2024 May 3 - جمعه 14 ارديبهشت 1403
پاسخ يك طلبه كوچك به امام جمعه اسدآباد
کد مطلب: ٣٣٤١ تاریخ انتشار: ٢٧ ارديبهشت ١٣٨٩ تعداد بازدید: 3495
اخبار » عمومي
پاسخ يك طلبه كوچك به امام جمعه اسدآباد

به گزارش «شيعه نيوز» در پي انتشار خبري به نقل از علي زادسر جيرفتي امام جمعه شهرستان اسدآباد كه حمل نمادين تابوت حضرت زهرا (سلام الله عليها) در شب شهادت اين بانو را خرافه و توطئه چيني هاي انگليس ناميده است يك كاربر شيعه نيوز كه خود را طلبه حوزه علميه قم ناميده است در پاسخي كوتاه اينگونه اورده است :

جناب علي زادسر جيرفتي !
امام جمعه شهر اسداباد .
سلام عليكم

بسيار متاثر شدم بعنوان يك بچه طلبه كوچك حوزه علميه قم كه سخنان جنابعالي را كه حمل نمادين تابوت بي بي فاطمه زهرا سلام الله عليها را عملي خرافي ناميديد را در يك خبرگزاري رسمي كشور مشاهده كردم .

ابتدا سوال من از شما اين است :
جنابعالي چه جايگاهي علمي و فقهي در حوزه علميه داريد كه با وجود مراجع مسلم تقليد اينگونه سخن ميگوييد ؟

من كمترين به عنوان يك شاگرد مرجعيت شيعه كه بزرگترين و والا ترين ركن عالم تشيع در زمان غيبت حضرت صاحب الزمان عح الله تعالي فرجه الشريف ميباشد بارها مشاهده كردم اين تابوت نمادين در جلوي ديدگان مراجع نمايش داده شده و انان نه ان را عملي خرافي بلكه همراه با ديگر اقشار جامعه ميگريستند !

شما با اين سخنان خود برخي از مراجع بزرگ تقليد را زير سوال برده و اتهام تفرقه افكني و توطئه چيني هاي انگليس و خدشه دار كردن اسلام به انان زده ايد !

خوب است فردا به قم بياييد و ببينيد كه اين تابوت نمادين پيشاپيش قدوم مبارك مرجعيت شيعه كه با پاي برهنه در عزاي مادر اهل بيت عليهم السلام بر سينه ميكوبند حركت داده ميشود !

تا جايي كه بنده اطلاع دارم و تحقيق كردم شخص مقام معظم رهبري نيز هيچ گاه اين عمل را خرافه نناميده و ايشان خود را خادم فاطمه زهرا سلام الله عليها ميدانند ..

اميدوارم شما خود را پيرو و مطيع مرجعيت شيعه بدانيد و پايتان را فراتر از پاي بزرگاني چون مرحوم ايت الله شيخ عبدالكريم حايري ، مرحوم ايت الله بروجردي و ..... نگذاريد .

پاسخ براي سخنان شما بسيار است ولي اينجا لازم ميدانم در مقابل شما سكوت اختيار كنم .

والسلام علي من اتبع الهدي

سيد علي طباطبايي
دانش اموز مكتب اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام
حوزه علميه قم



Share
1 | هادي | Iran - Khorramshahr | ١٧:٢١ - ٢٧ ارديبهشت ١٣٨٩ |
سلام عليکم
دمش گرم . وهابي رو شست و خشکش کرد . گذاشتش توي تاقچه .
اين حرف ها از صدتا فحش هم براش بدتره .
خوشمان آمد .
يا امير المومنين .

2 | رحماني | Turkey - Ataköy | ٠٩:٣٥ - ٢٨ ارديبهشت ١٣٨٩ |
سلام: عزيز سخنان شما با سخنان حضرت علي
3 | محمد | Iran - Qom | ١١:١٦ - ٢٨ ارديبهشت ١٣٨٩ |
حقا كه اين طلبه كوچك نبود بلكه بزرگ و ولايتمدار و مدافع حريم فاطمي بود . كثر الله امثالهم . يا علي
4 | ستار بوعلي | Iran - Khorramshahr | ٢٠:٤٢ - ٢٨ ارديبهشت ١٣٨٩ |
مرحبا به اين مرد دلير كه بدون هيچگونه رودربايستي حرف حق را عنوان كردي رضي الله عنك يا سيدي
5 | شهيد فكه | | ٢٤:١٢ - ٢٨ ارديبهشت ١٣٨٩ |
سلام
خيلي كوتاه عرض كنم: سخنان اين امام جمعه محترم كاملا در راستاي افكار استعمار پير انگلستان است . و سزاوار نيست كه خود را از جرگه حاميان و مروجان افكار استحاله گرانه ي غرب و صهيونيسم جدا بدارند
6 | سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) | Iran - Tehran | ١٧:٥٦ - ٢٩ ارديبهشت ١٣٨٩ |
سلام

ضمن تشکر از اين طلبه بزرگوار
ظاهرا پولهاي انگليسي در گوشت و پوست و خون و استخوان اين امام جمعه ريشه دوانده است
بي تعارف عرض ميکنم
ببينيد انگليس تا کجاها پيشرفت کرده است
حماقت چنين افرادي که با بروز عقايدشان معلوم ميشود مشکل اصلي آنان چيست از وهابيت بالاتر است
امثال ابوموسي اشعري ها هنوز هم هستند.
لذا به اين ابوموسي اشعري زمان(علي زادسر جيرفتي امام جمعه شهرستان اسدآباد) بگوئيد که پاي خود را از گليم انگليسي خود فراتر نگذارد.
هر چند که بقول آن طلبه بزگوار جواب براي ايشان بسيار است اما بهتر است به عاقبت کارد ابوموسي اشعري بينديشد و عاقبت خود را ببيند.
در ضمن از دوستان بزرگوار که در اين سايت شرکت کرده و نظر ميدهند ميخواهم که هر يک به نحو کافي و وافي جوابي در خورد اين ابوموساي زمان بدهند تا اينان بدانند که شيعيان هميشه و در همه جا گوش به فرمان ولايت هستند و هشيارانه توطئه هاي اينچنيني که آلوده به سياستهاي کثيف انگليسي است را خنثي ميکنند.
بنده به نوبه خودم مراتب نفرت خود را از اين ابوموساي زمان اعلام ميکنم و اعلام ميکنم که تحت امر ولايت هستم و به ايشان گوشزد ميکنم که حرف احمقانه خود را پس گرفته و هر چه سريعتر در جهت عذر خواهي از حضرت وليعصر عج و شيعيان در آيند.
يا حق
7 | غلام مولايم علي(ع)علي محمدي | | ١٣:١١ - ٣١ ارديبهشت ١٣٨٩ |
سلام

با سلام مجدد به صاحبان شش كامنت بالا به نظر من حقير اينا كه گفتين همش نيست اين جناب امام جمعه
از انجائي كه شنيده اسلاف محترمش در عربستان پول هاي زيادي را اختصاص به ايران دادن كه وهابي پروري
كنن به خود چنين گفت: پول باباي منو چرا ديگران بخورن به من بيشتر ميرسه يك كلام خواسته از اين همه پول
بي نصيب نماند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
8 | متين | | ١٠:٠٧ - ١٤ اسفند ١٣٩٠ |
کسي هست از زادسر اطلاعات کاملي داشته باشد
9 | ghjjgjgjg | | ١٧:٠٣ - ١٤ اسفند ١٣٩١ |
برو يه خورده هم که شده فکر کن ببين طلبه هستي يانه
10 | طلبه كوچك استان فارس | Iran - Kermān | ١٩:١٩ - ٢٢ فروردين ١٣٩٢ |
سلام عليکم ماشاالله خوشم اومد
11 | سيدنواب مومني | Iran - Ahvaz | ٢٤:٥٧ - ٠٥ تير ١٣٩٢ |
اين گونه افراد رو بايد از مقام و موقعيتي که دارن خلع کنن چون باعث آسيب به افراد جامعه ميشن بخصوص اگه امام جمعه(!) باشه.
انسان هايي که مغرور به چندسال درس خوندن داخل حوزه شدن!!
حيف که نميتونم خيلي حرفا رو بزنم و الا.....
12 | علي زادسرجيرفتي | | ١٥:٥٩ - ٢٧ خرداد ١٣٩٣ |
اي عاشقان بگوئيد «او» عج، كه مي‌آيد ، كيست ؟

«اي عاشقان بگوئيد «او»عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف،كه مي‌آيد، كيست؟»، مقاله‌اي است که در پاسخ به پرسش‌هاي خبرگزار‍ي قرآني ايران «ايكنا»، تهيه شده است. اينک آن را به رسم عيدي تقديم حضور شريف شما منتظران راستين «او» (عج) مي‌نمايد، ادامه . . .
http://zadsar.ir/index.php?option=com_content&task=view&id=938&Itemid=1
===============
بسم الله الرحمن الرحيم
http://www.ido.ir/myhtml/news/1391/m01/139101142911.jpg
«بقيه الله خير لكم ان كنتم مؤمنين»
عاشقان عيدتان مبارك
پروردگارا تو خود بر ذهن و فكر اين عبد سراپاتقصيرت وقوف داري و بر آنچه كه اينك در سويداي دل و عمق جان و نهان سينه‌اش مي‌گذرد عالم و آگاهي، زيرا تودانا به اسرار نهاني.
خدايا تو خود عليم و بصيري كه اين بنده‌ي بي‌ مقدار و شرمسار، صادقانه، خاضعانه و خالصانه سپاسگزار است كه سرانجام اين لياقت را روزيش فرمودي كه دست به قلم شده و از باب تسلي دل كه نه، بل تسلي خاطر، از «او» عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف و ارواحنا لتراب مقدمه‌الفداء، بنگارد و ذهن، و مغز و عقل خود را به ياد و نامش، متبرك بسازد، اگر چه به ناتواني و عدم صلاحيت خود ايمان دارد وليكن اين هم مي‌خواهد همان نقش آن پيرزن نشسته در مسير عبور يوسف (ع) را بازي كند. از «او» بنويسد كه هميشه‌ي عمر بشر مايه‌ي حيات، موجب تلاش، باعث رستگاري و دليل عشق، عاطفه و محبت بوده و هست و خواهد بود.
نگارا جسمت از جان آفريدند
ز كفر زلفت ايمان آفريدند
جمال يوسف مصري شنيديم
ترا خوبي دو چندان آفريدند
ز باغ عارضت يك گل بچيدند
بهشت جاودان زآن آفريدند
غباري از سر كوي تو برخاست
و زآن خاك آب حيوان آفريدند
سرا پايم فدايت باد و جان نيز
كه سر تا پايت از جان آفريدند

كجاست او و كي خواهد آمد؟ : (آقا قربانت بگردم «تو» را منظور است).

«او» كه عصاره‌ي حداقل يكصدوبيست‌وچهارهزار پيامبر خاص و عامِ طول تاريخ خلقت آدميان است. «او» كه راز «گلستان‌شدن آتش بر ابراهيم (ع)» است. رمز زنده‌كردن مردگان توسط عيسي (ع) باشد و سرّ عمر نهصد ساله‌ي نوح نبي (ع) را آشكار مي‌سازد. «او» كه موسي و يوسف و يعقوب و همه‌ي انبياء خصوصاً آخرين آنان صلوات‌الله‌عليهم اجمعين، آمدن مباركش را به طور قطع و يقين امضاء كرده‌اند.

«او» كه حتماً و قطعاً مجازات مي‌كند آن ؟؟؟ ؟؟؟ ؟؟؟ را كه «پهلوي» مقدس والده‌ي بي‌نظير و عزيزش(س) را شكست. مكافات مي‌كند آن جنايتكار پست و كثيفي را كه با شمشير به زهر آغشته‌ي خود، محراب مسجد كوفه را با خون والد ماجد و مكرمش عليهما‌السلام، سرخ‌فام ساخت. «او» كه كيفر خواهد داد آن ناكسان پست‌تر از خوكان را كه در كمال شقاوت و دنائت، سفير امين و عزيز مولا و عشقش را در كوفه و طفلان معصوم و صغيرش را در كربلا وقيحانه، ظالمانه و خائنانه به شهادت رساندند.

«او» قصاص خواهد كرد آن بي‌مروت‌هاي ستمگر و نادان و چركين دلان بي‌ رحم و شعوري را كه جگر مجتبايش را پاره پاره ساختند و آنان را كه ده‌ها تير تيز از كمان‌ها با هدف قرار دادن بدن مبارك و جنازه اطهر و اقدس آن مظلوم‌بن‌المظلوم عليهماالسلام، بدر كرده و انداختند.

«او» كه آنچنان بلايي را بر سر آن لعين پسر آن ‌ملعون بياورد كه هنوز كسي تصور نكرده است و عالم نشنيده است. زيرا آن لعنت ‌شده‌ي از كربلا تا قيامت، جنايتي را مرتكب شده است كه اگر كل جنايات تمام جنايتكاران تاريخ را از قابيل، نمرود، فرعون گرفته و تا ابوسفيان و معاويه و حجاج، مأمون، رضاخان، هيتلر، چنگيز، فرمانده صرب‌هاي بوسني، ساواك شاه و سياي آمريكا، اينتليجنت سرويس انگليس، موساد رژيم صهيونيستي و ك‌-گ‌-ب شوروي سابق تا صدام و رايس و بوش و . و . . . ادامه داده، در يك كفه‌ي ترازو بگذارند و جنايت غيرقابل درك و توصيف آن اشقي‌الاشقيا را در كفه‌ي ديگر آن قرار بدهند، مطمئناً و بدون شك، وزن اين بزرگترين جنايت آن تبهكارترين و جنايتكارترين خون‌آشام تاريخ بشر، به مراتب سنگين‌تر است.

«او» كه انتقام خون به‌ناحق ريخته در كربلا را از عمر‌بن‌سعد و شمر و خولي و امثالهم كه لعنت ابدي خدا و ملائكتةالله و مؤمنين بر آنان باد، خواهد گرفت.

«او» كه با عدالت الهي خود و شمشير علوي و بران خود، با كساني كه عمه‌ي سلحشور و فداكار و بي‌بديلش سلام‌الله عليها را به همراه آقاي سجده گزاران و زينت عبادت كنندگان عليه‌السلام، در كوچه‌ها و خيابان‌هاي كوفه و شام . . . ، آن كند كه خدا فرمان داده است.

«او» كه منصور دوانيقي رذل، پليد و سفاك را به سزاي اعمالش خواهد رساند و هارون‌الرشيد پليد و مأمون خبيث را به عذاب دردناك‌تر و سخت‌تر، مبتلا خواهد ساخت.

«او» كه دل همه‌ي انبياء، اوصياء، اولياء، علماء، شهداء، و عرفا را، با كشتن گردنكشان تاريخ و جباران روزگاران و ماربه‌دوشان خونخوار همه‌ي دوران‌ها، شاد و روانشان را مسرور مي‌فرمايد. خلاصه «او» كه جهان را پر از عدل و داد مي‌كند و مستضعفان را بر سرنوشت خويش حاكم مي‌گرداند و طعم عدالت را به همگان مي‌چشاند و مزه‌ي خوشِ انصاف، مروت، مساوات و برادري را در ذائقه‌ي بشريت مي‌چشاند و شهد شيرين‌تر از عسل حاكميت حق‌مدارانه‌ي الهي را در كام نوع انسان در سراسر گيتي فرو مي‌ريزد و دل ميلياردها آدم را با انواع رنگ‌ها و نژادها در اقصي نقاط جهان شادمان مي‌سازد.

«او» كه از آدم و حوا گرفته تا آخرين بشري كه در همين لحظه بالغ مي‌شود، ذاتاً و فطرتاً منتظر آمدنش بودند و هستند و متأسفانه هنوز انتظارشان به سر نيامده است و كسي هم نمي‌داند كه چه وقت اين امتحان سخت و طولاني پايان مي‌پذيرد، و چشمان همگان به نور جمال الهي‌اش منور خواهد شد.

«كسي» را مي‌گويم كه هر آن كس كه هر آنچه كه از آدم ابوالبشر تا زماننا هذا، از خدا گفته است، از عدالت نوشته است، از حاكميت خدا سروده است، از پيامبر خاتم (ص) توصيف كرده است، از علي مرتضي ترسيم نموده است، از سيدالشهداء صلوات‌الله‌عليهم اجمعين، تبيين كرده‌است و حتي ذره‌اي از حق آنان را نيز ادا نكرده‌اند، در حقيقت از «او» گفته‌اند، از «او» نوشته‌اند، از «او» سروده‌اند، از «او» توصيف كرده و از «او» ترسيم و تبيين فرموده‌اند. البته، با وجودي كه ميلياردها كلمه از «او» نوشتنه‌اند و ميليون‌ها كلام از «او» ساختنه‌اند و هزاران خطبه در شأن «او» ايراد كردند، مسلم است كه حق ذره‌اي از خورشيد فروزان و عالم‌تابش را به جاي نياورده‌اند و قطره‌اي از اقيانوس بي‌كرانش را حس و لمس نكرده‌اند.

كس نيست كه او منتظر وصل شما نيست‏
- جان نيست كه آن خاك ره آل عبا نيست‏
حق، معرفت مهر شما در دل ما كاشت‏-
اين شدّت شوق و شعف از جانب ما نيست‏
كس نيست كه آنقدر شما را نشناسد -
در هيچ سرى نيست كه سِرّى ز خدا نيست‏
دل تيره شد از ظلمت شبهاى فراقت‏ -
باز آى كه بى‏مهر رخت نور و ضياء نيست‏
باز آ كه نمانده است ز اسلام بجز نام‏ -
در روى زمين بى‏تو بجز جور و جفا نيست‏
در صومعه و خانقه و خلوت و مسجد -
جائى نتوان يافت كه دستى به دعا نيست
بلي، خدا را شاكر و ممنون هستم كه سرانجام اين عبد گنه‌كار و روسياهش را كه به نااهلي خود اذعان دارد، عنايتي مرحمت فرمود تا مطالبي چند را در وسع اندك خويش درباره «او» فكر كند و راجع به «او» مطالعه نمايد و از «او» بنويسد و خطاب به سماحت اقدس و انور «او» از قول منتظران واقعي‌اش عرضه بدارد كه :

اي پادشه خوبان داد از غم تنهايي -
دل بي تو به جان آمد وقت است که باز آيي
و حرف دل خود را به محضر مقدس و مباركش اين‌گونه اعلام بدارد كه :
بلي، در اين فرصت الهي كه بسي مغتنم است و بسيار مسرت‌بخش، نكاتي را متذكر مي‌گردد.
http://zadsar.net/index.php?option=com_content&task=view&id=938&Itemid=1
13 | علي زادسرجيرفتي | | ١٩:٢٩ - ٠١ تير ١٣٩٣ |
تبيين شخصيت حضرت زهرا (س) نبايد چاپ ايميل
تبيين شخصيت حضرت زهرا (س) نبايد با خرافه‌گويي همراه
گروه استانها / حوزه همدان
89/01/30 - 11:04
شماره:8901291446
امام جمعه اسدآباد:
تبيين شخصيت حضرت زهرا (س) نبايد با خرافه‌گويي همراه شود
خبرگزاري فارس: امام جمعه اسدآباد گفت: تبيين ابعاد مختلف شخصيتي و زندگاني بانوي دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) نبايد با خرافه‌گويي‌هاي برخي اشخاص و مداحان دستخوش سوء استفاده دشمنان اسلام شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از اسدآباد، حجت‌الاسلام والمسلمين علي زادسر جيرفتي در ستاد برگزاري ايام فاطميه شهرستان اظهار داشت: ظلم‌هاي امروز موجود در جهان اسلام همه از ظلم‌هايي روا شده به حضرت فاطمه (س) نشأت گرفته است.
وي با تأكيد بر الگوگيري جامعه اسلامي از ابعاد مختلف زندگاني شخصيت حضرت فاطمه (س) گفت: مراسمات عزاداري بايد آن طور كه شايسته و در شأن و منزلت حضرت زهرا (س) و شيعيان است برگزار شود.
امام جمعه اسدآباد حمل تابوت‌هاي نمادين حضرت زهرا (س) را در سطح شهر اسدآباد نوعي هتك حرمت به اين بزرگوار دانست و بيان داشت: مردم بايد با ترويج فرهنگ صحيح و راه و رسم زندگي اين شخصيت بزرگوار را بشناسند و با تأسي از اين مهم در راستاي اجرايي كردن شيوه‌هاي آن در زندگي خود بكوشند.
وي با طرح سئوالي مبني بر اينكه آيا اركان خلاصه كردن دهه اول و دهه دوم ايام فاطميه از نظر مراجع تقليد و بزرگان در تاريخ اسلام وجود دارد، عنوان داشت: اين مي‌طلبد كه سازمان تبليغات اسلامي اين مسئله را كه جاي سئوال دارد به استان پيشنهاد و خلاصه شدن اين دو دهه را در يك دهه مطرح كند.
زادسر جيرفتي از صدا و سيما خواست اين ايام و شخصيت حضرت زهرا (س) را به عنوان معجزه تاريخ اسلام و تجلي كمال انسانيت تبليغ و عزاداري مردم را پوشش دهد.
وي تعطيل شدن بازار و اصناف در روز شهادت حضرت زهرا (س)، برپايي ايستگاه صلواتي، برگزاري مسابقات فاطمه‌شناسي در مدارس، برگزاري دسته‌هاي سينه‌زني در سطح شهر، برگزاري محفل انسي با قرآن، سياه‌پوش كردن شهر و روستا، اعزام مبلغ و مبلغه به مدارس و مساجد در مورد شناخت بيشتر اين شخصيت را از جمله برنامه‌هاي ستاد ايام فاطميه در ايام فاطميه شهرستان اسدآباد برشمرد.
مصطفي آزادبخت، فرماندار اسدآباد نيز با اشاره به مظلويت حضرت زهرا (س) گفت: بايد مداحان و مبلغين مهره‌هاي كاربردي و جوان‌پسند را در زمينه شناخت و تبيين ابعاد زندگي اين شخصيت به جوانان و مردم مطرح و بازگو كنند.
انتهاي پيام/ج20/
14 | علي زادسرجيرفتي | | ١٥:٠١ - ٠٥ تير ١٣٩٣ |
. . . امروز در رابطه با حضرت زهرا سلام الله عليها از منظري ديگر وارد بحث مي‌شويم. خطبه‌‌‌‌‌ي اول را مزين و منور به نام و ياد و ذكر او مي‌كنيم تا ذهن و زبان گوينده و گوش‌هاي مبارك شنوندگان مورد عنايت پروردگار قرار بگيرد تا آنچه كه مرضي حضرت زهرا سلام الله عليها، است بر ذهن و زبان جاري شود تا گوش‌هاي شما مردمان اهل فاطمه، اهل ايمان و اهل علي سلام الله عليهم نوازش داده شود ان‌شاءالله.

راجع به حضرت زهرا سلام الله عليها، بسيار شنيده‌ايد و بسيار فرموده‌اند و نوشته‌اند و اين حقير هم در وسع اندك خويش در دهه‌ي اول در يكي از خطبه‌هاي نماز جمعه راجع به حضرت زهرا سلام الله عليها، عرض كرديم كه در صلاحيت چون ما نيست. اما از باب، "آب دريا اگر نتوان كشيد - هم به قدر تشنگي بايد چشيد" مطالبي را گفتيم، ناقل سخنان بزرگان بوديم و گرنه اذعان كرديم كه در صلاحيت امثال بنده نيست.

امروز وارد يك بحث ادبي و شعري در خصوص حضرت فاطمه‌الزهرا سلام‌الله‌عليها، مي‌شويم، بحثي را كه امروز تهيه كرده‌ام عنوانش هست "سيماي فاطمه‌الزهرا سلام الله عليها، در شعر و ادب پارسي".

ايراني‌ها و شعرايشان در خصوص فاطمه‌الزهرا سلام الله عليها، چگونه انديشيده‌اند؟ و چگونه شعر سروده‌اند؟ و چه ديدگاهي داشتند؟

اولين كسي كه در خصوص اهل بيت شعر گفته‌است فردوسي بزرگ پدر شعر فارسي رضوان‌الله عليه مي‌باشد، كه در قرن چهارم بوده است، كه ديروز مجلسي به ياد او برگزار بود و رئيس جمهور محترم هم در اين زمينه سخن گفتند.

راجع به فردوسي همين بس كه من خدمت شما عرض كنم كه زبان و فرهنگ ايراني و پارسي را تا كنون پاسداري كرده است و بعد از اين نيز چنين خواهد بود. خدمتي كه مرحوم فردوسي به زبان و ادب پارسي كرد بي همانند است و كسي مانند او ديگر نتوانسته است چنين مرزباني فرهنگي را به تصوير كشاند.

اللهم العن قاتلي فاطمة الزهراء سلام الله عليها

راجع به عظمت رهبر معظم انقلاب حضرت آيت‌الله معظم خامنه‌اي كبير رهبر گران‌سنگ جمهوري اسلامي ايران كه مايه فخر و مباهات ما در علوم مختلف است، آقاي دكتر حسن حبيبي كه خودش از مفاخر ادبي و از فردوسي ‌شناسان بزرگ تاريخ معاصر است، در جلسه‌اي كه بنده هم حضور داشتم فرمودند: "هر وقت رهبر معظم انقلاب اسلامي سخن مي‌گويد و براي مردم سخنراني مي‌كند، بي اختيار من(حبيبي) به ياد فردوسي مي‌افتم از بس "حضرت آقا" فارسي را درست و صحيح صحبت مي‌كند.

آري، اولين كسي كه افتخار پيدا كرد در خصوص اهل بيت بگويد فردوسي است.

اما نخستين كساني كه لياقت و توفيق پيدا كردند تا از فاطمه‌الزهرا سلام‌الله‌عليها بسرايند و بگويند: ناصر خسرو قبادياني ، غزنوي و قوامي‌رازي است كه اشعار آنان مالامال بوده است از آيات قرآني و روايان نبوي و حقايق تاريخي و عقايد ديني كه راجع به حضرت زهرا مي‌سرودند و كم‌تر تصنعات و تكلفات شعري و ادبي و صناعات ادبي در آن مراعات ‌شده‌ است. بيش‌تر حقايق، احادث، روايات و آيات را به صورت شعر در شأن حضرت زهرا مي‌سرايدند.

آنچه كه مسلم است درباره حضرت زهرا سلام‌الله‌عليها سرايدن و شعر گفتن بسي سخت است، آناني هم گفته‌اند زهرا سلام‌الله عليها را "بما هو فاطمة" توصيف نكرده‌اند بلكه توانمندي خودشان را به تصوير كشيده‌اند. از ظن خودشان از فاطمهسلام‌الله‌عليها فرمودند.

هر كسي از ظن خود شد يار من

از درون من نجست اسرار من

فاطمه سلام‌الله‌عليها اسرار هستي ا‌ست و به غير از مهدي موعود عجل‌الله‌تعالي فرجه‌الشريف، كسي توان از فاطمه سلام‌الله‌عليها گفتن را ندارد و صلاحيت ادعاي از فاطمهسلام‌الله‌عليها گفتن آن گونه كه حق اوست را ندارد.

در روزگاري كه در پيش است و روزگار ما كه ان‌شاءالله چشمان ناقابلمان به جمال دل آراي الهي‌اش منور شود فقط و فقط مهديعجل‌الله‌تعالي فرجه‌الشريف، است كه حق دارد از ام‌الائمه بگويد. و بگويد مادرم چنين بود و چنان است كسي ديگري نمي‌تواند از جمله شعرا.

جمال جسمي فاطمه سلام‌الله عليها قابل تصوير و حتي تصور ايست. مگر مي‌شود عشق را تفسير كرد؟ مي‌شود؟ ابداى. مگر مي‌شود جمال خدا را تصور كرد؟ هرگز.
http://dl.yekmobile.com/yekmobile/2/1243501858_yekmobile.com.jpg

فاطمه جمال خدا است.

فاطمه تجلي خدا است.

فاطمه قابل تصوير و تصور نيست.

ما در رابطه با خدا معتقد هستيم "الله‌ اكبر" از هر گفتني، از هر شنيدني، از هر خواندني، از هر نوشتني، از هر وهم و خيالي، خدا بزرگ‌تر است. بزرگ‌تر از هر چيز قابل تصوير و تصور

فاطمه حقيقت خدا در زمين است و چنين است.

فاطمه را نمي‌شود با زبان توصيف كرد، نمي‌شود در الفاظ گنجانيد، نمي‌توان در اوراق سپرد.

فاطمه بالاتر از گفتني، نوشتني، خواندني، نقاشي، فيلم و كليپ است.

فاطمه جلوه خداست. بنابراين كسي ادعا نكرده است و نمي‌تواند ادعا كند كه فاطمه را معني كرده است، كه فاطمه را تفسير كرده است، كه فاطمه را بيان كرده است بلكه عشق و علاقه، اعتقاد خود را هر كسي به طريقي گفته است.

توحيد گوي او نه بني آدم اند بس

بر هر بلبلي كه بر شاخساري نشسته است

راجع به فاطمه زهرا سني‌ها گفته‌اند، نوشته‌اند. مسيحي‌ها گفته‌اند، نوشته‌اند. در دل اروپا اعتقاد به فاطمي از اعتقاد راسخ آن مردماني است كه هيچ آشناي با اسلام ندارند. فاطمه گفتني و نوشتني نيست.

با توجه به اين دو مطلب، شعرا، شعرهاي خود را در چهار قالب از نظر محتوايي ارائه كرده‌اند.

1. نگرش روايي و تاريخي، روايات و تايخي كه در شأن فاطمه گفته شده است و بر فاطمه گذشته است..

2. از ديد فلسفي و كلامي، كه بسياري از علما و مراجع شعرهايشان در خصوص فاطمه‌الزهرا بيشتر فلسفي و كلامي است و براي توده‌ها درك آن كمي سخت است.

3. نگرش تخيلي و شاعرانه.

4. نگرش عاطفي و شخصي كه نگرشي نامناسب است.

1- نگرش روايي و تاريخي:

در رابطه با نگرش روايي و تاريخي، قصيده مروج‌الاسلام كرماني است كه در خصوص زهراي مرضيه سلام‌الله‌عليها سروده شده است، كه روايات و تاريخ را در ابيات خود تعبيه و گنجانيده ‌است.

اي دُر درج حيا و آيت عظما

بضعه‌ي خيرالورا و مريم كبري

آه كه در مدت قليل چه آمد بر سرت

از مردمان بي سر و بي پا

يعني از حضرت مريم سلام‌الله‌عليها بالاتر است. مريمي كه يك سوره مختص اوست مفصل. مريم شوخي نيست. اما مريم كبري، مريم بزرگتر دختر خير الورا. يعني پاره تن رسول‌الله. اينقدر بي‌بي مظلوم است . هنوز كه هنوز است بعد از هزار و اندي سال نمي‌توانيم بگوييم چه گونه و چه كساني چه جنايت‌ها كه نكردند. هي بايستي بگوييم الثاني و الثالث و الرابع، اللهم العن يزيد خامساً.

2- نگرش فلسفي و كلامي:

اين نگرش كه بسيار مورد توجه علما بوده‌است از جمله مثنوي معروف محمد فكور صفا متخلص به فكور . عقل كل، لقب اختصاصي رسول خداست اما در خصوص حضرت زهرا سلام‌الله‌عليها چنين آمده است.

عقل كل اول ظهور باري است

وآن ظهور اندر موالي جاري است

چون كه ظرف جان زهرا كامل است

عقل كل را در پذيرش شامل است.

حضرتش مشكات نور عقل شد

تا كه نور او به عالم نقل شد

در لباس زن هويدا شد ولي

يازده انوار از او شد منجلي.

يعني حقيقتاً حقيقت عقل كل حضرت زهرا است و به همين جهت هم ام‌الائمه و ام ابيها سلام‌الله‌عليها او را ناميدند. اينكه من عرض كردم ام ابيها اگر يكي از احتمالات اين است كه گفتند مادر پدر يعني مادر نبوت، يعني اصل رسالت، يعني اگر فاطمه سلام‌الله‌عليها نبود اين يازده خورشيد فروزان از نسل او و از ذريه‌ي مطهره و مقدسه‌ي او نبود رسالت نمي‌ماند، نبوت نمي‌ماند.

3- نگرشي تخيلي و شاعرانه:

اين نوع نگرش در قديم بين شعرا كمتر بود و در الان زيادتر شده. شعراي جديد كه من چند نمونه رابرايتان مي‌خوانم.

تا رخصت ظهور نيابد شب طلوع

مهتاب از ادب نتراود به روزنه‌اش

تا كعبه راز سنگ كرامت نيفكند

از چشم روزگار نهان است مدفنش

اشعار قبلي كه خوانديم وقايع تاريخي و كلامي و فلسفي بود، اين تخيل شاعرانه است اما مصداقش فاطمه است. اين شعر مي‌گويد: تا كعبه و سنگ بهشتي حجر الاسودكه تكيه گاه حجت ثاني عشر عجل‌الله‌تعالي فرجه‌الشريف، مهدي فاطمه است تا او نيايد و از كنار كعبه و حجر الاسود با جهان سخن نگويد و جهانيان جمال الهي و جميلش را زيارت نكنند و كلام قرآني و خداي‌اش را استماع نكنند قبر او پنهان است. آن كس كه جاي قبر فاطمه را نشان خواهد داد به ايراني‌ها تا لياقت پيدا كنند ضريح بر آن بارگاه مقدس و كبرياي بسازند مهديعجل‌الله‌تعالي فرجه‌الشريف، است كه ان‌شاءالله بيايد و خواهد آمد.

4- نگرش عاطفي و شخصي:

اين نگرش كه مطابق ذوق و سلايق و پسند عوام‌ الناس سرودند. و بي اساس و بعضاً خرافه و بسيار اثرات نابهنجار در فرهنگ شيعه داشتند كه هنوز هم كه هنوز است اين عوارض رسوخ كرده و هزينه مي‌خواهند. از جمله بازيي كه اخيراً بعضي از مقدس مأباني كه ناخواسته و نافهميده در دام بازيگران حرفه‌اي گرفتار آمده‌اند كه من فكر مي‌كنم باز از نقشه‌هاي انگليسي باشد. همان گونه كه قمه زدن از نقشه‌هاي انگليسي‌ها است و فيلم قمه زدن را پيش هر كس نمايش بدهند او متنفر مي‌شود از چنين ديني و از چنين مكتبي و از هر چه كه مربوط به او مي‌شود.

كجاي شيعه قمه زني را تأييد كرده است، كدام عالم شيعي قمه زني را تأييد كرده. قطعاً اين حقه‌ي انگليسي است. و از جمله‌ي حقه‌هاي ديگري كه اخيراً مرسوم شده بود و مورد توجه خاص جامعه‌ي ما هم قرار گرفته بود از جمله طبق تحقيقاتي كه بنده كردم در اسدآباد هم مورد توجه مردم قرار گرفته بود تابوت بازي شب شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها. چه كسي گفته؟ كدام مرجع ديني اين را گفته؟ كدام عاقل اسلامي اين حرف را تأييد كرده است؟ قبر فاطمه الزهرا پنهان است و تابوت حضرت زهرا را به غير از علي مرتضي كسي ديگري حامل نبوده است. حالا بعد از هزار و اندي سال . حالا حساب كنيد90 شهري يك تابوتي راه بياندازند .چه چيز مزحكي مي‌شود بعد بيايند اين را فيلم بگيرند كه گرفتند بعد در ماهوراه‌ها نشان بدهند بعد تفسير كنند بگويند آي مردم دنيا اين شيعه‌ها اينقدر آدم‌ها بي‌فكرو بي فرهنگي هستند كه هزار اندي سال فاطمه زهراي كه معتقد هستند از دنيا رفته حالا تشيع جنازه مي‌كنند. كه الحمدالله نظام به صورت جدي مقابله كرده و جلوي اين كار را گرفته و همه هم بدانند در اسدآباد اين كار ديگر تكرار نخواهد شد ان‌شاءالله.

بررسي شعر كنوني شاعران :

حميد سبزه‌واري استاد بزرگوار شعر معاصر چه زيبا فرموده است:

حجره گلين است و كوچك است و عجب آن است

هست جهاني چو جاي فاطمه دارد

رشحه‌ي ايمان تراود از در و بامش

خانه‌ي علم هست و باب علم در آن است.

يا شعر مرحوم شهريار. مداح‌ها توجه كنند ، نوحه خوانان توجه كنند . مداحي اين است كه شهريار كرده است. چقدر زيبا گفته است، خدا رحمتش كند ان‌شاءالله.

روز نخست چون گل اين بوستان شگفت

عطر عفيف عشق فرو ريخت بر تنش

هم باشد بهار رسالت در آستين

هم مي‌چكد گلاب ولايت از دامنش

مرد آفرين زني كه خليلانه مي‌شكست

بت خانه خلاف خلافت ز شيونش.

و خانم راكعي كه شعري سوده‌اند كه خانم‌ها بيشتر بشنوند .

اي بي نشانه‌اي كه خدا را نشانه‌اي

هر جا نشان توست ولي بي نشانه‌اي

تصوير شاعرانه‌ي در خود گريستن

راز بلند سوختنه عارفانه.

من يك نكته را هم به شعرا و مداحان عرض مي‌كنم كه سعي كنند هر چه كه مي‌گويند در بلندگوها و به سمع مردم مي‌رسانند مستند باشد، اخيراً يكي از مداحان در محضر معظم انقلاب اسلامي يك مداحي ناخوب انجام داده است، خفيف بوده، كسر شأن حضرت زهرا بوده است، آقا به او فرموده است: شعر خوبي را نخواندي. او در جواب گفته است كه "آقا" ذائقه‌ي مردم اين گونه مي‌پسندند. آقا فرموده‌اند : ذائقه‌ي مردم را شما اين گونه كرده‌ايد و شما بايد ذائقه‌ي مردم را عوض كنيد آن گونه كه هست و اسلام مي‌خواهد.

اما پايان بخش اين خطبه كه به ياد و نام حضرت زهرا و سيماي ادبي فاطمه در فرهنگ و ادب پارسي زبانان است سروده بلند مرجع عظيم الشأن تقليد حضرت آيت الله وحيد خراساني است كه حقيقتاً آنچه كه باعث اين خطبه اين حقير شد اين شعر بود كه بارها و بارها اين شعر را خوانده ام و هر بار كه خوانده‌ام بيشتر لذت برده‌ام.

اي بلند اختر كه ناموس خداي اكبري

عقل كل را دختري، علم كل را همسري

زينت عرش خدا پرورده دامان توست

يازده خورشيد چرخ معرفت را مادري

آنكه بت منت وجودش بر تمام ما سوا

گشت ممنون عطاي حق كه دادش كوثري

تاج فرق عالم آدم بود ختم رسل

بر سرآن سرور كون و مكان تو افسري

مقتداي حضرت عيسي بود فرزند تو

آنچه در وصف تو گويم باز از آن برتري

در قيامت اولين و آخرين سرها به زير

تا تو با جاه و جلال حق ز محشر بگذري

السلام عليك يا صديقة الطاهره

اللهم العن قاتلي فاطمة الزهراء سلام الله عليها
15 | علي زادسرجيرفتي | Iran - Tehran | ٢٣:٢٧ - ٠٩ تير ١٣٩٣ |
سلام عليکم، تقبل الله اعمالکم

از انعکاس آنچه که به عنوان "نظر" منعکس شد، سپاسگزارم
16 | علي زادسرجيرفتي | Iran - Tehran | ٢٣:٢٧ - ٠٩ تير ١٣٩٣ |
سلام عليکم، تقبل الله اعمالکم

از انعکاس آنچه که به عنوان "نظر" منعکس شد، سپاسگزارم
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها