2024 June 9 - يکشنبه 20 خرداد 1403
صحنه هاي دردناك شكنجه مردم بحرين در منازل + تصاوير
کد مطلب: ١٩١٣ تاریخ انتشار: ٢٧ آذر ١٣٩٠ تعداد بازدید: 3294
اخبار » عمومي
صحنه هاي دردناك شكنجه مردم بحرين در منازل + تصاوير

به گزارش «شيعه نيوز» ، اين روزها رژيم آل خليفه بحرين كه از خاموش كردن شعله قيام مردمي در اين كشور بازمانده، دست به اقداماتي بي سابقه مي زند كه بيشتر از پيش اين رژيم اقليتي را به سقوط نزديك خواهد كرد.


افزايش ميزان سركوب مردم بحرين نه تنها در ماه هاي گذشته باعث فروكش كردن شعله قيام مردمي نشده، بلكه ميزان بالاي خشونتها و شهيدان انقلاب كه تعداد آنها اخيرا به 54 نفر رسيده باعث شده مردم در رسيدن به اهداف موردنظر خود جدي تر شوند.

اما روز گذشته (جمعه) نيز وقايعي خونين در بحرين رخ داد كه طي آن نيروهاي امنيتي رژيم منامه با استفاده از چاقو، بمب هاي ساچمه اي و اشياي تيز و برنده به روستاي «ابو صبيع» و «الشاخوره» حمله ور شدند و جناياتي هولناك را رقم زدند.


در اين حمله نيروهاي امنيتي از گازهاي اشك آور و سمي نيز استفاده كردند. تصاوير منتشر شده نشان مي دهد مردم در خانه هاي خود تحت شكنجه قرار گرفته و قسمتهايي از سر و صورت آنها به وسيله چاقو بريده شده است.

از طرفي بسته بودن راهها و جاده هاي اصلي از سوي نيروهاي امنيتي باعث شد مجروحين كه تعداد آنها بيش از 25 نفر بود نتوانند خود را به بيمارستان برسانند و همچنان خونريزي شديد داشته باشند.


گزارشها نشان مي دهد مزدوران رژيم آل خليفه با يورش به منازل، مردم اين منطقه را غافلگير كرده و با استفاده از هر گونه وسايل و ابزاري كه در دست داشته اند آنان را زير شكنجه قرار داده اند.

بنابراين گزارش وضعيت 18 نفر از زخمي شدگان اين وقايع بسيار وخيم است اما به علت نگراني مردم از بازداشت مجروحين در بيمارستان سلمانيه آنها هنوز به اين بيمارستان منتقل نشده اند.

منابع آگاه تاكيد دارند كه روزهاي اخير مناطق ابوصبيع (كه محل شهادت آخرين شهيد انقلاب بحرين بود)، بني جمره، الدراز، وكرانه ، وبوري و اصيب نيز روز گذشته شاهد درگيري شديد نيروهاي امنيتي با مردم بوده است.

در تحولي ديگر، جمعيت الوفاق بحرين در بيانيه اي با اشاره به جنايات اخير رژيم آل خليفه تاكيد كرد: آنچه هم اكنون در بحرين رخ مي دهد جنايت عليه بشريت با استفاده از انواع ابزارهاي وحشيانه است.

الوفاق تاكيد كرد: همچنان خون مردم بحرين مي ريزد و ده ها مجروح كه حال برخي از آنها وخيم است نمي توانند تحت درمان قرار بگيرند.


خاطر نشان مي شود رژيم آل خليفه اخيرا «علي احمد رضي القصاب» جوان بحريني اهل روستاي «ابوصبيع» را با زير گرفتن وي به شهادت رساندند. اين جوان بحريني در جريان سركوب تظاهرات مسالمت آميز مردم توسط نيروهاي امنيتي آل خليفه به شهادت رسيد تا لقب پنجاه و چهارمين شهيد و به عبارتي آخرين شهيد انقلاب بحرين را بگيرد.

مهر


Share
1 | مهرداد | Iran - Tehran | ١٥:٠٦ - ٢٧ آذر ١٣٩٠ |
جناب قزويني كلا جداي از اينها يك سئوال دارم براستي آيا شيعيان اميرالمومنين سلام ا...عليه در مرام ولايت فقيهي ها به اندازه نواصب فلسطيني ارزش ندارند؟! واضح جواب بدهيد اگر مي توانيد. ....آري خون اينها گويي اندازه آب نيز ارزش ندارد که از اصراف آن دنيا بصدا در مي آيد!..........بيداد!- وعده ما دادگاه الهي جناب قزويني!

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

آيا به نظر شما ياسر و سميه به اندازه يهوديه اي كه در زمان حضرت علي عليه السلام ، خلخال از پاي وي ربودند ارزش نداشتند ؟ چرا رسول خدا (ص) در مورد ياسر و سميه شمشير به دست نگرفت ؟

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

2 | سعيد | Iran - Ahvaz | ١١:٠٢ - ٢٨ آذر ١٣٩٠ |
لطفا شخص معصوم را با غير معصوم مقايسه نكنيد. چطور وقتي كه با امريكا ميخواين كل كل كنين رجز ميخونين و هي به قدرت خودتون مينازيد. ولي وقتي ميخواين از شيعه بحرين وعربستان دفاع كنيد خودتون رو با پيامبر (در اوايل اسلام كه قدرت حكومتي نداشت) مقايسه ميكنيد. مالكم كيف تحكمون! من به عنوان خير خواه شما به شما نصيحت ميكنم در مسايل سياسي وارد نشويد و به همان مباحث علمي واعتقادي بپردازيد.
3 | سعيد | Iran - Ahvaz | ١١:٠٩ - ٢٨ آذر ١٣٩٠ |
آخي . . . به بحرين وعربستان كه ميرسين ديگه صحبت از مظلوميت فلاني رو ميكنين. ولي به فلسطين و . . . كه ميرسين دو لب مباركتون تا بنا گوش بازه. عذر تون منو كشته. ???? اميد دارم عذرتان در محضر امام زمان هم قبول باشد
4 | meisam | | ١٢:٣٠ - ٢٨ آذر ١٣٩٠ |
گروه پاسخ به شبهات! با سوال ساده اقا مهرداد گويا به مشقت افتاديد!؟ ميشه هم تراز نکنيد ولايت فقيه! رو با رسول الله و امير المومنين (صلي الله عليهما و الهما)؟ يه سوال ساده که در سال 2011 پرسيده ميشه و از مساثل همين زمان است که جواب تاريخي دادن نميخاد!؟ گويا همه رو به چشم وهابي ميبينيد؟! بهتره غيرتتون رو صرف دفاع از امر امير المومنين (عليه السلام) کنين تا در قيامت به دادتون برسن ؟؟؟؟؟ "الله يهدي من يشئ" يا علي

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

هدف ما نه دفاع از شخص خاصي است و نه مقام خاصي

هدف رفع اين اشتباه است كه وقتي شخص مومني (هركس باشد) نتوانست از مسلمان ديگري دفاع كند واحتمال عذر و دليل شرعي براي وي مي‌رفت ، نبايد او را متهم كرد و اين يكي از دستورات ديني است .

اگر شما نمي خواهيد به دستورات ديني خود عمل كنيد مساله ديگري است !

گروه پاسخ به شبهات

5 | ذوالفقار2 | | ١٥:١٣ - ٢٨ آذر ١٣٩٠ |
لااله الاالله.ولايت فقيه همان ولايت رسول الله است.شما مي خواهيد با انكار ولايت فقيه احكام اسلامي را به تعطيلي بكشيد.اسلام را به كنج مساجدببريد وراه را براي حكومت يزيديان هموار سازيد .والله با انكار ولايت فقيه شما به صدام ها وقذافي ها ومبارك ها وآل سعودها وخليفه ها مقبوليت مي بخشيد كشور بدون حكومت محال است بايد قانون ومجريان قانون مشخص شوند.شما هم مي گوييدولايت فقيه نباشد يعني فقهاي اسلام بايدبرونددر كنج مساجد ويا يك كمي جلوتر نصيحت بكنند .خوب دراين صورت شياطين بر سر مسلمانان سوارمي شوند.حكومت يا الهي است يا غيرالهي كه طاغوت مي شود.والله اگر حكومت فقيه را در زمان غيبت انكار كنيد مدافع حكومت طاغوتيان شده ايد اگرفقيه نيايد لاجرم طاغوت مي آيد كساني كه دين را ازسياست جدا دانستند صدام را به حكومت رساندندكه آن فجايع را به بار آورد.احكام اسلامي شامل قصاص وشلاق وديه وارث و....است اين ها بدون حكومت اجرا شدني نيست واگرحكومت هم دست فقيه نباشد اين ها اجرا شدني نيست يعني اگر طاغوتياني چون اردوغان و قذافي وآل الطاغوت هاي عرب باشند اين احكام بايدتعطيل شوند.حدودالهي بايدتعطيل شود. يعني اسلام در زمان غيبت پشم .هيچ.دراسلام تخته.اين ديگرچه اسلامي است .مگر امام زمان نفرمود درحوادث زمانه به راويان احاديث ما رجوع كنيد چه احمقانه است اگرخيال كنيم حوادث زمانه شامل شكيات نماز وروزه است .حوادث سياسي اجتماعي واقتصادي وتمام حوادث را شامل مي شود. ولايت فقيه هديه الهي است.برويد نگاه كنيداستكبارجهاني وصهيونيست ها وكفار وليبرالها چقدر روي ولايت فقيه حساس هستند ومي خواهند ريشه ولايت فقيه را بزنند در كنفرانس صهيونيست ها روي عاشورا وولايت فقيه بسيار تاكيدكردند كه تا ولايت فقيه وعاشوراست ما راه به جايي نمي بريم سيدحسن نصرالله براي اينكه از ولايت فقيه اطاعت مي كند در صدد نابودي او هستند.چرا اينقدر بصيرت نداريد چرا همصدا با صهيونيست ها وآمريكا مي شويد .ولايت فقيه بايد قدرت اجرايي داشته باشد.نبايداحكام اسلام روي زمين بماند.چرا با حكومت فقيه مخالفت مي كنيد. پيروان عمر مسخره ترين نظرشان اين است كه هركس فعلا حكومت را در اختيار دارد ولي امر مسلمين است واطاعت از اوواجب است گرچه زناكار يا شرابخوار باشد يزيد باشد صدام باشد هارون باشد قذافي باشد .هركس دلش مي خواهد باشد شما هم كه مي گوييد نبايد فقيه باشد نبايد مجتهدين باشند نبايد مراجع باشند اينها در سياست خراب مي شوند بروند به مردم شكيات بگويند وحكومت را به ديگران (طاغوت)بسپاردخوب چه فرقي ميان شما وعمري ها وجود دارد چون دليل عقلي است اگر فقيه نباشد غير از فقيه طاغوت است هركس كه مي خواهدباشد.آنها به طريقي طاغوت را تاييد مي كنند شما به طريقي ديگر.ولي فقيه ولي امر مسلمين جهان است.هر مسئله اي در جهان اسلام رخ دهد نظر ولايت فقيه شرط است.اين دستور امام زمان است كه ما را به فقيه رجوع داده است.وبالطبع حكومت هم دست چند نفر نمي تواند باشد فقها بين خود اعلم تر را انتخاب مي كنند وآن اعلميت مخصوصا بايد در بينش سياسي واجتماعي باشد تا دشمنان بر ما مسلط نشوند .والله مخالفت با ولايت فقيه باعث خوشحالي نتانياهو وآل سعود وآل خليفه مي شود .والله باعث خوشحالي كفار غربي مي شود.ما پشت سر ولايت فقيه طاغوتيان پهلوي را ازبين برديم وپشت استكبار آمريكا وصهيونيست ها را شكسته ايم.چيزي را كه نمي دانيد چرا در موردش سخن مي گوييد بحث ولايت فقيه يك بحث كلامي است شما چقدر درس خوانده ايد چقدر فقه خوانده ايد كه به راحتي در مورد نظريه مقدس ولايت فقيه موضع گيري مي كنيد جواب خدا را چه مي دهيد.مذهب شيعه مذهبي مترقي است در تمام حوادث دنيا حرف براي گفتن دارد والله در زمان غيبت هم مي تواند زير نظر فقيه جهان را اداره كند اصلا كم نمي آورد.شما مي خواهيد آن را در كنج مساجد وخانه ها ببريد.شيعه پشت ابرقدرت ها را لرزانده است ولي نه آن شيعه اي كه مي گويد فقها در خانه ومسجد بروند وبه سياست كار نداشته باشند شيعه اي كه وارد ميدان سياست مي شود ومحمدرضا پهلوي را ساقط مي كند آن طاغوتي كه بيشتر وقت خود را با زنان هرزه خارجي مي گذراند وپول اين مملكت را به مانكن هاي خارجي براي يك شب پيش آنها بودن مي داد ودر بسياري از مناطق ايران خيلي ها در همان زمان والله از گرسنگي مردند. بله چنين شيعه اي مدنظر خداست كه پشت ظالمين را بلرزاند ونابودشان كند .ايران در قضيه بحرين بسيار كوشا بوده رفتار بعضي از مسئولين در قبال مسائل بين المللي را نبايد به پاي نظام نوشت.بله جمعيت عمري ها شايد نزديك به ميليارد باشد .شما انتظار داريد ما به يك ميليارد اعلان جنگ كنيم آنوقت چه از ما مي ماند ما روش امام صادق را داريم وبا مخالفين بسيار مهربانانه عمل خواهيم كرد همانطور كه پيامبر مي كرد وبا همين روش هزاران نفر شيعه شده اندمذهب شيعه مذهب عقل ومنطق است ودر جاي خود از شمشير هم استفاده مي كند ما در بر خورد با كشور ها وملت هاي به ظاهر مسلمان بايد چون امام صادق عمل كنيم با آنها رابطه داشته باشيم .آنها را ترك نكنيم خودمان را با آنها دشمن نشان ندهيم چون اين دقيقا همان چيزي است كه استكبارمي خواهد انقلاب هاي منطقه با الله اكبر آغاز شده ما بايد اين انقلابها را به دست بگيريم وبه آنها كم كم حالي كنيم محمدرسول الله بدون علي ولي الله كشك است .هيچ سودي ندارد.اين ها را بايد به تدريج به آنها برسانيم.مسلمانان را بايدبه ولايت فقيه اميدوارسازيم .نه به امثال اردوغان وملا عمرها وبن لادنها.نبايدجمعيت ميلياردي آنها را ناديده گرفت .من مطمئن هستم جمعيت آنها روبه زوال است وروزي نيست كه از آنها كسي شيعه نشود وخيلي از اينها به بركت ولي فقيه وسيدحسن نصرالله است كه پيرو محض ولايت فقيه است.عزيزان مسائل دنياي اسلام بسيار پيچيده است ما در قبال مسئله فلسطين شيعه را به ملت هاي به ظاهر مسلمان شناسانده ايم وآنها خوب پي برده اند كه سيدحسن نصرالله شيعه توانسته صهيونيست ها را شكست دهد نه ملك عبدالله عمري وديگر آل الطاغوت هاي عربي.ولي فقيه شيعه جلوي آمريكاي دشمن اسلام ايستاده نه وهابيت وصدام ها وقذافي ها واردوغان ها.حكومت غاصب طاغوتي بحرين هم مي داند كه نظام ولايت فقيه ايران چقدر روي ملت بحرين اثرگذاراست ومدام ايران را محكوم به دخالت در كشورش مي كند اومي داند چه خبر است ما كه نبايدحمايت هايمان را در قبال اين كشور آشكار كنيم .اين كه سياست نيست مؤمن كيض است هوشيار است.مي داند چه مي كند.شما اگر حكومت فقها را رد مي كنيد بعد از پيروزي ملت بحرين براي آنها چه پيشنهادي داريد.علمايشان كه نمي توانند حكومت كنند چون اگر فقيه بيايد بايدولايت داشته باشد كه احكام اسلامي را اجرا كند حدود الهي بايد اجرا شود شما هم كه ولايت فقيه را قبول نداريد ، حتما يكي هم بايد بيايد چون كشور بدون حكومت محال است .غير از فقيه هم صددرصد طاغوت است چه اردوغان به ظاهر خوب ودر باطن بدباشد چه صدام در ظاهر وباطن بدباشد.طبق نظر مخالفين ولايت فقيه بهتر نيست همان آل خليفه بمانند واينقدر اين شيعيان كشته ندهند.زيرا اگرقرارباشدبعداز آل خليفه فقيه در راس حكومت نباشدچه فرق مي كند طاغوت چه كسي باشد.طاغوت طاغوت است.اميدوارم ملت بحرين بعداز پيروزي فقها را حاكم بر كشور كنند واز امام خامنه اي اطاعت كنند چون شنيده ام اكثريت بحريني ها مرجع تقليدشان حضرت امام خامنه اي است. خداوندا به ما بصيرت عطا بفرما.
6 | بخت النصر | Germany - Nuremberg | ١٨:٢٧ - ٢٨ آذر ١٣٩٠ |
شيعيان مسلح شويد.
7 | بخت النصر | | ٠٤:٢٤ - ٢٩ آذر ١٣٩٠ |
برادر و سرور گرامي جناب آقاي مهرداد
آيا اين افراد شهيد ضد صکوک و گمرک و سربازي اجباري هستند که ما براي آنها کاري کنيم؟
بله. هرکسي در دنيا نداي اشهد ان عليا ولي الله سر داد ما خود را ملزوم به حمايت از او مي‌دانيم.
ولي وقتي که بانکها و خراجها و سرباز گيري ها تواني براي ما گذاشته باشند.

معني ندارد ما خونمان را صرف کساني کنيم که با زنجيرهاي بانک و جزيه از ما و بردگي ما مشکلي ندارند.
8 | مصطفي | | ١٥:٢٤ - ٢٩ آذر ١٣٩٠ |
سلام بابا چه خبر ذولفقار جون كل سايت رو با اين بحرطويل گرفتي .ببين اصلا سوال چيزديگه اي بوداولا سوال اينكه :ايا ايران كه بعداز30سال حرف واقدام ضد امريكايي ايا دراين برهه اززمان كه بايد از اقدامات 30ساله خود بهره ميبرد نبايد اقدام بهتري انجام دهد؟دوما گروه پاسخ به شبهات قصد مقايسه بين پيامبر و ولي فقيه رو نداشتندبلكه اقدامات ايران(اگر مورد تاييدولي فقيه باشد)را با سند تاريخي ثابت كردندكه اين اقدامات به مصلحت جامعه شيعه نيست سومااطاعت از ولي فقيه چون اطاعت ازپيامبر واجب است ولي ايشان معصوم نيستند

پاسخ:

با سلام

از همه دوستان تقاضا داريم زين پس از مطرح كردن مسائل سياسي پرهيز كنند .

در غير اينصورت نظرات علني نخواهد شد .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

9 | محسن | Iran - Tehran | ١٨:٣١ - ٢٩ آذر ١٣٩٠ |
حالا اگر يك كودك فلسطيني براثر شليك گلوله خودش رو خيس ميكرد رسانه ملي هزار بار تصاويرش رو بين سريالها وفوتبال و......پخش ميكرد .
10 | آنتي عمر | Iran - Isfahan | ٢١:٤٤ - ٢٩ آذر ١٣٩٠ |
حواستون باشه فيلتر نشيد تورو خدا !!!!
فيلتر شکن سرعت پايين مياره
تازه اگه اونم ور ندارن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
11 | سعيد | | ٢٢:٥٢ - ٢٩ آذر ١٣٩٠ |
الحمد لله ظاهرا نصيحت ما مورد توجه مديران سايت قرار گرفت. آمين
12 | سعيد | | ٠٦:٤٥ - ٣٠ آذر ١٣٩٠ |
سلام ذوالفقار
از اين شور شما بايد تقدير كرد. ولي اي كاش شور شما همراه علم بود . يعني اي كاش مجتهد ميبوديد تا بدانيد ولايت فقها’ يعني چه. شما هم مثل تمام مردم عادي در كشورمان فكر ميكنيد كه ولي فقيه فقط يكنفر است. نه عزيزم هر كس كه فقيه بايد از طرف شارع مقدس ولايت دارد و حاكم شرع است. انشاالل وقتي 40 سال طلبگي كرديد به نظريات 40 سال قبلتان با تمام وجود ميخنديد
13 | مجيد م علي | | ١١:٠٨ - ٣٠ آذر ١٣٩٠ |
با سلام جناب مصطفي شما كمي صبر كنيد مثل اصحاب سقيفه نباشيد كه بي صبرانه دنبال شخصي گشتند كه بجاي خاتم النيين حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم بعنوان خليفه منصوب كنند كه به اسلام ............. اما شما جناب محسن فقط يك حديث مهمونت ميكنم : حضرت امام علي(عليه ) مي‌گويد : شنيده‌ام در حدود اسلامي خلخال از پاي زن يهودي کنده‌اند و اگر مرد مسلماني بشنود و بميرد جايز است. لبيك يا علي
14 | ذوالفقار2 | | ١١:٢١ - ٣٠ آذر ١٣٩٠ |
اقاي سعيد سلام عليك .فقيهي كه حاكم شرع است و صاحب ولايت مي شود اگر قدرت اجرايي نداشته باشد اين ولايتش به چه درد مي خورد .قدرت اجرايي هم بدون داشتن حكومت ونيروهاي مسلح ودادگاه محال است .چرا نمي گيري .اگر شما مجتهدباشيد وبخواهيد حدود الهي را اجرا كنيد كه شامل قصاص وديه وارث وشلاق وسنگسار وغيره است ،حضرت عباسي بدون اينكه در راس حكومت يك كشور باشيد مي توانيد اين حدود را اجرا كني؟آقاي عزيزشما چگونه حوادث سياسي را از اختيارات فقها سلب كرديد ؟مگر مي شود چد نفر بر يك كشور اسلامي حاكم باشند .اينكه كشور را هرج ومرج فرا مي گيرد.آقاي عزيز حدود الهي بدون قدرت اجرايي وحكومت اجرا شدني نيست والله نيست .

پاسخ:

با سلام

دوستان گرامي

از همه شما (موافقين و مخالفين) تقاضا داريم اينگونه بحث‌ها را در انجمن‌هاي ديگر انجام دهيد .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

15 | بخت النصر | | ١٥:٠١ - ٣٠ آذر ١٣٩٠ |
خداوند روح شاه اسماعيل صفوي (رضي الله عنه) را بيامرزد که خوب مي‌دانست با اين جماعت نواصب چگونه برخورد کند.
يعني اکنون در ميان ما کسي مانند ايشان يافت نمي‌شود؟
16 | سعيد | Iran - Tehran | ١٩:٠٩ - ١٠ دي ١٣٩٠ |
گفتم که اقاي ذوالفقار ! بياد 40 سال طلبگي کنيد.
17 | عبدالله | United Kingdom - London | ١٤:٠٢ - ٠٨ اسفند ١٣٩٠ |
اقاي ذلفقار2 ولايت هيچ احدالناسي ولايت رسول الله وال ايشان نيست.اينو من نميگم از فرمايشات اهل بيت ومراجع بزرگ شيعه ميگم.حالا بگو دليلت بر اين حرفي كه زدي چيه؟
18 | ذوالفقار2 | Iran - Bushehr | ٢٣:٥٤ - ٢٧ اسفند ١٣٩٠ |
بسم الله الرحمن الرحيم.با سلام آقاي عبدالله وهمينطور سعيدآقا. من جوابم را خيلي ساده وقابل فهم بيان خواهم کرد.من در نظر قبلي لزوم داشتن حکومت طبق مذهب شيعه را اثبات کردم.ومطمئنم شما هم حکومت اسلامي برپايه فقه شيعه را قبول داريد چون اگر غير از اين باشد کشور در دست طواغيتي چون صدام يا لائيک هايي چون دولتمردان ترکيه خواهد افتادويا در شکل هاي ديگري چون کمونيست ها ويا ليبرالها .ودر چنين حکومت هايي آنچه اصلا اهميت ندارد احکام خداوند است حتي بايد حقوق همجنس بازها هم رعايت شود وبراي آنها بايد مراکزي براي عقدشان درست کرد وگر نه از نظر جامعه بين الملل محکوم مي شويد وشما باعث به وجود آوردن چنين حکومتي هستيد وزير بار ننگ رفته ايد در حالي که شعار ما هيهات من الذله است کشور بدون حکومت عقلا محال است اين را هرآدم عاقلي مي پذيرد وچون پذيرفتيد مومنين در راس حکومت باشند چون بايدقانون اساسي طبق قوانين اسلامي باشد مجتهدين بايد اين قوانين را تصويب کننددرغيراينصورت طاغوتي است ومطمئن هستم شما مجتهدين را برامثال قذافي صدام اردوغان اوباما القاعده الظواهري شيوخ فاسد عرب ترجيح مي دهيد .واما چون قبول کرديم مجتهدين در راس باشند نمي شود بگوييم يک شورايي مرکب از مثلا 50يا 60 يا بيشتر يا کمتر بر کشور حاکم باشند اين عقلا محال است چون در خيلي از موارد فقها با هم اختلاف نظر دارند وما خود شاهد چنين اختلاف نظر هايي هستيم.بهترين روش اين اسن که فقها در بين خود اعلم تر را مخصوصا در مورد مسائل سياسي واجتماعي انتخاب مي کنند تا کشور را از دست استکبار نجات دهد وهمه ما موظفيم همانطور که از خدا ورسولش اطاعت کنيم از آن مجتهد جامع الشرايط هم اطاعت کنيم گرچه آن مجتهد معصوم هم نباشد.من سوالي از شما دارم وآن هم اين است که آقا امام زمان ما را در زمان غيبتش ارجاع داده به راويان احاديث در حوادث زمانه که شامل فقط شکيات نماز وروزه نيست شامل همه حوادث مي شود وفرموده آنان حجت من بر شمايند.مي خواستم سوال کنم مگر اين راويان احاديث معصوم هستند که ما بايد صددرصد از آنها اطاعت کنيم ؟مگر اين راويان در تقوا وشايستگي عينا چون خود ائمه هستند که ما همانطوري که از ائمه اطاعت مي کنيم از انان هم اطاعت کنيم؟طبق اين حديث ما موظفيم بي چون وچرا از اين راويان اطاعت کميم چون آقا فرموده آنان حجت من بر شمايند..چرا آقا با اين که مي دانسته آنان معصوم نيستند ما را موظف به اطاعت از آنان کرده همانطوري که بايد از وجود نازنين خودش اطاعت کرد.در حديث حنظله امام صادق مي فرمايد اطاعت از اين نماينده من اطاعت از من است ونا فرماني او نافرماني من .مگر امام صادق نمي فهميد ايشان معصوم نيستند وممکن است خطا کند ومردم هم به خطا روند؟مگرآقا امام زمان نمي دانند که راويان احاديث هم ممکن است خطا کنند وباعث به خطا رفتن مردم شوند؟پس چرا به ما دستور داده اند بي چون وچرا از آنان اطاعت کنيم؟آقايان اگر شما در زمان ميرزاي شيرازي رحمه الله عليه بوديدآيا تنباکو مصرف مي کرديد؟اگر بگوييد نه مي توانم بپرسم چرا ميرزا که معصوم نبود شايد در اين حکم خطا کرده باشد دليل عقلي است زيرا معصوم نبود ولي چرا ولايتش حکم ولايت معصوم پيدا مي کند.والله در آن زمان هرکس تنباکو مصرف مي کرد موردلعن خدا واقع مي شد زيرا مصرفش درحکم محاربه با آقا بود .حالا اگريک کسي که در آن زمان درجه مرجعيت داشت که بودند مي توانستند بگويند چون ما خود صاحب فتوا هستيم مي توانيم اين حکم را قبول نکنيم ويا مقلدينشان هم بگويند ما مقلد ميرزا نيستيم ومصرف مي کنيم.مي دانيد اگر چنين مي شد استعمار پيروز مي شد ومرجعيت شکست مي خورد.تمام کساني که حتي مرجع بودند موظف به اطاعت از اين حکم شدند زيرا اطاعت از اين حکم عينا اطاعت از حکم پيغمبر وآل او بود يعني ولايت ميرزا همان ولايت پيامبر وآل او بود.در حالي که ميرزا از معصومين نبوداما حکمش واجب الاطاعه بود.اينجا مسئله اسلام است اين که واضح است شخصيت وتقواي معصومين کجا واين مراجع کجا .مراجع شاگردان مکتب اهل بيتند.ما کاري به شخصيت وجوديشان نداريم .اينجا مسئله احکام خداوند است که بايد اطاعت شود.بايد در اين مواقع بصيرت داشت خداوند در قرآن ما را به اطاعت ازرسولش و اولوالامر دستور داده آن هم اطاعت مطلق آيا مي توانيم بگوييم اين دستور فقط تا زمان حضور امام دوازدهم است و بعد از غيبتش ديگر اين آيه از اعتبار مي افتد تا زمان ظهور مگر نه اين است که قرآن براي تمام لحظات زندگي است اين اطاعت مطلق براي تا قيام قيامت است ولحظه اي بي اعتبار نخواهد بود اولوالامر راه را براي ما نشان داده اطاعت بي قيد وشرط از ولي امر مسلمين .حتي اگر اشتباه کند زيرا آنان به وظيفه عمل مي کنند به تکليف عمل مي کنند.نتيجه هرچه مي خواهد بشود.آقا امام حسن مجتبي به تکليف عمل کرد ابن عباس را فرمانده سپاه کرد ولي ابن عباس خيانت کرد وبه معاويه پيوست آيا امام مجتبي اشتباه کرد؟آيا بايد ديگري را فرمانده مي کرد؟آيا پيامبر که چندين بار قاريان قرآن را به دعوت گروهي به چند قبيله فرستاد وآن گروه آن قاريان را در بين راه به مشرکين تحويل دادند وقتل وعام شدند آيا پيامبر فريب خورد ؟ اشتباه کرد در حالي که چند بار اين اتفاق افتاد وطبق حديث مومن دوبار از يک سوراخ گزيده نمي شود واين حوادث مثل هم بودند .آيا ما بايد بگوييم پيامبر در فرستادن اين قاريان در مراحل بعد اشتباه کرد؟يا فرستادن خالدبن وليد به عنوان نماينده خودش براي گرفتن زکات از آن قبيله که خالد آنان را به خاطر کينه اي که از زمان جاهليت از آنان داشت آنان را به خاک وخون کشيد وبعد پيامبر فرمود من از خالد بيزارم .آيا پيامبر در فرستادن خالد اشتباه کرد؟ما هنوز نمي دانيم عمل به تکليف يعني چه واگر ولي امر مسلمين در حال حاضر کاري کردند يا دستوري دادند که حالا اسلام از نظر ظاهري يک ضربه بخورد مي گوييم خوب ديديد معصوم نيست نبايد به دستوراتش عمل کنيم ولايتش ولايت رسول الله نيست .چرا چون اينجا اشتباه کرده نه خير چنين نيست ايشان به تکليف عمل کرده و وظيفه ما اطاعت محض است من اين را اثبات کرده هم در حديث وهم از نظر قرآن که اطاعت محض را صرفا از ما فقط در يک برهه از زمان نخواسته اگر معصوم نيست نماينده او هست واداره کشور اسلامي هم نمي تواند چنين باشد که چند مجتهد دستور دهند .چون جامعه به بيراهه خواهد رفت وچند دستگي ايجاد خواهد شد دوستان اشتباه نگيرند اگر مي گوييم اطاعت از ولي فقيه اطاعت از رسول الله است به اين معني نيست که شخصيت آن فقيه هم از نظر تقوا وعبادت چون پيامبر وآل اوست .چنين نيست بلکه مسئله زنده نگه داشتن احکام اسلام در زمان غيبت است که اطاعت از آنها همان اطاعت از پيامبر است تا اسلام زنده بماند.همانطور که امام زمان به آن شيخ بزرگوار که فتواي اشتباهي داده بود وديگر مي خواست از فتوا دادن کناره بگيردفرمود شما فتوا بدهيد ما خود آن را درست مي کنيم .اينجا وظيفه مردم اطاعت محض است واگر آن نفر به آن فتواي اشتباه شيخ هم عمل مي کرد به وظيفه شرعي خود عمل کرده بود.من معتقد هستم خيلي از بزرگان شيعه معصوم از گناه هستند وبه جرات مي گوييم خيلي از آنها حتي فکر گناه هم نمي کنند.معني عصمت ائمه خيلي فراتر از اين حرف هاست واگر آن حديث علماي امت من از انبياي بني اسرائيل بالاتر ويا مانند آنان هستند معتبر باشد عصمت از گناه آنان وخيلي چيز هاي ديگر در مورد بزرگان شيعه هم اثبات مي شود چون تمامي پيامبران معصوم وداراي مقامات عالي هستند.يا زهرا سلام الله عليه
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها