سلام در کتاب خلافت وانتخاب عبدالرحمن سليمي امده است اگر امامت از ناحيه خدا ورسولش به حضرت علي (ع) داده شده حضرت علي حق نداشت از ان صرف نظر کند ان زماني که مردم بعد از قتل عثمان از ايشان خواستند خلافت را قبول نمايد که حضرت فرمودند والتمسو غيري چه جوابي بايد به ان داد؟اگر لطف کنيد جواب انرا سريع ارسال نماييد ممنون مي شوم
پاسخ:
باسلام
دوست گرامي
مقاله جداگانه اي در پاسخ به اين موضوع و جمله «والتمسوا غيري» نوشته شده است كه مي توانيد به اين آدرس مراجعه كنيد
باسلام. سوالي دارم.درسوره اعراف آيه44آمده است که:...ندادهنده اي ميگويد لعنت خدابرظالمان.اين منادي بودن درروزقيامت فضيلت بزرگي است زيرانشان دهنده اين است که منادي پيام آورخداست وحرف آخربين بهشتيان وجهنميان رامي زند.درکتابي خواندم که اين کتب اهل سنت منادي رااميرالمومنين مي دانند لطف کنيدآدرس دقيق آنرابياوريدواگردرکتب ديگري نيزآمده ذکرکنيد 1-حاکم حسکاني درشواهدالتنزيل 2-ابوبکرابن مردويه درمناقب 3-آلوسي درروح المعاني 4-قندوزي درينابيع الموده 5- ترمذي درمناقب مرتضوي
پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
در رواياتي ذكر شده است كه مقصود از مؤإن در آيه فَأَذَّنَ مُؤَذِّنٌ بَيْنَهُمْ أَنْ لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمِينَ ، اميرمومنان عليه السلام است .شواهد التنزيل ج 1 ص267 تفسير الآلوسي - الآلوسي - ج 8 ص 123ينابيع المودة لذوي القربى - القندوزي - ج 1 ص 303 مناقب علي بن أبي طالب ( ع ) وما نزل من القرآن في علي ( ع ) - أحمد بن موسى ابن مردويه الأصفهاني - ص 243
با سلام و آرزوي توفيق. ميخواستم نکته کوچکي با علم اندک خود اضافه کنم و درس پس دهم. شاه ولي الله دهلوي يا همان محدث دهلوي مجدد قرن 12 فرزند شيخ عبدالرحيم پدر شاه عبدالعزيز دهلوي در کتاب ازاله الخفاء عن خلافه الخلفاء آورده : نور توفيق الهي در دل اين بنده ضعيف علمي را مشروح و مبسوط گردانيد تا آنکه به علم اليقين دانسته شد که اثبات خلافت اين بزرگواران اصلي است از اصول دين تا وقتي که اين اصل را محکم نگيرند هيچ مسئله از مسائل شريعت محکم نشود....... اين متن در مجله نداي اسلام که زير نظر مولوي عبدالحميد بزرگوار است در شماره 36 و 37 در طرح پشت جلد از قسمت داخل بصورت درشت و واضح چاپ شد.! براي تک تک شما عزيزان و زحمتکشان و مروجين مکتب اهل بيت آرزوي سلامتي و پيروزي دارم. دست اساتيد را از راه دور ميبوسم.التماس دعا