2024 March 29 - جمعه 10 فروردين 1403
بررسي شبهه ازدواج ام كلثوم با عمر (ويرايش جديد)
کد مطلب: ٦٣٤٢ تاریخ انتشار: ٢٣ بهمن ١٣٩٩ - ١٠:٠٠ تعداد بازدید: 280983
مقالات » نقد خلافت خلفا
بررسي شبهه ازدواج ام كلثوم با عمر (ويرايش جديد)

نبود دختري به نام ام كلثوم، پدر ابوبكر، تعارضات در اين قضيه، بررسي بهانه عمر براي ازدواج

بسم الله الرحمن الرحيم

ازدواج ام كلثوم با عمر، شاهد دروغ بودن شهادت:

طرح شبهه:

شيعيان ادعا مي كنند كه خليفه دوم قاتل فاطمه زهرا (رضي الله عنها) است؛ اما كدام عقل سليم مي پذيرد كه حضرت علي (رضي الله عنه ) دخترش را به ازدواج قاتل همسر گراميش ، فاطمه (رضي الله عنها) درآورد و رابطه دوستانه با او برقرار نمايد؟

نقد و بررسي:

يكي از شبهاتي كه اهل سنت؛ به ويژه در سال هاي اخير به صورت گسترده مطرح كرده اند، ازدواج خليفه دوم با امّ كلثوم دختر امير مؤمنان و فاطمه زهرا عليهما السلام است.

اهل سنت، استفاده هاي گوناگوني از اين ازدواج مي كنند؛ از جمله مي خواهند با اثبات اين ازدواج، رابطه صميمانه و دوستانه امير مؤمنان با خلفا را ثابت و از سوي ديگر، شهادت صديقه شهيده سلام الله عليها، غصب خلافت و... را انكار نمايد.

از اين رو، اين شبهه اهميت فوق العاده و پيوند ناگسستني با انديشه هاي شيعيان دارد و بايد به صورت دقيق و مستدل بررسي شود.

انديشه وران شيعه پاسخ هاي گوناگوني از اين مطلب داده اند كه همگي آن ها صحيح و معقول به نظر مي رسد؛ برخي همچون رضي الدين حلي، علامه مقرّم، علامه باقر شريف القرشي و... اصل وجود دختري به نام امّ كلثوم را براي حضرت زهرا سلام الله عليها منكر شده و دليل هاي متقني براي آن ارائه كرده اند. كه ما نيز در اين مقاله، در دفاع از اين نظر، شواهد فراوان بيان كرده ايم.

برخي ديگر، وقوع تعارض در روايات ازدواج را دليلي واضح براي بطلان مدعاي اهل سنت در باره اين ازدواج مي دانند؛ از جمله شيخ مفيد رضوان الله تعالي عليه در دو رساله مجزا به نام هاي المسائل العُكبرية و المسائل السروية، و نيز سيد ناصر حسين الهندي در كتاب افحام الأعداء والخصوم و آيت الله ميلاني و...

ما نيز در اين مقاله، تعارض هاي گسترده در نقل اين ماجرا را مطرح و مستندات آن را از كتاب هاي اهل سنت ذكر كرده ايم.

و انديشه وران ديگري، همچون سيد مرتضي پاسخ داده اند كه اين ازدواج با زورگويي و تهديد عمر بن خطاب بوده است.

عده اي از دانشمندان شيعه و سني با پذيرش اصل ازدواج، نكته ديگري را مطرح كرده اند كه امّ كلثوم همسر عمر، دختر امير مؤمنان عليه السلام نبود؛ بلكه دختر ابوبكر بوده است؛ از جمله يحيي بن شرف نووي، مهمترين شارح صحيح مسلم در كتاب تهذيب الأسماء اين مطلب را نقل كرده و آيت الله مرعشي نجفي از عالمان شيعه در شرح احقاق الحق به اين مطلب تصريح كرده اند كه در ادامه مدرك و اصل سخن ايشان خواهد آمد.

گويا از بين پاسخ هاي موجود، پاسخ اخير كامل تر است؛ چرا كه از طرفي تمام روايات موجود در كتاب هاي اهل سنت كه ازدواج دختر امير مؤمنان عليه السلام را با خليفه دوم ثابت مي كند، با اشكالات سندي مواجه و با تعارض ها و تناقض هاي غير قابل جمعي كه دارند، غير قابل اعتماد هستند و از طرف ديگر در هيچ يك از روايات موجود در كتاب هاي شيعه، تصريح نشده كه امّ كلثوم دختر امير مؤمنان از حضرت زهرا عليهما السلام باشد؛ بلكه ازدواج دختري به نام امّ كلثوم را كه در خانه امير مؤمنان بوده ثابت مي كنند.

اعتراف انديشمندي همچون نووي، برترين شارح صحيح مسلم كه گسترده ترين و مهمترين كتاب فقهي شافعي نيز متعلق به او است، عامل مهم ديگري است كه اين ديدگاه را تقويت مي كند.

و نيز مي گوييم كه حتي در صورت اثبات چنين ازدواجي، نمي توان از آن رابطه صميمانه امير مؤمنان را با خلفا اثبات كرد؛ زيرا اين ازدواج نه تنها براي خليفه دوم فضيلت محسوب نمي شود؛ بلكه لكه سياهي است كه همانند تيرگي غصب خلافت، بر دامان او باقي مانده است؛ چرا كه در ماجراي اين ازدواج چيزهايي نقل شده است كه عرق شرم از پيشاني انسان غيرت مند جاري مي شود. اين مطلب را در محور چهارم بررسي كرده ايم.


فهرست مطالب

محور اول: دختري به نام ام كلثوم وجود نداشته است

كلام عالمان شيعه در تاييد اين ديدگاه:

كلام علماي اهل سنت در تاييد اين نظر:

شواهد اين ديدگاه:

1. در هيچ روايت صحيح السندي بين نام ام كلثوم و زينب جمع نشده است:

2. عبد الله بن جعفر با چه كسي ازدواج كرده است:

3. دو خطبه با نام يك نفر:

4. عزاداري و نوحه خواني ام كلثوم براي حضرت زهرا سلام الله عليها:

5. امير مؤمنان در شب ضربت خوردن، مهمان چه كسي بود؟

6. ام كلثوم بهترين دختر امير مؤمنان عليه السلام:

7. معاويه، از دختر چه كسي خواستگاري كرد؟

8. در شام چه كسي دفن شده است:

9. چه كساني از زنان اهل بيت، در كربلا اسير شدند:

10. ميراث فاطمه، فقط به ام كلثوم رسيد:

11. ازدواج عمر با حضرت زينب (س)!!!

12. ام كلثوم در كربلا حضور داشت:

منكرين ازدواج در اهل بيت به اقرار علماي اهل سنت


محور دوم: ام كلثوم دختر ابوبكر، يا ام كلثوم دختر امير مؤمنان عليه السلام؟

1. اعتراف مهم ترين شارح صحيح مسلم: عمر داماد أبو بكر

تحليل روايت جعلي رد خواستگاري عمر از دختر أبو بكر توسط عايشه:

2. يك روايت از دو ام كلثوم:


محور سوم: تعارض هاي موجود در نقل قضيه

1. ام كلثوم پس از عمر با چه كسي ازدواج كرد؟

2. سن ام كلثوم هنگام ازدواج

هنوز به حدي نرسيده بود كه شهوت را برانگيزد:

دختري كوچك و غير بالغ كه با ديگر دختران بازي مي كرد:

ده سال يا بيشتر داشت:

3. مقدار مهريه ام كلثوم:

الف: ده هزار دينار:

ب: چهل هزار دينار:

ج: چهل هزار درهم:

4. آيا عمر از ام كلثوم فرزندي داشته است؟

فرزندي نداشت:

يك فرزند داشت:

دو فرزند داشت:

سه فرزند داشت:

زيد برادر عمر بود يا پسر عمر؟

5 . زيد اصغر بزرگتر از زيد اكبر!!!

6 . عمر، دخترش رقيه را به ازدواج ابراهيم بن نعيم آورد:

7. تاريخ وفات ام كلثوم و زيد:

مرگ در زمان حكومت عبد الملك بن مروان (73 ـ 86هـ):

مرگ در زمان امارت سعيد بن العاص (48 ـ 54هـ):

مرگ، پس از واقعه كربلا:

8. نحوه وفات ام كلثوم و زيد:

مرگ بر اثر مريضي:

مرگ بر اثر اصابت سنگ:

مرگ بر اثر اصابت تير:

مرگ بر اثر خوردن سم:

9. آيا زيد، فرزند داشت؟

فرزندي نداشت:

چندين فرزند داشت:

10. سن زيد هنگام وفات:

خردسال بود:

جوان بود:

بزرگسال بود:

11. چه كسي بر جنازه زيد و ام كلثوم نماز خواند؟

عبد الله بن عمر

سعيد بن العاص:

12. حضور أبو قتاده بدري در صف نماز جماعت:

13. ازدواج عمر با ام كلثوم يا با حضرت زينب (س)

14. چه كسي امام جماعت را مقدم كرد؟

امام حسن عليه السلام:

امام حسين عليه السلام:

مردم امام جماعت را مقدم كردند!


محور چهارم: اهانت به ناموس رسول خدا

عمر ساق ام كلثوم را برهنه كرده به آن نگاه كرد:

عمر ساق ام كلثوم را برهنه، لمس كرد!

آرايش ام كلثوم توسط امير مومنان پيش از ازدواج، و لمس ساق و بوسيدن او توسط عمر!

كشف ساق توسط عمر، مصدر تشريع براي پيروان او:

توجيه اين عمل توسط علماي اهل سنت:

بررسي اين روايات از ديدگاه منصفين:

ديدگاه علماي شيعه نسبت به اين عمل:

ام كلثوم، عمر را «امير المؤمنين» مي خواند!!!

عمر در مقابل اهانت مغيره به ام كلثوم، سكوت كرد:

محور پنجم: بررسي و تحليل بهانه عمر براي ازدواج


محور ششم: مخالفت با سنت رسول خدا

رد خواستگاري أبو بكر و عمر توسط رسول خدا (ص):

احياء سنت جاهلي توسط عمر:

جمع بين دختر رسول خدا و دختر دشمن خدا حرام است:


محور هفتم: عمر با ام كلثوم «كفو» نبود

غير هاشمي، كفو هاشمي نيست:

عدم كفائت سني عمر با ام كلثوم:

عدم صلاحيت اخلاقي عمر براي ازدواج با ام كلثوم:

عدم كفائت ديني عمر با ام كلثوم:

امير مؤمنان (ع)، خليفه دوم را فاجر، ستمگر، دروغگو، خيانتكار و... مي داند:

شراب خواري خليفه، دليل بر عدم كفائت:

بدعت گذار با دختر عفيفه، كفو نيست:


محور هشتم: ازدواج با تهديد و زورگويي

در حال ضرورت، ازدواج با كافر نيز جايز است:

ازدواج اجباري عمر با عاتكه:

ازدواج هاي اجباري با خاندان اهل بيت عليهم السلام:

ازدواج اجباري حجاج بن يوسف با دختر حضرت زينب (س):

ازدواج اجباري مصعب بن زبير با سكينه بنت الحسين عليهما السلام

روايت جنيه در كتاب هاي سني

محور نهم: بررسي روايات اهل تسنن

زهري، در خدمت گروه جعل حديث بني اميه:

زهري، كثير الإدراج است:

زهري از مدلسين بوده است:

زهري، دشمن امام علي عليه السلام است:

لينك فايل pdf:

https://www.valiasr-aj.com/lib/omekolsom/omekolsom.pdf



Share
361 | عليرضاموسوي تبريزي | Iran - Yazd | ٢١:٤٠ - ٢٢ تير ١٣٩١ |
سلام خدمت دوستان وسعيدحسيني.سعيدآقامواظب باش دق نکني!؟ فقط تواين کامنتت 44تاتوهين بود!بيچاره زن وبچه هات بااين اخلاق داغون واعصاب غيرطيبعي ات باورکن مديريت وبلاگ،برايت خوب نيست برواستراحت،زيارت،سياحت،گردش توپارک نزديک خونه تون. اصلاً بيامن يک روان پزشکي حاذق سراغ دارم !هرکه يک باررفته پهلوش باقرص هائي که بهش داده ديگه برنگشته البته قرص هاش بزرگه!يه چيزي به اندازه چرخ تراکتور!ولي خوب خوب خوب شده که گفتم ديگه برنگشته!البته من قول داده ام به برادرعزيزم عليرضان که به نصيحت ايشان،که برخواسته ازسخن امام صادق عليه السلام است عمل کنم واگردقت کنيداين کامنت من هيچ مغايرتي باقول من نداردچون سخن من ازباب خودماني ومشاوره است بگذريم من بابت آن اتهامِ به گروه عزيزپاسخ به شبهات مذهبي، بلافاصله معذرت خواهي کرده ام که کامنت آن همانجاموجوداست بروبخوان! وخدامي داندکه من يک لحظه غافل شدم ويادم نبودکه براي کامنت هاي قبل، شماره هاي پيشين رابايدکليک کنم که آقاي غضنفري ازهمان ابتداباادبيات بدواهانت واستفاده از واژه نفهمي به من يادآوري کرد!واتفاقاًاين گروه محترم پاسخ به شبهات نفع وسودبرده اند!چون من بابت اين کارم بارهابرايشان قرآن خوانده ودعاکرده ام وحتي نمي خواستم بگويم من بااين جدال هاي باشما،براي شماومجيدوبخت النصر وبرادرغضنفري وديگران همگي برايتان قرآن تلاوت کرده ودعاي خيرنموده ام خوب پس حرص نخور وخودراکنترل کن.اين رابدان که اگربامن رفيق بودي بدون شک من رابهترين رفيق خودمي دانستي!واينقدردري بري نمي گفتي!چون همه دوستان من نظرشان نسبت به من کاملاًمثبت است واين راازالطاف خداوندمتعال مي دانم.درپايان اين نکته راياداوري کنم که علت اينکه کامنت من درخطاب به شماضميرمفرد وتو بود،عمدي بودچون بحالت خودماني شمارامخاطب قراردادم وخداي نکرده قصدبرحرمتي درکارنبود.نيازي هم به مباهله نيست برواستراحت کن.گفتني است که بلافاصله بعدازاينکه من يک کامنتي براي عليرضان فرستادم ودرآن به ايشان قول داده بودم که حتي الامکان به سخن امام صادق عليه السلام درخصوص خوش رفتاري عمل کنم اين کامنت 44عددناسزاي شما رسيددرابتدا باخودگفتم :طبق قول به عليرضامن نبايدچيزي جواب بدهم ولي وجدانم ناراحت بودکه مباداآقاي سعيدحسيني درفشارروحي باشدومن باعث وباني آن باشم چون بنظر م اين کامنت شماغضبان اَسَفاً ودرنهايت خشم وفشارعصبي ارسال شده است ويکي ازچيزهائي که من ازآن خوف دارم اين است که من باعث وباني مشکل مسلماني بشوم پناه برخدا.ولذا اينکه بارهاگفته ام خلفاءثلاثه رالعن نکنيدبخاطراين است که هم موجب اختلاف بين برادران اهل سنت وشيبعه است که مقام معظم رهبري هم آن راحرام کرده اندوهم اين فعل من وشما مي تواندبگفته علامه عسکري باعث خون شيعه اي بشودوآياآقاي سعيدحسيني شمابراين گناهان بزرگ خوفي نداريد؟
پس اين چيزي که من گفته ام اصلاًربطي به بحث علمي ندارد! آنچه رامن به تاسي ازبزرگان مردودمي دانم،همانا لعن علني است نه بحث علمي!خداوندعاقبت همه ماراختم به خيربگرداند.فکرکنم ديگه کافيه، پس لطف کنيدوديگه تواين موضوع، کامنت گذاري نکنيدازهمين جا،خداحافظ همه شماتاملاقاتي ديگرودرمبحثي ديگر،بشرط حيات انشاءالله.والسلام علي عبادالله الصالحين.
362 | عليرضا ن | Iran - Tehran | ٢٢:٤٣ - ٢٢ تير ١٣٩١ |
با سلام خانم رکسانا، گروه پاسخ به شبهات حديث مورد نظر شما را در متن مقاله اورده اند و توضيح داده اند: عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ وَ حَمَّادٍ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عليه السلام) فِي تَزْوِيجِ أُمِّ كُلْثُومٍ فَقَالَ إِنَّ ذَلِكَ فَرْجٌ غُصِبْنَاه =از امام صادق عليه السلام در باره ازدواج امّ‌كلثوم پرسيدند، حضرت فرمود: او ناموسى است كه از ما غصب كرده‌اند. (طبق يك معنى؛ اما طبق ترجمه ديگر، اصل ازدواج زير سؤال مى رود؛ يعنى او زنى است كه به بهانه او ما را تحت فشار قرار مى دهند؛ نكته قابل توجه اين است كه حضرت با وجود فصاحت تمام، نفرموده‌اند ذلك فرج غصب منا؛ بلكه خود را مغصوب معرفى كرده‌اند و فرموده‌اند غصبناه، و يا غصبنا عليه كه در مصادر ديگر شيعه و مصادر سنى به نقل از شيعه اين چنين آمده است، و معنى غصبنا، آن است كه ما مغصوب شديم و نه آن فرج). پس اين سخن شما مردود است: من نميدانم کساني که چنين اظهاراتي را بيان مي کنند از کتب اهل تشيع خبر ندارند . خانم رکسانا مگر نمي گوييد که امام جعفر صادق(ع)، از طرف مادري نسبش به ابوبکر مي رسد، آن موقع نيز ام کلثوم دختر ابوبکر ، جز ناموس امام صادق (ع) مي شود.
363 | رحمتي | Iran - Yazd | ٢٣:٣٠ - ٢٢ تير ١٣٩١ |
سلام
من هم هردونظرعاقلانه وعالمانه آقاي رکساناراکاملاًتائيدمي کنم حق باايشان است چرااينان دست به اهانت وتمسخرطرف مخالف زده ونمي خواهندحقيقت راقبول کنند؟اينهاخودراازحضرت علي وفاطمه س عاقل ترمي دانندبه آنان چه؟ اگرعلي نمي خواست دخترش ام کلثوم روبه خليفه نمي داد.برايشان سخت است که حضرت فاطمه مادرزن وحضرت علي پدرزن عمرباشدمگه اينها دليل برخوبي کسيه؟ هرکس درگرواعمال خودش هست به من وشماچه که، کي عروس ودامادکي بوده ياهست؟خودام کلثوم هم مثل ديگران بايدازکرده خودپيش خداجواب بده واين قانون حتي براي پيامبران هم هست پس خوشابحال کسي که پيش خداروسفيدباشه وهيچ ارزشي نداره که باباش کي بوده ياازچه قبيله وطايفه است عرب ياعجم سفيدياسياه، نکنه اين هم که ازقرآن است شک داريد؟استغفرالله.
همه بايدتو صف قيامت بايستندوجواب بدهندفلنسئلن الذين ارسل اليهم ولنسئلن المرسلين. بدون شک همه مردم وهمه پيامبران ازآنان سوال شده وبايدجواب بدهند.پس براي اين موضوع پيله کردن وردّش حماقت است.
364 | بخت النصر | Iran - Khorramshahr | ٠٢:٠٢ - ٢٣ تير ١٣٩١ |
جناب موشوي طبريزي
لاطالئات زيادي نوشتي. ولي همچنان از پاسخ به سئوال استاد سعيد حسيني طفر رفتي!!

«در کداميک مسابقات استاني شرکت و موفق به کسب مقام شده ايد؟»

چرا پاسخ نمي‌دهي؟ چرا از مباهله فرار کردي؟ چرا چون صنمت عمر بن خطاب فرار کردي و رفتي؟
آيا جز اين است چون عمر بن خطاب از منافقان هستي؟
آنهم منافق مسلح؟
*********
دستان تو به خون حداقل سه تن از شيعيان آلوده است. انشاء الله چون رفيقت ريگي به زودي به جزاي جنايات خبيثت خواهي رسيد.
منتظر باش که به همين زودي سربازان امام زمان (عليه السلام) تو را خواهند يافت.
*******
تو اولين مامور و مزدور استخبارات نجد نيستي که استاد سعيد حسيني او را به دام انداخته است. آخرين آنها هم نخواهي بود انشاء الله تعالي.

استخبارات نجد بداند تا زماني که در اين مملکت ذکر ياحسين رهگشاي ما است، موشوي طبريزي ها و ريگي ها و ... هيچ غلطي نخواهند کرد.
به مدد مولي علي (عليه السلام)
365 | سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) | Iran - Tehran | ٠٢:٢٢ - ٢٣ تير ١٣٩١ |
سلام عليکم جناب اليرزا موصوي طبريضي جفگيات زيادي را از روي دستپاچگي و فشار عصبي مبتني بر جهل و دل دردي که بخاطر روشن شدن بي حيائي عمر بر شما عارض شده است، سر هم کرده ايد که ارزش خواندن ندارد اما بخاطراينکه هيچ سؤالي از ما را نتوانستيد پاسخ دهيد، به بعضي از آنها بر اي روشن شدن ميزان صداقت اشاره ميکنم تا ضمن مشخص شدن ميزان عقل و ايمان، هدف شما نيز براي دوستان بيش از پيش آشکار شود. بنابراين نکته هائي را که از آن فرار کرده ايد همراه با چند سؤال جديد از شما مي پرسم تا انشاءالله بحث ما با شما منتج به نتيجه مناسب براي کاربراني که اين کامنت ها را مي خوانند گردد. 1- ادله هاي هاي موجود در مقاله قطعا نخوانده ايد و يا اگر خوانده ايد با عقل مبتني بر جهلتان سازگار نبوده است ! 2- سؤالات بنده و ديگر دوستان را بروي مبارک نياورديد و هميشه فرار را بر قرار ترجيج داديد ! 3- آيات قرآت و رواياتي که از معصوم عليهم السلام آورديم بدون هيچ اعتنائي کنار گذاشته و دائمآ غرق در نظرات شخصي که نشان از گمراهي و جهل مرکب دارد شديد ! 4- ادبيات توهين آميزتان را از شيعيان دريغ نکرديد در صورتي که با تکان دادن دُم خود براي عمربن خطا سعي در کسب رضايت او بجاي الله تعالي گرديديد ! 5- هر کسي بر خلاف نظر شما سخن گفت با ادبيات مبتني بر دوران جاهليت پاسخ داديد ! 6- شما که ادعا مي کنيد امام صادق عليه السلام را قبول داريد چرا طبق نظر آن بزرگوار در مورد خلفاي ثلاثه سخن نمي گوئيد ؟! 7- طبق استدلال خنده دار شما مي توانيم به هر کسي اتهامي وارد کنيم و بعد با خواندن قرآن براي آنان اعلام کنيم که آنان از ما سود برده اند !!! 8- مباهله را خودت پيشنهاد دادي و همانطور که رد کامنت بنده موجود است مطمئن بودم بزدلي مانند تو توانائي و شجاعت آنکار را ندارد و طبق پيش بيني من مثل سؤالاتي که پرسيده بوديم از آن هم فرار کرديد ! 9- گفتار شما نشان از فرايندي تلخ در زندگي شما مبني بر بيماريهاي رواني دارد که باعث شده آدرسهاي روانپزشکان و ميزان مهارت آنان را بخاطر مبارک داشته باشيد و جاي تعجب است که چرا تا بحال نگفته بوديد که شما از جمله مراجعين همان روانپزشکي هستيد که براي معالجه به وي مراجعه و هيچوقت به فطرت اصلي و ذات خود باز نگشته ايد ؟! 10- دروغ و وعده هاي دروغين شما هم که مثل نقل و نبات هر روز استعمال مي شود ! 11- مغالطه و فرار از بحث اصلي هم يکي از شگردها و ترفندهاي روزمره و روتين حضرتعالي و عقيده گمراه شماست ! 12- خوش رقصي و تکان دادم دُم مبارک براي خوشايند عمر و عمري ها يکي ديگر از آثار ناشي از همان فرايند رواني و تبعات زشت آن در اخلاق و رفتار شماست تا جائيکه براي عقل شما عمر خوب است و شيعه بد ! زيرا براحتي ترس از خدا را ناديده گرفته و به شيعه توهين ميکنيد و دقيقا وقتي به عمر ميرسيد، ترس از قانونِ واهيِ ساخته بشر را مستمسک خود قرار مي دهيد ! و ... سؤالات 1- شما پيرو قرآن هستيد يا علامه عسگري و آيا علامه عسگري و علماي ديگر شيعه بر خلاف قرآن نظر مي دهند ؟! 2- آيا شما رفتار اهل بيت عليهم السلام با خلفاي ثلاثه و اهل سنت را قبول داشته و تآئيد مي کنيد ؟ 3- آيا طبق نظر شما اهل بيت عليهم السلام، مخصوصآ حضرت امير المؤمنين علي بن ابيطالب عليه السلام در واکنش به خلفاي ثلاثه نعوذبالله اشتباه کردند و به عمر و ابوبکر فرمودند: شما دو نفر خائن، گناهکار و حيله گر هستيد ؟! 4- آيا حضرت امير المؤمنين علي بن ابيطالب عليه السلام با اينکارش باعث ريخته شدن خون شيعيان گرديد ؟! 5- آيا اهل بيت عليهم السلام که تمامآ بدست اهل سنت به شهادت رسيده اند، با اهل سنت رفتار نا مناسبي داشتند و اگر رفتارشان مناسب بوده است چرا بدست همان اهل سنت به شهادت رسيده اند ؟! 6- آيا عقيده اي که توهين به شيعه را تنها بخاطر بيان حقايق خلفاي ظلم و جور در صدر کار خويش قرار مي دهد، بر گرفته از آموزه هاي قرآني و اهل بيت عليهم السلام است ؟! 7- نظر شما در مورد رفتار حضرت اميرالمؤمنين و اهل بيت عليهم السلام مخصوصآ حضرت صديقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله عليها با ابوبکر و عمر و ديگر خلفاء چيست ؟! 8- نظر شما در مورد لعن صريح قرآن کريم آن هم با آن کيفيت در مورد گمراهان و گمراه کنندگان چيست ؟! و ... حداقل خود را بطور دقيق براي مسئولين سايت معرفي کنيد در نهايت چه چيزي را مي خواهيد ثابت کنيد ؟ مگر مي شود حقيقت را از بين برد ؟ مگر مي شود منکر جنايات و خيانتها و تجاوزات خلفاي ثلاثه و ضربات مهلک آن عاملان يهود بر اسلام شد ؟ شما بعنوان يک مدعي مسلماني براي اسلام چه کرده ايد ؟ خيلي دلم ميخواست تا بزدلي را کنار گذاشته و با هم مباهله حضوري مي کرديم اما از همان ابتدا متوجه شدم که امثال تو شجاعت و شهامت چنين کاري ندارند و مثل روز برايم روشن بود که فرار خواهيد کرد ! چون در اصل شما اعتماد و اعتقادي با جفنگيات مبتني بر جهل خود نداريد، و همين امر هميشه باعث فرارتان مي شود ! شما دين خود را هم طبق اعتراف خود به همين شکل آموخته و سعيئ در تحميل آن بر ديگران داريد و همانطور که در نظرات شما آشکار است هر کس با شما مخالفت کند از نظر شما که البته مهم هم نيست محکوم به تحمل و شنيدن توهين است ! بله واقعا درست گفته ايد شما مذهبتان را به ارث برده ايد و اين کاملا مشخص است، اما بنده خودم را ميگويم و با ديگران کاري ندارم، از زماني که خود را شناختم در مورد دين و مذهبم تحقيق کردم و به يقين رسيدم و به همين دليل در راستاي عقيده و مذهبم و احقاق حق خود ذره اي کوتاه نمي آيم. شما نيز طبق آموزه هاي عقيدتي خود مي توانيد عقده هاي رواني خود را مثل هميشه همراه با فخر فروشي و غرور کاذب مبتني بر جهل بر روي صفحات وب ريخته و به ارضاء ميل خود بپردازيد تا دوباره مجبور به استعمال قرصهاي بزرگتر از چرخ تراکتور نشويد، که در اين رابطه به شما حق ميدهم! مشخص است که خوردن چنين قرصهاي سخت است و تبعات بدي همچون احترام با خلفاي ظلم و جور و توهين به شيعيان دارد ! چند موضوع مهم در مورد شما را هم براي بعد نگه ميدارم تا به موقع در قسمت کامنتها قرار دهم، البته بحث با شما براي من افتخاري ندارد، اگر به ادعاي خود مرا مي شناسيد حتما بايد مناظره بنده با مولوي نيازي (خراسان جنوبي) مولوي حجت الله ذاکري (تربت جام) و ديگر علماي اهل سنت را شنيده و مفتضح شدن آنان را بطرو قطع خبر داريد. شايد هم عناد و دشمني شما با شيعه و مخصوصا بنده بخاطر شکست اين دو معشوقه حضرتعالي باشد، نميدانم الله اعلم در پايان بهتر است ترس را کنار بگذار تا حداقل با هماهنگي مسئولين مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف ديدار و ملاقاتي چه براي مباهله و چه براي بحث و چه براي شناخت داشته باشيم. نميدانم هنوز هم دل درد داريد يا خوب شده است ولي شما ظاهرا خداحافظي کرده ايد اما بنده باز هم به رسم قرآن کريم به شما ميگويم: سلام عليکم لعنت بر دشمنان حقيقت و سلام و درود بر اهل حق و حقيقت يا حق
366 | ركسانا | Kazakhstan - Astana | ١٢:١٠ - ٢٣ تير ١٣٩١ |
بله اقاي مجيد م علي . محمد پسر ابوبکر صديق پس ازازدواج مادرش با حضرت علي به فرزندخواندگي ايشان درامد وحضرت علي هم خود گفته اند که محمد از صلب ابوبکر است. ايا شما سندي مشابه با همين براي ام کلثوم هم داريد؟ هرچند اگر چنين سندي هم وجود داشته باشد باز هم ام کلثوم دختر خوانده ي حضرت علي ميشود وازدواج وي با حضرت عمر با اجازه ي حضرت علي بوده است.
367 | رحمتي | Iran - Yazd | ١٧:٣٦ - ٢٣ تير ١٣٩١ |
آقاي مجيدعلي سلام. شما روايت امام صادق س که گفته» إنّ ذلک فرج غُصبناه» اين ناموسي است که از ما غصب شده است».تفسيربه راي نکنيدمن برسي کردم ديدم آوردن اين لغت» فرج » نشانه ازاونه که ام کلثوم ناموس وازصلب خودعلي س بوده واينکه امام صادق س هم آن راباضميرجمع اورده يعني قطعاًبه عقيده زيادي واکثرقريب به اتفاق ازعلمادخترخودحضرت فاطمه س بوده پس ازخودتون نبافيدومانور بديد!
368 | m.kargari | Iran - Isfahan | ٠٩:٠٤ - ٢٤ تير ١٣٩١ |
اين همه متن رو چطور نوشتين؟!ممنون از زحمات مسئولين سايت.
369 | رحمتي | Iran - Yazd | ١٩:٢٩ - ٢٤ تير ١٣٩١ |
سلام اقاي عليرضان چرامثل شماها،عادت کرديدکه محکم ترين وقطعي ترين سندتاريخي رارنگ وبوي شبهه به آن بديدمثلاًبه رکسانامي گوييد:خانم رکسانا مگر نمي گوييد که امام جعفر صادق(ع)، از طرف مادري نسبش به ابوبکر مي رسد، آن موقع نيز ام کلثوم دختر ابوبکر ، جز ناموس امام صادق (ع) مي شود.!!!
درصورتي که هيچ شک نيست که مادرامام صادق س ام فروه همسرامام باقرس ودخترقاسم بن محمدبن ابي بکربوده ديگه چه لزومي داره که اين رابه رکسانانسبت بدهيد؟انگارخودتان اباداريدکه اين سخن يقيني رابه زبان بياوريد؟!تازه مي دانيدکه همه اين اين اجتهادوتفسيربه راي هاي شماغلط وازروي تعصب است وحقيقت همين است که خيلي ازعلماي واقع گوي شيعه گفته اندوان اين است که ام کلثم دخترعلي وفاطمه س مي باشدوبيشترهم اصرارنکنيدچون حق، حق است وباتفسيربه راي من وشماجابجانمي شود.درودبرمحمدمصطفي وخاندان مطهرش.والسلام
370 | مجيد م علي | Iran - Tehran | ٢٢:٥٧ - ٢٤ تير ١٣٩١ |
با سلام جناب عايشه اين روايت را بخوانيد : عايشه كسى را نزد عمرو عاص فرستاد و ماجرا را براى او بازگو كرد. عمرو عاص گفت: من ماجرا را درست مى كنم، آن گاه نزد عمر رفت و گفت: اى امير مؤمنان خبرى شنيده‌ام كه خدا كند درست نباشد، عمر گفت: چيست؟ گفت: امّ‌كلثوم دختر ابوبكر را خواستگارى كرده‌اى؟ گفت: بله، مرا براى او نمى‌پسندى يا او را براى من نمى‌پسندى؟ گفت: هيچكدام، ولى او نوسال است و در سايه امّ‌المؤمنين عايشه با ملايمت و مدارا بزرگ شده و تو تندخويى و ما از تو مى ترسيم و نمى توانيم هيچيك از عادات تو را بگردانيم... و من بهتر از او را به تو نشان مى دهم: امّ‌كلثوم دختر علي بن ابوطالب را... الطبري، أبي جعفر محمد بن جرير (متوفاي310)، تاريخ الطبري، ج 2، ص 564، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت؛ الأندلسي، احمد بن محمد بن عبد ربه (متوفاي 328هـ)، العقد الفريد، ج 6، ص 99، ناشر: دار إحياء التراث العربي - بيروت / لبنان، الطبعة: الثالثة، 1420هـ - 1999م؛ الجزري، عز الدين بن الأثير أبي الحسن علي بن محمد (متوفاي630هـ)، الكامل في التاريخ، ج 2، ص 451، تحقيق عبد الله القاضي، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت، الطبعة الثانية، 1415هـ. خواهر عايشه است در زير دست حميرا بزرگ شده نعوذ بالله اين خانم عايشه مشهور به ×××× چگونه ميتواند نــــــــا خواهريش را بهتر از علي ابن ابي طالب و يا حتي اسماء بنت عميس يكي از شير زنان شيعه حضرت علي عليه السلام تربيت كنند ؟؟؟ اونهم عايشه اي كه مي شناسيم .. جناب رحمتي فكر كنم جواب برادر و استاد عزيز جناب عليرضا ن براي شما مناسب باشد . در ضمن از كجا ميدانيد جناب ركسانا مذكر تشريف دارند ؟؟؟ لبيك يا علي
371 | عليرضاموسوي تبريزي | Iran - Yazd | ٢٣:٥٦ - ٢٤ تير ١٣٩١ |
خدمت همه دوستان وخصوصاًگروه پاسخ به شبهات مذهبي، سلام عليکم بماصبرتم وآقاي بخت النصرباسلام وعرض احترام اولاًکامنت برادرفهيم عليرضا ن رادرخطاب بمن بخوانيدوادب ديني راازايشان يادبگيريدومهم ترازآن اينکه نصايح اين برادرمان که برگرفته ازکردارنيکوي حضرت امام صادق عليه السلام است رانصب العين قرارداده وبه آن عمل کنيد.من به نوبه خودم قصددارم تادرتوانم است به اين نصيحت ايشان عمل کنم تاازشيعيان واقعي وحقيقي اهل بيت عليهم السلام باشم.واصلاًهم هيچ خوفي ازاين حرف هاي بي ربط بعضي، که ناشي ازبي تقوائي آنان است ندارم. ثانياًشماکه خودراشيعه مي دانيدوانشاءالله هم هستيدخداوندبه ماامرمي کندتااصلاح ذات البين داشته وخداي نکرده عکس آن، که آتش فتنه واختلاف است رادربين دومسلمان شعله ورنکنيم پس صحيح ومعقول اين است که شمابين من وبرادرسعيد،الفت ايجادکنيدنه اختلاف! ثالثاًمن ازشماچندنفرخواستم که ديگربراي من کامنت نگذاريدتاموجب عداوت وتحريک بين مانشودبعلاوه من ذکرکرده ام که برايتان قرآن تلاوت نموده ودرحق تان دعاکرده ام ولي عجيب است که ازاين برخوردمن که خداشاهداست راستش هم گفته ام هنوزشمايکي، ازرونرفته وبازي باکلمات تکراري خودراادامه داده ايد؟!والا اين رابدانيدمن تاکنون ازاحدي ترس ووحشت نداشته ام که شمادومي آن بوده باشيد.الاالله تعالي.واگرمن قولي به برادرعليرضان نداده بودم شايدکامنت هائي مي گذاشتم که اين روحيه من وسابقه من برايتان آشکارشودولي هرگزنيازي نيست ومن هم بهتراست که سکوت رااختياروانتخاب کنم. رابعاًاين بيانات گوهرباروشيرين عده اي که بحمدالله سندآن موجوداست وجداً مملوّ وحاکي ازايمان وتقوا ومهرباني ودلسوزي وشفقت وبرحق بودن وادب واحترام وعلم وسوادوخونسردي وعرفان واکرام وگذشت ونبودتهمت ونبودافتراءونبوداستهزاءنبودسرزنش به القاب ونبودغيبت ونبوددروغ ونبودتکفيرونبودتفسيق ونبودهرآنچه که خداورسول واهل بيت آنحضرت سلام الله عليهم ازآن نهي کرده اندودريک کلام، العياذبالله، عصمت شما!!!باعث شدکه من ازمباهله باچنين افرادي بترسم!!!بله بدون مباهله خوش باشيدوخودراپيروزميدان معرفي کنيدونگران هم نباشيدچون هرکس درهرمقامي وپستي همه کامنت هاي من را وهمه کامنت هاي شمارابخواندبدون ديدن مباهله حق رابه حق دارمي دهد.بحمدالله والمنّه يکي ازنکات آشکاردرکامنت هاي من اين است که گرچه جهالت کرده واندک کلاماتي که مي دانم درشان من نبوده استعمال کرده ام ولي اين شجاعت راداشته که چندين بارمعذرت خواهي کرده وبگويم که من براي اين کارم دست به تلاوت قرآن وذکردعازده ام تاذوي الحقوق، ازمن راضي شوندلذاازگروه محترم پاسخ به شبهات خواهش مي کنم تابراي آرامش روحي من واينکه بدانم ازمن راضي شده اندذيل اين کامنت رضايت خودراازمن علني نمايندواگراين کاررابکنندمن به آنان قول مي دهم که بازهم بعدازتلاوت قرآن هرروزه ام، درحق آنان طلب خيرنمايم. درپايان ازبرادرعليرضا ن مي خواهم لطف کنندويک نصحيتي هم به اين برادران داشته باشند. اميدوارم که خداونداين توان رابمن بدهدکه فعلاًدراين پست هرچه نوشتيدمن درمقابل سکوت کرده وحرفي نزنم وشايدهم بهتراين است که فعلاًتامدتي يااصلاًمن به سراغ اين پست نيايم تاازشيعيان امام صادق عليه السلام باشم. انشاءالله. والسلام علي سيدنامحمدواله وسلم.
372 | مجيد م علي | Iran - Tehran | ٠١:٢٥ - ٢٥ تير ١٣٩١ |
الله اکبر
با سلام

جناب رکسانا خدا را صد مرتبه شکر که شما هم اقرار کرديد .
اولاً ) عمر اول از دختر ابوبکر خواستگاري کرده هر چند که اين دختر بعد از مرگ ابوبکر بدنيا امده ( يعني حدود سه سال کوچکتر از انچه دختر حضرت علي ابن ابي طالب ( بر فرض وجود ) ميبوده . اين نيت پليد را چه ميگوئيد ؟؟؟
ثانياً ) مثل اينکه جناب خليفه شما انقدر نمي دانسته که اگر ميخواهد از دختري خواستگاري بکند والدين ( حد اقل اسماء بنت عميس مادر ايشان ) بر ناخواهري مقدمتر است .
ثالثاٌ چطور شد که دختر ابوبکر ميتواند اين خواستگار را رد بکند و اب توي دل کسي تکون نخورد اما دختر حضرت امير المومنين عليه السلام نمي تواند ؟
ثالثاً بر فرض محال اندر محال اين ازدواج صورت گرفته باشد چه نفعي براي خليفه شما دارد.. مگر فرعون ملعون از ازدواج با حضرت اسيه نفعي برد که عمري يک چشمه از کارهايش همان توهين به ساحت مقدس حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم است ميتواند ببرد .

لبيک يا علي
373 | رحمتي | Iran - Yazd | ٠٦:٠١ - ٢٥ تير ١٣٩١ |
جناب سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) لا دامت آفاتک.اگرامريکاياعربستان ميلياردهابه حسابت بريزن کم است چون خدمتي که بااين غرور کاذبت که ازبي سواديته به اينهامي کني هيچ کسي سراغ ندارم به اين ملعونهاکرده باشه توبهترين وسيله فراربچه هاوجوانان شيعه ازمذهب شدي! خيلي مي خوام مباهله جهاني وباحضورخبرنگاران روازتوببينم!ديدنيه که چطورسنگ مي خوره روسنگ!بروجمعش کن وخجالت بکش.ادعاي که توداري شيخ مفيدنداره!
374 | عليرضا ن | Iran - Tehran | ٠٧:٤٩ - ٢٥ تير ١٣٩١ |
با سلام به جناب رحمتي:
جناب رحمتي اين سخن که فرموديد: انگارخودتان اباداريدکه اين سخن يقيني رابه زبان بياوريد؟ بنده خود نيز اين را قبول دارم. البته حق را به شما مي دهم، جمله بندي من جوري بود که برداشت ديگري داشت، از شما عذر مي خواهم.
اما جناب رحمتي همانطور که مي دانيد، نسب پدري امام جعفر صادق(ع) به اين صورت مي باشد: جعفر بن محمد بن علي بن حسين بن علي (عليهم السلام)؛ و نسب مادري امام صادق (ع) نيز به اين صورت مي باشد: ام فروه دختر قاسم بن محمد بن ابي بکر.
جناب رحمتي در ادامه فرموديد که : وحقيقت همين است که خيلي ازعلماي واقع گوي شيعه گفته اندوان اين است که ام کلثم دخترعلي وفاطمه س مي باشد. جناب رحمتي من کي گفتم که ام کلثوم دختر امام علي و حضرت زهرا نيست؟؟ بلکه سوال من اين است که هم امام علي دختري به اسم ام کلثوم دارد و هم ابي بکر ، و هر دو ام کلثوم جز ناموس امام صادق مي باشند. حالا شما چگونه تشخيص داديد که اين ام کلثوم دختر امام علي و حضرت فاطمه مي باشد ، حديث که مي گويد: از امام صادق عليه السلام در باره ازدواج امّ‌كلثوم پرسيدند، حضرت فرمود: او ناموسى است كه از ما غصب كرده‌اند. جناب رحمتي من در اين مورد شبهه دارم و شما بزرگواري کن و اين شبهه مرا پاسخ دهيد؟
جناب رحمتي اصلاً فرض اين ام کلثوم دختر امام علي و حضرت زهرا باشد که با عمر ازدواج کرده است، آيا با رضايت بوده است؟ اگر با رضايت بوده است چرا امام صادق مي فرمايد که او ناموسى است كه از ما غصب كرده‌اند؟
هشام بن سالم از امام صادق عليه السلام نقل مى‌كند كه آن حضرت فرمود: زمانى كه عمر بن الخطاب از امّ‌كلثوم خواستگارى كرد، اميرمؤمنان به او فرمود: امّ‌كلثوم خردسال است. امام صادق مى‌فرمايد: عمر با عباس ملاقات كرد و به او گفت: من چگونه ام، آيا مشكلى دارم؟ عباس گفت: تو را چه شده است؟ عمر گفت: از برادر زاده‌ات دخترش را خواستگارى كردم، دست رد بر سينه‌ام زد، قسم به خدا چشمه زمزم را پر خواهم كرد، هيچ كرامتى را براى شما نمى‌گذارم؛ مگر اين كه آن را از بين ببرم، دو شاهد بر مى‌انگيزم كه او سرقت كرده و دستش را قطع خواهم كرد. عباس به به نزد اميرمؤمنان عليه السلام آمد، او را از ماجرا با خبر ساخت و از او درخواست كرد كه تصميم در اين باره را بر عهده او نهد، حضرت امير نيز مسأله ازدواج را به عهده عباس گذاشت.
375 | بخت النصر | Iran - Khorramshahr | ٠٩:٠٤ - ٢٥ تير ١٣٩١ |
موشوي طبريزي عاشق توحش عمري
جواب به سئوال استاد سعيد حسيني يک خط بيشتر نيست:
«در کداميک مسابقات استاني شرکت و موفق به کسب مقام شده ايد؟»

يا به اين سئوال پاسخ ده يا برگرد به همان اماکن تمريني وهابيون در نجد اشغالي.
مطمئن باش آنجا خيلي بيشتر با تو کار دارند.

گرچه واضح است که يک سئوال ساده استاد سعيد حسيني، چنان پرده از نفاق تو برداشته است که چاره را در هزل گويي و بافتن لاطالئات ديدي!!!
منتظر باش که ايشان بيش از اينهم در دهانت بزند.
376 | ركسانا | Kazakhstan - Astana | ١٢:٢٩ - ٢٥ تير ١٣٩١ |
اقاي مجيد م علي در ادرسي که داده ايد اين مطلب را يافتم: عمر بن خطاب ابتدا به خواستگارى امّ‌كلثوم دختر ابوبكر رفت، عايشه اين پيشنهاد را با خواهرش مطرح كرد. در پاسخ گفت: مرا با او كارى نيست. عايشه گفت: آيا اميرالمؤمنين را نمى خواهى؟ گفت: آرى نمى خواهم، او در زندگى سخت و خشن و با زنان تندخو و بد رفتار است. الطبري، أبي جعفر محمد بن جرير (متوفاي310)، تاريخ الطبري، ج 2، ص 564، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت؛ اين مطلب با انچه شما از اين ادرس اورده ايد فرق دارد. در اين ادرس گفته شده است عمر(رض) از ام کلثوم خواهر عايشه(رض) خواستگاري واين ازدواج به دليل رد درخواست از طرف خواهر عايشه صورت نگرفته. اين موضوع با مسئله ي ازدواج عمر(رض) با ام کلثوم دخترعلي(ع) کاملا متفاوت است.
377 | مجيد م علي | Sweden - Stockholm | ١٢:٤٩ - ٢٥ تير ١٣٩١ |
الله اکبر
با سلام

جناب رحمتي فرموديد : ...... هيچ شک نيست که مادرامام صادق س ام فروه همسر ..........

خوشتان امد راضي شديد .
در اينکه محمد ابن ابي ابکر ادم صالحي بود اصلاٌ و ابداٌ شکي نيست چرا که بزرگ شده خانه علي ابن ابي طالب است .همان خانه اي که آبو الفضل العباس عليه السلام در ان بزرگ شده . حالا حتماٌ ميخواهي بگوئي حضرت ابوالفضل عباس از صلب ايشان است . خوب جناب فضه را چه ميگوئي ؟؟؟ جناب قنبر را چه ميگويي ؟؟؟

در ضمن يک حديث که خود علماي شيعه در مورد اينکه حضرت امام جعفر الصادق عليه السلام فرمودند : ولدني ابوبکر مرتين بياوريد .
در غير اين صورت اين گفته را بزن بديوار .


لبيک يا علي

378 | مجيد م علي | Iran - Tehran | ١٢:٥٦ - ٢٥ تير ١٣٩١ |
الله اکبر
با سلام

جناب رحمتي فرموديد : ...... هيچ شک نيست که مادرامام صادق س ام فروه همسر ..........

خوشتان امد راضي شديد .
در اينکه محمد ابن ابي ابکر ادم صالحي بود اصلاٌ و ابداٌ شکي نيست چرا که بزرگ شده خانه علي ابن ابي طالب است .همان خانه اي که آبو الفضل العباس عليه السلام در ان بزرگ شده . حالا حتماٌ ميخواهي بگوئي حضرت ابوالفضل عباس از صلب ايشان است . خوب جناب فضه را چه ميگوئي ؟؟؟ جناب قنبر را چه ميگويي ؟؟؟

در ضمن يک حديث که خود علماي شيعه در مورد اينکه حضرت امام جعفر الصادق عليه السلام فرمودند : ولدني ابوبکر مرتين بياوريد .
در غير اين صورت اين گفته را بزن بديوار .


لبيک يا علي
379 | روح الله | Iran - Yazd | ١٦:١٥ - ٢٥ تير ١٣٩١ |
سلام عليرضاموسوي تبريزي.من دانشجوي روانشناسي باليني هستم دريکي ازمراکزدانشگاهي، ازشهرهاي حدوداًنزديک به شهراصفهان، مدت هاست که مي خواهم زمينه ملاقات من باشماعليرضافراهم بشه اين زيرکي وزرنگي شماکه يکّه وتنهاگروهي رالوله کرديد برام خيلي جالبه!(من کامنت هاتون راپرينت گرفتم) باتوجه به اينکه من دريکي ازوبلاگ هامي خوندم که خودتون به دوست تون حامدگفته بوديدکه من اصلاًازتوابع شهرمقدس مشهدهستم واتفاقاًمن هم يک مشهدسه روزه يعني سه شنبه-چهارشنبه وپنجشبه همين هفته قراره که پابوس آقاامام رضابرم اگربراتون ممکنه حتماًخودتون روبرسونيدآنجاهم زيارتي کرديدوهم من خيلي مشتاقم که شماراببينم هميشه جاپاي من تومسجدگوهرشاده وهرسه وقت نماز،خودم رابه اونجامي رسونم درچهارصف اول، عليرضا،مطمئن باشيدروان شناسي وچهره شناسي من انقدرخوبه که من شماراتشخيص خواهم داد! انسانهاي شجاع، حتي نوع نشستن وراه رفتن آنها وچهره شون خاص است انشاءالله به اميدديدار.
380 | داوود-م | Iran - Yazd | ٠٦:٥٢ - ٢٦ تير ١٣٩١ |
بخت النصربي معرفت وناقص العقل نمي دونم اگه تو،چهارتااين اصطلاحات تکراري نجد!وهابيون!لاطالئات!منافق!استادم سعيدحسيني! خبيثت!استخبارات!وچهارتاديگه ازهمين جورکلمات بلدنبودي چي براگفتن داشتي؟لطفاًتو واون استادت که صدبدترازخودته، نَکتون ببنديدشماآبروسايتوبرديدآخه اين مديرسايت که تحمل مي کنه شماهم نبايدرعايت کنيد؟بدنيست تو و استادت باهم مباهله کنيدوباهم جرقه بزنيدايشاالله وجون عالم خلاص.
شمادوتاکجاوآقاي عليرضا ن کجا؟مجيد م علي هم خوبه، ولي مي تونه بهترباشه وکسي رومسخره نگيره! !جناب عايشه اين روايت را بخوانيد!!معلومه که ميخوادمسخره کنه!!!
381 | رحمتي | Iran - Yazd | ٢٠:٢٧ - ٢٦ تير ١٣٩١ |
سلام من هم بانظرداوود-م کاملاًموافقم. کساني ماننددوست مهربان،مودب وباسواد، عليرضا ن که حضورشون درسايت مايه برکت وافتخاراست بامثل اين دو نفربي سوادوبددهن، که ازشان نام برده شدفرق شان از زمين است تاآسمان! من يکي ازشمامي خواهم که نظرات اين دوراتائيدنکنيدتاآدم بشن وعادت کنن که مردم راهم آدم حساب کنن. ايناکي اندوازکدام مرزمغلوستان قديم به اين جاآمدند؟
382 | مجيد م علي | Iran - Tehran | ٢١:١٣ - ٢٦ تير ١٣٩١ |
الله اكبر با سلام جناب داوود - م با تمامي سخنان جناب استاد سعيد الحسيني و بخت النصر و همينطور جناب عليرضا ن 100% موافقم هرچند كه ان گونه برخورد نمي كنم اما سخنانشان 100 % صحيح ميباشد . لبيك يا علي
383 | سعيد حسيني (شاه اسماعيل صفوي) | Iran - Shiraz | ١٠:٢٦ - ٢٧ تير ١٣٩١ |
سلام عليکم

دوستان محترم

تمامي عاشقان مولا امير المومنين علي بن ابيظالب عليه السلام

به کامنتهاي "جناب اليرزا موصوي طبريزي" و ديگراني که سعي مي کنند از او جانبداري کنند دقت فرمائيد !

نوع نگارش و ترتيب و ترکيب کلمات و جملات و ادبيات گفتاري آنان را بررسي کنيد !

حتي طريقه ي تايپ کردن آنان را بررسي کنيد !

به دستپاچگي و فرار آنان از پاسخ به چند سؤال ساده دقت فرمائيد !

به رنگ عوض کردن روزمره ي آنان توجه نمائيد !

به استدلالهايشان !

به دلايلشان !

به ادعاهايشان !

به فرارهاي مکررشان !

به اخلاقشان !

به توهين به شيعيان و پرهيز از بيان هرگونه حقيقتي که به ضرر دشمنان اهل بيت عليهم السلام است !

به ...

همه چيز گوياي يک حقيقت مهم است و آن اين است که شيعه بودن تنها به ادعا نيست بلکه شيعگي مرد عمل ميخواهد و بس !


جناب موش ظبريزي

منتظر باش که بزودي خبري خوبي بدستت خواهد رسيد و منافقين رسوا خواهند شد !

آن روز خيلي طول نخواهد کشيد.

ماهيت تو در گفتارت موجود و هدف تو از فرارهاي مکررت پيداست، فقط يک مطلب باقيست که آن هم زياد طول نخواهد.

حداقل نتيجه ي مطلوبي که حاصل خواهد شد اين است که وهابيت بقدري درمانده و بيچاره شدند که سعي ميکنند تحت عنوان شيعه نظر بگذارند و براي اثبات خزعبلاتشان به اسامي ساختگي متوسل شوند و سعي کنند که به شيعه و مولايشان حضرت امير مؤمنان علي بن ابيطالب عليه السلام توهين کنند تا مثلا بخيال واهي خود در اذهان عمومي اينظور القاء کنند که روابط مولا علي عليه السلام با عمر خوب بوده است !

اما اين جماعت بقدري غافل از تاريخ و جنايات عمربن خطا هستند که نميدانند که حتي بر فرض محال اثبات اين مدعا نه تنها هيچ فضيلتي براي "عمربن خطا" بوجود نمي آيد، بلکه جنايات و ظلم و ستم بيشتري از او اثبات مي شود !

حال خدا مي داند که اين "جناب موش طبريضي" دنبال چه چيزي از اين موضوع است که روز به روز به رسم ميمونهاي کاخ يزيد بن معاويه بر تنوع رقاصي اش مي افزايد !!!

جناب موش طبريضي
به ياري خدا بزودي پته ات بصورت دقيق بر روي آب خواهد آمد

يا حق
384 | عليرضاموسوي تبريزي | Iran - Yazd | ٠٩:٠٩ - ٢٩ تير ١٣٩١ |
باسلام وپيشاپيش تبريک فراوان، بمناسبت فرارسيدن ماه مبارک رمضان وبهارقرآن وعرض ارادت واحترام خاص خدمت دوستان مومن،مودّب باتربيت، باتقوا وزبان خودمهارکن بااخلاق حسنه نبوي ومنطق جميل علوي وخصوصاًگروه شکيباي پاسخ به شبهات مذهبي. گرچه ممکن است سوال من ازشمادراين قسمت سنخيتي باپستي که زحمت کشيده ايدوبه نمايش گذاشته ايدنداشته باشدولي چون بعدازجلسه قرآن درمسجدبابت اين موضوع باچندتن ازدوستانم بحث کرديم ونهايتاًآنهاازمن خواستندکه عين اين سوال راازشماگروه محترم بپرسم وسپس نتيجه رابه آنان ابلاغ نمايم من هم قبول کردم لذاازشماتقاضادارم که پاسخ اين سوال رامشروحاًدرهمين جابرايم بيان نمائيد. البته ديگرکاربران محترم هم مي توانندمارادراين سوال ظاهراًآسان ولي پيچيدهِ اصول دين، ياري نمايند. سوال.مگرنمي گوئيم که اصول دين ومذهب پنج تاست.1- توحيد2-معاد3-نبوت-4عدل و5امامت ؟ شبهه اي که مطرح نموده اند:پس علم خد،اياقدرت خدا،ياصَمَدوبي نيازي مطلق خداوديگرازصفات جمال وجلال خداچه مي شودآيااينهاجزءاصول نيستند؟نتيجةً چرااصول دين را به همين پنج موردمحصورنموده اند؟ باتشکرفراوان ازهمه دوستاني که مارادراين امرياري نمايند. برادرعليرضا ن نظرشماچيست؟

پاسخ:
باسلام
دوست گرامي
اعتقاد به توحيد در حقيقت همان اعتقاد به چهار قسم توحيد يعني 1-توحيد در ذات2- توحيد در صفات 3- توحيد در افعال 4- توحيد در عبادت است كه اين صفات خداوند قدر ت ، علم ، صمديت كه ذكر كرديد، داخل در توحيد در صفات خداست . توضيح بيشتر در اين باره اينكه الف توحيد در ذات: يعني خداوند جزء، نظير و مثل ندارد ليس كمثله شيء شورى: 11«هيج مثلي براي خداوند نيست.»
ب) توحيد در صفات: يعني صفات خداوند از ذاتش جدا نيست و صفات نيز از يكديگر جدا نيستند.مانند علم وقدرت و حيات كه عين ذات اوست
ج) توحيد افعالي: يعني هر وجودي و هر حركتي و هر فعلي در عالم، به ذات خداوند بر مي گردد قل اللّه خالق كل شيء رعد 16 «بگو خداوند آفريدگار همه چيز است» .
د) توحيد در عبادت: يعني تنها بايد او پرستش شود و غير او شايسته عبوديت نيست، چرا كه عبادت بايد براي كسي باشد كه كمال مطلق است و از همگان بي نياز است، و اين اصل مورد اتفاق همه مسلمين است چرا كه در نمازهاي يوميه مي گويند (اياك نعبد) «فقط تو را عبادت مي كنيم»
بنابراين اعتقاد به توحيد كه از اولين اصول به شمار مي رود ، در حقيقت اعتقاد به چهار قسم توحيد است كه ذكرشد
امّا اين که چرا اصول دين را پنج تا شمرده‏اند و بقيه عقايد را در اصول دين ذکر نکرده‏اند، به اين خاطر است که اديان توحيدي داراي سه اصل کلي مشترک مي‏باشند: اعتقاد به خداي يگانه، (توحيد)، اعتقاد به زندگي ابدي براي هر فردي از انسان در عالم آخرت (معاد) و اعتقاد به بعثت پيامبران توسط خدا براي هدايت بشر به سعادت دنيا و آخرت (نبوت).
اين اصول سه گانه در واقع پاسخ‏هايي است به اساسي‏ترين سؤالاتي که براي هر انسان آگاهي مطرح مي‏شود: مبدأ هستي کيست؟ پايان زندگي چيست؟ از چه راهي مي‏توان بهترين برنامه زيستن را شناخت؟
اصل امامت و عدل هم به عنوان معرف مکتب و مذهب تشيع، از اصول دين شمرده شده است. اصل امامت در مقابل اهل تسنن است که به امامت معتقد نيستند و اصل عدل در برابر گروه اشاعره، از اهل سنت است که به عدل اعتقاد ندارند
گر چه در مکتب اسلام، عقايد بيش از پنج اصل است، ولي به لحاظ اهميتي که اين پنج اصل دارند، چه از نظر پايه و اساس بودن و چه از نظر معرف مذهب خاص بودن، علماي تشيع اين پنج اصل را به عنوان اصول دين ذکر کرده‏اند. البته به دو اصل "امامت" و "عدل" اصول مذهب نيز گفته مي‏شود. .در اين باره مي توانيد به آموزش عقايد، محمد تقي مصباح يزدي،و آشنايي با علوم اسلامي(کلام، عرفان) مرتضي مطهري، مراجعه كنيد
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
385 | عليرضاموسوي تبريزي | Iran - Yazd | ٢٠:٥٨ - ٠٢ مرداد ١٣٩١ |
سلام عليکم. آفرين برشما.ازاينکه مجالي به هيچ کس نمي دهيدوباهيچ کس رودربايستي نداريدتااين سايت محترم ومزِّين به حضرت ولي عصرامام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف راچون بعضي وبلاگ ها به انواع توهين،تمسخروزبان لقّي وهرزه گوئي که واقعاًدرشان اين سايت وشيعيان نيست آلوده کنندازشماتشکرمي کنم گرچه مواردي ثبت گرديدکه آن هم براي هوشياري مردم وشناختن عده اي، ارزش داشت همچنين تشکرويژه بخاطرتوضيحات علمي وخوب شمادرخصوص سوال وشبهه اي ازاصول دين ومذهب که جداًمفيدفايده بود.والسلام علي من اتّبع الهدي
386 | پيرو ائمه معصوم | Iran - Rasht | ١١:٥٢ - ٢١ مرداد ١٣٩١ |
من ديدم بسياري از سنيها تمام اونهايي که من ديدم وهابيت رو يه شاخه مقيد به اصول مذهبشون مي دونن و اينکه ميگن قبول نداريم دروغه در دل قبول دارن وتحسينشون مي کنن سجده بر پشت نفر مقابل در نماز اصلا گفته ي خود جناب عمر بوده ولي اينها ميگن وهابيت اينو آورده برين يه خورده تحقيق کنين توهمين نت هم مي تونين با سند به حقيقت برسين
387 | عليرضاموسوي تبريزي | Iran - Yazd | ٠١:٠٢ - ٢٨ مرداد ١٣٩١ |
باسلام وصلوات برحضرت رسول اکرم واميرالمومنين حضرت علي وصيّ وخليفه بلافصل او واولادمطهّرش وهمه انبياءواولياءالهي وصُلَحاوصحابه مومن بخداورسولش سلام الله وصلوات الله عليهم جميعاً.مع الاسف خودتان شاهدهستيدکه عده اي ازوبلاگ هاآنچنان به اصحاب رسول خداوهمسران پيامبراسلام اهانت مي کنندکه مي توان متوجه شد،نه آنان به دين اسلام معتقدندونه به مذهب برحق تشيع! که عنوانش رايدک مي کشند!ونه حتي به اصول ادبي واخلاقي، که حسن ذاتي افعال است پايبندوملتزم اند! ودرنتيجه اين عمل زشت آنان موجب تفرقه درعالَم اسلام شده وباعث رنجش خاطربرادران اهل سنت گرديده لذامن ازشمافعالان خوب،برادران گروه پاسخ به شبهات مذهبي درسايت ولي عصرعجل الله تعالي فرجه الشريف مي خواهم تااگرصلاح مي دانيد،فتواي ارزشمندو وحدت آفرين مقام معظم رهبري رادرمعرض ديدهمگان قراردهيدتادنيابداندکه هرکس برخلاف اين فتواعمل مي کندازشيعه نيست وماشيعيان ازآنان اظهاربرائت مي کنيم وعکس آن نيزماشيعيان ازبرادران اهل سنت توقع داريم تاهرکس به مذهب شيعه واهلبيت عليهم السلام اهانت کرداوراشديداًنهي نموده وتنبّه دهند.وازبارزترين تهمت هاي به شيعه، استعمال واژه رافضي است که بعضاًبه شيعه نسبت مي دهند!رافضي حقيقي کسي است که ازجبهه ومحورقرآن کريم، ثقل اکبر! واهلبيت عليهم السلام ثقل اصغرخارج شود. وامافتواي معظم له يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۲۷ رهبر انقلاب با صدور فتوايي توهين به عايشه همسر پيامبر اسلام و هر يک از نمادهاي اسلامي اهل تسنن را حرام اعلام کردند. اين فتوا ، با استقبال گسترده در جهان اسلام مواجه شده است. به گزارش "افكار" به نقل از عصرايران؛ رهبر انقلاب در پاسخ به استفتائي اعلام کردند: " اهانت به نمادهاي برادران اهل سنت از جمله اتهام زني به همسر پيامبر اسلام [عايشه] حرام است. اين موضوع شامل زنان همه پيامبران و به ويژه سيد الانبياء پيامبر اعظم -حضرت محمد(صلي الله عليه واله) -مي شود." آيت الله خامنه اي اين موضوع را در پاسخ به استفتائي مطرح کردند که در آن خواسته شده بود تا ايشان نظر خود را درباره "اهانت و استفاده از کلمات تحقيرآميز و توهين به همسر پيامبر اسلام ام المومنين حضرت عايشه اعلام کنند." اين درخواست صدور فتوا از سوي جمعي از علما و فرهيختگان شيعه منطقه احساء عربستان سعودي ارائه شد. استفتاء از آيت الله خامنه اي در پي توهين به عايشه توسط ياسر الحبيب روحاني شيعه کويتي صورت گرفت که با واکنش ها و مخالفت هاي بسياري روبه رو شد. در شديدترين اين واکنش ها، کابينه کويت، اين روحاني را سلب تابعيت کرد. اين موضوع باعث شد تا شيعيان کشورهاي عربي حوزه خليج فارس تحت فشارهاي شديدي قرار بگيرند. خبرگزاري مهر وابسته به سازمان تبليغات اسلامي اولين رسانه اي بود که اين فتوا را در بخش عربي خود منتشر کرده است. سازمان تبليغات اسلامي از جمله نهادهاي زير نظر مستقيم مقام معظم رهبري است که رئيس آن نيز به طور مستقيم توسط ايشان تعيين مي شود. خبرگزاري مهر در بخش عربي خود مي نويسد:" آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي با صدور فتوايي، توهين به ام المومنين حضرت عايشه همسر پيامبر اکرم يا نمادها و شخصيت هاي اسلامي اهل سنت را حرام اعلام کردند." اين خبرگزاري ادامه مي دهد:" فتواي رهبر انقلاب جديدترين و بالاترين واکنش در سطح شيعيان در محکوميت توهين شيخ ياسر الحبيب به «حضرت عايشه!!!» است. دهها نفر از شخصيت هاي ديني شيعه برجسته در عربستان سعودي، ايران و کشورهاي حاشيه خليج فارس توهين و اسائه ادب به <حضرت عايشه!!!> يا هر يک از همسران پيامبراسلام را به شدت محکوم کرده اند." پيش از اين سيدعلي فضل الله فرزند ارشد سيد محمدحسين فضل الله نيز در گفت وگو با روزنامه کويتي الراي اسائه ادب به حضرت عايشه را منع کرده بود. اين خبر در رسانه هاي عربي به ويژه شبکه الجزيره بازتاب زيادي داشت. اين شبکه ضمن تکرار اين خبر در بخش هاي خبري مختلف ، در برنامه "ما وراء الخبر" با حضور اين کارشناسان به بررسي فتواي رهبري انقلاب و نقش آن در وحدت و نزديکي ميان پيروان مذاهب مختلف اسلامي پرداخت. محمد البحراني خبرنگار الجزيره در تهران نيز در همين زمينه در گزارشي با نشان دادن جديدترين کتاب استفتائات آيت الله خامنه اي گفت: رهبر ايران بارها بر وحدت ميان مذاهب اسلامي تاکيد کرده است.به نقل ازسايت افکارنيوز وسايت هاي متعددديگرکه درجستجوي گوگل نمايان مي شود.والسلام
388 | صادق-يزد | Iran - Yazd | ١٤:١٥ - ٣٠ مرداد ١٣٩١ |
باسلام وصلوات برمحمدمصطفي وعلي مرتضي وفاطمة زهرآء وائمة طاهرين عليهم السلام وبادرودبه روان پاک شهداءاسلام وشهداءجنگ تحميلي هشت سال دفاع مقدس ايران اسلامي وامام شهداءحضرت امام خميني طاب ثراه وباسلام به علماي اعلام شيعه ورهبرفرزانه وشمادوستداران اهلبيت سلام الله عليهم جميعاً ورحمةالله.
عيدسعيدفطربرهمه اهل اسلام مبارک باد.اي کاش روزي بيايدوماعيدسعيدفطري رادرک کنيم که دررکاب امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف بوده وشاهداينگونه ظلم وجنايت درجهان نباشيم.حتماًازتلوزيون مشاهده کريدکه يک عده کارگرزحمتکش وستم ديده معدن چي، درآفريقابراي کم بودن دست مزدشان دست به اعتراض زده بودندوپليس وحشي وزبان نفهم اين کشورچون حيواني درّنده ولايعقل، اين عده کارگران راکه فقرومظلوميت ازچهره هايشان نمايان بودباتمام خشونت به رگباربست! ويک کشتاردسته جمعي وحشتناکي رامرتکب شد! لعنت خدابراين عاملين جنايت بزرگ .من وقتي اين صحنه راديدم بغض گليم راگرفت!فطرت انسان اگربه خودبرگرددوصبغة الهي بگيردحتي ظلم برحيوان هم تحمل نمي کند.مدافعين حقوق بشرکجايند؟انگارامثال اين گروه ضعيف ومردم مظلوم فلسطين وسوريه ولبنان و..بشرنيستندوحق تنفس ندارند؟!!آمريکاودارودسته اش فقط اتباع وشهروندان خودرابشرمي دانندوبس!!بارالهادرودفرست برمحمدوال محمدوسران اين کشورهاي ظلم وبلکه هرظالمي را،ولودرحکومت اسلامي صاحب منصب گرديده ومسلّم است که منصب وي وجاهت شرعي ندارد، منکوب وذليل بگردان.آمين برحمتک ياارحم الراحمين.
389 | عليرضاموسوي تبريزي | Iran - Tehran | ١٥:٥٠ - ٠٤ شهریور ١٣٩١ |
عزيزان گروه پاسخ به شبهات مذهبي سايت محترم حضرت ولي عصرعجل الله تعالي فرجه الشريف. سلام عليکم و بارک الله فيکم ومرحباًبکم جميعاًواجرکم عندالله تعالي وجعلکم الله من انصاره وثبّت اقدامکم فقدقال الله تعالي في محکم کتابه: ان تنصروا الله ينصرکم ويثبّت اقدامکم.والسلام عليناوعلي عبادالله الصالحين.
390 | رحمتي | Iran - Yazd | ٢٢:٠٠ - ٠٥ شهریور ١٣٩١ |
باعرض سلام واحترام.
خوشبختانه ازمطالب وکامنت هاي384به بعدهمگي علمي،منطقي،مودّبانه وخواندني است متاسفانه بعضي کامنت هاي قبل ازآن، خشونت ،اهانت ،فحش ،ناسزا ،تمسخروتوهين به شخصيت افراد ازآن مي باردومايه شرمندگي است! لازم است ازگروه محترم پاسخ به شبهات مذهبي حضرت وليعصروخصوصاًمديرمحترم تشکرنمايم چون حدس وگمان من اين است که احتمالاًبازهم اينگونه کامنت هاارسال شده ولي اين عزيزان بدون تعارف حذف نموده اند.گرچه يک عده کساني که به هرکس رسيدندبااين ادبيات تندو زشت شان،دائم اهانت کرده وتمسخرمي کردند،ولي بقول معروف:ماسّي نبستند:والعاقبةللمتقين.
391 | كلب الحيدر | Iran - Tehran | ١٧:٠٧ - ١٦ شهریور ١٣٩١ |
سلام بهتر است کمي بيشتر مطالعه داشته باشيد تاهم خود گمراه نشويد هم ديگران را گمراه نکنيد.
1.پاسخ تمام شبهات نسبت به ازدواج دروغين عليامخدره حضرت ام کلثوم(عليهاسلام) بنت علي(عليه سلام) وفاطمه(سلام الله عليها) با عمر درکتابي بنام "غريب ترين آشنا" پيرامون زندگي حضرت ام کلثوم(س) به چاپ رسيده.به قلم محقق توانا جناب استاد "علي اکبر مهدي پور" توسط انتشارات "آرام دل".
2.بهترين راه براي شناخت حقيقت بين شيعه وسني مناظره است اگر بعداز هزارو سيصد سال در اهل سنت مردي براي مناظره پيدا شود چون حداقل بابت رديه برکتاب "تحفه ي اثني عشريه" 25کتاب توسط علماي شيعه نوشته شده است.
3.براي مطالعه کتاب "شبهاي پيشاور" يا خلاصه ي آن بنام "شهابي در شب" پيشنهاد مي شود که مناظره ي مدافع شيعي "سلطان الواعظين شيرازي" در شهر پيشاور پاکستان با علماي اهل سنت و بسياري از بزرگان شهر بوده است.
""اللهم العن جبت والطاغوت""
392 | ماكان | Iran - Babol | ٢٣:٤٦ - ١٧ شهریور ١٣٩١ |
اقاي علي رضا موسوي تبريزي پيامبر فرموده اند:خدا مرداني را که شبيه زن مي‏شوند و زناني را که خود را شبيه مرد قرارمي‏دهند ، نفرين کرده است و داخل بهشت نمي‌شوند زني که خود را درلباس وحرکات وامور ديگر شبيه مرد سازد چطور ميگوييد به عايشه هيچ نگوييم ؟!!! خداوند خود عايشه را لعنت کرده .!!! شما اصولا يا بيسواديد يا ميخواهيد اتحاد را پيش بکشيد . . . من با دشمن اهل بيت که اتحادي نميبينم توچي؟ من که با دشمن خود برادر نميشوم تو چي ؟
393 | داوود | Iran - Yazd | ٢٢:٥٨ - ٢٧ شهریور ١٣٩١ |
آقاي ماکان سلام. شمابه برادرعليرضاموسوي خطاب نموده ايد" شما اصولا يا بيسواديد يا ميخواهيد اتحاد را پيش بکشيد"لطفاًپاسخ من رابدهيدآياکسي که مردم مسلمان رابه اتحادويکدلي دعوت مي کندبيسواداست؟اگرچنين است پس نعوذبالله مراجع عظام وازجمله رهبرکبيرکه فتوا برحرمت اهانت به همسران پيامبراکرم ونمادهاي اهل سنت داده اندبي سوادند!نه برادرمن،اين رابدانيدکه اهل سنت دشمن اهل بيت نيستندوبامابرادرند.ماهمديگر رامسلمان دانسته ودرنمازبه هم اقتدامي کنيم آنچه شمادنبال مي کنيدموردپسنديهود،کفارومشرکين است(که همين اختلاف است) وآنچه مقام رهبري فتواداده اندموجبات خشنودي امام زمان واتحادبين ماوبرادران اهل سنت است. لاتقدموابين يدي الله ورسوله
394 | داوود | Iran - Yazd | ١٦:٠٨ - ٣٠ شهریور ١٣٩١ |
پاسخ استفتاءازمقام معظم رهبري درخصوص عده اي که به خلفاي ثلاثه وهمسران پامبراکرم صلي الله عليه واله وبرادران اهل سنت اهانت مي کنند.
بسمه تعالي
سلام عليکم و رحمة الله و برکاته
هرگونه گفتار يا كردار و رفتارى كه در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد و يا موجب اختلاف و تفرقه بين مسلمين گردد شرعاً حرام اكيد است.
موفق و مؤيد باشيد.
395 | مجيد م علي | Sweden - Stockholm | ٠١:٠٨ - ٣١ شهریور ١٣٩١ |
الله اکبر با سلام جناب داود ( داوود )اولاٌ اين اقاي ( عليرضاموسوي تبريزي ) کسي نيست که ادعا ميکند .. در ثاني اخوي وحده انموقعي خوبه که باعث رستگاري و هدايت شود و نه گمراهي طالبين ان . ثالثاٌ جناب از کي تا بحال گفتن حقايق توهين است ... دروغ بستن نتنها به اين افراد صحيح نيست بلکه حتي دروغ بستن به کفار و غير مسلمانان کراهت دارد .. انچه ما ميگوئيم يا حقيقت است يا اينکه علماي اهل سنت به صحت ان اعتقاد دارند .. بعنوان مثل : حکم خروج بر عليه امام زمان چيست ؟؟؟ حال در مورد عايشه و طلحه و زبير که در جنگ جمل شرکت داشتند چي ميشود گفت ؟؟؟ از نظر ما دوستداران اهل بيت و شيعيان امام علي عليه السلام امام انس و جن بوده پس ايشان امام همه خصوصاٌ ابوبکر عثما و ابوبکر نيز بوده پس همان نظر در مورد اينها نيز وجود دارد قبول پس >>>>>>>>> لبيک يا علي
396 | داوود | Iran - Yazd | ١٢:٣٠ - ٠٢ مهر ١٣٩١ |
باسلام به اهل ايمان ودوستان مسلمان ومجيدم علي. چندسوال. 1-آياهرحقيقتي رابايدگفت؟ ولومنجربه اختلاف وتفرقه بين مسلمين گرددکه به فتواي علماءحرام اکيداست؟ 2-آياهرچه بعضي علماي هرمذهبي گفته اندرابايدعَلَم کردوچون چماق به سرآن زد؟پس اگراين است بعضي ازروايات ازکتب اربعه شيعه حاکي ازاين است که(پناه برخدا)حضرت علي عليه السلام بافاطمه حسن وحسين عليهم السلام اختلاف داشته وحتي سيلي به گوش امام حسن وضربه اي به سينه امام حسين زده وبعضي راناسزاگفته وفاطمه عليهاسلام الله به حضرت علي عليه السلام تشرزده و...وحال آنکه بخداقسم اين روايات اصلاًدرشان معصوم نبوده ودروغ محض ومجعول مي باشدودقيقاًمثل اينکه مااين رويات راتوجيه نموده وقبول نداريم متقابلاًاهل سنت هم روايات مشابه راشديداًتوجيه مي کنندوقبول ندارندوازهمه مهمترچرااينگونه حرف هارادرسايت شيعي وپناهگاه خودمطرح مي کنيد؟برويدودرسايت اهل سنت وياچه بهترحضوراًبادانشمندان آنان مناظره نموده ونام آن رابحث علمي وحقيقت گوئي گذاشته ونشان دهيدکه چندمرده حلاجيد؟ 3-جائي که خودحضرت علي عليه السلام ازعايشه گذشت نمودشمامي گوئيد:حکم خروج بر عليه امام زمان چيست؟!!! 4-ازهمه اينهاگذشته فعلاًوبلکه هيشه چنين بوده وخواهدبود.فتواي علماي اهل سنت وشيعه،ومن جمله مقام معظم رهبري برحرمت ومعصيت اختلاف افکني بين مسلمين است با هرنوع کردار،گفتاورفتار!پس توجيه ممنوع.والسلام
397 | غضنفري | United States - Newark | ٠٣:٢٩ - ٠٣ مهر ١٣٩١ |
با سلام خدمت همه دوستان بزرگوار: قبل از هر چيز از جناب آقاي عليرضا موسوي تبريزي!! پوزش ميطلبم كه به علت مشكلاتي نتوانستم علت غيب گويي شان را در خصوص غالي بودن خودم سئوال كنم. واما بعد از برادر عزيزم عليرضا ن بابت كامنت337تشكر ميكنم .و لازم است در خصوص اعتقادم مبني بر اينكه ما شيعيان با تحقيق به يقين رسيده ايم, به اطلاع كساني كه از وضع شيعه بي خبرند برسانم كه خوشبختانه مظاهر حقانيت شيعه و دلايل مستند و موثق اين مذهب حقه كه حتي از منابع مخالفين هم به راحتي قابل استناد است توسط علماي بزرگ و فهيم پيرو مكتب اهلبيت عليهم السلام در دسترس همه قرار دارد و اين بزرگواران بلاتشبيه مانند علما مخالف نيستند كه حقايق را به دلايل معلومي كه همه ميدانند پنهان كنند.و اين يكي از عواملي است كه بچه شيعه ها با اشتياق و احساس غرور معارف اهلبيت عليهم السلام را فرا ميگيرند نه مانند جوانان مخالف كه به علت نداشتن دليل و رسيدن به بن بست بمب بر كمر ميبندند و مخالف خود را با ترور سركوب ميكنند
398 | ابوالفضل خراساني | Iran - Tehran | ١٢:١٠ - ٢٢ مهر ١٣٩١ |
از اين كلمه شرك ديكه داره حالم به هم ميخوره اين علمائ اهل تسنن اين كلمه شرك راسر زبان سني ها اندختن هرچي كه شما بگوئيد جوابشان بالشرك شروع ميشود. بابا حال ديگه خسته نشديد .شما مكه كه ميريد دور خونه خدا ميگرديد خدا خونه داره .شما چرا دور خونه خدا ميگرديد.ژس شما هم مشركيد؟اين قدر جوابهاي كليشه اي ندهيدبابا.چرا اهل تسنن نميره يه زره فكر كنه. اين جوابهايي كه شما ميديد يه بچه شيعه 10 يا12ساله شيعه كه يه سواد حداقل داشته باشه ميفهمه كه جواب ساختگيه امروز ام القراي شما عربستانه به عايشه توهين شد چه الم شنگه اي راه انداختن؟ ؟به رسول كرامي اسلام توهين شدعربستان جه كرد؟بابا شما كه عمر وابوبكر وعثمان را ازرسوالله هم بالاتر ميدانيد.هي نگيد شرك شرك شركب.بريد كتابهاي معتبرتون رامطالعه كنيد ببينيد چه چيزهاي مزخرفي توش نوشته همونت كتابهايي كه خودتون ميگيد صحيح هستند نه باعقل جور درمياد نه با دين البته اگربه فارس ترحمه كنن علماتون. شما عامه اهل تسنن را درجهل وبي خبري قرار داذند تا بايك كلمه شرك سر كارتون بگذارن چرا كتابهاتون به فارسي ترجمه نميشه.كه همه بخونندما شيعه ها همه كتابها مون به فارسي هست تقريبا اگر دعائي هم به عربي هست معني اون زيرش نوشته بريد مطالعه كنيد بانسخه برذاري يايك جواب بي ريشه و بي منطق كه نميشه اصل مساله راازبين برد .ما به هيچ كس توهين نمي كنيم حتي دشمنانمون چون امامان ما بهمون دستوردادن.خداحافظ
399 | سيد عباس علويان | Iran - Tehran | ١٧:١٣ - ٢٣ مهر ١٣٩١ |
باسلاموخسته نباشيدازشمادرخواست ميکنم مطالب وحقايق که درکتابهاي مانند مسلم وبخاري که سني هاان را خواهر قران مي خوانندبرايشان بازگوکنيد 1-وقتي پيامبر اسلام در جنگ احد زخمي ميشوند و پيامبر عمرراصدا ميزنند عمر مانند بز از کوه بالا وفرار مي کردوازجنگ مي گريخت.2-وقتي پيامبر اسلام وتازه مسلمانان رابه شيب ابوطالب تبعيدمي کنند چرا عمر وابوبکر يکبار براي مسلمانان آذوقه نياوردنندوحتي براي يک بار هم خود رابه خطر نينداختند وقتي در قران کريم اهانت وبي ادبي به پيامبر کفر است چرا عمر وابوبکرچندبار در مسجد به پيامبر بي ادبي واهانت کردنند که در مسلم وبخاري موجود مي باشد ودرکتابهاي شعيه بسيار .از کفر عمر وابوبکر وعايشه وحسبه که دختران انها بوده وطبق چه حيله وارد خانه پيامبر کردند وپيامبر را بازهر در مدت بيماري پيامبر با دارو مخلوط مي کردنند وبه پيامبر مي دادنند که پيامبر از خوردن آن امتنا. ميکردنند ومي گفتند به من زهر ندهيد که تمام گفتهادر کتب بخاري ومسلم حاکم نيشابوري موجود مي باشد انشا الله در موقع ديگر کفر ابوبکر وعمر وعثمان وعايشه و حسبه وثابت مي کنم که اينها به دين اسلام نيامدنند وکافر بودنند وچرا پيامبر اسلام سکوت ميکردنندوچرا .حتي مانند غدير خم علنا" حضرت علي عليه السام را معرفي کردنند باز اين حيله گران زير پاگذاشتند.
400 | مجيد م علي | Sweden - Stockholm | ٢٠:٢٨ - ٠١ آبان ١٣٩١ |
الله اکبر با سلام جناب داوود با عرض معذرت از تاخيري که در جواب بشما اتفاق افتاده . بنده امروز متوجه ان شدم ان شاء الله جواب شما را بزودي خواهم داد . لبيک يا علي
  بعدی [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13]   قبلی
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها