2024 May 3 - جمعه 14 ارديبهشت 1403
* مناظره دكتر حسيني قزويني و مولوي مرادزهي برگزار گرديد
کد مطلب: ٤٦٣٠ تاریخ انتشار: ١٩ مرداد ١٣٨٧ تعداد بازدید: 28480
اخبار » عمومي
* مناظره دكتر حسيني قزويني و مولوي مرادزهي برگزار گرديد

پنجشنبه شب در ساعت 22:00 بوقت ايران مناظره دكتر حسيني قزويني، عضو هيأت علمي و رئيس بخش حديث دانشگاه بين المللي آل البيت عليهم السلام، استاد حوزه علميه قم در سطوح عالي و مسئول مؤسسه تحقيقاتي حضرت وليعصر(عج) و مولوي مرادزهي از اساتيد برجسته حوزه علميه زاهدان بصورت زنده از شبكه ماهواره اي سلام پخش شد .


هر طرف مناظره سوالات خود را مطرح و طرف مقابل 4 دقيقه زمان داشت تا پاسخ دهد و يك دقيقه نيز براي طرح سؤال جديد فرصت داشت .

مناظره در فضايي دوستانه برگزار گرديد و مدير سلام بدون جانب داري از هر يك از طرف مناظره سعي نمود بي طرفي در مناظره را حفظ نمايد اين مناظره حدود دوساعت و پانزده دقيقه بطول انجاميد .

شايان ذكراست در پي انتشار خبر اعتراض شديد مولوي عبدالحميد، امام جمعه اهل سنت زاهدان نسبت به پخش مصاحبه آقايان دكتر تيجاني و دكتر عصام العماد از شبكه سوم سيما ، جناب آقاي دكتر قزويني از ايشان براي مناظره دعوت كردند ولي ايشان حاضر به انجام مناظره نشدندوپيرو آن ، جناب مولوي عبد المجيد مرادزهي از اساتيد حوزه علميه زاهدان جهت مناظره اعلام آمادگي نمودند ولي به دلائلي اين مناظره انجام نگرفت وپس از گذشت چند ماه بنا به در خواست مجدد آقاي مولوي عبدالمجيد مرادزهي آقاي دكتر قزويني بدون هيچ پيش شرطي آن را پذيرفت و به همت شبكه ماهواره اي سلام شب گذشته 87/5/17 برگزارد گرديد متن كامل اين مناظره بزودي در قسمت سخنراني هاي شبكه سلام منتشر خواهد شد .

علاقه مندان جهت مشاهده فيلم و صوت مناظره مي توانند به بخش مناظرات سايت مراجعه نمايند

توضيحات جناب آقاي حسام مسئول وبلاگ البيان راجع به اين مناظره:

مناظره ميان دكتر حسيني قزويني و مولوي عبد المجيد مرادزهي در شبكه ي جهاني سلام

شب گذشته رأس ساعت 22:00 به وقت ايران ، مناظره اي ميان دكتر حسيني قزويني ، از اساتيد بزرگ و با تجربه ي حوزه ي علميه ي قم و مولوي عبد المجيد مرادزهي ، از اساتيد بزرگ حوزه ي علميه ي زاهدان كه تا به حال چندين كتاب تأليف نموده اند در شبكه ي جهاني سلام پيرامون موضوع عام « فاطمه ي زهرا سلام الله عليها » با حضور حجت الاسلام والمسلمين هدايتي به طور زنده برگزار شد . مناظره به اين شكل بود كه ابتدا به طرفين مناظره 10 دقيقه فرصت براي صحبت هاي مقدماتي داده شد كه ابتدا جناب مولوي عبد المجيد مرادزهي شروع به صحبت نمودند و در مورد اتحاد ميان شيعه و سني و كنار گذاشتن تعصبات و بغض ها و كينه ها نكته هايي را بيان كردند و پس از ايشان نيز جناب دكتر حسيني قزويني با تأييد فرمايشان مولوي عبد المجيد مرادزهي توضيحاتي را در مورد حضرت فاطمه ي زهرا سلام الله عليها و توجه خاص پيامبر اكرم صلي الله عليه وآله وسلم به ايشان بيان نمودند و از كتب معتبر اهل سنت ، احاديث و رواياتي را به عنوان شاهد ذكر نمودند . سپس به جناب دكتر قزويني 1 دقيقه فرصت براي مطرح كردن سؤالي از طرف مقابل و پس از آن 4 دقيقه فرصت به جناب مرادزهي براي پاسخگويي به سؤال طرف مقابل و همچنين 1 دقيقه فرصت براي مطرح كردن سؤال ديگري از طرف مقابل داده شد و به همين ترتيب مناظره ادامه يافت .

متأسفانه جناب مولوي عبد المجيد مرادزهي از پاسخ صريح به پرسش اول جناب دكتر قزويني سر باز زدند و در مقابل اشعاري را از اقبال لاهوري و عبد الرحمن جامي براي ايشان و بينندگان شبكه ي سلام قرائت كردند كه عملي غير علمي و غير منطقي در يك مناظره ي رسمي محسوب مي شود در صورتي كه جناب دكتر قزويني با تكيه بر كتب معتبر حديث اهل سنت همچون صحيح بخاري و صحيح مسلم سؤالات خويش را مطرح ساخته بودند . ولي ما شاهد بوديم در 4 دقيقه اي كه به جناب مولوي مرادزهي براي پاسخگويي داده شد ، ايشان پاسخي ندادند و به همين ترتيب 4 دقيقه فرصت ايشان تمام گشت و سپس ايشان سؤال جناب دكتر قزويني را خارج از موضوع بحث خواندند و پس از آن جناب هدايتي توضيح دادند كه موضوع مناظره ، موضوعي عام است و سؤال جناب قزويني كاملا مربوط به موضوع مورد مناظره مي باشد .

جناب مولوي عبد المجيد مرادزهي در سؤالات خويش از جناب دكتر قزويني از احاديث بدون سند و مخدوش در كتب شيعيان همچون « إحقاق الحق » بهره مي بردند و جناب دكتر قزويني هم در مورد احاديث وارده توضيح مي دادند كه اين احاديث سند ندارند و جناب مرادزهي بايد از احاديثي استفاده كنند كه نزد شيعيان معتبر و صحيح باشد و در عوض در مقام پاسخ ، از كتب معتبر اهل سنت دليل و حجت مي آوردند .

البته در دفعات بعد نيز جناب دكتر قزويني كوتاه نيامدند و همان سؤال خود را تكرار نمودند و بر گرفتن جوابي قاطع و صريح از جناب مولوي عبد المجيد مرادزهي اصرار ورزيدند ولي جناب مولوي مرادزهي در مقام جواب از جملات و عباراتي همچون « 1400 سال از اين قضيه گذشته است » و يا « سؤال شما خارج از موضوع بحث است » بهره مي بردند و از دادن جواب صريح سر باز مي زدند .

يكي ديگر از اشكالاتي كه در اين مناظره وجود داشت ، خواندن متن عربي كتب حديث به صورتي بسيار سريع توسط جناب مرادزهي و عدم ارائه ي ترجمه ي فارسي توسط ايشان بود و از آنجا كه ايشان پيشتر قسمت هاي مهم و كليدي متن را استخراج ننموده بودند و مجبور به خواندن تمام و كمال متن عربي مي شدند ، وقت ايشان براي پاسخگويي به اتمام مي رسيد در حالي كه ايشان ترجمه اي را به صورت فارسي ارائه نداده بودند . در صورتي كه شبكه ي جهاني سلام يك شبكه ي فارسي زبان است و اكثر مخاطبان آن نيز آشنايي چنداني با زبان عربي ندارند . البته جناب هدايتي نيز اين نكته را متذكر شدند ولي چندان كارساز نبود .

به طور كل هر كس كه به دور از تعصبات اين مناظره را دنبال كرده باشد ، به احاطه ي بسيار بيشتر دكتر حسيني قزويني بر موضوع مورد بحث و نكته سنجي و دقت ايشان در بررسي منابع و مصادر شيعيان و همچنين اهل سنت گواهي خواهد داد . ان شاء الله كه بعد ها مناظرات و مباحثاتي بهتر و علمي تر ميان عالمان شيعه و اهل سنت صورت بگيرد تا بدور از تعصبات و بغض ها ، گره اي از مسائل علمي گشوده شود و به تقريب بين مذاهب اسلامي منجر شود . ان شاء الله ...

در آخر نيز تشكر و سپاس خود را به شبكه ي جهاني سلام به خاطر برگزاري اين مناظره و جناب هدايتي به خاطر مديريت خوبشان اعلام مي داريم .



Share
41 | سيدفريدالدين محمد صديقيان | Iran - Zanjan | ١٢:٠٠ - ٢٠ شهریور ١٣٨٧ |
برادران اين را قطعا بدانيد كه بر طبق فرمايش معصوم عليه السلام يك فرد شيعي چون علوم را از اهل بيت گرفته و ان علم متصل به علم خداي سبحان است هيچ موقعي كم نمي آورد
و اگر برادران اهل سنت فرق سفسطه و مغلطه كاري را نمي دانند همين مقدار بدانيد كه چون كسي در مناظره كم آورد شروع مي كند به دست و پا زدن و از اين شاخه به آن شاخه پريدن و بهانه آوردن كه اين جزو مناظره نبود در حالي كه حتي به محدوده اي كه خود نيز تعيين نموده بود احترامي نگذاشت و به موضوع خلافت پرداخت .
و اين است انچه آنها دارند تا جايي كه كم مانده بود بگويد تمامي رواياتي كه آقاي قزويني از كتب ايشان مخصوصا بخاري و مسلم نقل كردند دروغ است . آقا جان :
آينه گر روي توبنمود راست خود شكن ايينه شكستن خطاست
42 | سلفي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢٣ شهریور ١٣٨٧ |
با سلام. آقاي قزويني شما خيلي ادعاي عالم بودن و تخصص در بحث و مناظره داريد. اين مولوي که آورديد از کجا معلوم که از شما خط نگرفته باشه و از کجا معلوم که شما اونو اجير خودتون قرار نداديد تا بياد تو شبکه وسنگ سني بودن را به سينه بزنه و از نظر علمي هيچي بارش نباشه. چنانچه قبل از اين با تهديد و يا وعده ي مال دنيا چنين کارهايي را کرديد خواهشا اگر شما توان بحث با اهل سنت را داريد بياييد با اهل حديث يا به اصطلاح شما با وهابي ها بشينيد و بحث کنيد.
اگر شما دنبال بحث و مناظره هستيد و دنبال حق ميگرديد برنامه هاي مناظره را در ماه مبارک رمضان امسال از شبکه المستقله دنبال کنيد تا به حقانيت اهل سنت پي ببريد. و در ضمن به نظر من ابتدا درباره مسائل عقيدتي و مباني اسلام مثل توحيد و شرک و توسل و استمداد از اصحاب قبور بايد بحثها را آغاز کرد و سپس به ساير مسائل پرداخت.

پاسخ:
دوست عزيز و گرامي ! مولوي مراد زهي از اساتيد شناخته شده دارالعلوم زاهدان است كه بيش از 50 كتاب تأليف كرده&zwnjاند و به اعتقاد بسياري برترين و با سوادترين مولوي اهل سنت در حال حاضر است . اگر اهل سنت استادي قويتر از ايشان داشتند ، قطعاً او را به ميدان مي&zwnjفرستادند نه مولي مراد زهي را .

اين نخستين باري نيست كه استاد قزويني با اساتيد اهل سنت و با وهابي&zwnjها مناظره مي&zwnjكند ، استاد قزويني با بزرگترين عالم وهابي كه در حال حاضر مفتي اعظم آن&zwnjها محسوب مي&zwnjشود ، يعني آل شيخ در خود عربستان مناظره كرده&zwnj&zwnjاند كه مي&zwnjتوانيد در قسمت مناظرات اين مناظره را گوش دهيد :



http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=monazerat&id=3



و همچنين مناظره با حمدان الغامدي كه از اساتيد وهابي دانشگاه ام القري مي&zwnjباشد كه مي توانيد در اين آدرس بيابيد :



http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=monazerat&id=1



http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=monazerat&id=2



والسلام علي من اتبع الهدي



گروه پاسخ به شبهات
43 | احمد | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٠٢ مهر ١٣٨٧ |
با سلام خدمت جناب قزويني بنده بسيار علاقه مند به مباحث ديني هستم وبا اينكه مطالعات زيادي پيرامون حضرت علي و بانو فاطمه داشتم اما تا كنون هيچ دليلي محكم تر از دلايلي كه شما اعلام كرده بوديد رو هيچ جا نديده بودم
44 | خليل مختاري نيا-همدان | | ١٢:٠٠ - ٠٧ مهر ١٣٨٧ |
با سلام و آرزوي توفيق براي تمام علماي شيعه در عرصه هاي علمي وديني

بنده مناظره جناب آقاي قزويني با آقاي مولوي را نديدم و به طور تصادفي نيز وارد سايت شما شدم ولي سرافرازي شيعه در مجامع علمي بين المللي از آرزو هاي قلبيم است.به اميد ظهور آن مدني برقع و مكي نقاب و آن سايه نشين آفتاب حضرت مهدي (عج) ان شا’ الله
45 | محمدي | | ١٢:٠٠ - ٠٢ آبان ١٣٨٧ |
با عرض سلام
اولا بحث شيعه و سني هيچ فايده اي ندارد زيرا اسلام براي 3 اصل امده است و امروز كه چگونه ممكن است افرادي با اعتقاد به نقش امام رمان در اداره دنيا وتقسيم خير و شر توسط ايشان(طبق ادعاي يكي از روحانيون در شت قدر 3 سال پيش از شبكه 3 ) به اصل توحيد اعتقاذ ذاشته باشند يا اينكه علمايشان به بوسيدن سنگ و آجر مرقد ائمه شان(ع) بروند در حالي كه همين افراد(ائمه) اين اعمال را به شدت رد كرده اند. ببينيد يك مكتب خوب اثراتش را بايد در جامعه نشان دهد به آمار جنايات وپرونده هاي ورودي ساليانه ايران و ساير كشورهاي جهان مراجعه كنيد و مقايسه نماييد البته اگر مدعي وجود مراكز فساد در برخي كشورهاي اسلامي هستيد قبول ولي ميزان استفاده ازاين مراكز را با آمار پرونده هاي اين موارد در ايران مقايسه كنيد. راستي اگر در ايران دولت اموري مانند حجاب و... را آزاد ميگذاشت چي مي شد آيا پيامتر اسلام براي شهادت حضرت حمزه ويا وفات پسرانش عزا داري كرد گريه كرد ويا سالگرد گرفت ايا او به يارانش تبرك ميداد(مثلا چفيه) ايا براي گذشتگانش نذر ميداد يا براي خدا پيامتر كه از امامت وعصمت اجباري برحي از فرزندانش (تا 11 نسل) خبر دار بود ايا از منافق بودن 3 خليفه اول خبر دار نبود اگر عمر دختر پيامبر را كشت چرا علي دختر فاطمه(ام كلثوم ) را به عقد قاتل همسرش در آورد غير از اين است كه خرافات وتعصبات وارد كل اسلام (سني وشيعه) شده است و ما مسلمانان اصول را فداي قدرت طلبي نژادي خود كردهايم( با افزودن اعتقادهاي زردشتي و اعتقادات جاهلي)
46 | مهندس تنكابن | | ١٢:٠٠ - ١٠ آبان ١٣٨٧ |
مابه وجوداستاد قزويني به نمايندگي از فرزندان حضرت زهرا افتخار ميكنيم واين صراحت لهجه عموما در طول تاريخ از ويژگي هاي بارز مبارزين تشيع بوده واينكه استاد با بهره گيري از كتب خود اهل سنت با آنها صحبت ميكند ميخواهد به آنها بفهماند كه شما اصلا به كتابها واحاديث وروايت خودتان هم واقف نيستيد وساليان دراز از اعتقاداتي دفاع كردهايد كه خودتان هم آن را بر نميتابيد واين همه تنا قضات براي خودتان هم گيج كننده است وغير قابل قبول است آنوقت ميخواهيد شيعيان ازآنها بهره مند شوند خداوند خواسته توسط اين سيد بزرگوار (جناب قزويني) حجت را حداقل بر روشنفكران و تحصيلكرده هاي اهل علم اهل سنت تمام كند كمي به خود آييد آخر فكر نميكنيد چه لزومي دارد كه هنوز چهل سال از صدر حكومت اسلام نگذشته امام حسين ع ميوه دل پيغمبر چرا بايد خودش زن و فرزندان حتي طفل شش ماهه خود را فداكند تا به فرموده خودش دين جدش را اصلاح كند مگر در اين مدت كوتاه چه بر سر دين خدا اوردند كه ميبايست چنين جانفشاني از طرف بهترين مخلوق خدا انجام گردد هيچ از خود نمي پرسيد صدارت شام كه به دشمن اسلام و قاتل امام حسين اهدا شد از دستان مبارك جناب ابوبكر وعمر بوده ايا از خود نمي پرسيد كه چراخانواده عطرت هيچ جايي در حكومت هاي بعد از پيامبر ندارند ؟آايا هيچ از خود نپرسيده ايد كه چرا بلال حبشي در حكومت هاي بعد از پيامبر (ص) ديگر اذان نزد؟ آيا منكر آن هستيد كه امامان شما شاگردان مكتب امام صادق (ع) بوده اند ؟پس چرا به حق وحقيقت ايمان نمي آوريد؟يا شايد اينها را ميدانيد وبه قول قران نميتوانيد از اعتقادات پيشينييانتان دست بكشيد- با آل علي هر كه در افتاد ور افتاد-والسلام
47 | نجمه | Iran - Kerman | ١٢:٠٠ - ٠٦ آذر ١٣٨٧ |
جوانان عزيز اهل سنت اگر طالب حقيقت هستيد از اين مناظره ها کم نيست به عنوان مثال مي توانيد به کتاب شبهاي پيشاور مراجعه کنيد شما هم اگر مرجع داريد ارايه دهيد
48 | حسين خدامرادي | | ١٢:٠٠ - ١٦ آذر ١٣٨٧ |
به قربان علي (ع) که آيت الله قزويني ذره کوچکي از اوست من اين مناظره را مستقيم تماشا کردم وباوجود اين امکانات محدود وباوجود پر برکت دکتر قزويني انشاالله برادران وخواهران اهل تسسنن بااسلام ناب محمدي آشنا خواهند شد به اميد وحدت امت اسلام وظهور حضرت مهدي(عج)
49 | م . ا | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢٢ آذر ١٣٨٧ |
خوب است اين مناظرات به گونه اي باشد كه در هر مناظره فقط يك موضوع واحد تا پايان پي گيري شود و طرفين مناظره خودشان به نتيجه بحث اقرار واضح كنند تا خوانندگان سردرگم نشوند . به نظر مي رسد براي اثبات يا نفي عقيده افراد اين شيوه بهتر است تا بينندگان يا خوانندگان بر اساس اعتقاد دروني خودشان نظريه ندهند.
50 | موسي | | ١٢:٠٠ - ١١ بهمن ١٣٨٧ |
با سلام من ازاين مناظره خيلي خوشم آمدراستش دارم به عقايدشيعيان علاقمند مي شوم اگرخدابخواهد مي خواهم يك سفربه قم بيايم تاتحقيقاتم راشروع كنم اماازكساني كه نظرميدهند خواهش ميكنم توهين نكنند اين مناظرات باعث روشن شدن حقايق مي شودآقاي قزويني انساني دانشمند وتواناهستنددربرابردلايل ايشان حرف زيادي براي گفتن نيست من ازافكاروهابي خوشم نمي آيداصلا ماشاخه اي تحت عنوان وهابي نداريم هيچكدام ازفرقه هاي اسلامي ازوهابيان خوششان نمي آيد بااميدبه اينكه خداوندمارابه حقيقت راهنمايي كند

پاسخ:
به نام خداوند مهربان
غرض از مناظره و گفتگوي دوستانه ، شيعه كردن يك سني و يا سني كردن يك شيعه نيست بلكه هدف نهايي روشن شدن حقائق و رفع ابهامات و اتمام حجت مي باشد.
آري اگر كسي پس از روشن شدن حق و حقيقت دنبال آن رفت مايه خوشحالي و افتخار است.
گروه پاسخ به شبهات
51 | بنده خدا | Iran - Khorramshahr | ١٢:٠٠ - ١٢ بهمن ١٣٨٧ |
بنام خدا
سلام دوستان
بايد به عرض آندسته از دوستان كه فرموده اند برخي از علماي شيعه از مناظره ميترسند برسانم كه چندي پيش دانشمند بزرگ آيت الله حسيني قزويني جناب مولوي عبدالحميد را به مناظره دعوت كردند اما آقاي عبد الحميد به اين عنوان كه آيت الله قرويني در حد من نيست و ايشان بايد با شاگردانم مناظره كنند سر باز زدند.اگر راست ميگويند كه اسلام ناب محمدي در خطر است چرا خودشان با اينهمه اطلاعات ديني و تاريخي وسيع!!!!!!در مناظرات شركت نميكنند تا شايد اينچنين شكست مفتضحانه اي را متحمل نشوند.مطمئن باشيد دلسوز اسلام كسي است براي سر بلندي اسلام هر كاري بكند نه اينكه در مواقع خاصي حتي مواضعي بر عليه ساير مسلمانان بگيرد .لازم به ذكر است با وجود سني بودن مردم مظلوم فلسطين و بخصوص غزه آقاي مولوي عبدالحميد پس از انتقادهاي شديد از سوي خود اهل تسنن بتازگي از كشتار مردم غزه انتقاد كرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!نكند اساتيد ايشان در عربستان و پاكستان ناراحت شوند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!خب فكر ميكنيد اگر اين آقا در مناظره اي شركت كنند آبرويي براي آن به اصطلاح اسلامشان خواهد ماند.
موفق باشيد.
52 | س م ن | | ١٢:٠٠ - ٢٥ بهمن ١٣٨٧ |
بسم الله الرحمن الرحيم
بنده فکر مي کنم حقيقت امر به طور واضح و مشخص براي همه مکشوف شده است. و بديهي هم هست که يک انسان که سابقه درستي حتي در زمان حيات پيامبر اکرم (ص) (به نقل از شيعه و سني) نداشته است و از فرامين آن حضرت پيروي نمي کرده و فقط آنچه را که به نظر خودش درست بوده عمل مي کرده. و اصلا به نقل از علماي بزرگ اهل تسنن رفتار اين آدم انسان را به شک مي اندازد .......
آنوقت چه انتظاري در رفتار آنها در مورد دختر و خاندان رسول خدا(علهم السلام) مي توان داشت ..........
حقير از زحمات و تلاش هاي شما و تمام خادمين به خدا و رسولش(ص) در نشر و گسترش مذهب حقه از ديد رسول خدا(ص) (علي و شيعته هم الفائزون يوم القيامه) تشکر و قدرداني مي کنم هرچند که عنايات اهل بيت(ع) شما را بس است.
53 | حسن حسني | | ١٢:٠٠ - ٠٣ اسفند ١٣٨٧ |
آيا حضرت زهرا رضي الله عنها شهيد شده است؟ همچنان که ما مؤظف هستيم تا از شخصيتها، رهبران، ائمه سلف صالح خود از جمله ابوبکر صديق رضي الله عنه ، عمر فاروق رضي الله عنه ، عثمان ذي النورين رضي الله عنه دفاع کنيم وظيفه داريم که از شخصيت والا و رفيع امير المؤمنين علي مرتضي رضي الله عنه دفاع کنيم. زيرا عشق و علاقه داشتن نه تنها به علي رضي الله عنه - که بعقيده ما خليفه چهارم است و فضائل بي شماري درباره آنحضرت در کتب ما وارد شده و از خصوصيات اخلاقي و امتيازات خاصي نيز برخوردار است_ بلکه به تک تک اصحاب و ياران پيامبر جزو اعتقادات ما است. اخيراً در جامعه اهل تشيع از رحلت و وفات حضرت زهرا (رضي الله عنها) بعنوان شهادت ياد مي شود و عمدتاً آن را نتيجه ضربات سخت حضرت عمر رضي الله عنه مي دانند که بر او وارد ساخت. ما براي ترديد اين نظريه هيچ نيازي به ذکر روايات و تجزيه و تحليل آنها نداريم چونکه اين نظريه هيچگونه اساس تاريخي و مستند و صحيحي ندارد و در هيچ روايتي از روايات خود اهل تشيع کلمه شهادت براي رحلت حضرت بي بي زهرا رضي الله عنها وارد نشده است.مگر دراين سالها.براي مثال شما به تقويمهاي قديمي 15سال پيش و بيشتر مراجعه كنيد كه در ان عبارت وفات حضرت فاطمه نوشته شده. حال 2سوال مطرح ميشود اول اينكه يا گذشتگان شما دروغگو بودند و شما راستگوو دوم اينكه شما راستگو هستيد وگذشتگان شيعي شما دروغگو پس مي شود گفت که اين يکي ديگر از ترفندها و توطئه هاي استعمارگران و دشمنان اسلام است. اساساً عنوان چنين موضوعي بر مبناي چه خواسته و ايده اي است؟! اگر غرض از مطرح ساختن رحلت زهرا رضي الله عنها بعنوان شهادت، زشت و کريه نشان دادن چهره خليفه دوم عمر فاروق رضي الله عنه در نظر عموم امت است، اين کار صد در صد بي ثمر است و نتيجه معکوس دارد، زيرا اين مثل اين مي ماند که شخصي بر بالاي شاخة درخت قرار گرفته و مشغول بريدن آن شاخه از بيخ و بن باشد! آيا مگر نه اين است که پذيرش شهادت زهرا رضي الله عنها مقتضي زير سؤال رفتن شخصيت عظيم امير المؤمنين و شجاعت و مردانگي بي نظير وي خواهد شد؟! بنظر بنده شهيد دانستن زهرا رضي الله عنها که طبق عقيده اهل تشيع امروزي در اثر ضربه اي بوده است که توسط عمر رضي الله عنه به آن بي بي وارد شده است بي حرمتي و جسارت بزرگي است به ساحت مقدس حضرت مرتضي رضي الله عنه . يقيناً هر مؤمني که با حضرت علي رضي الله عنه محبت دارد و آن را بعنوان يک رهبر بزرگ و الگوي ديني مي شناسد قلبش از اين عنوان (شهادت زهرا رضي الله عنها) بشوت جريحه دار مي شود. قطع نظر از اينکه زهرا رضي الله عنها همسر علي رضي الله عنه بوده است آيا بر حضرت علي رضي الله عنه از حيث مسلمان بودن لازم و ضروري نبود تا بلا تشبيه از حملات يک حمله کننده عليه دخت گرامي نبي اکرم رضي الله عنه واکنش نشان بدهد و به دفاع از آن بپردازد ؟! صرفنظر از شجاعت، احترام و حتي اسلام، آيا يک فرد معمولي تحمل مي کند که مردي بيگانه در جلوي چشمان او به خواهر يا مادر يا همسر و دخترش چنان حمله کند که ضربه اش منجر به مرگ او گردد و او دم بر نياورد و از جاي خود تکان نخورد؟! اسلام به ما دستور مي دهد که در برابر فحش و بد گويي صبور باشيم. اسلام در خصوص عفو و گذشت حق خود به ديگران، مسلماً تشويق و ترغيب فراوان دارد و مي گويد در برابر مخالفين مدارا و حوصله داشته باشيم، اما از طرفي ديگر به ما دستور مي دهد که مظلوم نباشيم و در مواردي دفاع از حق خويش را بر ما واجب دانسته است. به عقيده ما حضرت علي مرتضي رضي الله عنه کسي بود که از فرامين مقدس اسلام کاملاً واقف و بر آنها عامل بود و مشخصاً سکوت را در چنين موارد صد در صد خلاف قانون و دستور اسلام مي دانست و با آن به مقابله برمي خواست. قائلين به شهادت حضرت فاطمه، سکوت اميرالمؤمنين علي رضي الله عنه را در برابر اين حادثه فوق العاده مهم چطور توجيه مي کنند؟ آيا ممکن است بقول خودشان باز هم امير المؤمنين رضي الله عنه از تقيه کار گرفته باشد؟ آخر در مذهب اهل تشيع تا چه حد مي توان راه تقيه و مدارا را پيش گرفت؟! هذا بهتانٌ عظيمٌ . کتابهاي اهل سنت مملو از رواياتي است که جزئي ترين حوادث و رخدادهاي دوران طلايي حيات نبوي و خلافت راشده را بازگو مي کنند، اما در هيچ روايتي اين جريان ذکر نشده است . ( علاقمندان به تحقيق بيشتر در اين زمينه به مقالة «افسانة شهادت حضرت فاطمه زهرا» نوشتة مولوي عبدالعزيز نعماني، که در شمارة سوم فصلنامة «نداي اسلام» منتشر شده است، يا كتاب رحلت يا شهادت يا به سايهاي اهل سنت مراجعه نمايند.(مصحح)) پيشنهاد ما اين است که از اين چنين توهين و جسارت بزرگي عليه حضرت زهرا رضي الله عنها و حضرت علي رضي الله عنه دست بکشند و شخصيت آنها را با اين باورهاي واهي لطمه دار نکنند و اصلاً در جامعه اي که شعار «وحدت» و «همبستگي» بر تمام فضاي آن طنين افکنده و براي به ثمر رساندن اين آرزوي بزرگ ، محافل، کنفرانس ها، سمينارها، و نشستها برگزار مي شود و هزينه ها صرف مي گردد و تبليغات پيشرفته صورت مي پذيرد، آيا اين عقيده و اظهار آن در کوچه و بازارها و اشاعة آن در رسانه هاي گروهي احساسات اهل سنت را جريحه دار نمي کند و موجب از هم گسستن شيرازة وحدت ميان مسلمانان نمي گردد؟! فتدبَّروا . حضرت ابوبکر رضي الله عنه ، نماز جنازة فاطمة زهرا (رضي) را امامت کرد در فصل الخطاب کتاب معتبر اهل تشيع آمده است حضرت زهرا رضي الله عنها در سن 28 سالگي بعد از گذشت شش ماه از رحلت نبي اکرم در روز شنبه سوم ماه مبارک رمضان بين نماز مغرب و عشاء دار فاني را وداع گفتند. در همان تاريخ ابوبکر و، عمر،و عثمان، و عبدالرحمن بن عوف براي اداي نماز عشاء حاضر شده بودند. موقعي که جنازه حاضر شد، صديق اکبر بفرمان علي رضي الله عنهما امام نماز شد و با چهار تکبير نماز پايان يافت . پس هر چه علمان شما از جمله قزويني كه به جعل حديث و دروغ گفتن يا به ناقص خواندن احاديث معروف است بگويند كه در كتب اهل سنت هم مسئله شهادت آماده دروغ ميگويند براي اطمينان خود رفته و خودتان كتابهاي اهل سنت را مطالعه كنيد .

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
در اين متن آمده است كه شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها و ماجراي هجوم به خانه ايشان هيج منبع تاريخي ندارد !!!
بهتر بود نويسنده نگاهي به كتاب تاريخ طبري مي انداخت كه در آن با سند صحيح (طبق نظر اهل سنت) از ابوبكر روايت مي كند كه اي كاش به خانه فاطمه هجوم نمي بردم !!!
و نيز نگاهي به صحيح مسلم و بخاري مي انداخت كه در آنها آمده است : فاطمه زهرا سلام الله عليها تا زمان رحلت از ابوبكر ناراضي بود ، و نيز آمده است كه عمر گفت : امير مومنان و عباس عموي رسول خدا (ص)‌ابوبكر و عمر را دروغگو خيانتكار ، بدكار و حيله گر مي دانستند !!!
به جاي استشهاد به تقويم هايي كه در 15 سال پيش نوشته شده است ، به كتاب هايي مراجعه كنيد كه 1200 سال قبل علماي اهل سنت نوشته اند و در آن صريحا اقرار به اين هجوم كرده اند .
جداي از اين نكته كه علماي شيعه و سني در مورد شهادت رسول گرامي اسلام (ص) كلمه رحلت را به كار برده اند ؛ آيا اين سبب انكار شهادت و مسموميت حضرت مي شود ؟
مي توانيد در اين زمينه به آدرس هاي ذيل مراجعه نماييد :
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=108
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=44
و در مورد چهره واقعي خلفا در نظر امير مومنان نيز مي توانيد به آدرس ذيل مراجعه نماييد :
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=1312
در مورد اينكه امير مومنان هيچ اقدامي در مقابله با دشمنان صورت نداده اند ، جداي از اينكه همين اشكال (بعد از اثبات ماجراي هجوم با سند صحيح) به علماي اهل سنت نيز وارد است كه البته آنها بر عكس شيعه در اين زمينه پاسخي ندارند ، و جداي از اينكه طبق نظر شيعه امير مومنان در اين ماجرا به خليفه دوم هجوم برده و او را به زمين زدند و فرمودند اگر دستور خداوند نبود ، مي دانستي كه كداميك از ما نيرومند تريم ،
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=108
اشكال مهم تري به اهل سنت وارد است و آن ماجراي عثمان خليفه مقتول است كه مي گويند دشمنان به خانه وي وارد شده و به همسر وي تعرض كرده با دست به پشت همسر او زده و گفتند :انها لكبيرة العجيزة !!! اما عثمان نه تنها كاري انجام نداد ، بلكه به گفته اهل سنت وي تا آخرين لحظه مشغول خواندن قرآن بود !!!
فضرب عجيزتها بيده وقال إنها لكبيرة العجيزة
البداية والنهاية ج 7 ص 188، اسم المؤلف: إسماعيل بن عمر بن كثير القرشي أبو الفداء الوفاة: 774 ، دار النشر : مكتبة المعارف – بيروت

اما در مورد آنچه مبني بر نماز خواندن ابوبكر بر جنازه فاطمه زهرا سلام الله عليها مطرح كرده است ، بايد گفته شود كه اين مطلب (جداي از آنكه تنها در كتب اهل سنت مطرح شده و به درد استدلال بر ضد شيعه نمي خورد)‌ با نص صحيح بخاري در تعارض است ، زيرا در صحيح بخاري أمده است كه امير مومنان (عليه السلام)‌فاطمه را شبانه دفن كردند و ابوبكر و عمر را خبر نكردند !!! و خود حضرت بر آيشان نماز خواندند :
فلما تُوُفِّيَتْ دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِيٌّ لَيْلًا ولم يُؤْذِنْ بها أَبَا بَكْرٍ وَصَلَّى عليها
صحيح البخاري ج 4 ص 1549، اسم المؤلف: محمد بن إسماعيل أبو عبدالله البخاري الجعفي الوفاة: 256 ، دار النشر : دار ابن كثير , اليمامة - بيروت - 1407 - 1987 ، الطبعة : الثالثة ، تحقيق : د. مصطفى ديب البغا

و بعد از اين سخنان مشخص مي شود كه دروغگو كيست و چه كسي است كه مي خواهد حقايق را تحريف كند !!!
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
54 | مجنون علي بن ابيطالب | | ١٢:٠٠ - ٠٩ تير ١٣٨٨ |
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام علي المهدي الذي وعده الله به الامم
جناب قزويني اجرتان با اربابم امير دلها مظهر عجايب علي بن ابيطالب
يا علي
55 | Pharme764 | | ١٢:٠٠ - ١١ مرداد ١٣٨٨ |
Very nice site!
56 | موسي | | ١٢:٠٠ - ٢٣ مرداد ١٣٨٨ |
من نه ميدانم شيعه چيست و يا سني کيست ولي اينکه خدا از رگ گردن به انسان نزديکتر است را همه قبول دارند پس براي هر کاري بايد به خود او متوسل شد نه ديگران وفرقي ندارد هر کسي باشد شرک است .
با تشکر
57 | momen abdullah | | ١٢:٠٠ - ٢٤ مرداد ١٣٨٨ |
جناب موسي

با منطق شما بايد شما از امروز در منزلتان روي تخت دراز بکشيد و به طور مطلق هيچ عملي انجام ندهيد.
مبادا به دنبال رزق و روزي برويد! مبادا کسب کنيد! مبادا تجارتي کنيد! مبادا به شغلي مشغول شويد!
شرک است! شرک!

چون بر اساس تفسير شما از آيه «تَرْزُقُ مَنْ تَشاءُ بِغَيْرِ حِسابٍ» ياري گرفتن از قواي عقلي و بدني و ديگران براي کسب روزي شرک است.

مبادا مبادا دست به فلاحت بزنيد که بر اساس منطق شما شرکي عظيم است.
چرا که تفکر شما از اين آيه «لِنُخْرِجَ بِهِ حَبًّا وَنَبَاتًا» نتيجه مي‌گيرد که بشر نبايد دست به هرگونه فلاحت و زراعت بزند و اگر کشاورزي کرد شرک است.

مبادا مبادا در هنگام بيماري به طبيب مراجعه کنيد که مکتب شما آن را شرکي عظيم مي‌داند.
هر چه باشد تفسير شما از «هو شافي» شما را به خصوص از مصرف قرص و دوا باز مي‌دارد.

مبادا کسب علم کنيد. مبادا سعي درا پرورش نسل کنيد. مبادا سفر کنيد ... که با اين سطح تعقل شما هر گونه مدد جستن از غير خدا شرک است و شرک و شرک.

حتي با منطق شما اين آيه «استعينو بالصبر و الصلاه» و بسياري از آيات ديگر از قرآن بايد حذف شود.
چرا که منطق شما حکم مي‌کند که چون صبر و صلاة غير خدايند نبايد از آنها مدد جست.

58 | momen abdullah | | ١٢:٠٠ - ١٥ مهر ١٣٨٨ |
جناب آقاي ژيکال ريبوار
بنده سوالي دارم:
يکي از اصحاب محمد مصطفي (صلي الله عليه و آله) جناب حذيفة بن اليمان بود که ملقب به صاحب سر رسول الله بود.
ايشان چنان مورد اعتماد رسول خداوند (ص) بود که حضرت اسامي بسياري از منافقين را به ايشان گفته بود.
مي‌شود به جاي فحاشي بفرماييد که چرا وقتي که يکي از صحابه از دنيا مي‌رفت عمر نگاه مي‌کرد اگر جناب حذيفه حاضر بود آنگاه در نماز ميت او شرکت مي‌جست؟

در قرآن مسلما ما را به خود سازي سفارش کرده است.
ولي اين قرآن بارها براي ما الگوهايي را مثال زده است. هدف ما نيز جز پيدا کردن بهترين الگو نيست.
حال الگوي شما مي‌تواند يکي از همان صحابه هاي منافق باشد.
مي‌تواند ولي بر حق خداوند علي و اعلي حضرت اميرالمومنين علي (عليه السلام) باشد.

عليا ولي الله
عليا حجة الله
عليا وصي رسول الله
59 | ژيكال ريبوار | | ١٢:٠٠ - ١٥ مهر ١٣٨٨ |
من براي اين آقايان خيلي متا سفم كه اين حرفهارا درج ميكنن آخه بگو شما خداي كه واسه صحابه پيغمبر تايين تكليف مكنين كه چه كسي كافر چه كسي مسلمان به نظر من شما بريد خودتان را اصلاح كنييد بهتره حتما حديث پيغمبر يادتون رفته كه فرمودن در مورد ياران من شبه نيندازين عمر كي يا علي كي يا ابوبكر يا فاطمه در قران نيومده كه اينا رو بشناسيم امده كه خود را بشناسيم پس فقط قران متاسفم براي شيعه كه در چهار قرنه به وجود امده برين بميرين كه يهوديها به جودتون اوردن

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
اگر براي شما مهم نيست كه در گذشته چه اتفاقي افتاده است ، چرا مي‌گوييد «متاسفم براي شيعه كه در چهار قرنه به وجود امده برين بميرين كه يهوديها به جودتون اوردن»
به عكس ، ما نيز مي‌گوييم متاسفيم براي كساني كه اسلام ناب محمدي را رها كرده و اسلام كعب الاحبار يهودي را كه از طريق امثال ابوهريره ، ذره ذره به درون دين تزريق شد ، پذيرفتند .
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
60 | خيام | | ١٢:٠٠ - ٠٤ دي ١٣٨٨ |
با سلام خدمت استاد قزويني شما گفتيد:((مولوي مراد زهي از اساتيد شناخته شده دارالعلوم زاهدان است كه بيش از 50 كتاب تأليف كرده‌اند و به اعتقاد بسياري برترين و با سوادترين مولوي اهل سنت در حال حاضر است . اگر اهل سنت استادي قويتر از ايشان داشتند ، قطعاً او را به ميدان مي‌فرستادند نه مولوي مراد زهي را .)) اقاي قزويني تا جايي كه من اطلاع دارم به اعتقاد بسياري شيخ عبدالكريم محمدي برترين و با سواد ترين اهل سنت در حال حاضر است و اسم مولوي مراد زهي را من اولين بار اسم كه مي شنوم. و چون مولي مراد زهي با شما مناظره كرده دليل نمي شود كه اهل سنت استاد قوي تر از ايشان ندارند. يك جمله اي در كتاب شما ديدم كه اگر مي شود لطف كنيد و پاسخ من را بدهيد بعضي از علماي شما مطالبي را نقل كرده و به شيعيان نسبت داده اند در حالي كه دروغي بيش نمي باشد ، به عنوان مثال ابن تميمه مي گويد : الشيعه مثل اليهود ، ويقولون بدل (السلام عليك)سام عليك ، يعني: الموت لك. (شيعه همچون يهود مي ماند ، آنها به جاي ((السلام عليك)) مي گويند:((سام عليك))يعني : مرگ بر تو باد! (قصحه الحوار المهدي ص 27-26) من خود بارها در سريال ها و فيلم هاي ايراني ديده ام كه شيعه ها اين به جاي (السلام عليك) سام عليك را به كار مي برند و خيلي وقت ها هم در برخورد با اهل تشيع اين عبارت را مي شنوم . ممنون مي شوم اگر پاسخ را به ايميل من بفرستيد .

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
اگر شما اسم جناب مولوي مرادزهي را به تازگي شنيده‌ايد ، بهتر است بدانيد كه ايشان به نمايندگي از حوزه علميه اهل سنت زاهدان (دارالعلوم)‌و نمايندگي از طرف شخص آقاي مولوي عبد الحميد براي برگزاري جلسات با مراجع قم فرستاده مي‌شود !
حال شما به او مي‌گوييد ناشناخته ؟!
61 | ياسمن از مشهد | | ١٢:٠٠ - ٠٨ دي ١٣٨٨ |
آقاي فيلسوف گرانقدر جناب دکتر قزويني من فقط مي تونم بگم برات نماز مي خونم عزيز
62 | سعيد حسيني (شاه اسماعيل صفوي) | | ١٢:٠٠ - ٠٩ دي ١٣٨٨ |
با سلام

جناب آقاي ژيکال ريبوار

عقيده ي شما در گفتارتان چشمک ميزند

آيه 51 از سوره مبارکه مائده را بخوانيد و در معناي آن دقت فراروان نمائيد.

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاء بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاء بَعْضٍ وَمَن يَتَوَلَّهُم مِّنكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللّهَ لاَ يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ ﴿51﴾

اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد يهود و نصارى را دوستان [خود] مگيريد [كه] بعضى از آنان دوستان بعضى ديگرند و هر كس از شما آنها را به دوستى گيرد از آنان خواهد بود آرى خدا گروه ستمگران را هدايت نميکند (51)

حال برويد و تحقيق کنيد چه کساني با يهود دوستي برقرار کردند

جواب گروه محترم پاسخ به شبهات الحق و الانصاف عالي و در خور و شآن دوستان يهود است:

ما نيز مي‌گوييم متاسفيم براي كساني كه اسلام ناب محمدي را رها كرده و اسلام كعب الاحبار يهودي را كه از طريق امثال ابوهريره ، ذره ذره به درون دين تزريق شد ، پذيرفتند .

لعنت بر يهود و دوستان آنان

يا علي
63 | روح الله حسني | | ١٢:٠٠ - ١٢ اسفند ١٣٨٨ |
ياامير المومنين ياعلي (سلامتي همه علويان صلوات)
64 | سارا م | Iran - Bushehr | ١٢:٠٠ - ٢٠ ارديبهشت ١٣٨٩ |
سلام من زياد مطالعه كردم و همه جا دلايل اهل سنت و چيزايي ديدم كه برام خنده دار بود
65 | محمدي | Iran - Bushehr | ١٢:٠٠ - ٢٠ ارديبهشت ١٣٨٩ |
من كشته مرده ي اين جواباي منطقي عبدالمجيد مولوي هستم .. بابا مثلا تو عالم اهل سنتي؟
66 | سارا | | ١٢:٠٠ - ٢٠ ارديبهشت ١٣٨٩ |
اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد يهود و نصارى را دوستان [خود] مگيريد [كه] بعضى از آنان دوستان بعضى ديگرند و هر كس از شما آنها را به دوستى گيرد از آنان خواهد بود آرى خدا گروه ستمگران را هدايت نميکند (51)
اين جماعت اهل سنت كه شدن دوست عزيز اسرائيليها ..و نمونه بارزشون سران مصر و مبارك
67 | سارا | Iran - Bushehr | ١٢:٠٠ - ٢٠ ارديبهشت ١٣٨٩ |
از حقانيت علي(ع) همين بس كه ابوبكر بارها گفت اگر علي نبود هلاك ميشدم ..چطور خداوند دين خود را در حالي كه علي داناتر از ابوبكر بود
به دست ابوبكر ميدهد .
68 | سارا | Iran - Bushehr | ١٢:٠٠ - ٢٠ ارديبهشت ١٣٨٩ |
سلام مناظره رو گوش دادم خيلي جالب بود كه مولوي حتي واسه يك سوال اقاي قزويني جواب منطقي نياورد
69 | مينا | | ١١:١٨ - ٢٨ ارديبهشت ١٣٨٩ |
جوابم به خيام ..نميدونم چرا چيزه به اين سادگي واسه شما سواله؟...
اول كه اين ربطي به شيعه بودن نداره بعدا خيلي از واژه ها تو گروه خاصي از جامعه يه جور تلفظ ميشه ولي مطمئنا منظور و هدف همون سلام عليك هست
70 | آ-ئ | Iran - Qom | ١٥:٣٦ - ١٢ خرداد ١٣٨٩ |
بس كنيد اين مزخرفات را و كمتر ايجاد شبهه بكنيد. جالب است كه خود مي گوييد پاسخ به شبهات اما بيشتر شبهات را خود درست ميكنيد تا بلكه اين مردم بدبخت را بيشتر چپاول كنيد.
71 | آ-غ | | ١٥:٤٢ - ١٢ خرداد ١٣٨٩ |
يه جايي ديدم كه آيت الله العظمي مكارم شيرازي علمي اهل سنت را دعوت به مناظره كرده بود اما بعد از جواب آنها آيت الله العظمي مكارم شيرازي ساكت ماندند و ادامه ندادند.
دخواست هاي علماي اهل سنت:
1-مناظره بر مبناي كتاب الله باشد.
2- مناظره رسمي و زنده از شبكه هاي ماهواره اي پخش گردد.
3- مناظره به زبان عربي باشد.
چرا فقط كتاب الله زيرا تنها مدرك مستند اين است و بس. چون تشيع بر اساس روايات دروغين شكل گرفت.
72 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ٢٠:١٥ - ١٢ خرداد ١٣٨٩ |
با سلام جناب آ-غ . شوف هذا حديث و حول تفيهما . بسم الله الرحمن الرحيم قال علي ابن ابي طالب انّ ابابکر کان كاذباً آثماً غادراً خائنا قال سيدکم عمر بن الحنتمه لعباس عم النبي و علي :« فلمّا توفّي رسول اللّه - صلى اللّه عليه وسلّم - قال أبو بكر : أنا وليّ رسول اللّه ، فجئتما . . . فرأيتماه كاذباً آثماً غادراً خائناً . . . ثمّ‏توفّي أبوبكر فقلت : أنا وليّ رسول‏اللَّه - صلى اللّه عليه وسلّم – و وليّ أبي بكر ، فرأيتماني كاذباً آثماً غادراً خائناً » صحيح مسلم ، ج 5 ، ص 152 ، كتاب الجهاد ، باب 15 ، حكم الفئ حديث 49 . اساس اي مذهب علي كذب . يا علي
73 | محمد مهدي فكري | Iran - Tehran | ١٥:٥٣ - ٢٠ خرداد ١٣٨٩ |
اللهم العن الجبت و الطاغوت
اللهم العن العمر ثم ابابكر و عمر ثم عثمان و عمر و...
آدمي كه سواد ندارد از زير پاسخ دادن به سوالات در مي رود.
74 | مسلمان | Iran - Tehran | ١٢:٥٠ - ٢٧ مرداد ١٣٨٩ |
بنده به بگوومگوهاي شيعه وسني کاري ندارم فقط ميخواهم بگوئم توهين حضرت ابوبکر وعمر عثمان وعلي وحسن وحسين وبقيه صحاب انسان را به کفر مي رساند وکسي به اينها خدايي نکرده توهين کند صدرصد کافر مطلق است
75 | مصطفي | | ١٨:٠٦ - ٠٦ مهر ١٣٨٩ |
سلام خيلي خوشحالم كه مناظره رو گوش دادم بنده سني هستم و تمامي سوالاتي كه در مناظره برام پيش اومده رو نوشتم و صد در صد خواهم پرسيد و باز به اينجا خواهم امد
فقط خواستم به عزيزان بگم كه توهين نكنند احترام همديگر را نگه داريم زيرا هر كس مي تواند اعتقادات خود را داشته باشد هر چند اشتباه باشد
ما بايد خود تفكر كنيم و نتيجه بگيريم
76 | 1111111111 | Iran - Bushehr | ٠٨:١٦ - ١٤ مهر ١٣٨٩ |
كي گفت پيروز شده دكتر قزويني دروغي به اين گندگي اين دروغم مثل احاديثي هست كه بيان ميكنيد همش دروغ ونوشته ابن سبا يهوديه كل دنيا ميگه كه شما مثل يهودي هستي همه مورخين ميگن از قديم و جديد بريت از دبر بازنانتان نزديكي كنين اينم تو قرآن اومده نه؟يا مراجع تقليد شما نوشتن رساله هاتونو يه دور بزني ادم شرم ميكنه به خدا با اين مضحرفاتي كه نوشتين شما با مرتازهاي هندي چه فرقي دارين به دكتور قزوين بگين ؟؟؟؟؟

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

1- راجع به پيروزي در مناظره ، هر کس يکبار مناظره را بخواند خود به نتيجه پي مي برد ! البته اينکه بعد از مناظره ، در رسانه هاي اهل سنت ، آقاي مرادزهي از يک عالم مشهور اهل سنت ، تبديل به يک شخص مجهول بي سواد شد نشانگر نتيجه مناظره است .

2- آنچه راجع به نزديکي از پشت به شيعه نسبت داده ايد از حقايق دوري فراوان دارد :علماي شيعه ،‌ اين كار را حرام يا مكروه بسيار شديد مي‌دانند ! ولي به گفته برخي از علماي اهل سنت ،‌بسياري از صحابه و تابعين ، اين كار را جايز مي‌دانسته‌اند :
قرطبي ، عالم مشهور اهل سنت در تفسير خود مي‌نويسد :
وذكر ابن العربي أن ابن شعبان أسند جواز هذا القول إلى زمرة كبيرة من الصحابة والتابعين وإلى مالك ... .
الجامع لأحكام القرآن ، قرطبي ، ج3 ، ص93 .
ابن عربي گفته است كه ابن شعبان ، جواز اين عمل [وطي دبر زن] را به جماعت بسياري از صحابه ، تابعين و مالك بن أنس نسبت داده است .

3- ادبيات شما ،نشانگر فرهنگ شما است ، بهتر است وقتي مي خواهيد به شيعيان اشکال بگيريد ، طوري سخن بگوييد که لا اقل بگويند يک شخص با فرهنگ با ما بحث مي کند !

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

77 | عبدالله | | ١٠:١٠ - ٢٠ آبان ١٣٨٩ |
آقاي محترم ادب را نگه دار بعذداگه حرفي داري بامدرك بياور اينكه ميگي مراجعتان تورساله ها گفتند از دبر بازن نزديكي كنيد كدام رساله كدام مرجع شيعي اگه قرارباشه بدون مدرك وروي هواي دل خودت حرف بزني اينكه هنرنيست همه مي تونند زبان است وتكه اي گوشت
78 | سعيد زكي لو | Iran - Tehran | ١٥:٥٨ - ٢٥ دي ١٣٨٩ |
جناب آقاي مولوي مراد زهي
باسلام وادب واحترام مي خواستم بدانيد "من باب العاقل يکفيه الاشاره" هرعاقلي که اين مناظره رابشنودويا بخواند
بخوبي مي فهمد که شما از پاسخ به سئوالات اصلي وريشه اي طفره مي رويد و بافنون غير عالمانه که در شان شما نيست به سفسطه ومغلطه
متوسل شده وبه فرعيات مي پردازيد . هنوز سئوال پابرجا است و جوابي داده نشده است: ... که اگر به فرموده پيامبراکرم صلوات الله عليه رضايت حضرت
فاطمه سلام الله عليها رضايت رسول خدا صلوات الله عليه واله وخداوند باشدوغضب او غضب خدا و رسول باشد پس خلفاي اول و دوم بدون رضاي خدا و رسول چگونه خلا فت را غصب کردند ، ؟ ضمنا اضافه کنيد حديث شريف پيامبر اکرم را در روز غدير خم ودهها اشاره ي مستقيم پيامبر اکرم را مبني بر جانشيني وخلافت بلافصل حضرت علي ابن ابي طالب عليه السلام ؟ .. ادله قرآني بقدري روشن است که يک آيه ي آن براي اثبات کافي ا ست.
ولي همه ي ما بايد بدانيم دو واژه ي انصاف و تعصب با هم سازگاري ندارد.
79 | سجاد كلانتر مهرجردي | | ٢٣:١٠ - ١٤ بهمن ١٣٨٩ |
دكتر حسيني قزويني اولين عالمي نيست كه چنين غرا به دفاع از حريم ولايت پرداختند.
در تاريخ اسلام بزرگاني چون علامه اميني ميرحامد حسين علامه شرف الدين و ديگران هر يك سندي بر حقانيت تشيع بوده اند. حال برادران بزرگوار اهل تسنن اگر نمونه مشابهي يا حرف ناگفته اي دارند بسيار مشتاقيم تا آدرس آن را به ما بدهند و ما هم از آن بهره مند شويم. لكن آنچه تاريخ نشان داده اين است كه آنكه حرف ناگفته بسيار دارد و تشنه برگزاري چنين مناظراتي است علماي تشيع هستندو نه اهل تسنن. حال به بركت وجود شبكه فخيم سلام هر كس از علماي اهل تسنن حرف ناگفته اي دارد يا داعيه مناظره دارد بسم الله. ( هاتو برهانكم ان كنتم صادقين)
80 | عبدالله احمدي | | ١٦:٤٧ - ٣٠ مرداد ١٣٩٠ |
خواهش مي كنم به عقل و وجدان مان مراجعه كنيم
آيا متابعت و پيروي از اعلم واجب است يا نه؟
اگر واجب است چرا برخي از برادران از غير اعلم متابعت مي كنند؟
مگر خود جناب عمر بارها اقرار نكرد كه
لولا علي لهلك العمر
مگر حضرت علي (عليه السلام) نبود كه همواره سوال هاي بي پاسخ آنان را جواب مي داد
خودتان به عقل تان مراجعه كنيد
  بعدی [1] [2] [3]   قبلی
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها