نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2828  »
21
کد مطلب: 4971 - عنوان: آيا آيه اي در قرآن كريم در باره جواز توسل به مردگان وجود دارد؟
نام و نام خانوادگی: ارسی - تاریخ انتشار: ١٥:٠٣ - ١٠ بهمن ١٣٩٧
کجا گفته به سراق قبر بروید !!! مگه قرآنو نخوندین !! قرآنو ول کردین رفتین به راویا گفتاریکه معلوم نیست راست باشه یا دروغ چسپیدین ها !!! سوره تکاثر بخونید فرموده افزون طلبی شمارو بخود مشقول کرده تا خایی که به سوراغ و دیدار غبرها رفتید این چنین نیست که می پندارید قطعا جهنم را خواهید دید بیا این آیه قرآن چکارش کنیم ها
پاسخ:
با سلام
از سؤال شما مشخص است که اصل توسل را پذیرفته اید و اشکال شما در این است که توسل به مرده اشکال دارد و به زنده ایرادی ندارد.
اولا شما از کجای قرآن به دست می آورید که توسل مختص به زنده ها است.
بنابر ایاتی که شما در رابطه با عدم جواز توسل به آن استدلال می کنید و می گویید نباید از غیر خدا چیزی خواست؛ مگر زنده ها غیر خدا نیستند؟
شاید شما زنده ها را شریک خدا می دانید
اگر بخواهیم از این آیات برداشت شما را داشته باشیم توسل به زنده و مرده حرام می شود؛ ولی اجماع فریقین بر خلاف این است؛ پس برداشت نسبت به این آیات اشتباه است.
اگر هم بخواهیم تخصیص بزنیم که زنده اشکال ندارد و مرده اشکال دارد نیاز به دلیل داریم و از ادبیات شما هم مشخص است که برای سنت پیامبر ارزش و اعتباری قائل نیستید؛ پس باید آیه از قرآن بیاورید که در آن گفته باشد توسل به مرده جایز نیست؛ ولی توسل به زنده جایز است.
برای جواز توسل به اموات هم می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=4971&startrec=4
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

22
کد مطلب: 5174 - عنوان: آيا روايت اهل سنت از امير مؤمنان عليه السلام در وجوب خراب كردن سنگ قبرها ، صحت دارد ؟
نام و نام خانوادگی: لیان استور - تاریخ انتشار: ٢٠:١٥ - ٠٩ بهمن ١٣٩٧
ممنون بابت اخبار خوب و مفیدتون
https://liyanstore.com/
23
کد مطلب: 5102 - عنوان: آيا شهادت حضرت محسن (علیه السلام) با اين سخن پيامبر (صلی الله علیه و آله) كه خطاب به حضرت زهرا (سلام الله علیها) فرمود: تو نخستين كس از اهل بيتم هستي كه به من ملحق مي شوي، در تعارض نيست ؟
نام و نام خانوادگی: مجتبی - تاریخ انتشار: ٠٩:٣٩ - ٠٨ بهمن ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 29069
سلام

یه داستانی یادم اومده که کودکان حضرت مسلم وقتی از زندان فرار میکنند یه چوپانی که شیعه بوده اونا رو پناه میده یکی از عوامل ابن زیاد میاد و متوجه میشه کوکان حضرت مسلم پیش چوپانند و علی رغم محبتی که چوپان بهش میکنه به زور و به طمع جایزه میخواد این طفلان معصوم رو ببره چوپان بهش میگه بیا یه تعداد گوسفندای منو ببر و اینهارو رها کن سرباز قبول نمیکنه میگه نصف گلمو بگیراینهارو رها کن سرباز قبول نمیکنه خلاصه راضی میشه تمام گله رو بده منطقی باهاش صحبت میکنه فایده ای نداره چوپان بهش میگه حالا که قبول نمیکنی به زور باید ببری حساب شهر اندر شهر خوب است حساب این بیابان سنگ وچوب است و یه کتک مفصل به سربازه میزنه و فراریش میده . حالا این اشخاص بی سواد و مغرض مثل این بت شکن که قرآن هفتاد من هم براشون بیاری قبول نمیکنن اینها بغض امیرالمونین دارند و ویا به نظر شخص من حسودی میکنند به مولای ما جواببشون هم کتک علمی یعنی لعن وسب به خودشون و بزرگانشون است وسلام
24
کد مطلب: 12335 - عنوان: امامت در انديشه فاطمي
نام و نام خانوادگی: سید محمد حسین موسوی - تاریخ انتشار: ١٨:٢٧ - ٠٧ بهمن ١٣٩٧
شكر الله سعيكم مطالب مفیدی ارائه شد بعد از مدتها که سایت بروز رسانی نشده بود ایشالله این روند ادامه پیدا کنه و شاهد پشتوانه سازی علمی برای بخشهای مختلف از طریق این سایت باشیم
25
کد مطلب: 10951 - عنوان: جستاری پيرامون بعثت پيامبر اسلام (صلي الله عليه وآله) در میراث مکتوب امامیه
نام و نام خانوادگی: سیدمحمدجوادحسینی - تاریخ انتشار: ١٤:١٤ - ٠٧ بهمن ١٣٩٧
با سلام
نظر شما در مورد دین پیامبر قبل از اسلام چه بوده است؟
پاسخ:
با سلام
در این که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله قبل از بعثت هرگز براى بت سجده نکرد و از خط توحید منحرف نشد شکى نیست، تاریخ زندگى او نیز به خوبى این معنا را منعکس مى‏کند؛ اما در این که بر کدام آئین بوده و طبق دستورات و شریعت کدام پیامبر عمل می‌نمود در میان دانشمندان اسلامی گفتگو است.
بعضى او را پیرو آئین ابراهیم علی نبینا وآله وعلیه السلام مى‏دانند؛ چرا که شیخ الانبیاء و پدر پیامبران است و در بعضى از آیات قرآن آئین اسلام به عنوان آئین ابراهیم معرفى شده است، این همان دین پدرتان ابراهیم است، او شما را از پیش مسلمان نامیده است، این سخن از یک نظر صحیح است و آن اینکه آن حضرت، موحد و یگانه پرست بود و یگانه‌ پرستى از بارزترین ویژگی‌هاى آیین ابراهیم علیه السّلام است، هرچند همه انبیا یگانه‌ پرست بودند؛ ولى این دلیل بر آن نمى‌‌شود که پیامبر صلّى اللّه علیه و آله در همه فروع دین، متعبّد به شریعت ابراهیم علیه السّلام باشد. شریعت حضرت ابراهیم علیه السّلام پس از آمدن شریعت حضرت موسی علیه السّلام منسوخ شده بود. همچنین اساسا چیزی از شریعت حضرت ابراهیم علیه السّلام باقی نمانده و پیروانی نداشته است.
گاه گفته می‌شود او بر آیین حضرت موسى علیه السّلام بود؛ ولی اشکالش این است که شریعت موسوی پس از آمدن شریعت حضرت عیسى علیه السّلام نسخ شده بود؛ همچنین تحریفات و خرافات زیادی در تورات راه یافته بود که با مقام توحید و نبوت منافات داشت.
بعضى آن حضرت را پیرو آئین مسیح علیه السلام مى‏دانند؛ چرا که قبل از بعثت پیامبر صلی الله علیه و آله آئین رسمى و غیر منسوخ آئین حضرت مسیح بوده است؛ ولکن همان اشکال تحریف باز هم وارد است .
از واضحات و مسلمات دین اسلام و مورد اتفاق همه مسلمانان این است که پیامبر اسلام(صلّى اللّه علیه و آله) از همه انبیاء برتر بود؛ بنابراین اگر تابع شریعت آن ها باشد، لازمه اش تبعیت مقام بالاتر از مقام پایین تر است که نزد عقل و شرع ناپسند و نامقبول است.
اگر پیامبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله قبل از بعثتش، تابع یکی از شرایع قبلی بود، باید یا نزد علماء آنها تعلیم می‌دید یا کتب آن ها را مطالعه می‌کرد؛ اما هر دو صورت نادرست است؛‌ زیرا اولا در صورت آموختن از علماء یهودی یا مسیحی، آنها حتما این قضیه را نقل می‌کردند و به آن فخرفروشی می‌کردند و در طول تاریخ ثبت می‌شد؛ درحالی که هرگز چنین قضیه ای نقل نشده است؛ ثانیا به شهادت تاریخ و تصریح خود قرآن، پیامبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله هرگز سواد خواندن و نوشتن نداشته است همانطور که قرآن در آیه 48 سوره عنکبوت صریحا می‌فرماید: «وَ ما کُنْتَ تَتْلُوا مِنْ قَبْلِهِ مِنْ کِتابٍ وَ لا تَخُطُّهُ بِیَمینِکَ إِذاً لاَرْتابَ الْمُبْطِلُونَ»؛ (تو هرگز پیش از این کتابى نمی‌خواندى، و با دست خود چیزى نمی‌نوشتى، مبادا کسانى که در صدد [تکذیب و] ابطال سخنان تو هستند، شک و تردید کنند)؛ همچنین در آیه 157 و 158 سوره اعراف پیامبر اکرم صلّى اللّه علیه و آله بعنوان«النَّبِیِّ الْأُمِّیِّ» یعنی «پیامبر درس نخوانده» معرفی می‌شود. به هر حال هرگز یهودی یا مسیحی بودن پیامبر اکرم(صلّى اللّه علیه و آله) در تاریخ ثبت نشده است.
پیامبر اکرم(صلّى اللّه علیه و آله) قبل از بعثت تابع هیچ یک از شرایع گذشته نبوده، بلکه خودشان صاحب نبوت و وحی مخصوص بوده اند. شیخ طوسی در کتاب العدة فی أصول الفقه، ج 2 ص591. و میرزای قمی در کتاب القوانین المحکمة، ج2، ص563. همین عقیده را اثبات می‌کنند.
پیامبر صلی الله علیه و آله شخصا برنامه خاصى از سوى خداوند داشته که بر طبق آن عمل مى‏کرده، و در حقیقت آئین مخصوص خودش بوده، تا زمانى که اسلام بر او نازل گشت.
شاهد این سخن حدیثى است که در نهج البلاغه آمده است : "خداوند از آن زمان که رسول خدا از شیر باز گرفته شد بزرگترین فرشته‏اش را قرین وى ساخت، تا شب و روز او را به راههاى مکارم، و طرق اخلاق نیک سوق دهد"
نهج البلاغه خطبه 192 (خطبه قاصعه): "و لقد قرن اللَّه به صلی الله علیه و آله من لدن ان کان فطیما اعظم ملک من ملائکته، یسلک به طریق المکارم، و محاسن اخلاق العالم، لیله و نهاره".
ماموریت چنین فرشته‏اى دلیل بر وجود یک برنامه اختصاصى است.
شاهد دیگر این که در هیچ تاریخى نقل نشده است که پیغمبر اسلام صلی الله علیه و آله در معابد یهود یا نصارى یا مذهب دیگر مشغول عبادت شده باشد، نه در کنار کفار در بتخانه بود، و نه در کنار اهل کتاب در معابد آنان، در عین حال پیوسته خط و طریق توحید را ادامه مى‏داد، و به اصول اخلاق و عبادت الاهى سخت پایبند بود.
روایات متعددى نیز- طبق نقل علامه مجلسى در بحار الانوار- در منابع اسلامى آمده است که پیامبر صلی الله علیه و آله از آغاز عمرش مؤید به روح القدس بود و با چنین تاییدى مسلما بر اساس الهام روح القدس عمل مى‏کرد
علامه مجلسى شخصا معتقد است که پیامبر اسلام قبل از مقام رسالت داراى مقام نبوت بوده، گاه فرشتگان با او سخن مى‏گفتند، و صداى آنها را مى‏شنید، و گاه در رؤیاى صادقه به او الهام الهى مى‏شد، و بعد از چهل سال به مقام رسالت رسید، و قرآن و اسلام رسما بر او نازل شد، او شش دلیل بر این معنى ذکر مى‏کند که بعضى از آنها با آن چه در بالا آوردیم هماهنگ است.‏
بحار الأنوار، مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، محقّق/ مصحّح: جمعى از محققان، دار إحیاء التراث العربی، بیروت‏، 1403 هـ ق‏، چاپ دوم، ج 18، ص277، (تاریخ انبیاء).
از افراد دیگری که این قول را پذیرفته‌اند: مرحوم طبرسی در «مجمع البیان » همچنین از دانشمندان اهل سنت کسانی مانند قاضی عیاض در «الشفاء بتعریف حقوق المصطفی » ابوبکر باقلانی، ابوعلی حیائی، ابوهاشم معتزلی، جارالله زمخشری در تفسیر «الکشاف » امام فخر رازی در «تفسیر کبیر» و ابن ابی الحدید معتزلی در «شرح نهج البلاغه » قائل به این قول شده اند.
قریب به اتفاق دانشمندان شیعه و اهل سنت از جمله تمام معتزله بر این قول نظر دارند.
در منابع معتبر شیعه و سنی آمده است که پیامبر فرمود:
کنت نبیا و آدم بین الروح و الجسد؛
من به مقام نبوت رسیده بودم در حالی که هنوز روح به جسد آدم دمیده نشده بود.
سنن الترمذي ج 5 ص 585
مسند أحمد بن حنبل ج 5 ص 379
مناقب آل أبي طالب - ابن شهر آشوب - ج 1 ص 183
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

26
کد مطلب: 6304 - عنوان: شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) واقعيتي انكار ناپذير
نام و نام خانوادگی: علیرضا - تاریخ انتشار: ١٨:٥٥ - ٠٦ بهمن ١٣٩٧
سلام خوب بود
27
کد مطلب: 5099 - عنوان: آيا مرحوم كاشف الغطاء (ره) و آيت الله خوئي (ره)، منكر شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) بودند؟
نام و نام خانوادگی: عبدالله - تاریخ انتشار: ١٠:٢٢ - ٣٠ دي ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 28948
درود و رحمت حق بر امثال برادر عزیز و بزرگوارم محمد آقا.
بسم الله الرحمن الرحیم
...وَ الَّذينَ اجْتَنَبُوا الطَّاغُوتَ أَنْ يَعْبُدُوها وَ أَنابُوا إِلَى اللَّهِ لَهُمُ الْبُشْرى‏ فَبَشِّرْ عِبادِ (17)الَّذينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ‏ أَحْسَنَهُ أُولئِكَ الَّذينَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِكَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبابِ (18)... صدق الله العلی العظیم و صدق رسوله الامین الکریم صلی الله تعالی علیه و آله وسلّم
28
کد مطلب: 5067 - عنوان: آيا اهميت دادن به عيد نوروز بدعت نيست؟
نام و نام خانوادگی: افضلی - تاریخ انتشار: ٢١:٠١ - ٢٩ دي ١٣٩٧
شيخ طوسى (ره) نوروز و مهرجان را از اعياد اهل ‏ذمّه شمرده است
شيخ طوسى در مبسوط در احكام اجاره ميفرمايد:
و إن ءَاجَرَها إلى العيدِ فَإن أطلَقَ العيدَ لَم‏يَجُز حَتّى يُعَيِّنُهُ. و إن عَيَّنَ العيدَ فَقَال: عيدُ الفِطِر أو عيدُ الأضحَى، جازَ ذلكَ. و كَذلِكَ إن سَمّى عيدًا مِن أعيادِ أهلِ الذِّمَّةِ مثلَ المِهرَجانِ و النَّوروزِ جازَ ذلِكَ لِأنّهُ مَشهورٌ فيما بَينَ المُسلِميَن كَشُهَرتِهِ بَينَ أهلِ الذِّمَّةِ.
روشن است كه شيخ در اينجا نوروز و مهرجان را از اعياد اهل ذمّه شمرده و در مقابل اعياد اسلامى قرار ميدهد و معلوم مى ‏شود كه در ميان مسلمين متشرّع اين اعياد متداول نبوده است، گرچه به علّت همنشينى با اهل ذمّه تاريخ اين اعياد را ميدانسته ‏اند.
و بالجمله از سيره معصومين عليهم ‏السّلام و اصحاب به طور قطع به دست مى‏ آيد كه اين عيد در ميانشان متداول نبوده است و از سنن غيراسلامى ‏محسوب مى ‏شده كه اصحاب حتّى از دريافت هديّه در آن روز اباء داشته‏ اند. (المبسوط‏ فى ‏فقه‏الإماميّة، ج3، ص255 و 256.)
29
کد مطلب: 5007 - عنوان: چرا با وجود حضرت علي(علیه السلام)، فاطمه زهرا (سلام الله علیها) پشت در رفت؟
نام و نام خانوادگی: B.U.L - تاریخ انتشار: ١٢:٠٢ - ٢٩ دي ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 23321
عمری.چجوری ایه قران رو معنی کردی؟وَامْسَحُوا بِرُءُوسِكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ رو چجوری میگی پاهایتان رو بشویید؟وامسحوا یعنی شستن یا مسح کردن؟
اخه تو روز روشن ترجمه ی غلط میکنی؟
اخر کار هم نوشتی ارجلکم به فَاغْسِلُوا بر میگرده خخخخخ . میشه بگی چجوری برمیگرده در صورتی که قبلش اومده وامسحو برؤسکم و ارجلکم؟
30
کد مطلب: 9270 - عنوان: معرفی عقیل هاشمی کارشناس شبکه وهابی
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ١٤:٤٨ - ٢٨ دي ١٣٩٧
برادران اهل سنت بدانند ما در کنار آنها هستیم و همانطور که رهبر عزیزمان آیت الله خامنه ای فرمودند:" تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی دشمن اسلام اند". مرگ بر اسرائیل مرگ بر اموی
31
کد مطلب: 12333 - عنوان: هتک حرمت آيات شريفه قرآن کریم از سوی سعودی‌ها + عکس
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ٢٠:٠٩ - ٢٧ دي ١٣٩٧
سلام،قابل توجه عزیزان اهل سنت که به این وهابی هادلبستگی دارند،چرانمی خواهیدباورکنیداین جماعت یهودی هستند واصلا اعتقادی به اسلام ندارند.ودشمن مسلمانان هستند.همکارانی دارم که به شدت مدافع این جماعت هستند وآنها رامسلمان واقعی می دانند.این هم دلیل ومدرک اسلام این جماعت.الحمدالله که خودشان همدیگر رارسوا می کنند.یاعلی
32
کد مطلب: 12250 - عنوان: نظر کارشناس وهابی درمورد سَرور جوانان اهل بهشت
نام و نام خانوادگی: مهدی - تاریخ انتشار: ١٩:٤٥ - ٢٦ دي ١٣٩٧
حضرت عيسي مسيح(ع) هراسان در حال دويدن بود، انگار از چيزي فرار مي‌کرد، بين راه فردي جلوي ايشان را مي‌گيرد و مي‌گويد، از براي چه اينچنين مي‌دوي؟ آن هم هراسان و مضطرب؟!
حضرت عيسي به او پاسخ مي‌دهد، اينگونه؛ از دست آدمي نادان و احمق مي‌گريزم.
آن مرد گفت؛ تو آن مسيحي نيستي که کور و کر را شفا مي‌دهي، تو آن نيستي که سر غيب و اسم اعظم مي‌داني و آن را که بر مرده مي‌خواني، زنده مي‌شود؟
حضرت عيسي(ع) پاسخ مي‌دهد؛ آري من همانم.
آن مرد دوباره مي‌پرسد؛ پس از که مي‌ترسي که اينگونه مي‌گريزي؟
حضرت مسيح(ع) اينگونه پاسخش مي‌دهد؛ با سر غيب و اسم اعظم همه آنها را انجام دادم، اما با همه مهرباني خود هزاران بار آن را بر فردي نادان و احمق خواندم اما درمان نشد.
آن مرد باز پرسيد؛ چرا دفعات پيش چنان شد و اثر کرد، اما اين بار اثر نکرد، هر دوي آنها رنج و عذابي است؟
حضرت عيسي(ع) اين بار پاسخي داد بس عميق؛ رنج حماقت قهر خداوند است، اما رنج کوري و کري ابتلا و آزمايشي براي انسان است. ابتلا موجب مي‌شود که رحمت خداوند به جوش آيد و از گناهان درگذرد، اما حماقت و ناداني، رنجي است که موجب صدمه به خود و ديگر ا نسان‌ها مي‌شود.
33
کد مطلب: 5227 - عنوان: آيا روايت « العلم نقطة كثرها الجاهلون » از قول امام علي عليه السلام صحت دارد ؟
نام و نام خانوادگی: رضا - تاریخ انتشار: ٠٠:٠٦ - ٢٥ دي ١٣٩٧
تشکر از مطلب بسیار خوبتون
34
کد مطلب: 8249 - عنوان: دروغ بستن به نهج البلاغه درباره شستن پا دروضو
نام و نام خانوادگی: محمد مهدی احمدی - تاریخ انتشار: ١١:٠٥ - ٢٤ دي ١٣٩٧
اینا ی روز دروغ نگن میمیرن
35
کد مطلب: 2738 - عنوان: اين عكس "ابوبكر" خليفه اول اهل سنت است
نام و نام خانوادگی: صدیقه - تاریخ انتشار: ٢٠:٠٢ - ٢٣ دي ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 75046
اصل سوالاتتون اشتباهه.کمی بر روی کتب دینی قوی تمرکز کنید جواب ها و شبهه ها رو پیدا میکنید.پ.ن:منظور از اصل سوال اینه که اینها رو به شما گفتن و شما فکر میکنید صحیحه ولی واقعیت چیز دیگری است.
36
کد مطلب: 6297 - عنوان: ازدواج امام زمان(عليه السلام)
نام و نام خانوادگی: امید - تاریخ انتشار: ١٩:٣١ - ٢٣ دي ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 58073
امام زمان علیه السلام تنها در شب ظهور به اضطرار می رسند بخاطر نهایت رسیدن ظلم و ستم و هرج و مرج و...لذا در غیر آن در کنف حمایت خداوند امام مامون هستند و زندگی عادی و با تفوتهایی بخاطر شرایط زمان غیبت دارند
37
کد مطلب: 6211 - عنوان: چه كساني اهل بدعتند؟
نام و نام خانوادگی: رضا - تاریخ انتشار: ١٩:٢٨ - ١٨ دي ١٣٩٧
سلام خدمت یکایک دوستان.
دنیای هرکس به اندازهء وسعت فکر اوست...
بانهایت تأسف ازدوستانی که نزدیک شدن به خدا رو بارفتن به این مکانها میبیند گرفته تااااا عزیزی ک به توهین و... متوسل شده هرکدام بنآبه نهایت دانایی و فهمش از دنیآ که درآن زندگی میکنم به زبان میآره... خودش اصلا متوجه نیست دقیقا خودشم نفی کرده توی جماه ای که مثلا بیان نظرشون بوده..
بیام بجای اینکه وقتمونو بیجهت هدر بدیم دنیآمونو بزرگتر کنیم تا حداقل وظیفهء ابتدایی و اصلی انسان بودنمآن رو بجآ آورده باشیم.
تفکر ازهر عبادتی بالاتر است. انشاالله...
38
کد مطلب: 6012 - عنوان: مهدي موعود(عج) و ديدگاه شيعه و سني
نام و نام خانوادگی: حجت اله عرفانیان - تاریخ انتشار: ١٤:٥٩ - ١٧ دي ١٣٩٧
شیعیان جزو با هوش ترین و دانشمند ترین مردم دنیا میباشند دارای هوش برتر جهان میباشند چون امام آنها قائم آل محمد مغز متفکر جهان است به تمام علوم آگاه میباشد زبان تمام مردم دنیا را می داند زبان تمام حیوانات و پرندگان را میداند شما انگشت کوچک ایشان هم نمی شوید چرا تمام پیامبران در برابر عظمت خداوند به خاک افتادن پیامبر اسلام هم به خاک سجده می نمود وقتی پیامبر رحلت نمود شیعیانش که نامشان 12 بار در قرآن آمده وان من شیعه الابراهیم اذ جاء ربه بقلب سلیم شیعیان از خاک مرقد مطهر خاتم پیغمبران برای نماز استفاده می نمودند موقع نماز 7 جای بدن باید با خاک در تماس باشد ثبع المثانی من القرآن العظیم 7دوره کعبه 7 سنگ به سه شیطان در مکه هر کدام 7 سنگ میزنیم نام ائمه شیعه بدون تکرار در قرآن 7 بار آمده حروف محمد 4 3علی = 7 نام 14 معصوم هم بدون تکرار7 بار چهار{محمد {فاطمه} چهار علی} دو حسن حسین جعفر موسی که در راه است با عصای موسی و انگشتر حضرت سلیمان ما شیعیان همه ادیان الهی را از صمیم قلب دوست میداریم و آن بزرگواران را بزرگان خود میدانیم حضرت موسی و حضرت عیسی حضرت محمد فرقی با هم ندارند همه عزیر دل ما هستند عزیز جان برادر با هرتپشی که در دل آگاه است یک نغمه لا اله الا الله است توحیدنبوت امامت هر سه در گفتن یک علی ولی الله است به علم ابجد لا اله الا الله محمد رسول الله علی ولی الله 169 لا اله الا الله امیر المومنین علی ولی الله 169 علی 110 59 مهدی = 169 196 دین اسلام = 365 روز سال صاحب خانه کیست علی در کعبه چون آمد به دنیا شکاف کعبه می گوید همین را بی اذن علی قدم مزن بر محراب هم زاده محرابو شهید محراب علیست سایه پیغمبر ندارد هیچ میدانی چرا آفتابی چون علی در سایه پیغمبر است گفتم که روم سایه لطفش بنشینم گفتا که علی نور بوود سایه ندارد اگر کسی صاحب خانه را نشناسد و فقط داد بزند کسی برایش درب خانه را باز نخواهد کرد صاحب خانه کعبه اول متعلق به الله بود رسول الله آمد علی آمد قائم آل محمد هم خواهد آمد در حقیق مالک اصلی خداست این امانت چند روزی دست ماست کعبه سنگیست که ره گم نشود حاجی احرام دگر بند ببین یار کجاست59یارصدیق دین 59 مهدی 59 آخرین امام دین اسلام59= 9 5=14 معصوم گل سر سبد 14 معصوم خانه کعبه چندین بار خراب شده و دوباره باز سازی شده اگر امام مهدی دوباره بخواهد آن را باز سازی کند ما مسلمانان جهان همه کمکش خواهیم کرد در حقیقت کعبه دلها علیست قلب تپنده آسمان زمین مهدیست پسرم این سئوال را از اینجانب کرد من هم جوابش را دادم خوشحال شد
39
کد مطلب: 5043 - عنوان: چهل روايت صحيح در اثبات امامت از كتاب هاي شيعه و سني
نام و نام خانوادگی: ذوالفقار - تاریخ انتشار: ١٤:١٣ - ١٥ دي ١٣٩٧
آیا اسم ائمه در کتب مقدس هم آمده است؟
پاسخ:
با سلام
در تورات سفر پیدایش آمده است که خداوند به حضرت ابراهيم فرمود: « اما در باره اسماعيل تو را اجابت فرمودم اينك او را بركت داده بارور گردانم و او را بسيار كثير گردانم دوازده رئيس(امیر) از وي پديد آيند و امتي عظيم از وي به وجود آورم.
کتاب مقدس، سفر پیدایش، باب16، جمله22
در كتاب ادريس آمده كه حضرت آدم پرسيد: «پروردگارا اين انوار با عظمت و جلال كيانند. خطاب رسيد اينها اشرف مخلوقات من و واسطه بين من و ساير آفريدگانند. اگر اينها نبودند من ترا نمي آفريدم و نه آسمان و نه زمين و نه بهشت و نه جهنم و نه آفتاب و نه ماه را، عرض كردم پروردگارا نام اينها چيست؟ خطاب رسيد به ساق عرش بنگر چون نگريستم ديدم اين پنج نام مبارك نوشته شده: پارقليطا (محمد) ايليا (علي) طيطه (فاطمه) شِبّر (حسن) شُبّير (حسين)
بشارات عهدين، تهران، ناشر دارالكتب الاسلاميه، ص 230
در انجيل برنابا مي نويسد: «چون آدم و حوا از بهشت بيرون شدند، مشاهده كردند كه بالاي دروازه بهشت نوشته اند: «لا اله الّا الله محمد رسول الله.
انجيل برنابا، 41 / 33
همچنين در انجيل برنابا ذكر شده كه «راست مي گويم كه پسر ابراهيم همان اسماعيل بود كه واجب است كه از نسل او بيايد مسيا (حضرت محمد) كه ابراهيم به او وعده داده شده بود كه همه قبائل زمين او بركت يابند.
برنابا، 208 / 7، بشارات عهدين، ص 214
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات مؤسسه تحقیفاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)


40
کد مطلب: 8347 - عنوان: آيا عمر سند و قباله‌ي فدك را از دست حضرت زهرا (س) گرفت و پاره كرد؟
نام و نام خانوادگی: محقق - تاریخ انتشار: ١٠:١٢ - ١٥ دي ١٣٩٧
پاسخ به نظر شماره 69931
بحث راجع به سبط بن جوزی است، نه ابوالمعالی جوینی !!!!!!!!!!!