2024 July 13 - شنبه 23 تير 1403
چرا شيعيان ، همانند اهل تسنن نمازهايشان را در پنج وقت نمي خوانند ؟
کد مطلب: ٥٢١١ تاریخ انتشار: ٢٧ آذر ١٣٨٦ تعداد بازدید: 62144
پرسش و پاسخ » عقائد شيعه
چرا شيعيان ، همانند اهل تسنن نمازهايشان را در پنج وقت نمي خوانند ؟

سؤال كننده : علي اكبر سليمي

پاسخ :

خواندن نماز هم در پنج وقت جايز است و هم در سه وقت ؛ البته اگر مشكلي براي تحصيل و شغل شخص نداشته باشد ، بهتر است كه در پنج وقت خوانده شود . شيعيان بر اين مطلب اتفاق نظر دارند و براي اثبات اين مطلب دلايل محكم و قاطعي هم از كتاب هاي شيعه و هم از صحيح ترين كتب اهل سنت دارند . از آن جايي كه طرف ما در اين مسأله اهل تسنن هستند ، ما فقط به دلايلي از كتاب هاي آن ها مي پردازيم .

بخاري و مسلم هر دو در صحيح ترين كتاب هاي اهل سنت بعد از قرآن و نيز احمد حنبل رئيس حنابله و احمد الطيالسي در مسندشان نقل كرده اند :

عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ صَلَّي بِالْمَدِينَةِ سَبْعًا وَثَمَانِيًا الظُّهْرَ وَالْعَصْرَ وَالْمَغْرِبَ وَالْعِشَاءَ .

ابن عباس مي گويد : رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم در مدينه نماز ظهر و عصر و نيز مغرب و عشاء را ، هشت ركعتي و هفت ركعتي خواند .

يعني نماز ظهر و عصر را كه در مجموع هشت ركعت مي شوند و نيز نماز مغرب و عشاء را كه در مجموع هفت ركعت مي شوند ، يك جا خواند ؛ همان طوري كه امروزه شيعيان مي خوانند .

صحيح البخاري ، ج 1 ، ص 182 ، باب مواقيت الصلاة و ج 1 ، ص 186 و صحيح مسلم ، ج 1 ، ص 491 ، باب صلاة المسافرين ، و مسند أحمد بن حنبل ، ج3 ، ص 280 ، ح 1918 و ج 3 ، ص 283 ، ح 1929 و ج 4 ، ص 154 ح 2465 و ص 201 ح 2582 و مسند أبي داود الطيالسي ، ص 341 ، 342 ، ح 2164 ، 2629 .

همچنين مسلم در صحيح خود ، مالك بن أنس ، رئيس مالكي ها در المؤطأ ، ابو داود ، نسائي و بيهقي در سننشان ، احمد بن حنبل و ابوعوانه در مسندشان اين روايت را نقل كرده اند :

عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ صَلَّي رَسُولُ اللَّهِ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الظُّهْرَ وَالْعَصْرَ جَمِيعًا وَالْمَغْرِبَ وَالْعِشَاءَ جَمِيعًا فِي غَيْرِ خَوْفٍ وَلَا سَفَرٍ .

ابن عباس مي گويد : رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم ، نماز ظهر و عصر را باهم و نيز نماز مغرب و عشاء را باهم خواندند ؛ در حالي نه ترسي وجود داشت و نه در سفر بودند .

صحيح مسلم ، ج1 ، ص 489 ، باب صلاة المسافرين و الموطأ ، ص 73 ، ح 327 و سنن أبي داود ، ج 2 ، ص 6 ، ح 1210 ، 1214 و سنن النسائي ، ج 1 ، ص 315 ح 600 و مسند أحمد بن حنبل ، ج 3 ، ص 292 ، ح 1953 و ج 4 ، ص 191 ، ح 2557 و صحيح ابن خزيمة ، ج 2 ، ص 85 ، ح 971 و مسند أبي عوانة ، ج 2 ، ص 353 و السنن الكبري ، ج3 ، ص 166 ، 167 .

و جالب اين است كه الباني وهابي كه بن باز مفتي اعظم عربستان از او با عنوان «بخاري دوران» ياد مي كرد ، در كتاب هاي صحيح سنن أبي داود ، ج 1 ، ص 224 ، ح 1068 و صحيح سنن النسائي ، ج 1 ، ص 130 ح 585 اين روايت را تصحيح كرده است .

اما متأسفانه اهل سنت با اين كه اين همه روايت صحيح السند در اين باره در صحيح ترين كتاب هاي آن ها وجود دارد ، لجاجت به خرج مي دهند و اجازه با هم خواندن نماز را نمي دهند . و همين مسأله باعث شده است كه بسياري از جوانان اهل تسنن از نماز و عبادت دلسرد شوند ؛ چون نه مي توانند به تحصيل شان برسند و نه به كسب و كار . اما اگر نماز خواندن در سه وقت باشد ، هيچ مشكلي براي مردم پيش نخواهد آمد و هر كسي كه مسلمان است به راحتي مي تواند فرايض خود را انجام دهد . ظهر كه براي استراحت به منزل مي رود ، نماز ظهر و عصر را با هم مي خواند و براي كار و درس او هيچ مزاحمتي ندارد . همين در مغرب و عشاء .

و جالب تر اين كه روايات فراواني در صحيح ترين كتاب هاي اهل سنت آمده است كه همين نظر ما را تأييد مي كند . مسلم بن حجاج در صحيح خود ، ترمذي ، أبي داود ، نسائي و بيهقي در سننشان و نيز احمد حنبل و أبي عوانه در مسندشان نقل مي نويسند :

عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ جَمَعَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بَيْنَ الظُّهْرِ وَالْعَصْرِ وَالْمَغْرِبِ وَالْعِشَاءِ بِالْمَدِينَةِ فِي غَيْرِ خَوْفٍ وَلَا مَطَرٍ فِي حَدِيثِ وَكِيعٍ قَالَ قُلْتُ لِابْنِ عَبَّاسٍ لِمَ فَعَلَ ذَلِكَ قَالَ كَيْ لَا يُحْرِجَ أُمَّتَهُ .

ابن عباس مي گويد : رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم در مدينه ميان ظهر و عصر و مغرب و عشاء جمع كرد ؛ در حالي كه نه ترسي بود و نه باراني وجود داشت . وكيع ( رواي روايت ) مي گويد از ابن عباس سؤال كردم ، پيامبر چرا اين كار را مي كرد ؟ گفت : به اين دليل كه امتش به سختي نيفتند .

صحيح مسلم ، 1 ، ص 490 ، باب صلاة المسافرين و سنن الترمذي ، ج 1 ، ص 354 ، ح 187 و سنن أبي داود ، ج 2 ، ص 6 ، ح 1211 و سنن النسائي ، ج 1 ، ص 315 ، ح 601 و مسند أحمد بن حنبل ، ج 5 ، ص 81 ، ح 3235 و ص 113 ، ح 3323 و مسند أبي عوانة ، ج 2 ، ص 353 و سنن البيهقي ، ج 3 ، ص 167 .

ألباني اين روايت را نيز در صحيح سنن أبي داود ، ج 1 ، 224 ، ح 1070 و صحيح سنن النسائي ، ج 1 ، ص 130 ، ح 586 و در إرواء الغليل ، ج 3 ، ص 34 ، ح 579 تصحيح كرده است .

اين نشان مي دهد كه رسول گرامي اسلام صلي الله عليه وآله وسلم تمامي اين مسائل را پيش بيني كرده بوده و به فكر امت خود بوده است . وقتي بشود نماز را در سه وقت بخوانيم ، چه ضرورتي وجود دارد كه به مردم سخت بگيريم و با اين كار جوانان مسلمان را به هر چه نماز و عبادت است ، بدبين و دلسرد كنيم .

البته همان طور كه پيش از اين گفتيم ، اگر كسي بتواند در پنج وقت بخواند مشكلي ندارد و شايد ثواب بيشتري هم ببرد ؛ ولي خواندن در سه وقت نيز اشكالي ندارد .

چندين روايت ديگر نيز در صحيح مسلم و ديگر كتب اهل سنت وجود دارد كه نظر ما را تأييد مي كند كه به همين اندازه بسنده مي كنيم .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج)



Share
41 | momen abdullah | Malaysia - Kuala Lumpur | ١٤:٠١ - ٠٣ مهر ١٣٨٩ |
جناب نجم الثاقب! دقيقا علت دشمني شما با آيات خداوند چيست؟ مگر خداوند نفرموده است: «و ما آتاكم الرسول فخذوه و ما نهاكم عنه فانتهوا و اتقوا الله ان الله شديد العقاب» پس چرا شما دستورات آقا محمد مصطفي (صلي الله عليه و آله) را به سخره مي‌گيريد؟ البته دشمني و عدوات آشکار شما محدود به 100 يا 200 آيه قرآن کريم نمي‌شود. شما تمامي آيات خداوند را دشمن خود مي‌دانيد: «و امسحوا برووسكم و ارجلكم الي الكعبين» «فما استمتعتم به منهن فآتوهن اجورهن فريضه و لا جناح عليكم فيما تراضيتم به من بعد الفريضه» و .... اصولا حب عمر دشمني با قرآن کريم مي‌آورد. يا علي
42 | نجم الثاقب | Iran - Sanandaj | ١٦:٣١ - ٠٤ مهر ١٣٨٩ |
اعوذ بالله من شر الجاهلين دو چيز شما را متوجه اشتباهات‌تان خواهد كرد: 1) عذاب فراگير الهي 2) شمشير فاروق نجم الثاقب پس فقط تا آن روز فرصت داريد....
43 | سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) | Singapore - Singapore | ١٨:١٧ - ٠٤ مهر ١٣٨٩ |
جناب نجم الثاقب --------------------- شما که خود را هدايت شده و بدور از جهل تحت پيروي از عمر و ابوبکر و عثمان مي‌دانيد، بفرمائيد دليل حمايت و پيروي شما از يک خليفه‌اي زنازاده بنام معاويه چيست؟!!! آيا زنازاده بودن از شرايط خلفاي شماست و يا اين‌که دليل بزرگي بر عدم جهل اهل سنت به حساب مي‌آيد؟! ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- يا حق
44 | بنده خدا | Iran - Sanandaj | ١٣:٥٦ - ٠٥ مهر ١٣٨٩ |
والسلام علي من التبع الهدي برادران عزيز مسلمانم چرا به جان هم افتاده‌ايد؟ مگر خداي ناکرده آيه شريفه "ان المومنين اخوه فاصلح بين اخويکم" را قبول نداريد. مطمئن باشيد کساني که به برادران مسلمان‌شان اعم از شيعه و سني توهين مي‌کنند، مسلمان نيستند و مزدور صهيونيست و استکبار داخلي و خارجي هستند. من که پدرم اهل سنت و مادرم اهل تشيع است و به هر دو شاخه‌ي بزرگ دين مبين اسلام مي‌بالم. مي‌دانم که استکبار داخلي و استکبار خارجي دست به دست هم داده‌اند تا مسلمانان را از دين واقعي و اسلام واقعي دورتر و دورتر گردانند و خود با سياست کهنه و موثر " تفرقه بينداز و حکومت کن" به ريش ما مي‌خندند و بر ما حکومت مي‌کنند. امروز که به اسم اسلام و شيعه هر بلايي که مي‌خواهند سر مومنان مي‌آورند و حتي حرمت انسان‌هاي بزرگوار و علماي شريف و مومن تشيع و تسنن را نيز نگاه نمي‌دارند. متاسفانه ديدم که بسياري از اهل شيعه (که مطمئنم شيعه نيستند) با بدترين توهين‌ها به صحابه گرام رسول اکرم (ص) و برخي از بزرگان و اولياي دين، رفتار کرده‌اند. شما را به منطق و عقل (وحي دروني) دعوت مي‌کنم. آيا براي القاب زشتي که به صحابه پيامبر (ص) مدرک داريد؟؟؟ آيا آن مدرک‌تان در روز قيامت کفايت مي‌کند؟؟ يا فقط از برخي به ظاهر روحانيون که گمراه و ملعون خدا و پيغمبرش هستند، چيزهايي شنيده‌ايد و قبول کرده‌ايد؟ آيا منطق حکم نمي‌کند که اگر حرف خوبي پشت سر مردگان و مسلمانان اولين نمي‌زنيم، حداقل لعن و نفرين و حرف زشت هم نزنيم و سکوت کنيد؟ آيا شما 1% هم احتمال نمي‌دهيد که شايد اين کسي را که به القاب زشت مي‌بنديد، نزد خدا بزرگوار و مقرب باشد؟ کمي فکر کنيد! همين الان هم در کشور و شهر و خانه‌ي اقوام و حتي خانه‌ي خود ما هم ممکن است اتفاقي براي کسي بيفتد و ما در تشخيص حق از ناحق نتوانيم درست قضاوت کنيم، چطور ممکن است، يکي از صحابه را در 1400 سال قبل بهتر از خانواده و اقوام‌مان بشناسيم و حتي لعن‌شان کنيم. لعنت واقعي خدا بر عاملان تفرقه مسلمين باد. اگر براي يک‌بار هم مراسم نماز را در خانه خدا و يا در مدينه منوره ديده باشيد، متوجه خواهيد شد که در کشور وهابي‌ها هم شيعيان با سنيان با هم به نماز مي‌ايستند و هيچ‌کس ديگري را لعن و نفرين نمي‌کند. من که مطمئنم شاه اسمعيل ملعون صفوي با هم‌دستي انگليس شيطان صفت اين مجادلات بين شيعه و سني را در کشور ما پايه‌ريزي کردند تا بلکه از شر اسلام واقعي خلاص شوند. در ضمن اگر اصل کتاب‌هاي قديمي (خصوصا شاعران بزرگي چون سعدي، حافظ ، مولانا، عطار نيشابوري و ... ) را گير آورديد حتما اولين صفحات آن را نگاه کنيد تا ميخ‌کوب شويد. بله آنان نعت و ستايش خلفاي اسلام را نموده‌اند. آنان هم سني بوده‌اند. همه ما ايرانيان از ابتدا هم سني بوده‌ايم و شاه اسمعيل ملعون اجداد ما را با زور نيزه و قتل عام گسترده شيعه کرد. البته شيعه هم شاخه‌اي پربار از اسلام مبارک است، اما نه شيعه‌اي که اين آخوندهاي کثيف ارائه مي‌کنند. توصيه مي‌کنم کتاب دوازده قرن سکوت را حتما بخوانيد. و السلام علي من اتبع الهدي والسلام علي رسول الله و علي آله و اصحابه و اتباعه اجمعين الي يوم الدين خصوصا علي ابوبکر و عمر و عثمان و علي و فاطمه و حسن و حسين و ساير الامامان و المتقين و الحمد لله رب العالمين

پاسخ:

با سلام
دوست گرامي
1- در ابتدا دم از وحدت مي‌زنيد و در ادامه مي‌گوييد «امروز که به اسم اسلام و شيعه هر بلايي که مي‌خواهند سر مومنان مي‌آورند»! آيا فتاواي تكفير وهابيون بر ضد شيعه و ساير فرق اسلامي (از اهل سنت) را نديده ايد ؟
2- فرموده‌ايد «متاسفانه ديدم که بسياري از اهل شيعه (که مطمئنم شيعه نيستند) با بدترين توهين‌ها به صحابه گرام رسول اکرم (ص) و برخي از بزرگان و اولياي دين، رفتار کرده‌اند»! متاسفانه اين روش ، سيره‌اي است كه از گروهي از صحابه كه دشمن اهل بيت عليهم السلام بودند به جا مانده است ، مي‌توانيد در اين زمينه به آدرس ذيل مراجعه كنيد و صحابه‌اي كه به اهل بيت دشنام داده‌اند را ببينيد :
http://valiasr-aj.com/lib/layn/layn4.htm#_Toc244137888
3- جداي از اينكه ما استدلال به شعرا را قبول نداريم ، و علمي نمي‌دانيم ، زيرا در بسياري موارد «والشعراء يتبعهم الغاوون الم تر انهم في كل واد يهيمون» اما به عنوان مثال به چند نمونه از اشعار حافظ و... اشاره مي كنيم تا مشخص شود آيا سني بوده‌اند يا شيعه :
حافظ : قبر امام هشتم و سلطان دين رضا از جان ببوس و بر در آن بارگاه باش !
فردوسي : به خاطر شيعه بودن نگذاشتند در قبرستان مسلمانان دفن شود ، به همين دليل او را به طوس بردند ! و...
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات

45 | حق گو | Iran - Sanandaj | ١٦:٣٤ - ٠٦ مهر ١٣٨٩ |
كسي كه از مادري متولد شده كه در شبانه روز مي تواند به صيغه ي چندين نفر درآيد زنا زاده است يا كساني كه به حرمت رسول خدا به ياران و اصحابش تهمت ناروا نمي زنند؟؟؟؟؟ چشمتان روشن باشد كه جديدا علماي دين و سروران دنيايتان ميخواهند حتي به دختران دبيرستاني تان هم (به اسم صيغه) تجاوز كنند!! و فحشائي به اسم صيغه را همگاني كنند!
ما سني ها به حضرات علي و فاطمه و حسن و حسين و حتي امامان شما معتقديم و ارادت داريم همانگونه كه به عمر و ابوبكر و عثمان و طلحه و زيبر ارادت داريم و باوجود اينكه ميدانيم كه معاويه و يزيد آدمهاي خوبي نبوده اند اما جرات توهين به آنها را هم نداريم. شايد آنها نزد خداوند صالح بوده باشند و اين را فقط خدا مي داند و فقط او در مقام قضاوت است نه ما و شما !! آنهم بعد از گذشت 1400 سال!!!
شما که خودتان هم معتقديد پشت سر مرده حرف زدن گناه است و عقوبت دارد پس چرا پشت سر مسلمانان 1400 سال پيش که از نزديکترين مسلمانان به پيامبر گرامي بوده اند اين همه تهمت و افترا مي بنديد. مگر از خدا نمي ترسيد؟؟؟؟ مگر خداوند بارها در قرآن کريم شما را از طعنه و لعن و نفرين و حتي بد اسم بردن به مسلمانان و ايمان آورندگان منع نکرده است؟؟؟ مگر نمي فرمايد کار انسانهاي فوت شده را به خدا واگذار کنيد؟؟؟ مگر شما در مقام الهي قرار داريد که اينطور مي بريد و مي دوزيد و حکم صادر مي کنيد؟؟؟؟
شماها كه حتي حرمت مذهب شيعه را هم برده ايد تنها به حرف آخوندهاي گمراه و روايات ساختگي يهود و حديث هاي جعلي پاي منبري استناد مي كنيد و آنقدر گمراه شده ايد كه به لعن و نفرين مهاجرين و انصاري اقدام مي كنيد كه خداوند در قرآن بارها با احترام و عزت از آنها ياد كرده است. مگر حضرات ابوبكر و عمر و عثمان و علي جزو مهاجرين و انصار نبوده اند؟؟؟؟؟؟ مگر خلفاي راشدين با هم نسبت فاميلي نزديك نداشته اند؟؟؟؟؟ اگر نمي دانيد برويد تحقيق كنيد. حضرت علي چه شير خدايي است كه اجازه مي دهد عمر زن و بچه داخل شكمش را بكشد و دم هم نزند؟؟؟ مگر اينكه كل جريان قتل فاطمه توسط عمر (رض) دروغ و بهتان به اصحاب رسول الله ساخته و پرداخته ذهن مريضتان باشد! در حالي که حتي عقلاي شما شيعيان هم اعتقاد دارند كه فاطمه (س) فوت شده اند و از لعن و نفرين اولين مسلمانان اجتناب مي کنند.
خود شما و شاه اسمعيل و خاندان صفويتان زنا زادگان واقعي هستيد كه به زور مذهب شيعه را در ايران رواج داديد و آنرا به انحراف کشانديد و اكنون نيز با رواج صيغه (فحشا) حتي به ناموس هم مذهبيهايتان هم رحم نمي کنيد. راستي مگر شما مادر و خواهر و همسر و دختر نداريد که تن به صيغه کردن مي دهيد؟؟؟
آنکس که نداند و نداند که نداند و نخواهد که بداند که نداند... در جهل مرکب ابد الدهر بماند...
46 | شاه عباس صفوي كبير (رضي الله عنه) | Iran - Bushehr | ١٧:٣٠ - ٠٦ مهر ١٣٨٩ |
بسم رب الحيدر سخني با حق گو لطفا درباره مادر و خواهر و عمه و پدر و پدربزرگ و دايي خليفه و مرشدتان کمي تحقيق کرده و هويت آنها را مشخص کن سپس ما را متهم کن ؟؟؟؟ البته اين واقعيت را يکي از صحابي عادل شما به نام زبير گفته ها ما نگفتيم الحمدلله الذي جعلنا من المتمسکين بولايت علي ابن ابيطالب عليه السلام
47 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ١٨:٠٤ - ٠٦ مهر ١٣٨٩ |
با سلام جناب حق ناگو . ايني كه تو ميگويي اسمش مسيار است كه از جمله بدعتهاي جاهلان وهابيت است . برو اولاً تحقيق كن تا بداني صيغه حكمي قراني دارد پس لعنت خداوند بر هر كسي كه بخواهد بر اين حكم قراني اشكال بگيرد . برو ببين شرايط صيغه اجازه نمي دهد كه يك زن نمي تواند بدون گذشتن عده ئي ان كه دو عادت ماهانه است بنكاح ديگري در بيايد پس كدام احمق بي شعور از اهل بدعت بتو گفته در شبانه روز ميتوان به صيغه چندين نفر در امد , شايد اين هم از احكام مسيار است كه ساخته و پرداخته اهل بدعت ميباشد .پس بهتر است قبل از اينكه ادعائي كني برو مطالعه كن اراجيف مبلغين حزب شيطان را نخور , ميتوانيد بگويد قران انرا نهي كرده يا حضرت رسول بسم الله , و الا حرف هيچ احد الناسي بدون مراجعه به اين دو مصدر اسلامي براي ما قابل قبول نيست كه نيست . ================================================================================== بله نظر شما در مورد احترام گذاشتن اينه , اگر علماي اهل بدعت خجالت نمي كشيدند بصراحت اعلام ميكردند كه شيطان را هم لعنت نكنيد چرا كه چندين هزار سال الله سبحان تعالي را سجده كرد و فقط از سجده در مقابل ادم سرپيچي كرد كه اونه چونكه مجتهد بود اگر خطا كرده بود يك اجر دارد . براي همينه كه شما به همه پيروان الله سبحان تعالي و شيطان الرجيم احترام ميگذاريد . ================================================================================== در مورد حرف زدن پشت مردگان اين حق را بما بدهيد , مگر نه اينكه در قران در مذمت فرعونيان , مخالفين انبياء خصوصا سامري ( اميدوارم كه ناراحت نشده باشيد چونكه اين سامري و گوساله اش بنوعي در اسلام ماهم ظهور كرد و فرقش با سامري حضرت موسي اينكه كه حضرت محمد صلي الله عليه و اله رحلت كرده بود پس هارون اسلام از اين لحاظ براي شما ثابت نشد و بدنبال سامري و گوساله اش رفتيد ) مرده ان و خداوند در قران از انها نام ميبرد . گفتي كه ... مگر نمي فرمايد کار انسانهاي فوت شده را به خدا واگذار کنيد؟؟؟ يا جناب اون كار اخرتي انهاست ما راجع به اثرات دنيوي انها كه تو و امثال تو را روبري ما قرار داده صحبت ميكنيم ================================================================================= در اخر بگويم كه بتمامي اراجيفت در اين سايت جواب داده شده البته فكر نكنم قدرت درك و فهم اين جوابها را داشته باشي . مي پرسي براي چي . براي اينكه ..... يك جا ميگوئي :....پشت سر مرده حرف زدن گناه است ..... و در جائي ديگر ميگويي : ..... شاه اسمعيل و خاندان صفويتان ....... اين تنافض در چهار سطر منو ياد شعري انداختي كه ميگويد . آنکس که نداند و نداند که بخواهد كه بداند بهتر برود خويش به گوري بتپاند ====================================================================== يا علي
48 | momen abdullah | Malaysia - Kuala Lumpur | ١٨:٤٩ - ٠٦ مهر ١٣٨٩ |
جناب حق گو بنده از خدمت شما يک سوال دارم: هدف شما از پرستش يک الهه زناکار که بعد از مدتي دچار انحراف جنسي شد، چه است؟ اصولا در سجده و عبادت در برابر يک الهه منحرف جنسي چه خيري مي‌تواند باشد که شما سالها به آن مشغول هستيد؟ اگر پاسخ دهيد ممنون مي‌شوم. يا علي
49 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ١٩:٥٠ - ٠٦ مهر ١٣٨٩ |
با سلام
جناب بنده خدا !
فرموديد كه .... لعنت واقعي خدا بر عاملان تفرقه مسلمين باد. ... منهم ميگويم لعنت واقعي خدا بر عاملان تفرقه مسلمين باد. امين رب العالمين
اما تفرقه يعني چي ,,,
يعني كساني كه صراط المستقيم را ترك كردند و راهي ديگر را پيمودند .
يعني كساني كه با صراط المستقيم بيعت كردند و بعد انرا شكستند .
يعني انهائي كه فوراً بعد از رحلت حضرت رسول اكرم راه خودشان را جدا كردند و كودتا كردند , دقيقاَ بمثل پيروان گوساله سامري .
منهم روزي ده بار ميگويم لعنت واقعي خدا بر عاملان تفرقه مسلمين باد. امين رب العالمين .
حال هركه ميخواهد باشد

>>>>>>>>>>>>هست عطار اين زمان بي‌خويش و کس<><><><>خود تو را دارد بهر دو کون و بس <<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>> يا أميرالمؤمنين دستم بگير <><><><> ز آنکه سلطان جهاني اي امير <<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>يا أميرالمؤمنين جانم بسوخت <><><><> در ميان کفر و ايمانم بسوخت<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>با چنين جمعي منافق چون کنم <><><><> غير مهر تو ز دل بيرون کنم <<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>> يا امير اين قوم بي‌ره گشته‌اند <><><><> از طريق افتاده در چه گشته‌اند <<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>يا علي اين جمع مردود آمدند <><><><> بر طريق قوم نمرود آمدند <<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>> يا امير اين قوم سرگردان شدند<><><><> همچو قوم لوط بس بيجان شدند<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>يا امير اين قوم که مي‌نگروند <><><><> از پي مردار چون سگ مي‌روند <<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>يا امير از دست اينان چون کنم <><><><> خود قباي صبر را بيرون کنم<<<<<<<<<<

فقط يك خواهش شاعر دزدي نكنيد همانطور كه ناكثين لقب دزدي و حديث دزدي كردند .

يا علي
50 | سعد الله | Iran - Mashhad | ٠٢:٣٠ - ٠٧ مهر ١٣٨٩ |
بسم الله القاصم الجبارين آهايي دروغگو ؟؟؟ تويي و آن پدر و مادرت. ببند دهن نجست را ملعون حبيث!!!!!!!!!!!!!!! دو خط از نسب عمر (ل) را براي ما بگو ببينم. نگذار دودمانت را برچينم اي ولد ؟؟؟؟؟ لعن الله قاتليک يا زهرا(صلوات الله و سلام الله عليها)
51 | شاه عباس صفوي كبير (رضي الله عنه) | Iran - Bushehr | ١١:٤٥ - ٠٧ مهر ١٣٨٩ |
بسم رب الحيدر

سخني با سروران گروه پاسخ به شبهات

عزيزان محترم آيا در نظر قبلي بنده فحش يا نا سزايي بوده که شما به راحتي به جاي يک سطر آن علامت سوال گذاشته ايد
اگر ميگوييد آري پس آنرا علني کنيد تا همگي خود قضاوت کنند
متاسفانه مسئله وحدت به بلاي جان شيعيان تبديل شده به طوري که در سايت هاي ما نيز هر کسي از اهل بدعت به راحتي مي آيد و چندين صفحه فحش و الفاظ رکيک را براحتي نثار شيعيان و خانواده و بزرگان ما کرده ولي ما حتي نمي توانيم يک سطر واقعيت بدون فحش را نيز بنويسيم
البته شيعه از 1400 سال پيش مظلوم بوده و طبق مقدرات الهي تا قيام مهدي حي موعود(عج الله تعالي فرجه الشريف ) نيز اين مظلوميت با او همراه است البته ما راضي هستيم به رضاي خداوند و از اين بابت شکايتي نداريم
شما سروران نيز بدانيد که براي بنده بسيار قابل احترام و عزيز هستيد و بنده خود را حتي شاگرد شما سروران نيز نميبينم و گردن ما در مقابل شما از مو نيز باريکتر است .
البته اينها فقط درددل بنده هستند و صلاح مملکت خويش را خسروان دانند .

اما سخني با اهل سنت

يک سوال علمي و يک موضوع تحقيق
اما سوال:
آيا 6 نفر انسان حقيقي ممکن است در آن واحد در حقيقت فقط 2 نفر باشند ؟لطفا تو.ضيح دهيد چگونه
اما موضوع تحقيق :
لطفا در مورد نسب خليفه ناحق دوم تحقيق بفرماييد. فقط تحقيق
ببينيد که بنده اصلا توهين و اهانتي به هيچ کس نداشته ام فقط دو مورد برايم قابل حل نيست که مطرح نمودم باشد که حل شوند

خدا را هزاران هزار بار شکر که ما را پيرو خانداني قرار داده است که در مورد نسب آنها هيچ شک و شبه اي نبوده و دوست و دشمن و حتي خداوند نيز در قرآن در مورد نسب پاک و مطهر آنها سخن گفته اند .
باز هم خدارا شکر که اگر به فرض محال محال که اين خاندان براي ما چيزي نداشته اند ( که صد البته و بدون شک داشته اند و ما نيز هرچه داريم به برکت اين خاندان پاک و مطهر است ) ولي حد اقل کار ما را براي پاسخ به سوالات مختلف و انجام تحقيقات فراوان در مورد نسب مطهرشان راحت کرده و اصلا نيازي به اين کار نيست .

الحمد لله الذي جعلنا من المتمسکين بولايت علي ابن ابيطالب عليه السلام
52 | محمد | Malaysia - Johor Bahru | ١٣:٣١ - ١٣ مهر ١٣٨٩ |
پس اگر نماز 3 وفت بهتر است چرا خداوند نماز را 5 وقت قرار داد؟ به اين ترتيب نماز بايد مي شد 3 وقت يعني 2 رکعت 8 رکعت و 7 رکعت نه اينکه 2 رکعت 4 رکعت 4 رکعت 3 رکعت و 4 رکعت. خداوند نماز را در 5 وقت واجب کرده و فقط اجازه داده هنگام سفر يا مريضي يا حرج به صورت جمع (يعني با هم) و يا قصر و جمع (يعني با هم و نماز 4 رکعتي به صورت 2 رکعت) خوانده شود. نه اينکه هميشه بدون هيچ دليلي 3 وقت بخوانيم. کار و درس و مشق که نشد دليل.

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

آيا شما بهتر از دين آگاهي داريد يا رسول خدا(ص) ؟

اگر شما تابع سنت رسول خدا (ص) هستيد (چه شيعه و چه سني) بهتر است آنچه از سنت ايشان به ما رسيده است ، اطاعت كنيد .

البته كسي نگفته است كه هميشه سه وقت نماز بخوانيد !

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

53 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ١٦:٣٨ - ١٤ مهر ١٣٨٩ |
با سلام جناب محمد كسي نگفته 2 , 8 , 7 ركعت نه اصلاً اينطور نيست , بلكه براي هر نماز بايد نيت جداگانه كرد. يعني 2 , 4 , 4, 3 , 4 ,ركعت . يك سوال دارم ان شاء الله بتوانم دليل انرا بگيرم , چرا نمازها به اين تعداد ركعات هستند , در ثاني نمازهاي چهار ركعتي در وقت سفر و خوف و ,, به دو ركعت تقليل پيدا ميكنند چرا نماز مغرب را همان سه ركعت ميخوانيم . خداوند براي چه به ما امر فرموده كه نماز مغرب را در سفر همان سه ركعت بخوانيم . يا علي
54 | يونس كيايي | Iran - Tehran | ٠١:١٨ - ٢٧ آذر ١٣٨٩ |
بسم الله الرحمن الرحيم
بنده معتقدم که مسلمانان بايد باهم انسجام و وحدت داشته باشند تا نقشه استکبار جهاني بخصوص اسراييل در مورد تضعيف و تفرقه مسلمانان عملي نگردد.اين اختلافات جز آب در آسياب دشمن ريختن ثمرهاي ديگر نخواهد داشت.نظر در مورد کدام مذهب حق است را بگذاريم در روز قيامت. خداوند بر همه چيز و همه کس داناست.به اميد روزي که جهان کفر نابود شود.
55 | شيعه مولا علي | Iran - Tehran | ٠٩:٠٦ - ٢٠ دي ١٣٨٩ |
بنده خدا سلام در ادامه پاسخي كه گروه پاسخ به شبهات به شما دادند مي خواستم اين مطلب را هم اضافه كنم تا شما هم به اشتباه خودتون پي ببريد و به اسلام ناب محمدي (شيعه عثني عشر) ايمان بياوريد عشق اهل بيت هميشه در آثار و اشعار عارفان ما جلوه‌گري مي‌کرد و مي‌کند. مولوي جلال‌الدين محمد بلخي نمونه‌اي عالي از عارفان و شاعران ايراني است که در جاي جاي آثار او عشق و محبت اهل بيت پيامبر اکرم (ص) موج مي‌زند. شعر زير تنها قطره‌اي از درياي بيکران عرفان مولوي است که در آن، نام يکايک جانشينان پيامبر اسلام و فرزندان امام علي (ع) آمده است. اي شاه شاهان جهان الله، مولانا علي اي نور چشم عاشقان الله، مولانا علي حمد است گفتن نام تو اي نور فرخ نام تو خورشيد و مه هندوي تو الله، مولانا علي خورشيد مشرق خاوري در بندگي بسته کمر ماهت غلام نيک پي الله، مولانا علي خورشيد باشد ذره‌اي از خاکدان کوي تو درياي عمان شبنمي الله، مولانا علي موسي عمران در غمت بنشسته بد در کوه طور داود مي‌خواندت زبور الله، مولانا علي آدم که نور عالم است عيسي که پور مريم است در کوي عشقت در هم است الله، مولانا علي داود را آهن چو موم قدرست نموده کردگار زيرا به دل اقرار کرد الله، مولانا علي آن نور چشم انبيا احمد که بد بدر دجا مي‌گفت در قرب دنا الله، مولانا علي قاضي و شيخ و محتسب دارد به دل بغض علي هر سه شدند از دين بري الله، مولانا علي گر مقتداي جاهلي کردست در دين جاهلي تو مقتداي کاملي الله، مولانا علي شاهم علي مرتضي بعدش حسن نجم سما خوانم حسين کربلا الله، مولانا علي آن آدم آل عبا دانم علي زين العباد هم باقر و صادق گوا الله، مولانا علي موسي کاظم هفتمين باشد امام و رهنما گويد علي موسي الرضا الله، مولانا علي سوي تقي آي و نقي در مهر او عهدي بخوان با عسکري رازي بگو الله، مولانا علي مهدي سوار آخرين بر خصم بگشايد کمين خارج رود زير زمين الله، مولانا علي تخم خوارج در جهان ناچيز و ناپيدا شود آن شاه چون بيدار شود الله، مولانا علي ديو و پري و اهرمن، اولاد آدم مرد و زن دارند اين سر در دهن الله، مولانا علي اقرار کن اظهار کن مولاي رومي اين سخن هر لحظه سر من لدن الله، مولانا علي اي شمس تبريزي بيا بر ما مکن جور و جفا رخ را به مولانا نما الله، مولانا علي البته تقصير شما نيست چون علماتون اينارو سعي ميكنن ازتون پنهان كنن تا مبادا با حقيقت مواجه بشين يا علي مدد
56 | ؟؟؟ | Iran - Tehran | ١٢:١٧ - ٠٣ اسفند ١٣٨٩ |
تاقبل از قدير جناب رسول الله نماز شان را به پنج وقت با فاصله مي خواندن و روايات بسيار از کتب شيعه سني وارد شده
ازجمله روايتي که مشهور است از کتب اهل شيعه وسني که به مثالاز حوادث سال رد شمس و بازگشتن خورشيد است به دعاي رسول خدا(ص)که کازروني و ديگران نقل کرده اند، و حافظ گنجي شافعي آن را در فتح خيبر و هنگام تقسيم غنايم ذکر کرده است. ما آن را از روي مشکل الآثار علامه طحاوي(به نقل احقاق الحق)براي شما نقل مي کنيم، که او به سند خود از اسماء بنت عميس روايت کرده است که روزي هنگام عصر رسول خدا(ص)سرش را در دامان علي(ع)نهاد و حالت وحي بر آن حضرت عارض شد و طول کشيد تا غروب شد و علي نماز عصر نخوانده بود اما به احترام پيغمبر نتوانست از جا برخيزد و چون پيغمبر برخاست به علي(ع)فرمود: آيا نماز عصر خوانده اي؟جناب وصي (شرط اول )عرض کردن نه آقاجان.
پيغمبر دعا کرده گفت:
«اللهم ان عليا کان في طاعتک و طاعة رسولک فاردد عليه الشمس »
[پروردگارا علي(بنده تو)در راه اطاعت تو و فرمانبرداري رسول تو بوده پس خورشيد را براي او بازگردان. ]اسماء گويد: در اين وقت خورشيد را ديدم که بازگشت و ديوارها را دوباره آفتاب گرفت تا علي(ع)وضو گرفت و نمازش را خواند، آن گاه غروب کرد.
نگارنده گويد: داستان «رد شمس »را بيش از بيست نفر از بزرگان اهل سنت با اختلاف مختصري از اسماء بنت عميس، ابو رافع، ام سلمه، جابر، ابو سعيد خدري، ابو هريره و ديگر از صحابه نقل کرده اند که براي اطلاع از متون آنها مي توانيد به جلد پنجم کتاب احقاق الحق، صص 540 - 521 مراجعه کنيد و شايد براي برخي داستان مزبور مستبعد باشد اما بايد دانست که داستان مزبور جنبه معجزه داشته و خدا بر هر چيز قادر و تواناست و با توجه و دقت در موضوع معجزه و قدرت الهي جاي هيچ گونه استبعادي باقي نخواهد ماند. بعد ازقدير هرگز کسي نديده که پيامبر(ص) (دوازده شرط لااله الا الله)يعني معصومين درپنج وقت نماز هايشان را بخواند .سرش ابلاغ معرفي ولي الله است . که فاصله نماز ظهربا عصر ومغرب با عشآء به معني فاصله نبوت با ولايت در عالم تکوين است.اما اين فاصله بعد از ابلاغ ولي .وصي برداشته شده است. نماز شيعه نشانه ولايت است.اماسني ها اين ولايت را نپذيرفتن.نمازشان هم معيد اين کلام است.


فتدبر جيدا
http://meshkatehvelayat.com
57 | صبيحه | United Kingdom - London | ٢٢:٤٥ - ٠٧ اسفند ١٣٨٩ |
لعنت الله علي شيعته ولايت علي آيا اهل تشيع مي توانند نماز ظهر را ظهر نماز عصر را عصر نماز مغرب را مغرب و نماز عشا’را عشا’بخوانند

پاسخ:

!!!

58 | مجيد م علي | Iran - Tehran | ٢٠:٤٦ - ٠٨ اسفند ١٣٨٩ |
با سلام
جناب صبيحه و امثالهم :
از دعاي گربه سياه بارون نمي باره .
براي دوسنان حق جو :
@ انجام نماز ظهر و عصر، مغرب و عشاء در يك وقت << http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=697 >>
@@ الجمع بين الصلاتين‏ و مصادره‏ من الكتاب و السنة << http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=19 >>

لبيك يا علي
59 | هادي | Iran - Tehran | ٠٢:٠٨ - ١٥ فروردين ١٣٩٠ |
بنده با مطالعه كليات نظرات متوجه شدم كه برادران اهل سنت هيچ گاه شاهدي بر مدعاي خويش نياورده اند به جز دو مورد از شبكه بي بي سي كه دشمني اش با مسلمانان كاملا واضح است. امابرادران شيعه از خود كتابهاي اهل سنت شاهدمثال اورده اند.
60 | سيد مصطفي "نويد" | Afghanistan - Kabul | ٠٨:٣٧ - ١٨ فروردين ١٣٩٠ |
با عرض ادب و احترام ! بنده يك سوال دارم اميد كمك ام كنيد . چند دليل ميخواهم به رد سوال هاي برادران اهل تسنن . چرا شيعيان نماز سنت را ادا نميكنند ؟

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

1- نماز سنت يعني نماز مستحبي ، و حتي به نظر اهل سنت واجب نيست ؛ چه رسد به اينكه شيعيان بخواهند به مدارك اهل سنت عمل كنند

2- اگر مقصود شما از نماز سنت ، نماز مستحبي بعد از نماز هاي واجب (و به خصوص نماز مغرب) است ، شيعيان نيز به تبعيت از رسول خدا و ائمه طاهرين عليهم السلام اعتقاد به نوافل و نماز‌هاي مستحبي دارند . و بسياري از اوقات آنها را ادا مي‌كنند !

3- به جاي اين سوالات ، در فكر حل اشكالات اساسي باشيد ! (چرا اهل سنت بر خلاف دستور صريح رسول خدا -ص- مبتني بر اتباع از كتاب خدا و اهل بيت ، ادعا مي‌كنند بايد از كتاب خدا و صحابه تبعيت كرد !)

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

61 | سيد مصطفي موسوي | Afghanistan - Kabul | ٠٩:٥٦ - ٢٧ فروردين ١٣٩٠ |
بنام خدا و با عرض ادب و احترام خدمت نجم الثاقب .......... و تمامي شما عزيزان زحمت كش . برادران اهل تسنن هميشه ميگويند كه واقعه كربلا يك واقعه بود كه خداوند هم باخبر بود پيغمبر هم و خود امام حسين هم و اين واقعه شدني بود. يا يك امر لازمي بود . بنده در اين قسمت چند رد دلايل دندان شكن ميخواهم لطفاَ كمك ام كنيد . تشكر

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

پس کشتن عثمان نيز چنين بوده است ! اهانت گروهي به عائشه نيز چنين بوده است ، کشته شدن حمزه نيز چنين بوده است !کشته شدن عمر نيز .

با چنين استدلالي که اهل سنت مي کنند (اگر چه ما اين استدلال را قبول نداريم)نه کفار در کشتن حمزه مقصرند ، و نه کساني که به عائشه تهمت فحشا زدند ، و نه کساني که عثمان را کشتند . ابولولو نيز در کشتن عمر مقصر نبود ! بلکه اين يک امر لازم بود ! چون خداوند با خبر بود !

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

62 | شاهين | Iran - Khorramshahr | ٠٥:٢٤ - ٠١ ارديبهشت ١٣٩٠ |
با سلام خدمت شما

بنده ساکن سنندج هستم و در تئوري هاي روحي و رواني و عرفاني هم يه کم تحقيق دارم و در انديشه تمام اديان و نور هاي تجلي
يافته پروردگار در امور مردمان هم تحقيق کرده ام

نماز 5 فرض داراي فوائدي همچون ياد بيشتر پروردگار تاثير بيشتر کائنات و نيروهاي روحي
و فوائد ديگر همچون تاثير ساعت هاي سعد و تاثير گذار بر کالبد اثيري انسان

در زمان حضرت محمد چون مردمان ان زمان از نظر ديني داراي مشکلات بسياري بودند
نماز ها را در برخي موارد جمع مي خواندند

و اگر توجه به روايات کنيد هر گاه که رسول اکرم ص نماز جمع را مي خواندند در شهري بودند که
تازه به اسلام روي اورده بودند براي اشنائي مردم

وگرنه در بقيه موارد رسول اکرم به خواندن نماز هاي پنج گانه در زمان هاي خاص خود مشغول بودند

در مورد تعصب شيعه و سني جز يک تفرقه انگيزي چيزي نيست انکه هست نيازي به اديان ندارد
به قول فردي ببگذر از عالم که عالميان روي گردانند انديشه گذار که در کجا تجلي خواهد يافت ان پروردگارت

دوستان اميدوارم از روي تعصب وارد بحث نشويد شيعه و سني بودن ما را در ان عالم نمي پرسند
مي پرسند با زندگيت چه کردي خيلي از برادران اهل تشيع فکر مي کنند که اهل تسنن
فقط فرقه وهابي و سلفي هستن و نمي دونن که فقه شافعي برگرفته شده از قران رسول و امام جعفر صادق و امام شافعي هست

اميدوارم سعي تحقيق کنيد شما زماني که به زمان هاي چاکراهاي زمين پي ببريد خواهيد ديد که زمان در نماز قابل توجه هست
و حتي حديثي براي به جاي اوردن نماز در ساعت اول ان هست به خاطر تاثيرات نيروهاي غيب

در پناه ان پدر فرزانه(خالق يکتا) موفق باشيد
در پناه طه
63 | مجيد م علي | Iran - Tehran | ١٢:٢٣ - ٠٤ ارديبهشت ١٣٩٠ |
با سلام
جناب شاهين يك بار ديگه خوب بخوان ( خيلي خوب بخوان )
عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ صَلَّى بِالْمَدِينَةِ سَبْعًا وَثَمَانِيًا الظُّهْرَ وَالْعَصْرَ وَالْمَغْرِبَ وَالْعِشَاءَ .
--------------------------------------------------------------<بِالْمَدِينَةِ>-----------------------------------------------------------------------------------------------
ابن عباس مي‌گويد : رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم در مدينه نماز ظهر و عصر و نيز مغرب و عشاء را ، هشت ركعتي و هفت ركعتي خواند .

يعني نماز ظهر و عصر را كه در مجموع هشت ركعت مي‌شوند و نيز نماز مغرب و عشاء را كه در مجموع هفت ركعت مي‌شوند ، يك جا خواند ؛ همان طوري كه امروزه شيعيان مي‌خوانند .

صحيح البخاري ، ج 1 ، ص 182 ، باب مواقيت الصلاة و ج 1 ، ص 186 و صحيح مسلم ، ج 1 ، ص 491 ، باب صلاة المسافرين ، و مسند أحمد بن حنبل ، ج3 ، ص 280 ، ح 1918 و ج 3 ، ص 283 ، ح 1929 و ج 4 ، ص 154 ح 2465 و ص 201 ح 2582 و مسند أبي داود الطيالسي ، ص 341 ، 342 ، ح 2164 ، 2629 .

لبيك يا علي
64 | سيدمصطفي موسوي | Afghanistan - Kabul | ١٤:٤٦ - ٢٧ ارديبهشت ١٣٩٠ |
با عرض ادب و احترام حضور نجم الثاقب و تمام زحمت كشان سايت حضرت ولي عصر (عج) سوالي دارم به ارتباط اين در هنگام وضو گرفتن اهل تشيع پاهاي خود را مسح ميكنند و اهل تسنن ميشويند آنها (تسنن) دعوي دارند كه شستن درست است نه مسح كردن . نظر و دلايل شما را خواهانم . تشكر

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

آيه قرآن در اين زمينه واضح است :

«وامسحوا برئوسکم وارجلکم» سرها و پاهاي خود را مسح بکشيد .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

65 | سيد مصطفي موسوي | Afghanistan - Kabul | ١٣:٥٨ - ٠٣ خرداد ١٣٩٠ |
سلام و احترامات خدمت حضور نجم الثاقب و دست اندركاران سايت حضرت ولي عصر (عج) بنده با موضوع برخوردم كه اهل تسنن ادعا ميكنند كه اهل تشيع چرا نماز (وتر) را ادا نميكنند. بنده در اين مورد چند دليل دندان شكن و موثق ميخواهم اميد كمكم كنيد . تشكر

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

نماز وتر يکي از نمازهاي مستحب و تاکيد شده در نزد شيعيان است و در حتي در مفاتيح الجنان در آداب نماز شب آمده است .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

66 | سيدمصطفي موسوي | Afghanistan - Kabul | ١٦:١٠ - ٠٤ خرداد ١٣٩٠ |
با عرض سلام مجدد خدمت شما ! سوال بنده در باره اين بود كه اهل تسنن ادعا ميكنند سه ركعت نماز وتر واجب را بعد از نماز خفتن چرا ادا نمي كنيد ؟ تشكر

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

بهتر است به سوال کننده بگوييد : چه کسي سه رکعت نماز وتر را بعد از نماز خفتن واجب کرده است ؟! در کدام آيه يا روايت آمده است ؟! بهتر است به کسي که به شما وجوب اين نماز را گفته است بگوييد : کل بدعة ضلالة وکل ضلالة في النار .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

67 | محمد خيرآبادي | Iran - Tehran | ٠٨:٥٦ - ٢٣ خرداد ١٣٩٠ |
بسمه تعالي
در خصوص موضوع اداي نمازهاي واجب در سه وقت يا 5 وقت يک نکته مهم از نظر بنده بايد مورد تأکيد قرار گيرد.
در سنت حضرت رسول صلي الله عليه و آله انجام برخي اعمال در اشکال و وجوه متفاوتي ذکر گرديده است . مثلا نقل است آن حضرت موهاي سر مبارکشان را بعضا بلند مي کردند تا به گوش هاي مبارک مي رسيد و هر روز آنها را شانه زده و روغن مي ماليدند .در اين خصوص همچنين نقل است که ايشان موي سر مبارک را مي تراشيدند .حالا اگر ما بخواهيم به سنت رسول الله ص عمل کنيم تکليف چيست؟
يا در خصوص روزه هاي مستحبي نقل است که ايشام مدتي از ايام روزهاي پنجشنبه هر هفته و بعضي ايام دوشنبه و چهارشنبه هر هفته و ... را روزه مي گرفتند و يا نقل است که ايشان در برخي از سالها روزه ماه رجب را به رمضان المبارک متصل مي کردند ، حالا براي عمل به سنت آن حضرت کدام يک از روزهاي هفته را و کدام يک از ماههاي سال را بايد روزه مستحبي بگيريم؟
در اين خصوص مي توان به بسياري ديگر از اعمال آن حضرت اشاره نمود که به اشکال متفاوت و گوناگون انجام شده اند تا امت حسب شرايطي که در آن واقع مي شوند بتوانند به يکي از طرق وارده از جهت ايشان عمل نمايند و در سختي قرار نگيرند و از جمله اين امور اداي نمازهاي واجب نيز مي باشد که آن حضرت بعضي اوقات در 3 وقت و برخي اوقات در 5وقت اقامه مي فرمودند.
البته در احکام نماز اداي نماز ظهر و عصر يا مغرب و عشاء در يک وقت شرايط خوف نيز آمده است که جاي خود دارد . همچنين اهل سنت هم اکنون نيز در عصر روزه مبارک عرفه نماز مغرب و عشاء را جمع مي خوانند و بسوي مشعرالحرام حرکت مي کنند در حاليکه شرط خوف هم نيست و مخالفت با سنت رسول الله نيز نمي باشد.
همچنين بنده مطلع شدم برخي از علماء شيعه نماز عصر يا عشاء خود را با نيت قضاء خود يا مؤمن ديگري اقامه مي کنند تا نمازگزاراني که مي خواهند نمازهاي ظهر و عصر يا مغرب و عشاء را جمع بخوانند بتوانند به ايشان اقتداء کنند ولي همين علماء بعدا در زمان فضيلت نماز عصر يا عشاء آن را ادا مي نمايند.
دوستان در موضوع جمع نمودن نمازهاي ظهر و عصر و مغرب و عشاء زماني مشکل بوجود مي آيد که طرفين دعوا بر تام و اصح بودن عمل خود بدون در نظر گرفتن دستورات قرآن کريم و سنت واقعي حضرت نبي مکرم اسلام صلي الله عليه و آله اصرار مي ورزند و الا هر دو طرف ضمن انجام بخشي از سنت حضرت رسول ص بخش ديگري را کمتر مورد توجه قرار مي دهند و بايد در قضاوت هايمان تعصب را کنار بگذاريم.
والسلام
68 | سهند از مهاباد | United Arab Emirates - Dubai | ٠٣:٢٧ - ٠٤ تير ١٣٩٠ |
واقعاً شما شيعه ها خجالت نميکشيد تا اين حد به اصحاب پيغمبر توهين مي کنيد؟ ما 4 تا خليفه داريم که خليفه چهارممون (حضرت علي) همون امام اول شماست . به هر 14 معصوم شما هم اعتقاد داريم و به عنوان اهل بيت پيغمبر بهشون احترام ميزاريم . ولي واقعاً من دليل اين همه توهين از طرف شما به خليفه هامون رو نميدونم . آخه به چيه تشيع مي نازيد؟ مگه غير از اينه که 75% مسلمانان جهان سني هستند؟ همين قدر براي شناخت شيعه کافيه که تو همه کاراتون به جاي توسل به خدا توسل مي کنيد به بنده هاي خدا... اين آرزو تو دلم موند که يه بار از يه شيعه بشنوم بگه يا الله... شما حتي اذانتون رو هم تحريف کرديد و توش به زور اسم حضرت علي رو گذاشتيد . بزرگي حضرت علي به جاي خود ولي خدا وکيلي زمان پيغمبر اسم ايشون تو اذان نبوده همونطور که تو قرآن نيست. تو قرآن به ايشون فقط اشاره اي شده همونطور که به حضرت ابوبکر اشاره شده... خود اين نشون ميده اين مذهب تشييعي که الان به دست شما رسيده سر تا پا تحريفه... من نمي گم مذهب تشييع مذهب بديه فقط مي خوام بگم اون مذهب تشييعي که حضرت علي تاسيس کرده بود ايني نيست که به دست شما رسيده و توش خيلي دستکاري هاي سياسي انجام شده... در آخر يه سوالي از کليه شيعيان علي داشتم. هرکي بتونه جواب بده يه جايزه پيش من داره... توضيح: اينو همه مي دونيم که امام مهديتون صرفاً يک امامه . از طرفي هم شما ادعا ميکنيد که امام مهديتون در شرايطي ظهور مي کنه که فساد کل دنيا رو گرفته باشه و ايشون مياد و دنيا رو از اين فساد نجات ميده و عدل و داد رو تو کل دنيا برقرار ميکنه . حالا از طرفي اينو همه قبول داريد که تا حالا 128 هزار پيامبر با با داشتن شرايط ويژه (معجزه، کتاب، وحي) ظهور کردن و نتونستن بشر رو اصلاح کنن (همونطور که هنوز هم نيمه کافراني به اسم شيعه وجود دارن) حالا اصل سوال اينه : کاري رو که 128 هزار پيغمبر نتونستن انجام بدن چطوري يه امام ميتونه انجام بده؟ در آخر فقط ميتونم بگم که دست ورداريد از اين جهالت...

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

تنها به قسمت آخر سوال شما پاسخ داده مي شود ، زيرا ساير مسائل در بخش هاي مختلف سايت و همين بخش نظرات ، بارها و بارها پاسخ داده شده است

آيا در قرآن در مورد اسلام آمده است «ليظهره علي الدين کله». آيا اين آيه قرآن را قبول داريد يا خير؟ آيا اسلام تمامي اديان الهي را پشت سر گذاشت و حاکم بر تمام دنيا شد ؟! اگر نشده است چه زماني مي شود ؟ شما تنها مي گوييد که روزي چنين خواهد شد ، اما نمي گوييد به دست چه کسي ( و قطعا او مهدي است)

جداي از اينکه اهل سنت نيز اين مطلب که زمين پس از ظلم و جور پر از عدل و داد مي شود را قبول دارند ، و تنها مي گويند که مهدي هنوز به دنيا نيامده است .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

69 | امين اميني | Iran - Tehran | ١٠:٢٦ - ٢٤ تير ١٣٩٠ |
با سلام چه كسي گفته در قران امده نماز را سه وقت بخوانيد و از سر وته ان بزنيد و وقتي سجده ميرويد سنگ بزاريد قبل از پيامبر هم بت پرستان سنگ پرستش مي كردند ثابت كنيد سنگ پرست نيستيد از قران كمك بگيريد

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

1- «اقم الصلاة لدلوك الشمس الي غسق الليل وقرآن الفجر» در اين آيه چند وقت براي نماز آمده است ؟

2- آيا مشركين روي بت سجده مي كردند يا به سوي بت ؟آيا شما به سوي كعبه نماز مي خوانيد يا جايي ديگر ؟!‌ آيا كعبه از سنگ است يا چيزي ديگر ؟!

پس طبق اين استدلال شما ، شما نيز بايد ثابت كنيد كه بت پرست نيستيد !

گروه پاسخ به شبهات

70 | مسلماني از قم | Iran - Sanandaj | ١٣:٥٥ - ٠٨ شهریور ١٣٩٠ |
به حقيقت برايم روشن شده، در تمامي دينها بزرگترين لطماتي رو که اون دين ديده، از جانب روحانيون اون دين بوده. کشيشها در قرون وسطي و حتي هم اکنون هم بزرگترين ضربه ها را به مسيحيت وارد کردند و خاخامهاي منحرف يهود هم که کلا دين موسي (ع) را از بين بردند و امروزه هم روحانيون شيعه و برخي از مفتي هاي سني با فتواهاي مسخره و روايات ساختگي و دستکاري در شرع مقدس اسلام بزرگترين لطمات رو به دين روشن اسلام وارد کردند تا جايي که امروزه تعداد شيطان پرستان و جوانهاي گرويده به مسيحيت در شهر قم بيشتر از هر جاي ديگري است.
اگر امروزه تعداد کليساهاي خانگي به حدي زياد شده که داد مسئولين را هم درآورده، فقط به خاطر انحرافات مسئولان شيعي کشور است.
من به يقين برايم ثابت شد که دين واقعي اسلام ، دين سنيها و مذهب حنفي است که به نسبت شيعه، دچار کمترين انحراف است. والسلام علي من التبع الهدي
71 | سعيد سرپل ذهاب | United States - Fremont | ١١:٢٣ - ١٢ شهریور ١٣٩٠ |
با سلام من دانشجوي سنندجم شيعه هم هستم خدايش کاري به اهل تسنن و شيعه بودن ندارم فقط مي خوام بدونم آقاي سهند چطور شيعه رو نيمه کافر و تسنن رو مومن مي دانيد؟آيا خود شما مسلمان نيستيد من فرهنگ مردم اهل سنت سنندح رو از خيلي از شهرها بالاتر مي دونم اما دينشون رو نه من با دختري توي سنندج که اهل تسننه نامزد کردم خود شما خليفتونو زنازاده مي دونيد پس ديگه چرا به ما توهين ميکنيد من بهترين دوستان اهل تسنن هستن اما افراطي نيستند من به شما توصيه ميکنم به دين خدا يعني اسلام ايمان بياوريد نه وهابيت
72 | توريالي رها | Afghanistan - Kabul | ١٠:٠٠ - ١٣ شهریور ١٣٩٠ |
سلام نظرات زياد بود برادران ، اما من بدليل ذيق بودن نتوانستم همه شان را مطالعه كنم پيام من اينست كه هر باري در عبادت در كار رمي غير رسمي خود بر دشمنانان خاندان پيامبر نور و رحمت لعنت بفرستيد تا رستگار شويد ،
73 | يك مسلمان ديگر از قم | Iran - Tehran | ١٤:١٢ - ٠٤ مهر ١٣٩٠ |
جناب مسلماني از قم؟؟؟؟!!! كامنت شماره 70 بنده اهل قم هستم و از مواردي كه نقل كرديد اثري نديده ام و مطمئن هستم كه مثل اسلافتان وقتي حرفي براي گفتن نداريد به دروغ متوسل شده ايد و اگر چه توسل را شرك مي دانيد ولي به دروغ خيلي متوسل مي شويد. به هرحال يك جوان كه تحمل احكام اسلام واقعي را ندارد و دچار ضعف ايمان است براي رسيدن به لذات دنيوي و گول ردن فطرت خودش به اين خيال كه هم خدا را داشته باشد و هم خرما را به مسيحيت متمايل مي شود. نكته جالب اينجاست كه امروزه جوانان مسيحي ميشوند ولي حاضر نيستند سني بشوند و اين در حالي است كه همه لذاتي كه دنبالش هستند مثل زنا ، خوردن شراب ، بازي قمار ، لواط و هم جنس بازي و .... در احکام فقهي اهل سنت هست . اما در مورد انتخاب جنابعالي و مذهب حنفي به عرض مي رساند ابوحنيفه کسي است که امام غزالي از اکابر علماي اهل سنت و البته بسياري ديگر از ايشان حکم به تفسيق او داده اند و ابو حنيفه کسي است که به اقرار علماي اهل سنت در فتواهاي خود 400 حديث قطعي از پيامبر را رد کرد. براي اطلاع بيشتر به کتاب شبهاي پيشاور مباحثات شب چهارم رجوع کنيد.
74 | Hamid | Iran - Qorveh | ٠١:٢٣ - ٢١ آبان ١٣٩٠ |
با توجه به اينکه ساليان سال در شهرهاي مختلف ايران مشغول تحصيل و کار بوده ام تحصيل و کار فقط ممکن است براي نماز عصر ايجاد مشکل کند در آن صورت جمع کردن نماز در صورت وجود مشکل از نظر اهل سنت ايرادي ندارد اما حديث ابن عباس اشاره به يک مورد خاص از پيامبر دارد نه اينکه پيامبر همواره نماز هايش را جمع مي خوانده و اصلا دليل اعتراض افراد حاضر به ابن عباس غير عرف بودن اين امر بوده. از نظر اهل سنت خواندن نماز به صورت جمع در موقع مريضي و کسالت يا ترس از جنگ يا مسافرت وجايز است همچنين در برخي موارد شخص واقعا از نظر روحي يا جسمي بدون دليل خسته است و براي اداي نماز در پنج وقت مشکل دارد پس مي تواند نماز را جمع بخواند اما نه اينکه هميشه پنج وقت بخواند بسياري از دوستان و همکلاسي هاي اهل تشييع من فکر مي کردند که اصلا خواندن نماز در پنج وقت غلط است در حالي که مذهب تشييع نيز خواندن در پنج وقت را بهتر مي داند. حال سوال من اين است که چرا در مساجد اهل تشييع اذان عصر و عشا گفته نمي شود شايد برخي از برادران اهل تشييع که وقت دارند بخواهند نماز را سر وقت بخوانند.

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

آيا رسول خدا (ص) در سه وقت نماز خوانده‌اند يا خير؟ اگر خوانده‌است پس اين كار جايز است ؛ و 5 وقت نيز جايز است ؛ اين دقيقا مطابق نظر شيعه است كه هر دو را جايز مي دانند ؛ اما اهل سنت تنها 5 وقت را جايز مي‌دانند و اين مخالف با سنت رسول خدا (ص) است .

به جاي اينكه به كم بودن معلومات برخي از شيعيان اشكال بگيريد به اصل فتواي اهل سنت اشكال بگيريد .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

75 | مسلمانم عليم | Iran - Tehran | ١١:٠٨ - ٠٦ آذر ١٣٩٠ |
سلام خدمت تمام دوستان و عزيزاني که اينجا در رفع شبهات کمک ميکنن خواستم به سهند از مهاباد بگم سعي کن بيشتر مطالعه کني و مراقب حرف زدنت باشه انشالله با ظهور امام زما حضرت مهدي موعود شايد تلنگري به شماها هم بخورد چرا که از نظر عقل و رشد معنوي از اعراب دوران جاهليت که مسوسک و مار و ميخوردن عقبترين
76 | Hamid | Iran - Qorveh | ٠١:٥٧ - ١٤ آذر ١٣٩٠ |
همانگونه که قبلا نيز گفتم اهل سنت نيز خواندن نماز به جمع را در مواردي که در نظر 71 بيان شد جايز مي داند اما مساله اين است که اهل تشييع هيچ شرط خاصي براي جمع خواندن نماز ها بيان نمي کند. و به گونه اي عمل مي کند که گويا خواندن نماز ها در پنج وقت اصلا صحيح نيست به گونه اي که اصلا اوقات شرعي عصر و عشا را بيان نمي کنند. و همانطور که گفتم پيامبر در يک يا چند مورد اقدام به جمع نماز نموده اند و آنچه که معمول و متداول بوده خواندن نماز در پنج وقت بوده.

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

به جاي برداشت و چنين و چنان به نظر مي‌رسد ، لطفا دو مطلب را به صراحت بيان كنيد :

آيا علماي شيعه فتوا داده‌اند كه 5 وقت خواندن جايز نيست ؟

آيا علماي اهل سنت فتوا داده‌اند كه 5 وقت خواندن جايز است ؟

با پاسخ به اين دو سوال ، مشخص مي‌شود كه نظر علماي شيعه دقيقا طبق روايات معتبر اهل سنت نيز صحيح است و نظر علماي اهل سنت حتي طبق روايات خود انها صحيح نمي‌باشد .

البته شايد گمان كرده‌ايد چون پيامبر يك بار يا دو سه بار چنين كرده اند اين كار جايز نيست و پيغمبر كار حرامي انجام داده‌اند !

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

77 | اميرفارق زاهدان | Iran - Tehran | ١٦:٠٩ - ١٧ آذر ١٣٩٠ |
اولا کسي که به خلفاي راشدين توهين کند کافر است در ثاني کساني که در وضوع پاهاي نجشان را نمي شويند نمازشان باطل است وکساني که از مهره استفاده ميکنند انهم خودش بتپرستي هست وکسانيکه بجاي الله بغير متوسل ميشوند باز شرک پرستي هست.شعيان براي راحت طلبي بجاي 5 دفعه در 3 دفعه ميخوانند وموقع رمضان هميشه مسافر هستند واز روزه گرفتن فرار ميکنند. وجاي ديگه صيغه کردن حاکمشان است اينهم خود يک نوع زناء است.تازه ميخواهند يک ميلياردونيم مسلمان دربرابر دويست ميليون مرتد تسليم بشند.امام حسين را خودشان شهيد کردند دارند فيلم براش بازي ميکنند.

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

1. گروهي از صحابه خلفاي راشدين شما را لعنت كرده‌اند :

http://www.valiasr-aj.com/lib/layn/layn5.htm#_Toc244137955

آيا انها نيز كافرند ؟

2. قرآن گفته است پا را مسح بكشيد ، شما مي‌گوييد اگر كسي نشويد كافر است !«وامسحوا برئوسكم وارجلكم»

3. در قرآن براي نماز سه وقت آمده است «اقم الصلاة لدلوك الشمس الي غسق الليل وقرآن الفجر» ؛ رسول خدا نيز طبق روايت صحيحين ، در سه وقت خوانده‌آند ! آنوقت شما اين نماز را قبول نداريد !

4. در قرآن توسل به اولياي الهي آمده است ، شما آن را شرك مي‌دانيد !

5. در قرآن ازدواج موقت امده است شما آن را زنا مي‌دانيد با انكه صحابه چنين مي‌كرده‌اند .

در واقع مي‌خواهيد مجموعه‌اي از عقايد خلاف قرآن را تبعيت كنيم و قرآن را رها كنيم !

گروه پاسخ به شبهات

78 | احمدي | Afghanistan - Jalalabad | ٢١:٣٤ - ٢٩ دي ١٣٩٠ |
بنده يکي از اهل سنت ميباشد، اينکه جناب شما در فوق فرموده که اداي نماز بشکل سه وقتي بهتر از پنج وقتي مباشد و اينکه انسان ميتواند به کارهاي روزانه خود به آساني برسدبراي اهل سنت درست نبوده چونکه خداوند(ج) اوقات کار و عبادت را مشخص ساخته است که انسان بايد در چي وقت کار و چي وقت عبادت کند

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

خداوند متعال خود اين سه وقت را مشخص كرده است :

اقم الصلاة لدلوك الشمس الي غسق الليل وقرآن الفجر

و رسول خدا (ص) نيز طبق روايات بخاري و مسلم بارها در همين سه وقت نماز به جا آورده‌اند .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

79 | محسن | Iran - Tehran | ١٦:٤٠ - ١٧ بهمن ١٣٩٠ |
با احترام به باورهاي اهل سنت بنده معتقدم اگر خواندن نماز در 5 وقت صحيح بود بايد اذان هم در 5 وقت خوانده ميشد
80 | مسلماني از قم | Iran - Sanandaj | ٠٨:٤٤ - ١٨ بهمن ١٣٩٠ |
جناب "يك مسلمان ديگر از قم" كامنت شماره 73

خدا وكيلي اين همه دروغ رو از كجا تونستي جور كني؟؟!!! من كه تابحال يكجا اين همه دروغ از يكنفر نشنيده بودم مگر از گروه پاسخ به شبهاتتون كه اونا هم البته يك گروهن و تو يكنفر...
تو مملكت امام زمان چيزي كه زياده و سرميشكنه دروغه اونم دروغهايي كه خود دروغگوتون هم باورش ميكنيد...
  بعدی [1] [2] [3] [4] [5]   قبلی
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها