2017 October 21 - شنبه 29 مهر 1396
اگر علما خيانت نمي كردند تمام مردم رافضي مي شدند!!
کد مطلب: ٦١٣٤ تاریخ انتشار: ٠١ آبان ١٣٩٣ تعداد بازدید: 5158
مستندات تصویری » اسناد تصویری
اگر علما خيانت نمي كردند تمام مردم رافضي مي شدند!!

 

احمد بن حنبل از شعبهء بن حجاج نقل مي كند كه من رواياتي را از عبد الرحمن بن أبي ليلي شنيده ام كه اگر براي شما آن ها را نقل كنم، به خدا سوگند كه همه شما مي رقصيديد و هرگز آن ها را از من نخواهيد شنيد .

اگر علما خيانت نمي كردند و سخنان اميرمؤمنان عليه السلام را نقل مي كردند، تمام مردم رافضي مي شدند!!

احمد بن حنبل از شعبهء بن حجاج نقل مي كند كه من رواياتي را از عبد الرحمن بن أبي ليلي شنيده ام كه اگر براي شما آن ها را نقل كنم، به خدا سوگند كه همه شما مي رقصيد و هرگز آن ها را از من نخواهيد شيد .

احمد بن حنبل در ادامه مي گويد كه همين روايت را محمود بن غيلان براي من نقل كرده است كه شعبه گفته كه اگر آن ها را نقل كنم، همه شما رافضي خواهيد شد . ابو عبد الرحمن (عبد الله بن احمد بن حنبل) گفته: اين تعبير درست تر است.

5569 حدثني محمد بن عبد الله قال حدثنا أبو داود عن شعبه قال لقد حدثنا الحكم عن عبد الرحمن بن أبي ليلي عن علي بشيء لو حدثتكم لرقصتم والله لا تسمونه مني أبدا

5570 وحدثنا به محمود بن غيلان مثله وقال لترفضتم قال أبو عبد الرحمن وهو أشبه

الشيباني، ابوعبد الله أحمد بن حنبل (متوفاي241هـ)، العلل ومعرفه الرجال، ج 3 ص 354، تحقيق: وصي الله بن محمد عباس، ناشر: المكتب الإسلامي، دار الخاني - بيروت، الرياض، الطبعه: الأولي، 1408 - 1988٫

 

شرح حال شعبهء بن الحجاج

شمس الدين ذهبي در شرح حال او مي نويسد:

شعبه بن الحجاج بن الورد الحجه الحافظ شيخ الإسلام أبو بسطام الأزدي … بن المديني له نحو ألفي حديث وكان الثوري يقول شعبه أمير المؤمنين في الحديث وقال الشافعي لولا شعبه لما عرف الحديث بالعراق قال أبو بكر البكراوي ما رأيت أحدا أعبد لله من شعبه

شبعه بن حجاج حجت و حافظ (بيش از سي صد هزار حديث حفظ بود) و شيخ الإسلام بود . ابن مديني گفته كه او دو هزار حديث نقل كرده است . ثوري گفته كه او در علم حديث «امير المؤمنين» بود . شافعي گفته كه اگر شعبه نبود، كسي در عراق حديث را نمي شناخت . ابوبكر بكراوي گفته كه كسي را نديده است كه به اندازه شبعه خداوند را عبادت كند !!! ….

الذهبي الشافعي، شمس الدين ابوعبد الله محمد بن أحمد بن عثمان (متوفاي 748 هـ)، تذكره الحفاظ، ج 1 ص 193، ناشر: دار الكتب العلميه - بيروت، الطبعه: الأولي.

بله، اگر دستان امانت دار اجازه مي دادند، الآن همه بشريت در صراط مستقيم الهي بودند و اين خيانت ها باعث شده است كه امت اسلامي به هفتاد و سه فرقه تقسيم شوند و 

اين شخص كه گفته اند از همه عابدتر بوده، اين خيانت بزرگ را كرده است، ديگراني كه به اندازه او نبوده اند، چه خيانت هايي را كرده اند، خدا مي داند .!!!!

خدايا تو را سپاس مي گويم كه ما را به راه راست هدايت كردي!

خدايا را تو را سپاس كه در مذهب حقه شيعه علمايي وجود داشتند كه خيانت نكردند و كلمات اهل بيت عليهم السلام را براي ما نقل كردند تا صراط مستقيم الهي را پيدا كنيم .

 





Share
1 | عبدالله | , ایران | ٠٨:٠٩ - ٠٧ دي ١٣٩٣ |
به قول يکي از دوستان , خدا را شکر که از ابتدا ما را فوق ليسانس به دنيا آور
شکر خداي را که شکر يک از هزار نتوان گفت
2 | اميرطاها | , ایران | ١٨:٤١ - ٠٣ بهمن ١٣٩٣ |
0
 
11
پاسخ نظر
ايکاش سني ها اينها را بخوانند وبدانند که شيعه به خطا نرفته است بلکه آنهايند که خطا کرده اند
3 | م ف | , ایران | ١٧:٠١ - ٠٩ بهمن ١٣٩٣ |
باسلام در ترجمه بالاي صفحه نام علي عليه السلام را نياورده ايد که باعث گنگي متن ترجمه شده اگر درست گفته ام اصلاح شود با تشکر

پاسخ:
با سلام

دوست گرامي

با تشکر از تذکر شما

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات
4 | رهگذر | , ایران | ٢٠:٢١ - ٢٣ بهمن ١٣٩٣ |
سلام

چقدر خوب بود در زمینه خیانت علمای سنی در نصوص ولایت و مخفی سازی ایشان یک مقاله درست حسابی نوشته میشد

جای چنین مقاله ای واقعا در این سایت خالیست
5 | محب معصومین | , آمریکا | ١٤:٥٩ - ٢٤ بهمن ١٣٩٣ |
با سلام خدمت دوستان عزیز
میخواستم این رو بدونم که این روایات درسته:
قال امیرالمومنین:در اسلام همانگونه که میپنداری از همه افضل و با خدا و رسولش مخلصتر ابوبکر صدیق و عمر فاروق هستند و به جان خودم سوگند که مرتبه ان دو در اسلام بزرگتر است و با وفات ایشان صدمه شدیدی به اسلام رسیده است خدا رحمتشان کند... .
شرح نهج البلاغه ابن میثم بحرانی جز31 ص488چاپ ایران
امیرالمومنین بر منبر کوفه از شدت عصبانیت میکوفت و میفرمود :به من خبر رسیده که عده ای من را بر ابوبکر و عمر برتری داده اند
چنین کسانی افترازننده دروغگو هستند و باید حد را بر انها جاری ساخت
موسوعه فقه علی ابن ابیطالب ص 498
اللهم عجل لولیک الفرج

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
در خصوص سوال اولتان بايد بگوييم آن نقلي که ذکر شده است از نظر سند مخدوش است و اعتباري ندارد
جهت اطلاع به آدرس ذيل مراجعه کنيد
اما در خصوص روايت دوم که نقل کرديد آن روايت اهل سنت است که علماي شيعه در کتب خود نقل کرده  و آن را باطل دانسته و پاسخ داده اند لذا به عنوان نقد در کتب شيعه نقل شده است
همچنانکه علامه مجلسي در خصوص آن در فهرست گويد:
في بطلان رواية : من فضلني على أبي بكر وعمر جلدته حد المفترى
بحار الأنوار - العلامة المجلسي - ج 109 ص 127
در کتاب مواقف الشيعه نيز آمده است که اين روايت را ناصبي ها درست کرده و نقل کرده اند:
سئل الفضل بن شاذان رحمه الله عما روته الناصبة عن أمير المؤمنين عليه السلام أنه قال : لا أوتي برجل يفضلني على أبي بكر وعمر إلا جلدته حد مواقف الشيعة - الأحمدي الميانجي  ج 1 ص 75
http://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=5161
 
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
6 | ابوالفضل | , ایران | ١٤:١٨ - ٠٨ دي ١٣٩٤ |
با سلام.
آیا تحقیقی درباره احادیثی که در کتب اهل سنت است و در آن ها پیامبر عده ای را رافضی مینامد صورت گرفته است؟
اگر صورت گرفته لطفا ما را به آن راهنمایی کنید.

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
رواياتي که در منابع اهل سنت نقل شده است که پيامبر صلي الله عليه و اله درباره رافضه گفته است که آنها را بکشيد، اين روايات اولا: براي ما حجت نيست ثانيا: اين روايات با قرآن و روايات ديگر پيامبر صلي الله عليه و آله که براي اسلام و حفظ جان، گفتن شهادتين کفايت مي کند، در تعارض است
در قرآن آمده است که هرکس اظهار اسلام کرد او مسلمان است و جان و مال او در امان است
يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذا ضَرَبْتُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَتَبَيَّنُوا وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ أَلْقى‏ إِلَيْكُمُ السَّلامَ لَسْتَ مُؤْمِناً تَبْتَغُونَ عَرَضَ الْحَياةِ الدُّنْيا فَعِنْدَ اللَّهِ مَغانِمُ كَثِيرَةٌ كَذلِكَ كُنْتُمْ مِنْ قَبْلُ فَمَنَّ اللَّهُ عَلَيْكُمْ فَتَبَيَّنُوا إِنَّ اللَّهَ كانَ بِما تَعْمَلُونَ خَبِيراً ( نساء 94)
اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد هنگامى كه در راه خدا گام بر مى‏داريد (و به سفرى براى جهاد مى‏رويد) تحقيق كنيد و به كسى كه اظهار صلح و اسلام مى‏كند نگوئيد مسلمان نيستى بخاطر اينكه سرمايه ناپايدار دنيا (و غنائمى) بدست آوريد، زيرا غنيمتهاى بزرگى در نزد خدا (براى شما) است، شما قبلا چنين بوديد و خداوند بر شما منت گذارد (و هدايت نمود) بنا بر اين (بشكرانه اين نعمت بزرگ) تحقيق كنيد، خداوند به آنچه عمل مى‏كنيد آگاه است.
اين مربوط به کفاري است که اظهار اسلام بکند حال مسلماني که خود در هر روز شهادتين دراذان و نماز مي گويد و در منطقه خود مسجد دارد که نشانه اسلام اوست آيا کسي حق کشتن او را دارد؟! آيا نبايد حرف او و اعمال او را در  خصوص اسلامش پذيرفت؟!!!
در روايات نيز آمده است يکي از مسمانان کافري را که شهادتين گفت او را کشت اما پيامبر (ص) ناراحت شد و او را توبيخ کرد
« أخبرنا أبو ظَبْيَانَ قال سمعت أُسَامَةَ بن زَيْدٍ رضي الله عنهما يقول بَعَثَنَا رسول اللَّهِ  إلى الْحُرَقَةِ فَصَبَّحْنَا الْقَوْمَ فَهَزَمْنَاهُمْ وَلَحِقْتُ أنا وَرَجُلٌ من الْأَنْصَارِ رَجُلًا منهم فلما غَشِينَاهُ قال لَا إِلَهَ إلا الله فَكَفَّ الْأَنْصَارِيُّ عنه فَطَعَنْتُهُ بِرُمْحِي حتى قَتَلْتُهُ فلما قَدِمْنَا بَلَغَ النبي  فقال يا أُسَامَةُ أَقَتَلْتَهُ بَعْدَ ما قال لَا إِلَهَ إلا الله قلت كان مُتَعَوِّذًا فما زَالَ يُكَرِّرُهَا حتى تَمَنَّيْتُ أَنِّي لم أَكُنْ أَسْلَمْتُ قبل ذلك الْيَوْمِ»
اسامه بن زيد مي گويد: رسول الله صلي الله عليه و آله  ما را بسوي قبيلة حُرقات فرستاد. صبح زود بر آنان يورش برديم و آنها را شكست داديم. من و يك انصاري به مردي از آنان رسيديم. هنگامي كه بر او مسلط شديم، لا إله إلا الله گفت. پس مرد انصاري، دست نگه داشت ولي من آنقدر به او نيزه زدم كه كشته شد. هنگامي كه به مدينه آمديم و خبر به نبي اكرم  صلي الله عليه و آله سلم  رسيد، فرمود: اي اسامه! بعد از اينكه لا إله إلا الله گفت، او را كشتي؟ گفتم: او براي نجات اش، شهادت آورد. سپس رسول خدا  آنقدر اين جمله را تكرار كرد كه من آرزو كردم اي كاش! قبل از آن روز، مسلمان نشده بودم
بخاري، صحيح البخاري،  ج 4 ص 1555
ثانيا: اگر کسي بخواهد اين روايات را به شيعيان تطبيق دهد در اين صورت رواياتي که پيامبر درباره رستگاري شيعيان حضرت علي عليه السلام گفته  است چي مي شود؟!!
. عن الشعبي عن علي قال : قال رسول الله صلي الله عليه وسلم :  أنت وشيعتك في الجنة
تاريخ بغداد ج12، ص 284، ذيل ترجمه عصام بن الحكم بن عيسي بن زياد بن عبد الرحمن رقم 6731 .
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
   
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
* کد امنیتی:
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها