نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2808  »
41
کد مطلب: 5253 - عنوان: آيا شفاعت خواستن از غير خداوند شرك است ؟
نام و نام خانوادگی: ح س - تاریخ انتشار: ٢٢:٠٧ - ٢٠ دي ١٣٩٦
توسل دو حالت دارد شخصی در زمان حضرت عیسی علیه السلام به ایشان بگوید از خدا بخواه که مادر من را که مرده زنده کن ، خوب اینکه مشخص است شرک نیست ، اما یک حالت دیگر این است که شخصی بیاید و به ایشان بگوید مادر من را زنده ( و لفظا مقید نکند که از خدا بخواه که زنده کن ) باز هم عین توحید است چون شخص درخواست کننده از این رو این را از حضرت عیسی ع می خواهد که می داند او این اذن را از جانب خداوند داراست ، پس در هر دو حالت حاجت از خدا خواسته شده ، در هر دو حالت سائل می داند که قضای حاجت منوط به خواست خداست ، ما مریض میشویم و دارو میخوریم و می دانیم که خدا خواسته تا شفا در دارو باشد آیا ما به دارو موقع خوردن می گوییم : ای دارو از خدا بخواه من را شفا دهد؟ خوب نه می دانیم این خداست که این تاثیر را در دارو نهاده ، ما در احتیاجات روزمره از مردم طلب کمک می کنیم ، همین که می دانیم مردم استقلالا و بدون اذن خدا قادر به کمک به ما نیستند این می شود توحید ، حال فقط یک شبهه ایجاد می کنند که فرق است بین حاجت خواستن از کسی که زنده است با کسی که در قید حیات نیست ، این سوال با یک تمثیل قابل پاسخ است ، همه ما چه سنی و چه شیعه سجده برای انسان را حرام می دانیم و شاید آن را برابر با کفر بدانیم ، اما یک زمانی همین سجده برای انسان عین توحید بود و عدم سجده بر انسان نشانه کفر ، آنجا که خداوند دستور داد تا ملائک بر آدم سجده کنند ، پس معیار شرک و کفر دستور‌خداست اگر خداوند دستور دهد که از مردگان مقرب طلب استمداد کنید ( همچون دستور سجده ملائک بر آدم) دیگر این استمداد نه تنها شرک بلکه عین بندگی خداوند است و حتی عدم استمداد از روی تکبر نوعی تشبیه به عمل ابلیس در ابتدای خلقت است . و چون با ادله متواتر برای ما ثابت شد که پیغمبر بعد از خود جانشینانی منصوب نموده ( حدیث غدیر ، حدیث تشبیه امیرالمومنین به هارون ، خدیث ۱۲ خلیفه از قریش که در مصادر اهل سنت آمده ، آیه ولایت «....و هم راکعون» ، آیه اطیعو الله و الرسول و اولی الامر منکم ، علی مع الحق والحق مع العلی ، .... و طبق آیه قران پیامبر از روی هوا و هوس حرف نمیزند و طبق دستور‌قرآن وَمَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا و آنچه را رسول به شما داد آن را بگيريد و از آنچه شما را باز داشت بازايستيد ، و ما با ادله اثبات کردیم که رسول ما را فرمان به اطاعت از وصی‌خود امیرالمومنین و او‌نیز به اوصیای بعد از خود امر فرموده و آن بززگوران بارها استمداد از خود را حتی بعد از موت و شهادت جایز بلکه از بهترین اعمال می دانند پس درخواست از مقربان از اموات ، عین توحید و اجابت به‌خواست خداوند است ، پس بنابراین اینکه ما مستقیما از آن بزرگوران استمداد کنیم و نگوییم ای امام از خدا‌ بخواه چنین و چنان شود بلکه مستقلا بگوییم ای امام برایم چنین و چنان کن بازهم عین توحید است ، و این در برخی روایات ما یافت می شود : یعنوان مثال نماز مخصوصی که دز آخر آن این جمله است ( یا فاطمه اغیثینی) یا دعای فرج (یا محمد یا علی یا علی و یا محمد اکفیانی فانکما کافیان .....)


42
کد مطلب: 6150 - عنوان: چگونگي وحي بر پيامبر(ص) به نقل از صحيح بخاري
نام و نام خانوادگی: مهرداد - تاریخ انتشار: ١٣:٤٨ - ٢٠ دي ١٣٩٦
اساسا اون موقع یا عایشه متولد نشده بوده یا اگر متولد شده بوده، طفلی دو سه ساله بوده
درباره فقره اول که پیامبر اول خواب میدیده، که قطعا عایشه متولد نشده بود
پس این حدیث از اساس جعلیه
قضاوت در صحت و سقم کتاب بخاری با خودتان!
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
روایت مال نیست که در خصوص آن قضاوت بکنیم! روایت در مهمترین و صحیح ترین منبع اهل سنت نقل شده است لذا آنها باید جواب بدهند یا باید بپذیرند که صحیح بخاری کتاب معتبری نیست یا اینکه تناقض در روایت را قبول کنند!!
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

43
کد مطلب: 6171 - عنوان: ورزش هاي رزمي حرام است !
نام و نام خانوادگی: saeed - تاریخ انتشار: ١٤:١٥ - ١٩ دي ١٣٩٦
بعدشم میگن مسابقه شطرنج حرامه چون وقت هدر میره
44
کد مطلب: 5958 - عنوان: علائم ظهور امام زمان(عج)
نام و نام خانوادگی: یک عاشق - تاریخ انتشار: ٠٧:٥٧ - ١٩ دي ١٣٩٦
اقا جان جونم رو فدات کنم باز کمه
قربونت برم
45
کد مطلب: 5155 - عنوان: چرا با وجود اين همه دليل مبني بر خلافت امير المؤمنين عليه السلام ، خلافت به آن حضرت نرسيد؟
نام و نام خانوادگی: شهاب - تاریخ انتشار: ١٦:٢٣ - ١٨ دي ١٣٩٦
با درود
مهمترین مساله این است که ما چگونه اسلام را شناخته ایم.تقلیدی یا سنتی یا تاریخی .ما مستقیم میرویم سراغ کسانی که با علم و مطالعه و تحقیقات دین را شناخته اند.حال سوال اینجاست از کدام منابع ؟بزرگترین مشکل اینجاست که منابع اصلی و معتبر تر را چون بر خلاف عقیده هایمان هست یا مطالعه نمیکنیم یا با درک ناصحیح مطالعه میکنیم.
46
کد مطلب: 5155 - عنوان: چرا با وجود اين همه دليل مبني بر خلافت امير المؤمنين عليه السلام ، خلافت به آن حضرت نرسيد؟
نام و نام خانوادگی: شهاب - تاریخ انتشار: ١٦:١٨ - ١٨ دي ١٣٩٦
پاسخ به نظر شماره 34738
مطمعنی حالت خوبه؟چند وقت دیگه طرز درست کردت کامپیوتر را هم از قران در میاری.ادامه بده
47
کد مطلب: 2738 - عنوان: اين عكس "ابوبكر" خليفه اول اهل سنت است
نام و نام خانوادگی: صدف - تاریخ انتشار: ١١:٤٢ - ١٨ دي ١٣٩٦
البته که خلیفه های؟؟؟ مدلشون هیچ کجا پیدا نمیشه چون بدون شک بهترینن.ادامه دهنده ی راهشون باشیم
48
کد مطلب: 4906 - عنوان: آيا صحت دارد كه با ميلاد پيامبر اكرم صل الله علیه و آله، طاق كسري ريخت، آتشكده زرتشت خاموش شد و ... ؟
نام و نام خانوادگی: مهران - تاریخ انتشار: ٢٠:٤٠ - ١٧ دي ١٣٩٦
به نام اهورا مزدا
خاموش شدن آتش فارس از بی احتیاطی بوده واصلاً
این قضیه که با به دنیا آمدن حضرت محمد خاموش شده دلیل علمی ندارد.
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
اگر در متن تاریخ نگاه کنید آمده است «لما كانت الليلة التي ولد فيها رسول الله صلي الله عليه وسلم ارتجس إيوان كسري وسقطت منه أربعة عشرة شرفة وخمدت نار فارس ولم تخمد قبل ذلك ألف عام وغاضت بحيرة ساوة» با لفظ لما آمده است یعنی عینا در همان شب و وقت تولد پیامبر (ص) این اتفاق افتاد غیر از این آن بی احتیاطی را لطف کنید بیان کنید تا ما نیز متوجه بشیم چه جوری این آتش خاموش شد!!!! بیان کنید ببینم دریاچه ای چپزی در انجا بوده که فوران کرده و آتش را خاموش کرده یا باران شدید بارید!!!!!
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

49
کد مطلب: 7052 - عنوان: آیا سند روایت نفرین حضرت زهرا سلام الله علیها بر شیخین صحیح است؟ (ویرایش جدید)
نام و نام خانوادگی: ح س - تاریخ انتشار: ٢٠:٠٥ - ١٧ دي ١٣٩٦
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ سَيْفِ بْنِ عَمِيرَةَ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ عَالِمٌ يُنْتَفَعُ بِعِلْمِهِ أَفْضَلُ مِنْ سَبْعِينَ أَلْفَ عَابِدٍ
گروه پاسخ به شبهات مصداق این روایت هستند
50
کد مطلب: 2985 - عنوان: ساخت سريال عمر بن خطاب توسط mbc
نام و نام خانوادگی: عاصی - تاریخ انتشار: ١٨:٤٩ - ١٧ دي ١٣٩٦
با آنکه من سخت متنفرم از افکاری که در آن خلاف شیعه و سنی حرف زده شود ولی با آن هم برادران اهل تشیع ما در صحابه پیامبر فقط بیش از ده تن را قبول ندازند. اگر به اندیشه تشیع امروزی قناعت کنیم باید بگویم که پیامبر گرامی ما در طول این ۲۳ سال مبارزه فقط ده تن صحابه داشت و بس. چون اهل تشیع از هر صحابی که ما نام بردیم آنان را به نوعی توهین کردند و تا حد زنا بر آنان تهمت زدند. حتی ابو هریره را که اهل صفه بود و اصلاً در اختلافات اخیر تاریخ صحابه شامل نبود. نزد ما اهل سنت ابوبکر، عمر، عثمان و علی از گرامی ترین صحابه پیامبر است و از عشره مبشره است. در میان اینان فرق گذاشتن جفا است در حق کُل اسلام.
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
نظر شيعه صحابه اي که مورد تائيد شيعه و ائمه ميباشند دوازده هزار نفر هستند
15 - حدثنا أحمد بن زياد بن جعفر الهمداني رضي الله عنه قال : حدثنا علي
ابن إبراهيم بن هاشم ، عن أبيه ، عن محمد بن أبي عمير ، عن هشام بن سالم ، عن أبي عبد الله عليه السلام قال : كان أصحاب رسول الله صلى الله عليه وآله اثني عشر ألفا ثمانية آلاف من المدينة ، و ألفان من مكة ، وألفان من الطلقاء ، ولم ير فيهم قدري ولا مرجي ولا حروري ولا معتزلي ، ولا صحاب رأي ، كانوا يبكون الليل والنهار ويقولون : اقبض أرواحنا من قبل أن نأكل خبز الخمير
اصحاب رسول خدا دوازده هزار نفر بودند که هشت هزار نفر از مدينه دو هزار نفر از مکه دو هزار نفر از طلقاء(آزاد شده هاي فتح مکه) که يک نفر از آنها قدري نبود مرجئي نبود حروري نبود معتزلي نبود و اهل راي هم نبودند شب و روز خدا را عبادت مي کردند و گريه مي کردند مي گفتند خدايا قبل از اين که زمان فتوحات فرا برسد روح ما را قبض کن، قبل از زماني که ما نان گندم بخوريم.
الخصال الشيخ الصدوق ص639
این روایت از نظر سند نیز معتبر است
بنابراین بهتر است دیدگاه شیعه را از منابع معتبر خودشان گرفت نه از زبان شبکه های وهابی
نظر شیعه در خصوص شیعه همان نظر قران است که در بین صحابه افراد مومن، منافق و فاسد وجود داشته است
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

51
کد مطلب: 5076 - عنوان: آيا پيامبر اسلام (ص) مسموم از دنيا رفت ؟
نام و نام خانوادگی: Unknown_soldier - تاریخ انتشار: ١٣:١٧ - ١٦ دي ١٣٩٦
بسم الله الرحمن الرحیم
در ابتدا لازم میدونم بر خودم دعا برای فرج حضرت بقیه الله اعظم:
(یا غیاث المستغیثین عجل عجل،عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر)
انشاءالله تعالی،
شفافیت دانستن این مطلب من باب پژوهش حول محور ظهور حضرت ولیعصر ارواحنا فداه برای قلیلی از شیعیان و عاشقان حضرتش پارامتری ملزوم است،
لذا حقیر بدین وسیله،
تشکر و قدردانی خود را از عنوان کردن مطلب فوق
ان هم بطور کاملا واضح و شفاف اعلام مینمایم.

ومن الله التوفیق...

52
کد مطلب: 6300 - عنوان: اعتراف ابن ابي دارم به لگد زدن عمر به حضرت زهرا(س) و شهادت حضرت محسن(ع)
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ١٧:٢٨ - ١٥ دي ١٣٩٦
در حدیث دلائل امامه لفظ "روی" در سند حدیث
حدثني أبو علي محمد بن همام بن سهيل ( رضي الله عنه ) ، قال : روى أحمد ابن محمد بن البرقي.باعث انقطاع سند حدیث نمی شود.
http://lib.eshia.ir/15165/1/134

پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
در این روایت لفظ « روی» با فعل معلوم آمده است یعنی روایت کرد احمد لذا اگر به صورت فعل مجهول می آمده جای طرح انقطاع روایت پیش می آمده
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

53
کد مطلب: 5137 - عنوان: چرا حضرت علي (ع) نام سه فرزند خود را عمر ، ابوبكر و عثمان گذاشت؟
نام و نام خانوادگی: وحید - تاریخ انتشار: ١١:٠٠ - ١٥ دي ١٣٩٦
من از شما سوال دارم.حالا به هر حال چرا حضرت علی اسم فرزندانشونو ابوبکر و عمر و عثمان گذاشتند کاری نداریم.سوال من اینکه چرا شیعیان که مدعی هستند پیرو امام علی اند اسم فرزندانشونو به پیروی از امام علی ابوبکر و عمر و عثمان نمیگذارند؟
پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
در علاقه مسلمانان به پيامبر صلي الله عليه و آله شکي نيست. اما آيا همه مسلمانان نام محمد را براي فرزندان خود انتخاب مي‌کنند؟ آيا مي‌توان گفت که آنهايي که فرزندي به نام رسول خدا ندارند، به ايشان بي علاقه هستند؟!
نامگذاري در هر اجتماعي، بسته به فرهنگ و سنت آن است. عرب‏ها براي خود يك سري نام‏هاي متداول داشته‏اند كه بعضاً "عَلَم" بوده و معناي خاصي نداشته و بعضي از آنها معنا داشته مانند معاويه و حارث كه مربوط به فرهنگ آن زمان جامعه بوده است، كه از جمله آن: ابوبكر، عثمان، عمر، معاويه، عمر، يزيد و ... مي‏ باشد. اين اسامي در فرهنگ زمان پيشين مرسوم بوده و امروز هم در بسياري از كشورها و مناطق عرب‌نشين، اين اسامي مورد پسند مردم است و مردم فرزندانشان را بدينگونه نامگذاري مي‏ كنند.جريان كربلا و ستم‏هاي‏ بني‌اميه، فاصله فرهنگي بين شيعه و ديگران روز به روز بيشتر گرديد و رفته رفته در فرهنگ شيعيان يك سري اسامي رواج يافت و يك سري نامها از رونق افتاد. شيعيان در قرن‌هاي بعد كوشيدند با نامگذاري فرزندان خويش به نام‏هاي پيامبر و اهل بيت و صحابه با وفايشان، به نوعي در پي زنده كردن ارزش‏ها برآيند البته اين فرهنگ برگرفته از فرمايشات ائمه عليهم السلام مي‏ باشد
بنابراين نامگذاري‏ها برگرفته از فرهنگ اجتماعي است و در زمان ائمه عيهم السلام به خصوص در زمان امام علي عليه السلام نامگذاري به آن اسامي مذموم و متروك نبود البته پاسخ تفصیلی در خصوص نامگذاری در مقاله فوق و قسمت نظراتش بیان شده است
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات


54
کد مطلب: 6254 - عنوان: كرامات عمر بن خطاب در كتب اهل سنت
نام و نام خانوادگی: محمد زمانی - تاریخ انتشار: ٢٣:٤١ - ١٤ دي ١٣٩٦
پاسخ به نظر شماره 73897
در منابع شما مثل ملل و النحل - سیراعلام النبلا- وافی الوفیات آمده است عمر رفس فاطمه اسقطت بمحسن
55
کد مطلب: 11340 - عنوان: آیا مسلمان و شيعه شدن ايرانيان در زمان عمر بن خطاب بوده است؟
نام و نام خانوادگی: مجتبی نعیمایی - تاریخ انتشار: ١٨:١٥ - ١٤ دي ١٣٩٦
ایا جناب سلمان فارسی نقشه حمله به ایران را کشیدن؟

سندی مبنی بر این هست که ایشان با عمر مخالف بودند؟
پاسخ:
با سلام
صلح مردمِ مدائن با سپاه عرب، با ذکاوت و تیزهوشی سلمان فارسی رخ داد. او مردم شهر را پیرامون خود گردآورد و گفت: «اصل من از شماست و دلم به حالتان می‌سوزد. شما را به سه چيز مى‏‌خوانم كه به صلاح شماست» و همچنین گفت: «سه چيز است كه هر يک را مى‏‌خواهيد انتخاب كنيد.» گفتند «چيست؟» گفت: «يكى اسلام كه اگر اسلام بياريد حقوق و تكاليف شما همانند ماست، و اگر نمى‏‌خواهيد، جزيه بدهيد و اگر نمى‏‌خواهيد، جنگ مى‏‌كنيم تا خدا ميان ما و شما حكم كند». قوم پاسخ داد که ميانى را مى‏‌پذيريم (یعنی جزیه -مالیات- می‌دهیم و جنگ نمی‌کنیم). منابع تاریخی گویای ان هستند که مردم پس از شنیدن سخنان سلمان، صلح را بر جنگ ترجیح دادند. مطمئناً اگر مردم وارد جنگ می‌شدند به شدت درهم‌کوبیده می‌شدند. چه اینکه سپاه عرب بسیار متحد و ایرانیان بسیار متفرّق و بی‌انگیزه بودند.
تاريخ طبری، ترجمه ابو القاسم پاينده‏، تهران‏: انتشارات اساطير، ۱۳۷۵. ج‏ 5 ، ص 1813-1812-1816
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

56
کد مطلب: 7052 - عنوان: آیا سند روایت نفرین حضرت زهرا سلام الله علیها بر شیخین صحیح است؟ (ویرایش جدید)
نام و نام خانوادگی: ع خ - تاریخ انتشار: ١٤:١٨ - ١٤ دي ١٣٩٦
سلام.اگرامکان دارد مطالبتون را در پیام رسان ایرانی مانند سروش ...قراردهید
57
کد مطلب: 5887 - عنوان: زندگينامه امام حسين (علیه السلام)
نام و نام خانوادگی: رضا - تاریخ انتشار: ١٣:٤٧ - ١٤ دي ١٣٩٦
با سلام ميشود متن بالا را براي استفاده كبي كرد لطفا جواب دهيد
پاسخ:
باسلام
دوست گرامی
اشکالی ندارد
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات

58
کد مطلب: 11718 - عنوان: کسب رتبه نخست توسط نرم افزار دانشنامه نماز
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ٠٩:٢٠ - ١٤ دي ١٣٩٦
سلام علیکم
جناب آقای مهندس سید جواد حسینی
موفقیت جنابعالی در تهیه نرم افزار دانشنامه نماز را تبریک عرض می کنم.
امیدوارم در پناه امام زمان ارواحنا فداه همواره موفق و موید باشید.
قدیریان
59
کد مطلب: 6301 - عنوان: اسناد هجوم به خانه وحي و شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها
نام و نام خانوادگی: امیر حسین فراهانی - تاریخ انتشار: ٢١:٠٥ - ١٢ دي ١٣٩٦
با اینهمه سند و مدرک در خصوص شهادت بی بی دو عالم زهرای مرضیه سلام الله، نمیدونم خوشحال باشم؟ یا ناراحت؟ خوشحالم از اینکه بالاخره سند حقانیت شیعه در خصوص شهادت بی بی و حمله و جسارت به اصطلاح صحابه به بیت امیر المومنین از روایات اهل سنت ثابت شد، و غمگینم که مظلومیت و حقانیت اهل بیت علیه سلام بازهم اشکار شد و داغ ۱۴ قرن شیعه داغدارتر شد، یا علی مدد و دمتون گرم
60
کد مطلب: 6254 - عنوان: كرامات عمر بن خطاب در كتب اهل سنت
نام و نام خانوادگی: آبتین - تاریخ انتشار: ١٦:١١ - ١٢ دي ١٣٩٦
سلام علیکم جناب نویسنده این پیام !!خواهشمندم که جملات آخر را پاک نمایید.
بدلیل اینکه عقاید هر کس مربوط به خودش است و لازم بذکر است که اینگونه امر به معروف نمی کنند محض اطلاع شما برادر عزیز در خیلی از احادیث موجود است که حضرت علی برای انجام برخی از کراماتشان خورشید یا هر چیز دیگر را به خداوند و رسول االله قسم می دادند و برخی از علمای کنونی و حتی انبیا نیز با استفاده از ایت ترفند معجزات و کرامات خود را انجام می دادند پس امکان صحیح بودن آنها نیز هست.
لازم بذکر است هر کس که میان شیعه و سنی با سخنانش تفرقه بیندازد مزدور دشمن است و این کار توسط مراجع تقلید مطلقا حرام دانسته شده است