2024 April 18 - پنج شنبه 30 فروردين 1403
زنان مي توانند چند همسر داشته باشند!
کد مطلب: ٦٢١٥ تاریخ انتشار: ٢٠ اسفند ١٣٨٧ تعداد بازدید: 99821
فتنه وهابیت » فتاوای شنیعه
زنان مي توانند چند همسر داشته باشند!

«احمد عبدالرحيم سايح» استاد عقيده و فلسفه در دانشگاه الأزهر مصر چند روز پيش طي اظهاراتي جنجال برانگيز گفت: "چند همسري" در اسلام و شريعت اسلامي وجود ندارد و اين كار فقط در مورد زنان مطلقه و بيوه جايز است.

"سايح" در ادامه افزود: مطرح كردن موضوع "تعدد زوجات" يعني داشتن نگاهي پست و بي ارزش به زن. اين موضوع در داستان ها و اسطوره هاي تاريخي وجود داشته اما مسلمانان به مرور زمان آن را وارد دين مبين اسلام كرده اند. از صفات خداوند متعال "عدالت" است از همين رو در صورت درست بودن ادعاي "چند همسري، عدالت خداوند ايجاب مي كند كه زنان نيز مانند مردان چند همسر شوند.

اين استاد دانشگاه الأزهر در ادامه گفت: تمام آياتي كه در مورد "چند همسري" در قرآن كريم آمده، نشان مي دهد كه اين مسأله در اسلام جايز نيست و فقط در مورد زنان بيوه و مطلقه جايز است. براي مثال خداوند مي فرمايد: «وإن خفتم ألا تقسطوا في اليتامي فانكحوا ما طاب لكم من النساء..» (سوره نساء).

"احمد عبدالرحيم سايح" افزود: مي بينيم كه در ابتداي اين آيه "إن" شرطيه آمده و شرط كردن در اينجا به معني عدم جواز به انجام اين كار است.

اما "شيخ علي عبدالباقي" دبيركل مجمع تحقيقات و پژوهش هاي اسلامي در واكنش به اين اظهارات "احمد سايح" گفت: تمام فقها و علماي ديني بدون استثنا بر جايز بودن "تعدد زوجات" توافق دارند و آن را جايز و شرعي مي دانند.

منبع: شيعه آنلاين


Share
41 | آرش سجادي | Belgium - Brussels | ١٢:٠٠ - ٣٠ فروردين ١٣٨٨ |
چرا حديث ذكرشده توسط شيخ صدوق را سانسور كرديد. شيخ صدوق مي فرمايد:پدرم رحمه الله عليه از سعد بن عبدالله،از احمدبن محمد،از علي بن حکم،از ابي الربيع شامي از حضرت ابي عبدالله عليه السلام سوال کرده:گروهي از کردها هستند که نزد ما بوده و به منظور بيع و شراع با ما تماس گرفته و ما هم با ايشان خريد و فروش مي کنيم آيا اين کار را بکنيم يا نه؟حضرت فرمودند: اي ربيع، با ايشان معامله نکن.زيرا اين جماعت گروهي از جن هستند که حق تعالي آشکارشان فرموده است. كتاب علل الشرايع - جلد دوم - صفحه 682 و 683 اين هم تصاوير اسكن شده كتاب: اين هم مشخصات كتاب كه در سال 1380 در ايران چاپ شده است: ISBN :964-8615-24-3 ترجمه و تحقيق: محمد جواد ذهني-قم 1380 از اين سند واضحتر چي مي خواهيد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خلاصه آقاي شيخ صدوق اين را گفته اند اگر ايشان مي دانست كه ابي الربيع شامي مجهول است حديث ايشان را ذكر نمي كرد. اگر هم قبول كنيم مجهول بوده پس از كجا معلوم بقيه احاديث شيخ صدوق صحيح است. با تشكر

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
ظاهرا شما هنوز ابتدايي ترين مطالب تحقيق را نمي دانيد !!! ذكر يك روايت در يك كتاب به معني قبول داشتن آن مطلب توسط نويسنده نيست ، بلكه در بسياري موارد جامعين كتب روايي ، مطالب را تنها به اين عنوان كه در اين مورد چنين روايتي نيز آمده است مطرح مي كردند و در مورد صحت و سقم آن اظهار نظر نمي كردند !
نه تنها ابي الربيع شامي ، بلكه بسياري ديگر از روات علل الشرايع مجهول اند ، و حتي بر فرض كه ادعاي شما صحيح بود ، حتي اگر ابي الربيع شامي رانيز مي شناخت ،‌عمن حدثه را كه نمي شناخت ، پس در هر صورت روايت مجهول است ، و مرحوم شيخ صدوق با علم به جهالت در سند اين روايت را ذكر كرده اند !!!
بهتر است به جاي ذكر اينگونه مطالب ، كمي در مورد بحث رجال تحقيق كنيد !
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
42 | آرش سجادي | Belgium - Brussels | ١٢:٠٠ - ٣١ فروردين ١٣٨٨ |
با سلام خيلي خوب قبول مي كنم كه روايت مجهول است و اين حديث نامعتبر است. ولي سئوال من اين است چرا اين احاديث نامعتبر مبناي فقه شيعه قرار مي گيرند؟ در مورد همين حديث به قول شما مجهول و نامعتبر شما را ارجاع مي دهم به مطلب زير: در كتاب لمعه دمشقيه شهيد اول (که مهمترين کتاب فقه شيعه هست) تر جمه شيرواني و غرويان صفحه 221در آداب خريد و فروش بند 14 «ترک معامله الادنين و المحارفين و الموزفين و الاکراد و اهل الذمه و ذوي الشبهه في المال» ترجمه: «ترک کردن معامله با افراد پست و کساني که در کسب و کارشان برکت نيست {به اصطلاح کم روزي و بد اقبال هستند} و مبتلايان به بيماري{مانند جزام ، کوري و پيسي} و کردها و کفار ذمي و کساني که اموالشان شبهه ناک است{مانند ستمکاران و کساني که حمس و زکات اموال خود را نمي پردازند}» سئوال من چرا كردها را هم رديف كفار ذمي - افراد پست و غيره قرار داده ايد؟ چرا بمانند كفار ذمي معامله با آنان را مكروه مي دانيد؟ دوست بنده دانشجوي حقوق هستند و سر كلاس بعد از اشاره به اين بحث توسط استاد كه يك آخوند حوزوي بوده از ايشان علت را پرسيده. استاد در جواب همين حديث شيخ صدوق را آورده. پس آنچنان هم كه شما مي گوييد اين حديث مجهول و نامعتبر نيست چون يكي از احكام آداب خريد و فروش در فقه شيعه بر مبناي همين حديث استوار شده است وگرنه لطفا براي من روشن سازيد چرا معامله با كردها بد قلمداد شده است؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
1-ظاهرا خبر نداريد كه هم در فقه شيعه و هم در فقه اهل سنت وقتي در مطلبي هيچ روايتي نبود و تنها روايتي ضعيف در آن مورد آمده بود ، عده بسياري مي گويند روايت ضعيف را (اگر مدلول آن امر بود)‌ به استحباب و(اگر مدلول آن نهي بود) به كراهت حمل مي كنيم و به اصطلاح در ادله سنن تسامح مي كنيم ،‌تا شايد اگر به احتمال 1 در هزار ، اين روايت حقيقتي را مطرح مي كرد كه براي ما مخفي بود ، ما اين حقيقت را به صورت كلي از دست نداده باشيم .
البته عده اي هم با اين مطلب مخالف اند ، و اين بحث اصولي است ، اما دليل بر قبول كردن مضمون روايت نمي شود ، و اگر مي خواست به مضمون روايت عمل كند بايد فتوا به حرمت معامله با كرد ها مي داد !
2- ظاهرا شرح خود مرحوم شهيد را در حاشيه (كه از ديگر كتب ايشان نقل شده است)‌نديده ايد كه تصريح به ضعف روايت كرده اند !!!
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
43 | محمود | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٠٣ ارديبهشت ١٣٨٨ |
جزاک الله خير آرش جان. مجبور نيستيد که تو کتابهاتون از اين روايات عجيب غريب و ضعيف بياريد که بهتون بگن خرافاتي

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
جواب ما را نيز مطالعه مي كرديد تا به شما نگويند يك طرفه به قاضي رفته است .
البته اگر نقدي بر جواب ما داريد مي توانيد به صورت علمي مطرح كنيد .
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
44 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ١٢:٠٠ - ٠٥ ارديبهشت ١٣٨٨ |
با سلام
در مورد جواب اقاي ارش ( 31 بتاريخ 19 فروردين )
برادر عزيز اقاي ارش خان اين جمله كه شما از تحرير الوسيله حضرت امام رحمه الله عليه اورديد حدود يك سال پيش بوسيله يكي از دوستان وهابي بمن عرضه شده و دليل اين حرف امام را كه حتي بنظر خودم غير معقول مي امد از من پرسيد . اين موضوع فكر مرا براي مدت طولاني بخود مشغول داشت و با مراجعات زياد به مقالات انترنتي هم جوابي برايش نداشتم , وليكن با شناختي كه از حضرت امام رحمه الله عليه داشتم عدم درك اين موضوع را بمستوي فهم خودم نسبت ميدادم .
تا اينكه جواب انرا براي خودم پيدا كردم , يادم امد كه برادران اهل سنت خصوصا در منطقه بلوچستان ايران و پاكستان بدلايلي اقدام به نكاح دختران كم سن سال ( كمتر از 9 سال ) حتي شيرخواره ميكنند و بنابراين بر اين دختران براي انها حلال شده و احيانا اگر چنين كاري انجام شود از نظر شرعي كار خلافي نيست و حد شرعي ندارد به همين سادكي كه گفتم و اين جواب را فقط اشخاصي عالمي بمثل حضرت امام رحمه الله عليه شجاع بمثل حضرت امام رحمه الله عليه حق گو بمثل حضرت امام رحمه الله عليه مدبر بمثل حضرت امام رحمه الله عليه و وو و و و كه غير خوف از الله سبحان تعالي از چيزي ديگر يا كسي ديگر در اين عالم فاني خوف نداشتند ميتواند صادر شود و انهائي كه اين سخن حضرت امام رحمه الله عليه سوء استفاده ميخواهند بكنند يا جاهل بعلوم اسلامي هستند و يا منافق كه حرف حق را براي پيروان خود وارانه يا با كم كردن بعضي از كلمات بازگو ميكنند .
البته تمامي شبهات شما را با دلائل سني پسند جواب داده شد حتي همين حكم بالا ( يعني اسانيد و مدارك موجوده در كتابهاي علماي انهم طراز اول اهل سنت ) .
اوردن اين شبهات در اين دوران كار ساده اي است چرا كه اوباش منافق و ملحد فرقه جديد التاسيس انگليسي وهابيت ( البته زندگي همفر ملعون فرشته وحي ..... را بخوانيد ) انها را در سايتهاي خودشان گذارده اند و فكر ميكنند فتح الفتوح كرده اند وليكن زهي خيال باطل كه خيلي ها با خواندن اين شبهات و درخواست جواب و در صورتي كه قلبي پاك و خدا دوست داشته باشند و منصف داشته باشند به راه حق نزديكتر ميشوند تا انشاء الله نور 14 عمود منور اسلام را ديده و پا به صراط مستقيم بگذارند .
حال به اين سوال من پاسخ بدهيد . ايا شما حاضريد براي اينكه دوستي از دوستان خود ( كه نامحرم است ) وليكن مومن نماز خوان معتقد به تمامي اصول و فروع دين ( از ديد اهل سنت ) و احكامي كه در تمامي كتابهاي صحاح سته با انجام ان حكمي كه در مورد شير دادن به بزرگسال از شخصيتي صادق و مومن بمانند ام المومنين عايشه را به اجرا بگداريد تا محرم منزل شود .
منتظر جوابتان هستم .

اميدوارم بمانند ان دوست عزيز جناب اقاي عمر كه انس زيادي بهشون گرفته بوديم ما را ترك نكنيد .
برادر عزيز جناب ضيا شجاعت علوي شما را تحسين ميكنم

يا علي
45 | مهران | Iran - Urmia | ١٢:٠٠ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٨٨ |
سلام عليكم جناب محمد حسين باز كه قرآن خدا را تحريف كرديد چرا وبه چه حقي واصلا به اجازه كي؟كجا اومده ولايه علي ابن ابيطالب!!! حصني فمن دخل في!!!! حصني امن من عذابي خداوند فرموده لا اله الا الله حصني فمن دخل حصني امن من عذابي حالا ولايت علي وكلمه في از كجا آمده بايد از شيطان راهنماي روافض پرسيد

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
باز شما هم قرآن خدا را تحريف كرديد ، در كجاي قرآن امده است «لا اله الا الله حصني فمن دخل ....» اين را از كجا وارد قرآن كرديد از همان منبعي كه با او ارتباط داريد بپرسيد !!!
گروه پاسخ به شبهات
46 | محمد حسين | Iran - Karaj | ١٢:٠٠ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٨٨ |
انشاء الله كه ثواب اين عمل خداپسندانه همراه شما دوست عزيز باشد تا زماني كه در بهشت و حوض كوثر از دستان مولايمان علي ع سيراب شويد.
ولايه علي ابن ابيطالب حصني فمن دخل في حصني امن من عذابي
47 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ١٢:٠٠ - ١٠ ارديبهشت ١٣٨٨ |
با سلام براي مهران عزيز اين برادر محقق و برادران ديگر كه بمانند ايشان تا 100 % قانع نشود چيزي را قبول نميكنه يك حديث از رسول خدا (ص) ، به گونه‌هاي متنوعي در منابع دست اول اهل‌سنت ، منعكس شده است و احتياج بتفسير هم ندارد : 1- « عليٌ ولي كل مؤمن بعدي » الكتاب المصنف في الأحاديث والآثار ، اسم المؤلف: أبو بكر عبد الله بن محمد بن أبي شيبة الكوفي الوفاة: 235 ، ج 6 ص 372 ، دار النشر : مكتبة الرشد - الرياض - 1409 ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : كمال يوسف الحوت 2- « هو ولي كل مؤمن من بعدي » مسند أحمد بن حنبل ، اسم المؤلف: أحمد بن حنبل أبو عبدالله الشيباني الوفاة: 241 ، ج 4 ص 437، دار النشر : مؤسسة قرطبة - مصر 3- « انت ولي كل مؤمن بعدي » الطيالسي ، سليمان بن داود أبو داود الفارسي البصري ، مسند أبي داود الطيالسي ، متوفاي 204،ج 1 ص 360 ح 2752، دار النشر : دار المعرفة - بيروت 4- « أنت ولي كل مؤمن بعدي و مؤمنة » أحمد بن حنبل الشيباني ، متوفاي 241هـ ، فضائل الصحابة ج 2 ص 684 ح1168، دار النشر : مؤسسة الرسالة - بيروت - 1403 - 1983 ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : د. وصي الله محمد عباس 5- « أنت وليي في كل مؤمن بعدي » أحمد بن حنبل الشيباني ، ، متوفاي 241هـ ، مسند أحمد بن حنبل ، ج 1ص330 ، دار النشر: مؤسسة قرطبة – مصر 6- « فانه وليكم بعدي » الإصابة في تمييز الصحابة ، اسم المؤلف: أحمد بن علي بن حجر أبو الفضل العسقلاني الشافعي الوفاة: 852 هـ، ج 6ص 623، دار النشر : دار الجيل - بيروت - 1412 - 1992 ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : علي محمد البجاوي 7- « ان علياً وليكم بعدي » البداية والنهاية ، اسم المؤلف: إسماعيل بن عمر بن كثير القرشي أبو الفداء الوفاة: 774 ، ج 7 ص 346، دار النشر : مكتبة المعارف - بيروت 8- « هذا وليكم بعدي » السنن الكبرى ، اسم المؤلف: أحمد بن شعيب أبو عبد الرحمن النسائي الوفاة: 303 هـ ، ج 5 ص 133، دار النشر : دار الكتب العلمية - بيروت - 1411 - 1991 ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : د.عبد الغفار سليمان البنداري , سيد كسروي حسن 10- «أنك ولي المؤمنين من بعدي» تاريخ بغداد ، اسم المؤلف: أحمد بن علي أبو بكر الخطيب البغدادي الوفاة: 463 ، ج 4 ص 338، دار النشر : دار الكتب العلمية - بيروت - 11- «أنت وليي في كل مُؤْمِنٍ بعدي» مسند أحمد بن حنبل ، اسم المؤلف: أحمد بن حنبل أبو عبدالله الشيباني الوفاة: 241 ، ج 1 ص 330، دار النشر : مؤسسة قرطبة - مصر 12- « إنه لا ينبغي أن أذهب إلا وأنت خليفتي في كل مؤمن من بعدي » السنة ، اسم المؤلف: عمرو بن أبي عاصم الضحاك الشيباني الوفاة: 287 ، ج 2 ص 565 ، دار النشر : المكتب الإسلامي - بيروت - 1400 ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : محمد ناصر الدين الألباني 13- « فهو أولى الناس بكم بعدي » المعجم الكبير ، اسم المؤلف: سليمان بن أحمد بن أيوب أبو القاسم الطبراني الوفاة: 360هـ ، ج 22 ص 135، دار النشر : مكتبة الزهراء - الموصل - 1404 - 1983 ، الطبعة : الثانية ، تحقيق : حمدي بن عبدالمجيد السلفي. هر كدام را كه اختيار كردي بگذار كنار ايه شريفه " ما ينطق عن الهواي ان هو الا وحي يوحي " انوقت 99 % مشكلاتتان حل ميشود فقط يك خواهش كوچك از اين برادر عزيز , و برادران ديگر دارم , اول خودتان تحقيق كنيد بعد اگر قانع نشديد سوال خود را طوري بكنيد كه ايجاد شبه نشود و خداي ناكرده شما را با جيره خواران ان ملحد زاده عبد الشيطان لندني كه فقط قصدشان تخريب عقايد شيعه و سني هست و تابعيت محض از منحرفين همفريون است قاطي نكنيم . اين يك حديث هم مهمان من باش : پيامبراکرم(ص) به عمّار فرمود: «يا عمّار! ان رأيت عليّاً قدسلک واديّاً و سلک النّاس وادياً غيره فاسلک مع عليّ ودع النّاس انّه لن بدلک علي ردي و لن يخرجک من الهدي؛ اي عمّار! اگر ديدي علي به راهي مي‏رود، و مردم به راهي غير از او، تو با علي حرکت کن، و مردم (ديگر) را رها کن، زيرا علي (فقط بر حق هدايت مي‏کند و) بر بدي و پستي راهنمايي نمي‏کند و از هدايت خارج نمي‏سازد.» تاريخ بغداد، خطيب بغدادي، ج 4، ص 410، و ابونعيم، حلية الاولياء، ج 1، ص 86 برايتان ارزوي رستگاري ميكنم يا علي
48 | رسول خادمي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢٤ ارديبهشت ١٣٨٨ |
بسم الله الرحمن الرحيم
پيروان خلفاي راشيدين جواب دهند
1- اگر بعد از رحلت پيامبر به انچه که در غدير اتفاق افتاده بود عمل مي شداين همه مشکل در دوران پس از رحلت رسول خدا بروز مي کرد ياخير؟؟
2- اصل ماجرا اختلاف نظر هاي چند فرقه يا چند نفر نيست پيکره اسلام بعد از رسول اکرم صدمه ديدليکن از بين نرفته ونخواهد رفت
3- عرض ارادت وبندگي در پيشگاه ذات احديت توسط ادمهائي مثل من بنده سراپا گناه نياز به واسطه اي دارد همانند زمان حيات پيامبران ، حال شماقضاوت کنيدچه کساني مي توانند واسطه اي باشند بين ما باخدا ، بهتر بگويم شفاعت وتقاضاي بخشش گناهان مارا در نزد خدا کنند ويا به عبارتي
افرادي که در نزد خدا ابرو دارند مثل پيامبراکرم وکساني که مورد تائيدوداراي صلاحيت جانشيني اورا داشته اند- واقعا" شما فکر مي کنيد افرادي مثل
يزيد که زائيده تفکرات سقيفه بوده و خليفه مسلمان بوده صلاحيت دارد که خدا را به آبروي او قسم بدهيم يا امام حسين عليه السلام که جز 5نفري
بود که پيامبر اکرم صلوات الله وسلام عليه وجود اورا در مقابله با قوم نصراني حجت قرار داده بود
4- برادران بزرگوار اي بندگاني که خدا را به وحدانيت قبول داريدومحمد صلي الله عليه وآله را پيغمبر وفرستاده او مي دانيد
تا کي نمي خواهيد بدانيد که ما شيعيان کسي جز خدا را نمي پرستيم وارادتي که به ائمه داريم به اين دليل است که انها به سبب اطاعت خالصانه اي که در پيشگاه خدا داشته وابرويي که در نزد اودارند مي باشد
رهبران شما مارا متهم مي کنند به شرک ايا شما وقتي فرزندي داري که بعلت اينکه اورا دوست داري بعد چند سال که اورا نديده اي مي بيني وگريه مکني وبوسش مي کني به معني عبادت اوست ؟؟
5- ايا بجز اين است که قبر شريف رسول خدا به پاس احترام به حضرت ختمي مرتبت تا کنون از حرمت خاصي برخوردار بوده و کعبه که قبله من وشماست
جز سنگ چيز ديگري است ؟؟؟؟ اما اين فقط در جسم بودن سنگ خلاصه نمي شود
خداوند اين خانه وسنگهايش را نمادي قرار داده واينقدر براي ماانرا مقدس قرار داده که از هر کجاي عالم وقتي مي خواهيم در پيشگاه خدا قرار بگيريم
بايد حتما" به سمت ان قرار بگيريم آيا اين قرار گرفتن ما به سوي اين خانه علتش بجز اين است که خدا اينطور خواسته
6- اي بندگان خدا ما شيعيان هم ائمه خودرا دقيقا با همين منطق چون دوست داريم برايشان احترام قائليم همه مسلمانان پيغمبر خدا را تا ابد وروز قيامت
دوست دارند وبا ديدن قبر شريف آن حضرت زخمهاي دلشان التيام مي يابد اين التيام از سنگ يا هر جسمي که به عنوان قبر شريف تشکيل شده نيست بلکه مربوط به خلق عظيم پيامبر اکرم است که مايه مباهات ما مسلمانان است
شما هم مي توانيد اين احترام را براي عمر ويزيد قائل شويد واگر از روي عشق وعلاقه دستت به قبر يزيد يا عمر يا ابوبکر يا عثمان رسيد نشانه
محبت شما به آنهاست نه پرستش انها بجاي خدا --- حال اگر شما با اينها همانند ما با ائمه نيستيد ما مشرک هستيم؟؟؟؟؟
آري برادر
من وشما اختلافي نداريم بيائيد تا ابد کساني را که به سفارشات صريح رسول خدا عمل نکردند نفرين کنيم
ما تاابد اين افراد را نفرين خواهيم کرد
کسي که سيلي به صورت يگانه دختر رسول خدا زد تا قيام قيامت مورد لعن دوستاران رسول خدا خواهد
کساني که بدعتها در اسلام گذاشتند مورد غضب الهي خواهند بود
نظرتان را در مورد يزيد که ازخاندان اميه بود صراحتا" مطرح کنيد
از بزرگان خود بخواهيد شجره نامه امام حسين ما و خليفه شما يزيد را براي شما بصورت شفاف بگويند
من معتقدم شمارا نگذاشته اند امام حسين را بشناسيد
من معتقدم شما يزيدرا هم نمي شناسيد
اگر اين افراد را بشناسيد مي دانيد چه اتفاقي خواهد افتاد؟؟؟



49 | آدم دانا | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٣١ ارديبهشت ١٣٨٨ |
سلام بر بعضي اهل سنت بي منطق وصد سلام به همه ي با منطق ها از هر طير و طايفه اي در كتب معتبر اهل سنت آمده كه پيامبر فرمودند: ان رب يغضب لغضب فاطمه و يرضي لرضاها در صحيح بخاري كه معتبر ترين كتاب تاريخي است ( البته از نظر سني ها ) آمده است :فاطمه از آن دو (ابوبكر و عمر ) خشمگين بود و از آنها راضي نگشت تا اينكه مرد... خوب برادر عزيز كاملا منطقي... يه سوال دارم آيا كسايي كه خدا ازشون راضي نيست ميتونن خليفه ي مسلمونها باشن ؟
50 | نادر | Iran - Tabriz | ١٢:٠٠ - ٠٦ خرداد ١٣٨٨ |
آفرين به نويسنده حاضرم جون وعمرمو فداش كنم چه خوب زدتودهن مهران
51 | سجاد | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٣ مهر ١٣٨٨ |
نه خوبه خيلي هم خوبه اينا ميبينن مادراشون چند تا شوهر داشتن حالا ميخوان يه فتوايي بدن كه بگن حرام زاده نيستن حيووني مامانشون واسشون قربوني بشه
52 | سيد رضا | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢٥ آذر ١٣٨٨ |
آقاي محمد بن عبد الرحمن
اگر خدا و پيغمبر كسي را لعن كرده باشند چه؟؟؟؟
در جنگي كه در اواخر عمر پيغمبر بود و حضرت اسامه را كه فردي جوان و كم سن بود فر ماند لشكر قرار داد و فرمود:لعنت الله من ترك جيش اسامه...
تمام مورخين سني آورده اند:ابوبكر و عمر و عثمان و...لشكر را ترك كردند
در ثاني وقتي خود خليفه دوم به پيغمبر ناسزا مي گويد(صحيح مسلم).(وقتي لحظات آخر عمر حضرت قلم و دوات طلب كرد خليفه شما با كمال بي شرمي به صاحب وحي خدا گفت :ان الرجل ليحجر( العياذ بالله: پيغمبر هزيان مي گويد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بيشتر مطالهع كنيد ودست از تعصب برداريد
53 | فهيمه م | Iran - Shiraz | ١٢:٠٠ - ٠٩ دي ١٣٨٨ |
در اين جهان خاكي اگر كسي مدافع حقوق ما زنان نبود ,فكر كنم حالا پيدا شد!!!!
54 | وحيد عشقي | United Kingdom - London | ١٢:٠٠ - ٢٣ دي ١٣٨٨ |
ببخشيد يك نكته را فراموش كردم بگم اون آقائي كه فتوا داده به چند همسري خانمها به نظر من اين بر ميگرده به ضمير ناخودآگاه ايشان و دوران كودكي ايشان و خاطراتي كه از مادر گراميشان به ياد مي آورند كه البته نبايد اين مسئله را بيش از اين باز كنند چون خود شان هم بد جور زير سئوال ميروند
55 | وحيد عشقي | United Kingdom - London | ١٢:٠٠ - ٢٣ دي ١٣٨٨ |
با سلام به همه بچه شيعه ها
اين سني ها كه خودشون رو به دين اسلام مچسبونن به چه سند و مدركي اين كار رو انجام ميدن ؟ ما دينمون رو از حضرت محمد (ص) گرفتيم و به دستورات ايشان در حد توان عمل ميكنيم شما چطور ؟ به كدام دستور پيامبر عمل كرديد ؟ جانشيني وصي بر حق ايشان اميرالمومنين علي (ع) را پذيرفتيد ؟ به حديث ثقلين عمل كرديد ؟ يا به ده ها مورد ديگر كه 180 درجه در جهت عكس كلام پيامبر عمل كرديد ؟
پيامبر شما عمر ابن خطاب با آن شجره نامه درخشان است و با دين جديد كه كاملا َ در مقابل دين اسلام و دستورات پيامبر اكرم ميباشد .
بنده به شخصه دست تمامي دوستان را كه به نحوي در اثبات باطل بودن سني مدرك ارائه ميكنند ميبوسم . دست علي به همراهتون يا علي
56 | سعيد حسيني (شاه اسماعيل صفوي) | Japan - Chiyoda | ١٢:٠٠ - ٢٦ دي ١٣٨٨ |
با سلام يادم رفت بپرسم از علماي اهل سنت در واقع براي هر فتواي دليلي موجه لازم است لطف فرموده و بفرمائيد در خانه هاي شما علماي اهل سنت يا بهتره بگم اهل بدعت چه خبر است که به صدور چنين فتاوائي دست ميزنيد؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
57 | سعيد حسيني (شاه اسماعيل صفوي) | Japan - Chiyoda | ١٢:٠٠ - ٢٦ دي ١٣٨٨ |
با سلام برادر گرامي جناب وحيد عشقي که انشاء الله منظور از عشق همان عشق اهل بيت ع است پيامبر اين جماعت کعب الاحبار يهودي و ابوهريره هاست زياد از اين جماعت و بدعتهاشون تعجب نکن فقط براشون دعا کن خدا همه ي ما را هدايت کنه
58 | حميد | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢٧ دي ١٣٨٨ |
خدا ريشه ي هر چي وهابي دشمن اهلبيت مفتي رو بکنه.
59 | ح علي نژاد | Iran - Kāshmar | ١٢:٠٠ - ٠٥ اسفند ١٣٨٨ |
جناب اقاي ارش سجادي باعرض سلام وتبريك بمناسبت دستگيري ريگي ادمكش سالهاي اخير تااينجا كه انشاءالله اسلام جنابعالي بااسلام مايكي و مخالف دستگيري اين جوان بيسوادخونريز ،گرگ صفت ،کفتارگونه ازاسلام وهمه جابيخبرنيست ودراسلاممان مشتركيم واما قبل ازواردشدن به بحث ازباب مزاح عرض كنم نوشته بوديد: از جنابعالي خواهشمندم به سوالات زير من شفاف پاسخ دهيد:دقت کنيد!!! بگوييدبه سوالاتي که درزير اين مطالب نوشته ام انشاءالله که دراسلام پاک شمااين سخنان واردنشده است.
چون خودتان فرموديدمعذرت ميخواهم كه من روك حرف ميزنم من هم معذرت مي خواهم که روك مينويسم امامنطقي ومودبانه برخلاف شماكه به روحانيت و دين بيش ازيك ميلياردمسلمان بي ادبي فرموديد.واما شماظاهرا بالفظ وكلمه صيغه حساسيت داريد برادرازجهت اطلاع به صيغه ازدواج موقت ،متعه والفاظ واصطلاحات ديگري هم ميگويند. اماابتدامن ازشما مي پرسم ،شمابفرماييد چه وجه تشابهي بين ازدواج موقت وزنا مي بينيد؟بله بااندک مطالعه خواهيدديدکه دههافرق دارد.
واماسوال شماماننداين است که بپرسيم چه فرقي بين جراح وچاقوکش وجوددارد.اين هم سه عامل انهم سه عامل تيغ ،تيغ بدست ،وادم مجروح امااين کجاوان کجا؟؟؟؟


سخنان شماچندين اشكال دارد اولا درازدواج چه دائم چه موقت شرائطي وجودداردازجمله جزومحارم نباشدمشرك نباشدشوهرنداشته باشدو......... اگرتنهابه رساله عمليه رجوع كنيدمتوجه خواهيدشد (ودرقران هم اياتي براي شرايط ازدواج وجوددارد اما چون گفتيد اسلام من وظاهرا اسلام مسلما نان راقبول نداريد من هم شرائطش رادراسلام عامه مسلمانان برايتان عرض مي كنم) وامااگرازدواج دائم بدتان نمي ايد وگريزان نيستيد ازدواج دائم باموقت تنهادرارث ونفقه ومدت ، فرق داردپس مشخص شدكه ازدواج موقت بادائم تنها سه فرق اساسي دارد واما زناباازدواج چه دائم چه موقت فرق دارد. ميان اسلام من تااسلام شناجناب ارش تفاوت اززمين تااسمان است بقول استاددرميان پيامبران چه شدکه فقط جرجيس راپيداکرديد؟ووجه تشابهتان راچهارچيزدانستيدکارشمامانندپالان دوزي است که درجلسه خياط هاشرکت کردعلتش راپرسيدندگفت اخرمن هم اهل بخيه هستم!!!!بعدازدههاوجه افتراق تشابهشان فقط اينستکه دراين هم دو نفريعني زن ومردودرانهم دونفروجوددارندالبته خواهيم گفت که همين وجه تشابه هم کامل نيست چون هميشه دوطرف ممکن است عامل نباشندوگاهي اوقات بازور وستم بصوريکطرفه باشد.
پس درصيغه شرط زيادوجوددارد.تازه اگربگوييم سه ياچهار فرق بينشان بيشترنيست كه دههافرق وجوددارد همين اندازه هم کافيه ايا ميدانيدكه درخط تلفن هم فقط يك شماره راكه اشتباه بگيريدسرازكجادرمياوريد گرچه دربقيه شماره هاباهم فرقي نباشد؟
تازه چه كسي گفته ياكدام عقلي ميگويدزناداراي شرايطي است نگوييدچهار شرط! كه اشتباه وبدون مطالعه واردبحث شديددرزناشرطي نمي خواهد اولا ممكن است مردي به ستم بازني زنا كندكه رضايت دران شرط نشده باشد مثل خالدبن وليد ثانيا ازكجامعلوم كه درزنا مبلغي دركارباشدشايدبدون مبلغ قبلي ثالثا درزنا زمان مشخص نشده دونفرمانندحيوانات انهم بعضي ازحيوانات ازهم كام ميگيرندودههاشرط ديگري كه درازدواج چه دائم چه موقت وجوددارداما دراين عمل غيرانساني مخالف تمام اديان الهي اين شرائط وجودندارد. بحث فرزندهم بماند...
وتازه من نميدانم دين شما واقعا اسلام است يادين ديگري درهردين آسماني پيروان ان دين زناراحرام ميدانندوفرزندي که بدنيابيايددراسلام زنازاده.
واما كسي كه دنبال زنابرود مقيدبه اين شرائط ازدواج چه دائم چه موقت نيست زبانم لال اگركسي قائل باشد كه دين اسلام بدرد1400سال پيش ميخوردبايداين شرط راكناربگذارد وبرايش مهم نيست وچيزي مانعش نميشود. چون عقيده اش خراب هست هرجاكه به نفعش بودفشارجنسي براوغلبه كرد واسلامش هواي نفسش بو د چه اشكالي داره كه باخواهرش يامادرش يا خواهرزاده يابرادرزاده والي اخر روابط نامشروع داشته باشد؟بقول خودتان موقعيكه دوطرف راضي باشند. شمادرنوشته هاي قبلي تان گفتيد: چرا اسلام شهوت را براي مردان مي پسندد ولي براي زنها نهي مي كند. مگر هر دو انسان نيستند.نه آقا اين چيزها در اسلام من جايي ندارد. اسلام من پاكتر از اين حرف هاست كه يك عده آخوند چه شيعه چه سني آن را با اين حرفها ناپاك كنند. همين آخوندهايي مثل ح؟؟؟؟ هستند كه چنين اسلامي را براي ما آورده اند. نه آقا اسلام من با اسلام شما فرق مي كند توجه: علماازكتاب خداوندميگويند: ازدواج باچنددسته حرام است(حرم عليكم امهاتكم وبناتكم واخواتكم ......)اياواقعا محرم نامحرم براي شما درازدواج فرقي نميكند ؟ وهمينكه دوطرف راضي باشندكفايت ميكند؟ ، اگرفرقي نميكندواقعابراي شمامتاسفم!!!!!!!!!! يعني اگرشما مسلمان هم نباشيد بازهم به اين ايه عمل كنيدكه بنفع شمااست .بازهم من عذرمي خواهم . اين تفكرات برگرفته ازنوشته هاي خودشماست. بقول خودتان بيينندگان قضاوت كنند .وامااينكه نوشتيد: در عمل زنا نيز همين رضايت وجود دارد فقط با اين تفاوت كه دقيقا همان لغات بيان نمي شوند. من ازجنابعالي سوال ميكنم اولا درهرملت ومذهبي كه شماتحقيق كنيددرازدواج براي اينكه دردينشان به هم حلال بشوندالفاظي به هرزبان شبيه همين جملات گفته ميشود ،شمابه كارشناسان ديني خودتان رجوع كنيد (هرديني كه داريد)وامااگرفرقي بين زنا وازدواج وجودنداشته باشدوكسي به خواستگاري خواهريايكي ازمحارمتان بيايدشما حاضريدبدون همين الفاظ دست محرمتان رادردست اوبگذاريد وانهارابه امان خدارهاكنيد؟واما باخواندن اين جملات چطور؟ يانه شماقائليدكه محارمتان اصلا ازدواج نكنندكه اين هم يك نوعي خودپسندي است كه حتمادروجودشما نيست. واماشرط ديگري كه درازدواج چه دائم وچه موقت وجودداردكه هركودك ابتدايي نيز ميدانداينست كه زن شوهرنداشته باشد اين شرط ايادرزناهم رعايت ميشودمعذرت ميخواهم چون خودتان ازكلمه روك استفاده كرده بوديدمن هم روك اما منطقي ومودبانه ميگويم اياشماحاضريد مادرتان يا خواهرتان يايكي ازمحارم كه ازدواج كرده انددوباره باوجودشوهرسابق باكسي ديگرازدواج ياارتباط داشته باشنديااگرپدرتان يادامادتان ياخودتان درسفربوديداين بانوان بدون طلاق قبلي وازدواج باكسي رابطه داشته باشندحتما نه امادرزنابراي شخص بي بتدبار مهم نيست هرلحظه وهرروزممکنه باکسي .پس اين الفاظ بعدازذكرشان احكامي برانها مترتب ميشود.كه درزتا اين طورنيست وزن ومرددرازدواچ هردونوع ان متعهدميشوندکه وفاداربمانند.
واماراجع به سوالتان ازبرادرضياءكه پرسيديد:
- آيا شما حاضر هستيد خواهرتان به مدت يك ساعت و در ازاي يك مبلغ مشخصي با يك مردي صيغه كند؟
من ازشماسوال ميكنم چطورشماحاضريدخواهرتان به مدت 50يا60سال بامبلغ معيني صيغه دائم كسي بشود ؟ايا اباء وسرباززدن شماازاين (ازدواج موقت ) بخاطرمدت كم انست؟؟؟؟؟؟ يانه ميخواهيدبگوئيد اتفاقي كه دراين مدت كم مي افتددرپنجاه ياشصت سال نمي افتدكه شما ازاين ازدواج موقت متنفريد؟ يا تنهابخاطراينكه اين اسمش صيغه است راضي به اين كار نشويدوبقول خداوندنومن ببعض ونکفرببعض شويدياكلا باازدواج محارمتان مخالفيد ؟ ؟واما راجع به اين مطلبتان كه : آيا شما حاضر هستيد با يك دختري كه قبلا مثلا براي دو بار و هر بار به مدت يك ساعت صيغه دو مرد ديگر شده است ازدواج دايم كنيد؟جناب ارش من ازشماسوال ميکنم :ايا ازدواج باهردختري اجباري است؟ اياميدانيدكه مردقبل ازازدواج بادخترميتواندشرطهايي بگذارد؟که اگران شرط رانداشت ..........وبعدازازدواج موقت هم زن بايد عده نگه داردبنابراين اين طورهم كه شمافكرميكنيد نيست؟لطفااحکام اسلامي رامطالعه بفرمائيد.

واماراجع به سوالتان ازاقاي ضياء من اول ازشما سوال ميكنم هيچ شكي نيست كه شهوت درماانسانهاي كره خاكي وجوددارديعني كافيست ماغذابخوريم وزنده باشيم وبدنمان سالم باشد تاشهوت بوجودبيايد حالااگرخداي ناخواسته يكي ازمحارم شما به دلايلي شوهرش راازدست داد نه فرشته هست كه بگوييداحتياج به شوهرندارد ونه هم ميتوانيدبگوييدچون خواهرياازمحارم من هست وادم غيرتي هستم پس اين احتياج به شوهرندارديااصلانبايدشهوت داشته باشداين خلاف منطق ادم عاقل هست چون بدست خودش نيست ،واما اگردكترتشخيص دادكه واقعا اين شخص احتياج به شوهرداردودرصورت شوهرنكردن ممكن است به مرض بزرگي مبتلابشودوياجانش راازدست بدهدوناچاراست كه شوهركندولي شوهردائم هم وجودندارد يانه اصلا سالم است اما ممکن نيست ياخواستگاربرايش نمي ايدخوب شمابراي محرمتان كدام راه راانتخاب ميكنيدازدواج موقت رايانعوذبالله زنارا؟؟؟؟؟؟؟عذرخواهم سخن به درازاکشيدموفق باشيد
60 | momen abdullah | Malaysia - Kuala Lumpur | ١٢:٠٠ - ١١ اسفند ١٣٨٨ |
سالي خانم الان تو تلـآويو هوا چطور است؟
تو حيفا دنبال کار مي‌گشتي کار گيرت اومد؟
61 | سالي | Iran - Bābolsar | ١٢:٠٠ - ١١ اسفند ١٣٨٨ |
من هم همين سوال خيلي وقته كه رو اعصابم راه رفته.كه چرايك مردميتونه چندتازن بگيره ام يك زن فقط بايديك شوهرداشته باشه؟اگه حقوق زن ومرد مساويه,چرادراين مورد مرد خودسو برتر ميدونه وچندتازن ميگيره؟نظرات بالا فقط گفته هاي متعصبانه بوده.مثلا"بكي ازنظرات اين بوده كه اون استد مادرشو بختطر بياره.اين مسيله درست مثل اينه كه يه چيزجديد واردبشه.واين چيزجديدتاجابيفته خيلي وقت ميبره.ولي وقتي جاافتاد ديگه كسي بهش بدنگاه نميكنه.البته حتي اگه اين قانون هم نباشه خانمها دقيقا"مثل آقايوني كه بدون اجازه مجددا"ازدواج ميكنن,باافرادديگه ارتباط برقرار ميكنن.چون ازدواج يه نوع سكس شرعيه,كه توجو الانازدواج باسكس فرق چندني نداره.ولي ازنظربعضياازدواج فقط قيد مياره وادمابراي اينكه ازاين قيدفرار كنن,باهم زندگي ميكنن بدون تاينكه ازدواج كنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
62 | جواب به شماره 47 | United Arab Emirates - Dubai | ١٥:٣٩ - ١٧ تير ١٣٨٩ |
احمق به مادر خود توهين ميكني؟يعني قبول نداري كه خداوند زنان پيامبر را مادر مومنان قرار داده لابد مومن نيستي و مشركي,هرچند شك ندارم كه مشركي,بعدش هم اون كه گفتي دختر شيرخواره از فتواهاي امامتون خميني هست كه فرموده انداگر در خانه اي رفت و امد داريد و دختر شيرخواره نامحرمي در ان خانه هست بايد دختر شيرخواره را صيغه كرد تا امدورفت در ان خانه بر تو حلال باشد,و در توضيح فرمايش نموده اند:اگر دخول و انزال صورت نگيرد ميتوان در ميان پاي ان كودك نهاد,اقاي قزويني نپرس منبع اين ادعا كجاست كه خودت بهتر از هر كسي ميداني,توضيح المسائل/باب متعه ونكاح موقت,شرم بر شما باد شرم

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

آيا به نظر شما نقل فتاواي علماي اهل سنت حماقت است ؟! يا فتاواي آنان را احمقانه مي دانيد ؟!

در مورد آنچه در مورد دختر شيرخواره به شما گفته اند ، بهتر است خود به رساله توضيح المسائل امام خميني رحمه الله مراجعه کنيد ، تا متوجه شويد که به شما دروغ گفته اند ! آنچه هست ، يک بحث فرضي و صرف بحث علمي در کتاب تحرير الوسيله است و نه بحث عملي ! که پاسخ آن نيز در همين مقاله در بخش نظرات در نظري به نام آرش سجادي آمده است

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

63 | حبيب | Iran - Tehran | ١٠:٤٢ - ٢٩ شهریور ١٣٨٩ |
سلام خوب الحمدلله مشكل زن ساركوزي كه حوصلش از تك همسري سر رفته هم حل شد. حالا ديگه مي‌تونه با خيال راحت وهابي بشه و چند تا شوهر خوش تيپ وهابي براي خودش دست و پا كنه و از شر اين نيكلاس كوتوله راحت شه!
64 | علي اصغر طالبي | Iran - Qom | ٢١:٥٩ - ٠١ مهر ١٣٨٩ |
بازم اين سني‌ها از جواب طفره رفتند- ما هر چي گفتيم آخرش اين بوده كه يه مرد با چند تا زنه باشه- ولي شما احمق‌هاي بي‌غيرت مي‌گوييد يه زن با چند تا مرد هم‌زمان، در حالي كه هنوز با اولي رابطه داره با بعدي هم رابطه داشته باشه بدون عده. خوبه شما براي زن‌هاتون برين خواستگاري.
65 | morality | Iran - Tehran | ٠١:٣٥ - ١٣ مهر ١٣٨٩ |
به نظرتون tolerance در اسلام قابل تعريفه؟
اين کامنت ها هم به عنوان يه نمونه قابل تامله.
66 | momen abdullah | Malaysia - Klang | ٢١:٥٨ - ١٣ مهر ١٣٨٩ |
جناب morality لطفا به بنده يک و فقط يک نمونه سيستم بشري در طول تاريخ 2000 سال گذشته نشان دهيد که سرباز فراري از جنگ را از زندگي و هستي و اموال ساقط نکنند. از زمان حضرت داود (عليه السلام) فقط 4 حاکم بوده‌اند که چنين کردند: حضرت محمد مصطفي (صلي الله عليه و آله) حضرت اميرالمومنين علي ابن ابيطالب (عليهما السلام) حضرت امام حسن (عليه السلام) حضرت امام حسين (عليه السلام) ***************** لطفا جز حکومت حضرت محمد مصطفي (صلي الله عليه و آله) و حضرت اميرالمومنين علي ابن ابيطالب (عليهما السلام) يک حکومت به بنده معرفي کنيد که ماليات در آن به زور شمشير و ترس از زندان نباشد. ***************** لطفا به بنده يک کشور نشان دهيد که تنها شرط اقامت و بيع و ازدواج در بلاد آن گفتن دو جمله (شهادتين) است ولو آنکه شما از گرينلند و يا اعماق آمازون آمده باشيد. ***************** من پيرو مذهبي هستم که در آن جنگيدن به اختيار است و ماليات با اراده خودم. مذهبي که در آن از تجار سرگردنه اخاذي نمي‌کنند و اقامت و کسب و کار در هر شهري که گوينده لا اله الا الله باشد آزاد است. مي‌شود بفرماييد چرا جز آقا رسول الله (صلي الله عليه و آله) و حضرت اميرالمومنين علي (عليه السلام) احدي بنده را Tolerate نمي‌کند؟ مگر اندکي Tolerance چه اشکالي دارد؟ تا کي شما مردمان را وادار به سجده به اصنام Draft و Customs Duty و Visa و ... مي‌کنيد؟ اين اصنام جديد و مسخره ماليات بر مبادلات مالي بين المللي چيست که به تازگي علم کرده‌ايد؟ چرا هفته گذشته 9 هزار جلد کتاب Operation Black Heart را به دستور پنتاگون سوزانديد؟ چرا ارنست زاندل را فقط به جرم ابراز عقيده اش در مورد افسانه هولوکاست زنداني کرده‌ايد؟ آيا اندکي Tolerance داشتن چنين سخت است؟ يا علي
67 | ميلاد ميلاني | Iran - Ahvaz | ١٢:٢٨ - ١٩ مهر ١٣٨٩ |
اين سايت بسيار جالب است وهمه ميتواند چيزي را كه ميخواهند اينجا پيدا كند
68 | حسين | Iran - Tehran | ١٠:١١ - ٢٥ آبان ١٣٨٩ |
سلام
من اتفاقي به سايت شما برخورد کردم اما وقتي بحث هايي که شده بود و يه مقدارشو خوندم واقعا خوشحال شدم که ديدم يه سري بچه شيعه مخلص هم اينجا نشستن و دارن از ولايت امير المومنين ع دفاع مي کنند
خدا به همتون خير بده
درود برپيامبر اعظم ص و خاندان پاکش ع
ولعنت بر قاتلين امت او
يا علي مدد
69 | همايون | Iran - Ahvaz | ٢٠:٤٦ - ٠٣ آذر ١٣٨٩ |
چه دعواي جالبي بود واقعا حالشو بردم اما خداوندا به يادم بنداز كه يادت در يادم به يادگار بماند به ويژه وقت اظهار نظر
70 | عبدالله | Iran - Tehran | ١٤:٣٠ - ٠٤ آذر ١٣٨٩ |
أوّلاً: آيه شريفهء "وَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُواْ فِي الْيَتَامَى فَانكِحُواْ مَا طَابَ لَكُم مِّنَ النِّسَاء مَثْنَى وَثُلاَثَ وَرُبَاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُواْ فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ ذَلِكَ أَدْنَى أَلاَّ تَعُولُواْ(النساء3) متضمّن 2 قضيهء شرطيّهء منطقيّ/رياضي است كه بزبانِ فارسي "اگر ... آنگاه" و بزبانِ قرآن "آ ثمّ ب" و بزبان رياضي "ب→آ" مينامند؛ و چنانكه مستحضريد، جزايِ شرط در قضاياي شرطيّه، نتيجتاً لامحاله=إلزامي است؛ مثلاً وقتي ميگوئيم: "اگر باران ببارد آنگاه زمين خيس ميشود" يعني "اگر باريد زمين بايد خيس شود" يعني "باريدنِ باران همانا و خيس شدن زمين همان" يعني "زمين نميتواند پس از باريدنِ باران، خيس نشود" راجع به قضيّهء اولي(وَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُواْ فِي الْيَتَامَى فَانكِحُواْ مَا طَابَ لَكُم مِّنَ النِّسَاء مَثْنَى وَثُلاَثَ وَرُبَاعَ): أمر "فانكحوا=نكاح كنيد" جزاي "إن خفتم=اگر ترسيديد" بوده و معنايش اينستكه "اگر ترسيديد كه بين يتيمها[ئي كه سرپرستيشان را بعهده ميگيريد] قسط نورزيد، پس بايد با زنان آزاده[مادرانِ يتامي] نكاح كنيد، تا 4تا"(يعني كبريت با چوبهايش) نه چنانكه "سايح" بغلط گفته: "ميتوانيد يا جايز است ..." أمّا راجع به قضيّهء ثانيه(فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُواْ فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ): نهيِ "فواحدة أو ما ملكت أيمانكم ذلك أدني ألاّ تعولوا" تخصيصي است بر أمر قبلي، يعني "گرچه درصورتِ خوف از عدم رعايتِ قسط بين يتيمها بايستي[براي حفظِ أصل موضوع كه همان رعايتِ قسط است] زن بگيريد لكن اگر [ازاينطرف] ترسيديد كه نتوانيد عدالت را رعايت كنيد، پس بايد به 1زنِ آزاده يا آنچه از كنيزان كه بتوانيد بملكيّت درآوريد، إكتفا نموده و اين أمر بصلاح شما نزديكترست، تا به رنج عيالواري نيفتيد"(زير بارَش نمانيد)؛ چون خداي متعال تكليفِ ما لايطاق نميكند، چون عقلاني نيست، چون نشدني است. لذا آنچه كه سايح گفته(صرفِ جواز آنهم إسنثنائاً) غلطش واضح است. ثانياً: همهء اين بحثها چه ربطي به إدّعاي سخيفِ چندشوهري دارد؟! حتي از نظرگاهِ مشكّكين جديد(كه إختلافِ قرائت را بغلط، توجيهگر برداشتهاي عوامانه شان -كه هدفي جز ترديدپراكني ندارد- كرده اند) هم اگر به مسئله بنگريم، باز دخلي به بحثِ سخيفِ چندشوهري ندارد. ثالثاً: خداي متعال حتي در مورد كنيزها و زنانِ أهل كتابيّه(آزادزنانِ يهود و نصارا) و حتي در شرايطِ إضطرار هم(آيتين النساء25 و المائدة5) 3شرطِ "مُحْصَنَاتٍ غَيْرَ مُسَافِحَاتٍ وَلاَ مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ" گذاشته است؛ يعني 1درحصن(منزلِ) شوهر بمانند 2هرزه گرد نباشند 3دوستِ مرد، نداشته باشند. رابعاً: فرضنا در بلادِ خارجه چنين چيزي باشد، آيا اين بيماري شامل چندنفر يا حدّإكثر چند% مردم آنجاست؟ آيا الگوي مسلمين همان نفر قليل است؟ آيا چنين شخص بيديني خيال ميكند اگر نجاستخواري آزاد شود، مردم همگي به نجاستخواري هجوم مي برند؟ مردك، از فطرتِ پاكِ بشري بيخبر و به نوع بشر إهانت كرده است. خامساً: ربّ العالمين و مالكِ يوم الدّين، قوانين حكومتش را در قرآن المجيد بيان فرموده و هركس إطاعت نكرد، خودش در جهنّم ميسوزد؛ گر جملهء كائنات كافر گردند بر دامن كبرياش ننشيند گرد
71 | شيعه علوي | Iran - Tehran | ١٦:٥٧ - ١١ آذر ١٣٨٩ |
جواب شما ابلهان را مولايمان اميرالمومنين داده است
72 | پري | Finland - Helsinki | ١٢:١٩ - ٢٣ دي ١٣٨٩ |
چه فثوي باحالي!! بدم نيستا؟؟!!خوشم اومد! يه جورايي عادلانست!
73 | سلام | Iran - Ardabil | ٢٣:٣٠ - ٢٥ بهمن ١٣٨٩ |
من از خوندن اي فتوي اصلا متعجب نشدم
چون قبلا يه چيزايي در مورد ثاني لعين از كتاب جناب سليم بن قيس هلالي رحمه الله خونده بودم
توي برخي از مكاتب كثيف و من درآوردي بشري اين چيزا طبيعيه
74 | يهودي متدين | United States - Youngtown | ١٢:٣٠ - ١٩ اسفند ١٣٨٩ |
حال مي كنم كه شما مسلمان هاي نادان و البته بسيار متعصب را به جان هم انداخته ايم و در آينده اي نزديك انتقاممان را گرفته و سرزمين هايتان را تصاحب كرده و شما را به بهشت موعود تان مي فرستيم!
75 | momen abdullah | Iran - Tehran | ٠٢:٠٧ - ٢٢ اسفند ١٣٨٩ |
جناب يهودي متدين
احتياجي نيست خودت را يهودي جا بزني. پيروان عمر و استادش کعب الاحبار ذاتا و اصلاتا يهودي هستند.
يا علي
76 | مجيد م علي | Iran - Tehran | ٢٢:٥٧ - ٢٢ اسفند ١٣٨٩ |
با سلام
جناب يهودي ؟؟؟؟؟ ( مگر يهودي متچين هم داريم ؟؟؟؟؟؟) , توي توهم حال كردنت زياد غرق نشو ؟؟؟ بزودي بايد به كمك بابا صهيونت بري ورشون بداري بريد قطب شمال تازه اگر خرسهاي قطبي هم اعتراض نكنند .

لبيك يا علي
77 | حميد دانا | Iran - Tehran | ٠٦:٣٦ - ١١ فروردين ١٣٩٠ |
بنظر من هر جا خرافات بر عقل پيروز بشه شيطان همانجا بساطش رو پهن ميكنه قابل توجه خود فريبان عالم موفق باشند حقيقت جويان جهان
78 | افشين خ ع | Iran - Markaz | ١٥:٥٦ - ٠٩ خرداد ١٣٩٠ |
براي همه شما يهودي متاسفم كاش كمي مطالعه و تحقيق مي كرديد بعد مي فهميديد همه اينها مزخرفند
79 | ايليا | Iran - Urmia | ١٧:١٨ - ١٢ خرداد ١٣٩٠ |
در مورد زنها چرا نبايد چند شوهر داشته باشند؟رحم يك زن را يك پارچ تصور كنيد،بعد چند نفر بياند و يكي يه ليوان توش آب بريزن،بعد اگه بخوان آب خودشون رو بردارند ،بايد چه خاكي سرشون بريزند؟اين آبها كه قاطي شده،اين فرزندي كه به دنيا مياد بگه من بابام كيه؟حالا چون علم پزشكي شديدآ پيشرفت كرده،ما بياييم عزت زن رو پامال كنيم؟ اي علي اي مولاي من بخدا هر روز آرزوي مرگ ميكنم تا بيام و چهره نوراني پيامبر و شما واهل بيت را زيارت كنم،مرا به آرزويم برسانيد
80 | يه كرد | Iran - Tehran | ٠٥:٣٢ - ٢٠ خرداد ١٣٩٠ |
آشغالاي کردستيز بي شرف . حديثي که نفر اول ذکر کرده رو پاک کنين . شرف يه کرد سني به همه شيعه و وهابي مي چربه

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

ما نيز گفته ايم که اين روايت را معتبر نمي دانيم .

گروه پاسخ به شبهات

  بعدی [1] [2] [3]   قبلی
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها