2019 April 25 - پنج شنبه 05 ارديبهشت 1398
فتوايي جديد: داشتن 9 همسر جايز است!
کد مطلب: ٦٢٢٠ تاریخ انتشار: ١٧ بهمن ١٣٨٧ تعداد بازدید: 7481
فتنه وهابیت » فتاوای شنیعه
فتوايي جديد: داشتن 9 همسر جايز است!

خداوند ازدواج با دو زن را با اين جمله (مثني) جايز دانسته است، و در ادامه اين جمله را (ثلاث و رباع) با و او عطف كه به معناي جمع است ذكر فرموده است، پس در اين صورت مجموع زناني كه براي انسان جايز است نُه زن مي شود.

در لابلاي كتب حديثي و فقهي اهل سنّت روايات و فتواهايي ديده مي شود كه تعجّب و سؤال را در ذهن خواننده ايجاد مي كند.

فخر الدين زيلعي حنفي فتوايي را با استفاده و استناد به آيه اي از قرآن كريم از قاسم بن إبراهيم نقل مي كند كه بر اساس آن هر مردي مي تواند تعداد نهُ همسر در آن واحد داشته باشد.

وي مي گويد: خداوند ازدواج با دو زن را با اين جمله (مثني) جايز دانسته است، و درادامه اين جمله را (ثلاث و رباع) با و او عطف كه به معناي جمع است ذكر فرموده است، پس در اين صورت مجموع زناني كه براي انسان جايز است نُه زن مي شود.

سپس مي گويد: نخعي و ابن أبي ليلي نيز چنين فتوايي را صادر كرده اند.

از اين مهمتر سخن كساني است كه حدّ و مرزي در تعداد همسران نمي شناسند، مانند شوكاني به نقل از ظاهريّة، وابن صباغ وعمراني و قاسميّه از فرق زيديّه ونظام الدين أعرج، او در تفسير آيه: (فانكحوا ما طاب لكم من النساء) مي گويد: گروهي از اين آيه اينگونه استفاده كرده اند كه در تعداد همسر هيچ محدوديّتي وجود ندارد زيرا آيه اطلاق دارد و خداوند عدد خاصّي را بيان نفرموده است.

تهمتي بدون دليل

ابن حزم در سخني افتراء آميز شيعه را متّهم مي كند كه آنان داشتن نُه همسر را در آن واحد جايز مي دانند، ولي منبع و مرجع اين سخن را ذكر نكرده است.

آشنايان به فقه اهل بيت(ع) مي دانند كه چنين نسبت ناروائي نه در كتب فقهي شيعه ديده شده و نه فقيهي چنين فتوايي صادر كرده است، بلكه حرمت بيش از چهار همسر در آن واحد از مسلّمات فقه شيعه است.

در كتاب جواهر الكلام كه در موضوع فقه شيعه مفصّل ترين كتاب در بين ديگر كتب فقهي است آمده است: حرام بودن بيش از چهار همسر در زمان واحد از مسائل اجماعي شيعه و از ضروريّات دين است.

منبع: سايت محاكمه




Share
1 | نرگس منتظري | , ایران | ١٢:٠٠ - ٢٣ بهمن ١٣٨٧ |
ايا مسئله ي ديگري براي فتوا نيست ؟در عربستان مفتي ها همه ي مسائل را حل کردند و فقط مسئله ي زن مانده است ؟مشکل مرد عرب و زن که از دوره ي پارينه سنگيست و تا قيامت هم حل نمي شود .کاشکي اين مفتي ها قدري فهم و شعور به کار مي بردند و مشکل دنياي امروز اسلام را مي فهميدند و بعد دهان باز مي کردند و هي تند تند فتوا صادر مي کردند .يعني يک ادم عاقل در عربستان پيدا نمي شود که مفتي ( مجاني ) اين مفتي را راهنمايي کند ؟
2 | رضانور | , ایران | ١٢:٠٠ - ٢٤ بهمن ١٣٨٧ |
الحجرات : 6 يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ جاءَكُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصيبُوا قَوْماً بِجَهالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلى‏ ما فَعَلْتُمْ نادِمينَ بهتربود بجاي نقل قول ازاين سايت و اون سايت اول يك كم تحقيق كنيد بعد تهمت بزنيد.شما تا بحال كدام وهابي را ديده ايد كه نه زن گرفته باشد؟

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
اين مطلب فتوايي است كه در بعضي از كتب اهل سنت صريحا آمده است :
زيلعي در كتاب خويش مي گويد :
وقال الْقَاسِمُ بن إبْرَاهِيمَ يَجُوزُ التَّزَوُّجُ بِالتِّسْعِ لِأَنَّ اللَّهَ تَعَالَى أَبَاحَ نِكَاحَ ثِنْتَيْنِ بِقَوْلِهِ مَثْنَى ثُمَّ عَطَفَ عليه ثُلَاثَ وَرُبَاعَ بِالْوَاوِ وَهِيَ لِلْجَمْعِ فَيَكُونُ الْمَجْمُوعُ تِسْعًا وَمِثْلُهُ عن النَّخَعِيّ وَابْنِ أبي لَيْلَى
تبيين الحقائق ج 2 ص 112 ، اسم المؤلف: فخر الدين عثمان بن علي الزيلعي الحنفي. الوفاة: 743 ، دار النشر : دار الكتب الإسلامي. - القاهرة. - 1313هـ.
اما اينكه تا كنون ديده نشده است ،‌ دليل بر نبود چنين فتوايي نمي شود .
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات

3 | مجيد | , امارات متحده عربی | ١٢:٠٠ - ٢٥ بهمن ١٣٨٧ |
با سلام خدا را شكر كه ايشون از رياضيات فقط جمع كردن ميدانست اگر ضرب ميكرد كه ميشد 24 تا . جناب رضا پور من وهابي نديدم كه درست وضو بگيرد پس من وهابي را نديدم كه درست نماز بخوانند , اينكه ثابت كه افترا و تهمت نبود . بعد چراغي كه بخانه رواست به مسجد حرام است . ابن تيمه و اصحابش تمامي اساس كلامشان افترا است اين را چه ميگوئيد . يا علي تو بر حقي و هركس اين حق را كه حضرت محمد به امر الله سبحان تعالي به حضرت علي و تمامي دنيا گفت تمامي دنيا و هر كس چيزي را غير اين بگويد منافق است . حال خود دانيد . يا علي مجيد غلام قمبر غلام علي
4 | احمد غلامي | , ایران | ١٢:٠٠ - ٢٦ بهمن ١٣٨٧ |
سلام. قمبر كيه؟

پاسخ:
ظاهرا مقصود ايشان همان قنبر غلام امير مومنان است .
5 | سيد حسين | , ایران | ١٢:٠٠ - ٢٧ بهمن ١٣٨٧ |
از فرزند رضاع كبير بيش از اين انتظار نميرود .
6 | مجيد م علي | , امارات متحده عربی | ١٢:٠٠ - ٠٣ اسفند ١٣٨٧ |
با سلام
برادر عزيز احمد غلامي متشكرم اشتباه در نايپ كردن بود قنبر صحيح است
مجيد غلام قنبر غلام علي
7 | حسن پور | , ایران | ١٢:٠٠ - ٢٩ ارديبهشت ١٣٨٨ |
اينان براستي مصداق سخن امام حسين (ع) شده اند که در روز عاشورا فرمودند : مي دانيد براي چه سخنان من وحقيقت در شما اثر ندارد چون شکم هاي شما از حرام پر شده است .
8 | حسن خطير آقاجاني | , ایران | ١٢:٠٠ - ٢٠ شهریور ١٣٨٨ |
با سلام
مفتي عربستان بيكارند كاري جز اين ندارند كه با عقايد مردم بازي كنند خداوند عقلشان را بيشتر كند تا بيشتر فكر كنند!!!!
9 | رضانيكو | , ایران | ١٢:٠٠ - ٢٨ مهر ١٣٨٨ |
اي اهل وهاب از روزي كه درهاي جهنم برروي شماباز ميشود بترسيد
10 | بهنام فتحي | , ایران | ١٥:٠٨ - ١٠ مرداد ١٣٨٩ |
اي اهل وهابيت
لا تعبد الشيطان .خودتون هم ميدونيد گمراه هستيد فقط يادتون باشه خداوند هيچ عذري رو قبول نميكنه به اميد روز موعود تا شما بدونيد حق با كي هستيد
11 | حسين | , ایران | ١٦:٢٥ - ٠٣ شهریور ١٣٨٩ |
باسلام
بيچاره مرد وهابي خدا به دادش برسه
12 | مجيد م علي | , امارات متحده عربی | ١٧:١٣ - ٠٣ شهریور ١٣٨٩ |
با سلام
جناب حسين اونا فقط صداي ( داد ) شيطان ميشنوند؟ اينه تفسير شيطونيشونه , براي جلب بيشتر شيطون پرستا .
يا علي
13 | معاويه حيدري | , چین | ٠١:١٣ - ١٨ مهر ١٣٩٠ |
باسلام _ شما ظاهرا استاد دروغ گويي هستيد_ اين شبه را قزويني در شبكه ولايت مطرح كرد _وبعدا يكي از بينندگان جواب آن را دادند جواب:زيلعلي دراين جا اعتقادات يكي از فرقه هاي شيعه وخوارج رابيان مي كند نه اهل سنت را_راستي آدرسي ندادي ترسيديد لو برويد

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

بهتر است به جاي باور كردن كلام وهابيون ، كمي به كتب خود مراجعه كنيد و اصل آنها را ببينيد :

وقال الْقَاسِمُ بن إبْرَاهِيمَ يَجُوزُ التَّزَوُّجُ بِالتِّسْعِ لِأَنَّ اللَّهَ تَعَالَى أَبَاحَ نِكَاحَ ثِنْتَيْنِ بِقَوْلِهِ مَثْنَى ثُمَّ عَطَفَ عليه ثُلَاثَ وَرُبَاعَ بِالْوَاوِ وَهِيَ لِلْجَمْعِ فَيَكُونُ الْمَجْمُوعُ تِسْعًا وَمِثْلُهُ عن النَّخَعِيّ وَابْنِ أبي لَيْلَى.
تبين الحقائق شرح كنز الدقائق، اسم المؤلف: فخر الدين عثمان بن علي الزيلعي الحنفي. الوفاة: 743 هـ) ج2، ص112، دار النشر: دار الكتب الإسلامي. - القاهرة. - 1313هـ.
وَذَهَبَتْ الظَّاهِرِيَّةُ إلَى أَنَّهُ يَحِلُّ لِلرَّجُلِ أَنْ يَتَزَوَّجَ تِسْعًا وَلَعَلَّ وَجْهَهُ قَوْله تَعَالَى « مَثْنَى وَثُلاثَ وَرُبَاعَ » وَمَجْمُوعُ ذلك لا بِاعْتِبَارِ ما فيه من الْعَدْلِ تِسْعٌ.
نيل الأوطار من أحاديث سيد الأخيار شرح منتقى الأخبار، اسم المؤلف: محمد بن علي بن محمد الشوكاني الوفاة: 1255هـ) ج6، ص289، دار النشر: دار الجيل - بيروت – 1973.
الروضة الندية، اسم المؤلف:، صديق حسن خان الوفاة: 1307 هـ ) ج2، ص190، دار النشر: دار ابن عفان - القاعرة - 1999م، الطبعة: الأولى، تحقيق: علي حسين الحلبي

البته قبلا نيز چنين تهمت‌هايي در اين سايت به ما زده شده بود كه جواب داده شد !

گروه پاسخ به شبهات

14 | ابولفضل شهنازي | , ایران | ٠٧:٥٢ - ٠٣ مهر ١٣٩١ |
مثل اين كه خدا راستگوتر از اين وهابيها آدم نيافريده آقاي معاويه اگر ابن تيميه از گور برخيزد وبگه اشتباه كردم باز شما دست برنميداريد بجاي تهمت زدن ثابت كن ما دروغ ميگويم احمقي
15 | زهرانوروزي | , ایران | ٢٠:٤٣ - ٠٥ تير ١٣٩٢ |
9تاکم نيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
16 | مهدي محلاتي | , آمریکا | ٢٢:٠٧ - ١٨ بهمن ١٣٩٢ |
در واقع اکنون هيچ وهابي يافت نميشود که در آن واحد بيش از چهار همسر داشته باشد و در فقه اهل سنت و وهابيت داشتن بيش از 4 همسر شرعي و دائمي جايز نيست آنان حتي ازدواج موقت را حرام و توهين به شخصيت زن ميدانند . اما در فقه شيعه يک مرد ميتواند به اندازه دلخواه همسر داشته باشد و هيچ محدوديتي ندارد بدين صورت که تعداد 4 زن را بصورت دائمي ميتواند عقد کند و از همسر پنجم به بعد تا بي نهايت ميتواند صيغه کند !!!!! همسران موقت و صيغه اي را نيز ميتواند دهها سال عقد کند . بنابراين اگر شيعه اي را ديديم که بگويد من 20 تا زن دارم نبايد تعجب کنيم زيرا در جواب ميگويد چهارتاي آنها دائمي و 16 تاي آنها را مثلا به مدت 50 سال صيغه نمودم !!!!!!!!
17 | bisetareh | , ایران | ٢٤:٣١ - ١٩ بهمن ١٣٩٢ |
مهدي محلاتي
زن دايم در قرآن 4 تا اومده اين آقا برخلاف قرآن ميگه 9تا
پس اضافي نگو ونرو هر تيتري هست بگو درشيعه است
بده آدم شيعه نما باشه واصلش رو مخفي کنه
اونهم که موقته اسمش موقته
ياعلي
18 | مهدي محلاتي | , آمریکا | ١٣:٣٢ - ٢٢ بهمن ١٣٩٢ |
جناب بي ستاره صيغه کردن زن به مدت دهها سال چه فرقي با ازدواج دائمي داره؟!!!!!!!! اگر هم اين فتوا از اين آدم سر زده فقط يک برداشت شخصيست که به هيچ عنوان مورد پذيرش اهل سنت نيست و نبايد به پاي هيچ گروه يا مذهبي نوشت. اما در مذهب خودمان خيلي با قاطعيت تمام و متفق القول ميگويند که داشتن هر چندتا زن به شرطي که صيغه باشند محدوديتي ندارد هر چند که به مدت دهها سال صيغه باشند!!!!!!!!!!!!!! بنده هم يک شيعه معتدل هستم و سعي ميکنم که هميشه در قضاوت منصف باشم . مثلا من اعتقادي به نص خلافت ندارم ولي با وجوديکه امام علي ع را افضل تر از جناب ابوبکر رضي الله عنه ميدانم خلافت خلفاي راشدين را صحيح ميدانم که با اجماع حاصل شده و چون برايم ثابت شده که امام علي ع بيعت کرد بنده نيز به تبعيت از امامم با ايشان بيعت مينمايم . و در ضمن بر معاويه لعنت ميفرستم.پيشنهاد ميکنم که نهج البلاغه را خوب بخواني و خوب بينديشي. از دست اندرکاران سايت تقاضا مينمايم که اين پيام را به نمايش گذارند.
19 | bisetareh | , ایران | ١١:٢١ - ٢٤ بهمن ١٣٩٢ |
مهدي محلاتي نميخواد توصيه نهج البلاغه برا من بکني توي جستجو سايت نام بيستاره رو بزن ببين چند خطبه حضرت علي درمورد سرزنش خلفا بوده
درضمن حضرت علي هرگز با ابوبکر بيعت نکرد اسنادش در همين سايت هست بعد از 6ماه به زور ابوبکر دستش را روي دست حضرت علي گذاشت
دين شيعه مثل شما اهل سنت نيست معتدل غير معتدل داشته باشد از واجبات شيعه تبري است
هيچ شيعه اي هرگز ابوبکر رضي الله نميگويد (خدا لابد از غصبش راضي باشد)
درمورد ابوبکر هيچ اجماعي نبود گيرم که بود با خلافت عمر چه ميکني ؟
گيرم که که اجماع بود حکم خدا ورسولش مهمتر است يا مردم اجماع براي اهل سنت است نه شيعه باز سني بودن خود را ثابت کردي.
اوبا چه اجماعي خليفه شد؟
چرا شما ميگيد پيامبر براي خود خليفه انتخاب نکرد اونوقت ابوبکر چرا برخلاف پيامبر خليفه انتخاب نمود؟
امام زمان حضرت فاطمه که بود؟
صيغه اسمش صيغه است حلال خداست حالا چه منصف باشي چه نباشي؟چه يک ماه باشد چه هزار سال.
ميدوني شما کي هستي پيشرفته عالم ملکوت که ميومد ميگفت حضرت عمر خودش رو شيعه جا ميزد وميگفت حضرت علي رضي الله بهش گفتيم شيعه حضرت علي ع ميگويد نه رضي الله بعد به دشمنان اهل بيت حضرت نميگويد شما قدري پيشرفت کردي
ولي از فروع شيه نياموخته اي .چه تند رو چه به قول شما معتدل تبري از فروع دين شيعه هست وهرگز شيعه به غاصبين رضي نميگويد
کل کامنتاتون رو خوندم جز حمايت ومدح اهل سنت چيزي نديدم
لااقل مرد باش دو رو نباش هيچ گاه افکاري مثل شما در هيچ جاي تشيع جاي ندارد
ياعلي
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
صفحه اصلی | تماس با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | فروشگاه | طرح پرسش | گنجینه ولایت | نسخه موبایل | آثار و تألیفات | العربیة | اردو | English