نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

شماره صفحه از 2807  »
1
کد مطلب: 6400 - عنوان: آنگاه هدايت شدم ، ترجمه كتاب «ثم اهتديت»
نام و نام خانوادگی: محمدرضا - تاریخ انتشار: ١٠:٥٢ - ٢٩ بهمن ١٣٩٦
با سلام .لطفا کتاب صوتیشو هم در اختیار همه قرار بدید .از اونجایی که کتاب مفیدی هستش .ولی کسی پیدا میشه علاقه ای به کتاب خوانی نداشته باشه .ممنونم
پاسخ:
با سلام.در اولین فرصت این کار انجام خواهد شد.

2
کد مطلب: 11779 - عنوان: وهابی دروغگو، قران شیعه تحریف دارد
نام و نام خانوادگی: سید - تاریخ انتشار: ١٢:٠١ - ٢٨ بهمن ١٣٩٦
یعنی ازاین وهابی ها بدبخت تر هم در دنیا پیدا می شود امروز با دیدن اینها یاد جاهلیت مردمان عصر پیامبر می افتم که پیامبر چه کشید از دست این جهال اما اینها باز هم آدم نشدند ونخواهند شد
3
کد مطلب: 5096 - عنوان: آيا خانه هاي مدينه دَرِ چوبي داشت؟
نام و نام خانوادگی: سلام - تاریخ انتشار: ٠٩:٥٠ - ٠١ بهمن ١٣٩٦
سلام خیلی ممنون از سایت بسیار عالیتون
لطفا این دو آیه رو هم اضافه کنید ممنون.
1- يوسف : 23 وَ راوَدَتْهُ الَّتي‏ هُوَ في‏ بَيْتِها عَنْ نَفْسِهِ وَ غَلَّقَتِ الْأَبْوابَ وَ قالَتْ هَيْتَ لَكَ قالَ مَعاذَ اللَّهِ إِنَّهُ رَبِّي أَحْسَنَ مَثْوايَ إِنَّهُ لا يُفْلِحُ الظَّالِمُون‏.
2- القصص : 76 إِنَّ قارُونَ كانَ مِنْ قَوْمِ مُوسى‏ فَبَغى‏ عَلَيْهِمْ وَ آتَيْناهُ مِنَ الْكُنُوزِ ما إِنَّ مَفاتِحَهُ لَتَنُوأُ بِالْعُصْبَةِ أُولِي الْقُوَّةِ إِذْ قالَ لَهُ قَوْمُهُ لا تَفْرَحْ إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ الْفَرِحين.
در مورد روایتی هم که نقل شده که خانه های ما سقف نداشت ظاهرا مراد این است که سقفش عرش الهی است
4
کد مطلب: 11730 - عنوان: آشنایی با فرق کلامی اهل سنت (3)
نام و نام خانوادگی: سید مهدی نورانی - تاریخ انتشار: ١٨:٣٣ - ٣٠ دي ١٣٩٦
با سلام
لطفا دروس خارج رو زودتر بروز کنید
با تشکر از مدیریت سایت
5
کد مطلب: 5115 - عنوان: چرا رسول خدا (ص) پس از «رزية الخميس» وصيت نامه اش را ننوشت؟
نام و نام خانوادگی: داریوش از تهران - تاریخ انتشار: ٠٨:١٥ - ٣٠ دي ١٣٩٦
با سلام و خسته نباشید
اتفاقا وصیت نامه را مکتوب نوشتن ارزشش بیشتر است از اینکه انرا شفاهی بیان کنی! ب نظر من این جعل تاریخ هست و ب نظر بنده قیقا مشخص نیست چ اتفاقی افتاده است؛ چون نوشتن وصیت حکم سند را دارد مانند انچه ب صورت سند نوشتند و بر دیوار کعبه اویختند در ماجرای شعب ابیطالب و ماجرای تبعید مسلمانان ب شعب ابیطالب لطفا پاسخ دهید اساتید بزرگوار....
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
از نظر شیعه پیامبر صلی الله علیه و آله وصیت را نوشت و اسامی جانشیان خود را نیز نوشتند
یَا طَلْحَهُ أَ لَسْتَ قَدْ شَهِدْتَ رَسُولَ اللَّهِ ص حِینَ دَعَا بِالْکَتِفِ‏  لِیَکْتُبَ فِیهَا مَا لَا تَضِلُّ الْأُمَّهُ وَ لَا تَخْتَلِفُ فَقَالَ صَاحِبُکَ مَا قَالَ إِنَّ نَبِیَّ اللَّهِ یَهْجُرُ فَغَضِبَ رَسُولُ اللَّهِ ص ثُمَّ تَرَکَهَا قَالَ بَلَى قَدْ شَهِدْتُ ذَاکَ قَالَ فَإِنَّکُمْ لَمَّا خَرَجْتُمْ أَخْبَرَنِی [بِذَلِکَ رَسُولُ اللَّهِ ص وَ]  بِالَّذِی أَرَادَ أَنْ یَکْتُبَ فِیهَا وَ أَنْ یَشْهَدَ عَلَیْهَا الْعَامَّهُ فَأَخْبَرَهُ جَبْرَائِیلُ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ قَدْ عَلِمَ مِنَ الْأُمَّهِ  الِاخْتِلَافَ وَ الْفُرْقَهَ ثُمَّ دَعَا بِصَحِیفَهٍ فَأَمْلَى عَلَیَّ مَا أَرَادَ أَنْ یَکْتُبَ فِی الْکَتِفِ‏  وَ أَشْهَدَ عَلَى ذَلِکَ ثَلَاثَهَ رَهْطٍ سَلْمَانَ وَ أَبَا ذَرٍّ وَ الْمِقْدَادَ وَ سَمَّى‏ مَنْ‏ یَکُونُ مِنْ أَئِمَّهِ الْهُدَى الَّذِینَ أَمَرَ اللَّهُ بِطَاعَتِهِمْ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ فَسَمَّانِی أَوَّلَهُمْ‏  ثُمَّ ابْنِی [هَذَا وَ أَدْنَى بِیَدِهِ إِلَى‏] الْحَسَنِ ثُمَّ الْحُسَیْنِ ثُمَّ تِسْعَهً مِنْ وُلْدِ ابْنِی هَذَا یَعْنِی الْحُسَیْنَ کَذَلِکَ کَانَ یَا أَبَا ذَرٍّ وَ أَنْتَ یَا مِقْدَادُ فَقَامُوا وَ قَالُوا نَشْهَدُ بِذَلِکَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ ص‏
الإحتجاج على أهل اللجاج)، ج‏1، ص: ۱۵۴
اى طلحه، آیا حاضر نبودى نزد پیامبر صلى اللَّه علیه و آله هنگامى که کتف‏  خواست تا در آن چیزى بنویسد که امت گمراه نشوند و اختلاف نکنند. در آنجا رفیق تو (عمر) آن سخنش را گفت که: «پیامبر خدا هذیان مى‏گوید»! حضرت هم غضب کرد و نوشتن آن را رها کرد؟ طلحه گفت: آرى، در این موضوع حاضر بودم. فرمود: وقتى شما از حضور پیامبر صلى اللَّه علیه و آله بیرون رفتید، حضرتش به من خبر داد که مى‏خواست در کتف چه بنویسد و عموم مردم را بر آن شاهد بگیرد، و جبرئیل به او خبر داد که خداوند عز و جل اختلاف و تفرقه این امت را مى‏داند. سپس ورقه‏اى خواست و آنچه مى‏خواست در کتف بنویسد بر من املا نمود و سه نفر را بر آن شاهد گرفت: سلمان و ابو ذر و مقداد، و در آن ورقه امامان هدایت را که خداوند امر به اطاعت آنان تا روز قیامت نموده نام برد. اوّل آنها مرا نام برد و سپس این پسرم- و حضرت دست خود را به امام حسن علیه السّلام نزدیک کرد- سپس حسین و سپس نه نفر از فرزندان این پسرم- یعنى امام حسین علیه السّلام- اى ابو ذر و اى مقداد ، آیا چنین نبود؟ ابو ذر و مقداد برخاستند و گفتند: ما بر این مطلب نسبت به پیامبر صلى اللَّه علیه و آله شهادت مى‏دهیم.
در ضمن مضمون وصیت بارها از زبان حضرت بیان شده است اگر در اواخر عمر بیان شده از باب اتمام حجت بوده است
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

6
کد مطلب: 5958 - عنوان: علائم ظهور امام زمان(عج)
نام و نام خانوادگی: قمی - تاریخ انتشار: ١٠:٠٣ - ٢٩ دي ١٣٩٦
سلام. اِمام زمان عزیزمان. میخواستم بگویم پادررکابتم ولی دیدم دروغی است آشکار. منم مثل همان کوفیان هستم که نامه دادند به اِمام زمانشان که بیا حکومت عدل را بناکن ماپشتتیم اما دروغ میگفتن و امام و اهل بیت مطهرشو روبروی کفتارها و گرگ ها یکه و تنها رها کردند . پس من همین اجازه ای به خودم نمیدم که اوّل بگم بیا باهاتم بعدش اگه کوچکترین خطری تهدیدم کرد رهاتون کنم . پس اول رومو برمیگردونم سمت خدای خالق ارحم الراحمین و عرضه میدارم بارالها ! تو خود نیک میدانی که دیگه چیزی نمونده زمین بر اثر شدّت گناهان و اشاعه ی فحشاء و ظلم و ستم و پلیدیها ، اهلشو فرو ببلعه ! خداوندا ! من خودم میدانم که چه پلید و خطاکار و روسیاهی هستم خوب میدانم . اما اینم میدونم که اگه تو دستمونو نگیری دیگه چیزی تا اضمحلال بشریت باقی نمونده ! خدایا ! این حقیر یه درخواست ازت دارم برای همه ی منتظران ظهور حضرت مهدی عج الله و آن اینکه خدایا ! لایق کن مارا شایسته کن ما را ، شایسته ی رفاقت و پادررکابی حضرتت کن مارا ! نکنه زبانم لال ، ناغافل شمشیر ضّد و مقابل امام زمان باشیم .تو خودت به بزرگی خودت همه ی ما را ببخش و اعل و صالح کن مارا . بعدشم که خودت درستمون کردی ! دستامونو بزار تو دستای قشنگترین مخلوق عالم هستی .مراد تمام انبیاء و صلحاء - کعبه ی آمال دردمندان و مستمندان عالم - نگین آفرینش هستی ان شالله .که دست در دست هم همان جهانی را که از اوّل خلقت بشریت اونو ترسیمش کرده بودی با ید ّمهدی عج که از آستین همه ی انبیاء و اولیاء و اوصیاء و حضرت رسول ص و حضرت علی ع و حضرت زهرا س و... خارج میشه رو بسازیم و مایه ی مباهات خودت بشویم ای ارحم الرّاحمین .ای رئوف ای سریع الرّضا ای مهربان ! بر ما خسران ابدی را مخواه . الهی آمین
7
کد مطلب: 7171 - عنوان: محمد عمر سربازی و استمداد از رسول خدا (ص)، اجنه و…
نام و نام خانوادگی: الیاس - تاریخ انتشار: ٠١:٥٨ - ٢٩ دي ١٣٩٦
سلام علیکم
من از اهل سنت و جماعت هستم
اهل سنت هیچ کس یا هیچ چیز را بین الله جل جلاله و خود واسطه قرار نمیدهد
و اگر کسی هم این کار را بکند.
از اهل سنت و جماعت نیست یا گمراه است
عالم باشد یا عابد
سلام علیکم
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
از نظر شما پس اکثر علمای اهل سنت گمراهند قفط شما هدایت شده هستید؟!!!
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

8
کد مطلب: 6317 - عنوان: استدلال به خطبه 228 نهج البلاغه (لِلّهِ بلاء فلان)، براي انكار شهادت فاطمه زهرا(س)
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ٢٠:٥٣ - ٢٨ دي ١٣٩٦

همین که امام علی ، از کلمه فلان استفاده کرده ، یعنی با عمر مشکل داشته و حاظر به بردن اسمش هم نبوده که بگویند ، حضرت عمر
9
کد مطلب: 5236 - عنوان: آيا آيه اي در خصوص عصمت امامان عليهم السلام در قرآن آمده است ؟
نام و نام خانوادگی: مجید - تاریخ انتشار: ١٨:٣٧ - ٢٨ دي ١٣٩٦
آیه اطیعوالله و اطیعو الرسول برای اثبات ولی فقیه هم استفاده می شود. پس برطبق آیه یا ولی فقیه هم معصوم است و یا این آیه ربطی به ولی فقیه نداره
لطفا توضیح دهید
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
این آیه دلالت مستقیم بر ولایت فقیه ندارد
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

10
کد مطلب: 5177 - عنوان: چرا بعضي از اهل سنت بر خلاف شيعيان خون ، مني و شراب را نجس نمي دانند؟
نام و نام خانوادگی: سید جاوید - تاریخ انتشار: ١١:٣٣ - ٢٦ دي ١٣٩٦
کسانیکه به امام ابوحنیفه (رح) ودیگرمذاهب اهل سنت تهمت میزنند یا ادعا میکنند وبعدا هم شواهدی سندی ندارند بدترین مردمان اند ومذهب ما مذهب توهین , تحقیر نیست ما توحیدی هستیم وهیچ گزندی به راهمان نمیرسد بروید پاها یتان را بشوید که درهنگام نماز بو آن عالم را فرا می گیرد درحالیکه درحضور خدا ایستاده ایم با گند بوی پاه چگونه بدیگران انگشت انتقاد دراز میکنید
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
در این خصوص باید از بزرگان خودتان بپرسید که چرا این مطالب در منابعشان نقل شده است و از آنها سند بخواهید نه از ما!! به همان آدرس ذکر شده رجوع کنید
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

11
کد مطلب: 11739 - عنوان: هر گونه نقد و انتقاد به رسول اكرم (صلی الله علیه و آله) مخالف صريح قرآن است
نام و نام خانوادگی: مجید - تاریخ انتشار: ٢٣:٢٤ - ٢٥ دي ١٣٩٦
با سلام
«فکّر ثمّ تکلّم تسلم من الزّلل؛

نخست اندیشه کن آن گاه سخن گوی تا از لغزش ها در امان باشی.»
امام علی ابن ابی طالب .
البته کاشکی ایشان متوجه شده بودند که فقط کفار و منافقین بخودشان حق انتقاد و مجادله از این بزرگواران بخود میدادند .
یا علی مدد
12
کد مطلب: 9981 - عنوان: دروغ ابن تیمیه : شیعه نماز جماعت و نماز جمعه نمی خواند!!!
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ٠٦:٥٠ - ٢٥ دي ١٣٩٦
ملعون

13
کد مطلب: 5183 - عنوان: آيه افك در باره كداميك از زنان رسول خدا (ص) نازل شده است ؟
نام و نام خانوادگی: نا شناس - تاریخ انتشار: ٢٣:٢٣ - ٢١ دي ١٣٩٦
ذهن شیعیان به کجا پر کشیده است ؟ نا کجا اباد اهدنا الصراط المستقیم
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
این منابع خودتان هست نه ساخته ذهن ما
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

14
کد مطلب: 5917 - عنوان: امام علي (ع) از ديدگاه انديشمندان غيرمسلمان
نام و نام خانوادگی: عارفه - تاریخ انتشار: ٢٠:٠٠ - ٢١ دي ١٣٩٦
نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش گفت
متحیرم چه نامم شه ملک لا فتی را

15
کد مطلب: 5212 - عنوان: چرا خداوند انسان را آفريد؟
نام و نام خانوادگی: حبیب الله - تاریخ انتشار: ١٠:٥٥ - ٢١ دي ١٣٩٦
مغالطه است و باید یعنی چه؟
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
توضیح کامل در قسمت نظرات این مقاله بیان شده است
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

16
کد مطلب: 5253 - عنوان: آيا شفاعت خواستن از غير خداوند شرك است ؟
نام و نام خانوادگی: ح س - تاریخ انتشار: ٢٢:٠٧ - ٢٠ دي ١٣٩٦
توسل دو حالت دارد شخصی در زمان حضرت عیسی علیه السلام به ایشان بگوید از خدا بخواه که مادر من را که مرده زنده کن ، خوب اینکه مشخص است شرک نیست ، اما یک حالت دیگر این است که شخصی بیاید و به ایشان بگوید مادر من را زنده ( و لفظا مقید نکند که از خدا بخواه که زنده کن ) باز هم عین توحید است چون شخص درخواست کننده از این رو این را از حضرت عیسی ع می خواهد که می داند او این اذن را از جانب خداوند داراست ، پس در هر دو حالت حاجت از خدا خواسته شده ، در هر دو حالت سائل می داند که قضای حاجت منوط به خواست خداست ، ما مریض میشویم و دارو میخوریم و می دانیم که خدا خواسته تا شفا در دارو باشد آیا ما به دارو موقع خوردن می گوییم : ای دارو از خدا بخواه من را شفا دهد؟ خوب نه می دانیم این خداست که این تاثیر را در دارو نهاده ، ما در احتیاجات روزمره از مردم طلب کمک می کنیم ، همین که می دانیم مردم استقلالا و بدون اذن خدا قادر به کمک به ما نیستند این می شود توحید ، حال فقط یک شبهه ایجاد می کنند که فرق است بین حاجت خواستن از کسی که زنده است با کسی که در قید حیات نیست ، این سوال با یک تمثیل قابل پاسخ است ، همه ما چه سنی و چه شیعه سجده برای انسان را حرام می دانیم و شاید آن را برابر با کفر بدانیم ، اما یک زمانی همین سجده برای انسان عین توحید بود و عدم سجده بر انسان نشانه کفر ، آنجا که خداوند دستور داد تا ملائک بر آدم سجده کنند ، پس معیار شرک و کفر دستور‌خداست اگر خداوند دستور دهد که از مردگان مقرب طلب استمداد کنید ( همچون دستور سجده ملائک بر آدم) دیگر این استمداد نه تنها شرک بلکه عین بندگی خداوند است و حتی عدم استمداد از روی تکبر نوعی تشبیه به عمل ابلیس در ابتدای خلقت است . و چون با ادله متواتر برای ما ثابت شد که پیغمبر بعد از خود جانشینانی منصوب نموده ( حدیث غدیر ، حدیث تشبیه امیرالمومنین به هارون ، خدیث ۱۲ خلیفه از قریش که در مصادر اهل سنت آمده ، آیه ولایت «....و هم راکعون» ، آیه اطیعو الله و الرسول و اولی الامر منکم ، علی مع الحق والحق مع العلی ، .... و طبق آیه قران پیامبر از روی هوا و هوس حرف نمیزند و طبق دستور‌قرآن وَمَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا و آنچه را رسول به شما داد آن را بگيريد و از آنچه شما را باز داشت بازايستيد ، و ما با ادله اثبات کردیم که رسول ما را فرمان به اطاعت از وصی‌خود امیرالمومنین و او‌نیز به اوصیای بعد از خود امر فرموده و آن بززگوران بارها استمداد از خود را حتی بعد از موت و شهادت جایز بلکه از بهترین اعمال می دانند پس درخواست از مقربان از اموات ، عین توحید و اجابت به‌خواست خداوند است ، پس بنابراین اینکه ما مستقیما از آن بزرگوران استمداد کنیم و نگوییم ای امام از خدا‌ بخواه چنین و چنان شود بلکه مستقلا بگوییم ای امام برایم چنین و چنان کن بازهم عین توحید است ، و این در برخی روایات ما یافت می شود : یعنوان مثال نماز مخصوصی که دز آخر آن این جمله است ( یا فاطمه اغیثینی) یا دعای فرج (یا محمد یا علی یا علی و یا محمد اکفیانی فانکما کافیان .....)


17
کد مطلب: 6150 - عنوان: چگونگي وحي بر پيامبر(ص) به نقل از صحيح بخاري
نام و نام خانوادگی: مهرداد - تاریخ انتشار: ١٣:٤٨ - ٢٠ دي ١٣٩٦
اساسا اون موقع یا عایشه متولد نشده بوده یا اگر متولد شده بوده، طفلی دو سه ساله بوده
درباره فقره اول که پیامبر اول خواب میدیده، که قطعا عایشه متولد نشده بود
پس این حدیث از اساس جعلیه
قضاوت در صحت و سقم کتاب بخاری با خودتان!
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
روایت مال نیست که در خصوص آن قضاوت بکنیم! روایت در مهمترین و صحیح ترین منبع اهل سنت نقل شده است لذا آنها باید جواب بدهند یا باید بپذیرند که صحیح بخاری کتاب معتبری نیست یا اینکه تناقض در روایت را قبول کنند!!
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

18
کد مطلب: 6171 - عنوان: ورزش هاي رزمي حرام است !
نام و نام خانوادگی: saeed - تاریخ انتشار: ١٤:١٥ - ١٩ دي ١٣٩٦
بعدشم میگن مسابقه شطرنج حرامه چون وقت هدر میره
19
کد مطلب: 5958 - عنوان: علائم ظهور امام زمان(عج)
نام و نام خانوادگی: یک عاشق - تاریخ انتشار: ٠٧:٥٧ - ١٩ دي ١٣٩٦
اقا جان جونم رو فدات کنم باز کمه
قربونت برم
20
کد مطلب: 5155 - عنوان: چرا با وجود اين همه دليل مبني بر خلافت امير المؤمنين عليه السلام ، خلافت به آن حضرت نرسيد؟
نام و نام خانوادگی: شهاب - تاریخ انتشار: ١٦:١٨ - ١٨ دي ١٣٩٦
پاسخ به نظر شماره 34738
مطمعنی حالت خوبه؟چند وقت دیگه طرز درست کردت کامپیوتر را هم از قران در میاری.ادامه بده