2024 March 29 - جمعه 10 فروردين 1403
تواتر حديث غدير از ديدگاه دانشمندان اهل سنت
کد مطلب: ٦٣٢٣ تاریخ انتشار: ١٤ مرداد ١٣٩٩ - ٠٩:٢٦ تعداد بازدید: 48730
مقالات » امیرالمؤمنین علیه السلام
تواتر حديث غدير از ديدگاه دانشمندان اهل سنت

اعترافات علماي اهل سنت برصحت و تواتر حديث غدير، كتابهاي نوشته شده درمورد سند غدير

لینک فایل pdf این مقاله

تواتر حديث غدير از ديدگاه دانشمندان اهل سنت


نقد و بررسي

اعترافات علماي اهل سنت بر تواتر حديث غدير

1 . شمس الدين ذهبي (متوفاي748هـ)
شرح حال ذهبي
2 . ابن حجر عسقلاني (متوفاي 852 هـ )
شرح حال ابن حجر عسقلاني
3 . ابن حجر الهيثمي (متوفاي974هـ)
شرح حال ابن حجر هيثمي
4 . جلال الدين سيوطي (متوفاي 911هـ)
شرح حال سيوطي
5 . أبو حامد غزالي (متوفاي505هـ)
شرح حال أبو حامد غزالي
6 . ملا علي قاري (متوفاي1014هـ)
شرح حال ملا علي قاري
7 . علامه شمس الدين الجزري الشافعي (متوفاي833هـ)
شرح حال علامه جزري
8 . سبط بن جوزي (متوفاي 654هـ)
شرح حال ابن جوزي
9 . علامه اسماعيل بن محمد العجلوني الجراحي (متوفاي 1162هـ)
شرح حال العجلوني
10 . محمد بن اسماعيل صنعاني (متوفاي1182هـ)
شرح حال صنعاني
11 . محمد بن جعفر الكتاني (متوفاي1345هـ)
12 . محمد ناصر الباني (1332هـ . 1914م ؛ 1420هـ - 1999م)
شرح حال الباني
13 . شعيب الأرنؤوط (معاصر)

اعتراف علماي اهل سنت به صحت حديث غدير

1 . ترمذي از أبو طفيل
2 . ابن ماجه قزويني از سعد بن أبي وقاص
3 . ابن ماجه قزويني از براء بن عازب
4 . ابن حجر عسقلاني از امير مؤمنان عليه السلام
5 . احمد بن حنبل از رياح بن الحرث
6 . احمد بن حنبل از أبي طفيل
7 . احمد بن حنبل از سعيد بن وهب و زيد بن يسع
8 . نسائي از زيد بن أرقم
9 . نسائي از سعد بن أبي وقاص
10 . حاكم نيشابوري از زيد بن أرقم
11 . بزار از زيد بن يثيع
12 . بزار از سعد بن أبي وقاص
13 . ابن أبي عاصم از امير مؤمنان عليه السلام
14 . طبراني از زيد بن أرقم

كتاب هايي كه در باره سند حديث غدير نوشته شده

1 . محمد بن جرير طبري (متوفاي310هـ
2 . أبو العباس ابن عقده (333هـ)
3 . شمس الدين ذهبي (متوفاي 748هـ)

نتيجه



Share
1 | مهرداد | | ١٢:٠٠ - ٢٨ آذر ١٣٨٧ |
سلام بر شما افلاكيان خاك نشين

الحق كه در اين ايام گل كاشته ايد
خداوند به همه ي شما جزاي خير عطا كند كه در اين جهنم شبهه ها به داد ما رسيده ايد
حتما سلام بنده را به استاد قزويني برسانيد%
التماس دعا دارم و دست تك تك شما بزرگواران را مي بوسم.



التماس دعا
يا علي مدد
2 | حسن | | ١٢:٠٠ - ٠٢ دي ١٣٨٧ |
با تشکر از مقاله.
3 | ali | | ١٢:٠٠ - ٠٢ دي ١٣٨٧ |
بنام خدا
مي شه سند حديث غدير از کتب شيعه با سند صحيح هم بگذاريد چون يک سني به من گفت که شيعه سند صحيح ندارن!!!
ممنونم

پاسخ:
با سلام

در پاسخ به يکي ديگر از نظرات مطرح کرديم که نه تنها عبارت «من کنت مولاه» بلکه کل خطبه غدير که هم اکنون در بخش يادداشت سايت موجود است ، در کتب شيعه متواتر است !!!!

در مورد خود روايت من کنت مولاه تنها مرحوم شيخ صدوق در کتاب امالي و خصال چندين سند مطرح مي کند . اين اشکالات تنها براي آن است که ذهن ها را از اصل مطلب به دور کند

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات
4 | سيد حسين | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٠٩ دي ١٣٨٧ |
اللهم صل علي امير المومنين علي بن ابي طالب اخي نبيك و وليه و سفي و وزيره و مستودع علمه و موضع سره و باب حكمته و الناطق بحجه و الداعي الي شريعته و خليفه في امته .
5 | شهروز عبداللهي | | ١٢:٠٠ - ٢١ بهمن ١٣٨٧ |
با سلام اللهم صل علي محمدوال محمد. جانم روزي هزاران هزار بار فداي محمدوخاندان پاكش. يا علي گفتيم وعشق آغاز شد. جگرم چگونه نسوزد از انوه هاي علي.اي چاه بر تو چه گذشت بازم بگو خيال گريه دارم بگو. اي صالحترين صالحان ,اي لافتي الا انت ,اي حيدر كرار, ّپدر مادرم ,جانم , فرزندام بفدايت مگر شما را چه شده كه اين چنين با چاه نجوا مي كني ,اي به قربان غمهايت برايم از غم بگو . نور چشمان مگر غمت غير از غم اسلام است .مگر غمهاي پيامبر موقع رحلت در شما رخنه كرد . فداي خاك پايت به بدبختي ما انسانها گريه مي كني يا به دينت .مگر نه اين است كه دين تو فقط به خاطر سعادت ما انسانهاست. اي عشق اي هماي رحمت ,راز چيست . سوال-جبر واختيارو خلافت.چگونه همديگر را توجيح ميكنند.

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
مقصود شما از سوال مشخص نيست ؛ آنچه به نظر مي رسد در پاسخ خواهيم گفت :
دشمنان حق براي پيشبرد اهداف خويش ، نظريه جبر را در بين مردم ترويج كردند تا بگويند خلافت خلفاي جور ، طبق جبر خداوند بوده است و به همين سبب خداوند آن را قبول دارد .
اما نظر شيعه كه از سخنان ائمه معصومين (عليهم السلام)‌گرفته شده است و با جديدترين نظريات كلامي روز مطابقت دارد ، اختيار است ؛‌ يعني خداوند در تمامي كارها انسان را مختار قرار داده است .
حال علم خداوند به افعال بندگان چگونه است ؟ خداوند كه داناترين دانايان است مي داند كه اين بنده به اختيار خويش گناه را انتخاب كرده و به سوي شقاوت مي رود (همانطور كه معلم با تجربه مي داند فلان شاگرد در امتحان قبول نخواهد شد ، با اينكه او قدرت و فرصت و هوش درس خواندن را مانند ساير دانش آموزان دارد اما به اختيار و انتخاب خويش درس نخواندن و بازي گوشي را انتخاب مي كند ؛ در اين مثال معلم هيچ تاثيري در رفوزه شدن دانش آموز ندارد ،‌ و دانش آموز - با وجود اينكه معلم از قبل ، علم به رفوزه شدن او دارد- به اختيار خويش درس نمي خواند و قبول نمي شود)
خداوند متعال با علم خويش مي‌دانست كه دشمنان حق ،‌ به اختيار خودشان راه بدي و ظلم را در پيش خواهند گرفت و مي‌دانست كه خلافت به ظلم از صاحب آن گرفته خواهد شد ،‌ اما اين مطلب سبب نمي شود كه ايشان بدون اختيار و به جبر حق امير مومنان (عليه السلام)‌را غصب كنند و بدين سبب در گناه خويش عذري داشته باشند .
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
6 | مجيد حقي | Iran - Qom | ١٢:٠٠ - ٢٦ بهمن ١٣٨٧ |
بنده به عنوان يک مسلمان فکر مي کنم که خداوند اساس و پايه دين اسلام را بر اساس بي عدالتي وظلم وپارتي بازي نهاده است چون:
عده اي در دين ما مشروب ميخورند . زنا ميکنند . جنايات انساني مرتکب مي شوند. بهترين هاي دينمان را هم ميکشند
ولي بازهم به بهشت ميروند .
چرا:
چون در زمان پيامبرمان به دنيا آمده وزماني با ايشان بوده اند ولي اگرما اين گناهان را انجام دهيم به جهنم خواهيم رفت چرا :
چون گناه مااين است که در اين زمان به دنيا امدهايم وآن جناب را زيارت نکرده ايم .
حال چگونه است پيامبري که آمده تا عدالت را اجرا کند خود هم عامل بي عدالتي است و هم عامل مشروعيت بخشيدن به جنايات عده اي ديگر!!
اين چه عدالتي است که عده اي جنايتکار محاکمه نمي شوند ولي عده اي ديگر مجازات ميشوند؟؟
حال اگر جورج بوش وشارون و هيتلر پيامبر راميديدند آيا جناياتشان مشروع بود؟

اما سوال بنده:
اين کار خداوند(بي عدالتي و ظلم و پارتي بازي)چه فرقي دارد با کار آن مسئولي که نزديکان همسر خود را درمحل کار خود به سمتهايي منسوب ميکند وآنها هم هر کاري که دلشان ميخواهد ميکنند و محاکمه نمي شوند ؟؟؟
7 | مسلم | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢٤ اسفند ١٣٨٧ |
با سلام. يک سوال داشتم. در مورد اين که آب را بر روي امام حسين (ع) بسته بودند. آيا از جاهاي ديگر فرات نمي توانستند آب بردارند؟ فقط از شريعه مي توانسته اند آب بردارند؟ لطفا اجمالا پاسخ دهيد. اجرکم عند الله . اللهم صل على محمد وال محمد ، وصل على أمير المؤمنين عبدک المرتضى ، وأمينک الأوفى ، وعروتک الوثقى ، ويدک العليا وجنبک الأعلى ، وکلمتک الحسنى ، وحجتک على الورى ، وصديقک الأکبر ، وسيد الأوصياء ، ورکن الأولياء ، وعماد الأصفياء ، أمير المؤمنين ، ويعسوب الدين ، وقدوة الصالحين ، وإمام المخلصين ، والمعصوم من الخلل ، المهذب من الزلل ، المطهر من العيب ، المنزه من الريب ، أخي نبيک ووصي رسولک ، البائت على فراشه ، والمواسي له بنفسه ، وکاشف الکرب عن وجهه .

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
ساير نقاط نهر فرات ، به علت دور بودن از محل اردوي لشكر امام حسين عليه السلام و نزديكتر بودن دشمنان به شريعه ، قابل دسترسي نبود (زيرا براي رسيدن به نقاط دورتر ، مي بايست با اسب حركت صورت مي گرفت ، و طبيعتا اين حركت از ديد سواره نظام لشكر دشمن پنهان نمي ماند .
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
8 | !!!!!!!!!!!!!!! | | ١٢:٠٠ - ٢٩ فروردين ١٣٨٨ |
اين حديث اگر صحيح باشد چرا اثري از ان در صحيح بخاري و مسلم نيست ؟؟؟؟؟؟؟ پس اين حديث مورد تاييد شيخين نبوده هست !!!!! إِنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِاللّهِ وَرُسُلِهِ وَيُرِيدُونَ أَن يُفَرِّقُواْ بَيْنَ اللّهِ وَرُسُلِهِ وَيقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَيُرِيدُونَ أَن يَتَّخِذُواْ بَيْنَ ذَلِكَ سَبِيلاً (سوره النساء آيه 150

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
بهتر بود اينگونه مي نوشتيد : اين حديث قطعا صحيح است ؛ پس چرا بخاري و مسلم آن را نياورده اند ؟!!!!
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
9 | محمد حسن معاوني | | ١٢:٠٠ - ٢٢ خرداد ١٣٨٨ |
سلام:
باتشکراز زحمهت شما.خداخيرت بده.
10 | حامد | | ١٢:٠٠ - ٠٤ تير ١٣٨٨ |
الحمد لله الذي جعلنا من المتمسكين بولاية علي بن أبي طالب عليه السلام ياعلي
11 | سعيد حسيني (شاه اسماعيل صفوي) | | ١٢:٠٠ - ١٤ آذر ١٣٨٨ |
با سلام و عرض تبريک عيد ولايت اميرالمومنين عـــــــــلي بــن ابي طــــــالــــب عليه السلام واقعا دلم نميخواست اين شعر را امروز که شب عيد ولايت است در اين قسمت قرار دهم اما خدا شاهد است که عقيده همه شيعيان همين است و جواب شبهات نيز همين يا علي مدد کننده ي در خيبر بود وصي رسول نه آنکه کرد فرار از جهاد،عقل کجاست؟! کسي که گفت ((صلوني)) سزد امامت را نه آن کسي که به ((لولا)) به جهل خود گوياست کسي که جاي نبي خفت، جانشين نبي است نه آنکه راحتي جان خويش را ميخواست چگونه قاتل زهرا س امام خلق شود؟! مدينه، مرد شرف نيست؟! يا علي ع تنهاست؟! چگونه مهر بورزم به آن ستم گستر؟! که دود آتش او گرد خانه ي مولاست من و جدا شدن از مرتضي خدا نکند که هر گشت جدا ز علي ع جدا ز خداست کسي که فاطمه از ظلم او غضبناک است امامتش غم و اندوه و درد و رنج و بلاست مگر نگفت نبي،خشم دخترم زهرا س شرار خشم خداوندگار بي همتاست مگر نگفت نبي، باهمند حق و علي ع اگر نبود در ميانه، حق تنهاست بگو که خصم شود منکر غدير ع چه باک که آفتاب ز هر سو نظر کني پيداست گرفتم آنکه حديث غدير و قول رسول ص مراد دوستي آن امام ارض و سماست چرا؟ به گردنش افکند ريسمان امت؟ به دوست اينهمه آزار نه، به خصم رواست؟! سئوال من ز تمامي مسلمين اين است چه شد که دود ز کاشانه ي علي ع بر خاست؟! چو عمر صاعقه باد دورانش خلافتي که دوامش به کشتن زهراست براي غصب خلافت زدند زهرا س را شرف کجاست؟ مروت کجاست؟ رحم کجاست؟!
12 | حسن تاتار | | ١٢:٠٠ - ١٨ آذر ١٣٨٨ |
سلام عليكم راجع به واقعه غدير بنده طي تحقيقاتي كه انجام داده ام تمامي علماي اهل تسنن به اين موضوع اشراف كامل دارند وهمگي درخصوص ولايت امام علي ع اعتقاد دارند وآن دسته از علماي اهل تسنن كه واقعه غدير را تكذيب مي نمايند سعي دارند كه صورت مسئله راپاك نمايند تا ديگر ناچار به چالش نباشندولي در اصل واقعه ولايت علي ع خللي وارد نميشود.
بنده راجع به واقعه غدير مطلبي نمي نويسم كه همه از آن اطلاع دارن وفقط حوادث بعد از رحلت پيامبرص را مرور مي نمائيم .حضرت علي ع وخانواده ايشان وجمعي از اصحاب خاص پيامبر ص براي خاك سپاري ميروند (يك سئوال كدام از نظر دين اسلام واجب تراست؟ به خاك سپاري پيامبر ص يا تعيين تكليف حكومت!)وحضرت عمر وحضرت عثمان وحضرت ابوبكر و..... با يك نقشه حساب شده شوراي تشكيل ميدهند واينگونه عنوان مي نمايند كه حضرت علي ع جوان است وبي تجربه واكثر قبايل از حضرت علي ع بدليل آنكه يكي از مردان آن قبايل را در جنگ گشته كينه به دل دارند (البته كينه اصحاب پيامبر ص بيشتر از بقيه ميباشد برميگرديم به جنگ خندق كه تمامي بزرگان واصحاب حضرت محمد ص در مقابل رجز خواني عمربن عبدود از ترس هيچگونه حركتي نمي كنند وهر سه بار فقط مولايم علي ع داوطلب ميشود وهنگاميكه حضرت علي ع عمربن عبدود را به خاك ميزنند وعمربن عبدود تف به صورت مبارك ميزنند وبه مادر حضرت دشنام وفحش ميدهند وحضرت صبر مينمايد راه ميرود وبعداز سپري شده دقايقي كه خشمش فروكش ميكند سر از بدن عمربن عبدود جدا ميكند تا اين عمل فقط براي رضاي خدا باشد وحضرت محمدص ميفرمايد كه اگر امتم از امروز تا روز رستاخيز همه كار خير كنند اين عمل در يك كفه ترازو وبقيه اعمال در كفه ترازو در يك ميزان مساوي ميباشدو براي اصحاب حضرت محمد ص گران مي آيد تا در فرصت مناسب جواب آنرا بدهند) وبدين دليل حقي كه خداوند بردوش حضرت علي ع قرار ميدهند را به زور غصب مينمايند واز حضرت علي ع با شمشر بيعت ميگيرند و با دخت پيامبر تنها مدافع وحامي مولايم علي ع برخورد ميشودومولايم را بيست سال خانه نشين ميكنند ولي خودشان هم به حادثه غدير اذعان دارند وتاريخ گواه خوبي براين واقعه عظيم ميباشد.براي شادي روح شهداي اسلام وهشت سال دفاع مقدس صلوات
13 | خالد عبدالرحيم محمد | | ١٢:٠٠ - ٢٢ دي ١٣٨٨ |
سلام چرا سفسطه ميکنيد ما که منکر حديث نيستيم اختلاف ما وشما از برداشت حديث ومعناي ان و اتفاقاتي است که در انجا رخ داده است اين کلکها قديمي شده يه چيز ديگه پيدا کنيد!!!

پاسخ:

!!!

14 | رضا رضايي | | ١٢:٠٠ - ٠٤ بهمن ١٣٨٨ |
سلام.
من يک بچه شيعه هستم و دوست دارم شيعه از دنيا بروم. من سه سال قبل به مکه و مدينه مشرف شدم و در عين ناباوري ديدم که تنها جايي که از اسلام خبري نيست مکه و مدينه است. در مدت دو هفته اي که من در مدينه و مکه بودم هر نمازي را که در جوار حرم رسول ا.. و خانه خدا خواندم فرادا خواندم.
به دليل اينکه شرمم مي آمد در صفوف نمازي قرار بگيرم که دشمن اهل بيت کنار من ايستاده و به کسي اقتدا کنم که اصلا مسلمان نمي دانمش.
متاسفانه افرادي به ظاهر مسلمان و در پوشش اسلامي در قبرستان بقيع و در جوار تربت پاک ائمه هستند که به ائمه بقيع بي احترامي مي کنند. آيا به نظر شما در اين سفر خيري هم وجود دارد؟
من به بسياري از کشورها سفر کرده ام و هيچ کجا را نديده ام که به اهل بيت بي احترامي کنند به جز عربستان آن هم در کنار چنين اماکن مقدسي.
در حال حاضر بنده مستتيع هستم و بايد به مکه بروم ولي حاضرم خرج سفرم را در راه ديگري غير از سفر حج خرج کنم. چون طاقت بي احترامي به اهل بيت را ندارم.
آيا به نظر شما من از دين خارج شده ام و دارم تند روي مي کنم؟
حرف من اين است (( به علي شناختم من به خدا قسم ))
15 | حسين مرمري | | ١٢:٠٠ - ١٧ بهمن ١٣٨٨ |
از جوابات شما متشکرم :لطفاً سند معتبر از کتب اهل سنت بر عصمت ائمه اطهار ميخوام چون من با يک سني بر بود و نبود عصمت ائمه در جدال ام
16 | محمد | | ١٧:٠٠ - ٠١ خرداد ١٣٨٩ |
اقاي رضا رضايي دل خودت پر از كينه است به ما چه در ضمن دروغ نگو عيبه واسه يه شيعه علي البنه شيعه لغوي وگرنه مولا علي(رض) ابن ملجم را بخشيد در ضمن (به مخلوقاتش شناختم به قسم خدا را) اين فرق من وتوست
17 | مجيد م علي | | ١٩:٢٤ - ٠١ خرداد ١٣٨٩ |
با سلام
هر دم از اين باغ بري ميرسد تازه تر از تازه تري ميرسد ..
جناب محمد مطمئني حضرت علي عليه السلام ابن ملجم ملعون را بخشيد ؟؟؟؟
در ضمن وقتي كه معني شعر به علي شناختم من به خدا قسم خدا را . بعد بيا اين شعر تحريف كن .

يا علي
18 | كميل(براي حسين مرمري) | | ٠٢:٢٢ - ٠٢ خرداد ١٣٨٩ |
جناب مرمري خداوند در قرآن ميفرمايد:اطيعواالله واطيعوا الرسول و اولي الامر منكم.
درجاي ديگر آمده:انّ بعض الظن اثم.
ونيز فرموده:و لا تُطِع آثما.
از اين 3 آيه بطور كامل عصمت ائمه(ع) روشن ميشود.
اينكه خداوند امر (بدون قيدوشرط و استثنا) به اطاعت از اولوالامر(ائمه اطهار) كرده اين را ميرساند كه اولي الامر و پيامبربايد از هر گناه و حتي اشتباه مصون باشند.
چون امر به اطاعت كامل از سوي خدا فقط در مواردي است كه آن شخص هيچگونه خطايي مرتكب نشود.
در آيه سوم كلمه آثم آمده اين كلمه اسم فاعل است (نه صفت مشبهه) پس داراي ثبوت نيست و هركسي را كه حتي يك گناه انجام دهد شامل ميشود.
حتي اگر آن گناه يك گمان يا فكر غلط باشد(طبق آيه دوم).پس كس كه خدا امر فرموده از او اطاعت مطلق شود بايد از هرگونه آلودگي منزه باشد.حتي از بعض الظن.
مسلم است كه اين اشخاص نميتواند جز امامان ما كس ديگري باشد.
---------------------------
اينكه طرف بحث شما فكر كند حاكم شرع اولي الامر است طبيعيست.چون در عقل ناقص اهل سنت نميگنجد كه حاكم شرع يا حاكمان دول حتي در امور كلي هم گاهي با هم اختلاف دارند.پس خدا امر به اطاعت از همه آنها نميكند.
--------------------------
دوست عزيزم البته اين آيات را گفتم چون سنيها روايات ما را قبول ندارند. وگرنه شيخ طوسي ها و شيخ صدوقها اين امور را براي ما آشكار ساخته اند.
اينكه اهل سنت مدركي دارند يا نه نميدانم.ولي گمان نكنم اونا كه امامان ما رو و حتي پيامبر رو معصوم نميدونن.بهترين دليل براي آنها قرآنه.
-----------------
موفق و پيروز باشيد.
19 | كميل | | ٠٢:٣٥ - ٠٢ خرداد ١٣٨٩ |
سني هاي ضد توسل سوره منافقونو بخونين (اواخر قرآن).قرآن دارين؟ خدا فرموده:واذا قيل لهم تعالوا يستغفر لکم رسول الله لووا رووسهم ورايتهم يصدون وهم مستکبرون ﴿5﴾ سواء عليهم استغفرت لهم ام لم تستغفر لهم لن يغفر الله لهم ان الله لا يهدي القوم الفاسقين ﴿6﴾ اي پيامبر اگه كسي بهش گفته بشه بيا پيامبر برات استغفار كنه(توسسسسسسسسسل كن) و اگه اون شخص از تورو برگردونه و به تو متوسل نشه حتي اگه تو هم اونو ببخشي و براش استغفاركني يا نكني من هرگز(لن) اونو نميبخشم. --------------- برين تفاسير خودتونو حداقل بخونين.آخه خواب تا كي؟يه سر به آيه 64 سوره نسا هم بزنين.
20 | momen abdullah | | ١٢:٠١ - ٠٢ خرداد ١٣٨٩ |
جناب محمد عمري
مسلم است اين «(به مخلوقاتش شناختم به قسم خدا را)» فرق ما و شما است!!!!!
چون اين «(به مخلوقاتش شناختم به قسم خدا را)» نه معني دارد و نه مفهوم!!!!
بعلاوه ما يک فرق بزرگ ديگرهم داريم با شما. دروغ نمي‌گوييم: «وگرنه مولا علي(رض) ابن ملجم را بخشيد»!!!! مگر خبر نداري که ابن ملجم ملعون قصاص شد و به درک واصل شد؟؟؟
راستي جناب محمد عمري
اجازه دهيد گوشه‌اي از اسلام دوستان شما را در مکه و رياض به شما نشان دهم:
http://arabic.islamicweb.com/shia/yazid.htm
براستي علت علاقه شما به يزيد زناکار چيست؟؟

يا علي
21 | ... | | ٠١:٤٦ - ٠٣ خرداد ١٣٨٩ |
آخرين خبر از اون دنيا.ابن ملجم بخشيده شد.(سني نيوز)
22 | ناصر اكبريان | | ٢٣:٤٧ - ٠٩ شهریور ١٣٨٩ |
با سلام احترام در اينكه مولا علي براي جانشيني پيامبر برگزيده شد يا به صورت آشكار و صريح و يا به صورت تلويحي و اشارت، شكي نيست، اما به هر دليل مردم بعد از رحلت پيامبر با ابوبكر بيعت كردند و مولا علي نيز به هر شكل با اين موضوع كنار آمد. حال اين سوال مطرح است كه اكنون بعد از 1400 سال تكليف ما چيست؟ آيا بايد راه علي را در پيش بگيريم و براي حفظ وحدت، احترام هم را حفظ كنيم و براي نزديكي بيشتر بكوشيم؟ و يا اينكه با دامن زدن به برخي مسائلي كه صحت آنها در شك و ترديد است و با توهين و لعن و نفرين به خلفاي اهل سنت و با برپايي مراسم‌هاي ... مانند ... كشون به اختلافات دامن بزنيم؟

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

1- اميرمومنان براي حفظ اسلام ، شمشير به دست نگرفتند؛ و با مخالفين جنگ نكردند ، اما حقيقت را نيز علنا مطرح كردند (به خصوص در زماني كه خلافت را به دست گرفتند) و اين روايت ايشان كه «ما زلت مظلوما منذ قبض الله رسوله» شهره خاص و عام است !

بهتر است ما نيز به سيره ايشان تمسك كنيم و با مخالفين مدارا كنيم ، اما حقيقت را نيز بازگوييم تا مردم هدايت شوند !

2-در مورد لعن نيز به صورت مفصل در آدرس ذيل سخن گفته شده است :

http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=154

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

23 | هدايت شده | | ٢١:١٢ - ١٨ شهریور ١٣٨٩ |
در ضمن شيعه ها ميگن ما اهل بيت را شفيع قرار ميدهيم پس بهتره قرآن را فقط يک بار درست و بدون موضع گيري بخوانند
51 انعام_64 قصص-22قصص_63عنکبوت-زمر3_ 86زخرف _43و36 زمر _ 6و5 احقاف و.......
24 | momen abdullah | | ١٥:٢١ - ١٩ شهریور ١٣٨٩ |
جناب هدايت نشده! «ما من شفيع إلا من بعد إذنه» يا علي
25 | علي | | ١٢:٤٣ - ٢٨ شهریور ١٣٨٩ |
جناب گمراه شده! آياتي را که شما نوشته‌ايد من ملاحظه کردم اين آيات درباره شرک و مشرکان است خوب است در اين باره به آدرس‌هاي زير مراجعه نمايي: http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=261 و http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=87 ياعلي
26 | عليرضا | | ١٣:٢٦ - ١١ مهر ١٣٨٩ |
باعنايات مولاعلي حتي يك بينه صحيح براي شيعيان نتوانستيد بياوريد.ياحق.
27 | سيدمحسن موسوي | | ١٦:٢٨ - ١٥ مهر ١٣٨٩ |
سلام و درود خدا بر محمد(ع) وآل محمد(ع) سلام به همه دوستان عزيز خداقوت خسته نباشيد مطالب خوب وجالبي بود كه خيلي بدردم خورد متاسفانه مسائلي در دهه جديد پيش آمده كه از سوي يك سري گروهكي كه خدا ميداند قصدي جز دامن زدن به اختلافات و پاك كردن صورت مسدله ندارند خداوند بسيار ان گونه افراد را مورد لعن خود قرار داده ولعن كردن اگر بد است چرا خدا لعنت كرده است؟! لعنت يعني محروم شدن از نعمت هاي الهي! پس لعنت كردن ناسزا نيست بلكه اين است كه خداوند نعمت هايش را از شما سلب كند و اگر توجه كنيد شمايي كه ها قرآن قرآن ميكنيد خطاب لعن براي كساني شده است كه خداوند آنها را از نعمت هايش سلب كرده است. خواهش آخرمن اين است كه به جاي موش دوووندن تو كاراي شيعه يكمي بريد و فتاواي مفتي هاتونو ببينيد مي بينيد كه همه به ولايت علي بن ابي طالب (ع) اذعان دارند. پس شما را به خدا تفكركنيد... اينها همه براي اتمام حجت به شماست ها؟ مانند قوم هاي مثال زده درقرآن نباشيد كه قرآن را هرجور دوست دارند تعبير ميكنند وآنجا كه به ضررشان باشد را بد كه نه كجججججججججج توصيف ميكنند. جديدا هم گروهي پيدا شده كه معلوم نيست چه ديني دارند همه رو انكار ميكنند و كلا همه را نقض ميكنند وبا صراحت وقاحت وبي شري ميگويند نيست!!! آره دروغه هي بگيد دروغه در سوزوندن هم دروغه ؟! سر بريدن هم درغه؟ ها!!! اللهم عجل لوليك الفرج ببخشيد دلم پر بود از اين همه بي شرمي شيعيان عزيز اگر كسي مايل بود به وبلاگ خوش سري يزنه و در تهيه مطلب با ما همكاري كنه صميمانه دستش رو مي فشاريم دوران دوراني است كه شيعيان بايد فرياد بزنند وسكوت چندين ساله را بشكنند تا بعد يا علي وبلاگ چهارده معصوم(ع) www.4dahmasoom.blogfa.com
28 | مجيد | | ١١:٤١ - ٢٢ آبان ١٣٨٩ |
بهترين سايتي كه در مورد غدير ديدم همين بود بسيار بسيار متشكرم- خدا همه را هدايت كند
يك خواهش دارم
ميخواستم آثار توسل به خطبه غدير را بدانم- برايم بسيار مهم است
29 | شير بلوچ × مهران×گلستان | | ٠٨:٥٥ - ٠٤ آذر ١٣٨٩ |
با سلام
بنده از هدايت شدگان و سني هستم.من ميخوام يه بحثي کنم. اگه قرآن رو خونده باشين مطمئننا اين آيه رو هم خوندين که خداوند ميفرمايند حتي به دشمنان اسلام هم نبايد توهين کرد و حتي در نهج البلاغه هم اومده که حضرت علي ع ميفرمايند @اگه تا حالا اون قسمت رو تحريف نکرده باشين@ که هيچ مومني نبايد حتي به دشمن خود توهين کند.حالا قرآن روميذاريم کنار اگه واقعا پيرو حضرت علي ع و ائمه اطهار هستين حداقل به فرمايشات آن حضرت عمل کنين.اگه وقت کردين يه سري به شبکه اهل بيت تو ماهواره هاتبرد بزنين و ببينين که چطور به صحابه پيامبر و زنان پيامبر از جمله حضرت عايشه و خلفاي راشدين اسلام توهين ميکنند.در ضمن در مورد آيه من کنت مولا.......... . اين رو بدونين که حکومت انتسابي نيست و انتخابي هست يعني مردم يا شورا بايد خليفه رو انتخاب کنن.چنين واقعه ي مهمي و آيه من کنت مولا............. چرا تو قرآن نيومده،مگه خدا نعوذبالله نميدونست که بعد از رحلت پيامبر ص مردم اين آيه رو انکار ميکنند پس حتما تو قرآن مي اومد تا کسي اين آيه رو انکار نکنه.اگه اين دستور خدا باشه که حضرت علي جانشين پيامبر بعد از رحلت آن حضرت باشه پس دستور خداست و واجب ميشه که انجامش بدي و اگه انجام ندي کار حرام کردي.پس چرا بعد از شهادت حضرت عثمان رض وقتي مردم پيش حضرت علي ع رفتن تا آن حضرت خلافت رو بگيرن حضرت علي ع اول گفت من از خلافت بدم مياد و خليفه نميشم پس اگه اينطور باشه حضرت علي ع از دستور خدا سرپيچي کرده و نعوذبالله کار حرامي انجام داده.... اين در صورتيه که امامان معصومند.
در ضمن من 17 سال سن دارم و اگه دوست دارين که حق معلوم بشه علماي اهل تسنن در شبکه نور تو ماهواره هاتبرد آماده ي مناظره با علماي اهل تشيع هستند.اگه واستون خيلي سخته با مولانا عبدالحميد تو زاهدان و يا مولانا عبدالحسين گرگيج تو استان گلستان مناظره کنين.علماي اهل تسنن در همه جا و در همه حال آماده ي مناظره هستند . اگه خواستين آدرس اين علما را بهتون بدم يه درخواست به ايميلم بفرستين: M.A_21445604 .. اميدوارم که خداوند متعال ما و شما را هدايت کنند و در جهان ابدي به بهشت بريم.. انشا الله
30 | علي ت | | ٢٤:١٥ - ٠٨ آذر ١٣٨٩ |
با سلام اللهم صلي علي محمد وآل بيته و اصحابه اجمعين بنده بعنوان يک سني ايراني ازتمام علماء شيعه مي خواهم که اگرواقعاًمي توانند ومن مي دانم که نمي توانند دليلي يا سندي(آيه) از قران در مورد امامت يا عيد غدير بياورند چونکه هيچ يك از اين دو مورددر قران کريم ياد نشده است

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

در اين زمينه در آدرس ذيل پاسخ داده شده است :

http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=3816

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

31 | مجيد | | ١٩:٥٥ - ٢٤ آذر ١٣٨٩ |
روايت عمر بن خطاب راجع به آيه اكمال
أَنَّ رَجُلاً مِنَ الْيَهُودِ قَالَ لَهُ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ، آيَةٌ فِى كِتَابِكُمْ تَقْرَءُونَهَا لَوْ عَلَيْنَا مَعْشَرَ الْيَهُودِ نَزَلَتْ لاَتَّخَذْنَا ذَلِكَ الْيَوْمَ عِيدًا. قَالَ أَىُّ آيَةٍ قَالَ (الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِى وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينًا). قَالَ عُمَرُ قَدْ عَرَفْنَا ذَلِكَ الْيَوْمَ وَالْمَكَانَ الَّذِى نَزَلَتْ فِيهِ عَلَى النَّبِىِّ - صلى الله عليه وسلم - وَهُوَ قَائِمٌ بِعَرَفَةَ يَوْمَ جُمُعَةٍ.
شخصي يهودي به عمر گفت: اي ...! آيه‌اي در قرآن شما‌ مسلمانان است و آن را مي‌خوانيد كه اگر ما يهود اين آيه را مي‌داشتيم آن روز را عيد مي‌گرفتيم. عمر گفت: كدام آيه؟ گفت: «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِيناً» عمر گفت: من زمان و مكان نزول اين آيه را مي‌دانم اين آيه در حالي كه پيامبر در عرفات وقوف كرده بود و روز جمعه بود نازل شد.

صحيح بخاري، ج1، ص16 ح 45، كتاب الإيمان و صحيح مسلم، ج8، ص239.
32 | پ | | ٢١:٢٢ - ٠٤ دي ١٣٨٩ |
اي اهل سنت ! شما ها به کدامين سنت پيامبر پايبند هستيد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اي اهل سنت هرچه دست و پا بزنيد باز نمي توانيد اعتراف علماي اهل سنت به صحت حديث غدير را نا ديده بگيريد

مگر انکه چشمان خود را ببنديد و لا لا کنيد .
33 | منتظر منتقم فاطمه | | ١٣:٤٧ - ٠٦ دي ١٣٨٩ |
جناب شير بلوچ
سلام خوب گوش كن:
شما واقعا اطلاعات ضعيفي نسبت به واقعه ي غدير داريد. شما يه چيز هايي شنيدي يا خوندي و قبول كردي.شما بايد از عقل خودت درست استفاده كني وتحقيق كني.چون خدا به ما قدرت انتخاب داده.در واقعه غدير تمام بزرگان آن زمان با علي ع بيعت كردند .در آن زمان بيعت با كسي معني اي جز پذيرفتن خلافت نداشت.شما ميگوييد يعني پيامبر آينده نگر نبود!!!!!پيامبر ميفرمود حتي در سفر يك نفر را به عنوان رهبر انتخاب كنيد...يعني پيامبر در مورد جانشين خود كوتاهي كرده.سند هاي بسياري در مورد اثبات خلافت علي ع است بس خوب تحقيق كن.
همچنين در مورد عايشه:
شما ميگوييد تمام خلفا مورد تاييد شما وبراي شما فرق ندارند.كه بايد همينگونه هم باشد.
علماي شما ميگويند كه هر كه ابوبكر وعمر را قبول نداشته باشد و با آنها به جنگ برخيزد مرتد است.پس بايد نسبت به دشمنان علي ع هم همينگونه باشيد.چون چهار خليفه به استناد حرفهاي علماي شما وخودتان برابرند.
پس بايد عايشه هم مرتد بوده و از اسلام خارج رفته باشد...چون براي جنگ با علي ع برخاست و همچنين ديگر افراد... پس با اين حرفها ايا بازهم روي حرفهاي خود تاكيد داريد. مادر مومنان...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پس باز هم ميگم خوب تحقيق كنيد.....
يا الله
34 | نجات قاضي پور | | ٠٥:٢٦ - ١١ دي ١٣٨٩ |
سلام، بعضي از علماي اهل سنت كه در كتابشان دلايل كافي براي اثبات ولايت و امامت امام علي هست و خود آن را معتبر ميدانند يا تاييد ميكنند و مكتوب ميكنند،پس چرا خودشان شيعه نميشوند...اگر قبول دارند يا معتبر دانستند؟

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

انكار ولايت اميرمومنان مانند انكار روشن بودن روز است ! كه اگر كسي آن را انكار كند ، آبروي خود را برده است ، به همين علت ، گروهي حاضر شده‌اند كه اين ننگ را به جان خويش نخرند ، و زماني كه مجبور شده‌اند از ولايت اميرمومنان خبر داده‌اند و آن را منكر نشده‌اند ، اما باز به خاطر عناد آن را قبول نكردند ؛ خداوند متعال مي‌فرمايد :وجحدوا بها واستيقنتها انفسهم ظلما وعلوا

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

35 | علي | | ١٥:٢٤ - ١٥ بهمن ١٣٨٩ |
الحمد لله الذي جعلنا من المتمسكين بولاية علي بن أبي طالب عليه السلام
36 | سليمي | | ١٧:١٢ - ١٨ بهمن ١٣٨٩ |
سلام وقت نميكنم كه همه چيز را بخونم
اما آيا شما در صفحات مختلف كه در مورد غدير خم نوشته ايد به اطلاع رسانديد كه قبل از اين خطبه حضرت علي با سپاه يمن اختلاف پيدا كرد و افرادي از وي دلخور شدند و آن افراد اعتراضات خود را نزد پيامبر مطرح كردنند؟ همين باعث شد كه پيامبر اين خطبه را مطرح كند. و حتي حضرت علي هم بارها به اين موضوع اشاره ميكرد( منظور حديث غدير) ولي هيچ وقت نگفت كه در مورد خلافت ميباشد. بلكه در مورد دوستي و دشمني مي باشد. چون لازمه حكومت كردن اطاعت كردن ميباشد.
37 | سليمي | | ١٧:٣١ - ١٨ بهمن ١٣٨٩ |
(سوال) چگونه ممكن است بيشتر مسلمانان ساكن مدينه (اعم از مهاجرين و انصار ) پس از آن همه فداكاري در راه اسلام و آيات و رواياتي كه در ستايش آنها وارد شده و عشق شديد به پيامبر اكرم صلي الله عليه وسلم ناگهان همگي با اكثريت تقريبي و بدون هماهنگي قبلي و بدون دليل، به محض رحلت پيامبر اكرم، بيعت خود را با حضرت علي (ع) شكسته باشند؟ و چرا حتي يك نفر در سقيفه اشاره اي به واقعة غدير نمي‌كند‌؟ و چرا حضرت علي (ع) در زمان خلافتشان در نامه‌ها و خطبه‌هاي خود، هيچگاه به اين بيعت‌شكني اشاره اي نكرده‌اند‌؟
38 | سليمي | | ١٧:٣٣ - ١٨ بهمن ١٣٨٩ |
(پرسش كليدي) در تاريخ آمده كه حضرت علي (ع) شبها به همراه حضرت فاطمه و حسن و حسين براي جلب حمايت انصار به در خانه آنها رفته و با آنها گفتگو مي كرده اند و انصار نيز پاسخ مي‌دادند:اگر زودتر آمده بودي با تو بيعت مي‌كرديم ولي اكنون نمي‌توانيم بيعت خود را با ابوبكر بشكنيم. از اين جمله دو نكته را مي توان فهميد:
- چرا انصار مي گويند اگر زودتر آمده بودي با تو بيعت مي كرديم. آيا اين حرف مسخره نيست. مگر آنها 70 روز قبل با حضرت علي (ع) بيعت نكرده بودند؟ کدام زودتر!
- چطور انصار مي گويند ما نمي توانيم بيعت خود را با ابوبكر بشكنيم(كه نه بر مبناي نص بوده و نه سفارش پيامبر) ولي بيعت خود با حضرت علي(ع) كه بر مبناي نص قرآن و فرمان پيامبر بوده را شكستند؟ (آن هم بدون دليل!)
- پيامبر اكرم فرموده اند آدم عاقل و يا مومن از يك سوراخ دوبار گزيده نمي‌شود چطور حضرت علي مي خواسته اند با اين افراد پيمان شكن، مجددا بيعت كنند؟ يعني اين افرادي كه بيعت70 روز قبل در غدير و در حضور پيامبر را شكسته اند! چه اعتمادي به بيعت مجدد آنها بوده؟
طبق اين پاسخ انصار مي فهميم كه در آن زمان و در آن فرهنگ، نمي شده بيعت را براحتي شكست، حالا چگونه 120 هزار نفر بدون دليل و بدون هماهنگي قبلي بيعت خود را مي‌شكنند؟
39 | سليمي | | ١٧:٥٥ - ١٨ بهمن ١٣٨٩ |
((((شيعه ها هميشه ميگن كه چرا بايد پيامبر مردم رو در هواي گرم جمع ميكرد كه فقط بگه علي خوب بود. شما چرا خودتون رو با اعراب مقايسه ميكنيد اين مثل اين ميمونه كه شما اسكيموها رو از سرما بترسونيد. در محل غدبر خم بركه اي مسموم بود كه مسلما همه ميدونن كه هر جا آب باشه اونجا خنك تر از ساير مناطق هست و اون افراد بايد يك جا استراحت ميكردن و نماز ميخوندن. (حالا سوال اينجاست كه چه عاملي باعث شد كه پيامبر اون خطبه رو ايراد كنند جوابش رو در ادامه ميزارم)))) چه چيزي باعث شد تا در اين محل، خطبه ايراد شود و هدف اساسي از اين خطبه چه بود؟ ؟؟؟؟

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

اگر مي‌خواهيد بحث علمي كنيد ، يك سوال يك سوال مطرح نماييد ؛ اما براي اينكه مشخص شود سطح علمي شما چقدر است به همين سوال اول شما جواب مي‌دهيم :

1- بر فرض كه در سرما بتوان با لباس گرم خود را حفظ كرد ، آيا در گرما نيز لباسي وجود دارد كه انسان را خنك كند ؟

2- عربي كه به گفته شما از گرما نمي‌ترسد ، غدير خم را به غير قابل تحمل و گرماي طاقت فرسا توصيف كرده است ! و اين به طريق اولي حقانيت شيعه را ثابت مي كند !

گروه پاسخ به شبهات

40 | momen abdullah | | ٠٥:١٤ - ٢٠ بهمن ١٣٨٩ |
جناب سليمي حضرت نوح (عليه السلام) قرنها به در خانه مردم مراجعه مي فرمودند و آنها را به راه راست هدايت مي فرمودند؟ حضرت اميرالمومنين علي ابن ابيطالب (عليهما السلام) بنا به وظيفه الهي و امر خداوند و رسول او نه يکبار نه دوبار بلکه هزاران بار مردم را به پذيرش ولايت الله و گردن گذاشتن به سخن خداوند دعوت کردند. واضح است که سخنان خانين مدينه مسخره است. اصولا مگر پيروان ابوبکر جز سخن مسخره نيز مي گويند؟ مگر خائنين به ولايت حضرت هارون (عليه السلام) نيز جز سخن مسخره مي گفتند؟ سخن پيروان ابوبکر چنان مسخره است که هنوز بعد از 1400 سال ادعا مي کنند که سعد بن عباده را جنيان کشتند!!! يا علي
  بعدی [1] [2]  
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب