2024 April 19 - جمعه 31 فروردين 1403
امام شافعي : خوردن گربه كوهي ، موش خرما ، جوجه تيغي ، راسو ، بزمجه و ... جايز است + تصاوير كتاب
کد مطلب: ٥٠٢٢ تاریخ انتشار: ٢٨ خرداد ١٣٩٢ تعداد بازدید: 33884
پرسش و پاسخ » اهل سنت
امام شافعي : خوردن گربه كوهي ، موش خرما ، جوجه تيغي ، راسو ، بزمجه و ... جايز است + تصاوير كتاب

بسم الله الرحمن الرحيم

امام شافعي : خوردن گربه كوهي ، موش خرما ، جوجه تيغي ، راسو ، بزمجه و ... جايز است

ماوردي بصري شافعي در كتاب الحاوي الكبير مي نويسد:

فأما السنور فضربان : أهلي ووحشي
وأما السنور البري ففي إباحة أكله وجهان كابن آوي :
أحدهما : يؤكل وهو مقتضي تعليل الشافعي ، لأنه لا يبتديء بالعدوي.
والثاني : لا يؤكل ، وهو مقتضي تعليل المروزي ، لأنه يعيش بأنيابه.
قال الشافعي : ويؤكل الوبر والقنفذ والوبر دويبة سوداء أكبر من ابن عرس. وفي أكل ابن عرس وجهان:
أحدهما يؤكل . علي مقتضي تعليل الشافعي.
والثاني : لا يؤكل ، علي مقتضي تعليل المروزي.
فإن قيل : فكيف أبحتم أكل القنفذ وقد روي أبو هريرة أنها ذكرت عند رسول الله (ص) فقال : «خبيثة من الخبائث»
قيل : يحتمل إن صح الحديث علي أنها خبيثة الفعل دون اللحم ، لما فيه من إخفاء رأسه عند التعرض لذبحه ، وإبداء شوكه عند أخذه.
فأما أم حبين ففي إباحة أكلها وجهان :
أحدهما : تؤكل ، وهو مقتضي كلام تعليل الشافعي ، وقد نص علي أن فيه الجزاء
والوجه الثاني : أنها لا تؤكل ، وهو مقتضي تعليل المروزي، وقد قال فيها البدوي ما قال

اما گربه دو قسم است: اهلي و وحشي
اما گربه كوهي : در باره جواز خوردن آن دو نظر وجود دارد : يك نظر اين است كه خورده مي شود و اين نظر مقتضاي استدلال شافعي است ؛ چون ابتدا به حمله نمي كند.
نظر ديگر اين است كه جايز نيست و مقتضاي استدلال مروزي است ؛ چون به خاطر نيش هايش زنده است (گوشت خوار است).

شافعي گفته: خوردن وبر و جوجه تيغي جايز است . وبر حيوان كوچكي است سياره رنگ و بزرگتر از راسو (موش خرما) .

در باره خوردن راسو نيز دو نظر وجود دارد : يك نظر اين است كه جايز است و اين نظر مقتضاي استدلال شافعي است
دوم : جايز نيست و اين مقتضاي استدلال مروزي است.

اگر گفته شود كه چگونه خوردن جوجه تيغي را جايز مي دانيد ؛ با اين كه ابوهريره نقل كرده است كه نزد رسول خدا صلي الله عليه وآله در باره آن سخن گفته شد ، آن حضرت فرمود: «يكي از خبيث ها است»

گفته شده: اگر حديث صحيح باشد، احتمال دارد اين است كه اين حيوانات كارش بد است نه گوشتش ؛ چون در هنگامي براي سر بريدن او اقدام مي شود، سرش را مخفي كرده و تيغ هايش را در هنگام گرفتن آشكار مي كند
اما ام حبين (بزمجه) در باره خوردن آن نيز دو ديدگاه وجود دارد:

نظر اول اين است كه خورده مي شود و اين ديدگاه مقتضاي استدلال شافعي است.
نظر دوم اين است كه خورده نمي شود و اين نظر مقتضاي استدلال مروزي است.

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج)






Share
1 | مولولي ملق زاده ال هريره | United States - Torrance | ١٩:٥٢ - ٢٨ خرداد ١٣٩٢ |
جناب يزداني گفتي ما فرقه هاي اهل سنت با هم اختلاف داريم اينهم نمونه ش کدام اختلاف

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
جهت اطلاع از اختلاف بين فرقه هاي اهل سنت به اين آدرس مراجعه كنيد
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
2 | محبوب | Iran - Khorramshahr | ٠٨:٥٢ - ٢٩ خرداد ١٣٩٢ |
نوش جان !!!!!!!!!!!!!!!!!!! گوشت بشه بچسبه به حلقتون نذاره نفس بكشيد! ا؟؟؟؟؟ ........... حالمو به هم زديد!
3 | علي مسعودبرازنده | | ١٠:٤١ - ٢٩ خرداد ١٣٩٢ |
راسو حيواني است که براي دفاع از خودش بوي بسيار زننده اي خارج ميکند به طوري که حتي در يک مستند ديدم که شير هم از بوي وحشتناک اين حيوان به تنگ آمده و فرار را بر قرار ترجيح داد. کساني که گوشت اين حيوان را ميخواهند استفاده کنند بايد ابتدا بوي گندش را استشمام نموده و لذت کافي و وافي را ببرند. ضمناً ميتوانيد پس از خوردن جوجه تيغي از خارهايش به عنوان خلال دندان استفاده نماييد. نوش جانتان
4 | هادي | Iran - Tehran | ١٧:٥٠ - ٢٩ خرداد ١٣٩٢ |
نميفهمم پس سني چطور مسلمان حساب ميشه !!!!، اگه اسلام ناب که شبکه کلمه ادعا ميکنه همينه نخواستيم مارو کافر حساب کنيد راضييم . اين کثافت کاريا ديگه چيه . اگه يه مولوي يا مفتي معمولي اين فتوا رو ميداد ميگفتم حالا يه قلطي کرده . اهل سنت !!!!!! لطفا يه نظري بدن من هنگ کردم
5 | Razie | | ٢٢:٤٢ - ٢٩ خرداد ١٣٩٢ |
همين ها رو مي خورن كه بوي گند كارياشون دنيا رو به كثافت كشيده يه سوال از آقايوني كه اينها رو مي خورن. اين جانورها خوشمزه اند؟ اي كلكا! راستشو بگين نكنه نسل بعضي جانورا كه داره منقرض مي شه كار شماس؟!!! اي شيطون. نوش جان
6 | محسن | | ٠٧:٣٢ - ٣٠ خرداد ١٣٩٢ |
خوردن گوشت حيوانات نجس و وحشي به کنار. من نميدونم سجده روي ...... نفر جلو و شليک موشک کروز درنماز جماعت چجوري حلاله؟
7 | محمد رضا | | ١٤:٣٩ - ٣٠ خرداد ١٣٩٢ |
بله چون كتاب هاي خودشان عمر هم سوسمار خورده است. لطفا آدرس آن را ذكر كنيد

پاسخ:
باسلام
دوست گرامي؛ به مقاله «چه كسي سوسمار مي‌خورد؟» مراجعه كنيد.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)
8 | سيد علي موسوي نژاد | | ١٦:٠٠ - ٣٠ خرداد ١٣٩٢ |
سلام ديگه چيزي نموده بگن خوردن گوشت انسان هم جايزه.

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
برخي به شافعي نسبت داده اند كه او خوردن گوشت پيامبران را مباح مي دانست . ابن قدامه در المغني در اين باره چنين نقل مي كند: .وقال أبو بكر بن داود أباح الشافعي أكل لحوم الأنبياء. ابوبكر بن داود گويد شافعي خوردن گوشت انبياء را مباح دانسته است .المغني في فقه الإمام أحمد بن حنبل الشيباني ، عبد الله بن أحمد بن قدامة المقدسي أبو محمد الوفاة: 620 ، دار النشر : دار الفكر - بيروت - 1405 ، الطبعة : الأولى، ج9 ص335
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
9 | نصر اصفهاني | Iran - Isfahan | ١٨:٥٢ - ٣٠ خرداد ١٣٩٢ |
باسلام نقدوبررسي مولف مقاله اسلام وشمشير ناصرپورپيرار http://nasr1212.blogfa.com/post/113
10 | قدرت ا.. | | ١٢:٤٢ - ٣١ خرداد ١٣٩٢ |
جهت اطلاع دوست عزيز جناب آقاي سيد علي موسوي نژاد عرض ميشود خوردن گوشت انسان هم توسط اين حضرات اتفاق افتاده بتاريخ مراجعه بفرماييد در جنگ احد هند ملعون همسر ابو سفيهان(ابو سفيان) مادر معاويه( معانديه) جگر حمزه شيدالشهدا که سلام خدا بر اوباد را بدندان کشيد
وهمچنين در جنگ داخلي وپر فتنه سوريه که مسلمانان سوريه با وهابيون ونمايندگان اسراييل وامريکا در حال جنگ هستند يکي از فرماندهان وهابي جگر يکي از سربازان سني مذهب سوريه را از سينه بيرون آورد و با سبوعيت بدندان کشيد وبا افتخار از اين جنايت تصوير برداري کردند واحتمالاً جهت دريافت جايزه وگرفتن پست بالاتربه کاخ سفيد فرستادند
11 | ستار | Iran - Tehran | ٢٢:٥٥ - ٣١ خرداد ١٣٩٢ |
آقاي موسوي نژاد ، اينها در سوريه ثابت کردند که گوشت انسان هم حلال است . غير از گوشت انسان ، نبش قبر و سر بريدن و مثله کردن انسان هم حلال است. حيف بر جمله مقدس الله اکبر که بر زبان اينان جاري ميشود . همانطور که عمرسعد و شمر و يزيد ، با ورد ياالله و الله اکبر ، به جان امام حسين و اهل بيت مکرمشان افتادند اکنون نيز اذنابشان با همين روش به جان شيعيان افتاده اند و يهود و نصارا و بودائي را فراموش کرده اند . نتيجه اينگونه همه چيز خواري بايد هم اين جنايات باشد.
12 | زنبيلي | | ٠٩:٥٨ - ٠١ تير ١٣٩٢ |
از سني بودن خودم بدم اومد-يعني اينهمه وقت به حرفها و فتواهاي اينچنين کساني اعتماد ميکردم که ميگن ميشه اينهارو خورد- از امروز تصميم گرفتم مطالعاتم رو زياد کنم -علي الخصوص در مذهب اماميه- چون از آشناهاي شيعه در خصوص خوراکيهاي حلالشون شنيدم و بنظرم خيلي خيلي منطقي تر از فرمايشات اين آقايون ما هست. نميدونم شايد هم از اول راه رو اشتباه اومديم؟ بهر حال سعي ميکنم با تحقيق جواب درست رو بگيرم
13 | محب اهل بيت | | ١٣:٣٨ - ٠١ تير ١٣٩٢ |
خدا شما را حفظ کند يا علي
14 | محمد | Iran - Tehran | ١٨:٢٩ - ٠٣ تير ١٣٩٢ |
سلام خسته نباشيد آقاي يزداني خدا بخاطر زحمات فراوانتون خيرتون بده بيزحمت اصرار کنيد که اين شبکه ولايت با کيفيت بالاي يعني HDو همين کيفيت SDروي همين فرکانس تو همين ماهواره پخش بشه چون بيشتر کار شما با نوشته و کتاب هستش اگه با کيفيت بالا پخش بشه وضوح نوشته ها بهتر معلومه خواهش مي کنم در اين زمينه تحقيق کنيد و اينکه حتما جواب من رو اينجا بذاريد که مطمئنم بشوم مطلب من را خونديد خواهش مي کنم حتما در مورد اين مطلب تحقيق کنيد که اين شبکه عزيز با کيفيت بالا با وضوح نوشته 5برابر بيشتر در اختيار مخاطبان قرار بگيره و با کيفيت SDهم باشه که کساني که گيرنده HDندارند بتونند با اون کيفيت هم دريافت کنند يعني با هردو کيفيت در همين فرکانس پخش بشه خيلي ممنونم

پاسخ:
باسلام
دوست گرامي؛ با تشكر از شما؛ ولي شبكه قادر به تامين هزينه آن نمي باشد لذا از شما و ديگر بينندگان اين شبكه پوزش مي خواهيم.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
(1)
15 | زهرانوروزي | Iran - Qazvin | ١٥:٣١ - ٠٧ تير ١٣٩٢ |
نوش جاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان!!!!!
16 | اكبر | Iran - Tehran | ٠١:٠٣ - ١٠ تير ١٣٩٢ |
سلام عليكم ببخشيد سيد يزداني چند روز پيش فرمودند كه اوبحنيفه 2 بار مرتد شد مي شود اسناد اين را به بنده بدهيد البته متن عربي به همراه ترجه و سند ممنون هستم از شما

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
اين مطلب به اين صورت در منابع اهل سنت آمده است: حدثني عبد الله بن معاذ العنبري قال سمعت أبي يقول سمعت سفيان الثوري يقول استتيب أبو حنيفة من الكفر مرتين رجاله ثقات. عبدالله بن معاذ گويد از پدرم شنيدم كه مي گفت از سفيان شنيدم كه مي گفت: ابوحنيفه دو بار از كفر توبه كرد و رجال اين روايت همه از ثقات هستند. عبد الله بن أحمد بن حنبل الشيباني الوفاة: 290 ، السنة لعبد الله بن أحمد ج 1 ص 204 ، دار ابن القيم - الدمام - 1406 ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : د. محمد سعيد سالم القحطاني . تاريخ بغداد ، أحمد بن علي أبو بكر الخطيب البغدادي الوفاة: 463 ، دار الكتب العلمية - بيروت ج1 ص303
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
17 | مهدي | | ١٥:٢١ - ١٠ تير ١٣٩٢ |
من با خواندن اين مطلب تصميم گرفتم که شيعه بشم با تشکر از سايت با محتواتون
18 | علي | | ١٥:٤٠ - ١٠ تير ١٣٩٢ |
شيعه ها من از همين الآن از مذهب شيعه برگشتم و مذهب شافعي رو براي خودم انتخاب كردم . مذهبي كه اين غذاهاي خوشمزه رو حلال ندونه به چه دردي ميخوره . جااااااااان راسو ، جوجه تيغي ، به همه ي شيعه ها هم پيشنهاد ميكنم بيايد تو اين مذهب . حرف نداره ، تا حالا راسو تنوري رو امتحان كرديد ؟؟؟؟؟ نكرديد ديگه . دستور پختشم راحته : يه راسو ميگيريد ، ميزنيد به سيخ ميزاريد روي آتيش تا كاملا بپزه . حالا ميتونيد نوش جان كنيد . آشپزخانه ي امام شافعي با انواع غذاهاي رنگين در خدمت شماست . آدرس : هرجا كه راسو و بقيه ي حيوانات رو بشه پيدا كرد.
19 | علي | | ١٠:٤٧ - ١١ تير ١٣٩٢ |
با سلام خدمت برادراي عزيز من سني شافعي هستم ببينيد حضرات اين دروغها رو به اهل سنت نسبت نديد آخه چي بگم شما يه چيزاي ميگيد که من اصلا نديدم يه چيزاي از حديث بخاري و مسلم مياريد عجيب و غريب نمي دونم واقعا شما ها با جعل حديث چي رو ميخواهيد ثابت کنيد برادراي عزيز، من سني شافعي هستم گوشت بزمچه و گربه از هرنوع حرام است آخه اينا چيه شما مينوسيدعزيزاي من اگر خلفاي راشدين منافق بودند که رسول االله ص اينقدر به آنها نزديک نمي شد خوب اگر منافق بودند براي کفار جاسوسي ميکردند و از همه مهمتر خداوند مکر شون رو به خودشون بر مي گردوند مثل الباقي منافقين خداوند همه ما رو هدايت کند اقاي مهدي نوشته من سني هستم ميخوام شيعه بشم يعني چي خوب من هم ميتونم بنويسيم شيعه هستم ميخوام سني بشم بعضي از شيعه هاي نادان و وهابي هاي از آنها نادان تر دارن اسلام رو از درون متلاشي ميکنند صاحب اين سايت مسلما مثل وهابي ها نوکر انگليس و آمريکا و اسرائيل است هدفش هم فقط نابودي اسلام است فقط اين رو بهتون بگم در مذاهب اربعه اهل سنت نسبت کفر دادن به اهل قبله حرام و و کفر رو به خود شخص برميگردونه پيروان واقعي مذاهب اربعه هيچوقت يک شيعه رو کافر و يا دشمن خطاب نميکنه بلکه به اونها ميگويد ايمان دار چون اصول دين رو قبول دارن و فروع دين رو دست از اختلاف برداريد حديث جعل نکنيد فتواي يک مفتي وهابي رو نسبت نديد به چهار مجتهد بزرگ اهل سنت به اصحاب توهين نکنيد يک مسلمان واقعي به کسي توهين نميکند برادر ديني خودش رو کافر خطاب نميکند به ولله اگر در چند سال آينده اختلاف ها بيشتر بشود کفار همه ما رو از سني و شيعه و وهابي و هرکسي رو اسم مسلمان روش هست نابود ميکنه شما برادران شيعه اتحاد بهتر از نفاق است
20 | شهلا | | ٢٢:٤٧ - ١١ تير ١٣٩٢ |
مهدي کامنت 17 خاک بر سرت (البته مطمئنم الکي گفتي و از قبل شيعه هستي!) خاک بر سرت که فكر ميکني سني ها اين چيزا رو ميخورن!!!!!! من سني نيستم(يعني شيعه زاده هستم) اما ميدونم سني ها اين چيزا رو نميخورن... پس الکي جو نده... اين سايت پر از مباحث مسخره ست... ميدوني چرا ميام اين سايت؟چون دوس دارم روافض را موقعي که در آتش عقده و کينه ميسوزن ببينم و به حرفا و مباحثشون از ته دل بخندم!!
1 |رضایی رافضی||١٣:٢١ - ٢١ آبان ١٤٠٢ |
0
 
0
حدیث آبگوشت رو خوندی؟به این مضمون که برتری عایشه نسبت به سایر زنان مثل برتری آبگوشت به سایر غذاهاست
21 | bisetareh | | ٢٤:٢١ - ١١ تير ١٣٩٢ |
بخوريد گوشت بشه به تن ؟؟؟
22 | مخالف شهلا | | ٠٢:١٠ - ١٣ تير ١٣٩٢ |
شهلا خانم! نو سني نيستي؟!!!!!!!!!!!!!!!1 ميگن دروغگو فراموشكاره همينه ها! تو به ما شيعه ها ميگي رافضي! اونوقت سني نيستي؟! اينم از جوكهايي است كه نادره! ضمنا! ملت بيكارنيستن كه اراجيف تو رو بخونن اگه جواب داري بفرما با هوچي گري و تهمت كه چيزي درست نميشه! اگر جواب هم نداري كه هيچ! بفرما كنار كه باسواداش بيان! چاله ميدون كه نيست مياس داد و بيداد راه مياندازي!
23 | اكبر | | ٠٦:٤٣ - ١٣ تير ١٣٩٢ |
سلام عليكم خواهر شهلا درود بر شما بزرگوار شما چه شيعه اي هستي كه نمي داني شيعيان و رافضي ها بهشتي هستند ونه جهني؟ شما چه شيعه اي هستي كه ارزوي ديدن رافضيان را در جهنم داري؟ شما چه شيعه اي هستي كه اينقدر عقده اي هستي؟ بنده جوابم به شما جواب قرآني هست قول موتوا بغيظكم هم در دنيا و هم در آخرت فرداي قيامت وقتي گفتند با امامت بياف آنوق خواهيم ديد كه كسي به شما مي خندند شمايي كه هنوز اسم 12 خليفه خودت را نمي داني و آرخ امر هم به مرگ جاهليت نائل مي آيد بنده پيشنهادم به شما اين هست به اين سايت نيا چون هر چه بيشتر بيايي بيشتر به حقانيت شيعه حسرت مي خوري
24 | شهلا | | ١١:٥٨ - ١٤ تير ١٣٩٢ |
من سني ها رو خوب ميشناسم.اونها اين چيزا رو نميخورن!!!
(انصافا ميخورن؟؟؟)
پس اينکه کسي بگه بخاطر اين اراجيف مذهبش را تغيير ميده، بيد بهش گفت خاک بر سرت...چ سني بوده و الآن بخواد شيعه بشه و چه بر عکسش!!

در مورد روافض کي گفته بهشتي هستند؟؟؟!!!
آيا روافضي که به مادر مومنان توهين ميکنن و جشن وفات براش ميگيرن بهشتين؟؟
يا کساني که به اصحاب پيامبر توهين ميکنن بهشتين؟؟

"ببينيد طرح اين مسايل در سايتي اينچنيني ذاتا از نداشتن حرف حساب حکايت ميکنه"

من ادعايي براي دينداري ندارم اما اين مباحث واقعا باعث خجالته...
سايت شده مکاني براي عقده گشايي و تخليه ي کينه و افزودن کينه ي برخي گمراه و کم عقل...
ضمنا کامنت 22 من به دعوت شما اينجا نيومدم که با درخواست شما ديگه نيام
25 | bisetareh | | ١٨:٣٣ - ١٤ تير ١٣٩٢ |
شهلا جون شما شيعه نيستي و سني هستي جاي دي گه خودت رو خواستي شيعه جابزني به عايشه اگه فحش ندادي ام المومنين نگو چون شيعه همچين چيزي نميگه اگرم فحش نده عايشه خالي ميگه بعد براي سه خليفه غاصب رضي ا.. وفارق و صديق وساجد نام نميبره يا اسم خاليشون روميگييم يا جاي فارق و... کذاب وغاصب وتماح وغيره ميگيم پس حالا که ادبيات شيعه رو ياد گرفتي رعايت کن ضايع نشي هيچ وقت شيعه علي حتي اگر توهين نکند ديگه غاصبين را حلوا حلوا نميکند
26 | اكبر | | ٢١:٣٧ - ١٤ تير ١٣٩٢ |
جناب شهلا برو خدا روزيت را جايه ديگر حواله كند اگر رافضي بودن به معناي حب علي هست پس دشمني با علي به معناي زنديقي هست شما به ما بگو تو، عايشه و خلفا و اجدادتان معاويه و يزيد رافضي هستيد يا زنديقي؟ مورد دوما اين هست كه ابوبكر به عايشه هم تهمت زد پس ابوبكر نيز رافضي هست پيامبر هم شك نمود و او هم رافضي هست مورد سوم اينكه مادرتان عايشه بعد از شهادت مولا علي همان كسي كه نفس و جان پيغمبر هست شادي و سرور كرد آن دشمني نبوده؟ ان خصم با علي نيست؟ مگر مادرتان نخوانده بوده كه دشمني با علي دشمني با خداست؟ مورد چهارم اين هست كه اگر منظورت از جشن شادي هست خوب ما با او همان كاري را مي كنم كه او با مولايمان علي كرد او شادي كرد و ما هم در مرگش شادي مي كنيم اما جشن و وفات با هم جور نمي آيد به ما بفرماييد وفاتش در كجاي تقويم هست تا ما هم بدانيم چون نمي دانيم؟ خوب الحمد الله اين سايت هم فضاي خوبه شده است تا ما بيشتر با دشمنان اسلام اشنا شويم چون هر چه شما مي اييد توهين مي كني هم عشق ما به مولا بيشتر ميشه و هم از طرفي ما منافين را بهتر مي شناسيم اگر توهين به معناي جهنمي شدن هست پس بهتره بداني دو تا از زنهاي پيغمبر طبق صحيح مسلم كه يكي عايشه بوده به هم فحش مي دادند خوب اگر هم كسي به انها فحش مي دهد با تبعيت از خودشان به خودشان فحش مي دهند چون اينگونه تاريخ مي نويسد مشخص است از توحين و سب لذت مي بردند اما چرا گفتم ديگه اينجا نيا علتش اين بود تو گفتي مي خواهم روافض را ببينم بنده هم گفتم هر چه بيشتر بياييد بيشتر ضايع مي شويد خوب دلم برات سوخت گفتيم حداقل خسره في الاخره كه هستي ديگر با ضايع شدن در پيش خودت خسره في الدنيا نباشي در ضمن شما ها هنوز داغ ان شكستت جمل بر دلتان مانده كه اينگونه سخن مي گويي در اخر هم اينكه ام المومنين منوط بر تقوا هست كسي كه تقوا نداشته باشد مادر مومنان نيست و بغض به علي ع نشانه نفاق و عدم تقواست لذا او از دايره ام المومنين خارج است و هم چنين او خود را ام المومنين نمي داند تو چرا كاسه داغ تر از اش شده اي شهلا خانوم برايتان ارزو مي كنم كه با مادرتان عايشه و صحابي چون ابوبكر عمر و عثمان محشور شيد
27 | نازلي | | ٢٢:٣٣ - ١٤ تير ١٣٩٢ |
ما شيعه ها بهشتي هستيم اگه واقعا مطيع باشيم.شماها انقدر کوردل تشريف دارين که کتاباتونو نخونديد که عقلتونو به کار بندازين و ببينين بعضي از اين اراجيف واقعا وجود داره يانه......................مشکلتون اينه که ازهمون اول ازهمون زمان سقيفه چيزي برا گفتن نداشتين.سنت نبوي که سردمدارانش با زور و ريختن در خونه عزيز دل پيامبر صديقه طاهره فاطمه زهرا وسيلي زدن ايشون و آتش زدن در خونش بدست مياد ميخوام صد سال نباشه.حقيقت اينه که شما حرفي برا گفتن ندارين
28 | دوستدار اهل بيت | | ٠٨:٠٧ - ١٦ تير ١٣٩٢ |
در جواب : جناب آقاي شهلا خانم شما فرموديد که شيعيان به ام المومنين شما توهين ميکنند پس جناب خانl شهلا آقا توجه کنيد به اين روايات از کتب خودتان ::::: در کتب اهل سنت آمده است که تعدادي از صحابه به عائشه، دشنام داده‌اند . از جمله آنها گروهي از صحابه اند که در ماجراي إفک (طبق نظر اهل سنت)به عايشه ناسزاگويي کرده اند: عن عَائِشَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم خَطَبَ الناس فَحَمِدَ اللَّهَ وَأَثْنَى عليه وقال ما تُشِيرُونَ عَلَيَّ في قَوْمٍ يَسُبُّونَ أَهْلِي ما عَلِمْتُ عليهم من سُوءٍ قَطُّ. .. صحيح البخاري ج ۶ ص ۲۶۸۳ ش ۶۹۳۶ عائشه از رسول خدا روايت مي‌کند که براي مردم سخنراني نمودند ؛ پس ستايش و ثناي خداوند کرده و فرمودند : در مورد گروهي که خانواده من (عائشه در قضيه افک) را دشنام مي‌دهند و من در گذشته از ايشان هيچ بدي نديده‌ام، چه نظري را به من پيشنهاد مي‌کنيد ؟… همچنين در کتب سيره اهل سنت آمده است که عثمان بن عفان ناسزائي به عائشه کرده است: ثم أقيمت الصلاة فتقدم عثمان فصلى فلما کبر قامت امرأة من حجرتها فقالت أيها الناس اسمعوا قال ثم تکلمت فذکرت رسول الله صلى الله عليه وسلم وما بعثه الله به ثم قالت ترکتم أمر الله وخالفتم رسوله أو نحو هذا ثم صمتت فتکلمت أخرى مثل ذلک فإذا هي عائشة وحفصة قال فلما سلم عثمان أقبل على الناس فقال إن هاتان الفتانتان فتنتا الناس في صلاتهم وإلا تنتهيان أو لاسبنکما ما حل لي السباب. .. الجامع معمر بن راشد ج ۱۱ ص ۳۵۵ -مصنف عبد الرزاق ج ۱۱ ص ۳۵۶ نماز برپا شد و عثمان جلو رفته و تکبير گفت ؛ در اين هنگام زني از حجره خويش ايستاده و گفت : اي مردم بشنويد و سپس در مورد رسول خدا ’ سخن گفته و گفت اوامر رسول خدا ’ را ترک کرديد و با وي مخالفت کرديد و… سپس سکوت کرد ؛ سپس ديگري ايستاده و همين سخنان را گفت ؛ و آن دو زن عائشه و حفصه بودند ؛ وقتي که عثمان سلام نماز را داد گفت : اين دو زن فتنه گر مردم را در نماز به فتنه انداختند و اگر از اين کار دست برندارند هر دشنامي که به ذهنم برسد به ايشان خواهم داد !!! در همين راستا حکيم بن جبلة نيز به عايشه ناسزا گفته است ، او از صحابه ايست که ابن کثير درباره اومي گويد: أدرک النبي صلى الله عليه وسلم. .. وکان رجلا صالحا له دين مطاعا في قومه وهو الذي بعثه عثمان على السند…. أسد الغابة لابن الأثير ج ۲ ص ۴۰٫ او رسول خدا ’ را درک کرده است. .. شخص صالح، دين‌دار و از روساي قوم خويش بود و او بود که عثمان او را والي بر سند کرد. در باره اين شخص آمده است : ۱- وکان حکيم بن جبلة فيمن غزا عثمان وکان يسب عائشة. مقتل الشهيد عثمان ج۱ ص۲۲۸ حکيم بن جبله از کساني بود که با عثمان جنگيد و به عائشه دشنام مي‌داد. ۲- فغاداهم حکيم بن جبلة وهو يسب وبيده الرمح فقال له رجل من عبد القيس من هذا الذي تسبه قال عائشة قال: يا بن الخبيثة ألأم المؤمنين تقول هذا؟ الکامل في التاريخ ج۳ ص۱۰۷٫ پس حکيم بن جبله در حاليکه دشنام مي‌داد و نيزه‌اي در دست داشت، به آنان حمله کرد ؛ شخصي از عبد‌القيس به او گفت: چه کسي را دشنام مي‌دهي؟ پاسخ داد: عائشه را. حال برو ببين که در کتابهاي شما چه چيزهايي هست که مفتي هاي شما براي شما نگفته اند بعد فکر کن بيا ادامه تحقيق ومطالعه ات را انجام بده که شيعه برحق هست يا.................
29 | شهلا | | ١٥:٥٦ - ١٦ تير ١٣٩٢ |
ببينيد اولا شما قبول نداريد که همسران پيامبر امهات المومنين هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (پس تکليف روشن است!!!!!!!) ضمنا دوستي که گفتن ادبيات شيعه فلان و ووواست اشتباه ميکنين.ادبيات روافض اينگونه است نه شيعه!!!! شما بهتره بجاي نصيحت من بريد ادبيات خودتونو بهتر کنين...
30 | حسين | | ٢٣:٠٢ - ١٦ تير ١٣٩٢ |
ما کلي منبع ذکر ميکنيم و استدلال ميکنيم و تصوير کتاباشونو نشون ميديم اما در مقابل (شهلا) مياد ميگه بچه محلامون اينطوري نيستن!!!!!!! انقدر گاف و سوتي هاي بزرگان قديم و جديدتون زياده که بايد به روشهاي نوين و جديدتري چنگ بزنيد اينا قديمي شده البته خودت (شهلا) دست کمي از اونا نداري منطق در مقابل بي منطقي- استدلال در مقابل فريبکاري- کاري که چند صد سال است در مقابل شيعه انجام ميدهد رجوع کنيم به مناظرات در تاريخ امر اين حرف دور از ذهن به نظر نميرسه.
31 | هادي | | ٢٤:٠٠ - ١٦ تير ١٣٩٢ |
باسلام خدمت دوستان - وقابل وجه خانوم شهلا : کامنتهاي شمارو در موارد ديگر هم خوندم و براش پاسخ هم گذاشتم ولي متاسفانه جوابي نداشتيد که بگيد ... در هر صورت بنا به توصيه دوستان لطفا از هوچيگري و رفتار منافقانه دست برداريد (گاهي ادعاي شيعه بودن و گاهي افتخار به سني بودن) توصيه من بشما اينست که يا مطالعه خودتان را بيشتر کنيد و حداقل با کمي بار علمي وارد مباحثه بشيد و يا حداقل اجازه بديد که اونايي که سواد دارن بيان جلو اينجوري هم وقت ما براي دادن جواب به حرفهاي خاله زنکي شما تلف نميشه - يا علي
32 | مجيد م علي | | ١٦:٣٠ - ١٨ تير ١٣٩٢ |
الله اکبر

با سلام

جناب شهلا مثل اينکه قدرت درک خود را از دست داده اي ... يک جا ميگوئي که " من آنچه از زندگي علي در تاريخ بود را نه تنها يک بار و صد بار خواندم ..."" و هنوز از درک يک واژه قراني بمثل "" امهات المومنين " وا مانده اي ...


لبيک يا صديق الاکبر علي ابن ابي طالب
لبيک يا فاروغ الاعظم علي ابن ابي طالب
لبيک يا ذوالنورين علي ابن ابي طالب
لبيک يا علي الله اکبر
33 | bisetareh | | ١٧:٥١ - ١٨ تير ١٣٩٢ |
جواب شهلا 30 معلومه قبول ندارم عايشه ام المومنين وحفضه ام المومنين است شرط ام المومنين بودن زنان پيامبر خوب بودن آنهاست وسر پيچي نکردن از دستورات پيامبر پس چون نص صحيح قرآن ميگوييد آنان گناه کارند وبايد توبه کنند وتوبه نميکنند چرا چون توي قرآن نيامده خدا آبروي مومن را ابروي خود ميداند پس اگر آن نابکاران توبه کرده بودند در قرآن ميآمد2 در کتب خودتونم اومده وما پيامبر را شهيد ميدانيم بخاطر اينکه ان دوبه پيامبر سم دادند که بخاطر وحدت ذکر نميشود 3- علت اينکه حضرت امام حسن راان ملعون نگذاشت کنارقبر پيامبر خاک کنند وجنازه سبط اکبر پيامبر و از اهل بيت رسول خدا راتير باران کرد چون امام حسن اين لقب را از روي وي برداشت او را لايق ام المومنين ندانست بعدش مابه ادبيات شما کار نداريم ادبيات ما طبق زيارت عاشورا و حرف امام و حرف خدايمان است وخوب است من گفتم از ادبيات شيعه القاب خوب دادن به غاصبين ودشمنان اهل بيت نيست اگر ميخواهي رسوا نشوي دفعه بعد که خودت رو جاي شيعه جازدي رعايت کن منم اگه بخوام جاي سني خودم رو جابزنم جاي عمرخطا ميگويم امير المومنين خليفه عالم عمر فاروق شمام رعايت کن حرف اخر يک ايه از قران بياور توبه ان دو بخشيده شده باشد جاي عايشه خاين ميگوييم ام المومنين عايشه طاهره صديقه عارفه
34 | هادي | | ٢٠:٠٣ - ١٨ تير ١٣٩٢ |
شهلا خانم و آقا علي (کامنت 19) همه ميدونيم شما سني ها و کلا مسلمانان چنين کاري نميکنن بالاخره منم با سني ها زندگي کردم و خيلي نزديک هستم بهشون و مطمئنم لااقل تو سني هاي ايران همچين چيزي نيست( وهابيا و عربستان و ... رو نميدونم) . مساله مهم طرز فکر و برداشت از روايات بين علماست واينکه اگه از اهل بيت دور بشيم و نظر اونا رو کنار بزاريم هرجور برداشتي ميشهاز اسلام کرد و هر عالمي ميتونه برا خودش يه فتوايي بده و اسمشو بزاره اجتهاد. من تقريبا سه چهار ساله بصورت جدي علاقمند به پيگيري روايات و نظرات و روش مذاهب شدم . حداقل پيش وجدان خودم راحتم که مذهبي که دارم حقه و راهم رو شتباه نميرم . به عنوان يه برادر پيشنهاد ميکنم بهت شهلا خانم به حرف کسي گوش نکن و فقط خودت تحقيق کن هم از کتاباي شيعه و هم از اهل سنت و به نتيجه برس مثل قديم نيست الحمدالله تمام منابع هم در دسترسه اگه به جايي رسيدي که اعتقادت محکم شد و برات قابل قبول بود و بعد از تحقيق دل و فکرت گواهي داد که چي درسته چي غلط همون درسته فرق نمي کنه چه شيعه بشي چه سني بموني . لااقل مي دووني رفتي دنبالش و حجت برات تموم شده .خوتم مي دوني که انصف بيشتر اين کامنت ها کل کل هستن که چيزي ازشون در نمي آد . موفق باشي
35 | غدير خم | | ٢٠:٠٣ - ١٨ تير ١٣٩٢ |
شهلا خانم سلام عليکم "اُدْعُ إِلَىٰ سَبِيلِ رَ‌بِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَ جَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ رَ‌بَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ" (نحل-۱۲۵) ۱ - از نظر ما که معلوم است همسران پيامبر ام المومنين هستند اما به نظر ميرسد منظور ام المومنين را درست نفهميده ايد بهتر است نگاهي به تفاسير معتبر علماي بزرگ خود از جمله امام شافعي بيندازيد تا متوجه شويد! در همين سايت نيز در آدرس زير ميتوانيد نظر علماي اهل سنت را اين رابطه ببيند (http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?id=8434&bank=question&startrec=1) (پس تکليف روشن شد) در ضمن نظر شما در مورد مادري که مقابل خليفه بر حق پيامبر اميرالمومنين علي بن ابيطالب عليه السلام که شما آن را به عنوان خليفه چهارم قبول داريد مي ايستد و در يک جنگ چند ده هزار نفر از فرزندان خود را به کشتن ميدهد چيست ؟ ۲ - من نيز مانند شما با بي ادبي مخالفم و معتقدم کسي که عقيده اي عقلاني و درست و منطقي استوار دارد به فحاشي و بي ادبي نيازي ندارد اما بهتر است نگاهي به نطرات قبلي خود بيندازيد تا متوجه شويد چقدر مودبانه است و رافضي کيست ! ۳ - موضوع مقاله حلال بودن خوردن اين چيزا به فتواي امام شافعيه حالا اينکه واقعا ميخورن يا نه يه موضوع ديگه است البته شايد تو منطقه شما اين چيزا رو نخورن اما خوبه يه سرچي تو اينترنت بزنيد ببينيد کيا اين چيزا رو ميخورن! پيشنهاد مي کنم شما يک بار همين مطالب را به يکي از علماي مورد قبول خودتان عرضه کنيد تا ببينيد چه پاسخي ميدهند چرا شما به جاي اينکه پاسخ مستند و علمي به مقاله بديد به جلو فرار مي کنيد و اصل قضيه خوردن رو منکر ميشيد و قصد داريد با جدل و طرح موضوعات متفرقه و پراکنده موضوع رو منحرف کنيد به تبعيت از گروه پاسخ به شبهات: موفق باشيد
36 | اكبر | | ٢٠:٣٨ - ١٨ تير ١٣٩٢ |
سلام عليكم خواهر شهلا باؤ مي بينيم كه ذاسخي براي ادعاهاي كذايي خود نداريد و خود را متوسل كرده اين به مطالب بي اساس و بي سند ديگر، زيرا مثل اينكه يادتان رفته است اين عمر بود كه طلاق امام المومنين قتيله را گرفت، مثل اينكه يادتان رفته فحش و ناسزا هاي عثمان به عايشه را، مثل اينكه يادتان رفته شك ابوبكر به اصلاح صديق شما كه مشخص شد دروغ گويي بيش نيست در جريان شك به عايشه ام المومنين، مثل اينكه يادتان رفته فحش عايشه به زن ديگر رسول خدا، ايا ما او را به عنوان امهات قبول نداريم؟ مثل اينكه يادتان رفته الباني تهمت زنا به زنان رسول خدا زده؟ كمي تاريخ را مرور كنيد تا يادتان بيايد چه كسي به همسرات پيغمبر توهين كرده و باز هم پاسخي ندريد روي اورده اي براي فرار؟ بهتر است بدانيد اينجا ديگر كوهي وجود ندارد براي فرار مجبور هستيم به دور خود بچرخيد اما گفتي رافضي: بايد بگويد رافضي از ريشه و مصدر رفق مي ايد يعني ترك خوب بگذاريد باز هم براي شما اكران تاريخ كنم، كمي ياداوري كنيد ترك عمر بدعت گذار بزرگ تاريخ بر سنت رسول خدا، اين شما هستيد كه پيرو يك رافضي هستيد اما اگر منظورتان از رافضي حب مولا علي هست، ما به اين افتخار مي كنيم زيرا امام شافعي هم افتخار مي كرد در نتيجه اگر حب علي بمعناي رافضي هست رفاقت با دشمناي علي به معناي زنديقي هست، خوب ما را با زنديقيان كاري نيست زيرا شما فرزندان معاويه هستيد و ما فرزندان مولا علي بهتراست فكري به حال خودتان بكنيد تا مورد تمسخر يهوديان قرار نگيريد ما شما را به عنوان اهل سنت به رسميت نمي شناسيم زيرا اهل سنت به شيعيان رافضي نمي گويند و تنها كساني كه به شيعيان رافضي مي گويند خدايتان شيخ الشياطين ابن تيميه و تابيعيني همچون شما از اين جيش الشيطان ما اهل سنت را از شما جدا مي دانيم شما مخالفين ايه 23 شوري هستي در نتيجه ما را با ناصبيان كاري نيست بهتر است بروي به فكر خداي موفرفريت باشي و از خداي موفرفريت دفاع كني
37 | حيدري | | ١١:٢٧ - ١٩ تير ١٣٩٢ |
با ال علي ع هر كه درافتاد ورافتاد.نور خدا هرگز خاموش نخواهد شد.جان عالم به فداي اهل بيت ع
38 | وحيد | | ١٤:٢٧ - ١٩ تير ١٣٩٢ |
شهلا جو گير نشو.يه نگاه به برچسب زناي پيامبر بنداز ببين تاريخ انقضاي ام المومنين بودنشون تموم نشده؟
الکي مياي اينجا ارجيف تحويل ملت ميدي مخ درست و حسابي هم نداري وقت مارو ميگيري.از حرفات ميشه فهميد نخود مغزي
39 | مخالف شهلا(كامنت 22) | | ١١:١٤ - ٢٤ تير ١٣٩٢ |
با سلام بر همه ي مومنين واقعي! باآرزوي قبولي طاعات مومنين و هدايت دوستاني که دنبال هدايت هستند! خانم شهلا! اينکه شيعه نيستين براي همه معلوم و مشخصه! حال سني هستيد يا نه! خدا ميداند! پيشنهاد ميکنم که اگر کمي جرات و شهامت درد وجودتان ميباشد؛ لطفا اعتقادات خود را در مورد خدا و پيامبرش و امامان و کساني که از مولاي انس و جان غصب خلافت کردند و همچنين در مورد شهادت حضرت زهرا و قاتلين ايشان بفرماييد بدين شکل همه چيز مشخص ميشود اگر شانه خالي کرديد و به اين کامنت پاسخ صريح نداديد، ماهيتتان براي همه مشخص ميشود.
40 | مجتبي خدادوست | | ١٠:١٠ - ٢٥ تير ١٣٩٢ |
شهلا کامنت شماره 21
کينه شيعيان محترم عين ثوابه و اين از فروع دين و واجبات ماست که نسبت به دشمنان خدا (ابوبکر و عمر و عثمان و عايشه و حفصه و معاويه و يزيد و همه پيروان و دوستنارانشان) کينه داشته باشيم. ما طبق دستور خدا از دشمنانش تبري مي جوييم و بخاطر دشمنيشان با اهل بيت عليهم السلام آنها را لعن مي کنيم.
اما شما کينه عمري داريد نسبت به حق و مذهب حق كه همان مذهب تشيع هست؛ و اين کينه نتيجه اش پرت شدن در آتش در حال رسوايي هست.
اميدوارم خدا آرزوي شما را زود برآورده کند و شما را با عمر بن خطاب محشور کند. مبارک باد اين عاقبت به خيري!
دستور قرآن که فقط و فقط شيعيان به آن عمل مي کنند:
قل لا اسئلکم عليه اجرا الا المودة في القربي
بگو من اجري از شما نمي خواهم مگر مودت اهل بيتم (نتيجه اين مودت که از محبت بالاتر هست تبعيت هست اما اهل بدعت از مخالفان اهل بيت تبعيت مي کنند و گمراهيشان مثل روز براي اهل حق روشن هست)
ضمنا اگر شما اين حيوانات را نمي خوريد ابدا به مذهبتان مربوط نمي شود چون امام شما خوردن آنها را جايز مي داند. شما اين را مديون زندگي در کنار شيعيان و تاسي از مذهب تشيع مي باشيد كه به آيه کلوا من طيبات ما رزقناکم عمل مي كنند.
يا اباصالح المهدي ، يا بقية الله الاعظم
  بعدی [1] [2]  
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها