2019 August 19 - دوشنبه 28 مرداد 1398
پاسخ به سؤالات بينندگان
کد مطلب: ٥٣٣١ تاریخ انتشار: ٢٢ بهمن ١٣٩١ تعداد بازدید: 2671
سخنراني ها » عمومي
پاسخ به سؤالات بينندگان

نقش مردم در انقلاب اسلامی ، خوابیدن عایشه جلوی نماز پیامبر، حدیث من مات و حکام کشورهای عربی مثل صدام و قذافی
حبل المتين 91/11/22

 

 

بسم الله الرحمن الرحيم

تاريخ: 22 / 11 / 91 

مجري:

امروز مصادف بود با جشن انقلاب اسلامي و من سي و پنجمين جشن انقلاب اسلامي را خدمت شما عزيزان تبريك عرض مي كنم.

استاد قزويني:

روز 22 بهمن را براي حق جويان و حق طلبان و كساني كه اين را به عنوان يك ره آورد تلاش هاي در مسير دين و مذهب تلقي مي كنند، تبريك عرض مي كنم.

اگر چه شبكه ما يك شبكه سياسي نيست و ما خودمان هم سياست مدار نيستيم و خيلي هم در اين قضاياي سياسي نمي خواهيم ورود داشته باشيم؛ ولي من چند نكته را به عنوان يك گرايش مذهبي و ديني مي خواهم خدمت بينندگان عزيز و اين وهابي ها عرض كنم.

بينندگان عزيز ما 3 ما قبل ديدند كه اين آقايان وهابي در اين شبكه وهابي كلمه كه خودشان كم آوردند و نتوانستند پاسخ هاي ما و شيعه را بدهند و نخواهند توانست، رفتند بزرگ شان را آوردند.

هر دفعه يك بزرگي را مي آورند كه دفعه قبل آقاي دمشقيه را آورده بودند.

ايشان مطالب زيادي گفت كه همه پاسخ داده شد؛ ولي بعضي از قسمت ها نياز نبود كه ما و دوستان مان در كلمه طيبه پاسخ دهند، اين ها را امروز مردم پاسخ دادند.

آقاي دمشقيه در اين شبكه وهابي ضد دين و ضد اسلام وقتي صحبت مي كرد گفت: خيلي خوشحال هستم كه صداي من را تهران مي شنود.

بله آقاي دمشقيه، مردم تهران صداي شما را شنيدند و امروز پاسخ شما را دادند.

آقاي دمشقيه نمي دانيم كه پاسخ مردم تهران را شنيديد يا نه.

طبق آيه شريفه اي كه مي فرمايد:

وَلَهُمْ آَذَانٌ لَا يَسْمَعُونَ بِهَا أُولَئِكَ كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولَئِكَ هُمُ الْغَافِلُونَ

سوره اعراف آيه 179

اين ها گوش هايي دارند كه با آن نمي شنوند، آن ها همانند حيوان ها بلكه بدتر هستند.

ما نمي دانيم كه آقاي دمشقيه و ياران شان امروز پاسخ شان را از مردم تهران شنيدند يا نه؟

آقاي دمشقيه در افاضات اموي خودشان گفتند: بعد از آزادي سوريه، نوبت ايران است.

امروز مردم ايران در پاسخ شما با فريادهاي خود گفتند: شما در سوريه (از بينندگان عزيز عذر خواهي مي كنم) يك غاغا ميل كرديد و همانند آنها در گل فرو رفتيد كه اين براي هزاران سال بعدي شما هم بس است.

آمريكا و اسرائيل بدون اين كه شما بفهميد، به دست شما در سوريه باتلاقي درست كردند كه هزاران نفر از سران القاعده و شخصيت هاي برجسته نظامي خودتان را در آنجا از دست داديد.

بر فرض اين كه سوريه را هم آزاد كنيد، در برابر خسارتي كه ديديد، به نظر ما خيلي ناچيز است.

آقاي دمشقيه! مردم ايران امروز به شما و ديگر اربابان تان به ويژه اربابان سعودي و قطري تان اعلام كردند كه ايران نه سوريه است و نه مصر و نه ليبي و نه غير آن.

اگر يكي از شما وهابي هاي بني اميه به ايران چپ نگاه كند، چشمان او را از حدقه بيرون مي كنند و خوراك سگ هاي ولگرد مي كنند.

اين را در گوش تان فرو كنيد.

جناب آقاي عقيل با عقل، چندين بار گفتند: برنامه هاي ما ان شاء الله يك روزي از ميدان آزادي پخش شود.

آقاي عقيل، امروز مردم ايران به ويژه مردم تهران، با فريادهاي آهنين و مشت هاي كوبنده، به دهان تمام ياوه سرايان به ويژه حضرت مستطاب عالي براي هميشه كوبيدند.

جناب آقاي حيدري و سجودي و عقيل با عقل، بارها از ايران به عنوان وطن خودشان ياد مي كردند؛ ولي امروز مردم ايران با اين فرياد هاي كوبنده اعلام كردند كه شماها وطن فروشي بيش نيستيد.

مردم گفتند: وهابي، يهودي، مرگ به نيرنگ تان، خون شهيدان ما، مي چكد از چنگ تان.

شما مسؤل خون شهداي سوري و بحريني و افغاني و پاكستاني و ايراني و ديگر كشورها هستيد و نيازي نيست كه از ايران به عنوان وطن نام ببريد.

همين افتخار نوكري عربستان سعودي، براي هميشه براي شما كافي است.

اين را هم اجازه دهيد كه عرض كنم، امروز مردم با اين حضور با شكوه شان و بي نظيرشان در حالي كه 35 سال از عمر اين انقلاب مي گذشت، به مسؤلين هم پيام دادند كه به جاي برخورد قدرت ها بد اخلاقي ها، به فكر مردم باشيد و اين همه بي مهري و ظلم به مردم روا نداريد.

سر مردم را نشكنيد و سپس شيره بماليد، اين گراني سرسام آور را ساده نگيريد.

قصاب و بقال سر كوچه تان را به رخ مردم نكشيد.

مردم به نمايندگان محترم مجلس، با اين حضورشان پيام دادند كه شما به وظيفه شرعي و قانوني خود قاطعانه عمل كنيد و از هياهو و بگم بگم ها نترسيد.

از بد اخلاقي ها هراس نداشته باشيد، ملت پشتيبان حق و حق جويان و حق طلبان است.

شبكه ما نه سياسي است و نه وارد سياست مي شويم؛ ولي بخشي از اين ياوه سرايي هاي اين حضرات را امروز مردم عالي جواب دادند. از اين مردم بايد تشكر كرد و قدر اين مردم را بايد دانست. مسؤلين بايد دست اين مردم را ببوسند و بر پيشاني اين ها بوسه بزنند.

ما در طول اين مدت الحمد لله نه به راست كار داشتيم و نه به چپ و نه جلو و نه عقب و نه بالا و نه پايين.

الحمد لله رب العالمين، وابسته به هيچ كدام هم نيستيم و از هر كجا هم كه حق ببينيم تأييد مي كنيم؛ اگرچه نظر او مخالف نظر ما باشد و از هر كسي هم كه بد اخلاقي ببينيم؛ اگرچه عزيزترين و نزديك ترين ما باشند، انتقاد مي كنيم.

ان شاء الله اميدوار هستيم كه هم اين ياوه سرايان وهابي خوب پيام مردم را شنيده باشند و هم مسؤلين محترم خوب به پيام مردم پاسخ دهند.

عذر مي خواهيم كه برنامه حدود 1 ساعت و نيم با تأخير انجام شد.

امكانات كم و مشكلاتي پيش آمد و يكي از دستگاه هايمان با مشكل رو به رو شد.

براي عزيزاني كه در ولايت ياوران ثبت نام كردند، من به نظرم مسؤليت عزيزان را 2 چندان كرد.

الان هم با اينترنت برنامه را اجرا مي كنيم و نمي دانيم كه برنامه كي قطع شود و در حد 40 درصد اعتماد پيدا كرديم و گفتيم: برنامه را شروع كنيم.

همين دستگاهي كه امروز با مشكل مواجه شده است، حدود 90 هزار دلار كه حدود 280 ميليون تومان قيمت دارد.

بعضي از بزرگواران از مهندسين آمده اند و در پشت بام مشغول اصلاح آن هستند كه ان شاء الله اصلاح شود.

ما در اين 2 سال و نيم با اين امكانات خيلي اندك و ناچيز پيش رفته ايم.

در حقيقت از يك وانت بار، ما 20 تن بار كشيديم.

اين هم دعاي شما بينندگان عزيز و عنايات اهل بيت عصمت و طهارت و لطف خداوند تبارك و تعالي بوده است.

ما در همين برنامه اخلاق خوبان كه حدود 8 دقيقه با تأخير آغاز شد، آيت الله مكارم شيرازي گفتند: چرا به تأخير افتاد، دوستان گفتند: با اين امكاناتي كه ما داريم، اين ها به معجزه بيشتر شبيه است.

الان دوستان مي بينند كه در ميان اين شبكه ها تنها شبكه اي هستيم كه روزي 6 ساعت برنامه زنده با كيفيت خيلي بالا اجرا مي كنيم و از بهترين كارشناسان فرهيخته حوزه و دانشگاه دعوت مي كنيم.

بعضا دوستان ما كه از داخل و خارج تماس مي گيرند و اظهار لطف مي كنند و تعبير مي كنند: شبكه ولايت نه، يك دانشگاه بزرگ تشيع. دل خوشي ما هم به همين ها است.

بعضي از عزيزان ما كه خارج هستند، دوستان مان كه تماس گرفتند براي واريز كردن مساعدت هاي دوستان از خارج بوده است، مخصوصا من همين جا از خواهر عزيزم خانم دكتر شجاعي تشكر مي كنم، وجهي كه چندي پيش ريخته بودند، امروز به حساب شبكه واريز شد.

ايشان قول داده بودند 2 هزار دلار، ظاهرا 2500 دلار واريز كرده بودند.

خدا به ايشان بركت دهد و به توفيقات شان بيافزايد.

امروز هر كار ديني و مذهبي كه بخواهد انجام شود، هر خيمه اي زده شود، ستون اساسي آن داشتن امكانات مالي است.

نبي گرامي كه توانست در مكه آن 13 سال را مقاومت كند و در برابر كفار قريش به تبليغ شان و 3 سال در شعب ابي طالب بماند، آن ثروت آن چناني خديجه كبري ام المؤمنين سلام الله عليها بوده است.

مجري:

امشب نمي شود بحثي پيش كشيد و فقط صداي گرم شما بينندگان را مي شنويم.

بيننده آقا مسعود از ماهشهر:

ما 5 ماهي يك بار نوبت ما مي شود. اجازه دهيد كه يك خورده به عقب برگرديم.

اگر چند دقيقه به من فرصت دهيد، مطالبي بوده است كه مال قبل است و من وقت نكردم كه اين ها را مطرح كنم.

شبكه كلمه كه روزهاي اول راه افتاده بود، اگر بيننده اي روي خط مي آمد و با عقائد آقايان سازگاري نداشت، مجري برنامه سريع آن روايت را انكار مي كرد و مي گفت: وجود ندارد.

بعد از آن كه دست شان يواش يواش رو شد و برنامه هاي شما روي دور آمد، ديدند كه فايده ندارد.

كتاب نيست و جلدش مشخص نيست و صفحه اش مشخص نيست، اين ها فايده اي ندارد و اين روايات براي مردم مشخص مي شود.

الان هر روايتي كه براي شان خوانده مي شود، مي گويند: تو صحيحين نيامده است.

من فقط اين سؤال را دارم كه آيا بقيه كتب اهل سنت چه لزومي دارد كه وجود داشته باشند؟

اگر قرار است كه فقط صحيح مسلم و بخاري مبناي استناد قرار بگيرد، بقيه كتب به چه دردي مي خورد؟

در رابطه با همين روايت كه در صحيح مسلم آمده است كه در مورد اين است كه هر كس امام زمان خودش را نشناسد، به مرگ جاهليت مرده است، بيننده اي با اين ها تماس گرفت بود، آن ها مي گفتند: امام زمان شما كيست؟

اصلا من يك انسان مسيحي كه مي خواهم سني و وهابي شوم، من مي خواهم بدانم كه نظر علماي اهل سنت در مورد اين روايت چيست؟

شما چه كار داريد كه امام زمان شيعه كيست؟ همه مي دانند كه امام زمان شيعه چه كسي است.

من يك مسيحي هستم كه مي خواهم وهابي شوم، نظر شما اهل سنت در مورد اين روايت امام زمان چيست؟ ببخشيد كه مزاحم شما شدم.

بيننده احمد آقا از بانه از اهل سنت:

مثل اين كه حاج آقا سرما خورده ايد.

استاد قزويني:

با اين گراني ها ميوه و غذا نمي شود خورد. مجبور هستيم كه سرما بخوريم.

بيننده:

احترام گذاشتن به عقائد چه از طرف شيعه و چه از طرف سني لازم است؛ اما متأسفانه هيچ گاه جامه عمل نمي پوشد.

حاج آقا مي گويند: مراجع بزرگوار فتوا داده اند؛ چه شيعه و چه سني حق ندارند به مقدسات يكديگر توهين كنند؛ اما متأسفانه در شبكه شما رعايت نمي شود.

يك برنامه بعد از مناظره آقاي مراد زهي و آقاي يزداني كه در اين برهه الي ما شاء الله زبانزد است و طلبكار هم شده اند كه اين حرف هايي كه به آقاي يزداني مي شود؛ حتما از كانال هاي به خصوصي صورت مي گيرد.

آقاي يزداني در برنامه بعد از مناظره با آقاي مراد زهي كه در مورد حديثي بود كه در مورد عائشه و مرد اعرابي بود، گفت: علماي سني بيايند و ثابت كنند كه مرد عرب شب را در خانه حضرت عائشه نبوده است و در نزديك ايشان نبوده است؛ چون خانه عائشه به گفته آقاي يزداني خيلي كوچك بوده است.

اين عين مطلبي است كه ايشان بيان كردند؛ مگر اين كه اين مرد روي قبر جناب ابوبكر يا عمر خوابيده باشد. اگر اين توهين نيست كه از شاگرد شما در شبكه شما صورت گرفته است، بگوييد: توهين چيست؟

استاد قزويني:

اين قضيه كوچك بودن منزل جناب عائشه را ما مطرح نكرديم، ما كار خودمان را انجام مي داديم. نزديك 10 ماه اول شبكه ولايت، ما وارد اين گود نشده بوديم.

اين آقايان شروع كردند به مقدسات شيعه جسارت كردن.

در آن شبكه آن آقاي عبد الرحمن يا عبد الشيطان به حضرت زهرا وقيح ترين جسارت را كرد.

آقاي حيدري و خدمتي و سجودي هم به همين شكل اهانت كردند.

يك روايات ضعيف و يك روايات مرسل و يك روايت نادرست از كتب شيعه بيان كردند و اختلاف بين شيعه و سني انداختند.

ما گفتيم: اگر بنا است كه به اين شكل باشد، شما در كتب صحيح تان اين قضيه وجود دارد.

ما در رابطه با ام المؤمنين عائشه خوانديم كه پيغمبر نماز مي خواند و پاهايشان را جلوي پيغمبر دراز كرده بودند و هر وقت پيغمبر به سجده مي رفت، از عائشه منگوش مي گرفت و او پايش را جمع مي كرد.

گفتيم: اين هم توهين به پيغمبر و هم به همسر پيغمبر است.

شما بگوييد: اين روايت در صحيح بخاري و مسلم چه مي كند؟

دوستان ما همچين سؤالي طرح كردند.

اين آقايان گفتند: خانه عائشه يك متر در دو متر بوده است و جا نبود كه پيغمبر نماز بخواند. آقايان آمدند ابرو را درست كنند، زدند چشم را خراب كردند.

اين عزيزمان كه به اين شكل مطرح كردند، گفتند: شما كه اين طور مي گوييد و بنابر گفته شما، اين خواهد شد. اين در حقيقت به عنوان قاعده الزام بوده است. اين برادرمان قصد جسارت و اهانت داشتند.

اگر عزيزان از اين عبارت آقاي يزداني جسارت تلقي كردند، بنده رسما از همه اهل سنت پوزش مي طلبم و عذر خواهي مي كنم و هر جريمه اي كه بخواهند ما حاضر هستيم كه آقاي يزداني را جريمه كنيم.

چه جريمه مادي و چه معنوي و چه مسافرتي. ما در خدمت دوستان هستيم.

مبنا اين نيست كه خدايي نكرده اهانت به مقدسات اهل سنت شود.

اين آقايان يك شعري را درست مي كنند و در قافيه آن گير مي كنند.

سركار خانم دكتر فقيهي از صحيح بخاري آورده است، اين آقا هرچه از دهانش درآمده است، توهين و فحاشي كرده است.

ما چه كار كنيم؟ ما ساكت بنشينيم؟

همين چند شب قبل با آقاي مراد زهي جلسه داشتيم، گفتم: حداقل بعد از اين جلسه آقاي حيدري چه قدر به مقدسات شيعه اهانت كرده اند. آقاي سجودي اين همه اهانت كرده است.

من گفتم: ما مبناي مان با اين ها، اين آيه شريفه است كه مي فرمايد:

وَجَزَاءُ سَيِّئَةٍ سَيِّئَةٌ مِثْلُهَا

سوره شوري آيه 40

ما مادامي كه اين ها جسارت كنند، جسارت اين ها را در قالب شرعي به همان شكلي كه لايق او هستند، ما جواب مي دهيم. ما چيزي از خودمان اضافه نمي كنيم.

ما از كتب خودشان سؤال طرح مي كنيم و مي گوييم: بياييد جواب دهيد.

ان شاء الله در برنامه كلام زينبي در روز 5 شنبه ساعت 2 بعد از ظهر، منتظر پاسخ خودشان باشند كه آيا اين حرف هايي كه زدند به نفع شان است يا به ضررشان است.

ايشان چه طوري سوخته اند و كجايشان سوخته است، ما خبر نداريم.

اين چنين آتش گرفته است و اين چنين شروع كرده است به جسارت و اهانت كردند.

هايده و امثال آن دون شأن شما است. نمي دانم كه مي فهميد يا نمي فهميد.

چه چيزي مصرف كرديد؟

اگر ارازل و اوباش همچين چيزي بگويد، ما مي گوييم: اين جسارت بود و دون شأن ارازل و اوباش است؛ چه رسد يك آقايي بيايد در يك شبكه اي كه مدعي هستند كه شبكه توحيدي هستند.

البته از تربيت يافتگان آقاي ابن تيميه كه مي گويند: شيعيان همه زنا زاده هستند، انتظار بيشتري نمي رود.

محمد بن عبد الوهاب مي گويد: در ميان شيعه ها يك نفر با نسل پاك پيدا نمي شود. تربيت يافتگان آن مكتب بايد هم اين چنين باشند. ما از ادب شما و بزرگواري شما تشكر مي كنيم. اگر از عبارت ايشان توهين برداشت مي شود، من باز هم عذر خواهي مي كنم.

بيننده آقاي احمدي از بوشهر:

خدا به شما توفيق دهد و به شما عمر طولاني و با بركت دهد.

از تمام بحث هايي كه در اين شبكه مي شود، از اين برنامه آقاي قزويني من خيلي لذت مي برم؛ چون ايشان خيلي مستدل صحبت مي كنند و اين نشان مي دهد كه ايشان خيلي مسلط است.

سؤال اولم شايد مربوط به اين جلسه شما نشود.

اگر شما زحمت بكشيد و اين را به طور روائي جواب من را دهيد خوشحال مي شوم.

من در كتاب ها رجعت را نگاه كردم، از پيغمبر حديثي نديدم. مي خواستم اين را شما براي ما بيان كنيد.

در رابطه با خود امام زمان حديث از پيغمبر زياد است؛ ولي در مورد رجعت من چيزي نديدم. مي خواستم شما با توجه به اين تخصصي كه داريد، به ما روايت از پيغمبر در اين رابطه نشان دهيد.

سؤال بعدي در خصوص اين حديث است كه بعد از پيغمبر، افضل مردم ابوبكر است.

اين حديث را از لحاظ سند براي ما توضيح دهيد.

حديثي كه معني آن اين است كه بعد از پيغمبر مي توان به همه صحابه اقتدا كرد و آن ها مانند ستارگان آسمان هستند و به هر كدام اقتدا كنيم هدايت شده ايم، اين حديث در برابر حضرت امير است كه مي خواهند حضرت امير را در بين صحابه كوچك كنند.

مي خواستم سند اين حديث را توضيح دهيد.

بيننده آقاي موسوي از سنندج از اهل سنت:

من يك سؤال شخصي از آقاي قزويني داشتم.

مجري:

اگر خيلي شخصي است، تلفني صحبت كنيد.

بيننده:

زياد شخصي نيست، اگر جواب ندادند اشكالي ندارد.

شما اين آدرس هايي كه مي دهيد، شما اين ها را كامل حفظ هستيد؟

استاد قزويني:

ما 40 سال است كه كارمان اين است. كسي كه 10 هزار شعر حفظ كرده است يا كسي را كه حافظ قرآن است از او تعجب نمي كنيد. شما شايد كل چيزهايي كه من حفظ دارم كمتر از 10 جزء قرآن باشد. اين يك چيزي است كه ما به آن عشق داريم. من معمولا به روايت كه نگاه مي كنم، اول سند آن را حفظ مي كنم. هر شب تلاش مي كنم كه اين ها را مرور داشته باشم.

مجري:

حاج آقا يك روش خاصي براي حفظ كردن دارند.

استاد قزويني:

بنا است كه اين را در شبكه توضيح دهيم تا براي دوستان شيعه كه مي خواهند روايت يا سند حفظ كنند، يك مقداري ساده تر باشد؛ همان طوري كه قرآن حفظ كردن يك روش و راهي دارد، حديث هم با سند حفظ كردن يك روش خاصي دارد.

وقتي كه ما جوان بوديم، در ذهن من است كه نزديك 5 هزار روايت را حفظ بوديم؛ ولي وقتي سن انسان بالا مي رود، يك مقداري حافظه انسان كم مي شود.

بيننده:

يك حرفي داشتم كه خطاب به آقاي احمد زاده از بانه است؛ آقاي احمد زاده، صحاح ما پر از اين اشكالات است.

اگر شما اين صحاح ما را بخوانيد، از اين ها تعجب مي كنيد و آقاي يزداني مقصر نيست.

خطاب به اين شبكه ها مي گويم: هر شبكه اي چه اهل بيت باشد و چه وصال باشد و چه فدك باشد و چه الزهرا باشد، بين شيعه و سني اختلاف ايجاد كند و اين اختلافات را شعله ور كند، دشمن اسلام است.

مجري:

ما هم تأييد مي كنيم.

بيننده:

من در روايات در كتاب ها خوانده ام كه در زمان پيغمبر اكرم صلي الله عليه وآله، رسم بوده است كه مردها زن هايشان را با هم مدت دار عوض مي كردند؛ حتي يك شخصي به حضرت محمد صلي الله عليه وآله فرموده است: اي محمد شما زن زيبايي داري و من زن پيري دارم، اگر مي شود زن هايمان را با هم عوض كنيم.

پيغمبر هم در جواب مي فرمايد: اگر مي توانستم اين كار را مي كردم؛ اما نمي توانم.

مي خواستم ببينم كه اين روايات واقعيت دارد يا خير.

از تمام كاركنان شبكه هم تشكر مي كنم.

بيننده آقاي رجبي از شيراز:

بنده 7 ماه است كه پشت خط هستم. خدا را شكر مي كنم كه شيعه هستم. اين را از روي شوخي عرض مي كنم. پيش خودم وسوسه شدم كه اگر اهل سنت بشوم، بيشتر مي توانم صحبت كنم و وقت هاي زيادي به ما داده مي شود.

ما شيعيان حضرت علي عليه السلام هستيم و بايد در همه چيز مظلوم باشيم.

استاد قزويني:

آن روز يكي از دوستان به من پيام داده است كه من شكايت شما را به مادرتان حضرت زهرا مي كنم. شما به من وقت نمي دهيد.

الحمد لله عزيزان شيعه ما شكر خداي عالم مشكل و سؤالي ندارند.

ما در يزد بارها گفتيم، يكي از اساتيد بزرگوار گفت: بحثي كه شما امروز كرديد باعث شد كه من به شيعه بودن خودم مي بالم و افتخار مي كنم؛ ولي عزيزان اهل سنت ما نسبت به شيعه بد بين هستند و در گوش شان كردند كه شيعه ها كافر هستند.

در آمريكا و آفريقا نظر خواهي هايي كه بوده است، 60 در صد مسلمان ها گفته اند: شيعه كافر است. ما بايد بياييم با اين عزيزان اهل سنتي كه اين مطالب به گوش شان خورده است، اينجا بگو مگو كنيم. اين بگو مگوها به نفع شيعه است.

وقتي شيعه خودش مي آيد، بحث 2 دوست و هم فكر است؛ ولي وقتي يك سني مي آيد، تفكراتش با ما كاملا مخالف است.

2 مخالف كه با هم حرف مي زنند، شيعه بيشتر از آن استفاده مي كند.

حداقل شيعه هم مي داند كه عزيزان اهل سنت، چه اشكال علمي به ما دارند و كجاي كار را نقطه ضربه پذير مي دانند.

بحثي كه ما با اهل سنت مي كنيم، در حقيقت احساس مي كنيم كه يك خدمت بزرگي براي عزيزان شيعه است.

بيننده:

شبكه هاي وهابيت، چندين وقت است كه در مورد زيارت جامعه كبيره شبهه وارد مي كنند.

بنده و تعداد زيادي از سروران ، يك تحقيق زياد و وسيعي در مورد زيارت جامعه كرديم و معني آن ها را خوانديم و رفتيم شرح و تفسير آن را تهيه كرديم و مردم را تشويق كرديم كه شرح ها را بگيرند.

به اميرالمؤمنين علي عليه السلام، در حال حاضر در شهر شيراز و استان فارس، يك شرح زيارت جامعه كبيره پيدا نمي شود. همه تشويق شدند كه نه تنها اين زيارت زيبا را بخوانند و معني آن را بخوانند؛ بلكه تشويق شده اند كه شرح و تفسير آن را بگيرند.

استاد قزويني:

عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد.

بيننده:

اين ضريح مطهر حضرت سيد الشهداء كه وارد كربلا شد و نصب شد، خيلي خوب است؛ ولي آن كساني كه اين ضريح مطهر را درست كردند، يك تعمدي در كارشان است و آن اين است كه اين ضريح مطهر را از شهر مقدس قم به كربلا منتقل كردند، لازم بود كه چند تا دكتر چشم پزشك با اين ضريح مطهر ارسال كنند؛ چون اين ضريح مطهر باعث شده است كه چشم تعداد زيادي از كفار و وهابيون كور شود و لازم بود كه چند تا چشم پزشك بفرستند.

حاج آقا شما سرور بنده و همه شيعيان هستيد.

محبت كنيد بگوييد: در شعب ابي طالب چه كساني حضور داشتند؟

تمام كساني كه در شعب ابي طالب حضور داشتند در روايات شيعه و سني، اين را بيان كنيد.

استاد قزويني:

در رابطه با بحث من مات بلا امام مات ميتة جاهلية، اين كاملا واضح و روشن است.

اين در كتب معتبر اهل سنت با سندهاي صحيح آمده است كه خود تفتازاني كه از علماي بزرگ اهل سنت است، كتابي دارد به نام شرح مقاصد كه اين را ما بارها گفتيم كه ايشان از پيغمبر نقل مي كند:

من مات ولم يعرف إمام زمانه مات ميتة جاهلية

شرح المقاصد في علم الكلام، ج 2، ص 275

هر كس بميرد و امام زمانش را نشناسد، مرگش مرگ جاهلي است.

در صحيح مسلم كه ما بارها گفتيم مي گويد:

وَمَنْ مَاتَ وَلَيْسَ في عُنُقِهِ بَيْعَةٌ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً

صحيح مسلم، ج 3، ص 1478

در مسند احمد مي گويد:

من مَاتَ بِغَيْرِ إِمَامٍ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً

مسند أحمد بن حنبل، ج 4، ص 96

آقايان بفرمايند، ميتة جاهليه را به هر معنا كه بخواهند بگيرند.

به قول ميتة بلا امام، ميتة كفر، ميتة نفاق، ميتة ضلالة، حالا هر چه بخواهند بگيرند.

بفرمايند، الان امام زمان شان چه كسي است؟

پدران شان و اجدادشان كه از دنيا رفته اند، مات بغير امام بوده اند يا مات مع امام بودند؟

اگر مي فرمايند حاكم هر كشور، امام زمان آن كشور است، با اين روايت صحيح مسلم، كه پيغمبر فرمود:

إذا بُويِعَ لِخَلِيفَتَيْنِ فَاقْتُلُوا الْآخَرَ مِنْهُمَا

صحيح مسلم، ج 3، ص 1480

اگر بخواهد با دو امام در يك عصر بيعت شود، اين امام دوم و خليفه دوم مهدور الدم است و قتل او واجب است.

تمام بزرگان شان؛ مثل: ابن حجر، نووي و ديگران گفته اند در هر عصري بايد يك امام در كل كره زمين باشد، نه 50 تا امام.

صدام كه رئيس عراق بود، حتما امام زمان بوده است.

قذافي در ليبي و الآن هم آقاي حاج ملك عبدالله كه با سران يهود شراب ميل فرمودند، اين ها هم امام زمان هستند.

بيننده آقاي نارويي از اهل سنت از زاهدان:

اين كه شما مي گوييد: حضرت عمر رضي الله عنه از اسلام خارج است؛ در حالي كه پشت سر حضرت عمر هزاران نفر نماز مي خواندند و وقتي كه داشت نماز مي خواند از پشت سر توسط ابو لولو شهيد شد، شما چگونه اين چنين مسلماني را از اسلام خارج مي دانيد؟

استاد قزويني:

آقاي نارويي، مي گويند: ثبت الاصل ثم انقش.

شما اول ثابت كنيد كسي گفته است كه عمر كافر است بعد شما اين طوري صحبت كنيد. روي قبري كه مرده ندارد گريه نمي كنند.

بيننده:

شما و بينندگاني كه در اينجا هستند و آن آخوندهايي كه در ايران هستند، ما خيلي از اين ها مي شنويم. شب و روز در شبكه هايشان و در مساجدشان توهين به عائشه و عمر و عثمان رضي الله عنهم مي كنند. شما به اين مسلمانان بزرگ توهين مي كنيد.

استاد قزويني:

ببينيد عزيز دل من، ما كه پاسخگوي كار ديگر شبكه ها و ديگر افراد نيستيم.

الان از علماي و مراجع بزرگ شما، نه از عوام شما، فتوا داده اند:

من أنكر خلافة الصديق رضي الله عنه فهو كافر وكذلك من أنكر خلافة عمر بن الخطاب رضي الله عنه

فتاوي السبكي، ج 2، ص 587 و الصواعق المحرقة علي أهل الرفض والضلال والزندقة، ج 1، ص 138

هركس منكر خلافت ابي بكر باشد كافر است؛ يعني همه شيعيان كافر هستند.

آيا من بايد بيايم سر كوفت آن را به شما بزنم؟ آيا شما قبول مي كنيد؟

يك دسته از علماي شما فتوا داده اند كه شيعه مطلقا كافر است. تمام شيعيان كافر است.

بيننده:

كسي كه به زن رسول الله و به ياراني كه هميشه با پيامبر بودند توهين كنند و يا اگر كسي به خواهر و مادر من توهين كند، شما به او چه خواهيد گفت؟

استاد قزويني:

مي گويد: اگر كسي منكر ابو بكر باشد كافر است. ميتوانيد اين را براي من معني كنيد؟

بيننده:

ابوبكر خليفه اول و عمر خليفه دوم مسلمانان است، اگر كسي منكر او باشد صد در صد او كافر است.

استاد قزويني:

فرق نمي كند علماي شما اين چنين مي گويند، علماي شيعه هم مثل شيخ مفيد مي فرمايند: هر كس كه منكر امامت باشد كافر است.

بيننده:

اين حرف كه علماي ما مي گويند، درست است.

شما امامان را معصوم مي دانيد؛ مثلا مي گوييد: يا علي مدد و بر سر قبر ايشان مي رويد و از ايشان كمك مي خواهيد و امامان را معصوم مي دانيد. صد در صد چنين چيزي به شما مي گويند.

استاد قزويني:

اگر معصوم مي دانيم طبق آيه قرآن و روايت معصوم مي دانيم يا از هواي نفس معصوم مي دانيم؟

بيننده:

كدام يكي؟

استاد قزويني:

هر كدام از ائمه. اگر حضرت علي، امام حسن، امام حسين معصوم است، ما صد روايات داريم كه مي گويد: ما ائمه معصوم هستيم.

بيننده:

در قرآن اين طور كه علماي ما مي گويند: فقط پيامبران معصوم بودند.

استاد قزويني:

شما همان علمايي را كه اين گفته اند را بگوييد زنگ بزنند يا تشريف بيارند اينجا با هم بنشينيم صحبت بكنيم و ببينيم اين حرفي كه مي زنند مطابق قرآن است يا مخالف قرآن.

چرا براي مناظره نمي آيند؟

بيننده:

شما به اين همه علماء بزرگوار را زير سؤال مي بريد؛ در حالي كه حرف شان طبق قرآن است و از روي علم و دين اين حرف را مي زنند.

استاد قزويني:

ما چه بگوييم؟

مي گوييم: اين ها بيايند اينجا بنشينيم و با هم صحبت كنيم و گفت و گوي دوستانه داشته باشيم تا ببينيم حرف شما حق است يا حرف ما؟

مردم هم قضاوت مي كنند. چرا براي مناظره نمي آيند؟

بيننده:

آنها شب روز داد مي زنند كه ما مي خواهيم اين ها با ما مناظره كنند؛ ولي شما نمي آييد.

استاد قزويني:

چه كسي به ما پيشنهاد مناظره داده ولي ما قبول نكرديم؟

بيننده:

ملا زاده شب و روز شما را دعوت مي كند.

استاد قزويني:

ما ملا زاده را آدم نمي دانيم، او يك آدم ديوانه است كه فحاشي مي كند. يك كسي كه شب وروز كارش فحاشي است. ما گفتيم ملا زاده برود با آقاي اللهياري مناظره كند، از قديم گفته اند كبوتر با كبوتر باز با باز.

اگر با اللهياري مناظره كرد و او را شكست داد، ما اين شكست را شكست خودمان مي دانيم.

با اين كه ما نه شبكه اللهياري را شبكه شيعه مي دانيم و نه كار او را به شيعه شبيه مي دانيم؛ لي معتقديم از نظر علمي صد برابر ملا زاده از قرآن و روايات مي داند.

اگر ملا زاده با اللهياري مناظره كند، اللهياري او را در عرض دو دقيقه شكست مي دهد. اگر راست مي گويد، آنجا مناظره كند.

چرا نمي رود آنجا و با آن ها مناظره كند؟

اين آقا مي گويد: علماي ما اين طور مي گويند، برو يكي از علماء را بياور كه حرف بزند.

نه سطح معلومات شما در آن حد است و نه سواد داريد.

علماي شما مي گويند: هر كس خليفه اول را قبول نداشته باشد كافر است.

به چه دليل؟ قرآن گفته است؟

ما كه مي گوييم: شما كه در رابطه با خلافت ابوبكر مي گوييد: چنين و چنان، يك دليل از قرآن براي خلافت آقاي ابو بكر بياوريد. يك دليل از سنت بياوريد، چرا اين شبكه ها يك دليل نمي آورند؟

در شبكه ولايت باز براي علماي اهل سنت است. بزرگان شان به اينجا مي آيند و با هم بحث مي كنيم.

ما اين وهابي هاي تكفيري را در حدي نمي دانيم كه كلمه اهل سنت به اين ها اطلاق كنيم. سني گفتن به امثال ملا زاده بالاترين توهين به اهل سنت است.

اگر به آقاي حيدري و ديگران كسي بگويد: سني، ما اين را بالاترين توهين به اهل سنت مي دانيم. ما با اهل سنت مشكلي نداريم. ما با اهل سنت اختلاف داريم؛ ولي اختلافات ما به حدي نيست كه يكديگر را تكفير كنيم.

من شب جمعه بيانيه آيت الله مكارم شيرازي را خواندم.

اين كه فلان آقا اين طور گفته است و تكفير كرده است، به ما چه ربطي دارد؟

شما اگر راست مي گوييد، به شبكه خود آقايان زنگ بزنيد و بگوييد: چرا شما فحش مي دهيد و توهين مي كنيد و مي گوييد: عمر مسلمان نيست و به عائشه جسارت مي كنيد؟

ما بارها گفتيم: آن كساني كه به عائشه نسبت ناروا مي بندند و اتهام مي زنند، اين ها بايد حد قذف بخورند. ما اين را خلاف شرع مي دانيم.

بزرگان و مراجع ما مي گويند: نسبت هاي اتهام به همسران پيغمبر؛ چه عائشه و چه غير عائشه، خلاف شرع و توهين به نبي مكرم است.

اگر اتهام فحشاء به عائشه جسارت به پيغمبر تلقي شود، آن فرد قطعا از اسلام خارج و مرتد و مهدور الدم است.

اگر به يك نوعي در عرف تلقي شود كه توهين به نبي مكرم شده است، اين ارتداد آور است و مهدور الدم است. ما حرف مان نسبت به مقدسات اهل سنت اين چنين است.

آن وقت شما مي گوييد: شما عمر را از اسلام خارج مي دانيد؛ در حالي كه عمر نماز مي خوانده است. شما اين را در اين شبكه ها بگوييد، نه در اينجا.

بيننده حسن آقا از مشهد:

مادر به بچه گفت: قربان چشم هاي بادامي تو شوم، بچه گفت: بادام مي خواهم.

خدا به حضرت آدم فرمود: از همه ميوه ها بخور و فقط از درخت گندم نخور.

حضرت آدم گفت: من اين را بايد بخورم، حتما يك چيزي است كه خدا فرموده است نخور.

شما به اين سني ها مي گوييد: شما خوب هستيد و اين وهابي ها بد هستند، اين ها بيشتر تحريك شده اند ببينند كه اين وهابي ها چه هستند و مي روند به طرف آن ها.

من مي گويم: شما اين ها را بيشتر تحريك مي كنيد.

اهل سنت قبول دارند كه علي در كعبه به دنيا آمده است؟

استاد قزويني:

بزرگان شان مثل آقاي حاكم نيشابوري در مستدرك به صراحت مي گويد:

فقد تواترت الأخبار أن فاطمة بنت أسد ولدت أمير المؤمنين علي بن أبي طالب كرم الله وجهه في جوف الكعبة.

المستدرك علي الصحيحين، ج 3، ص 550

روايات متواتر داريم بر اين كه علي بن ابي طالب در درون كعبه به دنيا آمده است.

بيننده:

چرا روي اين مسئله مانور نمي دهند؟ خدا شخصي بهتر از اين مي خواسته است كه جلوه دهد؟

استاد قزويني:

اين ها مشكل شان اين است كه اگر اين را بخواهند مطرح كنند، يك فضيلتي است براي آقا اميرالمؤمنين سلام الله عليه كه ديگران ندارند.

آقايان گفته اند: اين فضيلتي براي علي نيست. در داخل كعبه بت بوده است و علي در كنار بت ها به دنيا آمده است. اين نه تنها فضيلت نيست؛ بلكه توهين است، عقل آقايان وهابي اين بوده است.

همان كعبه اي كه اين آقايان مي گويند: پر از بت بوده است، پيغمبر در مكه 13 سال به طرف همان كعبه نماز خوانده است و بعد از آمدن به مدينه هم تا فتح مكه كه بت ها را از بين بردند، پيغمبر جز اندك زماني به طرف همين كعبه اي در درونش بت بوده است نماز مي خوانده است؛ پس توهين به پيغمبر است.

پيغمبر به طرف يك كعبه اي نماز مي خواند كه درون آن مملو از بت ها است.

بيننده:

اين شبكه وصال حق كه اين قدر عليه شما برنامه دارند، چرا شما همه تمركزتان را روي شبكه كلمه گذاشتيد؟ آقاي دهقاني عبد القدوس امروز برنامه داشت و در رابطه با فدك خيلي بحث مي كند و مسخره بازي راه انداخته اند.

استاد قزويني:

اين ها با اين فحش هايي كه مي دهند، بهترين خدمت را به ما مي كنند.

بيننده:

جمله أمرت أن أقاتل الناكثين والقاسطين والمارقين، اين در كتب اهل سنت آمده است.

استاد قزويني:

بله. با سندهاي صحيح آمده است.

بيننده:

پيامبر دستور به قتال با معاويه داده است.

چه طور اهل سنت به رضي الله مي گويند و به او احترام مي گذارند؟

استاد قزويني:

مي گويند: معاويه رضي الله عنه، حجر بن عدي رضي الله عنه را به شهادت رساند.

با اين رواياتي كه آقايان با سندهاي متعدد نقل كردند كه اميرالمؤمنين سلام الله عليه فرمود:

عهد إلي رسول الله صلي الله عليه وسلم في قتال الناكثين والقاسطين والمارقين

مسند البزار، ج 3، ص 27 و مجمع الزوائد، ج 7، ص 238

پيغمبر به من وصيت كرده است و دستور داده است كه با ناكثين (جملي ها) و با قاسطين (صفيني ها) و با مارقين (خوارج) جنگ كنم.

آقاي هيثمي اين روايت را توثيق مي كند.

آقاي ابن اثير جزري در كتاب اسد الغابة از ابو سعيد خدري نقل مي كند:

أَمرنا رسول الله بقتال الناكثين والقاسطين والمارقين

اسد الغابة، ج 4، ص 124

پيغمبر به ما دستور داد.

همين عبارت را آقاي ابن كثير دمشقي كه متوفاي 774 است در كتاب البداية والنهاية جلد 7 صفحه 339 نقل مي كند.

نكته زيبايي كه وجود دارد، از ابو ايوب انصاري است كه خيلي جمله جالبي است كه مي گويد: پيغمبر اكرم به ما دستور داد كه در مقابل 3 دسته در ركاب علي بن ابي طالب بجنگيم:

1- ناكثين

2- مارقين

3- قاسطين

فأما الناكثون فقد قاتلناهم وهم أهل الجمل طلحة والزبير وأما القاسطون فهذا منصرفنا من عندهم يعني معاوية وعمرا وأما المارقون فهم أهل الطرقات وأهل السعيفات وأهل النخيلات وأهل النهروان والله ما أدري أين هم ولكن لا بد من قتالهم إن شاء الله.

البداية والنهاية، ج 7، ص 307 و تاريخ مدينة دمشق، ج 42، ص 472 و الموضوعات، ج 1، ص 326

اما ناكثين كه اهل جمل و طلحه و زبير باشد، با اين ها جنگيديم و اما قاسطون، تازه از جنگ با اين ها برمي گرديم و اما مارقون كه مي دانيم اين ها خوارج هستند، نمي دانيم آن ها كجا هستند و كي بايد با آن ها بجنگيم؛ ولي يقين دارم كه با آن ها هم خواهيم جنگيد؛ چون پيغمبر دستور داده است.

اين ها چيزي است كه در كتب شان با سندهاي صحيح آورده اند.

بيننده:

شيعيان مي گويند: چرا علي عليه السلام با معاويه جنگ كرد و كوفه و بصره را به طلحه و زبير نداد.

خود همين سؤال است. اگر واقعا دستور پيغمبر بوده است، علي عليه السلام نمي توانسته است كه مخالفت كند.

اهل سنت مي گويند: علي بي سياست بوده است؛ ولي اين سؤال در دل شيعيان پيش مي آيد. آن شب ملا زاده مي گفت: علي اصلا سياست نداشته است.

استاد قزويني:

در رابطه با رجعت، شما به قرآن مراجعه كنيد در سوره نمل آيه 83 مي فرمايد:

وَيَوْمَ نَحْشُرُ مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ فَوْجًا مِمَّنْ يُكَذِّبُ بِآَيَاتِنَا فَهُمْ يُوزَعُونَ

ما از هر امتي يك دسته اي را محشور مي كنيم و زنده مي كنيم.

از هر امتي يك دسته، اين چه مي خواهد بگويد؟ آيا اين غير از رجعت است يا مال قيامت است؟

در قيامت كه مي فرمايد:

وَحَشَرْنَاهُمْ فَلَمْ نُغَادِرْ مِنْهُمْ أَحَدًا

سوره كهف آيه 47

ما تمام جمعيت را مي آوريم.

در آنجا معنا ندارد كه ما بگوييم: از هر امتي يك دسته بيايند.

در روايات آقايان اهل سنت با سندهاي صحيح آمده است در مورد سوره ص آيه 43 كه مي فرمايد:

وَوَهَبْنَا لَهُ أَهْلَهُ وَمِثْلَهُمْ مَعَهُمْ رَحْمَةً مِنَّا وَذِكْرَي لِأُولِي الْأَلْبَابِ

خداي عالم اولاد حضرت ايوب را بعد از اين كه از دنيا رفته بودند، برگرداند.

جناب سيوطي در تفسير جلالين شان به صراحت مي گويد:

أحيا الله له من مات من أولاده ورزقه مثلهم

تفسير الجلالين، ج 1، ص 603

خداي عالم تمام فرزندان حضرت ايوب را زنده كرد و (دقيقا در ذهنم نيست كه شايد 12 نفر بودند) هم آن 12 فرزند را زنده كرد و هم 12 فرزند ديگر هم داد.

جناب آقاي بغوي در تفسيرشان به صراحت مي گويد:

أن الله عز وجل رد إلي المرأة شبابها فولدت له ستة وعشرين ذكرا

تفسير البغوي، ج 3، ص 263

خداي عالم به حضرت ايوب فرزنداني داد كه براي او 26 پسر به دنيا آورد.

همين مطلب را آقاي ابن ابي حاتم در كتاب تفسير خود كه ابن تيميه مي گويد: تفسير ابن ابي حاتم از تفاسير معتبر است، در جلد 7 صفحه 178 و 179 و در جلد 10 صفحه 3245 به صراحت مطرح مي كند.

در رابطه با حديث اصحابي كالنجوم بأيهم اقتديتم اهتديتم، پيغمبر فرمود: اصحاب من مثل ستارگان هستند كه به هر كدام از آن ها اقتدا كنيد، نجات پيدا مي كنيد، ابن حجر عسقلاني مي گويد: ابوبكر بزار گفته است:

قال أبو بَكْرٍ الْبَزَّارُ هذا الْكَلَامُ لم يَصِحَّ عن النبي صلي اللَّهُ عليه وسلم

تلخيص الحبير، ج 4، ص 191

اين سخن از پيغمبر صحيح نيست.

آقاي بيهقي مي گويد:

هذا حديث متنه مشهور وأسانيده ضعيفة

تخريج الاحاديث، زيلعي، ج 2، ص 230

اين حديثي است كه مشهور است و همه نقل مي كنند؛ ولي سند آن ضعيف است.

آقاي الباني در سلسلة الاحاديث الضعيفه صفحه 791 مي گويد: احمد بن حنبل گفته است: اين حديث صحيح نيست.

در رابطه با قضيه جامعة كبيره، اين آقايان هر چه بيشتر فشار مي آورند و توهين مي كنند، شيعيان ما نسبت به اين قضايا بيشتر تحريك مي شوند.

من بارها هم گفته ام كه اين افتخار را دارم كه از سن 14 سالگي، هيچ روزي به كوري چشم اين ها، زيارت جامعه كبيره ام ترك نشده است.

الحمد لله هم خودم و هم دوستاني كه با من مرتبت هستند، بچه ها و خانواده ام، هيچ روزي نيست كه زيارت جامعه كبيره را نخوانند.

آن شيعه اي كه با جامعه كبيره انس نداشته باشد، از معارف و مقامات اهل بيت بي خبر است. اين وهابي ها چشم ديدن داشته باشند يا نداشته باشند.

ما مي گوييم:

قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ

سوره آل عمرآن آيه 119

اين اشكالاتي هم كه آورده اند، جواب داديم و خانم ها هم جواب دادند.

اگر حيدري در مورد اشكالاتي كه داشت راست مي گفت، خانم ها در كلام زينبي ثابت كردند كه از نظر روايت صحيح است.

وقتي ايشان در رابطه با احاديثي كه دوستان ما در رابطه با امامت بيان كردند، دختر خانم شان نقاشي كشيده بود: مجلسي ضعيف، فلاني ضعيف و اين طور استناد مي كرد؛ ولي وقتي به جامعه كبيره مي رسد، نزديك 10 نفر از مراجع بزرگوار تصحيح كردند كه يكي از آن ها علامه مجلسي است كه مي گويد: اين صحيح است و از نظر سند صحيح ترين است و از نظر بلاغت و مكانت در بالاترين است، شروع مي كند مسخره كردن و استهزاء كردن.

اگر قول علامه مجلسي قبول است، چه طور شما در آنجا قبول كرديد.

در آن نقاشي كه كشيده بودند و دوستان هم ثابت كردند كه دروغ بوده است.

اين نقاشي را چه كسي كشيده بوده است و يا ايشان خواب ديده بوده است و يا خواب نما شده بوده است، هنوزم كه هنوز است، اين قضيه نقاشي هاي دختر خانم شان از ذهن مردم تا به حال نرفته است.

وقتي كه ديدند كه خيلي آبرو ريزي است، آقايان ديگر نقاشي نشان ندادند.

هر وقت هم كه كتاب نشان مي دهند، مي گويند: نقاشي كه نيست.

با اين كه ما برنامه را دير شروع كرديم، دوستان از اتاق فرمان به من پيام دادن كه دوستان زيادي در نوبت بودند و ما نتوانستيم صداي گرم اين عزيزان را بشنويم و از اين عزيزان پوزش مي طلبيم.

اين مشكلاتي است كه ما با آن مواجه هستيم.

ان شاء الله با توكل به خداي عالم و استمداد از اهل بيت عليهم السلام ما بتوانيم اين مشكلات خودمان را برطرف كنيم و برنامه ها را توسعه دهيم و شبكه ولايت عربي مان را هم در آينده بسيار نزديك، راه اندازي كنيم.

به كوري چشم دشمنان اهل بيت.

پايان. 
 




Share
1 | حسين لطف الهي | , ایران | ١٥:٤٤ - ١١ مرداد ١٣٩٢ |
سلام سوالي داشم ازاحکام.چراارتباط جنسي زن ومردمجرد حرام است؟وتنهاعلت بيماري وبه دنياامدن بچه است ياضررهاي ديگري دارد؟ ريشه وعلت تحريم زنارابگوييدممنون ميشم.
2 | عليرضا | , ایران | ٢١:٣٧ - ٢٩ اسفند ١٣٩٢ |
سلام-سال نو مبارک -حاج آقا قزويني در همين برنامه فرمودند:
بنا است که اين‌ را در شبکه توضيح دهيم تا براي دوستان شيعه که مي‌خواهند روايت يا سند حفظ کنند، يک مقداري ساده‌تر باشد؛ همان طوري که قرآن حفظ کردن يک روش و راهي دارد، حديث هم با سند حفظ کردن يک روش خاصي دارد.
مي خواستم بدونم ايشان روش را در برنامه هاي بعد توضيح فرمودند يا خير؟راهنمايي بفرماييد.
متشکرم
از شهرستان قشم

پاسخ:
باسلام

دوست گرامي؛ به نظر مي رسد منظور ايشان همان تکنيک جي پنج باشد که در اينترنت توضيح داده شده است به سايت «جي پنج» مراجعه کنيد و مطالب را طبق آن حفظ کنيد.

موفق باشيد

گرونه پاسخ به شبهات

(1)
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها
صفحه اصلی | تماس با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | فروشگاه | طرح پرسش | گنجینه ولایت | نسخه موبایل | آثار و تألیفات | العربیة | اردو | English