمایید که دارین میجنگین با یمن و دست به یهود و صهیونیسم دادین
3104
کد مطلب: 7414 - عنوان: جهاد نکاح با خواهر حلال است / شیعیان ستمگر هستند!
نام و نام خانوادگی: محمد زمانی - تاریخ انتشار: ١٨:٣٥ - ١٦ خرداد ١٣٩٤
البته اگه خواهران خود را به این منظور با خود ببرند وازناموس شیعیان دست بکشند فکر بدی نیست -
3105
کد مطلب: 7414 - عنوان: جهاد نکاح با خواهر حلال است / شیعیان ستمگر هستند!
نام و نام خانوادگی: محمد زمانی - تاریخ انتشار: ١٨:٣١ - ١٦ خرداد ١٣٩٤
اگه این اسلام واقعی هست میشه بگید گناه شیطان و نمرود و فرعون چه بوده؟؟ کجای تاریخ تا این اندازه به اسلام وانسان خیانت شده ؟ آیا اینها بدعت نیست ؟؟؟
3106
کد مطلب: 5216 - عنوان: آيا پيامبر (ص) ، ابوبكر را از ترس خبر دادن او به كفار با خود به غار برد ؟
نام و نام خانوادگی: عزیز - تاریخ انتشار: ١٦:٣٩ - ١٦ خرداد ١٣٩٤
سلام
در مورد لغت عرب چند تا کتاب مثل لسان المنظور هست ولی فکر کنم بیشتر از منابع اهل سنت باشه میخواستم چند تا کتاب که مورد استفاده و اعتماد علمای شیعه هم باشه به من معرفی کنید
پاسخ:
باسلام
دوست گرامي
علماي شيعه از اين کتب لغوي که توسط اهل سنت نوشته شده است مانند الصحاح جوهري، مقاييس اللغة ابن فارس و يا لسان العرب و غيره به عنوان منبع لغوي استفاده مي کنند
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات

3107
کد مطلب: 5210 - عنوان: با توجه به اين كه خداوند فرموده " فقط مرا بخوانيد " گفتن «يا رسول الله، ياعلي، يا حسين و...» سبب شرك نمي شود؟
نام و نام خانوادگی: مهرتابان - تاریخ انتشار: ١٦:٠٤ - ١٦ خرداد ١٣٩٤
پاسخ به نظر شماره 67371
به نام خدا
دوست گرامی ، این همه برداشت را در متن آیه دیده اید یا اینکه میخواهید حرفهای خودتان را به آیه تزریق بفرمایید ؟
چه کسی به شما یاد داده که چون فلان آیه در سوره جن آمده پس حتما مقصود آیه یعنی صدا زدن موجودات غیبی ؟
در ضمن خود شما در حال مقید کردن « تدعوا » هستید ! یعنی موردی خاص از خواندن را مد نظر دارید که با بقیه فرق میکند در حالی که این آیه اطلاق داشته و هرگونه خواندن را نفی میکند !
اینکه شما لطف کرده اید و ناخواسته حق را به زیان آورده اید بسیار عالی است ... ما نیز معتقدیم که عبادت کردن غیر خدا شرک است ولی « یا علی » و « یا حسین » (علیهما السلام ) هرگز شرک نیست زیرا اساسا عبادت نیست.
اگر شما بخواهید آن را عبادت فرض کنید لاجرم باید هرگونه خواندنی را عبادت فرض نمایید که این امر هم با آیات الهی در تعارض است و هم با همین حقگوئی که قبلا بیان فرمودید فرق میکند.
این وسط هیچ تقطیعی انجام نشده بلکه استناد به همین آیات الهی است که تعارض و ناهماهنگی اعتقادی کسانی که میخواهند قرآن را به رای خودشان معنا نمایند ، مشخص میگردد.
ایراد اصلی و اساسی شما دوست گرامی و دیگر همفکران شما در ندانستن معنای دقیق عبادت است .
همچنین شما نمی دانید که عقاید مشرکین زمان نزول این آیات چگونه بوده است زیرا مانند امثال ابن تیمیه و پسر عبدالوهاب فکر میکنید که توحید مشرکان صرفاً از باب توحید ربوبیت بوده است !! در حالی که اساس اعتقاد مشرکان کاملا مخالف با توحید بوده و این امر نیز در آیات زیادی بدان اشاره شده.
برداشتهای سطحی شما از آیات منجر به همان تعارضات و تناقضاتی میگردد که بنده در پُست قبلی عرض کردم . باید کمی در قرآن تدبر کرد.
با احترام
3108
کد مطلب: 7414 - عنوان: جهاد نکاح با خواهر حلال است / شیعیان ستمگر هستند!
نام و نام خانوادگی: تنها 55 - تاریخ انتشار: ١٣:٥٧ - ١٦ خرداد ١٣٩٤
الاغ اینکار در میان حیوانات هم رسم نیست؟؟؟ شماها اوباش جانی از حیوانات 4پا هم پست ترید!!!
3109
کد مطلب: 7414 - عنوان: جهاد نکاح با خواهر حلال است / شیعیان ستمگر هستند!
نام و نام خانوادگی: محمود - تاریخ انتشار: ١٣:٥٥ - ١٦ خرداد ١٣٩٤
این لامذهب های جاهل تمام هدفشون حذف اعتقادات مستحکم،مستدل وقرآنی شیعه است وبسیار بدیهی است که برای ایستادگی درمقابل منطق،باید حرکات وسخنان غیرمنطقی ارایه کرد.
این جماعت عقب مانده ذهنی خون به دل ائمه هدیٰ علیهم السلام کردنداما ان شاءالله دراین عصرمسلمان معتقدبه قرآن وسنت اعم ازشیعه وسنی به لطف خداوبااتحاد،هشیاری ومقابله هوشمندانه بااین غده سرطانی آنرا ریشه کن خواهندکرد
3110
کد مطلب: 6932 - عنوان: آیا امیرمؤمنان علیه السلام، بر ابوبکر رحمت فرستاده و او را اولین و مخلص‌ترین مسلمان دانسته است؟
نام و نام خانوادگی: نفیسه - تاریخ انتشار: ١١:٣١ - ١٦ خرداد ١٣٩٤
احسنت. اجرکم عندالله
3111
کد مطلب: 6326 - عنوان: آرامگاه امير مؤمنان علیه السلام در گذر تاريخ
نام و نام خانوادگی: زهرا - تاریخ انتشار: ٠١:٣٥ - ١٦ خرداد ١٣٩٤
سلام ، سوالی داشتم وآن اینکه : پیامبرخداکه این همه سفارش واهتمام درباره وصیت نامه داشته اند که فرموده :سزاواراست که مسلمان نخوابد مگراینکه وصیت نامه اش زیرسرش باش ولی خودوصیت نامه نداشت ؟ دوم اینکه چرا روزغدیراز لفظ مولی که مشترک است استفاده کرده وچرا صریح نفرمود : این علی وصی من بعدا زمرگ من است و این خلیفه من است واین جانشین من است ، که ما گرفتاری این همه رنج وتفرقه نمی شدیم و..
پاسخ:
باسلام
دوست گرامي
در خصوص سوال اول به اين آدرس رجوع کنيد
اما درباره سوال دومتان بايد بگوييم:
اولا: شايعترين معني مولا در بين اهل لغت، سرپرستي است .تفتازاني بعد از اينکه معاني مختلفي را براي مولي ذکر مي کند، گويد: وبالجملة استعمال المولى بمعنى المتولي والمالك للأمر والأولى بالتصرف شائع في كلام العرب منقول عن كثير من أئمة اللغة
شرح المقاصد في علم الكلام ، اسم المؤلف: سعد الدين مسعود بن عمر بن عبد الله التفتازاني الوفاة: 791هـ ، دار النشر : دار المعارف النعمانية - باكستان - 1401هـ - 1981م ، الطبعة : الأولى ج 2 ص 290
ثانيا: اگر هم بگوييم مولي داراي معاني مختلفي است ولي با توجه صدر حديث غدير که پيامبر (ص) براي سرپرستي خود به «آيه النبي أولى بالمؤمنين من أنفسهم» استدلال کردند لذا با اين روش سرپرستي حضرت علي عليه السلام را نيز ثابت کردند. خود علماي اهل سنت اين آيه را به اولي به تصرف و سرپرستي تفسير کرده اند
نسفي گويد:
النبي أولى بالمؤمنين من أنفسهم ( أى أحق بهم فى كل شيء من أمور الدين والدنيا وحكمه أنفذ عليهم من حكمها فعليهم ان يبذلوها دونه ويجعلوها فداءه أو هو أولى بهم
تفسير النسفي ج 3 ص 297
قاري نيز گويد:
النبي أولى بالمؤمنين من أنفسهم [ الأحزاب 8 ] أي أولى في كل شيء من أمور الدين والدنيا
مرقاة المفاتيح شرح مشكاة المصابيح ، اسم المؤلف: علي بن سلطان محمد القاري الوفاة: 1014هـ ، دار النشر : دار الكتب العلمية - لبنان/ بيروت - 1422هـ - 2001م ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : جمال عيتاني ج 6 ص 297
با اين همه قرينه مگر مي شود گفت مولي در حديث غدير به معني دوستي است ؟!!! آيا اين نوع برداشت و توجيهي که برخي دارند روش علمي است!!!
جهت اطلاع بيشتر به اين آدرس رجوع کنيد
http://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5147
ثالثا: خود علماي اهل سنت از روايت «من کنت مولاه» سرپرستي را فهميدند همچنانکه سبط ابن الجوزي (654هـ) گويد: وهذا نص صريح في إثبات إمامته وقبول طاعته.
جهت اطلاع بيشتر در اين خصوص به اين آدرس رجوع کنيد
http://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=4954
رابعا: طبق روايات صحيح السندى كه در كتاب‌هاى اهل سنت وجود دارد، خليفه دوم از كسانى است كه خود را به امير المؤمنين عليه السلام رساند و پس از بيعت با آن حضرت، منصب جديدش را تبريك گفت. غزالي، دانشمند شهير قرن ششم در باره تبريك و تهنيت خليفه دوم و پيمانى كه در آن روز بست و فقط چند روز بعد آن را فراموش كرد، مى‌نويسد:
جهت اطلاع بيشتر به اين آدرس رجوع کنيد
http://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=4952
اگر مولي به معني دوست باشد ديگر تهنيت جايي ندارد چون اگر قبول کنيم به معني دوستي باشد در اين صورت اين به اين معني است که صحابه تا حال بينشان محبت و دوستي نبوده است و اين توهين به صحابه و حضرت علي است که تا حال بينشان محبتي نبوده آن هم در آخر عمر
با اين همه قرينه ديگر جا ندارد که کسي بگويد چون مولي مشترک لفظي است پس مولي به معني دوستي نيز در اينجا بکار مي رود
خامسا: در صحيح بخاري امده است که عمر گفت من ولي پيامبر و ابوبکر هستم
وَأَنَا وَلِىُّ رَسُولِ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- وَوَلِىُّ أَبِى بَكْرٍ
النيسابوري ، مسلم بن الحجاج أبو الحسين القشيري (متوفاي261هـ) ، صحيح مسلم ، ج 3 ، ص 1378 ، ح 1757 ، كِتَاب الْجِهَادِ وَالسِّيَرِ، بَاب حُكْمِ الْفَيْءِ ، تحقيق : محمد فؤاد عبد الباقي ، ناشر : دار إحياء التراث العربي - بيروت
آيا اهل سنت قبول مي کنند که اين ولي در اينجا به معني دوستي است؟ يعني عمر بگويد من دوست رسول خدا هستم؟!
سادسا: شما مي گوييد چرا پيامبر نگفت علي وصي و خليفه بعد ازمن است مگر اينها را پيامبر در غدير و جاهاي مختلف در زمانهاي مختلف نگفت آيا همه قبول کرده و اختلاف نشد؟!!
طبق روايات شيعه در غدير اين الفاظ وصيي و خلفتي نيز گفته شد
و عن النبي صلى الله عليه و آله و سلم‏ في حديث أنه قال يوم الغدير: إن جبرئيل هبط إلي مرارا ثلاثا يأمرني عن ربي أن أقوم في هذا المشهد، و أعلم كل أبيض و أحمر و أسود أن علي بن أبي طالب أخي و وصيي‏ و خليفتي‏، و الإمام من بعدي الذي محله مني محل هارون من موسى إلا أنه لا نبي‏
شيخ حر عاملى، إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات ؛ ج‏3 ؛ ص162
و روى السيد المرتضى في رسالة المحكم و المتشابه نقلا من تفسير القرآن لمحمد بن إبراهيم النعماني عن أحمد بن محمد بن سعيد بن عقدة عن أحمد بن يوسف الجعفي عن إسماعيل بن مهران عن الحسن بن علي بن أبي حمزة عن أبيه عن إسماعيل بن جابر عن الصادق جعفر بن محمد عن أبيه عن آبائه عن أمير المؤمنين عليه السلام في حديث طويل قال: أوصاني رسول الله صلى الله عليه و آله و سلم فقال: يا علي إن وجدت فئة تقاتلهم فاطلب حقك، و إلا فالزم بيتك فإني قد أخذت لك العهد يوم غدير خم بأنك وصيي‏ و خليفتي‏ و أولى الناس بالناس من بعدي، فمثلك كمثل بيت الله الحرام يأتونك الناس و لا تأتيهم‏ .حر عاملى، إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات ؛ ج‏3 ؛ ص116
در آخر بايد بگويم خداوند پيامبران خود را به عنوان رسول در بين مردم فرستاد آيا هيچ اختلافي نشد؟!! اين همه در قرآن در خصوص نماز تاکيد شده است آيا همه نماز مي خوانند؟!!
بنابراين صرف گفتن چيزي را حل نمي کند بايد طرف مقابل نيز قابليت اين را داشته باشد تا آن را قبول کند
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات

3112
کد مطلب: 7413 - عنوان: "جهاد نکاح مردان" در مساجد لیبی! + تصاویر مرتکبان
نام و نام خانوادگی: محمد زمانی - تاریخ انتشار: ٢٢:٥٠ - ١٥ خرداد ١٣٩٤
اضل کالانعام - تکفیر و قتل وغارت و تجاوز و زنا وحالا هم لواط ... این حیوانات بدعت را درچه میدانند ؟ کدام حیوان این کار را انجام میدهد ؟ به خدا جهنم هم برای این افراد حیف است
3113
کد مطلب: 6115 - عنوان: مناظره استاد ابوالقاسمي با خالد انصاري پيرامون امامت و خلافت
نام و نام خانوادگی: سید حسین باب المراد - تاریخ انتشار: ١٦:٥٢ - ١٥ خرداد ١٣٩٤
سلام علیکم،روایاتی که در کتب اهل سنت برای خلافت یا امامت حضرت علی ع به کار میره رو لطفا یه تعدادی شون رو فهرست وار(برای مثال انت خلیفتی-انت ولی کل مومن....)بفرمایید،ممنون ومتشکر
پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
در اين خصوص به اين آدرس رجوع کنيد
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات

3114
کد مطلب: 7398 - عنوان: از شستن دیوارهای کعبه تا خواندن نماز با کفش توسط پادشاه رژیم سعودی
نام و نام خانوادگی: محمد زمانی - تاریخ انتشار: ١٠:١٩ - ١٥ خرداد ١٣٩٤
در سوره طه آیه 20 به حضرت موسی گفته میشود کفشهایت را در بیاور به چند نکته توجه کنید1)درآوردن کفشها به نشانه احترام بدعت و خرافات نیست 2)این دستور به یک پیامبربزرگ داده میشود3)دریک بیابان ازیک پیامبرالهی خواسته میشود کفشها را خارج کند حالا خادم حرمین با این کارخود چه سیاستی دارد؟حتما این هم از ارباب صهیونیست اطاعت امرکرده
3115
کد مطلب: 6013 - عنوان: بهترين هديه به امام زمان (عج)
نام و نام خانوادگی: محمود - تاریخ انتشار: ٠٣:٠٩ - ١٥ خرداد ١٣٩٤
بامید روزی که همه پیامها و خبرها این باشد که : مهدی( عج) آمد.
انشاءالله
3116
کد مطلب: 6013 - عنوان: بهترين هديه به امام زمان (عج)
نام و نام خانوادگی: محمود - تاریخ انتشار: ٠٣:٠٩ - ١٥ خرداد ١٣٩٤
بامید روزی که همه پیامها و خبرها این باشد که : مهدی( عج) آمد.
انشاءالله
3117
کد مطلب: 6013 - عنوان: بهترين هديه به امام زمان (عج)
نام و نام خانوادگی: محمود - تاریخ انتشار: ٠٣:٠٩ - ١٥ خرداد ١٣٩٤
بامید روزی که همه پیامها و خبرها این باشد که : مهدی( عج) آمد.
انشاءالله
3118
کد مطلب: 6013 - عنوان: بهترين هديه به امام زمان (عج)
نام و نام خانوادگی: محمود - تاریخ انتشار: ٠٣:٠٩ - ١٥ خرداد ١٣٩٤
بامید روزی که همه پیامها و خبرها این باشد که : مهدی( عج) آمد.
انشاءالله
3119
کد مطلب: 6013 - عنوان: بهترين هديه به امام زمان (عج)
نام و نام خانوادگی: محمود - تاریخ انتشار: ٠٣:٠٩ - ١٥ خرداد ١٣٩٤
بامید روزی که همه پیامها و خبرها این باشد که : مهدی( عج) آمد.
انشاءالله
3120
کد مطلب: 4907 - عنوان: روايات صحيح السند «مهدويت» از طريق اهل البيت عليهم السلام
نام و نام خانوادگی: امین - تاریخ انتشار: ٠٣:٠٥ - ١٥ خرداد ١٣٩٤
اگر امکان داره لینک زیر رو به صورت کامل ترجمه کنید :
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat
پاسخ:
باسلام
دوست گرامي
متن آن مقاله به همراه ترجمه است
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات