نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2842  »
41
کد مطلب: 6327 - عنوان: حضرت مهدي عج در كتب اهل سنت
نام و نام خانوادگی: حیدر - تاریخ انتشار: ٠٨:٣٥ - ١٤ اسفند ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 74721
سلام علیکم
این پیام شما دوست عزیز با اسمتون همخوانی نداره، اگر واقعا جویای حقیقت هستین باید به این بحث ها پرداخت تا حقیقت مشخص شود.
البته با احترام و مستدل
42
کد مطلب: 5027 - عنوان: آیا بر اساس منابع شیعه و اهل سنت امیرمؤمنان علیه السلام در کعبه به دنیا آمده اند؟ + تصاویر کتاب ها (ویرایش جدید)
نام و نام خانوادگی: سعید - تاریخ انتشار: ١٣:٤١ - ١٣ اسفند ١٣٩٨
سلام استاتید عزیز الحق مطلب جامع و کامل و خالی از اشکالی قرار دادید ان شاء الله در دنیا و آخرت سربلند باشد

43
کد مطلب: 3102 - عنوان: نام صدام در حديث «أبو هريره» آمده است!
نام و نام خانوادگی: زهرا راسخ - تاریخ انتشار: ٢٣:١٢ - ١٢ اسفند ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 7230
با عرض ادب خیلی خوب میشه که بجای یا علی! یا الله گفت چون این خود شرک آوردن به الله است کمی معلوماتتون را در مورد اسباب شرک آوردن به الله بیشتر کنید
پاسخ:
با سلام
چرا یا علی گفتن شرک است؟
معنی شرک چیست که یا علی گفتن در آن معنی قرار می گیرد؟
برای اطلاع بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5210
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

44
کد مطلب: 13217 - عنوان: آیا حدیث غدیر به خاطر ماجرای جیش یمن از سوی پیامبر صلی الله علیه و آله صادر گردید؟
نام و نام خانوادگی: احمد - تاریخ انتشار: ١٥:١٠ - ١١ اسفند ١٣٩٨
سلام علیکم
پیامبرص چند بار علی ع را به یمن فرستاد ؟؟از کتب اهل سنت اگه جواب بدید خیلی خوبه
پاسخ:
با سلام
از بررسی روایات اهل سنت درباره سفر حضرت علی (علیه السلام) به یمن می‌شود استفاده کرد كه حضرت علی (علیه السلام) سه بار به یمن مسافرت نموده است:

الف) جهت تبلیغ اسلام

یکی از مسافرت‌های حضرت علی (علیه السلام) به یمن برمی‌گردد به سال هشتم هجرت كه در این سفر حضرت لشکری را جهت دعوت مردم یمن به اسلام فرماندهی می‌کرد و با بعضی از قبائل وارد جنگ شدند و قبیله هَمدان نیز به اسلام مشرف شدند، در این سفر بود که بریده به فرمان خالد بن ولید به مدینه رفته و از امیرالمومنین علیه السلام در مسجد مدینه، شکایت کرد: «فقدمت المدينة ودخلت المسجد ورسول الله صلي الله عليه وسلم في منزله وناس من أصحابه علي بابه».
المعجم الاوسط؛ ج 6، ص 162


ب) جهت قضاوت

مرتبه دیگر که حضرت علی (علیه السلام) به یمن مسافرت کرد، زماني بود که یمنی‌ها مسلمان شده بودند و نیاز به قاضی داشتند؛ لذا حضرت علی علیه السلام برای انجام قضاوت در میان یمنی‌ها به آنجا تشریف بردند.
مسند احمد؛ ج 1 ص 544

ج) جمع‌آوری زکات

یکی از سفرهای دیگر امیرالمومنین (علیه السلام) به یمن سال دهم هجرت صورت گرفت، در این سفر حضرت علی (علیه السلام) برای جمع‌آوری بیت‌المال و زکات مشرف شدند، این سفر بود که امام علی (علیه السلام) در راه برگشت به مدینه نامه‌اي از پیامبر (صلی الله علیه و آله) دریافت می‌کند، مبنی بر اینکه در حج کنار رسول خدا (صلی الله علیه و آله) حضور داشته باشد و ايشان نیز با گذاشتن یک فرد به عنوان نائب به سرعت خودش را به پیامبر (صلی الله علیه و آله) می‌رساند كه پيامبر نيز دستور می‌دهد که برگردد و با اصحاب خويش به حج مشرف شود؛ لذا وقتی حضرت علی (علیه السلام) به نزد اصحابش مراجعه می‌کند، در می‌یابد که اصحابش يك سري لباس‌هايي كه جزء مال بيت‌المال بوده را پوشيده‌اند و شترهايي را سوار شده‌اند. اميرالمومنين فرمودند: اين اموال بیت‌المال می‌باشد، شما حق استفاده نداريد اين‌ها بايد برگردد و به فرمان پيغمبر اكرم صلي الله عليه و آله تقسيم شود.
پيامبر از قيل و قالي در رابطه با اين قضيه با خبر مي‌شود و می‌فرمايد: «وعلى معذور فيما فعل...؛ علي نسبت به سخت‌گيري‌اي كه بر سپاه روا داشته است، عذرش پذيرفته است».
السیرة النبویة ج 4 ص 206
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

45
کد مطلب: 13217 - عنوان: آیا حدیث غدیر به خاطر ماجرای جیش یمن از سوی پیامبر صلی الله علیه و آله صادر گردید؟
نام و نام خانوادگی: رضا - تاریخ انتشار: ١٥:٠٦ - ١١ اسفند ١٣٩٨
باسلام

ایا انتخاب 12نقیب در پیمان عقبه دوم به انتخاب انصار بود یا به انتصاب رسول خدا ؟؟؟متشکر اگر پاسخ دهید
پاسخ:
با سلام
به نظر می آید که 12 نقیب را خود انصار انتخاب کردند و پیامبر صلی الله علیه و آله هم آن ها را تأیید کرد:
اخرجوا الى منكم اثنى عشر نقيبا، يكونون على قومهم بما فيهم فاخرجوا اثنى عشر نقيبا ... ثم قال للنقباء: أنتم على قومكم بما فيهم كفلاء، ككفالة الحواريين لعيسى بن مريم، و انا كفيل على قومى، قالوا: نعم
طبری، أبو جعفر محمد بن جریر، تاریخ الامم و الملوک(تاریخ طبری)، تحقیق، ابراهیم، محمد أبو الفضل، ج 2، ص 363، بیروت، دار التراث، چاپ دوم، 1387ق.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

46
کد مطلب: 5260 - عنوان: آيا روايت : « لست بمنكر فضل أبي بكر » از قول امام باقر صحت دارد ؟
نام و نام خانوادگی: اسماعیل - تاریخ انتشار: ٠٠:١٩ - ١٠ اسفند ١٣٩٨
دو دانش آموز بنام صفدر و قمبرکه در کلاس ضعیف بودند پیش معلم می روند و تقاضا می کنند کدام یک درس ما بهتر است ?معلم می گوید: صفدر
نتیجه:در سطح پایین بله صفدر از قمبر بهتر است ولی در بین دیگر بچه های کلاس هر دو پایین تر هستند واین دلیل بر برتری صفدر ندارد.

47
کد مطلب: 13217 - عنوان: آیا حدیث غدیر به خاطر ماجرای جیش یمن از سوی پیامبر صلی الله علیه و آله صادر گردید؟
نام و نام خانوادگی: اسماعیل - تاریخ انتشار: ٢٣:٥٥ - ٠٩ اسفند ١٣٩٨
سلام
مسافرت حضرت علی به یمن جلوتر از حدیث غدیر اتفاق افتاده است و ربطی به هم ندارد :در ماجرای یمن چهار نفر از صحابه پيامبر با هم پيمان بستند كه از علي بن ابي طالب پيش پيغمبر بدگویی کنند و باصطلاح حضرت را از چشم پیامبر بیندازند که کار آنها بر عکس شد و خجالت زده بر گشتند و همدیگر را به خاطر این کار زشت سرزنش می کردند که پیامیر فرمود:از جان علي چه مي خواهيد؟او به همه ی شما اولا تر است ولی حادثه ی غدیر :
یک رویداد حساب شده از جانب خداوند بود که باید در آخرین حج پیامبر آن هم زمانی که مسلمانان می خواهند بعد از حج به وطن خود بر گردند و از آن نقطه راهها به هر منطقه ای تقسیم می شود پیامبر به دستور خدا باید برای این امت جانشینی انتخاب کند«ابن حجر عسقلانی» به سند صحیح در «المطالب العالیه» می نویسد(نبی مکرم صلی الله علیه و آله و سلم در محل غدیرخم حاضر شد و دست علی را گرفت، سپس فرمود: آیا شهادت می دهید که پروردگارتان الله است؟ همه گفتند بلی. فرمود: آیا شهادت می دهید که خدا و رسولش بر انفس شما اولی هستند؟ همه گفتند بلی.

پس فرمود: هرکس خدا و رسولش مولای اوست، پس علی نیز مولای اوست)
حاکم نیشابوری به سند صحیح در «المستدرک» می نویسد(«زید بن ارقم» می گوید پس از آنکه با رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم از مکه خارج شدیم، در «غدیر خم» دستور توقف دادند و آن روز به شدت گرم و سوزان بود …

سپس فرمود: ای مردم! چه کسی بر شما اولی است؟ گفتند خدا و رسولش آنگاه فرمود: هر کس من مولای اویم، علی مولای اوست
التنویر شرح الجامع الصغیر ، ج10، ص 386
حدیث من کنت مولاه فعلی مولاه . وقتی ابوبکر و عمر این جمله را شنیدند، بنابر نقل دارقطنی از سعد بن أبی وقاص گفتند: «پسر ابوطالب ! تو از الآن مولای هر مرد و زن مؤمن شدی». و همچنین نقل کرده که به عمر گفته شد: «تو با پسر ابو طالب برخوردی می‌کنی که با دیگر اصحاب نمی‌کنی» گفت: «زیرا او مولای من است
«ابن کثیر» عالم مشهور و مورد اعتماد وهابیت در «البدایه و النهایه» ج۷ ص۶۸۱می‌گویـد: «حدیـث مَن کُنتُ مَولاه… متواتر بوده و یقین دارم که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم این جمله را فرموده است.»
پس مشخص می شود ماجرای یمن باماجرای غدیر هیچ رابطه ای ندارد و کاملا دو موضوع جدا از هم می باشد

48
کد مطلب: 13211 - عنوان: * دوره شبهه شناسی و پاسخ به شبهات با حضور آیت الله حسینی قزوینی در مشهد مقدس برگزار شد
نام و نام خانوادگی: ستار فرحانی - تاریخ انتشار: ٢٠:٢٣ - ٠٧ اسفند ١٣٩٨
با سلام
لطفا برای کسانی که در مناطق دوردست هستند صوت یا فیلم این جلسات را در سایت جهت دانلود قرار دهید. با تشکر
پاسخ:
با سلام
سخنرانی ها و جلسات در این قسمت بارگذاری می شود:
https://www.valiasr-aj.com/persian/archive.php?service_id=1&sec_id=4&cat_id=-1
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

49
کد مطلب: 13217 - عنوان: آیا حدیث غدیر به خاطر ماجرای جیش یمن از سوی پیامبر صلی الله علیه و آله صادر گردید؟
نام و نام خانوادگی: سید مرتضی - تاریخ انتشار: ١٦:١٩ - ٠٦ اسفند ١٣٩٨
اگر اهل تسنن یک جمله بسیار کمتر از این را در مورد ابوبکر داشتند. با آن برای ابوبکر مقام خدایی اثبات می‌کردند اما به امیرالمومنین علیه السلام که می‌رسد سعی بر تشکیک در فضائل و امامت و خلافت ایشان می‌کنند
پاسخ:
با سلام
کاملا چنین است؛ مثال آن یکی جریان نماز ابوبکر است که پیامبر صلی الله علیه و آله وقتی فهمید ابوبکر به جای ایشان به نماز رفته است با آن حال شان که به شدت مریض بودند آمدند و ابوبکر را کنار زدند؛ اما اهل سنت برای این که از این هم فضیلتی برای ابوبکر بتراشند می گویند ابوبکر به پیامبر صلی الله علیه و آله اقتدا کرد و مردم به ابوبکر اقتدا کردند.
مثال دیگر آن جریان غار است که هرچند اسم ابوبکر در این آیه نیامده است؛ اما می گویند که ابوبکر یار غار بود؛ چون خود اهل سنت برای پذیرش ایه ای که در حق امیرالمؤمنین باشد یا امامت ایشان را بیان کرده باشد می گویند چرا اسم حضرت در قرآن نیامده است؛ در حالی که در این آیه غار هم اسم ابوبکر نیامده است.
از طرف دیگر آیه غار عدم ایمان همراه پیامبر صلی الله علیه و آله را ثابت می کند؛ زیرا سکینه فقط بر پیامبر صلی الله علیه و آله نازل شده است و بر ابوبکر نازل نشده است و از آیات دیگر فهمیده می شود که هرگاه مؤمنی در کنار پیامبر صلی الله علیه و آله بوده است سکینه بر او نازل شده است؛ اما در آیه غار سکینه بر ابوبکر نازل نشده است.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

50
کد مطلب: 11806 - عنوان: جسارت وقیحانهٔ «بن‌عثیمین» به حضرت فاطمهٔ زهرا -صلوات الله وسلامه علیها- در موضوع نزاع با ابوبکر
نام و نام خانوادگی: سعید - تاریخ انتشار: ١٥:١٣ - ٠٣ اسفند ١٣٩٨
به نام خدا سلام

تعصب روش عقلاء عالم نیست هرکس که تعصب به خرج دهد قطعا عقل وقلبش کور خواهد شد ودر قیامت هم نابینا محشور



اگر تعصب نباشد باید باور کند که حضرت زهرا(رضی الله عنها) جزء اصحاب کساء و آیه تطهیر است و اصحاب کساء معصوم اند .

ما حق نداریم برای توجیه اصحاب رسول الله صلی الله دختر معصومش را خطا کار بدانیم

اگر آیه تطهیر را قبول نداریم چرا سعی داریم امهات المومنین(رضب الله عنهن) را شریک در این آیه کنیم
51
کد مطلب: 13197 - عنوان: سلام‌های آخر نماز خطاب به چه کسی است؟
نام و نام خانوادگی: مرتضی - تاریخ انتشار: ١٨:٠٥ - ٢٩ بهمن ١٣٩٨
سلام
خیلی برام جالب بود که در نماز ما به حضرت ابا الفضل العباس صلوات الله علیه هم سلام می‌کنیم
52
کد مطلب: 5210 - عنوان: با توجه به اين كه خداوند فرموده " فقط مرا بخوانيد " گفتن «يا رسول الله، ياعلي، يا حسين و...» سبب شرك نمي شود؟
نام و نام خانوادگی: احمد - تاریخ انتشار: ١٠:٤٦ - ٢٩ بهمن ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 67230
احسنت بر این جوابهای منطقی... من نمی دونم چرا وهابیها و ..... به جای اینکه با دلیل حرف بزنند... فقط فحش می دن!!!!
53
کد مطلب: 13191 - عنوان: * پس از رحلت رسول اکرم صلی الله علیه و آله آتشی شعله‌ور شد که هنوز شعله هایش جامعه اسلامی را می‌سوزاند.
نام و نام خانوادگی: اسماعیل - تاریخ انتشار: ٢٠:٣٧ - ٢٧ بهمن ١٣٩٨
سلام ودرود بر آیت الله قزوینی مدافع حق غصب شده ی امیر المومنین و شهیده ی در راه ولایت بی بی فاطمه الزهرا(س) که با علمش و قلمش و صعه ی صدرش جانانه از حریم تشیع دفاع می کند
سلامتی ایشان را از خداوند بزرگ منان خواستارم
54
کد مطلب: 12336 - عنوان: برتری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر عایشه
نام و نام خانوادگی: اسماعیل - تاریخ انتشار: ١٩:٢٧ - ٢٦ بهمن ١٣٩٨
مقام حضرت زهرا چنان مقامی است که در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم:

1-«خَلَقَکمُ اللَّهُ أَنْوَاراً فَجَعَلَکمْ بِعَرْشِهِ مُحْدِقِینَ»
2«عجز الناس عن معرفة فاطمة»!
3-امام حسن عسکری می‌فرماید:«نحن حجّة اللّه علی الخلق، و فاطمة حجّة علینا»
4-پیامبر فرمود:«فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی فَمَنْ أَغْضَبَهَا أَغْضَبَنِی»
در پایان می گویم مقام حضرت کجا و مقام عایشه و دیگران کجا--فاصله ازآسمان است تا زمین از بحر است تا نهر از روشنایی است تا تاریکی
55
کد مطلب: 4983 - عنوان: آيا امام عسكري (ع) بدون فرزند از دنيا رفته است؟
نام و نام خانوادگی: اسماعیل - تاریخ انتشار: ١٩:٠١ - ٢٦ بهمن ١٣٩٨
سلام اثبات فرزند برای امام حسن عسکری(ع) 1-در صحيح مسلم جلد 6،در حديث 4603نقل شده است كه پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله) فرموده اند: «جانشينان من 12 نفر هستند»
2-در كتاب كافي، جلد 1، صفحه 331 قضيه ولادت امام زمان رااز زبان حكيمه خاتون نقل مي كند.
3- معاوية بن حكيم دركمال الدين و تمام النعمةص435 مي گويد: امام عسكري (عليه السلام) پسرش را در منزل خودش با حضور 40 نفر به ما نشان داد و فرمود: اين امام شما پس از من و خليفه من بر شماست
4- إقرار علماء أهل سنت بر ولادت حضرت مهدي (عليه السلام(. إبن أثير جزري-الكامل في التاريخ لإبن الأثير، ج 7، ص 274
4-1-إبن خلّكانوفيات الأعيان وأنباء أبناء الزمان لإبن خلكان، ج 4، ص 176
4-2-شمس الدين ذهبيدر سير أعلام النبلاء، جلد 13، صفحه 119 به ولادت امام الزمان اقرار کرده است
4-3-آقاي إبن حجر هيثمي در كتاب الصواعق المحرقة، چاپ اول، صفحه 124 همين تعبير را دارد
در پایان :در مراة العقول آمده : اما صادق (ع) فرمودند: زمین از حجت خدا خالی نمی ماند و به واسطه آن امام خداوند نعمت را بر مردم تمام میکند.
2-دلالت آیه30 سوره مبارکه بقره بر وجود حجت و خلیفه خداوند در روی کره زمین تا روز قیامت («وَ إِذْ قالَ رَبُّكَ لِلْمَلائِكَةِ إِنِّي جاعِلٌ‏ فِي‏ الْأَرْضِ‏ خَليفَةً ....)
3-عارف مشهور اهل سنت، محیی الدین ابن عربی :(خداوندامامت را در فرزندان آدم تا روز قیامت قرار داده است؛ بنابراین انسان کامل همان هدف و مقصودی است که دنیا به خاطرش ساخته شده و بر پا شده و اگر در آن نباشد، دنیا از بین می رود و آسمان نابود شده و ستارگان پراکنده گشته و خورشید خاموش می شود
56
کد مطلب: 13084 - عنوان: در زمان غیبت، مردم چگونه از امام زمان خود بهره مند می‌شوند؟
نام و نام خانوادگی: اسماعیل - تاریخ انتشار: ٢٠:٠٥ - ٢٥ بهمن ١٣٩٨
سلام
چطور می شود برادران اهل سنت خلفای اول خود (ابوبکر -عمر -عثمان) را خودشان تعیین کردند ولی خلیفه و امام آخر خود بنا به اعتقاد خودشان(مهدی)آخر الزمان را خدا تعیین می کند و منتظر تولد و ظهورش از جانب حق هستند و خودشان نمی توانند مثل خلفای اول خلیفه آخر را خودشان معرفی کنند چون اگر می توانستند این کار را انجام می دادند اولی ها را مردم --و--امام آخر را خدا تعیین می کند(متناقض)
نظر شیعه:
12امام معصوم از جانب حق به سفارش رسول خدا معرفی شده اند و هیچ کس در انتخاب آنها دخالتی نداردو منتظر ظهور امام دوازدهم(هر وقت خدا بخواهد)هستیم
57
کد مطلب: 2738 - عنوان: اين عكس "ابوبكر" خليفه اول اهل سنت است
نام و نام خانوادگی: فرید - تاریخ انتشار: ١٣:٢٢ - ٢٤ بهمن ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 73737
حضرت عمر رض داماد حضرت علی رض بودند. چرا باید به داماد حضرت علی توهین کنید؟ هیچ مسلمانی به هیچ کدام از صحابه نباید توهین کند. البته روافض که مسلمان نیستند.
پاسخ:
با سلام
در رابطه با شبهه ازدواج ام کلثوم به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=6342
شما میگویید هیچ مسلمانی نباید به صحابه توهین کند در حالی که در کتب شما صحابه به هم به شدت توهین کردند.
عایشه همسر پیامبر صلی الله علیه و آله به زینب دیگر همسر ایشان فحاشی کرده است.
بالاتر از فحاشی اهانتی بود که عمر به حضرت زهرا سلام الله علیها کرد و در خانه حضرت زهرا سلام الله علیها را به آتش کشید.
مگر شما نمی گویید صحابه مانند ستارگان آسمانی هستند که به هر کدام اقتدا کنید هدایت یافته اید؟
افرادی که به برخی از صحابه توهین می کنند در این زمینه با عایشه اقتدا کرده اند، چه اشکالی دارد؟
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

58
کد مطلب: 2738 - عنوان: اين عكس "ابوبكر" خليفه اول اهل سنت است
نام و نام خانوادگی: فرید - تاریخ انتشار: ١٣:١٩ - ٢٤ بهمن ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 5668
ان شاء الله ما اهل سنت با حضرت عمر و علی رضی الله تعالی عنهم حشر خواهیم شد و روافض و دشمنان صحابه با کفار حشر خواهند شد.
پاسخ:
با سلام
بعید می دانم که امیرالمؤمنین علی علیه السلام با عمر محشور شود؛ چون دیدگاه امیرالمؤمنین علیه السلام نسبت به عمر طوری است که نمی توانند با هم محشور شوند؛ چون امیرالمؤمنین علی علیه السلام قسیم النار والجنة است و بهشتی بودن ایشان مورد اجماع فریقین است؛ اما از دیدگاه امیرالمؤمنین علی علیه السلام بهشتی بودن عمر ثابت نمی شود:
https://valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5021
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

59
کد مطلب: 2738 - عنوان: اين عكس "ابوبكر" خليفه اول اهل سنت است
نام و نام خانوادگی: فرید وحیدی - تاریخ انتشار: ١٣:١٧ - ٢٤ بهمن ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 5669
ما مسلمانان عادت نداریم به کسی لعن بفرستیم. ما مسلمانان می گوییم که الله همه انسان های روی زمین را به راه راست هدایت کند. پیامبر صلی الله علیه و سلم: اگر پیامبری بعد از من می بود او حتما عمر می بود. در مورد این حدیث چی می گی؟ ما حضرت علی رض را هم قبول داریم بعنوان جانشین پیامبر صلی الله علیه و سلم. اما شما به حضرت عمر رض لعن می فرستید. الله تو را به راه راست هدایت کند که این همه لعن نفرستی.
پاسخ:
با سلام
اگر شما این حدیث را قبول دارید تصحیح سند این روایت را اثبات کنید.
اگر این حدیث درست باشد؛ پس با وجود عمر انتخاب ابوبکر خیانت به اسلام است؛ زیرا عمر اصلح از ابوبکر بوده است؛ پس ابوبکر غاصب خواهد بود.
قرآن به ما آموزش می دهد که ظالمین و کافرین و کاذبین را لعن کنیم، شما این آیات را قبول ندارید؟
در رابطه با مشروعیت سب و لعن از دیدگاه اهل سنت به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=6340
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

60
کد مطلب: 2738 - عنوان: اين عكس "ابوبكر" خليفه اول اهل سنت است
نام و نام خانوادگی: فرید - تاریخ انتشار: ١٣:١٣ - ٢٤ بهمن ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 5672
امام زمان حضرت فاطمه، پدر گرامیشان بودند. مذهب شما بر پایه نفاق تهداب گذاری شده است ای شیعیان عبدالله بن سبا یهودی.
پاسخ:
با سلام
بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله امام حضرت زهرا سلام الله علیها چه کسی بود؟
مسلما ابوبکر نبوده است؛ چون بر اساس روایت صحیحین حضرت زهرا سلام الله علیها با ابوبکر تا هنگام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها قهر بودند و حرف نزدند؟
یا باید بگویید حضرت زهرا سلام الله علیها در حالی از دنیا رفته است که امام نداشته است که در این صورت ایشان نعوذ بالله جهنمی خواهد بود چون اگر کسی بمیرد و بیعت امامی در گردنش نباشد به مرگ جاهلی از دنیا رفته است و همچنین روایاتی که میفرماید ایشان سیده زنان بهشت هستند همه تکذیب میشود و یا باید بگویید حضرت زهرا امامی داشته است غیر از ابوبکر که در این صورت ابوبکر غاصب خواهد بود و امام هدایت نخواهد بود بلکه امام ضلالت خواهد بود.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)