2024 March 29 - جمعه 10 فروردين 1403
جواز توسل به رسول الله (ص) از زبان مبارك خود رسول الله (ص)
کد مطلب: ٦١٤٨ تاریخ انتشار: ٢٣ تير ١٣٩٢ تعداد بازدید: 16304
فتنه وهابیت » شناخت وهابیت
جواز توسل به رسول الله (ص) از زبان مبارك خود رسول الله (ص)


سنن ابي داود ص730 حديث 4084
كِتَاب اللِّبَاسِ بَاب مَا جَاءَ فِي إِسْبَالِ الْإِزَارِ
با تصحيح آلباني

حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ حَدَّثَنَا يَحْيَي عَنْ أَبِي غِفَارٍ حَدَّثَنَا أَبُو تَمِيمَةَ الْهُجَيْمِيُّ وَأَبُو تَمِيمَةَ اسْمُهُ طَرِيفُ بْنُ مُجَالِدٍ عَنْ أَبِي جُرَيٍّ جَابِرِ بْنِ سُلَيْمٍ قَالَ رَأَيْتُ رَجُلًا يَصْدُرُ النَّاسُ عَنْ رَأْيِهِ لَا يَقُولُ شَيْئًا إِلَّا صَدَرُوا عَنْهُ قُلْتُ مَنْ هَذَا قَالُوا هَذَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قُلْتُ عَلَيْكَ السَّلَامُ يَا رَسُولَ اللَّهِ مَرَّتَيْنِ قَالَ لَا تَقُلْ عَلَيْكَ السَّلَامُ فَإِنَّ عَلَيْكَ السَّلَامُ تَحِيَّةُ الْمَيِّتِ قُلْ السَّلَامُ عَلَيْكَ قَالَ قُلْتُ أَنْتَ رَسُولُ اللَّهِ قَالَ أَنَا رَسُولُ اللَّهِ الَّذِي إِذَا أَصَابَكَ ضُرٌّ فَدَعَوْتَهُ كَشَفَهُ عَنْكَ وَإِنْ أَصَابَكَ عَامُ سَنَةٍ فَدَعَوْتَهُ أَنْبَتَهَا لَكَ وَإِذَا كُنْتَ بِأَرْضٍ قَفْرَاءَ أَوْ فَلَاةٍ فَضَلَّتْ رَاحِلَتُكَ فَدَعَوْتَهُ رَدَّهَا عَلَيْكَ
جابر بن سليم مي گويد: به شهر مدينه وارد شدم شخصي را ديدم كه مردم گفتار و نظرات او را گوش كرده و از او فرا مي گيرند و هيچ كلامي از او صادر نمي شود مگر اينكه آن را ضبط مي كردند. گفتم: اين شخص كيست؟ گفتند: رسول خدا (ص) است. مي گويد: گفتم: عليك السلام يا رسول الله و اين تحيت را دوبار تكرار كردم.
آن حضرت فرمود: اين گونه سلام نكن زيرا اين تحيت مردگان است. بگو: السلام عليك. گفتم: تو رسول خدايي؟ فرمود: من فرستاده ي الهي ام. همان كسي كه اگر ضرر و صدمه اي به تو رسد و او را بخواني آن را بر طرف مي كند و اگر قحطي نازل شود به او توسل بجويي گياهان را خواهد رويانيد و اگر در بيابان خشك قرار گرفتي و شتر سواري خود را كم كرده باشي و از او درخواست كمك كني آن را به تو باز مي گرداند.

وهابي شايد بگويد:اونجايي كه پيامبر فرموده:اگر ضرر و صدمه به تو برسد و من را بخواني،آن را برطرف مي كنم،يعني در موقع زنده بودن رسول الله ص هست وقتي كه از دنيا رفت،ديگه تمام!! مي گوييم:باشه.حق با شماست{كه نيست و با صدها دليل از كتب اهل سنت ثابت كرده اييم كه نيست و آوردن آن مطالب در اينجا،از حوصله اين متن خارج است}
وهابي شايد بگويد:آنجايي كه گفته:اگر قحطي نازل شود به او توسل بجويي...باز موقع زنده بودن پيامبر هست و نه الان كه وفات يافته!{احتمالا روايت توسل عمر به عموي رسول الله ص را بهانه كنند كه:عمر گفته:ما در زماني كه پيامبر زنده بود به او توسل مي جستيم و الان به عموي رسول الله توسل مي جوييم! مي گوييم:هرچند كه در آنجا نماز باران هست و يك شخص زنده بايد امام جماعت شود{و نمي شود كه رسول خداص را از قبر بيرون بياورند و امام جماعت كنند!!-هرچند در بيرون آوردن مردگان از قبرشان يد طولايي داريد-} ولي با اين حال باز مي گوييم:باشه حق با شماست.
اما اي وهابيون،اين قسمت روايت كه پيامبر فرموده:اگر در بيابان خشك قرار گرفتي و شتر سواري خود را گم كرده باشي و از او درخواست كمك كني آن را به تو باز مي گرداند! اين را چه مي كني؟در بيابان خشك بي آب و علف،پيامبر كجاست كه از او درخواست شتر كني و پيامبر هم به تو شتر بدهد؟
آلباني هم گفته:روايت صحيح هست.پس هيچ راه فراري نداريد.آيا مي توانيد بگوييد كه رسول الله ص دستور به شرك داده؟!
فقط يك راه داريد و آن اينكه:مانند ديگر احاديث و روايات كه از كتب اهل سنت حذف كرده اييد،اين روايت را در چاپ هاي بعد حذف كنيد.اين راه بهتر به نظر مي رسد.تجربه اش را هم كه داريد.جهت ديدن تحريفات و دستبرد وهابيون به كتب اهل سنت،لينك هاي زير را مي توانيد مشاهده كنيد.



Share
1 | محمد | Iran - Borūjen | ٠١:١٦ - ٢٤ تير ١٣٩٢ |
سلام لطفا متن تصحيح الباني و سند تصحيح هم بديد

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
اگر دقت كرده باشيد در اول روايت كلمه (صحيح) آمده است كه همان تصحيح الباني است . در كتاب هاي ديگر نيز همين روايت را ذكر كرده و حكم به صحت روايت كرده است . وي در ابتداي روايت فوق در كتاب صحيح الترغيب و الترهيب ج3 ص37 حديث 2782 گويد ( صحيح ) وعن أبي جري جابر بن سليم رضي الله عنه قال رأيت
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
2 | محب علي | Iran - Mashhad | ١١:٢٧ - ٠٦ مرداد ١٣٩٢ |
سلام نوشتيد: .جهت ديدن تحريفات و دستبرد وهابيون به کتب اهل سنت،لينک هاي زير را مي توانيد مشاهده کنيد. اما لينک نزاشتيد مطلب هم واقعا عالي بود درجه 1

پاسخ:
با سلام

برادر گرامي

مقالات و مطالبي که در بخش يادداشت و فتنه وهابيت گذاشته شده ، توسط ادمين از سايت هاي ديگر گرفته مي شود و ارتباطي به گروه پاسخ به شبهات ندارد. بنابراين اشکالات و مسؤوليت اين مقالات بر عهده سايت مبدأ مي باشد .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات
3 | مهدي خاني | Iran - Tehran | ١٩:٥٨ - ٠٨ مرداد ١٣٩٢ |
با عرض سلام خدمت سروران عزيزم و بابت زحمات زيادي که مي کشيد از خداوند برايتان طلب اجر و مغفرت دارم. فکر کنم اشتباهي رخ داده چون پيامبر ص مي فرمايد من فرستاده ي خدايي هستم که اين چنين صفاتي دارد .... يعني پيامبر مي خواهد صفات خدا را بيان کنند يا دستکم اين طور به ذهن متبادر است نه اينکه من رسولي هستم که اين امور را انجام مي دهم. از سايت وزيني مثل شما اين امور بديهي بعيد است. با آرزوي توفيق و سلامتي باي همه شما عزيزان

پاسخ:
باسلام

دوست گرامي؛ چنانچه در نظر قبلي بيان شده است اين مطلب و مطالب ديگر كه در بخش «يادداشتها» و «اخبار» و «فتنه وهابيت» قرار مي گيرد توسط گروه پاسخ به شبهات نبوده و از جاهاي ديگر گرفته شده است و حذف يا تصحيح آنها هم در اختيار ما نيست. مضاف به اينكه ادعاي شما هم ثابت نيست.

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

(1)
4 | صديق | Iran - Shushtar | ٠١:٣٣ - ٢٨ مرداد ١٣٩٢ |
با سلام در پاسخ به کاربر آقاي مهدي خاني، بايد عرض کنم، اشتباه از شماست مضاف از مضاف اليه ،کسب تعريف مي کند اگر مضاف نکره و مضاف اليه معرفه باشد و همچنين کسب تخصيص مي کند اگر هر دو نکره باشند در اينجا،رسول نکره کسب تعريف کرده از الله معرفه الله ،رسول رو تبيين کرده نه خودش اينجا مطرح باشه رسول مضاف است و الله مضاف اليه و هر دو يک کلمه واحد هستند و معنايشان مي شود پيامبر خاتم مثلا: ما بگيم تقصير مدير مدرسه ست همو که لج بازي کرد! اينجا همه مي دانند که مدير و مدرسه،دو لفظ هستند،ولي مدلول اين دو لفظ،يک شخص است.يعني مثلا:آقاي زيد.در اينجا لفظ مدرسه در جمله، فقط تبيين کننده است.وگرنه کسي با مدرسه کاري ندارد پس مشخص شد،در اين روايت،ما اصلا کاري به الله نداريم،که بخواهيم مشخصات يا همان به قول شما صفات الله را بگوييم. نکته بعد:رسول الله،عطف بيان است از انا و انا هم،همان متکلم است يعني پيامبرصلي الله عليه و آله اين اموري که در روايت هست، از مجراي نبي اکرم انجام ميشه و هيچ احتمالي وجود ندارد که به الله بخورد،اصلا رسول الله يک کلمه است.کلمه مستقلي وجود ندارد غير رسول الله رسول رو تبيين کرده نه خودش اينجا مطرح باشه پس بزرگوار، اشتباه از شماست نه از مقاله.
5 | امير محسن | United States - Fremont | ١٨:٥٠ - ٢٩ مرداد ١٣٩٢ |
خواهشا اين مطلب رو از سايتتون بردارين خيلي تابلو هست چه ربطي ب پيامبر داره پيامبر داره ميگه خداست ک اگه اونو بخوني اينکار رو ميکنه گير چ کسايي افتاديم مثلا اين قسمت ( و اگر قحطي نازل شود به او توسل بجويي گياهان را خواهد رويانيد ) خب داره ميگه خدا گياهان رو ميرويانه مگه پيامبر اين کار رو ميتونه انجام بده بر گرفته از آيه ي ‏أَأَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ‏ هست خواهشا بردارين مطلب رو :) :) :
6 | صديق | Iran - Ahvaz | ٠٢:٠٨ - ٣١ مرداد ١٣٩٢ |
جناب امير محسن شما نه تنها از ادبيات عرب بي خبر هستيد،بلکه از تاريخ هم بي خبر هستيد دوست عزيز،اينکه اگر قحطي نازل شود به او توسل بجويي گياهان را خواهد رويانيد...اين در تاريخ بارها اتفاق افتاده و ظاهرا شما خبر نداريد اوس بن عبد الله مي‌گويد : مردم مدينه دچار قحطي شديدي شدند؛ پس به عائشه شکايت کردند، عائشه گفت: به قبر رسول خدا (ص) رو بياوريد، و پنجره‌هايي از آن به سوي آسمان بگشاييد؛ به طوري که بين قبر آن حضرت و آسمان سقفي نباشد. راوي گويد: مردم همين کار را انجام دادند ؛ پس باران فراواني باريد؛ تا جايي که گياهان روييد و شترها آن قدر چاق شدند که از شدت چربي ترک برداشتند، به حدي که آن سال را سال ترکيدن ناميدند سنن الدارمي ، ج 1، ص227،دار المغني للنشر والتوزيع محقق کتاب ،حسين سليم اسد الداراني در باره سند اين روايت مي‌گويد: رجاله ثقات، وهو موقوف على عائشة وما وجدته في غير هذا المکان. تمام راويان اين روايت، ثقه است؛ و موقوف بر عائشه است (از عائشه نقل شده ، نه از رسول خدا) http://s2.picofile.com/file/7900511177/ghabrr_1_.gif http://s4.picofile.com/file/7900513759/ghabr_1_.gif بله خداست که اين کار رو انجام ميده اما مي شود که در زمان قحطي به رسول الله ص متوسل شد و گياهان برويند.بارها هم در طول تاريخ اين اتفاق افتاده از جمله روايت صحيحي که خدمتتان ارسال شد.پس اشکال شما به چيست؟
7 | امير محسن | Iran - Bandar Abbas | ٢٤:٠٩ - ٣١ مرداد ١٣٩٢ |
ببين دوست عزيز شما چرا بحث رو منحرف ميکني بحث ما در مورد اين حديثي ک در سنن ابي داود آوردن هست نه حديثي ک نميدونم از کدوم کتاب ناشناخته اي آوردي خودت هم ميدوني اينجا منظور پيامبر خداونده نه خودش پيامبر داره ميگه همان کسي که اگر ضرر و صدمه اي به تو رسد و او را بخواني آن را بر طرف مي کند برگرفته از آيه ي فَإِذَا مَسَّ الْإِنْسَانَ ضُرٌّ دَعَانَا هنگامي كه به انسان گزند و آزار و زيان و ضرري برسد ، ما را به فرياد مي‌خواند و ايه ديگر أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّو يا كسي كه به فرياد درمانده مي‌رسد و بلا و گرفتاري را برطرف مي‌كند هر گاه او را به كمك طلبد ، و در ادامه پيامبر ميفرمايد و اگر قحطي نازل شود به او توسل بجويي گياهان را خواهد رويانيد بر گرفته از آيه ي ‏أَأَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ‏ ‏ آيا شما آن را مي‌رويانيد ، يا ما مي‌رويانيم‌ ؟ ‏پس پيامبر سخني مخالف قرآن بيان نميکنه و قطعا داره ميگه اگر خداوند را بخواني نه خودش بابا خيلي معلومه ک پيامبر ميگه خداوند را بخواني اگر در مورد همين مطلبي ک دوستانت آوردن تو سايتشون مطلبي داري بفرما نه اينکه بحث رو منحرف کني !!! سوال من اينه تو اين حديث با توجه ب مطالبي ک عرض کردم اين ک پيامبر ميگه و اگر قحطي نازل شود به او توسل بجويي گياهان را خواهد رويانيد آيا خداوند گياهان رو ميرويانه يا پيامبر قطعا ميگي خداوند پس تموم شد رفت منظور پيامبر هم همينه ک خداوند را بخواني حالا اگه کامنت منو پخش کنن
8 | صديق | Iran - Ahvaz | ١٢:٥١ - ٠١ شهریور ١٣٩٢ |
جناب امير محسن
1- سايت وليعصر عجل الله فرجه،کامنت شما و کامنت همه را پخش مي کنند به شرط اينکه از الفاظ رکيک استفاده نشده باشه.اين را بارها ثابت نموده اند.پس خيالتان راحت
2- جناب امير محسن،اينکه فرمودي،نميداني از کدام کتاب ناشناخته ايي روايت اورده ام....برادر عزيز،بعد از صحيحين و کتب سته،مسند دارمي{يا همان سنن دارمي}و مسند احمد،از مهمترين کتب حديثي اهل سنت هستند.حالا شما خبر نداريد،تقصير بنده چيه؟گذشته از اين،محققين اهل سنت،روايات صحيح و ضعيف را دراين کتب مشخص کرده اند و همان طور که در لينکي که برايتان نوشتم،در پاورقي آمده:رجال آن همه ثقه هستند.يعني روايت کاملا صحيح هست.پس نفرماييد روايت معلوم نيست از کجاست.شما اطلاع نداريد.
3- اينکه شما وهم فکران شما،فقط دو سه آيه از قرآن را گرفته اييد،و به بقيه آيات عمدا پشت مي کنيد.
دوست گرامي،اينکه مي فرماييد فرياد فقط از خدا!!! خود خدا،رويگرداني از طلب کردن از پيامبرص را صفت منافقين مي داند.آن وقت شما مي گوييد:فقط خدا؟ اگر فقط خدا،پس آيا اين آيه،کلام خدا هست يا نه؟ وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ تَعَالَوْا يَسْتَغْفِرْ‌ لَكُمْ رَ‌سُولُ اللَّـهِ لَوَّوْا رُ‌ءُوسَهُمْ وَرَ‌أَيْتَهُمْ يَصُدُّونَ وَهُم مُّسْتَكْبِرُ‌ونَ .منافقون5
4- اما در مورد اينکه گفتي،پيامبر ص فرموده:از خدا طلب کنيد.همان که اگر قحطي نازل شود گياهان را خواهد رويانيد....برادر عزيز،شما آيا دليلي داري که الذي موجود در روايت، به الله برگرده؟بنده در کامنت شماره 4 مطلبي در اين مورد نوشته ام و طبق ادبيات عرب ثابت کردم که الذي به رسول بر ميگرده.حالا شما اگر حرفي براي گفتن داريد،علمي بياييد ثابت کنيد که الذي به الله بر مي گرده.ار هر عالمي هم مي خواهي بپرسيد تا کمکتان کند.يا اصلا خودتان ثابت کنيد.از پيش خود حرف زدن آسان هست.لطفا علمي صحبت کنيد.
5- شما واقعا منکر اين هستيد که گياهان به واسطه پيامبرص رشد کنند؟خود عمربن الخطاب در زماني که امام حسين ع از منبر بالا رفت تا او را از منبر پايين بکشد،خطاب به امام حسين عليه السلام مي گويد:اي امام حسين ع،اين موي سر من را اول خدا رويانيده است و بعد شما اهل بيت ع،.موي سر من را هم شما خلق کرده اييد با اذن خدا/ذهبي هم در سيراعلام النبلا ج3ص285 چاپ موسسه الرساله گفته اسناده صحيح.ابن حجر عسقلاني هم گقته:سندش صحيح است.خب چه پاسخي براي اين داريد؟
9 | امير محسن | Iran - Bandar Abbas | ١٨:٠٧ - ٠١ شهریور ١٣٩٢ |
من ديگه نميدونم با چه زبوني بهت بگم شما خيلي دوست دارين بحث رو آشفته کنين عزيز من بحث ما اين حديثي ک آوردن از سنن هست رفتي آيه اي آوردي ک اونوقت پيامبر در قيد حيات بودن و اين توسل هيچ مشکلي نداره بگذريم خواهشا فقط در مورد همين حديث بيا بحث کن شما اصلا ديدي من چي نوشتم اصلا کامنت منو خوندين؟ دوباره کامنت رو کپي ميکنم دوباره بخون چون اصلا هيچ ايرادي ب مطلب من نگرقتي ( اينجا منظور پيامبر خداونده نه خودش پيامبر داره ميگه همان کسي که اگر ضرر و صدمه اي به تو رسد و او را بخواني آن را بر طرف مي کند برگرفته از آيه ي فَإِذَا مَسَّ الْإِنْسَانَ ضُرٌّ دَعَانَا هنگامي كه به انسان گزند و آزار و زيان و ضرري برسد ، ما را به فرياد مي‌خواند و ايه ديگر أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ السُّو يا كسي كه به فرياد درمانده مي‌رسد و بلا و گرفتاري را برطرف مي‌كند هر گاه او را به كمك طلبد ، و در ادامه پيامبر ميفرمايد و اگر قحطي نازل شود به او توسل بجويي گياهان را خواهد رويانيد بر گرفته از آيه ي ‏أَأَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ‏ ‏ آيا شما آن را مي‌رويانيد ، يا ما مي‌رويانيم‌ ؟ ‏پس پيامبر سخني مخالف قرآن بيان نميکنه و قطعا داره ميگه اگر خداوند را بخواني نه خودش بابا خيلي معلومه ک پيامبر ميگه خداوند را بخواني اگر در مورد همين مطلبي ک دوستانت آوردن تو سايتشون مطلبي داري بفرما نه اينکه بحث رو منحرف کني !!! سوال من اينه تو اين حديث با توجه ب مطالبي ک عرض کردم اين ک پيامبر ميگه و اگر قحطي نازل شود به او توسل بجويي گياهان را خواهد رويانيد آيا خداوند گياهان رو ميرويانه يا پيامبر قطعا ميگي خداوند پس تموم شد رفت منظور پيامبر هم همينه ک خداوند را بخواني ) من براش از آيات قرآن ثابت ميکنم اين ميره بحث رو آشفته ميکنه بخدا واضحه ک پيامبر ميگه خدا را بخوني هدف پيامبران اين نبوده ک بگن بياييد ما رو در دعاهاتون بخوانيد بلکه گفتن بياييد خدا رو بخوانيد با توجه ب آيه ي ادعوني استجب لکم خداوند ميگه منو بخونيد تا اجابت کنم
10 | سيد وحدت هاشمي | Iran - Tehran | ١٢:١٠ - ٠٢ شهریور ١٣٩٢ |
کامنت 8 جناب صديق عالي بود
11 | صديق | Iran - Ahvaz | ٢٣:٢٣ - ٠٢ شهریور ١٣٩٢ |
با تشکر از جناب سيد وحدت هاشمي
{يک نکته خدمت شما جناب سيد وحدت:شما دقت کن اگر به اندازه عمر نوح عليه السلام هم عمر کنم،نخواهم توانست اين آقا و همفکران اين رو بفهمانم که آقا بياييد و پاسخ کامنت شماره 4 رو بدهيد؛حالا ميگي نه،ببين}
جناب امير محسن
من نميدانم شما و همفکران شما،چه لذتي مي بريد از استقامت دربرابر حق!
و همچنين چه لذتي مي بريد از مشق نوشتن و سياه کردن صفحه سايت
عزيز،جواب هيچ کدوم از مطالب بنده رو ندادي و به جاش انشاء مي نويسي که چي؟
من در کامنت شماره 8 و 4 مطالبي نوشته ام که شما حاضر نيستي حتي يکي رو جواب بدي.اصلا جوابي نداري وگرنه پاسخي مي دادي.
اصلا شما يک مشت وهابي بهتر دين رو فهميدي يا صحابه؟ عزيز اونها که به قول شما شاگردان مدرسه پيامبرص بودند،نفهميدند که توسل به قبر رسول الله ص شرک است و شماها فهميديد؟توسل عايشه به قبر پيامبرص؛توسل ابوايوب صحابي به قبر رسول الله ص؛توسل بلال به قبر رسول الله ص .وووووو اينها را در همين سايت وليعصر عجل الله فرجه،بگردي،مي بيني با سندهاي صحيح نقل کرده اييد.چه پاسخي براي اينها داريد؟
پاسخ دستور عايشه به توسل به قبر رسول الله ص رو ندادي
پاسخ اين رو هم ندادي که بيايي ثابت کني الذي موجود در روايت به الله برگرده و به جاش اومدي صفحه رو سياه کردي
پاسخ اين را هم ندادي که عمربن الخطاب مي گويد:موهاي سر من را هم امام حسين ع واميرالمومنين ع خلق کرده اند با اذن خدا.
پاسخ توسل ابوايوب انصاري به قبر رسول الله ص را مي دانم مانند بقيه نخواهي داد
پاسخ توسل بلال به قبر رسول خدا ص را مي دانم نخواهي داد مانند بقيه
قبلش اگر مي گفتي کلاس چندي؛خيلي خوب مي شد؛چون احساس مي کنم هيچي از ادبيات عرب بلد نيستي.ممنون ميشم بگي کلاس چندي عمو.
اي کاش مي اومدي به جاي مشق نوشتن،و سياه کردن صفحه،ثابت مي کردي که الذي موجود در روايت به الله بر مي گرده.چون اگر ثابت کني به الذي به الله بر مي گرده،ديگه نيازي به انشا نوشتن نداري.من هم از تو قبول مي کردم.کامنت 4 رو يه بار ديگه بخون و نشون علمات بده و پاسخي بيار برام.
اگر هم ميخايي مشق بنويسي،بگو تا وقتم رو با امثال تو تلف نکنم.
12 | سيد وحدت هاشمي | Iran - Tehran | ٠٣:٠٦ - ٠٤ شهریور ١٣٩٢ |
دوست گرامي جناب صديق
هميشه براي من سوال بود که چرا حضرت علي (ع) در هنگام ضربت خوردن فرمودند به خداي کعبه که رستگار شدم اما امروز با ديدن و شنيدن نظرات اين چنين افراد جاهل و بي منطق و متعصبي نوع 1400 سال پيش اين افراد را مجسم کردم و سخن مولا را فهميدم
دوست عزيز به دلهاي اين افراد قفل و زنجير زده شده و سخن حق را نخواهند پذيرفت اما خوشبختانه مرگ براي همه يکسان است و روزي خواهند فهميد که با مولايشان جناب ؟؟؟ در ويل هم منزل شدند
در پايان از شما که مطالب علمي مطرح ميکنيد تشکر ميکنم
13 | طاهر معين | Iran - Kerman | ١٦:١٢ - ١١ شهریور ١٣٩٢ |
سلام
لطفا وقت خود را هدر ندهيد.اينها ادعا ميکنند اهل سنت اند ولي وقتي با کتب خودشان و سنت محکوم ميشوند ميگويند از قران دليل بيار حال انکه ميدانند همه چيز در قران نيامده و قران را نيز تفسير به راي ميکنند.
14 | رحمت اله | Germany - Nuremberg | ١٠:٥٧ - ٣٠ شهریور ١٣٩٢ |
با تشکر از سايت خوبتون
1- از جناب آقاي صديق بابت کامنت 4 تشکر ميکنم براي من و امثال من که به زبان عربي تسلطي نداريم اين توضيح کاملا قانع کننده بود. از دوستان اهل سنت و يا هر فرقه اي که شيعه را قبول ندارد استدعا دارم اگر پاسخي دارند ارائه نمايند.
2- در برداشت من از کامنت 12 و کلام امير المومنين ا عليه السلام به طور خودموني ين است : اينهمه سال بعد از پيغمبر زجر کشديم ، آخيش ، راحت شدم،
زمانه بر سر جنگ است يا علي مددي
مدد ز غير تو ننگ است يا علي مددي
15 | محسن م | Iran - Delijan | ٠٣:٤٣ - ١١ مهر ١٣٩٢ |
سلام
از تعصب اين وهابي ها(آدم خور ها)سرم رو بکوبم به ين ميز هم کمه
اون شخص ميپرسه قُلْتُ أَنْتَ رَسُولُ اللَّهِ: شما رسول خدايد(رسول خدا اسم پيامبر(ص) نه اسم خدا _واي اين رو هم بايد به شما بگيم)
پيامبر(ص) فرمود:قَالَ أَنَا رَسُولُ اللَّهِ((انا يعني من)من رسول خدا هستم)کسي که ...
اون شخص پرسيد خدا کيه يا رسول الله(پيامبر(ص))کيه؟
پيامبر(ص) جواب داد منم کسي که...
16 | محسن م | Iran - Delijan | ٠٤:١٢ - ١١ مهر ١٣٩٢ |
اي مسخ شده هاي کور دل شما خدا رو جسم ميدونيد به ما عيب ميگيريد
وهابيها يه سوال :خدا بزرگتره يا عرشش!!؟
شما بايد در اين باره ها نظر بديد نه روايات معصومين(ع)(تو شبهات اعتقاديتون بمونيد)
شما معتقديد نعوذ بالله خدا نمي تونه قدرت رفع ضرر رو به پيامبرش بده
يعني امکان نداره(اگر ضرر و صدمه اي به تو رسد و او را بخواني آن را بر طرف مي کند)
تو کامنت بعدي امکانشو بررسي ميکنيم
پيامبر(ص)رو هم محدود کرديد ميگيد يه بشري مثل ما(قل انما انا بشرا مثلکم يوحي اليه)
اين آيه تفضل خداست تا مردم نگن پيامبر(ص)از ما نيست و احساس دوري از پيامبر(ص) کنند
نه اينکه پيامبر(ص)هم اسم اعظم در وجودش نيست و مثل ما ناتوانه
17 | محسن م | Iran - Delijan | ٠٥:٣٢ - ١١ مهر ١٣٩٢ |
بسم الله ارحمن رحيم
يا علي
آقايون وهابي حضرت عيسي(ع) پيامبر اولوالعظم هست ولي مقامش به خاتم الانبيا (ص) نميرسه(253 س بقره که خداوند ميفرمايد:اين پيغمبران را برخي بر بعضي برتري و فضيلت داديم...فکر ميکنم همه ميدونند ديگه توضيح ندم)
پس اگه قراره خدا رحمت بده به شخص اول عالم ميده و اون بين پيامبران و ديگران تقسيم مي کنه هر کس به اندازه ظرف خودش دريافت ميکنه
آيه 49 س آل عمران: ...*اني اخلق* لکم من الطين کهيئه الطير فانفخ فيه فيکون طيرا*باذن الله*...
و به رسالت بر بني اسرائيلش ميفرستد(حضرت عيسي(ع))که:
من با معجزه اي از پروردگارتان نزد شما آمدم برايتان از گل چيزي چون پرنده خلق ميکنم(مگه خالق خدا نيست پس چرا حضرت عيسي(ع) ميگه من خلق کردم؟؟؟؟نعوذ بالله کفر که نگفته)
و در آن ميدمم به اذن خدا پرنده اي شود(جواب اون سوال و تمام حرف شيعه در اين موارد همينه هر کس کرامت يا شفاعت يا معجزه يا ...رو داره همش به اذن خداست همين طور که حضرت عيسي (ع) ميگه به اذن خدا)
وکور مادر زاد را و برص گرفته را شفا ميدهم و به اذن خدا مرده را زنده ميکنم(به اذن خدا) و به شما ميگويم چه خورده ايد(از اينکه ما چي خورديم چطور با خبره)
ودر خانه هاي خود چه ذخيره کرده ايد(جلل خالق ايشون هم که بشره از کجا ميدونه) اينها براي شما نشانه هاي حقانيت من است اگر از مومنان باشيد
پس اگه قسمت آخر روايت رو به پيامبر(ص) نسبت بديم کفر و بدئت و... نيست چون در آيه 285 و136 س بقره و 84 س آل عمران خداوند خواسته*ما* بين پيامبران فرق نزاريم
توسل يه نعمتي هست از طرف خدا حالا شما از خودتون دريق کنيد
انگار منهاج السنه رو از قرآن بيشتر قبول داريد اگه اينطور نيست دوباره آيه 35 س مائده رو بخونيد
18 | مرتضي ياري | Iran - Tabriz | ١٣:٣٤ - ١١ مهر ١٣٩٢ |
سلام
آيا ممکن است توضيحات بعدي در عبارت:أَنَا رَسُولُ اللَّهِ الَّذِي إِذَا أَصَابَکَ ... به کلمه الله برگردد و نه رسول؟

پاسخ:
باسلام

دوست گرامي؛ توضيحات و توصيفاتي كه بعد از مضاف و مضاف اليه مي آيد ممكن است به مضاف يا مضاف اليه برگردد كه بايد از تصريح خود متكلم يا از سياق كلام و يا شواهد موجود در متن كلام، منظور متكلم فهميده شود، اما در اينجا براي هر دو طرف شواهدي وجود دارد. هم ممكن است ايشان مي خواسته اند خدا را براي مخاطب توضيح دهند و در حقيقت تصوري كه او از خدا دارد(يعني بت) را از ذهن او خارج كنند و حقيقت او را با اين توصيفات برايش ملموس كنند و از طرفي هم ممكن است ايشان خواسته اند مقام خود را كه طبق ظاهر اين روايت ناشناس بوده را براي او تبيين كنند و در حقيقت مقاماتي كه ايشان از خداوند بخاطر حسن عمل در بندگي خدا بدست آورده اند را بگويند تا شاهدي بر صدق سخن و ادعايشان باشد. لذا هر دو محتمل است.

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

(1)
19 | محمد | Iran - Behbahan | ١٠:٤٣ - ١٤ مهر ١٣٩٢ |
آقاي امير محسن
آيه ا انتم تزرعونه ام نحن الزارعون
آيا شما آن را کشت ميکنيد يا ماييم کشت کنندگان
چرا ميگه ماييم کشت کنندگان نميگه منم کشت کننده؟
چرا جمع آورده؟
شايد بگي فرشته ها
پس تو هم مشرکي چون فرشته ها رو در امر گيتي دخيل ميدوني. يعني رسول خدا از فرشته ها کمتره؟اگر هم ميگي اونا فرشته هستن و غير مادي و توانايي هاي ماورايي دارن بدون که اخبار معتبر هم هست که رسول خدا يک مرتبه اعلاي نوراني داره که اولين مخلوق و اقرب اشيا به ذات الوهيت هست
بابا مگه حضرت سليمان از وزير وزراي خودش نخواست که تخت ملکه سبا رو براش حاضر کنن؟ نمي دونم چه چيزش عجيبه که رسول خدا باذن خدا، با خدا، در خدا، بسوي خدا، براي خدا کاري رو بتونه انجام بده؟
20 | سامان اسلامي | The Netherlands - Amsterdam | ٢٠:٠٩ - ٢٢ مهر ١٣٩٢ |
من با نظر امير حسين موافقم.کاملا واضحه که پيامبر ميفرمايد:من بنده خدايي هستم که:
(اگر ضرر و صدمه اي به تو رسد و او را بخواني آن را بر طرف مي کند)
پيامبر فرموده او را بخواني پس منظور پيامبر، الله است/و گرنه ميفرمود : اگر من را بخواني.
به نظرم براي سايتي به اين وزيني،مطلب به اين سادگي رو برعکس بگه خيلي زشته.
21 | اكرم - الف | Iran - Mashhad | ٠٩:٤٦ - ٢٣ مهر ١٣٩٢ |
با سلام به همه دست اندر كاران سايت و خدا قوت و سلام به كاربران منصف آن . برادران گرامي گرهي كه با دست باز ميشود چرا با دندان باز ميكنيد ؟! پر واضح است كلمه رسول الله در اين حديث به شخصي دلالت دارد شما "رسولالله" را برداريد و بجايش "محمد(ص)" بگذاريد آنوقت مشخص ميشود جملات بعدي به كي برميگردد.
22 | صادق راستگو | Iran - Tehran | ٠١:١٨ - ٠٣ آبان ١٣٩٢ |
ببين سامان اسلامي ( كامنت 20 ) اينكه تو همون امير محسن ( كامنت 5 , 7 , 9 ) و يك وهابي . . . هستي , مثل روز روشنه و چون دروغگو هم مي باشي و كم حافظه , يادت رفته كه با نام امير حسين كامنت نگذاشتي ؟!!!!! و در پاسخ بجناب صديق هم كه مطالبشان براي حق جويان كاملا" مفهوم
ميباشد , و براي اينكه بيش از اين مفتضح نشوي , زود در رفتي , هر چند كه از كامنت 5 بيسواديت مشهود است و در كامنت هاي 7 و 9 هم بي ادبي و بي نزاكتي خودت را هم اثبات كردي !!!
23 | م.فهيمي | Canada - Toronto | ١٧:٣٢ - ٢١ آبان ١٣٩٢ |
البته پيامبر اسلام(صلي الله عليه و آله و سلم)آن زمان زنده بوده اند و توسل به زنده موردي ندارد!اگر مي شود يک روايت صحيح از برادران اهل سنت بياوريد که پيامبر(صلي الله عليه و آله)جواز بر توسل بر مرده داده باشند يا اين که يکي از اصحاب به قبر ايشان توسل کرده باشد و آلباني،شيخ وهابي ها آن روايت را صحيح دانسته باشد،(به غير از روايت قحطي زمان عمر و توسل بلال ابن حارث به قبر پيامبر و يا توسل ابو ايوب انصاري به قبر پيامبر چون آلباني،اين روايت ها را قبول نکرده و گفته که صحيخ نيست)

پاسخ:
با سلام

دوست گرامي

اولا: ازآنجا که روايات توسل،با عقايد وهابيت سازگاري ندارد و موجب تشکيک در عقايد آنها مي شود، بخاطر همين به هر وسيله اي چنگ مي زنند تا اين روايات را تضعيف کنند. الباني نيز که اين روايات را بر خلاف ميل خود مي داند، سعي مي کند تا به هر نحوي و لو به روش غير علمي هم شده، اين روايات را از درجه اعتبار ساقط کند

بخاطر همين صداي اهل سنت امثال عبد الله بن محمد الغماري الحسني نيز در آمده و درباره استدلال او براي تضعيف روايت توسل بلال بن حجارث گويد: وقد ضعف هذا الأثر الصحيح الألباني بحجج أوهى من بيت العنكبوت في توسله» اين تضعيف الباني با دلائلي بوده است که از خانه عنکبوت نيز سست تر بوده است وي همچنين گويد: وقد ضعفه الالباني لانه مخالف لهواه بحجج واهية غير مقبولة حسب الموازين العلمية اين روايت چون مخالف با ميل باطني الباني بوده است، با دلائل واهي غير مقبوله رد کرده است: إرغام المبتدع الغبي بجواز التوسل بالنبي، الإمام المحدث السيد عبد الله بن محمد بن الصديق الغماري الحسني، تعليق : السيد حسن بن علي السقافف الناشر : مكتبة الإمام النووي - عمَّان ص 6و 10

الباني تلالش مي کند که مالک الدار راوي حديث توسل بلال را که وثاقتش ثابت شده است، فرد مجهول معرفي کند در حالي که اگر مالک الدار شخص مجهولي باشد در اين صورت شخص عمر زير سؤال مي روند که چطور يک شخص مجهول را به عنوان خزينه دار خود گماشته است؟

نظر سقاف را که ادعاي اجماع براي وثاقت مالک الدار کرده را نيز نقل مي کنيم: وي در اين خصوص گويد: مالك الدار ثقة بالإجماع عدله ووثقه سيدنا عمر وسيدنا عثمان فولياه بيت المال والقسم ولا يوليان إلا ثقة ضابطا عدلا كما نص الحافظ ابن حجر في الإصابة في ترجمته، مالک الدار به اجماع ثقه و عادل است و او را عمر و عثمان ثقه دانسته اند که متولي بيت المالش کرده بودند و آن دو هيچ وقت فرد غير مطئن و غير ثقه را متولي نمي کنند . !الإغاثة بأدلة الاستغاثة، السيد العلامة حسن بن علي السقاف، الناشر : مكتبة الإمام النووي - عمان - الأردن، ص 25

ثانيا: مگر عالم شما فقط الباني است که فقط حرف او را ملاک عمل قرار مي دهيد چرا به قول بزرگتر و عالمتر از الباني امثال ابن حجر که روايت توسل بلال را تصحيح کرده است، عمل نمي کنيد آيا الباني از ابن حجر بيشتر مي فهميد؟! آيا الباني از ابن حجر هيثمي نيز که روايت توسل بلال را صحيح دانسته است بهتر مي فهميد؟!


اما راجع به صحت روايت توسل ابو ايوب انصاري نيز بهتر است به اين آدرس رجوع کنيد تا برايتان روش شود که اين الباني است که بر خلاف نظر اجماع علماء حرف بي اساس و غير علمي زده است


موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات
24 | محمد سفرعلي | Tajikistan - Dushanbe | ١٤:١٣ - ٠٩ آذر ١٣٩٢ |
سلام و رحمت خدا بر پويندگان راه حق.برادران شيعه از شما خاهش مينمايم که هر کسي را که برداشت شمارا از حديث و قرآن قبول ندارد متهم به وهابيت نکنيد.
25 | داود | Iran - Tehran | ٢١:٠٧ - ٠٤ بهمن ١٣٩٢ |
مااگرکاري ميکنيم براساس دستورات رسول مکرم اسلام است درتوسل هم چند روايت داريم که يکي از انها سوره مائده ايه 35مي فرمايد اي کساني که ايمان آورديد تقواي خدا پيشه کنيد و براي او وسيله بياوريد و... که بيشتر مفسرين اهل سنت وسيله را اهل بيت پيامبر اکرم معرفي کرده اندکه نه تنها توسل دلالت بر عقلي ومنطقي بودن اين امر است بلکه توصيه ودستورقران کريم براين امر ميتواند ضرورت توسل وعمل به اين امر الهي را به اثبات برساند تفسير ابن کثيروثعالبي زيرايه
26 | مهدي محلاتي | United States - Chicago | ٢٠:٥٠ - ٢٨ بهمن ١٣٩٢ |
اين ترجمه اشتباه و تحريف شده و شرک آميز را برداريد از خدا بترسيد گويي براي رسيدن به هدفها و اغرضتان حاضريد توحيد خداوند را بکوبيد . سبحان الله شما چه جور موجوداتي هستيد ؟!!!! بابا شما عبارات شرک آميز نوشتيد سريع پاک کنيد و استغفار و توبه کنيد . شما خصومت شخصي با اهل سنت داريد چرا از الله و رسول و توحيد مايه ميذارين؟!!!

پاسخ:
با سلام

دوست گرامي

احتمالا شما فراموش کرديد که اين روايت در کتب شماست نه ما اگر در نظر شما اين شرک است چرا ابي داود در کتابش ذکر است؟ آيا در اينکه چه چيز شرک است و چه چيز شرک نيست، شما از ابي داود بهتر مي فهميد؟! آيا اين حرف شما توهين به يکي از صاحبان صحاح که در بين اهل سنت از اعتبار بالايي هست، نيست؟! آيا اين توهين به الباني نيست که اين روايت را تصحيح کرده است آيا او روايت شرک آلود را تصحيح کرده است؟! بنابراين بهتر است شما به علماي اهل سنت رجوع کرده و عقايد خودتان را اصلاح کنيد تا همه را متهم به شرک نکنيد . خوب است بدانيد علماي اهل سنت در توسل اجماع دارند و اين شما هستيد که از عقايد اهل سنت بي اطلاع هستيد .و سعي نکنيد با عقايد اهل سنت بازي کنيد؛ زيرا چنين اعتقادي که شما درباره توسل داريد، اهل سنت ندارند و چنين تصور کنيد اگر ترجمه اين روايت در نظر شما تحريف شده است لطفا به يک نفر از علماي اهل سنت بدهيد تا برايتان ترجمه کند تا دچار خصومت با اهل سنت نشويد والا ما با اهل سنت هيچ دشمني نداريم اين شما هستيد که به کتب و عقايد اهل سنت اهانت مي کنيد و آن را زير سوال مي بريد و با آنها دشمني مي کنيد نه ما

به عنوان نمونه توسل و استغاثه عبدالله بن عمر را ذکر مي کنيم تا برايتان روش شود که ايا عبدالله بن عمر کار شرک آلودي انجام مي داده است يا اينکه شما هنوز معيار شرک و کفر را نمي دانيد؟


موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

27 | مهدي محلاتي | United States - Chicago | ٠١:٠١ - ٠١ اسفند ١٣٩٢ |
چرا پرت و پلا ميگين من کي گفتم اين روايت شرک آميزه ؟!!!!! بالعکس اين روايت عين توحيده و هيچ مشکلي نداره . من گفتم ترجمه ي اين روايت تحريف شده و شرک آميزه. ترجمه ي صحيح روايت همان ترجمه ايست که جناب مهدي خاني به شما گوشزد کرده. آدمي که کمترين سواد عربي رو داشته باشه ميفهمه که شما اشتباه ترجمه کردين . شما که کمترين اطلاعي از زبان اسلام ندارين نميتونين دم از اسلام بزنين. برين يه چند واحد عربي پاس کنين بعد تو کار ترجمه دخالت کنين. الهي از شرک اين جاهلان به تو پناه ميبرم. ما دينمان را از عبدالله بن عمر نميگيريم که شما به روايتش استناد ميکنيد از کي تا حالا شما پيرو عبدالله بن عمر شدين ؟!!! ما دينمان را از قرآن و سنت صحيح پيامبر ميگيريم . در کجاي قرآن گفته شده که استغاثه به غير الله جايزه اگه آيه اي دارين ارائه بدين؟ شما معناي آيه و ابتغوا اليه الوسيله رو عين همين حديث تحريف کرديد. و قبلا نيز عرض کردم که مراد از وسيله هر عمل صالحيست که انسان را به خدا نزديکتر کند. و هيچ ارتباطي به استغاثه و استعانت و مدد از غير خدا ندارد.
28 | bisetareh | Iran - Qom | ٢٢:٣٨ - ٠١ اسفند ١٣٩٢ |
مهدي محلاتي اين سنت صحيح پيامبر چيست ؟
بايد چه کسي به ما ياد دهد تا در اشتباه نيفتيم؟
آيا سنتي که منظورت است از عمر و ابوبکر وعثمان و عايشه هم فضيلتي ياد شده؟
آيا طبق اين سنت سه خليفه و عايشه هم در بهبود آن داشته اند؟ آيا به حق بوده اند؟
اين سنت صحيح درباره صحابه چه ميگويد آيا همه را عادل ميپندارد ؟
ياعلي مدد
29 | bisetareh | Iran - Qom | ٢٤:٢٢ - ٠١ اسفند ١٣٩٢ |
خنده دار مهدي محلاتي خودش رو شيعه ميانه رو جا زده تفکر وهابيت رو دقيقا ميگه.
يجا ميگه عمر رضي الله و اونا رو غاصب نميدونه انگار نميدونه اصول دين شيعه 5 تا است که امامت هم در اون آمده و دهمين فروع دين تبري است .
من نميدونم چه شيعه اي است که امامت شيعه وتبري رو قبول نداره تازه از نقاط قوت تشيع يعني توسل رو شرک ميدونه.
فقط يادت باشه محلاتي اگه دکتر بري مشرکي ها دکتر غير خداست برا درمان فقط خدا.
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
شرک وتوسل وهمه چيز رو قاطي کردن .
ياعلي
30 | مهدي تبار | Iran - Tehran | ٠٩:٥٥ - ٠٢ اسفند ١٣٩٢ |
اين دومين مقاله ايست که در سايت شما خواندم اينطوري ميخواهيد مذهب حقه را اثبات کنيد با نظر آقاي خاني موافقم
31 | داود | Iran - Khorramshahr | ٢١:٣٢ - ١٩ اسفند ١٣٩٢ |
سلام جناب اقاي محلاتي ما ميدانيم چه کار ميکنيم و از چه کاري بايد توبه کنيم شما بايد اين خرده گيريها رو به عمر وابوبکر هم بگيريدکه 1_وقتي قحطي آمد جناب ابوبکر رفت وصورت خود را روي قبر گذاشت واز رسول خدا استغاثه دعا کرد و در زمان عمر هم قحطي آمد عمر رفت واز ابن عباس تقاضاي دعا کرد وبادعاي ابن عباس باران باريد پس اولين مشرک خلفاي خودتونند 2_استغاثه ما به اذن الله است همانطور که خداوند وقتي دستور داد تا فرشتگان به حضرت آدم سجده کنند چون اذن الله بود شرک نبود و عين عبادت بود و همانطور شفاي حضرت عيسي و آوردن تخت بالقيس توسط برخيا و... چون همه اينها اذن الله بود شرک نبود بلکه عين عبادت بود ما هم در توسل به ائمه عليهم السلام با اذن الله عمل مي کنيم.طبق حديث سفينه که پيامبر بزرگوار فرمودند اهل بيت من مانند کشتي نوح هستند هرکس از آنها تبعيت کند اهل نجات است مستدرک الصحيحين نيشابوري جلد3.و حديث ثقلين سنن ترمذي جلد2 صفحه307 سنن دارمي جزء2 ص432و... در ضمن ما شيعيان مدارک معتبر از کتابهاي خودتان داريم که اهل نجاتيم، براي مثال ابن مغازلي به سندش از انس ابن مالک از رسول خدا روايت مي کند که يا علي از امتم هفتادهزارنفر بدون حساب وارد بهشت مي شوند اينان شيعيان تواند و تو امام آناني مناقب اميرالمومنين ص293 و هيثمي در کتاب مجمع الزوائد جلد1 ص131 نقل مي کند از رسول اکرم(ص): يا علي تو اولين کسي هستي که از امت من وارد بهشت مي شود و شيعيان تو بر منبرهايي از نورند و چندين حديث ديگر کنزالحقايق ص98 تاريخ بغداد ج1 ص209 و...
32 | محمد | Iran - Behbahan | ١٤:٣٤ - ٢١ اسفند ١٣٩٢ |
آقاي محلاتي
اين كه گفتين:
"چرا از الله و رسول و توحيد مايه ميذارين؟!!! "
اين عبارت شما شرك آلود و كفر آميز بود!
شما خجالت نكشيدي اسم غير خدا رو كنار اسم خدا قرار دادي؟ چرا ميگي الله و رسول؟؟؟؟؟ تو مشركي موحدين فقط ميگن الله!
حلا بگذريم
قبلا هم گفتم
چرا وهابي ها جواب نميدن لطفا جواب بدين
چرا سليمان نبي در ماجراي تخت ملكه سبا نرفت مستقيم از خدا بخواد؟ چرا از بزرگان خواست؟ جواب بدين آصف بن برخيا الله هست يا من دون الله؟
ما شيعيان اين جور ميگيم: الله يعني باذن الله-من دون الله يعني من دون اذن الله
قرآن ميفرمايد:الله يتوفي الانفس---انا نحن نحيي و نميت---قل يتوفيكم ملك الموت---الذين تتوفيهم الملائکة ---الملائكةُ باسطوا ايديهم اخرجوا انفسكم ---و لقـد جاءكم يوسف ... حتى اذا هلك
چي شد؟؟؟!!!!
امر قبض روح و مردن:1- الله 2- ضمير مع الغير نحن(!) 3- عزراييل 4- فرشته هاي زير دست عزراييل 5- خود شخص ميت(!)به دستور فرشته ها 6- خود ميت
به به! چي شد؟
فك كنم يه جا كه خداي شما وهابي ها حوصله داشته باشه خودش جون آدما رو ميگيره يه جا خداتون احساس زيادي و بزرگي ميكنه ميگه :ما،يه جا ديگه عزراييل بايد زحمتشو بكشه وقتي هم كه عزراييل خستش شد كارگراش براش كار ميكنن لابد كارگراش هم تنبلي ميكنن امر مردن رو به خود ميت واگذار ميكنن هههههههه
ببين قاعده ما شيعيان رو: اين آيات اسباب و وسايل رو اثبات ميكنه ذات خداوند متعال بلند مرتبه تر از اونه كه با مخلوقاتش قاتي بشه براي همين سنت خداوندي اين هست كه امور با اسبابشون جاري بشن
الله: همون ذات خداوندگار هست
ضمير مع الغير نحن: مرتبه نوراني رسول خدا و ائمه اطهار، مقام عقل رسول خدا و ائمه اطهار، اولين و بزرگترين مخلوقات خداوند متعال
عزراييل: فرشته مقرب
ملائكه:زير دستان عزراييل
ببين حتي بين فرشته مقرب و ذات خدا هم واسطه وجود داره
پس ما ميگيم رسول خدا باذن خدا به فرمان خدا به لطف خدا به مشيت خدا همه جا حضور تكويني داره همه امور رو شاهده هيچ برگي از درخت نمي افته مگر با اجازه رسول خدا هيچ مخلوقي نيست مگر اينكه رسول خدا واسطه بين اون و خداست
33 | مهدي محلاتي | United States - Torrance | ٢١:٤٣ - ٢٥ اسفند ١٣٩٢ |
جواب برادرم محمد را با يک جمله ميدهم و آن اين است که همه چيز باذن الله است يعني با اجازه و خواست خدا نه به اذن هيچ کس ديگري نه پيامبر و نه امام . پس حال که اذن و اجازه ي همه چيز دست خداست کاملا بديهيست که بايد اجازه ي شفاعت را نيز مستقيما از خدا بگيريم زيرا تا از خدا اذن شفاعت اين بزرگان را نگيريم اين بزرگواران نيز از شفاعت ما عاجزند. پس همه با هم يکصدا ميگوييم . اللهم ارزقنا شفاعه محمد و آل محمد و احشرنا معهم . بار خدايا شفاعت محمد و آل محمد را نصيبمان گردان و ما را با ايشان محشور گردان . اللهم آمين يا رب العالمين. يا الله
34 | محمد | United States - Fremont | ٢١:٢١ - ٢٧ اسفند ١٣٩٢ |
احسنت آقاي محلاتي
ما هم نگفتيم رسول خدا و ائمه کوچکترين استقلالي از ذات الوهيت دارند
ما هم نگفتيم رسول خدا و ائمه اطهار بدون اذن خداوند شفاعت ميکنن
ما هم ميگيم که رسول خدا و ائمه اطهار بدون اجازه رب العالمين از هر کاري عاجز هستن

حالا يه مثال ميزنم
محمد و مهدي رفيقن- با هم ميرين بيرون-يدفعه يه موتور مياد ميزنه به محمد-حالا آقا مهدي چيکار کنه؟
1- زنگ بزنه به 115 با توجه به اينکه 115 در همون سيستم اسباب و علل هست
2-اول بره از ذات خدا بخواد که به رسول خدا اذن بده که اون هم به يه فرشته اجازه بده فرشته هم به زير دستاش فرمان بده که اون زير دستا تا عالم طبيعت نزول کنن و به 115 دستور بدن که بياد محمد رو کمک رساني کنن(چون گفتي مستقيما بايد از ذات خدا اجازه بگيريم)

من باشم گزينه 1 رو انتخاب ميکنم شما چي؟
حالا ميتوني بگي من مشرک شدم؟ چون از غير خدا کمک خواستم؟

شما درست ميگي قول مشهور اينه که بگي اللهم
ولي کسي که ميگه يا زهرا(مثل امام باقر) يا ميگه يا محمد(مثل عبدالله بن عمر) و توجه داره که اين ها تو سيستم اسباب و علل هستن اشکالي نداره

همين مفاتيح ما 95% اللهم هستش حالا يه جاهايي هم اومده "يا محمد و يا علي ... اکفياني فانکما کافيان"

يه وهابي ميپرسيد: عبارت "يا محمد و يا علي ... اکفياني فانکما کافيان" با آيه شريفه (( اليس الله بکاف عبده)) تناقض نداره؟
تو جوابش بايد بگيم: قرآن ميفرمايد: فانبتها نباتا حسنا: خدا مريم را به خوبي پرورش داد
فانبتنا فيها من کل زوج بهيج:در زمين از همه نوع گياه پرورش داديم
الارض ... ربت و انبتت من کل زوج بهيج: زمين از هر گياهي مي روياند و پرورش ميده """يه جا ميگه ما گياه رو پرورش ميديم يه جا ميگه زمين!!!!!!"""
ميشه گفت اين آيات با هم تناقض دارن؟ در صورتي که خداوند ميفرمايد: " و لو کان من عند غير الله لوجدوا فيه اختلافا کثيرا "
هر جوابي شما دادين ما هم همون جواب رو ميديم

در واقع کفايت کردن محمد و علي همون کفايت خداست و کفايت خدا همون کفايت محمد و علي است
مثلا يه کشاورز وهابي از خدا کفايت بخواد خدا مياد براش بيل ميزنه يا مياد گازوئيل ميشه ميره تو موتورش يا مياد سم ميشه ميره تو سمپاشش؟
معلومه که خدا بوسيله اسباب و علل کفايتش ميکنه
حالا مرگ ما چيه که محمد و علي هم داخل اين سيستم اسباب و علل جا داشته باشن؟
35 | رفيق | Iran - Kermanshah | ٠٩:٤٤ - ٢٨ اسفند ١٣٩٢ |
اقاي محلاتي درشماره27و26که ميگوئيدمامعناي ان را تحريف کرده ايم سري به کتاب نزول القران في علي ابو نعيم اصفهاني-نزول منالقران في علي حافظ ابوبکرشيرازي-تفسير امام احمد ثعلبي-تفسير ابن جوزي =و...تابداني مراد از وسيله راعترت واهل بيت پيامبر معدفي ميکنند
36 | حيدر | Iran - Qazvin | ٢٤:٠٣ - ٢٠ فروردين ١٣٩٣ |
سپا س برادر عزيزم جناب آقاي محمد با دلايل متقن اعتقادات شيعه را اثبات نمودي خدا قوت و دست مريزاد آن را كه ريگي در كفش نداشته باشد قبول حق چندان مشكل نخواهد بود .يا علي
37 | غضنفري | Iran - Tehran | ٠١:٣٢ - ٢١ فروردين ١٣٩٣ |
سلام بر محبين اهلبيت عليهم السلام
دوستان عزيز: لازم است در مورد جناب آقاي مهدي محلاتي توضيحاتي را خدمتتان عرض کنم.
1- روش ايشان همانند بسياري از وهابيون بزدلي است که در فضاي مجازي هم جرات ندارند با يک نام و مذهب واقعي خودحضور پيدا کنند و منافقانه تحت نام شيعه حاضر شده ونظر ميدهند
2-قبل از حضور ايشان فردي با نام عالم مقدس ملکوت(هپروت) و يا عليرضا موسوي تبريزي نيز با چنين ادبياتي با عنوان شيعه ميانه رو ! شبهات وهابيت را همراه با تعصب ارائه ميداد که به وضوح ميشد کينه و دشمني نسبت به شيعه و اهلبيت عليهم السلام را از حرفهايش مشاهده نمود
3-و اما موضوع جالب اين است که نظرات عالم نا مقدس هپروت از 25آذر 92 به بعد تمام شده و اخرين نظر او در مقاله(آيا گريبان چاک زدن بانوان در عزاي امام حسين عليه السلام صحت دارد؟)با آدرسhttp://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=1151 کامنت شماره53 ميباشد و از اين تاريخ به بعد خبري از او نشد. تا اينکه بعد از حدود يکماه همين تفکر و تعصب و عناد تحت نامي با عنوان (مهدي محلاتي)در تاريخ يکم بهمن ماه 92 نظر شماره39 در مقاله(اعتراف علماي اهلسنت به طهارت بول و غائط....)با آدرس:http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?id=23090&bank=question&startrec=1 ظاهر شد
4- با اين موارد و شواهد از اقاي مهدي محلاتي يا محمد علي ابراهيمي يا عالم مقدس ملکوت يا عليرضا موسوي تبريزي يا ..... تقاضا ميکنم که اگر حرفي دارد بيايد و مرد و مردانه تحت عنوان وهابي يا اهلسنت! اظهار نظر کند.
5- دوست عزيز: اين ترفندها ديگر قديمي شده که بياييد و با عنوان شيعه بر عليه شيعه شبهه پراکني کنيد به اميد اينکه در ذهن جوانان شيعه شک ايجاد کرده و ايمان آنها را متزلزل کنيد. خير خدا را شکر همه دوستان با اين مکر شما آشنا هستند. و گول نميخورند
6- جناب نقابدار: اين کار شما دليل بسيار بزرگ و واضحي است بر اينکه شما هيچ دليل و منطق محکمه پسندي نداريد و مذهب شما از استدلال و حرف مستند و منطبق با قران وسنت ناب خالي است و شما بالاجبار به اين ترفندها متوسل ميشويد و در آخر هم که از اين روشها نتيجه نميگيريد اجبارا کارد در دست جوانان شيعه را سر مي بريد و يا با يک کمربند انفجاري خودتان را در جمع انسانهاي يبگناه منفجر کرده و به درک واصل ميشويد
38 | غضنفري | Iran - Tehran | ١٢:٤٧ - ٢١ فروردين ١٣٩٣ |
سلام بر محبين اهلبيت عليهم السلام
جناب آقاي مهدي محلاتي!!!!:
اگه دوستان بيش از اين بزرگواري نشون بدهند احتمالا جنابعالي از يک شيعه ميانه رو!!! تبديل ميشي به يک طلبه شيعه که احتمالا در حوزه علميه!!!!!چيذر درس خوندي.و کم کم ادعاي حجت الاسلامي هم خواهي کرد.
خدا آخر و عاقبت همه ما رو ختم به خير کنه
39 | سعيدي | Iran - Tehran | ٢١:٠٧ - ٢٤ فروردين ١٣٩٣ |
آقاي محلاتي به اين وبلاگ مراجعه کنيد:
http://h-varjani.blogfa.com/
40 | محمد | Iran - Behbahan | ١٥:٥٥ - ٢٥ فروردين ١٣٩٣ |
آقاي محلاتي ملکوتي موسوي تبريزي ابراهيمي!!!
فرمودي:
اللهم ارزقنا شفاعه محمد و آل محمد
باز هم مشرک شدي چون خداوند متعال ميفرمايد:
ويعبدون من دون الله ما لا يضرهم ولا ينفعهم ويقولون هؤلاء شفعاؤنا عند الله
مگه اين آيه رو بر عليه ما شيعيان استفاده نمي کنيد؟
  بعدی [1] [2]  
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها