2024 April 28 - يکشنبه 09 ارديبهشت 1403
افسانه اجماع بر بيعت ابوبكر
کد مطلب: ٦٢٧٥ تاریخ انتشار: ٢١ آذر ١٣٨٦ تعداد بازدید: 5284
فتنه وهابیت » شناخت وهابیت
افسانه اجماع بر بيعت ابوبكر

شما مي‏گوييد : بيعت ابوبكر با اجماع تمام مهاجرين و انصار صورت گرفت ولي عمر بن خطّاب مي‏گويد : تمام مهاجرين با بيعت ابوبكر مخالف بودند وعلي ( ع ) و زبير و طرفدارانشان نيز موافق نبودند : « حين توفي اللّه نبيّه -صلي اللَّه عليه وسلم- أنّ الأنصار خالفونا ، واجتمعوا بأسرهم في سقيفة بني ساعدة وخالف عنّا علي والزبير ومن معهما » المعجم‏الأوسط ، ج 7 ص 370 ، الجامع الصغير للسيوطي ، ج 2 ص 481 ، مجمع الزوائد ، ج 1 ص 157 ، سير أعلام النبلاء ، ج 4 ص 311 ؛ تذكرة الحفاظ ، ج 1 ص 87 ، عن الشعبي وليس في سنده موسي بن عبيدة . صحيح البخاري ، ج 8 ، ص 26 ، كتاب المحاربين ، باب رجم الحبلي من الزنا . . ادعاي شما راست است ، يا عمر بن خطّاب؟



Share
1 | شيعه 1 | Russia - Moscow | ١٩:٥٠ - ٠١ مهر ١٣٨٩ |
من تعجب مي‌کنم سوال به اين آسوني مطرح شده و اما جواب: حق با ابوبکر ولي عمر درست مي‌گه. واضح‌تر بگويم اين مهاجرين نمي‌فهميدن که مخالف هستند. لذا مخالف حساب نمي‌شوند در واقع در عين مخالف بودن بنا به جهل به خودشان که مخالف هستند جز مخالفين قرار نگرفتند. لذا به اين استناد مي‌گويند اجماع صورت گرفته حالا شيعه‌ها هم هي الکي سخت مي‌گيرند و مي‌گويند اجماع صورت نگرفته. حالا عده قليلي از امت محمد که خارج از مدينه بودن و چون حضرت را ديدن جز صحابه هم حساب مي‌شوند حضور نداشتن اصلا مهم نيست.
2 | سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) | Japan - Chiyoda | ١٩:١٧ - ٠٣ مهر ١٣٨٩ |
با سلام
در زماني كه پيامبر اكرم ص در بستر شهادت بودند امر كردند كه اصحاب در لشگر اسامه شركت كنند.
و پيامبر لعن كردند كسي را كه در لشكر اسامه شركت نكند
و به نظر همه مورخان تا زمان رحلت پيامبر اكرم ص اسامه از جنگ بر نگشته بود، ‌حال با توجه به اين

آيا ابوبكر در لشگر اسامه شركت كرده بود يا خير؟!!
---------------------------------------------------------------
اگر شركت نكرد پس تخلف از امر پيامبر اكرم را نموده است و مستوجب لعن رسول الله شده است.
و اگر شركت كرده است در اين صورت در مدينه نبوده تا توانسته باشد به جاي پيامبر اكرم نماز خوانده باشد؟؟!!

در حالي كه بيشتر مورخان تصريح كرده اند كه ابوبكر جزو لشگر اسامه بوده است :
----------------------------------------------------------------------------------------------------
از جمله فتح الباري ، ابن حجر (852 هـ ) ، ج 8 ، ص 115 تاريخ يعقوبي 2/93، ‌
تاريخ الخميس 2/172، كامل ابن اثير 2/317)
-------------------------------------------------------

آيا خلافت ابوبكر انتخابي بوده است و مردم او را روي كار آورده‌اند؟
-------------------------------------------------------------------------------
اگر خلافت انتخابي است پس اين دلايل را چرا ذكر مي‌كنيد؟
اگر مردم بايد خليفه را تعيين كنند پس چرا مي‌گوييد كه پيامبر ابوبكر را با خودش داخل غار برد و به جاي خويش به امام جماعت منصوب كرد
تا اينكه بيان كند او امام و خليفه است؟
در نهايت، آيا پيامبر ابوبكر را از جانب خدا خليفه خود كرد و يا مردم آن را انتخاب كردند ؟!؟!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
بنابراين مي‌بينيم كه خود اهل سنت هم قبول دارند كه امامت امري است كه خدا و پيامبر بايد شرايط آن را تعيين كرده باشند.
همان‌گونه كه مي‌بينيم مي‌گويند ابوبكر به خاطر مسن بودن خليفه شد، كه درواقع بيان مي‌كنند خلافت و امامت به غير از انتخاب مردم
شرايط ديگري هم دارد.
يا حق


3 | خدا دوستت دارم | Iran - Tehran | ١٦:٤٧ - ٣١ مرداد ١٣٩٢ |
خداوندا به حق اسماء اعظمت غاصبين حق ولايت را رسوا کن شايد هنوز باشند کساني که در وجودشان مرض نيست وبه حرمت خودت و به حرمت ان فرياد زننده در چاه از جهل قوم دنياپرست ومنافق انها را هدايت کن چرا که انها را که در دلشان مرض است خداوند متعال بر مرضشان اضافه خواهد كردوچه انهارا بترساني يا نترساني فرقي نمي کند ايمان نخواهند اورد وبر کفرشان خواهد افزوديا علي مرتضي چقدر در وجودم عزيزي وچقدر وجود مقدست غريب است هنوز فاطمه جان دين مبين اسلام در دست کور دلان اسير است هنوز شيطان وهمفر ووهاب در خون شهيد شيعه شريك است هنوز
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها