2024 May 6 - دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
شيعيان را در پاراچنار به راحتي ذبح مي كنند
کد مطلب: ٢٠٠٢ تاریخ انتشار: ١٥ آبان ١٣٩٠ تعداد بازدید: 1908
اخبار » عمومي
شيعيان را در پاراچنار به راحتي ذبح مي كنند

ما يك هواپيماي دوموتوره از يك ژنرال پاكستاني اجاره كرديم و آن منطقه را به صورت قاچاقي دور زديم، يعني مسيري را كه بايد 15 دقيقه اي مي رفتيم، 45 دقيقه طول كشيد، حتي هواپيماي قبلي را هم طالبان زده بود كه خلبان با دست به من نشان داد.

به گزارش شيعه آنلاين، يك مستندساز با يادآوري سفر سال گذشته خود به پاراچنار پاكستان در تشريح وضعيت اسفناك آنها گفت: اين منطقه كه در محاصره وهابي ها و سلفي ها قرار گرفته و زادگاه بزرگاني چون شهيد عارف "حسين الحسيني" است به راحتي شيعيان ذبح مي شوند.

«سهيل كريمي» با حضور در غرفه رجانيوز در هجدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات با بيان اينكه وسعت منطقه پاراچنار نصف استان تهران است، گفت: منطقه "كرم ايجنسي" پاكستان كه شهر پاراچنار مركز آن است، حدود يك ميليون جمعيت دارد كه 600 هزار نفر از آنها شيعه هستند و جمعيت 200 هزار نفري پاراچنار نيز همگي شيعيان خالصي هستند كه حتي يك نفر وهابي يا سلفي نيز در ميان آن ها نيست.

كريمي ادامه داد: خارج از اين منطقه، حدود 10ميليون نفر وهابي زندگي مي كنند كه كمر به قتل شيعه بستند و چهار استان طالبان پرور افغانستان با اينها همسايه هستند، از جنوب غرب و شرق هم با منطقه پيشاور و وزيرستان شرقي همسايه هستند كه همه اينها وهابي و سلفي هستند.

وي با بيان اينكه شيعيان يا بايد كل اين منطقه را يا مذهب شان را ترك كنند، افزود: اين منطقه فوق العاده سوق الجيشي است كه ناتو از زمان ريگان به آن چشم طمع بسته بود و خود ريگان به دولت در تبعيد جهادي افغانستان گفت كه درمنطقه پاراچنار مستقر شويد كه نزديك ترين نقطه به كابل است.

اين فعال فرهنگي اظهار داشت: نزديك ترين شهر پاكستان به پاراچنار پيشاور است كه 250 كيلومتر از آن فاصله دارد اما فاصله پاراچنار با كابل 120 كيلومتر است.

وي نكته مهم ديگر را پشتو زبان بودن شيعيان پاراچنار عنوان كرد و گفت: اهالي اين منطقه تنها قوم شيعه پشتو زبان اند و براي پشتوهاي وهابي و سلفي خيلي سخت است كه اينها شيعه هستند.

كريمي با بيان اينكه شيعيان پاراچنار آدم هاي ويژه اي هستند كه به هيچ وجه زير بار زور نمي روند، اظهار داشت: شايد در جاهاي ديگر در دنيا بعضاً به خاطر شيعه بودن در يك سري موارد كوتاه بياييم ولي اينها به هيچ شكل كوتاه نمي آيند.

وي ريشه شيعه بودن آنها را از ايران خواند و گفت: از وقتي كه در ايران شيعه مذهب رسمي شده است كه حدود 400 سال از آن مي گذرد، اهالي اين منطقه نيز الگو گرفته اند و عموماً علماي بزرگ و انقلابي پاكستان مثل شهيد عارف حسين الحسيني پاراچناري اند.

كريمي ادامه داد: حب به اهل بيت(ع) و اعتقاد به جمهوري اسلامي در آن ها عميقاً وجود دارد و وقتي بر مزار شيعيان پاراچنار مي روي، اولين چيزي كه مي بيني، پرچم جمهوري اسلامي ايران و پرچم "ياحسين" و "ياابوالفضل" است، همچنين در ورودي شهرشان يك علم بزرگ است كه به آن مقام علمدار مي گويند و بدون استثنا در هر روستا و محله "كرم ايجنسي"، اولين نقطه، مقام علمدار است و اولين جايي كه سلفي ها آن را بعد از فتح از بين مي برند، همين مقام علمدار است كه به عنوان نشان شيعه گي است.

وي با بيان اينكه شيعيان پاراچنار در پنج سال گذشته در محاصره شديد قرار دارند، اظهار داشت: چه بسا از هر 10 نفري كه از مسير پيشاور به پاراچنار مي روند، دو سه نفر سالم مي رسند.

كريمي افزود: ما يك هواپيماي دوموتوره از يك ژنرال پاكستاني اجاره كرديم و آن منطقه را به صورت قاچاقي دور زديم، يعني مسيري را كه بايد 15 دقيقه اي مي رفتيم، 45 دقيقه طول كشيد، حتي هواپيماي قبلي را هم طالبان زده بود كه خلبان با دست به من نشان داد.

اين مستند ساز در پاسخ به سؤالي در مورد منابع درآمد مردم پاراچنار گفت: كشت و زرع و كشاورزي خوبي دارند و نكته مهم اينكه، اموال شان بركت زيادي دارد، عجيب است مثلاً سه ماه به آنها چيزي نمي رسد و طبيعتاً به سمت قحطي مي روند، ابتدا از انبارهاي شان شروع به مصرف مي كنند، منتهي خوراك به آن ها فشار نمي آورد.

وي مشكل اصلي شيعيان پاراچنار را كمبود دارو عنوان كرد و گفت: تاكنون 1800 زن و بچه به خاطر نبود دارو در بيمارستان ها از بين رفته اند.

كريمي در ادامه با گلايه از رجانيوز به دليل پوشش ندادن اخبار پاراچنار تصريح كرد: درصد اخباري كه رجانيوز از پاراچنار كار كرد، نسبت به برخي از رسانه هاي ديگر كمتر است.

وي با بيان اينكه شيعيان پاراچنار واقعاً در سيستم امنيتي ما نيز مظلوم هستند، اظهار داشت: كميسيون امنيت ملي مجلس دو بار جلسه گذاشتند و بنده هم دعوت كردند، البته خودم اميدي نداشتم اما آقاي بروجردي پاي كار آمد و در بحث روابط ديپلماتيك با آقاياني كه از پارلمان پاكستان آمده بودند، جلساتي داشتيم.

كريمي تصريح كرد: شرايط آنجا طوري است كه تا از نزديك نبينيم، درك نمي كنيم و برخي مسئولان امنيتي كه به نوعي بايد در اين ماجرا نقش فعال داشته باشند، مي گويند مسئله قومي و قبيله اي است و وهابيت كاري به آن ها ندارد و حتي برخي مدعي هستند كه عده اي شيعه جاهل آن جا را شور انقلابي گرفته و عامل افتراق هستند.

وي ادامه داد: از يكي از اين افراد پرسيدم چه مدت در پاكستان بوده است كه گفت 15 سال اما تاكنون يك بار نيز به پاراچنار نرفته است.

اين فعال فرهنگي با يادآوري اينكه در آن منطقه شيعيان را ذبح كنند، در پاسخ به اين سؤال كه آيا سپاه صحابه در اين زمينه نقش دارد، اظهار داشت: سپاه صحابه كلاً منحل شده است، تيم حقاني پاكستان و طالبان افغانستان يكي شده اند و تنها نقطه اي كه با هم اتحاد دارند، منطقه پاراچنار است، دولت پاكستان، ISI سيستم امنيتي ارتش پاكستان و ناتو نيز از طرف ديگر در اين جريان هستند.

كريمي با تأكيد بر اينكه لايه هاي پايين آنها اعتقاد عميق به ولايت فقيه دارند، اظهار داشت: شرايط آن ها بسيار بد است، از سال گذشته كه از پاراچنار آمدم تا الآن شايد به جرأت بگويم بيش از 200 نفر در يك منطقه كوچك آن هم به بدترين وضع ممكن، شهيد شده اند.

اين مستند ساز در بخش ديگري از گفت وگو در مورد سفر اخير خود و وحيد يامين پور به لبنان براي ساخت مستندي در خصوص نقش انقلاب اسلامي و امام خميني در بيداري اسلامي اظهار داشت: درباره اين مستند ما با ديد ديگري به لبنان سفر كرديم اما وقتي وارد لبنان شديم، فهميديم كه خيلي موارد ديگري هست كه مي توان بر روي آن ها كار كرد.

وي ادامه داد: ايده اول نقش حضرت امام در بيداري لبنان بود اما در لبنان به اين نكته رسيديم كه ايده هاي خيلي به روزتري هم براي كار كردن وجود دارد و پس از صحبت با آقاي يامين پور به اين نتيجه رسيديم كه به مردم نگاري روي بياوريم؛ از بي حجاب ماروني گرفته تا يك حزب اللهي چادري؛ يا از يك سياستمداري كه در بين مردم است تا آدمي كه نقش كليدي در لبنان دارد.

كريمي با بيان اينكه سعي كرديم تا چند كار اپيزوديك در بياوريم، گفت: يك بخش كار مربوط به "عمار حمود" يكي از شيعيان لبنان و از بچه هاي حزب الله بود كه نقش به سزايي در عقب نشيني اسرائيل داشت.

وي در پاسخ به سؤالي در مورد شرايط سياسي فعلي لبنان تصريح كرد: شرايط اين كشور طبيعتاً همان شرايط انقلابي است كه توقع مي رفت؛ جبهه سياسي بيشتر از قبل قدرت گرفته است، به شكلي كه دستگاه اجرايي و مقننه دست حزب الله است و اقبال عمومي كه حزب الله در كل لبنان پيدا كرده اند، خيلي بيشتر از سال هاي گذشته است.

كريمي با بيان اينكه حزب الله با خطراتي مانند اتفاقاتي كه بعد از جنگ براي ما افتاد، مواجه است، گفت: ما از جبهه اي بودن و خاكي بودن دور شديم و احساس مي كنم اين اتفاق هم براي لبنان در حال وقوع است، من سال 83 هم سفري به لبنان داشتم اما لبناني كه چند روز پيش ديدم، متفاوت بود و مصرف گرايي در حال رشد بود.

وي ادامه داد: سال 83؛ حزب الله مانند الآن قدرت نداشت اما در جاي جاي ضاحيه، تصاوير و نمادهاي اسلامي نصب بود اما در ضاحيه كه طبيعتاً مركز انقلاب در لبنان است، شايد 80 درصد تبليغات مصرف گرايي بود.

كريمي در عين حال تصريح كرد: اگرچه بيروت كاملاً به سمت مصرف گرايي رفته است اما بعلبك كه زادگاه حزب الله است، خيلي انقلابي تر ديده مي شد كه جاي اميدواري دارد.



Share
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها