2024 March 29 - جمعه 10 فروردين 1403
مهدي موعود(عج) و ديدگاه شيعه و سني
کد مطلب: ٦٠١٢ تاریخ انتشار: ١٠ آذر ١٤٠١ تعداد بازدید: 33365
يادداشت » عمومي
مهدي موعود(عج) و ديدگاه شيعه و سني

اهل سنت معتقدند: مهدي نوعي است و هنوز به دنيا نيامده است اما در آينده متولد مي شود و بعد از بزرگ شدن قيام مي كند و حكومت جهاني واحد تشكيل مي دهد.

يكي از مسائل بحث برانگيز و مورد اختلاف شيعه و سني درباره امام عصر(عج) مهدي شخصي و مهدي نوعي است.

اهل سنت معتقدند: مهدي نوعي است و هنوز به دنيا نيامده است اما در آينده متولد مي شود و بعد از بزرگ شدن قيام مي كند و حكومت جهاني واحد تشكيل مي دهد.

مثلا شبراوي شافعي در الاتحاف در اين باره مي گويد: شيعه عقيده دارد مهدي موعود كه احاديث صحيحه در رابطه با او وارد شده، همان پسر حسن عسكري خالص است و در آخرالزمان ظهور خواهد كرد ولي صحيح آن است كه او هنوز متولد نشده و در آينده متولد شده و بزرگ مي شود و او از اشراف آل البيت الكريم است. (1)

ابن ابي الحديد در شرح نهج البلاغه ذيل خطبه 16مي گويد: اكثر محدثين عقيده دارند مهدي موعود از نسل فاطمه(ع) است و اصحاب ما معتزله آن را انكار ندارند و در كتب خود به ذكر او تصريح كرده اند و شيوخ ما به او اعتراف كرده اند. فقط فرق آن است كه او به عقيده ما هنوز متولد نشده و بعدا متولد خواهد گرديد. (2)

اهل سنت بر اين مدعي دليلي از احاديث يا آيات اقامه نكرده اند. فقط شهرتي است كه در ميان ايشان به وجود آمده و اين از نتايج منزوي شدن اهل بيت(ع) و برگشتن خلافت اسلامي از آنهاست چرا كه در اكثر كتب حديثي اهل سنت احاديث آمده است كه: مهدي موعود(ع) دوازدهمين امام از ائمه دوازده گانه و نهمين فرزند امام حسين(ع) و چهارمين فرزند امام رضا(ع) و فرزند بلافصل امام حسن عسكري(ع) است و آن حضرت در سال 255 هجري در نيمه شعبان در شهر سامرا از مادري به نام نرجس به دنيا آمده است.

بنابراين شيعه و اهل سنت در مهدي موعود شكي ندارند و هر دو عقيده به مهدي شخصي دارند. منتها، دورانهاي تاريك و انزواي اهل بيت(ع) و عصر حكومت سياه بني اميه و بني عباس مانع از آن شد كه اهل سنت چيزي را كه در كتابهاي خود نوشته و نقل كرده اند در ميان خود شهرت بدهند و مانند شيعه منتظر آمدن مهدي شخصي(ع) باشند. (3)

پي نوشت:
1 - بشراوي ، الاتحاف ، باب خامس ص 180 ذيل فصل الثاني عشر من الائمه ابوالقاسم محمد
2- ابن ابي الحديد، شرح نهج البلاغه، ج 1، ص 281
3- اتفاق مذاهب در موضوع موعود آخرالزمان، علي اكبر قرش




Share
1 | علي كمالي | | ١٢:٠٠ - ٢٣ اسفند ١٣٨٧ |
اگر احاديث مشترک ميان سني و شيعه در خصوص حضرت مهدي را به دقت مورد مطالعه قرار دهيد متوجه خواهيد شد که حضرت مهدي الان در ميان ماست و در کوههاي افغانستان مظلومانه با دشمنان اسلام مي جنگند.آري اين شخص بزرگوار همان حضرت اسامه بن لادن هستند که تا سال 2012 به مبارزات خود ادامه مي دهند و اين سال حاکميت اسلام بر کل جهان است. در خصوص کسب اطلاعات بيشتر در خصوص مهدي ساخته شيعيان لطفا جلد سيزدهم بحارالانوار و علي الخصوص افسانه ازدواج امام حسن عسکري(ع) با دختر قيصر روم را مطالعه کنيد و ببينيد آيا عقل سليم
چنين مهملاتي را مي پذيرد؟ توجه داشته باشيد که حضرت امام حسن عسکري عليه السلام عقيم بودند و فرزندي از خود به يادگار نگذاشته اند و سود جويان و منفعت طلبان کثيف از جمله خاندان نوبختي براي متاع دو روزه دنيا آخرت خود را فروخته اند. خبر خوشحال کننده اين است که مقر اصلي حضرت در حمله به اروپا کشور ما ايران خواهد بود و از اينرو لازم است که سپاه پاسداران افتخارآفرين و قدرتمند ما خود را براي چنين روزي آماده کنند.ضمنا آمريکا توسط بلاياي طبيعي از بين خواهد رفت.منبع تاريخ ذکر شده از قرآن استنتاج نشده است.
2 | محمد.ف | | ١٢:٠٠ - ٢٢ فروردين ١٣٨٨ |
با سلام مي خواستم خدمت نويسنده ي محترم سايت خسته نباشيد عرض كنم و خدمتشون بگم روزي كه تصميم به پايه گذاري اين سايت كرديد و نام وليعصر (عج) را برايش انتخاب كرديد ؛ بار سنگيني رو بر روي دوش خود گذاشتيد كه اگر اين مسئوليت را به نحو احسنت انجام دهيد از ياران مهدي موعود(عج) خواهيد بود(ان شاالله) ولي..... ولي گويا مطالب اين سايت از يك پيش فرض ذهني كه در ذهن شماست تبعيت مي كند و به خواننده اجازه ي انتخاب آزادانه نميدهد. بنده هيچ اطلاعاتي درباره ي شيعه و سني ندارم و در اين مورد هم هيچ گونه ادعايي نمي كنم ولي شمايي كه از وقتتون و از زندگيتون و شايد خيلي از چيزاي ديگه گذشتيد و اين سايت رو اداره ميكنيد اي كاش مطالبتون مفيد تر و بي قصد و غرض تر مي بود كه وقتي يه نفر مثل بنده ي حقير كه هيچ اطلاعاتي در مورد اسلام و مهدي و .... نداره تو گوگل يه سرچ درباره ي ظهور ميزنه و سر از سايت شما در مي آورد ؛ با خوندن اين مطالب حالش از هر چي دين و شيعه و سني به هم نخوره. من كاري به حق بودن يا نبودن شيعه و يا سني ندارم ولي با عرض تاسف مي خوام اين رو بگم كه وقتي خودمون به خاطر به كرسي نشوندن حرفامون ، (با استدلال از يه مشت اراجيف ساختگي) تمام دين و ايمان همديگه رو زير سوال مي بريم و امام خودمون رو عقيم خطاب ميكنيم،ديگه چه انتظاري از بقيه ميشه داشت.وقتي افرادي تو خودمون پيدا ميشن كه ميگن اسامه بن لادن همون ناجي ماست كه سالهاست داريم انتظار ظهورشون (منظور قيام علني)رو ميكشيم مي خوايم مردم جهان نگن كه شما تروريستي. در ضمن بايد خدمتتون عرض كنم كه بنده يك شيعه هستم و با وجود تمام گناهان و اشتباهاتي كه در زندگيم مرتكب شدم ولي به عشقي كه از امامم علي(ع) و خاندانش در دل دارم افتخار مي كنم ولي با اين وجود باز هم ميگم كه قبل از اينكه يك شيعه باشم يك مسلمان هستم و اميدوارم روزي برسه كه تمام ما شيعه ها و سني ها به اين نتيجه برسيم. به اميد ظهور ، يا حق

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
از شما ممنون مي شويم اگر اشكالات خود را به صورت دقيق و نه به صورت كلي مطرح نماييد ، تا هم براي ما سخنان شما قابل استفاده باشد و هم براي ديگر خوانندگان قابل قبول .
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
3 | ليلا | Germany - Essen | ١٢:٠٠ - ٢٦ فروردين ١٣٨٨ |
من واقعا براي اين اقاي كمالي كه اين نظرو دارد متاسفم اميدوارم به راه راست هدايت شه
4 | حميدرضا صانعي | Iran - Karaj | ١٢:٠٠ - ٢٢ ارديبهشت ١٣٨٨ |
من براي اقاي کمالي متاسفم و ارزوي شفا ميکنم
5 | سيد حميد .ر | | ١٢:٠٠ - ٢٤ ارديبهشت ١٣٨٨ |
اي خاک بر سرت محمد.ف مي خوام يه سوال ازت بپرسم ميدوني عقل چيه ؟ ؟؟؟؟/ اصلا عاقل کيه ؟ جهي چيه؟؟يه مثال مي زنم اگه يه دييونه بيادبپره تو جوب آب تو بهش ميخندي ميگي ديوونه نکن حالا عکس العمل اون ديوونه چيه اونم بهت ميخنده چون ميگه اين ديوونه چرا با خودش ميخنده و چرت و پرت ميگه تو بايد ببيني در چه جايگاهي هستي بعد اراجيفتو بگي جايگاه تو توي جوب آبه يا ....اصلا کسي صلاحيت عقل تو رو تاييد کرده که از عقل سليم حرف ميزني تو از کدوم مرجع اينارو گفتي چرا افسانه خوندي ازدواج امام عسگري رو افسانه خوندي يک نصيحت جاي اينکه افسار عقلت رو خودت بگيري شروع کن به شناخت اديان مختلف ببين چه ميگن يهود مسيح بهايي زرتشتي و....بعد ببين کدومش به دلت ميشينه پرستش آتش بت گوساله شيطان دل تيرتو کمي صيقل بده خودت راهو پيدا ميکني روزيکه اينکارو کردي و به نتيجه رسيدي بيا اين جمله اي که نوشتي بخون شرمنده ميشي در مورد امام مهدي بايد بگم من خودم شيعه هستم عقيده شيعه هم اينه که ايشون فرزند امام حسن عسگري هستن عقيده سني اينه که ترجمه فارسي اسم ايشون به معناي عقيم هستش من که خيلي تحقيق کردم چنين چيزي رو فعلا نفهميدم ولي بايد بگم ما و سني ها برادر و خواهر ديني هستيم خبر دقيقي از گذشته نداريم مفسران و تاريخ نويسان هم در زمان ذخود هر چه توانستند نوشتند واقعي يا دروغشو خدا ميدونه ولي ما اتفاق نظر داريم که مهدي خواهد آمد و ما را نجات خواهد داد کساني که بر سر اين مسائل مشاجره ميکنن بويي از اسلام نبردن و تنها براي نفع و سود خودشون اينکارو ميکنن در هر صورت خدا همه ما رو هدايت کنه
6 | x y | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٠٩ تير ١٣٨٨ |
من كلا متاسفم ؛ اين چه مهملاتيه ؟ اسامه بن لادن يه آدم كشه ؟؟؟ ! خجالت داره مهدي موعود اسمه بن لادن! برو خودتو درست كن
7 | آرش | | ١٢:٠٠ - ١٦ مرداد ١٣٨٨ |
سلام
من براي آقاي سعيد كمالي متاسف نيستم اما خيلي متعجبم كه ايشان بن لادن را شيعه مي خوانند. شوخي مي كنيد؟ بن لادن شيعيان را كافر مي داند و كشتنشان را واجب. اصلا تا حالا شده اين شخص به هيچ اصلاحاتي دست بزنه؟ و آقاي محمد نويسنده ي نظر 2 چه چيز اين طلب حال به هم زنه؟ در تمام دنيا حزب ها مختلف در مقابل دوربينهاي تلويزيوني با هم بحث مشاجره و تبادل نظر مي كنند و هيچ كس به آنها حال به هم زن نمي گويد. در اينجا يك مطلب اختلافي كاملا بي طرفانه بيان شده و فكر نمي كنم اين بتونه حال كسي را به هم بزنه مگر اون شخص بخواد حالش به بخوره.
8 | علي | Germany - Nuremberg | ١٢:٠٠ - ١٦ مرداد ١٣٨٨ |
دلتونو با اين حرفا خوش نكنين. همه ايدوئولوژيهاي دنيا يك نفر با مشخصات مهدي دارن. و در مذهب تسنن اسم اين آدم به احتمال زياد محمد خواهد بود. در مسيحي مسيح مياد. حتي ماركس گفته هرچيز در بطن خود ضد خودش رو پرورش مي ده. يعني وقتي شيعه اسلام رو به گند مي كشه فردي به نام محمد يا همان مهدي مياد براي هدايت شيعيان تا به دين اسلام برگردند.

پاسخ:
!!!
بهتر است نگاهي به خبرهاي مربوط به شرابخواري خلفا و پادشاهان اهل سنت ، همراه يهود و نصاري و ... بياندازيد و بعد اينگونه بي ادبانه سخن بگوييد !
البته جالب است كه تمامي روايات اهل سنت مي‌گويد كه مهدي در مكه قيام مي‌كند ! اگر حكومت مكه را قبول دارد ، پس چرا قيام در آنجا ؟! و چرا بيعت با او در مكه ، در مقابله با حاكم وقت مكه؟!
گروه پاسخ به شبهات
9 | momen abdullah | | ١٢:٠٠ - ١٧ مرداد ١٣٨٨ |
سبحان الله تعالي
جناب کمالي شما يک معماي بسيار بزرگ را براي من گشوديد.
مطلبي که مدتها ذهن مرا به خود مشغول کرده بود را شما براي من حل کرديد.

دوستان محب آل علي (عليه السلام) توجه بفرماييد. اين آقاي کمالي اهل مطالعه و تحقيق نيست که سال دوهزار و دوازده را متوجه شده باشد. تمام اراجيفي که مي‌گويد به طور حتم يا در يک کانال ماهواره اي و يا نشريات وهابي ها ياد گرفته است.

بنده مدتها منتظر بودم که يهود براي وهابي ها نيز يک مهدي قلابي بسازند.
و اکنون مي‌بينم که زمينه را براي آن مهدي قلابي آماده کرده اند.

دوستان شيعه يکي از سياستهاي يهود ساخت مسيح و مهدي قلابي است که براي ايجاد بانک مرکزي جهاني و در پي آن دولت جهاني به آن احتياج دارند.

اين نئوبابي ها هم که اخيرا سر و کلشون پيدا شده و با مرتاض پارسي ديدار مي‌کنند و به منجي نامه مي‌نويسند و بر طبل ارتباط مستقيم مي‌کوبند نيز از به شدت به نزديک بودن ظهور منجي تقلبي خود اعتقاد دارند.

در بين مسيحيان نيز به شدت سعي بر گسترش فرهنگ نبرد آخر الزمان (آرماگدون) است طوري که از در ايلات متحده صحبت از ناجي بودن اوباما و ... بود.

شما اگر دقت فرماييد در اين صد و پنجاه ساله اينها منجي هاي تقلبي بسياري از جمله بهايت و احمديه و مهديه (در سودان) ساخته اند و اگر مردم کشوري قابليت پذيرش اين منجي ها را نداشته اند سعي در اختراع نماينده گي و سرپرستي و دفتر ارتباطات منجي و از اين قماش خزعبلات کرده اند.

اين مطلب را در ياد داشته باشيد که در حال حاضر بانکداران از چنان قدرتي برخوردار شده اند که تقريبا تمام اقتصاد دنيا را در چنگ خود گرفته اند.

دليل موفقيت اين بانکداران مخفي بودن و پشت پرده بودنشان بوده است. اين وضعيت تا ابد نمي‌تواند ادامه يابد و آنها بايد خود را علني کنند.

علني کردن اين قدرت طبيعتا منجر به در معرض نقد و حمله مردم قرار گرفتن آنها مي‌شود.

براي همين است که به شدت احتياج به يک سپر ديني دارند که کل مردم دنيا را بر اساس دينشان ملزم به اطاعت از خود کنند.
ديني که مسيح آن مردم را ملزم به استفاده از واحد پول جهاني مي‌کند.



10 | مجيد م علي | | ١٢:٠٠ - ١٧ مرداد ١٣٨٨ |
با سلام
اقاي كمالي ( معوج الافكار )
اين بابا كه تو فدائيشي اون دجال هم نيست , اين بابا دستپروره شيطان بزرگه و جير خوار اونها بود يعني يك عبد الشيطان واقعي .
اون يارو يك چشمشم هم دجال نيست چونكه او هم دست پرورده شيطان كوچكه و جير خوار اونها بود يعني يك عبد الشيطان واقعي.
دجال از اين شيطان بزرگ و كوچك پيروي نميكنه بلكه اونها زير فرمان دجال خواهند بود.
دجال از شيطان الرجيم تابعيت ميكنه .
پس ميشود نتيجه گرفت كه: دجال و شيطان بزرگه و شيطان كوچكه , اين بابا كه تو فدائيشي ,اون يارو يك چشمشم , شما و امثال شما تابع شيطان الرجيم هســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــيـــــــــــــــــــد.
اقاي كمالي انشاء الله به راه راست هدايت شويد .خداوند توبه پذيره و من براي شما دعا ميكنم .
يا علي
11 | معين | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢٠ مرداد ١٣٨٨ |
بابااين كمالي ؟؟؟؟؟ راستي ازآقاي مومن عبدلي كمال تشكروداشتم خيلي باحال برعمرواتباعش خصوصامولوي عبدالحميدودكترملازاده ؟؟؟؟
12 | نفس نفيسي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٥ آبان ١٣٨٨ |
با سلام خدمت تمام مسلمانان اعم ازشيعه وسني به نظر من اين آقاي کمالي عقل درست وحسابي ندارد .خودنيزنمي داند چه چيزي گفته .لازم به ذکراست که بگويم که درتمام اديان اززرتشت تاشيعه ،مسيحي،سني و...همه معتقدندکه درآخرزمان کسي مي آيد .عالم بشريت رانجات مي دهد.مي دانم که باهرزباني باشماآقاي کمالي صحبت کنم شما نمي فهميد فقط مي توانم بگويم ازشماخواهش مي کنم که يه کم سوادخودراافزايش داده واين اراجيف راهرگزهيچ کجابيان نکنيدچون باماشيعيان طرفي ماهمه عاشق امام خودهستيم وعاشقانه براي ظهورش دست به دعابرمي داريم.وازخداوند منان دراول مي خواهم که شماآقاي کمالي وتماي کساني که خدارافراموش کرده اندبه راه راست هدايت کندوبعد آرزو مي کنم که امام زمان(عج)ظهورکند ومعني خداودين رابفهمي.الهم عجل لوليک الفرج
13 | دكتر شهره | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٣٠ آذر ١٣٨٨ |
سلام به همگي
من برام خيلي جالب بود که ميديدم تو قرن 21 هستم و با افرادي اشنا ميشم که اينقدر عذر ميخوام که اينطوري صحبت ميکنم, کوته فکرانه نظر ميدن و صحبت ميکنن. اسامه بن لادن کجا و ...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نميدونم اين اقا با چه قصد و نيتي اين نوشته رو سند کردن, ولي اين تصويري که ايشون سعي دارن از شيعه و اسلام نشون بدن بيشرمانه ترين تصويري ست که ميشه از اين دين سراسر مهر و دوستي و عشق و عطوفت نشون داد. همون تصويري ست که دشمنان دين و قران و اسلام سعي دارن اونوبه اسم اسلام به دنيا نشون بدن و البته همه مردم دنيا الان اگاه هستن و اسلام به کوري چشم منافقان و بد دلان تا ابد جاودانه ست.
من واسه اين اقا واقعا متاسفم و ازشون ميخوام اگه دنبال حقيقت هستن, حتما مطالعاتشون رو از کتب معتبر و سايت هاي حقيقت جو و صادق شروع کنن و ادامه بدن و بيشتر کنن که انشا الله عاقبت بخير بشن و به سعادت دنيا و اخرت برسن.
و من الله التوفيق.
14 | سلام | United Arab Emirates - Dubai | ١٢:٠٠ - ٠٨ دي ١٣٨٨ |
سلام خسته نباشيد اولا به شما بكويم كه صفات ولي عصر كه ولي اين عصر و زمان الله جل جلاله هست و دادن اين صفات بغير الله جائز نيست اهل سنت درباره امام مهدي رض متولد خواهد شد و اسمش محمد بن عبدالله است از نسل امام حسن است و در بين ركن و مقام به ان حضرت بيعت ميكنند و يكي از علامت ها بزرك قيامت است و هفت سال خلافت خواهند كرد ولي متاسفم كه بعضها برايش دكان باز كرده اند و به نام ايشان خمس و جاه و سرداب درست كرده اند
15 | سلام | | ١٢:٠٠ - ٠٩ دي ١٣٨٨ |
سلام جناب مؤمن عبدالله الله روز قيامت مي فرمايند كجايند ملوك دنيا و كجايند متكبرين و كجايند مستكبرين اين الملوك لمن الملك اليوم ولي صاحب الزمان و وليعصر مختص به الله است ان است خالق اين زمان وعصر مثل اين مي ماند كه بكويد يك انسان يك انسان ديكري خلق كند كه غير ممكن است واكر ملك هرمملكتي دزدي مي كند و اموال مملكت را صرف اين ان مي كند خود شما ميدانيد كه به اسم دين اسلام و قران و اهل بيت مشروعيت نمي دهد ولي متاسفانه شما اين اموال را به نام دين اسلام و اهل بيت مشروعيت مي دهيد و اين را به نام امام زمان از مردم مسلمان مي دزيد يك كلاهبرداري به نام اسلام ما كه مسئول نيستم كه اين ملك دزدي مي كند يا نه ولي ما مسئول هستيم كه دين راستين اسلام را براي تمام جهانيان تبليغ كنيم
16 | momen abdullah | Malaysia - Bayan Lepas | ١٢:٠٠ - ٠٩ دي ١٣٨٨ |
جناب سلام
مگر «ملک» از صفات الله جل جلاله نيست؟ پس چرا به آن ديکتاتور فاسق مي‌گوييد «ملک»؟
عچب. دکاني باز کرده است اين «ملک» شما. يک دکان چند تريليون دلاري که سرمايه آن نفت غارت شده حجاز است.
راستي چرا امام شما نامش «مالک» بود؟

واقعا اين براي من يک معما شده است که شما وهابي ها چرا هر چيزي به شما بگويند بدون کوچکترين تعقل و تدبري قبول مي‌کنيد؟
مگر قرآن کريم بين ما نيست؟ آيا از اينکه به قرآن رجوع کنيد ضرري مي‌بينيد؟
آيا در قرآن صفت «علي» را براي خداوند نديده ايد؟ آيا نام «احمد» و يا «محمد» را نديده ايد؟
*******
عجب.پس ولي اين عصر و زمان الله متعال است. راستي در سال شصت و يک هجري ولي زمان چه کسي بود؟
شما چهار جواب بيشتر نمي‌توانيد داشته باشيد:
(يک) ولي عصر آن زمان حضرت امام حسين عليه السلام بود
(دو) ولي عصر آن زمان يزيد فاسق و شرابخوار و ملعون بود.
(سه) شخص و يا اشخاص ديگري جز اين دو نفر.
(چهار) هيچکدام. بلکه ولي عصر الله جل جلاله و هيچ انساني از جانب خدا بر مردم ولي نبود.
****
در صورتيکه جواب شما احتمال اول است: در آن صورت پس چرا شما امام حسين (عليه السلام) را خليفه پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله) نمي‌دانيد؟
در صورتيکه جواب شما احتمال دوم است: آنگاه شما محب واقعي و دلسوخته عمر هستيد.
در صورتيکه جواب شما احتمال سوم است: آن شخص و يا اشخاص چه کساني بودند؟
در صورتيکه جواب شما احتمال چهارم است:
چگونه شما الله جل جلاله را ولي مي‌دانيد در صورتيکه آيه نوراني او را قبول نمي‌کنيد؟
«إِنَّما وليّكم اللّه و رسوله و الَّذين آمنوا الَّذين يقيمون الصَّلوة و يؤْتون الزَّكاة و هم راكعون»

مگر خود خداوند براي ما ولي تعيين نکرد؟ چرا شما تعين ولي از جانب او را به بازيچه مي‌گيريد؟
*************
جناب سلام
هزار و چهارصد سال قبل عده اي دور هم جمع شدند يک «ولي الله» جعل کردند.
و بعد هم شروع کردند در مدح اين «ولي الله» تقلبي حديث و روايت ساختن.
خلاصه قرن ها گذشت.
بشر به پيشرفت هاي خارق العاده اي در علوم دست يافت. اندک اندک بعضي شروع کردند به سوال که اين آقايي که ادعاي «ولي الله» بودن مي‌کرد سوادش چقدر بود؟
آقايان جعال که ديدند نسل جديد پذيراي اين مطلب نيست که يک بي‌سواد را «ولي الله» بخوانند تصميم گرفتند به کل قضيه «ولي الله» را منکر شوند.

جناب سلام
دکان آن دولت سلاطين زور و جبار است که در جاي پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله) نشسته اند و تريليون ها دولار نفت مسلمين را غارت کردند.
دکان را آنها باز کرده اند که خود را مالک جان و مال مسلمين کرده اند و با بلاد اسلامي هر غلطي که دلشان خواست مي‌کنند.
دکان را آنهايي باز کرده اند که سرنوشت مسلمين را بازيچه هوي و هوس خود کرده اند و هر ازچند گاهي جنگي بر عليه ديگر بلاد اسلامي راه مي‌اندازند.
دکان را آنهايي باز کردند که زکات را به خراج تبديل کردند.

«مثل الَّذين اتَّخذوا من دون اللّهِ أَوْلِياءَ كمثلِ العنكبوت اتخذت بيْتًا و إِنَّ أَوهن الْبيوت لبيت العنكبوت لو كانوا يعلمون»
**********
راستي ما بيست در صد سود کسبمان را به نوکران امام زمان (عليه السلام) مي‌دهيم:
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=112

شما صد در صد مملکت خود را به چه کسي مي‌دهيد؟ به عيدي امين؟ به ملاعمر؟ به صدام؟
و يا شايد به ملک عبدالله؟

عليا ولي الله
عليا حجة الله
عليا وصي رسول الله
17 | momen abdullah | Malaysia - Bayan Lepas | ١٢:٠٠ - ١١ دي ١٣٨٨ |
جناب سلام
همان خداوند متعالي که ملائکه را صاحبان دوزخ قرار داده است:
«و ما جعلا أَصحاب النّارِ إِلّا ملاءكةً ...»
رسول اکرم (صلي الله عليه و آله) را نيز صاحب ما قرار داده است:
«ما ضلَّ صاحبكم و ما غوي» «و ما صاحبُكم بِمجنون»

آيا جانشين او صاحب ما نيست؟
بر خلاف شما ما جانشيني پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله) را فقط در بالاي منبر او رفتن نمي‌دانيم.
**************
جناب سلام
صد بار هم مي‌خواهيد سخن خود را تکرار کنيد.
طبق نص صريح آيه قرآن ولايت رسول اکرم (صلي الله عليه و آله) و جانشينان بر حق او ولايت خداوند است:
«إِنَّما وليّكم اللّه و رسوله و الَّذين آمنوا الَّذين يقيمون الصَّلوة و يؤْتون الزَّكاة و هم راكعون»

مگر زمان و عصر به وسيله فرشتگان خداوند تدبير نمي‌شوند؟
مگر همان فرشتگان مامور به سجده اطاعت در برابر محمد مصطفي (صلي الله عليه و آله) نشدند؟
«و إِذ قلنا للملاءكة اسجدوا لادم»
آيا مسجود بودن مختص خدا نيست؟ آيا اين سجده فرشتگان جز سجده اطاعت بوده است؟
جناب سلام
زمان چيست؟ عصر چيست؟ مگر جز مخلوقات خدا هستند؟ علم فيزيک مدرن اثبات کرده است که گرانش زمان را کند مي‌کند. وقتي که يک سياه چال فضايي زمان را متوقت مي‌کند «ولي الله» نتواند آن را رهبري کند؟
اکنون فيزيکدانان از ماوراء اين زمان سخن مي‌رانند. صاحب عصر و زمان بودن که براي ولي خدا مساله عجيبي نيست.
******************************
جناب سلام
فرض کنيد که اين ملوکي که شما مي‌دانيد ظالم هستند به يک کشور کفر حمله کنند. در آن صورت چرا بايد خمس آن را به مشتي فاسق و فاجر بدهيم؟

الحمد الله که به مدد امام زمان (عليه السلام) جوابي که براي تهمت دزدي شما دادم چنان خرد کنند بود که براي فرار از آن چاره اي جز مخالفت صريح با قرآن کريم و حمايت از مشتي فاسق نيافتيد:

«ما كه مسئول نيستم كه اين ملك دزدي مي كند»
عجب!!!
مثل اينکه شما اين آيه نوراني را نخوانده ايد:«وَ لَقَدْ بَعَثْنا في كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطّاغُوتَ...»
و يا اين آيه شريف را:
«و الَّذين اجتنبوا الطّاغُوت أَن يعبدوها و أَنابوا إِلي اللّهِ لهم الْبشري فبشِّر عباد»

جناب سلام اين را بدانيد که ما بر همه امور مسلمين مسوول هستيم:
«وقفوهم إِنَّهم مَّسئولون»
*****************
«دين راستين اسلام را براي تمام جهانيان تبليغ كني»

واقعا شما فکر مي‌کنيد که اکنون بزرگترين مانع گسترش اسلام چيست؟ جز اين است که کفار مي‌بينند که بلاد اسلامي در نهايت عقب افتادگي و فساد و ورشکستگي است؟
به راستي يک جوان امروزي مي‌تواند پذيراي اسلامي باشد که مطابق آن حکام ممالک نفت خيز بيليون ها دولار در بانکهاي يهوديان نيويورک سرمايه گذاري کرده اند؟

دين راستين اسلام!!! اين ديني که شما از آن دم مي‌زنيد هماني است که يک روز سر امام زمانش حضرت سيد الشهدا (عليه السلام) را بالاي سرنيزه کرد و روز ديگر سي ميليارد دولار به صدام کمک مالي کرد.

يا علي
18 | منتظر | | ١٢:٠٠ - ١٨ دي ١٣٨٨ |
آقاي کمالي! من به هويت و اعتقاد شما شک داشتم, اما تا هنوز باور مي کردم که شما حقيقتا شيعه شده ايد, ولي طبق قاعده { کل شي يرد الي اصلها} روش شد که شما هرچند ساليان درازي سرسفره اهلبيت نان و نمک خورده ايد اما مثل سگي مي مانيد که به صاحبش وفا نداشته باشد.
خيلي برايت متإسفم, روشن شد که شما هنوز هم يک سني و يا خداي نخواسته يک وهابي وحشي هستيد, هرچند در ظاهر خود را شيعه قلمداد مي کني و يک عده را هم فريب داده اي . ننگت باد. که نان از اين طرف مي خوري اما عوعو براي آن طرف مي کني.
19 | سعيد حسيني (شاه اسماعيل صفوي) | | ١٢:٠٠ - ١٩ دي ١٣٨٨ |
سلام اين آقاي کمالي همان علي کريمي است که قبلا با من در مورد شاه اسماعيل صفوي بحث ميکرديم هر دفعه با يک اسم جديد مياد يه مشت اراجيف ميگه و ميره اين خاصيت وهابي هاست که هميشه سعي در ايجاد شبهه داشته ودارند و خواهند داشت
20 | سلام | | ١٢:٠٠ - ٢٨ دي ١٣٨٨ |
سلام بسم الله الرحمن الرحيم و درباره حضرت مهدي موعود نه مهدي موهوم كه درست كره ايد مالهم به من علم ان يتبعون الا الظن و ان الظن لايغني من الحق شيا النجم/28 وايشان را به اين كار معرفتي نيست جز كمان خود بيروي نمي كنند و در واقع كمان در وصول به حقيقت هيج سودي نمي رساند مساما از نظر عقل و انديشه مبحث مهدويت و مصلح جهاني مسئله كوجك و كم اهميتي نيست دره زندكي بيامبر بزرك اسلام كه بناينكذار والاي اسلام و قران بود با ان عظمت معنوي و روحاني كه ايشان داشت اسلام از مرزهاي شبه جزيره عربستان فراتر نرفت بنا براين به موضوع امام مهدي يا همان اصلاحكر موعود و فراكيري جهاني فوق العاده مهم است اسامي و القاب مختلفي مانند مهدي محمد قائم ومنصور و حجت كه از قرنها بيش براي وي برداخته اند همكي رجما بالغيب كهف 22 و حدس كماني بيش نيست و دليل خدايي ندارد و به قول قران ان هي الا اسماء سميتموها و اباوءكم ما انزل الله بها من سلطان ان يتبعون الا الظن و ما تهوي النفس و لقد جاءهم من ربهم الهدي نجم /23 اينها جيزي نيستند جز نامهاي كه خود وبدرانتان به انها داده ايد و خداوند هيج دليلي بر انها نفرستاده است تنها از بي كمان و هواي نفس خويش مي روند و حال انكه از جانب خدا راهنماييشان كرده اند علما شيعه با حرفهاي خود مي خواهند القاء كنند كه مهدي ما حجت خدا در روي مين است اما ايا اينان اين ايه فران را نخونده ايد كه بعد از بيامبران حجتي وجود ندارد رسلا مبشرين و منذرين لئلا يكون للناس علي الله حجة بعد الرسل و كان الله عزيزا حكيما النساء/165 بيامبراني مزده دهنده و بيم دهنده تا از ان بس مردم را بر خدا حجتي نباشد و خدا بيروز مند و حكيم است

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
آيا شما سخنان رسول خدا (ص) را نيز رجم به غيب مي‌دانيد ؟
آيا اين سخن رسول خدا (ص)‌ كه «المهدي من عترتي من ولد فاطمة» دركتب اهل سنت با چندين سند صحيح نيامده است ؟ لابد به نظر شما رسول خدا (ص) نيز (نعوذ بالله)‌رجم به غيب كرده‌اند ؟!
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
21 | سلام | | ١٢:٠٠ - ٢٨ دي ١٣٨٨ |
سلام خسته نباشيددرباره اينكه شما مي كويد ما و قران سنت را قبول داريم و از ان بخوبي بيروي مي كنيم ولي بدبختي در اينجاست كه شما روايان سنت كه صحابه بيغمبر و كاتبان وحي اللهي هستند در نظر شما كافر و مرتد هستند بس نتيجه اين است كه طعن در صحابه طعن در كتاب و سنت است يزيد خليفه ما نيست يك شخص فاسق و ظالم بود وما از ان دفاع نمي كنيم به غير از اينكه باعث به شهادت رساندن حضرت امام حسين رضو اهل بيتش شد و همجنين باعث شهادت جمع زيادي از فرزندان صحابه و عبدالله بن زبير شد و در مدينه و مكه جنك و غوغاء به راه انداخت ولي مشكل شما يزيد نيست مشكل شما با اسلام راستين است وكتاب و سنت است و بدعتها وخرافات كه در دين اورده ايد و به خوار بردارن مسلمان شيعه داده ايد و از خدا نمي ترسيد و حتي نظرات بنده كه از كتب خودتان نقل مي كنم در سايت نمي كذاريد ولعنت خدا بر يزيد و اهل كوفه اي كه به امام مسلم رض بيعت كردند وبعد نقض در بيعت كردند وسبس مسلم را به شهادت رساندند وسبس امام حسين رض و اهل بيتش را

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
1- نظر ما در مورد صحابه مشخص است ، در آدرس ذيل در مورد نظر شيعه در مورد صحابه به صورت مفصل سخن گفته شده است :
http://www.valiasr-aj.com/lib/layn/layn1.htm#_Toc243910512
ما شيعيان صحابه را بر دو دسته اصلي مي‌دانيم :
ا. كساني كه بعد از رسول خدا (ص)‌ بر حقيقت دين باقي ماندند .
ب. كساني كه از اين حقيقت جدا شدند (اين مطلب در كتب اهل سنت نيز آمده است)
امير و راهبر و سرپرست گروه اول اميرمومنان علي بن ابي طالب عليه السلام بود ؛ ما دين خويش را از ايشان و اولاد ايشان (همگي به نقل از رسول خدا) مي‌گيريم ؛ اما شما توقع داريد كه ما از گروه دوم نيز مطالبي را كه نقل كرده‌اند قبول كنيم ؛ اما هيچ عقل سليمي اين مطلب را نمي‌پذيرد.
نتيجه : دين از طريق صحابه مومن به دست ما رسيده است (اما نه همه صحابه و ما همه صحابه را مرتد يا منافق نمي‌دانيم تا اشكال شما وارد باشد)
2- فرموده‌ايد «يزيد خليفه ما نيست يك شخص فاسق و ظالم بود وما از ان دفاع نمي كنيم به غير از اينكه باعث به شهادت رساندن حضرت امام حسين رضو اهل بيتش شد و همجنين باعث شهادت جمع زيادي از فرزندان صحابه و عبدالله بن زبير شد و در مدينه و مكه جنك و غوغاء به راه انداخت»!
ما اين را مي‌دانيم كه شما با يزيد ، دشمني قلبي داريد ، اما بهتر است نگاهي به سخنان مفتي اعظم عربستان (آل شيخ) در مورد خلافت يزيد داشته باشيد :
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=shobheh&id=70
همچنين نظر علماي اهل سنت را در مورد خلفاي خاص بعد از رسول خدا (ص) ببينيد !:
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=shobheh&id=16

اگر واقعا از يزيد ، نفرت دروني داريد ، بايد با توجه به اين مطالب كه علما و بزرگان اهل سنت در مورد يزيد گفته‌اد بيدار شويد .
3- فرموده‌ايد «و حتي نظرات بنده كه از كتب خودتان نقل مي كنم در سايت نمي كذاريد»!
قبلا نيز به شما گفته‌ايم كه نظرات در بخش پاسخگويي به دو دسته تقسيم مي‌شوند ؛ دسته‌اي براي پاسخ تفصيلي در فهرست قرار گرفته و با مدتي تاخير پاسخ داده مي‌شود (كه لازمه پاسخگويي تفصيلي نيز همين است) و گروهي بلافاصله پاسخ داده شده و علني مي‌گردد !
آيا تاكنون هيچ نظري از شما علني نشده است ؟ كه اين ادعا را مي‌كنيد ؟
4- آيا يزيد را مسلمان مي‌دانيد يا خير ؟ اگر مسلمان مي‌دانيد چرا او را لعن مي‌كنيد ؟ مگر لعن مسلمان به نظر اهل سنت حرام نيست ؟ و اگر او را مسلمان نمي‌دانيد چطور مفتي اهل سنت عربستان ، خلافت او را مشروع و خروج امام حسين عليه السلام بر او را نادرست مي‌شمارد ؟
چطور بزرگان علماي اهل سنت او را جزو خلفاي خاص رسول خدا (ص) مي‌شمارند ؟
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
22 | momen abdullah | | ١٢:٠٠ - ٢٨ دي ١٣٨٨ |
جناب سلام آيا شما صد در صد مطمئن هستيد که خداوند عظيم و اعلي از خلافت عثمان بر مردم راضي بود؟ اگر حتي به اندازه يک هزارم درصد شک داشته باشيد که خداوند ممکن است به خلافت شخص ديگري راضي بوده باشد آنگاه شما جز پيروي از ظن و هواي خود نمي‌کنيد: «إنْ يتَّبِعون إِلا الظَّن و ما تهوي الْأَنْفس و لقد جاءهم من ربهِم الْهدي» راستي جناب سلام يزيد زاني هم شد خليفه؟ اگر نبود پس که بود؟ آيا يک عمر در شک زندگي کردن برايتان فائده اي در بر داشت؟ يا علي
23 | سلام | | ١٢:٠٠ - ٢٨ دي ١٣٨٨ |
بسم الله الرحمن الرحيم خداوند در قران مي فرمايند ومالهم به من علم ان يتبعون الاالظن و ان االظن لايغني من الحق شياء النجم /28 و ايشان را به اين كار معرفتي نيست جز كمان خود را بيروي نمي كنند و در واقع كمان در وصول به حقيقت هيج سودي نميرساند دنبال سراب هستيد بيدا رباشيد خيلي متاسفم كه اين كتاب عظيم شان را ترك كرده ايد و دنبال سراب هستيد

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
آيا تمسك به روايات رسول خدا (ص)‌ به نظر شما پيروي از گمان است ؟!
اگر چنين است به نظر شما 14 قرن همه اهل سنت اشتباه كرده‌اند !
و اگر چنين نيست چرا به ما در استدلال به روايات اهل سنت اشكال مي‌گيريد ؟ چون ما مطلبي جز روايات آنان مطرح نمي‌كنيم !
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
24 | momen abdullah | | ١٢:٠٠ - ٣٠ دي ١٣٨٨ |
جناب سلام
براستي که بنده در حيرت هستم از نوشته هاي شما!!!
آيا شما قبل از نگاشتن اندکي در نوشته هاي خود مي‌انديشيد؟
«بعد از بيامبران حجتي وجود ندارد رسلا مبشرين و منذرين لئلا يكون للناس علي الله حجة بعد الرسل و كان الله عزيزا حكيما النساء/165 بيامبراني مزده دهنده و بيم دهنده تا از ان بس مردم را بر خدا حجتي نباشد و خدا بيروز مند و حكيم است»
>>>>>> مگر پيامبران حجت ما بر عليه خدا بودند؟؟؟؟؟؟ <<<<<<<<<<

يعني شما بعد از اين همه سال فرق بين <حجت مردم بر خدا> و <حجت خدا بر مردم> را نمي‌دانيد؟
دشمني شما با اهل بيت (عليه السلام) چنان شما را کور کرده است که حتي از ظاهر آيات قرآن مجيد نيز غافل شده‌ايد!!!
مگر، نعوذ بالله، ما ادعا کرديم که امام زمان (عليه السلام) حجت ما بر عليه خدا است؟؟؟؟؟
جناب سلام
مگر شما نمي‌دانيد که قرآن کريم حجت خدا بر مردم است؟
اصلا آيا نمي‌دانيد که علوم الهي حجت هستند؟
«و تلك حجتنا آتيناها إِبراهيم علي قومه...»
********************************
جناب سلام
براستي به کدامين دليل چنين جملاتي که نشانگر فلاکت علمي شما است را بر زبان مي‌آوري؟
«بعد از بيامبران حجتي وجود ندارد»
و بعد چون کودکي آيه اي را دليل مي‌آوري که در آن از حجت آوردن مردم «بر عليه خداوند» سخن رانده است!!!!
بس است ديگر. شرم کن. حيا کن!
تا کي پيروي از ظن و اوهام؟
«إِن تتبعون إِلا الظن و إِن أَنتم إِلا تخرصون»
آيا زمان آن نرسيده است که وجهت را به سوي حجة البالغه کني؟
آخر جناب سلام
حجت البالغه اکنون وجود ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
*****************
آيا هيچ در خلوت خود با خود انديشيده‌اي که چرا يک جمله و يا يک خط گروه شبهات براي کوبيدن و انهدام ده ها خط سخنان شما کافي است؟
دليل آن نيست مگر عنايات و دعاي امام المومنين آقا و صاحب ما، خليفه خداوند در زمين امام العصر و الزمان، فرزند و جانشين انبياء الهي حضرت مهدي عليه السلام.

يا علي
يا مهدي
25 | سلام | | ١٢:٠٠ - ٠١ بهمن ١٣٨٨ |
سلام بسم الله الرحمن الرحيم درباره حضرت مهدي موهوم كه شما اعتقاد داريد و فرمايش رسول اكرم ص است از زمين تا اسمان فرق مي كند رسول اكرم ص امدن مهدي يكي از نشانهاي بزرك روز قيامت است متولد خواهد شد و اسمش مثل اسم من است محمد و نام بدرش مثل نام بدر من است عبدالله و در كعبه خواهند امد و بين ركن و مقام به ان حضرت مسلمانان بيعت خواهند كرد اما شما مي كويد متولد شده و در بنج سالكي از دست سلطان زمانش فرار كرده و غيبت صغري و غيبت كبري و جهار نايب برايش درست كرده ايد وهزران دروغ و خرافات ديكر و جاه در مسجد جمكران و سرداب در سامرا و بعض از احكام دين را تعطيل كرده ايد مثل نماز جمعه تا اينكه ايت الله طالقاني فتوا صادر كردند كه نماز جمعه بايد بركزار شود بنده جند نقطه در اين باره مي نويسم اري جه زيبا فرمودد خداوند متعال كه حجت نمايي اينان بايه و اساس خداي قراني ندارد و الذين يحاجون في الله من بعد ما استجيب له حجتهم داحضة عند ربهم و عليهم غضب و لهم عذاب شديدشوري/16 وكساني كه درباره خدا جدال مي كنند بس از انكه دعوت او را اجابت كرده اند نزد بروردكاشان حجتشان ناجيز است بر انها خشم خدا و بر انهاست عذابي سخت و براستي اينان مي خواهند بعد از خدا و اياتش به جه ايمان بياورند تلك ايات الله نتلوها عليك با لحق فباي حديث بعد الله و اياته يؤمنون الجاثيه/6 طول عمر بي بايان بحث ديكر در مورد طول عمر ان حضرت است مي كويند تا به به حال بيش از هزار سال كه زنده است و غايب و ممكن است تا صد هزار سال ديكر زنده ولي از نظرها بنهان باشد و بعد قيام نمايد به نقل از كتاب ولايت فقيه نوشتهاي خميني جاب 13صفحه ي 27 ايا به نظر شما اين زنده بنداري و باينده انكاري براي يك بشر مرداني زاده شده و بوست استخواني كه بيامبر كفته من هم بشري مرداني مثل شمايم و در 63 سالكي وفات نمود شريك اوردن نيست براي خداي كه خودش را طبق قران سوره فرقان ايه ي 58 حي و قيوم زنده و قائم به ذات خودش دانسته است اكر الوهيت نيست بس جيست مقايسه ي او با نوح علما شيعه مي كويند اكر شما قران را قبول داريد طول عمر حضرت نوح هم امده است بس طول عمر حضرت مهدي را نيز بايد قبول داشته باشي اينجانب نا همين استدلال خودشان جواب مي دهم بله مثل شما قران قبول دارم مطابق قران مجيد به عنوان صحيح ترين شناسنامه و سند مكتوب طول نوح قرونسال را مي بذيريم با توجه به ايه فلبث فيهم الف سنة الاخمسين عاما عنكبوت/14 نوح حدود 950 سال زيسته و انجه كه بيش از اين در روايات و احاديث براي نقل كرده اند دليل قراني نداردو جيزي كه دليل قراني نداشته باشد تعصب و حمي جاهلي است و بايد زنكار ان را از ذهن زدود وبه دور ريخت بس شرح انها كه طول عمر مهدي را با طول عمر حضرت نوح توجيه مي كنيد ندانسته خود را محكوم كرده اند جرا تا بكويم اولا نوح لبث فيهم بوده يعني درميان قومش اشكارا زندكي مي كرده است نه اينكه خودش را از قوم غايب كند دوما نوح 1000 الا 50 يعني 950 زيسته و بعد فوت كرده بس در قياس خودشان بايد بفهمند كه امام مهدي هم اكر عمر نوح داشته 175 سال بيش در سن 1000 سالكي در غربت فوت نموده و بنده خدا الان ديكر زنده نيست كه كفتكوي ما را بشنود محاسبه ي مذكور هم بر اساس سال قمري جنين است 1430-255=1175 بعضي ساده لوحان شيعه جون بي برده اند كه به اين دليل مقايسه سني به بن بست مي رسند مي كويند نه در روايت و احاديث داريم كه عمر نوح 2500 سال بوده است بايد كفت الا تطغوا في الميزان الرحمن 8 افزون بر سن قراني را مي خواهيد به نوح بجسبانيد در اينجا بعضي از ايات مياوريم و نظر خود را با توجه به عنوان بحث بيان مي كنيم خداوند در كتاب مبين در ايه ي وما من غائبه في السماء والارض الا في كتاب مبين نمل/75 هيج بوشيده و بنهاني در اسمان و زمين وجود ندارد مكر انكه در كتابي روشن است با توجه به انطباق تمام و كمال كتاب قران بدون ايراد خاصي به راحتي مي تواند به قران مبين تبديل شود بس نتيجه مي كيريم كه امام غايب به تعريف شيعه وجود خارجي ندارد جرا كه در قران اشاره ايو اسمي از ان امام غايب نيست و اينان به جاي اينكه از محكمات بيروي كنند به متشبهات و تعبير خواب و احاديث جعلي و بي بايه روي اورده اند در ضمن بر اساس ريشه اي لغوي امام كسي است كه در امام باشد در جلو و بيشابيش مردم باشد بيش روي مردم باشد نه اينكه خودش غايب كند بس با مفاد ايه غير واقعي بودن غيبت امام مهدي را نيز از طريقي ديكر باسخ داديم طبق ايه اي وما يعمر من معمر و لاينقص من عمره الا في كتاب فاطر /11 هيج كسي عمر طولاني نمي كند يا از عمرش كاسته نمي شود مكر اينكه در كتاب ثبت است باز با مقدمات كفته شده متوجه مي شويم كه هيج معمر و قرونسالي اشاره نشده بس ايشان وجود ندارد ايه ي ومن نعمره ننكسه في الخلق افلا يعقلون يس/68 هر كس را طول عمر دهيم در افرينش وازكوانه مي كنيم ابا انديشه نمي كنند را همه مي دانند يعني فرسايش قواي روحي وجسمي در كهنسالي اما هيج قرينهاي در اين ايه وجود ندارد كه فرد خاصي را مثلا امام مهدي را از اين قانون فرسودكي مستثني كرده باشد در كه شيعيان مي كويند وي هنكام ظهور فردي 40 به نظر مي رسد قرونسالي او را باور كنيم يا جواني اش را افلا يعقلون بس با اين دلايل فوق شيعيان اكر به راستي به قران معتقدند ولن تجد من دونه ملتحد كهف /27 هر كز جزا او ماجا و بناهي نخواهي يافت را قبول داشته به دستكيره اي محكم قران تمسك جسته بس اين حقايق اراسته به اسناد قراني را بيذيرند و در مورد انها تفكر كنند و هر جيه حديث ساختكي و بي ارزش را كه مخالفت قران است زير با له كنندايا اين شهامت خدا بسندانه را دارند يا اينكه اسير احساسات بي ريشه وارثي ابا و اجداد خود ومصداقي از ايه شريفه واذا قيل لهم اتبعوا ما انزل الله قالوا بل نتبع ما الفينا عليه اباءنا او لو كان ابؤهم لايعقلون شيئا و لايهتدون البقره /170 و هنكامي به انها كفته شود از انجه خدا نازل كرده است بيروي كنيد مي كويند انجه بدران خود را بر ان يافتيم بيروي مي كنيم ايا اكر بدران انها جيزي نمي فهمند و هدايت نيافتند باز انها بيروي خواهند كرد بردارن عزيز مسلمان شيعه بيدار باش قبل از رحلت اخرت

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
1- در پاسخ به جواب‌هاي قبلي ما فرموده‌ايد «درباره حضرت مهدي موهوم كه شما اعتقاد داريد و فرمايش رسول اكرم ص است از زمين تا اسمان فرق مي كند رسول اكرم ص امدن مهدي يكي از نشانهاي بزرك روز قيامت است متولد خواهد شد و اسمش مثل اسم من است محمد»!
آيا نظر شماره 23 كه در ذيل همين بحث آمده است ، براي شما است ؟ يا براي كسي ديگر :
«اسامي و القاب مختلفي مانند مهدي محمد قائم ومنصور و حجت كه از قرنها بيش براي وي برداخته اند همكي رجما بالغيب كهف 22 و حدس كماني بيش نيست و دليل خدايي ندارد و به قول قران ان هي الا اسماء سميتموها و اباوءكم ما انزل الله بها من سلطان ان يتبعون الا الظن و ما تهوي النفس و لقد جاءهم من ربهم الهدي نجم /23 اينها جيزي نيستند جز نامهاي كه خود وبدرانتان به انها داده ايد و خداوند هيج دليلي بر انها نفرستاده است تنها از بي كمان و هواي نفس خويش مي روند و حال انكه از جانب خدا راهنماييشان كرده اند علما شيعه با حرفهاي خود مي خواهند القاء كنند كه مهدي ما حجت خدا در روي زمين است»!
شما در يك مقاله ، در جايي كه خود نظر داده‌ايد ، نظر خود را فراموش كرده و دقيقا بر ضد آن سخن گفته‌ايد !
2- فرموده‌ايد «و نام بدرش مثل نام بدر من است عبدالله»!
خير ؛ پيامبر چنين نفرموده‌اند ! روايات اهل سنت در اين زمينه بر سه دسته است:
ا. اسمه كاسمي
ب. اسمه كاسمي او اسم ابيه كاسم ابي
ج . اسمه كاسمي واسم ابيه كاسم ابي !
در واقع ، راوي اين روايت شك داشته كه رسول خدا (ص) فرمودند نام خود او شبيه نام من است ، يا نام پدر او شبيه نام پدر من ! و سپس با تصحيف ، در بعضي از روايات «او» تبديل به «و» شد ! و همين سبب اشتباه بسياري از علماي اهل سنت شده است !
4- فرموده‌ايد «و در كعبه خواهند امد و بين ركن و مقام به ان حضرت مسلمانان بيعت خواهند كرد»!
خوب اين علامات نيز با مهدي شيعه مطابق است ! ما نيز غير اين نمي‌گوييم !
5- فرموده‌ايد « اما شما مي كويد متولد شده و در بنج سالكي از دست سلطان زمانش فرار كرده و غيبت صغري و غيبت كبري و جهار نايب برايش درست كرده ايد»!
آيا در روايات شما آمده است كه او از سلطان زمان خويش فرار نمي‌كند ؟ آيا در روايات شما آمده است كه او غيبت نمي‌كند ؟! به عكس مضمون بسياري روايات شما ، چيزي شبيه ظهور ناگهاني را براي حضرت ثابت مي‌كند !
6- فرموده‌ايد « وهزران دروغ و خرافات ديكر و جاه در مسجد جمكران و سرداب در سامرا»!
در مورد چاه جمكران نيز در ذيل نظرات ، پاسخ داده‌ايم ، با جستجوي كلمه «جمكران» در بخش «پاسخ به نظر» مي‌توانيد پاسخ ما را ببينيد ! اما خرافه راجع به سرداب سامرا چيست ؟ خرافه را اهل سنت در آورده‌اند كه مي‌گويند شيعه اعتقاد دارد مهدي در سامرا در چاهي زندگي مي‌كند (متمهديان و مهدي آخر الزمان نوشته مولوي پردل)!
در عراق ، سرداب ، محلي عادي براي زندگي تابستاني بود ! سرداب يعني اتاقي در زير زمين ، كه در ان حوض آب (يا قنات)‌ بوده و سبب خنك شدن آن مي‌شد و در تابستان‌هاي عراق در آنجا به سر مي‌بردند ! آخرين جايي كه طبق روايات شيعه حضرت قبل از غيبت در آنجا ديده شده است ، سرداب بيت امام حسن عسكري بوده است ! كجاي اين خرافات است ؟
7- فرموده‌ايد « و بعض از احكام دين را تعطيل كرده ايد مثل نماز جمعه تا اينكه ايت الله طالقاني فتوا صادر كردند كه نماز جمعه بايد بركزار شود»!
ا. علماي اهل سنت اقرار كرده‌اند كه بسياري از امور ديني به خاطر انكه امروز شعار شيعه شده است ، بايد ترك شود !
ب. نماز جمعه تعطيل نبود ! بلكه به صورت غير حكومتي برپا مي‌شد ! هنوز بسياري از مومنان ، نماز جمعه‌هاي علماي قديم را در قم و يزد و اصفهان و ... (در زمان شاه) به خاطر دارند ! يكي از وظايف حاكم تعيين فردي براي اقامه نماز جمعه است ، كه انجام اين وظيفه قبل از انقلاب ممكن نبود و بعد از آن ممكن شد !
8- فرموده‌ايد « طول عمر بي بايان بحث ديكر در مورد طول عمر ان حضرت است مي كويند تا به به حال بيش از هزار سال كه زنده است و غايب و ممكن است تا صد هزار سال ديكر زنده ولي از نظرها بنهان باشد و بعد قيام نمايد به نقل از كتاب ولايت فقيه نوشتهاي خميني جاب 13صفحه ي 27 ايا به نظر شما اين زنده بنداري و باينده انكاري براي يك بشر مرداني زاده شده و بوست استخواني كه بيامبر كفته من هم بشري مرداني مثل شمايم و در 63 سالكي وفات نمود شريك اوردن نيست براي خداي كه خودش را طبق قران سوره فرقان ايه ي 58 حي و قيوم زنده و قائم به ذات خودش دانسته است اكر الوهيت نيست بس جيست»!
لابد به نظر شما تمام مسلمان نوح را خدا مي‌پندارند ! يا عيسي را !
9- فرموده‌ايد « مقايسه ي او با نوح ... جواب مي دهم بله مثل شما قران قبول دارم مطابق قران مجيد به عنوان صحيح ترين شناسنامه و سند مكتوب طول نوح قرونسال را مي بذيريم ... و انجه كه بيش از اين در روايات و احاديث براي نقل كرده اند دليل قراني ندارد و جيزي كه دليل قراني نداشته باشد تعصب و حمي جاهلي است»!
آيا شما منكر امكان عمر طولاني هستيد ؟ اگر منكر امكان هستيد ، شيعه نوح نبي را به شما مثال مي‌زنيد !
اگر مي‌گوييد دليلي براي وقوع در غير نوح نيست ! مي‌گوييم ، وقتي علماي اهل سنت اقرار كرده‌اند كه دجال (مهمترين دشمن مهدي) از زمان پيامبر (ص) زنده بوده است ، چطور حيات طولاني مهدي را قبول نمي‌كنند ؟ آيا حيات دجال در قرآن آمده است ؟ اصلا آيا خود دجال در قرآن آمده است ؟!
10- فرموده‌ايد « دوما نوح 1000 الا 50 يعني 950 زيسته و بعد فوت كرده بس در قياس خودشان بايد بفهمند كه امام مهدي هم اكر عمر نوح داشته 175 سال بيش در سن 1000 سالكي در غربت فوت نموده و بنده خدا الان ديكر زنده نيست»!
ظاهرا شما حتي ظواهر قران را نيز درست درك نمي‌كنيد ! «ولقد ارسلنا نوحا الي قومه فلبث فيهم الف سنة الا خمسين عاما فأخذهم الطوفان»!
ما نوح را به سوي قومش فرستاديم ،‌ «ف» يعني بعد از فرستادن ، 950 سال در ميان قومش بود ، «ف» يعني بعد از 950 سال ، تازه طوفان آمد !
يعني تنها يك دوره از حيات نوح نبي 950 سال بود !جداي از اينكه اين چه ربطي به استدلال دارد ؟ يعني شيعه گفته است عمر مهدي دقيقا مانند عمر نوح است ؟
شيعه به عمر نوح تنها براي اثبات امكان عمر طولاني استدلال مي‌كند !
11- فرموده‌ايد «بس نتيجه مي كيريم كه امام غايب به تعريف شيعه وجود خارجي ندارد جرا كه در قران اشاره اي و اسمي از ان امام غايب نيست»!
پس لابد دجال نيز وجود خارجي ندارد ؛ چون در قران اشاره و اسمي از دجال وعمر او نيست !
استدلال بسياري جالبي كرديد ! آيا همه چيز در قرآن به صورن مفصل بيان شده است ؟ يا بسياري از مطالب در ذيل عمومات و يا با اشاره ؟
12- فرموده‌ايد «هر كس را طول عمر دهيم در افرينش وازكوانه مي كنيم ابا انديشه نمي كنند را همه مي دانند يعني فرسايش قواي روحي وجسمي در كهنسالي اما هيج قرينهاي در اين ايه وجود ندارد كه فرد خاصي را مثلا امام مهدي را از اين قانون فرسودكي مستثني كرده باشد»!
آيا نوح نبي در هنگام ساخت كشتي ، نيرويش از جوانان بيشتر نبود ؟!
بهتر است نگاهي به آيات قرآن بكنيد كه فرموده است «فانظر الي طعامك وشرابك لم يتسنه» ! خداوند به عزير نبي فرمود « به غذا و نوشيدني‌ات بعد از صد سال نگاه كن كه حتي كهنه نيز نشده است !» آيا او قادر به تازه نگه داشتن بدن يك انسان نيست ؟!
آيا بدن اصحاب كهف ، بعد از خواب 309 ساله ، پير شده بودند ؟
متاسفانه شما با برداشت‌هاي يك سويه از قرآن «نومن ببعض ونكفر ببعض» شده‌ايد !
بهتر است تمام كلام الهي را مورد قبول خويش قرار دهيد !
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
26 | momen abdullah | | ١٢:٠٠ - ٠١ بهمن ١٣٨٨ |
جناب سلام
براستي شما پيرو سنت رسيده از صحابه هستيد؟ بهتر است نگاهي به کتب شما بياندازيم تا ببينيم که منظور شما از «سنت»، سنت چه اشخاصي است:
******
«حتّى إِذا بلغ مغرِب الشّمسِ وجدها تغرب في عين حمئة»
«تفسير الطبري:
سمعت عبد الله بن عباس يقول : قرأ معاوية هذه الآية , فقال : " عين حامية " فقال ابن عباس : إنها عين حمئة , قال : فجعلا كعبا بينهما , قال : فأرسلا إلى كعب الأحبار , فسألاه , فقال كعب : أما الشمس فإنها تغيب في ثأط. فكانت على ما قال ابن عباس , والثأط : الطين»

آي بدبختي!!!
اين ديگر چه مذهبي است که کعب الحبار يهودي بايد در آن داور باشد!!!
آي بدبختي!!!
اين ديگر چه مذهبي است که سخن يکي از صحابه راستين رسول اکرم(صلي الله عليه و آله) مورد قبول قرار نمي‌گيرد مادام اينکه کعب الحبار يهودي آن را تاييد کند!!!
آي بدبختي!!!
اين ديگر چه مذهبي است که خليفه آن از يک کعب الحبار يهودي در مورد اسلام کمتر مي‌داند!
آي بدبختي!!!
اين ديگر چه مذهبي است که کعب الحبار يهودي در بالاترين سطوح فرماندهي آن نقش داشته است!
آي بدبختي!!!
اين ديگر چه مذهبي است که قرآن را کتاب اول خود مي‌دانند ولي تفسير آن را از يهودي مانند کعب الحبار مي‌گيرند!
آي بدبختي!!!
اين ديگر چه مذهبي است که فقيه آن کعب الحبار يهودي است!
**************
براستي شما اهل سنت هستيد. ولي اهل سنت کعب الحبار يهودي!!!
اين است عاقبت اشخاصي که باب العلم، اول شاگرد نبي اکرم (صلي الله عليه و آله) و وصي بر حق او، حضرت اميرالمومنين علي ابن ابيطالب (عليهما السلام) را رها کرده و به دنبال کعب الاحبار يهودي مي‌روند.
و بعد با وقاحت تمام خود را پيرو سنت نقل شده از صحابه مي‌دانند!!!
*************
راستي مگر از ابوذر(رحمة الله عليه) هم صحابه تر بود؟
مگر از سلمان فارسي (رضوان الله تعالي عليه) هم صحابه تر بود؟
مي‌شود بفرماييد در کتب حديث شما چند حديث از ايشان نقل شده است؟
براستي از عموي فداکار نبي اکرم (صلي الله عليه و آله) حصرت ابوطالب (عليه السلام) چه کسي مومن تر بود؟
براي چه او را کافر مي‌دانيد؟؟؟
آي بدبختي!!!
بعد با وقاحت تمام تکفير خود را به ما نسبت مي‌دهيد.
************
يزيد خليفه شما نبود؟
اين ادعاي شما هم مانند ادعاي دوست داشتن صحابه از جانب شما راست است؟
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=shobheh&id=16
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=shobheh&id=70

http://islamicweb.com/arabic/shia/yazid.htm
************
اگر فرض را بگذاريم که شما يزيد زاني را خليفه نمي‌دانيد.
در آن صورت از نظر شما بعد از گذشت فقط نيم قرن از شهادت رسول اکرم(صلي الله عليه و آله) بدست عايشه و حفضه، کره زمين از خليفه خدا خالي شد!!!!!!!

عجب. که تئوري خلافت شما پوشالي و توخالي از آب در آمد.
يک کلمه براي نفي و رد تئوري خلافت شما کافي است: يزيد(لعنة الله عليه).

عليا ولي الله
عليا حجة الله
عليا وصي رسول الله
27 | سلام | | ١٢:٠٠ - ٠٤ بهمن ١٣٨٨ |
سلام خسته نباشيد بنده منتظر كذاشتن نظرم در سايت شما بودم ولي شما جرات كذاشتن نظرم در سايت نيستيد و ادعاء بر حق بودن مي كنيد بترسيد از خدا كه جقدر از اين افسانها و خرافات به خور اين مسلمانان شيعه داده ايد جطور جواب خدا در روز قيامت مي دهيد جه جوابي در محضر الهي در روز قيامت داريد همه اين دنيا و اموال و مناصب وجاه همه و همه اين دار فاني را وداع خواهيم كرد كل من عليها فان و يبقي و جه ربك ذو الجلال و الاكرام
28 | momen abdullah | | ١٢:٠٠ - ٢٥ بهمن ١٣٨٨ |
******* کعبه از نگاه اهل عمر **********

يکي از خرافات شيعه کعبه موهوم است. روافض روزي چندين بار روي خود را به سمت اين خانه موهومي مي‌کنند و چون مشرکين در برابر يک خانه ساخته در اوهام خود سجده مي‌کنند!!!
آيا روافض در قرآن نخوانده اند که
«و للّه الْمشرِق و المغرِب فأَين ما تولُّوا فثمّ وجه اللّهِ إِنَّ اللّهَ واسعٌ عليم»
پس چرا رو به يک خانه که آن را کسي هم نديده است مي‌کنند؟؟
آيا نمي‌دانند که سجده فقط بايد براي خدا و در برابر خداوند باشند؟؟

وجود اين کعبه موهوم در ميان شيعيان باعث شده است که آنها سالها و سالها در «انتظار» ديدن آن باشند!!!
وقتي از آنها مي‌پرسيم که خوب پس چه زماني اين «کعبه موهوم» خود را مي‌بينيد مي‌گويند وقتي که مستطيع شويم!!!
حالا آمديم و هيچ وقت مستطيع نشديد!!!!
يک عمر «منتظر» باشيد که برويد «کعبه موهوم» خود را ببينيد که چه بشود؟؟؟
به جاي ديدن آن «کعبه» فکر ديدن الله تعالي باشيد.

اين فرهنگ «انتظار» ديدن خانه کعبه براي شما چه حاصلي دارد؟ جز آنکه باعث شرک ورزي شما شده است؟؟؟
خرافات شيعه محدود به اين نمي‌شود.
آنها مي‌گويند که «کعبه موهومشان» «بيت الله» است (نعوذبالله)!!!!!
آخر خدايي که در آسمانها است چه نيازي به يک خانه 20 متري دارد؟؟؟

قرنها اين آخوندهاي شيعه سر مردم ساده و بي‌خبر را کلاه مي‌گذارند و براي خود دکان باز کرده اند.
وجود اين «کعبه موهوم» براي آنها دکان شده است که بابت آن وجوهات بگيرند و عده‌اي را براي ديدن آن روانه کنند!!!!

از آن بدتر در هر مسجدي اين شيعيان يک محراب مي‌سازند به سمت اين «کعبه موهوم» و خود آخوند که بايد سيد هم باشد را در آن گذاشته و بقيه حتما بايد پشت سر او بياستند.

اي مسلمان باهوش و هوشيار. چشمانت را باز کن و ببين که اين «کعبه موهوم» سرابي بيش نيست که با استفاده از آن آخوندها خود را امام و پيشرو و پيشواي تو کرده‌اند.
«کعبه موهوم» و انتظار ديدن آن را از ذهن خود بيرون کن تا از بردگي آخوندها خلاصي يابي.

ولي بدتر از همه آن است که هر از چندگاهي عده‌اي از اين شيعيان ادعا مي‌کنند که به سفري به نام سفر حج رفته اند و آن «کعبه موهوم» را ديده اند!!!!

خدايا ما «موحدين» را از شر آنها مصون دار.
****************** پايان ***************************

واقعا اين چند قطعه سنگ قبله ما و «بيت الله» است؟؟؟؟
آيا در سراسر جهان سنگ يافت نمي‌شود که خداوند از ما خواسته است که به ديدار چند قطعه سنگ برويم؟؟؟
اگر هدف ديدار آن نيست پس هدف ديدار کيست؟؟؟
آيا ما بايد يک عمر «منتظر» باشيم و بعدهم يک عالمه هزينه کنيم که چند قطعه سنگ را ببينيم؟

چگونه است که «انتظار ديدن و توجه» به سنگ مرده، اسلام است و توحيد
ولي «انتظار ديدن و توجه» به خليفه الله، وجه الله، بقية الله، نورالله، حضرت صاحب العصر و الزمان امام مهدي (عليه السلام) شرک است و خرافه؟؟؟؟؟؟


عليا ولي الله
عليا حجة الله
عليا وصي رسول الله
29 | زهرا ابراهيمي | | ١٢:٠٠ - ٢٥ بهمن ١٣٨٨ |
با سلام من تمام نظريات راخواندم وواقعا براي خود وامثال خودم متاسفم متاسفم از اينکه چرا در کشور ما اينگونه نظريات در مورد امام زمان (ع) داده ميشود چرا آنگونه نبوده ايم که يک سري از افراد که شناختشان مسلما اندک است تحت تاثير کافران ووهابيون که تعدادشان متاسفانه بسيار زياد است قرار گيرند و سخنان اراجيف وباطل وکذب محض آنها را بپذيرند خجالت ميکشم از مسلمان بودنم من مسلمان براي آقايم چه کرده ام ؟ چرا در کشورما ميلياردها تومان پول به بهانه هاي مختلف به يغما ميرود اما يک فرهنگ سازي درست ومناسب براي شناساندن امام زمان براي مردم انجام نميشود ؟ چرا من ايراني وقتي مطلبي درمورد فلان امامم ميخواهم بايد ساعتها در اينترنت بتابم آخردست هم چيزي به جز يک سري مطالب ساده گيرم نيايد اما از آن طرف ميلياردها دلار بعضي اقشار خارجي هزينه ميکنند وانواع مختلف فيلم وسريال وشبکه راه مي اندازند تا مخ امثالي نادان مثل من راشستشودهند تابه اين نتيجه برسيم که خدا وپيغمبر وامام وغيره همه کشک است !! تا وقتي اوضاع اينگونه باشد نبايد انتظاري از افرادي مثل آقاي کمالي داشته باشيم فقط از ايشان ميخواهم که حتما مطالعه کنند وتفکر داشته باشند واگر اعتقادي ندارند لااقل به ساحت مقدس امام زمان (ع) توهين نکنند اين رادوستانه به شما ميگويم مطمئن باشيد ضرر نميکنيد پيشنهاد ميکنم حتما به وبلاگ من سر بزني ومطالبش رابخواني در آينده اي نزديک ميخواهم درمورد امام زمان (ع) مطالبي را بنويسم خوشحال ميشوم که نظرت رابدهي نام وبلاگ من : http://tanhamonji.persianblog.ir چه زيبا فرموده اند امام جواد (ع): او داراى غيبتى است كه روزهاى زياد و مدتى دراز به طول مى انجامد. پس مخلصان در انتظار ظهورش به سر مى برند و اهل ترديد انكارش مي كنند و منكران، ياد او را به استهزاء مي گيرند.( كمال الدين ج 2ص 378)
30 | محمد | | ١٢:٠٠ - ٢٦ بهمن ١٣٨٨ |
کتاب «اتفاق در مهدي موعود (عجل الله تعالي فرجه الشريف) » در کتابخانه پايگاه تراث موجود است؛ براي خواندن يک معرفي نامه و دانلود آن مي‌توانيد به آدرس زير رجوع کنيد: http://toraath.com/index.php?name=Sections&req=viewarticle&artid=154&page=1
31 | پدرام پرتوفرد | | ١٢:٠٠ - ٢٧ بهمن ١٣٨٨ |
طبق احاديث اهل سنت امام مهدي(عج) از فرزندان امام حسين(ع) است و بعضي ديگر ميگويند از فرزندان امام حسن(ع) و نام و كنيه او طبق همان احاديث نام و كنيه رسول الله(ص) واز كنار كعبه ظهور ميكند و فبل از ظهور امام زمان(عج) طبق احاديث اهل سنت دجال و سفياني با مشخصات خاصي مي آيند.
اولا اشخاصي كه مشخصات دجال و سفياني را داشته باشند هنوز نيامده اند.
ثانيا اسامه بن لادن نام و كنيه اش شبيه نام كنيه حضرت رسول الله(ص) نيست و فرزند امام حسن(ع)يا امام حسين(ع) نيست و كنار كعبه هم ظهور خود را اعلام نكرده است در هيچ حديثي هم نيامده كه امام زمان(عج) از افغانستان ظهور ميكند.
افرادي كه اين شبهات برايشان شك و ترديد ايجاد ميكنند و ميتوانند به كتاب امام زمان(عج) از ديدگاه اهل سنت مراجعه كنند ضمنا تمام اين شبهات و سوالات مربوط در كتاب شبهاي پيشاور طبق روايات اهل سنت آورده شده است.
والسلام.
32 | يك وهابي | | ١٢:٠٠ - ٢٧ بهمن ١٣٨٨ |
آقاي مومن عبداله كعبه را از ديدگاه خود تعريف كردند و اين تعريف هم آموزشي بود به شيعه ها هم خودشان سوال دارند در موردش
برادران مسلمان ( يعني سني ها) كمك كنند به ايشان في سبيل الله
33 | momen abdullah | | ١٢:٠٠ - ٢٨ بهمن ١٣٨٨ |
جناب يک وهابي
آن کعبه من از آن سخن گفتم و شما اهل عمر منکر آن هستيد کعبه قلوب و عقول وجود مبارک قائم آل محمد حضرت مهدي صاحب الزمان (عج الله تعالي فرجه الشريف) است.

واضح است تويي که از قرآن جز خطوط آن را نمي‌بيني از کعبه جز سنگهاي آن را نبيني.
همانگونه که چون جاهلان سخن گفتن از باطن قرآن کريم را بدعت مي‌داني اعتقاد به باطن کعبه را نيز کفر مي‌داني.

آري. «بيت الله اعظم» ما شيعيان قلب نازنين امام زنده و برحقمان مهدي صاحب الزمان (عليه السلام) است.
وجه الله که ما روي به سوي او کنيم وجود مبارک ايشان است و آن خانه‌اي که ما دور آن طواف مي‌کنيم قلب شريف ايشان است.
خانه‌اي که از اکناف و اطراف جهان به سوي آن مي‌شتابيم قلب پرنور ايشان است.
جهت و سمت ما در عبادت خداوند متعال ايشان است.
و اين کعبه قلوب و عقول و عشاق است که شما اهل عمر «کعبه موهوم» مي‌ناميد.

مگرنه آن «کعبه سنگي» و آن «قرآن کاغذي» و آن «سجده بدن» را که شما منکر نيستيد.
خيلي هم از بازي کردن با آنها خوشتان مي‌آيد!!!!
*********
و چقدر براي تو سخت و دردآور است از اين مي‌بيني شيعيان برخلافت خودت «امام» دارند.
جقدر براي تو سوزآور است وقتي مي‌بيني که شيعيان «صاحب» دارند «خليفة الله» دارند «مولي» دارند.

از شقاوت تو همين بس که:
خدايت وهمي است در آسمانها،
رسول خدايت مسحور شده و بيمار رواني،
کتاب خدايت بدون تفسير و مفسر،
کعبه‌ات مشتي سنگ،
و امامت مرده‌اي بيش نيست.

يا علي
34 | يك وهابي | | ١٢:٠٠ - ٢٩ بهمن ١٣٨٨ |
جناب مومن عبداله سلام عليكم دقت كنيد كعبه ما از سنگ درست شده و اگر از كاه گل هم درست شده بود فرقي براي ما نميكرد مهم اين است كه رب العالمين آن را قبله قرار داده و رب العالمين همان ذاتي است كه بر عقول و قلوب حكومت ميكند و هيچ چيزي و هيچ موجودي نميتواند جاي او را بگيرد بنابراين نميتواند قبله اي را هم كه او تعيين فرموده تغيير دهد . نه ذات باري تعالي و نه عباد او يعني مسلمانان اصرار نكرده اند مردم عالم قبله شان همين كعبه سنگي باشد مردم آزادند و مختار ميتوانند قبله هايي براي خود داشته باشند شيعه ها دوست دارند امام زمانشان قبله باشد هيچ اشكالي ندارد مسلمانان ( اهل سنت) قبله شان خانه اي است سنگي اما ميشود رفت داخل آن خانه و نماز گذارد اما به كدام سمت ؟ هر سمتي كه دوست داشته باشيد اينجا ميبينيد ربطي به خانه و ربطي به سنگ ندارد . اين كعبه سنگي فقط براي همسو كردن جهت هاست براي تمركز كردن بر ياد پروردگار عالميان براي ايجاد همدلي و وفاق ميان مسلمانان ...
35 | momen abdullah | Malaysia - Kuala Lumpur | ١٢:٠٠ - ٠١ اسفند ١٣٨٨ |
جناب وهابي عليکم السلام و رحمة الله شما مي‌فرماييد «كه رب العالمين آن را قبله قرار داده و رب العالمين همان ذاتي است كه بر عقول و قلوب حكومت ميكند و هيچ چيزي و هيچ موجودي نميتواند جاي او را بگيرد بنابراين نميتواند قبله اي را هم كه او تعيين فرموده تغيير دهد» و سپس مي‌فرماييد: «اين كعبه سنگي فقط براي همسو كردن جهت هاست براي تمركز كردن بر ياد پروردگار عالميان براي ايجاد همدلي و وفاق ميان مسلمانان ...» بيني و بين الله. جناب وهابي فکر نمي‌کنيد خداوندي که از قرار دادن چند سنگ براي همسو کردن جهت ها و تمرکز بر ياد پروردگار عالميان و ايجاد همدلي و وفاق «غافل» نبوده است از قرار دادن امامي براي وحدت و رهبري و هدايت و هماهنگي مسلمانان نيز «غافل» نبوده است؟ چطور ممکن است خداوند سنگي براي قبله نماز ما تعيين کند ولي امامي براي نماز و جهاد و حکومت و هدايت ما تعيين نکند؟ چطور ممکن است خدواند سالانه چندين ميليون مستطيع را امر به حج کرده‌باشد تا بيايند دور سنگي طواف کنند ولي ميليونها مسلمان را امر به گرد آمدن گرد امامي نکرده باشد؟ چطور ممکن است که خداوند سنگي را «براي تمركز كردن بر ياد پروردگار عالميان» قرار داده باشد ولي امامي را براي معرفت و شناخت خداوند قرار نداده باشد؟ آخر جناب وهابي وقتي که خداوند در چند قطعه سنگ مرده اينهمه حکمت و فائده قرار داده باشد در وجود امام زنده او فائده اي نباشد؟؟ يا علي
36 | راستين | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٩ اسفند ١٣٨٨ |
تنها حرف من در جواب دوستان اين است كه بگويم لا اله الا الله.اين نظرات تماما دسيسه هاي افراد بي ايماناست.ازاين انسان ها بايد به خدا پناه برد
37 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ١٥:٢٤ - ١٠ خرداد ١٣٨٩ |
با سلام
جناب mtj ( ملعون طاغوتي جهنمي ) .
ما شيعيان امامانمان را از براي خدا دوست ميداريم و خدا را از براي بركتهائي كه بما داده كه يكي از انها انبياء و ائمه عليهم الصلوات و السلام ميپرستيم

يا علي
38 | mtj | | ٢٤:٢١ - ١٠ خرداد ١٣٨٩ |
شيعيان بت پرستند و امامان را از خدا بيشتر دوست دارند.ولايت وقيح و ... همه برگرفته از خرافات شيعيست که ايران را مچاله کرده..
39 | بنده خدا | Iran - Khorramshahr | ٠٩:٥٤ - ١١ خرداد ١٣٨٩ |
بنام خدا با سلام بايد به mtj ملعون و هم کيشان ايشان حق داد وقتي به امامان بحق اعتقادي ندارند و ولي فقيه رو هم قبول ندارند و از سرافرازي ايران ناراحتند و از ذلت و خواري و درماندگي حکومت هاي سني مذهب دنيا در عذابند.واقعا چه شادي و چه خوشي براي اينها در زندگي وجود داره.يعني واقعا با يک کلمه ميشه ايران رو "مچاله" کرد.ايراني که بعد از پيروزي انقلاب حتي در دور افتاده ترين روستاهاي جنوب آفريقا مظهر اقتدار و طاغوت ستيزي مسلمانان جهان شناخته ميشه.ايراني که بعد از جنگ 8 ساله مظهر ايمان و شهادت طلبي جهانيان شد.شايد عربستان که مهد فساد و خودفروختگي به آمريکا و اسرائيل هست کشور سرافرازيه!!!! يا حکومت سرنگون شده صدام حسين!!!!! ويا حکومت طالبان در افغانستان!!!!! ويا کشورهاي اسلامي مثل اندونزي و مالزي که محل خوشگذراني اروپائيان شده!!!!! اگر اين پيروزي ها سرافرازيها بر گرفته از خرافاته و اون ذلت ها و خودفروختگيها و بدبختي ها از اعتقاد سرچشمه ميگيره ما اين بقول شما خرافات رو دوست داريم و با نيروي همين اعتقادمون هميشه پيروزيم.بهر حال بايد براي شما دل سوزوند چون هيچکدوم از داشته هاي مارو نداريد.حتي صراط مستقيمي هم نداريد که بسمتش هدايت بشيد.اگه داري نام ببر.بذار راهنماييت کنم: صراط مستقيم راهيه راست و بدون انحراف و پرتگاه که مخلوق رو به ذات مقدس و سراسر نور معبود ميرسونه پس خود خدا هدفه و نميتونه منظور صراط مستقيم باشه.از طرفي از مفهوم صراط مستقيم ميتونيم بفهميم که صراط مستقيم بايد در حال وجود داشته ياشه چون ميگيم "اهدنا الصراط المستقيم" و بايد معصوم باشه پس بايد راه نبي باشه اما نبوت که بگفته قرآن کريم با آمدن حضرت محمد مصطفي(صلي الله عليه و آله)تمام شده.پس اين کدوم راهه که راه نبي هست و الان هم ميشه بهش چنگ انداخت و بوسيله اون به حق رسيد.امامت جواب اين سواله چون امامت به موازات نبوت وجود داشته اما هيچگاه به پايان نرسيده و نخواهد رسيد چون روز نجات بشره. اما در مورد معصوم بودن اين صراط مستقيم چه کساني در کتب شيعه سني بعد از رسول الله معصوم شناخته شدند؟ امامان شيعه يا مفتيها و شيوخ عرب؟پس اين راه که تو و امثال تو اسمشو گذاشتين خرافات شيعه راه حقه و باعث پيروزي شيعه و دولت شيعه ايران در تمام عرصه ها.اگر تو راه بهتري سراغ داري که موجب سرافرازي بقيه دولتهاي مسلمان شده بگو تا ماهم با خبر بشيم آقاي mtj. ما با اونايي که دوستشون داريم محشر ميشيم و شما هم با اونايي که دوستشون دارين پس خيلي نگران ما نباش. به اميد ظهور هر چه زودتر ادامه دهنده راه امامت و ولايت ، مهدي موعود عليه السلام
40 | payman | United Kingdom - Stoke-on-Trent | ٠٦:٢٣ - ٢٥ تير ١٣٨٩ |
salam jenab Momen Abdulllah harfhaye shoma khili ziba bood
  بعدی [1] [2] [3]  
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها