نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
سجده فوتباليست ها بعد از گل زدن تبليغ دين است
کد مطلب: 3218 تاریخ انتشار: 05 تير 1389 تعداد بازدید: 2414
اخبار » عمومي
سجده فوتباليست ها بعد از گل زدن تبليغ دين است

بر همين اساس سجده فوتباليست ها بعد از گل زدن، نه تنها حرام نيست بلكه چنين كاري مثبت است و تبليغ دين خواهد بود به ويژه اينكه بيشتر تماشا گران مسابقات، از مسائل ديني غافل هستند و چنين سجده اي، آنان را ياد خداوند متعال مي اندازد.



به گزارش شيعه آنلاين، «مجمع فقه اسلامي سودان» با صدور فتوايي در مورد سجده فوتباليست ها بعد از گل زدن، نه تنها آن را حرام ندانسته بلكه چنين كاري را مثبت و تبليغ دين ناميد.

در اين فتواي «مجمع فقه اسلامي سودان» آمده: سجده شكر، يك سجده است و مسأله رو به قبله بودن هم در آن شرط نيست از همين رو با سجده نماز و يا ديگر سجده ها تفاوت دارد. سجده شكر مي تواند هر لحظه و يا پس از شنيدن هر خبر خوبي و يا خوشحال شدن از يك موضوعي، از سوي فرد براي سپاس از خداوند متعال انجام شود.

اين فتوا همچنين افزود: در كتاب بيهقي آمده است كه حضرت علي (ع) به پيامبر اكرم (ص) خبر داد كه اهالي همدان اسلام آوردند، در همين هنگام پيامبر (ص) شاد و خرسند شده و سجده شكر بجا آورد.

در ادامه فتواي «مجمع فقه اسلامي سودان» آمده: بر همين اساس سجده فوتباليست ها بعد از گل زدن، نه تنها حرام نيست بلكه چنين كاري مثبت است و تبليغ دين خواهد بود به ويژه اينكه بيشتر تماشا گران مسابقات، از مسائل ديني غافل هستند و چنين سجده اي، آنان را ياد خداوند متعال مي اندازد.

شايان ذكر است چندي پيش تعدادي از چهره هاي سرشناس وهابيت با صدور فتواهاي جداگانه اي سجده فوتباليست ها بعد از گل زدن را حرام دانسته و آن را شرك به خدا و بدعت ناميدند.



Share
1 | ابولولو | United Kingdom - London | 23:34 - 05 تير 1389 |
0
 
 
0
پاسخ نظر
بالاخره سجده بكنيم يا نكنيم اقايان لطف كنند بيش ازاين ما رو در حالت ركوع معطل نكنند و تكليفمون رو روشن كنند.
2 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | 15:33 - 06 تير 1389 |
0
 
 
0
پاسخ نظر
با سلام
جناب ابولولو , اون وهابي وقتي ديد كه اون فتوا را كه اولين فتوايش بوده , داد چاپ شده و اسمش توي روزنامه ها امده سجده شكر بجا اورد .
تو هم اگر فوتبال بازي كردي اگر گل زدي سجده كن اگر هم نزدي باز هم سجده كن .
يا علي
3 | شعبان حبيبي | United States - Cheyenne | 14:29 - 07 تير 1389 |
0
 
 
0
پاسخ نظر
اون رواياتي كه در سلسله سند ان روايات اسلم قرشي عدوي ميباشد را برايم نقل كنيد كه در صحاح سته ميباشد چون من ميخواهم اگه با يك مولويي بحث كردم در مورد شهادت حضرت زهرا .و رو اسلم بحث شد اون رواياتي كه صاحبان صحاح نقل كرده اند از اسلم قرشي عدوي به اون مولوي نشان بدم.خودش ببينه با چشمش و خودش با چشمش اون روايت رو بخونه

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

يكي از روايات او در صحيح بخاري روايت ذيل است :

4177 - حَدَّثَنِى عَبْدُ اللَّهِ بْنُ يُوسُفَ أَخْبَرَنَا مَالِكٌ عَنْزَيْدِ بْنِ أَسْلَمَ عَنْ أَبِيهِ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم كَانَ يَسِيرُ فِى بَعْضِ أَسْفَارِهِ ، وَعُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ يَسِيرُ مَعَهُ لَيْلاً ، فَسَأَلَهُ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ عَنْ شَىْءٍ فَلَمْ يُجِبْهُ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم ثُمَّ سَأَلَهُ فَلَمْ يُجِبْهُ ، ثُمَّ سَأَلَهُ فَلَمْ يُجِبْهُ وَقَالَ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ ثَكِلَتْكَ أُمُّكَ يَا عُمَرُ ، نَزَرْتَ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم ثَلاَثَ مَرَّاتٍ ، كُلُّ ذَلِكَ لاَ يُجِيبُكَ . قَالَ عُمَرُ فَحَرَّكْتُ بَعِيرِى ثُمَّ تَقَدَّمْتُ أَمَامَ الْمُسْلِمِينَ ، وَخَشِيتُ أَنْ يَنْزِلَ فِىَّ قُرْآنٌ ، فَمَا نَشِبْتُ أَنْ سَمِعْتُ صَارِخاً يَصْرُخُ بِى - قَالَ - فَقُلْتُ لَقَدْ خَشِيتُ أَنْ يَكُونَ نَزَلَ فِىَّ قُرْآنٌ . وَجِئْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم فَسَلَّمْتُ عَلَيْهِ فَقَالَ « لَقَدْ أُنْزِلَتْ عَلَىَّ اللَّيْلَةَ سُورَةٌ لَهِىَ أَحَبُّ إِلَىَّ مِمَّا طَلَعَتْ عَلَيْهِ الشَّمْسُ ، ثُمَّ قَرَأَ ( إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحاً مُبِيناً ))/ البخاري: المغازي، باب 35.

مي‌توانيد روايت را در آدرس ذيل مشاهده نماييد .

http://hadith.al-islam.com/Display/Display.asp?Doc=0&Rec=6127

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :