2024 March 28 - پنج شنبه 09 فروردين 1403
بررسي شبهه ازدواج ام كلثوم با عمر (ويرايش جديد)
کد مطلب: ٦٣٤٢ تاریخ انتشار: ٢٣ بهمن ١٣٩٩ - ١٠:٠٠ تعداد بازدید: 280943
مقالات » نقد خلافت خلفا
بررسي شبهه ازدواج ام كلثوم با عمر (ويرايش جديد)

نبود دختري به نام ام كلثوم، پدر ابوبكر، تعارضات در اين قضيه، بررسي بهانه عمر براي ازدواج

بسم الله الرحمن الرحيم

ازدواج ام كلثوم با عمر، شاهد دروغ بودن شهادت:

طرح شبهه:

شيعيان ادعا مي كنند كه خليفه دوم قاتل فاطمه زهرا (رضي الله عنها) است؛ اما كدام عقل سليم مي پذيرد كه حضرت علي (رضي الله عنه ) دخترش را به ازدواج قاتل همسر گراميش ، فاطمه (رضي الله عنها) درآورد و رابطه دوستانه با او برقرار نمايد؟

نقد و بررسي:

يكي از شبهاتي كه اهل سنت؛ به ويژه در سال هاي اخير به صورت گسترده مطرح كرده اند، ازدواج خليفه دوم با امّ كلثوم دختر امير مؤمنان و فاطمه زهرا عليهما السلام است.

اهل سنت، استفاده هاي گوناگوني از اين ازدواج مي كنند؛ از جمله مي خواهند با اثبات اين ازدواج، رابطه صميمانه و دوستانه امير مؤمنان با خلفا را ثابت و از سوي ديگر، شهادت صديقه شهيده سلام الله عليها، غصب خلافت و... را انكار نمايد.

از اين رو، اين شبهه اهميت فوق العاده و پيوند ناگسستني با انديشه هاي شيعيان دارد و بايد به صورت دقيق و مستدل بررسي شود.

انديشه وران شيعه پاسخ هاي گوناگوني از اين مطلب داده اند كه همگي آن ها صحيح و معقول به نظر مي رسد؛ برخي همچون رضي الدين حلي، علامه مقرّم، علامه باقر شريف القرشي و... اصل وجود دختري به نام امّ كلثوم را براي حضرت زهرا سلام الله عليها منكر شده و دليل هاي متقني براي آن ارائه كرده اند. كه ما نيز در اين مقاله، در دفاع از اين نظر، شواهد فراوان بيان كرده ايم.

برخي ديگر، وقوع تعارض در روايات ازدواج را دليلي واضح براي بطلان مدعاي اهل سنت در باره اين ازدواج مي دانند؛ از جمله شيخ مفيد رضوان الله تعالي عليه در دو رساله مجزا به نام هاي المسائل العُكبرية و المسائل السروية، و نيز سيد ناصر حسين الهندي در كتاب افحام الأعداء والخصوم و آيت الله ميلاني و...

ما نيز در اين مقاله، تعارض هاي گسترده در نقل اين ماجرا را مطرح و مستندات آن را از كتاب هاي اهل سنت ذكر كرده ايم.

و انديشه وران ديگري، همچون سيد مرتضي پاسخ داده اند كه اين ازدواج با زورگويي و تهديد عمر بن خطاب بوده است.

عده اي از دانشمندان شيعه و سني با پذيرش اصل ازدواج، نكته ديگري را مطرح كرده اند كه امّ كلثوم همسر عمر، دختر امير مؤمنان عليه السلام نبود؛ بلكه دختر ابوبكر بوده است؛ از جمله يحيي بن شرف نووي، مهمترين شارح صحيح مسلم در كتاب تهذيب الأسماء اين مطلب را نقل كرده و آيت الله مرعشي نجفي از عالمان شيعه در شرح احقاق الحق به اين مطلب تصريح كرده اند كه در ادامه مدرك و اصل سخن ايشان خواهد آمد.

گويا از بين پاسخ هاي موجود، پاسخ اخير كامل تر است؛ چرا كه از طرفي تمام روايات موجود در كتاب هاي اهل سنت كه ازدواج دختر امير مؤمنان عليه السلام را با خليفه دوم ثابت مي كند، با اشكالات سندي مواجه و با تعارض ها و تناقض هاي غير قابل جمعي كه دارند، غير قابل اعتماد هستند و از طرف ديگر در هيچ يك از روايات موجود در كتاب هاي شيعه، تصريح نشده كه امّ كلثوم دختر امير مؤمنان از حضرت زهرا عليهما السلام باشد؛ بلكه ازدواج دختري به نام امّ كلثوم را كه در خانه امير مؤمنان بوده ثابت مي كنند.

اعتراف انديشمندي همچون نووي، برترين شارح صحيح مسلم كه گسترده ترين و مهمترين كتاب فقهي شافعي نيز متعلق به او است، عامل مهم ديگري است كه اين ديدگاه را تقويت مي كند.

و نيز مي گوييم كه حتي در صورت اثبات چنين ازدواجي، نمي توان از آن رابطه صميمانه امير مؤمنان را با خلفا اثبات كرد؛ زيرا اين ازدواج نه تنها براي خليفه دوم فضيلت محسوب نمي شود؛ بلكه لكه سياهي است كه همانند تيرگي غصب خلافت، بر دامان او باقي مانده است؛ چرا كه در ماجراي اين ازدواج چيزهايي نقل شده است كه عرق شرم از پيشاني انسان غيرت مند جاري مي شود. اين مطلب را در محور چهارم بررسي كرده ايم.


فهرست مطالب

محور اول: دختري به نام ام كلثوم وجود نداشته است

كلام عالمان شيعه در تاييد اين ديدگاه:

كلام علماي اهل سنت در تاييد اين نظر:

شواهد اين ديدگاه:

1. در هيچ روايت صحيح السندي بين نام ام كلثوم و زينب جمع نشده است:

2. عبد الله بن جعفر با چه كسي ازدواج كرده است:

3. دو خطبه با نام يك نفر:

4. عزاداري و نوحه خواني ام كلثوم براي حضرت زهرا سلام الله عليها:

5. امير مؤمنان در شب ضربت خوردن، مهمان چه كسي بود؟

6. ام كلثوم بهترين دختر امير مؤمنان عليه السلام:

7. معاويه، از دختر چه كسي خواستگاري كرد؟

8. در شام چه كسي دفن شده است:

9. چه كساني از زنان اهل بيت، در كربلا اسير شدند:

10. ميراث فاطمه، فقط به ام كلثوم رسيد:

11. ازدواج عمر با حضرت زينب (س)!!!

12. ام كلثوم در كربلا حضور داشت:

منكرين ازدواج در اهل بيت به اقرار علماي اهل سنت


محور دوم: ام كلثوم دختر ابوبكر، يا ام كلثوم دختر امير مؤمنان عليه السلام؟

1. اعتراف مهم ترين شارح صحيح مسلم: عمر داماد أبو بكر

تحليل روايت جعلي رد خواستگاري عمر از دختر أبو بكر توسط عايشه:

2. يك روايت از دو ام كلثوم:


محور سوم: تعارض هاي موجود در نقل قضيه

1. ام كلثوم پس از عمر با چه كسي ازدواج كرد؟

2. سن ام كلثوم هنگام ازدواج

هنوز به حدي نرسيده بود كه شهوت را برانگيزد:

دختري كوچك و غير بالغ كه با ديگر دختران بازي مي كرد:

ده سال يا بيشتر داشت:

3. مقدار مهريه ام كلثوم:

الف: ده هزار دينار:

ب: چهل هزار دينار:

ج: چهل هزار درهم:

4. آيا عمر از ام كلثوم فرزندي داشته است؟

فرزندي نداشت:

يك فرزند داشت:

دو فرزند داشت:

سه فرزند داشت:

زيد برادر عمر بود يا پسر عمر؟

5 . زيد اصغر بزرگتر از زيد اكبر!!!

6 . عمر، دخترش رقيه را به ازدواج ابراهيم بن نعيم آورد:

7. تاريخ وفات ام كلثوم و زيد:

مرگ در زمان حكومت عبد الملك بن مروان (73 ـ 86هـ):

مرگ در زمان امارت سعيد بن العاص (48 ـ 54هـ):

مرگ، پس از واقعه كربلا:

8. نحوه وفات ام كلثوم و زيد:

مرگ بر اثر مريضي:

مرگ بر اثر اصابت سنگ:

مرگ بر اثر اصابت تير:

مرگ بر اثر خوردن سم:

9. آيا زيد، فرزند داشت؟

فرزندي نداشت:

چندين فرزند داشت:

10. سن زيد هنگام وفات:

خردسال بود:

جوان بود:

بزرگسال بود:

11. چه كسي بر جنازه زيد و ام كلثوم نماز خواند؟

عبد الله بن عمر

سعيد بن العاص:

12. حضور أبو قتاده بدري در صف نماز جماعت:

13. ازدواج عمر با ام كلثوم يا با حضرت زينب (س)

14. چه كسي امام جماعت را مقدم كرد؟

امام حسن عليه السلام:

امام حسين عليه السلام:

مردم امام جماعت را مقدم كردند!


محور چهارم: اهانت به ناموس رسول خدا

عمر ساق ام كلثوم را برهنه كرده به آن نگاه كرد:

عمر ساق ام كلثوم را برهنه، لمس كرد!

آرايش ام كلثوم توسط امير مومنان پيش از ازدواج، و لمس ساق و بوسيدن او توسط عمر!

كشف ساق توسط عمر، مصدر تشريع براي پيروان او:

توجيه اين عمل توسط علماي اهل سنت:

بررسي اين روايات از ديدگاه منصفين:

ديدگاه علماي شيعه نسبت به اين عمل:

ام كلثوم، عمر را «امير المؤمنين» مي خواند!!!

عمر در مقابل اهانت مغيره به ام كلثوم، سكوت كرد:

محور پنجم: بررسي و تحليل بهانه عمر براي ازدواج


محور ششم: مخالفت با سنت رسول خدا

رد خواستگاري أبو بكر و عمر توسط رسول خدا (ص):

احياء سنت جاهلي توسط عمر:

جمع بين دختر رسول خدا و دختر دشمن خدا حرام است:


محور هفتم: عمر با ام كلثوم «كفو» نبود

غير هاشمي، كفو هاشمي نيست:

عدم كفائت سني عمر با ام كلثوم:

عدم صلاحيت اخلاقي عمر براي ازدواج با ام كلثوم:

عدم كفائت ديني عمر با ام كلثوم:

امير مؤمنان (ع)، خليفه دوم را فاجر، ستمگر، دروغگو، خيانتكار و... مي داند:

شراب خواري خليفه، دليل بر عدم كفائت:

بدعت گذار با دختر عفيفه، كفو نيست:


محور هشتم: ازدواج با تهديد و زورگويي

در حال ضرورت، ازدواج با كافر نيز جايز است:

ازدواج اجباري عمر با عاتكه:

ازدواج هاي اجباري با خاندان اهل بيت عليهم السلام:

ازدواج اجباري حجاج بن يوسف با دختر حضرت زينب (س):

ازدواج اجباري مصعب بن زبير با سكينه بنت الحسين عليهما السلام

روايت جنيه در كتاب هاي سني

محور نهم: بررسي روايات اهل تسنن

زهري، در خدمت گروه جعل حديث بني اميه:

زهري، كثير الإدراج است:

زهري از مدلسين بوده است:

زهري، دشمن امام علي عليه السلام است:

لينك فايل pdf:

https://www.valiasr-aj.com/lib/omekolsom/omekolsom.pdf



Share
161 | صادق راستگو | Iran - Tehran | ٠٥:٠٧ - ١٨ آبان ١٣٨٩ |
باسلام و تحيت . آقا يا خانم h خواهش ميکنم فتوي صادر نکن ! هر چندکه خودت ميگويي در سايت هاي انگليسي . . . ! ! کي گفته است پدر زن به تمام نسل داماد محرم است ؟ يعني پدر زن شما با همشيره تان محرم است ؟ يا مادرتان محرم ميشود ؟ يا پدر زن اول شما با دختر زن سوم يا چهارم شما محرم ميشود ؟ فکر نميکني پيرو فرقه ضاله بهائيت باشي ؟ آخه بها فتوي داده همه زنهاي بهايي به همه مردهاي بهايي حلال هستند الا زن پدر . . .
162 | التحقيق | | ١٥:٠٧ - ٢٦ آبان ١٣٨٩ |
با عرض سلام خدمت تمامي برادران مسلمان ابتدا از آقاي عبدالستار يلمه عذر خواهي ميکنم که با وجود درخواست ايشان اين نظر را ميگذارم. شما راست ميگوييد دوست عزيز، برهان شيعيان فقط تهمت و غلو است. ما نميگوييم هرگز يهوديان بيکار نشسته و اکاذيب را وارد تاريخ اسلام نکرده اند اما چنانکه خود ميدانيد اگر اکاذيب را از مذهب سنت بر دارند اسلام حقيقي ميماند و اگر تهمت ها و غلو ها را از مذهب شيعه بر دارند هيچي نميماند. من خود در خانواده شيعه مذهب به دنيا آمدم و پدر و مادرم شيعه هستند، اما خواستم به دنبال مذهب حق بروم،بنابر اين تعصب خود را کاملاً کنار گذاشتم و چهار سال به دنبال تحقيق بين مذاهب بودم و براي اين منظور سفر هايي هم به کردستان و سيستان بلوچستان و مشهد و ... کردم و در نهايت به اين نتيجه رسيدم که مذهب شيعه هيچ پايه و اساسي ندارد!و امروز افتخار ميکنم که سني شدم،سني هستم و سني خواهم مرد. اين آقايان هرجا که ميخواهند بحث کند ميگويند کتاب هايتان تناقض دارد،اما زمانيکه تناقض هاي کتب شيعه را نشان ميدهيم يا ميگويند اين مطلب بعد ها اضافه شده يا اين چيز ها بازي با کلمات است و يا هزار بهانه ديگر... اين آقايان حضرت امير المؤمنين علي و اولادش(رضي الله تعالي عنهم) را از خود ميدانند و ميگويند حضرت امير المؤمنين عمر(رض) با وي دشمن بود در حاليکه اگر از ايشان تنها يک کتاب که دست نويس ائمه معصوم (رض) باشد که چنين مطلبي در آن ذکر شده باشد ندارند!!!!و اين در حاليست که ما از چهار پيشواي خود (که در زمان معصومين هم بوده اند) بالغ بر هزاران تأليف دست نويس داريم که همگي ايشان دوستي خاندان پيامبر و اصحابش را تاييد کرده و ميکنند و در هيچ کجاي آنها نعوذ بالله هيچ اهانتي به حضرت علي و اولادش(رض) نشده است(و به عقيده من مذهب آن چيزيست که محبت بياورد و نه عداوت)، حالا اين عجيب است که ميگويند حضرت علي(کرم الله وجهه) از ماست و دشمن حضرت عمر فاروق(رض) بوده!!!!بنابر اين ديگر کتابهاييکه ساير علمايمان همچون امام محمد غزالي،امام فخر رازي و ... نوشته اند بماند. اين گنجينه ها همچون آفتابي بر آسمان اسلام هستند که ميتواند چشم هر کور مادر زادي را (همچون من) بينا کند! من خود شخصاً اعتقاد دارم که شيعه و سني بودن به اندازه مسلمان حقيقي بودن مهم نيست و هرگز از اختلافات بين شيعه و سني راضي نبوده و نيستم(چرا که خود من از پدر و مادرم تا تمامي فاميل و بستگانم شيعه هستند) و هميشه بايد راه تحقيق و جست و جو و بينايي براي هر انساني باز باشد و از اينکه در کشور شيعه مذهب ايران،تحقيق درباره سني اينقدر سخت بود(و هست) و حتي از رسانه ها(تلويزيون و راديو و ...) که اينقدر سنگ تمام ميگذارند براي بيان عقايد شيعه، و هيچ حرف منصفانه اي از عقايد اهل سنت نميزنند به همان اندازه بيزارم که شنيده ام در عربستان حتي اجازه خواندن کتب شيعه را کسي ندارد و اصلاً کتب شيعه در دسترس نيست، همان ها هم کور مادر زاد وهابي به دنيا ميآيند. به اميد وحدت روزافزون و رسيدن به حق.يا علي(رض) خواهش ميکنم مطلب مرا(هرچند لايق بزرگواران نيست)حذف نکنيد.متشکرم.

پاسخ:

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

163 | عقيل العزيز | | ١٧:٥٠ - ٢٦ آبان ١٣٨٩ |
سلام عليکم جناب التحقيق.!!! خب. لا اکراه في الدين...!!!! الحمد لله که ابليس لعين خود شما را رهبري و هدايت نمودند و به راه حق ابليس رهنمود دادند. ما واقعا الله سبحانه و تعالي را شاکريم که مانند شما ها ميرويد و ننگ داشتن همچنين شيعياني را بر دامن تشيع نميگذاريد.! راستي يک سوال؟!؟!؟! لطف کن و برو به سازمان ثبت احوال و در قسمت مذهب شناسنامه ات . کلمه ي طيبه ي >>> شيعه <<< را حذف کن و نام کيش و آيين مملو از شرکت را جايگذاري کن.! لطفا.... الله سبحانه و تعالي در قرآن ميفرمايد: بسم الله الرحمن الرحيم والذين کفرو اوليائهم الطاغوت يخرجونهم من النور الي الظلمات اولئک اصحاب النار، هم فيها خالدون. صدق الله العلي العظيم.! اين مطلب دقيقا وصف حال شما و امثال شماست . انشا الله در وقت موتتان مستفيض خواهيد شد. انشا الله تعالي.... انشا الله با عمر و ابيبکر و عثمان و با مادر دلبندتان عائشه بنت ابيکر و مادر دگرتان حفصه بنت عمر . هم در اين دنيا. و هم در برزخ و هم در قيامت و ابد الدهر محشور و مانوس شويد. انشا الله تعالي.... و نحن نقول الحمد لله رب العالمين...
164 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ١٨:٥٠ - ٢٦ آبان ١٣٨٩ |
با سلام
جناب التحقيق . متشكرم از صداقتان ولي خواهش ميكنم همچنان به تحقيقات خود ادامه بدهيد كه تازه اول خط است .
دوتا اشكال در متنتان يافتم خواستم توضيح بدهم :
فرموديد كه : ..... تنها يک کتاب که دست نويس ائمه معصوم (رض) باشد
اهل سنت كه ائمه ما شيعيان ( صلوات الله عليهما ) را معصوم نمي دانند اونها حتي حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم را قبل از نبوت معصوم نمي دانند.
در ثاني فرموديد ..... چهار پيشواي خود (که در زمان معصومين هم بوده اند) ......
عجب چهار پيشواي را معصوم ميدانيد !!!!!!!
كدام يك پيشواي شما هستند ؟؟؟؟؟ نكنه مذهب جديدي ابداع كرديد . لطفاً اسم اين مذهب را براي ما هم بگوييد.
مالكي حنببلي حنفي شافعي ( پيشنهاد ميكنم اشمش را بگذاريد ( م ح ح ش ي ) ( يا بسادگي ""محشي"" ) كه اولين حرف و اخرين انها را استفاده كرده ام ) .
اما براي اسان كردن تحقيقاتت در مورد مذاهب چهار گانه به كتاب خانه هاي علماي شيعه برو هر كتاب از هر مذهبي بخواهي انجا پيدا ميكني در ضمن پيشنهاد ميكنم كه نخواهي تقيه بكني چونكه علماي ما بدون تقيه هم به اهل سنت اجازه استفاده از كتابخانه هاي خودشان را ميدهند .

===========================================================================
جنا التحقيق مواظب خود باش حال كه به جرگه اهل سنت پيوستي خطا نكني كه جانت در خطر است .

مثلاً گفتي كه ... ما نميگوييم هرگز يهوديان بيکار نشسته و اکاذيب را وارد تاريخ اسلام نکرده اند اما چنانکه خود ميدانيد اگر اکاذيب را از مذهب سنت بر دارند اسلام حقيقي ميماند
خوب اول راجع به اين شخصيت مرموز برايت نقل مي كنم

كعب‌الاحبار يهودي
========
او در سال‌ 18ق‌ در زمان‌ خلافت‌ عمر ( بظاهر ) مسلمان‌ شد و اين‌ در حالى‌ بود كه‌ عمر به‌ بيت‌المقدس‌ رفته‌ بود. وقتى‌ خليفه‌ درآن‌جا با كعب‌الاحبار روبه‌رو شد، از ( تظاهر به ) مسلمان‌ شدن‌ او خوشحال‌ گرديد و به‌ او گفت‌: آيا ميل‌ دارى‌ كه‌ با من‌ به‌ مدينه‌بيايى‌ ( تا همكاري بكنيم ) تا قبر پيامبر«صلى‌الله‌ عليه‌ و آله‌ و سلم‌» را زيارت‌ كنى‌ و از زيارت‌ او لذت‌ ببرى‌؟ ( عجب عمر زيارت قبر حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم را تبليغ ميكند ؟؟؟؟ )( قابل توجه اون سني هايي كه فكر ميكنند ...... ) او گفت‌: آرى‌ يا اميرالمؤمنين‌ ( پاچه خواري يا هندوانه زير بغل دادن ) چنين‌ خواهم‌ كرد. 28
كعب‌الاحبار به‌ مدينه‌ سفر كرد و به‌ زودى‌ موقعيت‌ ويژه‌اى‌ يافت‌. او با تكيه‌ بر كتاب‌هاى‌ قديمى‌ كه‌ در اختيار داشت‌، مطالب‌ خود را بيان‌ مى‌كرد ( شروع ورود اسرائيليات به اسلام بوسيله كعب الاحبار يهودي ( هنوز ) و عمر به‌ سخنان‌ او گوش‌ مى‌داد و مردم‌ را در شنيدن‌ سخنان‌ او آزاد گذاشته‌ بود و مردم‌سخنان‌ او را مى‌شنيدند و براى‌ همديگر نقل‌ مى‌كردند.
كعب‌ مدعى‌ بود كه‌ همه‌ چيز در تورات‌ مكتوب‌ است‌. يك‌ وجب‌ از زمين‌ نيست‌ كه‌ در تورات‌ از آن‌ ياد نشده‌ باشد ( يعني احتياج به قران كريم نيست ) و هرچيزى‌ كه‌ تا قيامت‌ اتفاق‌ مى‌افتد در تورات‌ آمده‌ است 0 يعني علم غيب پيش يهود است و بس ) ‌.
روزى‌ كعب‌الاحبار در مجلس‌ عمر راجع‌ به‌ عرش‌ سخنى‌ گفت‌ و اظهار داشت‌ كه‌ خداوند پيش‌ از خلقت‌، در صخره‌اى‌از بيت‌المقدس‌ قرار داشت‌! على‌«عليه‌السلام‌» كه‌ درآن‌ مجلس‌ حاضر بود، به‌ عنوان‌ اعتراض‌ مجلس‌ را ترك‌ كرد. خليفه‌ او را قسم‌ داد كه‌ برگردد و امام‌ برگشت‌ و سخن‌ او را رد كرد.

ابن‌ ابى‌الحديد نقل‌ مى‌كند كه‌ على‌«عليه‌السلام‌» همواره‌ مى‌گفت‌: كعب‌الاحبار كذاب‌ است‌.
هم‌چنين‌ زراره‌ مى‌گويد: نزد امام‌ باقر«عليه‌السلام‌» در مسجدالحرام‌ نشسته‌ بودم‌، مردى‌ به‌ نام‌ عاصم‌ بن‌ عمر آمد و به‌امام‌ گفت‌: كعب‌الاحبار مى‌گفت‌: هر بامدادى‌ كعبه‌ به‌ بيت‌ المقدس‌ سجده‌ مى‌كند. امام‌ باقر«عليه‌السلام‌» فرمود: «نظرتو درباره‌ اين‌ سخن‌ چيست‌؟» آن‌ مرد گفت‌: سخنى‌ درست‌ است‌ و حق‌ آن‌ است‌ كه‌ كعب‌الاحبار مى‌گويد. امام‌باقر«عليه‌السلام‌»خشمگين‌ شده‌، فرمود: «هم‌ تو و هم‌ كعب‌الاحبار دروغ‌ مى‌گوييد».
يكى‌ از معترضان‌ سر سخت‌ كعب‌الاحبار ابوذر غفارى‌ بود. هنگامى‌ كه‌ در مجلس‌ عثمان‌ سخنى‌ طبق‌ رأى‌ خليفه‌ گفت‌، ابوذر با عصاى‌ خود او را زد و گفت‌: اى‌ يهودى‌ زاده‌، تو در اين‌جا چه‌ مى‌كنى‌؟
با وجود اين‌، جاى‌ تعجب‌ است‌ كه‌ ابن‌ طاووس‌ كعب‌ را از خواص‌ اصحاب‌ حضرت‌ على‌«عليه‌السلام‌» مى‌داند و آن‌ رامستند به‌ روايتى‌ مى‌كند كه‌ در كتابى‌ در مجموعه‌ قديمى‌ ديده‌ است‌.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

حالا اگر بخواهي اسرائدليات را برداري يعني حذف عمر , عثمان , معاويه و ,,,,, .
ابوبكر هم كه حديثها را سوزانده بود پس كي مي مانند فقط حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم و حضرت علي عليه صلوات الله عليه و سلم .
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
جناب التحقيق چيزي نگو فقط تحقيق كن .
=============================================================================

لبيك يا علي
165 | momen abdullah | Malaysia - Cheras | ٢١:٣٢ - ٢٦ آبان ١٣٨٩ |
**** شهادت يهوديان ملاک حقانيت دين اهل عمر ***** چرا اهل عمر از يهوديان پيروي مي‌کنند؟ براستي علت تبعيت پيروان عائشه از يهود چيست؟ براي آنکه جواب اين سئوال را بدانيم بايد به کتب اهل عمر رجوع کنيم: ******** «قل كفي بالله شهيدا بيني وبينكم ومن عنده علم الكتاب» از جمله عقائد مريدان عائشه رجوع به يهود براي اثبات حقانيت دينشان است. در واقع مشرکان عمري اساس حقانيت دين خود را بر شهادت يک يهودي بنا نهاده اند: http://www.qurancomplex.org/Quran/tafseer/Tafseer.asp?nSora=13&t=tabary&l=arb&nAya=43#13_43 «تفسير طبري» « عن مجاهد: (ومن عنده علم الكتاب) قال: هو عبد الله بن سلام» « فالذين عندهم علم الكتاب: هم أهل الكتاب من اليهود والنصارى» *************** ولي دليل آن چيست؟ چرا مشرکان عمري يهود و نصاري را شهيد مي‌دانند؟ http://www.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?bk_no=48&ID=1319&idfrom=1892&idto=1921&bookid=48&startno=29 «تفسير قرطبي» «...قلت ، لأبي جعفر بن علي بن الحسين بن علي بن أبي طالب - رضي الله عنهم - زعموا أن الذي عنده علم الكتاب عبد الله بن سلام فقال : إنما ذلك علي بن أبي طالب - رضي الله عنه -....» ************** مشرکان عمري براي فرار از اين حقيقت که علم کتابهاي آسماني نزد حضرت اميرالمومنين علي (عليه السلام) است به يهوديان متمسک مي‌شوند و آنهم با چنين دلايل احمقانه اي: ******* «. قال القاضي أبو بكر بن العربي : أما من قال إنه علي فعول على أحد وجهين : إما لأنه عنده أعلم المؤمنين وليس كذلك ; بل أبو بكر وعمر وعثمان أعلم منه . ولقول النبي - صلى الله عليه وسلم - . ( أنا مدينة العلم وعلي بابها ) وهو حديث باطل ; النبي - صلى الله عليه وسلم - مدينة علم وأصحابه أبوابها ; فمنهم الباب المنفسح ، ومنهم المتوسط ، على قدر منازلهم في العلوم . وأما من قال إنهم جميع المؤمنين فصدق ; لأن كل مؤمن يعلم الكتاب ، ويدرك وجه إعجازه ، ويشهد للنبي - صلى الله عليه وسلم - بصدقه» ************* مشرک عمري!!! قاضي القضات شما قاضي ابوبکر ادعا کرده است که « بل أبو بكر وعمر وعثمان أعلم منه» ********* 20 صفحه از علم اين اشخاص اعلم خود را براي ما بيان فرماييد!!!! ********** اول دليل رجوع شما به يهود به جاي رجوع به حضرت اميرالمومنين علي (عليه السلام)، اعلم دانستن ابوبکر و عمر و عثمان به ايشان است!!!! ********** شما چنين مي‌گوييد: «بل أبو بكر وعمر وعثمان أعلم منه» ==> پس «كفي بالله شهيدا بيني وبينكم ومن عنده علم الكتاب» درباره عبدالله سلام يهودي و يهوديان است!!! ******** لطفا علم ابوبکر را به ما نشان دهيد!!! تا ما درک کنيم چرا شما به يهوديان رجوع مي‌کنيد!!! يا علي
166 | momen abdullah | Malaysia - Cheras | ٢٠:٥٧ - ٢٧ آبان ١٣٨٩ |
جناب التحقيق
«دروغگو» و «مغرض» خطاب کردن توهين نيست؟
مذهب شريفه تشيع را به يهود نسبت دادن توهين نيست؟
اين جمله شما
«و اگر تهمت ها و غلو ها را از مذهب شيعه بر دارند هيچي نميماند»
اگر توهين نيست پس چيست؟
************
الحمد الله که پاسخ هاي ما چنان کوبنده است که چاره اي جز فرار آنهم از نوع عمري براي شما باقي نمي‌ماند!!!
اولا)) «دروغگو» خودت هستي که به دروغ خود را تغيير مذهب داده جا مي‌زني!!!
دوما)) در کامنت قبلي به خوبي اثبات کرديم که دين ساخته يهود کدام دين است!!!
سوما)) از سلسله «تهمت» هاي نارواي و زشت وکريه شما همان «مشرک» ناميدن حضرت ابوطالب (عليه السلام) است.
چهارما)) غلوي بالاتر از اين وجود ندارد که جاهلي را که از او حتي 20 صفحه مطلب علمي صادر نشد جانشين حضرت عقل کل(صلي الله عليه و آله) مي‌دانيد!!!
************
جناب التحقيق
حرفي براي گفتن نداريد!!! مذهبي پوچ و ساخته و پرداخته يهود و معبودي در آسمان داريد!!!
فرار شما فرار از تعقل و تفکر است، چرا که عقل و فکر خود را فدا و قرباني عمر کرده ايد!!!
************
به دروغ ادعا مي‌کني که در کتب اهل عمر توهيني به خاندان طاهر نبوت وجود ندارد!!!
بنده با سند از کتب خودتان شنيع ترين توهينهاي زشت عمري شما را نشانت دادم!!!
*******
اين قاضي ابوبکر مگر بزرگ شما نبود؟؟ اين مردک چه کاره بود که حضرت امام صادق (عليه السلام) را دروغگو معرفي کرده است؟
اين مردک چه کاره است که چنين به ساحت حضرت اميرالمومنين علي (عليه السلام) توهين مي‌کند و او را بي‌سوادتر از عمر و ابوبکر و عثمان مي‌خواند؟
اين اراجيف شما اگر توهين نيست پس چه است؟

يا علي
167 | التحقيق | Iran - Tehran | ٢٤:٤٨ - ٢٧ آبان ١٣٨٩ |
سلام عليکم قبل از هر چيز بگويم که آقاي مؤمن عبدالله، شما توهين آميز صحبت ميکنيد و من (هيچگاه در زمان تحقيقم و بعد از آن) با انسان هاي بد دهان و اهانت کننده بحث نکرده و نميکنم. لطفاً شخصيت شيعيان را با الفاظي که بکار ميبريد پايين نياوريد. و اما بعد... اولاً جناب عقيل العزيز چگونه تا بنده را نديده ايد و مرا نشناخته ايد در موردمن و ديگر اهل سنت قضاوت کرده و مارا دوزخي خطاب کرديد؟ براي اطلاعتان عرض کنم که زمانيکه من به شهر هاي اهل سنت سفر ميکردم چنان انسان هاي پاکدين و راستين و امانتداري ديدم که خورشيد بايد جلوي پاکي آنها سجده کند(البته در ميان اهل تشيع هم چنين کساني وجود دارد). به عقيده من اين ديدگاه بدي که نسبت به اهل سنت داريد را اصلاح کنيد و تا مارا از نزديک نديده ايد قضاوت به آن دنياي ما نکنيد و مارا دوزخي نخوانيد. متشکرم. و شما دوست عزيز آقاي مجيد علي، حتماً شما هم اهل سنت را از نزديک نديده ايد و با ايشان مراوده نداشته ايد که اين نظر را داريد که اهل سنت امامان معصوم را معصوم نميدانند. در حاليکه اهل سنت نبي اکرم(ص)، ائمه اطهار(رضي الله تعالي عنهم) و حضرت سيدالنساء فاطمه مرضيه(رضي الله تعالي عنها)را معصوم ميدانند. هر چند نظر به معصوم بودن ائمه اطهار(رض) در ميان اهل سنت تعاريف مختلفي دارد،اما يقين بدانيد که خود من هيچگاه به مذهبي که حتي گوشه اي از مقام حضرت علي(کرم الله وجهه) و همسر و اولادش(رض) را پايين بياورد روي نخواهم نمود. بلکه اتفاقاً من مقام حقيقي ايشان را در مذهب اهل سنت شناختم. در ثاني بنده عرض کردم که از چهار پيشواي ما در زمان امامان معصوم هم بوده اند و محضر امامان را درک کرده اند، نه چيزي که شما فرموديد. در نهايت منظور بنده از ورود اکاذيب آن چيزيست که در فرعيات دامن گير تاريخ صدر اسلام شده است نه در اصل مطلب.(و اما اصل مطلب در مذهب اهل سنت صحيح است).به همين خاطر بنده با روشي متفاوت تر تحقيق کردم. يعني به جاي اينکه بروم و در تاريخ سير کنم که اين چه گفت و آن چه گفت و کجاي سخن فلان شخص دليل بر فلان چيز دارد و الي ما سوي...(که هر چه در تاريخ ميرفتم کلاف بيشتري دور خود ميتنيدم و نميتوان گفت که هيچکدام-شيعه و سني- بطور مطلق راست يا دروغ ميگويند!!!)با استناد به اين آيه شريفه قرآن که ميفرمايد: تلک امة قد خلت لها ما کسبت و لکم ما کسبتم و لا تسئلون عما کانو يعملون(سوره بقره،آيه 141) (آن گروه پيشين از پيغمبران و امتان همه درگذشتند،هرچه کردند براي خود کردند و شما نيز هرچه کنيد به سود خويش کنيد و شما مسؤول کار آنان نخواهيد بود) جست و جو در تاريخ را تا همان اندازه که کردم بسنده کردم و مطابق با علم خودم،که رياضيات است و با حساب دو دو تا چهار تا فرض کردم که نه شيعه و نه سني دروغ نمي گويند، اما در دنياي امروز کدام مذهب بيشتر گره گشاست و پاسخ سؤال ها را(در همه زمينه ها) ميدهد؟که به اين نتيجه رسيدم که مذهب اهل سنت روشنگري بيشتري دارد و انسان را راحت تر و آزاده تر به حقيقت قرآن و هدف حيات انسان ميرساند. براي شناخت تاريخ هم لازم نيست بيابان بي انتهايي را که من نيمه کاره گز کردم شما هم برويد، يک ميان بر روشن جلوي چشمانمان است:مگر حضرت اميرالمؤمنين علي(کرم الله وجهه)با خلفاي راشدين بيعت نکرد؟و کسانيکه ميخواستند از فرصت سوء استفاده کرده و کارشکني کنند و از بيعت کناره بگيرند را به بيعت امر نفرمود؟چطور شما که خود را پيرو ايشان ميدانيد کاري مغاير با کار ايشان انجام ميدهيد؟ اگر هم ميگوييد اينکار حضرت علي به خاطر وحدت و مصلحت آن زمان و ظاهر سازيست، چنانچه از اين توهين به مقام شامخ حيدر کرار(رض)بگذريم، ميپرسم که(اگر هم فرضاً چنين باشد) آيا دنياي امروز بيشتر نيازمند وحدت و مصلحت است يا دنياييکه هنوز انصار و مهاجرين و آنهاييکه پيامبر را درک کرده بودند حضور داشتند، نيازمند بود؟ اهل سنت به هيچيک از ائمه معصوم و فرزندانشان(رض)توهين نميکنند. اما اهل تشيع به بزرگترين پيشوايان اهل سنت هم توهين ميکنند.حالا چه کسي تفرقه مياندازد؟ما يا شما؟من همينجا همه شما عزيزان را دعوت ميکنم که دست از اين دامن زدن ها به تفرقه و توهين به کسانيکه ما کمتر از آن هستيم که در موردشان نظر بدهيم، برداريد و به سنت رسول الله عمل کنيد و جز کلمه لا اله الا الله/محمد رسول الله نگوييد(که خود حضرت محمد "ص" و حضرت علي "رض" هم نگفتند)باشد که رستگار شويم. و ما علينا الا البلاغ
168 | عقيل العزيز | | ٠١:٥١ - ٢٨ آبان ١٣٨٩ |
بسم الله الشديد العقاب «قالوا اتتخذنا هزواً، قال اعوذ باللّه ان اکون من الجاهلين؛ سلام عليکم. جناب محقق.! گفتيد: اولاً جناب عقيل العزيز چگونه تا بنده را نديده ايد و مرا نشناخته ايد در موردمن و ديگر اهل سنت قضاوت کرده و مارا دوزخي خطاب کرديد؟ من اهل سنت را نديده ام.!!!!!!! پسر جان.!!! کل عمر من در بين اهل سنت و سلفيون و وهابيون گذشته.!!!! حالا به من ميگويي من اهل سنت را نديده ام.؟!؟!؟!؟!؟! الله اکبر از اين تهمت.! وايي بر شما.!!! وايي بر شما که براي اينکه ذهنتان را از دوگانگي که شيطان لعين از کاذبان و دشمنان الله پر کرده. براي خلاصي ناگهاني اين موضوع رو به بدعت و شرک آورده ايد.! ديدد اسلام علوي سخت است. البته که اسلام ناب محمدي براي هيچ نامومني آسان و سهل نيست و نخواهد بود.!!!! فرموديد: اهل سنت به هيچيک از ائمه معصوم و فرزندانشان(رض)توهين نميکنند. اي دروغگو! يا اين حرف را از روي جهل زده اي و يا از روي عناد.! من خودم با دو تا چشم و گوشم ديده و شنيده ام توهينات اهل سنت حنفي و شافعي را به اهل بيت (عليهم السلام) . تا آنحايي که در روز عاشورا عروسي ها برپا ميکردند و شرب خمر هم اضافه ميکردند. و فقط در ايام 19 و 21 رمضان روزه نميگرفتند از براي اينکه مولا را کشته ميديدند و از اين بابت خرسند بودند. انشا الله که همه ي اهل سنت اينگونه نباشند. اما اين ها را براي اين گفتم که ديگر ادعا نکني اهل سنت فلان هستند و بهمان.!!!! فرموديد که: چه کسي تفرقه مياندازد؟ما يا شما؟ به نکته ي خوبي اشاره کرديد.! اين مصداق اين را دارد که بگويي عمر ايييييييييييييييييييييييييييين همه گند کاري را در اسلام و بدعتهايش نکرده و بگويي کليت تاريخ دروغ است. مگر بلا تشبه ما مرض داريم که بيخود و بي جهت کسي را لعن کنيم. الله سبحانه و تعالي در قرآن منافقين و اعداء الله را لعن کرده.! ما هم به تبعين از الله تبارک و تعالي اين کار را ميکنيم. اصلا چرا لعن نکنيم؟!؟!؟!؟!؟!! مگر دشمن الله جل جلاله کسي است به جز کسي که به رسول الله (ص) که در قرآن ميفرمايد: وَمَا يَنْطِقُ عَنِ الْهَوَى * إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى. سوره نجم آيات 3 و 4. و از سر هوس سخن نمي گويد ؛ سخن او به جز وحيي که فرستاده مي شود نيست . را به هذيان گويي متهم ميکند؟ آيا به غير از اين است که امروزه يک لات لاعبالي و اوباش چنين جسارتي ميکند؟ و رسول الله (ص) را که خاتم الانبياء است را ديوانه خطاب ميکند به غير از عمر تو؟ کمي شرم کن بعد انقدر قيافه ي يک محقق و يک حق به جانب را بگير.... آيا اين فرد بر خلاف کلام الله و وحي خدا و قرآن عمل نکرده؟!؟!؟!؟! آيا اگر فقط همين کارش را در نظر بگيريم به غير از جنايات ديگرش که هر کدام دنياييست بي پايان در خباثت و پليدي بس نيست براي لعنش؟!؟!؟!؟! خب .! اگر تو چشم بستن و تسليم ظلم شدن و اسلام معاويه اي و اسلام اسرائيلي را دوست داري بسم الله...... گر در خانه کس است...........يک حرف بس است و نحن نقول الحمد لله رب العالمين
169 | عقيل العزيز | | ٠٢:٠٠ - ٢٨ آبان ١٣٨٩ |
راستي جناب محقق.! شما که خيلي ادعاي مرديتان ميشود چرا جواب اين قسمت مرا نداديد که گفتم:

لطف کن و برو به سازمان ثبت احوال و در قسمت مذهب شناسنامه ات . کلمه ي طيبه ي >>> شيعه <<< را حذف کن و نام کيش و آيين مملو از شرکت را جايگذاري کن.! لطفا....

چيه؟!؟!؟!؟!

از چي چي ميترسي؟؟؟!؟!؟ تو که اعتقاد داري بر مسير حقي.!!!!

پس چرا براي استفاده از مزاياي نام شيعه دست و پا ميزني؟

لبيك يا علي
170 | شاه عباس صفوي كبير (رضي الله عنه) | Iran - Bushehr | ١٢:٠٣ - ٢٨ آبان ١٣٨٩ |
بسم رب الحيدر

سخني با جناب التحقيق

باز هم مجبورم قسمتي از نظرم را در مقاله
چرا حضرت علي (ع) نام سه فرزند خود را عمر ، ابوبكر و عثمان گذاشت؟
در اينجا کپي کنم . خواهشا خوب بخوانيد .

مگه اهل بيت پيامبر اصلا جايي براي تهمت زدن و ناسزا گويي براي افراد ديگر گذاشته اند . اصلا به خانداني که در قرآن به طهارت آنها با نص صريح اشاره شده است ميتوان تهمت يا ناسزا گفت . شما شک نکنيد که اگر بدخواهان جايي يا چيزي از اهل بيت ديده بودند تا به حال در بوق و کرنا کرده بودند . مهم اين است که خداوند به طهارت و پاکي ايشان سخن گفته است . به نظر شما آيا اصلا ميتوان به آنها ناسزا گفت . اين اصلا غيرممکن است . وگرنه باور کنيد اگر حتي يک مورد کوچک از اين خاندان بزرگ ديده يا شنيده بودند از همان 1400 سال پيش گفته بودند نه اينکه نخواهند توهين کنند يا اينکه خيلي با معرفت باشند بلکه نميتوانند خوب دقت کنيد نننننننننننننننننننننمييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييتوانند و گرنه مييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييگفتند پس خواهشا آنها را افراد خوب و با ادب و با معرفت معرفي نکنيد(البته منظور من همه افراد نيست ) . افتخار شيعه پيروي از خاندان پاک و مطهري است که در پاکي آنها شکي نيست . آيا بهتر نيست اهل سنت نيز به سخنان و راه و روش ايشان بگرايند نه کساني که فسق و فجور و حرامزادگي برخي از آنها قطعي و از مسلمات تاريخ است ( منظورم برخي از صحابه است ) حالا خودتان قضاوت کنيد پيروي از کساني که خداوند و احاديث شيعه و سني با نص صريح به پاکي و طهارت آنها اشاره کرده است بهتر است يا ديگران خواهش ميکنم مقداري با وجدان پاک و بدون تعصب تامل کنيد. ضمنا ما نميخواهيم توهين کنيم بلکه هدف ما بيان حقايق تاريخي و نقد رفتار ديگران است پس از اين ديگر قضاوت و نتيجه گيري با خود خواننده و وجدان او ميباشد.
ضمنا شما که دم از معرفت بالاي اهل سنت ميزنيد خواهشا فقط توهين هاي آنها به امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف ) را در سايتهاو کتابهاي آنها بخوانيد تا ديگر نگوييد اهل سنت به امامان شيعه توهين نمي کنند .

اللهم العن اصحاب صحيفه ملعونه
الحمدلله الذي جعلنا من المتمسکين بولايت علي ابن ابيطالب عليه السلام.
171 | مجيد م علي | | ١٣:٠٩ - ٢٨ آبان ١٣٨٩ |
با سلام جناب التحقيق در مورد معصوميت چهار پيشوا شما حق با شماست اشتباهي بود از طرف من. اولاُ معذرت مي خواهم و در ثاني خوشحالم كه اين اشتباه را كردم كه تائيد شما را در مقدم داشتن غير معصومين را بر معصومين دوباره ببينم . مي بيبنيد كه شما حداقل يكي از اين چهار نفر ( يا هر چهار نفر ) را بر معصوم ترجيج داديد كه اين اولين خطاست ( از نظر من حد اقل ) , حال بقول شما اين معصومين در درجاتي ( كه خود شما بوجود اورده ايد و الا معصومين ائمه ما مهر تائيد حضرت حق تعالي را دارند ). خداوند در آيه 33 سوره احزاب مى‌فرمايد: بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ... إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً. خداوند فقط مى‏خواهد پليدى و گناه را از شما اهل بيت دور كند و كاملًا شما را پاك سازد. ================================================================================== البته چون شما اهل تحقيق هستيد ديگر احتياج به شرح و شآن نزول اين ايه مباركه نمي بينم . فقط اينرا بگويم كه اگر منظور اون معصوميت تعريف شما مي بود حداقل پيغمبر اكرم حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم ميبايست حد اقل حضرت زينب را كه هم ان زمان معصوم بود و هم در طول زندگاني پر فراز و نشيب كه داشتند از هرگونه رجس و پليدي بدور بودند و هم از اهل ان بيت بودند را جزو معصومين كساء قرار ميدادند . اما فرزندان امام علي كه به مقام امامت رسيدند همه از معصوميني بودند كه شامل اين ايه مباركه ميشدند . و ترجيح دادن غير معصوم بر معصوم معصيت است و گناهي بزرگ . ================================================================================== اما اينكه فرموديد كه بنده با اهل سنت مراودت نداشتم بايد بگويم خير اين حرف شما صحيح نيست . در شهر و محل زندگي من بيش از 95 % از مسلمانان از اهل سنت و از جهار مذهب اصلي اهل سنت ميباشند , از مسلمان فليپيني بگيريد تا نيجريه اي از مراكشي ( مغربي ) تا سوداني و سومالي ) بايد بگويم يكي از كارگران قديم من در حال حاظر امام مسجدي در اين شهر ميباشد , و يكي ديگر ( كه بقول ديگر كارگرانم خل مزاج و ديوانه ميبود ) مبلغ وهابيت ميباشد كه يك دفعه كه از سفر تبليغش پرسيدم ( حدود 14 سال پيش ) گفت رفتم پاكستان براي تبليغ ( البته همانطور كه ميدانيد تا انزمان اين فرقه كثيف زير ابي ميرفت و غير از خبرا كمتر كسي به اهداف شوم اين فرقه اگاهي داشت ) . كه من بهش گفتم كه پاكستان كه مسلمان هستند چرا نمي روي هند يا چين )... پس واقعاً نه تنها اين حرف شما صحيح نيست ابداُ بلكه بر عكس , ×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××× فرموديد كه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ وَلاَ تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُواْ يَعْمَلُونَ ****البقره آن جماعت را روزگار سپرى شد براى ايشان است آنچه به دست آورده‏اند و براى شماست آنچه به دست آورده‏ايد و از آنچه آنان مى‏كرده‏اند شما بازخواست نخواهيد شد . با يك نگاه به قران كريم ميبنيم كه بسياري از ايات بازگو كننده اتفاقاتي است كه بر پيامبران و امت انها گذشته است , پس برداشت شما از اين ايه شريفه نميتواند صحيح باشد , در تفسير الميزان ( ترجمة الميزان ج : 1ص :474) در اين مورد امده است كه تلك امة قد خلت ) يعني اصلاً دعوا بر سر اينكه فلان شخص از چه طائفه‏اي بوده ، و آن ديگري از كدام طائفه ، چه سودي دارد ؟ و سكوت از اين بگومگوها چه ضرري ؟ آنچه الان بايد بدان بپردازيد مسائلي است كه فردا از آن بازخواست خواهيد شد . و اگر اين آيه دو بار تكرار شده ، براي اين بود كه يهود و نصاري در اين بگو مگو پا فشاري زيادي داشتند ، و از حد گذرانده بودند ، با اينكه هيچ سودي بحالشان نداشت ، آنهم با علمشان باينكه ابراهيم قبل از تورات يهوديان و انجيل مسيحيان بوده ، و گر نه بحث از حال انبياء و فرستادگان خدا بطوريكه چيزي عايد شود ، بسيار خوب است ، مانند بحث از مزاياي رسالت انبياء و فضايل نفوس شريفه آنان كه قرآن كريم هم باين‏گونه بحث‏ها سفارش كرده ، و حتي خودش از داستانهاي ايشان نقل كرده ، و مردم را به تدبر در آنها امر فرموده است . پس ما بايد تاريخ ديگران را و انچه كه بر انها گذشت هم بخوانيم و هم عبرت بگيريم و اگر ان صحابه ( ظاهري ) از انچه كه بر گذشتگان گذشته بود عبرت ميگرفتند نه سقيفه اي ميبود نه جنگ جمل صفين و نهروان و نه ان جنايات شوم عاشورا و تاسوعا و,,,,,,,,,,,,, تا اين جنايات روزمره . حتي اگر امروز از انچه كه اون خوارج از دين حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم تبري بجويم باز هم سود معنوي برده ايم . ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- اينكه فرموديد 2 + 2= 4 شكي نيست اما اين دليل بر اين نمي شود كه دروغ گفتن و يا نگفتن اشخاص عادي بمثل من را به مذهبشان ربط دهيد . شما ان شاء الله با اين مثل موافقيد خشت اول چون نهد معمار کج --- تا ثريا مي رود ديوار کج! ================================ ايا در تحقيقات خود به اين حديث برخورد كرده ايد كه : در صحيح مسلم آمده، نظر حضرت امير (عليه السلام) نسبت به ابوبكر و عمر اين بود كه آنان دروغگو، گنهكار، فريبكار و خائن مى داند كه عمر خطاب به على (عليه السلام) وعباس مى گويد: ثمّ توفّي أبو بكر فقلت: أنا وليّ رسول اللّه صلى اللّه عليه وآله، ولي أبي بكر، فرأيتماني كاذباً آثماً غادراً خائناً. {صحيح مسلم ج 5 ص 152، (ص 728 ح 1757) كتاب الجهاد باب 15 حكم الفئ حديث 49. الباري ج 6 ص 144 وكنز العمال ج 7 ص 241} عين همين تعبير را در ادامه در باره خود عمر بن الخطاب نيز دارد و يا ابو بكر را مستبد مى داند و مى گويد: ولكنّك استبددت علينا بالأمر{ صحيح البخارى: 5/82، كتاب المغازي، باب غزوة خيبر، صحيح مسلم : 5/154} حال شما هرچه ميخواهيد خود را راستگو معرفي كنيد ( البته اگر سوالي در مورد مقام و منزلت اهل البيت از بزرگان اهل سنت بكنيد برايتان تا بخواهند دروغ ميگويند ). ================================================================================= اما در مورد بيعت حضرت علي عليه السلام : 1 ) همانطور كه در بالا ثابت كردم كه دو خليفه اول شما دروغگو بودند پس شكي نداشته باشيد كه علماي شما ( يعني اهل سنت ) به تبعيت از خلفاي 1 و 2 در اين مورد ( و بسياري از موارد ديگر ) نيز دروغ گفته اند و حضرت امام علي عليه السلام اصلاً و ابداً خلافت انها را و حتي اعمال انها را مورد تائيد قرار نداد چه برسد به اينكه با انها بيعت كند ( كه اين مخالف با عمل يك معصوم است ). اما بگذاريد انرا از يك راه جديد اثبات كنم . اولين مسلمان و ايمان اورنده به حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم چه كسي بود ؟؟؟؟ به اتفاق عام و خاص حضرت علي عليه السلام بود ( انهم در وقتي كه حدود 10 سال داشتند ) و بعد از ايشان حضرت خديجه سلام الله عليها در اولين لحظه ديدار با حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم بعد از نزول ايه : بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ العلق *** پس اين نشانه درايت فهم و تشخيص صحيح و والا حضرت علي عليه السلام ميباشد . حال ايا اين حديث را شنيده ايد كه : .... وعاشت بعد النبي صلى الله عليه وسلم، ستة أشهر فلما توفيت دفنها زوجها على ليلا ولم يوءذن بها أبا بكر وصلى عليها وكان لعلى من الناس وجه حياة فاطمة فلما توفيت استنكر على وجوه الناس فالتمس مصالحة أبى بكر ومبايعته ولم يكن يبايع تلك الأشهر . حضرت زهرا سلام الله عليها بعد از رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم شش ماه زنده بود . بعد از آن كه از دنيا رفت ، شوهرش علي او را شبانه دفن كرد و به ابوبكر كه حاكم اسلامي بود و معمولاً نماز بر ميت را حاكم اسلامي مي‌خواند ، به او اعلام نكردند . در اين شش ماه با آقاي ابوبكر بيعت نكردند . صحيح البخاري، ج 5، ص 82 . پس : 1 ) حضرت فاطمه الزهرا سلام الله عليها كه اصلاً بيعت نكرد . 2 ) بقول بخاري حضرت علي عليه السلام هم تا شش ماه بيعت نكرد . ايا جناب التحقيق تحقيق كرده ايد كه چرا كسي كه بدون درنگ و انهم در سن ده سالگي با تشخيص صحيح اسلام مياورد , بعد از 23 سال مجاهدت و تعليم احتياج به شش ماه وقت دارد كه تشخيص بدهد كه ايا ابي قحافه خليفه است يا نه . مگر نه اينكه اين دو بزرگوار حضرت علي عليه السلام و حضرت فاطمه الزهرا سلام الله عليها اين حديث را نشنيده بودند كه : مَنْ مات وليس في عنقه بيعة مات ميتة جاهلية . صحيح مسلم - مسلم النيسابوري - ج3 - ص1478و السنن الكبرى - البيهقي - ج8 - ص156 و مجمع الزوائد - ج5 -‌ ص218 و مشكاة المصابيح - ج2 - ص1088و سلسلة الأحاديث الصحيحة - ج2 - ص715 . يا نعوذ بالله بايد به عصمت اهل البيت ( كه در قران به ان ذكر شده ) شك كرد يا به خلافت ابوبكر شك كرد . ( من كه دومي را اختيار كرده ام ) فكر نكنم احتياج به تحقيق زيادي داشت . :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: اما كي گفته كه سكوت انهم بعد از احتجاجات زياد حضرت علي عليه السلام دليل بر وحدت بود نه خير اينطور نبود بلكه تنها دغدغه ايشان حفظ اسلام , قران كريم , اهل بيت نبوت و سنت صحيح حضرت محمد صلي الله بود كه الحمد الله اين نيز انجام شد و الا ان سه نفر اول و چنانچه معروف است معاويه تخم تركه شجره الملعونه نمي خواستند اسمي از اسلام و فران و محمد صلي الله عليه و اله و سلم باشد اما اينه گرفتار اين ايه شريفه شدند و فريب دنيا و مقامات دنيوي ان شدند . بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ ( ال عمران 54 ) و [دشمنان] مكر ورزيدند و خدا [در پاسخشان] مكر در ميان آورد و خداوند بهترين مكرانگيزان است اينها در مورد خداوند و قران و اسلام مكر كردند , خداوند هم با دادن ظواهر دنيوي به انها اين دشمنان اسلام را از مسير نابودي اسلام منحرف كرد . اما دليل را بشنو از ابن هند شجره الملعونه خليفه بر حق 1 و 2 و 3 ( لطفاً اشتباهاً برداشت نكنيد: بالاترين دغدغه من اين است كه ابوبکر و عمر و عثمان آمدند و رفتند و نامي از آنها بيش نماند، ولي هر روز نام رسول الله بر بالاي مأذنه‌ها گفته مي‌شود: و إن أخا هاشم يصرخ به في كل يوم خمس مرات: أشهد أن محمدا رسول اللّه، فأي عمل يبقى مع هذا لا أم لك!؟ لا واللّه! إلا دفنا دفنا. قسم به خدا! نام رسول الله را دفن مي‌كنم! الموفقيات للزبير بن بكار، ص576، طبع بغداد ـ ذكره المسعودي في حوادث سنة اثنتي عشرة و مائتين، ج3، ص454 ـ شرح نهج البلاغه لإبن أبي الحديد، ج5، ص130 ـ النصائح الكافية لمحمد بن عقيل، ص124 (اميدوارم كه با خواندن اين مقاله از بنده حقير خاك پاي شيعيان راستين حضرت علي بخواهيد به اين فاسق ملعون زنديق احترام بگذارم كه چرا اين فاسق مورد علاقه شما ميباشد) /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// اما در ادامه جناب التحقيق گفتيد .... اهل سنت به هيچيک از ائمه معصوم و فرزندانشان(رض)توهين نميکنند... چه بي احترامي بالا تر از اين كه : 1 ) اين جماعت به منافقيني كه نقشه قتل حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم را ميخواستند اجرا كنند احترام ميگذارند . 2 ) اين جماعت به منافقيني كه در نبوت حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم شك داشتند احترام ميگذارند 3 ) اين جماعت به منافقيني كه به حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم توهين كردنداحترام ميگذارند . 4 ) اين جماعت به منافقيني كه در مسموم كردن و در نهايت شهيد كردن حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم شركت داشتند احترام ميگذارند . 5 ) اين جماعت به منافقيي كه به دروغ حديث ساختن كه تنها وارث حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم صديقه كبري حضرت فاطمه الزهرا سلام الله عليها محروم كرد نه تنها احترام ميگذارند بلكه با تاسي از اين دروغگو خائن ( همانطور كه در بالا شرح دادم ) او را صديق مينامند ( كه اين لقب خاص به حضرت علي عليه السلام است و لا غير ). 6 ) اين جماعت به منافقيني كه در شهادت دختر حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم فاطمه الزهرا شركت داشتند احترام ميگذارند. 7 ) اين جماعت به قاتلين صحابه بزرگ حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم ابوذر مظلوم احترام ميگذارند . 8 ) اين جماعت به قاتل صحابه بزرگوار و والا مقام حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم حضرت مالك ابن نوبره و عمل زنا ( تجاوز به عنف ) به همسر ايشان خالد فاسق و ملعون زنديق اظلام احترام ميگذارند . و هزارن مورد ديگر (( در اين موارد تحقيق كنيد اگر به نتيجه رسيديد كه هيچ وگر نه اعلام فرماييد شرح انرا خواهم داد.) ايا اين احترام به اهل بيت قابل قبول است انهم در پيشگاه الهي ؟؟ خود دانيد جناب التحقيق به تحقيقات خود ادامه بدهيد . لبيك يا علي
172 | عبدالله | | ٢٠:٣٣ - ٢٨ آبان ١٣٨٩ |
"با حساب دو دو تا چهار تا"
أنبياء أولوا العزم 5 نفرند،
محمد بن عبدالله آخرين ايشانست؛
خلفاء راشدين 4 نفرند،
علي بن أبيطالب آخرين ايشانست.
173 | سلاله | | ٢٣:٥٦ - ٢٨ آبان ١٣٨٩ |
كسي لياقت ولايت دارد كه افضليت داشته باشد. بسياري از علماي اهل سنت نقل کرده‌اند که پيامبر اسلام صلي الله عليه وآله وسلم فرمود : أنا مدينه العلم وعلي بابها فمن أراد العلم فليأته من بابه . المعجم الکبير ، الطبراني ، ج ۱۱ ، ص ۵۵ و أسد الغابه ، ابن أثير ، ج ۴ ، ص۲۲ و تاريخ بغداد ، خطيب بغدادي ، ج ۳ ، ص۱۸۱و الجامع الصغير ، السيوطي ، ج ۱ ، ص۴۱۵ و ج۳ ، ص۶۰. من شهر علم هستم و علي در آن است ؛ پس هرکس که علم مي خواهد ، بايد از در آن وارد شود . حاکم نيشابوري در المستدرک ، ج ۳ ،‌ ص۱۲۷ـ۱۲۶ اين روايت را با چندين طريق نقل و آن را تصحيح مي‌کند و همچنين متقي هندي در کنز العمال ،‌ ج ۱۳ ، ص۱۴۹ نقل و به صحت آن اعتراف مي‌کند . .2 علي عليه السلام تنها کسي است که ادعا مي‌کند « سلوني قبل أن تفقدوني » ، نه کسي قبل از ايشان اين ادعا را کرده و نه بعد از او چنين جرأتي در کسي يافت مي‌شود ؛ چنانچه بسياري از علماي اهل سنت نوشته‌اند : لم يکن أحد من الصحابه يقول (سلوني) إلاّ عليّ بن أبي طالب . المستدرک ، الحاکم ، ج۳ ، ص۱۲۲ و تاريخ مدينه دمشق ، ابن عساکر ، ج۴۲ ، ص ۳۸۷ و المناقب ، خوارزمي ، ص ۳۲۹ و فضائل الصحابه ، أحمد بن حنبل ، ج۲ ، ص۶۴۶، و أسد الغابه ، ابن أثير ، ج۴ ، ص۲۲ و تهذيب الأسماء واللغات ، النووي ، ج۱ ، ص۳۱۷ و المناقب للخوارزمي ، ص ۹۰. هيچ يک از صحابه نمي گفت که (هر چه مي‌خواهيد) از من بپرسيد مگر علي بن ابي طالب (اشاره به روايت امير مومنان که مي فرمودند از من هرچه مي خواهيد بپرسيد قبل از اينکه من را از دست بدهيد) ۳ . از ابن عباس نقل شده که وي مي‌گفت : والله لقد أعطى على ابن أبي طالب تسعه أعشار العلم وأيم الله لقد شارککم في العشر العاشر . الاستيعاب - ابن عبد البر - ج ۳ - ص ۱۱۰۴ و أسد الغابه - ابن الأثير - ج ۴ - ص ۲۲ و سبل الهدى والرشاد - الصالحي الشامي - ج ۱۱ - ص ۲۸۹ و ينابيع الموده لذوي القربى - القندوزي - ج ۱ - ص ۲۱۳ و تفسير الثعالبي ، ج ، ص۵۲ و تهذيب الأسماء واللغات ، ج۱ ،‌ ص۳۱۷ . قسم به خدا به علي بن ابي طالب نُه دهم علم داده شده بود و قسم به خداوند که او در يک دهم باقي با شما شريک است . ۴ . بخاري در تاريخ کبير مي نويسد : سمعت عطاء : قالت عائشه : علي اعلم الناس بالسنه . التاريخ الکبير - البخاري - ج ۲ - ص ۲۵۵ و ج ۳ - ص ۲۲۸ و تاريخ مدينه دمشق - ابن عساکر - ج ۴۲ - ص ۴۰۸ و ... . از عطاء شنيدم که عايشه گفت : علي دانا ترين مردم به سنت است. راستي تحقيق در مورد دين ومذهب به همين راحتي هم نيست يه ذره چشم باز ميخواد چشمت رو بيشتر باز كن و كلاهت رو بذار بالاتر .
174 | محمدعمر(التحقيق) | | ١٠:١١ - ٠١ آذر ١٣٨٩ |
با سلام بنده هماني هستم که در ساير جاها با نام محمد عمر هم مطلب گذاشته ام، بنابر اين با همين نام کار ميکنم جناب مؤمن عبدالله، انتظار نداشته باشيد بنده مذهب شيعه را مذهب حقه بدانم و بدانيد که من با عقايد شيعه مخالفم و به آن ها انتقاد ميکنم در حاليکه به شيعيان احترام ميگذارم و هرگز اين اجازه را به خود نميدهم که به آنها فحاشي کنم. نميدانم چطور استدلال کرديد که از پاسخ هايتان فرار ميکنم؟پس اين چيست؟اصلاً شما به جز توهين کردن مساله علمي اي(مانند جناب مجيدعلي) مطرح کرديد که پاسخي علمي داشته باشد؟ بنده فرار هم نکردم و به دروغ هم نگفتم که سني شده ام.بلکه از سال 84 تا کنون سني هستم و مذهب سنت را پذيرفته ام و هيچ هم لازم نميدانم برايتان قسم بخورم. بله بنده خودم و زندگيم و همه کس و کارم را فداي اميرالمؤمنين عمر(رض) کرده و ميکنم و اميدوارم در دنيا و آخرت هم به راه ايشان بروم و آنقدر لياقت داشته باشم که روز محشر در رکاب ايشان و با رسول الله در کنار حوض کوثر محشور شوم. و شما جناب شاه عباس گفتار خودتان که به زيبايي متناقض است!از طرفي حضرت علي و حضرت عمر(رضي الله تعالي عنهما) را دشمن هم ميدانيد و ميگوييد ابوتراب(رض) با حضرت فاروق(رض) بيعت نکرد و از طرف ديگر ميگوييد اگر کار خلافي از حضرت علي و اولادش(رضي الله تعالي عنهم)داشته اند در بوق و کرنا ميکردند! آيا بيعت نکردن در نظر خليفه وقتکار خلاف نيست؟چرا در بوق و کرنا نکردند؟ آري حضرت علي(رض) به حق با خلفاي راشدين بيعت کرد و اين گفتار شما خود اغرار به يکي بودن راه آن دو بزرگوار ميباشد. بنده شخصاً هيچگاه،چه زماني که به پيروي از خانواده ام شيعه بودم و چه زمانيکه اسلام حقيقي را يافتم و سني شدم به اينکه کسي ميآيد و دنيا را نجات ميدهد اعتقادي ندارم(شايد هم بنده در اين مورد اشتباه ميکنم)اما هنوز دارم در اين مورد تحقيق ميکنم.بنابر اين متاسفانه نميتوانم بگويم راجع به توهين به کسي که هنوز به اين يقين نرسيده ام که وجود خارجي دارد يا نه چه نظري دارم؟گفتار برخي اهل سنت را هم که ميگويند قرار است دوباره متولد و زاييده شود اصلاً قبول ندارم. زيرا که از چه کسي ميخواهد زاييده شود؟ و چه پدر و مادري به پاکي فاطمه زهرا(س) و علي مرتضي(رض) در اين دوره و زمانه(و هيچ کجاي تاريخ)وجود داشته اند که بخواهند امامي به دنيا بياورند؟ و شما جناب عقيل العزيز اولاً عذرخواهي ميکنم که احتمال دادم حتماً اهل سنت را نديده ايد، در ثاني بنده خود سلفيون و وهابيت را سني نميدانم وخواهشامندم آنها را جزء اهل سنت حساب نکنيد.منظور من اهل سنت مؤمن و راستين است و حالا که فرموديد در ميان اهل سنت زندگي ميکنيد حتماً اهل سنت واقعي را نيز ديده ايد.وگرنه مسلمان نما ها که در ميان شيعيان نيز هستند. در ثاني آنهاييکه به اهل بيت رسول الله توهين ميکنند اصلاً بايد در مسلمان بودنشان شک کرد،چه برسد به سني بودنشان.من که خود هيچگاه نديده ام.(البته از به ظاهر شيعيان ديده ام که علناً به اهل بيت و رسول الله و قرآن فحاشي ميکنند،اما گناه آنها را هرگز پاي شما و مؤمنين نمينويسم).از طرفي عروسي کردن امري مقدس است و روز عاشورا هم در همه اديان آسماني روز مقدسيست.اين روز روز آزادگيست، زيرا که قوم يهود در اين روز به سرزمين موعود رسيدند و عيسي ناصري(ع) در اين روز به آسمان رفت و حضرت حسين(رض) در اين روز شهيد شد.مگر در نظر شما عاشقي در روز عاشورا ايرادي دارد؟بنده به شخصه بسيار مشتاقم که در اين روز مقدس ازدواج کنم.البته شرب خمر در هر روزي که باشد حرام است نه فقط عاشورا! در مورد ادامه حرف هايتان هم عرض کنم که در مبحث توهين به حضرت ام امؤمنين عايشه(رض) اين مطلب را توضيح داده ام،برويد بخوانيد. و اما در مورد شناسنامه... اولاً شيعه بودن و سني بودن به شناسنامه نيست. در ثاني کجاي شناسنامه مذهب را ميزند؟ جايي از شناسنامه که مذهب را نميزند بنده خدا! جداً فکر ميکني به اين راحتي سني شدم؟بنده از هرگونه توهين و بهتان شما تا تهديد به ضرب و کشت چشيده ام.ماشائالله شما شيعيان که کم نميگذاريد! بنده دست و پا ميزنم؟اولاً بفرماييد شيعه بودن چه مزيتي دارد؟در ثاني شايد شما به خاطر مزيت هايي که فرموديد شيعه شده باشيد،ولي من ابن الوقت نيستم و هنوز نميدانم شيعه بودن چه مزيتي دارد! چه مزيتي بالاتر از اين که با کسي که ميخواستم ازدواج کنم بخاطر مذهب از دست دادم و بازهم از دين خدا حمايت کنم و پاي اعتقادتم بمانم؟بنده دنبال مزيت هستم؟شما چه ميدانيد؟ و شما جناب مجيد علي ابتدا عرض کنم که عذر خواهي شما نشانه بزرگواري شماست،ممنون. و بنده نيز از اينکه احتمال دادم شما اهل سنت را نديده ايد عذر خواهي ميکنم. حدس ميزنم شما در ايران نباشيد،درست است؟اميدوارم هر کجا که هستيد سالم و تندرست باشيد. پيشنهاد ميکنم حرف هاي آن کارگر شما که مبلغ وهابيت است را اصلاً جدي نگيريد.زيرا که وهابيت مورد تاييد خود من هم نيست! به نظر من وهابيت هم مانند فرقه هاي جديد به ظاهر شيعي اي ميباشد که امروزه در حوالي کرج و شيراز و ... کشف ميشوند و ادعا ميکنند با امام زمان در ارتباطند و چه وچه!!! اين ها ميخواهند مجهه اسلام را پايين بياورند. شکسته نفسي شما هم در مورد اينکه خود را شخصي عادي خوانديد نشانه بزرگواري شماسست، و بنده هم عرض کردم که هرگز گناه کسي را پاي کس ديگري نمينويسم. منظور بنده از حساب دودوتا چهار تا اين بود که مثلاً در موقع وضو مسلماً شستن پا بهتر و کامل تر و تميزتر است(و قطعاً هيچکس نميتواند منکر آن شود که شستن از مسح کشيدن تميزتر است)و خواندن نماز در سه وعده بهتر و کاملتر است. در مورد بيعت حضرت علي(رض) هم عرض کنم که جداً اولين نفري هستيد که ميبينم منکر بيعت وي با حضرت ابوبکر و عمر و عثمان(رضي الله تعالي عنهم) شده ايد!!!!!!!!!! (حتي خود علماي شيعه هم بيعت را تاييد ميکنند) اولين مرد مسلماني که به اسلام ايمان آورد حضرت ابوبکر صديق(رض) بود.زيرا همانطور که فرموديد حضرت علي آن زمان ده سال داشت و کودک ده ساله چون بالغ نيست، چه کفر کند و چه ايمان بياورد از او پذيرفته نيست. خود شيعيان معتقدند که حضرت علي بعد از چهل روز بيعت کرد(حالا ديديد که بخاطر همين تناقضات است که عرض کردم وقتي دنبال تاريخ ميرويم بيشتر کلاف سردر گمي را دور خود ميتنيم؟) آيا شما اعتقاد داريد که حضرت علي بخاطر حفظ قرآن سکوت کرد؟ اولاً مگر اعتقاد نداريد که خداوند خودش حافظ قرآن است؟ ثانياً مگر نه اينست که حضرت عثمان(رض)قرآن را کتاب کرد تا بهتر حفظ شود و از چند تن از صحابه آن زمان که حافظان قرآن بودند(از جمله حضرت علي و حضرت حسن(رضي الله تعالي عنهما)) درخواست فرمود تا قرآن را بنويسند و آن را جمع آوري کرد؟ حال که بحث به اينجا کشيد پيشنهاد ميکنم به روستاي نگل کردستان برويد و در آنجا قرآن نگل را که مهر چهار خليفه پاي آن خورده است را ببينيد.(اين هم نشان ديگري از وحدت چهار خليفه) جناب مجيدعلي اين جماعت به کسيکه سه روز و سه شب در غار پهلوي پيامبر ماند(که اگر اورا ميافتند ميکشتند)احترام ميگذارند. اين جماعت به کسي احترام ميگذارند که وقتي مسلمان شد دعوت آشکار رسول الله به اسلام(بي هيچ ترسي از مشرکان) شکل گرفت و شروع شد دشمن اين جماعت همان کساني بودند که به فاطمه زهرا سيلي زدند و خليفه دوم را در محراب نماز شهيد کردند!(ابولؤلؤ که حضرت عمر(رض) را شهيد کرد، غلام خانه همان خضيب بود که به حضرت فاطمه زهرا(س) سيلي زد) اين جماعت به کسيکه برنده ترين شمشير عليه اسلام را داشت و سپس مسلمان شد(حضرت خالبن وليد(رض)) احترام ميگذارند جناب مجيد علي، الحمدالله روشنايي خورشيد چهار خليفه امروز چنان در آسمان اسلام و جهان ميتابد که امروزه بيشتر از يک ميليارد مسلمان اهل سنت در جهان زندگي ميکنند و دست هيچ کس هم نميتواند نور آن ها را سايه کند. چراغي را که ايزد برفروزد کسي گر پوف کند ريشش بسوزد در ضمن شايد ديگر به سايت نيايم.چون متاسفانه اهدافي که ميخواستم و وحدتي که به دنبالش بودم را بدست نياوردم.بنابر اين شما و همه دوستان را به خدا ميسپارم.يا علي و ما علينا الا البلاغ
175 | عقيل العزيز | | ١٧:٥٤ - ٠١ آذر ١٣٨٩ |
بسم الله المقيت سلام عليکم. جناب التحقيق.! واقعا که خيلي مضحک است. هر خواننده اي با خواندن مطالب اين حقير و ديگر مومنين به درستي در ميابد که . بسياري اشکالات گرفته شده به مذهب دروغين شما از طرف ما مطرح شد و هر بار شما با مظلوم نمايي و هندوانه گذاشتن زير بغل برادران خواستيد يه جوري از زير جواب در برويد.! اين پر واضح است که شما جوابي نداريد؟! آيا شما عاشق کدام عمر هستيد؟ الله اکبر از اکاذيب آشکار شما..... اين صحيحن. اين مسند احمد حنبل..... اين معجم ابن کثير.......... اين صحيح بخاري....... اين صحيح مسلم............ اين سنن ترمذي............. اين سنن ابن ماجه............... اين سنن ابي داوود...... اين کتبي که شما آن را بعد از قرآن بالاترين و صحيح ترين کتب ميدانيد.! ببين در انجا که گواه صحيح تاريخي شماست و نزد شما مقبول است از عمرتان چه نوشته اند؟!؟!؟ آيا تو عاشق يک شارب الخمري......؟!؟!؟!؟! عاشق کسي هستي که در توحش اخلاق نظير نداشته؟!؟!؟! و زنان ديگران را کتک ميزده مانند حيوان؟!؟!؟!؟ عاشق کسي هستي که رسولت را ديوانه خطاب ميکند بر خلاف کلام الله؟!؟!؟! ديگر صفحات تاريخ از دسته گل هاي عمر جان شما آيا چيزي کم دارد.؟!؟! من مانده ام که شما چگونه به خود جرات اين را ميدهيد. و در مخيله ي خود ميآوريد که از عمر فضيلتي بناميد. همانا که يک اوباش و لات همچنين کار هايي که او (عمر) ميکرد نکرده و نميکند. معلوم است که تا کنون صحيحين را اصلا نديده اي؟!؟!؟ اگر هم ديده اي و اين احاديث را خوانده اي و برايت مهم نيست بايد عرض کنم.: انا لله و انا اليه راجعون. چه داري از عمر که بگويي عاشق آن هستي؟ لطف کن چند صفحه از فضائل و سخنان اخلاقي وي براي ما نقل کن.! لطف کن کمي از اصل و نسب مولايت عمر براي من و مجيد م علي و مومن عبد الله و شاه عباس صفوي کبير (رضي الله عنه) بيان کن.! براي کي سينه چاک ميکني؟!؟!؟!؟! چگونه رويت ميشود اين ادعا را کني؟!؟!؟! ميدانيم که باز هم با ننه من غريبم بازي هايت وقت مومنان و سايت را ميگيري که آقا من الم و بلم. نه آقا جان. ما تعارف تيکه پاره کردن نميخواهيم. برو دوخط دليل علمي و تاريخي براي رفع جرم هاي مولايت بيان کن. نه اينکه هي بگويي آقاي x شما فلان هستيد و آقاي y شما بهمان هستيد. ديدي که شيعيان (موحدان و مومنان) پوف کردند و آبري مولايت هم خاکستر شد. و نحن نقول الحمد لله رب العالمين
176 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ١٨:٤٥ - ٠١ آذر ١٣٨٩ |
با سلام جناب التحقيق جوابهايتان را كوتاه ميدهم و سريع و صريح . 1 ) كسي كه با تحقيق مذهب خود را عوض ميكند مسلماً بايد اول به مذهب قبلي خودش اگاهي زيادي داشته باشد كه بنده متاسفانه انرا در شما نمي بينم . دلايل شما بسيار پيش پا افتاده است , بنده شخصيتي با معلومات از شيعيان نمي دانم كه سني شده باشد كه بخواهم او را براي شما مثل بزنم اما دكتر تيجاني و دكتر العماد را ميشناسم , اولي سني بود و شيعه شد و معلوماتش در مورد اهل سنت بسيار خوب مي باشد و دكتر العماد وهابي بود كه شيعه شد كه در مناظره كوبنده شخص وقيح و پرويي بمثل عثمان الخميس را چنان كوباند كه اين شخص وقيح اعتراف كرد كه بايد چند ماهي استراحت كند تا بحال اولش برگردد . 2 ) اون كسيكه با حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم در غار بود ان كسي نيست كه شما فكر ميكنيد بلكه اون كسي كه قبل از ورود حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم با عمر به مدينه هجرت كرد و جزو كساني بود كه اولين نماز جماعت را در مدينه قبل از ورد حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم انجام دادند . به اين دو مقاله مراجعه كنيد خصوصاً مقاله دوم http://www.askquran.ir/showthread.php?t=3935 صاحب الغار أبو بكر أم رجل آخر ؟ http://www.followislam.net/ar/books/seera/saheb-alghaar/01.htm 3 ) اگر بخواهيم قبول كنيم كه ايشان اولين مرد مسلمان بودند, و حضرت علي عليه السلام بچه بودند و اين عمل از ايشان قبول نيست پس نعوذ بالله بايد به اين دين چندان اعتباري نداد چونكه با اسلام و ايمان يك بچه نعوذ بالله شروع شده .!!! در ثاني در جايي ديه نشده كه ابوبكر گفته باشد كه او اولين مسلمان بوده و يار غار بوده در صورت صحت اين دو فضيلتي بوده كه او بايد چند ده بار در خطبه هاي نداشته اش به ان افتخار ميكرد . اما ما داريم كه حضرت علي عليه السلام فرمودند كه : عَنْ عَبَّادِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ قَالَ عَلِيٌّ أَنَا عَبْدُ اللَّهِ وَأَخُو رَسُولِهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَنَا الصِّدِّيقُ الْأَكْبَرُ لَا يَقُولُهَا بَعْدِي إِلَّا كَذَّابٌ صَلَّيْتُ قَبْلَ النَّاسِ بِسَبْعِ سِنِينَ . عباد بن عبد الله گويد : علي عليه السلام فرمود : من بنده خدا ، برادر رسول خدا و صديق اكبر هستم ، پس از من جز دروغگو كسي ديگر خود را «صديق» نخواهد خواند ، من هفت سال قبل از ديگران نماز مي‌خواندم . سنن ابن ماجة ، ج1 ، ص 44 ، و البداية والنهاية ، ج3 ، ص 26 و المستدرك ، حاكم نيشابوري ، ج3 ، ص 112 وتلخيص آن ، تأليف ذهبي در حاشيه همان صفحه ، و تاريخ طبري ، ج2 ، ص 56 ، والكامل ، ابن الاثير ، ج2 ، ص 57 و فرائد السمطين ، حمويني ، ج 1 ص 248 و الخصائص ، نسائي ، ص 46 با سندي كه تمام روات آن ثقه هستند ، و تذكرة الخواص ، ابن جوزي ، ص 108 و ده‌ها سند ديگر . در ثاني بسياري از علماي اهل سنت چندان اعتقادي به اين حرف ندارند بلكه ميگويند ايشان نفر پنجاهمين نفر بودند كه اسلام اوردند . فأبو بكر وعمر وعثمان لم يسلموا أثناء حصار شعب أبي طالب ولم يكونوا ضمن المحاصَرين 4 ) ...مثلاً در موقع وضوء مسلماً شستن پا بهتر و کامل تر و تميزتر است ... اين مخالفت با ايات قراني در اين موضوع است و بعد چرا در صبح شما 10 ركعت نماز نمي خوانيد , چرا در حج 100 مرتبه طواف نمي كنيد مسلماً زياده كردن هر عملي صحيح نيست خصوصاً اگر مغايرت با ايات قراني و بعد سنت داشته باشد . 5 ) من فقط ميداتوانم بگويم لعن خداوند بر ان كسي كه به بانوي دو عالم حضرت صديقه كبري فاطمه زهرا سلام الله عليه زد شما هم بگوييد امين . 6 ) ايا اين خالد همان كسي نيست كه ميخواست در وقت نماز حضرت علي عليه السلام او را بقتل برساند انهم به امر ابوبكر , البته من اين را قبول ندارم چراكه قبلاً گفته بودم حضرت علي با كسي بيعت نكرد كه بخواهد پشت او ( نعوذ بالله ) نماز بگذارد . ايا اين خالد هما كسي نيست كه مالك نوبره رحكئ الله عليه را ناجوانمردانه با توسل به دروغ شهيد كرد به زن او تجاوز كرد و به خليفه دوم شما ان گفت كه بعدها باعث كشته شدنش بوسيله ايادي عمر شد ؟؟؟ 7 ) فرموديد ... الحمدالله روشنايي خورشيد چهار خليفه امروز چنان در آسمان اسلام ... بهتر است اينطوري بگويد متاسفانه بدليل خيانتهاي سه خليفه اول دوم و سوم بيش از 4/5 مردم كره ارضي در كفر بسر ميبرند و شايد بتوان گفت درصد بالايي از مسلمانان نيز از اسلام واقعي بويي نبرده اند , مطمئن باشيد اگر غاضبان خلافت حضرت علي عليه السلام ان خيانتها را نكرده بودند الان اينهمه جنايات و جهالت در دنيا نمي بود . پيشنهاد ميكنم در تحقيق خود به صداقت و دقت ادامه بدهيد .بمثل من كه وقتي كه نتوانستم جواب يك شافعي را بدهم كه خودم راضي باشم بيش از سه ماه تحقيق كردم لبيك يا علي
177 | momen abdullah | Malaysia - Cheras | ٢١:٠٣ - ٠١ آذر ١٣٨٩ |
برادر عزيز آقاي عقيل العزيز دروغ گويي و نفاق اساس مذهب پيروان عمر است. اين جناب التحقيق (عمر) که ادعاي شيعه سابق بودن مي‌کرد، چنين تهمت زشت و ناروا و دروغي را به حضرت امام حسين (عليه السلام) مي‌زند. http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=10289 «حضرت حر رياحي(رض)جلوي وي را گرفت، چرا حضرت حسين او را "مادر...و ولدالزنا" لقب داد؟(اين را که ديگر ما نميگوييم!بلکه نوشته شده در متن مقتل عربي خودتان است؟» هر بچه شيعه‌اي به خوبي مي‌داند که ولد زنا حتي ثانيه‌اي حب اهل بيت (عليهم السلام) را ندارد!!! بعد اين منافق خود را سني شده جا مي‌زند!!! با دو نام نظر مي‌دهد و يکي را شيعه سني شده معرفي مي‌کند!!!! ************** ولي علت اين اعمال او چيست؟ علت آن فقط و فقط بالا بردن و مدح عمر پسر کافر است!!!! براي توجيه جنايات و خباثات عمر پسر کافر اينها دست به هر نفاق و دروغي مي‌زنند!!! خود را شيعه سني شده معرفي مي‌کنند!!! به امام حسين (عليه السلام) توهين مي‌کنند!!! تا عمر را دکتر کنند!!!! ********** عمر دکتر شده!!! صاحب علم پزشکي شده!!!! دکتر عمر با چشمان يک متخصص هذيان گويي را تشخيص مي‌دهد!!! راستي اين جناب دکتر عمر، چرا عقلش نرسيد که بعد از جراحي پروفسور ابولولو (رحمة الله عليه) نبايد شراب بنوشد؟؟ ************ جناب عمر (التحقيق) ادامه بده!!! مايه تفريح ما هستي!!! يا علي
178 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ٠٨:٠٣ - ٠٢ آذر ١٣٨٩ |
با سلام

در تصحيح 176
من فقط مي توانم بگويم لعن خداوند بر ان كسي كه به بانوي دو عالم حضرت صديقه كبري فاطمه زهرا سلام الله عليه سيلي زد شما هم بگوييد امين .

نام و نام خانوادگي: مجيد م علي - تاريخ: 01 آذر 89 - 18:45:47
با سلام
جناب التحقيق
جوابهايتان را كوتاه ميدهم و سريع و صريح .
1 ) كسي كه با تحقيق مذهب خود را عوض ميكند مسلماً بايد اول به مذهب قبلي خودش اگاهي زيادي داشته باشد كه بنده متاسفانه انرا در شما نمي بينم . دلايل شما بسيار پيش پا افتاده است , بنده شخصيتي با معلومات از شيعيان نمي دانم كه سني شده باشد كه بخواهم او را براي شما مثل بزنم اما دكتر تيجاني و دكتر العماد را ميشناسم , اولي سني بود و شيعه شد و معلوماتش در مورد اهل سنت بسيار خوب مي باشد و دكتر العماد وهابي بود كه شيعه شد كه در مناظره كوبنده شخص وقيح و پرويي بمثل عثمان الخميس را چنان كوباند كه اين شخص وقيح اعتراف كرد كه بايد چند ماهي استراحت كند تا بحال اولش برگردد .
2 ) اون كسيكه با حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم در غار بود ان كسي نيست كه شما فكر ميكنيد بلكه اون كسي كه قبل از ورود حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم با عمر به مدينه هجرت كرد و جزو كساني بود كه اولين نماز جماعت را در مدينه قبل از ورد حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم انجام دادند .
به اين دو مقاله مراجعه كنيد خصوصاً مقاله دوم

http://www.askquran.ir/showthread.php?t=3935
صاحب الغار أبو بكر أم رجل آخر ؟

http://www.followislam.net/ar/books/seera/saheb-alghaar/01.htm

3 ) اگر بخواهيم قبول كنيم كه ايشان اولين مرد مسلمان بودند, و حضرت علي عليه السلام بچه بودند و اين عمل از ايشان قبول نيست پس نعوذ بالله بايد به اين دين چندان اعتباري نداد چونكه با اسلام و ايمان يك بچه نعوذ بالله شروع شده .!!!
در ثاني در جايي ديه نشده كه ابوبكر گفته باشد كه او اولين مسلمان بوده و يار غار بوده در صورت صحت اين دو فضيلتي بوده كه او بايد چند ده بار در خطبه هاي نداشته اش به ان افتخار ميكرد . اما ما داريم كه حضرت علي عليه السلام فرمودند كه :
عَنْ عَبَّادِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ قَالَ عَلِيٌّ أَنَا عَبْدُ اللَّهِ وَأَخُو رَسُولِهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَنَا الصِّدِّيقُ الْأَكْبَرُ لَا يَقُولُهَا بَعْدِي إِلَّا كَذَّابٌ صَلَّيْتُ قَبْلَ النَّاسِ بِسَبْعِ سِنِينَ .
عباد بن عبد الله گويد : علي عليه السلام فرمود : من بنده خدا ، برادر رسول خدا و صديق اكبر هستم ، پس از من جز دروغگو كسي ديگر خود را «صديق» نخواهد خواند ، من هفت سال قبل از ديگران نماز مي‌خواندم .


سنن ابن ماجة ، ج1 ، ص 44 ، و البداية والنهاية ، ج3 ، ص 26 و المستدرك ، حاكم نيشابوري ، ج3 ، ص 112 وتلخيص آن ، تأليف ذهبي در حاشيه همان صفحه ، و تاريخ طبري ، ج2 ، ص 56 ، والكامل ، ابن الاثير ، ج2 ، ص 57 و فرائد السمطين ، حمويني ، ج 1 ص 248 و الخصائص ، نسائي ، ص 46 با سندي كه تمام روات آن ثقه هستند ، و تذكرة الخواص ، ابن جوزي ، ص 108 و ده‌ها سند ديگر .

در ثاني بسياري از علماي اهل سنت چندان اعتقادي به اين حرف ندارند بلكه ميگويند ايشان نفر پنجاهمين نفر بودند كه اسلام اوردند .
فأبو بكر وعمر وعثمان لم يسلموا أثناء حصار شعب أبي طالب ولم يكونوا ضمن المحاصَرين

4 ) ...مثلاً در موقع وضوء مسلماً شستن پا بهتر و کامل تر و تميزتر است ... اين مخالفت با ايات قراني در اين موضوع است و بعد چرا در صبح شما 10 ركعت نماز نمي خوانيد , چرا در حج 100 مرتبه طواف نمي كنيد مسلماً زياده كردن هر عملي صحيح نيست خصوصاً اگر مغايرت با ايات قراني و بعد سنت داشته باشد .
5 ) من فقط ميداتوانم بگويم لعن خداوند بر ان كسي كه به بانوي دو عالم حضرت صديقه كبري فاطمه زهرا سلام الله عليه زد شما هم بگوييد امين .
6 ) ايا اين خالد همان كسي نيست كه ميخواست در وقت نماز حضرت علي عليه السلام او را بقتل برساند انهم به امر ابوبكر , البته من اين را قبول ندارم چراكه قبلاً گفته بودم حضرت علي با كسي بيعت نكرد كه بخواهد پشت او ( نعوذ بالله ) نماز بگذارد .
ايا اين خالد هما كسي نيست كه مالك نوبره رحكئ الله عليه را ناجوانمردانه با توسل به دروغ شهيد كرد به زن او تجاوز كرد و به خليفه دوم شما ان گفت كه بعدها باعث كشته شدنش بوسيله ايادي عمر شد ؟؟؟
7 ) فرموديد ... الحمدالله روشنايي خورشيد چهار خليفه امروز چنان در آسمان اسلام ...
بهتر است اينطوري بگويد متاسفانه بدليل خيانتهاي سه خليفه اول دوم و سوم بيش از 4/5 مردم كره ارضي در كفر بسر ميبرند و شايد بتوان گفت درصد بالايي از مسلمانان نيز از اسلام واقعي بويي نبرده اند , مطمئن باشيد اگر غاضبان خلافت حضرت علي عليه السلام ان خيانتها را نكرده بودند الان اينهمه جنايات و جهالت در دنيا نمي بود .

پيشنهاد ميكنم در تحقيق خود به صداقت و دقت ادامه بدهيد .بمثل من كه وقتي كه نتوانستم جواب يك شافعي را بدهم كه خودم راضي باشم بيش از سه ماه تحقيق كردم

لبيك يا علي

179 | محمدعمر(التحقيق) | | ١٠:٥٤ - ٠٢ آذر ١٣٨٩ |
با عرض پوزش از دوستان گفتار خود را تصحيح ميکنم دشمن اين جماعت همان کساني بودند که به فاطمه زهرا سيلي زدند و خليفه دوم را در محراب نماز شهيد کردند!(ابولؤلؤ که حضرت عمر(رض) را شهيد کرد، غلام خانه همان خضيب بود که به حضرت فاطمه زهرا(س) سيلي زد) ابولؤلؤ غلام مغيرة بن شعبه بود.همان کسي که به دختر پيامبر(س) سيلي زد.آمين جناب مجيدعلي آمين بقيه کساني که ادب و احترام بنده را به مثابه هندوانه زير بغل گذاشته اند هم بدانند هيچگاه حاضر نيستم ادبيات خود را به اندازه فهم آنها نزول دهم. توهين کردن آسان است ولي پسنديده نيست! اگر از بي ادبي خوششان ميآيد به آن ها عرض ميکنم که لايق آن چيزي هستند که خود در صحبت هايشان نسبت ميدهند. از کوزه همان برون طراود که در اوست
180 | momen abdullah | Malaysia - Kuala Lumpur | ١٤:١٩ - ٠٢ آذر ١٣٨٩ |
عمر(التحقيق) کيست؟
عمر(التحقيق) مسافريست. عمر(التحقيق) سفر کرده است.
عمر(التحقيق) به سيستان و بلوچستان و کردستان و مشهد سفر کرده است.
بهره چه سفر کرده است؟
تا خليفه حق را بشناسد.
آيا او خليفه را شناخت؟
آري. او تعصب را به کناري گذاشت و چون اهل سنت عمر به اين نتيجه درخشان رسيد که در سال 63 هجري يزيد بن معاويه بن هند خليفه رسول الله بوده است.
جناب عمر(التحقيق)
گوشه‌اي از فهم عمر را به ما نشان ده لطفا!!! لطفا!!!!!! لطفا!!!!!!!!!!
لطفا به ما بگو در سال 63 هجري چه کسي خليفة الله و خليفه رسول الله (صلي الله عليه و آله) بوده است؟

يا علي
181 | مجيد م علي | | ١٤:٢٩ - ٠٢ آذر ١٣٨٩ |
با سلام
جناب التحقيق من بشما نگفتم چه كسي به حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليه ها سيلي زد .
فقط بشما گفتم لعنت خداوند بر ان نامرد فاجر و فاسق شراب خوار يهودي پرست خادم كعب الاحبار ظالم مرتد .در ضمن چگونه ميتوانيد كه يك شراب خوار را شهيد بناميد ؟؟
اما در مورد حضرت شجاع الدين شهيد حق طلب پيروز نهاوندي ارزوي من اين بود كه اگر بمن ظلم شده بود همان ميكردم كه اين بزرگوار شيعه حضرت علي عليه السلام كرد و ان ظالم شراب خوار را به درك ميفرستادم .
اما جمله ات نامفهومه واضح بگو كدام سك ملعون به صورت حضرت فاطمه زهرا سيلي زد .
مغيره همان فاسقي بود كه در هجوم ارازل اوباش غاضب خلافت جاعل اولين حديث و با رهبري شراب خوار قهار با غلاف شمشير انقدر به بازوي سيده النساء العالمين زرد .
بازهم پيشنهاد ميكنم كه به تحقيق خودت ادامه بدهي .
در ضمن فكر نكني كه ادعاي سني شدنت ( هرچند كه مهم نيست ) باور كرده ام .

لبيك يا علي
182 | شاه عباس صفوي كبير (رضي الله عنه) | Iran - Bushehr | ١٦:٢٠ - ٠٢ آذر ١٣٨٩ |
بسم رب الحيدر سخني با جناب محمدعمر(التحقيق) 1- لطفا بدان که داري خود و زندگي و تمام کس و کارت را فداي چه کسي مي کني ما دعا مي کنيم که ان شاالله شما هم در دنيا و هم در آخرت با عمر محشور شوي و ما هم در دنيا و هم در آخرت با صديق اکبر و فاروق اعظم حقيقي يعني علي مرتضي ( ع) محشور شويم . اما در مورد نسب عمر به اين سايت مراجعه کن http://omar-obe.blogfa.com/post-1.aspx يک خواهشي که ازت دارم بعدش بيا و پدر و پدر بزرگ و دايي و مادر و مادر بزرگ و عمه عمر رابراي ما مشخص کن ميگم يه وقت نکنه اين 6 نفر فقط 2 نفر باشند . ضمنا تو که اينقدر به عمر علاقه داري دلت نميخواد حسب و نسبت هم مثل اون باشه ؟؟؟؟؟ اما در مورد ناداني عمر به اين صفحه مراجعه کن http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=2143 اما در مورد ترسو بودن عمر به اين صفحه مراجعه کن http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?frame=1&bank=maghalat&id=128 اما در مورد صديق اکبر و فاروق اعظم حقيقي يعني علي ( ع) به اين صفحه مراجعه کن http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=633 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2– بنده اگر قبلا فکر مي کردم شما واقعا انسان محققي هستيد ولي ديگر شک ندارم که حتي نميتوانيد يک متن ساده را هم براحتي خوانده و درک کنيد چون اين جملاتي را که از جانب من گفته ايد اصلا بنده نگفته ام . بازهم دقت کن . ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 3 – منظور من از در بوق و کرنا کردن به پاکي و طهارت اين خاندان بر ميگردد نه مواردي که شما گفته ايد . حالا شما هم ببين و دقت کن که کل ايل و تبارت رو فداي کي ميکني . فداي يک ؟؟؟ زاده شرابخوار نادان ترسو ( تهمت نيست . اسناد همه موجود است لطف کن و تحقيق کن ) يا فداي خانداني پاک و مطهر که خدا نيز در قرآن با نص صريح به پاکي آنها اشاره کرده است . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 4 – سعي کن درباره نحوه بيعت گرفتن و شرايط زمانه تحقيق کني نه صرف بيعت کردن . اين دو خيلي با هم فرق دارند . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 5 – بابا چند ميليارد آدم روي زمين اعم از مسلمان و مسيحي و يهودي به آمدن منجي اعتقاد دارند حالا شما با وجود اين همه حديث و روايت در کتب شيعه و سني اعتقادي نداري نداري واقعا جاي حرفي نمي ماند . البته من نميگويم چشم بسته قبول کني ها . تحقيق کن عزيزم تحقيق خيلي خوبه ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 6 – تو که اين همه با ادبي اگر اعتقاد نداري دليل نمي شه که ناسزا گفتن ها را نبيني چطور به قول خودت توهين شيعه به بزرگان اهل سنت را ميبيني نوبت توهين اهل سنت به شيعه که ميرسه نه اعتقاد داري و نه ميخواهي ببيني . چرا اينجا نمياي بگي توهين به مقدسات ديگران خوب نيست . اينم جالبه ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 7 – ولي جدا از اين حرفت خيلي خوشم اومد . يکي به ما بگه پدر و مادر اين امام زمان اهل سنت که قراره بعدا بياد کيه اصلا از کي متولد ميشه . بابا ما اينو داريم 1400 سال ميگيم کو گوش شنوا . حالا وجدانا استدلال ما براي وجود امام زمان قوي تره يا اهل سنت . اينو که ديگه ميتوني بفهمي . -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 8 – ضمنا جواب همه سوالات شما در همين سايت وزين آمده است . کمي تحقيق کن . ضمن اينکه بنده جناب مجيد م علي را که افتخار شاگردي ايشان را دارم براي شما کافي ميدانم . ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 9 – البته که من و همه شيعه صديق اکبر و فاروق اعظم حقيقي يعني علي ( ع) را دشمن عمر بن صهاک مي دانيم . در اين شک نکن فقط کمي منطقي تحقيق کن ببين دليل اين دشمني چه بوده ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 10 - اگر زماني وقت کردي در مورد اصحاب صحيفه ملعونه نيز کمي تحقيق کن ببيني فدايي کي هستي . ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- الحمدلله الذي جعلنا من المتمسکين بولايت علي ابن ابيطالب عليه السلام
183 | محمدعمر(التحقيق) | Iran - Tehran | ١٠:٢٩ - ٠٤ آذر ١٣٨٩ |
با سلام ديروز راجع به زندگي نامه دکتر العماد (در اينترنت) مطالبي خواندم که جداً خوشحالم که ايشان از عقايد وهابيت خويش دست کشيده(البته اگه راست باشد،چون اينترنت زياد موثق نيست)به هر حال اگر چنين باشد که خدا خيرش دهد. اما آقاي تيجاني را قبلاً در حد اسمش ميشناختم.روز سه شنبه يک کتاب "آنگاه هدايت شدم"را تهيه کردم تا ببينم استدلال اين مرد چيست که ادعا ميکند بيست هزار نفر سني را شيعه کرده است؟ درضمن جناب مجيد علي اگر از اينگونه کتاب ها ميشناسيد لطفاً بيشتر معرفي کنيد! مثلاً کتاب هاي شما، که مانند صحاح ما باشد و براي بيان مسايل ديني تاريخي به آن ها رجوي ميکنيد،کدامند؟و اينکه آيا ادعاي آن را داريد که در اين کتاب هاي شما هيچ تناقضي وجود ندارد؟
184 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ٢٢:٥٠ - ٠٥ آذر ١٣٨٩ |
با سلام جناب عمر ( التحقيق ) , اين دو شخصيت را من بخوبي مي شناسم حتي قبل از اشنائي با اين سايت وزين و همين كتاب "آنگاه هدايت شدم" را هم مطالعه كردم و بيشتر سخنرانيهاي ايشان را شنيده ام . كتابهاي ايشان بسياري از مردم را هدايت كرده حال يا استبصار انها يا اينكه با نظر مثبت تر به مذهب شيعه كه جداً مظلومترين مذهب اسلامي است نگاه كنند . اما درمورد جناب دكتر عصام العماد كه ميتوانم ادعا كنم كه شايد اولين در اين سايت بنده بودم ( احتمالاً ) (((((((( شما ميتوانيد به اين مقاله در همين سايت مراجعه كنيد : اما اينكه ايشان وهابي بوده اند هيچ شكي نيست و فارغ‌التحصيل دانشگاه «الامام محمد بن سعود» در رياض المناظرات بين الدکتور السيد عصام العماد و الشيخ عثمان الخميس بشما پيشنهاد ميكنم كه به اين مناظرات حتماً گوش بدهيد حتي اگر به زبان عربي است http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=sokhan&id=101 تمامي ادله عثمان الخميس وهابي همان ادله علماي اهل سنت ميباشد و موضوعات نيز همان موضوعات اختلافي بين شيعه و سني . اما در مورد كتابهاي حديثي شيعيان معروف به كتب الاربعه اشنايي چنداني ندارم اما بسياري از احاديث انرا قوي و حسن ميدانم . اما در مورد كتب صحاح اهل سنت خصوصاً صحيح بخاري و صحيح مسلم در بعضي احاديث تضادشان را بايكديگر ديده ام و اينكه يك نوع خود سانسوري در انها ميباشد كه فقط با تحقيق ميتوان به ان پي برد بنده شخصاً ادله خويش را از كتابهاي بخاري و مسلم پي گيري ميكنم . مثلاً : «روزى پيامبر اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله به ماه شب چهارده نگريست و فرمود: همان‏طور كه شما اين ماه را مى‏بينيد به زودى پروردگارتان را بى‏هيچ مانع و مزاحمتى خواهيد ديد ـ صحيح بخارى، ج 1، ص 145، باب مواقيت الصلاة وفضلها، باب فضل صلاة العصر و ـ صحيح مسلم، ج 1، ص 439 و 440، كتاب المساجد ومواضع الصلاة، باب 37، ح 211 و 212. حال اينرا بگذار كنار ايه شريفه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ لاَّ تُدْرِكُهُ الأَبْصَارُ وَهُوَ يُدْرِكُ الأَبْصَارَ وَهُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ الانعام حالا خودت قضاوت كن بازهم ميگويم به تحقيق خود ادامه بده لبيك يا علي
185 | حيدرخاني | | ١٠:٤٦ - ١٨ آذر ١٣٨٩ |
جناب التحقبق
معمولاَ هر كسي كه ادعا كرده شيعه بوده و با تحقيق سني شده به نحوي با وهابيت ارتباط داشته والا چطور ممكنست يك انسان از سر كلاس درس دانشگاه به كلاس اكابر برگردد ؟ معمولاَ برادران اهل سنت از عمق فاجعه اتفاق افتاده براي اهل بيت و از تاريخ اطلاع ندارند و وقتي مطلع ميشوند به خود مي آيتد . شما با كدام يك از ثقات شيعه مشورت كرديد و سپس سني شديد ؟ به شما كه يكبار همت كرديد و بر اساس اطلاعات ضعيفتان به اين سادگي تغيير مسير داده و سني شديد توصيه مي نمايم مجداداَ در مباتي خود و بالبته با حضور علماي راستين شيعه بازنگري فرماييد و نتيجه را گزارش فرماييد . مطمئن باشيد سرمايه واقعي محبت اهلبيت است نه جيب هاي مملو از دلار هاي نفتي سعودي
186 | رضا | | ١١:١٧ - ٢٠ آذر ١٣٨٩ |
عشق فقط يک کلام علي (ع)
187 | اسدي | Iran - Tehran | ١٧:٤٠ - ٢٠ آذر ١٣٨٩ |
من مطمئنم جناب التحقيق دروغ ميگويد نه خودش شيعه بوده و نه والدينش . اين اراجيف را به تبع پيشوايان خود عرض کرده و اين طايفه ذاتا اينجوري هستند
188 | momen abdullah | Malaysia - Kuala Lumpur | ٠٤:٥٨ - ٢٥ آذر ١٣٨٩ |
جناب اسدي
عمر مهمد و يا التحقيق دروغ نگويد چه بگويد؟
خيلي ساده مي‌تواند نام و آدرس خود را علني کند تا در از والدين او در اين باره تحقيق شود!!
ولي خوب با عشق يزيد چه کند؟
هرچه باشد او به عشق يزيد است که خلافت حضرت امام حسين (عليه السلام) را منکر است و يزيد زاني را خليفه مي‌داند!!

يا علي
189 | سيد مجتبا ميرزاده | | ٠٥:٠٣ - ٣٠ آذر ١٣٨٩ |
در کتاب مستطاب بحار الأنوار جلد 56 آمده ست که يک روز عائشه به خانه فاطمه صديقه سلام الله عليها رفت. صديقه سلام الله عليها با حسن که نوزاد بود بازي مي کرد، او را به هوا مي انداخت و چنين مي خواند: لا اله الا الله، ابني ابن رسول الله عائشه خشم گين به خانه برگشت و به نزد رسول الله رفت و بر سر رسول الله فرياد کشيد که: يا الله ، من هم پسر مي خواهم، به جبرئيل بگو وقتي به اسمان برگشت از الله تقاضا کند که به من نيز پسر بدهد. فردا جبرئيل از آسمان برگشت و اين آيه را از پيشگاه الله تعالي براي پيامبر آورد: مّا كَانَ مُحَمَّدٌ اَبا اَحَدٍ مِن رِّجَالِكُم وَلَكِن رَّسُولَ اللهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ وَكَانَ اللهُ بِكُلِّ شَيءٍ عَلِيمًا جبرئيل به پيامبر عرض کرد که از اين پس هيچ کس حق ندارد فرزند خودش را ابن رسول الله بنامد. پس از آن بود که عائشه آرام گرفت. اين روايت را علامه مجلسي از کتابهاي احقاق الحق علامه حلي، نوار المعجزات ابن جرير طبري، و چند منبع ديگر شيعي نقل کرده است
190 | شيعه ال علي | | ٠٨:١٢ - ٣٠ آذر ١٣٨٩ |
سلام
فقط مي تونم بگم
اللهم لعنهم جميعا
و اينکه
خدايا هر کسي را با ولي خود محشور کن.
ما شيعيان را با محمد و ال محمد و
سني ها رو با عمر و عثمان و ابوبکر وآلشون (لعنت الله عليهم) امين.
191 | هاشم | Germany - Frankfurt am Main | ١٣:٠٨ - ٠٥ دي ١٣٨٩ |
با عرض سلام برادران عزيز اين تحقيق همه حرفهايش دروغ است او اصلا شيعه نبوده که سني شود دارد الکي تبليغ ميکند که مثلا سني بر حق است ولي جهت استحضار همه ميرسانم که بنده سني بوده و با مادرم بعد از فوت پدر متعصبم از سال 1380 به مذهب شيعه گرويديم و خدا را شکر ميکنيم که راه راست را به ما نشان داد ظلمي که عمر وابوبکر و عايشه به اسلام و خاندان پيامبر(ص)کردند باعث عقب افتادن جامعه مسلمانان به مدت 800سال از دنيا شد (به وجود امدن حکومت منحوس اموي و عباسي) اينها بودند که حضرت زهرا را حامله به شهادت رساندند خداوند لعنتشان کند انشاالله
192 | الشيعه | Belarus - Minsk | ١٧:٢١ - ٠٩ دي ١٣٨٩ |
سلام من چون در خانواده شيعه متولد شدم شيعه هستم .در شيعه بودنم خيلي محكمتر شدم.چون التحقيق نتوانست از نتايج به دست اورده اش خوب دفاع كند.ولي بازم به سايت سر ميزنم.يا علي
193 | ايرج پيرمردان | United States - Washington | ٠٧:١٦ - ١٢ دي ١٣٨٩ |
به نام خدا بخشنده ومهربان با سلام به كساني كه در مسير هدايتند. در اين شكي نيست هدايت هر كس از سوي خداست كتابي است به نام (اسرارآل محمد) نوشته سليم بن قيس هلالي اين کتاب اينک به چند زبان موجود عبري، فارسي، اردو و.. موجود است ، کتاب قطوري است و با مقدمه نسبتا خوب . نوشته هايش طبق معمول مورد نقادي و حتي اتهام افراد مختلفي قرار گرفته است و مي گيرد. نويسنده کتاب به طرز راليست ها وقايع بعد از پيامبراکرم(ص) از قبيل ماجراي سقيفه ،غصب فدک،چگونگي شهادت حضرت فاطمه(ع) و سقط کودکشان ، وتغيير مسير اسلام از زمامداري امامت به خلافت و... بدون پيش داوري مي پردازد . نسخ خطي اين کتاب در ايران و عراق وچند کشور ديگر نيز دسترس است . انچه اين کتاب را ممتاز ساخته اين است که چگونه اين کتاب در سده اول و دوم و سوم و.. که گروه شيعيان بسيار اندک بوده اند و مذهب شيعه در آن سده ها به دليل اقليت در جکومت ها مطرح نبوده اند نسخه هاي خطي اش در کتابخانه موجود باشدو توانست از خطرانهدام و تحريف نيز برهد کتاب خوبي است خواندن اين کتاب را به اهل تحقيق توصيه مي کنم . چون : لا سنته افضل من التحقيق = هيچ روشي با لاتر از تحقيق نيست لب سخني از مولا امير المومتين که سالها پيش در نهاج البلاغه خوانده بودم که : گويا دوبرادري با گلاويز داشتند به اينکه تو که کهتري در خانه بمان تا از مال و خانه و زمين و زندگي مان حفاظت کني ! تا من براي جنک به صف سربازان حضرت اميرالمومنين(ع ) بپيوندم .وانگدگر در مخالفتش مي گفت . تو بمان تو تا من بروم . خلاصه هر دورا شوق رفتن در جبهه بود . عاقبت برادر بزرگتر ،برادر کوچکتر را که بسيار ناراحت بود ترک و به اردوي سربازان رسيد آنجا با حال بسيار ناراحت با حضرت اميرالمومنين(ع) نيز ناگهان روبرو شد که حضرت حالت را ازاو پرسيد. او قصه تمام بگفت. سپس حضرت فرمود او نيز در اين نبرد با ماست . همان ثوابي که تو ازآن بهرمند مي شوي او هم بهره مند خواهد شد ودر ادامه سخنانشان به اين مضمون فرمودندمارا شيعيان و پيرواني است که هنوز به دنيا نيامده اند حتي هنوز مادران و مادران و پدران پدرانشان به دنيا نيامده اند آنان با مايند و..... در کتاب مذبور نيز حضرت به چنين به مفهومي به سليم که از اصحاب سرش بود مي فرمايند: سليم هدايت دست خداست اين حب ولايت تو به ما يک نعمتي است که ارزشش بسيار است ان را نگهدار و حفظش و قدرش را بدان اري عزيزان هرکسي را نتوان گفت که صاحب نظراست مگر چند نفر در مکه و مدينه به رسول الله وفادار ماندند بعد ار شهادت ورحلت حضرت به امير المومنين(ع) وفاردار ماندند سلمان ، ابوذر،عمار ، مقداد تواين همه آدم .. که پيامبر بفرمايند بهشت مشتاق ديدار اينانند توفيق حق رفيق هر انسان نمي شود گر هم شود چو حضرت سلمان نمي شود اين اقا از اصفهان خودمان رفت اول زرتشتي بود بعد مسيحي شد بعد هي تحقيق کرد دنبال حفيفت بود کليمي شد آن هم اقناع و سيرابش نکرد به پيامبر رسيدومسلمان شد انقدر پيشر رفت در ايمان و عمل و به جايي رسيد که پيامبر اکرم (ع) سلمان منا اهل البيت =سلمان از ما اهل البيت است . اين همه ادم در مدينه و مکه در اطراف حضرت بودند چطور شده که سلمان به اين درجه صعود مي کند خداي همه مارا اهل ولايت کند اميد
194 | عليرضا لاري | | ١٢:٥٦ - ١٢ دي ١٣٨٩ |
كتابهاي دكترشريعتي رابخوانيدتا بفهميدخرافات چگونه ازاروپاي شرقي وارد ايران شد.شايدمسترتحقيق دروغگوباشد ولي سايردوستان بسيار بي ادبانه وبي مدرك بحث كرده اندوفقط فحش داده اندتصوركنيدمقابل علي ع وسيدالشهداايستاده ايد وداريدمثلابه عمرفحش ميدهيداياانها تشويقتان خواهند كرد؟؟مسلماخير!!! ايا اساسا فحش راتاييد ميكنند.استدلال كنيدفحش راكه بچه ها بهتر بلدند ...ضمنامن درلاروسط سني ها زندگي ميكنم ودوستان زيادي دارم كه به من وشيعيان احترام قايلند وميدانم كه انها به اهل بيت فحش نميدهندشايداين دوستمان فقط به شنيده هاي خوددرباره ي سني هااعتمادداردوهرگزبين انهانبوده است مثل ان كودك امريكايي كه درباره فقرانشانوشت وچون هيچوقت فقيرنبوداينگونه نوشت:خانواده الكسي خيلي فقير بود,اشپزانهاهم فقيربود!باغبان انهاهم فقيربود!! راننده انهاهم بسيارفقيربود!!!! بياييدمثل بزرگمردتاريخ وصي رسول الله ,علي وار وازادمرد زندگي كنيم شيعه احتياجي به فحش ندارد.منتهاشيعه ي علوي نه شيعه به قول دكترشريعتي #شيعه ي صفوي#
195 | بي طرف | | ٠١:٤٣ - ٢٠ دي ١٣٨٩ |
واقعاً عجيبه که با التحقيق اينجوري برورد مي کنيد. يه روايت تو کتاباي درسي داشتيم که مي گفت حضرت علي (که احتمالاً خيلي قبولش داريد) وسط جنگ به کسي که در مورد وجود خدا سوال داشت جواب داد (و بهش اهانت نکرد). حتي اگر يه نفر ادعا کنه که شيطان پرسته بايدحرفشو بزنه و ديران با منطق جوابشو بدن.
اين برخورداي چکشي به جايي نمي رسه. از التحقيق هم خواهش مي کنم ديده رو نديده بگيره و شنيده رو نشنيده. هممون مي دونيم که دين، خدا يه چيز متافيزيکه و هيچ مدرک صد در صدي در مورد وقايع زمان صدر اسلام وجود نداره. ما حتي تو تاريخ و صدق و کذب اتفاقات زمان شاه مردديم. يعني هيچ کي نمي تونه بگه من راست ميگم و تو بايد مثل من باشي.
196 | فاطمه | | ١٢:٠٨ - ٢١ دي ١٣٨٩ |
سلام هم (التحقيق) هم مجيد م علي هم شاه عباس صفوي كبير(رضي الله عنه) نميدونم چرا مسلمونا نمي توونن با هم حرف بزنن و به هم توهين نكنن. تحقيق كنيد. حرف بزنيد . بحث كنيد. هم ديگه رو نقد كنيد ولي فحاشي نكنيد چرا كاري ميكندي كه دشمناي اسلام سو’ استفاده كنن؟ مگه شما مسلمون نيستيد؟ مگه شما همتون قران رو كه سخن خداست قبول نداريد؟ مگه شما پيامبر رو قبول نداريد؟ من همه حرفاتون رو خوندم از اونجايي كه دارم تحقيق ميكنم تا مذهب خودم شيعه رو و همينطور مذهب سني رو بشناسم همه حرفاتون رو با دقت خوندم شيعه در طول تاريخ حتما جاهايي رو به خطا رفته كه الان انقدر خرافه توش ايجاد شده. سني حتما جايي در تاريخ اشتباه كرده كه الان دچار خرافه شده. ولي همه اينا باعپ نميشه به هم توهين كنيم مسلمون با مسلمون دشمنه چه انتظاري از غير مسلمون در قبال مسلمون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خداوند از تفرقه بين مسلمونا بيزاره چرا خودمون بين خودمون تفرقه ميندازيم؟ چرا از هم متنفريم؟ ما كه اصل و بنيادمون يكيه چرا به جاي فحاشي كور كورانه از هم ياد نميگيريد؟ چرا خوبيا هم ديگه رو استفاده نميكنيد تا به كمال برسيد؟ چرا تو خوب بودن و خوب شدن از هم سبقت نمي گيريد؟ شنيدين اين جمله رو كه " تا خودت به خودت احترام نذاري و هيچكي احترامتو نگه نمي داره"؟ خودتون كه خوب مي دونيد غير مسلمونا چه ديد بدي راجع به اسلام دارن نميدونيد؟ حالا فكر ميكنيد يه مسيحي يا يهودي كه دنبال تحقيق راجع به اسلامه بياد و اين حرفاي شما رو بخونه و با اين جملاتتون مقابل همو چه فكري ميكنه؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بابا بريد رفتار پيامبر رو در مقابل دشمنش بخونيد پيامبر چيكار كرد با كسي كه رو سرشون خاكستر ريخت؟ اليس الله بكاف عبده
197 | هادي | | ١٦:٣٨ - ٢٤ دي ١٣٨٩ |
دوست عزيز:(محمدعمر(التحقيق) ) به من بگو شما چطور تحقيق كردين؟
تحقيق بايد دو طرفه باشد
وقتي انساني علم كافي ندارد وقتي يك فرقه بهش چند تا مطلب ميگه قبول مي كند ....
من نمي دونم شما چطور تحقيق كردين ؟
من خودم يك بار رفتم براي تحقيق هم از طرف شيعه و هم از طرف سني وقتي حرفهاي هر دو را شنيدم ديدم باز هم حق با شيعيان هست.
دوست عزيز من در مشهد مقدس درجمع اهل سنت زندگي مي كنم . و خيلي رفيق دارم كه از برادران اهل سنت هستن وقتي با اينها صحبت مي كنم مي بينم كه اينها فقط با تعصب خود جلو ميروند......
برو درست تحقيق كن
اللهم عجل لوليك الفرج
198 | معين - مريد علي | | ٢٠:٤٥ - ١٢ بهمن ١٣٨٩ |
سلام اين بنده خدا آيه اي رو از قرآن آورد --- تلک امة قد خلت لها ما کسبت و لکم ما کسبتم و لا تسئلون عما کانو يعملون(سوره بقره،آيه 141) (آن گروه پيشين از پيغمبران و امتان همه درگذشتند،هرچه کردند براي خود کردند و شما نيز هرچه کنيد به سود خويش کنيد و شما مسؤول کار آنان نخواهيد بود) بنده خدا از كي تا حالا (امة) به معني پيامبر شده؟؟؟؟ آقاي التحقيق يه لطف كن و ترجمه نكن!!! در ضمن فرض كنيم ترجمه شما درست, ( كه نادرست است) يك سوآل از شما دارم؟ چرا در قرآن بيشتر سوره ها و آيا درباره پيامبران پيشين ما و حتي بعضي از امتها و حتي اشخاص خاص آمده, مانند جناب لقمان كه حتي نام سوره اي از قرآن به نام ايشان است (ايشان كه از پيامبران هم نبوده), يا اصحاب كهف يا سوره نوح يا سوره مريم يا سوره يونس يا هود و يوسف , عزيز من مگه ميشه ما با پيامبران كاري نداشته ياشم( نه ,,, خدا وكيلي ميشه ) آخه اين چه جور استناده به قرآن شيعه تازه سني شده عزيز..... (اين حرف من متلك نيست واقعيته) شمايي كه شناست رو گذاشتي تحقيق و به گفته خودت اول شيعه بودي خيلي زود تصميم گرفتي سني بشي , چون هنوز در حال تحقيقي حد اقل خودت رو خيلي زود سني معرفي نكن. در ضمن من بهت پيشنهاد ميدم تاريخ رو رها نكن يا علي
199 | سينا احمدي | Iran - Tabriz | ٠٩:٢٥ - ٢٣ بهمن ١٣٨٩ |
به نام خدا سلام . من مي خواستم بدونم عاقبت برادران زبيري چه شد ؟ خدا بر آنها لعنت بکند

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

بعضي از اين برادران توسط نيروهاي يزيد ، و برخي ديگر توسط نيروهاي مروان و توسط حجاج كشته شدند .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

200 | علي كيا | | ١٦:٢٩ - ٢٤ بهمن ١٣٨٩ |
با سلام ودرود گرم به همه دوستان مي خوام تنها با سه جمله براي رضاي خدا حرف بزنم .انشااله از نظر عقلي : رجوع شود به كتاب شبهاي پيشاور (معجزه انسان) از نظر سياسي:درست است كه حكومت خلفامشروع بو د اما همه ما ميدونيم در زمان خود به صلاح دين مبين اسلام نبود.(پايكوبي شيطان‘ كه بعد از راندن انسان از بهشت بيشترين خوشحالي را براي ابليس داشت) ازنظر معنوي :واي بر مومني(هر ديني) كه به امام زمان اعتقاد نداشته باشد و پشت سر او نباشد.(واي بر برخي اهل سنت كه از ديگر اديان الهي نيز بازمانده اند) در پايان: دنيا مزرعه اي براي آخرت است خداوند تبعيض قائل نخواهد شد ‘ بترسيد از بيان كلمه اي كه مستوجب لعن خدا شويد‘ واقعيتي كه كمتر انساني توانايي رسيدن به اونو داره ‘ فداي غبار مسير كاروان كربلا يا زينب يا زينب يا زينب
  بعدی [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13]   قبلی
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها