2018 November 18 - يکشنبه 27 آبان 1397
احمد طیب : سلفی ها خوارج زمان هستند
کد مطلب: ٨٠٩٠ تاریخ انتشار: ١٠ آذر ١٣٩٤ - ١٣:٠٣ تعداد بازدید: 789
اهل سنت در نقد وهابیت » اهل سنت در نقد وهابیت
احمد طیب : سلفی ها خوارج زمان هستند

 
 
 
 
 
 

مجری: شما فرمودید سلفی های خوارج زمان هستند ؟

احمد طیب: این موضوع احتیاج دارد به بحث کردن در مورد تاریخ این جریان و البته این برنامه تحمل این بحث را ندارد و وقت آن تنگ است، تا اینکه برای شما تبیین کنم که بیشتر و جمهور مسلمانان بر این مذهب نیستند. بیشتر مسلمانان مالکی ، شافعی و حنفی بودند؛ اما احمد بن حنبل که امام اهل سنت است یکی از ائمه سلف هستند. امام مالک نیز از ائمه سلف است، ابوحنیفه و شافعی نیز از ائمه سلف بودند. بیشترشان از ائمه سلف بودند و سلف، مذهب نیست. و می شود یک برنامه بگذاریم در مورد اینکه معنای کلمه سلف چیست ؟

مجری: منظور سلف صالح است، یعنی پیامبر صل الله علیه وآله وسلم و صحابه و تابعین ؟ کلمه سلف اصلا در قران نیامده است مگر در یک جا آنه هم برای مذمت کردن بوده است. فلما اسفونا انتقمنا منهم فاغرقناهم اجمعين (55) فجعلناهم سلفا و مثلا للاخرين (56) در سوره زخرف، یعنی اینها را مثالی برای کفار امت پیامبر قرار دادیم و نیز کلمه سلف به معنای فعل هم آمده است. إَلاَّ مَا قَدْ سَلَفَ إِنَّ اللّهَ كَانَ غَفُورًا رَّحِيمًا ﴿۲۳﴾ وهیچ روایتی از پیامبر ص وجود ندارد که اگر اختلاف کردید به مذهب سلف رجوع کنید، بلکه روایت است که اگر اختلاف کردید با جماعت باشید. روایاتی که دستور به اتباع از جماعت میدهد، سنت من و سنت خلفای بعد از من، مذهبی که الان وجود دارد آیا واقعا پیرو سلف صالح است ؟ یا اینکه وقتی میگوید: فقط از مذهب امام احمد پیروی کن و بقیه مذاهب باطل است و باید قبر ها را ویران کرد و اینکه بگویند نماز در مسجد هایی که در آن ضریح باشد باطل است و اینکه واجب است لباس خود را کوتاه کنید و بقیه مذاهب فاسق و بدعت گذار هستند این مذهب سلف نیست . این مذهب غالیان است و حتی این که آنها را غالیان مذهب حنبلی می نامیدند و این تاریخی دارد که گروهی از غالیان مذهب حنبلی بودند که خود را منتسب به مذهب سلف کردند ، کتاب هایی تالیف شده است از خود حنبلی ها که مسلمانان باید توجه داشته باشند.که این گروه وهابی را باور نکنند. زیرا اینها پیرو امام احمد نیستند. بلکه اینها در اینجا حرفی زدند که من نمیتوانم آن را بگویم که اینها چگونه این مذهب را نجس کردند و آن را تغییر دادند همانگونه که آن دریا را تغییر میدهند. متاسفانه بیشتر حرفهای را که از این افراطی ها می شنویم و تاکید میکنیم روی افراطی های غالی ، برادران و فرزندان سلفی ما از غلات حنابله پیروی میکنند و از سلف صالح پیروی نمیکنند. در استفاده از این اصطلاح سلف تدلیس و کلاهبرداری و دروغ است. همانگونه که همه مسلمانان و الازهر پیرو سلف صالح هستند.

مجری: اجازه دهید یک مساله را ذکر کنم ، میخواهم در مورد ویران کردن ضریح ها سوال کنم و اختلافی که الان وجود دارد که سلفی ها میگویند جایز نیست در مسجدی که ضریح در آن باشد نماز خواند. و بعضی ها میگویند که خداوند بعضی از ضریح ها را ویران کرده است. شما بفرمایید که من به عنوان یک مسلمان در حرم حضرت نفیسه یا حرم حضرت زینب نماز میخوانم آیا نماز من باطل است یا صحیح؟

احمد الطیب: من دو جواب دارم. جواب اول: همان جوابی است که پیامبرصل الله علیه وآله وسلم داده و فرموده است : اگر اختلافی دیدید ، پس باید از جماعت پیروی کنید باید ببینید جماعت مسلمانان چه کار میکنند. چون اجماع مصدری از مصادر تشریع است. و این عجیب است که برادران سلفی ما به این نکته توجه ندارند. این سلفی ها نسبت به تمام مسلمانان که یک میلیارد و خورده ای هستند ، این سلفی ها صفر هستند، خیلی کم هستند، پیامبر فرموده است: در اختلافات نگاه نکنید به سلفی ها ، بلکه فرموده از جماعت پیروی کنید، ببینید جماعت چه کار میکنند، آیا جماعت ضریح ها را خراب میکنند یا این که در مساجدی که در آنها ضریح است نماز میخوانند ؟ و من توجهی به حرف سلفی ها نمیکنم.

ثانیا: جواب علمی ، شما فرمودید که اگر در مسجد حضرت نفیسه یا حضرت زینت و امام حسین و مسجدی که در آن ضریح است، آیا نماز در آن صحیح است یا باطل؟

جواب علمی : واضح است که که از 1400 سال قبل حکم نماز مردم در مسجد پیامبر و حال آنکه در آن ضریح است و قبر حضرت پیامبر ص و ابوبکر و عمر هستند ، پس به خدا قسم اگر بگویید که نماز در مسجد امام حسین باطل است ، چون در آن ضریح وجود دارد پس باید بگویید که نماز مسلمانان در طول 1400 سال باطل است و بر ما واجب است که این ضریح ها را خراب کنیم. و البته این جنایاتی است که انسان را از اسلام خارج میکند، چون باطل این اعمال جرات و اهانت به پیامبر صل الله علیه وآله وسلم و قبر مطهرش است.و بلکه در مسجد پیامبرصل الله علیه وآله وسلم مردم در پشت قبر ها و به طرف قبر ها نماز میخوانند و طرف راست و چپ و جلو و عقب قبر ها نماز میخوانند و نماز صحیح است و کسی جرات پیدا نکرده که بگوید نماز در مسجد پیامبر صل الله علیه وآله وسلم باطل است. الحمدلله خداوند یک جواب عملی برای ما قرار داده که روزانه در این مسجد نماز میخوانند یکی از مساجد سه گانه است که سفر کردن به سمت آنها برای نماز خواندن در آنها مستحب است، همانگونه که پیامبر فرمودند و حال اینکه در این مساجد ضریح است و سه قبر در آن است. این جواب علمی است برای کسانی که از اسلام خارج میشوند. و ضریح ها را خراب میکنند و فتوا میدهند به بطلان نماز در این مساجد.

 





Share
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
* کد امنیتی:
  

آخرین مطالب
صفحه اصلی | تماس با ما | آرشیو | جستجو | پیوندها | لیست نظرات | درباره ما | فروشگاه | طرح پرسش | گنجینه ولایت | نسخه موبایل | آثار و تألیفات | العربیة | اردو | English