2024 April 24 - چهار شنبه 05 ارديبهشت 1403
تکفیر مسلمانان توسط وهابیت به خاطر توسل
کد مطلب: ٨٥٨٢ تاریخ انتشار: ١٩ مهر ١٣٩٠ - ١٧:٣٥ تعداد بازدید: 4018
حبل المتین » وهابیت
تکفیر مسلمانان توسط وهابیت به خاطر توسل

توسل و زیارت دستاویز وهابیت برای نسبت کفر و شرک به تمامی مسلمین
حبل المتین 90/07/19



بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ : 19 / 07 / 90

مجری :

با عرض سلام و ادب خدمت شما بینندگان عزیز شبکه جهانی ولایت ، با برنامه ای دیگر از سلسله برنامه ها حبل المتین در خدمت شما عزیزان و حضرت آیت الله دکتر حسینی قزوینی هستیم .

آیت الله دکتر حسینی قزوینی :

بنده هم خدمت همه بینندگان عزیز و گرامی ، خالصانه ترین سلامم را از کشور آمریکا ، شهر نیویورک تقدیم می کنم . امیدوارم که همه عزیزان خوب و به سلامت و به صفا باشند و موفقیت همه عزیزان را از خدای عالم خواهانم .

مجری :

حضرت استاد ! سؤال اول بنده در مورد یکی از خطرناک ترین نظریه های وهابیت یعنی تکفیر مسلمانان اعم از شیعه و سنی است . در این خصوص هم توضیحاتی را بیان کنید .

آیت الله دکتر حسینی قزوینی :

همان طور که برادر عزیزم پرسیدند الحق یکی از خطرناک ترین پدیده ای که وهابیت در جهان اسلام ایجاد کردند و موجب تفرقه شد و کشت و کشتار مسلمان ها را به این بهانه شروع کردند و امروز هم نتیجه شومش را می بینیم ، همین قضیه تکفیر است . وهابی ها غیر از خودشان ، کسی را چه شیعه و چه سنی ، مسلمان نمی دانند و غیر از خودشان ، برای کسی حق حیات قائل نیستند ، چه مسلمان چه مسیحی چه یهودی و چه اقوام و ملل دیگر . لذا می بینیم ترورها ، انتحار ها و انفجار ها در گوشه گوشه این جهان خاکی ادامه دارد . از همین آمریکا گرفته تا کانادا ، شوروی ؛ حتی در عربستان سعودی از ترورها و انفجارهای وهابی ها در امان نیست و اوج این کشت و کشتار ها در این سال های اخیر ، در عراق ، افغانستان و ایران بوده و این به خاطر آن آموزه های غلط و ضد قرآنی و ضد سنتی است که وهابیت از نظریه پردازانشان مثل ابن تیمیه و محمد بن عبد الوهاب و دیگر مفتیان تکفیری عصر حاضر وهابیت می گیرند . به عنوان نمونه ابن تیمیه کتابی به نام زیارة القبور والاستنجاد بالمقبور دارد که در صفحه 156 این کتاب می نویسد :

من يأتى إلى قبر نبى أو صالح يسأله حاجته ويستنجده فهذا شرك صريح يجب أن يستتاب صاحبه فإن تاب وإلا قتل ....

اگر کسی کنار قبر پیامبر یا مرد صالحی برود و حاجت طلب کند یا او را واسطه بین خود و خدا قرار دهد ، این شرک صریح است و واجب است که او را مجبور به توبه کند ، اگر توبه نکرد ، باید کشته شود .

ابن تیمیه ، زیارة القبور ، ص 156

عزیزان می بینند که این مسأله آمدن کنار قبر نبی گرامی (صلی الله علیه و آله) یا صالحین اختصاص به شیعه ندارند ؛ تمام مسلمان ها غیر از وهابیون ، نسبت به نبی گرامی ، نسبت به صالحین و نسبت به بزرگان ، اظهار ارادت می کنند و آن ها را به عنوان یک عبد صالح و آبرومند در نزد خدای عالم می دانند . لذا با این حکم آقای ابن تیمیه ، تمامی مسلمان ها محکوم به شرک و قتل هستند .

محمد بن عبد الوهاب ، دیگر نظریه پرداز و تئوریسین وهابیون ، کتابی به نام کشف الشبهات ، صفحه 58 که در مجموعه مؤلفات محمد بن عبد الوهاب است یا خود کتاب کشف الشبهات به صورت شرح توضیح داده شده و ما نسخه دیگری از آن داریم ، در صفحه 115 می گوید :

وأنّ قصدهم الملائكة والأنبياء يريدون شفاعتهم والتقرّب إلى الله بذلك هو الّذي أحلّ دماءهم وأموالهم

اگر کسی از ملائکه و انبیاء و اولیاء ، شفاعت بطلبد و بخواهد توسط آن ها ، به خداوند عالم تقرب بجویند ، همین کار باعث می شود که هم خونشان و هم اموالشان مباح شود .

محمد بن عبد الوهاب ، مجموع مؤلفات کتاب کشف الشبهات ، ص 58

محمد بن عبد الوهاب ، کشف الشبهات ، ص 115

بینندگان عزیز ! توجه کنید که این چه فتوای خطرناکی و نادرست و ضد قرآنی است . اگر چنانچه آقایان نسبت به انبیاء می گویند که آن ها از دنیا رفته و دستشان از این دنیا کوتاه شده ، ملائکه که زنده هستند و شفاعت ملائکه یک دستور قرآنی است و ارتباطی به سنت ندارد .

این نشان می دهد که هر کس به ملائکه متوسل شود و شفاعت بخواهد ، این کفری است که خون ، جان و مال این انسان مباح است . این دستور ضد قرآنی و ضد انسانی است که نظریه پرداز و تئوریسین وهابیت ، صادر کرده و پیروانش هم آن را گرفته اند . هر چه هم که علمای ما آن ها را برای اثبات این نظریه ای که بزرگانشان داده اند ، به مناظره دعوت می کنند ، قبول نمی کنند . اگر هم نتوانستند ثابت کنند ، ما نادرست بودن آن را ثابت کنیم و دست از این آدم کشی و این ترورها بردارند .

مجری :

سؤال دوم امروز بنده این است که آیا نتیجه این تکفیر ، انکار قرآن و تکفیر صحابه نیست ؟

آیت الله دکتر حسینی قزوینی :

بنده از بینندگان عزیز تقاضا دارم که به پاسخ این سؤال توجه کافی را داشته باشند که آیا تکفیر مسلمان ها به بهانه توسل ، انکار قرآن نیست ؟

در این باره آیه صریح قرآن ، آیه 35 سوره مائده است که می گوید ؛

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ . مائده / 35

ای مؤمنین ! تقوای الهی پیشه کنید و بین خود و خدایتان وسیله قرار دهید .

در این جا که نگفته وسیله ، عبادت و عمل صالح است . پس هم شامل عبادت ، هم عمل صالح ، عمل انبیاء چه در حیات و چه بعد از حیات را شامل می شود . یا در آیه 57 سوره اسراء می گوید :

أُولَئِكَ الَّذِينَ يَدْعُونَ يَبْتَغُونَ إِلَى رَبِّهِمُ الْوَسِيلَةَ أَيُّهُمْ أَقْرَبُ وَيَرْجُونَ رَحْمَتَهُ وَيَخَافُونَ عَذَابَهُ إِنَّ عَذَابَ رَبِّكَ كَانَ مَحْذُورًا . اسراء / 57

این انبیاء یا افرادی که بت پرستان آن ها را می پرستند ، خود این انبیاء و ملائکه به دنبال واسطه ای بین خود و خداوند هستند . در صورتی که شما آن ها را خدا می نامید .

جالب این جا است که آقای آلوسی وهابی ، در تفسیر روح المعانی ، در شرح این آیه می گوید :

فكل من عبد من دون الله تعالى من عيسى وعزير والملائكة عليهم السلام وسيلتهم إلى الله تعالى نبينا ص بل هو عليه الصلاة والسلام وسيلة سائر الموجودات والواسطة بينهم وبين الله تعالى في إفاضته سبحانه الوجود ...

والنبي المطلق وكان نبينا آدم بين الماء والطين ...

تمام کسانی که مورد عبادت بت پرستان بودند ، مثل عیسی و عزیر و ملائکه ، واسطه آن ها به خدای عالم ، پیامبر ما است و توجه ندارند . نه تنها پیامبر ما واسطه بین عزیر و عیسی و ملائکه و خدا است ؛ بلکه واسطه همه موجودات بین آن ها و خدای عالم در گرفتن فیض الهی است .

یعنی نبی مکرم (صلی الله علیه و آله) واسطه و وسیله تمام خلائق در گرفتن فیض الهی است .

رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) پیامبر بود ، در حالی که حضرت آدم (علیه السلام) هنوز بین آب و گل بوده و آفریده نشده بود.

آلوسی ، روح المعانی ، ج 15 ، ص 126

پس این که می گویند : توسل به انبیاء ، شرک است و موجب قتل متوسل و مباح دانستن او می شود ، در حقیقت انکار قرآن است .

اما نسبت به این که تکفیر صحابه است ، قبل از این که پاسخ دهم ، باید بگوییم که این نظریه خود آدم ابوالبشر را هم کافر می داند . این روایت صحیحی است که خلیفه دوم با نقل می کند:

وعن عمر بن الخطاب رضى الله تعالى عنه قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم لما اقترف آدم الخطيئة قال يا رب أسئلك بحق محمد لما غفرت لي ...

وقتی حضرت آدم از بهشت بیرون آمد و متوجه گریه خود شد ، به خداوند عالم گفت : خدایا تو را به آبروی محمد (صلی الله علیه و آله) سوگند می دهم که مرا ببخشی .

حاکم نیشابوری ، مستدرک الصحیحین ، ج 2 ، چاپ دار المعرفه بیروت ، ص 615

قطعا ایشان روایت را صحیح می داند و می گوید : هذا حديث صحيح الاسناد .

بنابر فتوای آقایان ، حضرت آدم هم کافر است ؛ چون حضرت آدم به پیامبری متوسل شده که هنوز به دنیا نیامده . ثالثا ، این آقایان خود خلفا را هم تکفیر می کنند . وقتی توسل به پیامبر (صلی الله علیه و آله) کفر باشد ، خود عمر بن خطاب ، در صحیح بخاری ، حدیث 1010 می گوید :

حدثنا الْحَسَنُ بن مُحَمَّدٍ حدثنا محمد بن عبد اللَّهِ الْأَنْصَارِيُّ حدثني أبي عبد اللَّهِ بن الْمُثَنَّى عن ثُمَامَةَ بن عبد اللَّهِ بن أَنَسٍ عن أَنَسٍ رضي الله عنه أَنَّ عُمَرَ بن الْخَطَّابِ كان إذا قَحَطُوا اسْتَسْقَى بِالْعَبَّاسِ بن عبد الْمُطَّلِبِ فقال اللهم إِنَّا كنا نَتَوَسَّلُ إِلَيْكَ بِنَبِيِّنَا ص فَتَسْقِينَا وَإِنَّا نَتَوَسَّلُ إِلَيْكَ بِعَمِّ نَبِيِّنَا فَاسْقِنَا قال فَيُسْقَوْنَ .

خدایا ما در زمان پیامبر (صلی الله علیه و آله) با ایشان به تو متوسل می شدیم ...

صحیح بخاری ،ح 1010

بنابراین عمر و صحابه ای که پیامبر (صلی الله علیه و آله) را واسطه قرار می دادند ، همه کافر هستند . خود ابوبکر بعد از این که پیامبر (صلی الله علیه و آله) از دنیا رفتند :

بأبي وأمي طبت حيا وميتا اذكرنا يا محمد عند ربك ولنكن من بالك ....

خطاب به جناره مطهر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) می گوید : ای پیامبر ! ما را نزد خدای عالم یاد کن و ما را فراموش نکنی .

آقای زینی دحلان در الدرر السنیة ، صفحه 34 می گوید : روایت صحیح است .

عبارتی شبیه این عبارت در صحیح بخاری با عبارات دیگر بیان شده است . یا خود عمر بن خطاب بعد از آن که به عموی پیامبر (صلی الله علیه و آله) برای استسقاء متوسل می شود ، می گوید :

واستسقى عُمَرَ بن الخطاب بالعباس رضي الله عنهما عام الرَّمَادة لما اشتد القحط . فسقاهُمُ الله تعالى به ، وأخصبت الأرض . فقال عمر : هذا والله الوسيلة إلى الله ...

ای مردم ! به خدا قسم این عباس عموی پیامبر (صلی الله علیه و آله) وسیله ما به سوی خدای عالم است .

ابن اثیر جزری ، اسد الغابه ، ج 3 ، ص 111

ابن عبد البر ، الاستیعاب ، ج 2 ، ص 815

علاوه بر این ، این آقایان خود امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) را تکفیر می کنند . در نهج البلاغه ، خطبه 235 ، نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) از دنیا رفته و حضرت امیر (علیه الصلاه و السلام ) می فرماید :

بأبي أنت وأمي اذكرنا عند ربك واجعلنا من بالك ...

یا رسول الله ! پدر و مادرم فدایت . ما را نزد خداوند یاد کن و ما را از یادت نبر .

نهج البلاغه ، خ 235

نکته دیگر ، دیگر صحابه ای که به رسول خدا (صلی الله علیه و آله) متوسل می شدند ، از دیدگاه آقایان کافر هستند . وقتی عبد الله بن عمر ، پایش فلج می شود و از کار می افتد .

أنه خدرت رجله فقيل له ما لرجلك قال اجتمع عصبها قيل له اذكر أحب الناس إليك قال يا محمد فبسطها ....

به افرادی که درکنارش بود ، از جمله عبد الرحمن بن سعد ، می گوید : محبوب ترين انسان ها را صدا کن تا پایت از فلج بودن نجات پیدا کند . عبد الله بن عمر خطاب به رسول خدا (صلی الله علیه و آله) می گوید : ای پیامبر . اعصاب گرفته و پای فلج عبد الله بن عمر خوب شد .

ابو اسحاق حربی ، غریب الحدیث ، متوفای 205 هـ ، ج 2 ، ص 673

آقای بخاری در ادب المفرد ، صفحه 207 ، حدیث 993 با سند صحیح این روایت را نقل می کند .

همچنین بلال بن حارث کنار قبر پیامبر (صلی الله علیه و آله) می آید و می گوید :

في زمن عمر رضي الله عنه ، فجاء رجل إلى قبر النبي صلى الله عليه وآله وسلم ، فقال : يا رسول الله هلك الناس ، استسق لأمتك ، فأتاه رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم في المنام ، إئت عمر فاقرأه مني السلام ، وأخبره أنهم مسقون ، وقل له : عليك الكيس . قال : فأتى الرجل عمر فأخبره ، فبكى عمر رضي الله عنه ، وقال : يا رب ما آلوا إلا ما عجزت عنه .

یارسول الله ! مردم از بی آبی هلاک می شوند ، برای آن ها طلب باران کن . وقتی باران می آید ، بلال بن حارث نزد عمر می آید و می گوید : پیامبر (صلی الله علیه و آله) در خواب دیدم که گفت به عمر سلام برسان . عمر گریه کرد و گفت : من که در وظیفه خودم کوتاهی نمی کنم .

ابن حجر عسقلانی ، فتح الباری ، ج 2 ، ص 412

ابن کثیر دمشقی ، البدایه و النهایه ، ج 7 ، ص 105

ابن حجر و ابن کثیر هر دو روایت را صحیح می دانند . حاکم نیشابوری در مستدرک ، جلد 4 ، صفحه 515 توسل جابر بن ایوب انصاری را به قبر نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) با سند صحیح نقل کرده است . در این صورت از دیدگاه آقایان ابو ایوب انصاری هم کافر است .

جالب این است که امام مالک ، وقتی منصور دوانقی از او سؤال می کند که چگونه از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) حاجتم را بخواهم ، می گوید :

فاستكان لها أبو جعفر ، وقال لمالك : يا أبا عبيد الله أأستقبل القبلة وادعوا أم استقبل رسول الله - صلى الله عليه وسلم - ؟ فقال له : لم تصرف وجهك عنه وهو وسيلتك ووسيلة أبيك آدم ....

منصور دوانقی ! رو به قبر پیامبر (صلی الله علیه و آله) از ایشان حاجت خود را بخواه . این پیامبر واسطه تو و واسطه پدرت حضرت آدم به خدای عالم بوده است .

قاضی عیاض ، الشفاء بتعریف حقوق المصطفی ، ج 2 ، ص 192

این ها کاملا واضح و روشن است . پس آقای مالک از دیدگاه وهابی ها ، هم خودش کافر است و هم دستور به کفر داده است .

علاوه بر این ، آقایان وهابی ها که می گویند : توسل شرک است و هر کس توسل کند ، مشرک است و باید کشته شود ، تمام اهل سنت روی زمین را چه حنبلی ، چه مالکی ، چه شافعی و چه حنفی ، همه را تکفیر کرده و مستحق کشتن می دانند . همه علمای اهل سنت در کتاب های فقهی خود ، در آداب زیارت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) می گویند : اگر کسی به عربستان سعودی رفت و بعد از مراسم حج به مدینه آمد ، در کنار قبر نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) باید زیارت کند و بگوید :

السلام عليك أيها النبي ورحمة الله وبركاته ...

، اللهم انك قلت وقولك الحق ( ولو أنهم إذ ظلموا أنفسهم جاءوك فاستغفروا الله واستغفر لهم الرسول لوجدوا الله توابا رحيما ) وقد اتيتك مستغفرا من ذنوبي ، مستشفعا بك إلى ربي ، فأسئلك يا رب أن توجب لي المغفرة كما أوجبتها لمن أتاه في حياته ...

به نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) سلام دهد و آیه 64 سوره نساء را بخواند و بگوید : یا رسول الله ! من به زیارت تو آمد و طبق این آیه از گناهانم استغفار می کنم و تو را بین خود و خداوند شفیع قرار می دهم ...

ابن قدامه ( از علمای بزرگ حنبلی ) ، المغنی ، ج 3 ، ص 590

از علمای شافعی ، آقای نووی در کتاب المجموع ، جلد 8 ، صفحه 294 ، با صراحت همین تعبیر را دارد . از علمای مالکی همان تعبیری که از امام مالک بیان کردیم . هم چنین از امام محمد زرقانی مالکی در شرح مواهب ، جلد 8 ، صفحه 317 این تعبیر را بیان می کند . دیگر علمای فرقه اربعه ، همه در آداب زیارت قبر نبی گرامی (صلی الله علیه و آله) می گویند : این آیه 64 سوره نساء را بخوانید و به نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) بگویید : ما طبق دستور خداوند به زیارت تو آمدیم و از گناهانمان استغفار می کنیم و تو را بین خود و خدای عالم واسطه قرار می دهیم و به وسیله تو به خدای عالم متوسل می شویم .

یعنی اگر توسل به نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) با مبنای ابن تیمیه و محمد بن عبد الوهاب ، تمام علمای فرقه اربعه اهل سنت ، مشرک هستند و مسلمان هایی که طبق دستور فقهای بزرگشان در کنار قبر نبی مکرم (صلی الله علیه و آله) به ایشان متوسل می شوند ، کافر و مشرک و واجب القتل هستند .

حالا آقای ابن تیمیه در آن زمان یک حرف ضد قرآنی و ضد سنت گفته ، محمد بن عبد الوهاب هم برای این که بر اریکه قدرت بشیند ، چنین حرفی زده است . اما عقلای قوم و اندیشمندان وهابی ، کمی فکر کنند که آیا این روش ، روش صحیحی است ؟ فردای قیامت وقتی وارد آتش جهنم می شوند ، آن جا نگویند : ما بزرگانمان را چشم و گوش بسته تبعیت کردیم .

این قضایا نیست ، خدای عالم به ما عقل و شعور و قدرت تفکر داده . مقداری دقت کنیم . بنده باز هم تکرار می کنم که بهترین راه و روش این است که گفتگوی آزاد و دوستانه و چهره به چهره ، میان اندیشمندان شیعه و اندیشمندان اهل سنت و اندیشمندان وهابی ، تشکیل شود . در این زمینه تنها ما نیستیم ، بلکه اهل سنت با ما یک صدا هستند . جلسه قبل گفتم : جناب احمد طیب ، شیخ الازهر ، می گوید : ما سلفی ها را جزء خوارج عصر می دانیم .

ایشان که شیعه نیست ، حداقل شما بیایید ، افرادی از دانشگاه الازهر بیایند ، افرادی از حوزه علمیه نجف و قم بیایند . شما هم از بزرگانتان از عربستان سعودی ، یا از هیئت عالی افتاء یا از هیئت کبار علمای عربستان سعودی ، در کنار هم بنشینیم و صحبت کنیم تا به یک نتیجه مشترک و واحدی برسیم . یا اگر به نتیجه مشترک نرسیدیم ، حداقل مردم صحبت های ما را بشنوند . آن ها شعور دارند و قدرت تشخیص حق از باطل را دارند . ما باید برای شعور مردم احترام قائل شویم .

مجری :

حضرت استاد ! محمد بن عبد الوهاب حرف های عجیب و غریب زیادی زده بود ، یکی از حرف های ایشان این بود که شرک مسلمان های عصر ما ، شدیدتر از شرک زمان جاهلیت است . در این خصوص توضیحاتی را بیان کنید .

آیت الله دکتر حسینی قزوینی :

واقعا این سخن از سخنان عجایب دهر است که آقایان وهابی این را ملاک کار خود و دیانت خود قرار داده اند . البته اگر ما وهابیت را یک دین و مذهب بدانیم که این طور نیست . این ها یک فرقه ، بیشتر نیستند .

محمد بن عبد الوهاب ، در مجموعه مؤلفات کتاب کشف الشبهات ، جلد 6 ،صفحه 124 صراحت دارد و می گوید :

أن هذا الذي يسميه المشركون في زماننا ( كبير الإعتقاد ) هو الشرك الذي نزل فيه القرآن وقاتل رسول الله ص الناس عليه . فاعلم أن شرك الأولين أخف من شرك أهل زماننا بأمرين : أحدهما : أن الأولين لا يشركون ولا يدعون الملائكة والأولياء والأوثان مع الله إلا في الرخاء . وأما في الشدة فيخلصون لله الدعاء ....

الأمر الثاني - أن الأولين يدعون مع الله أناساً مقربين عند الله إما أنبياء وإما أولياء ، وإما ملائكة . أو يدعون أشجاراً أو أحجاراً مطيعة لله ليست عاصية . وأهل زماننا يدعون مع الله أناساً من أفسق الناس ....

إذا تحققت أن الذين قاتلهم رسول الله ص أصح عقولا ، وأخف شركاً من هؤلاء .

اين توسلی که مسلمان های ما به عنوان عقیده خودشان اعتقاد دارند ، همان شرکی است که قرآن نازل شده و پیامبر (صلی الله علیه و آله) هم با همین شرک جهاد کرده و جنگیده است . شرک دوران جاهلیت از شرک مسلمان های عصر ما ، سبک تر بوده . به خاطر این که مشرکین عصر جاهلیت در گرفتاری های خود به بت ها متوسل می شدند . اما مشرکین زمان ما چه در گرفتاری و چه در غیر گرفتاری ، به پیامبر (صلی الله علیه و آله) متوسل می شوند .

شخص هیچ گرفتاری هم ندارد ؛ اما می گوید یا رسول الله ! به کار من وسعت بده . به من خانه و زندگی بده . یا از خدا بخواه که به من توفیق عبادت و بندگی بده .

علاوه بر این ، ایشان یک تعبیر عجیب دارد که می گوید :

در زمان جاهلیت ، آن ها افرادی را می پرستیدند که نزد خدای عالم مقرب بودند . مثلا انبیاء و ملائکه را می پرستیدند یا این که درخت و سنگ را می پرستیدند که این همه مطیع خدا بوده و معصیت او را نمی کردند .

مسلمان های عصر ما به افرادی متوسل می شوند که فاسق ترین افراد هستند .

آقایان اهل سنت ! آقایان صوفی ها ! این عبارت را می شنوید یا نه ؟ منظور از افسق الناس چیست؟ ایشان چه اعتقادات مهمی را زیر سؤال برده و توهین و جسارت می کند ؟

آن مشرکینی که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) با آن ها جنگید ، آن ها عقلشان سالم تر از مسلمان های عصر ما است . شرکشان هم سبک تر از مسلمان های عصر ما است .

محمد بن عبد الوهاب ، مجموعه مؤلفات ، ج 6 ، ص 124

محمد بن عبد الوهاب ، کشف الشبهات ، ص 57 تا 72

بنده با این تعبیر نمی دانم چه بگویم ؟ این شبکه های وهابی که تا این حد از محمد بن عبد الوهاب دفاع می کنند ، ای کاش یک وجدان سالم و یک عقل درست داشته باشند و به این ها پاسخ دهند .

عجیب است که جناب آقای سید محسن امین در کتابی که در رد وهابیت نوشته ، می گوید :

محمد بن عبد الوهاب در این کتاب کشف الشبهاتش ، بیست و چهار بار مسلمان ها را مشرک خوانده . بیست و پنج بار هم گفته مسلمان ها کافر ، بت پرست ، مرتد و منافق و منکر توحید و منکر خدا و دشمن خدا و مدعیان اسلام و نادان و شیاطین هستند .

سید محسن امین ، کشف الارتیاب ، ص 147

آقایان با این کارشان دیگر چیزی برای اسلام و مسلمان ها باقی نگذاشته اند ، یعنی این ها فقط خودشان را مسلمان می دانند و بس . غیر از خودشان ، دیگر مسلمان ها چه اهل سنت و چه شیعه ، محکوم به شرک و کفر و این که در آخر خون و مالشان حلال است .

مجری :

سؤال بعدی من در این باره است که محمد بن عبد الوهاب ، شرط وارد شدن به فرقه وهابیت را مشرک دانستن همه مسلمانان است . حضرت استاد ! در این رابطه توضیحاتی را بیان کنید .

آیت الله دکتر حسینی قزوینی :

بنده برای توضیح این سؤال که محمد بن عبد الوهاب ، یکی از شرایط ورود به فرقه وهابیت را مشرک دانستن همه مسلمانان غیر از وهابیت است . این مطلب را آقای زینی دحلان در کتاب صفحه 46 نقل می کند :

كان محمد بن عبد الوهاب إذا اتبعه أحد وكان قد حج حجة الإسلام يقول له حج ثانيا فإن حجتك الأولى فعلتها وأنت مشرك فلا تقبل ولا تسقط عنك الفرض وإذا أراد أحد الدخول في دينة يقول له بعد الشهادتين اشهد على نفسك إنك كنت كافرا وعلى والديك أنهما ماتا كافرين وعلى فلان وفلان ويسمي جماعة من أكابر العلماء الماضين أنهم كانوا كفارا فإن شهد قبله وإلا قتله وكان يصرح بتكفير الأمة منذ ستمائة سنة ويكفر من لا يتبعه ويسميهم المشركين ويستحل دماءهم وأموالهم ...

اگر یکی از مسلمان ها می خواست از محمد بن عبد الوهاب تبعیت کند و وارد فرقه وهابیت شود . اگر چنانچه حج واجبی را انجام داده بود ، می گفت : این حج واجبت باطل است و باید دوباره به حج بروی. چون حجی که انجام دادی ، در حال شرک بوده .

هر مسلمانی که به حج بخواهد برود ، اولین قدم از حج ، تلبیه است . می گوید لبیک اللهم لبیک ، لبیک لا شریک لک لبیک . محمد بن عبد الوهاب می گوید : هر کس در تلبیه بگوید : لبیک اللهم لبیک ، چون وهابی نیست ، این لاشریک لک لبیک او ، هیچ فایده ای ندارد . باید دوباره حج را از اول انجام دهد . الان که وهابی شد ، تازه مسلمان شده .

اگر کسی می خواهد وارد دین محمد بن عبد الوهاب شود ، شرط اولش این بود که شهادتین را بگوید . شهادت به وحدانیت خدا ، شهادت به رسالت نبی مکرم (صلی الله علیه و آله) . اما باز هم مسلمان نشدی ؛ بلکه باید شهادت سوم را هم بدهی و بگویی : من شهادت می دهم که قبلا کافر و مشرک بودم و با ورود به دین وهابیت ، مسلمان شدم . شهادت چهارم این که بگویی پدر و مادرم که به دین وهابیت وارد نشده بودند ، آن ها هم کافر از دنیا رفتند .

شهادت پنجم ، این که شهادت دهی که تمام علمای گذشته که بدون ورود به دین وهابیت از دنیا رفتند ، همه کافر مردند و حق این که برای آن ها دعا کنید را ندارید . اگر این شهادت ها را بدهد ، مسلمان بود و اگر این شهادت ها را نمی داد ، محمد بن عبد الوهاب دستور قتل او را می داد .

بعد از این قضیه آقای زینی دحلان از علمای بزرگ شافعی در همان صفحه 46 کتاب الدرر السنیه می نویسد :

محمد بن عبد الوهاب می گفت : در طول این ششصد سال یعنی از زمان ابن تیمیه که مسلمان ها را به اسلام و وهابیت دعوت کرده ، کسانی که قبول نکردند ، همه کافر مرده اند .

یعنی از قرن دوازدهم تا قرن سیزدهم ، هر کس آیین ابن تیمیه را قبول نکرده و وارد دین وهابیت نشده ، همه مسلمان ها کافر از دنیا نرفته .

هر کس هم که از محمد بن عبد الوهاب پیروی نمی کرد ، می گفت : کافر و مشرک هستند و ریختن خون آن ها و تصرف اموالشان ، جایز است .

زینی دحلان ، الدرر السنیة ، ص 46

جمیل صدقی ، الفجر الصادق ، ص 17

زینی دحلان ، خلاصه الکلام ، ص 229

واقعا وهابیت چه پدیده ای است ؟ اگر ما در این شبکه های وهابی که هر روز مثل قارچ از زمین می رویند ، کارشناسانی را می آورند که حتی مقدمات علوم دینی را هم نمی دانند و مرتب می گویند توسل چنین است و چنان است ، گوش شنوایی هم برای شنیدن کلام حق ندارند ، مقصر نیستند . چون با این آموزه های غلط ضد قرآنی و ضد توحیدی ، از دیدگاه خودشان ، فقط خودشان مسلمان هستند و بس . دیگر مسلمان ها هم کافر ، بت پرست و مشرک هستند و مستحق این هستند که کشته شوند و اموالشان تصرف شود .

بنده لازم می دانم که از آقایان ابوالقاسمی و یزدانی که در این دو هفته با پخش کلیپ ، به شبهات این شبکه های وهابی ، به زیبایی پاسخ دادند ، تشکر کنم و امیدوارم که این آقایان وهابی با دیدن این مطالب مستند ، از خواب بیدار شوند .

به آقایان کارشناس هم دلسوزانه می گویم که ما شما را دوست داریم ، نمی خواهیم که گرفتار شعله های آتش جهنم شوید . این برنامه های شما ، غیر از آتش جهنم ، ثمره دیگری برای شما ندارد . اگر باور ندارید ، بیایید تا با هم بحث کنیم تا ثابت کنیم که تک تک کلمات شما ، آتش جهنم و عذاب شما را بیشتر می کند . تا دیر نشده از خواب بیدار شوید . از این نفاق ، از این دو رویی ، از این حکم تکفیر مسلمان ها دست بردارید . ولی بدانید روزی خواهد آمد که التماس می کنید :

حَتَّى إِذَا جَاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ . لَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحًا فِيمَا تَرَكْتُ كَلَّا إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا وَمِنْ وَرَائِهِمْ بَرْزَخٌ إِلَى يَوْمِ يُبْعَثُونَ . مؤمنون / 99 و 100

وَلِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ فَإِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ لَا يَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَلَا يَسْتَقْدِمُونَ . اعراف / 34

ما شما عزیزان را دوست داریم . تا دیر نشده از این خواب غفلت بیدار شوید و آتش جهنم را برایتان شعله ور تر نکنید .

تماس بینندگان

بیننده : عظیمی از ورامین ـ شیعه

حضرت استاد ! ما همراه خانواده برنامه های شما را می بینیم و ضبط می کنیم و آن را بین دوستان و آشنایان پخش می کنیم . اما چند برنامه ای که شما در آمریکا داشتید را به علت عدم اطلاع رسانی ، نتوانستم ضبط کنم . اگر امکان دارد ساعت های تکرار برنامه را اعلام کنید .

آیت الله دکتر حسینی قزوینی :

تکرار اول برنامه ، ساعت 4 و 5 دقیقه صبح ، تکرار دوم ، ساعت 12 و 5 دقیقه ظهر به وقت ایران است .

بیننده : شیعه

استاد قزوینی ! بنده آزاد شده امام حسین (علیه السلام) هستم و در زندگی سختی های زیادی کشیده ام . به همین دلیل خواب های صادقانه ای می بینم . در جمعه اولی که شما به آمریکا رفته بودید ، خواب دیدم حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) به تختی تکیه زده بودند که از شانه راستشان نور بسیار زیادی با فشار ساطع بود . که وقتی من دستم را زیر آن نور گرفتم ، مثل این بود که دستم را پس می زد . وقتی گفتم من ناامید هستم ، چهره ایشان به امام حسین (علیه السلام) تغییر کرد و صدایی آمد که شفاعت. بعد چهره اشان به شما تبدیل شد . خانمی آمد از شما صدقه خواست ، شما فرمودید لیوانم را بردار.

بنده این خواب را در مورد شما دیدم و به شما تبریک می گویم .

آیت الله دکتر حسینی قزوینی :

از شما تشکر می کنم . بنده قابل این قضایا نیستم . اما در روایات داریم که ائمه (علیهم السلام) در خواب مانند خودشان هست . یعنی اگر انسان در خواب یقین کند که ائمه (علیهم السلام) هستند ، قطعا خودشان هستند .

بیننده :

حضرت استاد ! دلیل سفر شما به آمریکا چیست ؟ شبکه های وهابی می گویند که شما با هیئت همراه به آمریکا رفته اید ؟

آیت الله دکتر حسینی قزوینی :

ما بارها گفتیم که شبکه جهانی ولایت در آمریکا و با کمک برادر بزرگوارمان آقای نقوی ثبت شده و ما به خاطر بعضی از مشکلات اینترنتی که بود ، لازم بود که خودمان بیاییم و وضع شبکه در آمریکا را از نزدیک ببینیم .حضرت آیت الله مکارم شیرازی هم هنگام خداحافظی ، خیلی تأکید کردند که سر و سامانی داده شود و اگر بتوانیم قصد داریم که هر روز یکی دو ساعت برنامه انگلیسی پخش کنیم . دو سه ما پخش کردیم و دیدیم که با توجه به امکانات گویندگان و کارشناسان انگلیسی ، این امر امکان پذیر نیست .

عمدتا هدف بنده از آمدن به آمریکا ، سر و سامان دادن به وضع شبکه در آمریکا و راه اندازی بخش انگلیسی است . ما از همین جا به بینندگان عزیز مژده می دهیم که بخش انگلیسی به هیچ وجه وقت برنامه های شبکه ولایت را نمی گیرد . ان شاء الله از این به بعد ، بینندگان عزیز شاهد دو شبکه جهانی ولایت خواهند بود . یک شبکه جهانی ولایت که برنامه هایش عربی است و یک شبکه جهانی ولایت یو اس ای که 4 ساعت انگلیسی و 4 ساعت اردو است . ان شاء الله جهانی بودن این دو شبکه را از همین جا اعلام می کنم تا عزیزانی که فارسی را متوجه نمی شوند ، برنامه ها را با کمی تأخیر به زبان اردو و انگلیسی با دو مرتبه تکرار خواهیم داشت .

این که آقایان می گویند من با هیئت همراه رفته ام ، البته دروغ های آقایان پایانی ندارد . نسبت به این قضیه ، همان تعبیری که امام حسین (علیه السلام) به لشگریان عمر سعد داشتند ، همان را می خوانم که يا شيعة آل ابي سفيان ! ان لم يكن لكم دين و كنتم لاتخافون يوم المعاد فكونوا احرارا في دنياكم ،

جناب آقای هاشمی ! اگر شما از قیامت نمی ترسید و دیانت ندارید ، آزاد مرد باشید و برای وجدانتان احترام قائل باشید . این که می گویید فلانی با هیئت همراه رفته و از پول بیت المال خرج کرده ، والله بالله تالله ، بنده به تنهایی از ایران آمده ام و کسی همراه بنده نبود . غیر از آقای نقوی که ایشان هم برای جلسه عمومی مجمع جهانی اهل البیت (علیهم السلام) به ایران آمده بودند كه با ايشان تماس گرفتم که هنگام برگشت باهم برویم تا بنده در فرودگاه احتیاج به مترجم دیگری نداشته باشم .

علی ای حال ، این دروغ ها و خلاف واقع ها ، از این آقایان هیچ استبعادی ندارد . این ها چون حرفی برای گفتن ندارند ، گوشه و کنار می گردند که یک مورد پیدا کنند و آن را سوژه بحث های خود می کنند .

اگر شما دلتان برای بیت المال می سوزد ، بیایید و پول های میلیاردی که خرج عیاشی که آل سعود در اروپا می کنند ، پاسخ دهید .

بیننده : شیعه

بنده یک سؤال از شما استاد بزرگوار دارم . آیا اهل سنت خودشان هنوز متوجه نشدند که هدف وهابیت ، ایجاد تفرقه بین مسلمان ها است . در مورد خلافت حضرت علی (علیه السلام) ، رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بارها در روز غدیر و در فرصت های دیگر ، خلافت و جانشینی حضرت امیر (علیه السلام) را اعلام کردند . با این وجود خلیفه دیگر انتخاب کردند

بیننده : شیعه

بنده می خواهم مسابقه ای را با همشهری شما ، فرهاد از قزوین که بیننده شبکه شما هم هست . ایشان مدتی بود که به شبکه کلمه تماس می گرفت و مطالبی را بیان می کرد که خودش از لحاظ اعتقادی معتقد بود . چند شب قبل موضوعی را مطرح کرد . ایشان گفت : چرا شیعه ها به زیارت می روند ؟ عموی من برای زیارت به مشهد رفته ، در بین راه تصادف کرده و از دنیا رفته .

به آقای هاشمی می گفت : دعا کنید که خدا بنده را ببخشد . من از کربلا تربت امام حسین (علیه السلام) را آوردم . همسرم به چند نفر از همسایه ها داده . چند نفر از آن ها فوت کردند ، چند نفر دیگر هم منگول شده .

بنده چند روزه است که با شبکه کلمه تماس می گیرم که چند نفر از آن افراد را به من معرفی کنند تا ببینم که آن افراد به دلیل خوردن تربت سید الشهدا (علیه السلام) فوت شده . از شما خواهش می کنم که در شبکه اعلام کنید من تمام زندگیم را می فروشم و به این آقا فرهاد 500 میلیون جایزه می دهم به شرط این که یکی از آن افراد را به بنده معرفی کند تا با یک تیم پزشکی آن را آزمایش کنیم که آیا حرف ایشان درست است که با خوردن تربت امام حسین (علیه السلام) فوت شده یا منگول شده ؟ اگر درست بود به خون سید الشهدا (علیه السلام) 500 میلیون به این آقا فرهاد جایزه می دهم .

بیننده : خانم رباب از آمریکا ـ شیعه

بنده می خواستم به این کارشناس وهابی که وقتی بیننده می گوید : برای ما دعا کن ، قبول می کند . این جا واسطه بودن خودش را قبول می کند ؛ اما واسطه بودن ائمه طاهرین (علیهم السلام) ما را قبول نمی کند ؟

چند روز پیش شبکه وهابی کلمه کلیپی از سخنان آقای برقعی نشان دادند . بنده از خانواده ایشان تقاضا دارم که پاسخ درست به این شبکه ها بدهند ؛ چون هر کس سخنان آقای برقعی را می شنود ، ایشان را لعنت می کنند و این اصلا خوب نیست .

آیت الله دکتر حسینی قزوینی :

بنده بارها در مورد آقای برقعی گفتیم که اگر ایشان در اواخر عمر خود توبه کرده باشند و توبه ایشان پذیرفته باشند . چون ما نمی دانیم ، شاید توبه ایشان ، توبه فرعونی باشد که وقتی گفت : توبه کردم ، خداوند فرمود : تا الان جنایت کردی ، حال که نشانه های مرگ را دیدی ، قصد توبه داری ؟

آقای برقعی ، خودشان وصیت کردند که بعد از مرگ ایشان را در امامزاده شعیب دفن کنند . الان مقبره ایشان در امامزاده شعیب ، روستای کن در اطراف تهران است . قرار است که دوستان ما از این قضایا فیلم مستندی تهیه و پخش کنند .

آقای حسینی ورجانی که هم رفیق برقعی بوده و هم با قلمدارن و هم با طباطبایی ناصبی بوده و هجده سال از این ها تبلیغ می کرد ، الان هم که متوجه شده که این ها سرابی بیش نبوده و همه دروغ می بافتند ، در حال حاضر یکی از مبلغین سر سخت شیعه و از مدافعین اهل بیت (علیهم السلام) شده و افشاگری می کنند .

اگر در گوگل نام حسینی ورجانی را سرچ کنید ، افشاگری هایی که این عزیز در مورد خیانت های برقعی و قلمداران و هم چنین الان طباطبایی ناصبی دارد و صدایش از شبکه های بهایی می آید ، کفایت می کند .

بیننده : ناصری از قزوین ـ شیعه

چند روز قبل در شبکه وهابی کلمه ، دو تن از کارشناسانشان برنامه ای در مورد یک آیه از قرآن که در شأن اهل بیت (علیهم السلام) نازل شده بود ، داشتند . اما این کارشناسان با کمال پرویی و بی حیایی ، کلمه آل البیت را به جای اهل البیت به کار می برند . به خدا قسم این ها با رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و با اهل بیت ایشان دشمنی دارند نه با دین اسلام . این ها حتی حاضر هستند آیه قرآن را هم به دروغ تفسیر کنند .

آیت الله دکتر حسینی قزوینی :

مشخص است که این شبکه ها فقط برای این راه اندازی شده که فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) و آیاتی که در شأن امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) نازل شده را زیر سؤال ببرند . اما در مورد عیاشه وابوبکر و معاویه ، روایات جعلی می سازند که فلان آیه در مورد ابوبکر و فلان آیه در مورد عایشه نازل شده . وقتی ما سؤال می کنیم که چطور با قاطعیت می گویید که آیه 11 سوره نور در مورد عایشه است ، مگر نامی از عایشه در آیه بیان شده ، می گویند : ما در این باره روایت داریم .

چطور روایت در مورد عایشه صحیح است ؛ اما ده ها روایت در مورد امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (علیه السلام) صحیح نیست ؟ اگر درباره آیه 11 سوره نور ، دو روایت دارید ، در مورد آیه اهل البیت (علیهم السلام) ، حدود هفتاد روایت داریم بر این که این آیه در حق اهل بیت (علیهم السلام) نازل شده است .

علاوه بر این ، خود آیات نیازی به توضیح ندارد . به حدی صریح بیان کرده که هر کس آن را بخواند ، متوجه می شود ؛ اما این آقایان خود را به نفهمی زده اند .

آیاتی که درباره زنان پیامبر (صلی الله علیه و آله) نازل شده ، همه با ضمیر جمع مؤنث خطاب است ؛ اما آیه ای که در مورد آیه تطهیر ، ضمیر جمع مذکر است . آیات مربوط به زنان ، آیات توبیخ و مذمت است ؛ اما آیه تطهیر ، آیه تکریم و تفضیل است . علاوه بر این اگر آیه تطهیر در مورد زنان رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نازل شده بود ، رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نه همسر داشته . قبل از آیه تطهیر خداوند به صراحت می گوید :

وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآَتِينَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا . احزاب / 33

در خانه هایتان بنشینید .

بعد از آیه تطهیر هم بیوت می آورد ،

3) وَاذْكُرْنَ مَا يُتْلَى فِي بُيُوتِكُنَّ مِنْ آَيَاتِ اللَّهِ وَالْحِكْمَةِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ لَطِيفًا خَبِيرًا . احزاب / 34

اما وقتی به آیه تطهیر می رسد ، اهل البیت ، می آورد . اگر مراد از این آیه ، زنان پیامبر (صلی الله علیه و آله) بود ، باید می گفت : اهل البیوت !!!!

بیننده : شیعه

یکی از شبکه های وهابی مطلبی را گفت که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در معراج از خداوند خواست که حضرت علی (علیه السلام) را جانشین خود قرار دهد . ملائکه اعتراض کردند که یا رسول الله ! شما چرا چنین تقاضایی می کنی ؟ چون خداوند می خواهد ابوبکر جانشین شما شود .

سؤال دوم این که ، در جنگی که با امام حسین (علیه السلام) کردند ، آیا صحابه همه حضور داشت؟ چون دنیا برای صحابه احترام خاصی قائل است و می گویند پیامبر (صلی الله علیه و آله) به همه این ها بشارت بهشت را داده و امکان ندارد که آن ها کار اشتباه و خلافی انجام دهند .

آیت الله دکتر حسینی قزوینی :

از این قضایا و این احادیث جعلی ، کتاب های آقایان پر شده . اگر واقعا این احادیثی که در فضیلت ابوبکر و عمر و عثمان درست بود ، چرا در زمان ابوبکر ، هیچ کدام از این روایات را صحابه نقل نکردند. یا در قضیه بنی ساعده که صحابه نزدیک بود یکدیگر را بکشند ، جناب عمر یکی از این روایات را نخواند تا قضیه فیصله پیدا کند .

بیننده : شیعه

بنده خواستم مطلبی را در مورد آقا فرهاد از قزوین بیان کنم . ایشان به شبکه کلمه زیاد تماس می گیرد و حرف های مزخرف هم زیاد می گوید . این که می گوید : تربت از کربلا آوردم و به چند نفر دادم که تعدادی از آن ها مردند یا منگول شدند ، ممکن است درست باشد . چون تربت کربلا به دست مؤمن اثر دارد نه به دست شیطان . ایشان یک انسان پست فطرت و شیطان صفت است . حتی اگر تربت بهشت هم به دست این شخص بخورد ، اثر خود را از دست می دهد .

آیت الله دکتر حسینی قزوینی :

این همان پاسخی بود که بنده می خواستم بگویم . خداوند در قرآن می فرماید :

وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآَنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا . اسراء / 82

قرآن برای مؤمنین شفاء و رحمت است و برای ظالمین جز خسارت چیز دیگری ندارد .

حتما این آقای فرهاد چند نفر مشکوک را پیدا کرده ، فرقی نمی کند همان طور که قرآن شفاء است، طبق نظر الهی و عنایت رحمانی ، تربت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) هم شفاء است . اما اگر یک وهابی تربت کربلا را بخورد ، همان جا هم می میرد و به درک واصل می شود . در این شکی نیست . کسی که در حقانیت امام حسین (علیه السلام) شک دارد ، تربت امام حسین (علیه السلام) برای او شفاء نیست . این سخن قرآن است .

به نظر بنده این بیننده اصلا از قزوین هم نیست ، احتمالا از همان دار و دسته های خود شبکه ها وهابی است که گفته های آن ها را بیان می کنند . اگر این آقا راست می گوید و چنین جریانی واقعا اتفاق افتاده ، با شبکه ولایت تماس بگیرند . اگر درست بود ، ما از همین جا اعلام می کنیم که مردم ! تربت کربلا را نخورید .

بیننده : شیعه

حضرت استاد ! بنده از شما تقاضا دارم قضیه آن کوری که نزد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) آمده از آن حضرت خواست که نزد خداوند واسطه شوند تا خداوند ایشان را شفا دهد ، را بیان کنند .

آیت الله دکتر حسینی قزوینی :

این قضیه را آقای طبرانی و دیگران از عثمان بن حنیف ، صحابی پیامبر (صلی الله علیه و آله) نقل کرده است . آن نابینا از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) تقاضا کرده که واسطه بین او و خداوند شود تا چشمانش بینایی خود را به دست بیاورد .

من عبارتی را که آقای ابن تیمیه آورده ، نقل می کنم . ایشان در کتاب رسائل و فتاوی یا مجموع فتاوای خود ، جلد 27 ، صفحه 132 ، با تحقیق عبد الرحمن بن محمد بن قاسم العاصمی النجدی نقل می کند :

فأمره أن يتوضأ فيحسن الوضوء ويصلى ركعتين ويدعو بهذا الدعاء اللهم إنى أسألك وأتوجه اليك بنبيك محمد نبى الرحمة يا محمد أنى أتوجه بك إلى ربى في حاجتى هذه فيقضيها لى اللهم فشفعه في وشفعنى فيه ....

آن چه ارباب سنن نقل و ترمذی آن را تصحیح کرده ، این است که مردی از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) خواست که خدای عالم چشم نابینای مرا شفاء دهد . پیامبر (صلی الله علیه و آله) گفت : برو وضو بگیر و در مسجد دو رکعت نماز بخوان و این دعا را بخوان . بگو خدایا ! از تو می خواهم و به آبروی رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) متوسل می شوم . یا محمد ! یا رسول الله ! من به واسطه تو به خداوند متوسل می شوم تا خداوند حاجتم را برآورده کند . خدایا اگر پیامبرت در حق من دعا و شفاعت کرد ، شفاعت او را بپذیر .

ابن تیمیه ، مجموع فتاوی ، ج 27 ، با تحقیق عاصمی نجدی ، ص 132

در زمان عثمان بن عفان ، فردی مشکلی داشت که عثمان بن حنیف این توسل را به او یاد داد . آن شخص به پیامبر (صلی الله علیه و آله) بعد از رحلت ایشان ، متوسل شد و گفت :

يا محمد إني أَتَوَجَّهُ بِكَ إلى رَبِّي فَتَقْضِي لي حَاجَتِي وَتُذَكُرُ حَاجَتَكَ ....

این دعا را خواند و مشکلش حل شد .

معجم طبرانی ، ج 9 ، ص 30 ، ح 8311

معجم صغیر طبرانی ، جلد اول ، صفحه 183 می گوید : والحديث صحيح .

این حدیث دوم هم صحیح است .

معجم صغیر طبرانی ، ج 1 ، ص 183

خدایا تو را قسم می دهیم به آبروی محمد وآل محمد هر چه سریعتر لباس فرج بر اندام مولایمان بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) بپوشان .

خدایا به آبروی محمد و آل محمد ما را از انصار خاص آن حضرت قرا ر بده .

رفع گرفتاری از گرفتاران بنما .

جوائج حاجتمندان روا بفرما .

مجری :

خیلی تشکر می کنیم از شما استاد عزیز و هم چنین از شما بینندگان عزیز و ارجمند که ما را در این برنامه همراهی کردید .

اللهم عجل لولیک الفرج .



Share
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب