2018 November 17 - شنبه 26 آبان 1397
اهانت به حضرت علی علیه السلام
کد مطلب: ٨٩٦١ تاریخ انتشار: ٢٦ فروردين ١٣٩٥ - ١٠:١٥ تعداد بازدید: 1295
وهابیت ضد مسلمانان » ضد شیعه
اهانت به حضرت علی علیه السلام


Get the Flash Player to see this player.
 
 
کارشناس شبکه وهابی : حضرت علی علیه السلام  انسان بود واشتباه میکرد.
 




Share
1 | مجتبی خدادوست | , ایران | ١٨:٤٠ - ٢٦ ارديبهشت ١٣٩٥ |
سلام.
از کسی که با افرادی مثل؟؟؟؟؟؟و معاویه و یزید مانوس شده نمیشه بیشتر از این انتظار داشت. هر چند اگه کسی درکش آنقدر ضعیف باشه که نتونه عصمت ائمه اطهار علیه السلام رو درک کنه باز با نگاه به زندگی وحشیانه این پنج طاغوتی باز نتیجه می گیره امام علی علیه السلام معصوم هستند و این تحقیق هم نمی خواهد.
یا علی
2 | منوچهر.از کردستان | , ایران | ٢٢:٥٧ - ١٨ خرداد ١٣٩٥ |
سلام ما اهل سنت هیچ یک از صحابه را معصوم نمیدانیم

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
اين يک ادعايي بيش نيست که اهل سنت عدالت صحابه را قبول ندارند! ملاک در اين موارد علماي شما هستند که در اين زمينه صاحب نظرند آنها نيز معتقدند صحابه عادلند و هر کس چنين نظري را نداشته باشد او بدعت گذار است در اين خصوص به گفتار چند تن از آنها اشاره مي کنيم
ابن حجر مي نويسد:
الفصلُ الثالثُ في بيانِ حالِ الصحابةِ من العدالةِ: إتّفق أهلُ السنةِ على أن الجميعَ عدولٌ ، ولم يُخالِفْ في ذلك إلا شذوذٌ من المبتدعةِ... وقوله : «لقد رضي الله عن المؤمنين إذ يبايعونك تحت الشجرة فعلم ما في قلوبهم».
اهل سنت اتفاق دارند كه تمام صحابه عادل هستند، كسي در اين قضيه با آنان مخالفت نكرده است؛ مگر افراد اندكي از بدعت‌گذاران
العسقلاني الشافعي، أحمد بن علي بن حجر ابوالفضل (متوفاى852هـ)، الإصابة في تمييز الصحابة، ج1، ص10
ابن حزم نيز گويد:
وَالصَّحَابَةُ كلهم عُدُولٌ رضي الله عنهم لِثَنَاءِ اللَّهِ تَعَالَى عليهم وَهَذَا قَوْلُ أبي حَنِيفَةَ وَالشَّافِعِيِّ
صحابه هم عادل هستند و خداوند مورد ثنا قرار داده است صحابه را و اين قول ابي حنيفه و شافعي است
المحلى  ج 5   ص 92اسم المؤلف:  علي بن أحمد بن سعيد بن حزم الظاهري أبو محمد الوفاة: 456 ،
 شما گفتيد اهل سنت عدالت صحابه را قبول ندارند در اين صورت همه اهل سنت را به بدعت گذاري متهم کرديد!!!
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
1 |ابراهیم بن هاشم||١٥:١٤ - ١٩ خرداد ١٣٩٥ |
0
 
0
سلام
اهل سنت میگن مقصود از عدالت یعنی در روایت و مصونیت از خطا و گناه عمدی و نه سهوی و اجتهاد خطا جوابتون چیه
پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
اگر در روايات و منابع آنها دقت کنيد حتي آنها را مصون از خطا نيز مي دانند در حقيقت تا مقام عصمت بالا مي برند
قرطبی
لا يجوز أن ينسب إلى أحد من الصحابة خطأ مقطوع به إذ كانوا كلهم اجتهدوا فيما فعلوه وأرادوا الله عز وجل وهم كلهم لنا أئمة وقد تعبدنا بالكف عما شجر بينهم وألا نذكرهم إلا بأحسن الذكر لحرمة الصحبة ولنهي النبي صلي الله عليه وسلم عن سبهم وأن الله غفر لهم وأخبر بالرضا عنهم
مجاز نیست که به احدی از صحابه ، خطا و اشتباهی قطعی منسوب شود زیرا همه آنها در افعالی که انجام می دادند اجتهاد می کردند و رضای خداوند را اراده می نمودند و همه آنها برای ما بعنوان امام هستند و ما نیز با بیان نکردن آنچه که میان آنها اتفاق افتاده تعبد می نماییم و ایشان را یاد نمی کنیم مگر بخوبی ، آنهم بخاطر حرمت همراهی آنها با پیامبر و نهی ایشان از سب صحابه و اینکه خداوند ایشان را بخشیده و از رضایت بر ایشان خبر داده است.
الجامع لأحكام القرآن ، ج 16 ص 321 ، اسم المؤلف:  أبو عبد الله محمد بن أحمد الأنصاري القرطبي الوفاة: 671 ، دار النشر : دار الشعب – القاهرة 
 موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
 
 
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
* کد امنیتی:
  

آخرین مطالب
صفحه اصلی | تماس با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | فروشگاه | طرح پرسش | گنجینه ولایت | نسخه موبایل | آثار و تألیفات | العربیة | اردو | English