2024 March 28 - پنج شنبه 09 فروردين 1403
يزيد جزو خلفاي خاص رسول خدا!!!
کد مطلب: ٦٢٦٤ تاریخ انتشار: ٠٩ بهمن ١٣٨٦ تعداد بازدید: 9938
فتنه وهابیت » شناخت وهابیت
يزيد جزو خلفاي خاص رسول خدا!!!

اگر كمي در اينترنت (با زبان عربي ) جستجو كنيد مي بينيد كه مقالات بسيار ي با موضوع يزيد خليفه اموي يا يزيد خليفه هفتم و ... به چشم مي خورد ؛ كه در آنها بناي دفاع از يزيد و ترميم وجهه وي را دارند .


علت اينهمه سعي و تلاش براي دفاع از يزيد چيست؟


مي دانيد كه همه مذاهب اسلامي اعتقاد دارند كه رسول گرامي اسلام به دوازده نفر از خلفا بشارت داده اند كه دين در زمان ايشان بر پا مي گردد .


روايات در اين زمينه متواتر بوده و حتي در صحيح بخاري و مسلم مهمترين كتب روايي اهل سنت هم به چشم مي خورد .


علماي اهل سنت براي تشخيص مقصود رسول گرامي اسلام از اين دوازده خليفه ، نظريات مختلفي داده اند ؛ اما جالب اينجاست كه در چهار قول مشهور بين اهل سنت در مورد اين دوازده خليفه ، نام يزيد به عنوان يكي از ايشان به چشم مي خورد .


يعني ايشان براي توجيه مقصود اين روايات و منحرف كردن مردم از دوازده امامي كه شيعيان به آنها اعتقاد دارند ، حاضر شده اند يزيد را در اين فهرست قرار دهند .


اكنون مدارك اين نظرات را خدمت شما گراميان ارائه مي نماييم:


1- نظر قاضي عياض وبيهقي ( كه بسياري از علماي اهل سنت بدان متمايل بوده اند و يا آن را پذيرفته ويا مانند ابن حجر عسقلاني با كمي تغيير قبول كرده اند):


منظور از دوازده خليفه دوازده نفري است كه در زمان ايشان خلافت عزت داشته و اسلام داراي قدرت بوده است و مردم در مورد خليفه اختلاف نكرده اند .


اين دوازده نفر عبارتند از خلفاي ثلاثه ، علي بن ابي طالب ، معاويه ، يزيد بن معاويه ، عبد الملك و...


فيض القدير مناوي ج2/ص458 چاپ اول المكتبة التجارية الكبري مصر 1356


فتح الباري ابن حجر عسقلاني ج13/ص212 چاپ دار المعرفة بيروت


الصواعق المحرقة علي أهل الرفض والضلال والزندقة ابن حجر هيثمي ج1/ص55 چاپ اول موسسة الرسالة بيروت 1417


تاريخ الخلفاء سيوطي ج1/ص10چاپ اول مطبعة السعادة مصر 1371


دلائل النبوة بيهقي ج6/ص520


البداية والنهاية ج6/ص249 چاپ مكتبة المعارف بيروت


2 - نظر ابن حجر عسقلاني :


وي مي گويد نظريه قبل اشكالي دارد و آن پشت سر هم نبودن خلافت اين دوازده نفر است ، پس مي گويد مقصود دوازده خليفه از ابو بكر تا عمر بن عبد العزيز است ؛ البته خلافت معاوية بن يزيد و مروان بن الحكم را استثنا مي كند . پس خلفا در نظر وي عبارتند از :


1 - أبو بكر . 2 - عمر . 3 - عثمان . 4 - امام علي عليه السلام . 5 - امام حسن عليه السلام . 6 - معاويه . 7 - يزيد بن معاويه . 8 - عبد الله بن الزبير . 9 - عبد الملك . 10 - الوليد . 11 - سليمان . 12 - عمر بن عبد العزيز .


فتح الباري ج13/ص215


عمدة القاري ج24/ص282


3 - نظر صدرالدين علي بن علي بن محمد بن أبي العز الحنفي


مي گويد اين دوازده نفر عبارتند از خلفاء اربعه ( ابو بكر ، عمر ، عثمان و حضرت علي عليه السلام) و معاويه و يزيد و عبد الملك بن مروان و...


شرح الطحاوية في العقيدة السلفية ص 489 چاپ اول وزارة الشئون الإسلامية والأوقاف والدعوة والإرشاد المملكة العربية السعودية سال 1418هـ ذيل بحث العشرة المبشرة


4- نظر ابن جوزي و خطابي:


مقصود دوازده خليفه اهل سنت بعد از خلفايي است كه جزو صحابه اند ، كه شروع آنها با يزيد بن معاويه است .


الإحسان بترتيب صحيح ابن حبان 8 / 227


از عزيزان اهل سنت تقاضا داريم كه در مورد اين كلمات علمايشان به ما توضيح دهند .




Share
1 | علي موسوي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٥ ارديبهشت ١٣٨٧ |
با سلامخدا شما را خير دهد كه چشم مردمان را به نور حقايق روشن مينماييد ... به نظر من اينجا اهل سنت كم مياورند ام نكته مهم اينست كه نبايست به دشمني ها دامن زد و تنها به منطق و كلام اكتفا كرد .يا حق تعالي
2 | پيمان موسوي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٠١ مرداد ١٣٨٧ |
بسم الله الرحمن الرحيم
با صلوات بر محمد رسول خدا و آل پاكش و تمامي پيروان واقعي آن حضرت ...
تعجب ميكنم كه حالا وهابيون و اهل تسنن عزيز چرا براي پاسخ گويي با دليل نمي آيند !!!
خداوندهمه را به راست هدايت كند ... انشا’الله
3 | موسي محمدي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢٧ مرداد ١٣٨٧ |
سلام با تشکر از شما سروران گرامي .بنده نقدي دارم بر نظر آقاي موسوي
آقاي علي موسوي عزيز اگر آنچه حقير از نظر ي که شما داده ايد فهميمدم درست باشد من تعجب مي کنم از شما که ميفرماييد پاسخ دادن به شبهات اين کينه توزان منحرف يعني دامن زدن به دشمني ها .
برادر عزيز چه ما با آنان دشمني کنيم چه دوستي آنها به کينه توزيشان ادامه مي دهند پس دليل نمي شود که از حق گويي دست برداريم تا يک عده به ظاهر مسلمان از ما خشنود باشند .
اينکه رهبر معظم فرمودند حساسيت يکديگر را برنينگيزيد معنايش اين نيست که شبهاتي که برپيکرمذهب وارد ميکنند راپاسخ ندهيم.
شما ازکجا فهميديد علي برحق است و ديگران دروغ مي گويند خب از همين پاسخ گويي ها بوده شايد به شيوه ديگر.
ياعلي
4 | امرالله قادري | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٠٥ مهر ١٣٨٧ |
فرق شيعه با سني حداقل اين است که سني هرکه زمامت امور را به دست گرفت خليفه وحاکم بر حق ميداند وبراي او فرق نمي کند که ان شخص علي باشد يا عمر يا عثمان يا حتي يزيد و معاويه ولي شيعه فقط امامان ظلم ستيز را امام وپيشوا ميدانند.
در اين زمان ميبينيم که ابرقدرتها تنها با شيعه که از امامان خودپيروي ميکنندمخالفت کرده وانان را تروريست مي خوانندولي با اهل سنت که براي ايشان فرق نميکند يزيد بر انها حکومت مي کند يا معاويه يا صدام يا فهدها .
اينجاست که ميبينيم شيعه زنده است حتي اگر شهيد شود مثل امام خود امام حسين که درود وسلام بر او باد او معلم هميشه زنده شيعه است .
سلام ودرود بر پيامبران خدا از ادم تا محمدوفرزندان صالح ايشان
سلام ودرود برامامانبر حق ما از علي تا مهدي موعود
به اميدظهور حضرت مهدي ع
5 | رزاقي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢٤ مهر ١٣٨٧ |
قابل توجه بردران وخواهران شيعه كه اينچنين افرادي را بدوستي ميگيرند وسرمايه خود را در كشور كساني ميبرند كه جمعيت دفاع از حضرت معاويه(ملعون بن ملعون) وفرزند حرامي اش يزيد تشكيل ميدهند تا كي دين را ميبوسيد و ميگذاريد سر تاقچه ببينيد به قاتل حسين بن علي عليه السلام ميگويند عامل عزت دين اسلام!!!
6 | عبدالحسين | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٠٩ اسفند ١٣٨٧ |
با عرض سلام و خسته نباشيد
بنده بعنوان يکي از اولاد حضرت فاطمه الزهرا(سلام الله عليها) از شما تشکر مي کنم و در تمامي اوقات براي تعجيل در فرج منتقم آل محمد(ص) دعا مي کنم و هميشه از خداوند خواستارم تا توفيقات علما و فضلاي شيعه علي الخصوص رهبر معظم را افزوده و تمامي وهابيون و سني هاي ضد اميرالمومنين را لعنت و نابود سازد. يا مولا علي(عليه السلام)
7 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ١٢:٠٠ - ٠٩ خرداد ١٣٨٨ |
با سلام برادر گرام جناب اقاي صاحب اصغر زاده . دكتر چيه ؟؟ دام پزشك اونهم بايد تخصصش در جنون گاوي باشد . يا علي
8 | momen abdullah | Malaysia - Kuala Lumpur | ١٢:٠٠ - ٠٩ خرداد ١٣٨٨ |
آقاي اصغر زاده اصولا محبين عمر را پشتوانه و ريسماني نيست. آنها به اندک نسيمي تغيير موضع مي‌دهند. اگر مي‌بينيد که تا حال هم يزيد يزيد نمي‌کرده‌اند از ترس آبروريزيشان در برابر شيعه ها بوده نه حق طلبي. شاهد من بر مدعايم افزايش حب يزيد در ميانشان در حال حاضر است که عداوت با شيعه را علني تر کرده اند. http://en.wikipedia.org/wiki/Sunni_view_of_Yazid_I#Positive_views در حال حاضر يکي از نامهاي متداول آنها براي کودکنشان يزيد شده است. از جماعت محب عمر و صدام و تيمور چيزي جز اين انتظار نيست.
9 | صاحب اصغرزاده | Iran - Urmia | ١٢:٠٠ - ٠٩ خرداد ١٣٨٨ |
خدا عقلشان دهد نزديک خانه ما دکتر هست بگو بيايند منتظرم
10 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ١٢:٠٠ - ١٠ خرداد ١٣٨٨ |
با سلام
برادر عزيز momen abdullah جان عزيز دل با جمله اولت كاملاً مخالفم , چـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟
براي اينكه خودم به چشم خودم ديدم اون افلقي ملعون 100 ام هم پشتوانه ئي چون عمو ســـــام داشت هم اون ريســــــــــماني كه به گردنش انداختند ديدم .چطــــــور اين پشتوانه و اون ريسمان را نديدي؟
اونائي هم كه اسم يزيد براي پسرشان ميگذارند انشاء الله با ابو يزيد محشور شوند .
اميـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــتن رب العالميــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن .
يا علي
11 | عبد من عبادالله | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٠٢ آذر ١٣٨٨ |
بسم الله العزيز ذو انتقام

يوْمَ تُقَلَّبُ وُجُوهُهُمْ فِي النَّارِ يقُولُونَ يا لَيتَنَا أَطَعْنَا اللَّهَ وَأَطَعْنَا الرَّسُولَا(الأحزاب/66)
وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءَنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا(الأحزاب/67)
رَبَّنَا آتِهِمْ ضِعْفَينِ مِنَ الْعَذَابِ وَالْعَنْهُمْ لَعْنًا كَبِيرًا(الأحزاب/68)

اللهم العن الجبت و الطاغوت
اللهم العن الجبت و الطاغوت
اللهم العن الجبت و الطاغوت
اللهم العن الجبت و الطاغوت
12 | مالك اشتر | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٠٣ آذر ١٣٨٨ |
بسم الله القاسم الجبارين!!!!!!!!!!!!!!!

بسم الله العزيز ذو انتقام!!!!!!!!!!!!!!!!

اي که خدا طرح جنان از رخ او کشد.

هيبت او کل يلان را به زانو کشد

کعبه ي سيار که دل را به هر سو کشد

محور افلاک علي...

پدر خاک علي

آن که بر او کعبه کند گريبان چاک علي....


(( اي دشمنان اهل بيت...... اي حراميان...... يک روزي کاسه ي صبرمان به سر ميرسد.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

از الآن دارم پشيمانيتان را ميبينم.

و الله ان قطعتموا يميني....

اني احامي ابدا عن ديني . يا علي.


يا ابولولو ...............
13 | ميترا مظلومي | Iran - Urmia | ١٢:٠٠ - ١٦ آذر ١٣٨٨ |
دي ديدي دي دي دي دي دي دي دي دي دي دي دي دي دي دي دي دي دي دي
14 | عطيه زهرا | Iran - Shiraz | ١٧:٤٧ - ٢٢ بهمن ١٣٨٩ |
امام علي عليه السلام چگونه سيد است در حالي كه فرزند نبي نبود؟
15 | من غلام قمرم | Iran - Tehran | ١٣:٢٦ - ٢٦ بهمن ١٣٨٩ |
اميرالمومنين صلوات ا...وسلامه عليه نفس و جان نبي خاتم صلوات ا...عليه و آله و سلم بوده و خودش سيد و سرور و آقاي انبياي گذشته است.والسلام.
16 | حكيمي | The Netherlands - Amsterdam | ١٥:١٣ - ١٨ ارديبهشت ١٣٩٠ |
با سلام. اگر ممکن هست در سايت پر محتواي شما زبان اردو را هم اضافه نماييد که بيشتر وهابي‌ها از زبان اردو استفاده مي‌کنند و ما نيز از اين سايت استفاده کنيم
17 | محمد خيرآبادي | Iran - Tehran | ٢٤:٣٢ - ٢٢ خرداد ١٣٩٠ |
بسمه تعالي
در خصوص حديث فوق الاشاره علماي اهل تسنن بايد پاسخ يک سئوال ديگر را هم بدهند و آن اين است که بعد از خليفه دوازدهمي که معرفي مي کنند تکليف چيست؟
آيا ما که امروز هستيم و بين ماو آخرين خليفه آنها حتي به فرض محال اجماع اهل سنت در معرفي خلفاء ، حد اقل 1000 سال فاصله است ، چه گناهي مرتکب شده ايم که خليفه هاي پيامبر تمام شده اند و سر ما بي کلاه مانده است؟
ضمنان در خصوص بحث فوق حديث ديگري هم از رسول خدا وارد شده که بنده به منبع آن دسترسي نيافتم و لذا خواهش مي کنم زحمت آن را شما متقبل شويد . مضمومن آن حديث اين است:
« در برابر دوازده خليفه رسول خدا که امت را به سوي خداوند و بهشت و سعادت راهنمايي مي کنند ، دوازده غاصب هم هستند که مردم را بسوي شر و ظلمت و شيطان و جهنم خوانده و مي کشانند که دو نفر ايشان از قريش نبوده و مابقي از قريشند.»
با کمي دقت مي بينيم که خلفاي هدايت کننده بسوي شيطان با غاصب اول و دوم که از قريش نبوده اند آغاز و با عمال بني اميه که از غاصب سوم آغاز و به مروان حمار ختم مي شوند تشکيل مي شود.!!!
فاعتبروا يا اولي الابصار
18 | سجادي | Iran - Mashhad | ٠٨:٥٠ - ١٤ تير ١٣٩٠ |
در پاسخ به نظردهنده شماره 14 همين کافي است که بگويم که حضرت علي عليهم السلام سيد الوصيين و پسرعموي رسول گرامي اسلام مي باشند و اين دو نور الهي از نسل عبدالمطلب و وارث نوح نبي الله،ابراهيم خليل الله،موسي کليم الله، عيسي روح الله هستند ... و اين تنها ظاهر قضيه است خواهر من.
19 | سيد عبدالرحمن | Iran - Tehran | ١٥:٠٧ - ٠٥ اسفند ١٣٩٠ |
در راستاي کامنت شماره ي 11
من هم با شما موافقم . و نظر شما را 100 ٪ تأييد ميکنم .
اللهم العن الجبت و الطاغوت
لعنت بر ظالمين و قاتلين و دشمنان اهل بيت عليهم السلام
يا علي
20 | سيد عبدالرحمن | Iran - Tehran | ١٥:٠٩ - ٠٥ اسفند ١٣٩٠ |
پاسخ به کامنت 14
و تأييد کامنت 18 و 15
سيد در لغت به معني آقا و مولا است . آيا امام علي عليه السلام آقا و مولاي ما نيست ؟ هست ! پس سيد است . مثلاً به پيامبر اکرم مي گوييم سيد الانبياء و المرسلين
اما در اصطلاح ، سيد به معني کسي است که فرزند علي و زهرا سلام الله عليهما است . لذا به فرزندان ايشان " سيد " و " سيده " خطاب مي شود .
21 | مهدي رستمي | Iran - Tehran | ١٣:٠٧ - ٠٨ اسفند ١٣٩٠ |
يه نکته جالب : عبدالله بن عمر ، همان زمان حکم به حرام بودن قيام عليه اميرالمونين يزيد بن معاويه داد . و گفت بيعت با يزيد بيعت با خدا و رسولش است و هرکه به يزيد بن معاويه خيانت کند در قيامت رسوا مي شود !!! عن نافع؛ قال: "لما خلع أهل المدينة يزيد بن معاوية جمع ابن عمر رضي الله عنهما حشمه وولده، فقال: إني سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول: « ينصب لكل غادر لواء يوم القيامة » ، وإنا قد بايعنا هذا الرجل على بيع الله ورسوله، وإني لا أعلم غدرا أعظم من أن يبايع رجل على بيع الله ورسوله ثم ينصب له القتال، وإني لا أعلم أحدا منكم خلعه ولا بايع في هذا الأمر؛ إلا كانت الفيصل بيني وبينه". سند : إتحاف الجماعة بما جاء في الفتن والملاحم وأشراط الساعة ، حمود بن عبد الله التويجري (المتوفى : 1413هـ) ، موقع رسالة الإسلام ج 1 ص 243 السنن الواردة في الفتن ، أبو عمرو الداني ، جلد 2 صفحه 397 ، رقم 139 ، دار العاصمة ، الرياض ، الطبعة الأولى ، 1416، تحقيق : ضاء الله بن محمد إدريس المباركفوري بعد از گذشت قرن ها هنوز هم همان که بوده اند هستند ! يا علي
22 | مهدي رستمي | Iran - Tehran | ١٤:٢٤ - ١٠ اسفند ١٣٩٠ |
أبي الخلد قال : لا تهلك هذه الأمة حتى يكون منها اثنا عشر خليفة كلهم يعمل بالهدى و دين الحق

ابو الخلد مي گويد : پيامبر فرمود براي اين امت دوازده خليفه است که همگي به دين حق و هدايت عمل مي کنند .

سند : تاريخ الخلفاء ، السيوطي ، صفحه 16 ، مطبعة السعادة ، مصر ، الطبعة الأولى ، 1371هـ ، تحقيق : محمد محي الدين عبد الحميد
دلائل النبوة للبيهقي ، ج 7 ص 474 ، سايت جامع الحديث

يک سوال از علماي اهل تسنن !‌ آيا يزيد به دين حق و هدايت عمل مي کرد ؟؟؟ يعني جنايات او ( قتل حسين بن علي و اصحاب رسول الله همچون حبيب بن مظاهر و ... ) و جنايت حرّه ( حمله به مدينه و کشتار مردم آن شهر ) و به آتش کشيدن بيت الله الحرام ، همگي دين حق و هدايت است ؟؟؟؟؟
23 | مهدي رستمي | Iran - Tehran | ٠٨:١٤ - ١٥ اسفند ١٣٩٠ |
دسته گلي ديگر از علماي اهل تسنن !!! عبدالله بن عمر ، در همان زمان حکم به حرام بودن قيام عليه اميرالمونين يزيد بن معاويه داد !!! و گفت بيعت با يزيد بيعت با خدا و رسولش است و هرکه به يزيد بن معاويه خيانت کند در قيامت رسوا مي شود !!! عن نافع؛ قال: "لما خلع أهل المدينة يزيد بن معاوية جمع ابن عمر رضي الله عنهما حشمه وولده، فقال: إني سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول: « ينصب لكل غادر لواء يوم القيامة » ، وإنا قد بايعنا هذا الرجل على بيع الله ورسوله، وإني لا أعلم غدرا أعظم من أن يبايع رجل على بيع الله ورسوله ثم ينصب له القتال، وإني لا أعلم أحدا منكم خلعه ولا بايع في هذا الأمر؛ إلا كانت الفيصل بيني وبينه". سند : إتحاف الجماعة بما جاء في الفتن والملاحم وأشراط الساعة ، حمود بن عبد الله التويجري (المتوفى : 1413هـ) ، موقع رسالة الإسلام ج 1 ص 243 السنن الواردة في الفتن ، أبو عمرو الداني ، جلد 2 صفحه 397 ، رقم 139 ، دار العاصمة ، الرياض ، الطبعة الأولى ، 1416، تحقيق : ضاء الله بن محمد إدريس المباركفوري اللهم اجعل عواقب امورنا خيرا ... يا علي
24 | هادي | Iran - Tehran | ٢١:٣٩ - ٢٦ ارديبهشت ١٣٩٢ |
سوال من از اين آقايان و خانمهاي اين است که شما واقعا به آنچه که ميگوئيد ايمان داريد ياد از روي تعصب و جهل ناشي از همين تعصب است که يزيد لعنت الله عليه را جوز خلفاي خاص رسول خدا ميدانيد چه انچه خود رسول الله (ص) فرمودند که اينها شجره ملعونه اند . واعجبا کسي که بر شرابخواري و قمار بازي و ميمون وسگ بازي و مفسد بودنش همه مسلمانان چه سني و چه شيعه اتفاق نظر دارند چطور ميشود خليفه خاص رسول خدا شود ؟؟؟؟؟ عقل هم خوب چيزي است که متاسفانه بعضي ها ندارن..
25 | عبدالاطهار | Iran - Tabriz | ٢٢:٣٢ - ٣١ خرداد ١٣٩٢ |
برادران اهل سنت هم چون اسامي عشره مبشره که با هم اختلاف داشتند،کساني را خليفه مي دانند که با هم دشمني دارند.مثلا در کتاب هاي معتبر اهل سنت آزرده شدن فاطمه(سلام الله عليها)و علي عليه السلام از ابوبکر و عمر ثابت شدو عمر هم در آخر ابوبکر رامتهم به هذيان گويي کرد.پس سه خليفه اهل سنت با خليفه ديگرش دشمن بوده اند.از طرفي ديگر بعد علي و حسن عليهما السلام نام معاويه هست که دشمن امام علي و امام حسن بود.هم چنين بعد از آن يزيد و ابن زبير لعنت الله عليهما را خليفه مي دانند در حالي که همه منابع شيعه و سني حاکي از آنند که ابن زبير با يزيد بيعت نکرد و با او جنگيد که در اثرآن ماجراي حره پيش آمد.هم چنين ابن زبير هم با يزيد و هم با خليفه ي ديگرشان عبدالملک بن مروان بيعت نکرد و با او جنگيد و آخرعاقبت هم همان عبدالملک عبدالله بن زبير را کشت.پس نتيجه مي گيريم که اين خلفا(به غير از امام علي و امام حسن علهماالسلام که روش مشترکي داشتند و آن عدالت اسلامي بود)با هم اختلاف داشتند و مخالف سيره ي هم بودند و تنها دو تن از آنان خليفه ي برحق رسول الله بودند در حالي که ميان امامان و خلفاي برحق ماکه پسر يکديگرند ذره اي تفاوت در روش نبوده و مقايسه بين خلفاي ما و اهل سنت از زمين تا آسمان است.
غلام اهل عبا و معصومين.
26 | عبدالاطهار | Iran - Tabriz | ٢٢:٥٠ - ٣١ خرداد ١٣٩٢ |
برادران اهل سنت براي اثبات سخنانم که دشمني ابوبکر با حضرت علي (عليه السلام) و ظلم او به آن حضرت را نشان مي دهد،اين آدرس ها را از معتبرترين کتاب شماسني ها بعداز قرآن يعني صحيح مسلم و بخاري مي نويسم: رجوع شود به صحيح بخاري/جلد5/سفحه ي82 صحيح مسلم/جلد5/صفحه ي145 در اين مطالب نويسنده صراحتا اقرار کرده که ابوبکر غاصب حق اميرالمومنين(عليه السلام)بودو تمام خلفاي شماجز امام علي و امام حسن عليهماالسلام ناحق خليفه بوده اند چون اولين خليفه به ناحق ابوبکر است و از قديم گفته اند: خشت اول چون نهد معمارکج تاثريا مي رود ديوار کج(نشانه به بدعت ابوبکر در غصب خلافت)
27 | مهدي | Iran - Qazvin | ١٨:١٠ - ٢٨ دي ١٣٩٢ |
دليل اينکه اين حديث اثني عشر را در کتابهايشان آورده اند اين است که اين حديث در کتب برخي از بزرگان آنها قبل از تولد امام دوازدهم ما آمده است.
در واقع آن علمايي که اين حديث را آورده اند در ودره امامان بوده اند و اصلا نمي دانسته اند که امامان شبعه دوازده نفر خواهند بود
بعد از غيبت امام زمان (ارواحنا فداه) تازه دو ريالي شان افتاد که با دست خودشان چه حديثي را تائيد کرده اند. بعد شروع کردند به توجيه آن!!
28 | علي | Iran - Mashhad | ٢١:٣٩ - ١٣ تير ١٣٩٣ |
انا شيعه؛اخي سني,,,,,برادران اهل سنت سري به سوره ي ماعده ايه ي 12 بزنند,,,,درود بر تمام مسلمانان جهان,,,
29 | درويش | Iran - Tehran | ١٨:٤٢ - ٠٢ آبان ١٣٩٣ |
رئيس دانشگاه الازهر مصر ( مهمترين مركز فكرى اهل سنت) پس از انتشار يك كتاب قطور راجع به مقايسه چهار خليفه به اين نتيجه ميرسد كه مقايسه مولا على با سه نفر قبلى كاملاً اشتباه است چه از نظر تبار و نسب چه از نظر خانواده وچه از نظر فضيلت...
فابل توجه دوستان اهل سنت...
30 | ح. ز | Iran - Kuy-e Ekhtesasi-ye Gomrok | ٢٢:٠٢ - ١٢ مهر ١٣٩٦ |
شما أهل تشيع همان بهتر برويد به إمامان توسل كنيد. از دست خدا كه كاري بر نمياد...لازم به ذكر است نام دوفرزند از فرزندان حضرت حسين. عثمان و ابوبكر بوده. البته در روايات شما ها أين حذف شده است. و هم جنين حضرت عمر داماد حضرت علي ميباشد. و هم چنين حضرت عثمان همسر دو تن از دختران نبي أكرم بودند و به همين جهت به ذي النورين معروف هستند

پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
طوری حرف می زنید که هر کس نداند فکر می کنید مسئله توسل از اختصاصات شیعه می باشد!!!
خوب است د راین خصوص به این آدرسها رجوع کنید تا توسل صحابه و دیدگاه اهل سنت را در خصوص توسل بدانید
در خصوص نام فرزندان امام حسین علیه السلام اگر نامی از ابوبکر در منابع اهل سنت دیده می شود، بخاطر تصحیف صورت گرفته است چون ابوبکر بن حسین نبود بلکه ابوبکر بن حسن بوده است یا عبد الله بن حسین بوده و کنیه ی جعلی ابوبکر به اوداده شده است !
ابو الفرج اصفهانی می نویسد :
وأبو بكر بن الحسين بن علي بن أبي طالب عليه السلام وأمه أم ولد ... أن عبد الله بن عقبة الغنوي قتله
وقتل أبو بكر بن الحسن بن علي بن أبي طالب وأمه أم ولد قتله عبدالله بن عقبة الغنوي
تاریخ الطبری - ج 4 ص 359 طبعة لیدن سال 1879 م
ولی در چاپ مصر ، ابو بکر بن حسن نوشته شده است !
با این وجود معلوم می شود که تصحیف حاصل شده و حسن به حسین تبدیل شده است !
ابو الفرج اصفهانی می نویسد :
القاسم بن الحسن بن علي بن أبي طالب وهو أخو أبي بكر بن الحسن المقتول قبله لأبيه وأمه
مقاتل الطالبین - ج 1 ص 58
در خصوص ازدواج دختر حضرت علی علیه السلام با عمر نیز به این آدرس رجوع کنید
درباره ازدواج عثمان نیز به این آدرس رجوع کنید
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها