2024 March 28 - پنج شنبه 09 فروردين 1403
رفتار آل سعود با شیعیان مانند شهروندان درجه 2 است / خشم شیعیان عربستان به اوج خود رسیده است
کد مطلب: ٧٣٨٢ تاریخ انتشار: ٠٢ خرداد ١٣٩٤ - ١٩:٠٨ تعداد بازدید: 1951
اخبار » عمومي
رفتار آل سعود با شیعیان مانند شهروندان درجه 2 است / خشم شیعیان عربستان به اوج خود رسیده است

روزنامه «لوموند» فرانسه در یادداشتی به حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن پرداخت

روزنامه «لوموند» فرانسه در یادداشتی به حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن پرداخت و نوشت این جنگ باعث شد مسأله شیعیان عربستان بار دیگر به صدر توجهات بازگردد.

در این گزارش آمده است که پس از حمله عربستان به حوثی های شیعه که مورد حمایت ایران بودند شیعیان عربستان که 10 درصد جمعیت آن را تشکیل می دهند و بیشتر ساکن قطیف هستند به صدر توجهات حکومت ها بازگشتند به ویژه اینکه آنها از سال 2011 در اعتراض به حاشیه رانده شدن دست به اعتراض زده اند.

در ادامه این گزارش نوشته شده در شمال قطیف، عوامیه قرار دارد که بیشترین شهدای انتفاضه 2011 تا کنون را داده است و مرتب شاهد درگیری های میان عناصر پلیس و شیعیان است.

این روزنامه فرانسوی تاکید کرد که خشم شیعیان عربستان به اوج خود رسیده زیرا با آنها مانند شهروند درجه 2 رفتار می شود.

لوموند سپس به حادثه تیراندازی که در عاشورای سال گذشته (93)در یک حسینیه اتفاق افتاد و 5 شیعه شهید شدند، پرداخت و نوشت : اظهارات "سعود بن نایف"امیر منطقه شرقیه علیه شیعه پس از این حادثه بر خشم و عصبانیت شیعیان افزوده است.

منبع:شیعه نیوز



Share
1 | محمد اکرمی | United States - Fremont | ٢٠:٠٥ - ٠٣ خرداد ١٣٩٤ |
سلام و علیکم
نظر بنده همین است!!!
هر که با آل علی در افتاد
از بیخ و بن بر افتاد
این کشتار شیعیان مظلوم کاری تازه نیست اگر ما تاریخ را ورق بزنیم این کشتار وحشیانه از زمان معاویه سر چشمه گرفته وتا امروز در رود خانه آل سعود وهم پیمانانش جریان دارد
همانطور که خداوند متعال نمرود ها و فرعون های هر عصر و زمان را نیست و نابود نمود انشاالله به همین زودی هایی قریب این ظالمان جاهل نیز نابود می‌شوند انشاالله. یا علی مدد
2 | کامران | | ٠١:٠٧ - ٠٥ خرداد ١٣٩٤ |
شما از علی مدد بگیرید ما هم فقط از الله متعال مقتدر توانا مدد میطلبیم . خواهیم دید که الله متعال ما مدد میرساند یا بنده ی درگذشته ی او .

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
اين حرف شما بيشتر به مغلطه شبيه است ؛ زيرا فقط خدا با کلام خود خدا در تعارض است در خود قرآن آمده است که خدا امر کرده که از صبر و نماز استعانت بجوييد
اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ بقره وَاسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ بقره 45 آيا اين منافات با فقط خدا ندارد؟!!
وقتي خدا فقط از او کمک خواستن را نفي مي کند چطور شما بر خلاف اين مي گوييد !!!
شما بايد به اين نکته توجه داشت که استعانت از پيامبران و اولياء هرگز منافاتى با استعانت از از خدا ندارد؛ اگر اين اسباب را مستقل ندانيم و بگوييم لامؤثر فى‏ الوجود الّا اللَّه در اين صورت استعانت از آنها منافاتى با توحيد در استعانت ندارد
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
3 | کامران | Iran - Tehran | ١٦:٠٧ - ٠٥ خرداد ١٣٩٤ |
واقعا که چقدر احمق و نادان هستین واقعا از این جوابتان خجالت نمیکشید ؟!!!! نماز ذکر الله است و الله در همان آیه ای که ذکر کردید در قرآن دستور صریح داده که از نماز که طاعت و عبادت الله است استعانت بجوییم. حال شما آیه ی صریح همانند آیه ی صریح یاد شده فوق در مورد مدد جستن از بندگان درگذشته دارید؟! جرات دارید این پیام را نشان دهید.


پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
مثل اينکه شما به حصر در آيه اياک نستعين دقت نکرديد در اين آيه استعانت منحصر در کمک خواستن از خداست يعني هر چي غير خدا هست نفي شده است اما در آيه بعد امده است استعينوا بالصبر و الصلاة، دستور داده شده از صبر کمک بگيريم آيا اين استعانت از غير خدا نيست؟!! پس منحصر كردن استعانت به خداوند صحيح است و هرگز منافاتى با استعانت از اسباب ندارد؛ زيرا اگر اين اسباب استقلال در تأثير داشته باشند در اين صورت استعانت از آنها منافات با استعانت از خداى متعال دارد
در ضمن اگر استعانت از ديگران مخالف استعانت از خدا هست، پس چرا پيامبر (ص) و صحابه و بزرگان از ديگران کمک مي گرفتند آيا پيامبر آيه اياک نستعين را که بر خودش نازل شده بود، فراموش کرده و يا معني آيه را نمي دانست؟!!!
طبراني روايتي را اين چنين نقل مي کند:حدثنا : أحمد بن حماد بن زغبة ، ثنا : روح بن صلاح ، ثنا : سفيان الثوري ، عن عاصم الأحول ، عن أنس بن مالك ، قال : لما ماتت فاطمة بنت أسد بن هاشم أم علي بن أبي طالب ، دخل عليها رسول الله (ص) : فجلس عند رأسها فقال : رحمك الله : يا أمي ، كنت أمي بعد أمي ، وتشبعيني وتعرين ، وتكسيني ، وتمنعين نفسك طيباً ، وتطعميني تريدين بذلك وجه الله والدار الآخرة ، ثم أمر أن تغسل ثلاثاً ، فلما بلغ الماء الذي فيه الكافور سكبه رسول الله (ص) بيده ، ثم خلع رسول الله (ص) قميصه فألبسها إياه وكفنها ببرد فوقه ، ثم دعا رسول الله (ص) أسامة بن زيد ، وأبا أيوب الأنصاري ، وعمر بن الخطاب ، وغلاماً أسود يحفرون فحفروا قبرها فلما بلغوا اللحد حفره رسول الله (ص) بيده ، وأخرج ترابه بيده ، فلما فرغ دخل رسول الله (ص) : فإضطجع فيه ، ثم قال : الله الذي يحيي ويميت وهو حي لا يموت ، إغفر لأمي فاطمة بنت أسد ، ولقنها حجتها ، ووسع عليها مدخلها ، بحق نبيك والأنبياء الذين من قبلي فإنك أرحم الراحمين..
زماني که فاطمه بنت اسد شد از دنيا رفتند پيامبر صلي الله عليه و اله وارد قبر شد و لحد او را با دست مبارك خود حفر كردند، و خاك لحد را با دست‏ خود بيرون ريختند، چون از كار حفر فارغ شدند، خود در درون قبر به پشت‏ خوابيدند، و فرمودند: خداست كه زنده مى‏ كند و مى ‏ميراند و اوست كه ابدا نمى‏ ميرد. بار پروردگار من، مادرم فاطمه بنت اسد را مورد مغفرت خود قرار داده، و حجت او را بزبان او القاء بفرما، و قبر را بر او وسيع گردان بحق فرستاده ‏ات و پيامبرت محمّد و پيامبرانى كه قبل از من آمده ‏اند، تو ارحم الراحمين هستى. المعجم الكبير ج 24 ص 351
اين روايت در منابع ديگر نيز آمده و هيثمي نيز نقل کرده و درباره رجالش گويد: رواه الطبراني في الكبير والأوسط وفيه روح بن صلاح وثقه ابن حبان والحاكم وفيه ضعف وبقية رجاله رجال الصحيح. مجمع الزوائد ج 9 ص 257.در سند اين روايت تنها روح بن صلاح ضعف داشته که آن را هم ابن حبان که از متشددين در توثيق است ثقه دانسته و حاکم نيز توثيقش کرده است
پس کمک گرفتي اشکال دارد که در عرض خدا کسي از ديگري استعانت بگيرد نه استعانتي که در حقيقت همان استعانت از خداست!!
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها