2024 April 20 - شنبه 01 ارديبهشت 1403
آيا شهادت حضرت محسن (علیه السلام) با اين سخن پيامبر (صلی الله علیه و آله) كه خطاب به حضرت زهرا (سلام الله علیها) فرمود: تو نخستين كس از اهل بيتم هستي كه به من ملحق مي شوي، در تعارض نيست ؟
کد مطلب: ٥١٠٢ تاریخ انتشار: ٢٥ شهریور ١٤٠٢ تعداد بازدید: 56247
پرسش و پاسخ » عقائد شيعه
آيا شهادت حضرت محسن (علیه السلام) با اين سخن پيامبر (صلی الله علیه و آله) كه خطاب به حضرت زهرا (سلام الله علیها) فرمود: تو نخستين كس از اهل بيتم هستي كه به من ملحق مي شوي، در تعارض نيست ؟

سؤال كننده : محب اهل البيت

طرح شبهه:

آيا شهادت محسن با اين سخن پيامبر كه خطاب به فاطمه زهرا (س) فرمود: تو نخستين كس از اهل بيتم هستي كه به من ملحق مي شوي، در تعارض نيست؟

طبق روايت هاي متواتر سني وشيعه، فاطمه رضي الله عنها نخستين فرد از اهل بيت بود كه پس از رحلت رسول خدا (ص) به آن حضرت ملحق شد.

از طرف ديگر طبق ادعاي شيعه، محسن شهيد، برادر حسن وحسين وپسر حضرت فاطمه عليهم السلام مي باشد؛ يعني او از اهل بيت است؛ ولي او زودتر از مادرش از دنيا رفته است.

آيا رسول الله (نعوذ بالله) اشتباه گفته است، يا اصلا محسني در كار نبوده؟

نقد و بررسي:

اين كه حضرت محسن عليه السلام به شهادت رسيده قطعي است. روايات فراواني در كتاب هاي شيعه و سني اين مطلب را تأييد مي كند كه انشاء الله در مقاله جداگانه اي مصادر آن از نظر خوانندگان عزيز خواهد گذشت.

و از سوي ديگر همان طور كه شما اشاره كرديد، اين مطلب كه حضرت زهرا نخستين كس از اهل بيت آن حضرت بود كه به رسول اكرم ملحق شد، قطعي است؛ اما چگونه مي توان تعارض مورد نظر را رفع كرد، در پاسخ مي گوييم:

در تمام اين روايات از كلمه «اهل بيت» استفاده شده است و پيامبر مي فرمايد « تو نخستين كس از «اهل بيت» من هستي كه به من ملحق خواهي شد» و اهل بيت در سخن پيامبر، به كساني اطلاق مي شود كه خداوند طبق آيه تطهير آن ها را از هر گونه رجس و پليدي پاك كرده است و رسول خدا صلي الله عليه وآله نيز با كشيدن كساء بر سر حضرت علي، فاطمه زهرا، امام حسن و امام حسين عليهم السلام، در حقيقت كلمه اهل بيت را تفسير وآن را در همين افراد منحصر كرده است.

اين مطلب با بيش از هفتاد روايتي كه فقط در كتاب هاي اهل سنت وجود دارد، قابل اثبات است.

از اين رو، كلمه اهل بيت، فقط شامل اصحاب كساء كه در زمان رسول خدا صلي الله عليه وآله حضور داشته اند مي شود و شامل فرد ديگري از جمله، حضرت محسن، حضرت زينب و... و نيز شامل زنان پيامبر و يا هر شخص ديگري نخواهد شد.

بنابراين حضرت زهرا سلام الله عليها نخستين فرد از اهل بيت پيامبر بود كه با ضربه عمر بن خطاب به شهادت رسيد و به پدر بزرگوارش ملحق شد؛ پس هيچ تعارضي وجود نخواهد داشت.

اما رواياتي كه حضرت رسول صلي الله عليه وآله به حضرت زهرا سلام الله عليها بشارت داد، از قرار ذيل است، كه به جهت اختصار فقط به چند روايت از كتاب هاي شيعه و سني بسنده مي كنيم:

مرحوم شيخ مفيد مي نويسد:

فَجَاءَتِ الرِّوَايَةُ أَنَّهُ قِيلَ لِفَاطِمَةَ (عليها السلام) مَا الَّذِي أَسَرَّ إِلَيْكِ رَسُولُ اللَّهِ (صلي الله عليه وآله وسلم) فَسُرِيَ عَنْكِ مَا كُنْتِ عَلَيْهِ مِنَ الْحَزَنِ وَ الْقَلَقِ بِوَفَاتِهِ قَالَتْ إِنَّهُ خَبَّرَنِي أَنَّنِي أَوَّلُ أَهْلِ بَيْتِهِ لُحُوقاً بِهِ وَ أَنَّهُ لَنْ تَطُولَ الْمُدَّةُ بِي بَعْدَهُ حَتَّي أُدْرِكَهُ فَسُرِيَ ذَلِكَ عَنِّي.

روايت چنين است كه از فاطمه سلام الله عليها پرسيده شد: رسول خدا صلي الله عليه وآله با تو چه رازي گفت كه اندوه وفات او از دلت رفت و از اضطرابت كاسته شد و صورتت برافروخته گرديد؟ فرمود: رسول خدا صلي الله عليه وآله به من خبر داد: "تو نخستين كس از «اهل بيت» من هستي كه به من ملحق خواهي شد و ماندن تو پس از من بطول نمي انجامد".

اين خبر مرا خوشحال كرد و اندوه من برطرف گرديد.

الشيخ المفيد، محمد بن محمد بن النعمان ابن المعلم أبي عبد الله العكبري، البغدادي (متوفاي413 هـ)، الإرشاد في معرفة حجج الله علي العباد، ج 1، ص187، تحقيق: مؤسسة آل البيت عليهم السلام لتحقيق التراث، ناشر: دار المفيد للطباعة والنشر والتوزيع - بيروت - لبنان، الطبعة: الثانية، 1414هـ - 1993 م.

المجلسي، علامه شيخ محمد باقر (متوفاي1111هـ) بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار، ج 22، ص 470، ناشر: مؤسسة الوفاء - بيروت، الطبعة: الثانية المصححة، 1403هـ - 1983 م

ابن جرير طبري شيعي نيز مي نويسد:

عن أبي بصير، عن أبي عبد الله ( عليه السلام )، قال: لما قبض رسول الله ( صلي الله عليه وآله ) ما ترك إلا الثقلين، كتاب الله وعترته أهل بيته، وكان قد أسر إلي فاطمة ( صلوات الله عليها ) أنها لاحقة به، وأنها أول أهل بيته لحوقا.

امام صادق عليه السلام فرمود: پيامبر هنگامي كه از دنيا رفت، دو يار و گوهر ارزنده باقي گذاشت، يكي كتاب خدا و ديگري عترت و اهل بيتش، و به فاطمه فرمود: تو به من ملحق مي شوي؛ از اين رو، نخستين شخص از اهل بيت كه به آن حضرت پيوست، فاطمه بود.

الطبري، الشيخ أبي جعفر محمد بن جرير بن رستم (متوفاي ق4)، دلائل الإمامة، ص131، تحقيق قسم الدراسات الإسلامية مؤسسة البعثة، ناشر: مركز الطباعة والنشر في مؤسسة البعثة ـ قم، الطبعة الأولي، 1413هـ.

در كتاب هاي اهل سنت نيز اين مطلب ديده مي شود.

محمد بن اسماعيل بخاري مي نويسد:

حَدَّثَنَا أَبُو نُعَيْمٍ حَدَّثَنَا زَكَرِيَّاءُ عَنْ فِرَاسٍ عَنْ عَامِرٍ الشَّعْبِيِّ عَنْ مَسْرُوقٍ عَنْ عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا قَالَتْ أَقْبَلَتْ فَاطِمَةُ تَمْشِي كَأَنَّ مِشْيَتَهَا مَشْيُ النَّبِيِّ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَقَالَ النَّبِيُّ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَرْحَبًا بِابْنَتِي ثُمَّ أَجْلَسَهَا عَنْ يَمِينِهِ أَوْ عَنْ شِمَالِهِ ثُمَّ أَسَرَّ إِلَيْهَا حَدِيثًا فَبَكَتْ فَقُلْتُ لَهَا لِمَ تَبْكِينَ ثُمَّ أَسَرَّ إِلَيْهَا حَدِيثًا فَضَحِكَتْ فَقُلْتُ مَا رَأَيْتُ كَالْيَوْمِ فَرَحًا أَقْرَبَ مِنْ حُزْنٍ فَسَأَلْتُهَا عَمَّا قَالَ فَقَالَتْ مَا كُنْتُ لِأُفْشِيَ سِرَّ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ حَتَّي قُبِضَ النَّبِيُّ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَسَأَلْتُهَا فَقَالَتْ أَسَرَّ إِلَيَّ إِنَّ جِبْرِيلَ كَانَ يُعَارِضُنِي الْقُرْآنَ كُلَّ سَنَةٍ مَرَّةً وَإِنَّهُ عَارَضَنِي الْعَامَ مَرَّتَيْنِ وَلا أُرَاهُ إِلا حَضَرَ أَجَلِي وَإِنَّكِ أَوَّلُ أَهْلِ بَيْتِي لَحَاقًا بِي فَبَكَيْتُ فَقَالَ أَمَا تَرْضَيْنَ أَنْ تَكُونِي سَيِّدَةَ نِسَاءِ أَهْلِ الْجَنَّةِ أَوْ نِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ فَضَحِكْتُ لِذَلِكَ.

عائشه مي گويد: فاطمه كه راه رفتنش همانند پدرش بود، وارد بر رسول خدا (ص) شد، فرمود: خوش آمدي دخترم، او را سمت چپ يا راستش نشاند، سپس آهسته سخن گفت، فاطمه گريه كرد، گفتم: چرا گريه مي كني؟ بار ديگر سخني آهسته گفت، فاطمه خندان شد، تا آن روز خوشحالي و اندوه را اين چنين نزديك به هم نديده بودم، از فاطمه علت را جويا شدم، گفت: سرّ پيامبر خدا را افشا نمي كنم. پس از فوت رسول خدا (ص) پرسيدم، گفت: پدرم فرمود: جبرئيل هر سال يك مرتبه قرآن را بر من عرضه مي كرد؛ ولي امسال دو مرتبه آن را بر من عرضه كرده است، گويا اجل و مرگ من نزديك است و تو دخترم نخستين كسي هستي كه به من ملحق خواهي شد، اينجا بود كه گريه كردم، فرمود: آيا دوست نداري كه سرور زنان بهشتي يا زنان مؤمن باشي، به اين جهت خنديدم.

البخاري الجعفي، محمد بن إسماعيل أبو عبدالله (متوفاي256هـ)، صحيح البخاري، ج 3، ص 1326، ح3426، تحقيق د. مصطفي ديب البغا، ناشر: دار ابن كثير، اليمامة - بيروت، الطبعة: الثالثة، 1407هـ - 1987م.

و نيز طبراني در معجم كبير خود مي نويسد:

عن عَائِشَةَ قالت قلت لِفَاطِمَةَ بنتِ رسول اللَّهِ صلي اللَّهُ عليه وسلم رَأَيْتُكِ أَكْبَبْتِ علي النبي صلي اللَّهُ عليه وسلم في مَرَضِهِ فَبَكَيْتِ ثُمَّ أَكْبَبْتُ عليه ثَانِيَةً فَضَحِكَتِ قالت أَكْبَبْتُ عليه فَأَخْبَرَنِي أَنَّهُ مَيِّتٌ فَبَكَيْتُ ثُمَّ أَكْبَبْتُ عليه فَأَخْبَرَنِي أَنِّي أَوَّلُ أَهْلِ بَيْتِهِ لُحُوقًا بِهِ وَأَنِّي سَيِّدَةُ نِسَاءِ أَهْلِ الْجَنَّةِ إِلا ما كان من مَرْيَمَ بنتِ عِمْرَانَ فَضَحِكَتُ.

عائشه مي گويد: به فاطمه دختر رسول خدا (ص) گفتم: در بيماري پدر، خودت را روي بدنش افكندي و گريه كردي، بار ديگر آن را تكرار كردي؛ ولي خنديدي، فرمود: دفعه اول خبر از مرگش داد گريه كردم، دفعه دوم فرمود: تو نخستين فرد از اهل بيت من هستي كه به من ملحق مي شوي وتو سرور زنان بهشتي هستي.

الطبراني، سليمان بن أحمد بن أيوب أبو القاسم (متوفاي360هـ)، المعجم الكبير، ج 22، ص 419، تحقيق: حمدي بن عبدالمجيد السلفي، ناشر: مكتبة الزهراء - الموصل، الطبعة: الثانية، 1404هـ - 1983م.

نتيجه:

هيچ تعارضي ميان شهادت حضرت محسن عليه السلام و روايتي كه رسول خدا صلي الله عليه وآله به حضرت زهرا سلام الله عليها بشارت مي دهد كه تو نخستين كس از اهل بيت من هستي كه به من ملحق مي شوي، وجود ندارد؛ چرا كه «اهل بيت» در لسان رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم فقط بر پنج نفر اطلاق مي شود كه حضرت محسن عليه السلام جزء آن پنج نفر نيست.

گروه پاسخ به شبهات

مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج)



Share
1 | ققنوس | | ١٢:٠٠ - ٢٣ اسفند ١٣٨٦ |
گرچه پاسخ بسيار عالي و مستدل و زيبا بود اما پاسخ ديگري هم شايد بشه اضافه کرد.و آن اين که:منظور پيامبر اولين شخص از کساني هستند که به دنيا آمده اند و در دنيا اکنون در برابر ديدگان پيامبر هستند نه کسي که در رحم مادرش هست.آنچه مسلم است زماني مي شود درباره کسي قضاوت کرد و حرف زد که لااقل در دنيا و در مقابل ديدگان باشد. و حضرت محسن در اينجا با حضرت فاطمه يکي است چون هنوز در شکم اوست و تفاوت آنچناني در اين مسئله ندارند. اصولا چنين فرزندي با مادرش يکي حساب مي شود./
2 | محمد علي رزمي | | ١٢:٠٠ - ٢٣ اسفند ١٣٨٦ |
با تشکر از زحمات شما دوستان عزيزتوجه دوستان را که دوست دارند اطلاعات بيشتري بدست آورند( مخصوصا عزيزان اهل سنت ) را به دو کتاب شهادت مادرم زهرا (ع) افسانه نيست: نگاهي به مظلوميت هاي حضرت زهرا (ع) در منابع معتبر اهل تسنن و همچنين هجوم به خانه حضرت زهرا(س) در منابع اهل سنت جلب مي کنم دوستان اگر اين کتاب ها را پيدا نکردند با من تماس بگيرند تا برايشان تهيه کنم.http://valfajr313.blogfa.com/در نظرات خصوصي پيغام بگذاريد.التماس دعا
3 | مهرداد جعفري | | ١٢:٠٠ - ٢٤ اسفند ١٣٨٦ |
بسم رب المهدي:ا...هم عجل لوليک الفرجعرض سلام و خسته نباشيدضمن تشکر از اينکه به سئوال اين برادر عزيز باسخ داديدالبته توجه داشته باشيد که اين شخص فردي سني هستش و اين سئوال را يکبار در سايت باشگاه گفت و گوي جوانان مطرح کرده بودند
4 | ف - وطنخواه | | ١٢:٠٠ - ٢٥ اسفند ١٣٨٦ |
با عرض سلام و احترام
اينجانب علاوه بر اينكه سخن فرستنده محترم ققنو س را قبول دارم معتقدم كه
1- اولاً حضرت زينب فرزتد دو معصوم مي باشند پس معصوم هستند.
2-با توجه باينكه از دهم عاشورا مسئوليت كليه كاروان اسراي اهل بيت رسول اكرم(ص) باتوجه به وجود مبارك امام زين العابدين(ع) به ايشان محول شده است پس ايشان هم معصوم ميباشند.
3- با آنهمه مصيبت حتي نماز شبشان در شب يازدهم محرم قطع نشد.
4- از آنجا كه طلب فدك و كلاً حق ولايت بعهده ائمه معصومين عليهم السلام مي باشد بنابراين بصرف عدم تكليف طلب حق ولايت نميتوان گفت كه ايشان معصوم نمي باشند.
5-پس با عرض معذرت بنظرم جمله ذيل نميتواند صحيح باشد
از اين رو ، كلمه اهل بيت ، فقط شامل اصحاب كساء مي‌شود و شامل كس ديگر از جمله ، حضرت محسن ، حضرت زينب و ... و نيز شامل زنان پيامبر و يا هر كسي ديگر نخواهد شد .
در صورت اشتباه بودن نظرم لطفً مرا روشن نمائيد. متشكرم

پاسخ:
دوست بسيار گرامي ! كسي منكر مقام و منزلت بسيار والاي حضرت زينب سلام الله عليها كه جان همه عالم به فداي خاك پايش باد ، نيست ؛ اما با اين حال نمي‌توان گفت كه ايشان معصوم (به معناي خاص) هستند ؛ زيرا شيعيان بر اين مطلب اجماع دارند كه معصومين عليهم السلام چهارده نفر بيشتر نيستند .
و ضمناً دلايلي كه شما آورده ايد ، عصمت آن حضرت را ثابت نمي‌كند ؛ بلكه اين مطالب از فضائل ويژه و منحصر به فرد آن حضرت است كه جز دختر شير خدا كسي ديگر به چنين مقاماتي نرسيده و هرگز نخواهد رسيد .
موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات
مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج)
5 | جهادي | | ١٢:٠٠ - ٢٧ اسفند ١٣٨٦ |
ببين به هر نفسم ذره ذره رو به خزانم بهار را كه نبينم چگونه زنده بمانم ولايت امام عصر مبارك باد
6 | جواد | | ١٢:٠٠ - ١٤ ارديبهشت ١٣٨٧ |
ببخشيد چرا حضرت علي اقدامي نكرد آنها اين را برخلاف شجاعت حضرت علي مي دانند(اهل سنت) دفاع از ناموس واجب نيست

پاسخ:
دوست گرامي ! ما از اين شبهه پيش از اين پاسخ داده‌ايم ، لطفاً به اين آدرس‌ها مراجعه بفرماييد :
http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=690

http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=salam&id=9

http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=salam&id=5

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات
7 | محمد | | ١٢:٠٠ - ٠٦ خرداد ١٣٨٧ |
مطالب جالبه، ولي من يك سؤال دارم كه جرا موقع شهادت حضرت فاطمه و محسن كه در رحم حضرت فاطمه سقط شد حضرت علي ساكت ماند و جيزي نكفت؟
‏(‏ با تشكر )

پاسخ:
دوست گرامي ! ما پيش از اين به سؤال مورد نظر شما پاسخ داده‌ايم ، لطفاً به آدرس‌هاي ذيل مراجعه بفرماييد :

http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=690

http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=salam&id=9

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات
8 | جعفر | | ١٢:٠٠ - ٢٤ خرداد ١٣٨٧ |
سلام دوستان شمارو بخدا قسم مي دهم اينقدر روايات دروغين از اهل سنت نقل نکنيد من خودم يک عالم شيعه هستم وتا به حال هر روايتي از انهانقل کرده ايد همه رابررسي کردم هيچ کدام صحت نداشت يااينکه صحت داشت ولي منظور از ان چيزه ديگري بود ايا اين منصفانه هست ما که خود را اهل حق مي دونيم اينقدر تهمت بزنيم ؟

پاسخ:
با سلام
جناب جعفر بهتر است براي ادعاي خود دليل بياوريد نه اينکه کلي گويي کنيد
جالبي کار اينجاست که تمامي منابع بصورت کامل با ذکر شماره صفحه و ... عنوان شده، دسترسي به آن ساده و از هر کسي که الفباي تحقيق را بداند برمي آيد و مطلبي نيست که بتوان آن را حاشا کرد.
به راحتي مي توان به کتاب مربوطه و آدرس ذکر شده مراجعه کرده و آن را بيابيد
در ضمن راحت تر آنکه از نرم افزارهاي اسلامي مربوطه مثل مکتبة الشاملة (که کتابخانه بزرگ اهل سنت) هست استفاده کنيد که به راحتي با قابليت جستجو مي تواند امکان اجازه تحقيق در اين کتابخانه بزرگ را به شما بدهد.
والسلام علي من التبع الهدي
معاونت اطلاع رساني
9 | جواب به ف-وطنخواه | | ١٢:٠٠ - ١٨ مرداد ١٣٨٧ |
باسلام به جهادگران في سبيل الله
درجواب تکميلي به آقاي ف - وطنخواه عرض ميکنم که
حضرت زينب و ابوالفضل و بعضي ازفرزندان ائمه عليهم السلام معصوم بودند و حتي بعضي از علماي متاخرومتقدم هم معصوميت داشته و دارند همچنانکه پيامبراعظم(ص)فرمودند که علماء امتي افضل من انبياء بني اسرائيل (البته بعضي علماء=ائمه عليهم السلام)
اما....مراتب عصمت متفاوت است مثلا مرحوم ملاصدرا که باتلاش وتهذيب فراوان ميگويد من باب عصمت را دق الباب کردم!
لذا بخاطر همين تفاوت مراتب است که حتي بين انبياء معصوم عليهم السلام تفاوت درجه حاصل شده است.
موفق به توفيقات الهي باشيد... .
10 | يوسفي | | ١٢:٠٠ - ٠٨ مهر ١٣٨٧ |
علماي شيعه در باره اين ازدواج نظرات مختلفي داشته‌ و دارند ، برخي از آن‌ها اصل وجود دختري به نام ام كلثوم را براي حضرت زهرا سلام الله عليها منكر شده اند ؛ چنانچه محقق معاصر و از مفاخر شيعۀ ساكن نجف جناب آقاي باقر شريف القرشي در اين باره مي‌گويد :

ليس لصديقة الطاهرة بنت غير السيدة زينب. و انّها تكنّا بأُمّ كلثوم. كما ذكرنا اليه بعض المحققين. و علي ايّ حال فإنّي اذهب بغير تردد اذا ان الصديقة الطاهرة الزهراء ليس عندها بنت تسمّي بأُم كلثوم .

حياة سيدة النساء فاطمة الزهرا سلام الله عليها، ص 219.

صديقه طاهره ، دختري غير از حضرت زينب نداشته است و همو كنيه‌اش ام كلثوم بوده است ؛ چنانچه برخي از محققين نيز بر اين عقيده هستند . به هر حال من بدون ترديد عقيده دارم كه صديقه طاهره دختري به نام ام كلثوم نداشته است .

برخي ديگر اصل وقوع ازدواج را رد كرده‌اند ؛ از جمله مرحوم شيخ مفيد رحمت الله عليه در دو رساله مجزا به نام‌هاي المسائل العُكبرية و المسائل السروية ، و نيز سيد ناصر حسين الهندي در كتاب افحام الأعداء والخصوم اين مطلب را بررسي و دلايل محكمي بررد اين ازدواج آورده‌اند .

و برخي ديگر اصل ازدواج را پذيرفته‌ ؛ ولي گفته‌اند كه اين ازدواج با زورگويي و تهديد عمر بن خطاب بوده است ؛ چنانچه سيد مرتضي رضوان الله تعالي عليه در كتاب تنزيه الأنبياء ، ص 191 مي‌فرمايد :

أنّه ( عليه السلام ) ما أجاب عمر إلى انكاح بنته إلا بعد توعد وتهدد...

امام علي عليه السلام به عمر پاسخ مثبت نداد ؛ مگر بعد از تهديد و زورگويي او


واقعا کدام نظر صحيح است اين ايجاد ابهام و شبهه به چه خاطر است؟
آيا واقعا شيعيان نميدانند که حضرت علي ام کلثومي داشته يا نداشته است؟
حال فرض بر اينکه بين علي وابوبکرو عمر و عثمان هيچ مودتي نبوده و همه دشمن علي بوده اند دليل نامگذاري فرزندان حضرت علي و نوه هاي ايشان به نامهاي ابوبکر وعثمان و عمر چه دليل ديگري دارد .آيا اين نامگذاري بر حسب اتفاق و بي دليل است؟نمي خواهم اينها را دليل بياورم . ولي واقعا براي من جاي سوال است که چرا اين اسامي در بين شيعيان استفاده نميشود . جالب اينکه حتي مرثيه خوانان عاشورايي هم نامي از اين شهيدان دشت کربلا ياد نميکنند؟؟؟؟؟؟

پاسخ:
جناب يوسفي عزيز !

 گفته&zwnjايد : "واقعا کدام نظر صحيح است اين ايجاد ابهام و شبهه به چه خاطر است؟" فرقي نمي&zwnjكند ، هر كدام از اين نظرات صحيح باشد ، شما را به مقصودتان نمي رساند .

اما بحث نامگذاري&zwnjها : ما به اين شبهه شما نيز جواب داده&zwnjايم ، لطفاً به اين آدرس مراجعه بفرماييد :



http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=437



والسلام علي من اتبع الهدي



گروه پاسخ به شبهات
11 | يوسفي | | ١٢:٠٠ - ٠٨ مهر ١٣٨٧ |
آنچه من ميدانم و شنيدم(( ام کلثوم الکبري)) حالا شما معني اش را شما هر چه مي خواهيد بگوييد
در مسالک الا فهام علامه زين الدين عاملي ازدواج ام کلثوم با عمر ياد شده
علامه کليني در کتاب الکافي جلد 2صفحه311 اينجا هم به اين ازدواج اشاره شده
اين هم مراجع شيعه
لطفا توضيح بديد

پاسخ:
جناب يوسفي ! ام كلثوم كبري ، همان حضرت زينب سلام الله عليها است كه همسر عبد الله بن جعفر است . متأسفم كه تا اين حد اطلاعات تان ناقص است . اتفاقاً يكي از دلايل ما براي رد اين ازدواج نيز همين است كه بسياري از علما ام كلثوم كبري را همسر عمر دانسته&zwnjاند ؛ در حالي كه ام كلثوم كبري همان حضرت زينب سلام الله عليها است .

علامه عاملي و ديگر فقهاي شيعه در بحث عده ، ازدواج ام كلثوم و عمر را با استناد به روايت كليني ذكر كرده&zwnjاند و روايت كليني را نيز در همان مقاله ام كلثوم جواب داده&zwnjايم ، لطفاً به اين آدرس مراجعه بفرماييد :



http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=83



والسلام علي من اتبع الهدي



گروه پاسخ به شبهات
12 | يوسفي | | ١٢:٠٠ - ٠٨ مهر ١٣٨٧ |
سلام
متن جالبي بود
من سوالات زيادي دارم حالا چند تا رو مطرح ميکنم
1 چرا حضرت علي دختر بزرگ خود ام کلثوم که دختر حضرت فاطمه است. را بعد از به اصطلاح شما شهادت فاطمه به عقد حضرت عمر درآورده؟؟؟؟
2 شما آيه کامل و آيات قبل و بعد سوره احزاب را بخوان قسمت انتهاي آيه که به طور مستقيم اشاره به زنان رسول گرامي دارد را از اهل بيت خارج ميکنيد؟؟
آيا مضحک نيست اين ساده انگاري؟

پاسخ:
جناب آقاي يوسفي ! سلام عليكم .

سؤال اول شما را پيش از اين جواب داده&zwnjايم ، لطفاً به اين آدرس مراجعه بفرماييد :



http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=83



بهتر است كه كمي تحقيق كنيد ؛ چون هيچ كسي در طول 1400 سال نگفته است كه ام كلثوم دختر بزرگ امير مؤمنان عليه السلام بوده است !!!



جواب سؤال 2 . مهمترين دليل اهل سنت مبني بر اين كه آيه شامل زنان پيامبر نيز مي&zwnjشود ، وحدت سياق است ؛ در حالي كه وحدت سياق در صورتي دليل مي&zwnjشود كه آيات قبل و بعد همزمان نازل شده باشد . و حال آن كه طبق هفتاد روايتي كه در كتاب&zwnjهاي اهل سنت وجود دارد ، اين آيات در زمان&zwnjهاي مختلف نازل شده است .

از ين كه بگذريم در آيه غار ، تمام ضماير قبل و بعد از «فَأَنْزَلَ اللَّهُ سَكينَتَهُ عَلَيْه&rlm » به پيامبر برمي&zwnjگردد ؛ ولي اهل سنت ادعا مي&zwnjكند كه در اين جا ضمير به ابوبكر برمي&zwnjگردد . اگر وحدت سياق حجت است ، پس در اين جا نيز ضمير به ابوبكر برنمي&zwnjگردد كه در نتيجه عدم ايمان ابوبكر ثابت خواهد شد .



والسلام علي من اتبع الهدي



گروه پاسخ به شبهات
13 | يوسفي | | ١٢:٠٠ - ١٢ مهر ١٣٨٧ |
شما در ارايه نظرات اينجانب صادقانه عمل نکرديد من در دومورد از روايات بالا که از ((شهرستاني و صفدي )) نقل کرديد . آن دو را به صورت کامل آوردم تا همه ببينند و قضاوت کنند . ولي شما آن نظر را حذف کرديد . ديگر اين بحث فايده اي ندارد. چون شما حقيقت جو نيستيد و آنچه باب ميلتان نباشد را نميشنويد .

پاسخ:
دوست گرامي ! ما هرگز نظر كسي را سانسور نمي&zwnjكنيم ، يقين داشته باشيد كه اگر در اين سايت نظر داده باشيد ، آن را علني كرده&zwnjايم و اگر نياز به جواب داشته ، جوابش را نيز داده&zwnjايم . من تا به حال شش نظر از نظرات شما را جواب داده و علني نيز كرده&zwnjايم . احتمالا در هنگام فرستادن مشكلي بوده است ، لطف كنيد بارديگر نظر خود را ارسال كنيد .



موفق باشيد



گروه پاسخ به شبهات
14 | يوسفي | | ١٢:٠٠ - ١٥ مهر ١٣٨٧ |
من 2 بار متن کامل دو روايت از شهرستاني و صفدي را برايتان ارسال کردم . هيچ کدام را نه جواب داده ايد و نه علني کرده ايد . باز هم ميگوييد علني کرده ايد؟؟؟

پاسخ:
جناب يوسفي عزيز ! در هنگام ارسال مطلب دقت بيشتري داشته باشيد ، ما تا به حال تمامي نظرات شما را ديده ، جواب داده و علني كرده&zwnjايم . مطمئن باشيد كه اگر نظر شما فرستاده شده بود ، آن را نيز همانند بقيه نظراتتان علني مي&zwnjكرديم .

ضمن اين كه ما روايت شهرستان و صفدي را به صورت كامل بررسي و به سخنان آن&zwnjها قبل از روايت پاسخ داده&zwnjايم كه انشاء الله به همراه مقاله «بررسي شبهات شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها» روي سايت قرار داده خواهد شد . وقتي جواب مطلبي آماده است ، چرا از علني كردن آن هراس داشته باشيم ؟!



والسلام علي من اتبع الهدي



گروه پاسخ به شبهات
15 | يوسفي | | ١٢:٠٠ - ١٥ مهر ١٣٨٧ |
من همچنان منتظر علني شدن نظرم هستم

پاسخ:
ما تمام نظرات شما را علني كرده&zwnjايم ، جز آن چه در قضيه قاتل بودن عثمان داده بوديد كه انشاء الله بعد از بررسي و پاسخ ، علني خواهد شد .

ضمن اين كه ما نيز شديداً منتظر نظر شما در باره جواب&zwnjهايي كه تا كنون به سؤالات شما داده شده است ، هستيم .



والسلام علي من اتبع الهدي



گروه پاسخ به شبهات
16 | مرغ حق | | ١٢:٠٠ - ٠٦ ارديبهشت ١٣٨٨ |
با سلام دوست عزيز من هم مثل شما مسلمان و شيعه ام و مسلما عصمت رسول خدا را فقط در زمينه نقل قرآن قبول دارم و نه چيز ديگر. آيه اي از قران را هم كه ذكر نموده ايد به همين معني اشاره دارد كه پيامبر در نقل قرآن از اشتباه و هوس(اينكه يك وقت چيزي را كه خودش دلش مي خواهد به آن اضافه كند) مصون است و به چيز ديگري اشاره ندارد. راجع به قضيه يهودي ها هم كه پاسختان بسيار عجيب است چون پيامبر معصوم همان كاري را كه شما ذك كرده ايد با آنها انجام داد (البته بعد از اسارت و تسليم شدنشان- يك جورهايي نسل كشي كرد). در ارتباط با دستگاه سونوگرافي اين چه پاسخي است كه داده ايد؟ من اصلا ميانه خوبي با اين سني ها كه معلوم نيست چه كاه اند ندارم. در آيه اي هم كه براي علم غيب آورده ايد اشاره به شخص خاصي نيست. مگر شما خدا هستيد كه اين آيه را خطاب به ائمه تعبير مي كنيد؟ شيعه هم بطور رسمي از زمان صفويه و ان هم بطزي فجيع بر ايران حاكم شد و قبل از آن بعضي شهر ها مثل قم و كاشان شيعي بودند. راجع به پاسختان در خصوص استفاده از علم غيب نيز من نمي دانم اين چه قدرتي است كه خداوند داده ولي اجازه استفاده اش را نداده. نعوذ با ا... خدا هم بيكار بوده و كارش حكمت خاصي نداشته. خانه از پاي بست ويران است...

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
1- عقيده شيعه عصمت پيامبر در همه زمينه ها است ، اما نظر شما نظر گروهي از برادران اهل سنت است كه مي گويند پيامبر فقط در نقل قرآن معصوم است .
2- در مورد آيه :
الف) نطق به معني تفكر است ، و نه به معني نقل قرآن !!!!
ب)‌ آيه مطلق است ، يعني در همه تفكرات .
بنا بر اين مدلول صريح آيه عصمت پيامبر در همه تفكرات است .
3- نسل كشي نبود ، بلكه تنها كساني را كه لباس رزم براي كشتن مسلمانان پوشيده بودند ، كشت ؛ نسل كشي ، يعني كشتن تمام مردان و زنان و كودكان و پيرمردان و بيماران و ...
بهتر است يكبار ديگر ماجرا را بخوانيد .
4- اگر در علم غيب ائمه شك داريد ، و شيعه هم هستيد ، بهتر است نگاهي به روايات ملاحم (پيشگويي هاي ائمه) بياندازيد . تا به خوبي براي شما مشخص شود ائمه در 1400 سال قبل مطالبي فرموده اند كه قرن ها بعد از سخنان ايشان اتفاق افتاده است .
5- شيعه طبق مدارك تاريخي ، از قديم در تمام ايران موجود بوده است ، اما علني نبود ؛ و اصلا معقول نيست كه يك گروه قزلباش بتوانند نظر خود را بر تمام مردم ايران كه سني هستند ،‌غالب كنند !!!
قطعا اين گروه ، با موافقت اكثريت مردم ، روي كار آمده است .
6- آنچه در مورد كشتار هاي صفويان نقل شده است بر دو گونه است :
الف) ادعاي كشتار بي رحمانه اهل سنت ، كه عموم نقل آن توسط راويان اهل سنت و در كتب تاريخي جديد آنان چنين امده است !!!
ب)‌ كشتار سياسي ، آنهم نه به صورت عمومي ؛ بلكه محدود ؛ و اين مطلب در همه دولت ها بوده است .
البته ما قصد توجيه كارهاي خلاف دولت صفويه را نداريم .
7- در مورد عدم استفاده از علم غيب و شبهه شما ؛ قطعا با ديدن شواهد ، به اين پي خواهيد برد كه ائمه علم غيب داشته اند ؛ اما علت عدم استفاده از آن : خداوند مي خواهد انسان ها به تكامل برسند ؛ به همين سبب ، براي آنها كسي را فرستاد كه مانند آنها باشد ؛ اگر رسول خدا (ص)‌وائمه در همه كار از علم غيب استفاده مي كردند ، ديگر حجت براي مردم نمي شدند ، و مردم مي گفتند : اينان چون علم غيب دارند ، بر همه پيروز مي شوند و... اما ما كه اينطور نيستيم ، بنابر اين در مقابل ظلم و جور كوتاهي كرده و قيام نمي كردند .
اما وقتي ائمه از اين علم ، طبق دستور خداوند استفاده نكردند ، مردم مي گويند پيامبر با وجود اينكه شكست خورد اما نا اميد نشد ، ائمه نيز همچنين ؛ بنا بر اين آنها نيز با ظلم و جور مقابله خواهند كرد .
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
17 | مهران | | ١٢:٠٠ - ٠٦ ارديبهشت ١٣٨٨ |
سلام عليکم در مورد اراجيف آقاي مرغ حق!!(مرغ باطل)بايد بگويم که حتما شما آدم عياشي هستيد که وقتي مي خواهيد گناهي را انجام دهيد وتوانايي انجام آنرا هم داريد شروع به ارتکاب آن مي کنيد وبا اين حرف شما من ياد جريان هارون الرشيد افتادم :مي گويند در زمان هارون الرشيد باري او با همسر عالم ومحبوب خود"زبيده" سخن مي گفتند ويک مرتبه زن هارون به او گفت اي جهنمي !! هارون وقتي اين را شنيد بسيار بر آشفت و گفت اگر من جهنمي باشم طلاق بين ما جاري شد ، اين را گفت وبا عصبانيت آنجا را ترک کرد ولي بعد وقتي آرام شد با خود فکر کرد که چه دست گلي به آب داده وبا دستان خودش محبوبترين زن خود را طلاق داده است پس به فکر چاره جويي افتاد واز علما خواست که بگويند آيا او بهشتي است يا جهنمي علما گفتند اي خليفه ما که علم غيب نداريم که بگوييم تو بهشتي هستي يا جهنمي ما را معذور کن خليفه گفت اگر شما تايين نکنيد پس که تايين کند بايد جواب اين سوال را به هر قيمتي که شده بيابيد!!! علماي بغداد دراين کار ماندند تا اينکه وقتي امام شافعي که آنوقت تنها 9سال داشت از موضوع مطلع شد گفت من جواب سوال خليفه را مي دانم همه گفتند بابا آبروي ما رانبر ما نتونستيم آنوقت تو مي تواني ولي او اصرار کرد واستاد امام شافعي اورا به حضور هارون برد . شافعي گفت من جواب تو را مي دانم . خليفه گفت خوب بگو . شافعي گفت اول تو از تختت پايين بيا تا من بنشينم چون مقام علما از شاهان بالاتر است هارون پايين آمد وشافعي نشست آنگاه گفت : اول از تو سوالي دارم .آيا شده تا به حال گناهي بتواني بکني بعداز مقام خداوند بترسي وآن گناه را ترک کني هارون کمي فکر کرد وبعد گفت :بله شده ، بارها توانسته ام که گناهي را انجام دهم ولي از ترس خدا آن را ترک کرده ام . شافعي گفت پس من هم فتوا مي دهم تو بهشتي هستي .همه علما اعتراض کردند که به چه دليل وچرا .شافعي گفت آيا نشنيده ايد که خداوند فرمود:"من خاف مقام ربه ونهي النفس عن الهوي فان الجنه هي الماوي" همه با شنيدن اين آيه جا خوردند وگويا آن را تازه شنيده اند پس هارون با اين جواب شافعي به گريه آمد واز نبوغ او متعجب شد وبعد از چهار سال او را مفتي شهر بغداد کرد. حالا با توجه به اين آيه مي شود گفت که چرا اگر شما کمي به هواي نفس خود آگاه باشيد وکمي متقي باشيد به راحتي مي توانيد از نفس خود مبرا گرديد بگونه اي که هزاران هزار از سلف صالحين واصحاب کاملين وائمه اطهار و چه گذشتگان و کنونيان وچه آيندگان به اين کارهاي خود يعني دوري از هواي نفس مشهورند . شما خود را دست کم نگير اگر کمي به خودت عادت دهي مي تواني به هواي نفس غلبه کني وچه بسا مثل بزرگان اسلام جزو اوليا الله بشوي که مسلما از نظر اهل سنت وحتي روافض هر کسي مي تواند يک اوليا الله باشد البته بستگي به خود فرد دارد . شما براي اثبات ايراني بودن خود ونژاد پرستي نبايد يک ملتي را که نبي اسلام وابوبکر صديق وعلي مرتضي و حسنين وعمر فاروق (رض) از ميان آنها برخواسته اند را بدوي و وحشي بداني و بگوييد که پيامبر چون علم الغيب نداشته نبايد يهود بني قريضه و حنينيان و... را مي کشت شايد در ميان آنها کسي بود که از ناموسش دفاع مي کرد اين اصلا دليل منطقي نيست چون صراحتا پيامبر توسط وحي امر به کشتن يهود بني قريضه داده ودستور داده حتي نخل هاي آنها را بسوزانند چون امر خدا بوده واگر از وحي باخبر نبود ممکن بود دلش بلرزد واصلا با آنها صلح کند در ثاني اگر وحي را از زندگي پيامبر برداريم ايشان به يک جاني (معاذ الله)بدل مي شوند حضرت موسي وقتي اولين جنگ خود را با عمونيان وکنعانيان شروع کردند آنقدر از مردم آنجا کشتند که به روايت تورات فقط صداي نوزادان در اين شهر به گوش مي رسيد و خود موسي جزو پيامبراني است که با خود خداوند مستقيم صحبت مي کرد و وقتي خدا امر مي کرد تا آن را اجرا نمي کرد آرام نمي نشست. در مورد اينکه شما چه اعتقادي داريد اهميتي نمي دهم چون نه از روايات وقرآن اهل سنت با خبريد ونه از روايات وقرآن شيعه ولي اگر نظرات اهل سنت را ميخواهيد ما اعتقاد به عصمت پيامبر داريم آن هم بشرطها وشروطها که نسيان و خطاهاي عادي بشري مثل فراموشي و...و عصبانيت و صفات بشري را شامل شود چون پيامبر يک انسان بود "انا بشر مثلکم".و گاهي در نماز برخي اوقات آيه اي را فراموش مي کردند وبعد حافظان قرآن ندا مي دادند. ما مي گوييم که پيامبر در ابلاغ وحي معصوم است يعني آنچه از خدا برايش وحي مي شد را بطور کامل بيان مي فرمودوترس و فراموشي در ابلاغ وحي نداشت ونيز مي گوييم که کسي بجز پيامبر معصوم نيست همانگونه که در اعصار ماضي صلحا وپيروان بزرگ انبيا که پيامبر نبودند معصوم هم نبودند والسلام

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
1- ماجرايي را كه ذكر كرده ايد ، بدون سند است ، و در هيچ يك از كتب معتبره اهل سنت نيامده است !
2- مقصود شما از نقل اين داستان مشخص نيست ؛ آيا مي خواهيد بگوييد شافعي از همان دوران كودكي ، براي پادشاهان ، توجيه گر اعمالشان بوده است ، و چنين كاري صحيح نيست ؟
يا اينكار را مدح شافعي مي دانيد كه با استدلال به آيه اي از قرآن ، ادعا كرده است كه هارون بهشتي است !!! كاري كه حتي صحابه در حق خود چنين نمي كردند !!!
3- براي پاسخ دادن به شخص ، مي توان تنها كلام او را نقد كرد ؛ و مي توان خود او را نقد كرد ؛ و بين اين دو فرق بسيار است . كلام شما نقد خود فرد بود .
4- ادعا كرده ايد كه پيامبر نسيان داشته است !!! البته اهل سنت ادعا كرده اند پيامبر قرآن را نيز فراموش مي كرد !!! كه اين صريحا مخالف آيات قرآن است «سنقرئك فلا تنسى»
جداي از اينكه با مقتضاي آيه «وما ينطق عن الهوى» نيز مخالف است .
5- عمر را فاروق ناميده ايد !!!‌بهتر است بدانيد كه طبق نظر اهل سنت اين لقب ، لقبي بود كه يهود به عمر دادند !!!:
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=633
6- عمر را از مفاخر معرفي كرده ايد !!! اين نيز خود جاي بحث مفصل دارد !!!
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
18 | عاصي | | ١٢:٠٠ - ٠٦ ارديبهشت ١٣٨٨ |
با توجه به استدلال شما به ايه ذکر شده بقيه امامان شيعه شامل اين ايه نمي شوند ونشان مي دهد که بقيه امامان شيعه معصوم نيستند

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
بحث عصمت ساير ائمه را با اين آيه ثابت نمي كنيم ؛ بلكه دليل ديگري داريم . (عصمت منحصر در اين پنج نفر نيست ؛ بلكه آيه تطهير منحصر به اين پنج نفر است)
وقتي يك معصوم خود بگويد فلان شخص نيز كه بعد از ما مي آيد معصوم است ، ديگر شكي در عصمت او باقي نخواهد ماند .
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
19 | مصطفي | | ١٢:٠٠ - ٠٦ ارديبهشت ١٣٨٨ |
خدا پدر و مادرتان را بيامرزد.
20 | مرغ حق | | ١٢:٠٠ - ٠٦ ارديبهشت ١٣٨٨ |
سلام بر حق دوستان دوستان من تا حالا هرچه پاسخ کوبنده و دندان شکن به اين آقايان پاسخ به شبهات داده ام (که البته کاري جز شبهه آفريني و سانسور و تخريب اذهان جوانان ندارند) يا چاپ نمي کنند يا به خودم اي ميل مي زنند. مي دانم اين را هم چاپ نمي کنيد ولي من وظيفه ام گفتن حق است. ببينيد دوستان من اگر کسي باشم که قادر به انجام گناه نباشم که براي من حسني نيست. اين طبيعت من است. حسن اصلي وقتي آشکا مي شود که شخص قادر به انجام گناه باشد و گناه نکند که اين هم غير ممکن است و ذات انسان تمايل به گناه داد مثل بعضي گناهان کوچک. من نمي دانم چه ب سر اين ملت آمده که بعد از شيعه شدن بوسيله شمشير خون چکان قزلباشان صفوي که مشتي تاتار ترک بودند که عقيده به پير پرستي داشتند آمده است که پيامبر و امامان و هر امامزاده اي را معصوم مي دانند. پيامبر اگر معصوم بود که دستور گردن زدن آن همه يهودي را که در بين آنها کساني هم بودند که فقط به فکر جان و نماموس خود بودند را نمي داد. پيامبر همان کسي هستند که تا در مکه بودند مدارا مي کردند و همين که قدت گرفت شروع به کشتار و خونريزي از مخالفان کردند. پس اين فکر را که اين اعراب معصوم هستند را مطلقا دور بريزيد که ناشي از خرافات فرقه هاي پير پرست قبايل تاتاري است که به اين مملکت آمده اند (به رهبري شاه اسماعيل صفوي). ثانيا مگر ان موقع سونوگرافي بوده که جنسيت بچه را تعيين کنند(و حتي اسم هم داشته) اگر ائمه اين همه قدرت داشتند و غيب دان بودند فکري به حال خود مي کردند تا يکي يکي در غربت و تبعيد از بين نروند. نامرديد اگر همه اينها را چاپ نکنيد.

پاسخ:
!!!
با سلام
دوست گرامي
لا اقل مي نوشتيد كه آيا عصمت پيامبر در نقل قران را قبول داريد ، يا آن را مانند ساير مطالب رد شده قبول نداريد ؟
اگر قبول نداشته باشيد ، كه ديگر از اجماع مسلمانان خارج مي شويد . زيرا صحت قرآن را زير سوال برده ايد .
اگر قبول داشته باشيد ، مجبوريد عصمت را در ساير مطالب نيز قبول كنيد ، زيرا خداوند در قرآن مي فرمايد «ما ينطق عن الهوي» ؛ پيامبر هيچ تفكري از روي هواي نفس ندارد ، تمام كارهاي پيامبر وحي بوده است .
البته مطالبي را كه شما مطرح كرده ايد ،‌ هيچ كدام دلالت بر عدم عصمت نمي كند . البته از شما تعجبي نيست كه از يهودي كه هيچ قصدي جز كشتن مسلمانان و گرفتن مال انها و به كنيزي گرفتن همسران آنها نداشتند دفاع كنيد !!!
به عكس به نظر ما كشتن آنها دلالت بر عصمت مي كند ؛‌زيرا اگر انسان معمولي بود ، شايد دلش كمي به درد مي آمد و در راه اجراي دستور دين و مصلحت آينده مسلمانان كوتاهي مي كرد ، اما پيامبر چنين نبود .
راجع به دستگاه سونوگرافي ، همين سوال را از برادران اهل سنت بپرسيد كه با وجود اينكه علم غيب را حتي براي پيامبر منكر مي شوند ، مي گويند ابوبكر قبل از مرگ خويش گفت : فرزندي كه در شكم همسر من است دختر است و زنده مانده و بعد از مرگ من به دنيا آمده از من ارث مي برد!!!
البته ما علم غيب را براي پيامبر و ائمه طبق آيه قرآن ثابت مي كنيم «لا يظهر علي غيبه احدا الا من ارتضي»
در مورد صفويه نيز ، همانطور كه در ساير نظرات نيز گفته ايم ، بهتر است اهل سنت موضع خود را مشخص كنند ، يك بار شيعه را ساخته شده زمان عبد الله بن سبا (زمان عثمان) مي دانند تا قتل عثمان را به گردن شيعه بياندازند .
يك بار مي گويند شيعه در زمان صفويه يعني حدود 11 قرن بعد به وجود آمد !!!!
علت عدم استفاده اهل بيت در ساير موارد از علم غيب نيز ، اين است كه استفاده از اين علم ، تنها به اجازه خداوند است .
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
21 | حسين سرابندي | | ١٢:٠٠ - ٠٦ ارديبهشت ١٣٨٨ |
متشکر
22 | حسين سرابندي | | ١٢:٠٠ - ٠٦ ارديبهشت ١٣٨٨ |
سلام و درود خدا بر شما که تمامي نظرات ، مخالف و موافق را بدون سانسور علني مي کنيد . اما سوال : آيا امام معصوم اجازه و توانايي آن را دارد که در تمام امور هستي (طبيعي و ماوراءالطبيعه) دخل و تصرف نمايد ؟ در خصوص روايتي که آمده اگر دو قبر مجاور مقبر مطهر پيامبر را نبش نماييد جز سلمان و ابوذر نخواهيد يافت توضيح دهيد .

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
1- ما هر مطلبي را علني نمي كنيم ؛ بلكه در صورتي كه در آن بي ادبي به حدي نباشد كه قابل علني كردن باشد ، و يا مطالب سياسي مطرح نشده باشد .
2- معصوم توانايي دارد ، اما به اجازه و با قدرت از جانب خداوند ، و بدون اجازه آن حضرت چنين كاري نخواهند كرد .
3- روايت را مرحوم نوري طبرسي با سند ضعيف و به اقرار خود ايشان مرفوع نقل كرده است . بنا بر اين روايت اعتبار ندارد .
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
23 | فدائي فاطمه الزهرا(س) | | ١٢:٠٠ - ٠٧ ارديبهشت ١٣٨٨ |
به جناب مرغ باطل عرض ميکنم که اگه فقط معتقد به کتاب الله هستي ولا غير(احاديث)پس جزئ خوارجي و بحث با تو بيهوده است ,چون افراد نااگاه دو دسته اند1-کساني که خوابند وباهشدار بيدار ميشن 2-کساني که خود را به خواب ميزنند که بيدار شدن اونها تاوقتي نخوان محاله
24 | ابوالحسني | | ١٢:٠٠ - ٠٨ ارديبهشت ١٣٨٨ |
مرغ عزيز، نخست اينکه آيا انتساب شما به حق بالاجبار از سوي خودتان به حق تعالي تحميل گرديده يا حق جل جلاله شما را برگزيده؟ تقاضا دارم پيش از کوبيدن بر صفحه کليد و تکرار پرخاشهايتان کمي با حوصله يادداشتهاي خود و جوابيه ها را مرور کنيد و نيک در آنها بينديشيد ولي نه از موضع حق بلکه همچون مرغي که بال تواضع در برابر حق گشوده. 1. سخنانتان در مورد تاريخچه تشيع ايرانيان ارزش بررسي و جواب ندارد با کمي مطالعه در منابع تاريخي عمق نفوذ اسلام در ايران و اعراض ايشان از آيين اهل جماعت را در مي يابيد. براي شروع به اين سوالات توجه کنيد: • شهر قم کي مركز تشيع شده بود؟ • چرا بني عباس کار خود را با شعار « الرضا من آل محمد (ص) » در خراسان و ساير نواحي ايران پيش مي بردند؟! • طبرستان را چه کسي شيعه کرده بود؟! • آل بويه بدست کدام شاه صفوي شيعه شده بودند؟! (رجوع شود به «تاريخ تشيع در ايران از آغاز تا طلوع دولت صفوي» نوشته رسول جعفريان ) 2. اگر عمل به سفارشات و دستور العملهاي شريعت براي هدايت کافي است پس چرا حق تعالي از کساني که مي خواهند بسوي پروردگارشان اتخاذ سبيل کنند مودت قربي را خواسته؟ مودت چيست؟ قربي کيست؟ ارتباط مودت ايشان با اتخاذ سبيل چيست؟ بهتر نيست بجاي تند خويي کمي با حوصله در آيات قرآن کريم بينديشيد و از آثار انديشمندان بهره مند شويد؟ 3. عصمتي که شما معني کرده ايد هم تناقض منطقي دارد و هم نقلي. درک تناقض منطقي منوط به انديشيدن شماست اگر بتوانيد با آرامش و بدور از هر نوع عصبيت و خروش بدان بپردازيد. اما براي تناقض نقلي بعنوان نمونه به آيه 124 سوره بقره مراجعه کنيد که باري تعالي مقام امامت را (به هر معني که شما تصور کنيد) در وعائ پيراستگي از ظلم قرار داده. حال اگر خاتم النبيين صل الله عليه وآله وسلم بنابر افتراي شما در غير ابلاغ وحي مرتکب عصيان گردند و به ظلم آلوده شوند چگونه شرط منقول را خواهند داشت؟! 4. اما مشکلي که شما در جمع کردن اختيار و عصمت داريد نيز با کمي تامل رفع مي شود. بدين سوال دقت فرماييد: فرق شما با يک مرغ چيست؟ جواب: مرغ حيوان است ولي شما انسان، و انسان حيوان ناطق(قوه نطق در اين تعريف همان عقل است). چرا يک حيوان با درندگي به ساير حيوانات حمله ور مي شود ولي يک انسان عاقل چنين نمي کند؟ آيا عقل اختيار را از او سلب نموده؟ يا انسان عاقل با اختيار خود از درنده خويي بيزار است؟ قرآن کريم نيز در معرفي فرستادگان خويش ايشان را بشر معرفي مي کند ولي بشري که به او وحي مي شود:« قل إنما أنا بشر مثلكم يوحي إلي». ( الكهف110). دريافت وحي نيز قوه اي است که خداوند به فرستادگان خويش عنايت نموده و بدون اين ادراک قدسي امکان دريافت کتاب را نمي توانستند داشته باشند: «وَكَذَلِكَ أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ رُوحًا مِّنْ أَمْرِنَا مَا كُنتَ تَدْرِي مَا الْكِتَابُ وَلَا الْإِيمَانُ » (52شوري) اين ادراک قدسي نظير عقل براي حيوان عمل مي کند. عقل حيوان را با اختيار خويش از امور بسياري که موافق با طبع حيواني اوست باز مي دارد، ادراک قدسي نيز بشر برگزيده را با اختيار خود از معاصي پاک مي کند. والسلام
25 | مرغ حق | | ١٢:٠٠ - ٠٨ ارديبهشت ١٣٨٨ |
در پاسخ به جناب فدايي فاطمه!!: از همين اسمي كه براي خودتان انتخاب كرده ايد معلوم است داراي چه عقيده و طرز فكري هستيد. شما افراد جزو كساني هستيد كه بدون علم و اطلاع هر مطلبي را كه تحت عنوان حديث و به زبان عربي نوشته شده بدون فكر و منطق مي پذيريد. شما از كجا مطمئنيد كه طرز فكري كه همين طوري در بست از خانه پدري و تعاليم كوركورانه و روضه ها و ... كه هيچ علمي را به شما اضافه نمي كنند, قبول كرده ايد درست است؟ دوست عزيز فاطمه زهرا به فدايي نيازي ندارد و در زمان خودش هم علي برايش كافي بود. شما كه فدايي فاطمه هستي به سفارشات آنان عمل كن و خرد ديني خود را زياد كن نه طول ريشت را.

پاسخ:
!!!
با سلام
دوست گرامي
سخن شما مانند اين مي ماند كه كسي به شما بگويد حق كه مرغ ندارد !!!
فدايي فاطمه ، يعني فدايي ارزش هاي فاطمي
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
26 | مرغ حق | | ١٢:٠٠ - ٠٨ ارديبهشت ١٣٨٨ |
با سلام
ابتدا مطالبي به ذهنم مي رسد که در پاسخ به آقاي مهران عنوان مي کنم: ايشان حتما بر هواي نفس خود غلبه کرده اند و براحتي به اوليائ ا... پيوسته اند که به بنده مي گويند با کمي تمرين مي توان معصوم بود. اين صحبت ايشان بسيار خنده دار است و مثل عذر بدتر از گناه است.
اما در پاسخ گروه محترم پاسخ به شبهات: ببينيد دوستان تنها يک حقيقت محض درمورد رسول اسلام وجود دارد و آن هم اينکه ايشان در بيان وحي و عمل به آن معصوم مطلق بوده اند و خداوند به ايشان قدرت مصونيت از لغزش ا در اين مود داده بوده است. در موارد ديگر اگر ايشان قدرت بر انجام گناه نداشتند در اين صورت ثوابي بر ايشان نبوده و مثل فرشته ها بوده اند و اگر داشته اند و گناه نمي کردند پس قطعا انسان نبوده اند و خلقتي جدا گانه داشته اند و اين در حالي است که فرموده اند من هم انساني چون شمايم. باور کنيد قصد لجبازي ندارم ولي اين موضوع معصوم بودن پيامبر و ائمه را نمي توانم قبول کنم. حتي آيه تطهير را هم که مي خوانم باز تصريح مي کند که خداوند هر نوع پليدي را از شما اهل بيت دور نموده. اين را مي توان اين طو تعبير کرد که آنها داراي ذات پاک هستند و اين آنان را معصوم از گناهان ريز و درشت زندگي روز مره نمي کند و شما نبايد بر تعبير ديگران از يک ايه خرده بگيريد. اين را براي من روشن کنيد تا يکي يکي بقيه ايراد ها را هم در پستهاي بعدي مطرح کنم.
27 | مجيد م علي | | ١٢:٠٠ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٨٨ |
با سلام خيلي گشتم تا مترادف اسمي براي جناب مرغ حق پيدا كنم چيزي بهتر از دجاج كنتاكي پيدا نكردم چون نه دجاجش مرغه نه كنتاكيها بر حقند . بهر حال با اعتراف خودشان ايشان لا مذهبند خودشان هر برداشتي داشتند خوب است بر ميدارند بعد بدنبال دليلي برايش ميگردنند بمانند بهائي ها يا علي
28 | مرغ حق | | ١٢:٠٠ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٨٨ |
با سلام چه زود جواب نظرم را داديد! معلوم است خيلي محكم به صفحه كليد كوبيده ايد! بيت المال است از بين مي رود ها! من تعجب مي كنم چطور هنوز معني مرغ حق را نمي دانيد . مرغ حق پرنده اي است كه روي درختان لانه دارد و صدايي شبيه "حق حق" از حنجره اش توليد مي كند. من مانند شما اسامي مرگان را روي خود نمي نهم و خود را الكي فداي كسي كه 14 قرن پيش خاك شده نمي كنم. تاريخ شيعه شدن اين مملكت بسيار به تاريخ شيعه ربط دارد. چون تاتار هاي قزلباش تمامي افكار خرافي خود را در شيعه ايران آن زمان تزريق كردند. در مورد مودت و قربي باز هم مانند باطنيان يك چيزي از خودتان تفسير كرده ايد كه فقط پيچاندن حرف و تفسير در جهت منافع خودتان است. كجاي مودت و قربي بعني اينكه عايشه به جنگ علي نرود؟ در مورد آيه 110 سوره كهف. بايد بگويم در طول سالها آنقدر معاني را تغيير داده ايد كه از معني كردن آيه اي به اين سادگي عاجزيد. اين آيه مي گويد من نيز بشري مثل شما هستم (يعني "انسانم" نه چيز ديگه) ولي خداوند پيامهاي خود را به من وحي مي كند.

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
1- مدت زيادي است كه ما به عموم نظرات (غير از نظرات طولاني) به سرعت پاسخ مي دهيم . البته شما نيز به زودي به جواب ما پاسخ داديد !!!
2- وسايل مورد استفاده در اين موسسه شخصي است و دولتي نيست ؛ ظاهرا شما فرق بين بيت المال و اموال شخصي را نمي دانيد !
3- شما حاضريد نام يك حيوان را براي خود انتخاب كنيد ، انهم چون صدايش شبيه حق حق است (اگر واقعا چيز ديگري نگويد!!!) اما حاضر نيستيد خود را فدايي كساني بناميد كه رسول خدا در مورد آنها فرموده است «علي مع الحق والحق مع علي».
4- بدن انبيا طبق نظر اهل سنت ، خاك نمي شود ؛ و طبق آيه قرآن امير مومنان نفس پيامبر است ! همچنين طبق نظر اهل سنت ، بدن بزرگان دين نيز خاك نمي شود !
5- ظاهرا به نظر شما ، صحيح بخاري و مسلم و ساير كتب معتبر نزد شما را نيز قزلباش ها به اهل سنت تزريق كرده اند ؛ چون بيشتر ادله ما از اين كتاب ها است !!!
6- نظر شما در مورد مودت نيز معلوم شد ؛ يعني جنگيدن با اهل بيت منافاتي با مودت ندارد !!!
7- در مورد پيامبر ، كسي ادعا نكرده است ايشان فرشته اند كه شما اينگونه سخن مي گوييد ؛ اگر مقصود شما علم غيب است كه خود خداوند در قران اين مطلب را براي پيامبرش اثبات كرده و فرموده است «لا يظهر علي غيبه احدا الا من ارتضي من رسول»
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
29 | مرغ حق | | ١٢:٠٠ - ٠٩ ارديبهشت ١٣٨٨ |
در پاسخ به ابول عزيز دوست خوبم حرفهاي حقي كه بنده عرض مي كنم و با مزاج خيلي از شما ها جور در نمي آيد(از لحن پر از نيش و كنايه تان معلوم است كه چقدر بيهوده سعي در پنهان كردن خشم خود داريد و حتما قبلا چند صفحه كليد را از بين برده ايد كه بنده را به آرام كوبيدن به آن رهنمود مي فرماييد) چيزهايي هستند كه از يك ذهن عاري از خرافات مذهبي مي آيند. من نه به فرقه اي وابسته هم و نه در عمرم يك سني از نزديك ديده ام و نه چيز ديگري. 1- تاريخچه شيعه شدن اين مملكت را از اروي آثار امير حسين خنجي مطالعه كنيد نه از روي آثار يك شيعه متعصب مثل خودتان. تا ببينيد با مردم اين مملكت چه كردند. شيعه ها در ايران بودند اما بسيا در اقليت. 2- شما بگوييد منظور از مودت و قربي چيست. شما شيعيان افراطي بسيار علاقه داريد به معني كردن لغات و عبارات در جهت منافع خود. من كه قربي را كساني مي دانم كه به واسطه پاكي ضمير به خداوند و روح هستي نزديك ترند (نه ائمه!) 3- آيه 124 سوره بقره چه مي گويد؟ ما ابراهيم را پس از آزمايشاتي امام و راهبر مردم قرار داديم. همين! اين چه ربطي به ائمه دارد؟ ابراهيم پس از آن همه نج و زحمت تازه لايق رهبري مردم شد اما ائمه شما از بدو زايمان و همين طوري امام هستند! خداوند بدون هيچ دليلي مردمي مانند بقيه را يك دفعه امام كرده! 4- ابول عزيز! تو را به خدا خودتاتن آيه 110 سوره كهف را معني كنيد و بنويسيد. آن هم چند بار تا خودتان پي به اشتباهتان ببريد. والسلام

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
1- از توصيه شما ممنونيم ؛ البته اميدواريم كه چنين اتفاقي براي خود شما رخ نداده باشد .
2- هنوز براي ما معني مرغ حق را (طبق تفسير خودتان از فدايي فاطمه) مطرح نكرده ايد !
3- تاريخچه شيعه شدن اين مملكت ربطي به تاريخ شيعه ندارد ! ظاهرا هنوز فرق واضح بين اين دو را نمي دانيد !
4- مودت و قربي ، واضح است ، يعني مانند عائشه به جنگ علي نرويد ، مانند طلحه و زبير با علي نجنگيد ، مانند عمر فاطمه را نزنيد ، مانند ابوبكر دستور هجوم به خانه فاطمه را ندهيد و...
5- ربط آيه حضرت ابراهيم به امامت و جواب ساير سوالات شما در اين زمينه در آدرس ذيل أمده است :
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=3164
6- اگر مقصود شما منافات داشتن آيه 110 سوره كهف با شفاعت و توسل است و شرك بودن اين دو عمل است ، مي توانيد به آدرس ذيل مراجعه كنيد :
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=87
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
30 | فدائي فاطمه الزهرا وپدرش وهمسرش و فرزندانش الي يو | | ١٢:٠٠ - ١٠ ارديبهشت ١٣٨٨ |
باز هم به جناب مرغ باطل عرض ميكنم در رابطه با عصمت امام :عبدالله ابن يزيد اباضي از هشام ابن الحكم راجع به عصمت امام پرسيد:از كجا ميگوئي كه امام بايد از تمام گناهان معصوم باشد؟هشام گفت :چنانكه معصوم نباشد مرتكب گناه شود در اين صورت نيازمند كسي شود كه بر او حد اقامه كند,چنانكه ديگران خود نيازمنداند(يعني دوباره به پيشوا نياز است تا حدود الهي اجراشود بعلاوه اگه معصوم نباشه ممكن است از همسايه,رفيق و خويش جانبداري كند واز اجراي حق درباره ي انها خود داري كند وحق را كتمان كند ,واين مدعي را قران ثابت ميكند ,هنگامي كه به ابراهيم ميگويد"اني جاعلك للناس اماما":من ترا پيشواي مردم قرار دادم:ابراهيم تقاضا ميكند كه(فرزندانم را هم مشمول اين عنايت قرارده)جواب ميايد "لاينال عهدي الضالمين":عهدمابه ستمكاران نميرسد __تكميل:از اين پاسخ خدا برداشت ميشود ستمكار به طور اطلاق (چه ستمكار به خود چه به مردم لايق منصب امامت نيست) ضمنا هشام صفات ونشانه هاي عصمت را را ميگويد واينكه به چه وسيله شناخته ميشود ؟ تمام گناهان از 4 خصلت حرص وحسد وغضب وشهوت سر ميزند نشان معصوم اين است كه از اين صفات مبراست ___اثبات:امام حريص نيست وممكن نيست حريص باشد,زيرا دنيا همه زير نگين اوست وتمام بيت المال تحت نظر او!!!!/امام حسود نيست ,زيرا انسان به مافوق خود حسادت مي كند در حالي كه همه از امام پست ترند ,پس چگونه به مادون خود حسد ميبرد!!!! /غيرممكن است امام به انتخاب لذائذ دنيا بر اخرت دست زند زيرا خدا چشمش را باز كرده و معرفت كامل به او عطا كرده بدين جهت اخرت محبوب اوست انچنانكه دنيا محبوب ماست( >ايا ديده اي كسي غذاي تلخ را به شيرين ترجيح دهد<)وغضب نميتواند امام را دچار معصيت كند زيرا غضب امام براي خداست و بايد اجراي حدود كند وملامت مردم و رافت نسبت به امور دنيا او را از اقامه ي حدود الهي باز ندارد برداشت شده از كتاب هشام ابن الحكم(متكلف قرن 2 هجري, شاگرد امام صادق (ع) /تاليف :سيد احمد صفائي/نشر افاق در ضمن گويا اين طرز فكر يه علمي به ما اضافه كرده و اين شمائيد كه بدون مطالعه هرچيزي رو كه به ذهنتون ميرسه نشر ميديد و كوركورانه از ان دفاع ميكنيدواين رو ميپذيرم كه كسي كه سيده نسا العلمين هست به فدا شدن من نياز نداره ولي اين اسم نشونه ي اينه كه اعتقاد دارم به اين كه شهدا زنده اند و نز د پروردگارشان صاحب روزي ميشوند(ولي شما گويا تابحال اين ايه رو نديده بودي كه اونها رو مردگان خطاب كردي(راستي من مرد هم نيستم كه ريش داشته باشم)
31 | مجيد م علي | | ١٢:٠٠ - ١٠ ارديبهشت ١٣٨٨ |
با سلام مجدد يادم نبود بگم كه اين مرغ نميگه حق حق , خوب كه گوش كنيد ميكه " حقد حقد" , اين مرغها حرام گوشتند , حرام خوار ولي چاپلوس , صداي نكره ي دارند وليكن براي اربابهايشان خوش رقصي ميكنند , در حال انقراضند . يا علي
32 | عاطفه | | ١٢:٠٠ - ١٠ ارديبهشت ١٣٨٨ |
به نام دوستدار فاطمه اي جوانمردان غيرتمند! اي رادمردان علوي تبار! اي دلاورمردان و زنان فاطمي نسب! اي عاشقان اول مظلوم عالم علي عليه السلام! اي دلسوختگان زهراي اطهر سلام الله عليها! چه شده است شما را كه به ياري حيدر كرار بر نمي‌خيزيد؟ چه شده است شما را كه به دفاع از ناموس خدا فاطمة زهرا سلام الله عليها قيام نمي‌كنيد؟ مگر دفاعيّات، ضجّه‌ها، و فريادهاي او را نمي‌شنويد؟ چرا او را تصديق نمي‌كنيد؟ چرا فريادهاي او را تكرار نمي‌كنيد؟ نكند فراموش كرديم كه حضرتش فرمود: آيا به راستي من بايد مورد ستم قرار بگيرم؟! در حالي كه شما توان دفاع لازم را داريد؟ شما فرياد دادخواهي مرا مي‌شنويد و پاسخ نمي‌دهيد؟ اكنون هرگونه كه مي‌توانيم به فرياد «هل من ناصر ينصرني» حبيبه‌ي خدا پاسخي فراخور دهيم. حقانيّتش را به گوش جهانيان برسانيم. دشمنانش را رسوا كنيم و... و اين دعوت را براي دوستان خود نيز ارسال كنيم يا علي
33 | مرغ حق | | ١٢:٠٠ - ١١ ارديبهشت ١٣٨٨ |
منطق شما شيعه هاي متعصب هميشه اينجوري بوده. اون يکي داره آدم جمع مي کنه واسه جهاد. يکي اسم من رو مسخره مي کنه. يکي ميره از توي پستوي خونش يک مشت داستان سرتا پا دروغ و غير منطقي ور مي داره مي نويسه اما هيچ کدومتون نمي تونين معصوميت پيامبر رو براحتي ثابت کنيد. تا سوالي مطرح مي شه ميگيد تو منابع اهل سنت اينجوريه و اونجوريه. من اهل سنت رو اصلا قبول ندارم چه برسه به منابعشون رو. راجع به موسستون من نمي دونستم شخصيه و يک بنده خدايي از پول يا مفت داره خرجش رو ميده که شما از بين رفتن صفحه کليد واستون مهم نيست.من حاضرم نام يک حيوان را براي خودم انتخاب کنم چون زيبا و دلنشين است و نه مردگان هزار ساله را که در زمان زنده بودنشان هم نتوانستند هيچ کاري براي خود بکنند. من بنظر اهل سنت در مود خاک شدن بدن کاري ندارم اما مي دانم کساني که روح پاکي دارند بدنشان پس از مرگ آنها به تاسي از روحشان دچار فساد نمي گردند که ان شائ ا... اين موضوع شامل ائمه شما بشود. خلاصه اينکه خيلي سر کاريد!
34 | رضا | | ١٢:٠٠ - ١١ ارديبهشت ١٣٨٨ |
فدائئان حضرت فاطمه وعلي و حسين
اين خيلي مهمه كه يه فدائي با حرفهاش بقيه رو متقاعد به عقايدش كنه نه اينكه از حرفهاش بوي عداوت بباره.
و جناب مرغ حق
كه اميدوارم واقعا پيجوي حق باشي. درباره تسلط بر متافيزيك يا توان پيشگويي و ... پيشنهاد ميكنم اگه ميتوني يه ملاقات با ايت الله بهجت يا آيت الله حسن زاده آملي داشته باشي.
بعضي چيزها رو با حرف نميشه به راحتي مشاهده اثبات كرد.
والعاقبه للمتقين. التماس دعا.
35 | مجيد م علي | | ١٢:٠٠ - ١٢ ارديبهشت ١٣٨٨ |
با سلام در جواب اين جوجه حقد فقط ميتوانم بگويم "" كافر همه را به كيش خود ميپندارد "" بقول استاد محترم جناب اقاي دكتر قزويني فعلاً اين يك جواب نقدي . ثانياً , هر كاري يك خرجي دارد اين يك امر مسلم است مثل همين موسسه يا موسسه و اهل سنت ايران , مهم اينه كه اين موسسه وليعصر مخارجش بوسيله خود ايرانيان تامين ميشود در حالي كه مال موسسه اهل سنت بوسيله پولي از كشور همفرستان تامين ميشود . بابا خودتان همت كنيد از مردم ابران اهل سنت پول جمع كنيد و حرام خواري نكنيد يا علي
36 | مجيد م علي | | ١٢:٠٠ - ١٢ ارديبهشت ١٣٨٨ |
با سلام دوستان حق جو ميتوانند اين حديث را هم مورد ملاك قرار دهند خصوصا مدت زمان ذكر شده در اين حديث " خانه ى فاطمه (عليها السلام ) و سلام رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ): ابن عباس نقل مى كند كه گواه بودم كه 9 ماه رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) در هنگام نماز درب منزل على بن ابى طالب رضى الله عنه مى آمد و مى فرمود: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اهل البيت انما يريد الله ...تطهيرا؛ الصلاة رحمكم الله هر روز 5 مرتبه (اين كار را پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) تكرار مى كرد).( سنن ترمذى ، ج 5، ص 142 / الدرالمنثور، ج 5، ص 199) اقتباس از كتاب : نور فاطمه (عليها السلام ) در قرآن نويسنده اقاي على اكبر صاحبى فرد
37 | مرغ حق | | ١٢:٠٠ - ١٣ ارديبهشت ١٣٨٨ |
سلام عليکم پول اينجور موسسات بوسيله خود ايرانيان يعني امثال بنده که هر ماه بايد ده ها هزار تومان ماليات بدهيم تامين مي شود. من که به شخصه راضي نيستم و اين حرام اندر حرام است.

پاسخ:
!!!
موسسه تحقيقاتي حضرت وليعصر عجل الله تعالي فرجه الشريف ، خصوصي است .
گروه پاسخ به شبهات
38 | رضا | | ١٢:٠٠ - ١٣ ارديبهشت ١٣٨٨ |
آقاي مرغ حق نام شناسنامه اي خودت و مادرت (به فاميل نيازي نيست) رو بده شايد بتوني بعضي چيزها رو باور كني. اول ببين ميتوني حقيقت رو کتمان نکني، اگه تونستي اينکارو بکن. من الله توفيق.
39 | مجيد م علي | | ١٢:٠٠ - ١٥ ارديبهشت ١٣٨٨ |
با سلام
جناب جوجه حقد اين حرف شما از روي حقد و كينه است و همچنين بدون سند و يا مدرك است .
اما اگر شما يك مقدار از پولتان را بعنوان ماليات ميدهيد در مقابل از همين حكومت سرويس دريافت ميكنيد كه شايد چندين برابر حتي خدمات و اجرت ( حقوق ) شما باش اگر بخواهم با تفصيل انرا برايتان شرح دهم مطلب بسيار طويل ميشود ؟ شايد بخواهيد بگوئيد پول نفت يا چيزهاي ديگر, بدانيد كه بازهم بدهكار اين دولت ميشويد حال ميخواهي در تهران باشي يا مناطق ديگر .
علماي شيعه در طول تاريخ اسلامي هميشه خود را از پول حكومتها دور داشته اند اين علماي اهل سنت ميباشند كه هميشه خدا خود را مربوط به حكومت ميكنند و در مقابل دريافت مبلغي مبلغ ان حكومت ميشوند حال حكومت صالح باشد يا فاجر .
اگر فرصت كردي به همفرستان يا مصر و , , برو ببين چه خبرها كه نيست , در بعضي از اينجاها همين درامد هاي منابع زميني را فقط خرج اطرافيانشان ميكنند و كمي هم براي بستن دهان علمايشان به انها ميدهند شايد بماند همفرستان و مصر ,,,,,, .
شايد انهاي كه در ايران سخت كوش هستند و مقدار كارشان اگر نگوئيم بيشتر از معاششان يا هم سطح معاششان ميباشد بگويند چرا مالياتي را كه ما ميدهيم بجاي اينكه انرا براي خودمان خرج كنيد صرف خدمت و سرويس دهي به استانهائي " محروم " بمانند بلوچستان يا كردستان ميشود و "" اين حرام اندر حرام است "" بتوانيم قبول كنيم ولي از شما نه , از متن كلامتان چنين بر ميايد كه شاغل حكومت هستيد با اينكه مذهباً در اقليت , حال نگاه كنيد ببنيد كه شعيان در كشورهائي كه در اقليت بسر ميبرند ايا شاغل حكومت هستند يا نه , بهمين همفرستان بنگر .
حتي چندين سال پيش يكي از بزرگان ؟؟؟ همفرستان براي حمايت از سگها و گربه هاي اواره لوس انجلس مبلغ پنجاه مليون دلار كمك كرد در صورتي كه اكثريت مردمشان در فقر و تنگدستي بسر ميبرند , همانطور كه گفتم سعي كنيد خودتان بودجه هاي موسسات خودتان را تامين كنيد كه مبادا منبع مدارستان از انجائي باشد كه به ,,,,,,,,,,,,,, . در ضمن اين مال حلال است كه بركت دنيوي و اخروي دارد .

حال اين را بخوان تا ببيني كه سبب دوري ما و شما كيست و چيست .
امام باقر(ع) فرموده است: وقتى على(ع) را در حالى كه ريسمان به گردن او بود به‏طرف مسجد مى‏بردند، ابوذر سخت‏به خشم آمده بود، يك دست‏خود را روى دست‏ديگر مى‏زد و مى‏گفت: اى كاش اين شمشيرهايى كه در جنگها بدست ما بود، اكنون‏هم در دست ما قرار داشت.
مقداد، گفت: اگر مولاى ما بخواهد خدا را مى‏خواند و به يارى مى‏طلبد.
اما سلمان (كه حكيم بود و در هر حال، اطاعت و رضايت على(ع) و مصالح كلى‏اسلام را مد نظر مى‏داشت) گفت: مولاى اعلم بما هو فيه .
مولاى من، به آنچه بدان گرفتار است، آگاهتر است و تكليف خود را بهتر مى‏داند.و شايد هم در اينجا بود، كه مسلمانان سست عنصر را مورد خطاب قرار داد، و باپيش‏بينى وضع دردناك و رقت‏بار جامعه اسلامى فرياد زد:
اما والله، حيث عدلتم بها عن اهل بيت نبيكم، ليطمعن فيه الطلقاء
به خداوند سوگند، اگر با اين گونه رفتار خويش، از اهل بيت پيامبر(ص) عدول‏كنيد و جدا شويد، طعمه «طلقا» قرار مى‏گيريد، و آزادشدگان پيغمبر(ص) در فتح مكه‏بر شما سلطه خواهند يافت!
برگرفته شده از كتاب سلمان فارسي نويسنده : احمد صادقى اردستانى

يا علي
40 | مهدي | | ١٢:٠٠ - ٢٠ ارديبهشت ١٣٨٨ |
عجيبه. اگر بخوانيم و بشنويم که پيامبران پيشين توانا بر اموري خاص بودند، سر باز نمي زنيم. کما اين که به غير از قرآن ، در تورات و انجيل هم موجود است. ولي اجرا و دارايي اموري خاص که به قدرت خدايي به رسول خدا و خاندان معصومشان داده شده را غير ممکن ميدانيم! چه فرقي بين اين دو است؟
به راستي اگر خدا بخواهد علم غيبش را به موري و يا مرغ حقي غير لجوج عطا کند، جاي عجب است؟
  بعدی [1] [2] [3]  
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها