2024 April 18 - پنج شنبه 30 فروردين 1403
بررسي آيه «محمد رسول الله...» و تبرئه خلفاء از حمله به خانه حضرت زهرا (س)
کد مطلب: ٦٣٤٧ تاریخ انتشار: ٢٥ شهریور ١٤٠٢ تعداد بازدید: 65623
مقالات » نقد خلافت خلفا
بررسي آيه «محمد رسول الله...» و تبرئه خلفاء از حمله به خانه حضرت زهرا (س)

بررسي «اشداء علي الكفارو رحماء بينهم» و عمل خلفاء، فرار خلفاء از جنگ، خشونت هاي عمر

خداوند، در قرآن كريم مي فرمايد كه اصحاب رسول خدا (ص) كساني هستند كه با يكديگر مهربان هستند:

مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَي الْكُفَّارِ رُحَماءُ بَيْنَهُمْ تَراهُمْ رُكَّعاً سُجَّداً يَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنَ اللَّهِ وَ رِضْواناً سيماهُمْ في وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْراةِ وَ مَثَلُهُمْ فِي الْإِنْجيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوي عَلي سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظيماً. الفتح / 29.

محمّد (ص) فرستاده خداست و افرادي كه با او هستند در برابر كفّار سرسخت و شديد، و در ميان خود مهربانند پيوسته آن ها را در حال ركوع و سجود مي بيني در حالي كه همواره فضل خدا و رضاي او را مي طلبند نشانه آن ها در صورتشان از اثر سجده نمايان است اين وصف آنان در تورات و وصف آنان در انجيل است، همانند زراعتي كه جوانه هاي خود را خارج ساخته، سپس به تقويت آن پرداخته تا محكم شده و بر پاي خود ايستاده است و بقدري نموّ و رشد كرده كه زارعان را به شگفتي وامي دارد اين براي آن است كه كافران را به خشم آورد (ولي) كساني از آن ها را كه ايمان آورده و كارهاي شايسته انجام داده اند، خداوند وعده آمرزش و اجر عظيمي داده است.

اين آيه شامل تمام ياران رسول خدا (ص) و از جمله خلفاي سه گانه مي شود و ثابت مي كند كه آن ها در برابر مشركان سخت گير و با مسلمانان مهربان بوده اند؛ حال چگونه مي توان پذيرفت كه حق علي بن ابوطالب را غصب كرده باشند، به خانه او هجوم آورده و حتي دختر رسول خدا را كتك زده باشند؛ تا جايي كه فرزندش محسن سقط شود؟!

آيا اين اتهماتي كه به خلفا مي زنيد، مخالف نص صريح قرآن كريم نيست؟

نقد و بررسي:

اين آيه شامل همه صحابه نمي شود:

همه صحابه «اشداء علي الكفار» نبوده اند:

همه صحابه «رحماء بينهم» نبوده اند:

آيا خلفاء «اشداء علي الكفار» بودند؟:

حكم گريز از جنگ:

خليفه اول و دوم، مخالف جنگ با مشركين:

فرار ابوبكر در جنگ احد:

اعتراف عمر بن الخطاب به فرار از جنگ:

فرار عمر در احد:

فرار عثمان در جنگ احد:

فرار ابوبكر و عمر در جنگ خيبر:

ناراحتي رسول خدا (ص) از فرار ابوبكر و عمر:

فرار عمر در جنگ حنين:

استاد عبد الكريم مصري منكر شجاعت ابوبكر و عثمان:

ابوبكرهيچ كار مثبتي در جنگ ها نكرده است:

شجاعت، از ديدگاه ابن تيميه:

آيا «رحماء بينهم» شامل عمر مي شود؟:

سيماي اخلاقي پيامبر اكرم (ص):

خشونت ذاتي عمر:

خشونت عمر پيش از مسلمان شدن:

تندخوئي هاي عمر پس از اسلام:

خشونت هاي عمر پس از رحلت پيامبر (ص):

اعتراض صحابه به خلافت عمر به خاطر خشونت وي:

تقيه صحابه از عمر:

خشونت عمر با خانواده:

مغايرت اخلاق عمر با اخلاق پيامبر اكرم (ص)



Share
41 | مجيد م علي | Iran - Tehran | ١٣:٠٦ - ٢٩ آذر ١٣٩٠ |
با سلام
غريبه بس كن ما كه وكيل وصي نخواستيم برو .

لبيك يا علي
42 | عليرضا ن | Iran - Tehran | ١٤:٠٨ - ٢٩ آذر ١٣٩٠ |
با سلام
جناب آقاي آشنا ، حرف شما را گوش کردم و قرآن را آوردم ، ديدم که نوشته بود :
يَأَيهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسولَ وَ أُولى الأَمْرِ مِنكمْ فَإِن تَنَزَعْتُمْ فى شىْ‏ءٍ فَرُدُّوهُ إِلى اللَّهِ وَ الرَّسولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الاَخِرِذَلِك خَيرٌ وَ أَحْسنُ تَأْوِيلاً(59) : اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد ! اطاعت كنيد خدا را و اطاعت كنيد پيامبر خدا و صاحبان امر را ، و هر گاه در چيزى نزاع كرديد آنرا به خدا و پيامبر ارجاع دهيد اگر ايمان به خدا و روز رستاخيز داريد ، اين براى شما بهتر و عاقبت و پايانش نيكوتر است.( نسا59).

يَأَيهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصدِقِينَ‏: اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد از ( مخالفت فرمان ) خدا بپرهيزيد و با صادقان باشيد . (توبه119).
از شما خواهشمندم که منظور خداوند از اولي الامر و صادقين را براي ما مشخص کنيد.
43 | بخت النصر | Germany - Nuremberg | ١٥:١٩ - ٢٩ آذر ١٣٩٠ |
جناب آشنا
بر روي چشم. قرآن را مي‌آوريم و آن را حاکم قرار مي‌دهيم:
«واعتصموا بحبل الله جميعا ولا تفرقوا»

مي‌شود بفرماييد منظور از اين حبل الله چيست؟
44 | مهدي تربيت | Iran - Rasht | ١٤:٠٦ - ٠٥ دي ١٣٩٠ |
ميتوان موارد عنوان شده و موارد ديگري نيز در اين خصوص يافت ولي نظر من ايناست آيا ما قبول نداريم اولين کسي که به پيامبر(ص) ايمان آورد و در آن مهماني تاريخي دعوت، با وجود اينکه ياران پيامبر حضور داشتند اولين ياري کننده اسلام بود خضرت علي(ع) است پس چگونه ممکن است خانه نشين شود در صورتيکه هرگز به پيامبر و هدفش شک نکرد پس نتيجه ميگيريم در حق آنها ظلم شد ولي به دليل اينکه خود اين بزرگواران(حضرت فاطمه(س) و امامان معصوم) از حق خود گذشتند شايسته است با بيان نکردن اين مراتب نسبت به همديگر چه شيعه و چه سني عشق بورزيم زيرا ما همه مسلمانيم و دين ما سر آمد اديان است و اين مطالب تفرقه انگيز را براي هميشه فراموش کنيم زيرا اسلام دين مهرباني است
45 | «مسلم بن عوسجه بن سعد اسدي» | Iran - Gorgan | ١٥:٢٤ - ٠٥ دي ١٣٩٠ |
جناب مهدي تربيت( دجال بي تربيت)!!!

شما فرموديد: آيا ما قبول نداريم اولين کسي که به پيامبر(ص) ايمان آورد و در آن مهماني تاريخي دعوت، با وجود اينکه ياران پيامبر حضور داشتند اولين ياري کننده اسلام بود خضرت علي(ع) است پس چگونه ممکن است خانه نشين شود در صورتيکه هرگز به پيامبر و هدفش شک نکرد.!

جناب. سکوت امير المومنين که ما اعتقاد بر سکوت ايشان نداريم. بلکه مطلب اين است که امير المومنين(صلوات الله و سلامه عليه) فقط قيام به سيف نکردند. و الا صفحات تاريخ مخالف و موافق مملو است از اعتراضات علني و تند امير المومنين( صلوات الله و سلامه عليه) بر اين ددمنشان. حالا اين مطلب چه ربطي به شک در در راه پيامبر و بر پيامبر و هدفشان دارد؟ ؟!؟!؟!؟!؟!

و در ادامه فرموديد": خود اين بزرگواران(حضرت فاطمه(س) و امامان معصوم) از حق خود گذشتند.!

اي خاک بر آن دهان که اينگونه افتراء ميبندد.! که گذشتن از حق را به معناي سکوت در برابر ظلم تعبير ميکنند.! آنان قيام به سيف نکردند اما راه را براي شيعيانشان باز نهادند تا روشن گري کنند که اي اهل عالم. ببينيد ظلم بر مارا. ببينيد و تشخيص دهيد و بصيرت يابيد و بشناسيد دشمنان اسلام و خدا را.!
آيا اين سکوت است؟!؟!؟!

فرموديد: شايسته است با بيان نکردن اين مراتب نسبت به همديگر چه شيعه و چه سني عشق بورزيم زيرا ما همه مسلمانيم و دين ما سر آمد اديان است و اين مطالب تفرقه انگيز را براي هميشه فراموش کنيم زيرا اسلام دين مهرباني است.!

جناب مهدي تربيت يا بهتر بيان کنيم ( دجال بي تربيت) :

آيا به تعبير شما دين اسلام که سر آمد اديان است. اگر آلوده ي بدعت ها و دسيسه ها و پليدي هاي بوجود آمده توسط افرادي که در قرآن نيز به نفاق و فتنه ي بعضي صحابه اشاره ي دقيق شده است گرفتار شود آيا ما هم به بناي حرف بي ربط شما بايد ساکت بنشينيم و بگوئيم به به و چه چه !!! که چه شده به خاطر برادري ما هم مهر تاييدي بر اين بدعت ها و کفرات بگذاريم.!

نه نه نه نه نه عزيز.! اين دقيقا راه دجال و عمر و شماست.!

اين چيز ها را بر مومنين و موحدان يکتا پرست نزن.!
و آن مهرباني خيالي هم که فقط کشتنش و قتال کردنش و سر بريدنش با عمريان است و قرباني و طرف مظلومش شيعيان و موحدانند ارزاني خودت و هم مسلکان و هم کيشانت.!

و نحن نقول: الحمد لله رب العالمين.!
46 | جواد حسن زاده | Iran - Tehran | ٠١:٠١ - ٢١ بهمن ١٣٩٠ |
اگه پست نبودي خودتو كمونيست معرفي نميكردي . از كسي كه پيشواش بنقا از كتاب صحيح مسلم وبخاري خودتون ؟؟؟ بوده بيشتر ازين انتظار نميره . نكنه تو. هم كار پيشواتو ميكني.
47 | جواد حسن زاده | Iran - Tehran | ١٢:٥٣ - ٢١ بهمن ١٣٩٠ |
با سلام. همه علماي اهل تسنن خوب ميدانند خلفاي كاذب چه حقي از علي عليه السلام را ضايع كردن. برن در قران ايه ايه اش را هم خوانده اند. پس از اونهمه تاكيد ووصيت پيامبر كه خودشان هم نقل ميكنند ماجراي خيانت سقيفه بني ساعده چه معنا دارد.كسي كه سابقه شرك وبت پرستي داشت نميشه خليفه وجانشين رسول خدا باشه. پيامبر(ص)مگه ميشه رسالت به اين بزرگي رو بعد خودش رها كنه وجانشين تعيين نكنه !!! غدير خم كه وصيت رسول خداست فقط من كنت مولا فهذا علي مولا نيست يك كتاب كامله اون خطبه .برن بخونن جوونهاي اهل تسنن.مگه ميشه آدم خودتو بخواب بزني !؟فرداي قيامت به جرم جاهل قاصر بايد جوابگو باشند!! از ما گفتني بود.....
48 | محمد علي زاهدي شكيب | Iran - Zarrīn Shahr | ٠٧:٥٤ - ١٨ اسفند ١٣٩٠ |
به شخصي كه در حال احتضار بود گفتند وصيت كن كه بعد از مرگت وراث براي تو چه كارهايي انجام بدهند. طرف گفت همه نمازها و روزه هايم را انجام داده ام فقط هفتاد يال برايم وضو بگيريد! حال براي پاسخ به اين شبهه نبايد زيادي به خودتان زحمت بدهيد جناب خليفه دوم و دو خليفه قبل و بعدش در همان "والذين معه" مشكل دلرند چون "معه" به معناي هم قدم شدن نيست بلكه به معناي هم فكر بودن است به معناي هم عقيده بودن است كه به شهادت تاريخ اين سه نفر هيچگاه به اين معنا با رسول الله (ص) همراه نبودند.
49 | مسلمان | Iran - Tehran | ١٦:٣٨ - ٢٥ اسفند ١٣٩٠ |
باسلام..
تاجايي که من ميدونم به عنوان يه اهل سنت نماز بعد ازنماز عصروقبلاز نماز مغرب سنت نيست شما ازکجا در آورديد..البته نه اينکه يه ادرسي بدين؟؟؟؟؟
50 | امير محمد | Iran - Kermanshah | ٠٨:٥٧ - ٠٧ ارديبهشت ١٣٩١ |
به نام خدا خطاب به کسي که خودشو اهل سنت ميدونه و با نام مسلمان کامنت گذاشته. در مورد نماز ها که فرمودين بايد بگم که اولا" عده ي خيلي کمي انجام ميدن. دوما" اون نماز ها مستحبي هستن مثله نماز شکر و ... ، و نماز مستحبي رو هم ميتوان هر وقتي خوند. ( البته به جز نافله ها که مستحب هستند، اما داراي وقت هستند. مانند نماز هاي واجب.) حالا من از شما سوال ميکنم، شما برادران گرامي اهل سنت، در شب هاي ماه مبارک رمضان، نماز تراويح ميخونيد، ميشه بگيد از کجا درآورديد؟؟؟ در دين اسلام و شريعت رسول الله "صلي الله عليه وآله وسلم " چنين نمازي من نديدم. اتفاقا" يکي از بدعت هاي خليفه ي غاصب، عمر بن الخطاب مي باشد و در منابع معتبر خود شما اهل سنت گرامي، قيد شده است که بدعت گذار کافر است. در ضمن رسول الله " صلي الله عليه وآله وسلم " هيچوقت به حالت تکتف نماز نخوندند، و همين دست بسته نماز خوندن شما، باز بدعت خليفه دومتون عمر مي باشد. خيلي چيز ها هست اما به خاطره مصلحت اسلام و وحدت بين مسلمونا، و به پيروي از مولايم اميرالمومنين علي عليه السلام سکوت ميکنم و باز گو نميکنم. " سلام بر کسي که از حق پيروي ميکند."
51 | محب | United States - Torrance | ٢٠:٥٣ - ٢٣ ارديبهشت ١٣٩١ |
با سلام از اهل سنت چندتا سوال داشتم: 1- اگر انتخاب جانشين سنت رسول الله بود اين بدان معناست که خودشان جانشين انتخاب کرده بودند اگر هم سنت نبود شما چرا بر خلاف سنت عمل کرديد؟ 2- اگر انتخاب جانشين آنقدر مهم بود که هنوز کفن و دفن رسول خدا انجام نشده بايد جانشين انتخاب ميشد چرا پيامبر اکرم متوجه اين مهم نشده بودند؟(اگر اينطور باشد من شخصاً محمد(ص) را به پيامبري قبول نخواهم کرد) 3- حديث الحق مع علي علي مع الحق کجا کاربرد پيدا مي کند؟ 4- اگر پدر شما در زمان حيات چيزي به شما ببخشد آيا پس از مرگ او ورثه ديگر در آن چيز حقي دارند؟ آيا آن چيز جزء ميراث است؟(فدک) 5- آيا آل عبا که به دور از هر رجس و پليدي هستند براي حتي بزرگترين مسئله دنيا شهادت دروغ مي دهند؟ چرا در قضيه فدک شهادت ايشان قبول واقع نشد؟ 6- به چه سبب ابوبکر و عمر و عثمان از علي (ع) براي خلافت لايقتر بودند؟ و سوال هاي ديگر ... اي کاش در آن زمان 40نفر آنگونه که علي خواست ( سر تراشيده غسل شهادت کرده و کفن پويده ) با علي بيعت ميکردند
52 | محمد امين | Iran - Ābdānān | ١٢:٣٢ - ٣١ ارديبهشت ١٣٩١ |
با عرض سلام لطفا اگر اماكن دارد تمام پاسخ ها و مقالات و سخنراني ها را در قالب فايل پي دي اف قرار دهيد چون بعضي ها پي دي اف دارد و بعضي ها هم ندارد و مادر هنگام دانلود با مشكل برخورد ميكنيم منتظر جوابتان هستم

پاسخ:
باسلام
دوست گرامي
اگر توانستيم ان شاءالله اين كار را مي كنيم
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
53 | ياعلي | Iran - Khorramshahr | ٠٩:٣٥ - ٢٢ تير ١٣٩١ |
سلام بر برادرمسلمان. فقط ميخواستم بدونم آيادرمورد خلفاي شماهم آياتي وجود دارد. اين اثبات اين که امامان ما معصوم وحق هستند. ﴿إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ﴾(سورهٔ مائده-آيهٔ 55) ولي شما تنها خدا و پيامبر اوست و کساني که ايمان آورده‏اند همان کساني که نماز برپا مي‏دارند و زكات ميدهند در حالي كه در رکوع نمازند. اطيعواالله و اطيعوالرسول و اوللامر منکم.آيااين آيه جزمولايمان علي (ع) نيست. «آيه تطهير سند معصوميت اهل بيت عليه السلام آيه شريفه « إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا » [احزاب/33] ؛ خدا مي خواهد پليدي را از شما دورکند و شما را چنان که بايد پاک دارد از آيات محکم کلام‌الله مجيد است که علاوه بر روايات فراوان شيعه، به گواهي احاديث بي‌شمار منقول از طريق اهل سنت نيز در شأن پنج تن آل عبا نازل شده است . حضرت علي(ع) در رکوع نماز انگشتر خويش را به سائل عطا فرمودند و جبرئيل اين پيام را آورد: اي محمد! بخوان: سرپرست شما فقط خدا و رسول اوست و کسانيکه با ايمان به خدا نماز به پا داشته و در حال رکوع صدقه دادند. (مائده: 55) کدام خليفه شماچنين کاري کرده است؟ پيمان برادري رسول اکرم(ص) با امير مؤمنان را مورّخين چنين آورده اند: با نزول آيۀ اخوّت(حجرات: 10) پيامبر عدّه اي از اصحاب را بنا بر درجۀ ايشان با يکديگر برادر خواند و حضرت علي(ع) را براي خود نگه داشت و دست او را بلند نموده و فرمود: «هذا اخي في الدنيا و الآخره.» اين برادر من در دنيا و آخرت است. ويا... نزول آيۀ هل اتي حضرت علي(ع) با سه روز روزه گرفتنف غذاي خود را به مسکين و يتيم و اسير بخشيد و با آب افطار نمود، و به افتخار اين ايثار، جبرئيل با ابلاغ تهنيت بر چنين اهل بيتي سورۀ هل اتي (انسان) را در شأن آن حضرت بر پيامبر نازل کرد. ديگرچه مي خواهيد... ميتوانيدبه وبلاگم مراجعه کنيد وبحث کنيم لطفاhttp://www.alamdar-abalfazl.mihanblog.com
54 | حسين مركبي | Iran - Mashhad | ٠٢:٣٧ - ١٠ مرداد ١٣٩١ |
سلام من درمورد تاريخ اسلام تحقيق مي کنم مطالب شما درمورد فرار از جنگ بعضي از صحابه مفيد و نسبتا کامل بود خيلي متشکرم
55 | سيد علي | Iran - Dehgolān | ٢٢:٢٨ - ١٠ مرداد ١٣٩١ |
تفسير قران را از خود قران بخواهد چون خدا از تمام ملاها باسوادتر است
مثلا تفصير نور مصطفي خرم دل را پيدا کن و تمام آيه هاي مربوط به مذهب را بررسي کن مثلا آيه رجس يا وضو(5 مائده) يا 100 توبه و...
خدا همه ما را با نور خود يعني قران هدايت کند آمين
56 | جويايي حقيقت | Iran - Tehran | ١٥:٠٥ - ٠٦ شهریور ١٣٩١ |
درجواب آن برادر اهل تسنن: آيه مربوطه عموميت نداشته وخصوصيات افراد مومن مطرح شده براي تشخيص خواص اصحاب از مدعيان ميماشد. يک مثال: در واقعه جنگ تبوک داستان عقبه چيست! مگر نه اينکه عده اي از ياران و لشکريان سپاه اسلام (حدود9 يا 14نفر)در راه برگشت قصد جان پيامبر رحمت (ص)را کرده بودند:و وقتي بررسي ميشود ميبينيد که نام بعضي از افراد سرشناس در آنها به چشم ميخورد . آياآنها ياران پيامبر (ص)نبودند. پس اين آيه شريفه راجب اصحاب واقعي سخن ميگويد آنهاي که همواره در تمام مراحل زندگي پيامبر(ص)درکنار ايشان بوده ومطيع محض وجود مبارک ونازنيين ايشان بودند.
57 | جوان غمگين | Iran - Shiraz | ١٢:٥٦ - ٢٧ شهریور ١٣٩١ |
وقتي داشتم کامنت هارو ميخوندم خيلي تاسف خوردم. دوستان براي لحظه اي هم که شده سر مبارکتون رو بالا ببرين و به دنياي اطراف نگاهي بندازين. دعواي تاريخ هزار و چندي رو ميکنين که نبودين و نديدن. لعنت خدا بر انگليس باد که تاريخ رو تحريف کرد و بين اين برادران بي گناه تفرقه انداخت. وقتي خدا و قرآن و رسول خدا را قبول دارين، اين حرفا ديگر چيست؟ مسيحي و يهودي و... براي پيامبرشان جان خود را نثارشان مي کنند و ما پيامبرمون رو که خدا در قرآن به اسم مبارکشون قسم ميخوره رو فراموش کرديم. بياييم عشق محمدي را تجربه کنيم و به دنيا اسلام را نشون بديم. يکي از دلايل پيشرفت ضعيف اسلام در جهان رسانه است که اگرم هست اينطوري. تنها به عقل مى توان به نيكيها رسيد . آنكه عقل ندارد از اين تهى است .پيامبرگرامي به قرآن و عقل خود رجوع کنين. التماس دعا
58 | سيدنا عمر | France - Roubaix | ٢١:٣٨ - ٠١ آذر ١٣٩١ |
به هر دليلي که فرار کرده باشند، مهم نيست! مهم آنست که خدا آنها را بخشيده است. « إِنَّ الَّذِينَ تَوَلَّوْاْ مِنكُمْ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ إِنَّمَا اسْتَزَلَّهُمُ الشَّيْطَانُ بِبَعْضِ مَا كَسَبُواْ وَلَقَدْ عَفَا اللّهُ عَنْهُمْ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ حَلِيمٌ»(آل عمران 155) «كساني‌ از شما كه‌ روز برخورد دو گروه» در غزوه‌ احد «پشت‌ كردند» و منهزم ‌شدند، جز اين‌ نيست‌ كه‌ «شيطان‌ آنان‌ را به‌ لغزش‌ كشاند» يعني‌: آنان‌ را با وسوسه ‌ارتكاب‌ گناه، دچار شكست‌ و هزيمت‌ نمود و اين‌ شكست‌ نبود «مگر به‌سبب ‌بعضي‌ از كار و كردار» گناه‌ آلود خود «شان» كه‌ عبارت‌ از مخالفت‌ با فرمان‌پيامبرص بود، پس‌ در ازاي‌ اين‌ مخالفت، از نصرت‌ الهي‌اي‌ كه‌ به‌ آنان‌ وعده‌ داده‌شده‌ بود، باز داشته‌ شدند. اين‌ خود دليل‌ بر آن‌ است‌ كه‌ گناه‌ انسان‌ را به‌ گناه‌ مي‌كشاند، چنان‌ كه‌ طاعت‌ به‌ اطاعت‌ وا مي‌دارد «و قطعا خداوند از آنان‌ درگذشت» به‌سبب‌ توبه‌ و عذرخواهي‌شان‌ «زيرا خداوند آمرزگار بردبار است» در مجازات ‌شتاب‌ نكرده‌ و به‌ بنده‌ فرصت‌ مي‌دهد تا خطايش‌ را جبران‌ و تقصيرش‌ را درمان ‌كند.و در کتاب رحيق المختوم آمده: "
59 | نام | Germany - Nuremberg | ٢٢:٤٢ - ٢٣ دي ١٣٩١ |
1400سال پيش يک نفر سکوت کرده تا فقط اينکخ ما حالا بياييم حق و باطل را تشخيص دهيم
اگه راست ميگيد بياييد به اعمال و کردار حضرت علي عمل کنيم (فقط عمل ) تا کسي نتواند شيعه و سني را از هم تشخيص دهد ولي ...........؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
60 | محب علي | Iran - Qom | ٠١:٤٩ - ٢٧ دي ١٣٩١ |
نرود ميخ اهني در سنگ
61 | سيده نرگس | Iran - Tehran | ١٨:٠٣ - ١٥ بهمن ١٣٩١ |
با سلام خدمت دوستان
اولا عرض کنم که امامان ما معصوم بودند و هيچ کدام گناه نکردند چه بسا که اهل سنت اون ها رو به خاطر امامتشون گناهکار ميدونن
دوما چرا عمر و ... کار اشتباه کنند وقتي که بخواهند جايگزين و جانشين پيامبر باشند؟؟؟؟ خود اين نشانه اي است براي رد جانشين بودن اين افراد!!!!
سوما چرا ملغطه مي کنيد در صورتي که حق مشخص است ...
شما ميدانيد که در قسمتي از کتابتون گفته شده که پيشوايتان از نسل حضرت فاطمه است و مرجع اين نوشته را مسلم بخاري زده است در صورتيکه اين نوشته از آن کتاب وجود ندارد آيا کتاب هاي خودتان تحريف نشده است؟؟؟؟
آيا نمي دانيد که نسل پيامبر را همين خلفاهايتان به شهادت رساندند ؟؟؟ به فرض که اونا توبه کرده باشند بعد از کشتن حضرت فاطمه ... چرا فرزندانشان را به شهادت رساندند ؟؟؟
بعدشم اگر خدا اونا رو بخشيده بود حضرت فاطمه (س) مقبره ي خود را از نمازگذاران عمرخان و ... مخفي نمي کردند!!! و به حضرت علي نمي گفتند که شبانه و در خفا دفنشون کنند!! آيا حضرت فاطمه را فبول داريد يا خير؟؟؟؟
62 | مصطفي | Iran - Shiraz | ١٤:٣٦ - ١٦ فروردين ١٣٩٢ |
بنام خدا با سلام و عرض خسته نباشيد به گروه پاسخ به شبهات اما آقاي سيدنا عمر نظر 58 اين آيه رو ما به خوبي مي دانيم ولي قبل از اين آيات 15 و 16 سوره انفال در جنگ بدر نازل شده بود حال سوال پيش مي آيد: 1- آيا عمر از آيات 15 و 16 سوره انفال باخبر نبود؟ 2- آيا عمر فقط در جنگ بدر فرار کرده بود؟ 3- ما هم مي دانيم که در جنگ احد بخشيده شدند حال آيا در خيبر هم کساني که به دشمن پشت کردند و فرار را بر قرار ترجيع دادند بازهم شامل آيات 15 و 16 سوره انفال نمي شوند؟ 4- حال در کدام آيه فراريان خيبر بخشيده شده اند؟ 5- تازه قضيه به اينجا ختم نمي شود و در غزوات حنين و سلسله فرار کردند حال بازهم آيه اي موجود است که بخشيده شده باشند؟ البته تنها عمر فرار نکرده بود بلکه ابوبکر و عثمان هم فرار کرده بودند حال طبق آيه اي که خودتان آورديد کسي که شيطان به راحتي به آنها نفوذ مي کند شايشته خلافت و امامت است؟
63 | مومن | Iran - Tehran | ٠١:٢٩ - ٠٨ خرداد ١٣٩٢ |
لطفا به دامادعلي وفاطمه توهين نکنيد.اگرعلي معصوم است اشتباه نکرده دخترش روبه عمرداده . هم چنين به عثمان که پيامبردودخترشو بهش داده ..ابوبکرهم که پدرخانمشه . يعني پيامبربادختر يه ناپاک ازدواج کرده . اينا همه باهم بودن . توکاسه داغترازآش نباش .

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
در خصوص اينكه آيا عمر داماد حضرت عليه السلام بوده يا نه؟، مقاله مستقلي نوشته شده است كه بهتر است به آنجا رجوع كنيد
همچنين درباره صحت و يا عدم صحت ازدواج دو دختر پيامبر (ص) با عثمان، به اين آدرس مراجعه كنيد
در خصوص مطلب پاياني كه پدر خانم پيامبر صلي الله عليه و اله بودن را يك فضيلت براي ابوبكر فرض مي كنيد و از اين طريق پاكي ابوبكر را ثابت مي كنيد، خوب است بدانيد برخي از پدر خانم هاي حضرت كافر و يا دشمن ايشان بودند مانند حيي بن اخطب پدر صفيه (همسر پيامبر) كه از يهوديان مدينه بود و ابوسفيان پدر ام حبييه(همسر پيامبر) كه بزرگترين دشمنان پيامبرصلي الله عليه واله بود . آيا مي شود گفت چون اينها پدر خانم حضرت بودند پس آدم هاي پاك و خوبي بودند؟! بنابراين خوب بودن و يا بد بودن انسان به دست خود انسان است و صرف نسبت قوم و خويشي با پيامبر صلي الله عليه وآله بدون اينكه خود انسان بخواهد كسي را پاك نمي كند.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
64 | فاطمه املشي | Iran - Tehran | ٠٩:١٩ - ٠٩ خرداد ١٣٩٢ |
بسمه تعالي
از خواهران يا برادراني که کامند هاي 44 و 57 رو نوشتند سئوالي دارم
آيا اگر پدرو مادرتون توسط کسي که مسلمان ناميده شده کشته شوند شما بخاطر وحدت سکوت مي کنيد ، حالا چطور انتظار داري که ما ساکت بشينيم در حاليکه سر مولايمان (که جانم و پدر و مادرم و فرزندانم به فداي خاک پاک او) رو از قفا به دوازده ضربة بريدند در حاليکه تشنه لب بود وبدان اکتفا ننموده و بدن مجروحش رو لگد مال اسبان کردند و سرش به نيزه کردند و شهر به شهر گرداند، و نگوييم که خدا لعنة کنه باعث و بانيش رو
روي خاک افتاد خورشيدم جهان را شب گرفت عالمي را ناله هاي ممتد يارب گرفت
آب ها آتش گرفتند آسمان بي تاب شد غنچه ها پرپر شدند و لاله ها را تب گرفت
65 | مهدي | Iran - Tehran | ١٣:٠٢ - ١٠ مرداد ١٣٩٢ |
شما كاري به ديروز نداشته باشيد. امروز را ببينيد (كه گواهي_ ديروز است.) كدام دولت سني بر طبق اين آيه عمل ميكند. دولتهاي سني دقيقا" عكس اين آيه عمل ميكنند.ضيافت شرابشان با آمريكا كه بجاست.از هيچ مظلومي هم حمايت نميكنند چون حكومتشان ناحق(سلطنتي) است.با هر دولتي هم كه بخواهد به مظلومي حمايت كند برخورد مي كنند.عده اي از آنها كه به جد تروريست شده اند(سلفي و وهابي). چطور اگر ما شيعه ها را بكشيد به بهشت مي رويد اما كافران عيني را نمي بينيد؟ **تقصير نداريد به كسي كه سه سال حکومت کرد. در سال اول، امام حسين عليه السلام را به شهادت رساند. در سال دوم فرمانده نظامى اش به دستور او به مسجد النبى و قبر پيامبر حمله کرد و مردم را در کنار حرم پيامبر سر بريد. لشکريان او در مدينه ده هزار نفر را کشتند و به زنان و دختران مدينه تجاوز کردند. در سال سوم نيز به دستور او، خانه خدا را با منجنيق سنگ باران کردند و ويران ساختند (يزيد) مي گوييد حضرت يزيد** ديگر چه توقعي از شما است؟!؟
66 | فايقه | United States - Fremont | ١٢:١٤ - ١١ مهر ١٣٩٢ |
البته در صورتي به سه خليفه اول هم ميرسه که آن سه از منافقين نباشند
67 | مسعود | Iran - Tehran | ١٢:٢٣ - ١٥ مهر ١٣٩٢ |
-بودن فيزيکي در کنار رسول خدا-ص و اظهار ايمان ظاهري به او دليل برايمان داشتن واقعي به ايشان نيست. بسياري افراد در کنار رسول خدا بوده اند و به ظاهر اظهار ايمان مي کردند ولي در باطن منافق و کافر بودند و در قرآن نيز درباره منافقان آيات زيادي وجود دارد. از نشانه هاي ايمان واقعي به خدا و رسول-ص اطاعت کردن از آنهاست . پيامبر اکرم ص در طول زندگي و با بيانات مختلف و قضاياي مختلف حضرت علي -ع را به فرمان خدا جانشين خود معرفي کردند از جمله قضيه حديقه بني نجار -و حديث سفينه و حديث موسي و هارون (اي علي تو نسبت به من مانند هارون نسبت به موسي -ع هستي) و .............در اواخر عمر پيامبر-ص قضيه غدير خم که تعداد بيشماري از مسلمانان در آن حضور داشتند .همچنين آيات زيادي در شان حضرت علي -ع نازل شده از جمله آيه 55 سوره مائده .
-حال چنين افرادي را که مخالفت آشکار با دستورات خدا و پيامبر او داشته اند به صرف حضور فيزيکي نزد رسول خدا و ايمان ظاهري مي توان شامل آيه فوق دانست؟ منظور از معه کساني هستند که به واقع به خدا و رسول ايمان آورده و دستورات خدا و رسول را در همه زمينه ها (از جمله جانشين پيامبر) اطاعت کرده اند.(حتي اگر حضور فيزيکي هم نزذ رسول خدا نداشته باشند) مانند اويس قرني
.اويس قرني شخصي بود که به خدا و رسول او ايمان آورد و مطيع دستورات خدا و پيامبرش بود او در طول عمر خود موفق نشد پيامبر اکرم ص را زيارت کند اما به او عشق مي ورزيد و احاديثي از پيامبر -ص در شان او مي باشد .چنين شخصي شامل آيه فوق مي باشد اگر چه از نظر فيزيکي حتي موفق به ديدار پيامبر نشد .
خلاصه مطلب :منظور از معه کساني هستند که ايمان واقعي داشته و مطيع دستورات خدا و رسول او بودند نه فقط کساني که جسدشان آنجا حضور داشته 
68 | مسعود | Iran - Tehran | ١٢:٤٥ - ١٥ مهر ١٣٩٢ |
پسر حضرت نوح -ع هم از نظر فيزيکي با آن حضرت بود ولي از نظر اعتقادي نه.
69 | اميرحسين م-گ-ن ادنان | Iran - Tehran | ١٠:١٣ - ٢١ بهمن ١٣٩٢ |
با سلام.ظاهرا ترجمه ابتداي اين آيه به صورت ((محمد رسول خداست)) نيست.شما محمد را به عنوان مبتدا و رسول الله را خبر مضاف آن پنداشته ايد.در صورتي که اينطور نيست.پس از گذشت اين همه سال از رسالت پيامبر چگونه خداوند تازه اعلام ميفرمايند محمد رسول خداست؟!آنچه مشخص است اين است که در اين آيه خبر مبتداي آن((اشد))است و رسول الله نعت يا عطف بيان به شمار ميايد و ترجمه صحيح آن بدين صورت است((محمد فرستاده خدا و کساني که با او هستند بر کافران سختگير و ميان خود مهربانند))و اما در ادامه ترجمه نوشته ايد((اين وصف آنان در تورات و وصف آنان در انجيل است))که اين جمله نيز خالي از اشکال نيست.خداوند ميفرمايد((ذلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْراةِ))ودر ادامه با (واو استيناف))مثل تازه اي را مياورد و ميفرمايد((وَ مَثَلُهُمْ فِي الْإِنْجيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ ))و توصيف آنان در انجيل همچون کشته ايست که ساقه نازک آن را بر اورد پس آن را قوت دهد آنگاه ستبر گردد و بر ساقه هايش بايستد و کشاورزان را به شگفتي برد...))مشخص است توصيف ان در انجيل غير از وصفي است که در تورات بيان شده است.شما((مَثَلُهُمْ فِي الْإِنْجيلِ))را معطوف بر ((مَثَلُهُمْ فِي التَّوْراةِ))پنداشته ايد در صورتي که اگر اينطور بود مناسبت داشت که لفط ((مَثَلُهُمْ))در آيه دوبار تکرار نشود.و آيه به صورت ((ذلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْراةِ و الْإِنْجيلِ))در آيد.

پاسخ:
با سلام

دوست گرامي

علماي شما اين نوع تجزيه و ترکيبي که شما ارائه مي دهيد را قبول ندارند اي کاش اول به نظرات آنها توجه مي کرديد بعد قضاوت مي کرديد و مي گفتيد که شما چرا اين طور ترجمه کرديد؟! جهت اطلاع بهتر است به کتاب الجدول في إعراب القرآن، صافى محمود بن عبد الرحيم رجوع کنيد:

(رسول) خبر المبتدأ (محمّد) «1»، (الواو) عاطفة في المواضع الخمسة (الذين) موصول في محلّ رفع مبتدأ (معه) ظرف منصوب متعلّق بمحذوف صلة الذين (أشدّاء) خبر المبتدأ الذين (على الكفّار) متعلّق ب (أشدّاء) (رحماء) خبر ثان مرفوع (بينهم) ظرف منصوب متعلّق ب (رحماء) (ركعا) حال من مفعول تراهم، و كذلك سجّدا (من اللّه) متعلّق ب (يبتغون) «2»، (في وجوههم) متعلّق بخبر المبتدأ (سيماهم)، (من أثر) متعلّق بحال من ضمير الاستقرار الذي هو خبر «3»، (ذلك) اسم إشارة مبتدأ، و الإشارة إلى الوصف المذكور، (مثلهم) مبتدأ ثان خبره (في التوراة. الجدول في إعراب القرآن، ج‏26، ص: 270

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات
70 | ناشناس | Germany - Falkenstein | ١١:٠٣ - ١١ اسفند ١٣٩٢ |
من ازشما برادران اهل سنت يک سوا ل دارم اگر صحابه همه قابل اعتمادند چا ابوبکر عمررا جايگزين خود کرد وصحابه که اعتراض کردند گفت به حدا ميگم لايقتر عمر بوداگر صخابه قابل احترامند ابوبکر باطل است اگر ابوبکر تنها قابل قبول است صحابه باطلند
71 | .... | United States - Fremont | ١٥:٢٩ - ٢٢ ارديبهشت ١٣٩٣ |
سلام
اگر اين سايت چيزي بنام خجالت را ميشناخت چنين متن روايت را تحريف نميکرد.
شما ميدانيد که در جنگ احد، مسلمانها در آغاز پيشروي کردند آنها حضرت محمد را در خط آخر جنگ نگه داشته بودند تا به ايشان آسيبي نرسد و ابوبکر در خط مقدم بود که ناگهان خالد بن وليد رضي الله عنه ( که هنوز مسلمان نشده بود) از پشت سر حمله کرد و ناگهان خط آخر شد خط مقدم و جان حضرت محمد به خطر افتاد!
حضرت ابوبکر ميگويد برگشتم (و شيعه در پرانتز نوشته و تفسير کرده بعد از فرار برگشتم) اما درست اين است که منظورابوبکر اين بود که از خط مقدم برگشتم و دويدم بطرف رسول الله تا او را حفظ کنم. و مرد ديگري را هم ديدم که مثلا پرنده تيز ميدود خيال کردم از مشرکين است که ديدم نه ابوعبيده است يعني اينها در خط مقدم بودند برگشتند دويدند تا به خط آخر رسيدند تا رسول الله را دريابند زيرا خط آخر با حمله خالد از عقب شده بود خط مقدم..... اما آيا اين سايت شيعي خجالت ميکشد؟
جالب است در نقل ابوبکر همراه با ابوعبيده جراح به سمت پيامبر ميروند که ابوبکر ميگويد ابوعبيده مثل عقاب تيزبال ميدويد و من او را نميشناختم
البته ادامه داستان جالب است و اگر اين سايت کذاب حرفي براي گفتن داشت ادامه اش را ذکر ميکرد
وقد كسرت رباعيته وشج في وجهه، وقد دخل في وجهه حلقتان من حلق المغفر. قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: عليكما صاحبكما يريد طلحة وقد نزف. فلم نلتفت إلى قوله، وذهبت لأنزع ذلك من وجهه. فقال أبو عبيدة: أقسمت عليك بحقي لما تركتني. فتركته. فكره أن يتناولها بيده فيؤذي النبي، فأزم عليهما بفيه، فاستخرج إحدى الحلقتين. ووقعت ثنيته مع الحلقة. وذهبت لأصنع ما صنع، فقال: أقسمت عليك بحقي لما تركتني. ففعل ما فعل في المرة الأولى، فوقعت ثنيته الأخرى مع الحلقة. فكان أبو عبيدة من أحسن الناس هتماً، فأصلحنا من شأن النبي صلى الله عليه وسلم، ثم أتينا طلحة في بعض تلك الجفار، فإذا بضع وسبعون، أقل أو أكثر، من بين طعنة ورمية وضربة، وإذا قد قطعت إصبعه. فأصلحنا من شأنه)
بقيه داستان به اين صورت است که حضرت محمد و حضرت طلحه هر دو زخمي بودند و وقتي اين دو يار تازه رسيده خواستند رسول الله را درمان کنند حضرت فرمود: طلحه را دريابيد و ابوبکر به طلحه پرداخت و ابوعبيده با دندانش حلقه آهني را از چهره مبارک رسول الله خارج کرد اما دو دندانش هم شکست (بخاطر سختي آهن ها ) و طلحه هفتاد چند زخم داشت......
حالا اين سايت ميگويد ابوبکر در جنگ ها حضور نداشت
بخدا اگر خجالت کشيدن را ميدانست چيست اندکي خجالت ميکشيد

پاسخ:
باسلام

دوست گرامي

1. اين تحليل را از جيب مبارک! گذاشته ايد، چنين چيزي از اين روايت فهميده نمي شود در روايت کلمه «فاء» بکار رفته که در کتب لغت به رجع ترجمه شده يعني بازگشتن لذا در اينجا همان معنيي را دارد که در متن انجام شده است.

2. درگيري پس از حمله خالد آنقدر طول کشيده که مسلمانان حالت نظامي را از دست داده و مشغول غنائم شده بودند و عقب نشيني رسول الله صلي الله عليه و آله هم در قسمت اول جنگ ثابت نيست.

3. ادامه روايت هم هيچ ربطي بر ادعاي شما ندارد.

4. کسي ادعا نکرده که ابي بکر در جنگها شرکت نداشته است بلکه موثر نبوده و موفق به قتل دشمني نشده است يعني شجاعت نداشته و در پيکارهاي تن به تن نامي از او نيست.

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

(1)
72 | بماند | Iran - Malāyer | ٢٣:٤٦ - ٠٥ خرداد ١٣٩٣ |
بابا جمع کنيد، حضرت علي ع اون موقع چيزي نگفتن به خاطر اسلام حالا هي شماها بزنيد سر وکله همديگر به خاطر اتفاقات 1400سال پيش ، ما که امام وپيشواوالگويي به نام علي داريم بايد هميشه مثل ايشان رفتار کنيم الانم هم وضع خيلي بدتر از موقعي که علي ع سکوت کردند
پس شما هم فعلا سكوت كنيد


73 | بهروز | Iran - Shiraz | ١٣:٥٩ - ٢١ خرداد ١٣٩٣ |
علي ولي خداست و اولاد او هم درست کارند .کتاب وي هم نشانگر اين امر هست
74 | محمدهادياني | Iran - Zahedan | ١٦:٤٠ - ٠٨ شهریور ١٣٩٣ |
سلام برادران خسته نباشيد خوشحال شدم ؟
75 | كريم | Iran - Urmia | ١٤:١٢ - ٢٤ مهر ١٣٩٣ |
سوره ي توبه ايه ي 100 خداوند ميفرمايد{الله از پيشگامان مهاجر و انصار و کساني که از آنان پيروي کردند خشنود است ..... اين است رستگاري بزرگ!!!
حالا قضاوت با انسان هاي اهل علم است! آيا ابوبکر و عمر و عثمان از پيشگامان نبودند؟ خودتان قضاوت کنيد.
در ضمن انسان توهين نميکنه!!
چرا نظرات منو نميذارين!!اگه راست ميگين بگذاريد ديگران واسه خودشان قضاوت و داوري کنند خودشون عقل دارند.

پاسخ:
با سلام

دوست گرامي

اولاً : خداوند در آيات فراواني به تمامي مؤمنين وعده بهشت داده و اختصاص به «سابقون الأولون» ندارد ؛ چنانچه در آيه 72 سوره توبه مي فرمايد :

وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنينَ وَ الْمُؤْمِناتِ جَنَّاتٍ تَجْري مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدينَ فيها وَ مَساكِنَ طَيِّبَةً في‏ جَنَّاتِ عَدْنٍ وَ رِضْوانٌ مِنَ اللَّهِ أَكْبَرُ ذلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظيم‏ .

خداوند به مردان و زنان باايمان، باغهايى از بهشت وعده داده كه نهرها از زير درختانش جارى است جاودانه در آن خواهند ماند و مسكن‏هاى پاكيزه‏اى در بهشتهاى جاودان (نصيب آنها ساخته) و (خشنودى و) رضاى خدا، (از همه اينها) برتر است و پيروزى بزرگ، همين است!

اما احدي نگفته است كه اين وعده خداوند سبب عصمت مؤمنين مي‌شود و آن‌ها را از خطا و لغزش بازمي‌دارد ؛ از اين رو ، اين وعده هرگز نمي‌تواند به صورت مطلق باشد ؛ بلكه خوشنودي خداوند از آن‌ها و در نتيجه رفتن به بهشت مقيد شده به ايمان و انجام عمل صالح . اين مطلب به خوبي از سياق آيه استفاده مي‌شود ؛ زيرا آيات قبل و بعد آن در مذمت منافقين وارد شده و آن‌ها را به خاطر اعمال زشت شان مذمت كرده است .

ثانياً : اگر رضايت خداوند از آن‌ها مقيد به عمل صالح نباشد و آن‌ها بدون قيد و شرط ( چه بعدها عمل صالح انجام دهند و چه كارهاي زشتي مرتكب شوند ) به بهشت بروند ، آيات بسياري از قرآن كريم تكذيب خواهد شد ؛ از جمله خداوند در آيه 7 و 8 سوره زلزله مي‌فرمايد :

وَ مَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَه‏ .

هر كس هموزن ذرّه‏اى كار بد كرده آن را مى‏بيند !

كساني در ميان همين سابقون الأولون بوده‌اند كه به اتفاق شيعه و سني ، مورد غضب خداوند و در آتش جهنم خواهند بود . كساني همچون ابوالغاديه ، قاتل عمار ياسر . ابن تيميه حراني در باره او مي‌نويسد :

كان مع معاوية بعض السابقين الأولين وإن قاتل عمار بن ياسر هو أبو الغادية وكان ممن بايع تحت الشجرة وهم السابقون الأولون ذكر ذلك ابن حزم وغيره .

منهاج السنة ، ج6 ، ص333 .

به همراه معاويه كساني از سابقين الأولين (مهاجران نخستين) بودند . و قاتل عمار بن ياسر ، ابو الغاديه است و او كسي است كه با پيامبر در بيعت شجره ، بيعت كرده و آن‌ها از سابقين الأولين هستند . اين مطلب را ابن حزم و ديگران نقل كرده‌اند .

در حالي كه رسول خدا صلي الله عليه وآله و سلم در باره وي و گروهش فرموده :

وَيْحَ عَمَّارٍ تَقْتُلُهُ الْفِئَةُ الْبَاغِيَةُ ، يَدْعُوهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ ، وَيَدْعُونَهُ إِلَى النَّار .

صحيح البخاري ، ج1 ، ص 115 ، كتاب الصلاة، ب 63 ، باب التَّعَاوُنِ فِي بِنَاءِ الْمَسْجِدِ ، ح 447 و صحيح البخاري ، ج2 ، ص207 ، كتاب الجهاد والسير، ب 17 ، باب مَسْحِ الْغُبَارِ عَنِ النَّاسِ ، فِي السَّبِيلِ ، 2812 .

عمار را گروه نابكار مي‌كشند ؛ در حالي كه عمار آن‌ها را به سوي بهشت و آن‌ها عمار را به سوي آتش دعوت مي‌كنند .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

76 | كريم | Iran - Urmia | ٢٤:٥٨ - ٢٤ مهر ١٣٩٣ |
قرآن در زمان کدام خليفه گردآوري شد؟؟ مگر علي بود ها؟؟ قرآن در زمان خلافت عثمان بود که جمع آوري شد!!!!!!! ابوبکر صديق عمر فاروق عثمان ذي النورين علي(حيدر)کرار !! درود بر اسلام و مسلمين

پاسخ:
با سلام

دوست گرامي

قرآني که در دست ماست در همان زمان رسول خدا و به دست صحابه در مقابل ديدگان ايشان بر روي کاغذ ها گردآوري شده است و بدين گونه نبوده است که عده اي بعد از رحلت رسول گرامي اسلام آن را از سينه هاي مهاجر و انصار جمع آوري بنمايند

جهت اطلاع بيشتر به اين آدرس رجوع کنيد


موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

77 | حسام الدين | Iran - Tehran | ٠٢:٥٠ - ٣٠ آذر ١٣٩٣ |
الهم صل علي محمد و ال محمد
گيرم در جنگ فرار نکنند ابوبکر ، عمر و عثمان
چه کسي لگد به پهلوي دخت نبي زد
چه کسي نوادگان حضرت رسول ص را آواره کرد
و چه کسي تشنه مقام و قدرت بود و بزور تسخيرش کرد...؟
حق است لا اله الالله محمد است رسول الله و علي ست ولي الله...
78 | محمد رسول الله | Iran - Mashhad | ٢٢:٤٣ - ١٤ دي ١٣٩٣ |
بسم الله رحمن رحيم :
نبي الله لقب فاروق و صديق را به علي(ع) داده است. چرا عمر و ابوبکر ان ها را به خود نسبت دادند؟ چرا عمر انقدر وحشيانه و متجاوزانه به ملت ها حمله ميکرد و بهمردم اسلام زوري را تحميل ميکرد در حالي که خداوند متجاوزان را دوست نميدارد؟چرا پيامبر در زمان زندگي با برکته خويششان هيچ وقت به ملتي تجاوز نکرد و مردم را با صلح و دوستي به اسلام دعوت کرد؟و درضمن اسلام ناب را که نبي الله با خود اورد و اهل بيت معصومشان از ان مراقبت کردند نه عمري که در زمانه خلافتش شراب را حلال کرد! و حق برادر نبي الله را غصب کرد! و رسول خدا را در اواخر زندگشان متهم به هزيان گويي کرد در حالي که خداوند در قران ميفرمايند که هيچ وقت خدا و پيامبرش بيهوده سخن نميگويند! و دختر نبي خدا را به شهادت رساند!در حالي که پيامبر فرموده هر کس پاره ي تنم(فاطمه ي زهرا) را بيازارد مرا ازرده است! لطفا اي برادران مسلمان کمي در باره ي مذهبتان تفکر کنيد و شيعه را به شرک و گمراهي متهم نسازيد,! و ايا بدعت گذار کافر نيست؟
و چرا شما به امامان دوازده گانه ي ما ميگوييد مرده، در حالي که انان شهيد شده اند و خداوند در قران کريم مي گويد که شهيدان زنده هستند؟
و ايا مگر خدا و پيامبرش همواره بر واحد بودن تاکيد نداشته اند در حالي که اهل سنت چهار گروه متفاوت هستند که بيشتر عقايد انها با هم مخالفت ميکنند؟ پس تا زماني که اهل سنت نتوانند بين خودشان متحد بودن را عملي کنند چطور ميتوانند با شيعيان عثني عشري که سراسر متحد اند،واحد شوند؟
بخدا همانگونه که علي از اهل عبا ست ميتوانست با يک نفرين تمام دشمنان خود را به اذن خدا هلاک سازد! تا جامعه ي اسلام با وجود سقيفه ي بني ساعده پراکنده نشود!
و يک سوال،با توجه به قران مجيد مگر قوم بني اسراييل با ان همه معجزاتي که پيامبران زمانشان از جمله موسي(ع) براي ان ها اوردند ولي باز هم از دستور والاي الله سر باز نزدند و در فتنه ي سامري گمراه شدند در حالي که حضرت موسي گفته بود اين هارون وصي و خليفه ي من در ميان قوم من است(هارون اخلفني في قومي)!ايا در غدير نيز رسول الله پيغام خدا را به مردم مبني بر ولايت امير المومين علي اعلام نکرد!!ولي عده ي زيادي همانندمنکران بني اسراييلي از ان دستور الهي سر باز زدند! ايا تاريخ دوباره تکرار نشد؟
و به راستي چرا ميگويد شيعه براي خاک (مهر) سجده ميکند،ايا نميدانيد که شيعه بر روي مهر براي خداي يگانه سجده ميکند نه براي مهر؟
شمارا به خدا اينقدر به علي(عليه سلام) و اهل بيت پاک محمد(ص) افترا و تهمت نزنيد.
راه درست و حق را انتخاب کنيد.
ولي اين را بدانيد که در اسلام پراکندگي و تفرقه وجود ندارد!
(اللهم صل علي محمد و ال محمد و عجل فرجهم)
ان شا الله خداوند گمراهان را هدايت کند...
79 | سيدباقر مستعان | Iran - Tehran | ٠٧:١٢ - ٣٠ دي ١٣٩٣ |
با سلام
ظاهر را به راحتي ميشود به شکل دوستان رسول خدا ص شبيه کرد.خوب است کمي به روايتهاي خود اهل سنت توجه کرد چون اين روايتها از داخل کتاب آنان استخراج شده.
ومن الله توفيق
80 | M | Iran - Tehran | ١٩:٢٣ - ٣٠ دي ١٣٩٣ |
من که نخوندم . فقط دنبال عکس ميگشتم . بد نيست يه عکسي هم بذاري.
  بعدی [1] [2] [3]   قبلی
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها