2024 April 20 - شنبه 01 ارديبهشت 1403
فتواهاي عجيب وهابيت درباره ديدن مسابقات فوتبال
کد مطلب: ٦١٩٦ تاریخ انتشار: ٠٢ تير ١٣٨٩ تعداد بازدید: 22093
فتنه وهابیت » فتاوای شنیعه
فتواهاي عجيب وهابيت درباره ديدن مسابقات فوتبال

مفتيان سرشناس وهابي در مورد مشاهده مسابقات فوتبال توسط زنان، نظرات و فتواهايي نسبتا تعجب برانگيزي دارند. در اينجا برخي از اين نظرات را بيان مي كنيم:

آيا مشاهده مسابقات فوتبال جايز؟

مسابقات فوتبالي كه از تلويزون پخش مي شود، شامل چند مشكل دارد: از جمله اينكه بيشتر آنها - اگر نگوييم همه اش - اينگونه است كه همه آنها نوعي قمار و شرط بندي هستند؛ همچنين به سبب كشف عورت و اختلاط مردان با زنان و گوش دادن به آلات موسيقي كه همه اينها باعث تلف شدن وقت بدون بهره مفيد است و باعث مي شود كه انسان عاقل از آنچه كه براي دين و دنيايش مفيد است باز ماند، به همين سبب زن و مرد مسلمان شايسته نيست كه خود را با مشاهده مسابقات فوتبال مشغول بدارد، او بايد خود را با آنچه كه براي دنيا و آخرتش فايده داشته باشد، سرگرم سازد.

فتاواي كميته دائمي (17/239)


حكم ديدن مسابقات ورزشي مثل مسابقات جام جهاني و غيره چست؟

مسابقات فوتبال بر اساس پول و ديگر جوايز كه قمار مي باشد حرام است، زيرا گرفتن عوض جايز نيست، مگر در آنچه كه شرع اجازه داده و آن شامل مسابقات اسب سواري و شترسواري و تيراندازي مي شود؛ بر همين اساس، حضور در اين مسابقات و نيز مشاهده آنها حرام است و همين طور براي كسي كه بداند اين مسابقات بر اساس عوض گرفتن است، زيرا اين حضور او به معني اقرار و پذيرش آن است. اما اگر مسابقه بدون گرفتن عوض باشد و مانع واجبات خداوند مانند نماز و غيره نشود و مانعي مانند كشف عورت يا اختلاط زنان با مردان يا وجود آلات لهو و لعب در آن وجود نداشته باشد، در اين صورت مشاهده آن اشكالي ندارد.

فتاواي كميته دائمي (15/238)


حكم مشاهده مسابقات توسط زن به قصد سرگرمي و تشويق چيست؟

مشاهده مسابقات جايز نيست، زيرا بازيكنان مردند و غالباً لباسي كه بدن آنان را بپوشاند، ندارند و برهنه هستند و قسمتي از باسن آشكار است و عورت از پشت لباس نمايان است و اين براي زنان اغوا و فتنه انگيري است و اگر كسي قصد سرگرمي داشته باشد، مي تواند با ذكر خدا و قرآن و كتب حديث و فقه و احكام سرگرم شود.

شيخ ابن جبرين


مسابقات فوتبال كه در تلويزيون پخش مي شود، چه حكمي دارد؟

به نظر من حكم مشاهده بازي هايي كه در تلويزيون و غيره پخش مي شود، اين است كه ديدن اين مسابقات آنها وقت انسان را تلف مي كند و انسان عاقل زيرك به هيچ وجه وقت خود را با اين چيزها كه هيچ فايده اي برايش ندارد، تلف نمي كند. اين ها اگر يك شرّ نداشته باشند، دچار شرّ ديگري هستند، به طوري كه مثلاً در دل ببننده احساس تعظيم نسبت به شخصيت بازيكن كه كافر است، به وجود مي آورند، كه اين بي شك حرام است، زيرا ابداً براي ما جايز نيست كه كفّار را تعظيم كنيم، هر قدر كه پيشرفت داشته باشند، و همچنين در اين مسابقه ها ران جوانان آشكار است و اين باعث فتنه گري است، پس به نظر من ارجح آن است كه براي جوانان جايز نباشد كه به هنگام بازي با توپ باسن هاي خود را آشكار سازند به سبب آنكه اين كار فتنه گري است، حتّي اگر گفته شود، باسن عورت نيست، باز هم ابداً خوب نيست كه جواني باسن خود را نمايان سازد، امّا اگر گفته شود كه باسن عورت است، چنانكه همين در مذهب امام احمد حنبل مشهور است، امر واضح است: كه در هر حال جايز نيست و نصيحتي كه من به برادرانمان مي كنم اين است كه اوقات خود را قدر بدانند؛ زيرا وقت ارزشمندتر از مال است.

شيخ ابن عثيمين


Share
1 | حسين اسيري | Kuwait - Kuwait City | ٢٢:٠٤ - ٠٢ تير ١٣٨٩ |
دست شما درد نكند .. ولي خواهش ميكنيم لينك هاي اين فتواها وعكس محتواي فتواها رو هم بذاريد .. واكر عكسهاي اين وهابي هارو داريد بكذاريد از قيافه مباركشان !!!! لذت ببريم ..
2 | علي رضا | Iran - Rasht | ٢١:٥٦ - ٠٥ تير ١٣٨٩ |
فوتبالي كه رايج شده مزخرف ترين سرگرمي است. اين طور نيست؟؟!!!
3 | م ميانجي | Iran - Tehran | ١٥:٢٥ - ٠٦ تير ١٣٨٩ |
براي سرگرمي مردم واوقات فراغت ، وکمي خنداندن مردم از عکس اين مفتي هاي ملعون را در سايت بگذاريد .البته فکر ميکنم هرکس قيافه شان راببينند يک هفته از نون خوردن ميفتند
4 | علي | Iran - Mashhad | ٠٨:٣٠ - ١٢ تير ١٣٨٩ |
البته بايد در نظر گرفت كه در ايران سانسور مي شود وخدا مي داند كه چه صحنه هايي را بدون سانسور ديگر كشورها مشاهده ميكنند.
اما در مورد متن فتواي اول بايد بگويم مثل اينكه نوعي فتواي ارشادي است يعني مفتي گفته از آنجايي كه چنين مباحثي موجود است سزاوار است كه نبينيد.

حب علي بن ابي طالب فرض علي الشاهد و الغائبي
يا علي
5 | مسلمه كردستاني | Iran - Tehran | ١٤:٤٠ - ١٣ تير ١٣٨٩ |
فتواهاي عجيب شيعه صفوي درباره فاحشه شرعي يا همان صيغه خودتان
6 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ٢٢:٣٠ - ١٣ تير ١٣٨٩ |
با سلام كافره غير كردستاني تو و امثال تو از شرع و قران چي ميفهميد . بيشعور حكم متعه نساء در قران امده . چقدر احمق بود اون كسي كه قران را نمفهميد حكم به منع ان كرد و چه احمق تر اون كساني كه ادعاي فهم قران را دارند از اين بدعت شيطاني پيروي ميكنند . خوب بخوان تا بفهمي كه اونهائي كه تو فكر ميكني ؟؟؟؟؟ كي بودند . ۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞بسم اللّه الرحمن الرحيم ۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞ ۞۞۞______________________فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أجُورَهُنَّ فَرِيضَةً(سوره نساء آيه 24 ) __________________۞۞۞ ا مفسرين شيعه و سني در اين نکته که نزول اين آيه در مورد متعه ( صيغه ) بوده است ، تقريبا اتفاق نظر دارند . و با اثبات اين مطلب حليت متعه ثابت شده و اثبات حرمت و يا نسخ آن به دليل نياز دارد : 1)) وقال الجمهور : المراد نكاح المتعة الذي كان في صدر الإسلام جمهور علما( مشهور علما) گفته اند که مراد از اين آيه متعه است که در صدر اسلام بوده است . تفسير القرطبي ج 5 ص 130 2)) وإلى ذلك ذهبت الإمامية والآية أحد أدلتهم على جواز المتعة وأيدوا استدلالهم بها بأنها في حرف أبي فما استمعتم به منهن إلى أجل مسمى وكذلك قرأ ابن عباس وابن مسعود رضي الله تعالى عنهم والكلام في ذلك شهير ولا نزاع عندنا في أنها أحلت ثم حرمت . و شيعه به همين نظر ميل دارند و اين آيه يکي از ادله ايشان بر جواز متعه است ؛ و استدلال خود را با اين مطلب که اين آيه در قرائت أبيّ و ابن عباس "إلي أجل مسمي" بوده است تاييد مي کنند ؛ و کلام در اين مطلب مشهور است . ما نيز در اين مطلبي بحثي نداريم که متعه در ابتدا حلال بود سپس حرام شد . روح المعاني ج5/ص5 3- )) وقد استدل بعموم هذه الآية على نكاح المتعة ولا شك أنه كان مشروعا في ابتداء الإسلام ثم نسخ بعد ذلك وقد ذهب الشافعي وطائفة من العلماء إلى أنه أبيح ثم نسخ ثم أبيح ثم نسخ مرتين وقال آخرون أكثر من ذلك وقال آخرون إنما أبيح مرة ثم نسخ ولم يبح بعد ذلك وقد روى عن بن عباس وطائفة من الصحابة القول بإباحتها للضرورة وهو رواية عن الإمام أحمد وكان بن عباس وأبي بن كعب وسعيد بن جبير والسدي يقرؤون فما استمتعتم به منهن إلي أجل مسمي فآتوهن أجورهن فريضة وقال مجاهد نزلت في نكاح المتعة و به اين آيه براي اثبات نکاح متعه استدلال شده است ؛ وشکي نيست که متعه در ابتدا جايز بوده است و سپس نسخ شده است ؛ و شافعي همين نظر را دارد و عده اي چنين مي گويند که در ابتدا جايز شد و سپس نسخ شد و دوباره مباح شد و دوباره نسخ شد ؛ و عدهاي ديگر بيشتر از اين نيز گفته اند . و عده اي نيز مي گويند تنها يک بار جايز شده و بعد از آن حرام شده و ديگر جايز نشد . و مباح بودن آن به خاطر ضرورت ، از ابن عباس و عده اي از صحابه نقل شده است. و اين روايت از امام احمد است . و ابن عباس و أبي بن کعب و سعيد بن جبير و سدي آيه را چنين مي خواندند: " إلي أجل مسمي ..." و مجاهى نيز گفته است که در نکاح متعه نازل شده است . تفسير ابن كثير ج1/ص475 فتح القدير ج 1 ص499 - جامع البيان ج 5 ص18 بتحقيق صدقي جميل العطار چاپ دار الفكر بيروت - تفسير أبي حيّان ج 3 ص 218- در المنثور ج2 ص140، چاپ مطبعة الفتح جدّة - نواسخ القرآن ابن الجوزي ص 124- تفسير الثعالبي ج 2 ص215 - تفسير الرازي ج3 ص200 ============================================================================= حالا بيا بگو صفوي فلان صفوي فلان ؟؟؟ بس كنيد حماقت كافيست ؟؟ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ يا علي
7 | حسين | Iran - Tehran | ٢٤:٠٩ - ١٧ تير ١٣٨٩ |
بنام خدا
مجيد اقايادت نرفته که "لا تلمذوا بالسنتکم ولاتنابذوا"
alhosean
8 | احسان كورد | Iran - Khorramshahr | ١٥:٤١ - ٢٠ تير ١٣٨٩ |
کاش فتواي آيتالله بهجت (روحاني شيعه صفوي ) و ساير روحانيون شيعه که تماشاي فوتبال رو حرام دونستن رو هم مينوشتي

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

بهتر است مدرکي براي اين ادعاي خويش ارائه مي کرديد ! تا مبادا بينندگان سايت ، گمان کنند که شما تنها از روي ناچاري و استيصال ، دروغي به ايشان نسبت داده ايد !

گروه پاسخ به شبهات

9 | مالك اشتر | Iran - Tehran | ٢٠:٤١ - ٢٠ تير ١٣٨٩ |
بسم الله القهار

آقا احسان کورد= کرد

فقط يک جمله از براي اهانتي که به سرور مان مرحوم حضرت آيت الله العظمي بهجت فومني کرديد به شا ميگويم.

انشاء الله هرچي درد و بلاي بهجت و بهجت ها است بخورد به سر معاندان کوردل مانند تو و امثال تو

انشاء الله هر لحظه قبر آن مرجع عالي قدر و عارف بصير و سالک خبير نوراني تر از قبل باشد.

لعن الله محمد ابن عبد الوهاب (حرام زاده )
10 | شهاب | Iran - Tehran | ١٤:٣١ - ٢٤ تير ١٣٨٩ |
برادران و خواهران گرامي لطفا ادب را رعايت كنيد بهتر است با مخالفين نيز با نزاكت باشيم و به قران كه ميفرمايد اذا خاطبهم الجاهلون قالو سلاما تاسي كنيم.
11 | مجتبي | United Arab Emirates - Dubai | ٠١:٠٥ - ٢٥ تير ١٣٨٩ |
بيچاره ها يادتون رفته از رو تعصب و كوردلي ؟؟؟بي سوادتان بازيكنان ايراني را تشويق كرده بود در وقت نماز بازي را ترك كنند و نماز اقامه كنند و ايشان يادسان رفته بود كه با شورت ورزشي كه بتلاي زانو است نميتوان نماز گذارد چون بالاي زانو نيز از عورت مرد است و بايد پوشانيده شود؟خواستند بگويند ما مقيد به دينيم ولي شدند مضحكه دنياي اسلام,براتون متاسفم. در ضمن اقاي قزويني يعني هيچ فتوايي از مراجع شيعه در حرمت بازي فوتبال وجود ندارد؟يا ديدن ان؟به امامت قسمت ميدم راست بگو اگه اهل مطالعه هستي و مطمىني كه بدون تعصب داري اين سايت رو ميچرخوني؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
12 | رضا | Iran - Isfahan | ١١:٢٤ - ٢٥ تير ١٣٨٩ |
سلام بر همه .مسلم است هر کاري بسته به فرد انجام دهنده آن حکم متفاوت است .مثلا کسي که ميداند فوتبال نبيند به غيبت ميپردازد مسلما ديدن فوتبال براي او ثواب دارد .در کل به نظر من که هدف انسان لقائ الله است ديدن فوتبال مسلما براي من و99 درصد افراد کار لغو محسوب شده وحاضر نيستم يک ثانيه از وقت خود را صرف ديدن فوتبال کنم .اما با بازي کردن فوتبال موافقم .
13 | حسين اسيري | Kuwait - Kuwait City | ٠٥:٥٩ - ٢٦ تير ١٣٨٩ |
فقيه محقق اصولي مدقق شيخ الفقهاء واستاذ المجتهدين مرجع عاليقدر جهان تشيع حضرت آيت الله العظمى حاج شيخ محمد تقي بهجت (اعلى الله مقامه الشريف وقدس الله نفسه الطاهرة) از جمله خطهاي قرمز ما هستند .. واجازه هيج اهانتي را به كسي از مراجعمان وعلمايمان نميدهيم ..
14 | سعيد | Iran - Mashhad | ١٨:٢٥ - ٢٦ تير ١٣٨٩ |
من خودم فتواي علما رو كه گفتن فوتبال به دليل اينكه شرت پاي فوتباليست ها است حرام است_و همچنين مسابقه كشتي به دليل لباس اونا كه لخته حرام است در كتاب استفتائات مراجع در رساله هم اومده كه ديدن بدن مرد نا محرم حرام است_شما هم كه اينقدر زحمت ميكشيد لطفا جواب كساني كه تعصب ندارن مثل هميشه خوب بدين ممنون
15 | محمدجواد | Iran - Tehran | ١٧:٤١ - ٣٠ تير ١٣٨٩ |
بابا باهمديگه درست صحبت كنيد. دشمنامون هم همينو مي خوان كه بينمون اختلاف و دعوا بيافته. با فحش دادن كه كاري پيش نميره.
راجع به اون دوستمون كه گفت آيت الله بهجت چنين فتوايي را داده اند بايد بگويم كه بيشتر تحقيق كنند و بعد نظر دهند.باتشكر.
16 | شكوفه | Iran - Khorramshahr | ٢٠:٣٢ - ٣١ تير ١٣٨٩ |
اگر نگاه كردن به يه فوتباليست حرام است خوبنگاه كردن سريال هاي خارجي هم كه موي سر خانوم ها حرام است خوب بگو به طور كلي تلوزيون نگاه نكنيد كه مبادا گناه كنيم
17 | سيد علي | Iran - Markaz | ٢٢:١٩ - ٠١ مرداد ١٣٨٩ |
سلام
البته ايندفعه بايد بگويم که اين آقايان پر بيراه هم نگفته اند واين دليل نيست که چون وهابي هستند پس تمام حرفهايشان هم اشتباه است وبايد طبق سيره امامانمان که مي فرمايند به گوينده سخن توجه نکنيد بلکه به خود سخن توجه کنيد که چيست از لحاظ عقلي که درست گفته اند چون تماشاي فوتبال (نه خود فوتبال) هيچ سودي براي انسان ندارد جز وقت تلف کني واگر نظرات علماي ما طبق نظر اين آقايان نباشد لا اقل نزديک به آن است
مثلا از آيات عظام بهجت ولنکراني سوال شده نگاه کردن زنان به ورزشهايي که از طريق صدا وسيما پخش مي شود چه حکمي دارد آقاي بهجت در پاسخ گفته اند اگر مفسده دارد بايد اجتناب شود وآقاي لنکراني فرموده اند که بهتر است حتي در صورت هيچ گونه ريبه وشهوت نيز از نگاه کردن اجتناب نمايند
واين مسئله تماشاي فوتبال بسيار شبيه به مراسم چهارشنبه سوري است که اکثر علما آن را حرام ندانسته اند ولي گفته اند سزاوار است که مومن از انجام اين کارهاي بيهوده اجتناب کند مثلا آيه الله مکارم شيرازي
18 | سيد محسن | Iran - Tehran | ١٠:١٨ - ٠٢ مرداد ١٣٨٩ |
چرا مطالبي كه شايد خيلي از آنها را به عنوان فتوا علماي ما صادر ميكنند را به عنوان استهزا در سايت ميآوريد
19 | حسين | Iran - Tehran | ١٥:٤٢ - ٠٨ مرداد ١٣٨٩ |
لعن الله عدوک يا علي اولي دومي سومي
20 | سيد كمال الدين | Iran - Markaz | ٠٩:٥٦ - ١٨ مرداد ١٣٨٩ |
بنام خداي محمد
اكنون اسلام بيشتر از زمان صدر اسلام نياز به وحدت دارد ان هم وحدت افكار وعمل همه راهها به يكجا ختم ميشود ولي دور و نزديك دارد بياييد راه را به خود وديگران دور نكنيم برادران سني و شيعه
21 | مهران | Iran - Tehran | ١٤:٤٨ - ٢١ مرداد ١٣٨٩ |
وهابييت دين سرگرم کننده
آگه نبود ما به چي ميخنديديم
22 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ٢١:٠٥ - ٢١ مرداد ١٣٨٩ |
با سلام
جناب اقاي مهران , اي كاش نبودن , ما راضي بوديم كه به ميكي ماوس بخنديم , هرچند كوتاه .
يا علي
23 | رضا | Iran - Shīt | ١١:٠٢ - ٢٣ مرداد ١٣٨٩ |
وهابيت اصلا ارزشي نداره كه ما بيايم بشينيم درباره اونا بحث كنيم.
24 | سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) | Japan - Chiyoda | ١٥:٠٦ - ٢٣ مرداد ١٣٨٩ |
جناب فاحشه کردستاني
کامنت شماره 5
ازدواج ميسار ، ازدواج تابستاني و يا ازدواج ساعتي ؟! کدام مورد نظرتان است؟
25 | مالك اشتر | Iran - Tehran | ١٨:١٩ - ٢٣ مرداد ١٣٨٩ |
>>>>>>>>>>>>>>>دوستااااااااااااااااااااان توجه کنيد. مطلب جالبي است که به عينه ديروز خودم ديدم.<<<<<<<<<<<<<<<<<

ديروز با جمعي از برادران در حال گذر کردن از خيابان هاي يکي از شهر هاي وهابي نشين و سلفي نشين بوديم.( البته اين مطلب براي هزارمين بار است که براي بنده و مومنان اتفاق ميفتد و براي رعايت ادب نام آن شهر را بيان نميکنيم. اگر لازم شود ميگوييم)

در همين حين چشممان از دور به يک انسان با دو وجب و نيم ريش و عمامه اي که گوشه ي عمامه دراز ( عمامه ي سلفيون و وهابيون) و پاچه ي شلواري تا زير زانو ( مانند وهابيون که اعتقاد دارند شلوار کوتاه شبيه شلوار برمودا سنت رسول است) افتاد که سوار موتور سيکلتش در حال آمدن و رد شدن است.

همگي در دل لعنتي بر او و اصنامش فرستاديم و اينکه چقدر چهره اش شبيه دومي بود متنفر شديم .
اما متوجه شديم اين ملعون و به اصطلاح عالم ديني و نماينده ي مذهبي وهابيون که خيلي غيرت غيرت هم ميکنند خانمش را به چه طرز زننده اي همراه با کودکش سوار کرده.

خانمي با مانتويي کوتااااااااااااه (همسر وهابي) با پايي تا زير زانو بيرووووووووون............... موهايش سه وجب بيرون روسري و .................. واويلااااااااااااااااا.
والله اگر کذب بگويم.

تا به حال به عمرمان چنين صحنه ي مضحکي را نديده بوديم که مثلا اين بزرگشان است و اسوه ي اينان.!
اينان حتي براي نواميس خود هم غيرت ندارند و ديديم جوانان سلفي و وهابي مسلک با ديدن اين صحنه مشغول چشم چراني به زن به اصطلاح نماينده ي مذهبي خود شدند و ما هم در دل به رابطه ي خائنانه ي اينان با هم کلي خنديديم.

لعن الله قاتليک يا فاطمه الزهرا (صلوات الله و سلام الله عليها)
26 | حسين | Singapore - Singapore | ١٩:٢٣ - ٢٥ مرداد ١٣٨٩ |
انشائ الله خداهمه راهدايت كند
27 | جواد | Iran - Tehran | ١٩:٥٨ - ٠٢ شهریور ١٣٨٩ |
بسم الله الرحمن الرحيم
شايد جا نداشته باشد که براي اين موضوع هاي پيش پا افتاده اظهار نظر نشود ولي ازآنجا که نظرات خوانندگان محترم را ديدم واقعا کمي تعجب نمودم.
درست است که قسمتي از اين فتاوا و پيشنهادات کارايي ندارند اما کليت آن حرف بجايي است ولو اينکه از دهان افرادي مانند ابن جبرين ملعون بيرون آمده باشد .
بعنوان مثال :
کجاي اين حرف غلط است که با ديدن فوتبال وقت خود را تلف نموده ايم ؟
براي ديدن يک مسابقه فوتبالي که ره آورد غرب است و امروز بصورت يک ابزار در دست سياستمداران مي باشد مثلا 000/50 نفر جمع مي شوند و اگر شمار اين افراد را در 90 دقيقه فوتبال ضرب کنيم مي شود 000/500/4 دقيقه اي که در يک استاديوم ورزشي با همه اسراف کاريها به باد فنا رفته و تماشاچيان بعد از اين مسابقه يا دپرس و ناراحت مي شوند و ناراحتي اعصاب مي گيرند و يا دچار يک شادي کاذبي مي شوند که بسته به سطح آن مسابقه بعد از گذر مدتي آن را به فراموشي مي سپارند و اين وسط آن چيز اضافي فقط وقت بوده که آن هم تلف شد و رفت ...

کجا رفتند بازيکنان فوتبال مانند گارينشا ، اوزه بيو ، بکن باور و ...
و حتي بازيکنان ايراني مثل سيروس قايقران و ...
از بازي فوتبال چه چيزي براي ديار باقي درو نمودند ؟
و انذر هم يوم الحسرة اذ قضي الامر...

فوتبال هرچند هم که پر و بال بگيرد بازهم اسمش بر پيشاني آن مي باشد : بازي

و يادمان نرود که اصلا همه اين دنيا بازي است . حواسمان باشد که ما بازيکنان اين بازي نباشيم .


از طرفي اين سخن نيز حرف درستي است که با ديدن اعضاي بدون پوشش امکان تحريک بينندگان مي باشد و يا اينکه اين امکان بيشتر قوت مي گيرد و به تحقق نزديکتر ميگردد .
در دنياي امروز که رابطه مرد با مرد و به اصطلاح : گي بيداد مي کند چرا بايد از اين حرف متعجب شويم که با ديدن اعضاي بدون پوشش کسي ، ديگري تحريک بشود؟
حال آنکه فوتبال جوانان و نوجوانان و نونهالان نيز مطرح است و اين مي تواند براي بيمار دلان بستر مناسبي براي مرض بيشتر باشد .
و ما فقط درباره فوتبال در ايران صحبت مي نمائيم و دقت در اين مطلب که در اروپا و ... فوتبال زنان نيز مطرح است نکات ديگري را به ما گوشزد مي نمايد .

هزينه هاي هنگفت که صرف باشگاههايي مي شود که تنها هنرشان اين است که 11 نفر بازيکن را در مقابل 11 نفر تيم مقابل به زمين چمن درن دشتي بفرستد که تمام هم و غم آنها اين باشد که از چه راهي مي توان يک توپ را وارد يک چهار چوب به طول 7متر و 20 سانت و ارتفاع 2 متر و اندي نمود؟ قدرت ضربه پا چقدر باشد تا عکس العمل دروازه بان را تحت الشعاع قرار دهد و به تور بنشيند در حالي که بازيکن از تله آفسايد گريخته است !!!!!!
آيا نميشد که اين هزينه هاي ميليارد توماني !!! صرف ازدواج و بستر سازي براي شغل جوانان بي سر و سامان گردد ؟
آيا صرف اينکه فوتبال يک سرگرمي است مي توان همه اينها را ناديده گرفت ؟

جداي از حواشي تهوع آور اين بازي انگليسي !!!!؟؟؟

و درد ما اين است که اين فقط يکي از صدها مسابقاتي است که الان در سراسر دنيا در حال برگزاري است .

يک مقايسه :
شايد خيلي از عزيزان مسابقات جام جهاني فوتبال آفريقاي جنوبي را دنبال نموده باشند . و مطمئنا اشک هايي که براي برد و باختهاي اين تورنومنت ريخته شده را نيز کم و بيش ديده اند. حتي در کشور ما نيز افرادي هستند که براي برد و باخت فوتبال اشک مي ريزند و حتي سکته مي کنند و به يکديگر دشنام مي دهند و شخصيت بازيکنان و مربيان و تماشاچيان طرف مقابل را به باد استهزا گرفته و مسخره مي کنند و از برملا ساختن و مطرح کردن عيبهاي ظاهري و باطني آنان مضايقه نمي نمايند مانند بازي هاي دربي ...

و اين در حالي است که آيات قرآن و احاديث بشدت شخص مسخره کننده را مورد تهديد قرار مي دهند .
از طرفي اين امام هشتم ما شيعيان است که به ابن شبيب مي فرمايند اگر خواستي بر چيزي گريه کني پس بر حسين بن علي عليهما السلام گريه کن .
نه براي پرسپوليس و استقلالي که در فصل بعد بازيکنانش با حريف ديرينه اش قرار داد مي بندد و به يکباره تمامي تعصبات قرمزگونه و يا آبي گونه را به دست فراموشي ميسپرد .


شايد اگر فوتبال به خودي خود هيچ مفسده اي نداشت ولي اين مقدمات و مؤخراتش نمي گويم از ديد احکام بلکه از ديد اخلاق حرام محض بود .
فبشر عبادي الذين يستمعون القول و يتبعون احسنه
28 | momen abdullah | Malaysia - Tuaran | ١٥:٢٠ - ٠٣ شهریور ١٣٨٩ |
جناب آقاي جواد
جوان شيعه‌اي به نام «سرباز احمدي» جرمش چه بود؟؟
اين محب خاندان عصمت و طهارت (عليهم السلام)، «سرباز احمدي» جرمش چه بود؟؟
اين عاشق آل نبي (صلي الله عليه و آله) چه گناهي مرتکب شده بود؟؟

مشتي الوات قصد الواتي دارند. مشتي ولگرد قصد وحشي‌گري دارند.
چرا «سرباز احمدي» بايد با چشمانش، خوي درندگي آنها را ارضاء کند؟؟

چشمان «سرباز احمدي» براي چه نابينا شد؟؟ چه کسي چشمان «سرباز احمدي» را از او گرفت؟؟
آيا فقط ترقه بازان استاديوم مقصر بودند؟؟؟
چه کسي چون برده او را به «محافظت» از آن استاديوم لعنتي گمارده بود؟؟
مگر «سرباز احمدي» آزاد به دنيا نيامده بود؟؟
چه کسي او را «مجبور» به حضور و ايفاي آن وظيفه لعتي در آن محيط پست و لعين کرده بود؟؟
اگر او تمرد مي‌کرد براي او چه اتفاقي مي‌افتاد؟؟؟
********
مردم ايران!!!
چرا چشمان «سرباز احمدي» اينقدر بي‌ارزش است که بايد فداي يک لحظه خنده وشادي اجامر و اوباش شود؟؟
مردم ايران!!!
يعني شما اين مسائل را مي‌دانيد؟؟ از اين اظلام آشکار مطلعيد؟؟
اگر سرباز احمدي از رفتن به استاديوم تمرد مي‌کرد شما با او چه مي‌کرديد؟؟
آيا به او کار مي‌داديد؟
آيا حق کسب او را محترم مي‌شمارديد؟؟
آيا حق ازدواج او را رعايت مي‌کرديد؟؟
مگر جز اين است که زندگي او را تباه مي‌کرديد؟؟؟
********
اين جوان شيعه مگر چه گناهي کرده است؟؟
چرا بايد نفت او، ماليات او، سرمايه او، را به زور سرنيزه صرف الواتي مشتي دلقک در ميدان فوتبال کرد؟؟

مي‌خواهند به دنبال توپي بدوند؟؟ مي‌خواهند شطرنج کنند؟؟ مي‌خواهند رقاصي کنند؟؟ به درک!!!
چرا جوان شيعه بايد خون و چشم و نفت و سرمايه خود را براي آنها بسوزاند؟؟
********
خدايا!!! خدايا!!!!
مگر در اين زمان غيبت به ما امر نکردي که به علماي پاک مراجعه کنيم؟؟؟
مگر در اين زمان غيبت ما را مامور به اطاعت امر علماي پاک و مومن نکردي؟؟؟

پس چرا يکي از آنها نمي‌گويد که چرا «سرباز احمدي»ها بايد فداي مارکس شوند؟؟
«سرباز احمدي» بسوز و بسوز و بسوز که لنين پاينده باد!!!
اصلا اين «سرباز احمدي» بايد به چه کسي پناه برد و از او ياري خواهد؟؟
آيا قرآن حامي او است؟؟ آيا اسلام حامي او خواهد بود؟؟

يا علي
29 | زينب | Iran - Isfahan | ٢٢:٢٨ - ٠٥ شهریور ١٣٨٩ |
همه جا خوب و بد هست ولي وقتي وهابيا ما شيعه ها رو دوست ندارن چرا ما بايد دوسشون داشته باشيم اونا خيلي از ماهارو کشتن
خون ما واسشون حلاحه
30 | داستايوفسكي | Germany - Norderstedt | ٢٣:٥٥ - ٠٩ شهریور ١٣٨٩ |
سلام، خوبين، خوشين، سر کيفين ..... اميد که حال‌تون خوب، دماغ‌تون چاق، سر کيف و کوک باشين. اول: بيش از 1400 سال از قدمت دين نبي مکرم اسلام گذشته و هنوز رشادت مولي الموحدين علي بن ابيطالب عليه السلام که کفار و منافقين به خدا و رسول خدا رو يکي پس از ديگري به خاک افکند، از دل بازماندگان کفار و منافقين و ملحدين پاک نشده. اين حضرات که وقتي دل پري دارند، به خاندان نبي مکرم اسلام و ساحت مقدس چهارده معصوم اهانت مي‌کنند و کينه حضرت امير عليه السلام رو به دل دارند و وقتي هم که وام و قرض‌هاشونو دادند و فکر خاصي ندارند، دم از وحدت جامعه مسلمين مي‌زنند، سلاله همون‌هايي‌اند که بغض اميرالمومنين امام علي عليه السلام خواب و آرامش رو ازشون گرفته بود. اينکه از صيغه و متعه و ... هم مي‌نالند، بيچاره‌ها تقصير ندارند. آخه کافيه يه سري به تاريخ بزنين تا علتش رو بدونين....! بيچاره دومي! بايد متعه رو تحريم کنه! اگه يک انسان "صلح کل"! هم تاريخ نوشته شده توسط مورخين و محققين اهل تسنن رو بخونه، اون‌وقت مي‌فهمه که اساس وحدت فعلي!!! بين مسلمين!!! همش کشکه. حالا هم بي‌خيال بابا، نه اهل تسنن شيعه رو قبول داره و نه محب بي‌بي دو عالم زهراي اطهر سلام الله عليها با اون اهانتي که به ساحت مقدس حضرتشون شده و اون دنائتي که نسبت به مولانا و امامنا ابا عبدالله الحسين عليه السلام و خانواده و ياران‌شون شده، راضي مي‌شه اهل تسنن رو از هر فرقه‌اي قبول داشته باشه... يادتون باشه با پيروان فردي که العياذبالله نسبت ديوانگي!! به حضرت رسول مکرم اسلام داده، در خانه اميرالمومنين عليه السلام رو به آتش کشيده، باعث جراحت و شهادت زهراي مرضيه شده، طناب به گردن حضرت علي عليه السلام انداخته تا به اجبار پيمان بگيره و .... نم‌يشه پيمان اخوت بست و وحدت به جا آورد و اتحاد برقرار کرد. باقيش با خودتون
31 | momen abdullah | Malaysia - Cyberjaya | ٠٨:٣٩ - ١١ شهریور ١٣٨٩ |
جناب داستايوفسکي! بنده مطمئن بودم که فردي چون شما که چنين سنگين يهوديان را در رمان‌هايش کوبيده است و خرد کرده است، آن اصنام عمر و ابوبکر را نيز تحمل نخواهيد کرد. گرچه شاخه سياسي يهود، کمونيسم، به انتقام رمان‌هاي شما، ميليون‌ها نفر را زير پاي يعقوب پيتر (Yakov Peters) له کردند و کشتند، ولي اين امر مانع نشد که افرادي چون آلکساندر سولژنيتسين راه شما را ادامه دهند و چهره واقعي يهود را رسوا کنند. يا علي
32 | محمد علي | Iran - Tehran | ٢٤:٥٢ - ١١ شهریور ١٣٨٩ |
اللهم صل علي محمد و آل محمد خدايا.... خدايا..... مبادا ليله القدرت سر آيد.... گنه از ناله لم افزون‌تر آيد. مبادا ماه تو پايان پذيرد... ولي اين بنده‌ات سامان نگيرد...! اللهم اهدنا الصراط المستقيم...! خدايا خودت تمام گمراهان رو به راست هدايت کن ... اگر نشد راه راست رو به سمت اونها کج کن....! اللهم عجل لوليک الفرج
33 | ابديت | Iran - Tabriz | ١٦:١٩ - ١٢ شهریور ١٣٨٩ |
سلام دوستان وهابيت رو ولش كنين. به فكر امام زمان‌تان باشيد. به جاي اين‌كه درباره وهابيان (كه اصلا ارزشي ندارن) بحث كنيد، بيايد زمينه ظهور مهدي فاطمه را مهيا كنيم تا خودش بياد و انتقام ما رو از دنيا و از وهابيان بگيرد. اللهم عجل لوليك الفرج
34 | ولايت | Iran - Bushehr | ٠٩:٢٣ - ١٤ شهریور ١٣٨٩ |
با سلام خدمت تمام کساني که در اين نظريات شرکت کرده‌اند. آييييييييييييييي شيعه‌ها! اصلا" کاري به وهابيت نداشته باشين. بهتره دعا براي فرج امام زمان کنيم تا امام خودش بياد انتقام ما را از وهابيون که لعنت خدا بر آنها باشد. به اميد روزي که همه‌ي ما در رکاب امام زمان به شهادت برسيم. الهم عجل لوليک الفرج
35 | عباس | Iraq - Baghdad | ١٣:٣٥ - ١٦ شهریور ١٣٨٩ |
بسم الله الرحمن الرحيم عزيزان! اين دنيا بدون شک محل گذر است. طبق آيه انا لله و انا اليه راجعون. پس بهتر نيست اگر مي‌خواهيم دين و يا فرقه‌اي براي خود انتخاب کنيم، در مورد آن تحقيق کنيم تا خدايي نکرده عمرمان به تباهي نگذرد و موقعي که پشيماني هيچ فايده‌اي ندارد، پشيمان شويم. بدون شک کشتن هر انسان بي‌گناهي، چه شيعه، چه سني، چه مسيحي و ... هم خلاف اخلاق انساني و هم خلاف شرع مقدس اسلام است. در نتيجه، عزيزان! تا دير نشده، تا مرگ فرا نرسيده، بيدار شو بيدار شو، حيف از تو اشرف مخلوقات نيست که در مسير تباهي قدم برداري؟
36 | الهام | The Netherlands - Voorburg | ١٤:٤٦ - ١٦ شهریور ١٣٨٩ |
مي‌ترسم چيزي بگم برادران ارزشي بگن ج ... من شيعه هستم، اما با صيغه مخالفم. اين كسايي كه ادعاي درستي صيغه‌رو دارن، مي‌خوام فقط يه سوال بپرسم، روش فكر كنيد خدا وكيلييييييي، روش فكر كنيد ..... 1...... صيغه رو براي خواهر‌هاي خودتون هم مي‌پسنديد؟ حاضريد ؟؟؟ خواهر خودتون رو بهش اجازه مي‌ديد؟؟ 2...... همين خود شما برادران با كسي كه قبلا با مرد ديگه‌اي صيغه شده ازدواج مي‌كنيد؟؟؟ خدا وكيلي روش فكر كنيد بعد منصفانه بگيد آره يا نه .......
37 | momen abdullah | Malaysia - Ipoh | ١٦:٠١ - ١٦ شهریور ١٣٨٩ |
سرکار خانم الهام! شما شيعه هستيد؟ بسيار عالي است. لطفا براي اينکه خوانندگان بدانند که منافق و عمري نيستيد اين جملات را تکرار بفرماييد: سلام و رحمت فراوان خداوند يگانه بر حضرت ابو لولو (رحمة الله عليه) منهدم کننده صنم ثاني. لعنت و غضب شديد خداوند متعال بر ابوبکر و عمر و عثمان که اسلام را از مسير خود منحرف کردند. يا علي
38 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ١٦:٥٩ - ١٦ شهریور ١٣٨٩ |
با سلام خواهر محترم! مثل اينكه شما متوجه نيستيد. مخالفت ما مي‌تواند جنبه شخصي داشته باشد. اما بحث اينه كه آيا شرعيه يا نه؟ اون كساني اين را مي‌گويند فقط براي انتقاد از شيعيان آن‌را بيان مي‌كنند. اگر ازشون سوال كنيد تعدد زوجات، چون خودشان انجام مي‌دهند مي‌گويند سنت است. در صورتي‌كه هر دو مسئله در قران آورده شده است. در ضمن بيشتر آن كساني كه نا آگاهانه با اين مسئله مخالف هستند، پايش برسد به طريق نامشروع اميال خود را ارضاء مي‌كنند.
39 | حقيقت جو- خانم الهام بخوانند. | Iran - Tehran | ٢٠:١٦ - ١٦ شهریور ١٣٨٩ |
خانم الهام- السلام عليكم خواهرم! شما از كجا مطمئنيد كه هر كسي شيعه بود، از آن دسته‌ي برادران ارزشي شماست؟! به شيعيان اميرالمومنين حيدر صلوات ا... و سلامه عليه تهمت نزنيد. خواهرم! چند صباح ديگر همه مي‌ميريم ... شب قبري هست! -------------------------- و اما بعد: خواهرم! اول اول فراموش نفرماييد وقتي به نتيجه برسيم كه حكمي حكم خداست، امكان ندارد آن حكم به ضرر ملت باشد. قدر اقل در دراز مدت نتيجه‌ي اعجازي خود را نشان خواهد داد!-در ثاني احكام شيعه ذات اسلام است ، ديگراني كه در ظاهر بخاطر عناد با تشيع مي‌خواستند مخالف اين حكم خدا باشند، به لجن‌زاري افتاده‌اند كه اگر بخواهيد چند سطري از مخالفين حكم خدا صحبت خواهم كرد، إن شاء ا... الرحمن. مثل ساختن زناهايي به اسم ازدواج مثل مسيار و ازدواج پدر با دختر و با خيار و گوجه ووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو كه خود بحث شيريني است. خواهرم! درست است كه نظام، نظام درستي نبوده است تا ملتي بادين به وجود بياورد، اما بياييد من و شما ياد بگيريم قبل از آنكه حكم خدا را رد نماييم، وقتي فهميديم كه اين حكم حقيقتا حكم خداست، به خودمان و نگاه‌مان شك كنيم!! يك احتمال بدهيم كه ممكن است ما اشتباه فكر مي‌كنيم!!! -------------------------- و اما پاسخ سئوال‌هاي‌تان كه فكر مي‌كنيد خيلي سخت است و عملي نيست و...: 1: من كه باشم قبول نكنم؟ آيا من مهم هستم يا خدا؟ اگر قبول نكردم و مرتكب زنا شد در مقابل خدا چه خواهم گفت؟! خدا شاهد است به ولايت مولايم قسم با كمال ميل حاضرم. نه براي هر كسي بلكه براي كسي كه حقيقتا مومن و متعهد بوده باشد قصد اذيت ندارد. 2: در اين مورد نيز خدا شاهد است كه با كمال ميل حاضرم. (منتها نه براي كسي كه روحيه‌ي مخفي‌كاري داشته باشد.) هر كدام از اين دو را دروغ گفته باشم، به همين ماه مبارك قسم ملعونم. ---- حال شما بفرماييد آيا حاضر هستيد با كسي كه مومن بوده و معتقد به حلال و حرام است، ازدواج نماييد يا با كسي كه معتقد حقيقي!!!! به حلال و حرام نيست و همين كار را هزار بار از طريق حرامش انجام داده باشد؟- به نظر خودتان كدام يك ارزش بيشتري دارد؟! اگر براي‌تان حلال و حرام مطرح باشد، جواب‌تان معلوم است. اما اگر شما اساسا به طور حقيقي در قيد و بند حلال و حرام نيستيد هيچ! ---- راستي از نظر شما تكليف دختراني كه چند برابر پسرها هستند و موفق به ازدواج نخواهند شد چيست؟!- لطفا به طور منطقي پاسخ بدهيد- تكليف پسراني كه نمي‌توانند ازدواج كنند چيست؟! جامعه را به حال خود رها كنيم كه چه خواهد شد؟! ---- ضمن اينكه غافل نشويد كه صيغه ابدا و ابدا و ابدا صرفا براي مسائل جنسي نيست! مثلا: خيلي از دختر و پسرها به جاي اينكه كار حرامي انجام دهند، مي‌توانند با شرط عدم وجود مسائل جنسي- حتي دست‌شان به هم نخورد- به هم محرم شوند و مرتكب حرام خدا نشوند! در حقيقت همين كارها را همه انجام مي‌دهند، منتها حال كه خدا مي‌گويد از طريق شرعي ناهنجاري‌ها را با شرعي كردم جامعه هنجار نماييد همه پست مخالفت مي‌گيرند!!! اين هم از عجايب روزگار است! ---- در تمام عالم نظرياتي براي روابط بين زن و مرد برنامه‌هايي مطرح است يك عده اين قضيه را بي در و پيكر گذاشته‌اند يك عده نيز تماما مي‌خواهند مسائل جنسي را كنار بگذارند يا محدوديت‌هاي غير عقلاني گذاشته‌اند كه قابل اجرا نبوده است. اما اسلام ضمن تعريف دقيق از انسان مي‌گويد نه اين مسائل را بي در و پيكر نماييم، نه كلا از بين ببريم و يا محدوديت‌هاي غير قابل اجرا بگذاريم كه همه غلط است و تبعات مفتضحانه‌اي دارد نظريه‌اي را با توجه به شناختي كه از انسان دارد مطرح مي‌كند كه تمام جامعه را از فلاكت رها كند...(كه شرح اين قسمت لااقل در اين پست نمي‌گنجد) [email protected] التماس دعاي فرج
40 | الهام | The Netherlands - Voorburg | ٢٠:٣١ - ١٦ شهریور ١٣٨٩ |
خوشحالم كه با لفظ بدي از من ياد نكردند برادران. من حداقل مسلمان و شيعه‌زاده هستم. و بيشتر از شيعه بودن يك ايراني هستم و براي خودم هم يه جمله دارم: سلام و درود بر هر انساني كه اخلاق انساني‌رو بدون توجه به مذهبش و دينش رعايت مي‌كنه، نمي‌كشه، دزدي نمي‌كنه، حق يتيم نمي‌‌خوره، ظلم نمي‌كنه، دورغ نمي‌گه، حداقل دورغ شاخ‌دار نمي‌گه ... و .... و سلام بر هر ايراني كه براي مردمش خدمتي كرده يا حداقل آبروي ايراني رو بر باد نداده. از شعار هم خوشم نمياد و از آدم‌هايي كه فقط از مذهب، ظاهرش دارن و از آدم‌هايي كه صيغه مي‌خوان، اما خواهر خودشون رو مي‌كشن اگه اين كار رو بكنه هم ... من اون آيه از قرآن رو كه درباره ازدواج مجدده رو خوب خوندم، اگر بتواند عدالت را رعايت كند، مرد مي‌تواند ازدواج مجدد كند. اما چون نمي‌تونيد، به همون يك زن بسازيد ...... در ضمن كسي كه ادعاي مذهبي بودنش مي‌شه، به زن كه نمي‌دونه چي‌كاره هست يا نيست نسبت فاحشگي نمي‌ده ... اونم كسي كه ادعاي مذهبي بودن مي‌كنه ....... اميدورام كه فقط ادعا نباشه برادر عزيزم ..... من لعنتي هم به كسي نمي‌فرستم، چون ياد گرفتم (تا حدي كم اما ... ) كه به نظرات مخالف احترام بذارم .... و اعتقادم هم بر اينه كه اصل خداس و خدا 124 هزار پيغمبر آورد تا به بشر بگه منننننن هستم ...... ولي متاسفانه دين وقتي خراب شد كه مردم به جاي خدا پرستي، اين‌بار به بشر پرستي روي مي‌آوردن (و اين جدايي بين دين‌ها و مردم هر دين به خاطر اينه كه به جاي خداپرستي اهميت دادن به خدا ...... به پيغمبرشون اهميت اصلي رو دادن و اين باعث انحراف دين‌ها شد) اسلام هم وقتي درش جدايي به وجود اومد و شاخه شاخه شد كه مردم يادشون رفت اسلام يعني تسليم در برابر خدا، نه اينكه اسلام يعني محمد يا علي يا عمر يا ابوبكر اميدورام منظورم رو متوجه شده باشيد و اين‌بار كسي مارك بي‌خدايي يا ملحد بودن يا كافر بودن به من نزنه !!!!!!! در ضمن من معتقدم ...... اگه رهبران ديني اجازه بدن ........ و اگه اصل رو بر همون خدا بذاريم ...... مسلمونا از هر مذهبي با هم به خودي خود با هم مشكلي ندارن و من 2 تا از بهترين دوستاي دوران كارشناسي و ارشدم سني بودن و و با يكي‌شون 1 سال هم‌اتاقي بودم و با اجازه شما از نظر اخلاقي و رفتاري و مذهبي درجه يك بودند. من تا قبل از بودن با اينا، كلام .... سر عمر ....... ورد زبونم بود، اما ياد گرفتم به عقايد كساني كه دور و برم هستن، احترام بذارم ... و اينا هنوز هم از بهترين دوستان من هستن. هنوز هم سر حرفم هستم، اگر يك كدوم از شما برادران عزيز حاضر باشيد خواهرتون رو به صيغه بدين ... يا دختري رو كه با صيغه، نه با چند مرد، بلكه فقط با يك مرد يا دو مرد هم‌خوابه شده و به طور كاملا شرعي هم هم‌خوابه شده به زني بگيريد ... من بدون هيچ مهري خودم صيغه‌اش مي‌شم ......!!!!! فقط گفتم خدا وكيلي روش فكر كنيد و بعد ابراز نظر كنيد .....
  بعدی [1] [2]  
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب