نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

« شماره صفحه از 2845  »
21
کد مطلب: 13223 - عنوان: حمله کرونایی مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی به نظام و تشیع !
نام و نام خانوادگی: حامد بلوچ - تاریخ انتشار: ٢١:٢٤ - ٠٦ فروردين ١٣٩٩
آقا وقتتان را با حرفای این آدم بی سواد وهابی جیره خور آل سعود،حرام نکنید ایشان را خود بلوج های استان هم قبول ندارند از حرف زدنش خجالت می کشند
22
کد مطلب: 12462 - عنوان: تغییر موضع یک شبه مفتی افراطی عربستان/ عادل کلبانی: دیگر روحانیت شیعه را تکفیر نمی‌کنم
نام و نام خانوادگی: عبالله مومن - تاریخ انتشار: ١٤:٣٧ - ٠٦ فروردين ١٣٩٩
وعاظی که مطابق باد معده سران آل وحوش . فتوا می دهند
23
کد مطلب: 13223 - عنوان: حمله کرونایی مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی به نظام و تشیع !
نام و نام خانوادگی: عبالله مومن - تاریخ انتشار: ١٤:٣٤ - ٠٦ فروردين ١٣٩٩
مشکل عبدالحمید این و آن نیست
مشکل او بدهکاری اش به آل وحوش است
که باید مطابق این بدهی . پرداختی هم داشته باشد

هههههههههههههههه
24
کد مطلب: 13229 - عنوان: مولوی عبدالحمید چه چیز را انکار می‌کند؟
نام و نام خانوادگی: عبالله مومن - تاریخ انتشار: ١٤:٣٠ - ٠٦ فروردين ١٣٩٩
کسی که بدهکار اربابان آل وحوشی خود باشد
باید این بدهکاری را . پرداخت کند
25
کد مطلب: 5260 - عنوان: آيا روايت : « لست بمنكر فضل أبي بكر » از قول امام باقر صحت دارد ؟
نام و نام خانوادگی: احمد - تاریخ انتشار: ١٨:٠٧ - ٠٣ فروردين ١٣٩٩
سلام
در مورد مشورت پیامبر(ص) با ابوبکر و عمر در غزوه بدر ونشستن ابوبکر در عریش در مقام مشورت با پیامبرص آیا چنین چیزهایی درسته ؟

در مستدرک حاکم دیدم که ذهبی در مورد عریش و مشورت ابوبکر گفته : 4408 - في رواته مجهول

ایا دیگر علمای سنی روایت عریش ومشورت را قبول دارند؟؟
پاسخ:
با سلام
حقیقت ماجرا این است که وقتی رسول خدا (صلی الله علیه وآله) قبل از جنگ بدر اصحاب خود را جمع کرد تا با آن ها مشورت کند ، عده ای از صحابه از جمله ابوبکر و عمر با رسول خدا (صلی الله علیه وآله ) به مجادله پرداختند و شدیدا با جنگ مخالف بودند و رسما اعتراض خود را کردند . از جمله خلیفه دوم در آن جا بلند شد و حرف هایی را زد که ای پیامبر ! ما از زمانی که زنده هستیم و قریش را شناختیم ،‌آن ها عزیز بودند و هیچ وقت ذلیل نشدند . در این جنگ هم آن ها به شدت با شما خواهند جنگید . این سخنی بود که خلیفه دوم زد ؛ اما رسول خدا (صلی الله علیه وآله) از حرف او و ابوبکر به شدت بدشان آمد و صورت خود را از آن ها برگرداند .
این روایت را از کتاب الجمع بین الصحیحین نشان می دهم .
عن حماد عن ثابت عن أنس : أن رسول الله ( ص ) حیث بلغه إقبال أبی سفیان قال فتکلم أبوبکر فأعرض عنه ، ثم تکلم عمر فأعرض ، فقال سعد بن عباده : إیانا ترید یا رسول الله ؟ والذی نفسی بیده لو أمرتنا أن نخیضها البحار لأخضناها ولو أمرتنا أن نضرب أکبادها إلى برک الغماد . قال : فذکر عفان نحو حدیث عبدالصمد إلى قوله فما أماط أحدهم عن موضع ید رسول الله ( ص)
از حماد بن سلمه از ثابت از انس نقل شده که ابوبکر سخن گفت و رسول خدا (صلی الله علیه وآله) از او روی برگرداند . عمر هم حرف زد و مشورت داد و پیامبر (صلی الله علیه وآله) از او هم روی برگرداند .
معلوم می شود که حرف های آن ها بسیار بد بوده که رسول خدا (صلی الله علیه وآله) از آن ها روی گردانده .
سعد بن عباده بلند شد و گفت : یا رسول الله ! مثل این که منظور شما ما هستیم . بعد حرف های بسیار زیبایی زد و مسلمانان را تشویق به جنگ کرد و پیامبر (صلی الله علیه وآله) برای جنگیدن با مشرکین دلگرم شد .
جمع بین الصحیحین

دقیقا همین روایت در صحیح مسلم ، جلد ۳ ، صفحه ۱۴۰۳ نقل شده :
حدثنا أبو بَکْرِ بن أبی شَیْبَهَ حدثنا عَفَّانُ حدثنا حَمَّادُ بن سَلَمَهَ عن ثَابِتٍ عن أَنَسٍ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ e شَاوَرَ حین بَلَغَهُ إِقْبَالُ أبی سُفْیَانَ قال فَتَکَلَّمَ أبو بَکْرٍ فَأَعْرَضَ عنه ثُمَّ تَکَلَّمَ عُمَرُ فَأَعْرَضَ عنه فَقَامَ سَعْدُ بن عُبَادَهَ فقال إِیَّانَا تُرِیدُ یا رَسُولَ اللَّهِ وَالَّذِی نَفْسِی بیده لو أَمَرْتَنَا أَنْ نُخِیضَهَا الْبَحْرَ لَأَخَضْنَاهَا وَلَوْ أَمَرْتَنَا أَنْ نَضْرِبَ أَکْبَادَهَا إلى بَرْکِ الْغِمَادِ لَفَعَلْنَا قال فَنَدَبَ رسول اللَّهِ e الناس فَانْطَلَقُوا حتى نَزَلُوا بَدْرًا وَوَرَدَتْ علیهم رَوَایَا قُرَیْشٍ وَفِیهِمْ غُلَامٌ أَسْوَدُ لِبَنِی الْحَجَّاجِ فَأَخَذُوهُ فَکَانَ أَصْحَابُ رسول اللَّهِ e یَسْأَلُونَهُ عن أبی سُفْیَانَ وَأَصْحَابِهِ فیقول مالی عِلْمٌ بِأَبِی سُفْیَانَ وَلَکِنْ هذا أبو جَهْلٍ وَعُتْبَهُ وَشَیْبَهُ وَأُمَیَّهُ بن خَلَفٍ فإذا قال ذلک ضَرَبُوهُ فقال نعم أنا أُخْبِرُکُمْ هذا أبو سُفْیَانَ فإذا تَرَکُوهُ فَسَأَلُوهُ فقال مالی بِأَبِی سُفْیَانَ عِلْمٌ وَلَکِنْ هذا أبو جَهْلٍ وَعُتْبَهُ وَشَیْبَهُ وَأُمَیَّهُ بن خَلَفٍ فی الناس فإذا قال هذا أَیْضًا ضَرَبُوهُ وَرَسُولُ اللَّهِ e قَائِمٌ یُصَلِّی فلما رَأَى ذلک انْصَرَفَ قال وَالَّذِی نَفْسِی بیده لَتَضْرِبُوهُ إذا صَدَقَکُمْ وَتَتْرُکُوهُ إذا کَذَبَکُمْ قال فقال رسول اللَّهِ e هذا مَصْرَعُ فُلَانٍ قال وَیَضَعُ یَدَهُ على الأرض ها هنا وههنا قال فما مَاطَ أَحَدُهُمْ عن مَوْضِعِ یَدِ رسول اللَّهِ .
صحیح مسلم ، ج ۳ ، ص ۱۴۰۳

روایات متعددی در مورد سخن عمر هم در کتاب های زیادی آمده ،‌از جمله در تاریخ الاسلام آقای ذهبی که میگوید :
وقال عمر : یا رسول الله ، إنها قریش وعزها ، والله ما ذلت منذ عزت ولا آمنت منذ کفرت . ) : : : :
والله لتقاتلنک ، فتأهب لذلک .
ای رسول خدا ! آن ها قریش هستند و همیشه عزیز بودند . به خدا قسم آن ها هیچ وقت از زمانی که عزیز شدند ،‌ذلیل نشدند و هیچ وقت ایمان نیاورده اند ، از آن زمانی که کافر شدند . به خدا قسم آن ها با شما خواهد جنگید . پس آماده باش !
ذهبی ، تاریخ الاسلام ،‌ ج ۲ ،‌ص ۱۰۶
برای مطالعه بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=8845
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

26
کد مطلب: 12560 - عنوان: یمانی در روایات اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)
نام و نام خانوادگی: شیعه اهل بیت - تاریخ انتشار: ٠٨:٥٦ - ٠٣ فروردين ١٣٩٩
با سلام و خسته نباشید. یکی از روایت های که یاران احمد الحسن به ان استنا می کنند. روایتی است که در کتاب الغیبه شیخ طوسی و اصول کافی نقل شده که متن عربی ان را می گذارم.

عن نصر بن السندي [1]، عن أبي داود سليمان بن سفيان المسترق، عن ثعلبة بن ميمون [2] عن مالك الجهني [3]، عن الحارث بن المغيرة [4]، عن الاصبغ بن نباتة. ورواه سعد بن عبد الله، عن محمد بن الحسين بن أبي الخطاب، عن الحسن بن علي بن فضال، عن ثعلبة بن ميمون، عن مالك الجهني، عن الاصبغ بن نباتة، قال: أتيت أمير المؤمنين عليه السلام فوجدته ينكت في الارض، فقلت له: يا أمير المؤمنين ما لي أراك مفكرا تنكت في الارض ؟ أرغبة منك فيها ؟. قال [5]: لا والله ما رغبت فيها ولا في الدنيا قط، ولكني تفكرت في مولود يكون من ظهر الحادي عشر من ولدي هو المهدي الذي يملاها عدلا وقسطا كما ملئت ظلما وجورا، يكون له حيرة وغيبة تضل فيها أقوام ويهتدي فيها آخرون. قلت: يا مولاي فكم تكون الحيرة والغيبة ؟. قال: ستة أيام، أو ستة أشهر، أو ست سنين



پاسخ:
با سلام
سند این روایت در کتاب کافی به خاطر منصور بن السندی ضعیف است.
روایت در الغیبۀ شیخ طوسی نیز ضعیف است.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

27
کد مطلب: 13223 - عنوان: حمله کرونایی مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی به نظام و تشیع !
نام و نام خانوادگی: جواد - تاریخ انتشار: ١٣:٣٦ - ٠٢ فروردين ١٣٩٩
جناب مولوی این هفته نماز جمعه را به خاطر #کرونا که خودش گفته بود #عذاب_الهی ‏و به خاطر #گناه مردم است، تعطیل کرد. اما او به جای #توبه و انابه، تقصیر را به گردن ‌‏#طلاب_چینی انداخت که همه می‌دانند هیچ طلبه‌ای وسط سال تحصیلی وارد حوزه نمی‌شود. ‏تمام طلبه‌ها هر جای دنیا که باشند، باید مرداد ماه خود را به حوزه معرفی کنند. در عین حالی که هیچ ‏مقام رسمی تا به حال نگفته است که طلاب چینی منبع ویروس #کرونا در ايران بوده‌اند.‏
فعلا قصد پاسخگویی به دروغگویی‌اش در باره طلاب چینی را نداریم، فقط بهتر است بداند ‏که ما هم در باره طلاب تاجیکستانی، چچنی و ... که غیر قانونی در بعضی از مراکز درس می‌خوانند ‏اخباری شنیده‌ایم که بماند به وقتش... ‏
مهم‌تر از این دروغگویی آشکار، شبهات پیش پا افتاده‌ای در باره شفا دادن ضریح و ... مطرح ‏کرد که اگر این صحبت‌ها را از حلقوم یک وهابی خارج می‌شد، جای تعجب نداشت؛ اما از کسی ‏خودش صوفی قادری مسلک و حنفی مذهب است، این حرف‌ها تیشه به ریشه مذهب و مسلکش به ‏شمار می‌رود. او خودش بهتر می‌داند که قبر شیخ عبد القادر گیلانی و ابوحنیفه، همچنان زیارتگاه و ‏ملجأ اهل‌سنت در عراق است که اگر استغاثه و توسل و تبرک شرک باشد، شما و هم‌مذهبان‌تان ‏مشرک‌تر از هر مشرکی هستید. لازم باشد این موضوعات را از کتاب‌های که در دارالعلوم‌تان چاپ شده ‏و از سخنانی که خودتان در همین نماز جمعه گفته‌اید، به اثبات خواهیم رساند.‏
فعلا برای حفظ انسجام جامعه اسلامی و همدلی میان مسلمانان به همين اندازه بسنده ‏می‌شود

28
کد مطلب: 13223 - عنوان: حمله کرونایی مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی به نظام و تشیع !
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ١٣:٣٦ - ٠٢ فروردين ١٣٩٩
یادتان هست که همین مولوی می گفت کرونا عذاب الهی است که چینی ها گرفتار شده اند؟ چینی ها باید توبه کند و...
حالا که دیده کرونا همه گیر شده این طوری ضجه می زنه... توبه کنید لطفا.
اوایل می گفت نماز جمعه را هم تعطیل نمی کنیم ولی آخرش مجبور شدند همان را هم تعطیل کنند

29
کد مطلب: 13223 - عنوان: حمله کرونایی مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی به نظام و تشیع !
نام و نام خانوادگی: ابوزهرا - تاریخ انتشار: ١٣:٣٥ - ٠٢ فروردين ١٣٩٩
ویروس کرونا عذاب الهی که چینی ها گرفتار آن شده اند. آنها باید توبه کنند.

صرف نظر از صحت و سقم عذاب بودن کرونا، عجیب است که هر وقت کشور یا شهر دیگری گرفتار این مشکلات می شود، جناب مولوی یادش می افتد که مردم توبه نکرده اند و چون گناهکار هستند، گرفتار این عذاب شده اند.
در زمان زلزله کرمانشاه هم همین صحبت ها را کرده بود.
اما چرا وقتی سیل کل سیستان و بلوچستان را فراگرفته بود، خودش توبه نکرد؟ چرا مردم آنجا را به توبه دعوت نمی کرد؟
سالهاست که منطقه محل سکونتش گرفتار خشک سالی بود، اما هیچ وقت نه خودش توبه کرد و نه مخاطبینش را دعوت به آن
30
کد مطلب: 13223 - عنوان: حمله کرونایی مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی به نظام و تشیع !
نام و نام خانوادگی: یزدانی - تاریخ انتشار: ١٣:٣٥ - ٠٢ فروردين ١٣٩٩
سؤالاتي كه بايد عبد الحميد به آن‌ها جواب بدهد.

۱. گفتيد: "كرونا نوعي وبا است كه پزشكان گفته اند با وضو گرفتن درمان مي شود".
مگر طلاب دار العلوم كه كرونا گرفته اند، بي وضو نماز مي‌خوانند؟.
چرا خود شما به جاي وضو گرفتن به قله كوه پناه برديد؟. (فَفَرَرْتَ حَتَّى صَعِدْتَ الْجَبَلَ ، فَلَقَدْ رَأَيْناكَ تَنْزُو كَأَنّكَ اَرْوَى).
۲. گفتيد "كرونا عذاب الهي است و چيني ها چون گناه كرده اند، بايد توبه كنند".
حالا كه به دار العلوم تان رسيده، بازهم عذاب الهي است ياخير؟ شما چه گناهي مرتكب شده‌ايد كه گرفتار عذاب الهي شده ايد.

۳. گفتيد: "نماز جمعه واجب است و آن را تعطيل نمي‌كنيد". الآن كه مأمومين تان گرفتار كرونا شده‌اند، حكم خدا تغيير كرده است؟.
آيا بهتر نبود كه حكم خدا را زودتر تغيير مي‌داديد كه كرونا همه گير نمي ‌شد.

۴.️ گفتيد "ضريح و حرم نمي توانند كرونا را شفا بدهند، ويروس كرونا را خدا آورده و خدا هم بايد آن را از بين ببرد".
پس چرا مأمومين شما را خدا شفا نمي‌دهد؟ مگر چه گناه بزرگي مرتكب شده‌اند كه خدا از شفا دادن آن‌ها خودداري مي‌كند؟.
آيا خداي الاغ سوار تان قدرتش را از دست داده است؟

۵. گفتيد: "كرونا را طلاب چيني جامعة المصطفي وارد ايران كرده‌اند".
لطفا فقط يك مستند در اين باره ارائه كنيد تا مأمومين تان باور كنند شما دروغگو نيستيد.

در ضمن منتظر روشنگری شما در باره بودجه عظیم دار العلوم و همچنین طلاب خارجی که اکثرا مجوز قانونی اقامت هم ندارند، هستیم.
31
کد مطلب: 12362 - عنوان: ترجمه کامل صحیح بخاری به زبان فارسی
نام و نام خانوادگی: marjan ebrahimy - تاریخ انتشار: ١٦:٠١ - ٢٩ اسفند ١٣٩٨
سپاس بی گران الله متعالی اجر عظیم نصیب تان بگرداند انشااله.فوقالعاده عالی است .
32
کد مطلب: 5260 - عنوان: آيا روايت : « لست بمنكر فضل أبي بكر » از قول امام باقر صحت دارد ؟
نام و نام خانوادگی: رضا - تاریخ انتشار: ١٥:٢٧ - ٢٨ اسفند ١٣٩٨
باسلام وادب خدمت عزیزان زحمتکش در سایت ولیعصرعج

سوالی ذهن مرا درگیر نموده

ایا ابوبکروعمر در تمام غزوات پیامبر ص حضور داشته اند ؟؟
پاسخ:
با سلام
فرض کنید که ابوبکر و عمر در همه جنگ های پیامبر صلی الله علیه و آله شرکت داشتند؛ چرا یک گزارش تاریخی وجود ندارد که ابوبکر و عمر خونی از دشمنان اسلام در جنگ ها ریخته باشند؟
هر چه در رابطه با جنگ های این ها آمده است در مورد فرار و ترس و عدم ایمان آن ها و شکست در جنگ ها بوده است.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

33
کد مطلب: 12076 - عنوان: الجامع فی الرجال - 12 جلد
نام و نام خانوادگی: امیررضا رحیمی - تاریخ انتشار: ٠٧:٢٨ - ٢٨ اسفند ١٣٩٨
سلام
لطفا اگه به فایل اصلی کتاب دسترسی دارید، فونت رو تغییر بدید، چون به این فونت قابلیت سرچ نداره.

پاسخ:
با سلام
از این لینک شما می توانید جستجو کنید:
https://hoveyat.valiasr-aj.com/showlib.php?idbook=20012
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

34
کد مطلب: 5452 - عنوان: پاسخ به شبهات عيد نوروز
نام و نام خانوادگی: مهران - تاریخ انتشار: ٠٦:٢٠ - ٢٨ اسفند ١٣٩٨
امثال 1399 این بنده خداهائی که نوروز را عید اسلامی میدانند با این تناقض چکار میتونن بکنند.
هم عید نوروز است هم روز شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام. هم عیدهست هم عزا. هیچ عاقلی یک روز را هم عزا و هم عید اعلام نمیکند چه برسد به صاحب شریعت.
نوروز عید مجوس باستان منسوخ شده است.
پاسخ:
با سلام
در چنین روزهایی به طور قطع اولویت با عزاداری است.
تقارن روز عید و روز عزا چه اشکالی دارد؟
مگر در روایات بیان نشده است که روز جمعه عید است؟
مگر در روایات بیان نشده است که روزی که در آن معصیت خدا صورت نگیرد عید است؟
اگر در همین روزی که جمعه است و یا معصیت خدا صورت نگرفته است روز شهادت یکی از ائمه علیهم السلام باشد، تقارن عید و عزا صورت نگرفته است؟
چه اشکالی در این زمینه وجود دارد؟
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

35
کد مطلب: 13217 - عنوان: آیا حدیث غدیر به خاطر ماجرای جیش یمن از سوی پیامبر صلی الله علیه و آله صادر گردید؟
نام و نام خانوادگی: شیعه اهل بیت - تاریخ انتشار: ٠٧:٠٣ - ٢٧ اسفند ١٣٩٨
سلام خسته نباشید . در فضای مجازی دیدم که یک عده دارن این طور القا می کنند که تشیع علم رجال خودش را از اهل سنت گرفته. استنائ می کنند به یکی از سخنان ابن حر عاملی که گویا فرموده اصلطلاحات علم رجال را از اهل سنت گرفته است .لطفا اگر این تیکه از سخن ابن حر کامل نیست و در ادامه اش توضیح خاصی داده..متن کامل سخن ایشان را بزارید و اگر نه جواب دیگری وجود دارد ممنون میشم.
پاسخ:
با سلام
این که برخی اصطلاحات یک علم را از اهل سنت گرفته باشند دلیل نمی شود که بگویند تشیع علم رجال را از اهل سنت گرفته است.
ما روایات بسیاری داریم که از آن ها قواعد رجالی به دست می آید و همچنین روایاتی داریم که شیعیان در عصر معصومین یک سری قاعده های رجالی داشتند که از آن استفاده می کردند؛ اگرچه به صورت یک علم و مدون نبوده است.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

36
کد مطلب: 6824 - عنوان: سايت مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج) - 95/06/10
نام و نام خانوادگی: سید صادق هاشمی - تاریخ انتشار: ١٨:٤١ - ٢٥ اسفند ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 65441
https://archive.org/details/Lib4Jame1428.part01
37
کد مطلب: 6824 - عنوان: سايت مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج) - 95/06/10
نام و نام خانوادگی: سید صادق هاشمی - تاریخ انتشار: ١٨:٤٠ - ٢٥ اسفند ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 65446
لینک دانلود جامع الکبیر از سایت آرشیو:

https://archive.org/details/Lib4Jame1428.part01
38
کد مطلب: 5067 - عنوان: آيا اهميت دادن به عيد نوروز بدعت نيست؟
نام و نام خانوادگی: محمدحسن - تاریخ انتشار: ٠٠:١٢ - ٢٥ اسفند ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 74772
با سلام و عرض ادب
میشه بگید چرا اینقدر اصرار دارید به روایات نوروز خدشه وارد کنید.
چندتا مطلب رو عرض میکنم لطفا با دقت مطالعه کنید:
1- درباره روایتی که ابن شهر آشوب نقل میکنه از آقا امام کاظم علیه السلام:
اولاً این روایت با لفظ «حُکِی؛ حکایت شده» بیان شده و سلسله راویان را ذکر نکرده. لفظ «حُکِی و قیل و یقال» از صیغه‌های تمریضیه هستند؛ یعنی ناقل این نقل قول، خودش این حکایت و قول رو قبول نداره و از این‌رو با صیغه تمریضیه می‌آره.
ثانیاً دقیقاً شرایط تقیه برای امام کاظم علیه السلام در این روایت قابل فرضه. اگه دقت کنید امام علیه السلام در اثنای روایت منصور ملعون رو با لفظ «امیرالمؤمنین» خطاب میکنند. یعنی بعد از این عبارت امکان نداره شما بگید که امام تقیه نمیکردن.
ثالثاً وقتی علامه مجلسی اعلی الله مقامه و عطر الله مرقده الشریف این روایت رو حمل بر تقیه میکنن، نمیدونم اصرار شما برای اینکه بگید این روایت درسته و تقیه ای توش نیست چیه. شما حرف ابن شهر آشوب رو بدون سند قبول میکنید ولی سخن علامه رو رد میکنید. البته نفی جناب ابن شهر آشوب نمیکنما، اثبات علامه میکنم.
2- اینکه میگید در روایات ائمه علیهم السلام روایتی از نوروز وجود نداره، خنده داره. ما فقط از جناب معلی بن خنیس چندین روایت درباره نوروز داریم. درباره جناب معلی هم همین مطلب کافیه که شیخ طوسی ایشون رو ثقه میدونن.
پاسخ:
با سلام
مسلما روایاتی در که در تأیید نوروز آمده است در تأیید آن آئین باستانی ایرانیان نیست؛ بلکه نهایت چیزی که از آن می توان استفاده کرده در تأیید لوازم آن است مثل هدیه دادن به یکدیگر که از سنت های حسنه اسلامی است.
از آن طرف هم ما روایاتی در رد نوروز داریم که مثل روایات اصحاب الرس.
وقتی تمامی این روایات را در کنار هم می گذاریم متوجه می شویم که چیزی که در روایات در تأیید نوروز است آن مطالبی است که سنت حسنه آن در اسلام هم وجود دارد و چیزی که در روایات از آن به بدی یاد شده است در رابطه با آن آئین باستانی است.
نوروز از آن جهت برای ما اهمیت دارد که تاریخ شمسی عید غدیر است که تقریبا همان اول فروردین یا 28 و 29 اسفند است.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

39
کد مطلب: 13221 - عنوان: جولان فتنه گران ولایت، در «اصفهان» و «مشهد»!
نام و نام خانوادگی: اسماعیل - تاریخ انتشار: ١٤:٥٦ - ٢٣ اسفند ١٣٩٨
سلام
آقای قزوینی از زحمات شما بدلیل دفاع از اهل بیت سپاسگزاریم و خدا جزای خیر به شما دهد
لقمه ی حرام ما را از مسیر درست منحرف می کند اگر چه روحانی ویا تحصیلکرده باشیم و یک عمر در راه اهل بیت قدم برداشته باشیم این آقایانی که دل شما و شیعیان واقعی را به درد آورده اند از این گروه می باشند از خدا می خواهیم که ما را لحظه ای به حال خود رها نکند و درابطلاعات و فتنه های آخر زمان که تشخیص حق از باطل سخت می شود هدایت مان بکنند
پاسخ:
با سلام
ان شاء الله خدا عاقبت همه شیعیان را ختم به خیر کند و ما را در آزمون های الهی مخصوصا آزمون های قبل از ظهور سر بلند بیرون بیاورد.
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

40
کد مطلب: 13217 - عنوان: آیا حدیث غدیر به خاطر ماجرای جیش یمن از سوی پیامبر صلی الله علیه و آله صادر گردید؟
نام و نام خانوادگی: نیشابوری - تاریخ انتشار: ١٢:٠٥ - ٢٠ اسفند ١٣٩٨
سلام عزیزان.تو رو خدا جوابمو بدین
آیا حدیث بیماری امام کاظم(علیه السلام) که در جلد 59 بحارالانوار ص 99 امده صحیح السند هست؟
تو رو خدا جواب بدین.چون شما متخصص رجال شیعه هستین و بهتون اعتماد دارم.
چون ی عده میگن با این دارو و روایت میخوان از اسم امام کاظم سوء استفاده کنن و وجهه دین و مذهب اهل بیت رو تخریب کنن
پاسخ:
با سلام
این روایت در کتاب طب الائمه آمده است:
عن الرضا عليه السلام قال سمعت موسى بن جعفر عليهما السلام وقد اشتكى فجاءه المترفعون بالأدوية يعنى الأطباء فجعلوا يصفون له العجايب فقال : أين يذهب بكم اقتصروا على سيد هذه الأدوية الإهليلج والرازيانج والسكر في استقبال الصيف ثلاثة أشهر في كل شهر ثلاث مرات وفي استقبال الشتاء ثلاثة أشهر كل شهر ثلاث أيام ثلاث مرات ويجعل موضع الرازيانج مصطكي فلا يمرض إلا مرض الموت
طب الأئمة ( ع ) - عبد الله وحسين بن سابور الزيات ( ابني بسطام النيسابوري ) - ص 50
سند این روایت ضعیف است.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)