2019 July 21 - يکشنبه 30 تير 1398
فهرست نظرات

از تاریخ: تا تاریخ: شامل عبارت: محل عبارت: تعداد نمایش:

شماره صفحه از 2834  »
1
کد مطلب: 7384 - عنوان: حیدر ۵ ساله، تنها به نماز جمعه رفت اما بازنگشت + تصاویر
نام و نام خانوادگی: رستمی - تاریخ انتشار: ٢١:٠٢ - ٢١ تير ١٣٩٨
با سلام
خداوند با علی اصغر امام حسین محشورش کند
و بر بانی و بانییانش لعنت ابدی باد
و خداوند فرد و افراد این جنایت را با یزید و معاویه علیهم الهاویه محشور کند
2
کد مطلب: 12754 - عنوان: چرا در حادثه عاشوراء با آن همه جنایاتی که مرتکب شدند؛ ولی امام سجاد علیه السلام را نکشتند؟
نام و نام خانوادگی: سید مرتضی - تاریخ انتشار: ١٤:٤٩ - ١٩ تير ١٣٩٨
ممنون از مطالب خوب‌تون
3
کد مطلب: 9865 - عنوان: استدلال بسیار زیبا دررابطه با ضمائر مذکر و مونث در آیه تطهیر
نام و نام خانوادگی: تبریزی - تاریخ انتشار: ٢٢:٤٠ - ١٨ تير ١٣٩٨
با سلام
من نمی دونم یه وهابی چه جوابی برای این جواب داره که "این چطور می تواند معقول باشد که خداوند به زنان پیامبر بگوید اگر گناه کنید شما را دو برابر عذاب می کنم و بعد در ادامه بگوید شما معصوم هستید؟" حدس می زنم یه جواب این باشه که خداوند نگفته معصوم هستید. فعل لیدهب ماضی نیست. آیه گفته این کارا رو بکنید چون خدا می خواهد یا قصد دارد که لیذهب عنکم الرجس کند.
معمولا در همین سه چهار باری که متاسفانه ویدئو هایی از سایت کلمه دیدم، دیدم که روی زمان افعال خیلی مانور می دن.
پاسخ:
با سلام
این آیه شامل خود پیامبر هم می شود؛ پس اذهاب رجس شامل خود پیامبر هم می شود.
این اذهاب رجس یا دفعی است؛ یعنی خداوند نمی گذارد که اصلا این ها گناه کار شوند یا این که رفعی است یعنی این ها گناه می کنند و خداوند اثر آن را از بین می رود.
شیعه و سنی قائل هستند که پیامبر مرتکب گناه نمی شود؛ پس باید گفت که این آیه اذهاب رجس دفعی را می رساند.
از آنجایی که رجس با الف و لام استغراق آمده است؛ یعنی مصادیق این آیه که پیامبر و اهل بیت او هستند هیچگاه مرتکب آن رجس نمی شوند و خداوند آن رجس را از آن ها دور کرده است.
پس این که می گویید زمان آن مضارع است؛ یعنی تا قبل از آن این ها گناه می کردند که شامل پیامبر هم می شود؛ پس بحث زمان در این آیه مطرح نیست.
برای مطالعه بیشتر به لینک های زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5236
و
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5270
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

4
کد مطلب: 12737 - عنوان: آیا می‌توان امام زمان را فقط از قرآن اثبات کرد؟
نام و نام خانوادگی: حسین - تاریخ انتشار: ١٦:٣٣ - ١٦ تير ١٣٩٨
اجرتون با سید الشهدا علیه السلام عالی بود
5
کد مطلب: 12737 - عنوان: آیا می‌توان امام زمان را فقط از قرآن اثبات کرد؟
نام و نام خانوادگی: علی - تاریخ انتشار: ١٤:٤٥ - ١٦ تير ١٣٩٨
دست شما درد نکنه
6
کد مطلب: 9865 - عنوان: استدلال بسیار زیبا دررابطه با ضمائر مذکر و مونث در آیه تطهیر
نام و نام خانوادگی: تبریزی - تاریخ انتشار: ١٢:٠٦ - ١٤ تير ١٣٩٨
سلام
وهابی ها نمی گویند که این آیه شامل حضرت زهرا نمی شود فقط. مثلا شبکه کلمه می گوید که قسمت قبلی درباره زنان پیامبر است و این دنباله دوباره درباره همان ها مثلا درباره پیامبر و زنانش است و بنابراین ضمایر مذکر شده. حالا یه استدلال بچه گانه نسبتا منطقی هم می آورد که برای عموم قابل قبول تر است که اصلا معنی ندارد خدا به یه عده گفته باشد شما این کارا رو بکنید و نکنید بعد بگوید چون می خوام به کسان دیگری پاداش بدهم.
کجای قسمت دوم آیه تاکیدی بر درون یک خانه بودن دارد؟
بعد این واقعا بیش از اینکه اسباب زیبا سازی باشد اسباب گمراهی است مگر اینکه خدا واقعا عمدی داشته که شناختن جایگاه اهل بیت دشوار باشد. درباره آیه اکمال هم یادم هست که در سال هایی که در یکی از کشورهای آسیای میانه زندگی می کردم همین شبهه زیاد توسط پسر بچه های نوجوان سنی مذهب مطرح می شد که معلوم بود در مسجد می شنوند که اول آیه اکمال داره یه دستوراتی می ده و اینها آخرین احکام فقهی اند و پس از اون دین کامل شده. برای شیعه ای که قبول داره قرآن و عترت با هم وسیله تمسک اند تا گمراه نشیم استناد به احادیث راه گشاست اما برای اونی که نص قرآن براش از همه چی مهم تره، خوب واقعیت اینه که این قرآن ظاهرا دوست داشته زمینه کج فهمی فراهم کنه. چرا؟
پاسخ:
با سلام
این چطور می تواند معقول باشد که خداوند به زنان پیامبر بگوید اگر گناه کنید شما را دو برابر عذاب می کنم و بعد در ادامه بگوید شما معصوم هستید؟
خداوند می فرماید:
لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ
اگر می خواست همسران پیامبر را بگوید باید می گفت اهل البیوت؛ چون هر کدام از آن ها در خانه خود بودند و وقتی می گوید اهل البیت یعنی یک خانه.
در قرآن هم آیات محکم داریم و هم آیات متشابه که این آیات متشابه اگر به وسیله سنت صحیح پیامبر معنا نگردد باعث گمراهی می شود و خود قرآن می فرماید: عده ای برای فتنه راه انداختن به آیات متشابه تمسک می کنند:
هُوَ الَّذِي أَنْزَلَ عَلَيْكَ الْكِتَابَ مِنْهُ آَيَاتٌ مُحْكَمَاتٌ هُنَّ أُمُّ الْكِتَابِ وَأُخَرُ مُتَشَابِهَاتٌ فَأَمَّا الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاءَ الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاءَ تَأْوِيلِهِ وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلَّا اللَّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ
سوره آل عمران آیه 7
خود قرآن در جای دیگر می فرماید به وسیله قرآن برخی هدایت می شوند و برخی گمراه می شوند:
 يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا وَمَا يُضِلُّ بِهِ إِلَّا الْفَاسِقِينَ
سوره بقره آیه 26
خود قرآن هم می فرماید: برای فهم قرآن باید به پیامبر مراجعه کنید:
وَأَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ
سوره نحل آیه 44
پس طبق آیات مختلف قرآن رجوع به قرآن بدون سنت باعث گمراهی می شود؛ همان طوری که در حدیث متواتر ثقلین آمده است که اگر به کتاب خدا و عترت پیامبر تمسک کنید هیچگاه گمراه نخواهید شد؛ اما اگر عترت پیامبر را رها کردید گمراه می شوید.
پس قرآن بدون روایت هیچگاه تضمین کننده برای هدایت نیست.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

7
کد مطلب: 5016 - عنوان: چرا امام حسين (عليه السلام) با اين كه مي دانست شهيد مي شود ، اقدام به قيام كرد ؟
نام و نام خانوادگی: مهناز عباسی - تاریخ انتشار: ٢٣:٢٢ - ١٣ تير ١٣٩٨
پس چرا امامحسن زیر بارظلم رفت وبیعت کرد با معاویه؟
پاسخ:
با سلام
برای دریافت پاسخ به لینک های زیر مراجعه کنید:
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5201
و
https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5241
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

8
کد مطلب: 12703 - عنوان: آیا شمر سر مقدس آقا امام حسین علیه السلام را جدا کرد یا دیگران این کار را کرده‌اند؟
نام و نام خانوادگی: سید مرتضی - تاریخ انتشار: ١٥:٠٩ - ١٢ تير ١٣٩٨
اجرتون با ابا عبد الله علیه السلام
9
کد مطلب: 12715 - عنوان: آیا جناب عبد الله و جناب عبدالمطلب مومن بودند یا خیر؟
نام و نام خانوادگی: سید مرتضی - تاریخ انتشار: ١٥:٠٨ - ١٢ تير ١٣٩٨
خیلی عالی بود.
اخیرا هم کتابی با عنوان ابو طالب چاپ شده است که به نظر این کتاب هم خیلی خوب است و اثبات کننده ایمان حضرت ابو طالب علیه السلام است.
10
کد مطلب: 12737 - عنوان: آیا می‌توان امام زمان را فقط از قرآن اثبات کرد؟
نام و نام خانوادگی: سید مرتضی - تاریخ انتشار: ١٥:٠٥ - ١٢ تير ١٣٩٨
دست شما درد نکند.
بسیار مفید و عالی بود
11
کد مطلب: 5011 - عنوان: آيا زنان ناقص العقل هستند؟
نام و نام خانوادگی: YTY - تاریخ انتشار: ١٥:١٦ - ١٠ تير ١٣٩٨
پاسخ به نظر شماره 24696
چرا اتفاقا در نهج البلاغه امده مردها ناقص العقل و فاسدالعقل هستند
پاسخ:
با سلام
در کجای نهج البلاغه چنین مطلبی آمده است؟
اگر متن آن یا آدرس آن را بفرستید ممنون می شویم.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

12
کد مطلب: 12457 - عنوان: اجتهاد اشتباه پیامبر اکرم و اجتهاد صحیح عمر بن خطاب در منابع اهل سنت
نام و نام خانوادگی: تبریزی - تاریخ انتشار: ٠٢:٢٣ - ٠٧ تير ١٣٩٨
ببخشید من در صفحه اینترنتی فردی وهابی تحصیل کرده در سعودی دیدم که ورقی از یک کتاب رو (احتمالا صحیح مسلم بود البته به نظر من) با هدف ارائه یک مطلب به اشتراک گذاشته بود ولی آنچه برای من جالب بود این بود که بلافاصله بعد از نام پیامبر نوشته شده بود صل الله علیه و آله و سلّم. در حالیکه اهل سنت افریقایی و متاسفانه این روزها حتی ایرانی اصرار دارند که بگویند صل الله علیه و سلّم. راستش می خواستم مطلبی بنویسم مبنی بر همینکه چرا صلوات رو کوتاه کردید، می خواستم مطمئن بشم که آیا در صحاح یا کتب دیگه چنین چیزی که من گفتم هست؟
پاسخ:
با سلام
در صحیح بخاری چگونگی صلوات بر پیامبر آمده است:

سَأَلْنَا رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم فَقُلْنَا يا رَسُولَ اللَّهِ كَيْفَ الصَّلَاةُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ فإن اللَّهَ قد عَلَّمَنَا كَيْفَ نُسَلِّمُ عَلَيْكُمْ قال قُولُوا اللهم صَلِّ على مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كما صَلَّيْتَ على إبراهيم وَعَلَى آلِ إبراهيم إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ اللهم بَارِكْ على مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كما بَارَكْتَ على إبراهيم وَعَلَى آلِ إبراهيم إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ
صحيح البخاري  ج 3   ص 1233
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

13
کد مطلب: 5165 - عنوان: آيا امام علي عليه السلام پشت سر خلفاء نماز خوانده است؟
نام و نام خانوادگی: محمد - تاریخ انتشار: ١٤:٤٠ - ٢٦ خرداد ١٣٩٨
بنظر بنده حق و دستورات خدا را نمی توان بخاطر حق خود نادیده گرفت .درست است که عمر حق حضرت علی را در خلیفه وجانشینی پیامبر غصب کرد ولی سفارش موکد خداوند در برقراری نماز جماعت وایجاد سنت نماز جماعت در زمان پیامبر حتی بیش از حق حضرت علی است. حضرت علی نمی خواستند بعداز ایشان بدعتی ایجاد شود وهرشخصی که با امام جماعت اختلاف داشتند با توسل به این قضیه از نماز جماعت دوری گزیند
پاسخ:
با سلام
همان طور که می دانید نماز جماعت دارای احکام و شرایطی است که یکی از آن شرایط عدالت امام جماعت کما این که شرائط دیگری مثل درست بودن قرائت و .... دارد.
اختلاف امیرالمؤمنین علیه السلام با خلفاء اختلاف شخصی نبود که بگوییم حضرت علی علیه السلام به خاطر اختلاف شخصی پشت سر خلفاء نماز نمی خواند؛ بلکه اختلاف حضرت با ایشان به خاطر دین بود؛ چون خلفاء دین پیامبر را منحرف کردند و در دین بدعت ایجاد کردند که با گناه کمتر از این هم نمی شود پشت سر چنین شخصی نماز خواند چه برسد به این گناه ها.
در ثانی اگر بحث نفاق خلفاء را کنار بگذاریم و بگوییم حضرت علی فقط اختلاف شخصی با خلفاء داشت باز هم پشت سر خلفاء نماز خواندن درست نبود؛ چون طبق روایت پیامبر امیرالمؤمنین علیه السلام با حق است و حق با حضرت علی علیه السلام است؛ پس در اختلاف شخصی هم حق با حضرت علی علیه السلام است که به معنی ظلم کردن خلفاء به حضرت علی علیه لاسلام است.
غیر از این ها آیا حمله کردن به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها و کشتن فرزند ایشان گناه کمی است که از آن چشم پوشی کنیم؟
در شرط عدالت می گویند امام جماعت نباید مرتکب گناه کبیره شود و بر گناه صغیره هم اصرار نداشته باشد، آیا گناه کبیره ای بالاتر از گناهان مذکور وجود داشت که خلفاء انجام نداده باشند؟
وقتی امام جماعت شرایط را نداشته باشد نماز خواندن پشت سر او نه تنها ثواب ندارد؛ بلکه باطل است.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

14
کد مطلب: 5174 - عنوان: آيا روايت اهل سنت از امير مؤمنان عليه السلام در وجوب خراب كردن سنگ قبرها ، صحت دارد ؟
نام و نام خانوادگی: الهه ناصری - تاریخ انتشار: ١٣:٤٤ - ٢١ خرداد ١٣٩٨
بسم الله الرحمن الرحیم ..تشکروسپاس از توضیحات بسیار ارزنده ...باتوجه به اینکه ایه قرانی ارائه فرمودید درمورد زینتها که قابل قبول است ایا طلاکاری در منازل تشریفات است ودر گنبد ها اهلر بیت علیهم السلام تشریفات نیست لطفا مستند بفرمایید ...اجرتان با صاحب العصر والزمان
پاسخ:
با سلام
از نظر عقل: انسانها به هر چه ارزش بیشتری قائل باشند، آن را زیباتر و ... می سازند. و شاید همین علت است که سعی می کنند، حرمها و زیارتگاه های خود راکه از اهمیت بیشتری برخوردارند، با بیشترین امکانات می سازند و تزیین می کنند.

از لحاظ دینی ومذهبی: قرآن مجید به روشنی به ما دستور می دهد که به بستگان و خویشاوندان پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله مهر ورزیم : و مسلماً یکی از راه های ابراز علاقه به خاندان رسالت، حفظ و بزرگداشت حرم های آنان است. به دلیل همین ابراز احساسات و نشان دادن عشق و علاقه فراوان به اهل بیت علیهم السلام، شیعیان همواره سعی کرده اند که ارزنده ترین و با ارزش ترین فلزات ـ اعم از طلا و نقره و سایر جواهرات ـ را وقف آن قبور مطهر نمایندوبا زیباترین هنرهای معماری و آیینه کاری و منبت کاری آنها را در حرم ها و بناهای متعلّق به آنان، در تزیین گنبد و بارگاه به کار برند . «طلاکاری گنبد و ضریح نیز نشان دهنده عشق به اهل بیت است ، خداوند به پیامبرش می فرماید: (قل لا اسئلکم علیه اجرا الاّ المودّة فی القربی بگو:من چیزی به عنوان مزد رسالت از شما مطالبه نمی کنم ، مگر دوستی با اهل بیت من.در واقع طلا کاری گنبد و ضریح ، نوعی ابراز علاقه و محبّت به اهل بیت پیامبر و تعظیم شعائر و تشکّر از آنهاست .
بنابر این از لحاظ دینی نه تنها هیچ مشکل ومنعی ندارد بلکه بر مسلمانان لازم است در تکریم وحراست بیوتی که به پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله[حرم ائمه] منسوب است، بکوشند وآن را یک امر قربی تلقی کنند.

ازلحاظ فقهی:طبق احکام فقهی نیز،بسیاری از مبالغی که صرف ساخت وتوسعه مکانهای متبرکه ومشرفه می شود،از طریق نذورات و موقوفات مردمی است که با عشق و علاقه آن را به زیباسازی و توسعه بارگاه امامان معصوم علیهم السلام اختصاص داده اند و از نظر شرعی تنها می بایست در همین راه استفاده شود . وچه بسا خیرینی که به طور خود جوش در این امر مهم سهیم می شوند.از این رونباید این گونه عشق ورزی وطلاکاری گنبد های حرم های ائمه را اسراف تلفی کرد.

از لحاظ فرهنگی:خردمندان جهان،به بزرگان مذهبی وملی خود ارزش والایی قائلند ودر نگهداری آثارآنان کوشا بوده وآن را تحت عنوان میراث فرهنگی از گزند روزگار حفظ می کنند.این کار حرکت ملتها را در تبیین سیر وترقی وتعالی به روشنی ترسیم می کند.ودر حفظ ایمان وعقیده مردم نسبت به آنها ،تأثیر به سزایی دارد.
روی این اصل مسلمانان نیز در ساخت هرچه پر شکوه تروزیباتر ونگهداری آن کوشش می کنند.

از لحاظ علمی: زیباسازی فضا های معنوی از جمله مساجد وحرمها، در ایجاد جذابیت برای زائران , دارای آثار ثمربخش و سازنده ای است . به عبارت دیگر تعظیم جلال و عظمت بزرگان دین از طریق آبادانی و زیباسازی قبور آنان و در کنار آن به وجود آوردن امکانات رفاهی , برای زائران و ارائه خدمات فرهنگی , و... می تواند نقش سازنده ای در گسترش و ترویج فرهنگ و ارزش های اسلامی , اسوه قراردادن ائمه اطهار علیهم السلام, تمسک به سیره آن بزرگواران برای عموم مردم و... داشته باشد. این نتایج مهم و ارزشمندی در حوزه فردی و اجتماعی به دنبال دارد و در نهادینه کردن ارزش های الهی و انسانی موثر است . چنانچه بسیاری از امور عام المنفعه (مانند خیرات , نذورات , اوقاف ,, سرپرستی ایتام , پرداخت وجوهات شرعی , کمک به نیازمندان و...) از تاثیرات و نتایج بسیار ارزنده ساخت و ساز صحن و بارگاه امامان و امامزاده ها می باشد; زیرا شکوه این مکان های مقدس در جذب مردم , برای زیارت و انجام دادن خیرات موثر است و با یادآوری مقام و عظمت والا و سیره و سنت آن بزرگان مردم بسیار زیادی را به سوی خود جلب می کند و در گسترش فرهنگ و ارزش های الهی و سیره و منش فردی و اجتماعی آن بزرگواران در کمک به محرومان موثر است .

موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

15
کد مطلب: 4971 - عنوان: آيا آيه اي در قرآن كريم در باره جواز توسل به مردگان وجود دارد؟
نام و نام خانوادگی: مرتضی - تاریخ انتشار: ١٢:٣٨ - ٢٠ خرداد ١٣٩٨
وسیله‌ای که در قرآن آمده است به چه معنا است
پاسخ:

با سلام

ابن شهر آشوب از رسول اکرم نقل می‌کند که امیرالمؤمنین ذیل آیهٔ شریفه وَ ابْتَغُوا إِلَیهِ الْوَسِیلَةَ) می‌فرماید:
«أَنَا وَسِیلَتُهُ وَ أَنَا وَ وُلْدِی ذُرِّیتُه»
من و فرزندانم و ذریه آن‌ها همان وسیله هستیم.
مناقب آل أبی طالب علیهم السلام، نویسنده: ابن شهر آشوب مازندرانی، محمد بن علی، ج 3، ص 75، فصل فی أنه السبیل و الصراط المستقیم و الوسیلة

در روايات صحيح نيز در ذيل « وابتغوا اليه الوسيله »نقل شده است که ابن مسعود از بهترين وسيله ها است
 حدثنا أبو عبد الله محمد بن يعقوب الشيباني حدثنا محمد بن عبد الوهاب حدثنا محاضر بن المورع حدثنا الأعمش عن أبي وائل عن حذيفة أنه سمع قارئا يقرأ ) يا أيها الذين آمنوا اتقوا الله وابتغوا إليه الوسيلة ( قال القربة ثم قال لقد علم المحفوظون من أصحاب محمد صلى الله عليه وسلم أن بن أم عبد من أقربهم إلى الله وسيلة
تعليق الذهبي قي التلخيص : على شرط البخاري ومسلم
المستدرك على الصحيحين  ج 2   ص 341، اسم المؤلف:  محمد بن عبدالله أبو عبدالله الحاكم النيسابوري الوفاة: 405 هـ ، دار النشر : دار الكتب العلمية - بيروت - 1411هـ - 1990م ، الطبعة : الأولى ، تحقيق : مصطفى عبد القادر عطا

حضرت زهرا سلام الله عليها مي فرمايد :
وأحمد اللّه الذي بعظمته ونوره يبتغي مَن في السموات والأرض إليه الوسيلة ونحن وسيلته في خلقه .
تمام آن چه در آسمان و زمين هستند ، براي تقرب به خداوند به دنبال وسيله هستند و ما وسيله و واسطهء خداوند در ميان خلقش هستيم .
شرح نهج البلاغة ، ج 16 ، ص211 و السقيفة وفدك ، ص 101 و بلاغات النساء ، بغدادي ، ص 14.
و از عايشه در بارهء خوارج نقل شده است كه پيامبر فرمود :
هم شرّ الخلق والخليقة ، يقتلهم خير الخلق والخليقة ، وأقربهم عند اللّه وسيلة .
شرح نهج البلاغة ، ج2 ، ص267 از مسند احمد ؛ اما اين روايت را دستان امانت دار اهل سنت حذف كرده اند . و المناقب ، ابن المغازلي ، ص56 ، ح 79.
خوارج ، بدترين خلائق هستند ، آن ها را بهترين فرد از ميان خلائق كه نزديك ترين وسيله به خداوند هستند ، خواهد كشت .
مراد حضرت علي عليه السلام است .

موفق و مؤید باشید

گروه پاسخ به شبهات

مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

16
کد مطلب: 5009 - عنوان: آيا عمر بن الخطاب ، به حضرت زهرا سلام الله عليها جسارت كرده است ؟
نام و نام خانوادگی: حسن - تاریخ انتشار: ١١:٣٠ - ١٨ خرداد ١٣٩٨
فقط حیدر (ع)امیرالمومنین است
17
کد مطلب: 5036 - عنوان: آيا روايت «باب حطه بني اسرائيل» با سند معتبر در منابع اهل سنت نقل شده است؟
نام و نام خانوادگی: اسماعیل - تاریخ انتشار: ٢٣:١٨ - ١٦ خرداد ١٣٩٨
سلام علیکم.
از سایت خوب و پرمحتواتون تشکر می کنم.

همچنین از دوستانی که به شبهات پاسخ می دهند.

اجرتون با صاحب الزمان عجل الله فرجه.

18
کد مطلب: 5831 - عنوان: پاسخ به شبهات توسل
نام و نام خانوادگی: احسان - تاریخ انتشار: ٠١:٢٦ - ١٦ خرداد ١٣٩٨
سلام خسته نباشید.من شیعه هستم.خواستم ببینم جوابی برا این ایه دارید یا نه و چطور میگید امامان رو مثل خدا دوست داریم؟
«وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَتَّخِذُ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْداداً يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللَّهِ وَ الَّذينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّهِ وَ لَوْ يَرَى الَّذينَ ظَلَمُوا إِذْ يَرَوْنَ الْعَذابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلَّهِ جَميعاً وَ أَنَّ اللَّهَ شَديدُ الْعَذابِ» (البقره، 165)

ترجمه: و بعضى از مردم كسانى هستند كه بجاى خدا شريك‏ها می‌گيرند و آنها را مانند خدا دوست می‌دارند و كسانى كه بخدا ايمان آورده‏اند نسبت باو محبت شديد دارند، و اگر ستمكاران در همين دنيا آن حالت خود را كه در قيامت هنگام ديدن عذاب دارند ببينند ميفهمند كه تمامى نيروها از خداست و خدا شديد العذاب است‏.
پاسخ:
با سلام
منظور از دوست داشتن ائمه علیهم السلام این نیست که آن ها را خدا بدانند و به عنوان خدا دوست داشته باشند؛ بلکه منظور شدت محبت است.
در آیه همان طور که خودتان ترجمه کرده اید آمده است به جای خدا شریکانی می گیرند؛ در حالی که شیعه هیچ کسی را شریک خدا نمی داند و اگر کسی اهل بیت را به اندازه ذره شریک خدا بداند کافر است.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

19
کد مطلب: 5053 - عنوان: آيا روايت «من فارق عليا فقد فارقني» با سند معتبر در منابع اهل سنت نقل شده است؟
نام و نام خانوادگی: سید - تاریخ انتشار: ١٦:٠٦ - ٠٩ خرداد ١٣٩٨
سلام
چرا عبدالله بن عمیر رو توثسق نکردید؟
پاسخ:
با سلام
آیا منظور شما عبد الله بن نمیر است؟
عبد الله نمیر در مقاله توثیق شده است.
عبد الله بن نمير:
ابن حجر در باره او مي گويد:
عبد الله بن نمير بنون مصغر الهمداني أبو هشام الكوفي ثقة صاحب حديث من أهل السنة من كبار التاسعة مات سنة تسع وتسعين وله أربع وثمانون ع .
عبد الله بن نمير، ثقه، صاحب حديث و سني مذهب بوده است.
العسقلاني الشافعي، أحمد بن علي بن حجر ابوالفضل (متوفاي852هـ)، تقريب التهذيب، ج1، ص327، رقم: 3668 ، تحقيق: محمد عوامة، ناشر: دار الرشيد - سوريا، الطبعة: الأولي، 1406 - 1986.
در روایت شخصی به نام عبد الله بن عمیر وجود ندارد.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

20
کد مطلب: 6248 - عنوان: مناظره محمد بن عبدالوهاب با خدا !!!
نام و نام خانوادگی: امیرعلی - تاریخ انتشار: ١٠:٢٦ - ٠٧ خرداد ١٣٩٨
سلام جالب بود
حال کردم
فقط سوال جالب من اینه
مجتهدینمون و رهبری عزیز
سوالی دارم
درسته غیر از اهل سنت خیلی کسی دیگه باهامون رفاقت نمیکنه و میتونن دشمن خطرناکی باشن
فقط نکته اینجاست مگر پیامبر باهاشون صلح کرد مگر مادرمونو کم اذیت کردن حضرت علی رو کم اذیت کردن مگر امام حسین و امام ها یکی پس از دیگری کوتاه اومدن
چرا صلح
چرا صلح چرا اتحاد
مگه بر کسی پوشیدس که اینکارارو نکردن ....جواب بدین من بدونم واقعا
یک ادله محکم که این همه مصیبت ها رو چجوری درک کنیم میخوام
پاسخ:
با سلام
ما هیچ کاری را سر خود نمی توانیم انجام دهیم، چه بخواهیم با کسی صلح یا بخواهیم بجنگیم باید حجت شرعی برای آن داشته باشیم، ائمه علیهم السلام به ما دستور دادند که با اهل سنت همزیستی مسالمت آمیز داشته باشیم، وحدت با اهل سنت هم به همین معنا است یعنی در کنار هم با آرامش زندگی کنیم، وحدت به این معنی نیست که ما از عقائد خود دست بکشیم، ما حاضر نیستیم از کوچک ترین مستحب خود دست بکشیم کما این که اهل سنت هم چنین کاری نخواهند کرد پس معنی وحدت و صلحی که شما می گویید این است که شیعه با تمامی عقائد خود در کنار سنی با تمامی عقائد خود زندگی کنند و کاری نکنند که باعث درگیری بین دو طرف شود.
بله هر دو طرف عقائدی دارند که دیگری آن را قبول ندارد، باید این طور مسائل را در بین خودشان حفظ کنند و طوری برخورد نکنند که باعث تحریک دیگران شود.
موفق و مؤید باشید
گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)



صفحه اصلی | تماس با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | فروشگاه | طرح پرسش | گنجینه ولایت | نسخه موبایل | آثار و تألیفات | العربیة | اردو | English