نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
شفا گرفتن عالم اهل سنت با تربت امام حسین (علیه السلام)
کد مطلب: 10206 تاریخ انتشار: 08 مرداد 1401 - 09:50 تعداد بازدید: 7234
مستندات تصویری » اسناد تصویری
شفا گرفتن عالم اهل سنت با تربت امام حسین (علیه السلام)

سمعت أحمد یقول: سمعت أبا بکر یقول: سمعت الخلدی یقول:کَانَ فِیَّ جَرَبٌ عَظِیمٌ کَثِیرٌ، قَالَ: فَمَسَحْتُ بِتُرَابِ قَبْرِ الْحُسَیْنِ، قَالَ: فَغَفَوْتُ فَانْتَبَهْتُ، وَلَیْسَ عَلَیَّ مِنْهُ شَیْءٌ.

ابو محمد خلدی ( از شیوخ و ائمه ی اهل سنت ) می گوید که بیماری پوستی شدیدی داشتم پس تربت قبر حسین را به پوستم کشیدم و بعد از آن خوابیدم.وقتی بیدار شدم اثری از بیماری نیافتم.

الطیوریات،ج3،ص912،ح847 ط اضواء السلف



Share
1 | حق علی | | 11:51 - 22 آبان 1395 |
0
 
 
0
پاسخ نظر
سلام علیکم
ممنونم از جواب دادن به سوالات ولی جواب دوتا از سوالات را نگرفتم
اولا منظور از منکرات خلدی که در پاورقی امده است چیست؟ ایا این باعث تضعیف این داستان نیست؟
ثانیا خطیب بغدادی گفته ان عجائب بغداد:نکت المرتعش اشارات الشبلی حکایات الخلدی منظورش از مطلب چیست؟

پاسخ:
با سلام
دوست گرامی
محقق كتاب طيوریات كه افكار ابن تيميه اي دارد سعی دارد این قضیه را که خلدی انجام داده است،کار زشت و قبیحی جلوه بدهد در حقیقت او می خواهد بگوید خلدی که به سراغ خاک قبر امام حسین (علیه السلام) رفت و خود را به خاک ایشان متبرک کرد، کار زشتی انجام داده است لذا در ادامه هم به نقد این قضیه می پردازد که ابن تیمیه در این خصوص چه چیزی گفته و این اتفاق علمای این بوده که هر کس به زیارت قبر پیامبر (صلی الله علیه و آله) یا قبر هر کس دیگری می رود ، نباید خود را به آن بمالد ، نباید آن را ببوسد..
این مطالب را از ابن تیمیه نقل می کند اما توجه نمی کند که جعفر الخلدی، عالم بزرگ اهل سنت، این کار را انجام داده و شفاء هم گرفته . اگر این کار زشت بود که امام حسین (علیه السلام) شفاء نمی داد و خداوند به وسیله خاک قبر امام حسین (علیه السلام ) او را شفاء نمی داد . حال که خداوند به وسیله خاک قبر امام حسین (علیه السلام) او را شفاء داده ، قطعا کار درستی بوده است
جعفر بن محمد بن نصیر بن القاسم : ابو محمد الخواص المعروف بالخلدی سمع الکثیر ، وحدث کثیرا ، وحج ستین حجه وکان ثقه صدوقا دینا .
جعفر بن محمد بن نصیر بن قاسم ابو محمد الخواص معروف به خالدی ، ایشان زیاد حدیث شنیده و زیاد هم نقل کرده . شصت بار به زیارت خانه خدا رفته و هم انسانی مورد اطمینان ، راستگو و متدین بود.
ابن کثیر ، البدایه و النهایه ، چاپ دار ابن کثیر دمشق و بیروت ، ج ۱۲ ، با تحقیق عبد القادر الارنؤوط و دکتر بشار عواد معروف ، ص ۲۰۳
همین شخص متدین و راستگو ، بیماری خود را با تبرک به خاک امام حسین علیه السلام برطرف کرده و شفاء گرفته ؛ هر چند که وهابی ها از این کار ، ناراحت و عصبانی باشند و آن را از منکرات جعفر الخلدی بدانند
اما در خصوص مطلب بعدی که از خطیب بغدادی نقل کردید« كان أهل بغداد يقولون عجائب بغداد ثلاثة إشارات الشبلي ونكت المرتعش وحكايات جعفر » تاريخ بغداد ج 7 ص 228
باید بگوییم چون این سه نفر یعنی شبلی، مرتعش و خلدی از بزرگانو از مشایخ و زهاد بغداد بودند لذا هر کدام دارای صفات ویژه ای بود مثلا شبلي به جهت اشارات لطيفي كه دارد، در ميان برخی مورد توجه است، از جمله كلمات او آن است كه: الحرّية هي حرّية القلب، لاغير؛ «آزادي فقط آزادي دل است و بس».
مرتعش نیز بخاطر نکته هایش و خلدی نیز بخاطر حکایاتی که دارد لذا مردم می گفتند عجایب بغداد سه‌ تا می باشد: اشارات شبلی، نکته مرتعش و حکایت جعفر خلدی
و این مطالب نیز دلیل بر تضعیف نمی شود
موفق باشید
گروه پاسخ به شبهات
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :