نسخه موبایل
www.valiasr-aj .com
فهرست نظرات

از تاريخ: تا تاریخ: عبارت موردنظر: محل جستجو:

شماره صفحه از 2845  »
1
کد مطلب: 6364 - عنوان: كتاب وهابيت از منظر عقل و شرع
نام و نام خانوادگی: محمد علی آبادی - تاریخ انتشار: ٢٣:٥٠ - ٢٥ مرداد ١٣٩٩
عالی.عالی.عالی
مهمتر اینکه متواضع هستید و بااخلاص.
من از مطالب شما و پرینت آنها کتابی با آدرس های کامل برای استفاده خودم ساخته ام . در پایان کتاب فهرست تفصیلی گذاشته ام و با این کار اولاَ ذهن و فکر خودم را منضبط کرده ام . ثانیاَ به درستی اعتقاداتم ایمان داشتم ولی یقین ژیدا کردم . ثالثاَ در گروه های اجتماعی که مطالبی برایم میفرستند یا نشست های خانوادگی فوراَ مراجعه و اگر باطل بود از روی کتابچه پاسخ میدهم . در 3 سال گذشته با این روش در همه مناظرات توفیق داشته ام و تصمیم دارم این کتابچه را با توجه به اطلاعات جدید نسبت به 2-3 سال اخیر بروز کنم . از خداوند برای همه دوستان و سروران عاقبت بخیری و عزىت در دنیا و آخرت خواهانم و خدا را شکر میگویم که مرا هدایت کرد و راه های سعادت را به رویم باز نمود.

2
کد مطلب: 5001 - عنوان: چرا اميرمؤمنان (عليه السلام) از همسرش دفاع نكرد؟
نام و نام خانوادگی: نام مهم نیست - تاریخ انتشار: ٠٧:٢٩ - ٢٥ مرداد ١٣٩٩
پاسخ به نظر شماره 22288
به نام یکتای بیچون

با سلام به اهل هدایت

اولا بنا به فرمایش خود ائمه معصومین (ع) که فرمودند که ما حسادت واقع شیدیم پس دشمنی ها با حضرات معصو مین بر همین حسد وکینه بنا شده است چرا خدا به شما عطا کرده به ما نکرده است

عمومیت بخشیدن آیه شریفه تطهیر

به همسران پیامبر گرامی اسلام و یا به عمو های آن حضرت خود داستان تکراری فرقه های اسلامی است .. والا حق عیان ولی طایفی ای بی بصرند

خوب زوجات پیامبر (ص) به تعداد انگتان دستان ادمی است بل چند بیشتر البته مدخوله هایش

اگر ما اسیاق عبارت عربی از لحاظ نحوی بنگریم تمام ضمیر ها مردان هستند کم در عنکم ودر یتطهرکم ضمیر مردان هستند

چگونه برخی مصرند با بوق و کرنا و با سنبه تلمبه و با زورو و تزویر ودروغ ایه تطهیر را به زنان پیامبر منسوب می دانند ؟؟؟

جمله ایه تطهیر ربطی به گفتگو ی خدا در باره زنان ندارد از دیدگاه علم معانی ایه تطهیر یک التتفات ادبی است . اگر شما آن را از سوره احراب بردارید هیچ نقصانی در روند معنایی جملات سوره احزاب وارد نمی شد . نیز اگر آن را در سوره دیگر بگنجانیم همین فضا را ایجاد خواهد کرد . اشتیاه بسیاری از ما این است که ما قران راچون سایر کتابها می دانیم و همان حکم را در مورد آن اجرا می کنیم . مثلا سوره 286 ایه و طویل بقره چند بار کلمه بقره (گاو) را آورده است ؟؟

ونگهی خود پیامبر (ص) که در راس و رءوس راسخن قران است و دارای غلم لدن وهستند ، خود کرارا اهل بیت را معرفی کردند : درخیمه شان نشاندند ، آنان در درون کسا ء قرا دادند ، 6 ماه مداوا هر روز صبح درشان می زدند سلام به اهل البیت می دادند .....ایهمه آدرس نشانی های آشکار !! که ره گم نشود

باز برخی هنوز گوییند لیلی مرد بوده است یا زن !!!!



ن د بخر می گوید داند ند لنو النی ارای ئئس عوس وده است ؟ رباره ه در گلمه ر باه مل ره فت مل ادبی ییگاه گداه پایمبر ی لام در



دتموی ن اهمه
3
کد مطلب: 7860 - عنوان: زندگینامه حضرت قاسم (ع)
نام و نام خانوادگی: سنم - تاریخ انتشار: ١٣:٥٦ - ٢٤ مرداد ١٣٩٩
من دوست دارم تو واقعه هر چی اتفاق افتاده مو به مو درست دقیق باشه البته میدونم کار خیلی سختی هم هست...خداوند همه شهدارو رحمت کنه...انسانهای مصیبت کشی بودن...
4
کد مطلب: 6905 - عنوان: آيا ائمه طاهرين علیهم السلام به پيامبر صل الله علیه و آله توسل كرده اند؟
نام و نام خانوادگی: فرزاد - تاریخ انتشار: ٠١:٠٠ - ٢٢ مرداد ١٣٩٩
سلام و عرض خسته نباشید
از زحمات بی نظیر شما بی نهایت ممنونم
یه سوالی داشتم
در قسمت 4 توسل امام سجاد (ع) متنی رو از صحیفه آوردید و نوشتی داخل پارانتز دعای 87
ولی صحیفه سجادیه که 54 دعا بیشتر ندارد
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
پاسخ:
با سلام
آخرین دعای صحیفه سجادیه شماره 270 است:
( 270 ) دعاؤه عليه السلام الذي فيه الاسم الأعظم
الصحيفة السجادية ( ابطحي ) - الإمام زين العابدين ( ع ) - ص 607
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

5
کد مطلب: 11461 - عنوان: روش پاسخگوئی به برخی شبهات واقعه غدیر
نام و نام خانوادگی: اسماعیل - تاریخ انتشار: ١٤:٥٢ - ٢٠ مرداد ١٣٩٩
تعریف واقعی صحابه:
1- در تعریف شیعه، فقط کسانی که به پیامبر ایمان داشتند و پیروی ایشان را می‌نمودند و معروف به همراهی با ایشان بودند، «صحابه» قلمداد می‌گردند
2-چرا دشمنانی چون ابوسفیان، معاویه، ابوجهل، ابولهب، هندجگرخوار و ...که در عصرخود مخالف پیامبر بوده اند صحابه می شمارند؟
3- آیا کسانی که در زمان حیات پیامبر و در بستر احتضار، فرمان او را نقض کرده و می‌گویند: هذیان می‌گوید! صحابه هستند؟!
4-آیا کسانی که به رغم سفارشات مکرر و مؤکد ایشان، دخترش فاطمه (ع) را می آزارند که بنا به فرمایش آن حضرت که در کتب اهل سنت نیز به تواتر ثبت شده است، آزار ایشان به مثابه آزار رسول اکرم(ص) و آزار خدا می‌باشد، صحابه هستند؟!
قضاوت با شما:
مگر اهل سنت مخالفین با حکومت‌های خلفای اول تا سوم را به حکم مخالفت با ولی امر مسلمین، یاغی، باغی و خروج یافته از دین بر نمی‌شمرند، پس چرا مخالفان و یا حتی خروج کنندگان بر خلیفه چهارم (علی علیه‌السلام) در جنگ‌هایی چون نهروان، صفین و جمل را صحابه می‌شمرند؟
6
کد مطلب: 12949 - عنوان: «غدیر»، فصل نوینی از اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله)
نام و نام خانوادگی: اسماعیل - تاریخ انتشار: ١٦:٤٠ - ١٨ مرداد ١٣٩٩
من كنت مولاه فعلي مولاه دلالت بر ولايت و امامت علي)ع) دارد
اگر واقعاً اين حديث دلالت بر ولايت حضرت علي (عليه السلام) ندارد، استناد حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها) به اين حديث چه مفهومي دارد؟
اين روايت در صحيح إبن ماجه آمده كه آقاي الباني در جلد 1، صفحه 43 مي گويد اين روايت صحيح است.
چرا اين قدر این پیام مهم است كه اگر انجام ندهد،رسالت ناتمام است وبا ایلاغ این رسالت دین کامل شد؟
7
کد مطلب: 12819 - عنوان: بیعت ابوبکر و عمر با امیرالمؤمنین علیه السلام در روز غدیر
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ٢٢:٠٠ - ١٥ مرداد ١٣٩٩
این سایت عالیه
8
کد مطلب: 6871 - عنوان: سايت «پاسخگو2» (نرم افزار تحت وب پاسخگو)
نام و نام خانوادگی: مهدی - تاریخ انتشار: ١٤:٢٠ - ١٣ مرداد ١٣٩٩
چرا زبان عربی داره ولی فارسی نداره
پاسخ:
با سلام
زبان این نرم افزار فارسی است و عربی ندارد.
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

9
کد مطلب: 6905 - عنوان: آيا ائمه طاهرين علیهم السلام به پيامبر صل الله علیه و آله توسل كرده اند؟
نام و نام خانوادگی: علیرضا - تاریخ انتشار: ٠٠:٤٥ - ١٣ مرداد ١٣٩٩
پاسخ به نظر شماره 75595
خوب در جواب که گفته اید نسائی به جز این حدیث چیزی نمی دانسته،شاید او یادش رفته بوده،شاید او کلا نشنیده بوده،ممکن است چنین دعایی کرده باشد،چون در زمان پیامبر که معاویه خطایی نکرده بود،تازه پیامبر برای کفار هم دعا می کرده که ایمان بیاورند،ولی دعای پیامبر که همیشه قبول نمی شود:انک لا تهدی من احببت:تو نمی توانی هرکسی را که دوست داری هدایت کنی،در ضمن این چیزی که گفته اید خدا شکمش را سیر نکند شاید به عنوان شوخی گفته باشد،چون پیامبر کمتر نفرین می کرد
پاسخ:
با سلام
این که شما می گویید معاویه در زمان پیامبر صلی الله علیه و آله خطایی نکرده بود یکی از آن خطاها همین نفرین پیامبر صلی الله علیه و آله است که وقتی پیامبر صلی الله علیه و آله او را احضار می کنند دست از غذا خوردن بر نمی دارد و بی اعتنایی می کند و پیامبر چند مرتبه قاصدی برای معاویه می فرستد؛ اما او غذا را به پیامبر صلی الله علیه و آله ترجیح می دهد و همین باعث می شود که پیامبر صلی الله علیه و آله او را نفرین کند.
شما یک مورد بیاورید که پیامبر دعا کرده باشد و مستجاب نشده باشد؟
پیامبر برای کدام کافر دعا کرده است که هدایت شود و خدا نخواسته است؟
شما جریان معاویه را شوخی می دانید در حالی که در احوال معاویه گفته شده است که او از غذا خوردن خسته می شد اما سیر نمی شد.
چه کسی گفته است که پیامبر نفرین نمی کند؟
اللهم عاد من عاداه مگر در حدیث متواتر غدیر نیامده است؟
آیا این نفرین نیست؟
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

10
کد مطلب: 6905 - عنوان: آيا ائمه طاهرين علیهم السلام به پيامبر صل الله علیه و آله توسل كرده اند؟
نام و نام خانوادگی: علیرضا - تاریخ انتشار: ٠٠:٤٠ - ١٣ مرداد ١٣٩٩
اولا هشام بن سالم همان فردی است که روایت دارد قرآن 17000 آیه است! ثانیا در مورد همین جریان حیرانی او در کافی آمده که بعد از ملاقات با عبدالله افطح با مؤمن طاق بود(که در این روایت نیامده) و رفتن به قبر امام صادق ذکر نشده و فرستاده ی امام این دو را پیش امام کاظم برده،در ضمن چرا امام علی که شب تا صبح این همه مدت با پیامبر بوده چرا در این مدت شفاعت نخواسته باشد و موکول کرده باشد به هنگام دفن؟ و چرا هشام بن سالم از خود امام صادق نپرسید که امام بعدی کیست و رفت به قبرش! و استغاثه کرد! تازه جوابی هم که از خود امام نشنیده و فرستاده ی امام بعدی آمده،روایات ناجوری که در سندش هشام بن سالم هست به جز تحریف قرآن هم هست،تازه در خود کافی حدیثی هست که هشام بن سالم مدتی به جسم داشتن خدا معتقد بوده! متن حدیث معاویه بن عمار که طبق دو رجال شناس(ابن داوود و عقیقی) مذهب مستقیمی نداشته هم کاملا مضطرب است و در سه منبع گفته اید که متفاوت آمده،تازه من در کامل الزیارات یا محمد ندیدم! در ضمن مخاطب صحبتش یهو از خدا به پیامبر تغییر می کند:اتیت نبیک:خدایا پیش پیامبرت آمده ام و ... ربک:پیش پروردگار تو ای پیامبر! بقیه ی احادیث هم نسبتا بی مشکل هستند چون مقصود ما آن احادیثی هستند که پیامبر را خطاب قرار دهند،وگرنه اگر به خدا بگوید من به وسیله ی پیامبرت به تو توجه می کنم یا به خاطر آبروی قبر پیامبر و خودش مرا ببخش این اشکالی ندارد چون مخاطب خداست ولی اگر مخاطب عوض شود شرک است:و لا یملک الذین یدعون من دونه الشفاعه الا من شهد بالحق و هم یعلمون
پاسخ:
با سلام
این روایت تصحیف شده است و در نسخ دیگر آن 7 هزار آیه آمده است که عدد تقریبی است.
از ثانیا شما سوالی دیده نمی شود؛ فقط متن روایت را دو مرتبه بیان کردید.
چه کسی گفته است که امیرالمومنین علیه السلام در هنگام حیات پیامبر از ایشان طلب شفاعت نکرده است؟
این که بعد از وفات ایشان طلب شفاعت کرده است یعنی قبل از آن این کار را نکرده است؟
در مورد این که امام بعدی را نمی شناخت به خاطر شرایط به شدت خفقان آن دوره بود؛ اما امام صادق علیه السلام راه هایی را برای شناخت امام به اصحاب خود معرفی کرده بود و هشام هم از یکی از همان طرق دنبال امام خود می گشت و از همان طریق فهمید که عبد الله افطح امام نیست.
نقل روایت ناجور اشکالی به راوی وارد نمی کند مگر زمانی که خود راوی به آن معتقد باشد.
در مورد معاویه بن عمار هم نجاشی می گوید:
وكان وجها في أصحابنا ، ومقدما ، كبير الشأن ، عظيم المحل ، ثقة
فهرست اسماء مصنفي الشيعة ( رجال النجاشي ) - النجاشي - ص 411
این که مخاطب روی صحبتش از خدا به پیامبر یک مرتبه تغییر می کند از صناعات علم بلاغت است.
در مورد شرک بودن به لینک زیر مراجعه کنید:
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

11
کد مطلب: 7860 - عنوان: زندگینامه حضرت قاسم (ع)
نام و نام خانوادگی: PERSIAN - تاریخ انتشار: ١٤:٥٢ - ١٢ مرداد ١٣٩٩
نحوه نوشتن درست
ان شاء الله میباشد ...نه اون طوری که نوشتید ... و الله اعلم
پاسخ:
با سلام
مطلب شما درست است.
مطالبی که در بخش یادداشت ها قرار داده می شود برای سایت ولی عصر نیست و از دیگر سایت ها گرفته می شود؛ لذا سعی می شود در این مطالب هیچ دخل و تصرفی صورت نگیرد
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

12
کد مطلب: 13246 - عنوان: مناظره آقای شریفی با کارشناس شبکه وهابی کلمه آقای عقیل هاشمی
نام و نام خانوادگی: عبالله مومن - تاریخ انتشار: ١٤:٥٣ - ٠٦ مرداد ١٣٩٩
راستی داستان عروس زندان وکیل آباد مشهد را که به این عقیل بی عقل می گویند در چه موضوعی ست .
پاسخ:
با سلام
ایشان مدتی در وکیل آباد مشهد زندانی بودند که در آنجا اتفاقاتی افتاده است که از بیان آن معذور هستیم
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

13
کد مطلب: 13234 - عنوان: مفتضح شدن بالاترین شخصیت جهان وهابیت آل الشیخ ناصبی و پیرو یزید توسط بیننده شیعه
نام و نام خانوادگی: عبالله مومن - تاریخ انتشار: ١٤:٥٠ - ٠٦ مرداد ١٣٩٩
حرامزاده وهابی نجس العین
14
کد مطلب: 13400 - عنوان: انفجار در مرکز شهر پاراچنار پاکستان + عکس
نام و نام خانوادگی: عبالله مومن - تاریخ انتشار: ١٤:٤٤ - ٠٦ مرداد ١٣٩٩
بر حرامزادگان وهابی یزیدی لعنت
15
کد مطلب: 9446 - عنوان: آيا بر اساس اين باب كتاب اصول كافي « انه ليس شي من الحق في يد الناس الا ماخرج من عند الائمه» اهل بيت عليهم السلام علوم روز را باطل مي دانند؟
نام و نام خانوادگی: مرتضی - تاریخ انتشار: ٠١:٥٣ - ٠٦ مرداد ١٣٩٩
با سلام.در قسمت مثال ریاضی و مثالی که با روایت بحار زدید فکر کنم اشتباه تایپی پیش آمده و بجای عدد75600 عدد 7560 تایپ شده است یعنی یک صفر تایپ نشده.
پاسخ:
با سلام
بله مطلب شما درست است؛ اما به خاطر این که در متن عربی آن این اشتباه رخ داده است لذا در ترجمه هم تکرار شده است.
احتمالا در نسخه برداری این صفر جا افتاده است.
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

16
کد مطلب: 8595 - عنوان: شرایط و آداب مناظره + پاورپوینت
نام و نام خانوادگی: شفیعی زاده - تاریخ انتشار: ١٢:٠٤ - ٠٥ مرداد ١٣٩٩
اجرکم عند الله
17
کد مطلب: 13360 - عنوان: مناظره آقای شریفی با آقای کهندل از اتباع احمد بصری
نام و نام خانوادگی: سعید سعادت نژاد - تاریخ انتشار: ٠٧:١٥ - ٠١ مرداد ١٣٩٩
بسیار عالی بود خدا قوت
و السلام علی من اتبع الهدی
18
کد مطلب: 13350 - عنوان: آیا در کتاب کافی روایتی مبنی بر استدلال امیر مؤمنان سلام الله علیه به غدیر برای امامت خودش وجود دارد؟
نام و نام خانوادگی: شیعه اهل بیت - تاریخ انتشار: ١٨:٣٣ - ٣١ تير ١٣٩٩
سلام و خسته نباشید. یک سوالی داشتم. یک راوی به نام عَبدُ اللّهِ بنُ جَعفَرٍ الزُّهریُّ.. که محمد بن عمر واقدی از ایشان روایت های را نقل کرده..بنده شخصا در منابع رجالی اهل سنت گزارشی درمورد زندگی ایشان پیدا نکردم. ایا مجهول ااحال می باشند یا خیر.
پاسخ:
با سلام
ایشان راوی صحیح مسلم است.
صحيح مسلم - مسلم النيسابوري - ج 5 ص 132
در روایتی که این راوی در آن وجود دارد آقای الدارقطنی می گوید:
هذا إسناد صحيح
سنن الدارقطني - الدارقطني - ج 1 ص 349
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

19
کد مطلب: 13360 - عنوان: مناظره آقای شریفی با آقای کهندل از اتباع احمد بصری
نام و نام خانوادگی: ایمان حیدری - تاریخ انتشار: ٠٣:٢٦ - ٣٠ تير ١٣٩٩
سلام علیکم به استاد شریفی مناظره ای فوق العاده ای بودند و توانست اتباع این فرقه شیطانی را مورد تشکیک در عقیده باطل خود بکند که الحمدالله روشنگری زیادی شده
خداقوت یا علی مدد
20
کد مطلب: 5187 - عنوان: آيا شيعيان ، سنت هاي پيامبر را اجرا مي كنند ؟
نام و نام خانوادگی: محمد زمانی - تاریخ انتشار: ٢١:٢٩ - ١٨ تير ١٣٩٩
سلام برشما . سئوالی دارم که در بدایه والنهایه در شرح روایت تاریخی لیله الدار بر راوی أبا مريم عبد الغفّار بن القاسم ایراد گرفته شده لطفا توثیقات و حل این شبهه را بیان بفرمایید
پاسخ:
با سلام
وكان ذا اعتناء بالعلم وبالرجال... وقال شعبة لم أر احفظ منه
لسان الميزان - ابن حجر - ج 4 ص 42

ولعبد الغفار بن القاسم أحاديث صالحة
الكامل - عبد الله بن عدي الجرجاني - ج 5 ص 328

البته برخی تضعیفات هم در مورد این راوی نقل شده است که راوی مختلف فیه می شود و روایت او حسن می شود.
غیر از این هم حدیث یوم الدار را را بسیاری از علمای اهل سنت هم تصحیح کرده اند؛ مثل ابن جریر طبری و حاکم نیشابوری و آقای ذهبی و هیثمی.
موفق و موید باشید
گروه پاسخ به شبهات
موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)