به گزارش « شيعه نيوز» رييس مركز جهاني علوم اهل بيت (عليهم السلام) گفت: يكي از رهبران سرشناس وهابي از روند سب(دشنام) علني خلفا بر منابر برخي روحانيون ابراز رضايت و خرسندي كرده و تاكيد نموده ادامه اين روند مانع از شيعه شدن بسياري از جوانان اهل تسنن مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين احمد عابدي در سومين نشست علمي كه با موضوع «نقد و بررسي شبهات جديد وهابيت درباره حضرت زهرا (س)» در مجتمع آموزش عالي فقه برگزار شد، اظهارداشت: شبهاتي كه وهابيت در همه موضوعات مطرح كرده همگي متاثر از افكار و انديشه هاي ابن تيميه است و وهابيت حرف جديدي ندارد.
وي افزود: متاسفانه بحث هاي عالمانه و نقادانه در راستاي انديشه هاي ابن تيميه هنوز به اندازه نياز صورت نگرفته كه با توجه به هجوم سيل آساي شبهات وهابيون، حوزه بايد به سرعت وارد عمل شود.
اين استاد حوزه گفت: وهابيت هر آنچه ابن تيميه معتقد است به نقل از همه مسلمانان جهان بيان مي كند و آنچه كه وي قبول ندارد را مورد قبول هيچ يك از مسلمانان جهان نمي داند كه توجه به اين مطلب براي پژوهشگران ضروري است.
وي با اشاره به جديدترين شبهه وهابيت در رد عصمت حضرت زهرا (س) اظهارداشت: به نظر علماي وهابي عصمت كل موجب عصمت جزء نمي شود درحالي كه طبق قواعد منطقي عصمت كل، دليل بر عصمت جزء است و از آنجايي كه پيامبر اكرم فرمودند فاطمه پاره تن و جزئي از من است بنابراين اگر پيامبر معصوم باشد فاطمه به عنوان جزء ايشان بايد معصوم باشد.
حجت الاسلام والمسلمين عابدي ادامه داد: متاسفانه نظرات ابن تيميه به اينجا ختم نمي شود و او قائل است كه پيامبر اكرم (ص) معصوم نيست كه 17 اشتباه و امير المومنين (ع) 27 اشتباه داشته اند ولي خليفه دوم اشتباهي نداشته است و همچنين قائل است ايمان به پيامبر (ص) ممكن است موجب ورود به جهنم شود!
وي تصريح كرد: فخر رازي كه امام المشككين است و در جسم و محدود نبودن خدا شك كرده است در عصمت حضرت زهرا شكي ندارد چون بر مسلمانان جهان عصمت فاطمه (ص) پوشيده نيست.
مدير مدرسه علميه حضرت ابوالفضل در پايان خاطرنشان كرد: بعد از جريان حزب الله، گرايش جوانان اهل سنت به سمت تشيع بسيار افزايش يافته و مشكل وهابيت نيز همين مسئله است بنابراين با هر عملي براي شيعه هراسي دست تلاش مي كنند.
پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
اين مطلب كه اهل سنت ميگويند رسول خدا (ص) اشتباه كرد و عمر اشتباه نكرد ، در صحيح بخاري و ديگر كتب معتبر اهل سنت نيز آمده است كه از آنها به الموافقات تعبير ميشود ، يعني مواردي كه در انها خداوند با نظر عمر موافقت كرد و با نظر رسول خدا (ص) مخالفت !
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات