2024 April 25 - پنج شنبه 06 ارديبهشت 1403
چاپ جديدترين و محكم ترين كتاب پاسخ شبهات وهابيت
کد مطلب: ٣٣٨٣ تاریخ انتشار: ١٣ ارديبهشت ١٣٨٩ تعداد بازدید: 14853
اخبار » عمومي
چاپ جديدترين و محكم ترين كتاب پاسخ شبهات وهابيت

كتاب «نقد كتاب اصول مذهب الشيعه» اثر استاد دكتر سيد محمد حسيني قزويني اولين كتاب جامع و استوار ترين پاسخ به مفصل ترين كتاب ضد شيعه وهابيت: «اصول مذهب الشيعه الاماميه الاثني عشريه» نوشته دكتر ناصر القفاري نوشته شده است در اين اثر وزين وتحقيقي به تمامي افترائات اين نويسنده وهابي در رابطه با ادله امامت از منظر قرآن و سنت پاسخهايي دقيق و استوار ارائه و مكر و عوام فريبي او را با زباني كوبنده بر ملا ساخته است .


استاد حسيني قزويني در اين كتاب در نقل احاديث از مصادر و منابع اصيل و به روايات صحيح بر اساس علم رجال و اقوال علماي بزرگ اهل سنت استناد نموده است .


با اين كه دكتر قفاري در كتاب خويش از هر گونه اهانت و ناسزا و افترا به شيعه دريغ نورزيده است ولي جناب دكتر قزويني در پاسخ كاملا ادب و اخلاق اسلامي رعايت نموده و از عبارات تند و اهانت آميز خودداري كرده است.


ايشان در مقدمه كتاب بخشي از اكاذيب و اهانت هاي دكتر قفاري را به تصوير كشيده و اشاره نموده اند كه ما در نقد شبهات قفاري از دو روش و منهج عام و خاص كه هر يك ويژگي مختص به خود را استفاده برده ايم :
الف: روش عام :
1: پاسخ شبهات بر اساس روش عموم اهل سنت است؛ بدين معنا كه پاسخ ها طبق مباني رجالي، حديثي، اصولي، فقهي و اقوال علماي آنان صورت گرفته است...
2: در پاسخ ها از وارد شدن به مباحث فلسفي و عقلي پيچيده و نيز تفسير هاي عرفاني دوري جسته و سعي شده است پاسخ ها با روش قديمي و سنتي يعني پرسش و پاسخ («إن قلت: قلت: و قال: أقول:» صورت پذيرد و از برخي اصطلاحات كه به جز براي برخي از متخصصان علوم اسلامي قابل فهم نيست استفاده نكنيم .
3: از طولاني شدن پاسخ ها دوري جسته وفقط به اصل شبهه و پاسخ هاي محكم در حد نياز و ضرورت اكتفا شده است
ب: روش خاص
در اين بخش به پاسخ تفصيلي شبهات پرداخته ايم كه در ادامه به نكاتي چند اشاره مي شود:
1ً: نقل سخن ونوشته نويسنده كتاب آقاي قفاري
2ً: توضيح و بياني روشن از اشكال و شبهه مورد ادعا
3: ورود به عرصه پاسخگويي با استفاده از معتبر ترين روشها يعني منابع و آثار مورد قبول با رعايت ادب و اخلاق اسلامي
از اين اثر ارزشمند دوجلد توسط انتشارات موسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر عج در اختيار علاقه مندان قرار گرفته است و در آينده ديگر مجلدات آن عرضه خواهد شد، ان شاء الله .

لينك متن كتاب:

لينك فايل pdf براي جلد اول:

لينك فايل pdf براي جلد دوم:

www.valiasr-aj.com/lib/ghefari/NaghdGhefari2.pdf




Share
1 | عادل شجاعي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٣ ارديبهشت ١٣٨٩ |
تفکري که استدلال و پشتوانه فکري دارد براي گسترش خود نيازي به برخورد هاي فيزيکي ندارد.
اجرکم عندالله
2 | ناصر خوشنويس | | ١٢:٠٠ - ١٣ ارديبهشت ١٣٨٩ |
بسم رب الحسين عليه السلام سلام بر شما ضمن تشکر و تقدير از استاد بزرگوار آيت الله حسيني قزويني . مجلدات اين کتاب را چگونه مي توان تهيه کرد ؟ آيا از طريق سايت ممکن است ؟ در صمن قيمت دوره آن چند است ؟ موفق باشيد يا علي ع

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

انشاء‌الله خريد اينترنتي اين كتاب با توضيحات كامل بر روي سايت قرار خواهد گرفت .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

3 | يك شيعه | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٤ ارديبهشت ١٣٨٩ |
با کمال احترام جناب يک وهابي اون آقايي که گندتون بود اينطوري جواب گرفت شما بزرگواري بفرماييد در رسوايش خودتان را شريک نکنيد.
4 | يك وهابي | | ١٢:٠٠ - ١٤ ارديبهشت ١٣٨٩ |
اين كتاب را كجا مي توان پيدا كرد ؟؟ ميخواهم بر آن نقدي كوتاه بنويسم . انشاء الله

پاسخ:

!!!

5 | رضا آقابابايي | | ١٢:٠٠ - ١٤ ارديبهشت ١٣٨٩ |
ترجمه فارسي هم داره

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

ترجمه فارسي آن هنوز به صورت كامل انجام نشده است !

(ترجمه نسخه فارسي:

http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=155 )

ان شاء الله بعد از تكميل چاپ خواهد شد.

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

6 | مهدي رضايي | United States - New York | ١٢:٠٠ - ١٤ ارديبهشت ١٣٨٩ |
بسم رب الحسين با سلام لطفا راهنمايي فرمائيد چطور مي شود اين كتاب را خريد . اقاي قزويني امام عصر شما را براي اين عصر حفظ كرده است

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

ان شاء الله خريد اينترنتي اين كتاب ، بر روي سايت قرار خواهد گرفت .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

7 | محمد خشكباري | | ١٢:٠٠ - ١٤ ارديبهشت ١٣٨٩ |
با سلام .آيا اين كتاب در نمايشگاه كتاب عرضه ميشود ؟

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

خير ، البته ، ان شاء الله به زودي خريد اينترنتي اين كتاب ، بر روي سايت قرار خواهد گرفت .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

8 | سيد رضا اميري | | ١٢:٠٠ - ١٤ ارديبهشت ١٣٨٩ |
با سلام !
از شنيدن اين خبر بسيار خرسند شدم.
لازم به ذکر است که اينجا و در محيط دانشگاه مدت زمان زيادي بود که برخي از افراد معلوم الحال با بيان برخي از شبهات اصل کتاب قفاري سعي در مشوش ساختن ذهن دوستان دانشجو و حتي برخي از اساتيد دانشگاه داشتند که متاسفانه در برخي از موارد به توفيقاتي نيز دست يافتند خصوصا برخي از اساتيد که همين مطالب را در بعضي کلاس‌ها بازگو مي‌کردند.
اما با وجود زحماتي که شما کشيده‌ايد و در جاي خود قابل تقدير است اما ظاهرا اين کتاب به زبان عربي است و آيا شما فکر مي‌کنيد چند درصد از جواناني که ذهنشان با اين شبهات مشوش شده زبان عربي مي‌دانند؟ بماند که بسياري از طلاب و روحانيون نيز به خواندن کتاب‌هايي که به زبان فارسي نوشته مي‌شود بيشتر تمايل نشان مي‌دهند.
از اين‌رو خواهشمندم از همين الان به فکر ترجمه اين کتاب باشيد ترس از آن دارم که تا شما بياييد اين کتاب را به زبان فارسي ترچمه کنيد دوباره اونها براي همين کتاب شما جوابيه بنويسند و دوباره روز از نو و روزي از نو.
تا کي ما بايد يک قدم که نه بلکه چند قدم عقب‌تر از آنها باشيم؟
هميشه بايد بنشينيم ببينيم آنها چي کار مي‌کنند ما جواب آنها را بدهيم تازه اون هم به زبان عربي که به درد جوان‌هاي خود ما نخورد.
ذهن جوان‌هاي ما با بيان فارس زبان‌هايي که همين شبهات را مطرح کرده‌اند مشوش شده است و مي‌دانم همين الان که شما اين کتاب را معرفي مي‌کنيد اونها که به زبان فارسي و عربي مسلط هستند قبل از اين که ما از اين چوابيه که به زبان عربي است و چيزي ازش نمي‌فهميم تا بياييم به ترجمه فارسي آن دسترسي پيدا کنيم و جواب شبهات قبلي خود را بگيريم اينها دوباره مي‌آيند و همين مطالب شما در اين کتاب را به شکل ديگري شبهه‌سازي مي‌کنند و به زبان فارسي به خورد ما ديگران مي‌دهند.
شما رو به خدا اين متن را به خود استاد قزويني برسانيد تا با خبر شوند در دانشگاه علامه طباطبايي تهران اساتيد دروس خصوصي که هيچ ارتباطي با اين موضوعات ندارند اما در کلاس‌ها و در لابلاي مباحث خود چگونه از اين شبهات استفاده مي‌کنند و به خورد جوانان شيعه مي‌دهند. البته شايد بعضي از آنها هم بي تقصير باشند و قصدشان ايجاد شبهه نباشد بلکه ناخواسته و به عنوان حرف‌هايي که مطرح است اين مطالب را بيان مي‌کنند اما چون پاسخي نديده‌اند و الان هم که مي‌بينند به زبان عربي و غير قابل استفاده براي آنهاست شبهه به حال خود باقي مي‌ماند.
اما متاسفيم که جواب‌دهندگان و علماي ما به جاي اين که به فکر جوانان داخل کشور باشند هي کتاب به زبان عربي مي‌نويسند که يا مخاطب آن روحانيون هستند که نيازي به اين کتاب‌ها ندارند و يا مخاطب آن خود عرب زبان‌ها هستند که در آن عرصه به اندازه کافي کار ميشود.
خواهش مي‌کنم جناب آقاي قزويني از همين الان به فکر حوانان فارس زبان باشيد و با ترجمه سريع اين کتاب خود را on time و up to date کنيد.
يا علي!
9 | ح علي نژاد | | ١٢:٠٠ - ١٥ ارديبهشت ١٣٨٩ |
اقاي وهابي اين طوركه نوشته اندباكتب اهل سنت جواب شبهات راداده اند لذا اگربراي نقدخيلي عجله داريد وكتاب راپيدا نمي كني شروع به مطالعه كتب معتبره اهل سنت كن
10 | ح علي نژاد | Iran - Kāshmar | ١٢:٠٠ - ١٥ ارديبهشت ١٣٨٩ |
جناب وهابي نوشته تو بيشتر ازهرچيزي مرابه يادحاكم ظالم خودخواهي انداخت كه تصميم گرفت به جنگ خدا برود!!!!!!!
11 | عادل شجاعي | | ١٢:٠٠ - ١٥ ارديبهشت ١٣٨٩ |
اقاي سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) و اقاي معز :
من يه شيعه ي 12 امامي هستم.
شما اگه شيعه هستيد نبايد به ديگران توهين کنيد.
ضمنا موسسه محترم ولي عصر از شما به عنوان مديريت اين سايت تقاضا دارم که نظرات توهين اميز کساني که خود را شيعه نشان مي دهند را تاييد نکنيد.
ضمنا يه خورده به سيره پيامبر و اهل بيت نگاه کنيد! ان بزرگواران توهين نمي کردند حتي به کفار و دشمنانشان.
موسسه ولي عصر عزيز حداقل زير نظرات توهين اميز شيعه نمايان بنويسيد که توهين خوب نيست و .... (خواهش مي کنم به حرف من عمل کنيد.)
من شيعه ي 12 امامي هستم.
اجر کم عنداالله
12 | علي عليدوست | | ١٢:٠٠ - ١٥ ارديبهشت ١٣٨٩ |
آقا يا خانم (يک وهابي)هم من براي شما و هم شما براي خودتان آرزوي هدايت و بهره مندي از انوار اهل بيت عصمت و طهارت را کنيد و توصيه مي کنم کمي اين دوگوله تان (مغز)را به کار بيندازيد واقعا لازم نيست اين امانت الهي را دست نخورده به خالقش برگردانيد.خداوند ياوران واقعي رسول مكرم اسلام (ص)و اهل بيت طاهرش را در پناه خودش حفظ فرمايد.
13 | سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) | Japan - Chiyoda | ١٢:٠٠ - ١٥ ارديبهشت ١٣٨٩ |
سلام

جناب نيمه وهابي

خدا شماها را براي خنده من و امثال من خلق کرده است
و از اينکه موجباب خنده و تفريحات ما را فراهم ميکنيد از شما تشکر ميکنيم

آخه خنگ خدا تو وقتي هنوز اين کتاب را نخوانده اي چکونه قصد نقد آنرا داري؟!!!!
صم بکم عمي فهم لايرجعون = جماعت وهابي
يا علي
14 | جعفر بهمن نژاد | Germany - Nuremberg | ١٢:٠٠ - ١٥ ارديبهشت ١٣٨٩ |
دوستان عزيز
سلام خسته نباشيد.

در مورد اين آقائي كه خودش را يك وهابي معرفي كرده بايد بگم كه شما هنوز كتاب را نديده و نخوانده موضع گرفتيد. آيا ميدانيد بيشتر يا شايد همه ي ادله و بيان حقايق از كتب خود شماست. از حد اقل داشتن ادب و منطق(نه دين) اينست كه اول بدانيم بعد يا تاييد يا نقدي كوتاه يا... بنويسيم!!! من توصيه ميكنم كمي بيشتر فكر كنيد شما آنطور كه مشخصه اصلا به محتوي كتاب توجه نخواهيد كرد و فقط ميخواهيد اشكال تراشي كنيد!

در صورت موجود بودن نسخه فارسي حد اقل يك نسخه مورد نياز است.

والسلام علي من التبع الهدي
يا زهرا ادركنا
15 | معز | | ١٢:٠٠ - ١٥ ارديبهشت ١٣٨٩ |
آقاي يك وهابي هنوز كتاب رو نخونده ميخواد نقد كنه معلوم ميشه كه مخش رو قبلا با بتون آرمه پر كردن و حرف حساب كه هيچ ميخ آهني هم بهش فرو نميره.
16 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ١٢:٠٠ - ١٥ ارديبهشت ١٣٨٩ |
با سلام يك دفعه يك وهابي به يك مسلمان رسيد . مرد مسلمان خواست چيزي بگويد كه وهابي فوري بهش گفت بدعته بدعته . مرد مسلمان گفت چي بدعته ؟ وهابي گفت انچه را كه ميخواستي بگوئي . مرد مسلمان گفت اخه تو چطور بدون اينكه چيزي از من بشنوي ميگي بدعته . وهابي گفت اخه شما رافضيها هرچي ميگيد بدعته . مرد مسلمان به اين وهابي گفت : ميخواهي بهت بگويم چي ميخواستم بگم . وهابي گفت نه نمخواهد بگوئي هرچي ميخواستي بگي بدعته . مرد مسلمان گفت باشه حالا كه نميخواهي نميگويم . و راهش گرفت كه بره وهابيه كنجكاو شد رفت مرد مسلمان پرسيد "حالا بگو چي ميخواستي بگي بگو تا معلوم بشه كه شما رافضيها بدعت گو هستيد" . مرد مسلمان ميخواستم بگويم ""الله اكبر"" كه تو قبلش گفتي بدعته . مرد وهابي : بدعته بدعته ....... بعد راهش گرفت و رفت . يا علي
17 | محمد اسدي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٥ ارديبهشت ١٣٨٩ |
سلامتي اقا امام زمان وحاج اقا قزويني صلوات ياعلي مدد
18 | سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) | | ١٢:٠٠ - ١٦ ارديبهشت ١٣٨٩ |
جناب عادل شجاعي

بنده به طبق نص صريح قرآن به شما عرض ميکنم

سلام عليکم

يا حق
19 | ارسلان | | ١٢:٠٠ - ١٦ ارديبهشت ١٣٨٩ |
جناب شجاعي...امام حسن عليه السلام به معويه ملعون گفت تو كسي هستي كه 4 نفر ادعاي پدريتو مي كردند....امام حسين عليه السلام به مروان گفت حرامزاده ي پسر حرامزاده.....از اين موارد زياد است..اينا فحش نيست..فحش يعني نسبتي رو به كسي بدي كه اونجور نباشه.. اگه به يه خر بگي خر فحشه؟
20 | رضا | | ١٢:٠٠ - ١٦ ارديبهشت ١٣٨٩ |
يک وهابي تو يه جواب کوتاه به سوالاي آقايان مومن عبدالله مجيد و حسيني بده نميخواد نقد بنويسي!
21 | مجيد م علي | | ١٢:٠٠ - ١٧ ارديبهشت ١٣٨٩ |
با سلام
در نظر شماره 22 بايد اينطور شروع ميشد .
جواب :اقا رضا , بچه مردم را اذيت نكنيد ,,,,,

يا علي
22 | momen abdullah | Malaysia - Kuala Lumpur | ١٢:٠٠ - ١٧ ارديبهشت ١٣٨٩ |
جناب وهابي
ما جوابهاي تو را گرفتيم؟؟؟؟ کدام جوابها؟؟؟؟
---> سوال بنده: 20 صفحه مطلب از عمر
---> جواب تو:
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=khabar&id=1479
(کامنت 14)
«تابي 530 صفحه اي هم هست به اسم: هزار سخن از سخنان اميرالمومنين عمر ابن الخطاب ( رض) مولف: شيخ يونس سامرائي . ترجمه : محي الدين شيخ طه قريشي»
«قال عمر لرجل من سيد قومك؟ قال انا قال لو كنت كذالك لم تقل »
---> حواب بنده: كتاب عيون الأخبار
http://www.almeshkat.net/books/open.php?cat=12&book=1308
(صفحه 260:
بين معاوية ورجل
قال معاوية لرجل: من سيد قومك? قال: أنا. قال: لوكنت كذلك لم تقل)
***********
---> سئوال بنده: سند غير قابل انکار تاسيس مذهب اهل عمر بر اساس کفريات يهود:
http://st-takla.org/pub_oldtest/01_gen.html
: 27 فخلق الله الانسان على صورته على صورة الله خلقه ذكرا و انثى خلقه»
------
«عن أبي هُرَيْرَةَ عن النبي صلى الله عليه وسلم قال خَلَقَ الله آدَمَ على صُورَتِهِ طُولُهُ سِتُّونَ ذِرَاعًا
صحيح البخاري ج 5 ص 2299 بَاب بَدْءِ السَّلَامِ ش 5873»

---> پاسخ درخشان! تو:
«رب العالمين در قالب تمثيل هم خود را شناسانده است »!!!!!
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=shobheh&id=64
**************
«و به هيچ وجه اهل بحث و جدل حوزوي و حظ بردن از اينگونه بحث ها نيستم»
بجث؟؟ تو؟؟؟
تو چنان پوچ و خالي از هر گونه تعقل و علم هستي که توانايي پاسخ دادن را نداري!!!! از آنجايي که به صفر بودن خود به خوبي واقف هستي رو به متلک پراکني و جک سازي آورده ‌اي!!!!!
البته از پست و زبوني جون تو که به ساحت مقدس اهل بيت (عليهم السلام) توهين مي‌کند جز اين هم انتظاري نيست!!!!
الحمد الله در اين مدت جاي جاي سايت پر شده است از پاسخ هاي کوبنده به توهمات و خيال بافي هاي تو!!!!
مگر وهابيت چيست؟؟؟
کل فرهنگ بيمار وهابيت در اين سه کتاب ابن تيميه ملعون خلاصه مي‌شود:
1))) التأسيس في رد أساس التقديس
2))) نقض المنطق.
3))) الرد على المنطقيين: كتاب لابن تيمية في الرد على علماء المنطق والفلاسفة وبيان أنه لا توجد منفعة من علم المنطق.
آري تو اي مردک عمري!!! اين است عاقبت ويل و خراب تو!!!
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=sokhan&id=150
معبودت مشتي اوهام بيماران يهودي است!!!
امامت شکم گنده کاخهاي رياض است!!!
مغزت را در مخالفت با منطق است!!!!
ا-ل-ل-ه بر زبان مي‌آوري و ليکن مشتي خيالات و تصورات عمري را در اوهامت مي‌سازي و پرستش مي‌کني!!!!
ابوبکر جاهل و بي‌سواد را شريک خدواند و حتي بالاتر از او در جعل خليفه الله مي‌داني!!!!
عمر خشن و بي‌سواد را شريک خداوند در حکم او مي‌داني!!!!
*************
راستي علت و ريشه اين انحطاط عقلي (نقض المنطق) و علت اين کفر مجسم (التأسيس في رد أساس التقديس) و علت اين تبعيت فاسد (امام فاسقت در رياض) در نزد خود را مي‌داني؟؟؟
«ذلک بان الله مولي الذين امنوا و ان الکافرين لا مولي لهم»

لعنت خدا بر تمام مريدان ابن تيميه ملعون
23 | يك وهابي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٧ ارديبهشت ١٣٨٩ |
جناب رضا !

سلام بر شما

بنده بارها جواب هاي كوتاه به اين آقايان نوشته ام و آنها هم جواب هاي مرا گرفته اند ، و به هيچ وجه اهل بحث و جدل حوزوي و حظ بردن از اينگونه بحث ها نيستم تا بخواهم ادامه دهم و ابدا" مطيع آنها نيستم اگر اهل ايمان و انصاف كمي دقت كنند ميبينيد اين آقايان خيلي در شرك و خرافه پيش رفته اند حتي با يك كلمه جواب از طرف بنده بشدت ناراحت و اذيت ميشوند فلذا از اذيت كردن آنها دست كشيدم و فعلا " جوابي از طرف من نمي گيرند ولي از آنها ميخواهم بيايند به سوي كلمه الله كه سواء بين ما و آنهاست و توضيح اينكه اينكه جز بنده الله نباشيم و چيزي يا كسي را شريكش ندانيم و سعي نكنيم خود و بزرگان و آخوندها و مراجع و روساي خود را از طريق اين نوشتن ها بر شيعه و يا بر غير شيعه مسلط و طاغي كنيم تا آنها را از اين طريق به اطاعت واداريم.
الله رب العرش العظيم در بخشي از آيه 48 - احزاب خطاب به رسول الله صلي الله عليه و سلم ميفرمايد : .....و توكل علي الله و كفي بالله وكيلا" ( 48 - احزاب )

والسلام علي من اتبع الهدي ( 47- طه)
24 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ١٢:٠٠ - ١٧ ارديبهشت ١٣٨٩ |
با سلام جواب اقا بچه مردم را اذيت نكنيد .خدا را شکر هم مومن جواب دارد هم منافق كافيست كه قران را به راي خود تفسير كند . مهم اينه كه تفسير از خود اورنده راي باشد . چرا كه اوست كه علم تفسير را هم با ايات بيان كرده . حالا منهم يك ايه قراني را برايتان مياورم با تفاسير علماي بزرگ اهل سنت : إِنّما وَليُّكُمُ اللّه وَرَسُولهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا يُقِيمُونَ الصَّلوةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكاة وَهُمْ راكِعُون) ; «همانا ولى امر شما تنها خدا ، رسول و آن مؤمنانى هستند كه نماز به پا داشته و در حال ركوع زكات مى دهند».. آية المائدة 55 1 ) روى السيوطي في تفسيره : ....أن الآية نزلت في علي بن أبي طالب . 2 ) الطبراني في الأوسط وابن مردويه عن عمار بن ياسر قال : وقف بعلي سائل ، وهو راكع في صلاة تطوع ، فنزع خاتمه فأعطاه السائل ، فأتى رسول الله صلى الله عليه وسلم ، فأعلمه ذلك ، فنزلت الآية على النبي صلى الله عليه وسلم ، فقرأها النبي صلى الله عليه وسلم ، على أصحابه ، ثم قال : من كنت مولاه ، فعلي مولاه ، اللهم وال من والاه ، وعاد من عاداه . 3 ) ابن أبي حاتم وأبو الشيخ وابن عساكر ، عن سلمة بن كهيل قال : تصدق علي بخاتمه ، وهو راكع ، فنزلت ( إنما وليكم الله )...فضائل الخمسة 2 / 13 - 15 4 ) ..قال : نقله أبو إسحاق أحمد الثعلبي في تفسير القرطبي : أن سائلا سأل في مسجد رسول الله صلى الله عليه وسلم ، فلم يعطه أحد شيئا ، وكان علي - رضي الله عنه ، وكرم الله وجهه - في الصلاة في الركوع ، وفي يمينه خاتم ، فأشار إلى السائل بيده حتى أخذه . 5 )در تفسير ابن كثير 2 / 113 - 114 ( بيروت 1986 ) در تفسير الزمخشري : أن آية ( إنما وليكم الله ورسوله والذين آمنوا ) - الآية ، إنا نزلت في علي بن أبي طالب - رضي الله عنه ، وكرم الله وجهه في الجنة - حين سأل سائل ، وهو راكع في صلاته ، فطرح له خاتمه كأنه كان مرجا في خنصره اما كو گوش شنوا . اصلاُ همين علما كه اين تفاسير را نوشتند خودشان را نجات دادند كه بخواهند اسباب نجات ديگران را فراهم كنند . در ضمن تفسير احمقانه نكنيد اگر ما به كسي توسل ميكنيم دليل بر اين نميشود كه او را شريك خدا قرار داده ايم حتي رسول اكرم را عبد صالح ( صالحترين عبد ) الله ميدانيم . اما اين علماي بعضي از مذاهب غير شيعي هستند كه حتي براي نان شبشان دست به دامان كساني ميشوند كه جداُ فاسق هستند . يا علي
25 | momen abdullah | | ١٢:٠٠ - ١٨ ارديبهشت ١٣٨٩ |
جناب عادل شجاعي
ابتدا که بنده دفاع شما از اين مردک ملعون وهابي را ديدم برايم حيرت آور بود.
اين مردک ملعون علنا در اين صفحه:
http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=khabar&id=1528
به ساحت معصومين (عليهم السلام) توهين کرده است. حال دفاع شما از چه معنايي داشت؟ نمي‌دانستم!
الحمد الله خداوند خواست و شما بلاگ خود را لو داديد:
******
«در رؤياهايم ديدم كه با خدا گفتگو مي كنم
خدا پرسيد: پس تو مي خواهي با من گفتگو كني؟
من در پاسخ گفتم : اگر وقت داريد
خدا خنديد : وقت من بي نهايت است
.....
دست هاي خدا دستانم را گرفت
براي مدتي سكوت كرديم
و من دوباره پرسيدم : به عنوان يك پدر
مي خواهي كدام درس هاي زندگي را فرزندانت بياموزند؟
.....
من با خضوع گفتم : از شما به خاطر اين گفتگو متشكرم
آيا چيز ديگري هست كه دوست داريد فرزندانتان بدانند؟
خداوند لبخند زد و گفت
فقط اينكه بدانند من اينجا هستم
هميشه»
نوشته شده توسط عادل شجاعي
*****************************
عجب!!! چه شباهت شگرفي است بين مطالب شما و علماي اهل بدعت!!!!
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=shobheh&id=77
(کامنت شماره 163 از استاد بزرگوار آقاي مجيد علي)
«اما خدا در صحاح شما ـ به استثناى نسائى ـ رواياتى نقل كرده‏اند كه رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله فرمود: «خداوند در آخرت ديده مى‏شود.حتي علماي اهل سنت ميگويند : اكثريّت قريب به اتفّاق علماى عامّه قائلند كه خدا در قيامت ديده مى‏شود و عدّه‏اى نيز ديدن خدا در دنيا را هم ممكن مى‏دانند و حتّى مى‏گويند كه عدّه‏اى خدا را در خواب ديدند. مضحك‏تر آنكه براى ديدن خدا در خواب، نمازى نيز با كيفيّتى مخصوص بيان كردند!»
*********
عجب!!! چه شباهت عجيبي است بين مطالب شما و چرنديات فريسيسهاي يهودي!!!!!

جناب عادل شجاعي
اين نجاست خدايي که شکل و حجم و فرزند دارد زائيده فکر کدام يهودي بيمار رواني است؟؟؟؟
الحمد الله که روز به روز ماهيت پس و ننگين شما افراد ضد ولايت الله مشخص مي‌شود.
الحمد الله که هر روز بيش از پيش شباهت شما افراد ضد ولايت الله و يهوديان تل آويو آشکار مي‌شود.

آخر تو اي ضد ولايت الله
مگر خداوند جا و مکان دارد؟؟؟ مگر خداوند وهم مي‌شود؟؟؟ مگر خداوند زمان و وقت دارد؟؟؟
ضد ولايت الله هستي. باش. ديگر چرا خودت را شيعه معرفي مي‌کني؟؟؟

الهم العن کل ضد ولايت الله
26 | عادل شجاعي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٨ ارديبهشت ١٣٨٩ |
عليکم السلام
طبتم فدخلوها خالدين (اگه منظورتون خاطبهم الجاهلون باشه من جاهلم اصلا کافرم ولي به کفر خودم ايمان دارم.)
دوست عزيز بين لعن و فحش فرق است! خدا هم تو قران لعن کرده البته به کساني که حقشون بوده و پيامبر و ائمه هم همينطور.
ضمنا اگه قرار باشه اسم کسي رو جلو اسمم بنويسم اسم دکتر چمران و شهيد همت مي نويسم نه ....
ضمنا اگه قرار بود ائمه لعن علني کنن تو زيارت عاشورا نمي گفتن اللهم العن اول ثم ثاني ثم ثالث و.....
ايا پيامبر مي گفت : مخش رو قبلا با بتون آرمه پر كردن
ايا پيامبر مي گفت : خدا شماها را براي خنده من و امثال من خلق کرده است
ايا پيامبر مي گفت :آخه خنگ خدا
ما نبايد انتظار داشته باشيم که با سخنان بيجا و مداحي هاي لسانجلسي و لخت شدن هاي الکي در مراسم عزاداري کسي رو شيعه يا مسلمون کنيم.
من خيلي از موسسه ولي عصر خوشم مياد ولي واقعا تعجب مي کنم چرا به کساني که توهين مي کنند تذکر نمي ده!
خدا تو قران در مورد اهل کتاب مي گه منهم المومنون و اکثر هم فاسقون
يه خورده با مخالفان نرم صحبت کنيد در دراز مدت جواب مي ده اگه روش اثر نکرد حداقل منطق و شيوه ادب رو مردم مي بينن.
همون طور که ما منطق و ادب اقاي ملازاده رو ديديم.
ضمنا تو وبلاگم تقريبا تمامي کتب موبايلي که که عقائد اهل سنت و وهابيت رو نقد کردن جمع اوري کرده ام حتما سر بزنيد.
http://www.kangooni.blogfa.com هر کتابي که نياز داشتيد در قسمت جستجوي وبلاگم جستجو کنيد حتما پيدا مي کنيد.
کسي سوالي داشت ادرس ايميل من:
shojaei.adel[@]gmail.com
27 | سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) | | ١٢:٠٠ - ١٨ ارديبهشت ١٣٨٩ |
سلام

جناب جوجه وهابي

جوابتان در اين آيه شريفه است

سوره امبارکه انعام:

قُلْ هَلُمَّ شُهَدَاءكُمُ الَّذِينَ يَشْهَدُونَ أَنَّ اللّهَ حَرَّمَ هَذَا فَإِن شَهِدُواْ فَلاَ تَشْهَدْ مَعَهُمْ وَلاَ تَتَّبِعْ أَهْوَاء الَّذِينَ كَذَّبُواْ بِآيَاتِنَا وَالَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِالآخِرَةِ وَهُم بِرَبِّهِمْ يَعْدِلُونَ ﴿۱۵۰﴾

بگو گواهان خود را كه گواهى مى‏دهند به اينكه خدا اينها را حرام كرده بياوريد پس اگر هم شهادت دادند تو با آنان شهادت مده و هوسهاى كسانى را كه آيات ما را تكذيب كردند و كسانى كه به آخرت ايمان نمى‏آورند و [معبودان دروغين را] با پروردگارشان همتا قرار مى‏دهند پيروى مكن (۱۵۰)

يا حق
28 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ١٢:٠٠ - ١٩ ارديبهشت ١٣٨٩ |
با سلام جناب يك وهابي نكنه بمثل امامانت ( ال يهود ) روزه سكوت گرفتي ؟؟ يا شايد جوابت به نظرات ما خارج از علم و فهمت بود؟؟ يا اينكه اساتيد اراجيف بافت بمثل عثمان الخبيث يا عبد الشيطان ملحد زاده لندني نتوانستند در اين موارد جوابي بدهند ؟؟؟. اگر جواب اولي را نداري مشكل نيست اينو جواب بده : بسم الله الرحمن الرحيم . ﴿وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُواْ لَسْتَ مُرْسَلاً قُلْ كَفَى بِاللّهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ وَمَنْ عِندَهُ عِلْمُ الْكِتَابِ﴾(الرعد 43 ). حدود 300 تا سوال ديكه از قران كريم برايت اماده كردم كه مربوط به امير المومنين و مولي المتقيان حضرت علي صلوات الله عليه است اينو جواب بده تا يكي ديگه برايت طرح كنم يا علي
29 | العبد المذنب مهرداد | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٩ ارديبهشت ١٣٨٩ |
بسم ا...
السلام عليكم


برادر بزرگوار استاد مومن عبدا... گرامي:

خسته نباشيد و خدا قوت خدمت شما و تمامي مدافعين آگاه و عالم و نكته بين و هوشيار تنها كشتي نجات خلايق مذهب اهل البيت مطهر عليهم السلام. اجر شما با خداي مهربان.

ضمن تشكر از حضرتعالي بابت مطالبي كه فرموديد بالاخص در مورد جناب يك وهابي!

استاد بزرگوار جسارتا خيلي عذر مي خواهم سرور عزيزم در مورد جناب شجاعي احساس مي كنم كمي تند برخورد كرديد كه ايشان را گويا جزو معاندين حساب آورده ايد كه خطاب مي كنيد اي ضد ولايت خداوند... درست است همانطور كه استاد عزيزم فرموديد ايندست مطالب جناب شجاعي شرك آميز است و ضد ولايت خداوند است اما همانطور كه خودتان بهتر از اين كمدان پرگو مي دانيد ما در وهله ي اول بايد نهايت خوشبيني را بكار بگيريم و فكر كنيم كه شايد ايشان از سر ناآگاهي اينگونه نوشته است نه از سر عناد كه به ايشان تندي آنچناني نشان دهيم.. ضمن اينكه ايشان در وبلاگشان مطالب ديگري هم كه در دفاع از ولايت خداوند است دارند....لذا با جمع تمام نكات و نگريستن به آن عرض مي كنم روا نيست كه حضرتعالي يا ديگر دوستان احيانا به اشخاصي كه معاندت آنها ثابت نيست در وهله ي اول اينگونه برخورد نماييم..
گر چه در فقه تشيع برخورد اينچنيني نيز با متجاهر به فسق و بدعت و... اجر دارد اما در وهله ي اول به نظر بايد رئوفانه تر وارد شد...اين عرض بنده است و قطعا بي عيب نيست.
بينهايت از بابت اين مطالب از محضر استاد عزيزم و ديگر عزيزان عذر مي خواهم.

التماس دعاي فرج
ياحق
30 | عادل شجاعي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٩ ارديبهشت ١٣٨٩ |
حالا من که کافر و وهابي کرديد و کلي بهم برچسب زديد کاري خلاف سيره قران و پيامبر و ائمه بود
من رو ضد ولايت فقيه کرديد
من رو ضد ولايت الله کرديد
من رو با يهوديان و .. مقايسه کرديد
من رو متهم به دين سازي کرديد
همچنين گفتيد:الحمد الله که روز به روز ماهيت پست و ننگين شما افراد ضد ولايت الله مشخص مي‌شود.
همچنين گفتيد:الحمد الله که هر روز بيش از پيش شباهت شما افراد ضد ولايت الله و يهوديان تل آويو آشکار مي‌شود.
البته من همچنان اگر توهيني کرده باشم عذر خواهي مي کنم و حرف حق را مي پذيرم و ان مطلب هم حذف کردم.
انشاالله که خداوند هم ببخشايد.

برادر عزيزم اقاي مومن عبدالله و اقاي مهرداد عزيز و دوست عزيزم اقاي سعيد حسيني:
قصد دارم تعدادي از کتاب هاي ايت الله عظمي ميلاني را به صورت کتاب موبايلي دربياورم اگر تمايلي به همکاري داشتيد حتما خبر دهيد.
اگه دوست داشتيد دوستي ما تداوم يابد ايميل خودتان را در قسمت نظرات درج کنيد تا بيشتر با هم رابطه داشته باشيم.
shojaei.adel[at]gmail.com
اجرکم عندالله
31 | عادل شجاعي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٩ ارديبهشت ١٣٨٩ |
همچنين:
پيامبر گرامي اسلام (ص) با مخالفان و ديگر انديشان (مشرکان، منافقان و اهل‌کتاب) چگونه رفتار نموده‌اند، با مدارا و ملايمت يا با نابردباري و خشونت؟ در اين نوشتار نشان داده مي‌شود پيامبر (ص) اصل اوليه برخورد خويش را با تمام مخالفان، بردباري و ملايمت قرار داده است. برقراري صلح و انعقاد پيمان‌نامه‌هاي بسيار بين پيامبراعظم (ص) و مخالفان آن حضرت، دليل تمايل شديد ايشان به مدارا و همزيستي مسالمت‌آميز است. اما اين اصل هرگز باعث نمي‌گرديد که آن حضرت در برابر دشمنان کينه‌توز و توطئه‌گر، در هر شرايطي طبق همين اصل رفتار نمايد؛ بلکه در صورت کشف توطئه دشمن، پيمان شکني، تجاوز آنها به مقر حکومت اسلامي و تهديد کيان اسلام، پيامبر (ص) نيز با قاطعيت و سختگيري تمام رفتار مي‌کردند.

واژه‌هاي کليدي: پيامبر اعظم (ص)، مخالفان، ديگر انديشان، مشرکان، منافقان، اهل‌کتاب، مدارا، صلح، نابردباري، پيمان‌نامه.

مقدمه

پيامبر اعظم (ص) داراي روحيه لطيف و قلب مهربان و رئوف بود؛ لذا اصل رحمت و محبت را مبناي دعوت خويش قرار داد. راز موفقيت آن حضرت در تسخير و تأليف قلبها نيز همين محبت و ملايمت فوق‌العاده ايشان است. پيامبر اعظم (ص) به شدت به مردم عشق مي‌ورزيد و آنها را دوست مي‌داشت و براي هدايت بشر تلاش و دلسوزي مي‌نمود. اين تلاش مهربانانه رسول خدا به نحوي بود که قرآن کريم مي‌فرمايد:

فلعلّک باخعٌ نفسک علي ءاثارهم إن لم يؤمنوا بهذالحديث أسفاً؛[1]شايد اگر به اين سخن ايمان نياوردند، خويشتن را به خاطر ايشان از اندوه هلاک بسازي.

اصل اوليه رفتار پيامبر اعظم (ص) اين بود که با مخالفان همواره مدارا مي‌کرد و با ملايمت آنها را به دين حق دعوت مي‌نمود. اين اصل و رفتار پيامبر (ص) با مخالفان، طبق فرمان خداوند و آيين نامه‌اي است که مي‌فرمايد:

وان جنحوا للسلم فاجنح لها[2] اگر مخالفان تمايل به صلح نشان دادند، تو نيز تمايل نشان بده.

البته بايد توجه داشت که اصل مدارا و صلح و محبت پيامبر (ص)، هرگز باعث نمي‌گرديد که آن حضرت در برابر دشمنان کينه‌توز و توطئه‌گرشان نيز با همين آيين‌نامه و همواره و در هر شرايطي طبق همين اصل رفتار نمايد؛ بلکه در صورت تجاوز دشمن، کشف توطئه آنها، پيمان شکني وکارهايي از اين قبيل از طرف مخالفان، پيامبر (ص) نيز به شدت با آنان برخورد مي‌نمود. پيامبر (ص) و اصحاب گرامي وي براساس فرموده قرآن کريم: «محمدٌ رسول الله والذين معه اشداء علي الکفار»[3] بر کفار سخت‌گير بودند. در سوره انفال نيز خداوند متعال به پيامبرش دستور مي‌دهد:

«فشرّد بهم من خلفهم؛»[4] کساني را که با تو در جنگ هستند، تار و مار کن.

و خداوند پيامبر را ملزم مي‌کند که هرگاه از توطئه دشمن و نداشتن حسن نيت او بويي بردي و بيم خيانت داشتي، فوراً با اعلام قبلي، پيمان را لغو کن:

وأما تخافن من قوم خيانةً فأنبذ اليهم علي سواء؛[5] و اگر از گروهي بيم خيانت داشتي[مانند خودشان] پيمانشان را به سويشان بينداز [تا طرفين بدانند که] به طور يکسان پيمان شکسته‌اند.

اصول حاکم بر رفتار پيامبر 6 در برخورد با ديگر انديشان

مخالفان پيامبر (ص) به طور کلي به سه دسته تقسيم مي‌شوند: مشرکان، منافقان و اهل کتاب. اکنون مي‌کوشيم به مهم‌ترين اصول حاکم بر رفتار پيامبر (ص) در برخورد با مخالفان و ديگر انديشان، به نحو مبسوط‌تري بپردازيم.
منبع: مثل قبلي
32 | عادل شجاعي | | ١٢:٠٠ - ١٩ ارديبهشت ١٣٨٩ |
منظور من اينها بود:
مدارا و رأفت پيامبراعظم (ص) با منافقان

بيشترين نمونه‌هاي تحمل و مداراي پيامبر (ص) با منافقان مدينه نقل شده است. اکنون به برخي از اين رفتارهاي مهربانانه پيامبر اعظم (ص) به عنوان نمونه اشاره مي‌گردد:
1ـ2. مدارا با عبدالله‌بن‌ابي

يکي از موارد برخورد محبت آميز و مداراي پيامبر (ص) با عبداللّه بن ابي، رئيس منافقان مدينه بود که علي رغم اقدامات و خيانتهايش در مراحل گوناگون، پيامبر (ص) عليه او اقدامي‌نکرد.

قرآن کريم با اشاره به جريان غزوه بني المصطلق از زبان عبداللّه بن ابي، مي‌فرمايد: «لئن رجعنا إلي المدينة ليخرجن الأعز منها الأذل»؛[37] کنايه از اينکه پس از برگشت به مدينه، مهاجرين يا پيامبر (ص) را از آنجا بيرون مي کند. اين خبر به پيامبر (ص)رسيد و اصحاب خواستار برخورد شديد با او شدند، تا جايي که مسئله قتل او شايع گرديد. پسرش از پيامبر (ص) خواست: اگر چنين است، او خود عامل اين حکم باشد تا مبادا او بخواهد قاتل پدرش را بکشد و به خاطر منافقي دستش به خون مسلماني آغشته شود. اما رسول‌خدا (ص) در پاسخ او فرمود: چنين حکمي مطرح نيست.[38] و اضافه نمود: «تا هنگامي که زنده است، مانند يک دوست و رفيق با او به نيکي رفتار مي کنيم.»[39] به قول ابن هشام، همين رفتار آن حضرت باعث شد که عبداللّه بن ابي از آن پس مورد سرزنش و ملامت قوم و قبيله خود قرار گيرد.[40]

عبدالله‌ابن‌ابي با تمام سرسختيها و مخالفتهايي که با پيامبر (ص)نمود، اما بعد از اينکه در بستر بيماري و مرگ قرار گرفت، آن حضرت با کمال محبت، بردباري و مهرباني به عيادت او آمد. حضرت به او فرمود: چندان که تو را از مخالفت با اسلام و رابطه با يهوديان معاند منع کردم، نپذيرفتي. آيا وقت آن نرسيده که دست از عقايد سخيف و باطل خود برداري و مؤمن و پاکيزه رهسپار آخرت گردي؟ او در جواب آن حضرت گفت: اکنون وقت سرزنش و ملامت من نيست، من در ورطه مرگ و هلاکت قرار دارم. و از پيامبر (ص)خواست که در تشييع جنازه‌اش حاضر شود و پيراهنش را به او عطا کند که با آن دفن گردد. آن حضرت با کمال بزرگواري و کرامت پيراهن زيرين تن خويش را به او مرحمت فرمود و بعد از مرگش به فرزندش تسليت گفت، برجنازه‌اش حاضر شد و نماز خواند. حضرت در جواب اعتراض اصحاب فرمود که پيراهن و نمازش براي او سودي ندارد.[41]

اين است نمونه‌اي از برخوردهاي بزرگوارانه و مداراي پيامبر (ص) با مخالف لجوج و عنودش که عمري را در مخالفت و دشمني با آن حضرت سرکرده بود.

برخي ديگر از عملکردهاي مسالمت‌آميز و مداراي پيامبر (ص)با جماعتي از منافقان که آن حضرت را آزار و اذيت مي کردند و آيات قرآن در بيان ماهيت آنان نازل شدند، عبارت‌اند از:
2ـ2. مدارا با نبتل بن الحرث

او کسي است که درباره پيامبر (ص)گفت: «انما محمد اذن...»،که آيه قرآن درباره او نازل شد:

ومنهم الذين يؤذون النبي و يقولون هو أذن قل أذن خير لکم؛[42]

و از بين شما کساني هستند که پيامبر (ص) را مورد آزار و اذيت قرار مي‌دهند و مي‌گويند: او گوش است. بگو: گوش خوبي براي شماست.

پيامبر اعظم (ص)درباره او فرمود:

من احب أن‌ينظر الي‌الشيطان فلينظر الي نبتل‌بن‌الحرث؛[43] اگر کسي مي‌خواهد به شيطان نگاه کند، بايد به نبتل‌بن‌حرث بنگرد.

اما با وجود اين، پيامبر (ص) در عمل با او مدارا مي‌نمود و دستوري از آن حضرت در مقابله با او صادر نشد.
3ـ2. مدارا با وديعة بن ثابت[44]

او از بنيان گذاران «مسجد ضرار» بود؛ همو که گفته بود: «انما کنا نخوض و نلعب؛ ما همواره فقط شوخي و بازي مي‌کرديم.»

و آيه در حق او نازل شد:

ولئن سألتهم ليقولنّ إنّما کنّا نخوض ونلعب قل أباللّه وآياته ورسوله کنتم تستهزؤون؛[45]و اگر از ايشان بپرسي، مسلماً خواهند گفت: ما همواره فقط شوخي و بازي مي‌کرديم. بگو: آيا خدا و آيات او و پيامبرش را ريشخند مي‌کرديد.

درباره او نيز هيچ گونه برخورد و ناملايمتي از پيامبر (ص) نقل نشده است.
4ـ2. مدارا با مربع

او منافقي بود که در هنگام عبور سپاهيان اسلام از مزرعه‌اش در جنگ احد، به پيامبر اعظم (ص) جسارت نمود. ياران و اصحاب رسول خدا (ص) مي‌خواستند وي را بکشند؛ ولي آن حضرت با کمال لطف و مدارا از وي در گذشت و فرمود: «با اين مرد لجوج کوردل کاري نداشته باشيد.»[46]
5ـ2. مدارا با اوس بن قيطني[47]

در جنگ خندق مسلمانان از هر طرف محاصره شده و در شرايط بسيار بحراني و سختي قرارداشتند، به گفته قرآن کريم:

إذجاءوکم من فوقکم و من أسفل منکم و إذ زاغت الابصار و بلغت القلوب الحناجر؛[48] هنگامي که از بالا و پايين شما آمدند، چشمها از وحشت خيره شده و جانها به لب رسيده بود.

در چنين شرايطي سخت و جانکاه، وي حرفهاي مأيوسانه و نااميد کننده مي‌زد و به ايجاد اختلاف، تفرقه و تزلزل در بين مسلمانان مي‌پرداخت. او براي فرار از جنگ به پيامبر (ص) گفته بود: «انّ بيوتنا عورةٌ فاذن لنا فلنرجع اليها؛ اي رسول خدا! خانه‌هاي ما در خطر دشمن است، ما را اذن ده تا به خانه‌هاي خود که در بيرون مدينه است، بازگرديم.»[49]

و اين آيه در حق او نازل شد:

يقولون إنّ بيوتنا عورةٌ و ما هي بعورة إن يريدون إلّا فرارا؛[50] مي‌گويند که خانه‌هاي ما در خطر دشمن است، اين طور نيست، آنها جز فرار از جهاد، انگيزه‌اي ديگري ندارند.

اما پيامبر اعظم (ص) با اين منافق خيره سر و تفرقه‌انداز، هيچ‌گونه برخورد سختي نداشت.

6ـ2. مدارا با مـعتب بن قشير

وي يکي از کساني بود که در جنگ احزاب به شدت پيامبر (ص) را تحت فشار قرار مي‌داد. او مي‌گفت: «محمد[6] ما را نويد مي‌داد که گنجهاي خسرو و قـيصر را به دست مي‌آوريم، اما امروز جرأت نمي‌کنيم که براي قضاي حاجت بيرون رويم.»[51]

پيامبر اعظم (ص) در برابر اين اتهام، تفرقه و تزلزل روحيه مسلمانان از طرف منافقان، در شرايط سخت و حساس، مدارا مي‌نمود و با آنان برخورد نمي‌کرد.
7ـ2. باز هم مدارا

بشيربن ابيرق (سارق الدّرعين)، ضحّاک بن ثابت (متهم به نفاق و دوستي يهود)، جلاس بن سويد بن صامت (پيش از توبه)، معتب بن بشير و رافع بن زيد،[52] از کساني هستند که به سبب نفاق و گمراهي آنها، آيه نازل شد:

ألم تر إلي الّذين يزعمون أنّهم آمنوا بما أنزل إليک و ما أنزل من قبلک يريدون أن يتحاکموا إلي الطّاغوت و قد أمروا أن يکفروا به و يريد الشّيطان أن يضلّهم ضلالاً بعيدا؛[53] آيا نديده‌اي کساني را که مي‌پندارند، به آنچه به سوي تو نازل شده و آنچه پيش از تو نازل شده، ايمان آورده‌اند؛ [با اين همه] مي‌خواهند داوري ميان خود را به سوي طاغوت ببرند، با آنکه قطعاً فرمان يافته‌اند که بدان کفر ورزند، [ولي] شيطان مي‌خواهد آنان را به گمراهي دوري در اندازد.

پيامبر اعظم (ص) با آنکه آنان را مي‌شناختند، از عملکرد‌شان نيز آگاه بودند؛ اما با آنها برخورد سختي نمي‌کردند، بلکه با مدارا و لطف در حق‌شان بر خورد مي‌نمودند.
منبع: پايگاه اطلاع رساني حوزه
http://www.hawzah.net/Hawzah/Magazines/MagArt.aspx?MagazineNumberID=6578&id=76582

33 | العبد المذنب مهرداد | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٩ ارديبهشت ١٣٨٩ |
بسم ا...
السلام عليكم

جناب عادل شجاعي!
كار غلطي انجام مي دهيد كه مومني را بخاطر فاسقي به باد نقد گرفته ايد.. آن هم در موردي كه جوازش ثابت است و فعل ايشان مستحق اجر است نزد باريتعالي!

حضرت آقا!
در اسلام عزيز(قرآن و عترت) هم سب جواز دارد هم لعن!
تكليف شما اين است كه از مرجع احكامتان احكام فروعاتتان را اخذ بفرماييد نه اينكه با تكيه بر يكي دو روايت يا بخشي از دين با تكنيك گلديزهري دين سازي بفرماييد!

نظر قاطبه ي مراجع بزرگوار تاريخ تشيع جواز سب است و كسي را كه سب انجام دهد و طرفش مستحق سب باشد كه وهابيت طبيعتا مستحق سب است حتي اجر و ثواب هم در پي خواهد داشت!
نمونه هاي سب هاي مذكور و حتي خيلي خيلي خيلي تند تر از آن را در قرآن و روايات داريم كه البته براي شما با اين اندازه آگاهي فكر نمي كنم لزومي داشته باشد كه از اين موارد مطلع شويد!
و حكم شما همان است كه از مرجع دينيتان كه عالمترين از نظر شما باشد حكمتان را اخذ بفرماييد.


التماس دعاي فرج.
ياحق
34 | عادل شجاعي | | ١٢:٠٠ - ١٩ ارديبهشت ١٣٨٩ |
سلام
ولا تقل ما ليس لک به علم ان سمع و البصر و الفواد ....
من مجددا عرض مي کنم من شيعه ي 12 امامي هستم و از مذهب ساختگي وهابيت و ايادي ان ها بيزارم نمي دانم چطور شما اين قدر زود قضاوت مي کنيد! الله عليم اعلم
مرجع تقليد من ايت الله مکارم شيرازيه که من تو اسفتاات ايشون جواز سب را نديدم لطفا ذکر کنيد جواز سب کجا امده؟ اگه امده مي پذيرم.
من به هيچ شخص حقيقي و حقوقي توهين نکرده ام که حلاليت بخواهم با اين وجود اگر در سخنان من اندکي بي ادبي يا توهين مشاهده کرديد(که نيست) من عذر خواهي مي کنم.
ضمنا من تو وبلاگم يه متن ادبي گذاشتم شما اين طور داريد قضاوت مي کنيد! اين همه متن و کتاب که ضد وهابيت براي دانلود گذاشتم نديديد؟
البته من قبول دارم اون متن ادبي از نظر اشکال داره و پوزش مي خواهم. و ان را از وبلاگم حذف مي کنم.
ضمنا اين همه متن تو وبلاگ من در مورد ولايت فقيه و ولايت مطلقه فقيه بود نديديد؟ اين همه رفع شبهات ولايت فقيه نديديد؟
اين همه کتاب و سخنراني از ايت الله مصباح يزدي و ايت الله قزويني دامت برکاته براي دانلود گذاشتم نديديد؟
ضمنا شما که ميگيد جواز سب وجود داره منبعش رو ذکر کنيد من مي پذيرم.
علت همراهي نکردن مردم با علي عليه السلام پس از پيامبر ، سقيفه نقطه آغاز سکولاريزم هاليوود در دست صهيونيست با حمايت از اسرائيل و دشمني و ستيز با اسلام و ايران پشت پرده هاليوود دانلود کتاب الکترونيکي پرسش هاي عاشورايي مخصوص موبايل با فرمت جاوا دانلود کتاب و نرم افزار کتاب الکترونيکي شب هاي پيشاور از سلطان واعظين مخصوص موبايل دانلود کتاب آشنايي با چهره واقعي ابوهريره دانلود کتاب عربي في رحاب اهل البيت مخصوص موبايل شبهات اهل سنت و وهابيت در وبلاگ من نديديد؟ کي من دين سازي کردم؟
شما که ميگيد من وهابي هستم بايد خدمتتون عرض کنم من دانشجوي رشته پتروشيمي دانشگاه خليج فارس بوشهر هستم و تو کانون قران وعترت هم فعاليت مي کنم!
اين لينک ها از وبلاگ من هم بريد: تاريخشون هم مشخصه!
http://www.kangooni.blogfa.com/post-69.aspx
http://www.kangooni.blogfa.com/post-70.aspx
http://www.kangooni.blogfa.com/post-72.aspx
http://kangooni.blogfa.com/post-30.aspx
http://kangooni.blogfa.com/post-29.aspx
http://www.kangooni.blogfa.com/post-32.aspx
http://www.kangooni.blogfa.com/post-44.aspx
http://www.kangooni.blogfa.com/post-31.aspx
جدا از اينکه مرا وهابي و يا اهل سنت خطاب کرديد ناراحت شدم.
اللهم عجل لوليک الفرج
35 | العبد المذنب مهرداد | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٩ ارديبهشت ١٣٨٩ |
برادر گرامي جناب شجاعي عزيز!
تذكر اين نكته را فراموش كردم...
كه هر چه سريعتر از برادر ديني خود درخواست حلاليت نماييد و از اين روشتان كه قطعا غفلت و ناآگاهي از اسباب اصلي اين برخورد و منش حضرتعالي است به درگاه مهربان ترين مهربانان توبه ي راستين بنماييد! و توجه داشته باشيد كه اين مورد شما علاوه بر ديگر حقوق حق الناس آن هم حق الناس هم مذهبتان نيز درونش نهفته است! البته اگر عنايت به سختي حقوق خاصه حق الناس آن هم در چنين وضعيتي كه شما بناحق مسلماني را به نقد كشانده و دفاع از فاسق مي كنيد و نكته ي عجيب تر اينكه از سب فاسق عبور كرده و به سب مسلمان افتاده ايد.. كه ان شاا...الرحمن داريد.
گر چه برادر عزيز مي دانيم نيت شما دفاع از اسلام بوده است اما صدق نيتتان توجيه فعل ناپسندتان نخواهد بود! لذا همان به كه كار را به شب قبر و عوالم بعد از مرگ نيندازيد و همين جا حلاليت و طلب مغفرت نماييد.


التماس دعاي فرج.
ياحق
36 | عادل شجاعي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢٠ ارديبهشت ١٣٨٩ |
سلام
العبد المذنب مهرداد بزرگوار:
اينجا هم يه سري بزنيد:
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=154
مشخصه که رفتار چه کسي به وهابيون شباهت داره!
شما که ميگيد مراجع نظرشون در مورد سب مثبته دليلت چيه؟ حتما دليل ذکر کنيد.
من که ميگم سب اشکال شرعي داره دليلم قرانه:
و لا تسبوا الذين يدعون من دون الله فيسبوا الله عدوا بغير علم كذلك زينا لكل أمة عملهم ثم الي ربهم مرجعهم فينبئهم بما كانوا يعملون»؛ انعام، 108.
«شما مؤمنان، به كساني كه غير خدا را مي خوانند دشنام ندهيد،‌تا مبادا آنها نيز از روي ظلم و جهل خدا را دشنام دهند، اين چنين عمل هر امتي را زينت داديم، پس بازگشت آنها به سوي پروردگارشان است و آنها را از آن چه عمل مي كردند آگاه مي سازد (و پاداش و كيفر مي دهد).

ضمنا خواندن اين متن هم خالي از لطف نيست:
4. گفت و گوي مسالمت آميز

قرآن كريم به مسلمانان دستور اكيد مي دهد كه با «جدل احسن» و «گفت و گوي مسالمت آميز» با اهل كتاب سخن بگويند و روابط خود را بر اساس «اصول مشترك» قرار دهند.

«و با اهل كتاب، جز به شيوه اي كه نيكوتر است مجادله نكنيد، مگر كساني از آنها كه مركتب ظلم و ستم شده اند؛ و بگوييد به آنچه بر ما و ـ به آن چه ـ بر شما نازل شده ايمان آورده ايم و خداي ما و شما يكي است و ما همه فرمان بردار اوييم.» [15]

در آيات پيش تر سخن از نحوۀ برخورد با «بت پرستان» لجوج و جاهل بود، كه به مقتضاي حال با آنها سخن مي گفت، ولي در اين آيه سخن از مجادله و گفت و گوي ملايم تر با «اهل كتاب» است؛ زيرا آنها حداقل، بخشي از دستورهاي انبيا و كتب آسماني را شنيده بودند و آمادگي بيش تري براي شنيدن آيات الهي داشتند.

قرآن مجيد به مسلمانان دستور مي دهد كه از دشنام دادن به كافران و بت پرستان پرهيز نمايند؛ زيرا آنها هم در مقابل، به همين روش متوسل خواهند شد:

«شما مؤمنان، به كساني كه غير خدا را مي خوانند دشنام ندهيد،‌تا مبادا آنها نيز از روي ظلم و جهل خدا را دشنام دهند، اين چنين عمل هر امتي را زينت داديم، پس بازگشت آنها به سوي پروردگارشان است و آنها را از آن چه عمل مي كردند آگاه مي سازد (و پاداش و كيفر مي دهد).» [16]

از آن جا كه بيان دستورات اسلام، همراه با منطق، استدلال و شيوه هاي مسالمت آميز است،‌ به برخي از مؤمنان كه از روي ناراحتي شديد نسبت به «مسئلۀ بت پرستي» به بت هاي مشركان دشنام مي دادند، سفارش اكيد مي كند كه از ناسزا گفتن پرهيز نمايند؛ اسلام رعايت اصول ادب، عفت و نزاكت در بيان را، حتي در برابر خرافي ترين و بدترين اديان، لازم مي شمارد؛ زيرا هر گروه و ملتي، نسبت به عقايد و اعمال خويش تعصب دارد. ناسزا گفتن و برخورد خشن موجب مي شود كه آنها در عقايد خود سخت تر شوند.
http://www.yasinmedia.com/fa/quran/tafsir/1199-2009-12-03-15-04-13.html
انسان بايد براي هر اتهامي دليل بياورد.
التوفيق من الله
اللهم عجل لوليک الفرج
37 | عادل شجاعي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢١ ارديبهشت ١٣٨٩ |
سلام
با تشکر از توضيحات برادر عزيزم مهرداد
ضمنا با فرض اينکه در اسلام سب جايز باشد ايا ما حق داريم هر کسي را سب کنيم؟ ايا هر مخالفي هم مي توانيم توهين کنيم؟
ديروز در تفسير نور مي خواندم که حضرت علي به يارانش مي گفت مبادا به پيروان نعائيه ناسزا بگوييد.(تفسير همان ايه مذکور)
متاسفانه به دليل حجم دروس وقت ندارم تو ايت سايت ها زياد بيام و بيشتر از اينترنت دنبال کارهاي ديگري هستم.
اگه دقت کرده باشيد تو اين پست اولين باري است که ميام تو اين سايت کامنت مي ذارم.
با اين وجود مطالب پست لعن و سب را مطالعه کردم ولي قانع نشدم اگر همچنان اطلاعات ارزشمندي در اختيار داشتيد ما را از داشتن ان محروم نفرماييد.
ايم مطال رو از سايت پرسمان بخونيد (سايت پرسمان يکي از معتبر ترين و بهترين سايت هاي مذهبيه)
http://www.porseman.org/q/showq.aspx?id=12469
http://www.vahhabiat.com/farhang-shia/148-1388-11-29-22-01-48.html
http://www.mazaheb.ir/index.php?option=com_content&task=view&id=855&Itemid=30
مورد سوم را حتما مطالعه نماييد و اين مورد هم که خودتان استاد ما هستيد.
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=154
ضمنا من با لعن مشکلي ندارم(افرادي که سزاوارند) ولي معتقدم سب در شان شيعيان حضرت علي نيست.
خوشحال مي شوم ايميل شما را داشته باشم.
اجر کم عندالله
38 | العبد المذنب مهرداد | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢١ ارديبهشت ١٣٨٩ |
بسم ا...
السلام عليكم


برادر بزرگوارم فاضل عزيز جناب شجاعي:

چند مطلب را خدمت شما و ديگر دوستان عزيز عرض كنم:
ابتدا اينكه بحث در يك چنين قسمتي از يك سايت كمي كسل كننده و سخت است و مسائلي را هم در پي دارد بنده از دوستان مي خواهم كساني كه قصد دارند مبحث "جواز سب" در اسلام را پي بگيرند به يكي از سايتهاي گفتمان تشريف آورده و آنجا خيلي راحت تر و سريعتر بحث را پي بگيريم ان شاا...الرحمن.
اين هيچ سايت "گفتمان عقايد اسلامي" را خدمت عزيزانم پيشنهاد مي كنم كه اساتيد بزرگوار تسليم ثقلين در آن سايت فراوانند اتفاقا يكي از سرنگارهاي اين سايت عنوان سب و لعن در شيعه را پي گرفته و مطالب زيبايي در آن مطرح شده است كه با حضور دوستان قطعا بهتر هم خواهد بود.

دوم اينكه...فقط يك نكته عرض مي كنم و مابقي را به سايت گفتمان وا مي گذارم تا آنجا در كنار دوستان تفصيلا در حد وسع بسيار بسيار بسيار بسيار بسيار جزئي خود همراه شوم...
جناب شجاعي عزيز! برادر بزرگوار قطعا بنده ي كمدان پر گو كه هيچ بلكه فقهاي بزرگوار تاريخ اسلام نيز آيات و رواياتي كه حضرتعالي مطرح مي فرماييد را مي دانند و خوانده اند انشاا...الرحمن اما همانطور كه عرض كردم نبايد در برخورد با دين تكنيك گلديزهري و گزينشي را انتخاب نمود بلكه بايد تمام زوايا دقيق بررسي شود!
دلالت آيه ي مباركه ي ولاتسبو در بحث سب مطلق نيست و مي تواند با دلايل ديگري تقييد و تخصيص زده شود!
يك آيه زماني مطلق مي شود كه دليل مخالفي بر آن عارض نشود و ما نمي توانيم با برداشت از يك آيه از قرآن يك بخش عظيمي دين سازي و يا بواقع دين سوزي نماييم! مثلا شما مي فرماييد قرآن مي گويد و لا تسبو-اما در خود همين قرآن سب اهل كتاب و...داريم!!!فمثله كمثله الكلب...
مثل الذين حُمِّلوا التّوراة ثم لم يحملوها كمثل الحمار... و موارد ديگر....يا در لسان معصومين عليهم السلام همانهايي كه رئوفانه تر از آنها وجود ندارد حتي دستور به سب و ارتقاي درجه به خاطر همين سب كردن داريم....


لذا عرض مي كنيم بايد بحث جامع نگريسته شود و با يك بخش از دين آن هم برداشت غلط از دين نبايد براي ود دين سازي كرد!
حال بحث آيه ي مباركه ي ولاتسبو نيز مسائلي بر آن حاكم است كه با جامع نگري مسئله براحتي روشن مي شود... كه البته اگر چنانچه تشريف بياوريد به سايت عقايد اسلامي آنجا اساتيد بنده به حد توان ان شاا...الرحمن به شما كمك خواهند كرد.

لذا اينها همگي اصول و قاعده و قانون دارد كه بر من و شمايي كه علم كافي نداريم يا بايد عالم و كارشناس شويم يا بايد از مرجع اعلم احكام ديني خود را اخذ نماييم .

تالار گفتمان عقايد اسلامي
http://www.shia-forum.com/forum/


اسم كاربري بنده در آنجا:
مهرداد_123
كه البته به لاتين نوشته شده است.
به محض اينكه دوستان عزيز در آنجا ثبت نام كرديد به بنده در همان سايت پغام خصوصي بدهيد.

التماس دعاي فرج
ياحق
39 | قاسم علوي | | ٢٠:٢٥ - ١٥ خرداد ١٣٨٩ |
با سلام اولا تشكر از زحمات عزيزان و ثانيا: چرا در فکر فروش انترنتي هستيد چرا متن عربي کتاب در سايت گذاشته نشده و نميشود مگر اين کتاب جهت تجارت نوشته شده!!! لطفا اين حرف را به حاج آقاي قزويني نيز رسانيد.

پاسخ:

سلام عليکم

به دليل تقاضاي بيش از حد عزيزان اين کتاب را همانند ساير محصولات مؤسسه از طريق سايت نيز ارائه مي کنيم

متن کتاب نيز انشاءالله در آتيه نزديک بر روي سايت قرار خواهد گرفت (همانطوري که در مورد بسياري از کتابهاي مؤسسه قبلا چنين بوده است (من جمله کتاب ارزشمند موسوعة الامام الرضا (ع) که هنوز چاپ نشده وليکن مدتهاست که بر روي سايت قرار گرفته است) و يا نرم افزارهاي مؤسسه که همگي بصورت وب سايت پياده سازي شده و قابل استفاده است و همچنين در مورد نرم افزارهاي موبايلي و.....) ) و اگر با وجود چنين سابقه اي در ارائه مطالب باز برداشت شما از قرار دادن اين کتاب در اين بخش از سايت ، تجارت است که هيچ پاسخي نمي توان به شما داد !!!!!!!

والسلام علي من التبع الهدي

معاونت اطلاع رساني

40 | توصيه | | ٠٤:١٠ - ٢٨ ارديبهشت ١٣٩٠ |
باسمه تعالي
بادادوفريادوفحش و.... نمي شه چيزي رااثبات ويا رد کردپس:
1-اگربرادران اهل عامه ازعقايدخود پاسخي براي اين کتاب ارزشمنددارند،بسم الله
2-درحالت فعلي حق بودن ماشيعيان ياشما آقايان اهل عامه دردي را دوانمي کنديامابرحقيم ياشماها ولي دريک نگاه کلي عقلمان کجا رفته؟ دشمن مشترک تادندان مسلح شيعه وعامه به يک ميلياردوششصدميليون مسلمان باهر عقيده زور مي گويد به نواميس شان تعرض مي کند و..............صدها نقطه اي ديگرکه آدم شرم گفتن دارد
3-نداي هرمسلمان(شيعه وعامه):مرگ بر دشمن مسلمان يعني:اسراييل آمريکا ومتحدانشان
  بعدی [1] [2]  
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها