نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2732  »
3121
کد مطلب: 6013 - عنوان: بهترين هديه به امام زمان (عج)
نام و نام خانوادگی: محه - تاریخ انتشار: ٠٣:٠٤ - ١٥ خرداد ١٣٩٤
الهم عجل لولیک الفرج
درباره خودم میگویم : انشااله بتوانم در این دنیا آدم شوم، نه اینکه آن دنیا آدمم کنند.
3122
کد مطلب: 4984 - عنوان: حضرت مهدي (عج) چه شباهت هاي با ذوالقرنين دارد ؟
نام و نام خانوادگی: حسام - تاریخ انتشار: ٠١:١٣ - ١٥ خرداد ١٣٩٤
البته من یه جستجویی داشتم و اگر بشه گفت قران به سفر زمان به اینده موافق باشه پس ذوالقرنین میتونه حضرت مهدی هم باشه و نتیجه جستجوی من رو مطالعه کنید
اگر بر اصل عدم مجاز در قرآن تاکید کنیم باید بپذیریم که آیه 45 سوره زخرف بیانگر سفر زمانی است . ببینید :
واسئل من ارسلنا من رسلنا اجعلنا من دون لرحمن الهه یعبدون
از کسانی که فرستادیم بپرس آیا غیر از خدای یکتای رحمان خدایانی قرار دادیم که پرستش شوند
از آنجا که انبیاء در گذشته زمانی بوده اند بی شک این امر باید با یک سفر زمانی امتثال شود ؟
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
اگر در روايات،دقت کنيد، شباهت‌هاي ذوالقرنين با حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف را بيان مي کند نه اينکه بگويد امام مهدي عجل الله فرجه الشريف همان ذوالقرنين است
در خصوص آیه مورد نظر شما نیز باید بگوییم برخی از مفسران بیان کرده اند که خداوند متعال به پيامبر (ص) خود دستور مي دهد كه از پيامبران گذشته سؤال كند و این سوال نیز در معراج پیامبر (ص) اتفاق افتاده است لذا آیه در خصوص رسولان گذشته بحث می کند که در معراج، پیامبر (ص) آنها را دید و این طور نبوده که پیامبر (ص) سیر زمانی به گذشته داشته باشد و در آن زمان با آنها صحبت بکنید آنها در برزخ بودند و حضرت نیز در آنجا با آنها ملاقات کردند سیر به گذشته نبوده است لذا سفر زمانی جسمانی به گذشته و آینده از نظر عقل ممکن نیست
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات

3123
کد مطلب: 7318 - عنوان: اعتراف علمای اهل سنت به تولد حضرت علی (ع) در کعبه
نام و نام خانوادگی: علیرضا - تاریخ انتشار: ٠٠:٤١ - ١٥ خرداد ١٣٩٤
لینک تفسیر آیه 60 آل عمران تفسیر کبیر فخر رازی :
http://lib.eshia.ir/41730/8/248
به عربیه اما کاملا واضح
3124
کد مطلب: 7409 - عنوان: داعش آب را به روی ساکنان "رمادی" بست
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ٢١:٣١ - ١٤ خرداد ١٣٩٤
به اصل وآبا واجدادخودشان برگشته اند.آخه اجدادملعون همین ها آب رابرامام حسین بستندوامروزفرزندانشان آب بربرادران اهل سنت می بندند.خدایانابودشان کن.ومسلمانان رانجات بده.
3125
کد مطلب: 7412 - عنوان: کمین داعش علیه ارتش لیبی
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ٢١:٢٨ - ١٤ خرداد ١٣٩٤
این است پیش بینی مولاعلی مبنی براینکه خودشان همدیگررا نابودمی کنند.الحمدلله.ای وهابیان !!تاکی لج وعناد وانحراف .شیخ علی جمعه هم پیش بینی حضرت علی رابیان وتاییدکرد.چرابه حق برنمی گردید؟تاکی تعصب ،کج فهمی!خدایااگرقابل هدایت نیستند،نابودشان کن.
3126
کد مطلب: 7413 - عنوان: "جهاد نکاح مردان" در مساجد لیبی! + تصاویر مرتکبان
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ٢١:٢٣ - ١٤ خرداد ١٣٩٤
آقایان ملازاده،عقیل هاشمی،خدمتی،ترشابی،انصاری و.....کارشناسان شبکه های وهابی آماده باشید جهت اعزام به جبهه های نبردباطلتان علیه حق وانجام جهادالنکاح الرجال !!!!!بختتان بالاخره باز شد ودعاهایتان مستجاب.برادران مجاهدتان سخت منتظرشما هستندوبی قرارند.الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایت امیرالمومنین علی بن ابیطالب واولاده المعصومین المکرمین.
3127
کد مطلب: 6426 - عنوان: تشيّع و مسئله سبّ و لعن صحابه
نام و نام خانوادگی: مجتبی دهقانی ش - تاریخ انتشار: ١٢:١٧ - ١٤ خرداد ١٣٩٤
سلام
ایا روایتی صحیح سنذی داریم( از نظر اهل سنت)
که بگه هر هر کس بغض ابوبکر و عمر داشته باشه فرشته گان او را لعن می کنند ؟؟
ممنون
پاسخ:
باسلام
دوست گرامي
اين روايت که در کتب اهل سنت نقل شده است، جعلي است و خود علماي اهل سنت بويژه خطيب بغدادي اين روايت را نقل کرده است و گفته است اين روايت را عدوي جعل کرده است
بغدادي در تاريخ خود چنين نقل مي کند :
على الخير كفاعله وهذا الحديث يرويه عارم بن الفضل عن حماد بن زيد هكذا وقد سرقه العدوي فرواه عن مسدد وليس الحديث عند مسدد وإنما عارم يتفرد به وقد رواه الحسن بن عمر العبدي عن حماد فقال فيه عن بن مسعود وأخطأ في ذلك لأنه عن أبي مسعود أخبرنا الأزهري حدثنا أحمد بن إبراهيم بن الحسن حدثنا الحسن بن علي العدوي حدثنا كامل بن طلحة حدثنا بن لهيعة حدثنا سعيد بن أبي سعيد المقبري عن أبي هريرة قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم إن في السماء الدنيا ثمانين ألف ملك يستغفرون الله لمن أحب أبا بكر وعمر وفي السماء الثانية ثمانون ألف ملك يلعنون من أبغض أبا بكر وعمر وهذا الحديث وضعه العدوي عن كامل بن طل
تاريخ بغداد ج 7 ص 383
البته خطيب بغدادي اشاره کرده است که عدوي سند ديگري را براي روايت درست کرده است که آن اسناد رواياتش ثقه هستند
قد صنع العدوي لهذا الحديث إسنادا آخر أخبرناه أحمد بن محمد بن إسحاق المقرئ أخبرنا عمر بن إبراهيم بن كثير حدثنا أبو سعيد العدوي حدثنا طالوت عن عباد الجحدري حدثنا الربيع بن مسلم القرشي عن محمد بن زياد عن أبي هريرة قال قال النبي صلى الله عليه وسلم ان في السماء الدنيا ثمانين ألف ملك يستغفرون الله لمن أحب أبا بكر وعمر وفي السماء الثانية ثمانين ألف ملك يلعنون من ابغض أبا بكر وعمر وهذا الإسناد صحيح ورجاله كلهم ثقات
تاريخ بغداد ج 7 ص 383
در حقيقت عدوي با کنار هم گذاشتن چند رواي ثقه خواسته است تا روايت را به خيال خود معتبر نشان بدهد!!!
در کتاب ديگر نيز در خصوص جعلي بودن روايت آمده است:
إن في السماء الدنيا ثمانين ألف ملك يستغفرون لمن أحب أبا بكر وعمر وفي السماء الثانية ثمانون ألف ملك يلعنون من أبغض أبو بكر وعمر ) حديث باطل
ابن شاهين ، شرح مذاهب أهل السنة ج 1 ص 238
ابوالفرج نيز روايت را در الموضوعات نقل کرده و گفته است خطيب بغدادي گفته که حسن بن علي عدوي روايت را جعل کرده است
إن في السماء الدنيا ثمانين ألف ملك يستغفرون الله لمن أحب أبا بكر وعمر ، وفي السماء الثانية ثمانون ألف ملك يلعنون من أبغض أبا بكر وعمر .
رواه الخطيب عن أبي هريرة مرفوعا ، وقال : وضعه الحسن بن علي العدوي .
وذكر صاحب اللآلىء : أنه رواه الديلمي ، وأبو نعيم من طريقه . وهذا لا يفيد شيئا .
ورواه ابن شاهين من طريق أخرى فيها محمد بن عبد الله السمرقندي ، وهو وضاع .
الموضوعات أبو الفرج عبد الرحمن بن علي بن محمد القرشي الوفاة: 597 هـ ، دار النشر : دار الكتب العلمية - بيروت - 1415 هـ -1995م ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : توفيق حمدان
شوکاني نيز روايت را نقل و در جعلي بودن آن به کلام خطيب استناد مي کند:
حديث إن في السماء الدنيا ثمانين ألف ملك يستغفرون الله لمن أحب أبا بكر وعمر وفي السماء الثانية ثمانون ألف ملك يلعنون من أبغض أبا بكر وعمر رواه الخطيب عن أبي هريرة مرفوعا وقال وضعه الحسن بن علي العدوي
وي همچنين در خصوص اسناد ديگر روايت گويد:
وذكر صاحب اللآلىء أنه رواه الديلمي وأبو نعيم من طريقه وهذا لا يفيد شيئا ورواه ابن شاهين من طريق أخرى فيها محمد بن عبد الله السمرقندي وهو وضاع
الفوائد المجموعة في الأحاديث الموضوعة ج 1 ص 243 محمد بن علي بن محمد الشوكاني الوفاة: 1250 هـ ، دار النشر : المكتب الإسلامي - بيروت - 1407هـ ، الطبعة : الثالثة ، تحقيق : عبد الرحمن يحيى المعلمي
بنابراين روايت جعلي است
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات

3128
کد مطلب: 4907 - عنوان: روايات صحيح السند «مهدويت» از طريق اهل البيت عليهم السلام
نام و نام خانوادگی: امین - تاریخ انتشار: ٢٢:٤٨ - ١٣ خرداد ١٣٩٤
ببخشید من از گروه پاسخ به شبهات یک گله دارم چرا بعضی از سوالای منو پاسخ نمیدهید؟؟!!!
مسئله تحریف قرآن از نظر شیعه غیر قابل تحریفه ولی وهابی ها به این روایت کافی استناد میکنند :
28 - علي بن الحكم ، عن هشام بن سالم ( 2 ) ، عن أبي عبد الله ( عليه السلام ) قال : إن القرآن الذي جاء به جبرئيل ( عليه السلام ) إلى محمد ( صلى الله عليه وآله ) سبعة عشر ألف آية ( 3 ) . تم كتاب فضل القرآن بمنه وجوده [ ويتلوه كتاب العشرة ] بسم الله الرحمن الرحيم
لطفا فقط روایاتی که دراین مورد در کتابهای ما وارد شده رو پاسخ بدید چون همه روایاتی که درباره تحریف قرآن در کتابهای سنی ها وجود داره رو از سایتتون خوندم.. ممنون

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
در خصوص اين روايت در اصول کافي بايد بگوييم:
اولا: در برخى از نسخه‏ هاى كتاب كافى اين حديث به اين صورت آمده است:
إنّ القرآن الذي جاء به جبرئيل إلى محمد صلّى اللّه عليه و اله سبعة آلاف آية؛ قرآنى كه جبرئيل براى محمد صلّى اللّه عليه و اله آورد هفت هزار آيه دارد.الكافي ج4 ص 675 چاپ دار الحديث
و عدد هفت هزار، عددى تقريبى است كه باتعداد آيات قرآن انطباق دارد.و محدث فيض كاشانى در الوافى اين حديث را به نقل از كتاب كافى به همين صورت آورده است؛ الوافي فيض كاشاني ج9 ص 1718 و از نظر بزرگان، نسخه‏ هايى از كتاب كافى كه نزد فيض كاشانى بودند، از صحت و اتقان بيش‏ترى برخوردار بوده‏ اند. پس اصل در روايت هفت هزارد بوده اما اگر هفده هزار در برخي چاپها آمده اشتباه در نوشتن از طرف نساخ بوده است
موید کلام ما نسخی است که علمای شیعه و سنی و حتی وهابی از آن استفاده برده و تصریح به هفت هزار دارد نه هفده هزار یعنی کلمه عشر زیادی از نساخ بوده است .
برای مثال نویسنده معاصر موسى جار الله التركستاني در کتاب الوشيعة في نقد عقائد الشيعة از قول کتاب کافی می نویسد :
ویروی الکافی عن الصادق : أن القرآن الذی نزل به جبریل علی محمد سبعة آلاف آیة .
الوشيعة في نقد عقائد الشيعة صفحه 24
ثانيا: بر فرض كه اين حديث به صورت هفده هزار آيه باشد، محدث بزرگ شيعه، ابو جعفر صدوق (386 ه. ق) راه علاج آن را ذكر كرده و عدد زايد بر آيات موجود را حمل بر احاديث قدسى كرده است. ايشان كه در مقام بيان اعتقادات اماميه است مى‏ گويد:
اعتقاد و باور ما اين است كه قرآنى كه خداوند بر پيغمبرش محمد صلّى اللّه عليه و اله فرو فرستاده، همين قرآن شناخته شده و معروف ميان مردم است و قرآن هرگز بيش از اين نيست ... و هر كس به ما نسبت دهد قرآن را بيش از اين مى‏ دانيم، به ما افترا بسته و دروغ مى‏ گويد
بلكه مى‏ گوييم (حديث قدسي) نوعى از وحى، كه از جنس وحى قرآن نيست، به اندازه‏اى نازل شده كه اگر آن را با تعداد آيات قرآن جمع كنيم، به 17 هزار آيه مى‏ رسد؛ مانند اين سخن جبرئيل به پيغمبر صلّى اللّه عليه و اله [كه نوعى وحى نازل از سوى خداست‏]: «ان اللّه تعالى يقول لك يا محمد، دار خلقى و ...؛ خداوند تعالى به تو مى‏ گويد: اى محمد، با آفريده‏ هاى من مدارا كن و ...» و مانند آن، كه بسيارند و جملگى وحى غير قرآنى هستند؛ چون اگر [از سنخ وحى‏] قرآنى بودند بايد در قرآن مى‏ بودند و هرگز از آن جدا نمى‏ شدند . الاعتقادات 84
ثالثا: ما نسبت به هر حديثي ازنظر رجالي و مضموني بررسي کامل انجام مي دهيم و اگر مخالف قرآن و سنت قطعي باشد ان را رد مي کنيم
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات

3129
کد مطلب: 4991 - عنوان: آيا حديث ثقلين بر وجود حضرت مهدي (ع) دلالت مي كند؟
نام و نام خانوادگی: رضا - تاریخ انتشار: ٢٢:٣٤ - ١٣ خرداد ١٣٩٤
سلام
آقای موسی سلفی با شما دارند بحث می فرمایند و به حساب خودشان دارند دلیل می آورند. دلیل ایشان هم این است که خدا با صابرین است پس نباید صابر بمیرد!!
آقا موسی! خدا با صابرین است چه در زمان حیات و چه بعد از ممات؛ و مرگ نیز بین صابرین با خدا را جدایی نمی اندازد پس این دلیل شما باید عوض شود.
نکته ی بعدی این که اگر واقعا طالب حق هستی دوست عزیز؛ فرض کن که همه ی ما شیعه ها را هم محکوم کردی و پیروز شدی؛ پس این فرض را بکن اما بعد از این پیروزی تصمیم جدی بگیر که کمی خارج از فضای تعصب، به مفاد حدیث ثقلین بیندیشی و از باورهای موروثی خودت که در مغزت جای داه اند و من حال و روز تو را به خوبی درک می کنم، موقتا بیرون بیا و با ذهنی خالی به فرموده ی پیامبرت دل بده. من مطمئنم که اگر چنین کاری را بکنی، ضرر نخواهی کرد.
تعصب داشتن به جون خودت هیچ نفعی برای تو به دنبال نخواهد داشت. حیف از توست که به خاطر بدبینی شدیدی که به ما شیعه ها داری، بنای اصلی ات را در بحث ها بر این گذارده ای که به هر قیمتی شده بر علیه شیعه چیزی بنویسی.
اگر کمی از فضا بیرون بیایی، خودت هم خواهی یافت که داری خودت و عقل خودت را می پیچانی!! و من از تو دوست گرامی می خواهم بی خیال جهنم یا بهشت رفتن ما باش اما هرگز بی خیال سعادت اخروی خودت نباش.
3130
کد مطلب: 7398 - عنوان: از شستن دیوارهای کعبه تا خواندن نماز با کفش توسط پادشاه رژیم سعودی
نام و نام خانوادگی: امیرطاها - تاریخ انتشار: ٢٢:٠٨ - ١٣ خرداد ١٣٩٤
قربون خدا برم این چه مصلحتیه که مکه باید دست این نابخردان باشه؟ کسیکه هیج بویی از انسانیت نداره وفقط کارش کشتن انسانهای بیگناه است
3131
کد مطلب: 7409 - عنوان: داعش آب را به روی ساکنان "رمادی" بست
نام و نام خانوادگی: امیرطاها - تاریخ انتشار: ٢١:٥١ - ١٣ خرداد ١٣٩٤
این زندیقان کافر هرجا که میرن سعی میکنند آب را برمردم ببندند طبق امام نجسشون یزید ومعاویه عمل میکنند
3132
کد مطلب: 4978 - عنوان: اعتراف علمای اهل سنت به تولد حضرت مهدی (عج) + تصاویر کتاب ها
نام و نام خانوادگی: مجتبی دهقانی شورکی - تاریخ انتشار: ٢٠:٠١ - ١٣ خرداد ١٣٩٤
سلام
علما اهل سنت در این فقط عقیده شیعه رو بیان کردند و گفتند که عقیده شیعه این هست ایا هیچ کدام صراحت گفته اند که امام زمان (عج) به دنیا امده

ممنون
پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
اگر در کلام اين علماي اهل سنت دقت کنيد اتفاقا نظر خود را دارند ذکر مي کنند نه نظر شيعه
مثلا اگر در کلام قرمانی دقت کنيد ولي ابتدا عنوان « ذكر أبي القاسم محمد الحجة الخلف الصالح» را ذکر و بدون اينکه بگويد اين عقيده شيعه است شروع به شرح حال حضرت مهدي (ع) کرده و گويد وكان عمره عند وفاة أبيه خمس سنين ، أتاه الله فيها الحكمة كما أوتيها يحيى (ع) صبياً ، وكان مربوع القامة ، حسن الوجه والشعر ، أقنى الأنف ، أجلى الجبهة .
و در ادامه اشاره به عقيده شيعه در خصوص غيبت حضرت مهدي (ع) کرده و گفته است آنها معتقدند اين مهدي در سرداب غائب شده است...
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات

3133
کد مطلب: 5210 - عنوان: با توجه به اين كه خداوند فرموده " فقط مرا بخوانيد " گفتن «يا رسول الله، ياعلي، يا حسين و...» سبب شرك نمي شود؟
نام و نام خانوادگی: محسن - تاریخ انتشار: ١٩:٢٣ - ١٣ خرداد ١٣٩٤
مهرتابان !
شما آیه را مثل همیشه تقطیع کرده و تجاهل کرده اید اصل آیه در سوره ی جن چنین است :"و ان المساجد لله فلاتدعوا مع الله احدا "
پس منظور حواندن موجودات غیبی به نحو دعاگونه و عابدانه است. و در مساجد یا علی یا حسین گفتن خلاف دستور قرآن و شرک است
و السلام
3134
کد مطلب: 4907 - عنوان: روايات صحيح السند «مهدويت» از طريق اهل البيت عليهم السلام
نام و نام خانوادگی: حیدر - تاریخ انتشار: ١٥:٥١ - ١٣ خرداد ١٣٩٤
با سلام
میخواستم کمی درباره این حدیث از کافی توضیح دهید
18 - علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن ابن أبي عمير، عن رجل، عن أبي عبد الله عليه السلام قال: سألته عن الرجل يطلي فيبول وهو قائم؟ قال: لا بأس به.
با توجه به اینکه حدود 17 نفر از علمای شیعه مرسلات و مرفوعات ابن ابی عمیر را حجت میدانند و اینکه میگویند وی از غیر ثقه روایت نمیکرده (که البته مورد نقض برای این سخن وجود دارد که ابن ابی عمیر حدودا 8 شیخ ضعیف داشته است همانند یونس بن ظبیان)درباره این حدیث چه می توان گفت؟(یاید این نکته نیز در نظر گرفته شود که ابن ابی عمیر از اصحاب اجماع است.) آیا با توجه به این حدیث می توان گفت بول ایستاده نزد شیعه جایز است؟؟ ممنون میشوم توضیحاتی را در این باب ارائه فرمایید
با تشکر


پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
اين روايت و روايات ديگر در اين خصوص اگر ايستاده بول کردن را جايز دانسته است، از باب اضطرار است همچنانکه در روايت مورد نظر که آورديد آمده است که مردي که به خودش دارو زده است مي تواند ايستاد بول کند والا در روايات آمده است که بدون علت نبايد ايستاده بول کرد
حدثنا أبي رضي الله عنه قال حدثنا علي بن إبراهيم بن هاشم عن أبيه عن النوفلي عن السكوني عن جعفر بن محمد عن أبيه عن آبائه عن علي ع قال قال رسول الله ص‏ البول‏ قائما من‏ غير علة من الجفاء و الاستنجاء باليمين من الجفاء.الخصال ؛ ج‏1 ؛ ص54
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات

3135
کد مطلب: 6315 - عنوان: بررسي روايت تاريخ طبري و تهديد عمر به آتش زدن خانه فاطمه(س)
نام و نام خانوادگی: یعسوب الدین - تاریخ انتشار: ١٥:٤٢ - ١٣ خرداد ١٣٩٤
سلام
1-مذهب مسعودی(صاحب مروج الذهب) چی بوده؟
بعضی از بزرگان شیعه گفتند شیعه بوده
بعضی از اهل سنت هم گفتند شافعی بوده
2-وقایعی که در مروج الذهب آورده مسند هست یا مرسل؟ یعنی میخوام بدونم چقدر سندیت داره


پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
در خصوص مذهب مسعودي بايد بگوييم ذهبي گويد او معتزلي بوده است
المسعوي صاحب مروج الذهب ...وكان معتزليا
سير أعلام النبلاء ج 15 ص 569
اما در خصوص اعتبار اين کتاب از اهل سنت همين بس که بزرگاني چون ابن حجر از کتاب مروج الذهب او نقل مطالب مي کردند از باب نمونه اينکه ابن حجر گويد:
ذكر المسعودي في مروج الذهب من طريق سعيد بن كثير بن عفير المصري عن أبيه عن جده عن عكرمة عن بن عباس قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم إن الله خلق طائرا في الزمن الأول يقال له العنقاء فكثر نسله في بلاد الحجاز فكانت تخطف الصبيان فشكوا ذلك
الإصابة في تمييز الصحابة ج 2 ص 369
ذهبي نيز در تاريخ اسلام از او نقل کرده است
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات

3136
کد مطلب: 6115 - عنوان: مناظره استاد ابوالقاسمي با خالد انصاري پيرامون امامت و خلافت
نام و نام خانوادگی: رضا - تاریخ انتشار: ١٤:٤٣ - ١٣ خرداد ١٣٩٤
سلام بر استاد ابوالقاسمی
به نظر من یک اشتباه بنیادی در مباحثه صورت گرفته است که اگرچه استاد تلاش فرمودند تا مطلب را به طرف مقابل القاء کنند؛ اما این القاء به نحو خوبی به انجام نرسید. مطلب از این قرار است که محور بحث طرف مقابل بر این گزاره بنیان نهاده شده بود که: "اگر چیزی جزء اصول مذهب باشد، باید در قرآن به نحو نص بیاید و نه حتی به صورت کنایی"
به نظر من، استاد باید قبل از هر چیزی، از طرف مقابل می خواستند تا یک دلیل عقلی و یا نقلی برای همین گزاره ی بنیادی خودش بیاورد. و آن گاه منتظر می ماندند تا دلیلی برای این باورش بیاورد و سپس در خصوص باطل بودن این توهم، ادله ای را از قرآن و سنت مطرح می کردند.
شخص مقابل تا انتهای کار، باز هم روی باور بدون دلیل خود که باید برای هر اصلی یک نص در قرآن باشد؛ پای می فشرد در حالی که اگر همان ابتدای کار، از وی خواسته می شد تا برای این گزاره ی بنیادی خودش دلیل بیاورد؛ بحث سریع تر جمع می شد.
نکته ی دیگری که باید دقت کنیم این است که ما در مناظرات باید بی بنیان بودن عقیده ی اهل سنت را در خصوص امامت اثبات کنیم و بایستی موضع تهاجمی را اتخاذ کنیم و نه موضع تدافعی را؛ زیرا آن چیزی که روشن و آشکار است پوچ بودن عقیده ی آنان در خصوص مسئله ی مورد نظر می باشد که با کمترین زحمتی به دست می آید. در حالی که برای یک نفر مبتدی که مقدمات معرفتی مورد نیاز را برای درک امامت شیعه نگذرانده است واقعا نمی توان در طی یک یا دو جلسه، بلندای مفهوم امامت را باز کرد. آیا شما می توانید برای یک بچه ی کلاس اولی، از تئوری های نسبیت و فیزیک کوانتوم و چالش های فراروی مکانیک کیهانی سخن بگویید؟ قطعا این گونه موفقیتی را به دست نخواهید آورد.
طرف مقابل صرفنظر از این که موضع خصمانه گرفته بود و حرف زدن با او فایده ای برای خود او نداشت؛ اما به نظر من حتی اگر یک شیعه ی عادی که مبانی مبحث بلندبالای امامت که واقعا از مفاهیم بالایی برخوردار است و نیازمند کار کردن های عقلی و نقلی در منابع معتبر است، را نگذرانده باشد نیز همین سوال را از استاد می پرسید، استاد نباید به او پاسخ می داد؛ زیرا این آقا هنوز حساب های عادی ریاضیات دوره ی دبیرستان را نگذرانده است پس چگونه می خواهید با او در مورد انتگرال گیری در حوزه ی مختلط و معادلات انتگرالی فردهولم و تابع دیراک حرف بزنید.
به نظر من، باز کردن معنای واقعی امامت به همان سان که آقای خالد انصاری مطالبه می کرد؛ نیازمند پیش نیازهایی بود که اصلا میدان مناظره برای آن کفایت نمی کرد.
در پایان نکته ی دیگری نیز به عرض می رسد و آن این که شما باید در همان جایی که آقای خالد اقرار کرد که ما در خصوص روایات می گوییم باید هر چیزی که از پیامبر به شما رسید را تایید کنید؛ باید در همان موضع، راه را بر او می بستید و او را مورد بمباران های اطلاعاتی در خصوص روایاتی مثل حدیث غدیر و حدیث ثقلین و ده ها حدیث دیگر قرار می دادید تا شنوندگان و نه خود وی، بتوانند عمق استدلال های مذهب رفیع اهل بیت را بهتر درک کنند و اجازه ی پریدن از این شاخه به آن شاخه را بر او می بستید.
3137
کد مطلب: 6115 - عنوان: مناظره استاد ابوالقاسمي با خالد انصاري پيرامون امامت و خلافت
نام و نام خانوادگی: رضا - تاریخ انتشار: ١٤:٤٣ - ١٣ خرداد ١٣٩٤
سلام بر استاد ابوالقاسمی
به نظر من یک اشتباه بنیادی در مباحثه صورت گرفته است که اگرچه استاد تلاش فرمودند تا مطلب را به طرف مقابل القاء کنند؛ اما این القاء به نحو خوبی به انجام نرسید. مطلب از این قرار است که محور بحث طرف مقابل بر این گزاره بنیان نهاده شده بود که: "اگر چیزی جزء اصول مذهب باشد، باید در قرآن به نحو نص بیاید و نه حتی به صورت کنایی"
به نظر من، استاد باید قبل از هر چیزی، از طرف مقابل می خواستند تا یک دلیل عقلی و یا نقلی برای همین گزاره ی بنیادی خودش بیاورد. و آن گاه منتظر می ماندند تا دلیلی برای این باورش بیاورد و سپس در خصوص باطل بودن این توهم، ادله ای را از قرآن و سنت مطرح می کردند.
شخص مقابل تا انتهای کار، باز هم روی باور بدون دلیل خود که باید برای هر اصلی یک نص در قرآن باشد؛ پای می فشرد در حالی که اگر همان ابتدای کار، از وی خواسته می شد تا برای این گزاره ی بنیادی خودش دلیل بیاورد؛ بحث سریع تر جمع می شد.
نکته ی دیگری که باید دقت کنیم این است که ما در مناظرات باید بی بنیان بودن عقیده ی اهل سنت را در خصوص امامت اثبات کنیم و بایستی موضع تهاجمی را اتخاذ کنیم و نه موضع تدافعی را؛ زیرا آن چیزی که روشن و آشکار است پوچ بودن عقیده ی آنان در خصوص مسئله ی مورد نظر می باشد که با کمترین زحمتی به دست می آید. در حالی که برای یک نفر مبتدی که مقدمات معرفتی مورد نیاز را برای درک امامت شیعه نگذرانده است واقعا نمی توان در طی یک یا دو جلسه، بلندای مفهوم امامت را باز کرد. آیا شما می توانید برای یک بچه ی کلاس اولی، از تئوری های نسبیت و فیزیک کوانتوم و چالش های فراروی مکانیک کیهانی سخن بگویید؟ قطعا این گونه موفقیتی را به دست نخواهید آورد.
طرف مقابل صرفنظر از این که موضع خصمانه گرفته بود و حرف زدن با او فایده ای برای خود او نداشت؛ اما به نظر من حتی اگر یک شیعه ی عادی که مبانی مبحث بلندبالای امامت که واقعا از مفاهیم بالایی برخوردار است و نیازمند کار کردن های عقلی و نقلی در منابع معتبر است، را نگذرانده باشد نیز همین سوال را از استاد می پرسید، استاد نباید به او پاسخ می داد؛ زیرا این آقا هنوز حساب های عادی ریاضیات دوره ی دبیرستان را نگذرانده است پس چگونه می خواهید با او در مورد انتگرال گیری در حوزه ی مختلط و معادلات انتگرالی فردهولم و تابع دیراک حرف بزنید.
به نظر من، باز کردن معنای واقعی امامت به همان سان که آقای خالد انصاری مطالبه می کرد؛ نیازمند پیش نیازهایی بود که اصلا میدان مناظره برای آن کفایت نمی کرد.
در پایان نکته ی دیگری نیز به عرض می رسد و آن این که شما باید در همان جایی که آقای خالد اقرار کرد که ما در خصوص روایات می گوییم باید هر چیزی که از پیامبر به شما رسید را تایید کنید؛ باید در همان موضع، راه را بر او می بستید و او را مورد بمباران های اطلاعاتی در خصوص روایاتی مثل حدیث غدیر و حدیث ثقلین و ده ها حدیث دیگر قرار می دادید تا شنوندگان و نه خود وی، بتوانند عمق استدلال های مذهب رفیع اهل بیت را بهتر درک کنند و اجازه ی پریدن از این شاخه به آن شاخه را بر او می بستید.
3138
کد مطلب: 6013 - عنوان: بهترين هديه به امام زمان (عج)
نام و نام خانوادگی: اباالفضل - تاریخ انتشار: ١١:٥٠ - ١٣ خرداد ١٣٩٤
به مناسبت میلاد حضرت ولی عصر

3139
کد مطلب: 7357 - عنوان: مناظره استاد عباسی با آقای سجودی پیرامون عدالت صحابه
نام و نام خانوادگی: مجتبی - تاریخ انتشار: ٠٧:٥٤ - ١٣ خرداد ١٣٩٤
خیلی عالی بود دستتون درد نکنه....
واقعا جواب هاتون قانع کننده بود...
اجرکم عندالله.....
3140
کد مطلب: 7398 - عنوان: از شستن دیوارهای کعبه تا خواندن نماز با کفش توسط پادشاه رژیم سعودی
نام و نام خانوادگی: اهل سنت - تاریخ انتشار: ٠١:٥٢ - ١٣ خرداد ١٣٩٤
اگه یکم بیشتر دقت کنید می فهمید با کفشه یا با جوراب . وقتی داره از پله ها پایین میاد بهتر متوجه میشین .