2024 April 25 - پنج شنبه 06 ارديبهشت 1403
نمونه اي بياوريد كه اهل سنت به جنازه يا قبر بزرگانشان تبرك جسته باشند .
کد مطلب: ٥٢٤٧ تاریخ انتشار: ١٤ شهریور ١٣٨٦ تعداد بازدید: 9492
پرسش و پاسخ » اهل سنت
نمونه اي بياوريد كه اهل سنت به جنازه يا قبر بزرگانشان تبرك جسته باشند .

سؤال كننده : حميد گائيني از قم

جواب دهنده: استاد نجم الدين طبسي

ج - دو مورد ذيل ، نمونه اي هستند از موارد بسيار كه از نظر شما مي گذرد:

* تبرك به قبر و خاك قبرِ سعد بن معاذ صحابي

ابن سعد و ذهبي مي گويند: شخصي مقداري از خاك قبر سعد بن معاذ برداشت ، سپس نگاهي به آن كرد ، ناگهان آن را مشك يافت .

طبقات الكبري ، 3 ، 10 - سير اعلام النبلاء ، 1 ، 289.

* تبرّك به خاك قبر عبداللّه حداّني

ابونعيم اصفهاني و ابن حجر عسقلاني مي گويند : حداني در سال 183 هـ . در روز هشتم ذي الحجه - يوم الترويه - كشته شد و مردم از خاك قبراو همانند مشك برمي داشتند و در لباس و پيراهن خود قرار مي دادند .

حلية الاولياء ، ج 2 ، ص 258 - تهذيب التهذيب ج 5 ، ص 310.

البته راجع به قبر بخاري در سمرقند ، و ابن تيميه نيز مطالبي نقل شده است ، رجوع شود به طبقات الشافعية ج 2 ص 233 ، سير اعلام النبلاء ، ج 12 ، ص 467 - البداية و النهايه ، ج 14 ، ص 136.

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج)



Share
1 | ش.ك | | ١٢:٠٠ - ١٥ اسفند ١٣٨٨ |
سلام امکان ندارد که اهل سنت به جنازه يا خاک بزرگانشان تبرک جسته باشند چون اهل سنت همه چيزرا ازخداميخواهند نه ازمرده ها اما برعکس شيعه هميش ازامام رضا وبي بي معصومه ووووووسلامتي وپول وثروت ميخواهند انها ازخدا کمک نميخواهند واي برشما بيچارگان

پاسخ:

!!!

2 | نفس | | ١١:٥٦ - ١٨ مرداد ١٣٨٩ |
من خودم به عنوان يك سنى همجين جيزى از سنيها نه ديدم و نه شنيدم
شيعه كارش برستيدن مرده ها و قبوره لطفا به ما نسبت نديد
3 | سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) | | ١٣:٢٩ - ١٨ مرداد ١٣٨٩ |
جناب نفس

همانطور كه قبلا عرض كردم خفه شويد

زيرا دروغ گفتن شما توهين به اهل سنت را هم شامل ميشود
مگه كوري نمي بيني در طول سال اينهمه سني در شهرهاي خودشان در جاي جاي همين دنيا به زيارت اولياء ميروند؟؟!!!!
مگه کوري و نميبيني که اينهمه سني به زيارت حضرت علي بن موسي الرضا ع ميروند؟؟؟!!!!

تو نه تنها سني نيستي بلکه انسان نيستي و واژه وهابي برازنده ي توست زيرا ما وهابي ها را امسان نميدانيم و حتي مقايسه وهابي ها را با حيوانات نجس العين هم صلاح نميدانيم.
به نظر من وهابيت مانند يک غده چرکي است که بايد برچيده شود و الحمدلله در حال برچيده شدن هم هست.
جناب نفس
لطفا خفه
و خودت را سني معرفي نکن
وهابي برازنده ي توست
زيرا اهل سنت به زيارت اعتقاد دارند
لا اقل کتابهاي خودتان را بخوان و خفه شو
4 | سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) | | ١٣:٣١ - ١٨ مرداد ١٣٨٩ |
جناب ش.ک

با عرض معذرت همين الان از خداوند طلب يک ليوان آب کنيد
يا حق
5 | نظري | | ١٥:١١ - ١٨ مرداد ١٣٨٩ |
به کامنت1و2
بله خوب شما به عنوان اهل و پيرو سنت شجره ملعونه بنو اميه و وابن تيميه ناصبي و وهابيت معلومه بايد از سنت صحابه واقعي پيامبر برائت بجوييد و عمل صحابه را خلاف سنت و مرام نواصبي مثل معاويه ويزيد(قديسين ! و پيامبران وهابيت !) و خداي مجسمشان!!! بدانيد .
6 | مجيد م علي | | ١٥:٤٥ - ١٨ مرداد ١٣٨٩ |
با سلام شك جان شك نكن اگر اينطور نبود الان نبايد هيچ علامتي از قبر بزرگان شما وجود داشته باشد .اين لينكو ببين : http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=shobheh&id=75 اول از همه ما بزرگانمان را واسطه قرار ميديم كه از خداوند برامون طلب سلامتي , پول , اخر عاقبت خوب و وو بكنند و الحمد الله در بسياري از مواقع دعاهايمان مستجاب ميشود . اما چرا الان بفكر اين افتاده اند كه قبور خراب بكنند . براي خوش رقصي براي ال يهود و بس . نفس در قفس جهالت , ما هم مرده نمي پرستيم قبر نمي پرستيم . كدام احمق و بي شعوري اين بتو گفته . سعي كن از اين قفس جهالت در بيائي و يك نفس تازه بكشي . باشه . البته تو هم اين لينكو ببين . يا علي
7 | سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) | | ١٧:٥٠ - ١٨ مرداد ١٣٨٩ |
سلام

جناب شک ظاهرا ديگر آب نخواهد خورد چون براي نوشيدن آب يا بايد از فردي ديگر کمک بگيرد و از وي در خواست آب کند يا اينکه خودش اقدام به اين کار نمايد که در هر دوصورت از نظر اهل سنت شرک است و فاعل مشرک محسوب ميشود.

جناب شک
چي شد آب خوردي يا از تشنگي مردي؟؟!!!
يا حق
8 | سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) | | ١٧:٥١ - ١٨ مرداد ١٣٨٩ |
در ضمن جناب نفس بهتر است همچنان خفه باشند!
يا حق
9 | عارفه | | ٠١:٢٢ - ١٩ مرداد ١٣٨٩ |
جناب نفس كه الهي از نعمت نفس كشيدن محروم بشي ........و با عمر و عايشه و يزيد و همه ي ملعونان محشور بشي انشالله ...
1) طبق ايات قرآني كساني كه در راه خدا و حق كشته ميشوند مرده نيستند و شهيد هستند و شهيدان هم هميشه زنده هستند .

2) متن زير را بخون ... و متوجه باش كه تو واقعا سني هستي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ يا بي دين يا وهابي يا يهودي .... اصلا ادم هستي كه دين و منصبي هم داشته باشي يا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

البته من اين مطلب را از سايت نوراني و عالي تبيان كپي كردم و چون كسي كه عضو اين سايت نباشه نميتونه از مطالب اون به طور كامل استفاده كنه به همين خاطر عينا متن را كپي كردم.با اين حال ادرس را هم مينويسم: http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=133098

شواهد قرآني بوسه بر ضريح ائمه


دلايل بوسيدن و احترام کردن ضريح حرم ائمه اطهار(عليهم السلام) و تبرک جستن و نشان دادن علاقه و محبت مردم به اهل‌بيت از سوي آيت‌الله العظمي سبحاني تشريح شد.

معظم‌له در پنجمين نشست از سلسله جلسات کلام اسلامي در مشهد به معني اصطلاحي « تبرک» و « تبرک جستن» اشاره کرده و اظهار داشتند: سنت الهي بر اين است که هميشه مسببات از طريق اسباب خواسته شود.

ايشان با اشاره به اينکه قرآن کريم تبرک جستن را در شرايع گذشته نقل کرده و به آن اشاره داشته است، گفتند: يکي از اين شاهد مثال‌ها درباره داستان يعقوب و پيراهن يوسف است که مي‌فرمايد «‌اذْهَبُوا بِقَمِيصِي هَذَا فَأَلْقُوهُ عَلَى وَجْهِ أَبِي يأْتِ بَصِيرًا وَأْتُونِي بِأَهْلِکُمْ أَجْمَعِينَ»( يوسف : 93‌) اين پيراهن مرا ببريد، و بر صورت پدرم بيندازيد، بينا مي‌شود! و همه نزديکان خود را نزد من بياوريد!» ايشان اضافه کردند: خداي متعال از طريق سبب غيرطبيعي هم پيراهن و هم اراده يوسف را در اينجا موثر نموده است.

اين مرجع تقليد گفتند: مسبب الاسباب خداست که خير را در يک واسطه خاص گذاشته و به اذن او موثر مي‌شود.

معظم له در ادامه به آيه‌اي ديگر درباره تبرک جستن ملل پيشين اشاره کرده و با بيان اينکه بني اسرائيل در جنگل‌هاي خود به صندوق حضرت موسي، تبرک جسته و عامل پيروزي خود مي‌دانسته‌اند، يادآور شدند: اگر تبرک صحيح نبود خداوند براي آن بيان و تصديقي در قرآن نمي‌آورد.

حضرت آيت الله سبحاني با اشاره به آيه «وَکَذَلِکَ أَعْثَرْنَا عَلَيهِمْ لِيعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَةَ لَا رَيبَ فِيهَا إِذْ يتَنَازَعُونَ بَينَهُمْ أَمْرَهُمْ فَقَالُوا ابْنُوا عَلَيهِمْ بُنْيانًا رَبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ قَالَ الَّذِينَ غَلَبُوا عَلَى أَمْرِهِمْ لَنَتَّخِذَنَّ عَلَيهِمْ مَسْجِدًا»( الکهف : 21) و اينچنين مردم را متوجه حال آنها کرديم، تا بدانند که وعده خداوند (در مورد رستاخيز) حق است؛ و در پايان جهان و قيام قيامت شکي نيست! در آن هنگام که ميان خود درباره کار خويش نزاع داشتند، گروهي مي‌گفتند: «بنايي بر آنان بسازيد (تا براي هميشه از نظر پنهان شوند! و از آنها سخن نگوييد که) پروردگارشان از وضع آنها آگاهتر است!» ولي آنها که از رازشان آگاهي يافتند (و آن را دليلي بر رستاخيز ديدند) گفتند: «ما مسجدي در کنار (مدفن) آنها مي‌سازيم (تا خاطره آنان فراموش نشود.)»اظهار داشتند: مردم براي اصحاب کهف مسجد يادبود ساختند و بر آن تبرک جستند.

ايشان در ادامه استدلال کردند: اين آيه مساله تبرک جستن و مسجد ساختن در کنار قبور بزرگان، را به خوبي تفهيم مي‌کند.

معظم له با بيان اين پرسش که برخي ادعا دارند، تبرک جستن در قبل از اسلام بوده است، يادآورد شدند: قرآن کريم اگر مطلبي را بيان کند و نخواهد تصديق نمايد، آن را نقد مي‌کند.

اين مرجع تقليد با بيان اينکه اگر اين آيات ويژه شرايع گذشته باشد، نبايد اينگونه نقل مي‌شد و حتما نقدي داشت، گفتند: قرآن در نظر ما پيشواست و به عنوان اسوه، استفاده مي‌شود.

ايشان به آيه «‌وَإِذْ جَعَلْنَا الْبَيتَ مَثَابَةً لِلنَّاسِ وَأَمْنًا وَاتَّخِذُوا مِنْ مَقَامِ إِبْرَاهِيمَ مُصَلًّى وَعَهِدْنَا إِلَى إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ أَنْ طَهِّرَا بَيتِي لِلطَّائِفِينَ وَالْعَاکِفِينَ وَالرُّکَّعِ السُّجُودِ‌» (‌البقرة : 125‌) و (به خاطر بياوريد) هنگامي که خانه کعبه را محل بازگشت و مرکز امن و امان براي مردم قرار داديم! و (براي تجديد خاطره،) از مقام ابراهيم، عبادتگاهي براي خود انتخاب کنيد! و ما به ابراهيم و اسماعيل امر کرديم که: «خانه مرا براي طواف‌کنندگان و مجاوران و رکوع‌کنندگان و سجده‌کنندگان، پاک و پاکيزه کنيد!»اشاره کرده و اظهار داشتند: اين بيان هم به دليل تبرک و خير داشتن است.

حضرت آيت الله سبحاني در ادامه به داستان‌هايي از پيامبر اکرم(ص) و اصحاب ايشان در تبرک جستن به ظرف آب و منبر پيامبر گرامي اسلام اشاره کرده و افزودند: اين مطلب در کتاب‌هاي شيعه و سني بيان شده است.

ايشان تصريح کردند: اگر تبرک جستن شرک محسوب مي‌شد، صحابه به بازمانده ظرف آب «رمانه» ( جاي دست) منبر رسول اکرم‌(ص) تبرک نمي‌جستند.

معظم له نفي تبرک را از زمان بني اميه دانستند و گفتند: تبرک مساله‌اي واضح در ميان امم گذشته و اصحاب رسول خدا‌(ص) بوده است.

حضرت آيت الله سبحاني با بيان اينکه ديگران تبرک جستن را مشروط به لمس کردن بدن پيامبر(ص) مي‌دانند، تصريح کردند: اين مطابق مکتب اشعري و بدتر از آن است که بر هيچ تاثيري به غير خدا، قائل نيستند و تنها موثر را چه خوب و چه بد، خدا مي‌دانند.

ايشان تبرک جستن مشروط فقط به لمس بدن رسول اکرم‌(ص) را رد کردند و اظهار داشتند: شيخين از عايشه اجازه گرفتند که در کنار قبر پيامبر‌(ص) دفن شوند، آيا با دو قبر کنار هم، بدنشان به يکديگر مي‌رسد و لمس مي‌شود که با اين کار مي‌خواسته‌اند، تبرک بجويند.

معظم له در پايان به آيه «‌قُلْ إِنْ کَانَ آَبَاؤُکُمْ وَأَبْنَاؤُکُمْ وَإِخْوَانُکُمْ وَأَزْوَاجُکُمْ وَعَشِيرَتُکُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ کَسَادَهَا وَمَسَاکِنُ تَرْضَوْنَهَا أَحَبَّ إِلَيکُمْ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِي سَبِيلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتَّى يأْتِي اللَّهُ بِأَمْرِهِ وَاللَّهُ لَا يهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ‌» (‌التوبة‌: 24‌) بگو: «اگر پدران و فرزندان و برادران و همسران و طايفه شما، و اموالي که به دست آورده‌ايد، و تجارتي که از کساد شدنش مي‌ترسيد، و خانه هائي که به آن علاقه داريد، در نظرتان از خداوند و پيامبرش و جهاد در راهش محبوبتر است، در انتظار باشيد که خداوند عذابش را بر شما نازل کند؛ و خداوند جمعيت نافرمانبردار را هدايت نمي‌کند! اشاره و تصريح کردند: علاوه بر تبرک جستن اظهار علاقه و محبت از ديگر دلايل بوسيدن و احترام کردن ضريح حرم ائمه و... است و اين عمل از روي عبادت و بندگي نيست.


10 | سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) | | ١٨:٢٢ - ١٩ مرداد ١٣٨٩ |
جناب نفس با توجه به اينکه همچنان بايد خفه باشي اين مطلب را هم بخوان: شما به کدام دليل به قرآن که علي الظاهر چيزي جز کاغذ و مرکب چاپ نيست بوسه مي زنيد؟؟؟ شما به کدام دليل به فرزند خود بوسه ميزنيد؟؟؟
11 | شيلان | | ٢٤:١٠ - ٢٠ مرداد ١٣٨٩ |
سلام دوستان متاسفانه اينجا شده مكان فحش و بد و بيراه كفتن
برادران عزيز (سعيد حسينى و مجيد م على )از شما خواهش ميكنم كمى اين وضع رو بهتر كنيد شما از همه فعالتر هستيد
بس به جاى توبيدن به اين و اون سعى كنيد مجابشون كنيد
باور كنيد با فحش دادن جيزى درست نميشه بلكه بدتر هم ميشه
حق يارتان
12 | سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) | | ١١:٢٨ - ٢١ مرداد ١٣٨٩ |
سلام عليکم

جناب شيلان

ضمن تشکر از شما بابت يادآوري اين مطلب خدمتتان عرض ميکنم
که بهتر است تمامي نظرات را اعم از مخالف و موافق بخوانيد و بدانيد که ما هرگز به اهل سنت توهين نکرده ايم و اگر هم جوابي به آنان مي دهيم در مقابل فحاشي هاي آنان بوده است.
هر چند که اگر دقت کرده باشيد حتي در جواب هم از منابع اهل سنت استفاده کرده ايم تا بهانه بدستشان ندهيم و اما آنان حتي مطالب موجو.د در کتب خود را هم توهين بخود ميدانند ! البته دليل اين کار آنان کاملا مشخص است و علت آن چيزي جز جهل و تعصب کورکورانه که اکثريت اهل سنت را بر گرفته است نيست و اين مسئله تقصير ما نيست بلکه جهل و ناداني خودشان است!

به هر حال ما براي مناظره عملي و منطقي با هر يک از برادران اهل سنت بدون تعصب و توهين هستيم ، هر چند که بخوبي ميدانيم آنان چيزي براي ارائه کردن نداند زيرا خود در قبول مطالب کتب و علماي خودشان مانده اند و اعتقادي به مذهب خود ندارند و فقط در تعصب بي اساس و کورکورانه ي خود محصور شده اند.
با اين حال ما آماده ي بحث و مناظره علمي و منطقي بدون تعصب هستيم

ايميل من : [email protected]

يا علي مدد
13 | شهاب | | ١٥:٥١ - ٠١ دي ١٣٨٩ |
همينا براي شما بسه نگاه كنيد ﴿...وَاسْأَلُوا اللهَ مِنْ فَضْلِهِ إِنَّ اللهَ كَانَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا﴾ [النساء/32] و از خدا بخواهيد از فضل و رحمتش [به شما ببخشد] همانا خدا به هر چيزي داناست. ﴿وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ...﴾ [غافر/60]» پروردگارتان فرمود: مرا بخوانيد تا شما را اجابت كنم. ﴿أَمَّنْ يُجِيبُ المُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّوءَ.... أَإلَهٌ مَعَ اللهِ؟؟﴾ [النمل/62] آيا كيست كه فرد درمانده چون او را بخواند، وي را اجابت مي‌كند و بدي را از او مرتفع مي‌سازد...... آيا با خداي يگانه معبودي [ديگر هم] هست؟!. ﴿إِنَّ الَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللهِ عِبَادٌ أَمْثَالُكُمْ فَادْعُوهُمْ فَلْيَسْتَجِيبُوا لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ﴾ [الأعراف/194] آن كساني كه غير خدايند و شما آنها را مي‌خوانيد و از ايشان استمداد مي‌كنيد خود بندگاني همچون شمايند وَالَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ لَا يَسْتَطِيعُونَ نَصْـرَكُمْ وَلا أَنْفُسَهُمْ يَنْصُرُونَ﴾ [الأعراف/197] اين كساني كه غير خدايند و شما آنان را مي‌خوانيد و از ايشان استمداد مي‌كنيد نمي‌توانند به شما حتّي به خودشان ياري كنند ﴿قُلِ ادْعُوا الَّذِينَ زَعَمْتُمْ مِنْ دُونِهِ فَلا يَمْلِكُونَ كَشْفَ الضُّرِّ عَنْكُمْ وَلا تَحْوِيلاً﴾ [الإسراء/56] (اي محمّد) بگو اين كساني را كه غير خدايند [و شما آنان را معبود پنداشته و در گرفتاريها مي‌خوانيد] مالك كشف ضرري از شما نيستند و نمي‌توانند وضع شما را تغيير دهند. : ﴿وَالَّذِينَ يَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ لا يَسْتَجِيبُونَ لَـهُمْ بِشَـيْءٍ إِلاَّ كَبَاسِطِ كَفَّيْهِ إِلَى المَاءِ لِيَبْلُغَ فَاهُ وَمَا هُوَ بِبَالِغِهِ...﴾ [الرعد/14] و كساني كه غير خدا را مي‌خوانند ايشان را هيچ پاسخي ندهند [و خوانندگان] مانند كسي هستند كه دو دست خويش را به سوي آب گشاده‌است تا آب را به دهانش برساند ولي بدان نرسد. وَالَّذِينَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ مَا يَمْلِكُونَ مِنْ قِطْمِيرٍ﴾ [فاطر/13] و كساني را كه جُز خدا مي‌خوانيد مالك پوست هستة خرمايي نيستند. ﴿هُوَالحَيُّ لا إِلَهَ إِلا هُوَفَادْعُوهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ الحَمْدُ لِـلَّهِ رَبِّ العَالَمِينَ﴾ [غافر/65] خداست كه هميشه زنده‌است (و هر كه غير خداست حتّي پيغمبر مرده است( )) و خدايي هم جُز او نيست پس او را بخوانيد در حالي كه دين را براي او خالص كرده‌ايد و ستايش خاصّ خداست كه پروردگار جهانيان است. ﴿وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ﴾ [البقره/186] هنگامي كه بندگان من از تو مسألة دعا كردن را مي‌پرسند (به ايشان بگو) كه من بسي نزديكم و دعاي دعا كننده را همينكه مرا بخواند اجابت مي‌كنم پس بايد اجابت از من طلب كنند و به من ايمان آورند شايد ارشاد شوند. اينم براي توسل ﴿مَا نَعْبُدُهُمْ إِلاَّ لِيُقَرِّبُونَا إِلَى اللهِ زُلْفَى﴾ [الزمر/3] ما اين بتان را عبادت نمي‌كنيم مگر براي آنكه ما را به خدا نزديك كنند ﴿وَيَقُولُونَ هَؤُلاءِ شُفَعَاؤُنَا عِنْدَ اللهِ... ﴾ [يونس/18] مي‌گويند كه اينان شفيعان ما در نزد خدا هستند
14 | momen abdullah | | ١٤:٥٦ - ٠٥ دي ١٣٨٩ |
جناب شهاب با وجود همه اين آياتي که ذکر فرموديد مي‌شود بفرماييد چرا شما مفتيان وهابي را صدا مي‌زنيد و از آنها بر عليه الله متعال فتوي مي‌گيريد؟ آخر سجده در برابر مفتيان وهابي تا کي؟ لطفا به جاي عبادت مفتيان وهابي الله متعال را عبادت کنيد و به خداوند عظيم شرک نورزيد. يا علي
15 | مرد مردستان | | ٠٢:٥٦ - ٠١ خرداد ١٣٩١ |
نمونه اي ديگر براي تبرك بزرگان اهل سنت را مي توان خوردن غساله پيراهن شافعي توسط احمد بن حنبل نام برد تفصيل مطلب در : http://alvahhabi.blogfa.com/post/37
16 | محمدي | | ١٩:٥٩ - ١٨ دي ١٣٩٢ |
ما نبايد طبق گفته= کلوا و اشربوا را تو در گوش کن و لاتسرفوا را فراموش کن....يه سري از آيات رو ببينيم و سري ديگر را نه....اگر آياتي رو که در کامنت قبل آوردم با دقت مطالعه کنين به اين نتيجه ميرسين که شفاعت به اذن خدا به هيچ وجه از مقوله شرک نيست.....بلكه از مقوله ي توحيد است.
درواقع معيار شفاعت حق با شفاعت باطل باذن الله بودنش است.
يعني=
همان گفته خداي مهربان در آيه 109 سوره مبارکه طه=
_روزي که شفاعت سودي ندارد مگر شفاعت آن کس که خداي رحمان به او اذن دهد.
17 | محمدي | | ٢٠:٢٠ - ١٨ دي ١٣٩٢ |
<< و لو انّهم اذ ظلموا انفسهم جاءوک فاستغفروا الله واستغفر لهم الرّسول لوجدوا الله توّابا" رحيما">>(نساء/64)
ترجمه=_و اگر آنها هنگامي که به خود ستم کردند پيش تو مي آمدند و از خدا آمرزش ميخواستند و پيامبر نيز براي آنان طلب آمرزش ميکرد قطعا خدا را توبه پذير و مهربان مي يافتند._
<< وابتغوا اليه الوسيله>>(مائده/35)_ و به سوي او وسيله اي بجوييد_
<< لا يملکون الشّفاعه الّا من اتّخذ عند الرّحمن عهدا">>(مريم/87)_به شفاعت نميرسد مگر کسي که نزد خدا پيماني گرفته باشد_
خداوند ميفرمايد که به سوي او وسيله اي بجوييد....پيامبر براي آنان طلب آمرزش کند.....و آيات راجع به شفاعت...
با وجود اين آيات آيا نبايد عزيزاني که به ما نسبت شرک دادن به درگاه خدا توبه کنند؟_خدايا ما و همه برادرانمان را بيامرز_
<< قالوا يآ ابانا استغفر لنا ذنوبنا انّا کنّا خاطئين/ قال سوف استغفر لکم ربّي انّه هو الغفور الرّحيم>>(يوسف/98و97)
ترجمه=_(برادران يوسف در آن حال)گفتند"اي پدر ما!براي گناهانمان ما طلب آمرزش کن که ما خطاب بزرگي مرتکب شديم.(يعقوب)گفت=به زودي براي شما از درگاه خدا آمرزش ميطلبم که او بسيار آمرزنده و مهربان است.
اگر طلب آمرزش خواستن از يعقوب نبي_سلام الله عليه_توسط پسرانش شرک بود...بايد يعقوب نبي به آنها گوشزد ميکرد که اين عمل شرک است...نه اين که بگويد به زودي براي شما در درگاه خدا استغفار خواهم کرد...
18 | محمدي | | ٢٠:٣٨ - ١٨ دي ١٣٩٢ |
و اما مطالب راجع به صدا زدن و دعا.....
طبق گفته يکي از علماي شيعي=
دعا يک معني لغوي دارد و يک معني اصطلاحي....
معناي لغوي آن صدا زدن و فراخواندن است که عبادت نيست....
نوح نبي_سلام الله عليه_ گفت= << ربّ انّي دعوت قومي ليلا" و نهارا">> (نوح/5) _پروردگارا!من قوم خود را شب و روز خواندم.....
حال بايد طبق گفته ي برخي که با توجه به آيه 18/جن ميگن که صدا زدن شرکه بايد گفت که حضرت نوح پيامبر بزرگ اله العياذبالله جزء مشرکين بوده؟
آيه 18/جن=<<وانّ المساجد للّه فلا تدعوا مع الله احدا">>_مساجد براي خداست پس با خدا کسي را نخوانيد_
و معناي لغوي ديگر آن درخواست کردن است که ما از اولياء الهي ميخواهيم که به اذن خدا و با توجه به مقامي که دارند شفاعت کنند....يعني همان طور که برادران يوسف صديق_عليه السلام_ گفتن=يا ابانا استغفر....اي پدر!براي گناهانمان نزد خدا استغفار کن...
که اگر شرک بود بايد يعقوب(ع) به آنها گوشزد ميکرد که شرک است....
ومعناي اصطلاحي دعا عبادت است که ما فقط خدا را عبادت ميکنيم و او را معبود ميدانيم ودربرابر او سجده ميکنيم و او را قادر مطلق ميدانيم و بهشت و جهنم را در اختيار او ميدانيم ...حال اگر شخصي چنين کاري را دربرابر اولياء الهي و با اين تفکر بکند او را عبادت کرده...و مشرک است...
19 | محمدي | | ٢٠:٥٤ - ١٨ دي ١٣٩٢ |
و اما راجع به زيارت قبور....
بنده در يکي از کامنت ها مطلبي با اين مضمون خواندم که ما از مرده ها ميخواهيم!
ذکر چند نکته ضروريه....
1)آيا اون عزيز محترم رسول خدا_صلوات الله عليه و آله_را مرده ميداند؟ پس شما هروز در نمازت به يک موجود خيالي سلام ميدهي؟ از آن جا که ميگي=-السلام عليک ايها النبي.....
2)آيا درجه رسول الله بهترين مخلوق خداي عزوجل از شهداء کمتره که خداوند درباره آنها ميگويد:_و کساني را که در راه خدا کشته شده اند مرده نپنداريد بلکه زنده اند.....(آل عمران/169)
البته رسول خدا(ص) علاوه بر اين که بهترين مخلوق خداي مهربون خاتم النبيين و سيدالمرسلين هستند. شهيد راه خدا نيز ميباشند....
يکي از نکات بسيار ظريفي که يکي از علماي محترم و گرامي اهل سنت راجع به زيارت قبور از قرآن گفتن اين بود که خدا به پيامبر گرامي حضرت محمد مصطفي(ص) ميفرمايد=<< و لا تقم علي قبره:بر سرقبر او(عبدالله بن ابي يکي از منافقين) نايست.(توبه/89)
از اين سخن خدا در قرآن مشخص ميشه که=
ايستادن بر سر قبر شخصي احترام به اوست...
و در واقع ايستادن بر قبر شخصي پسنديده است...و گرنه بايد خدا ميگفت که بر سر قبر هيچ کس نايست...شرک است!مرده پرستي است! و....
و در سوره مبارکه تکاثر ميفرمايد= افزون طلبي و به رخ هم کشيدن ثروت شما را سرگرم کرده تا جايي که به زيارت قبرستان ها رفتيد باز هم صحبت دنيا ميکنيد....
شما درباره اين سخن قرآن چه ميگو.ييد که=<<لنتّخذنّ عليهم مسجدا">>(کهف/21) يعني که بر مزار اصحاب کهف مسجدي ساختند...
20 | محمدي | | ٢١:٠٦ - ١٨ دي ١٣٩٢ |
و در پايان بگم که انشاء الله به حق روبياوريم....و از تعصب دست برداريم که به ضررپيشرفت اسلام و خود ماست...
از عبدالله بن احمد بن حنبل نقل شده که گفت=((پدرم درباره کسي که منبر رسول خدا ص را بوسيد و به آن تبرک جست گفت=اشکال ندارد.
تا حالا دقت کردين که چرا با ماليدن پيراهن يوسف(ع) چشمان حضرت يعقوب بينا ميشود؟ آيا اين شرک است؟
درباره تبرک مطلب زيادي نمينويسم چون خواهر عزيزم عارفه خانم_پست شماره 9_مطالب خوبي آوردن...و البته از ايشان خواهش ميکنم که با خواهرمون نفس جان با ملايمت بيشتري حرف بزنن که بهتره...
بانو فاطمه الزهراء_صلوات الله و سلامه عليها_که از خمسه طيبه و از اصحاب کسا و آيه تطهير هستند که روحي فداها جمعه ها به زيارت قبر حمزه سيدالشهداء_رحمت الله عليه_ ميرفتن و اين براي ما حجت است که بانوي معصومه(ع) به زيارت قبر ميرفتن.(مستدرک حاکم ج1 ص533)
والسلام عليکم و رحمت الله و برکاته.
همه هستي و جانم و داراييم فداي 14 معصوم و به اميد ظهور آقام حضرت مهدي)عج_.....
يادمون نره كه دير و زود شدن ظهور مولا در گرو اعمال ماست...
21 | محمدي | | ٢٢:١٨ - ٢١ دي ١٣٩٢ |
لطفا تمام نظرام رو درج کنيد....

پاسخ:
باسلام

دوست گرامي؛ تمام نظرات شما كه به ما رسيده درج شده است. اگر نظري درج نشده شايد در ارسال آن مشكلي پيش آمده باشد مي توانيد دوباره ارسال كنيد تا درج شود.

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

(1)
22 | محمدي | | ١٦:٥٩ - ٢٢ دي ١٣٩٢ |
سلام ممنون از شما.نميدونم چرا دو نظر اوليم ارسالش مشكل دار شد!
23 | محمدي | | ١٥:٤٠ - ٢٨ دي ١٣٩٢ |
فکر ميکنم که خوبه آقا شهاب و ديگر عزيزان در اين آيات هم دقت کنن....
<< و لا يشفعون الّا لمن ارتضي>>_انبيا/28_(آنها جز براي کسي که خدا رضايت دهد شفاعت نميکنند.)
<<ما من شفيع الّا من بعد اذنه>>_يونس/3_(هيچ شفيعي نيست مگر بعد از اذن او)
<<يومئذ لا تنفع الشّفاعه الّا من اذن له الرّحمن>>_طه/109_(روزي که شفاعت سودي ندارد مگر شفاعت آن کس که (خداي)رحمان به او اذن دهد.
<< من ذالّذي يشفع عنده الّا باذنه>>_بقره/255_(چه کسي ميتواند در حضور او شفاعت کند مگربه اذن او)
<<فلا تنفعهم شفاعه الشّافعين>>_مدثر/48_(پس شفاعت شافعان سودشان ندهد) دقيقا از اين آيه هم مشخص ميشه که شفيعي وجود داره....
24 | كامران | | ٢٢:٢٩ - ٠٣ بهمن ١٣٩٣ |
من که سني ام وتوسل رو قبول دارم وبوسيدن هم اشکالي ندارد
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها