2019 December 12 - پنج شنبه 21 آذر 1398
ویژه برنامه‌ی تخریب نمازخانه پونک
کد مطلب: ٨٦٨٣ تاریخ انتشار: ١١ مرداد ١٣٩٤ - ١٦:٥٦ تعداد بازدید: 1602
سخنراني ها » پاسخگویی به شبهات
ویژه برنامه‌ی تخریب نمازخانه پونک

فتنه انگیزی وهابیت در تخریب مسجد اهل سنت پونک تهران
حبل المتین 94/05/11

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ:94/05/11

 

مجری

استاد! سلام علیکم!

استاد حسینی قزوینی

سلام علیکم و رحمة الله و برکاته!

مجری

لطفا درباره تخریب نمازخانه‌ی اهل سنت در پونک که رسانه‌های وهابی به طور گسترده‌ای آن را مطرح نموده‌اند و بعضي از اهل سنت داخل ايران هم دانسته يا ندانسته با آنها همگام شده‌اند، توضیح بفرمایید.

استاد حسینی قزوینی

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم

بسم الله الرحمن الرحيم

ما تمام تلاشمان بر اینست که هرگونه درگیری، خشونت و عداوتی که میان شیعه و سنی وجود دارد را در حد توانمان برطرف کنیم و در این راستا فرمایش آیت الله العظمی سیستانی را شعار خودمان قرار داده‌ایم که:

لا تقولوا اخواننا اهل السنة بل قولوا انفسنا اهل السنة؛

نگویید برادران اهل سنت، بگویید اینها عزیزان ما هستند، جان ما هستند!

اعلام هم کرده‌ایم كه هرگونه اهانت به مقدسات اهل سنت گناهی نابخشودنی و از هر گناهی بزرگتر است، چون فتنه‌انگیز است. قرآن هم می‌فرماید:

الْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ.

سوره بقره، آيه 191.

و ما بر خودمان واجب می‌دانیم از حقوق مسلمی که قانون، مخصوصاً قانون اساسی و قانون مدنی برای اهل سنت تعيين نموده، حمایت کنيم و از طرفی هم نبايد فراتر از قانون عمل شود چون توقعات را بالا می‌برد.

نکته‌ی دیگر اینكه ما در کشوری زندگی می‌كنیم که با محوریت اسلام اداره می‌شود، ولي مدعی نیستیم تمام قوانین اسلام مو به مو پیاده می‌گردد، حتی آقای عبدالحمید هم بارها گفته‌ است که ما خوشحالیم جمهوری اسلامی حکومت اسلام را پیاده می‌كند و اظهار شادمانی کرده‌اند.

رعایت مقررات جمهوری اسلامی ‌بر همه لازم‌الاجرا است و حتی به دوستان‌مان که در اروپا، آمریکا، هند، پاکستان، افغانستان و غيره زندگی می‌كنند گفته‌ایم كه رعایت قوانین آن کشور نيز لازم و واجب است. خلاف مقررات عمل كردن، خلاف شرع است، چون رعایت قوانین بر همه لازم و بر مسلمان‌ها لازم‌تر است و آنها باید الگو باشند.

در داخل ايران هم اگر کسی واقعاً قوانین جمهوري اسلامي را قبول نداشته باشد و نخواهد رعایت کند، جایش اينجا نیست، همانطور كه اگر کسی در اروپا زندگی ‌كند و نخواهد قانون آنجا را رعایت کند باید از اروپا برود.

فرض بفرمایید در یک مكانی که تابلوی توقف ممنوع و حمل با جرثقیل نصب كرده‌اند و بنده ماشینم را پارک کرده‌ام، پليس ماشين را به پارکینگ منتقل كند. من اعتراض كنم كه ماشین را منتقل نمي‌كردند و فقط جریمه مي‌كردند. مي‌گويند: جریمه کردن و حمل با جرثقیل دو موضوع جداگانه است.

عزیزان اهل سنت این مطالب را دقت کنند، زيرا از ذکر هر يك این مقدمات هدفي دارم.  در هر جای دنیا اگر کسی بخواهد ساختمان، موسسه‌ی خیریه يا مسجدی بنا کند، قطعاً طبق قوانین آن کشور بايد از شهرداری مجوز بگیرد و اگر بدون رعایت قوانین بخواهد خانه بسازد، شهردار آن منطقه مانع مي‌شود و اگر ساخته باشد، آن را خراب می‌كنند. در ايران نيز قانون این است و ربطي هم به اهل سنت ندارد و صوفي‌ها هم كه در قم تخلف كردند، با اينكه شيعه بودند، مكان متعلق به آنها را خراب كردند. در دماوند نيز افرادي در داخل باغ‌ها خانه ساخته بودند، دولت از دادگاه مجوز گرفت و خانه‌هاي آنها را خراب کرد.

به هر حال ما نباید انتظاري فراتر از قانون -نه از جمهوری اسلامی و نه از هیچ کشور ديگري- داشته باشیم.

 گاهي مصالح یک دولت اقتضا می‌كند مرکزی را خراب کنند، مثلا در قم، وسط خیابان باجک، امامزاده بود، ما سالها آنجا می‌رفتیم و زیارت مي‌كردیم و دعا می‌خواندیم، دولت جمهوری اسلامی گفت صلاح است خراب شود. حالا صحيح است شيعه‌ها اعتراض كنند؟

بنابراين اینها ارتباطی به بحث شیعه و سنی ندارد و من از عزیزان اهل سنت خواهش مي‌كنم در دامي که شبكه‌هاي وهابي و دشمنان اسلام از جمله آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی طراحی کرده‌اند و مي‌خواهند این امنیت را از ما بگیرند، گرفتار نشوند.

در خبرگزاری مجلس شورای اسلامی آمده است: تعاریف مسجد و نمازخانه در طرح حمایت از تجهیز و نوسازی مساجد مشخص شد. در تعريف نمازخانه بيان شده است كه: نمازخانه مکاني عمومی است که مسجد نباشد و نماز در آن اقامه شود، مانند نمازخانه‌های بین راهی و اماکنی از قبیل ادارات، بوستان و مجتمع‌های تجاری که برای خواندن نماز تعیین گردیده است.

اين طرح با 131 رأي موافق، ده رأی مخالف و شش رأی ممتنع از مجموع 265 رأی به تصويب رسيده و نمایندگان اهل سنت هم حضور داشتند و یک مقرراتی برای نمازخانه گذاشته‌اند.

آیا در نمازخانه‌اي كه مورد بحث است، این مقررات رعایت شده و طبق قوانین جمهوری اسلامی اين نمازخانه داير گرديده است؟

شواهد دال بر اين است كه مجوز نگرفته‌اند و چندین بار هم به آنها اخطار داده شده كه شما تغییر کاربری داده‌اید و این کار شما خلاف قانون است.

آقایان اهل سنت در رعایت قانون از ما سخت‌گیرتر هستند، چون اینها حاکم جامعه اسلامی را ولو فاسق باشد، اولوالامر می‌دانند و نظرشان اين است كه آيه: أَطِيعُواْ اللّهَ وَ أَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَ أُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ(سوره نساء، آيه 59) شامل فاسق هم می‌شود. پس رعایت قانون از دیدگاه اهل سنت نسبت به ديدگاه شيعه، واجب‌تر و مخالفت با قانون حرام‌تر است.

من در اينجا مي‌خواهم از جناب مولوی عبدالحمید که برای ما محترم است و جناب آقای کاک حسن که به عنوان قاضی شرع اهل سنت کردستان هستند، سؤال کنم؛ شما که می‌فرمایید نمازخانه را تخریب کرده‌اند، آیا این نمازخانه مجوز داشته است؟ آیا شما خودتان از نزدیک دیده‌اید كه نمازخانه را تخریب کرده‌اند؟

من تا به حال هیچ حرفی نزده‌ام، عزیزان اهل سنت با اين برنامه تماس گرفتند و خیلی با عصبانیت تسلیت گفتند، ولي در مقابلِ مساجد زيادي كه در عراق و سوریه خراب شد يا دهها و صدها مسجدي كه آل سعود -كه بدتر از آل يهود هستند- در يمن ويران كردند، هيچ واكنشي نشان ندادند!

در عربستان سعودی با مجوز آل سعود مسجد بنا شده، آن را ویران کردند، ولي یک دفعه اعتراض نکردند!

اكنون در تهران به‌طور متوسط در دوازده مركزي كه متعلق به اهل سنت است، نماز جمعه برگزار مي‌شود. جمعه گذشته اهل سنت در نه مركز نماز جمعه خواندند و دوستان ما مرتب برای ما گزارش تهيه مي‌كنند.

لذا اینکه می‌گویند دولت ايران با اهل سنت مخالف است، دروغ است و مي‌خواهند در داخل کشور فتنه ایجاد کنند.

من عكس‌هايي كه امروز یکشنبه، 11 /5 /1394 يعني پس از هفت روز که در این شبکه‌های شیطانی جوسازی كرده‌اند، گرفته شده نشان مي‌دهم تا عزیزان اهل سنت ملاحظه كنند كه کجا خراب شده است؟ اين عكس‌ها هم از نقاط و زواياي مختلف نمازخانه گرفته شده است.

جناب آقای کاک حسن! شما قاضی هستید، قاضی اگر فسق کند، به خودی خود از قضاوت عزل می‌شود. شما که با این شبکه‌ی شیطانی تماس می‌گیرید و صحبت‌هاي تحريك آميز مي‌زنيد، آيا شما خودتان دیده‌اید كه این نمازخانه را تخریب کرده‌اند؟!

وقتي اینجا خریداری و تبدیل به نمازخانه شد، تراس داخل ساختمان را دیوار کشیدند و اين ديوار بر خلاف مقررات شهرداری بود. شهرداري آن را خراب كرد و حتی یک آجر از ساختمان اصلي کم نشده است.

اگر بنا باشد دولت جمهوری اسلامی با نمازخانه مخالفت کند، چرا مراكز اهل سنت كه جمعه‌ها در آنجا نماز مي‌خوانند را خراب نمي‌کنند؟

به هر حال من از عزیزان اهل سنت خواهش می‌كنم فریب این شبکه‌های شیطانی را نخورند، زيرا اينها پول می‌گیرند تا در داخل کشور فتنه ایجاد کنند. خودشان هم بارها گفته‌اند ما هدفمان براندازی نظام جمهوری اسلامی است.

البته ما وارد مسائل سياسي نمي‌شويم، ولی در قضایایي كه مي‌خواهد فتنه‌ای ایجاد ‌شود، اطلاع رسانی می‌كنیم. خیلی از عزیزان اهل سنت ما در تماس‌هاي خودشان گفته‌اند كه اگر اطلاع رسانی شبکه‌ی ولایت نبود، ما اكنون در سوریه، در کنار النصره و داعش می‌جنگیدیم و مشغول سر بریدن بودیم.

مجری

متشکرم از شما استاد عزیز!

در اينجا مصاحبه‌ی اختصاصی شبکه‌ی جهانی ولایت با جناب آقای بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه، در مورد حکم فقهی افرادی که می‌گویند در تهران باید مسجد اهل سنت داشته باشیم را حضورتان تقديم مي‌كنيم.

بدرالدین حسون

این مطلب را در عربستان هم از من سؤال کردند که شما که به ایران رفتی، آیا مسجدی برای اهل سنت دیدی؟ جواب دادم: حتی یک مسجد برای اهل سنت ندیدم! گفتند: آیا این تبعیض نیست؟!

جواب دادم مسجدهایی که در ايران دیدم برای خدا بود نه اينكه برای شیعه يا براي اهل سنت باشد و من مسجد شیعی و مسجد سنی نمی‌شناسم. من اين مطلب را اولین بار از شما شنیدم. من در دهها مسجد در تهران نماز خوانده‌ام، ولی روی درب هیچکدام از آن مساجد ننوشته‌اند که مسجد اهل سنت یا مسجد شیعه. شما مساجد را مخصوص به فرقه‌ای می‌كنید و این کار حرام است! پس ما باید به این بازی که دشمنان به سر ما در می‌آورند پایان بدهيم!

تماس بينندگان

مجری

آقا محمود از بوشهر تماس گيرنده اول هستند، سلام علیکم و رحمة الله!

بیننده

سلام عليكم!

عرض من اين است كه اگر به فرض نمازخانه‌ای نيز کاملا تخریب شده باشد، تاكنون ساختمان‌هاي زيادي در کل کشور به خاطر تخطي از قانون تخریب شده است، این هم یکی از آنها. آيا انتظار دارید اگر شیعه خلاف مقررات انجام داد با او شدیدترین برخوردها بشود، اما اگر وهابیت به اسم اهل سنت بیاید و شیطنت بکند به آنها جایزه بدهند؟!

مجري

آقای حسینی از مشهد مقدس تماس گيرنده بعدی هستند، سلام علیکم و رحمة الله!

بیننده

سلام علیکم!

می‌خواستم عرض كنم كه در اين قضيه‌‌اي كه اتفاق افتاده، برادران اهل تسنن باید توجه داشته باشند كه در حال حاضر، یهود و عربستان سعودی همدست شده‌اند تا بین برادران اهل سنت و تشیع تفرقه ایجاد کنند و جز تفرقه از هيچ راهي نمی‌توانند ما را نابود کنند.

مجری

آقای صالحی از بوکان از عزیزان اهل سنت تماس گيرنده بعدی هستند، سلام علیکم و رحمة الله!

بیننده

سلام عليكم!

شما گفتید که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری توهین به اهل سنت حرام شرعی است، ولي در شبکه‌های اهل سنت نشان مي‌دهند که در حسینیه‌ها گفته مي‌شود: چه کسی گفته ‌است شیعه با سنی برادر است؟! شیعه با حرامزاده برادر نیست. و به ما می‌گویند حرامزاده. لطفا در اين باره توضيح دهيد.

استاد حسيني قزوینی

برادر عزیزم! آیت الله العظمی مکارم شیرازی، خود رهبری، آیت الله العظمی وحید خراسانی اعلام كردند كه اینها جزء غلات هستند. ما هم عقیده‌ی این افراد را قبول نداریم، ولي فقط می‌توانیم آنها را محکوم کنیم و بگوییم کار اینها خلاف شرع و حرام است و ارتباطی به اسلام ندارد و كار ديگري نمي‌توانيم انجام بدهيم. شیخ الازهر نيز گفت: از این افراد افراطی در اهل سنت هم داریم.

مجری

آقای محمد بن عبدالوهاب همین حکم را در مورد شیعه گفته ‌است، ولی ما آن را به شما نسبت نمي‌دهیم، چون می‌دانیم شما با این نظر مخالف هستید.

بيننده

سؤال دیگر بنده اين است كه: آیا امام علی دخترش، ام کلثوم، را به عقد حضرت عمر درآورد؟

مجری

انشاءالله استاد در این خصوص توضیح می‌دهند.

آقای کفاشی از بوکان از عزیزان اهل سنت تماس گيرنده بعدی هستند، سلام علیکم و رحمة الله!

بیننده

سلام علیکم و رحمة الله!

در مورد مسجدي که بحث شد، در شبكه‌هاي ديگر مي‌گفتند که هيچگونه ابلاغي از طرف شهرداری نشده است.

از آن گذشته در تمام شهرداری‌های ایران ماده‌ای به نام ماده‌ی صد هست كه مي‌توانستد موضوع را با توجه به آن حل كنند، مثلا در همین بوکان شخصي براي پنج طبقه پروانه گرفته بود، ولی هشت طبقه ساخته است و نیامده‌اند خراب کنند.

استاد حسيني قزوینی

برادر بزرگوارم! به صفحه سايت خبرگزاری فارس در تاريخ 28/10/93 دقت كنيد! نوشته است: علت واقعی بسته شدن نمازخانه اهل سنت در پونک تهران چیست؟ یعنی بسته هم شده است و چندین بار تذکر نيز داده‌اند.

کمیسیون ماده صد برای کسی است که مثلا دو طبقه مجوز گرفته و چهار طبقه ساخته است، ولی اینجا تغییر کاربری داده‌اند.

بیننده

یک سؤال دیگر داشتم.

فرمودید مسجد شیعه و سنی نداریم، چون ما اول مسلمان هستیم. ولي کارشناسان شما از کتاب‌های اهل سنت نقل كرده‌اند که پشت سر شیعه نماز خواندن، باطل است. مولوی و ماموستاي ما هم می‌گویند: اگر پشت سر شيعه نماز بخوانید نمازتان باطل است! من وحدت بین شیعه و سنی را قبول دارم، ولی طبق فقه‌ خودمان نمی‌توانیم در مسجد شيعه نماز بخوانیم.

مجری

شیخ الازهر، احمد الطیب، با آن جايگاه علمي كه دارد، مي‌گويد: نماز خواندن پشت سر شیعه اشکالی ندارد. آن عالم محلی شما که از شیخ الازهر بالاتر نیست!

استاد حسيني قزوینی

برادر عزیز! این عکس را ببینید؛ امامت جماعت رهبر انقلاب است و این آقایان که پشت سرش دست بسته نماز مي‌خوانند اهل تسنن هستند. اگر واقعاً باطل است، چگونه اینها نماز خواندند؟! یا وقتي رهبری به استان سیستان و بلوچستان رفته بود، علمای طراز اول اهل سنت پشت سر ایشان نماز خواندند. اگر واقعاً باطل است که عمل اينها نستجیر بالله نفاق است!

یکي از آقایان اهل سنت می‌گفت: به ما گفته‌اند وضوی شیعه باطل است. چرا؟ چون شیعه در وضو پاهایش را نمی‌شوید!

من گفتم: در میان فقهای اهل سنت؛ شافعی‌ها، مالکی‌ها، حنفی‌ها و حنبلی‌ها، تنها در وضو چهل اختلاف اساسی وجود دارد.

مثلا شما وقتی صورتتان را می‌شویید، گوش‌ها و زیر چانه‌تان را می‌شویید، حال آنکه مالکی‌ این را باطل می‌داند و می‌گوید وضو فقط بین انگشت وسط و انگشت بزرگ به هر اندازه بود، مي‌باشد. نظر شیعه نيز همين است.

در مورد مسح سر، حنبلی‌ها می‌گویند باید تمام سر و گوش را مسح بکشید، مالکی‌ها می‌گویند: لازم نیست گوش‌ها را مسح بکشید. اگر مالکی باشی و بخواهی پشت سر حنبلی نماز بخوانی نمازت باطل است، چون وضويش باطل است.

حنفی‌ها می‌گویند یک چهارم سر را بشویید کفایت می‌كند. شافعی‌ها می‌گویند اگر قسمتي از سر را بشویید کفایت می‌كند.

حنبلي‌ها می‌گویند به طور کلی هر کس حنبلی نباشد اصلاً مسلمان نیست. در کتاب الکامل فی التاریخ آمده است كه:

و الله ما کفر احمد و لکن اصحابه کفروا؛

الکامل فی التاریخ، ابن اثير ج 8، ص 428.

یعنی تمام حنبلی‌ها کافر هستند. این را شریف ابوالقاسم مغربی واعظ كه اشعری مذهب است، می‌گوید.

در سیر اعلام النبلاء آمده است كه: الامام المحدث الحافظ الواعظ ابوحاتم -یعنی امام و از فقهای بزرگ است- می‌گوید:

من لم یکن حنبلیاً فلیس بمسلم؛

هر کس حنبلی نباشد، اصلاً مسلمان نیست.

سير أعلام النبلاء، الذهبي، ج 17، ص 625.

یعنی حنفی‌ها، مالکی‌ها و شافعی‌ها مسلمان نیستند. نه تنها نماز خواندن پشت سرشان باطل است، بلکه مسلمان نیستند. يك شخص عادی که اين مطلب را نگفته است، بلكه یکجا درباره او آمده است: شیخ الاسلام و در جاي ديگر آمده است: امام.

برادر عزیز! الآن به فرض هيچ شیعه‌اي روی كره زمین نباشد، آیا استعمار می‌گذارد اهل سنت با همدیگر زندگی مسالمت آمیز داشته باشند؟

بنده در کنفرانس بین المللی وحدت دیدم شافعی‌هايی که از غرب کشور آمده بودند، در یک قسمت نماز جماعت خواندند، حنفی‌هايي هم که از شرق کشور آمده بودند، در قسمت ديگر. آنهایی هم که از لبنان و كشورهاي ديگر آمده بودند، جداگانه نماز خواندند. یعنی سه تا نماز جماعت خواندند!

مجری

آقا رحیم از عزیزان اهل سنت تماس گيرنده بعدی هستند، سلام علیکم و رحمة الله!

بیننده

سلام عليكم!

من یک سؤال داشتم، می‌خواستم ببینم حالا که می‌گوییم مسجد شیعه و سنی ندارد، چرا اصلاً یک مسجد نباشد که شیعه‌ها بیایند و در آن نماز بخوانند.

استاد حسيني قزوینی

شما تحقیق کنید در سنندج شیعه‌ها کجا نماز می‌خوانند و آيا شیعه‌ها در آنجا مسجد دارند؟! و نماز جمعه شیعیان کجاست؟ این بهترین الگو است.

یک مطلبي به تمام عزیزان اهل سنت عرض كنم که آيا از نظر نظام و غیره، نمازخانه‌ی اهل سنت اهمیت بيشتري دارد یا امام حسین؟ فیلم رستاخیز كه در رابطه با امام حسین بود و اعلام کرده بودند روز عید فطر اکران مي‌شود و در تمام سینماهای کشور هم بنر زده بودند، احساس کردند اگر پخش شود، ممكن است بعضی‌ها روی اعتقاد و علاقه‌شان به امام حسین، حرکتی انجام بدهند و امنیت کشور زیر سؤال برود، لذا وزیر کشور رسماً به وزیر ارشاد اعلام كرد كه فعلاً صلاح نیست این فیلم اکران بشود. ربطی هم به شیعه و سنی ندارد. ولي اگر در رابطه با یک فیلمي كه مربوط به اهل سنت مي‌شد، چنين اتفاقي مي‌افتاد، شبکه‌های شیطانی غوغا به راه می‌انداختند.

در حال حاضر در ايران، پانزده هزار مسجد اهل سنت داریم كه نسبت به جمعیت اهل سنت، تعداد مساجد آنها به مراتب از مساجد شیعه بیشتر است. اگر جمهوری اسلامی با اهل سنت عداوت داشت، این مساجد را تعطيل مي‌كردند.

مجری

آقای صالحی از بوکان پرسیده بودند که آیا دختر آقا امیرالمؤمنین با خلیفه‌ی دوم ازدواج کرده ‌است؟

استاد حسيني قزوینی

درباره اين موضوع در برنامه‌هاي گذشته به‌ صورت مفصل بحث كرده‌ و مداركش را بيان نموده‌ايم.

بر فرض که خليفه دوم با ام كلثوم ازدواج کرده باشد، این ازدواج کردن نه دلیلی بر فضیلت است و نه بر حسن رابطه.

این آقایانی که مي‌خواهند خلیفه‌ی دوم را به عنوان داماد حضرت امير بالا ببرند، معلوم می‌شود برای خلیفه‌ی دوم احترام و ارزشی قایل نیستند، یعنی در حقیقت توهین می‌كنند. مثلاً وقتي می‌گویند فلان آقا داماد فلان مرجع تقلید است، مي‌خواهند با این مطلب بگویند خودش شخصیتی ندارد.

علاوه بر اين، آنچه که در کتاب‌های عزیزان اهل سنت آمده است، جز توهین چیز دیگری نیست؛ اینکه حضرت علی این دختر را بزک کرد و نزد خلیفه‌ی دوم فرستاد و او دست به ساقش زد و این دختر گفت: اگر امیرالمومنین نبودی دماغت را می‌شکستم و چشمهایت را کور مي‌كردم، آیا اینها فضیلت هست؟!

مجری

استاد! از شما ممنونم!

يا علي مدد! خدا نگهدار!





Share
1 | ایرانی | | ١٧:٣٣ - ١٤ اسفند ١٣٩٤ |
و این یعنی اتحاد عزیزان شیه و عزیزان سنی...
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها
صفحه اصلی | تماس با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | فروشگاه | طرح پرسش | گنجینه ولایت | نسخه موبایل | آثار و تألیفات | العربیة | اردو | English