2019 October 17 - پنج شنبه 25 مهر 1398
«احمد بصری» مدعی امام سیزدهم شیعیان (1)
کد مطلب: ١٢٦٨٨ تاریخ انتشار: ٠٢ آذر ١٣٩٧ - ١٣:٥٣ تعداد بازدید: 364
سخنراني ها » بررسی شبهات مهدویت
«احمد بصری» مدعی امام سیزدهم شیعیان (1)

بررسی شبهات مهدویت 97/09/02

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم
تاریخ: 97/09/02

 

موضوع: «احمد بصری» مدعی امام سیزدهم شیعیان (1)

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین و هو خیر ناصر و معین الحمدلله و الصلاة علی رسول الله و علی آله آل الله لاسیما علی مولانا بقیة الله و اللعن الدائم علی اعدائهم اعداء الله إلی یوم لقاء الله الحمدلله الذی هدانا لهذا و ما کنّا لنهتدی لولا أن هدانا الله

خدا را بر تمام نعمت‌هایش به ویژه نعمت ولایت سپاس می‌گوئیم و ایام ولادت باسعادت نبی گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) و رئیس مذهب شیعه امام صادق (علیه السلام) را به پیشگاه مقدس مولایمان حضرت بقیة الله الأعظم (ارواحنا لتراب مقدمه الفداه) و همه علاقه‌مندان به اهلبیت عصمت و طهارت و شما گرامیان تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

خدا را به آبروی این دو بزرگوار سوگند می‌دهیم عیدی ما را فرج موفور السرور مولایمان حضرت بقیة الله الأعظم قرار بدهد، با ذکر صلوات غراء بر محمد و آل محمد.

بنده قبل از آنکه وارد اصل بحث مهدویت شوم، چند نکته‌ای را به عنوان مقدمه اشاره کنم. نکته اول ایام ولادت باسعادت نبی گرامی اسلام که یکی از بهترین شب‌های تاریخ اسلام است که با ولادت ایشان ظلمت رفت و نور هدایت و نور اسلام طلوع کرد. شیعه و اهل سنت در چنین شبی شادمان هستند و مشغول سرور و شادمانی و جشن هستند.

بعضی از بزرگان اهل سنت همانند آقای «قسطلانی» که از استوانه‌های علمی اهل سنت است و یکی از شُرّاح «صحیح بخاری» است و به حق در مقایسه با «ابن حجر عسقلانی» منصفانه شرح کرده است و تعصب «ابن حجر» را هم ندارد - ایشان متوفای 923 هجری است، اما «ابن حجر عسقلانی» متوفای 852 هجری است -  ایشان زمانی که به شب میلاد نبی گرامی اسلام می‌رسد، تعبیر زیبایی دارد و می‌گوید:

«بأن لیلة مولده أفضل من لیلة القدر»

شب میلاد پیغمبر اکرم از شب قدر افضل است.

المواهب اللدنیة بالمنح المحمدیة، المؤلف: أحمد بن محمد بن أبی بکر بن عبد الملک القسطلانی القتیبی المصری، أبو العباس، شهاب الدین (المتوفی: 923 هـ)، الناشر: المکتبة التوفیقیة، القاهرة- مصر، ج 1، ص 88، باب آیات ولادته صلی الله علیه و سلم

شب مولد حضرت، شب ظهور آن حضرت و شب قدر شب اعطای فضیلت به آن حضرت است. همچنین دیگر بزرگان اهل سنت در این زمینه سخنان مفصلی دارند.

آقای «سیوطی» متوفای 911 هجری هم مطالبی را نقل می‌کند و می گوید روایات زیادی در فضیلت شب قدر داریم. کسانی که در شب میلاد نبی گرامی اسلام اطعام می‌کنند، چقدر پاداش دارند، چه ثوابی دارند و چه گنهکارانی در شب مولد پیغمبر اکرم از آتش جهنم خلاص می‌شوند.

در کنار آن شیعه و سنی، وهابیت پلید هم هستند که جشن میلاد نبی مکرم را بدعت و یکی از گناهان کبیره می‌دانند!!

«ابن تیمیه حرانی» بزرگ نظریه پرداز وهابیت در کتاب «اقتضاء صراط مستقیم» که باید اسم آن را «اقتضاء صراط منحرف» بنامیم، در جلد دوم صفحه 618 می‌گوید: اینکه ما روز میلاد یا شب میلاد نبی گرامی اسلام را عید بگیریم، از محدثاتی است که هیچ اصل و ریشه‌ای ندارد. نه صحابه و نه اهلبیت چنین شبی را جشن نگرفتند.

«بن باز» مفتی اعظم عربستان سعودی در کتاب «مجموع الفتاوی» جلد چهارم صفحه 289 می‌گوید:

«لیس للمسلمین عن یقیموا احتفالا بمولد النبی»

مسلمانان حق ندارند جشن میلاد پیغمبر اکرم را بگیرند.

سپس می‌نویسد:

«لأن النبی لم یحتفل بمولده فی حیاته و لم یفعلوا خلفاء الراشدون»

در ادامه می‌نویسد که این قضیه بدعت است و رسول اکرم فرمودند:

«من أحدث فی أمرنا ما لیس منه فهو رد»

مجموع فتاوى العلامة عبد العزيز بن باز؛ المؤلف: عبد العزيز بن عبد الله بن باز (المتوفى: 1420هـ)؛ أشرف على جمعه وطبعه: محمد بن سعد الشويعر؛ ج4، ص 289

همین افرادی که جشن میلاد نبی گرامی اسلام را بدعت می‌دانند، زمانی که به جشن صد سالگی دولت نحس آل سعود می‌رسند مفصل برای آن احتفال و جشن و سرور و ثواب و پاداش آنچنانی برای او نقل می‌کنند.

آن‌ها «یوم الوطنی» روز وطن عربستان سعودی را روز مجد و عزت و شرف می‌دانند. همچنین هفته‌ای را به عنوان هفته «محمد بن عبدالوهاب» که بزرگ بنیانگذار تکفیر شیعه و سنی است، برگزار می‌کنند!!

یکی از اساتید دانشگاه الأزهر می‌گوید: هیچ انسانی در کره زمین نمانده است که از گزند تکفیر «محمد بن عبدالوهاب» در امان باشد. این افراد هفته «محمد بن عبدالوهاب» را جشن می‌گیرند و مفصل در این زمینه صحبت می‌کنند.

خیلی جالب است که «بن باز» می‌گوید: بعد از رسول اکرم، اسلام از بین رفته بود. «محمد بن عبدالوهاب» آمد و اسلام را زنده کرد. جا دارد که ما هفته «محمد بن عبدالوهاب» را گرامی بداریم و جشن بگیریم و به سرور و پایکوبی بپردازیم!!!

خیلی عجیب است؛ در روز میلاد نبی گرامی اسلام و بعثت حضرت جشن گرفتن بدعت است، اما در هفته «محمد بن عبدالوهاب» که می‌گویند اسلام را از نو زنده کرد، جشن گرفتن و سرور و اطعام از افضل طاعات است!!!

در اینجا باید گفت: عاقلان دانند! ما قضاوت را به عهده مسلمانان می گذاریم و نیز بر عهده کسانی که پیرو این علقه مضغه‌هایی هستند که شب می‌خوابند و صبح بدون هیچ دلیلی فتوا صادر می‌کنند.

یکی از شرایط افتاء تسلط به قرآن و سنت است. فتوایی که مفتی صادر می‌کند باید یا مستند به «کتاب» یا مستند به «سنت» یا مستند به «قیاس» و «استحسان» باشد، اما فتاوایی که «ابن تیمیه» و «محمد بن عبدالوهاب» صادر می کنند چنین نیست.

اگر کتاب 28 جلدی «مجموع الفتاوی» اثر «ابن تیمیه» و کتاب هفت جلدی «مؤلفات محمد بن عبدالوهاب» را ملاحظه کنید، می‌بینید یک مورد یا یک فتوا که پشتوانه آن آیه قرآن باشد یافت نمی‌شود.

شما در این کتب روایاتی نمی‌بینید که بگویند پشتوانه آن فتوا فلان روایت پیغمبر اکرم یا سنت صحابه است. آن‌ها هم سنت صحابه را سنت نبی مکرم اسلام می‌دانند. بنده خواستم این قضیه را به عنوان مقدمه خدمت عزیزان عرض کرده باشم.

«احمد بصری» مدعی امامت سیزدهم شیعه!!

نکته دوم این است که در جلسه‌ای که قبل از ایام اربعین خدمت عزیزان داشتیم، عرض کردیم یکی از عواملی که باعث می‌شود افراد منحرف در جامعه وجود پیدا کنند و پیرو پیدا کنند و اتباع بیابند، جهل و عدم آگاهی مردم به مبانی صحیح اسلام و اعتقاد درست اهلبیت است.

مخصوصاً در حوزه مهدویت اگر ما روایاتی را که از ائمه اطهار (علیهم السلام) و نبی مکرم اسلام در رابطه با مهدویت صادر شده است را جمع آوری کنیم، روایات زیادی خواهد شد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در کتاب «منتخب الأثر» نزدیک به چهار هزار روایت از منابع و مصادر شیعه و اهل سنت نقل کرده است. این روایات و احادیث در دو محور کار شده است؛

محور اول محور اثباتی است. موضوع بشارت و آمدن حضرت ولی عصر، میلاد حضرت ولی عصر، ایام غیبت حضرت ولی عصر، مقدمات ظهور حضرت ولی عصر، کیفیت ظهور حضرت ولی عصر و ویژگی‌های حکومت آن بزرگوار است.

محور دوم ناظر به یک سری مسائل سلبی است که افرادی خواهند آمد و ادعای مهدویت، ادعای بابیت یا ادعاهای باطل می‌کنند. در این زمینه هم ائمه اطهار (علیهم السلام) حجت را بر همگان تمام کردند. اگر ما این روایات را مورد بحث قرار دهیم، کاملاً واضح و روشن است.

در رابطه با قضیه «احمد بصری» که ابتدا معتقد بود من فرزند حضرت مهدی هستم، سپس گفت من حجت و ولی خدا هستم، بعد از آن اظهار کرد من امام هستم و در نهایت ادعا کرد که من امام سیزدهم هستم!!

در این رابطه با ما عرض کردیم طبق روایاتی که شیعه و سنی آورده است، عدد ائمه را دوازده نفر نه کمتر و نه بیشتر آورده‌اند.

چه اهل سنت و چه شیعه روی اینکه خلفای پیغمبر اکرم و ائمه اطهار و اوصیاء نبی مکرم اسلام و جانشینان حضرت دوازده نفر هستند، احدی در این زمینه شک و شبهه‌ای ندارد. غیر از این دوازده نفر هرکسی بیاید ادعای امامت کند یا دنباله‌روی امام سیزدهم برود، با صراحت هم کفر آن در روایات اثبات شده است، هم شرک آن اثبات شده است و هم دوزخی بودن آن به صراحت در منابع اسلامی ما اشاره شده است.

بنده در اینجا به چند روایت از کتاب «کافی شریف» اشاره می‌کنم. در کتاب «کافی» جلد اول صفحه 372 وارد شده است:

«مَنِ ادَّعَی الْإِمَامَةَ وَ لَیسَ مِنْ أَهْلِهَا فَهُوَ کافِر»

هرکسی ادعای امامت کند و اهلیت برای امامت نداشته باشد، کافر است.

الکافی، نویسنده: کلینی، محمد بن یعقوب، محقق / مصحح: غفاری علی اکبر و آخوندی، محمد، ج 1، ص 372، ح 2

حال من کتاب‌های «احمد بصری» را می‌آورم که ایشان به صراحت می‌گوید: من امام هستم، من امام سیزدهم هستم! در روایت دیگر در کتاب «کافی شریف» جلد اول صفحه 373 وارد شده است:

«مَنْ أَشْرَک مَعَ إِمَامٍ إِمَامَتُهُ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ مَنْ لَیسَتْ إِمَامَتُهُ مِنَ اللَّهِ کانَ مُشْرِکاً بِاللَّهِ»

الکافی، نویسنده: کلینی، محمد بن یعقوب، محقق / مصحح: غفاری علی اکبر و آخوندی، محمد، ج 1، ص 373، ح 6

امام صادق (علیه السلام) هزار و چهارصد سال قبل تمام راه‌های جلوگیری از انحرافات در جامعه شیعی را بسته و مسدود فرمودند. مرحوم شیخ صدوق (رضوان الله تعالی علیه) در کتاب «الإعتقادات» صفحه 103 می‌گوید:

«فمن ادّعی الإمامة و لیس بإمام فهو ظالم ملعون و من وضع الإمامة فی غیر أهلها فهو ظالم ملعون»

هرکسی ادعای امامت بی‌خود کند ظالم و ملعون است و هرکسی از کسی که ادعای امامت می‌کند پیروی کند هم ملعون است.

إعتقادات الإمامیة، نویسنده: ابن بابویه، محمد بن علی، ص 103، باب [38] باب الاعتقاد فی الظالمین

تکلیف امامان دروغین و اتباع امامان دروغین در روایات ما کاملاً روشن است. بازهم در روایت دیگر از امام صادق (علیه السلام) ذیل آیه شریفه:

(وَ یوْمَ الْقِیامَةِ تَرَی الَّذِینَ کذَبُوا عَلَی اللَّهِ وُجُوهُهُمْ مُسْوَدَّةٌ أَ لَیسَ فِی جَهَنَّمَ مَثْوی لِلْمُتَکبِّرِین)

و روز قیامت کسانی را که بر خدا دروغ بستند می‌بینی که صورت‌هایشان سیاه است، آیا در جهنم جایگاهی برای متکبران نیست؟

سوره زمر (39): آیه 60

حضرت فرمود:

«مَنْ قَالَ إِنِّی إِمَامٌ وَ لَیسَ بِإِمَام»

کسی که بدون آنکه امام باشد، ادعای امامت کند.

جالب این است که راوی می‌گوید:

«قَالَ قُلْتُ وَ إِنْ کانَ عَلَوِیاً»

عرض کردم: ولو اینکه از اولاد علی باشد؟

«قَالَ وَ إِنْ کانَ عَلَوِیاً»

حضرت فرمود: ولو اینکه از اولاد علی باشد.

«قُلْتُ وَ إِنْ کانَ مِنْ وُلْدِ عَلِی ابْنِ أَبِی طَالِبٍ ع»

عرض کردم: اگرچه فرزند علی بن أبی طالب هم باشد؟

«قَالَ وَ إِنْ کان»

حضرت فرمود: حتی اگر فرزند بلافصل علی بن أبی طالب باشد.

الکافی، نویسنده: کلینی، محمد بن یعقوب، محقق / مصحح: غفاری علی اکبر و آخوندی، محمد، ج 1، ص 372، ح 1

بازهم در روایت بعد وارد شده است:

«قَال کلُّ مَنْ زَعَمَ أَنَّهُ إِمَامٌ وَ لَیسَ بِإِمَامٍ»

فرمود: درباره کسی است که خود را امام داند و امام نباشد

راوی می‌گوید:

«قُلْتُ وَ إِنْ کانَ فَاطِمِیاً عَلَوِیاً»

عرض کردم: اگر مدعی امامت از فرزندان حضرت زهرا و حضرت امیرالمؤمنین باشد، بازهم این تکلیف را دارد؟

«قَالَ وَ إِنْ کانَ فَاطِمِیاً عَلَوِیا»

حضرت فرمود: اگرچه فرزندان حضرت زهرا و حضرت امیرالمؤمنین باشد.

الکافی، نویسنده: کلینی، محمد بن یعقوب، محقق / مصحح: غفاری علی اکبر و آخوندی، محمد، ج 1، ص 372، ح 3

این روایات چیست؟ ائمه اطهار (علیهم السلام) هزار و چهارصد سال قبل این مسائل را مطرح کردند، به جهت اینکه راه برای مدعیان دروغین بسته شود و یک سری افراد ناآگاهی که به دنبال این افراد می‌افتند روشن شوند.

در روایت دیگر از امام صادق (علیه السلام) وارد شده است:

«ثَلَاثَةٌ لا يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ- يَوْمَ الْقِيامَةِ وَ لا يُزَكِّيهِمْ وَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ »

سه نفر هستند که در روز قیامت خدا با آن‌ها با رأفت سخن نگوید و پاکشان نکند و عذابی دردناک دارند:

« مَنِ ادَّعَى إِمَامَةً مِنَ اللَّهِ لَيْسَتْ لَهُ وَ مَنْ جَحَدَ إِمَاماً مِنَ اللَّهِ وَ مَنْ زَعَمَ أَنَّ لَهُمَا فِي الْإِسْلَامِ نَصِيبا»

کسی که ادعاء امامت از طرف خدا کند و حق نداشته باشد. و کسی که امام از طرف خدا را انکار کند.

آن دسته از عزیزان ما که به دنبال دکان بازارهایی امثال « علی محمد باب» و «حسین علی بهاء» و بعد از او «احمد بصری» و دیگران رفته‌اند. در حال حاضر حدود بیست و پنج نفر در عراق دکان باز کرده‌اند و ادعای مهدویت می‌کنند.

«وَ مَنْ زَعَمَ أَنَّ لَهُمَا فِی الْإِسْلَامِ نَصِیبا»

کسی که معتقد باشد که این دو از اسلام بهره‌ای دارند.

الکافی، نویسنده: کلینی، محمد بن یعقوب، محقق / مصحح: غفاری علی اکبر و آخوندی، محمد، ج 1، ص 373، ح 4

حضرت فرمود کسی که دنبال این افراد برود که مدعی امامت هستند و دنبال کسانی بروند که منکر امامت ائمه اطهار هستند، فردای قیامت عذابی دردناک خواهند داشت. این مطالب کاملاً واضح و روشن است. از این مطالب روشن‌تر و واضح‌تر می‌خواهیم؟!

در این زمینه بازهم در روایت دیگر از امام صادق (علیه السلام) وارد شده است که حضرت می‌فرماید:

«وَ قَائِلٍ یقُولُ إِنَّه یتَعَدَّی إِلَی ثَلَاثَةَ عَشَرَ وَ صَاعِداً»

در زمان غیبت عده‌ای مدعی هستند که امامان ما سیزده نفر یا بیشتر هستند.

آقایان می‌گویند: بعد از حضرت مهدی دوازده امام خواهد آمد که اولین آن «احمد بصری» است.

«وَ قَائِلٍ یعْصِی اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ بِقَوْلِهِ إِنَّ رُوحَ الْقَائِمِ ینْطِقُ فِی هَیکلِ غَیرِه»

کمال الدین و تمام النعمة، نویسنده: ابن بابویه، محمد بن علی، محقق / مصحح: غفاری، علی اکبر، ج 2، ص 355، ح 51

حضرت به صراحت می‌فرمایند: این افراد، افرادی هستند که ما حکم به کفرشان می‌کنیم. کاملاً روشن و واضح است که افرادی که امروز مدعی امامت هستند و ادعا می‌کنند ما امام سیزدهم هستیم مصداق بارز فرمایشات ائمه اطهار (علیهم السلام) هستند.

عزیزان دقت کنند در این کتاب «وصیت مقدس» که عنوان شده اثر «سید احمد الحسن» و چاپ «انتشارات انصار امام مهدی»؛ وارد شده است: "او امامی از آل محمد و دوازدهمین فرزند رسول خدا و علی است."

آیا از این واضح‌تر و روشن‌تر بیان کند؟! در ادامه می‌نویسد: "«احمد» خلیفه الهی است؛ «الذی هو خلیفة الله». «احمد» امام سیزدهم است. «أدّ المهدی الأول من الائمة فی کلامه» و او از مهدیین و ائمه اطهار به شمار می‌رود."

شما این دو دسته روایات ائمه اطهار و ادعای باطل این‌ها را کنار هم بگذارید. آیا یک عاقل و کسی که یک جو اطلاعات مذهبی داشته باشد، فریب این افراد را می‌خورد؟

بنده بارها عرض کردم انسان وقتی با یک وهابی حرف می‌زند، از میان ده حرف او هشت حرف بی‌ربط است ولی دو حرف می زند که انسان باید خود را به زحمت بیندازد تا جواب تهیه کند؛ ولی اتباع این افراد حتی یک جو حرف مستدل و مستند ندارند.

دیشب یکی از مسئولین بزرگوار به منزل ما تشریف آورده بود و می‌گفت: ما یکی از اتباع «احمد الحسن» را محاکمه می‌کردیم و آقای «منتظری» دادستان کل کشور هم آنجا نشسته بودند. ما هرچه به این آقا نصیحت کردیم، دیدیم حرفی داخل گوشش نمی‌رود.

او برگشت گفت: "آقای «منتظری» قلب خود را صاف کن. امشب «احمد الحسن» به خواب تو می‌آید و تو را هدایت می‌کند."

این آقایی که نه منطق دارد، نه دلیل دارد، نه روایت متوجه می‌شود، می‌گوید: دل خود را پاک کن! انسان به یاد فحشاهای زمان شاه می‌افتد که می‌گفتند: دل خود را پاک کن، هر گناهی کنی اشکالی ندارد و مسئله‌ای نیست!!

اگر قرار باشد با دل پاک شدن همه چیز حل شود، این همه انبیاء برای چه آمدند؟ این همه کتب آسمانی برای چیست؟ این مطالب کاملاً واضح و روشن است.

«احمد الحسن» یا دجال بصره!

جالب اینجاست که ائمه اطهار (علیهم السلام) در این زمینه فرمایشاتی دارند. در کتاب «التشریف بالمنن» اثر سید بن طاووس (رضوان الله تعالی علیه) در مناهی امیرالمؤمنین می‌نویسد:

«و یخرج دجّال من دجلة البصرة، و لیس منّی، و هو مقدّمة الدجّالین کلّهم»

دجالی از بصره خروج می‌کند که از من نیست و او مقدمه همه دجال‌هاست.

التشریف بالمنن فی التعریف بالفتن، نویسنده: ابن طاووس، علی بن موسی، محقق / مصحح: مؤسسة صاحب الأمر؛ اصفهان: گلبهار، ص 249، ح 362

ائمه اطهار چطور بگویند که ما بفهمیم؟ چطور توضیح بدهند که ما روشن شویم؟ بازهم در کتاب «غیبت نعمانی» وارد شده است:

«لَا یقُومُ الْقَائِمُ حَتَّی یقُومَ اثْنَا عَشَرَ رَجُلًا کلُّهُ یجْمِعُ عَلَی قَوْلِ أَنَّهُمْ قَدْ رَأَوْهُ فَیکذِّبُهُم»

قبل از حضرت مهدی دوازده نفر می‌آیند که ادعا می‌کنند ما حضرت مهدی را دیدیم در حالی که همگی دروغ می‌گویند.

الغیبة للنعمانی، نویسنده: ابن أبی زینب، محمد بن ابراهیم، محقق / مصحح: غفاری، علی اکبر، ص 277، ح 58

دلیل «احمد بصری» این است که ادعا می‌کند من چند بار حضرت مهدی را دیدم. ایشان به من فرمود که شما فرزند من هستید. همچنین ایشان فرمود که پدرت به قربانت برود! ما باید به او بگوییم: با این حرفت دهانت بشکند!! زمانی که حضرت ولی عصر می‌آید تمامی این مدعیان را تکذیب می‌کند.

جالب اینجاست که وقتی چند روز پیش روایات را بررسی می‌کردم، به روایت جالبی برخورد کردم. عزیزان دقت کنند در کتاب «شرح الأخبار» اثر «قاضی نعمان مغربی» متوفای 363 هجری معاصر «شیخ صدوق» متوفای 381 هجری روایتی وارد شده است.

عرض کردیم که این «احمد بصری» می‌گوید: من از بصره هستم و از یاران و فرزندان حضرت مهدی هستم. امام صادق می‌فرماید:

«و ما من بلدة إلا و معه منهم طائفة»

هیچ قبیله‌ای نیست جز اینکه حضرت مهدی از آن قبیله یارانی دارد.

حضرت از اهل مدینه، مکه، کوفه، قم، طالقان و دیگر بلاد یارانی دارد. بعد می فرماید:

«إلا أهل البصرة فانه لا یخرج معه منهم إنسان»

اما مردم بصره به یاران حضرت مهدی نمی‌پیوندند، زیرا یک نفر از مردم بصره همراه حضرت مهدی نیست.

شرح الأخبار فی فضائل الأئمة الأطهار علیهم السلام، نویسنده: ابن حیون، نعمان بن محمد مغربی، محقق / مصحح: حسینی جلالی، محمد حسین، ج 3، ص 366، ح 1238

دوستان عزیز! آیا امام بهتر از این بیان کنند؟ سروران عزیز، بزرگواران و کسانی که فریب این دجالین را می‌خورید! والله ما دلمان برای شما می‌سوزد. والله ما نمی‌خواهیم شما به آتش جهنم گرفتار شوید. ائمه اطهار (علیهم السلام) از این روشن‌تر بیان کنند؟

بنده عرض کردم یکی از علل رشد این دجالین و منحرفین، عدم آگاهی جامعه ما به معارف اهلبیت است. «مرحوم علامه مجلسی» در کتاب «بحارالانوار» جلد 52 صفحه 307 می‌گوید:

«وَ فِی خَبَرٍ آخَرَ مَا مِنْ بَلْدَةٍ إِلَّا یخْرُجُ مَعَهُ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ إِلَّا أَهْلَ الْبَصْرَةِ»

در خبر دیگری وارد شده است که در هر شهری از شهرهای کشور اسلامی امام زمان یارانی دارد، مگر اهل بصره.

«فَإِنَّهُ لَا یخْرُجُ مَعَهُ مِنْهَا أَحَد»

زیرا یک نفر از مردم بصره همراه حضرت ولی عصر نیست.

بحار الأنوار، نویسنده: مجلسی، محمد باقر بن محمد تقی، محقق / مصحح: جمعی از محققان، ج 52، ص 307، ح 81

ما می‌گوییم: شما که مدعی «یمانی» هستید، بهتر است بدانید که «یمانی» از یمن خروج می‌کند. این افراد در جواب می‌گویند: یمن در آن زمان شامل عراق هم می‌شد!!

به صراحت وارد شده است که «سید یمانی» از کشور یمن و شهر صنعا ظهور می‌کند؛ ولی آن‌ها می‌گویند که این روایت را کنار بگذارید. در هر صورت این هم روایت دیگری بود که حضرت می‌فرماید: اصلاً یک نفر از مردم بصره با حضرت ولی عصر نیست.

این هم بخشی از مباحث است. بخش دیگر مباحث من، بخشی است که بنده دوست دارم مقداری روی آن مانور داده شود و بنده چند شب پیش هم در مسجد خاتم الأنبیاء در این زمینه نکاتی مطرح کردم.

یکی از کارهایی هم که امسال ایام اربعین انجام دادیم، این بود که با توجه به توصیه سرور عزیزمان حضرت آیت الله اعرافی و دیگر دوستان جزوه‌ای با محتوای «پنجاه سؤال کمرشکن از اتباع دجال بصره» بود. ما تحدی کردیم که اگر راست می گویید به این سؤالات پاسخ بدهید.

بنده از دوستان تقاضا دارم این پنجاه سؤال را خوب ملاحظه کنند. من اتباع «احمد بصری» را به جان همان کس که او را قبول دارند سوگند می دهم که این سؤالات را مطالعه کنند و واقعاً جواب درستی برای ما بیاورند تا دست آن‌ها را ببوسیم.

ما در قسمت‌های مختلف مثلاً در نَسَب، در اهانت به انبیاء، در اهانت به ائمه اطهار (علیهم السلام) و نیز بحث وصیت مطالب مهمی را مطرح کردیم. و به زبان ساده هم نوشتیم. این جزوه ما همانند کاری است که ما سابقاً چهل سؤال از اهل سنت داشتیم و از میان حدود هشتاد کتابی که بنده دارم، آن کتاب بیشتر مورد استقبال قرار گرفت.

«مرحوم فاکر» که خداوند ایشان را بیامرزد علی رغم اینکه در زمان اصلاحات وزارت ارشاد اجازه نداد این جزوه چاپ شود، اما ایشان گفتند که من چهارده هزار جلد از این جزوه را چاپ کردم و با هزینه خودم به افغانستان فرستادم.

ما تلاش کردیم این پنجاه سؤال را به زبان ساده بنویسیم تا هم افرادی با سواد پایین بتوانند این مطالب را درک کنند و هم یک بزرگوار روحانی یا استاد دانشگاه یا آیت الله هم توجه داشته باشند که ما چه می‌گوییم.

دوستان عزیز! جالب اینجاست که ما این جزوه را یک هفته قبل به یکی از اتباع «احمد بصری» دادیم و او به تهران نزد یکی از لیدرهای خود برده بود. او هم چندین صفحه جواب نوشت و برای من فرستاد.

بنده نمی‌خواهم چیزی بگویم، بلکه می‌خواهم قضاوت را به خود شما و کسانی که این برنامه را می‌بینند یا بعداً خواهند دید، بسپارم. تصویری که ملاحظه می‌کنید، دستخط اوست که ما آن را اسکن کردیم.

در رابطه با سؤال اول تا سوم که پرسیدیم: او دلیلی در اینکه فرزند حضرت مهدی است ندارد و این ادله، ادله‌ای باطل است.

او در جواب نوشته است: کسانی که برای اثبات ادعای «سید احمد الحسن» از نَسَب ایشان شروع کرده‌اند، چگونه نسب آقا امام زمان را احراز خواهند کرد؟!!

من اگر به این افراد احمق بگویم، به احمق‌ها توهین کرده‌ام. اگر به این افراد «کمثل الحمار» بگویم، می‌ترسم که فردای قیامت الاغ‌ها از ما شکایت کنند. ما تنها می‌توانیم در حق این افراد بگوییم:

(أُولئِک کالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَل)

آن‌ها همچون چهار پایان‌اند، بلکه گمراه‌تر.

سوره اعراف (7): آیه 179

مشاهده کنید این افراد کجا را به کجا مرتبط می‌کنند. این جواب آقایان است. بنده از ایشان سؤال کردم شما که می‌گویید فرزند حضرت مهدی هستید، معجزه و دلیلتان چیست؟ او در جواب می‌گوید: معجزه من این است که می‌دانم قبر حضرت فاطمه زهرا کجاست. آیا این هم معجزه و دلیل است!؟

ما در رابطه با حضرت مهدی نزدیک به چهار هزار روایت داریم. در این روایات وارد شده است که ائمه اطهار نامشان را آوردند؛ اولینشان علی بن أبی طالب است و آخرشان مهدی است. آن بزرگواران دوازده نفر هستند و هرکسی بیش از دوازده نفر بشمارد، کافر است. شما کجا را به کجا چسبانده‌اید؟!

جالب این است که در صفحه بعد نسبت به سؤال دوم بنده جواب می‌دهد: نویسنده چگونه می‌تواند نسب حضرت محمد مصطفی و رسیدن آن به حضرت اسماعیل را اثبات کند؟!

اگر بنده هشت صفحه جوابی که او نوشته و برای من فرستاده است را بخوانم، می‌بینید که تا چه حد نادان هستند. ما نمی‌دانیم بر عقل این افراد بخندیم یا به بیچارگی و بدبختی این افراد گریه کنیم.

والله ما دلمان می‌سوزد. ما نمی‌خواهیم شما گرفتار آتش جهنم شوید. ما دوست نداریم شما از جامعه اسلامی و جامعه شیعی جدا بشوید. والله العلی الأعلی این شخص دروغ می‌گوید. او چطور فرزند امام زمان است و از طرف حضرت مهدی آمده است که زمینه ظهور را فراهم کند، اما به انبیاء الهی اهانت می‌کند؟! او به حضرت ابراهیم نسبت بت پرستی می‌دهد، حضرت یونس را جهنمی می‌داند، امیرالمؤمنین را ظالم می‌داند، امام حسین را مشرک می‌داند، مراجع عظام تقلید را شیطان معرفی می‌کند، مسلمانان را اعم از شیعه و سنی و کسانی که به او ایمان نیاورند را کافر می‌داند!!

او چیزی جا گذاشته است که بماند؟ با این وضع شما به دنبال چه هستید؟ دوستان عزیز! تعبیری که این شخص دارد چنین است: "حکم به رأی سیستانی، حکم شیطان است."

این که دیگر متن زیارت جامعه کبیره است که در جایگاه امامت فرمود:

«وَ مَنْ رَدَّ عَلَیکمْ فِی أَسْفَلِ دَرْک مِنَ الْجَحِیم»

من لا یحضره الفقیه، نویسنده: ابن بابویه، محمد بن علی، محقق / مصحح: غفاری، علی اکبر، ج 2، ص 613، ح 3213

و:

« وَ مَنْ جَحَدَكُمْ كَافِر»

من لا یحضره الفقیه، نویسنده: ابن بابویه، محمد بن علی، محقق / مصحح: غفاری، علی اکبر، ج 2، ص 613، ح 3213

و در تمجید از علما و جایگاه رفیع ایشان فرمود:

« مَنْ كَانَ مِنْكُمْ مِمَّنْ قَدْ رَوَى حَدِيثَنَا وَ نَظَرَ فِي حَلَالِنَا وَ حَرَامِنَا وَ عَرَفَ أَحْكَامَنَا فَلْيَرْضَوْا بِهِ حَكَماً فَإِنِّي قَدْ جَعَلْتُهُ عَلَيْكُمْ حَاكِماً فَإِذَا حَكَمَ بِحُكْمِنَا فَلَمْ يَقْبَلْهُ مِنْهُ فَإِنَّمَا اسْتَخَفَّ بِحُكْمِ اللَّهِ وَ عَلَيْنَا رَدَّ وَ الرَّادُّ عَلَيْنَا الرَّادُّ عَلَى اللَّهِ وَ هُوَ عَلَى حَدِّ الشِّرْكِ بِاللَّه‏»

الکافی، نویسنده: کلینی، محمد بن یعقوب، محقق / مصحح: غفاری علی اکبر و آخوندی، محمد، ج 1، ص 67، ح 10

او در ادامه توهینات خود می‌گوید: "علمای بی‌عملی هستند که در انتظار حضرت مهدی شکست خورده‌اند. آن‌ها به اینکه امام مهدی و وصی و فرستاده‌اش را تکذیب کرده‌اند. فقهای شیعه همگی منحرف و آمریکایی هستند. فقهای شیعه نیز بر طریق اهلبیت پایبندی ندارند. هرکسی که به انتخاب مردم معتقد باشد، در رکاب آمریکا هستند و ما از آن‌ها بیزاری می‌جوییم. چنین کسانی دشمن آل محمد هستند." از این واضحتر توهین کند!؟

تعبیر دیگری که دارد این است:

«و مع الأسف کثیرٌ من الجهلة الحمقاء یطبلون و یضمرون لها اولاء العلماء غیر العاملین النصاری بل ان الحق عن یسمیهم الناس العلماء الآمریکاء».

این هم ترجمه خودشان است: "متأسفانه بسیاری از نادانان و جاهلان برای این علمای بی‌عمل یا بهتر بگوییم نصاری (مراد مرجعیت است) دبدبه و کبکبه راه انداختند. حقیقت این است که مردم باید آنان را علمای آمریکایی خطاب کنند."

او در جای دیگر می‌نویسد: "ما نوشته‌های علمای شیعه را خواندیم. این‌ها درواقع گفته‌های بی‌مایه است و تنها به درد بازارگرمی خودشان می‌خورد و تنها به کار فریفتن بعضی از پیروان خرفت و تخدیر شده آنان که به جهل راضی هستند، می‌آید؛ نه بیشتر."

آن‌ها همچنین در مورد مراجع عظام تقلید می‌نویسد: "کسانی که وجوب تقلید را بر شما فرض گرفته‌اند، سوداگران مرغ مستقلات و پیرو شهوات هستند. مراجع و علمای شیعه دزد و خائن و چاپلوس هستند. رهبر ایران طاغوت زمان است."

آیا کسی هم باقی ماند که او توهین نکرده باشد؟ حضرت یونس که در جهنم است، حضرت ابراهیم بت پرست است، امیرالمؤمنین ظالم است، امام حسین مشرک است، مراجع عظام تقلید هم چنین هستند!!

تنها مانده است که «احمد الحسن» چندین فتوا اضافه کند. یکی اینکه بگوید اصلاً نماز واجب نیست و به جای آنکه نماز بخوانید، قرص بخورید. کپسول روزه هم بگیرید!! همچنین مانده است یک متمم دیگر هم بزند مبنی بر اینکه ازدواج با مادر و خواهر و دختر هم جایز است!! دیگر این پروژه تکمیلِ تکمیل خواهد شد و تنها این چند مورد را کم دارد.

ما اخیراً شنیدیم که ایشان از امارات فرار کرده و به استرالیا گریخته است. البته اگر راست باشد، این قضیه واقعیت داشته باشد و او کشته نشده باشد. ما احتمال نود و پنج درصد می‌دهیم که او در ماجرای درگیری سال 2008 که برای کشتن آیت الله العظمی سیستانی و مراجع عظام تقلید به نجف حمله کردند، پلیس امنیت نجف او را کشته است و معاون او هم به قتل رسیده است.

تا به حال طرفداران او نه عکسی از او منتشر کردند و نه یک برنامه زنده یک دقیقه‌ای از او منتشر کردند. با اینکه طرفداران او دو شبکه ماهواره‌ای دارند، سایت دارند، کانال دارند، گروه دارند.

با این حال گاهی اوقات تنها صوتی از او پخش می‌شود و آیاتی از قرآن کریم از او منتشر می‌شود که در یک سوره ده مورد غلط دارد. زمانی که از طرفداران او می‌پرسند که چرا امام شما قرآن را غلط خوانده است، می‌گویند: این هم یک نوعی قرائت است و شما خبر ندارید!!

وقتی از طرفداران او سؤال می‌شود که چرا حضرت یونس را جهنمی می‌دانید، در جواب می‌گویند: این از مشابهات قرآن کریم است و شما خبر ندارید!!

اتفاقاً در نامه‌ای که یکی از لیدرهای آن‌ها برای من نوشته است، در رابطه با حضرت یونس می‌نویسد: شما خبر ندارید، زیرا انسان جاهلی هستید. «احمد الحسن» متشابهات قرآن کریم را در رابطه با حضرت یونس شرح کرده است!!

ما نمی‌دانیم این چه متشابهاتی است که روح حضرت یونس باید تا قیامِ قیامت در درون جهنم حبس شود و بماند. بابد به این افراد بگوییم: «تبّاً لکم و لتفسیرکم و لتأویلکم»!!

نمی‌دانیم این افراد امروز با این وضعشان کار را به کجا می‌برند. مشاهده کنید که آن‌ها می‌گویند: "هرکسی از سیزدهم رجب سال 1425 به من ایمان نیاورد، (گفتنی است او در سال 1999 ظهور کرده است و در سال 1425 بیانیه صادر کرده است!!) از ولایت علی بن أبی طالب خارج و به این سبب به جهنم وارد خواهد شد." با این حساب همه شما و دیگر مسلمانان اعم از شیعه و سنی قرار است کنار حضرت یونس در جهنم بروید و استراحت کنید.

این چه منطقی است؟ برادر عزیز روحانی من! چرا بی‌سوادی تو باعث شده است که جذب یک سری خرافات شوی؟

او می‌گوید: "کسانی که ولایت الهی «سید یمانی» را قبول نکنند، اهل آتش جهنم هستند؛ اگرچه نماز بخوانند و روزه بگیرند"، "شیعیان یهود امت هستند، همانند اهل سنت"، "ساکنین نجف همه کافر هستند"، "شما می‌توانید مال دیگران را بخورید و اشکالی هم ندارد."

همانطور که وهابیت همین فتوا را دادند. بنده در جایی گفتم: گمان می‌کنم بعضی افراد که به دنبال «احمد الحسن» هستند، شاید می‌خواهند مجوز شرعی برای خوردن مال دیگران پیدا کنند!!

این مطالب نمونه‌ای از چرندیاتی است که این افراد بافتند. بنده عرض کردم که دلم به حال این نمی‌سوزد، زیرا «اولین قارورة کسرت فی الإسلام» نیست و آخرین آن هم نخواهد بود. در طول تاریخ بیش از صد نفر مدعی مهدویت بودند و این هم یکی از آنان است. ولی اینکه یک دسته از مذهبیان و شیعیان و حتی طلاب حوزوی ما جذب این افراد می‌شوند، واقعاً مایه تأسف است.

امیدواریم ان شاءالله خداوند عالم همه ما را به راه راست هدایت کند و به ما بصیرت و بینش دینی عطا کند و ما را از هرگونه ضلالت و گمراهی مصون بدارد.

خدایا به آبروی رسول گرامی اسلام و فرزند بزرگوارش امام صادق تو را سوگند می‌دهیم هرچه سریع‌تر فرج مولایمان حضرت ولی عصر را برسان. خدایا مقدمات ظهورش را به حق مادرش حضرت فاطمه زهرا فراهم بگردان. خدایا قلب نازنینش را با ظهورش مسرور بگردان.

خدایا ما را از اولیاء خاص و سربازان فداکار و شهدای رکابش قرار بده. خدایا انقلاب ما را به انقلاب جهانی‌اش متصل بفرما. خدایا خدمتگزاران به اسلام و قرآن و اهلبیت بالأخص مقام معظم رهبری موفق و مؤید بدار.

خدایا به آبروی رسول اکرم رفع گرفتاری از همه گرفتاران بنما. خدایا به حق رسول گرامی اسلام حوائج همگان و حوائج جمع ما را برآورده بگردان. خدایا دعاهای ما را به اجابت برسان.

هدیه به ارواح پاک انبیاء، اولیاء، شهدا، صدیقین، صالحین بالأخص امام راحل صلواتی ختم بفرمایید.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته




مطالب مرتبط:
پاسخ به شبهه عدم ولادت حضرت مهدی ارواحنا فداهپاسخهای مضحک طرفداران احمد الحسن به سؤالات آیت الله حسینی قزوینی!چند سؤال ساده از طرفداران «احمد الحسن»!فرقه «احمد الحسن»، فرقه ای خطرناک تر از داعش!


Share
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها
صفحه اصلی | تماس با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | فروشگاه | طرح پرسش | گنجینه ولایت | نسخه موبایل | آثار و تألیفات | العربیة | اردو | English