2024 May 6 - دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
* اخطار تند جناب آقاي دكتر قزويني به شبكه سلام
کد مطلب: ٤٣٧٨ تاریخ انتشار: ٠١ بهمن ١٣٨٧ تعداد بازدید: 23630
اخبار » عمومي
* اخطار تند جناب آقاي دكتر قزويني به شبكه سلام

دكتر قزويني: اگر شبكه سلام محور اهانت به اهل سنت و يا مركز تعرض به مسئولين نظام باشد ما حاضر نيستيم يك ثانيه همكاري كنيم

جناب آقاي دكتر سيد محمد حسيني قزويني كه بيش از 30 ماه است شب هاي جمعه در شبكه سلام برنامه زنده پاسخ به شبهات وهابيت و پرسش هاي تلفني از سراسر جهان دارند، هفته گذشته (10/11/ 87) در آغاز برنامه نسبت به سخنان تند مدير شبكه سلام جناب آقاي هدايتي در رابطه با قضيه قمه زني، انتقادات تندي داشتند و اعلام كردند كه شرط همكاري من با شبكه سلام بر محور احترام به اهل سنت و عقائد آنان وعدم تعرض به مسئولين محترم نظام جمهوري اسلامي ايران بوده است كه در صورت عدم رعايت دو شرط مذكور من و برخي از شخصيتهايي كه نقش فعال در شبكه سلام داريم حاضر به ادامه همكاري با شبكه سلام نخواهيم بود.

مشروح سخنان دكتر قزويني:

قبل از شروع صبحت من چند نكته اي را لازم ديدم خدمت بينندگان عزيز تذكر داده و نكاتي را عرض كرده باشم:

نكته اول: بر خود لازم مي دانم كه از شبكه سلام و بنيانگذاران و دست اندركاران آن كه با تلاش خستگي ناپذير خود فرهنگ اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام را در عرصه بين الملل منتشر مي كنند و در گسترش فرهنگ شيعه به صورت خيلي عالي و بي سابقه فعاليت مي كنند و اين واقعا قابل تشكر و تقدير هست .

و تلفن هايي كه ما داريم از داخل و خارج كشور ، در حوزه هاي علميه و در دانشگاهها ، از برنامه استفاده مي كنند و خيلي از جوانان توسط اين برنامه ها با فرهنگ اهل بيت آشنا مي شوند و يا اگر چنانچه نسبت به شيعه كدورتي دارند اين برنامه ها موجب آشتي آنان مي شود، اين واقعا جاي تشكر دارد.

نكته دوم: من افتخار اين را دارم كه بيش از 30 ماه هست كه در شبكه سلام در خدمت بينندگان عزيز هستم و بارها هم عرض كرده ام به عنوان يك تكليف شرعي انجام وظيفه مي كنم، همانگونه كه نماز را به عنوان يك تكليف شرعي ادا مي كنم ، حضورم در شبكه سلام را به عنوان يك تكليف شرعي واجب بلكه از اوجب واجبات مي شمارم .

همه عزيزان مي دانند كه بنده نه وابسته به شبكه سلام و نه وابسته بيوتات آقايان مراجع عظام تقليد و جاي ديگر نيستم . خدا را شاكر هستم كه من از روز اول مستقل بودم و الان هم مستقل هستم و حتي در طول اين 30 ماه همه تماس ها را از منزل و با هزينه شخصي خود گرفته ام و از عزيزان شبكه سلام تشكر دارم كه اين بستر را فراهم كرده اند كه ما بتوانيم در دفاع از اهل بيت عصمت و طهارت قدم هايي را برداريم .

نكته سوم: بنده از روز اولي كه همكاري خود را با شبكه سلام آغاز كردم با آقايان صحبت كردم و گفتم با اين شرط در خدمت عزيزان هستم كه در اين شبكه كوچكترين اهانتي به برادران اهل سنت و عقايد آنان نشود و در طول اين مدت نيز اين عزيزان عمل كردند و همچنين شرط كردم هيچگونه تعرضي به مسائل سياسي داخل كشور نشود و نسبت به مسئولين نظام هيچ گونه بي مهري انجام نگيرد.

بنده جلساتي كه با موسسان و دست اندركاران شبكه سلام داشتم همه اين بزرگواران تاكيد داشتند اساس شبكه سلام فقط بر محوريت معرفي شيعه و فرهنگ اهل بيت عليهم السلام با رويكرد نظر اهل سنت و عقايد آنان و عدم تعرض به مسائل سياسي داخل كشور و مسئولين نظام جمهوري اسلامي ايران است .

نكته چهارم: با توجه به برخي از مسائل كه امسال قبل از عاشورا مورخ 15/10/87 (توسط مدير محترم شبكه سلام) مطرح شد، بوي كم مهري به بعضي از مراجع عظام و تعرض به برخي از مسئولين نظام جمهوري اسلامي استشمام شد، اين در حقيقت يك قضيه شخصي و سليقه فردي بوده و مخالف با سياست شبكه سلام و نظر مسئولين و دست اندركاران شبكه سلام بوده و بنده به عنوان فردي كه در اينجا يك قدم كوچكي برمي دارم از مديريت شبكه سلام تقاضا مي كنم اين را جبران كنند و اگر نيازي به عذر خواهي هست صورت پذيرد.

در راستاي جلوگيري از تبليغات سوئي كه بعضي از افراد با اهداف نادرست عليه شبكه سلام مشغول انجام مي دهند و يا مطالبي در بعضي از مجلات و روزنامه ها مطرح مي كنند، من رسما از طرف خودم و همچنين از طرف بزرگوران جناب آقاي دكتر فقيهي، جناب آقاي دكتر انصاري عزيز، جناب معاونيان و بعضي ديگر از دست اندركاران شبكه سلام اعلام مي دارم با همه احترام و ارزشي كه ما براي شبكه سلام در ترويج و نشر فرهنگ شيعه قائل هستيم اگر خدايي نكرده روزي شبكه سلام محور اهانت به اهل سنت و يا مركز تعرض به مسئولين نظام باشد ما حاضر نيستيم حتي يك ثانيه همكاري كنيم و يقين داريم كه همه دست اندركاران شبكه سلام افراد متدين ، مسئول و متعهد هستند نخواهند گذاشت كه كار به آنجا كشيده شود.

نكته پاياني: با يكي از مراجع عظام تقليد (حضرت آيت الله العظمي ناصر مكارم شيرازي) همين امشب ساعت 8 يعني حدود 2 ساعت قبل ، تماس تلفني كه داشتيم ايشان فرمودند كه افرادي از من براي مصرف سهم مبارك امام عليه السلام در شبكه نظرخواهي مي كنند و اجازه مي خواهند و من تاكنون هر موردي كه اجازه خواستند اجازه داده ام كه سهم مبارك امام عليه السلام براي شبكه سلام مصرف كنند .

و ايشان فرمودند از قول من رسما اعلام كنيد اگر مسائلي مشابه آنچه كه اتفاق افتاد صورت بگيرد نه تنها بنده اجازه نمي دهم بلكه تحريم خواهم كرد.

البته ما يقين داريم با توجه به عشق و دلسوزي و علاقه اي كه همه دست اندر كارن شبكه سلام چه در داخل و چه در خارج ايران براي نشر فرهنگ اهل بيت عليم السلام دارند قطعا از هر گونه مسائل مشابه جلوگيري خواهند كرد و من همين جا به همه مسئولين محترم نظام و آنهايي كه خدايي نكرده روحيه بدبيني دارند اعلام مي كنم كه يقين كنند كه شبكه سلام ، شبكه اي نيست كه مركز اهانت به اهل سنت و عقايد آنان و تعرض به مسئولين نظام قرار بگيرد اگر در برخي از موارد نكاتي سر مي زند ، قطعا به صورت اشتباه و خطا هست و ما اين انتظار را داريم كه عزيزان با سعه صدر به اين قضايا نگاه كنند . خدايي ناكرده كاري نكنند كه با تبليغات خود، مانع نشر فرهنگ شيعه شوند و اين بستر مباركي كه امروز در سراسر جهان براي معرفي فرهنگ اهل بيت فراهم شده ، جلو گيري كنند . قطعا همه پيشگاه خداي عالم مسئول هستيم.

روابط عمومي مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج)

13/ 11/ 87



Share
1 | حقيقت | United Arab Emirates - Dubai | ١٢:٠٠ - ١٣ بهمن ١٣٨٧ |
به نام خدا
ازشما عزيزان متشكرم
ان شاالله كه تكرار نشود از اقاي هدايت مي خواهيم كه حرفهاي دلسوزانه اقاي قزويني را با دل و جان قبول كنند و براي همه عزيزان ارزوي موفقيت ميكنم
2 | مجتبي فيروزي | Iran - Qom | ١٢:٠٠ - ١٣ بهمن ١٣٨٧ |
با سلام خدمت جناب استاد محترم درود خدا بر شما باد كه اين قدر ريز بين و حكيمانه كار ميكنيد وبه نظر من محور اصلي شبكه سلام شماييد و اگر خدا نكرده شما از اين برنامه دست بكشيد اصلا اين شبكه به مفت هم نمي ارزد كه اقاي هدايتي خواسته باشد با توهين و مسخره شبكه را بچرخاند مذهبي كه حرف براي گفتن دارد چه نيازي به اين مزخرفات دارد آقاي هدايتي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
3 | حيدر درويش نيا از روستاي باسفر | Iran - Qom | ١٢:٠٠ - ١٣ بهمن ١٣٨٧ |
با عرض سلام خدمت اقاي قزويني لطفا درخواست كنيد محمد هدايتي را از شبكه سلام اخراج كنند
4 | عليييييييييييييييييييييييييييييييييي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٣ بهمن ١٣٨٧ |
مگه حرف اشتباهي زدن اقاي قزويني؟ وقتي او يارو مياد ميگه هيچ مرجع تقليدي قمه زني رو حلال نميدونه ما اينجاييا که همه تروسو! بزارين اونا رسواشون کنن. اللهم عجل لوليک الفرج

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي ؛ بر فرض صحت کلام شما در مورد پاره اي اشتباهات در داخل ، دليل نمي شود که شبکه اي که بناي آن تنها بحث در مورد اثبات عقائد شيعه است ، وارد مسائل سياسي و اختلافي داخلي شود .
وعلاوه بر اين كه عبارتي كه از آن آقا نقل كرد ونقل مي كنيد كاملا اشتباه و بهتان است و در برخي از روزنامه محلي خلاف نقل كردند و فرداي قيامت همه بايد پاسخگو باشند .
بر فرض اين كه آن آقا در گوشه يك شهري چنين سخني گفت آيا درست اين سخن را به يك شبكه جهاني با ميليون ها ببننده كشاند؟
آيا به بهانه پاسخ به يك آقا، صحيح است به مراجع تقليدي ميليون ها مقلد دارند به خاطر اين كه با قمه زني مخالف هستند توهين كنيم
در مورد قمه زني نيز ، تحقيق مفصلي آماده شده است که ان شاء الله به زودي بر روي سايت قرار خواهد گرفت .
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
5 | مرتضي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٣ بهمن ١٣٨٧ |
جناب آقاي قزويني و جناب آقاي هدايتي ما در ترويج مذهب شيعه روايات و احاديث اهل البيت و معصومين ما را كفايت ميكند وعمل به بعضي و ناديده گرفتن بعضي ديگر مورد رضايت آقا امام زمان(عج)وشايسته نيست
6 | امير | United States - Lafayette | ١٢:٠٠ - ١٣ بهمن ١٣٨٧ |
با سلام وصلوات بر محمد وآل مطهرش
سلام بر شما خادمان عزيز اسلام ناب اهل بيت(ع)
ما همگي بايستي از هر دو سو همه جانبه تقدير و تشكر كنيم!
هم از جناح آقاي هدايتي عزيز و هم از جناح آقاي حسيني قزويني نازنين!
خداوند هر دوي شماها را حفظ كند.
اين مسائل نبايستي در ملا’ عام مطرح مي گشت.الان هم دير نشده است!
چرا كه هر كسي مي تواند اشتباه كندواز درگاه الهي عذر خواهي كند و در عين حال گذشت بتمام معناي كلمه را بهم داشه باشيم!
اين درس بزرگي شد از براي آينده قوي تر با همكاري بيش از پيش بدون هيچ كدورتي جلوه رحما بينهم گرديم!انشاْالله!
همه پيرو راستين آقا امام حسين باشيم وحسين وار سر باز آقا حضرت امام زمان(عج الله و تعالي) باشيم !
سلام بر آقاي شهيدان امام حسين
سلام بر امام علي ابن حسين اين سيد ساجدين
سلام بر اولاد حسين
سلام بر اصحاب حسين
التماس دعاي بسيار
خدا نگهدار همگي شماها باشد!
7 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ١٢:٠٠ - ١٣ بهمن ١٣٨٧ |
با سلام به تمامي اساتيد محترم موسسه تحقيقاتي وليعصر و شبكه سلام . بسيار بسيار از استاد محترم جناب اقاي قزويني متشكرم براي اين شفاف سازي و مسلما اين اعتراض انشا,الله باعث خير و بركت براي شبكه سلام خواهد شده . مسلما در اين شرايط سخت كه اسلام ناب محمدي از همه طرف مورد هجوم است چه با سلاح سرد و گرم يا خدعه و نيرنك از طرف دشمنان قسم خو رده بايد ضعفهاي خود را هرچه سريع تر برطرف كرد حتي با چشم پوشي از بسياري از حقائق كه درك ان براي بسياري مشكل است اتحاد و يگانگي خود را حفظ كرده و با همان سخنان ملايم و متين سعي در جذب حتي دشمنان سرسخت خود كنيم كه همان سيره و سنت نبي مكرم حضرت محمد (ص ) و امامان مطهر ( ع ) سلام است . در پايان اين كلام حضرت رسول را در مورد مولايمان حضرت علي ذكر ميكنم و به اميد پويائي هرچه بيشتر شبكه جهاني سلام كه تاكنون در خدمت اسلام ناب محمدي بوده و من بعد نيز ايچنين خواهد بود. حضرت نبي فرمودنند "" يا علي خوف ان دارم كه اگر انچه را در مورد تو ميدانم به اين مردم بگويم بسياري از انها بخدا كافر ميشوند يا علي مدد
8 | رضانور | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٣ بهمن ١٣٨٧ |
چرا بيخودي به آقاي هدايتي اهانت مي كنيد ايشان اگر هم به اشتباه حرفي زده باشند انسان ممكن الخطاست.ا ين همه ايشان زحمت مي كشند. درباره قمه زني هر كسي اعتقاد خودش را دارد. آن كساني كه دوست ندارند انجام ندهند، به بقيه چه ربطي دارد؟ ما نبايد بخاطر حرف يك مشت ياوه گو كه به عقايدمان توهين كنند و ما را خرافه پرست بخوانند گوش دهيم. اگر بازهم مراجع عظام تقليد اين كار را نهي كردند آن وقت مابايد عمل كنيم. لزومي هم ندارد كسي بفهمد.

پاسخ:

با سلام
دوست گرامي
شبکه سلام که بناي آن بر دفاع از تشيع است نبايد محل پخش سخناني شود که مايه تفرقه است .

جناب آْقاي هدايتي سال گذشته مطالب تندي در اين زمينه مطرح كردند و جناب آقاي دكتر قزويني نيز به همين سبب حدود سه ماه برنامه خود را در شبكه سلام تعطيل كردند و با وساطت بعضي از بزرگوران و قول عدم تكرار برنامه را دوباره شروع شد ولي امسال ايشان مطالب تندتري را بيان كردند كه قابل اغماض نبوده و منجر به موضع گيري تند جناب دكتر قزويني گرديد.
جناب آقاي دكتر قزويني قبل از عاشورا از جناب آقاي هدايتي خواسته بودند كه اگر كسي در رابطه با قمه زني سؤال كرد پاسخ دهيد كه از دفتر مرجع تقليد خودتان سؤال كنيد و هر چه پاسخ دادند به آن عمل كنيد ولي متاسفانه آقاي هدايتي به پيشنهاد ايشان هيچ ارزش قائل نشدند.

بحث سر حرفهاي اشتباه آقاي هدايتي نيست بلكه اهانت ايشان به ديگر مراجع عظام تقليد بود كه قابل گذشت نيست و هيچكس حق ندارد به بهانه دفاع از نظر مرجع تقليد خودش به مراجع ديگران جسارت كند.

و اين سخنان تند آقاي هدايتي نه تنها مورد انتقاد جناب آقاي دكتر قزويني است بلكه مورد اعتراض همه دست اندكاران شبكه سلام مي باشد.

موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات

9 | هادي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٣ بهمن ١٣٨٧ |
با سلام خدمت دكتر قزويني و همه همكارانشان و شما بينندگان عزيز
از آقاي قزويني تشكر ميكنم كه جلوي تند روي بعضي دوستان شيعه را مي گيرند
خدا خيرش دهد
از وبلاگ بنده هم به اسم چرا شيعه ؟ چرا سني ؟ به آدرس www. Noor1430. tk ديدن كنيد ضرر نمي كنيد حتما نظر بديد
يا علي.
10 | صاحب | Azerbaijan - Baku | ١٢:٠٠ - ١٣ بهمن ١٣٨٧ |
سلام بنده هم از جمهوري آذربايجان اين شبکه را دنبال مي کنم و فقط و فقط به خاطر برنامه اقاي قزويني ماهواره خريدم که پنجشنبه اين برنامه را ببينم بنده هم از سخنان اقاي هدايتي ناراحت شدم و 100% با اقاي قزويني موافقم که راهي که اقاي هدايتي در پيش گرفته اشتباه است.اگر اقاي قزويني از اين شبکه برود اين شبکه به هيچ چيز نميارزد خدا ان روز را به ما نشان ندهد و انشالله اين مسله به خوبي تمام شود
11 | سيدساسان عسگري | Iran - Rasht | ١٢:٠٠ - ١٣ بهمن ١٣٨٧ |
باسلام خدمت عاليجنابان قزويني وهدايتي.انشاالله رفع سوتفاهم خواهدشد.چراكه حيف است دوتن از خادمان اهل بيت عصمت وطهارت عليهمالسلم اينگونه بدليل برخي اشتباهات سهوي دچاركدورت شوند.ازآنجاكه مكتب اهل بيت(ع)مكتب خردگرايي ومنطق است بامددآقاولي عصر(عج)اختلافات برطرف خواهدشد.انشاالله.
12 | كلاغ سياه ! | Iran - Ahvaz | ١٢:٠٠ - ١٤ بهمن ١٣٨٧ |
خوب است مسئولين موسسه تحقيقاتي حضرت valiars-aj در فكر طراحي و برنامه ريزي و برنامه سازي براي راه اندازي شبكه عليكم السلام باشند ! مگر نشنيده ايد كه سلام مستحب و جواب سلام واجب است !؟ الان دو سال است كه يك نفر دارد هي سلام ميكند و كسي عليكم السلامي به او نگفته است !!!.؟؟؟ سلام در مذهب و آئين ما 69 ثواب دارد !؟!_!؟! اما عليكم السلام فقط يــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــك ثواب !!!!!! الامر اليكم ! مشهُدهُد زائر كاكا !!

پاسخ:
با سلام به جناب آقاي كبوتر سفيد
به جنابعالي و ديگر عزيران اين مژده را بدهيم كه در آينده نه تنها دور سه ماهواره توسط حوزه علميه و مراجع عظام تقليد به همان روش شبكه سلام يعني پرداختن به نشر فرهنگ شيعه و پاسخ به شبهات مخالفان اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام آغاز به كار خواهد نمود.
گروه پاسخ به شبهات
13 | رضا صادقي | Iran - Salmās | ١٢:٠٠ - ١٤ بهمن ١٣٨٧ |
بسمه تعالي با عرض سلام و ادب و احترام فراوان از آقاي قزويني به خاطر اين موضع گيري بحق و قاطع ايشان تشكر ميكنم و از ايشان خواهشمندم كه شبكه سلام را با راهنمايي هاي سازنده شان ياري نمايند چرا كه وجود چنين شبكه اي لازم است اقوال برخي از فقها در مورد قمه زني 1 - حضرت آيت الله العظمي مكارم شيرازي بر عزاداران عزيز لازم است از كارهايي كه موجب وهن مذهب مي‏گردد و يا آسيبي به بدن آنها وارد مي‏كند، خودداري كنند.‏ (، ذيل کلمه قمه زنيmakaremshirazi.‏orgپايگاه اينترنتي) 2 - فتواي آيه الله علامه امين عاملي(‏قدس‏سره) قمه‏زني و اعمالي ديگر از اين قبيل در مراسم عزاداري حسيني به حكم عقل و شرع حرام است و زخمي ساختن سر، كه نه سود دنيوي دارد و نه اجر اخروي، ايذاء نفس است كه خود در شرع حرام است و در مقابل اين عمل، شيعه‏ي اهل بيت را در انظار مردم مورد تمسخر قرار داده و آنها را وحشي قلمداد مي‏كنند و شكي نيست كه اين اعمال ناشي از وساوس شياطين بوده و موجب رضايت‏خدا و پيامبر و اهل بيت اطهار نيست و البته تغيير نام اين اعمال در ماهيت و حكم شرعي آن كه حرمت است، تغييري نمي‏دهد.‏(اعيان الشيعه، ج 10، ص 363) 3 - حضرت آيت الله العظمي اراكي(‏قدس‏سره) دستور ولي امر مسلمين مبني بر جلوگيري از اعمال خرافي درعزاداري محرم لازم الاطاعه است.‏(.‏ رجوع كنيد به کتاب "پيرامون عزاداري عاشورا"، دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، ص 37)53 4 - حضرت امام خميني(‏قدس‏الله‏نفسه‏الزکيه) بسمه تعالي در وضع موجود قمه نزنند، و شبيه خواني اگر مشتمل بر محرمات و موجب وهن مذهب نباشد، مانع ندارد؛ اگر چه روضه خواني بهتر است و عزاداري براي سيد مظلومان از افضل قربات است.‏ (استفتاءات امام، ج 3، سؤالات متفرقه، س 37) 5- حضرت آيت الله العظمي حاج شيخ جواد تبريزي(‏قدس‏سره) عزاداري خامس آل عبا از مهم‏ترين شعائر ديني و رمز بقاي تشيع مي‏باشد؛ ولي بر عزاداران عزيز لازم است از كارهايي كه موجب وهن مذهب و سوء استفاده دشمنان اسلام و اهل بيت(عليهم السلام) مي‏شود، اجتناب كنند.‏(.‏ درباره فتواي ايه الله تبريزي متاسفانه نقل قول‏هاي ناصحيحي منتشر شده است؛ براي دست يافتن به فتواي ايشان ، به ذکر سه مساله از سايت دفتر معظم له مي‏پردازيم؛ سوال 1832- اين افرادي كه در مجالس سوگواري ائمه اطهار (عليهم السلام) بسيار سينه مي زنند و بدن خود را سُرخ مي كنند و از حالت خود خارج مي شوند، آيا كار درستي انجام مي‏دهند؟ جواب:‏ بسمه تعالي؛ مانعي ندارد و داخل عنوان جزع است و جزع بر ائمه (سلام الله عليهم) مستحب است؛ والله العالم.‏" اما در جواب سوال 1851، قمه زني را به عنوان جزع بودن نمي‏پذيرند:‏ سوال 1851:‏ در زمان حاضر قمه زدن براي امام حسين (عليه السلام) يا به عشق امام حسين(عليه السلام)چه حكمي دارد؟ جواب:‏ بسمه تعالي؛ عزاداري حضرت سيد الشهداء (عليه السلام) و ساير معصومين (عليهم السلام) به هر صورتي كه عنوان جزع بر آن منطبق باشد، مطلوبيت شرعي دارد.‏ قمه زني في نفسه مانعي ندارد، و لكن دخول آن در جزع محل بحث مي باشد؛ والله العالم.‏ )54 (استفتاءات، س2003 و 2012 و 2014) 6 - حضرت آيت الله جوادي آملي چيزي كه مايه وهن اسلام و پايه هتك حرمت عزاداري است، جايز نيست، انتظار مي رود از قمه زني و مانند آن پرهيز شود.‏ 7 - حضرت آيت الله العظمي فاضل لنکراني(‏قدس‏سره) با توجه به گرايشي كه نسبت به اسلام و تشيع بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران در اكثر نقاط جهان پيدا شده، و ايران اسلامي به عنوان امّ القراي جهان اسلام شناخته مي شود، و اعمال و رفتار ملت ايران به عنوان الگو و بيانگر اسلام مطرح است، لازم است در رابطه با مسايل سوگواري و عزاداري سالار شهيدان حضرت ابي عبدالله الحسين (عليه السلام)به گونه اي عمل شود كه موجب گرايش بيشتر و علاقمندي شديدتر به آن حضرت و هدف مقدس وي گردد.‏ پيداست در اين شرايط، مسأله قمه زدن نه تنها چنين نقشي ندارد، بلكه به علّت عدم قابليت پذيرش و نداشتن هيچگونه توجيه قابل فهم مخالفين، نتيجه سوء بر آن مترتب خواهد شد.‏ لذا لازم است شيعيان علاقمند به مكتب امام حسين (عليه السلام) از آن خودداري كنند.‏ و چنانچه در اين مورد نذري وجود داشته باشد، نذر واجد شرايط صحّت و انعقاد نيست.‏ (جامع‏المسائل، ج، س 2173.‏1) 8 - حضرت آيت الله العظمي نوري همداني مکتب سالار شهيدان حضرت ابي عبد الله عليه السلام، مکتب امر به معروف و نهي از منکر و چشمه جوشان ارزش‏هاي اسلامي است و تاريخ خونبار عاشورا هميشه با آفريدن حماسه ها و موج ها و با به حرکت در آوردن احساسات و عواطف، الهام بخش کليه نهضت ها و قيام هايي که عليه ظالمان و جباران روزگار صورت گرفته، بوده است.‏.‏.‏ اين خاطره به جوش آورنده خون‏هايي است که در دل علاقه مندان اين مکتب موج مي زند.‏ مخصوصا در جهان کنوني که دشمنان اسلام از اسلام سيلي خورده و منافع نامشروع خود را از دست رفته مي بينند، در فکر انتقام گرفتن از اسلام ناب محمدي هستند، لذا لازم است (شيعيان) با مراسم عزاداري کار زينبي بکنند يعني با منطق اسلام توام و از هرگونه حرکتي که اين دين مقدس را بي منطق قلمداد نمايد، منزه باشد و عزاداران محترم و متعهد به جاي اينكه قمه را فرق خود بكوبند در فكر آن باشند، قمه را بر سر دشمنان اسلام كه اراضي آنان را اشغال و در فكر تضعيف آنان مي باشند و منابع آنان را غارت و بالاخره هر روزي با ترفند جديدي حيات اسلامي آنان را به مخاطره مي اندازند، بكوبند.‏ (استفتاءات، ج 2، س 597.‏) 9 - حضرت آيت الله محمد صادق روحاني (حفظ الله تعالي) قمه زدن بسيار کار خوبي است و آشکارا زدن بر خوبي آن مي افزايد و چنانچه صدماتي مترتب بر آن شود بر ثواب آن افزوده مي گردد. از اموري که من حسرت مي خورم آنکه به اين عمل با اين عظمت موفق نشده ام و با ضعف مزاج و پيري ناتوان موفق نيستم بهرحال از عموم آقايان موفق به اين شعار مذهبي ملتمس دعايم پس از قمه زدن

پاسخ:
باسلام
نظر جنابعالي با مقداري تغيير وويرايش روي سايت قرار گرفت
14 | محمد | Iran - Qom | ١٢:٠٠ - ١٤ بهمن ١٣٨٧ |
بسم الله الرحمن الرحيم با اينكه ميدونم نظرم وارد سايتتون نميشه ولي يه سنگ تو تاريكي ميزنم شايد به هدف خورد!!!!!! آقاي هدايتي بايستى همونجور كه مسائل مورد بحث شيعه و سني را با استفاده از يك صاحب نظر از هر طرف مورد بررسي قرار مي دهند اين مسئله را هم بي طرفانه و با وجود دو نفر موافق و مخالف مورد بررسي قرار مي دادند. البته اين را هم نبايد فراموش كنيم كه كسي در ايران جرأت طرفداري از موضوع قمه زني و مباحثه با مخالف آن را ندارد و خارج از ايران هم اگر كسي صحبت كند ممنوع الورود به ايران مي شود و از اين بابت بايد به ايشون حق داد ولي با اين همه يا بايد بي طرفانه در مورد آن صحبت مي شد يا اصلاً نبايد مطرح مي گرديد. در مورد صحبت هاي آقاي قزويني هم اگر اين صحبت ها را به خاطر آنچه كه توهين به مراجع است زدند كه هيچ، ولي اگر به خاطر مخالفت با قمه زني زدند از ايشون انتظار نداشتم واقعاً اين عزاداري چه اشكالي در اون هست اين كه ميگن آسيب به بدن چه آسيبي به بدن وارد شده اگر فقط يك نفر در دنيا پيدا ميشد كه از اين بابت مرده بود و يا مرضي گرفته بود كه الان فيلمش و مصاحبش و عكساش كل تلويزيون ايران و جهان و اينترنت پر كرده بود در ضمن اصلاً دوست ندارم اين كار را با حجامت توجيه كنم چون معتقدم كه فقط بايد به نيت عشق به امام حسين عليه السلام اين عزاداري انجام بشه ولي از نظر علمي هم كلي روايت هستش كه پيغمبر هميشه سفارش به حجامت از ناحيه سر مي كردند و حجامت از اين ناحيه را درمان خيلي از مريضيها مي دانستند. اين را هم بگم در مورد شفا گرفتن خيلي از مريضها در اين عزاداري هم كسي جرأت اظهارش نداره كه فاتحش خوندس خلاصه همه جوره با اين عزاداري مخالفت ميشه. انشاءالله هر كس از ناآگاهي در مورد اين عزاداري امام حسين عليه السلام صحبت مي كنه و اظهار نظر مي كنه خدا به حق امام حسين عليه السلام هدايتش كنه ولي اگر از روي آگاهي و فقط به خاطر عناد با اين عزاداري ضد اين عمل صحبت مي كند انشاءالله حضرت اباالفضل العباس عليه السلام طوري بزنه تو كمرش كه دنيا هم حساب كار دستش بياد. روايتهايي در مورد حجامت در ناحيه سر: پيامبر اكرم (ص): حجامت سر داروي تمام دردهاست ; مگر مرگ. بحارالانوار ج 62 ص135........امام صادق عليه السلام فرمودند: پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله در سه نقطه بدن حجامت مي كردند: سر كه آن را شفابخش مي ناميدند. بين دو كتف كه آنرا نافع مي ناميدند و كمر كه آن را رها كننده مي ناميدند. بحارالانوارج62ص120و.......

پاسخ:
سال گذشته به هنگام سؤال از قمه زني جناب آقاي دكتر قزويني ضمن بيان مبناي موافقان و مخالفان، نظر خودشان را دادند ولي مشكل امسال جسارت تند به مراجع عظام تقليد و برخي از مسئولين حوزه هاي علميه بود كه زيبنده نبود در شبكه جهاني سلام مطرح شود و مطالبي كه در گوشه اي از ايران اتفاق افتاده در منظر ميليون ها بيننده در سراسر جهان بكشيم.
15 | عليييييييييييييييييييييييييييييييييي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٤ بهمن ١٣٨٧ |
با عرض سلام و خسته نباشيد. از تندي کامنت قبليم واقعا ازتون معذرت ميخوام. حلال کنيد. اما مرکز خبر حوزه روزنامه محلي نيست. به نظر منم هرکي بره از مرجع تقليد خودش بپرسه بهتره و شيعه هاي واقعي هم واسه ظهور اقا امام زمان دعا کنن. واسه همه مام دعا کنن. خدا نترسام مثل من از خداو روز قيامتش بترسن. اگه ممکنه کامنتو نزارين. التماس دعا. يا علي
در ضمن تو اون مقاله مفصلتون الله وکيلي منصفانه قضاوت کنيد و بدون هيچ مصلحت انديشي. اين حرفو به اقاي قزويني هم بگين. يا علي
16 | علي جوادي | Iran - Qom | ١٢:٠٠ - ١٤ بهمن ١٣٨٧ |
آقاي قزويني محترم! اينقدر سر مذهب وشبكه سلام منت نگذاريد... خيلي ها هستند فاضل وعالم كه جاي شما خدمت خدمت كنند .. وخيلي ها هستند از مراجع عظام گرفته تا متمكنين مالي كه به سلام كمك وياري برسانند... شما برويد به كارتان مشغول شويد احترام به اهل سنت.....

پاسخ:
برادر گرامي با سلام
1 - ما شكي نداريم كه شبكه سلام خدمات ارزنده اي به جهان تشيع كرده است ولي اين نبايد وسيله اهانت به مراجع عظام تقليد و به كار بردن سخنان ركيك باشد كه از ديدگاه امام صادق عليه السلام اهانت به مراجع ، اهانت به امام و خدا و در حد شرك مي باشد.
2 - اگر جنابعالي اين قدر درك داشتيد و سخنان جناب آقاي دكتر قزويني ملاحظه مي كرديد در مي يافتيد كه ايشان نه تنها به شبكه سلام منت ننهاده بلكه از نقش شبكه سلام تقدير كرده و تصريح كرده كه اين دست اندركاران شبكه سلام است كه منت دارند و اين بستر را فراهم ساخته اند كه ما بتوانيم خدمت به فرهنگ شيعه داشته باشيم
3 - لطفا بيان فرماييد كداميك از مراجع عظام تقليد شخصا به شبكه سلام كمك كرده اند.
4 - موضوع احترام به اهل سنت ، سيره ائمه عليهم السلام و بزرگان و فقهاي شيعه در طول تاريخ بوده حالا امثال جنابعالي قدرت درك آن را نداريد تقصير امثال ما چيست؟

گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج)
17 | محسن | Iran - Galleh Dār | ١٢:٠٠ - ١٤ بهمن ١٣٨٧ |
با سلام خدمت همه دوستان
من كاملا با آقاي دكتر قزويني موافقم. دو سه هفته اي هم مي شود كه شبكه سلام را ديگه نگاه نمي كنم. البته از دكتر قزويني هم خيلي ناراحت بودم چون فكر مي كردم ايشان در جريان هستند. من از آقاي هدايتي خواهش مي كنم از نظر بزرگان شيعه استفاده كند. واقعا من بعد از اين جريان قمه , زبانم نه تنها در برابر وهابيون بلكه در برابر مسيحيان و لائيكهايي كه گاهي با هم صحبت مي كنيم قفل شده است. به اميد توفيق همه خادمان به اسلام
18 | مرتضي احساني | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٤ بهمن ١٣٨٧ |
به نام خدا
ما بايد به اين مسئله توجه داشته باشيم كه انسان جايز الخطا است و آقاي هدايتي هم كه معصوم نيستند حالا يك اشتباهي شده است بنده تقاضا دارم كه بينندگان عزيز اين شبكه را ترك نكنند و همچنان به برنامه هاي آن توجه داشته باشند تا همه ي ما استفاده هاي لازم را ببريم .
shia12.mihanblog.com
19 | مرصاد | Iran - Qom | ١٢:٠٠ - ١٤ بهمن ١٣٨٧ |
با سلام و خسته نباشيد
خداوند به شما و آقاى دكتر قزوينى جزاى خير دهد
از موضعگيرى صريح و اهل بيتى شما هم صميمانه سپاسگزاريم
www.sistan.info
20 | مهرداد | Iran - Tabriz | ١٢:٠٠ - ١٤ بهمن ١٣٨٧ |
جناب دکتر قزويني با سلام خدمت شما استاد بزرگوار استاد عزيز ! از شما انتظار اين نمي رفت که بدين راحتي جناب هدايتي را زير پا له بفرماييد! مگر چه گفته اند! در همين مملکت سر همين قمه شيعه کشي راه مي اندازند آن وقت شما اين بزرگوار را زير سئوال مي بريد؟ شب قبر در مقابل امام حسين)ع( چه جوابي خواهيم داشت؟؟؟ ضمن تشکر از جناب هدايتي از ايشان تقاضا دارم که بر موضع خود تکيه کنند و از حرف حقي که زده اند باز نگردند و اين را يادشان بماند که اهل البيت ع خود ياور شيعيانشان هستند چرا که خداوند مومنين را سرپرستي مي کند و اين وعده اي است از خداي متعال که هيچ قدرتي بالاتر از او نيست . لذا از تحريم آقايان هيچ ترسي به دل راه ندهند ان شاا... جناب هدايتي دعاي آقا امام زمان عج پشتيبان شما باشد ان شاا... يا حق

پاسخ:
به نام خداوند مهربان
برادر گرامي با سلام وآرزوي موفقيت
اولا: شبكه سلام يك شبكه شيعي با رويكر دفاع از حريم ولايت و پاسخگويي به شبهات وهابيت است.
ثانيا: پخش موارد اختلاف ميان شيعيان موجب شادي مخالفان به ويژه وهابيت مي شود.
ثالثا: كساني اقدام به قمه زني براي امام حسين عليه السلام ميكنند قطعا نيت پاك و خالصانه اي نسبت به حضرت سيد الشهداء دارند ولي سوء استفاده اي كه وهابيت امروز بر ضد شيعه و فرهنگ اهل بيت عليهم السلام مي كنند قابل اغماض نيست.
مسلمانان صدر اسلام به رسول اكرم (ص) مي گفتند (راعنا) يعني ما را مورد عنايت قرار بده و به ما فرصت تفكر در دستورات خويش عنايت كن ولي يهوديان از اين كلمه سوء استفاده مي كردند و از اين كلمه معناي حماقت اراده كرده و به ساحت مقدس رسول اكرم (ص) جسارت مي كردند ولذا قرآن در آيه 104 سوره بقره به مسلمانان شديدا دستور مي دهد: (لا تقولوا راعنا وقولوا انظرنا) كلمه راعنا استعمال نكنيد و به جاي آن كلمه انظرنا به كار ببريد تا مخالفان از اين جمله شما بهره برداري خلاف نكنند.
گذشته از اين كه برخي از مراجع عظام تقليد همانند حضرت آيت الله العظمي تبريزي معتقد هستند كه قمه زني از مصاديق جزع به حساب نمي آيد.
رابعا: اگر بنا هست بحث قمه زني در يك شبكه اي افتخارش نشر فرهنگ شيعه است مطرح شود ، بايد به صورت كاملا بي طرفانه باشد و نظريه موافقان و مخالفان قمه زني به صورت شفاف براي بينندگان نقل شود و حال آن كه در نقل فتاواي فقهاي شيعه اين بي طرفي رعايت نشد زيرا:
1 - نظريه مخالفان قمه زني مطرح نشد.
2 - نظريه آيت الله العظمي نائيني به صورت تحريف شده نقل شد.
3 - از مراجع عظام تقليد همانند حضرات آيات عظام اراكي، خوئي و تبريزي به عنوان موافق قمه زني مطرح شد و حال آن كه آخرين نظريه اين سه بزرگوار حرمت و عدم جواز قمه زني بود.
خامسا: جناب آقاي هدايتي با حمايت از موافقان قمه زني به مراجع عظام تقليد كه مخالف قمه زني هستند با ركيك ترين عبارت جسارت كرد كه به هيچ وجهي قابل توجيه نيست حتي مؤسسان و همه دست اندر كاران شبكه سلام به ايشان اعتراض شديد كردند .
وقتي ما احترام مراجع عظام را رعايت نكنيم نبايد انتظار داشته باشيم كه ديگران احترام مراجع ما را حفظ كنند.
علاوه بر اين كه در حديث مقبوله عمر بن حنظله امام صادق عليه السلام مي فرمايند: جسارت به مراجع تقليد را ، جسارت به ائمه عليهم السلام و جسارت به خداوند و در حد شرك به خدا هست. رجوع شود به تهذيب شيخ طوسي ج 6 ص 301 ح 845.
مديريت مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج)
21 | سلمان علوي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٤ بهمن ١٣٨٧ |
سلام بنده خودم برنامه مورد بحث آقاي هدايتي را نديده ام اما نسبت به برخي اظهار نظرات دوستان، نظر شخصي خود را عرض مي کنم: 1- چندين بار در همين سايت عرض کرده ام که آقاي قزويني را بعنوان علامه اميني زمان حاضر مي دانم ولي حرف و نظر شخصي ايشان براي بنده حجت نيست. 2- به نظر مي رسد سايت حضرت ولي عصر سلام الله عليه و مديران آن براي قرار دادن مطلب حاضر (که به نظر من يکي از مهمترين مطالب خبري آن از بدو تاسيس است) بحث و تبادل نظر زيادي انجام داده اند و در نهايت اعلام حمايت قاطع از نظام جمهوري اسلامي را ( که قطعاً مبتني بر اعتقادات مي دانند) مهمتر از القاي اختلاف بين دوستان اميرالمومنين سلام الله عليه (البته با وزني که شبکه سلام بين همه مسلمانان پيدا کرده است) در بين عوام، تشخيص داده اند و البته بايد نسبت به اين انتخاب نزد حضرت مولا پاسخگو باشند. ( بدليل اهميت اين خبر نمي دانم مثلاً نظر برخي مراجع را نسبت به درج اين خبر جويا شده ايد يا نه. چون اين خبر حداقل براي حقير بسيار تکان دهنده بود) 3- چه آقاي قزويني در شبکه سلام حاضر باشند و چه نه، بنده همچنان از مطالب علمي و مستند ايشان در دفاع از اهل بيت عليهم السلام استفاده خواهم نمود و ذره اي از ارادت بنده به ايشان کم نخواهد شد. 4- چه آقاي قزويني در شبکه سلام حاضر باشند و چه نه، بنده همچنان شبکه سلام را بعنوان مدافع اهل بيت عليهم السلام و ناشر ذکر امام عصر سلام الله عليه از صميم قلب دوست دارم و از مطالب مفيد آن استفاده خواهم نمود. 5- فقط يک گلايه از آقاي قزويني؛ ايشان پاسخ بسيار علمي و کوبنده به اظهارات آقاي واعظ زاده بيان نمودند ولي چرا ايشان اعلام نکردند که "اگر در نظام جمهوري اسلامي باز هم کسي مرتکب چنين اظهاراتي (که توهين آشکار به شيعيان بود) شود ديگر در حوزه هاي آن تدريس نخواهم کرد (مشابه آنچه به شبکه سلام فرمودند)"

پاسخ:
با سلام
برادر گرامي و مهمان دائمي عزيز
1 - بهتر بود كه سخنان جناب آقاي هدايتي را مي ديديد و بعد اظهار نظر مي فرموديد.
2 - ضمن تشكر از اظهار نظر جنابعالي نسبت به جناب آقاي قزويني ، يقين بدانيد كه بعد از مشورت با برخي از مراجع عظام تقليد جناب آقاي دكتر قزويني انتقاد تند خود را در شبكه سلام مطرح فرمودند و سپس روي سايت قرار گرفت.
3 - شكي نيست كه شبكه سلام قائم به يك نفر نيست ولي اگر دقت داشته باشيد سخنان جناب آقاي هدايتي مورد اعتراض مؤسسان و دست اندر كاران شبكه سلام و تمام كساني كه برنامه آنان تاثير گذار در شبكه سلام هست ، مي باشد.
اگر چنان كه تهيه كنندگان برنامه همكاري نكنند و سخنرانان تاثير گذار همانند حضرات آقايان دكتر انصاري ، دكتر فقيهي، دكتر قزويني و... از شبكه سلام كناره گيري كنند جنابعالي به كدام برنامه دلخوش مي كنيد؟
4 - تاثير گذاري شبكه سلام عمدتا به خاطر دوري از تنشهاي سياسي و پرداختن به مطالب خاص فرهنگ اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام مي باشد و اگر چنان كه اين روش تغيير يابد ، شبكه سلام قطعا بسياري از بينندگان خود را از دست خواهد داد و اين انتقاد تند جناب آقاي دكتر قزويني به خاطر اين است كه كار بدانجا كشيده نشود و اگر اشتباهاتي صورت گرفته سريعا اصلاح شود.
5 - نسبت به گلايه شما بايد توجه داشته باشيد
اولا: كه جناب آقاي دكتر قزويني مطابق آن چه تشخيص مي دهند و توان دارند در برابر شبهات ضد شيعي اقدام مي كنند ، چه از ناحيه وهابي ها و چه وهابي زده ها باشد.
ثانيا: امثال آقاي واعظ زاده ارتباطي به حوزه علميه ندارند .
ثالثا: پاسخ جناب آقاي دكتر قزويني به واعظ زاده ،بنا به در خواست مدير وقت حوزه علميه قم انجام گرفت و اولين بار در روزنامه ويژه حوزه علميه قم (افق حوزه) به چاپ رسيد.
رابعا: موضوع امر به معروف و نهي از منكر تابع چگونگي تاثير گذاري آمر و ناهي در محل مي باشد و مطابق همين موضوع جناب آقاي قزويني اين انتقاد را مطرح فرمودند.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات

22 | محمد علي | Kazakhstan - Nursultan | ١٢:٠٠ - ١٤ بهمن ١٣٨٧ |
سلام دوستان راستش من نمي دونم آقاي هدايتي چي گفتن ولي اينطور كه معلومه جاي گفتن اين حرفها توي يه شبكه جهاني كه همين طوري از داخل و خارج هزار تا دوست و دشمن داره جايز نيست ولي قابله گذشت هست!!!
بهتره دوستان صبر داشته باشن ( ان الله مع الصابرين ) و اين مطلب رو اونقدر گونده نكنن. انشاالله بچه هاي شبكه سلام هم بيشتر دقت كنن تا اين شبكه خوب بازيچه دست دشمنان اهل بيت قرار نگيره.
يا علي
23 | شيخ عبدالحسين | United Kingdom - Wembley | ١٢:٠٠ - ١٥ بهمن ١٣٨٧ |
بسمه تعالي شانه با سلام خوب نيست وقتي از چيزي خبر نداريد اظهار نظر کنيد. البته از اين دست اظهار نظرات بدون اطلاع از شما کم ديده نشده است. در جواب پيام شماره چهارچنين نوشته ايد: وعلاوه بر اين كه عبارتي كه از آن آقا نقل كرد ونقل مي كنيد كاملا اشتباه و بهتان است و در برخي از روزنامه محلي خلاف نقل كردند و فرداي قيامت همه بايد پاسخگو باشند . اگر فيلم سخنراني ايشان را نديده ايد و نمي دانيد، سکوت کنيد و به خاطر ندانستن خود به ديگران تهمت نزنيد. اين شما هستيد که بايد در قيامت در اين رابطه جوابگو باشيد! اما براي اينکه اوج بي اطلاعي شما براي دوستان روشن شود، ده آدرس ذکر مي کنيم تا دوستان متوجه ندانستن يا غرض ورزي شما شده و قضاوت نمايند که آيا روزنامه کيهان و رسالت و اطلاعات و...روزنامه محلي هستند، يا خبرگزاري هاي رسمي و مهم اين کشور دروغ بافته اند و کسي عکس العملي نشان نداده است؟ کلام ؟؟؟ مبني بر اينکه هيچ مرجع تقليدي قمه زني را جايز نمي داند(و شما به زور سعي داريد نشان دهيد که اين بهتان است و ايشان چنين چيزي نگفته اند!)در تمام اين آدرس ها آمده است: خبرگزاري فارس، 5/10/87 ، شماره: 8710050323 : http://www1.farsnews.com/newstext.php?nn=8710050323 خبرگزاري جمهوري اسلامي، 3/10/87: http://www2.irna.ir/fa/news/view/line-7/8710034163115044.htm خبرگزاري رسا، 2/10/87: http://www.rasanews.com/Negaresh_Site/Fullstory/?Id=43629 روزنامه رسالت، سه شنبه 3/10/87، شماره 6604: http://www.magiran.com/npview.asp?ID=1771546 روزنامه اطلاعات، يکشنبه 8/10/87، شماره 24372: http://www.ettelaat.com/new/index.asp?dname=2008%5C12%5C12-28%5C0.htm&storytitle=%D9%8A???%208%20? روزنامه کيهان: http://www.kayhannews.ir/Detail.aspx?cid=2910 روزنامه خراسان: http://www.khorasannews..com/page.aspx?snm17163-12 پايگاه اطلاع رساني استانداري قم، 4/10/87: http://www.qomweb.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=1407%3A1387-10-04-08-16-19&catid=1%3Alatest-news〈=fa سايت تبيان، قسمت اخبار حوزه، سه شنبه 3/10/87: http://www.tebyan.net/hawzah/hawzahnews/2008/12/23/81720.html البرز نيوز، 5/10/87، کد خبر:6105: http://alborznews.net/pages/?cid=6105 توجه داشته باشيد که عدم درج اين پيام در اين صفحه بيانگر ضعف شما و نپذيرفتن حق و اشتباه توسط شما خواهد بود.

پاسخ:
باسمه تعالي
برادر بزرگوار آن چه كه از ايشان نقل شد عين عبارت او كه طي تماس تلفني اظهار داشتند و هم چنين هنگام نوشتن اين پاسخ (15/ 11/ 87) براي مرتبه دوم با ايشان تماس گرفته شد ضمن تاييد سخن قبلي خود فرمودند:
آنهايي كه اين مطلب را نقل كرده اند سخن مرا تحريف كرده اند و برداشت نادرست خود را نقل كرده اند نوار صحبت من موجود است . و چند روز قبل نيز خبر گزاري ها مطلب نادرستي در رابطه با رئيس جمهور كه نتيجه برداشت آنان از سخنان بود نقل كردند.
و آن چه كه من گفته ام اين است: بر فرض اين كه قائل به جواز شويم اگر عنوان ثانوي پيدا كند كه موجب هتك حرمت به اسلام شود، هيچ مرجعي جايز نمي داند.
برادر عزيز وقتي صاحب سخن زنده است و مي گويد من چنين حرفي نزده ام روي چه اصلي شما اصرار مي ورزيد .
نوشته همه خبرگزاري ها كه به اعلام يك خبر گزاري بر مي گردد كه مشخص نيست روي چه انگيزه و هدفي اين چنين برداشتي كرده و آن را منتشر كرده است !!! ؟؟؟
مگر نه اين است كه امام كاظم عليه السلام فرمود: (كذب سمعك وبصرك عن أخيك فإن شهد عندك خمسون قسامة) اگر پنجاه نفر بر ضد كسي شهادت با سوگند دادند ولي خود او انكار كرد، وظيفه شما اين است كه تمامي آن شاهدان را تكذيب و سخن وي را تصديق كنيد.
گروه پاسخ به شبهات
24 | علي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٥ بهمن ١٣٨٧ |
من هم حرفاي آقاي هدايتي رو شنيدم هم الان اين اخطار رو ديدم ولي نظري نميدم چون حضرت علامه قزويني بالاخره ايران هستند و نميتونن حركتي مخالف نظام بكنن و حرفي عليه نظام بزنن و دفاعشون از نظام طبيعي هست براي همين به ايشون خرده نميگيرم ولي فقط يك سوال دارم و اون اين كه چرا سايت tatbir.com كه براي دفاع از سنت قمه زني تاسيس شده رو امسال فيلتر كردند؟؟؟؟؟تو اين سايت به طور كاملا مستند تمامي فتاواي كبار علما و مراجع شيعه با عكس دستخط اونها آورده شده و به تهمتهايي كه به بعضي از مراجع عظام مثل آيت االه العظمي سيد ابوالحسن اصفهاني و آيت الله العظمي حكيم-رحمت الله عليهما- زده شده و فتواي دروغ ازشون نقل شده با مدرك پاسخ داده شده و فتواي مراجع عظام مبني بر عدم نفوذ حكم حاكم شرعي در قضيه شعائر امام حسين با عكس دستخط آورده شده و مطالب بسيار مفيد ديگه كه حالا نميدونم چرا امسال فيلتر شده...يعني قمه زني و عزاداري امام حسين اينقدر ديگه براي نظام ضرر و خطر داره كه حتي سايتي رو كه براي دفاع از اون تاسيس شده مثل سايتهاي گروههاي كثيف ضد انقلاب و ضد نظام فيلتر ميكنن؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ:
به نام خداوند
برادر گرامي در سايت تطبير نظر مراجع عظام تقليد به صورت بي طرفانه مطرح نشده است ان شاء الله كاري كه اين مؤسسه در رابطه با قمه زني انجام داده روي سايت قرار خواهد داد آن گاه همه متوجه خواهند شد نظر مراجع عظامي كه مردم از آنان تقليد مي كنند در گذشته وفعل چه بوده است؟
اما نسبت به حضرت آيت الله العظمي ابوالحسن اصفهاني، عين صحبت حضرت آيت الله العظمي بهجت و دستخط ايشان در سايتهاي مختلف موجود است كه ايشان تا آخر عمرشان از حرمت قمه زني عدول نكرده بودند و شما مي توانيد سخن اين مرجع بزرگوار را در كنار استدلال سايت تطبير، كنار هم گذاشته و قضاوت فرماييد.
موضع فيلتر شدن و يا نشدن، تابع قوانين خاص خودش مي باشد.
25 | دوست دار شيعه هاي جهان | Iran - Qom | ١٢:٠٠ - ١٥ بهمن ١٣٨٧ |
باعرض سلام وخسته نباشيد خدمت دستنكاران سايت ولي عصر وخدمت دكتر قزويني. شبكه سلام ثابت كرده است كه شبكه اي است در دفاع از اهل البيت عصمت وطهارت است واز شيعيان. سخنان اقاى هدايتي هم دفاع از شيعيان داخل ايران بود كه بطور فجيع در حلقه محاصره هستند خصوصاً قمه زنها كه نيروهاى يگان ويژه در اصفهان آنها را با انواع اقسام روشها (گاز اشك آور، آتش، سنگ، تيراندازي و....) مورد هجوم قرار داده وباعث كشتن چند تن شدند وخيلي ها را به زندان اندختند وهيچكس از حال بعضيشان خبرى ندارد ودر قم خيلى از شيعه هاى كه تنها به دليل قمه زدن انها را به زندان مي اندزند به شكل فجيع به خانه هاى انها حمل مي كنند. هيچ كس هيچى نمي گويد مگر اينها شيعيه علي عليه السلام نسيتند چرا با انها اين رفت مي شود در ايران در قم واصفهان مهد تشيّع وهيچ كدام از مراجع تقليد به سخن لب نمي گشايد. اما در مورد غزه همشان بيانيه صادر مي كنند حرف مي زند دم از اسلام وتدين حقوق بشر وخدا وپيامبر مي زنند. در مورد شيعه هاى بارچنار كه در حلقه محاصره نيروهاى طالبان به سر مى برند هر روز عده اى از انها بطور فجيع به شهادت مى رسانند در حسرت اين هستيم كه يكى از مراجع عظام اشاره اى به آن كند غير از آيت الله العظمى صافى حفظه الله كه در درس خارجشون به اين ماجرا اشاره كردند. اما مراجعي كه مخالف با عزادارى سيد الشهداء صلوات الله عليه هستند هر روز به ماجرا غزه وفلسطين اشاره مي كنند ودين اين گونه نشان مى دهند كه مرگ بر اسرائيل مرگ بر امريكا همين همين هيمن. پاراچنار پاکستان غزه دوم نيروهاي طالبان تنها در يک حمله 600 تن از شيعيان پاراچنار را به شهادت رسانده‌اند و در يک اقدام بي‌سابقه به قطع دستان کودکان خردسال مبادرت نموده‌اند شيعيان پاکستان هم مسلمانند! بي توجهي صداوسيما به شيعه کشي در پاکستان درباره فاجعه غزه علاوه بر دولت و مردم ايران دنياي عرب و برخي از دولتهاي عربي ، جهان اسلام و حتي بسياري از ملتهاي غيرمسلمان حساسند، اما شيعيان پاکستان،افغانستان و عراق جز جمهوري اسلامي پشتيبان ديگري ندارد. http://www.shia-news.com/ چرا هيچ كس حرف نمي زنه؟! انشاء الله با ظهور آقا حجت بن الحسن روحى وأرواح العالمين لتراب مقدمه الفداء دست خيلى ها رو خواهد شد.

پاسخ:
برادر گرامي
باسلام
اولا: اكثريت شيعيان ايران پس از اعلام حرمت قمه زني از طرف مراجع عظام تقليد بويژه حضرات آيات عظام امام راحل، اراكي، خوئي و تبريزي و... قمه زني را تعطيل و يا حد اقل در داخل منازل و پشت درهاي بسته انجام مي دهند.
ثانيا: اگر در گوشه ايران مثلا اصفهان يك اتفاقي مي افتد نبايد به يك شبكه جهاني كه ميليون ها بيننده در سراسر جهان دارد كشيده شود.
ثالثا: به تعبير جناب آقاي هدايتي قانون هركشور محترم بوده و لازم الاجراء است اگر افرادي در اصفهان و يا جاي ديگر كار خلاف قانون انجام داده اند مطابق قانون با آنان برخورد خواهد شد و اگر خلاف قانون انجام نداده اند مي توانند براي احقاق حقوق خودشان به مراكزي كه به برخوردهاي خلاف قانون مجريان و مسئولين رسيدگي مي كنند مراجع كنند.
رابعا: اگر قمه زني آقايان مطابق نظر مرجع تقليد خودشان بوده ، قطعا هم از قمه زدن و هم از برخوردهاي تندي كه با آنان شده پاداش خواهند گرفت و اگر خلاف نظر مرجع تقليد خودشان عمل كرده اند قطعا نه پاداشي دارند و نه حق اعتراض.
خامسا: بحث قتل عام شيعيان در پاراچنار پاكستان يك امر ديگري است كه برخي از مراجع تقليد همانند آيت الله العظمي صافي گلپايگاني فرمودند كه شيعيان پاراچنار از مسلمانان غزه مظلوم تر هستند و ما هم معتقد هستيم كه بايد براي رفع مشكلات آنان اقدام اساسي شود.
26 | ُسلمان علوي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٥ بهمن ١٣٨٧ |
سلام خدمت شما
1-عرض کردم که برنامه مذکور آقاي هدايتي را نديدم ولي اگر نسبت به ساحت مراجع بي احترامي شده است حتما و يقينا کاري مخالف رضاي حضرت ولي عصر ارواحنا فداه انجام شده است.
2-نظراتي که از طرف حقير ابراز شد در دفاع از آقاي هدايتي نبود ولي نسبت به علني کردن اين انتقاد (به دليل ظاهر شدن اختلاف بين خدمتگزاران حضرت ولي عصر سلام الله عليه) گلايه داشتم.
3-وقتي که قرار دادن اين مطلب در سايت با نظر مراجع بوده پس منطبق بر حجتي بوده است و لذا از نظر اصولي ، ايرادي بر آن وارد نيست (والله اعلم)
4-از پاسخگويي شما بسيار متشکرم و ان شاء الله در خدمتگزاري به آستان مقدس حضرت صاحب الزمان پايدار باشيد.
27 | احمد | Iran - Qom | ١٢:٠٠ - ١٥ بهمن ١٣٨٧ |
با تشكر فراوان از استاد قزويني و جناب آقاي هدايتي ! به نظر من مسائل اين چنيني كه سبب تفرقه و اختلاف در ميان شيعيان مي شود ، اصلاً‌ نبايد در شبكه سلام و حتي در سايت مؤسسه ولي عصر عج مطرح شود . شبكه سلام و سايت شما ، پناهگاه شيعيان در دفاع از اهل بيت عليهم السلام است . درست است كه آقاي هدايتي حق نداشت كه اين چنين تند به مسائل اختلافي بپردارد ؛ اما جناب قزويني نيز نبايد تند تر از آن براي خوشامدي ... اختلاف خود را با شبكه سلام رسانه‌اي مي‌كرد . از آقاي قزويني كه خود را مدافع اهل بيت عليهم السلام مي‌داند ، انتظار بيشتري داشتيم . آقاي قزويني فكر نكند كه اگر در شبكه سلام حاضر نشد ، در اين سنگر كسي نمي‌تواند جاي او را پر كند . حضور در شبكه سلام بايد براي امثال قزويني افتخار و صد البته انجام وظيفه باشد ، نه اين كه به هر بهانه‌اي قهر و سنگر را خالي كند . جناب قزويني ! شما فرزند حضرت زهرا سلام الله عليها هستيد و وظيفه داريد كه در هر صورت از آن حضرت و حق غصب شده وي دفاع كنيد نه اين كه به خاطر فشارهاي داخلي و يا به خاطر به دست آوردن قلب بعضي ها ، سنگر را رها كنيد . موقعيتي كه الآن شما در شبكه سلام داريد ، آرزوي ديرينه شيعه در طول تاريخ بوده است ؛ پس چنين موقعيت گرانبها را به خاطر مسائل پيش پا افتاده‌اي مثل قمه زني و ... از دست ندهيد كه قطعاً‌ در غير اين صورت در قيامت بايد پاسخگوي اهل بيت عليهم السلام باشيد .

پاسخ:
باسمه تعالي
برادر گرامي بحث جناب آقاي دكتر قزويني در انتقاد تند به شبكه سلام ارتباطي به آن شكل به قمه زني نداشته است بلكه آن چه كه ايشان را تحت تاثير قرار داد جسارت تند و دور از انتظار جناب آقاي هدايتي به مراجع عظام تقليد بود كه براي امثال جناب قزويني قابل تحمل نبوده و نخواهد بود.
البته مشابه اين تعابير از جناب آقاي هدايتي سال گذشته مطرح شد و موجب تعطيلي حدود سه برنامه زنده جناب آقاي دكتر قزويني گرديد و با توجه به قول ها و تعهدها كه تكرار نخواهد شد برنامه ها آغاز گرديد ولي متاسفان امسال با تعابير خيلي تندتري به ساحت مراجع عظام تقليد و افراد محترم ديگر جسارت شد نه تنها آقاي دكتر قزويني بلكه مؤسسان و دست اندركاران شبكه سلام از اين عملكرد ناراحت و اعتراض شديد داشتند.
و هدف نهايي از ابن برخوردهاي تند اصلاح اساسي است نه خداي ناكرده تعطيلي برنامه هاي سلام.
آري بي پرده مي گوييم و از گفته خود نيز خرسنديم كه اگر روزي شبكه سلام به مركز اهانت به مراجع عظام تقليد باشد چه بهتر كه تعطيل شود.
28 | جواد بيدگلي | Iran - Qom | ١٢:٠٠ - ١٦ بهمن ١٣٨٧ |
با سلام به شما وهمه دوستان عزيز. برادران گرامي! اين همه حرف ونظر براي چه؟ خوب رك وراست وصراحتا بگوئيد كه: يا ... آقاي قزويني را تهديد به عدم همكاري با شبكه سلام كردند. يا ... ايشان ترسيدند. كونوا احرارا في دنياكم... والسلام.

پاسخ:

به نام خدا

با سلام

1 - تهديدي و ترسي در ميان نيست بلکه تکليف شرعي است اين افتخار براي جناب آقاي دکتر قزويني بس است که بارها در شبکه سلام اعلام کرده اند که من به عنوان يک تکليف شرعي و اجب ، در شبکه سلام حضور دارم و اگر چنان که روزي مسئولين نظام جمهوري اسلامي اعلام کنند که استفاده شما از فضا و امکانان جمهوري اسلامي به صلاح نيست ، من روزهاي پنج شنبه به يکي از کشورهاي همسايه مسافرت نموده و پس از اجراي برنامه به ايران برمي گردم.

2 - سال گذشته به خاطر برخي از تندي ها حدود 2 ماه جناب آقاي دکتر قزويني برنامه هاي خود را تعطيل کردند و برخي از بزرگوران دست اندرکار شبکه سلام قول دادند که ديگر اين تندي ها تکرار نخواهد شد و ايشان برنامه خود را شروع نمودند. ولي متاسفانه امسال تندي هاي شديد تري نسبت صورت گرفت که براي ايشان قابل تحمل نبود.

3 - در شرائط فعلي غير از آقاي دکتر قزويني ، ديگر شخصيتهاي برجسته همانند جناب آقاي دکتر انصاري ،جناب آقاي دکتر فقيهي و حتي جناب آقاي دکتر صحافي که در امريکا هستند نيز اعلام فرموه که اگر چنان که اين تندي ها ادامه داشته باشد حاضر به همکاري نيستند. ومهم تر از همه ، تهيه کنندگان برنامه هاي شبکه سلام در داخل کشور نيز اعلام نموده اند که با استمرار تندي ها، همکاري خود را قطع خواهند نمود.

4 - با توجه به نقش فعال و اساسي که شبکه سلام در معرفي و گسترس فرهنگ شيعه در سراسر جهان دارد ، هدف اصلي از سخنان جناب آقاي دکتر قزويني اصلاح امور و ترک قضايايي است که به صلاح جهان تشيع نيست که الحمدلله تا حدود زيادي موفق بوده است.

گروه پاسخ به شبهات

29 | شيخ عبدالحسين | United Kingdom - Wembley | ١٢:٠٠ - ١٧ بهمن ١٣٨٧ |
بسم الله الرحمن الرحيم با سلام، در ايميلي که ارسال کرديد عنوان نموديد که آقاي قزويني خود جواب پيام ديگر مرا خواهند داد و تا پاسخگويي ايشان از علني کردن مطلب معذوريم، البته کاملا واضح است که چرا اين پيام بر خلاف برخي پيامها تاييد نمي شود تا با فاصله جوابش داده شود! اما مهم نيست. پيام ديگري را حدودا 25 ساعت قبل(اکنون شب جمعه است، ساعت يک و نيم بامداد)برايتان ارسال کردم که پاسخ جواب شما به پيام 27 بنده بوده است. اما اين پيام نيز تاييد نشده است. اين را هم آقاي قزويني بايد جواب دهند؟ يا مطلبي است که تنها اشتباه شما را تذکر داده است؟

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
به خاطر حساسيت موضوع اين خبر و طبق درخواست خود جناب دکتر قزويني ، تمامي مطالبي که در ذيل اين خبر (اخطار تند ...) مطرح شده است ، جمع آوري شده تا به نظر ايشان برسد و در صورت ناقص بودن جواب بخش پاسخ به شبهات خود ايشان پاسخگو باشند .
هر دو نظر شما در ذيل همين خبر بود ؛ و به همين جهت علني کردن آن با مدتي زمان همراه شد ؛
پاسخ به نظر شما در روز 25 داده شده و بر روي سايت علني نيز شده است .
پاسخ سوال شما در روز 26 نيز به ايميل شما ارسال شده است . بهتر است قبل از نوشتن اينگونه نظرات ، سري به بخش نظرات سايت و ايميل شخصي خود زده و سپس ابراز نظر نماييد
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
30 | مهرداد | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٧ بهمن ١٣٨٧ |

جنابان بدانند:
کار اهل البيت روي زمين نمي ماند .


يا حق
31 | بنده خدا | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٧ اسفند ١٣٨٧ |
سلام خدمت اقاي دكتر قزويني از اينكه به فكر اتحاد اسلامي و احترام گذاشتن به عقايد ديگران هستيد متشكرم من كه خودم اهل تسنن هستم در شبكه يك تلويزيون ايران در چند سال پيش ديدم كه با گذاشتن يك برنامه كه بين سنيان و شيعيان به سخنراني يك استاد دانشگاه كه شيعه هم بود و من اسم او را نميدانم او به همه گفت كه سنيان هم دوازده امام را قبول دارند و سنيان حاظر هم اين حرف را تعيد كردند حال شما قضاوت كنيد كه چرا ادمهاي مثل اين شخص به نام خروس در ايران به ابوبكر و غيره كه ابوبكر پدر عايشه يعني پدر خانم حضرت محمد(ص) بود لعنت ميفرستاد و در نرم افزار قراني صبا در ايران خود شما گفتيد كه طبق گفته قران با اينكه اسمي برده نشده ولي منظور فرار حضرت محمد (ص) و ابوبكر از مكه به مدينه و رفتن به غار ثور و بودن ان دو به مدت سه روز و تخم گذاشتن پرنده و تار عنكبوت در دهان غار ولي باز هم به ابوبكر توهين ميكنند و در مورد امام زمان هم سري به سايت حوزه علميه قوم بزنيد كه در انجا گفته شده كه در فرقه هاي شيعه و سني هر كدام شخصي را امام زمان ميدانند كه من اسم انها را نميبرم خودتان در سايت ميتوانيد ببينيد ولي در انتهاميبينيم كه همه يك چيز ميگوييم بيشتر سنيان با شيعيان ازدواج كرده اند و هيچ اختلافي با هم ندارند حال وقتي اين شخص كفر ميگويد حتي ان شيعه عالم هم او را لعنت ميكند وقتي وهابيت خود را جزو سني ميداند ما انها را قبول نداريم ولي وقتي فرقه علي اللهي باعث بي ابروي شيعه ميشود شما نيز انها را قبول نداريد پس حساب مسلمانان از جاهلان جداست بايد اسلام ناب محمدي را تبليغ كرد خدا در روز قيامت حساب اين روزها را كه ما اسلام را اينطور نگهداشتيم به ما ميدهد واي بر ما مسلمانان كه كارمان به جايي كشيد كه مسيحيان فيلمهاي اختلاف بين اين دو فرقه را نشان دنيا ميدهند ما از انها هم كمتر شديم حال شيطان در كار خود به ما مسلمانان ميخندد متاسفم

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
1- ما نبايد رفتار تفرقه افكنانه گروهي را كه در هر دو مذهب موجود هستند ، سيره و روش اصل مذهب قلمداد كنيم ، و به همين سبب گروهي از سخنرانان (از هر دو مذهب)‌ مدتي حبس و يا ممنوع المنبر بوده اند !
2- در مورد ماجراي غار ، درست است كه اهل سنت اين مطلب را فضيلتي براي ابوبكر مي دانند ، اما به عنوان تحقيقي علمي بهتر است بدانيد كه اهل سنت اقرار كرده اند كه ابوبكر نه به خواست رسول خدا (ص) و بلكه بدون اطلاع آن حضرت به دنبال ايشان روان شد :
احمد بن حنبل و بسياري از علماي اهل سنت اين روايت را نقل مي کنند که :
(عباس بن عبد المطلب) قَالَ وَشَرَى عَلِيٌّ نَفْسَهُ لَبِسَ ثَوْبَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ثُمَّ نَامَ مَكَانَهُ قَالَ وَكَانَ الْمُشْرِكُونَ يَرْمُونَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَجَاءَ أَبُو بَكْرٍ وَعَلِيٌّ نَائِمٌ قَالَ وَأَبُو بَكْرٍ يَحْسَبُ أَنَّهُ نَبِيُّ اللَّهِ قَالَ فَقَالَ يَا نَبِيَّ اللَّهِ قَالَ فَقَالَ لَهُ عَلِيٌّ إِنَّ نَبِيَّ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَدْ انْطَلَقَ نَحْوَ بِئْرِ مَيْمُونٍ فَأَدْرِكْهُ قَالَ فَانْطَلَقَ أَبُو بَكْرٍ فَدَخَلَ مَعَهُ الْغَارَ....
مسند احمد بن حنبل ج 1 ، ص 331 ، باب مسند عبد الله بن عباس بن عبد المطلب ، چاپ :دار الصادر – بيروت ؛ المستدرک علي الصحيحين ج3 ، ص 133 ، کتاب معرفة الصحابة باب فضائل علي بن أبي طالب باب جمع النبي صلي الله عليه و آله و سلم اهل بيته و قرأ آية التطهير ، چاپ دار المعرفة – بيروت ؛ فضائل الصحابة ج 2 ، ص 684 ، ح 1168.
عباس بن عبد المطلب مي گويد : علي صلوات الله و سلامه عليه ( جانش را درطبق اخلاص گذاشته و ) آماده شد تا جانش را در راه خدا فداي رسول خدا صلي الله عليه و آله وسلم کند ، لباس پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله وسلم را پوشيد و درجاي آن حضرت خوابيد . ابن عباس مي گويد : مشرکين دنبال رسول خدا مي گشتند ، پس أبي بکر آمد و گمان کرد که اين شخصي که در اين مکان خوابيده است پيامبر خداست پس او را صدا زد : اي پيامبر خدا.... در اين هنگام علي عليه السلام به او فرمود : پيامبر خدا به طرف چاه ميمون رفته است اگر با او کاري داري به دنبالش برو.
پس ابي بکر به طرف چاه ميمون رفت و به پيامبر اکرم رسيد و با ايشان داخل در غار گرديد .
شيخ ابوهاشم بن صباغ مالکي نيز مي گويد :
«فأمر رسول الله علياً فنام علي فراشه و خشي إبن أبي قحافة أن يدل القوم عليه فأخذه معه و مضي إلي الغار»
النور و البرهان باب « قم فأنذر» و «فاصدع بما تؤمر»
پيامبراکرم صلي الله عليه و آله وسلم به علي عليه السلا م امر کردند که در آن شب در جاي ايشان بخوابد و ايشان هم اطاعت نمود اما ترسيدند که ابي بکر جاي ايشان را به مشرکين نشان دهد بخاطر همين او را با خود به غار بردند .
البته اگر اين مطلب در سي دي صبا ذكر نشده است ، شايد به خاطر اختلافي بود كه در صورت ذكر اين حقيقت به دنبال خويش به همراه مي داشت ؛ جداي از اينكه اهميت ذكر نشدن اين مطلب در يك سي دي كه مخصوص كودكان است ، به اندازه ذكر نشدن فضيلت امير مومنان در غدير خم ، در صحيح بخاري و مسلم و بسياري از كتب معتبر اهل سنت نيست !!! (با اينكه ماجراي غدير خم نيز از مسلمات تاريخي اسلام است)
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
32 | ملا زماني | United States - New York | ١٢:٠٠ - ٢٢ اسفند ١٣٨٧ |
بسمه تعالى آغا ما جواب ميخواهيم با اين بر و اون بر زدن خودترا نميتواني از چنگ علماي تيزبين خلاص كني. آغاي قزويني بمن بگو ببينم أيا مرحوم سيد كاظم شريعتمداري مرجع نبود؟ آيا مرحوم سيد محمد روحاني مرجع نبود؟ آيا مرحوم سيد حسن قمي مرجع نبود؟ اگر شما نسبت به احترام به مراجع واقعا حساس هستيد و از علماي دربار نيستيد و از بودجه اي رهبري خرجي دسترخوانتانرا نميگيريد و صادقا و واقعا مدافع حريم مرجعيت مظلوم شيعه هستيد بفرمائيد كه تا بحال براي اين مراجع نامبرده و خيلي از علماي اعلام كه در بند سلاسل آقاي ولي فقيه بوده و هستند چه کار کرده ايد؟ يقين بدانيد كه اگر شما جواب قانع كننده اي بدهيد مردم كفش هاي شما را خواهند بوسيد و الا اگر جواب هم ندهيد مردم ميدانند كه شما از حقوق بكيرهاي دربار هستيد.

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
1- بهتر بود به جاي اينگونه سخن گفتن ، يك بار تمام متن نامه جناب دكتر قزويني را مي خوانديد تا مشخص مي شد كه سخن ايشان ، در مقام دفاع از مقام مرجعيت ، در مقابل كساني است كه بدون رعايت ضوابط شرعي در اين زمينه اظهار نظر كنند و به ساحت مرجعيت جسارت مي كنند.
و نيازي هم نيست كه جنابعالي سنگ برخي از مراجع را به سينه بزنيد و آنان نياز به وكيل مدافع ندارند.
و در اسلام تمام مسلمانان در برابر قانون مساوي هستند و حضرت امير عليه السلام فرمود اگر حسن و حسين عليهما السلام خلاف كنند من در حق آنان حد جاري مي كنم.
2- اما در مورد سخنان خلاف ادب شما ؛ پاسخ تنها جمله «سلاما سلاما» است .
3- تهمت درباري بودن را بايد علمايي بشنوند كه بودجه آنان از جانب دربار عربستان تامين مي شود !!!
4- در مقابل سوالات ساده شما ، نيازي نيست جناب دكتر قزويني پاسخ دهند ، گروه پاسخ به شبهات ،‌ كفايت مي كند ؛ و پاسخ دادن و ندادن به اين سوالات ، نه دليل براي احترام زياده از حد مردم است و نه درباري بودن و نه بودن ؛ آنچه مهم است ، رضايت خداوند متعال است .
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
33 | ملا زماني | United States - Oklahoma City | ١٢:٠٠ - ١٣ فروردين ١٣٨٨ |
باسمه تعالى جناب آقاي شبهات ، من يك شبهه عويصه علميه كه باعث حيرت خيلي از اهل فكر شده در نامه اي حدود دو هفته قبل بصورت يك قضيه منفصله برايتان ارسال كردم. لطفا جواب دهيد و ان تحتاج الى وقت اكثر للتامل في الجواب فلا بأس. وادعوا شركائكم من دون الله ان كنتم صادقين. و ان تخجل من الجواب فذاك ايضا في محله و لكن لا حياء في الدين.
34 | mohammad | Malaysia - Kuala Lumpur | ١٢:٠٠ - ٢٥ خرداد ١٣٨٨ |
با سلام خدمت دكتر قزويني و تشكر از درسهاي پر محتوايشان و دعا براي طول عمرشان . من شبكه سلام را از تقريبا ابتداي ايجادش نگاه مي‌كنم . محور اصلي علمي آن دكتر قزويني و دكتر انصاري هستند . بقيه هم سخنان خوبي دارند . به نظر من روش دكتر قزويني روش منطقي ، جواب دهنده و اهل البيت است . و آقاي هدايتي باستي كه خدا را شكر كنند چنين كسي مثل پدر دلسوز شبكه را دارند ، من هميشه به شبكه سلام كمك كرده‌ام . چون من دانشگاهي هستم و كارم تدريس است و خارج از ايران هم زندگي مي‌كنم و برخورد سني ها را هم مي‌بينم و با خود من هم شده . خدا را شاهد مي‌گيرم كه روش آقاي قزويني روش جواب دهنده عقلاني و انسان پسندانه است . خدا نگهدار
35 | ayse chaglar | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٧ مرداد ١٣٨٨ |
سلام ظمن تشکر از برنامه هاي خوب سلام و از شما حاج اقا مي خواستم سوالي بپرسم ازتون که ايا شيطان مي تونه درنقاب يک انسان ديگه ديده بشه و وارده زندگي بشه يا نه ....و شنيدم که در معدود زمانهاي ممکن پيش بياد .چطور مي شه اين مساله رو ثابت کرد لطفا راهنماي ام کنيد .با تشکر التماس دعا

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
در اين زمينه روايات فراواني وجود دارد كه ثابت مي‌كند گاهي شيطان به صورت انساني ديگر در آمده و نظريات خود را براي مردم القا مي‌كند ! ازجمله در ماجراي جنگ بدر شيطان به همراه كفار به جنگ آمد ؛ در ماجراي ليلة المبيت او بود كه نقشه قتل رسول خدا (ص) را مطرح كرد و...
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
36 | هيئت كف العباس اصفهان | United States - Fremont | ١٢:٠٠ - ١٥ شهریور ١٣٨٨ |
با تشکر از شبکه جهاني سلام و به خصوص از حجت الاسلام هدايتي که با تلاش هاي فراوان خود براي نشر فرهنگ اسلام وشعائر حسيني بايد به عرض شما برسانم که ما تا اخرين نفس از اين شبکه شما و کليه کساني که از قمه زني و شعائر حسيني حمايت ميکنند قدرداني ميکنيم و حاضريم تا اخرين قطره خون خود را در راه امام حسين فدا کنيم تا افرادي ؟؟؟؟ و ...... نتوانند واقعه عاشورا را انکار کنند همانند سني هاي احمق که واقعه حضرت زهرا و غدير را تکذيب کردند با تشکر اللهم العن ؟؟؟؟؟؟
37 | موسي سلام | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٩ شهریور ١٣٨٨ |
بسم الله الرحمن الرحيم هر دو برادران عزيز مخلص ما هستند و نيت خير دارند ؛ بنده در مقام تخطئه آية الله سيد محمدحسيني قزويني و يا جناب آقاي محترم حجة الاسلام و المسلمين آقاي هدايتي نيستم فقط ريشه اين گونه برخوردهاي ناخواسته را در چند محور بيان ميکنم : 1 – در ايران همه ميدانند که بعضي از مراجع موافق و بعضي مخالف قمه زني هستند. 2- انصاف اين بود که بعد از اين غشقرق که را افتاده سخن کامل هدايتي را قبل قزويني مي آورديد. 64- بنده سخن آقاي قزويني و هدايتي را نديده ام ولي قضات من اين است که قطعاً حق با عليّ عليه السلام است. 46- شبکه سلام براي مؤسسه مستقل حضرت وليعصر خط مشي درست نکند و مؤسسه هم براي سلام همچنين. 2- قمه زني در ايران از طرف حکومت جرم و ممنوع شده و در صورت مشاهده نيروي انتظامي شخص قمه زن را دستگير ميکند ، -حتّي اگر موافق نظر مرجع خود عمل کرده باشد.- رجوع کنيد به کمي قبل تر اطلاعيه هاي نيروي انتظامي و عمل کردشان در بازار خصوصاً تهران و تبريز. 3- تطبيق كذب سمعك وبصرك عن أخيك فإن شهد عندك خمسون قسامة را اشتباه فرموديد. 0- گروه پاسخ شما گاهي هم کم مياره به روي کسي نميارم که بعضي موقع هم خوب کولاک ميکنيد . 3- اين سخن طنز است و... نکند موقع خدا حافظي آقاي قزويني با شبکه سلام رسيده بخاطر سه شبکه ماهواره اي در راه . 2- احترام به مراجع يعني همه مراجع نه آنهائي را که ما خودمان مرجع ميدانيم. 3- قمه زني را بعضي از فقهاء در مجامع عمومي حرام دانسته اند ولي در غير مرأي جائز يا مستحبّ ميدانند. 4 – اهانت به علماء چه موافق و چه مخالف چه با لسان و چه در عمل قطعاً جائز نمي باشد. 5 – اظهار اختلاف داخلي علماء شيعه موجب سوء استفاده ديگران مي شود . 6- اعتناي کمتري به نظر موافقين قمه زني در ايران صورت گرفته . 7 – موافقين قمه زني احساس بلوکه شدن مراجع خود را ميکنند. 8- من و شما کوچلوها زياد مثل زنبور وِيـز وِيـز نکنيم. به فکر جواب دادن همه چيز نباشم 8- خوب است برعليه تبليغات سوء اجانب خصوصاً وهابيت قمه زني به عنوان جرح مطرح نشود. 5- در اينگونه مسائل اختلافي با قدم احتياط راه رفتن و بار خود را سنگين نکردن کار خوبي است. 9- قمه زني اگر درست صورت بگيرد هيچ گاه موجب ضرر نميشود.مثل حجامت 9- در قضيه قمه يافتن دليل نقضي براي وهابي ها مفيد است . 21- نظر يک فقيه وحي منزَل نيست و ابديت ندارد و با فوت او ميرود حتي اگر امام امت باشد. مصوبه 9- وهابيها اصلاً ارزش ندارن که ما بخاطر آنها همديگر را له کنيم. 20- عمل به عهد نشانه ايمان است. 9- در صورت پي بردن به اشتباه عذر خواهي کردن عيب نيست. 20- از روي شکممان حرف نزنيم يعني تابع هواي نفس نباشيم در سخن گوئي. 9- بعضي ازآدمها جائز الخطا هستند نه معصوم، البته که معصوم هم داريم. 9 – تکرار شماره ها خطا نيست ؛خيلي جدي ننوشتم. جدي نشويد. 10 – چه کسي تا بحال ديده قمه زن هاي حرفه اي تهران و ديگر شهرها غش کرده ، دچار ضعف ، يا مرده باشند ؟!! البته که قمه زن ناشي خودشو ميکُشه. 11- حلّ و فصل کردن اختلافات خودماني در بين خودمان و در جلسات خصوصي بهتر است تا با نامه و قهر کردن و اظهار نظر در شبکه. 12- مطرح کردن نظر يک طرف بدون طرح نظر مخالف بي انصافي است. 13 – نظر هر مرجعي محترم است ، نخواهيم بگوييم نظر فلان آقا غلط است. 13- البته طرح ادله طرفين موافق و مخالف سبب روشنگري است امّا دليل آنهم با احترام و منصفانه. 13- وهابيها خيلي دوست دارند از اين مسأله بُل بگيرند. به درک ، ان شاءالله بميرن. 13- در صورت سوء استفاده وهابيت براي خفه کردن آنها بهتر است چاره اي انديشيده شود. 75- بلوکه کردن نظر يک دسته از مراجع از اهـانت و فحش به آنها بدتر است. 14- با تهديد و قشون کشي و يار گيري کسي عقب نميکشه ، کسي هم سود نميبرد مگر دشمن. 15- قمه زني را درست براي مردم و مخالفين تشريح کنيم . 15- .ه ئ ب ک ش پ ...... چرت و پرت نوشتم هرچي خواستين؛ خودتان اظـــــــــــــــــــافه کنيد. 55- امام حسين عليه السلام امام قمه زنها هم هست آنها را هم شفا ميدهد. 65- با عرض پوزش از خودم حوزه علميه هم کمي سياسي و دولتي شده و اين خوب نيست !! با حريت تبليغي و مبلّغ نمي سازد. 6- حفظ شعائر اسلام و مذهب واجب است . 25- بعضي قمه زني را از شعائر شيعه ميدانند. 2- يکطرفه قضاوت نکنيم. 3- واعظ زاده کيه ديگه ؟! 1-پيش گامي شبکه سلام در نشر ماهواره اي فرهنگ شيعه و پاسخ به شبهات مخالفان اهل بيت عصمت جاي تقدير دارد و پس گامي حوزه و دفتر مراجع جاي سؤال ؟ با کمال ارادت و محبّت. 2- يک گاري با چند اسب پر قدرت تر از يک گاري با يک اسب حرکت ميکند البته بلا تشبيه . 15- نِسيانُ الغاية يَستلزم نسيان الطريق ؛ فراموش نکنيم هدف همه عليه اهل سنت و وهابيهاست نه عليه يکديگر. 16- آقاي حجّة الاسلام و المسلمين هدايتي و جناب آية الله سيد محمد حسيني قزويني کشش ندهند ، روي همديگر را ببوسند يک صلوات بفرستند ؛ برادرانه تيغه شمشير را به طرف اجانب بکشند همديگر را هم تحمل کنند نه محو اگرچه نظر خود را دارند. 17- جان هرکي دوست دارين اين نوشته را بگذاريد البته جوابم ندهيد تحريف هم نکنيد، من خيلي جدي و منطقي نيستم. با تشکر از خوانندگان محترم و محترمه بر محمّد و آل محمّد صلوات

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
تنها به دو نكته اشاره مي‌كنيم :
الف)‌ شما خود فرموده‌ايد كه متن كامل سخنان آقاي هدايتي و سخنان جناب دكتر قزويني را نديده‌ايد ! بنا بر اين قطعا نمي‌توانيد به درستي در اين زمينه نتيجه‌گيري كنيد .
ب) در مورد بحث قمه‌زني ، و نظر مراجع ، مقاله‌اي مفصل تهيه شده است كه ان شاء الله بر روي سايت قرار خواهد گرفت ؛ و تمامي ادله دو طرف و همچنين نظر مراجع در اين زمينه به صورت مفصل خواهد آمد .
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
38 | سعيد حسيني (شاه اسماعيل صفوي) | Japan - Chiyoda | ١٢:٠٠ - ٢٧ دي ١٣٨٨ |
با سلام ايكاش كار به اينجا نميكشيد زحمات هر دو بزرگوار ستودني است اما نظر حقير اين است حتي اگر در اين راستا خطائي هم سر بزند نبايد مانع نشر فرهنگ شيعه گردد قطعا دانشمند گرامي حضرت آقاي سيد محمد حسيني قزويني اين مطلب را بخوبي ميدانند و به اين مهم عمل هم خواهند كرد نبايد با دامن زدن به اينگونه اختلافات جزئي دشمنان شيعه را شاد و خود را ناراحت كنيم بلكه بايد بيش از پيش فعاليت كرده و دشمن را نا اميد كنيم البته بنده در مقام قضاوت نيستم و فقط نظر حقير اين است كه اينگونه اختلافات تا وقتي مانع فعاليت ما در نشر فرهنگ ناب اهل بيت ع (شيعه) نشده ، نامش اختلاف نيست و در واقع عدم تقارن سليقه هاست که قابل و بررسي و انشاءالله قابليت حل شدن را دارد اما وقتي مانع حرکت در نشر آن فرهنگ غني بشود متاسفانه تبديل به اختلاف ميشود و نتيجه اش فقط و فقط خوشحالي وهابيت و اهل بدعت است. پس بيائيد در کنار هم اين اختلافات جزئي را کنار گذاشته و قوي تر و بهتر در اين مسير حرکت کرده و مثل هميشه دشمن را نا اميد گردانيم البته مطمئن هستم چنين خواهد شد چون هم جناب دکتر قزويني عزيز فرد بسيار بسيار بزرگواري هستند و هم جناب هدايتي عزيز فردي بزرگ و زحمتکش براي آن شبکه محترم و نوراني از ديگر دوستان هم ميخواهم که با خويشتن داري نسبت به اين قضيه نظر بدهند و به کسي توهين نکنند. ما بايد اين مشکل را مديريت کنيم نه اينکه به آن دامن بزنيم!!! قطعآ با توجه به درايتي که از هر دو بزگوار سراغ دارم اين مسئله حل و فصل خواهد شد و دشمن هم مثل هميشه نا اميد خواهد ماند در پايان نيز مجدادآ از هر دو بزگوار تشکر و قدرداني کرده و از تقاضا ميکنم که نسبت به اتحاد قوي تر جهت نشر فرهنگ شيعه و رسوا نمودن دشمن شيعه اقدام نمايند که البته مطمئنم چنين نيز خواهند کرد دشمنان نا اميد خواهند شد. خداوند به همه شما بزرگواران جزاي خير عنايت فرمايد يا حق
39 | هيئت شباب كف العباس اصفهان | Japan - Osaka | ١٢:٠٠ - ٢٧ دي ١٣٨٨ |
با سلام خدمت اقاي هدايتي مي خواستيم بگيم ما حمايت خود را از شما اعلام ميكنيم واقاي قزويني حقيقت هميشه تلخ است
40 | seyed amir | Iran - Arak | ١٢:٠٠ - ١١ بهمن ١٣٨٨ |
با سلام خدمت دکتر قزويني. ميخواستم بدونم قمه زني چه ربطي به اهل سنت داره. مگر آقاي هدايتي حرفي به جز حقايقي در مورد قمه زني زد والبته با استناد به سخن کساني که در صحت حرفشان شکي نيست. با تشکر

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
1- آيا دفاع از کاري که مهمترين دستاويز وهابيت براي موهون جلوه دادن شيعه شده است ، ربطي به اهل سنت ندارد ؟
2- در زمينه قمه زني مقاله مفصلي تهيه شده و تمامي مصادر و مدارک اقوال مورد بررسي قرار گرفته است ، که ان شاء الله بر روي سايت قرار خواهد گرفت تا مشخص شود آيا در صحت آنها شکي هست يا خير
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
  بعدی [1] [2]  
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها