نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

شماره صفحه از 2812  »
1
کد مطلب: 5137 - عنوان: چرا حضرت علي (ع) نام سه فرزند خود را عمر ، ابوبكر و عثمان گذاشت؟
نام و نام خانوادگی: محسن - تاریخ انتشار: ١٨:٤٣ - ٠٤ ارديبهشت ١٣٩٧
هیچ کسی در زمانِ پیغمبر نامِ "ابوبکر"نداشتِ فقط خلیفۀ اول بود که همه بهش می گفتَن "ابوبَکر"و این نام دیگه به اسمِ واقعی تبدیل شد.بعد از اینکه ایشون مُرد و بی شک ارتباط با نامِ خلیفۀ اول دارد. مثلا در زمانِ پیغمبر تنها کسی که "ابولهب"نام داشت،عموی پیغمبر بود حالا فرض کنید،بعدها کسی اسمِ بچه اش را "ابولهب"بگذار ایا استنباط نمی شود که این نامگذاری ارتباطی با عموی اشتِ؟!پس چرا کسی این نام را نمیذارِ؟چون دشمنِ پیغمبر بودِ. حالا در مورد نامِ "ابوبَکر"هم همینه ،چطور امام حسن و برخی از یارانِ امامان بعد از مرگِ "ابوبکر"اسم بچه هاشون رو اسمِ خلیفۀ اول گذاشتن؟!قطعا دشمنی ایی که در کتوبِ شیعی امامیه به اون حَد پر کینه و نفرَت از "ابوبکر"گفتِ شدِ،به آن حد نبودِ. اصلا به فرض "ابوبَکر"نامی بودِ چرا منبری ها و آخوندها در محافِل علنی و عزاداری عاشورا اسمِ این فرزندِ ارشدِ امام حسن"شهید ابوبکر"را ذکر نمی کنند یا خاطره ایی ازش نمی گویند. نگویید که سانسور نمی کنند که با واقعیت تطابق ندارد.خودِ امام حسن گذاشتن"ابوبَکر"شما چرا سانسور می کنید،خدای نکرده امام حسن متوجه نبودند با اینکه خودِ شما مدعی هستید که "علمِ غیب" و "معصوم"بودند،حتی زیارتنامه ایی که از امام هادی است،باز فرزندِ امام حسن را با نام"ابوبَکر بن حسن"یاد کردِ،بعد حالا شماها بیشتر متوجه می شوید.
پاسخ:
سلام.اگر میخواهید بگویید که ائمه نباید اسم فرزندشان را مثل اسمهای خلفاء می گذاشتند تا ثابت کنن که با اونها مشکل دارن و از اونها بدشان می آمد این درست نیست اگر نامگذاري به خاطر ابراز محبت به شخصيت ها بود، چرا خليفه دوم به سراسر ممالك اسلامي بخشنامه كرد كه كسي حق ندارد فرزندش را به نام رسول خدا صلي الله عليه وآله نامگذاري كند؟

ابن بطال و ابن حجر در شرحشان بر صحيح بخاري مي نويسند:

كتب عمر إلي أهل الكوفة الا تسموا أحدًا باسم نبي.

إبن بطال البكري القرطبي، أبو الحسن علي بن خلف بن عبد الملك (متوفاي449هـ)، شرح صحيح البخاري، ج 9، ص 344، تحقيق: أبو تميم ياسر بن إبراهيم، ناشر: مكتبة الرشد - السعودية / الرياض، الطبعة: الثانية، 1423هـ - 2003م.

العسقلاني الشافعي، أحمد بن علي بن حجر أبو الفضل (متوفاي852 هـ)، فتح الباري شرح صحيح البخاري، ج 10، ص 572، تحقيق: محب الدين الخطيب، ناشر: دار المعرفة - بيروت.

عيني در عمدة القاري مي نويسد:

وكان عمر رضي الله تعالي عنه كتب إلي أهل الكوفة لا تسموا أحدا باسم نبي وأمر جماعة بالمدينة بتغيير أسماء أبنائهم المسمين بمحمد حتي ذكر له جماعة من الصحابة أنه أذن لهم في ذلك فتركهم.

العيني، بدر الدين محمود بن أحمد (متوفاي 855هـ)، عمدة القاري شرح صحيح البخاري، ج 15، ص 39، ناشر: دار إحياء التراث العربي - بيروت.


2
کد مطلب: 5137 - عنوان: چرا حضرت علي (ع) نام سه فرزند خود را عمر ، ابوبكر و عثمان گذاشت؟
نام و نام خانوادگی: انصاف - تاریخ انتشار: ١٥:٢١ - ٠٣ ارديبهشت ١٣٩٧
باسلام. وقتی امام حسن نامِ فرزندِش را "ابوبکر"می گذارد و نامِ مرسومی نبودِ ابوبکر در آن زمان ها،بعدها به دلیل نامِ خلیفه مرسومِ شد. مثلِ ابولَهب که اسمِ مستعار بود ولی در زمانِ پیغمبر یه نفر بیشتر "ابولهب"نبودِ.حالا یه نفر اسمِ بچه اش را ابولهب بگذارد،قطعا بی ارتباط با "ابولهبِ معروف" نیست. قطعا اختلافاتِ میانِ اهل بیت و خلفا به این نفرت و کینه ایی که در احادیث آمدِ،نبودِ است،هیچ فرزندی ولو امام حسن،نمی آید غاصب و آمِر به خانۀ زهرا را روی نامِ فرزندش بگذارد.آنقد قوی است که کسی نمی تواند بگوید که نام اصلی فرزندِ امام حسن"ابوبکر"نبودِ بلکه برخی مدعی اند که به "عبدالله اکبر"معروف بودِ!!در تمامِ منابعِ کهنِ عاشورایی شیعی نامِ ایشان"شهید ابوبکر"است و حتی در زیارتنامه ایی منتسب به امام هادی هم گفتَن"سلام بر ابوبکر بن حسن بن علی پاک سرشت. ولی متاسفانه در محافِل عاشورایی نامِ "شهید ابوبکر"سانسور می شود،و اکثر مردم اطلاعی از این فرزندِ رشید امام حسن ندارند،چون پایِ منبرها فقط از "قاسم" و "عبدالله" نام می برند و نام این فرزندِ عزیزِ امام حسن"ابوبَکر"بودِ.وقتی امام حسن که از همۀ مراجع و روحانیون آگاه تر و معصوم بودن نامَش "ابوبکر"نامیدند.آنوقت منبری ها در منبرها سانسور می کنند.اگر نامِ "ابوبکر"مشکلی ندارد،خُب در محافلِ علنی و مراسم ها اسمَش را بیان کنید.
پاسخ:
سلام.اگر میخواهید بگویید که ائمه نباید اسم فرزندشان را مثل اسمهای خلفاء می گذاشتند تا ثابت کنن که با اونها مشکل دارن و از اونها بدشان می آمد این درست نیست اگر نامگذاري به خاطر ابراز محبت به شخصيت ها بود، چرا خليفه دوم به سراسر ممالك اسلامي بخشنامه كرد كه كسي حق ندارد فرزندش را به نام رسول خدا صلي الله عليه وآله نامگذاري كند؟

ابن بطال و ابن حجر در شرحشان بر صحيح بخاري مي نويسند:

كتب عمر إلي أهل الكوفة الا تسموا أحدًا باسم نبي.

إبن بطال البكري القرطبي، أبو الحسن علي بن خلف بن عبد الملك (متوفاي449هـ)، شرح صحيح البخاري، ج 9، ص 344، تحقيق: أبو تميم ياسر بن إبراهيم، ناشر: مكتبة الرشد - السعودية / الرياض، الطبعة: الثانية، 1423هـ - 2003م.

العسقلاني الشافعي، أحمد بن علي بن حجر أبو الفضل (متوفاي852 هـ)، فتح الباري شرح صحيح البخاري، ج 10، ص 572، تحقيق: محب الدين الخطيب، ناشر: دار المعرفة - بيروت.

عيني در عمدة القاري مي نويسد:

وكان عمر رضي الله تعالي عنه كتب إلي أهل الكوفة لا تسموا أحدا باسم نبي وأمر جماعة بالمدينة بتغيير أسماء أبنائهم المسمين بمحمد حتي ذكر له جماعة من الصحابة أنه أذن لهم في ذلك فتركهم.

العيني، بدر الدين محمود بن أحمد (متوفاي 855هـ)، عمدة القاري شرح صحيح البخاري، ج 15، ص 39، ناشر: دار إحياء التراث العربي - بيروت.


3
کد مطلب: 11477 - عنوان: اعمال عجیب و غریب یوگی ها در هنگام ریاضت دادن به بدن
نام و نام خانوادگی: کیا - تاریخ انتشار: ١٠:٣٥ - ٠٣ ارديبهشت ١٣٩٧
عالی بود
4
کد مطلب: 1508 - عنوان: آيا سامرا به يك شهر شيعي تبديل خواهد شد؟!
نام و نام خانوادگی: رضا - تاریخ انتشار: ١٣:١٣ - ٠١ ارديبهشت ١٣٩٧
سید نکنه تو چون سیدی دیگه مستقیم بهشتی
5
کد مطلب: 1441 - عنوان: ظهور احمد الحسن يماني از اينترنت
نام و نام خانوادگی: عباس - تاریخ انتشار: ٠١:٠١ - ٠١ ارديبهشت ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 69899
نفست حقه

6
کد مطلب: 5137 - عنوان: چرا حضرت علي (ع) نام سه فرزند خود را عمر ، ابوبكر و عثمان گذاشت؟
نام و نام خانوادگی: حسین - تاریخ انتشار: ١٧:٠٣ - ٣٠ فروردين ١٣٩٧
خودم شیعه هستم ولی در موردِ نام فرزندِ حضرت علی به "ابوبکر"غیرِقابلِ قبول است و مشهور این است که نام ایشان "ابوبَکر"بودِ حالا شما رفتید از یه جا در آوردید که مثلا "عبدالله"بودِ!!. خلیفۀ اول اسمِش را ابوبکر می خواندند یعنی کنیه دیگه نبودِ بلکه اسمِ خاصِ خلیفۀ اول بودِ و به این اسم معروف بودِ.ابوبکر هم همینه،اسمِ مرسومی در بینِ عرب نبود و مخصوصِ خلیفۀ اول بودِ. آنوقت حضرت علی نامِ غاصب اموال همسرش و قاتل همسرش را روی فرزندَش بگذارد؟!!اصلا مسخره اس این اصرارِ شما بر غیرمنطقی پاسخ دادن هم بی فایده است بالاخره باید انصاف داشت. بی شک اسمِ فرزندِ علی،ابوبکر بودِ.چه کسی اسمِ قاتلِ زن خودِش را می گذارد روی بچه اس.باز اگر مثلا به گفتۀ شما عبدالله هم بودِ به فرض،باز بنا به قولِ مشهور نام اصلی "خلیفۀ اول ابوبکر" ،"عبدالله"بودِ. چه کسی می آید و نام های مشابه اسمِ قاتلِ زنَش و غاصبِ اموال همسرش را بر بچه اش بگذارد. حتی یکی از فرزندانِ امام حسن هم "ابوبکر"بودِ،کدام فرزندی نامِ قاتلِ مادرش را روی بچه اش میگذارد؟!!!
پاسخ:
  • سلام بايد هدف از طرح این سؤال مشخص بشود اگر هدف شما اینست که بگویید اختلافی بین امام علی ع و خلفاء نبوده این پر واضح هست که غلطه چون روایات زیادی هست که میگوید با هم رابطه ی خوبی نداشته اند و اگر امام در جاهایی در بحث حکومت داری به آنها کمک کرده فقط به جهت مصالح بالاتر و نفع رساندن به اسلام و مسلمین بوده است.
  • در نامه ای که حضرت علی علیه السلام به مالک نوشت معلوم می شود که همکاری حضرت با خلفا فقط به خاطر حفظ دین و اسلام است که به گوشه ای از آن اشاره می کنیم:
  • أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ بَعَثَ مُحَمَّداً ص نَذِیراً لِلْعَالَمِینَ وَ مُهَیْمِناً عَلَی الْمُرْسَلِینَ فَلَمَّا مَضَی [ص ع تَنَازَعَ الْمُسْلِمُونَ الْأَمْرَ مِنْ بَعْدِهِ فَوَاللَّهِ مَا کَانَ یُلْقَی فِی رُوعِی وَ لَا یَخْطُرُ بِبَالِی أَنَّ الْعَرَبَ تُزْعِجُ هَذَا الْأَمْرَ مِنْ بَعْدِهِ ص عَنْ أَهْلِ بَیْتِهِ وَ لَا أَنَّهُمْ مُنَحُّوهُ عَنِّی مِنْ بَعْدِهِ فَمَا رَاعَنِی إِلَّا انْثِیَالُ النَّاسِ عَلَی فُلَانٍ یُبَایِعُونَهُ فَأَمْسَکْتُ [بِیَدِی یَدِی حَتَّی رَأَیْتُ رَاجِعَةَ النَّاسِ قَدْ رَجَعَتْ عَنِ الْإِسْلَامِ یَدْعُونَ إِلَی مَحْقِ دَیْنِ مُحَمَّدٍ ص فَخَشِیتُ إِنْ لَمْ أَنْصُرِ الْإِسْلَامَ وَ أَهْلَهُ أَنْ أَرَی فِیهِ ثَلْماً أَوْ هَدْماً تَکُونُ الْمُصِیبَةُ بِهِ عَلَیَّ أَعْظَمَ مِنْ فَوْتِ وِلَایَتِکُمُ الَّتِی إِنَّمَا هِیَ مَتَاعُ أَیَّامٍ قَلَائِلَ یَزُولُ مِنْهَا مَا کَانَ کَمَا یَزُولُ السَّرَابُ- [وَ أَوْ کَمَا یَتَقَشَّعُ السَّحَابُ فَنَهَضْتُ فِی تِلْکَ الْأَحْدَاثِ حَتَّی زَاحَ الْبَاطِلُ وَ زَهَقَ وَ اطْمَأَنَّ الدِّینُ وَ تَنَهْنَه[1]
  • اما بعد، همانا خداوند سبحان محمد (ص) را بر انگیخت تا جهانیان را- از نافرمانی او- بیم دهد، و گواه پیامبران- پیش از خود- گردد. چون او بسوی خدا رفت، مسلمانان پس از وی در کار حکومت به هم افتادند- و دست ستیز گشادند- و به خدا در دلم نمی‏گذشت و به خاطرم نمی‏رسید که عرب خلافت را پس از پیامبر (ص) از خاندان او برآرد، یا مرا پس از وی از عهده‏دار شدن آن بازدارد، و چیزی مرا نگران نکرد و به شگفتم نیاورد، جز شتافتن مردم بر فلان از هر سو و بیعت کردن با او. پس دست خود بازکشیدم، تا آنکه دیدم گروهی در دین خود نماندند، و از اسلام روی برگرداندند و مردم را به نابود ساختن دین‏ محمد (ص) خواندند. پس ترسیدم که اگر اسلام و مسلمانان را یاری نکنم، رخنه‏ای در آن بینم یا ویرانیی، که مصیبت آن بر من سخت‏تر از- محروم ماندن از خلافت- است و از دست شدن حکومت شما، که روزهایی چند است که چون سرابی نهان شود، یا چون ابر که فراهم نشده پراکنده گردد. پس در میان آن آشوب و غوغا برخاستم تا جمع باطل بپراکنید و محو و نابود گردید، و دین استوار شد و بر جای بیارمید.[2]
  • [1] . نهج البلاغة ص 451.
  • [2] . نهج البلاغة-ترجمه شهیدی ، متن، ص 347
  • با توجه به آن چه كه در صحيح مسلم از قول عمر بن خطاب آمده است، نظر حضرت امير عليه السلام نسبت به ابوبكر و عمر اين بود كه آنان دروغگو، گنهكار، فريبكار و خائن بوده اند، و خطاب به علي عليه السلام و عباس مي گويد:
  • فَلَمَّا تُوُفِّيَ رَسُولُ اللَّهِ -صلي الله عليه وسلم- قَالَ أَبُو بَكْرٍ أَنَا وَلِيُّ رَسُولِ اللَّهِ -صلي الله عليه وسلم- فَجِئْتُمَا تَطْلُبُ مِيرَاثَكَ مِنَ ابْنِ أَخِيكَ وَيَطْلُبُ هَذَا مِيرَاثَ امْرَأَتِهِ مِنْ أَبِيهَا فَقَالَ أَبُو بَكْرٍ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ -صلي الله عليه وسلم- « مَا نُورَثُ مَا تَرَكْنَا صَدَقَةٌ ». فَرَأَيْتُمَاهُ كَاذِبًا آثِمًا غَادِرًا خَائِنًا وَاللَّهُ يَعْلَمُ إِنَّهُ لَصَادِقٌ بَارٌّ رَاشِدٌ تَابِعٌ لِلْحَقِّ ثُمَّ تُوُفِّيَ أَبُو بَكْرٍ وَأَنَا وَلِيُّ رَسُولِ اللَّهِ -صلي الله عليه وسلم- وَوَلِيُّ أَبِي بَكْرٍ فَرَأَيْتُمَانِي كَاذِبًا آثِمًا غَادِرًا خَائِنًا.
  • پس از وفات رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) ابوبكر گفت: من جانشين رسول خدا هستم، شما دو نفر (عباس و علي ) آمديد و تو اي عباس ميراث برادر زاده ات را درخواست كردي و تو اي علي ميراث فاطمه دختر پيامبر را.
  • ابوبكر گفت: رسول خدا فرموده است: ما چيزي به ارث نمي گذاريم، آن چه مي ماند صدقه است و شما او را دروغگو، گناه كار، حيله گر و خيانت كار معرفي كرديد و حال آن كه خدا مي داند كه ابوبكر راستگو، دين دار و پيرو حق بود.
  • پس از مرگ ابوبكر، من جانشين پيامبر و ابوبكر شدم و باز شما دو نفر مرا خائن، دروغگو حيله گر و گناهكار خوانديد.
  • النيسابوري، مسلم بن الحجاج أبو الحسين القشيري (متوفاي261هـ)، صحيح مسلم، ج 3، ص 1378، ح 1757، كِتَاب الْجِهَادِ وَالسِّيَرِ، بَاب حُكْمِ الْفَيْءِ، تحقيق: محمد فؤاد عبد الباقي، ناشر: دار إحياء التراث العربي - بيروت.


7
کد مطلب: 5190 - عنوان: آيا خلفا چهارگانه با يكديگر اختلاف داشته اند ؟
نام و نام خانوادگی: مهدی - تاریخ انتشار: ١٠:١٠ - ٣٠ فروردين ١٣٩٧
حضرت امير ، ابوبكر را فردي مستبد مي دانستند

ولكنّك استبددت علينا بالأمر وكنّا نري لقرابتنا من رسول اللّه صلي اللّه عليه وسلم نصيباً حتّي فاضت عينا أبي بكر...

صحيح البخاري: 5/82، كتاب المغازي، باب غزوة خيبر.

بخاري مي گويد :

اميرالمؤمنين علي به ابوبكر فرمود : تو در امر خلافت با ما مستبدانه برخورد نمودي و ما بواسطه قرابت و خويشاونديمان با رسول خدا معتقديم كه حق و نصيبي در خلافت بعد از رسول خدا داريم ( اين كلمات را حضرت فرمودند) تا اشك از چشمان ابوبكر جاري شد 



من امروز یک نرم افزار اندروید صحیح بخاری دانلود کردم

ولی در قسمت غزوه خیبر این نرم افزار این حدیث را ندیدم


لطف میکنید عکس این روایت را برای ما بفرستید !!! لازم دارم

[email protected]
پاسخ:
سلام.از طریق زیر اقدام کنید.

8
کد مطلب: 5145 - عنوان: چرا رسول خدا (ص) خالد بن وليد را به خاطر كشتن قبيله «بني جذيمه» قصاص نكرد؟
نام و نام خانوادگی: افشین - تاریخ انتشار: ٠٠:٠٥ - ٢٩ فروردين ١٣٩٧
با سلام
به نظرم توجیه جنایت خالد در زمان پیامبر بسیار ضعیف بود. اخه چطور ممکنه اولیا دم همه اون هزاران نفر از قصاص بگذرند و به دیه رضایت بدهند؟ یعنی حتی یکی از اولیا دم هم تقاضای قصاص نداشته؟ حتی یک نفر ؟  در حالی که میدونیم معمولا اکثر مردم در همچین مواقعی قصاص رو ترجیح میدن مثل حادثه هواپیمای ایرباس ایرانی در خلیج فارس که به قول خودتون اولیا دم با دیه رضایت ندادن. بنابراین در قضیه جنایت خالد هم حتی اگر مستندات تاریخی مبنی بر رضایت اولیا دم وجود داشته باشه باید شک کرد. اصلا این سوال پیش میاد که  بین اون هزاران کشته آیا کسی وجود نداشته که اولیا دمی نداشته باشه؟ ( یعنی یتیم باشه؟ )  قطعا وجود داشته. پس وقتی اولیا دمی نباشه قاتل باید قصاص بشه. در کل به نظرم دلیل قصاص نشدن خالد باید چیزی به غیر از اینا باشه. لطفا بیشتر تحقیق کنید و عدالت پیامبر رو با همچین دلایل ضعیفی زیر سوال نبرید. با تشکر
9
کد مطلب: 11888 - عنوان: پایان نامه دانشجوی سعودی علیه امیرالمؤمنین (ع) در دانشگاه آکسفورد رد شد
نام و نام خانوادگی: محسن صفرنورالله - تاریخ انتشار: ٠٧:٠٥ - ٢٨ فروردين ١٣٩٧
الحمد لله که خداوند در هر عصری افرادی را برای دفاع از ولی خود ذخیره کرده است .والبته این سخن یکی از بزرگان در مورد امیرالمومنین جالب است که می فرماید: درشگفتم از فرزند ابی طالب که دشمنانش با تمام توان فضائلش را انکار کردند ودوستانش از ترس آن را بیان نکردند وبااین حال فضائلش شرق وغرب عالم را گرفته است .
10
کد مطلب: 3282 - عنوان: زن حائض مي تواند قرآن را لمس كند و به مسجد برود!
نام و نام خانوادگی: بی نام - تاریخ انتشار: ٢٣:٥١ - ٢٧ فروردين ١٣٩٧
دوست گرامی که پاسخ میدهید
فرد جنب ، جنابتش دست خودش است و هر زمان بخواهد میتواند خود را تطهیر کرده و غسل کند و وارد مسجد شود. ولی خانم حایض ، حیضش دست خودش نیست و طبیعت بدنش است. مسئله بسیار ساده ایست. مقایسه فرد جنب و فرد حایض بسیار نادرست است.
از لحاظ عقلی و منطقی و آیات و روایات هیچ دلیلی بر حرام بودن حضور فرد حایض در مساجد وجود ندارد
پاسخ:
سلام این هم دلیل از روایات :
مسألة: ولا تضع الحائض في المسجد شيئا، ولها أن تأخذ ما فيه، قاله الاصحاب، ويدل على ذلك رواية عبد الله بن سنان قال: " سألت أبا عبد الله عليه السلام عن الجنب والحائض يتناولان من المسجد المتاع يكون فيه؟ قال: نعم، ولكن لا يضعان في المسجد شيئا " (1) ولان الاجماع على تحريم دخولها الا عابرة سبيل فيكون دخولها لغيره محرما. مسألة: وتحرم عليها قراءة " العزائم " هذا مذهب علمائنا كافة، وزاد الجمهور تحريم قراءة القرآن كله، لما روى ابن عمر " ان النبي صلى الله عليه وآله قال: لا يقرء القرآن جنب ولا حائض " (2) ويعني بالعزائم: السور الاربع التي تتضمن السجود الواجب. وانما سميت ذلك؟ لوجوب السجود والعزيمة الواجبة، والعزم الواجب. لنا اجماع العلماء، وما روي من النقل المستفيض عن أهل البيت عليهم السلام، منه: رواية زرارة ومحمد بن مسلم، عن أبي جعفر عليه السلام قلت: " الحائض والجنب يقرآن شيئا؟ قال: نعم ما شاء الا السجدة، ويذكر ان الله على كل حال " (3) ولانه إذا ثبت التحريم في طرف الجنب فثبوته في طرف الحائض أولى، لان حدثها أغلظ، وأما جواز ما عدا الاربع فمستنده التمسك بالاصل، وقوله تعال: * (فاقرؤا ما تيسر منه) * (4) ورواية ابن عمر محمولة على الكراهية توفيقا بين الاخبار.
(جلد یک ص212کتاب المعتبر مولف محقق حلی )

11
کد مطلب: 6195 - عنوان: فتواي عجيب غريب وهابيها درباره زنان
نام و نام خانوادگی: نجفی - تاریخ انتشار: ١٧:٠٩ - ٢٧ فروردين ١٣٩٧
واقعا نمی‌دونم چیکار باید کرد گاهی وقتا بعضی از ظلم ها و جاهلیت بعضی فرقه هارو که میبینم گریه ام میگیره من ایرانیم ولی برای همه ی مردم جهان که مورد ظلم قرار میگیرند ناراحت میشم و از خدای متعال می‌خوام و همیشه دهان اینه که خدایا مردم رو از سر ظلم حفظ کن دوستان همتون دعا کنین که روزی صلح و مهربانی و آرامش کل جهان رو فرا بگیره و بچه های ما که آیندگان این ملت هستن برای اونها نگرانم خیلی نگرانم
التماس دعا
12
کد مطلب: 6261 - عنوان: فتواهاي خنده دار وهابيت
نام و نام خانوادگی: مهری - تاریخ انتشار: ١٦:٥٠ - ٢٧ فروردين ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 56891
واقعا همینه وهابی ها آدم های نجسی هستن اگه فتواهاشون اینجوری باشه
13
کد مطلب: 5145 - عنوان: چرا رسول خدا (ص) خالد بن وليد را به خاطر كشتن قبيله «بني جذيمه» قصاص نكرد؟
نام و نام خانوادگی: افشین - تاریخ انتشار: ٠٢:٠٦ - ٢٧ فروردين ١٣٩٧
ا سلام
به نظرم توجیه جنایت خالد در زمان پیامبر بسیار ضعیف بود. اخه چطور ممکنه اولیا دم همه اون هزاران نفر از قصاص بگذرند و به دیه رضایت بدهند؟ یعنی حتی یکی از اولیا دم هم تقاضای قصاص نداشته؟ حتی یک نفر ؟ در حالی که میدونیم معمولا اکثر مردم در همچین مواقعی قصاص رو ترجیح میدن مثل حادثه هواپیمای ایرباس ایرانی در خلیج فارس که به قول خودتون اولیا دم با دیه رضایت ندادن. بنابراین در قضیه جنایت خالد هم حتی اگر مستندات تاریخی مبنی بر رضایت اولیا دم وجود داشته باشه باید شک کرد. اصلا این سوال پیش میاد که بین اون هزاران کشته آیا کسی وجود نداشته که اولیا دمی نداشته باشه؟ ( یعنی یتیم باشه؟ ) قطعا وجود داشته. پس وقتی اولیا دمی نباشه قاتل باید قصاص بشه. در کل به نظرم دلیل قصاص نشدن خالد باید چیزی به غیر از اینا باشه. لطفا بیشتر تحقیق کنید و عدالت پیامبر رو با همچین دلایل ضعیفی زیر سوال نبرید. با تشکر
14
کد مطلب: 11840 - عنوان: چرا شیعه به روایات بخاری و مسلم عمل نمی‌کند؟
نام و نام خانوادگی: ملحمه کبری - تاریخ انتشار: ٠٤:٥٥ - ٢٦ فروردين ١٣٩٧
هی به اهل مقدسات توهین کنید برای خدا شریک قرار میدید حالا اومدید درباره اهل سنت این جملات را مینویسید من اهل سنت هستم و این کلمات شما کاملا دروغ محض شما دینتون رو کامل کنید خاک تو یرتون
15
کد مطلب: 5137 - عنوان: چرا حضرت علي (ع) نام سه فرزند خود را عمر ، ابوبكر و عثمان گذاشت؟
نام و نام خانوادگی: حسین - تاریخ انتشار: ٢١:٢٣ - ٢٤ فروردين ١٣٩٧
خودم شیعه هستم ولی در موردِ نامگذاری فرزند حضرت علی به اسمِ "ابوبکر" هر توجیهی ناشی از تعصب و ماست مالی کردنِ.میشه گفت که نامِ "عُمر"،"عثمان" در بینِ اعراب مرسوم بودِ ولی نامِ "ابوبکر"اصلا بینِ اعراب مرسوم نبودِ. چون اسم واقعیِ خلیفۀ اول "ابوبکر"نبودِ بلکه اسمی بودِ که خاصِ ایشون بودِ و فقط او این نام را داشتِ.غیرقابلِ قبول هست که حضرت علی نامِ دشمنِ همسرش و کسی که در قتل حضرت فاطمه نقش داشتِ را بر فرزندش بگذارد!.
پاسخ:
سلام.
ابوبكر كنيه فرزند علي (عليه السلام) است و انتخاب كنيه بر روى افراد در انحصار پدر فرزند نمى باشد و چه بسا افراد ديگر و يا به مناسبتها و وقايع گوناگون كنيه مناسب روى افراد گذاشته مى شود .از اسامی رایج بوده :ابوبكر الحضرمي أبو بكر بن أبي سمّاك، أبو بكر عياش و أبوبكر بن محمد از اصحاب امام باقر و صادق عليهما السلام

16
کد مطلب: 6234 - عنوان: شير خواري بزرگان از نامحرم اشكالي ندارد
نام و نام خانوادگی: سجاد - تاریخ انتشار: ١٨:٠١ - ٢٤ فروردين ١٣٩٧
یعنی من اگر بخوام به دختر عمه ام محرم بشم بتید شیر رو بخورم دیگه
17
کد مطلب: 10951 - عنوان: جستاری پيرامون بعثت پيامبر اسلام (صلي الله عليه وآله) در میراث مکتوب امامیه
نام و نام خانوادگی: جلیل - تاریخ انتشار: ١٤:٠١ - ٢٤ فروردين ١٣٩٧
سلام در ابتدای متن به جای کلمه نیست باید است گداشته شود
دیدگاهمطرح شده از سوی اهل تسنن با جایگاه نبوت ناسازگار است
پاسخ:
سلام تشکر از حسن توجه شما.اصلاح شد

18
کد مطلب: 6255 - عنوان: زعفران جزو مواد مخدر است !! حرام ميباشد
نام و نام خانوادگی: تقی - تاریخ انتشار: ١٣:١٣ - ٢٠ فروردين ١٣٩٧

کدامین آدم احمق مذ هبی این چرندیات را بیان فرموده اند, خصوصیات مثبت زعفران بهترین داروی ضد دپرسیون بودن آن است
19
کد مطلب: 10111 - عنوان: استدلال امیرمؤمنان سلام الله علیه به غدیر 1
نام و نام خانوادگی: معصومي - تاریخ انتشار: ٢١:٢٦ - ١٧ فروردين ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 71813
عزيزم عادت کنيد که به هيچ وجه در اين موردها بدوم متن عربي چيزي ننويسيد! و الا از مطالب جالب شما هيچ سودي در مقابل وهابي ها نخواهد داشت!
20
کد مطلب: 11150 - عنوان: دفع حمله هکری به سایت مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر «عج»
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ١٨:٣١ - ١٥ فروردين ١٣٩٧
بسم الله الرحمن الرحیم
خدا رو شکر که این سایت مبارک، یعنی سایت موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر ارواحنا فداه چنان قوی و پر محتوی کار می کنه خار چشم وهابی ها و ناصبی ها شده .
امید وارم مدیران محترم سایت در پناه امام عصر روحی فداه موفق و موید باشند.
یا علی
در پناه امام زمان