2024 April 19 - جمعه 31 فروردين 1403
شير خواري بزرگان از نامحرم اشكالي ندارد
کد مطلب: ٦٢٣٤ تاریخ انتشار: ٣١ خرداد ١٣٨٧ تعداد بازدید: 29794
فتنه وهابیت » فتاوای شنیعه
الباني:
شير خواري بزرگان از نامحرم اشكالي ندارد

الباني در يكي از جلسه هاي درس خويش با استناد بر رواياتي وبالأخص روايتي أز عايشه ميگويد كه شير خوردن حتي شيخ بزرگ أز نامحرم إشكالي ندارد و پسر رضاعي آن ميشود... حتي أگر أز شير دهنده بزرگتر باشد...!! دليلش بر جواز هم روايت عايشه است وهم إين كه إين أمر شهوت انگيز نيست


براي استماع كلام او:

عكس از كاست الباني كه عنوانش رضاع بزرگ است:

عثمان الخميس : رضاع بزرگ ميتواند بدون شير خوردن مستقيم باشد

بر اساس فتواي ناصر الدين الباني عثمان الخميس ميگويد : رضاع بزرگ آز نامحرم ميتواند بدون شير خوردن مستقيم أز پستان زن باشد .. ميتوانند شير او را بدوشند پس در ليوان به او بدهند وبنوشد

براي استماع كلام او:

يك حاشيه اي بر قضيّه رضاع بزرگ:
- إعلام الخلف بمن قال بتحريف القرآن من أعلام السلف ج1ص75 في الهامش :
" مالك در الموطأ 2 : 605 تحقيق محمد فؤاد عبد الباقي مي نويسد:
"أز ابن شهاب درباره شير دادن به بزرگ سؤال كردند .. پس آو گفت : عروه پسر زبير به من خبر داد كه أبو حذيفه پسر عتبه كه أز اصحاب رسول خدا بود ودر جنگ بدر هم حضور داشت ... تا آنجا كه ميگويد ... پس ام المؤمنين عايشه إين كار را با كساني كه دوست داشت بر او وارد شوند انجام ميداد , پس به خواهرش ام كلثوم دختر أبوبكر ودختران برادرش دستور ميداد كه به كساني كه دوست داشت بر او وارد شوند شير بدهند .. ولي ساير زنان پيامبر (ص) با اين امر مخالفت كردند واجازه ندادند كسي با اين كار بر آنها وارد شود .."
الآن دفاع ابن حجر عسقلاني أز إين أمر زشت را براي شما نقل ميكنيم فتح الباري 9 : 149:
" از خط تاج الدين سبكي ديدم كه او در يكي از مكتوبات محمد بن خليل اندلسي ديد كه او در اين مساله توقف كرده است ولو اين كه او (عائشه) به اين امر فتوي داده است ولي كسي با اين رضاعه بر او وارد نشده است , تاج الدين می گوید: ظاهر أحاديث بر او (خليل اندلسي) رد ميكند ودر اين مساله حرف قطعي ندارم نه در اثبات نه از يقين نه از ظن واعتقاد قوي , وگفت : او غفلت كرده است از آن چه كه نزد ابي داوود است در اين قصه , پس عائشه به خوهرانش ودختران خواهرانش دستور ميداد كه به هر كسي كه دوست دارد پنج بار شير دهند ولو بزرگ سال باشند بعد بر او داخل شوند .. وسند اين حديث صحيح است .. پس چه /ظن غالبي بعد از اين است ؟"


Share
41 | وحيد عشقي | United Kingdom - London | ١٢:٠٠ - ٢٣ دي ١٣٨٨ |
وهابي هاي عزيز عده از همكاران هستند دنبال بدست آوردن مادران جديد هستند لطفا آدرسي چيزي
42 | محمد رضا اصفهان | Iran - Isfahan | ١٢:٠٠ - ١٠ بهمن ١٣٨٨ |
واقعا ببخشيدا . عجب مارا سري كار گذاشتينا.
43 | دقت كنيد وهابيون‎ ‎ من سيد فرزاد حسني ام | Sweden - Stockholm | ١٢:٠٠ - ٠٨ ارديبهشت ١٣٨٩ |
سلام به همه_ اهاي وهابي جرا ساكتي ؟
به خدا دوستان سني دارم كه به داشتنشون افتخار ميكنم _
اما اين وهابيا ...(شورشو در اوردن)
در هر صورت هر موقع اي وهابيه ادرس داد مارو هم بيخبر نذارين_
دنبال يه خاله يا مادر خونده ي جديد و خوبم!
بيروان شيطان همواره دنبال اويند نه خدا...!
44 | اسماعيل | Iran - Tehran | ٠٤:٤٢ - ٠٩ خرداد ١٣٨٩ |
برادران اگه صرف يک حديث ميشه درباره هر مذهبي گفت ميتونم بگم ريشه تشيع بايد ازبين بره چون تا جايي که دلتون بخواد فتواهاي مسخره و اصلا جوک و غير عقلاني اقاي کليني و خميني ميفرمايند با خواهر مادر زناه جائز است در حال زلزله و نزديکي به زن از پشت جئز ميباشد در صورتي که در قران صراحتا لعنت شده و همچنين شيعه ميگويد در زمان حيض به زن ميشه نزديکي کرد بازم درقران منع شده در مورد صيغه برادر اياتي که گفتي اصلا ربطي به صيغه نداره در قرانت به صراحت امده که کساني که قدرت يا موقعيت ازدواج کردن ندارند پس عفت پيشه کنند و صبر کنند تا زماني که خداوند از فضلش براي انها دري باز کند يعني کمکشون کنه براي ازدواج بعدو برادر زناه يعني همين ديگه همين يه چيزي خوندي که حلال نميشه ازدواج در اسلام ارزش داره يه سرس حق وحقوق زن و مرد به هم پيدا ميکنند از اينا بگذريم ما اشکال در ريشه شما گرفتيم که کل دينتون درمعرض اتهامه شما نگاه ميکنيد کدوم مفتي يه اشتباهي کرده بزارخيالتونو راحت کنم از نظراهل سنت اگه شما همين الان ثابت کنيد ابوبکر عمر عثمان يا حضرت علي رضي الله عنهم ال عياذ بالله که از دين خارج بودن به حال ما و ايمان ما فرقي نميکنه چون ما الله پرستيم نه انسان پرست اينا خوب بودن يا بد رفتن محضر خداوند جوابشونو ميدن ما بايد کلاه خودمونو بچسبيم که باد نبره ولي از شما که خدايان بسياري دارين مثله هندوها به نام هاب امام و امام زاده ودرويش نميدونم چه کوفت و زهرماراي ديگه ايي اينارو اگه از شما دور کرد کل دينتون ريشه کن ميشه چون پايه سستي دارين ولي ما پاي محکمي داريم اول قران که کسي نميتونه منکرش بشه دوم رسول الله که کسي نميتونه تکذيبش کنه همين ديگه بخاري نميدونم بقيه اومدن يه سري رواياتي که هر کدوم از کسايي شنيده و به نظرشون که صحيح بوده توکتابش ذکر کرده حالا ما بازم مثله شما نيستيم هرچيزي که اخوند اون بالا گفت قال المعصوم فوري باور کنيم بلکه ما اونارو با قران و سنت پيامبر مطابقت ميديم اگه در تعرض نبود ميپذيريم در مورد اين حديثم در بخاري از شخصي نقل شده و بخاري بيان کرده ولي گفته اين حديث ثابت نيست که از عايشه باشد و ضعيسف ميباشد لطفا قضيه را کامل بيان کنيد نه با بغض و کينه اگه فتوا ميخواين فتواهاي عالم بزرگتون سيستاني رو نگاه کنيد که ميگه با زن غير مسلمان نميشه دست داد ولي از پشت ميشه نزديکي کرد که مدتي مضحکه شبکه هاي امريکايي شده بود بعد خودتون ببينيد کدوم مذهب شهوت پرسته اوني که حريصه صيغه و نزديکي با زنان از هر راهيه يا اوني که ميگه حرامه عفت پيشه کنيم تشيع سراسر شهوت پرستيه ميگه صيغه نه تنها حرام نيست بلکه عبادت هفتاد حج رو داره البته حج اکبر که از نظر تشيع امارضا رفتنه نه حج نبوي که دستور اسلام و پيامبره فعلا همين کافيه انشا الله بعد از اصول کافي براتون و مفاتيح اجنان حسابي فتواهاي توپ ميارم . درضمن کسي که خونه اش از شيشه است به خونه ديگران سنگ نميزنه چون خونه ما از اهن و بتونه به اين زوديا نميشکنه

پاسخ:

با سلام
دوست گرامي
1- ادعا كرده‌ايد كه «اقاي کليني و خميني ميفرمايند با خواهر مادر زناه جائز است در حال زلزله»!
چنين دروغي ، شايسته است كه از دهان مدافعين مذهب خلفا بيرون آيد ! البته كتب مرحوم كليني و امام خميني مشخص است و اگر چنين چيزي بود ، به راحتي مي‌توانستيد آدرس بدهيد !
ولي خداوند متعال مي‌فرمايد «ومن يكسب خطيئة او اثما ثم يرم به بريئا فقد احتمل بهتانا واثما مبينا»!
بهتر است راجع به اين شعر علماي اهل سنت كه گفته‌اند :
ان شافعيا قلت : قالوا بأنني * أبيح نكاح البنت والبنت تحرم
تحقيق كنيد ! تا مشخص شود چه كسي ، چنين فتوايي دارد ؟!
2- فرموده‌ايد كه نزديكي به پشت در قرآن صراحتا لعنت شده است ! قرآن كتاب همه مسلمانان است و هيچ خللي در آن راه ندارد ، و چنين آيه‌اي در آن نيامده است ، مگر آنكه شما قرآن جديدي آورده باشيد !
البته علماي شيعه ،‌ اين كار را حرام يا مكروه بسيار شديد مي‌دانند ! ولي به گفته برخي از علماي اهل سنت ،‌بسياري از صحابه و تابعين ، اين كار را جايز مي‌دانسته‌اند :
قرطبي ، عالم مشهور اهل سنت در تفسير خود مي‌نويسد :
وذكر ابن العربي أن ابن شعبان أسند جواز هذا القول إلى زمرة كبيرة من الصحابة والتابعين وإلى مالك ... .
الجامع لأحكام القرآن ، قرطبي ، ج3 ، ص93 .
ابن عربي گفته است كه ابن شعبان ، جواز اين عمل [وطي دبر زن] را به جماعت بسياري از صحابه ، تابعين و مالك بن أنس نسبت داده است .
3- فرموده‌ايد «همچنين شيعه ميگويد در زمان حيض به زن ميشه نزديکي کرد بازم درقران منع شده»!
بهتر است يك سند و مدرك از كتب شيعه ارائه كنيد ، تا مبادا كسي گمان نكند كه شما در اين مورد نيز مانند موارد قبل ، از روي اشتباه دروغ گفته‌ايد !
البته اين روايت در صحيح بخاري آمده است كه عائشه مي‌گفت رسول خدا در حالي كه من حيض بودم ، با من نزديكي مي‌كردند !
حدثنا محمد بن يوسف حدثنا سفيان عن منصور عن إبراهيم عن الأسود عن عائشة رضي الله عنها قالت كان النبي صلى الله عليه وسلم يباشرني وأنا حائض
صحيح بخاري ، ابواب الاعتكاف ، باب غسل المعتكف
4- در مورد ازدواج موقت ، به صورت مفصل در آدرس ذيل پاسخ داده شده است :
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=93
5- فرموده‌ايد «بزارخيالتونو راحت کنم از نظراهل سنت اگه شما همين الان ثابت کنيد ابوبکر عمر عثمان يا حضرت علي رضي الله عنهم ال عياذ بالله که از دين خارج بودن به حال ما و ايمان ما فرقي نميکنه چون ما الله پرستيم نه انسان پرست اينا خوب بودن يا بد رفتن محضر خداوند جوابشونو ميدن ما بايد کلاه خودمونو بچسبيم که باد نبره»!
ظاهرا شما چيزي از مذهب اهل سنت نمي‌دانيد ! زيرا اهل سنت اعتقاد دارند كه دين ما از طريق صحابه‌اي كه شما بدانها اعتقاد داريد ، به دستشان رسيده است ، و وقتي مشخص شود كه دين ، توسط يك شخص نامناسب ، به آنها رسيده است ، به اين معني است كه در واقع دين آنها منبع درستي ندارد و دستخوش تغيير شده است !
6- فرموده‌ايد «اگه فتوا ميخواين فتواهاي عالم بزرگتون سيستاني رو نگاه کنيد که ميگه با زن غير مسلمان نميشه دست داد ولي از پشت ميشه نزديکي کرد که مدتي مضحکه شبکه هاي امريکايي شده بود»!
اين نيز مانند افسانه‌هاي فوق است ! بهتر است به جاي اين افسانه‌ها ، كمي به دنبال حقيقت باشيد ! البته اگر مي‌‌خواهيد ببينيد كه چه چيزي مضحكه غرب شده است ، بهتر است به ماجراي وجوب قتل ميكي موس و تام و جري ، در شبكه‌هاي اروپا و امريكا (و حتي شبكه‌هاي عربي) مراجعه كنيد !
گروه پاسخ به شبهات

45 | اسماعيل | Iran - Tehran | ٠٥:٠١ - ٠٩ خرداد ١٣٨٩ |
اگه با انصاف تر نگاه ميكردين ميفهميدين كه كاملا د توضيح داده شده و چون اين قانون كه فرزند خوانده نامحرم حساب ميشود اين شخص يعني سهله و فرزند خوانده اش بسيار به هم وابسته بودند و در همين مورد خاص پيامبر اين دستور را دادند ان هم به شكلي كه شير را دوشيده به او بدهد و الا از نظر اهل سنت فرزند واقعي هم كه بالغ شد حق ندارد سينه مادر را نگاه كند نه در دهان اين دروغ از همين جا معلومه و بعد چون قضيه ديگه براي بعد مشخص شد ديگه نيازي با اين حرف نيست يا طرف كوچولويي رو به فرزندي قبول ميكنه همون موقع شيزش ميده يا فاصله هارو بعد از بلوغ حفظ ميكنه من موندم شيعيان جز دروغ هيچي نميگن تو شبكه سلام مياد هزار تا ادرس ميده بله در صحيح مسلم نوشته ابوبكر گفت من دستور حمله به خونه فاطمه دادم ادرسم ميده صفحه فلان شماره فلان نگاه كه ميكني ميبيني بعله نوشته ولي وقتي يه صفحه قبلشو ببيني ميبيني گفته شخصي به دروغ اين حرف رو گفته و صفحه بعد رو كه باز كني نوشته به اين دلايل داره مزخرف ميگه مثله كفار كه ميگن تو قران نوشته به نماز نزديك نشيد هركي هم ببينه ميبينه درسته ولي كمي جلوترش نوشته در حالت مستي ديگه اوني كه به قول قران تو دلش مرض وجود داره اون قسمتو نميگه البته ميدونم حرفاي منو چاپ نميكنيد ولي گفتم چشاي بعضيا بازشه

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

ادعا كرده‌ايد كه نظر اهل سنت ، شيرخوردن از شيري است كه دوشيده شده است ! بهتر است نگاهي به آدرس ذيل ، نظر شماره 9 و جواب آن بكنيد :

http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=727

همچنين ادعا كرده‌ايد كه شيعه گفته است كه در صحيح مسلم ماجراي هجوم آمده است ‌، و وقتي شما مراجعه كرديد ديديد كه در صفحه قبل از آن آمده است كه دروغ است !

ولي ما مي‌گوييم سخن شما نا صحيح است ، زيرا نه در صحيح مسلم ، ماجراي هجوم آمده است و نه تكذيب آن و مشخص است كه شما تنها از روي ذهنيات خود و براي تشويش اذهان شيعه و دفاع از اهل سنت ، سخن گفته‌ايد !

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

46 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ١٥:٣٤ - ٠٩ خرداد ١٣٨٩ |
با سلام
جناب اشماعيل .لطفاً مدرك بدهيد اسم كتاب شماره صفحه .
از ال يهود و خدامشون دليل نيار كه اصلاً حرف اين كفار و ملحدين و منافقين ارزش نداره .
تو كه ماشاء الله سواد خوندن و نوشتن داري برو توي كتابهاي انترنتي كه در سايت اين بزرگواران است تحقيق كن تا دروغ اين ارازل بر تو هم اشكار شود .

يا علي

47 | سعيد حسيني(شاه اسماعيل صفوي) | Japan - Chiyoda | ٢٠:٣٧ - ٠٩ خرداد ١٣٨٩ |
سلام

جناب اسماعيل

يک حقيقت خيلي خيلي مهم در گفتار بي اساس شما کاملا هويداست
و آن هم اين است که دقيقا مانند عملماي اهل سنت حرف ميزنيد!!!!!!!!!
عقيده اي که قد خداي را 60 ذراع ميداند چطور ميتواند در گفتار خود استناد به حقيقت کند؟!!!!
عقيده اي که قائل به جسميت خداست طوريکه براي آن خدا سر و دست پا و گردن بدن و حتي لباس سبز بر تن خداي خود ميکند و تعقلشان از دوران جاهليت نيز کمتر است (با توجه به عقايدشان) چگونه ميتواند به خداوند حقيقي فکر کند؟؟!!

خيلي جالب است که در دفاع خود از اهل سنت بيان کرده ايد:

(((پيامبر اين دستور را دادند ان هم به شكلي كه شير را دوشيده به او بدهد و الا از نظر اهل سنت فرزند واقعي هم كه بالغ شد حق ندارد سينه مادر را نگاه كند نه در دهان اين دروغ از همين جا معلومه . . . ))

بايد بگويم اهل سنت کارهاي شرم آور و حيرت آور و نوآوريهاي جديدتري داشتند و در واقع مشکل اصلي احتمالا عدم اطلاع يا اصولا عدم فهم شماست، بعنوان مثال اين صفحه را بخوانيد تا يادآوري باشد براي شما از نوآوريهاي اهل بدعت:

http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=shobheh&id=52

راستي داش اسمال از مهران خبري نداري؟
شنيدم بد جوري در اماکن تمريني گير افتاده
يا حق
48 | حسين | Singapore - Singapore | ١٦:١٧ - ٢٩ مرداد ١٣٨٩ |
شماهم خواهر ومادرتان رابياوريد تا شيرشان را بخوريم
49 | جواد | Germany - Munich | ٠٨:٣٨ - ١٢ مهر ١٣٨٩ |
همه تون احمقيد که به گپهاي مفت داريد خود تانه بازي ميدين. نميخواهم وارد بحث بشم، فقط خواستم بدانيد که همه آن چيز هاييکه در بالا گفته شده اصلاً در دين اسلام ارزشي ندارند. اسلام= خداوند، قرآن، سنت (که همان پيفمبر ص است).
بايد بدانيد که به جز قرآن که معجزه است و تغير ناپذير، به سبب زد و بند هاي مذهبي احاديث پيغمبر و ديگر بزرگان خيلي هاشون تحريف شده و يا هم اينکه جديا ساخته شده. اگر دست نميخوردند باز هم مرجع اول قران است که همه چيز داره، ديگر ما به عمر و علي و ابوبکر کاري نداريم، چه رسد به اينکه عايشه چه کرد و چه نکرد. اگر مهم ميبودند در قرآن ذکري نامي از اونا ميامد. تا اذعان همه روشن بشه. آنها به عنوان يک مسلمان و خليفه و بلاخره امام و مسئول مسوليت شانه ادا کردند و رفتند.
50 | محمد عمر | Iran - Markaz | ١٣:٣٦ - ١٥ آذر ١٣٨٩ |
از کتب سني در مورد شير خوارگي خوندين وخنديدين حالا بشنويد از کتب شيعه در مورد شير خوارگي از فرد بزرگ:در کتاب وسائل الشيعه آمده از قول ابي عبدالله: [ 25941 ] 3 ـ محمد بن الحسن بإسناده ، عن محمد بن الحسن الصفار ، عن أحمد بن الحسن بن علي بن فضال ، عن ابن أبي عمير ، عن جميل بن دراج ، عن أبي عبدالله ( عليه السلام ) قال : إذا رضع الرجل من لبن امرأة حرم عليه كل شيء من ولدها ، وإن كان من غير الرجل الذي كانت أرضعته بلبنه ، وإذا رضع من لبن رجل حرم عليه كل شيء من ولده ، وإن كان من غير المرأة التي أرضعته . وسائل الشيعة / باب انه لا يحل للمرتضع اولاد المرضعة نسبا ولا رضاعا مع اتحاد الفحل ولا أولاد الفحل مطلقا .///////همچنين: [ 25944 ] 1 ـ محمد بن يعقوب ، عن محمد بن يحيى ، عن أحمد بن محمد ، عن ابن محبوب ، عن ابن سنان ـ يعني عبدالله ـ ، عن أبي عبدالله ( عليه السلام ) ، قال : سئل وأنا حاضر ، عن امرأة أرضعت غلاما مملوكا لها من لبنها حتى فطمته هل لها أن تبيعه ؟ فقال : لا ، هو ابنها من الرضاعة حرم عليها بيعه واكل ثمنه ، ثمّ قال : أليس رسول الله ( صلى الله عليه وآله ) قال : يحرم من الرضاع ما يحرم من النسب . وسائل الشيعة///////////////25947 ] 4 ـ علي بن جعفر في كتابه ، عن أخيه موسى ( عليه السلام ) قال : سألته عن امرأة أرضعت مملوكها ، ما حاله ؟ قال : إذا أرضعته عتق . وسائل الشيعة///////همچنين شيعه گفته که علي از سينه ابوطالب شير خورده واقعا مضحکه:عن أبي بصير، عن أبي عبدالله (عليه السلام) قال: لما ولد النبي (صلى الله عليه وآله) مكث أياما ليس له لبن، فألقاه أبوطالب على ثدي نفسه، فأنزل الله فيه لبنا فرضع منه أياما حتى وقع أبوطالب على حليمة السعدية فدفعه إليها. كتاب الاصول من الكافي كتاب الحجة ابواب التاريخ باب مولد النبي صلى الله عليه وآله ووفاته //////////همچنين امام حسين شير فاطمه رو نخورده بلکه انگشت پيامبر مثل سينه زن به حسين شير داده:بشنويد وبخنديد بر اين مذهب خرافي:عن أبي عبد الله قال » لم يرضع الحسين من فاطمة عليها السلام ولا من أنثى. كان يؤتى به النبي صلى الله عليه وآله فيضع إبهامه في فيه. فيمص منها ما يكفيه اليومين والثلاث« (الكافي كتاب الحجة. باب مولد الحسين بن علي). عن أبي الحسن أن النبي صلى الله عليه وآله كان يؤتى به الحسين فيلقمه لسانه فيمصه فيجتزئ به. ولم يرتضع من أنثى« (الكافي كتاب الحجة. باب مولد الحسين).حالا از ما رو گفتيد از ما رو هم بشنويد من براي هر سايت شيعه مطلب مي ذارم سانسور مي کنن تو ديد عموم نمي ذارن مثل همون قرآني که اعتقاد به تحريفش دارن وکتاب فصل الخطاب في تحريف کتاب رب الارباب رو مي نويسن اگه مردين بذارين مطالب منو

پاسخ:

با سلام
دوست گرامي
در مورد خواندن و خنديدن گفته بوديد ، يعني قبول داريد كه فتوا به شيردادن به بزرگ‌سال خنده دار است و اين فتوا دستور عائشه همسر پيامبر (ص) بوده است !
اما راجع به مطالبي كه از كتب شيعه ذكر كرديد :
ا. روايت «وإذا رضع من لبن رجل حرم عليه كل شيء من ولده»
وقتي شما معني مصطلحات رايج فقهي حتي در كتب اهل سنت را نمي‌فهميد ، بايد اينچنين استدلال كنيد !
«وأمهاتكم اللاتي أرضعنكم وأخواتكم من الرضاعة» النساء 23 كل امرأة أرضعتك أمها أو أرضعتكها أمك أو أرضعتها وإياها امرأة واحدة أو ارتضعت أنت وهي من لبن رجل واحد كرجل له امرأتان لهما منه لبن أرضعتك إحداهما وأرضعتها الأخرى فهي أختك محرمة عليك
هر زني كه مادرش به تو شير داده است ، يا او از مادر تو شير خورده است ، يا تو و او از يك زن ديگر شير خورده‌ايد ، يا تو و او ، از شير يك مرد خورده‌ايد ! به اينصورت كه آن مرد دو زن داشته است ، كه يكي به تو شير داده و دومي به آن زن ، او خواهر تو است ، و بر تو حرام است !
المغني في فقه الإمام أحمد بن حنبل الشيباني ج 7 ص 85 اسم المؤلف: عبد الله بن أحمد بن قدامة المقدسي أبو محمد الوفاة: 620 ، دار النشر : دار الفكر - بيروت - 1405 ، الطبعة : الأولى
ولي در هر صورت اين مطالب نمي‌تواند توجيه رواياتي باشد كه از رسول خدا (ص) در مورد شيرخوردن مرد ريش درآورده از زنان نقل كرده‌ايد !
ب. روايت «عن امرأة أرضعت غلاما مملوكا لها من لبنها حتى فطمته هل لها أن تبيعه ؟ ... قال : يحرم من الرضاع ما يحرم من النسب»
در اينجا نيز نشان داده‌ايد كه چيزي از ادبيات عرب و احكام و اصطلاحات فقهي نمي‌دانيد !
غلام مملوك مي‌تواند بچه يك روزه باشد ! و لازم نيست حتما مردي بالاي 20 سال باشد و شاهد بر شيرخوار بودن اين غلام اين است كه در متن روايت كلمه «فطمته» آمده است ! و فطام يعني بريده شدن كودك از شير !!! يعني اين زن آنقدر به اين كودك مملوك شير داد كه غذا خور شد !!!
ج. روايت مربوط به جناب ابوطالب «همچنين شيعه گفته که علي از سينه ابوطالب شير خورده واقعا مضحکه:عن أبي بصير، عن أبي عبدالله (عليه السلام) قال: لما ولد النبي (صلى الله عليه وآله) مكث أياما ليس له لبن، فألقاه أبوطالب على ثدي نفسه، فأنزل الله فيه لبنا فرضع منه أياما حتى وقع أبوطالب على حليمة السعدية فدفعه إليها»
1.برادر گرامي شما كه متن روايت را خوب بلد نيستيد بخوانيد چطور آن را موردمضحكه قرار مي دهيددر روايت دقت كنيد كسي كه از پستان ابوطالب شير خورد پيامبر (ص)بود نه حضرت علي (ع) .
2. اين روايت در بين علماي شيعه، روايت ضعيف السندي است كه است كه مورد قبول آنها نيست وراويان آنها يا مجهول هستند ويا واقفي وكذابند.
علي بن محمد و برادرش در اين سند روايت مجهول هستند؛ همچنين درست بن منصور و علي بن أبي حمزه بطائني واقفي هستند و كذاب، ملعون و ... ناميده شده.
سيد محسن حكيم مي فرمايد:
وأما رواية أبي بصير - مع ضعفها سندا بعلي بن أبي حمزة البطائني .
السيد محسن الحكيم - مستمسك العروة - الجزء : ( 11 ) - رقم الصفحة : ( 299 )
علامه مجلسي مي فرمايد :
والحديث لا يخلو عن غرابة ، و في إسناده جماعة لا يحتج بحديثهم.
- هو البطائني الواقفى الضعيف ، وقد ورد أحاديث كثير في ذمه
المجلسي - بحار الأنوار - الجزء : ( 3 ، 15 ) - رقم الصفحة : ( 340 ، 301 )
سيد خوئي هم بطائني را كذاب مي‌داند
يقول : - الظاهر أن عليا الواقع في آخر السند هو علي بن أبي حمزة البطائني المتهم الكذاب على ما ذكره ابن فضال
- كتاب الطهارة - الجزء : ( 9 ) - رقم الصفحة : ( 271
3.در كتابهاي مهم شما شير دادن زنان به مردان جوان نامحرم به صورتهاي مختلف نقل شده است.كه اين خلاف قرآن وسنت است .
4.شما شيرخوردن پيامبر(ص)يا (به قول شما حضرت علي (ع))از سينه ابوطالب را به رخ ما مي كشيدوبه آن مي خنديد در حالي كه همين كار در باره يكي از بزر گان شما نقل شده است كه از سينه خودبه اطفال شير مي داده است واهل سنت اين كار اورابه عنوان يك كرامت يادكرده اند.
ابو محمد دولابي از علماي بزرگ اهل سنت ، شير مي‌داد:
ومنها أنه كان عنده طفل غابت أمه عنه فبكى فدر ثديه باللبن فأرضع ذلك الطفل حتى سكت وله كرامات أخرى كثيرة شهيرة.
از كرامات دولابي اين است كه طفلي در پيش او كه مادرش آنجا نبود ،شروع به گريه كرد در اين حال پستان دولابي پر از شير شدوآن طفل را شير دادتا اينك بچه آرام شد ودولابي داراي كراماتي زياد ومشهوراست.
مرآة الجنان وعبرة اليقظان ، اسم المؤلف: أبو محمد عبد الله بن أسعد بن علي بن سليمان اليافعي الوفاة: 768هـ ، دار النشر : دار الكتاب الإسلامي - القاهرة - 1413هـ - 1993م.
مرآة الجنان ج 4 ص 10
5.در آخرتوصيه مي شود به آدرس زيرهم مراجعه كنيد تا تصويري رااز مردي ببينيد كه فرزندش را شير مي دهد
http://www.ibtesama.com/vb/imgcache2/115582.gif
وبراي اطلاعات بيشتر در اين موردبد نيست به اين آدرس هم مراجعه كنيد
http://www.ibtesama.com/vb/imgcache2/146709.gif
د.اما در باره دوروايت شير خوردن امام حسين (ع)از انگشت پيامبر(ص).
گفتيد امام حسين شير فاطمه رو نخورده بلکه انگشت پيامبر مثل سينه زن به حسين شير داده:بشنويد وبخنديد بر اين مذهب خرافي:عن أبي عبد الله قال » لم يرضع الحسين من فاطمة عليها السلام ولا من أنثى. كان يؤتى به النبي صلى الله عليه وآله فيضع إبهامه في فيه. فيمص منها ما يكفيه اليومين والثلاث
عن أبي الحسن أن النبي صلى الله عليه وآله كان يؤتى به الحسين فيلقمه لسانه فيمصه فيجتزئ به. ولم يرتضع من أنثى.
شما كه در كتب شيعه سير مي‌كنيد واين روايات را پيدا مي‌كند وبه آن مي‌خنديداگر امكان دارداز شما خواهش مي‌كنيم اول سندروايتي را كه به آن استناد مي‌كنيد را بررسي كنيد بعد آن را نقل كنيد. اين دوروايت كه نقل كرديد از نظرسند ضعيف هستند.وقابل استناد نيستند. ما اول بررسي سندي مي كنيم بعد آن را قبول ياردٌ مي كنيم .
چه اشكال دارد اين را از معجزات پيامبر(ص)به حساب بياوريم واز اين قبيل معجزات در صحيح بخاري شما وجود دارد كه به عنوان نمونه يك مورد راذكر مي كنيم كه پيامر(ص) با انگشتش چكار كرد .
حدثنا موسى بن إسماعيل حدثنا عبد العزيز ابن مسلم حدثنا حصين عن سالم بن أبي الجعد عن جابر رضي الله عنه قال عطش الناس يوم الحديبية ورسول الله صلى الله عليه وسلم بين يديه ركوة فتوضأ منها ثم اقبل الناس نحوه فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم مالكم قالوا يا رسول الله ليس عندنا ما نتوضأ به ولا نشرب الا ما في ركوتك فوضع النبي صلى الله عليه وسلم يده في الركوة فجعل الماء يفور من بين أصابعه كأمثال العيون قال فشربنا وتوضأنا قلت لجابر كم كنتم يومئذ قال لو كنا مائة الف لكفانا كنا خمس عشرة مائة
جابر مي گويد: مردم روزحديبيه گرفتار عطش شدند در حالي كه بين دستان پيامبر(ص) ظرف آبخوري بودكه با آن وضوء مي گرفت سپس مردم روبه طرف پيامبر (ص)كردند،پيامبر(ص) فرمود چه شده است بر شما گفتند :يا رسول الله (ص)آبي نداريم كه وضوء بگيريم وبنوشيم مگر همان آ بي كه در كوزه شما هست در اين حال پيامبر(ص) دستش را در رَكْوَه (آب خوري ) نهاد.كه از بين انگشتان او آب مي جوشيد مانند چشمه ؛ ما از آن آب نوشيديم ووضوء گرفتيم .
البخاري الجعفي، ابوعبدالله محمد بن إسماعيل (متوفاى256هـ)، صحيح البخاري، ج4،ص170،تحقيق د. مصطفي ديب البغا، ناشر: دار ابن كثير، اليمامة - بيروت، الطبعة: الثالثة، 1407 - 1987.
يعني شيرخوردن يك كودك از انگشت پيامبر (ص) مضحك است و آب خوردن يك لشگر و وضو گرفتن آنها با آبي كه از انگشت پيامبر (ص) تراوش مي‌كند خير !!!
اما اين كه تحريف قرآن را به شيعه نسبت مي دهيد در باره اين مطلب وكتاب فصل الخطاب به اين آدرس رجوع كنيد.
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=sokhan&id=99
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=sokhan&id=96
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات

1 |وحید|France - Vern-sur-Seiche |١٨:٣١ - ٢١ اسفند ١٣٩٣ |
0
 
0
سلام
روایتهای ابوحمزه بطائنی همش رد میشه یا فقط اونهایی که بعد از واقفی شدنش نقل کرده در صورت امکان پذیرش از کجا میشه تشخیص قبلش بوده یا بعدش؟
پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
به طور کلي در مورد وثاقت و قبول روايات علي بن حمزه بطائني،چند نظريه وجود دارد.
1-بنا به نقل کشّي، علي بن حسن بن فضّال، او را «کذّاب و متهم» خوانده است. بيشتر رجاليان و فقها مثل سيّدمرتضي علم الهدي و ابن غضائري و صاحب مدارک و علامه حلّي معتقد به ضعف او بوده و در استدلالاتِ فقهي به روايات وي عمل نکرده‌اند، مگر علامه حلّي که در برخي موارد به روايت او استناد کرده است.
جهت اطلاع در اين مورد به دو کتاب، رجال العلامه الحِلّي، ص۹۶، نجف ۱۳۸۱/ ۱۹۶۱، چاپ افست قم ۱۴۰۲. و کتاب سماء المقال في تحقيق علم الرجال، ص۱۳۴ـ۱۳۵، چاپ محمدعلي روضاتي اصفهاني، قم ۱۳۳۲ ش. رجوع کنيد
2-اما در مقابل عده اي با استناد به مطالبي، مانند عملِ اصحاب به احاديث او و نقل حديث از او توسط محدثاني مانند ابن ابي عمير و بَزَنْطي که جز از ثقات روايت نمي‌کرده‌اند، و نيز صاحب «اصل» بودنِ او و روايات منقول در ستايش وي، او را توثيق کرده‌اند.
همچنانکه علامه خويي و مامقاني به اين مطلب اشاره کرده اند . تنقيح المقال في علم الرجال، ج۲، ص۲۶۲، چاپ سنگي نجف ۱۳۴۹ـ ۱۳۵۲. معجم رجال الحديث، ج۱۱، ص۲۲۵ـ۲۲۶، بيروت ۱۴۰۳/۱۹۸۳.
اما صاحب کتاب سماء المقال، وثاقت او را به دوران قبل از وفات امام کاظم عليه‌السلام و ضعف او را به دوره بعد، که مذهب وقف را پايه گذاري کرده، نسبت مي‌دهند و عقيده متأخر او را نشانه عدم عدالت پيشين نمي‌دانند.سماء المقال في تحقيق علم الرجال، ص۱۵۱ـ۱۵۳
محدث نوري نيز معتقد است که بزرگانِ اصحاب، روايات بطائني را، جز در مسائل راجع به مذهب وقف، تلقي به قبول کرده و او را در اين گونه مسائل، ثقه مي‌دانسته‌اند. مستدرک الوسائل، ج۳، ص۶۲۳ـ۶۲۵، چاپ سنگي تهران ۱۳۱۸ـ۱۳۲۱، چاپ افست تهران
با توجه به اين نکاتي بيان شد اگر روايات او پيش از وفات امام کاظم عليه‌السلام بوده باشد، در شمار احاديث صحيح است هر چند ابن فضّال، بدو نسبتِ کذب داده است.
اما نظر شيخ طوسي را که نظر قابل توجهي است را نقل مي کنيم که راه حلي خوبي در قبول و يا رد روايات ابن بطائني است. وي چنين بيان کرده است اگر روايت افراي مانند بطائني ، در جاي ديگر قرينه داشت و يا افراد موثق ديگر آن روايات را نقل کرده باشند، در اين صورت به روايت او عمل مي شود والا اگر مخالف داشته بشد عمل نمي شود همچنين در صورتي که روايت مخالف نداشته باشد اما اصحاب بر خلاف آن عمل نکرده باشند باز روايت او قبول مي شود وي در اين خصوص گويد: كان الراوي من فرق الشيعة مثل الفطحية ، والواقفة ، والناووسية وغيرهم نظر فيما يرويه : فان كان هناك قرنية تعضده أو خبر آخر من جهة الموثوقين بهم ، وجب العمل به . وان كان هناك خبر آخر يخالفه من طريق الموثوقين ، وجب اطراح ما اختصوا بروايته والعمل بما رواه الثقة . وان كان ما رووه ليس هناك ما يخالفه ولا يعرف من الطائفة العمل بخلافه ، وجب أيضا العمل به إذا كان متحرجا في روايته موثوقا في أمانته ، وان كان مخطئا في أصل الاعتقاد . ولأجل ما قلناه عملت الطائفة بأخبار الفطحية مثل عبد الله بن بكير وغيره ، وأخبار الواقفة مثل سماعة بن مهران ، وعلي بن أبي حمزة ، وعثمان بن عيسى ، ومن بعد هؤلاء بما رواه بنو فضال وبنو سماعة والطاطريون. عدة الأصول (ط.ج) - الشيخ الطوسي - ج 1 ص 150
خود شيخ طوسي نيز در کتاب فقهي خود النهايه و المبسوط به روايت او عمل مي کرده است
از آنجا که بعد از واقفي شدن بطائني بعيد است که اصحاب ائمه عليهم السلام بخواهند از او در زمان انحرافش از مذهبش نقل روايت کنند، لذا مي توان نتيجه گرفت که اگر هم روايتي از او نقل شده است که در تاييد مذهبش نيز نباشد، ما دوران استقامتش بوده است لذا به اين روايات او عمل مي شده است.
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
51 | محمد عمر | Iran - Birjand | ٢٠:٢١ - ١١ دي ١٣٨٩ |
احاديثتان را ديدم ونظرات اما سوال اينجاست چرا بحث خوردن شير توسط مرد(رجل) نه طفل يا مولود از يک زن در وسائل الشيعه آمده و اگر شير خوردن مرد از زن بد است چرا امام معصوم نمي گويد اگر شخصي از زني شير خورده باشد مي گوييد اگر مردي از زني شير بخورد و آيا مي شود مرد از زن شير بخورد اينهم حديث جهت اطلاع از کتب خودتون:[ 25941 ] 3 ـ محمد بن الحسن بإسناده ، عن محمد بن الحسن الصفار ، عن أحمد بن الحسن بن علي بن فضال ، عن ابن أبي عمير ، عن جميل بن دراج ، عن أبي عبدالله ( عليه السلام ) قال : إذا رضع الرجل من لبن امرأة حرم عليه كل شيء من ولدها ، وإن كان من غير الرجل الذي كانت أرضعته بلبنه ، وإذا رضع من لبن رجل حرم عليه كل شيء من ولده ، وإن كان من غير المرأة التي أرضعته . وسائل الشيعة / باب انه لا يحل للمرتضع اولاد المرضعة نسبا ولا رضاعا مع اتحاد الفحل ولا أولاد الفحل مطلقا . وانواع شير خوارگي هاي عجيب وغريب شيعه که نقل شده من جمله:عن أبي بصير، عن أبي عبدالله (عليه السلام) قال: لما ولد النبي (صلى الله عليه وآله) مكث أياما ليس له لبن، فألقاه أبوطالب على ثدي نفسه، فأنزل الله فيه لبنا فرضع منه أياما حتى وقع أبوطالب على حليمة السعدية فدفعه إليها. كتاب الاصول من الكافي كتاب الحجة ابواب التاريخ باب مولد النبي صلى الله عليه وآله ووفاته .با اين اوصاف که ابوطالب پيامبر را شير داده پس برادر رضاعي مولي علي مي شوند و العياذ بالله حضرت فاطمه با عموي خود ازدواج کرده وساير احاديث شير خوارگي غريب در کتب شيعه ...... لطفا اگه مي تونين مطلب منم بذارين وتدليس وسانسور نکنين

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

عبارت اول يعني «رضع الرجل من لبن امراة» ، شما هنوز معني لغت رجل را در كتب عربي نديده‌ايد و گمان كرده‌ايد كه رجل بايد به معني مرد بزرگسال باشد !

آيا در قرآن كريم نيامده است «لِلرِّجَالِ نَصِيبٌ مِمَّا تَرَكَ الْوَالِدَانِ وَالْأَقْرَبُونَ وَلِلنِّسَاءِ نَصِيبٌ مِمَّا تَرَكَ الْوَالِدَانِ وَالْأَقْرَبُونَ مِمَّا قَلَّ مِنْهُ أَوْ كَثُرَ نَصِيبًا مَفْرُوضًا» آيا كسي كه ارث مي‌برد بايد بزرگسال باشد ، يعني پسر بچه ارث نمي‌برد ؟! رجل در لغت عرب گاهي در مقابل معني انثي است ، يعني جنس مذكر ، و روايتي كه ذكر كرديد ، از همان موارد است ، يعني وقتي يك مذكر از شير زني بخورد ، تمامي نسل آن زن ، بر آن مذكر حرام خواهند شد !

اما راجع به عبارت «واذا رضع من لبن رجل حرم عليه كل شيء من ولده»وقتي شما معني مصطلحات رايج فقهي حتي در كتب اهل سنت را نمي‌فهميد ، بايد اينچنين استدلال كنيد !
«وأمهاتكم اللاتي أرضعنكم وأخواتكم من الرضاعة» النساء 23 كل امرأة أرضعتك أمها أو أرضعتكها أمك أو أرضعتها وإياها امرأة واحدة أو ارتضعت أنت وهي من لبن رجل واحد كرجل له امرأتان لهما منه لبن أرضعتك إحداهما وأرضعتها الأخرى فهي أختك محرمة عليك

هر زني كه مادرش به تو شير داده است ، يا او از مادر تو شير خورده است ، يا تو و او از يك زن ديگر شير خورده‌ايد ، يا تو و او ، از شير يك مرد خورده‌ايد ! به اينصورت كه آن مرد دو زن داشته است ، كه يكي به تو شير داده و دومي به آن زن ، او خواهر تو است ، و بر تو حرام است !
المغني في فقه الإمام أحمد بن حنبل الشيباني ج 7 ص 85 اسم المؤلف: عبد الله بن أحمد بن قدامة المقدسي أبو محمد الوفاة: 620 ، دار النشر : دار الفكر - بيروت - 1405 ، الطبعة : الأولى
ولي در هر صورت اين مطالب نمي‌تواند توجيه رواياتي باشد كه از رسول خدا (ص) در مورد شيرخوردن مرد ريش درآورده از زنان نقل كرده‌ايد !

و نه توجيه رواياتي كه مي‌گويد عائشه هم به اين مطلب دستور داده است .

در مورد شير دادن جناب ابوطالب كه شما آن را بسيار عجيب شمرده بوديد ، بهتر است نگاهي به آدرس ذيل كنيد :

http://www.ibtesama.com/vb/imgcache2/146709.gif

اما در مورد تحريم ، بهتر است بدانيد كه طبق آيه قرآن از شير زن است ، و نه اينكه اگر مردي به صورت اعجاز يا كرامت داراي شير شد نيز محرميت بياورد ، چون ما مانند آقاي بخاري نيستيم كه بگويد اگر زن و مرد از هر چيزي حتي گاو و گوسفند شير بخورند برادر رضاعي مي شوند !

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

52 | تارا | Iran - Tehran | ٢٤:٠٤ - ٠٩ اسفند ١٣٨٩ |
فکر ميکنيد اين جنگ و دعواها چي رو درست ميکنه؟هرکس نظرشو بيان ميکنه خدا رو شکر همه عاقل هستن و درک درسته گفتار اينو اون با خودشونه. اگه ما علي رو قبول داريم پس روشش رو هم قبول داريم و درمورد مسلمان بودن يا نبودن سايرين اظهار نظر نميکنيم. با تشکر
53 | momen abdullah | Iran - Tehran | ٢١:٠٩ - ١١ اسفند ١٣٨٩ |
جناب تارا
فرموده‌ايد که «درمورد مسلمان بودن يا نبودن سايرين اظهار نظر نميکنيم.»
مي‌شود بفرماييد پس چرا يار و صحابه پاک و مومن و موحد حضرت محمد مصطفي (صلي الله عليه و آله) حضرت ابوطالب (عليه السلام) را با بي‌شرمي تمام نامسلمان معرفي مي‌کنيد؟
مگر شما ايمان نداريد؟
يا علي
54 | حسن جباري | Iran - Tehran | ١٠:٥٩ - ٢١ فروردين ١٣٩١ |
خداوندا لعنت کن کساني را که بابيشرمي هرچيزمستهجني را اززبا ن پيامبرنقل ميکنند چطورميشودمردبالغي شيرازپستان زن نامحرم بخورد و شيطان اوراوسوسه نکند چطورميشود احکام شرعي غسل راباوجوداينهمه اصحاب رسول الله که يدي طولا درفقه داشتندنپرسيد وآنوقت ازپشت يک پرده نازک نحوه عسل آن زن رانگريست تااحکام غسل يادگرفت مگرقحط الرجالي بود بخدا عايشه بيش از لعن ديگران از تکراراشتباهات خود واقوال به اصطلاح طرفداران درگورميلرزد خداوندا چه آدمهاي بيشرمي ناموس پيغمبررابه چه کارهايي واداشتند وچه جراحتهاي ناموسي برقلب نازنين رسول الله واردکردند آيادرکدام نص صريح اسلام آمده زن مرجع تقليدباشد و آموزش عملي ازاحکام شرعي داشته باشد چون اگراصل براجتهادبود فاطمه س شايسته ترين وبايسته ترين بود بارخدايا آيااين نامردان چشم پاکي به ناموس پيغمبرداشتند وهدفي خاص رادنبال ميکردند.واسفا وااسفا
55 | علي | Iran - Urmia | ٢٢:٠٨ - ١٥ تير ١٣٩١ |
جناب أقاي اسماعيل اينكه ميگوييد شما سني ها خدا پرست هستيد نه انسان پرست بايد بگويم كه همجنان كه ميدانيد خداوند از طريق يك انسان (پيامبر ص) احكام خودش را به ما رساند و همه ما به همين خاطر هم به پيامبر ص احترام و ارزش زيادي ميگذاريم و او را به خاطر خدا دوست داريم ولي او را نمي پرستيم شما هم اين كار را مي كنيد بنابراين ما امامان و جانشينان پيامبرمان را هم دوست داريم زيرا أنها با راههاي روشن ما را به سمت خدا راهنمايي كرده اند شما كافيست فقط يك بار نهج البلاغه و صحيفه سجاديه را بدون غرض بخوانيد و ببينيى كه عاشق چنين افراد بزرگوار و به كمال رسيده اي مي شويد يا نه ؟
56 | حسين | Germany - Nuremberg | ٠١:١٧ - ٠٥ مهر ١٣٩١ |
با سلام. مي بينم که انگليسياي پست فطرت خوب ميونه ي برادران شيعه و سني رو به هم زدن! چرا با هم مشاجره مي کنيد؟ واعتصمو بحبل الله جميعا و لا تفرقو. يا بحث نکنيد يا با احترام بحث کنيد. به خدا قسم ثمره اين کينه ورزيها نفاق مسلمونا و خوشحالي دشمنه. برادران اهل سنت من پيشنهاد ميکنم کتاب شبهاي پيشاور رو بخونيد تا با اعتقادات شيعيان آشنا بشيد. خدا لعنت کنه اون منافقي رو که تخم کينه بين ما مسلمونا مي پاشه.
57 | معلم | Iran - Shiraz | ٠٦:٤٣ - ٠٢ اسفند ١٣٩١ |
سلام داداش ممنون از مطالب خوبتون شيعيان با برادران اهل سنت زياد مشکلي ندارند و رعايت وحدت به مابيشتر کمک ميکنه اما وهابي ها اصولا چيزي نمي فهمن و بحث کردن با اونا وقت تلف کردن
58 | بهنام شريفي | Iran - Kerman | ١٥:٣١ - ٣٠ مهر ١٣٩٢ |
دروغ
59 | سجاد | United States - New York | ١٨:٠١ - ٢٤ فروردين ١٣٩٧ |
یعنی من اگر بخوام به دختر عمه ام محرم بشم بتید شیر رو بخورم دیگه
 [1] [2]   قبلی
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب