2024 March 28 - پنج شنبه 09 فروردين 1403
آيا عمر بن الخطاب ، به حضرت زهرا سلام الله عليها جسارت كرده است ؟
کد مطلب: ٥٠٠٩ تاریخ انتشار: ٢٥ شهریور ١٤٠٢ - ١٢:٠٠ تعداد بازدید: 289280
پرسش و پاسخ » شيعه
آيا عمر بن الخطاب ، به حضرت زهرا سلام الله عليها جسارت كرده است ؟

توضيح سؤال :

لطفا جريان حمله به بيت حضرت امير المومنين علي (ع) و ضرب و شتم حضرت فاطمه الزهرا ( س ) از كتب شيعه و سني را به صورت مفصل ( فايل ) برايم بفرستيد

با تشكر

براي ارائه به يكي از برادران سني كه گفته است اگر برايم ثابت كني كه عمر به حضرت فاطمه الزهرا ( س ) جسارت نموده از سني بودن دست بر ميدارم !!!!

پاسخ :

اين كه عمر بن الخطاب به حضرت زهرا سلام الله عليها جسارت كرده است ، از قطعيات تاريخ است .

رواياتي كه در رابطه با هجوم به خانه حضرت صديقه طاهره در كتب اهل سنت آمده به چند دسته مي شود تقسيم كرد .

1. تهديد به سوزاندن خانه:

ذكرالطبري: باسناده عن زياد بن كليب قال: أتي عمر بن الخطاب منزل عليّ وفيه طلحة والزبير ورجال من المهاجرين فقال: واللّه لأحرقنّ عليكم أو لتخرجنّ إلي البيعة»، فخرج عليه الزبير مصلتاً بالسيف فعثر فسقط السيف من بده فوثبوا عليه فأخذوه.

تاريخ الطبري: 2/443.

وابن أبي الحديد: عن سلمة بن عبد الرحمان قال: فجاءعمر اليهم فقال: «والذي نفسي بيده لتخرجنّ إلي البيعة أو لأحرقنّ البيت عليكم .

شرح نهج البلاغه: 1/164 (2/45).

2. آوردن وسائل آتش سوزي و بي توجهي خليفه دوم بر اعتراض مردم:

وابن قتيبة: قال: ... وقال عمر: والذي نفس عمر بيده لتخرجنّ أو لأحرقنّها علي من فيها! فقيل له: يا أباحفص إنّ فيها فاطمة!! فقال: وإن.

الامامة والسياسة: 1/12، أعلام النساء لعمر رضا كحالة: 4/114.

3 . آوردن وسائل آتش سوزي ودرگيري لفظي ميان حضرت صديقه و خليفه دوم:

البلاذري: باسناده عن سليمان التيمي وعن ابن عون: إنّ أبابكر أرسل إلي علي(عليه السلام)يريد البيعة فلم يبايع، فجاء عمر ومعه فتيلة فتلقّته فاطمة علي الباب، فقالت فاطمة: يابن الخطاب! أتراك محرقاً عليّ بابي؟ قال نعم: وذلك أقوي فيما جاء به أبوك.

انساب الاشراف: 1/586.

أبو الفداء: قال: ... فأقبل عمر بشيء من نار علي أن يضرم الدار، فلقيته فاطمة رضي اللّه عنها وقالت: إلي أين يابن الخطاب؟ أجئت لتحرق دارنا؟ قال: نعم.

تاريخ أبي الفداء: 1/164.

وابن عبد ربّه: الذين تخلّفوا عن بيعة أبي بكر: عليّ والعباس، والزبير، وسعد بن عبادة، فأمّا علي والعباس والزبير فقعدوا في بيت فاطمة حتّي بعث اليهم أبو بكر عمر بن الخطاب ليخرجوا من بيت فاطمة وقال له: إن أبوا فقاتلهم. فأقبل عمر بقبس من نار علي أن يضرم عليهم الدار فلقيته فاطمة فقالت: يابن الخطاب! أجئت لتحرق دارنا؟ قال: نعم.

العقد الفريد:5/12، طبعة مكتبة الرياض الحديثة.

4 . حمله خليفه دوم به حضرت صديقه طاهره

الشهرستاني: عن الجاحظ: إنّ عمر ضرب بطن فاطمة عليها السلام يوم البيعة حتّي ألقت الجنين من بطنها وكان عمر يصيح: إحرقوا دارها بمن فيها، وماكان في الدار غير عليّ وفاطمة والحسن والحسين وزينب(عليهم السلام).

الملل والنحل: 1/57. طبعة بيروت، دار المعرفة.

قال المسعودي: فهجموا عليه وأحرقوا بابه، واستخرجواه منه كرهاً، وضغطوا سيّدة النساء بالباب حتّي أسقطت محسناً.

اثبات الوصية:143.

قال ابن حجر العسقلاني: إنّ عمر رفس فاطمة حتّي أسقطت بمحسن.

لسان الميزان:1/268.

قال الصفدي: إنّ عمر ضرب بطن فاطمة يوم البيعة حتّي ألقت المحسن من بطنها.

الوافي بالوفيات: 5/347.

روايات فراواني از طريق اهل سنت و شيعه نقل شده است كه غضب فاطمه ، غضب پيامبر و غضب پيامبر غضب خداوند است :

عن علي رضي اللّه عنه قال: قال رسول اللّه صلي اللّه عليه وآله وسلم لفاطمة: «إنّ اللّه يغضب لغضبك، ويرضي لرضاك . هذا حديث صحيح الإسناد ولم يخرجاه .

المستدرك: 3/153، مجمع الزوائد: 9/203، الآحاد والمثاني للضحاك: 5/363، الذرية الطاهرة النبوية للدولابي: 119، المعجم الكبير للطبراني: 1/108، 22/401، نظم درر السمطين للزرندي الحنفي: 178، الكامل لعبداللّه بن عدي: 2/351، تاريخ مدينة دمشق : 3/156، أسد الغابة :5/522، ذيل تاريخ بغداد: 2/140، 2/141 ميزان الاعتدال :2/492، الإصابة: 8/265،266، تهذيب التهذيب: 21/392، سبل الهدي والرشاد للصالحي الشامي: 11/ 44 .

عن المِسْوَر بن مَخْرَمَة أنّ رسول اللّه صلي اللّه عليه وسلم قال: «فاطمة بَضْعَة منّي فمن أغضبها أغضبني .

صحيح البخاري 4/210، (ص 710، ح 3714)، كتاب فضائل الصحابة، ب 12 ـ باب مَنَاقِبُ قَرَابَةِ رَسُولِ اللَّهِ صلي الله عليه وسلم.

عن المسور بن مخرمة قال قال رسول اللّه صلي اللّه عليه وسلم: «إِنَّمَا فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّي يُؤْذِينِي مَا آذَاهَا .

صحيح مسلم 7/141 ح 6202) كتاب فضائل الصحابة رضي الله تعالي عنهم، ب 15 ـباب فَضَائِلِ فَاطِمَةَ بِنْتِ النَّبِيِّ عَلَيْهَا الصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ .

و از قطعيات تاريخ است كه حضرت زهرا سلام الله عليها تا آخر عمر از دست خليفه و دار و دسته اش غضبناك بود و هر گز از آن ها راضي نشد .

محمد بن اسماعيل بخاري مي نويسد :

فغضبت فاطمة بنت رسول اللّه صلي اللّه عليه وسلم فهجرت ابا بكر فلم تزل مهاجرته حتي توفيت.

صحيح البخاري: 4/42، ش 2862.

بنا بر نقل ابن قتيبه دينوري ، وقتي ابوبكر و عمر به ملاقات حضرت زهرا آمدند ، حضرت زهرا به آن ها گفت كه آن دو را تا آخر عمر پس از هر نمازش نفرين خواهد كرد .

واللّه لأدعونّ اللّه عليك في كلّ صلاة أصلّيها .

الإمامة والسياسة، تحقيق الشيري ج 1، ص 31.

اما از ديدگاه روايات شيعه ، اين كه قاتل حضرت زهرا سلام الله عليها ، عمر بن الخطاب است ، قطعي است . ما فقط به نقل يك روايت اكتفا مي كنيم :

وكان سبب وفاتها : أن قنفذا مولي عمر لكزها بنعل السيف بأمره ، فأسقطت محسنا ومرضت من ذلك مرضا شديدا ، ولم تدع أحدا ممن آذاها يدخل عليها .

سبب شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها اين بوده است كه قنفذ غلام عمر به دستور او ، آن حضرت را با غلاف شمشيرش زد . و اين سبب شد كه محسن سقط شود و حضرت زهرا شديدا مريض شوند . در مدتي كه مريض بودند ، به هيچ يك از آناني را كه او را اذيت كرده بودند ، اجازهء ملاقات نداد .

دلائل الإمامة ج 2 ، عنه بحار الأنوار : 8 / 230 - 232 ( ط الكمپاني ) ، 30 / 290 - 295 . 2 . مثالب النواصب : 371 - 374 ، 418 - 419 . 3 . الصراط المستقيم : 3 / 25 . 4 . مطارح النظر في شرح الباب الحادي عشر : 109 .

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

مؤسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر (عج)



Share
81 | بهنام-عاشق علي 0رض0 | | ١٢:٠٠ - ٠٦ ارديبهشت ١٣٨٨ |
آخه ابلح ها شهدا زنده اند يعني چي؟ اول برو اون زنده بودن به چه معني هست بعد بيا حرف بزن. طلب دعا فقط از زنده درست هست. و حال مي گويم با نداي وجدان: لا اله الا الله و لا نعبد الا اياه و لو کره الکافرون الله اکبر لا اله الا الله محمد رسول الله بسم الله نخرج من الظلمات الي النور الله اکبر الله اکبر لا اله الا الله. اين شعار اسلام حضرت عمر 0رض0 هست که عملش بود.و سخن دل ما اهل سنت هست. اگر اين کافريست والله به آن افتخار مي کنيم و آرزو منديم که با کافري محشور شويم.

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
لابد به نظر شما صحابه (و از جمله همين جناب عمر بن خطاب كه شما به او افتخار مي كنيد) به سبب توسل از دين خارج شده اند !!!:
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=87
البته ما عمر و ساير صحابه اي را كه از ولايت امير مومنان بريدند ، كافر نمي دانيم !!! ما مي گوييم مسلمان هستند اما مومن نيستند .
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
82 | بهنام-عاشق علي 0رض0 | | ١٢:٠٠ - ٠٦ ارديبهشت ١٣٨٨ |
هر مکتبي يک سر چشمه دارد که اصل است. سر چشمه ي اسلام عربستان است .95 درصد اسلام هم اهل تسنن هستن .ديگه هيچ معنايي ندارد که جدل کنيم همين شما را بس اي اهل تشيع اهل بدعت. تازه يه حديث ديگه يادم نبود بگم. رسول الله 0ص0 يه روز کنار کعبه به حضرت علي0رض0 مي فرمايند که اي علي يک روز خواهد آمد که افرادي از امت من تو را نه از دل بلکه به ظاهر از من بزرگتر مي شمارند. ايشان در جواب مي فرمايند اي کاش آن روز مي بودم و با دست خودم آنها را در آتش دوزخ مي انداختم. بريد تحقيق کنيد. واقعاً نمي دونم اين همه خرافات براي چه اي اهل تشيع؟

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
1- سرچشمه اسلام عربستان است ، اما سرچشمه وهابيت انگلستان !!!
2- آمار 95 در صد به نظر شما كم نيست ؟ بهتر بود مي گفتيد 100 در صد ، چون شما اصلا شيعه را مسلمان نمي دانيد !!!
3- اگر لطف كرده مدرك روايتي را كه مطرح كرده ايد نيز مي نوشتيد ، مناسب بود ؛ تا مبادا شما را به نقل روايات جعلي متهم نكنند !!!
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
83 | بهنام-عاشق علي 0رض0 | | ١٢:٠٠ - ٠٦ ارديبهشت ١٣٨٨ |
ببينيد هيچ عقل سليمي قبول نمي کنه اسلام بوسيله ي 5 نفر به ما رسيده باشه. شما شيعه ها که اين همه مثلا به رسول خدا عشق مي ورزين خجالت نمي کشين تهمت بي ناموسي به ايشان مي زنيد. مگه يکي مثل خودتون اين اراجيف رو قبول کنه. من 4 تا حديث ميگم که همشون از يک مسند هستن. بريد تحقيق کنيد: 1. خورشيد بر هيچ کس طلوع و غروب نمي کند بعد از انبيا بزرگتر از ابوبکر.2. اگر بعد از من کسي نبي مي شد بي گمان عمر بن خطاب مي بود.3. هر رسولي در بهشت يک رفيق دارد و رفيق من عثمان بن عفان است.4. من شهر علمم و باب آن علي بن ابي طالب است. اسلام به من ياد داد حتي به کافر توهين نکنم.ولي شما شيعه ها مثل آب خوردن به صادقترين ياران رسول الله توهين مي کنيد .معاذ الله از اين همه گستاخي.

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
1- اسلام را تنها و تنها يك نفر آورد و آن يك نفر پيامبر اكرم صلي الله عليه وآله وسلم است . و سايرين تنها راويان اين اسلام هستند .
2- اينكه يك شخص كه امير مومنان او را طبق روايت صحيح مسلم «دروغگو بدكار حيله گر و خيانتكار» مي داند ، خليفه مسلمانان باشد و او اسلام را براي ما بياورد ، اين به نظر شما توسط عقل سليم پذيرفته مي شود !
3- تهمت بي ناموسي را كساني به پيامبر زده اند كه از عمر روايت نقل مي كنند كه مردان نيك و بد با زنان پيامبر سخن مي گفتند !!! من هرچه به پيامبر گفتم زنانت را مامور به حجاب كن قبول نكرد تا اينكه آيه حجاب در موافقت با نظر من نازل شد !!!
يا روايت مي كند كه پيامبر به من گفت با عائشه از يك ظرف غذا بخور ، به همين سبب دست من به دست عائشه خورد و گفتم اگر پيامبر از سخنان من تبعيت مي كرد ، اينچنين نمي شد !!!
البته اگر مقصود شما اين است كه العياذ بالله شيعه همسران پيامبر را متهم به فاحشه مي كند ، بهتر است براي اين سخن مدركي بياوريد ، چون به اقرار بزرگان علماي اهل سنت در كتب معتبر شيعه چنين چيزي نيامده است .
اما بايد بدانيد كه كساني كه همسر پيامبر را به فاحشه متهم كردند و آيات سوره نور در برائت او نازل شد ، گروهي از صحابه بودند :
إِنَّ الَّذِينَ جَاءُوا بِالْإِفْكِ عُصْبَةٌ مِنْكُمْ !!!
4- اما ساير رواياتي كه نقل كرده ايد با يكديگر و ساير روايات اهل سنت تعارض دارد زيرا :
الف) طبق نظر اهل سنت مهدي از همه خلفا برتر است ، زيرا عيساي نبي پشت سر او نماز مي خواند ، او از عيسي افضل است و عيسي از ابوبكر ؛ اما افتاب بر مهدي نيز طلوع مي كند و مهدي از ابوبكر برتر است !!!
ب) عمر نبي مي شد ،‌اما ابوبكر خير ؟ مگر به نظر اهل سنت ابوبكر از عمر برتر نيست ؟
ج) ابوبكر و عمر در بهشت رفيق پيامبر نيستند ؟ در ضمن پيامبر خود فرموده اند من در بهشت رفيقي جز خداوند ندارم «الي الرفيق الاعلي»!!!
د)‌من شهر علمم و علي نيز در آن را ما قبول داريم ؛ اما متاسفانه عده از اهل سنت (بزرگان آنها)‌مي گويند روايت ضعيف است !!!
چون اگر چنين باشد ، بايد براي يادگرفتن احكام تنها نزد علي رفت !!! اما اهل سنت نزد ابوبكر و عمر و ... نيز مي روند !!!
5- شما در سخنان خودتان به ما بي ادبي مي كنيد و با اينهمه مي گوييد :«اسلام به من ياد داد حتي به کافر توهين نکنم»!!!
6- مقصود شما از يار كيست ؟ يار ظاهري ، يا يار واقعي ؟ يار ظاهري پيامبر (تعريف صحابي نزد اهل سنت) بر منافقين نيز صدق مي كند!!!
7- اهل سنت خود به گروهي از صحابه كه قاتلين خليفه عثمان بودند جسارت مي كنند . نظر شما راجع به اين كار چيست ؟
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
84 | شريف س | | ١٢:٠٠ - ١٣ ارديبهشت ١٣٨٨ |
با سلام هنوز بعد هزارو اندي سال درگير مسائلي هستيم که بود و نبودش خدشه اي در دين ما وارد نمي کنه اگر حضرت عمر واقعا حضرت فاطمه رو زده شما چرا کاسه داغتر از آش شديد از فاميلاي فاطمه کسي مرد تر از شما پيدا نشده که بخواد ديه شو بگيره ما مشکلمون جايي ديگس داريم کجا بحث مي کنيم ابوبکر ، عمر ، عثمان ، علي ، فاطمه ، حسن ، حسين همه يک دشمن مشترک داشتند بگرديد اونو پيدا کنيد. آقايي که نمازاتو درست نمي خوني خانمي که رو قرآن خوندنت داري اس ام اس مي نويسي خودتو اصلاح کن خدا از اونا راضيه تو کجاي پيازي

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
1- «درگير مسائلي هستيم که بود و نبودش خدشه اي در دين ما وارد نمي کنه» !!! اگر چنين است و مساله اينقدر بي اهميت است ، چرا اهل سنت اين قدر با ثابت كردن اين ماجرال مخالف اند و تمام تلاش خود را براي زير سوال بردن آن به كار مي برند ؟ از جمله خود شما در همين متن ؛ كه البته جواب سوال شما واضح است : اگر ولي دم ، قدرت بر گرفتن ديه نداشته باشند ، يعني قتلي صورت نگرفته است ؟!!!!
اين همه خون ها كه به ناحق در تاريخ ريخته شد ، تمامش به نظر شما دروغ است ، چون ولي دمي نبود يا نمي توانست كه ديه بگيرد !!!
2- طبق روايات اهل سنت اصل هجوم ثابت است ؛ و ثابت شدن اصل هجوم ‌، مشروعيت خلافت خلفا را زير سوال مي برد ! شما به اين مي گوييد مساله اي بي اهميت ؟ ظاهرا خلافت پيامبر براي شما بسيار بي اهميت است !!!‌
3- اصلاح كردن نماز و ... منافاتي با اصلاح كردن عقيده ندارد ؛ و بلكه اصلاح كردن عقيده اهم از نماز و روزه است (اگرچه شكي در وجوب اصلاح نماز و ... نيست)
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
85 | محمدمهدي كاظمي | | ١٢:٠٠ - ١٤ ارديبهشت ١٣٨٨ |
با سلام به اقاي (شريف س) اخه اينجاش هم جالب که شما سني ها هم روي اين موضوع ها که در زمان تاريخ اسلام افتاده کم کار نکرديد که ميخواهيد بي اهميت جلوه شان دهيد!!!!!!!! چرا تا کم مياريد صورت مسئله کم رنگ و بي اهميت نشان ميدهيد ؟ اتفاقا ما سر هم اينجايي که شما ميخواهيد کم جلوه بدهيد بحث هاي علمي و اعتقاداتمان از هم جدا ميشود با شما البته با علمايتا ن بحث داريم ؟ از همين جاست که اعتقادات ما مسيري جدا پيدا ميکند !چه طور ميخواهيد که ما از اعتقاداتمان رد بشيم بدون انکه از ان دفاع کنيم ؟؟همين جاست که اعتقاد شيعه ي علوي شکل پيدا ميکند ! ولذا حرف شما از اينکه ما کاسه ي داغتر از اش شديم در همين جا باطل و بي معني است ....از همين جاست اقاي (شريف س)که بحث غصب خلافت و مسائل مربوط به خلافت امير المومنين علي (ع) پيش ميايدو.... (بهتره که براي خودت اگر علافه مند به تاريخ هستي بري مطالعه کني تا از هر مسئله اي اگاه بشي ) وديگر اينکه بهت بگم روزي خواهد امد ان نور خدا و ان جلوه ي ولايت قطب عالم بشريت مهدي موعود (عج) که از فرزندان فاطمه ي زهرا (س) است که انتقام مادرش را از ان خليفه ي دومي بگيرد که تو وامثال تو فکر نکنند دين ما بي صاحب و بي سرپرست است اتفاقا ديه اشم ايشان خواهد گرفت چه تو باشي در ان روز وچه نباشي !!! بله او از فرزندان وفاميلاي فاطمه زهرا (س) که ميايد روزي انتقام مادرش را ميگيرد او مردي است که روزي پيدايش ميشود وديگر اينکه به خودت اجازه نده اسم ابوبکر ..... را در کنار نام ائمه ي معصومين قرار بدهي ابوبکر وعمر وعثما ن در شان اهل بيت (ع) نيستند البته که تو نميداني و نخواهي پذيرفت اما اگر اين گونه باشد هم خيلي مهم نيست و ديگر اينکه ((((وضو بي ولايت علي (ع) اب بازي است ))) پس اول اعتقاد درست بعد نماز و روزه و حج ... درست است و خطاي افراد نااگاه دين دار دليل بر بطلان ان عقيده و دين نيست و لي اين را قبول دارم که بايد افراد اعمالشان را اصلاح کننند و کي گفته که خدا از عمر و ابوبکر و عثما ن راضيه ؟ اين و شما داريد ميگي!!! با تشکر کاظمي
86 | راه علـي سعـادت | | ١٢:٠٠ - ١٤ ارديبهشت ١٣٨٨ |
بيشترکتاب هاي امام خميني به زبان عربي است درضمن يکي ازشرايط مرجع تقليد داشتن سوادکامل صرف ونحو عربي است. مگرنميبيني وقتي سراني ازعرب مانندخالدمشعل ياسيد حسن نصرالله به ديدارحضرت آيت الله خامنه اي مي روند آقا به زبان عربي صحبت مي کنند بدون اينکه هيچ مترجمي درکنارش باشد !!!خيلي سوال هاي پيش پاافتاده اي راطرح مي کنيد واقعا همه ي شماهيي که سوال مطرح مي کنيد کوته فکرهستيد. باشه مابت پرستيم چراشمابراي پيامبرگنبددرست کرديد؟امام شافعي به زيارت قبرمطهرامام رضا رفته اند مگرشما پيرو اونيستيد؟ حتما مي گوييد (نه) شما خود هر روز در نمازتان مي گوييد «السلام عليك ايها النبي» (سلام بر شما اي پيامبر) به يک فردمرده شماداريدسلام مي ديد.پس دچارشرک شديد اگر عزاداري حرام باشد ، بايد بگوييد عائشه همسر رسول خدا (ص)‌ و ساير زنان حضرت مرتكب حرام شده اند ؛ زيرا به اقرار علماي اهل سنت (با سند صحيح) آنها هنگام رحلت رسول خدا نه تنها گريه ،‌ بلكه سينه زني كرده اند . 3- اگر اشك ريختن حرام باشد ، بايد بگوييد كه رسول خدا (ص) ، بسياري از صحابه و تابعين ، عمل حرام انجام داده اند !!! پيامبر(ص) فرمود: همانطورکه مردم ازخورشيدپشت ابربهره مي برند ازوجودامام زمان نيزدرايام غيبت استفاده مي کنند. اين روايت ازوجودمبارک پيامبرراشما بااين همه ادعا داريد نقض مي کنيد. استادقزويني اگرافسانه پردازاست اين افسانه هارا ازصحيح بخاري آورده است پس صحيح بخاري رمان خوبي است!!!!!! داني که عمر از چه دهد داد خلافت داني که ز او چون و چراوچيست سبب را مـي خواست تلافــي أُحــُد را بنمايـد بشـکسته علــي پشــت دلـيران عــرب را
87 | صيهك | | ١٢:٠٠ - ٢٠ ارديبهشت ١٣٨٨ |
روزي که يارم از زير ب بلند شه ، فقره بدعت گزاران زير وزن زمان تاب نخواهد آورد ! مرنجان خويش از گرگ و ميش هواي بوالهوسان که خويش چو نبينند علي نشناسند چون در آينه خوش بينند صدا بر آيد هل من يزيد
88 | عاشق اهل البيت)ع( | | ١٢:٠٠ - ٢٤ ارديبهشت ١٣٨٨ |
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد(ع) من يكي از كساني هستم كه دين تشيع را پذيرفتم , گفتم دين , آري اسلام راستين همان دين دوستي و محبت به پيامبر(ص) و اهل بيتشان(ع) است و آنچه غير از دين تشيع(اسلام راستين) وجود داشته باشد فرقه و باطل است . از شما اهل تسنن سوالي دارم: آيا انسان علم را از شاگرد مي آموزد يا از استاد؟ سوال ديگري دارم آيا اگر چهار شاگرد از يك استاد درس مي آموزند چگونه امكان دارد در علم آنان اختلاف وجود داشته باشد؟(البته اين نكته يادآوري شود كه هر چهار عالم شما شاگردان يكي از علماي الهي ما هستند)
در اين ميان سوال ديگري مطرح مي شود كه آيا علماي شما چند سال با پيامبر(ص) فاصله داشتند؟ در اين فاصله ي زماني شما چه ديني داشتيد؟
حرفهاي زيادي براي گفتن وجود دارد اما با چند حرف خلاصه مي كنم: دين تشيع(اسلام راستين)=حـــــق / مذاهب و فرقه هاي ديگر=انحراف يا بعبارتي بـــــــــاطـــــــل / وسلام علي المرسلين و الحمد لله رب العالمين
89 | رضا | | ١٢:٠٠ - ٢٤ ارديبهشت ١٣٨٨ |
سلام
دراين كه شكي نيست ماهرچه داريم ازچهارده معصوم عليه السلام است وهمواره درطول تاريخ كساني كه حق باآنهابوده خواهان كمي داشته ومظلوم وافع شده اندواگرسني هانيزولايت وامامت راردميكنندبه خاطرتعصب بيجاوبي منطق ومنافع شخصي است مگرميشودانسان بدون هدف بعدازپيامبراعظم رهاشوديعني تدبيرخداونداستغفرالله ازماكم است.
خستگتان عشق راايام درمان خواهدآمد مصلح عالم پناه بي پناهان خواهدآمد.اللهم عجل لوليك الفرج
اميدانتظارفرج يار
90 | بهنام_عاشق علي.رض. | | ١٢:٠٠ - ٢٧ ارديبهشت ١٣٨٨ |
من يك شافعي مذهب هستم .فقط يك درخواست دارم اي اهل تشيع بريد ببينيد فقه شما از رو چه كتابي نوشته شده؟ تازه حضرت عثمان توسط منافقين شهيد شده.و به دستور آنها. عبدالله بن ابي و مالك اشتر و ... . جواب اون حديث را نداديد: كه راجع به بزرگ شمردن حضرت علي از پيامبر ؟

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
1- فقه ما از روي روايات اهل بيت عليهم السلام نوشته شده است ، رواياتي كه آنها سينه به سينه از پيامبر (ص) نقل كرده اند ؛ اما متاسفانه فقه اهل سنت ، فقهي است كه به قياس و ... و حد اكثر به روايات ابوهريره و كعب الاحبار و ... مي رسد !!!
2- در مورد شهيد شدن عثمان توسط منافقين !‌اين سخن شما اهانت به صحابه است ، زيرا كساني كه عثمان را كشتند ، صحابه بودند :
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=46
3- در مورد بزرگ شمردن امير مومنان بر پيامبر !!! كجاي روايت چنين مفهومي را مي رساند ؟
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
91 | بهنام-عاشق علي.رض. | | ١٢:٠٠ - ٢٨ ارديبهشت ١٣٨٨ |
من از رو کتاب اصول فقه ابولحسن محمدي مي گم که اهل تشيع هست بريد بخونيد که فقه تشيع را از رو چه کتابي نوشتن.دوم چرا بايد اهل سنت از اهل تشيع بيشتر باشه؟ شما اگر بريد همون نهج البلاغه رو بخونيد مي دونيد که چي گفته. تازه چرا شما نماز هاي پنج گانه را سه گانه مي خونيد بريد تو نهج البلاغه همين رو نوشته. چرا از زمان انقلاب بحث شهادت حضرت فاطمه را مطرح کردند و تا قبل از آن فقط مي گفتن درگذشت؟ در آخر يک سوال جالب . چرا حديث هايي که در يک مسند هستند هر چيزي که در مورد علي باشه راسته ولي در مورد ابوبکر و عمر و عثمان دروغ هست با توجه به اينکه از يک مسند هستند.؟ بريد داستان جنگ احد را بخونيد مي دونيد که حضرت طلحه رض چه فداکاري هايي کرد ولي شما مثل آب خوردن بهش توهين مي کنيد . بريد ببينيد حضرت علي در مورد حضرت طلحه و زبير و معاويه چي گفته . البته از رو کتاب اصلي تاريخ نه از رو کتاب هاي از انقلاب به بعد اگر واقعا جرات دارين.

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
1- منظور شما از «كتاب اصول فقه ابوالحسن محمدي» كدام عبارت آن است ،‌بهتر است عبارت را براي ما بنويسيد .
2- پرسيده ايد چرا بايد اهل سنت از شيعه بيشتر باشند !
ا. منظور شما كدام اهل سنت است ؟ مجموع مذاهب اربعه اي كه هر كدام در طول تاريخ ، چندين بار ساير مذاهب را تكفير كرده اند !
ب. مي توانيد بگوييد آيا بيشتر بودن مسيحيان و بوداييان از مسلمانان دليل حقانيت آنان است ؟
3- در مورد سه وقت نماز خواندن ، شما بهتر است صحيح بخاري و مسلم را ببنيد كه سه وقت نماز خواندن را جايز مي داند . نه واجب ، مانند ما شيعيان ، اما شما پنج وقت خواندن را واجب مي دانيد :
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=697
4- در مورد شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها :
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=6058
5- در مورد ابوبكر و عمر و عثمان و نظر حضرت علي در مورد آنها از كتب اهل سنت :
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=1312
اگر مدركي معتبر و علمي داريد كه امير مومنان تمجيد از كسي كرده اند ، براي ما مطرح كنيد . البته بايد بدانيد مداركي كه ما مطرح مي كنيم ، از معتبرترين كتب اهل سنت است .
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
92 | بهنام .عاشق علي.رض. | | ١٢:٠٠ - ٠٢ خرداد ١٣٨٨ |
يک سوال داشتم چرا اگر حضرت عمر بد بود همه ي اهل سنت دوستش دارند؟ چرا از همان اول اسلام عمر را خليفه ي دوم مومنين دانستند. چرا ايران و بخشي از عراق فقط بايد اهل تشيع باشند؟ شما چرا به حضرت عايشه ي صديقه تهمت زنا مي زنيد يعني تهمت بي ناموسي به حضرت محمد.ص. ؟ چرا واسه حضرت حسن سينه زني نمي کنيد؟ اونم شهيد شده؟ چرا تاريخ واقعي جنگهاي اسلام را نمي خونيد؟

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
1- همه بودايي ها ، بودا را با اينكه يك مشرك بود ، دوست دارند ، همه مسيحي ها ، حواريون عيسي را با اينكه سبب تحريف كتاب آسماني شدند ، دوست دارند .
اين محبت ها به خاطر اعتقاد به خوب بودن آنها است ، و دليل نمي شود كه آنها خوب باشند ، اين پاكي سرشت اهل سنت را مي رساند كه به خاطر منتسب بودن نام يك نفر به پيامبر (ص) او را دوست دارند ! و قطعا اگر بدانند كه او مخالف روش پيامبر (ص) عمل كرده است ، ديگر به او علاقه نخواهند داشت .
2- در مورد شيعه بودن ايران و قسمتي از عراق ! خوب چرا فقط بايد عربستان حنبلي باشد ؟ (اگر در تاريخ جستجو كنيد مي بينيد كه علماي مذاهب اربعه يكديگر را تكفير كرده اند) چرا تنها در قسمتي از افريقا مالكي هستند ؟ اين سوال از جهت علمي صحيح نمي باشد ؛ امير مومنان مي فرمايند قلت طرفداران حق تو را نترساند .
3- حتي علماي اهل سنت اقرار كرده اند كه علماي شيعه ، به همسران رسول خدا (ص) تهمت فاحشه نمي زنند ؛ و اين مطلبي كه شما مطرح كرده ايد ، تنها تهمتي است كه به ما مي زنند تا ما را بد جلوه دهند :
ونسب للشيعة قذف عائشة رضي الله تعالى عنها بما برأها الله تعالى منه وهم ينكرون ذلك أشد الإنكار وليس في كتبهم المعول عليها عندهم عين منه ولا أثر أصلا وكذلك ينكرون ما نسب إليهم من القول بوقوع ذلك منها بعد وفاته صلى الله عليه وسلم وليس له أيضا في كتبهم عين ولا أثر والظاهر أنه ليس في الفرق الإسلامية من يختلج في قلبه ذلك فضلا عن الإفك الذي برأها الله عز وجل منه
روح المعاني ج18/ص122
4- در مورد عزاداري براي امام حسن عليه السلام ، بهتر است بدانيد كه ما شيعيان ، براي آن حضرت نيز در 28 صفر اقامه عزا مي كنيم .
5- منظور شما از تاريخ واقعي جنگ هاي اسلام چيست ؟ فرار خلفاي شما در جنگ ها و تنها ماندن رسول خدا (ص) و امير مومنان ؟
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=128
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
93 | momen abdullah | | ١٢:٠٠ - ٠٤ خرداد ١٣٨٨ |
لطفا در رابطه با اين ادعاي محبين عمر مانند آقاي بهنام که ابوبکر و عثمان موحد بودند نيز کمي توضيح بفرماييد.
94 | بهنام .عاشق علي.رض. | | ١٢:٠٠ - ٠٤ خرداد ١٣٨٨ |
آقاي علي سعادت 80 درصد صحابه قبل از اسلام مشرك بودند. تنها كساني كه يكتا پرست بودند اينها بودند. ابوبكر . خديجه .عثمان. ابو طالب . فاطمه وعلي كه در ان هنگام ايشان نوجوان بودند و وارد سن بلوغ نشده بودند. آيا ميدانيد حضرت حسن و حسين .رضي الله عنهما. در هنگام شهادت حضرت عثمان.رض. محافظ ايشان بودند ؟

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
1- بهتر است براي ادعاي خويش در مورد محافظت حسنين عليهما السلام از عثمان ، مدركي معتبر ارائه كنيد
2- به اقرار اهل سنت ، امير مومنان بعد از بي ادبي عثمان به آن حضرت ، فرمودند قسم به خدا هرگز از تو دفاع نخواهم كرد ! چطور ممكن است امير مومنان خود دفاع نكنند اما حسنين براي دفاع بروند ؟
فدخل علي رضي الله عنه على عثمان رضي الله عنه بالكتاب فقال ما هذا يا عثمان فقال الخط خط كاتبي والخاتم خاتمي ولا والله ما أمرت ولا علمت قال فمن تتهم قال أتهمك وكاتبي فغضب علي رضي الله عنه وقال والله لا أرد عنك أحدا أبدا
أخبار المدينة ج 2 ص 212 ، اسم المؤلف: أبو زيد عمر بن شبة النميري البصري الوفاة: 262هـ ، دار النشر : دار الكتب العلمية - بيروت - 1417هـ-1996م ، تحقيق : علي محمد دندل وياسين سعد الدين بيان
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
95 | بهنام .عاشق علي.رض. | | ١٢:٠٠ - ٠٤ خرداد ١٣٨٨ |
با سلام. چرا اون حرفهارو که گفتم رو سايت نياوردين؟ نتونستين جواب بدين؟ والله اگر از روي تعصب بخوايد کار کنيد و فقط از روي کينه باشه اين دم و دستگاتون . اون دنيا چه جوري مي خواين جواب بدين؟ لابد جوابي ندارين. من نمي دونم کي مسول اين وبلاگ هستش. ولي هر کي هستي بدون من فقط 17 سال دارم و نسبت به سن خودم بيشتر از احکام دين رو مي دونم. واقع بين باشين. اسلام واسطه ها رو قبول نمي کنه. اسلام خود شخص را مي خواهد. يا علي يا حسين يا زهرا همشون شرک هستش . من طبق آيه ي قرآن مي گم.. ما نعبدهم الا ليقربونا الي الله زلفي (زمر آيات 1 الي 6) مشرکان بتها را معبود خويش قرار نمي دادند مگر براي نزديک سازي به خدا . حضرت محمد براي نابود سازي واسطه مبعوث شدند. من باز تکرار مي کنم چرا من 4 تا حديث رو آوردم مربوط به خلفاي راشدين با اينکه از يک مسند هستند و از يک نفر نقل شده اند در مورد علي درست هست ولي در مورد ابوبکر و عمر و عثمان دروغ ؟ اجرکم عند الله

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
اگر اين كار شرك باشد ، بايد بگوييد ابوبكر و عمر نيز مشرك بودند ! اگر اهل مطالعه هستيد مي توانيد مدارك اهل سنت را در ادرس ذيل ببينيد :
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=87
در مورد رواياتي هم كه شما مطرح كرده ايد ، طبق قاعده بحث علمي ، شما در مقابل شيعه بايد به چيزي استدلال كنيد كه شيعه قبول داشته باشد ، مانند كتاب خدا و روايات صحيحه شيعه ، همانطور كه ما بايد براي شما از قرآن و روايات صحيحه اهل سنت استدلال مي كنيم .
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
96 | عاشق اهل بيت بي چون و چرا | | ١٢:٠٠ - ٠٦ خرداد ١٣٨٨ |
ولايت علي(ع) و فاطمه زهرا و فرزندانشان نيازي به اثبات ندارد. آنچه خدا ميداند کافي است تا به اميد الله مهدي فاطمه انتقام همه ظلمهايي که به اهل بيت شده است را از عمر لعنت الله که سر دسته همه ظالمان و ملعونين است مي گيرد.
به اميد آنروز بمانيد سني هاي از واقعيت بي خبر

الهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علي ذلک..............
97 | نادر | | ١٢:٠٠ - ٠٦ خرداد ١٣٨٨ |
اگر راست ميگوييد چرا با اقاي دكتر ملازاده در شبكه رنگا رنگ مناظره نميكونييد ؟
98 | خاك پاي عمر فاروق | | ١٢:٠٠ - ٠٦ خرداد ١٣٨٨ |
به خدا قسم عمر عمر است گر چه دانم حرف حق سودي ندارد با شما
99 | بهنام-عاشق علي 0رض0 | | ١٢:٠٠ - ٠٨ خرداد ١٣٨٨ |
من از رو قران مي گم يا علي يا زهرا يا حسين شرک هستش. ببخشيد يادم نبود که شما کتابي بالاتر از قرآن دارين اونم نهج البلاغه است. ديگه واقعا رو مي خواد آيه ي قران رو تکذيب کنين. بازم ميگم اگر ميتونين جواب سوالات من رو بديد همه ي اون چيزايي رو که مي نويسم رو سايت بيارين. چرا بايد از زمان شيخ صفي الدين شيعه شکل بگيرد. مردم اهل سنت حتي از حضرت محمد هم طلب نميکنند. ماي بر شما که علي و فاطمه را هم تراز خدا و آنها را مستجاب کننده ي دعا مي دانيد متاسفيم. به نظر شما چرا مشرکان بتها را مي پرستيدند ؟ براي استجاب دعا .مگه چيزي غير از اين بود. حالا اين کار شما با آنها چه فرقي مي کنه؟ من از رو قرآن حرف مي زنم. پس از رو قرآن جواب من را بدهيد. نه از رو کتب تشيع. باز هم تکرار مي کنم من ان 4 تا حديث رو اوردم چرا بايد در مورد علي درست باشه ولي در مورد ابوبکر و عمر و عثمان دروغ هست. با اينکه از يک مسند هستن و از يک نفر نقل شده اند؟ در ضمن شما از رو کتا بهاي اهل سنت جواب مي دين. بايد از رو همان کتابها ديده باشين که هيچ توهيني به صحابه نمي کنند. من از رو همون کتابي مي گم حسنين محافظ عثمان بودند که در ان بحث شهادت علي رو هم آورده. ديگر چقدر تعصب؟

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
1- در قرآن آيات محكم و متشابه وجود دارد ، و براي فهمدين آنها ، طبق دستور خداوند ، بايد به كلام رسول خدا (ص) مراجعه كرد ؛ همچنين طبق نظر اهل سنت ، سيره صحابه نيز حجت است ؛ ما براي شما از نهج البلاغه آدرس نداده ايم ، ما به مدارك اهل سنت و روايات رسول خدا (ص) در بيان مراد از اين آيات آدرس داده ايم . حال فهميدن تفسير آيه و مقصود اصلي آن با توجه به روايات اهل سنت ، بستگي به ميل شما در خواندن مطالب مطرح شده دارد .
2- در مورد ادعاي شما در اين زمينه كه شيعه در زمان صفويه تشكيل شده است !!! نمي دانيم آيا همين علماي شما نيستند كه ادعا مي كنند شيعه در زمان عبد الله بن سبا تشكيل شده است !!! يعني 10 قرن يا بيشتر بين اين دو ادعا اختلاف است !
3- در مورد اينكه ادعا مي كنيد شما عزيزان اهل سنت ، جز از خداوند طلب حاجت نمي كنيد ! بهتر بود نگاهي به آدرسي كه براي شما فرستاديم مي انداختيد تا متوجه شويد بزرگان شما ، از جمله ابوبكر و عمر و امير مومنان و ... از رسول خدا (ص) طلب حاجت كرده اند .
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=87
4- در مورد آن چهار روايت ، همانطور كه قبلا نيز گفته شد ، بايد روش بحث علمي باشد ، شما بايد براي ما از كتب شيعه روايت و مدرك بياوريد و نه از كتب اهل سنت ، همانطور كه ما براي شما از كتب اهل سنت دليل مي آوريم و نه از كتب شيعه .
5- در مورد ادعاي محافظت حسنين عليهما السلام از عثمان ، قبلا جواب شما داده شد و گفتيم كه اهل سنت خود اين ادعا را قبول ندارند ! هر وقت علماي اهل سنت اين تعارض را در گفتار خويش حل كردند ، ان موقع ، براي مطرح كردن اين مطلب با شيعه حاضر شويد .
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات

100 | محسن | | ١٢:٠٠ - ٠٩ خرداد ١٣٨٨ |
خوبه آدم در انتخاب مولي خيلي دقت كنه. غلام مولي علي (ع) ميشه قنبر غلام مولي عمر ميشه قنفذ. ببين كه مولي اگر علي (ع) باشه ادمو به چه درجاتي مي رسونه و اگر عمر باشه به چه دركاتي... خدا را به خاطر مولايي كه به ما شيعيان داده شكر.
101 | مجبد م علي | | ١٢:٠٠ - ٠٩ خرداد ١٣٨٨ |
با سلام جناب اقاي خاك پاي عمر فارغ مگه ما گفتيم ايشون كس ديكه ئي نه بخدا با حرفت هزار پانصد در صد موافقم . حالا جون ميخواهم بهتر بشناسيش مطلب زير رو هديه ميكنم بتمامي دوستان ايشان رفتار عمر با زيردستان عمر بسيارى از مردم را كتك زد، كه از خانواده ى او و مهاجرين و انصار و ديگران بودند و ما در همين كتاب با ذكر مآخذ، آنها را يادآور شده ايم. عمر خواهر خود فاطمه را بخاطر اسلام آوردن كتك زد و مجروح نمود. و داماد خود (شوهر فاطمه) را بخاطر اسلام آوردن كتك زد. و كنيز بنى مؤمل و ام عبدالله بنت حنتمه را بخاطر اسلام آوردن كتك زد.( طبقات ابن سعد 3/191) و عمر دست پسرش عبيدالله را بخاطر آنكه كنيه ى خود را ابوعيسى گذاشته بود گاز گرفت.( عمدة القارى 7/143، شرح نهج البلاغة، ابن ابى الحديد 3/104) و همسر خود را كتك زد و اشعث بن قيس بر او اعتراض نمود، و دَرِ خانه را بر فاطمه دختر محمد (صلى الله عليه وآله وسلم) فشار داد و موجب سقط جنين او شد، و ام فروه، دختر ابوقحافه را كتك زد. و رئيس قبيله ى ربيعه را كتك زد. و مردى را كه از تفسير قرآن سؤال كرد كتك زد. و ابوهريره را بخاطر نقل حديث از رسول خدا (صلى الله عليه وآله وسلم) كتك زد. و تمام كسانى را كه مى خواستند حديثى ذكر كنند، با تازيانه ى خود تهديد نمود. و زنى را كه در مجلس عزا نوحه سرائى مى كرد چنان زد كه روسرى او افتاد. و كنيزى را بخاطر آنكه لباس زنان آزاد را پوشيده بود كتك زد.( عبقرية عمر، العقاد ص 13 ) و زنان مسلمان را در زمان جاهليّت كتك زد.( السيرة النبوية، بن دحلان 1/339 ) و زنانى را كه در وفات زينب دختر رسول خدا (صلى الله عليه وآله وسلم) گريه مى كردند كتك زد. و بريدة بن الحصيب اسلمى را كتك زد چون بر سوزاندن خانه فاطمه (عليها السلام)بدست عمر احتجاج و اعتراض نمود، پس عمر دستور داد او را بزنند و از مدينه خارج نمايند. و او به مرو رفت و در همانجا از دنيا رفت.( المعارف، ابن قتيبة ص 300 ) و كسى كه تمام عمر را روزه گرفت كتك زد.( كنزالعمال 4/334، سيره ى عمر بن الخطاب، ابن جوزى 174 ) و كسى كه بعد از وقتِ عصر نماز خواند كتك زد.( ]- صحيح مسلم 1/310، سيره ى عمر بن الخطاب، ابن جوزى 174) و كسى كه نام پيامبران را بر خود گذاشته بود كتك زد. و كسانى را كه در ماه رجب روزه دار بودند كتك زد. و كسى را كه دو روز پى در پى گوشت خريده بود كتك زد.( مجمع الزوائد، حافظ هيثمى 5/35 ) و مردى را كه به زيارت بيت المقدس رفته بود كتك زد. و مردى را كه نزد او خميازه كشيد كتك زد. و سعد بن عباده را زير پا فشار داد و بينى حبّاب بن منذر را در سقيفه كوبيد.( كنزالعمال 3/2346، 1363 ) خلاصه آنكه عمر تعداد زيادى از مردم را كتك زد، و طبيعتاً، چنين كارهائى موجبِ ازديادِ دشمنان او مى شد. مالك بن ابى عامر مى گويد: در اطراف جمره، عمر را ديدم كه سنگى به او اصابت نمود و او را مجروح كرد. و مردى به مرد ديگر گفت: اى خليفه و مردى از قبيله خثعم گفت: بخدا قسم خليفه ى شما نابود و از خون رنگين شد. و چون سال ديگر پيش آمد (سال دوّم حج) عمر كشته شد.( طبقات ابن سعد 5/64) فهرست منابع و مآخذ ديدگاههاى دو خليفه تأليف: نجاح الطائى مترجم: رئوف حق پرست يا علي
102 | مجيد م علي | | ١٢:٠٠ - ١٠ خرداد ١٣٨٨ |
با سلام
اقاي بهنام فردا نياي بگي كه قميص اسم عربي حضرت يوسف كه عرب نبوده تازه اشكال بكني كه عربها كندوره ميپوشند پس قميص معني نداره كه كلي ميخنديم .
يا علي
103 | بهنام .عاشق علي.رض. | | ١٢:٠٠ - ١٠ خرداد ١٣٨٨ |
آقايي كه ميگي حضرت يعقوب از رو پيراهن يوسف شفا يافته. كجاي قران ان رو نوشته؟ نمي خواد از رو فيلم به من بگي . اون فيلم از رو تورات درست شده بود.

پاسخ:
با سلام
جناب آقاي بهنام
ظاهرا آيه "اذهبوا بقميصي هذا فألقوه علي وجه أبي يأت بصيرا" را در سوره يوسف نديده ايد !
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
104 | بهنام .عاشق علي.رض. | | ١٢:٠٠ - ١٠ خرداد ١٣٨٨ |
مگر كتب شيعه چيري جز توهين را دارند. اما در مورد عبدالله بن سبا كه بزرگترين منافق و لعنت الله عليه هستش. به تاريخ اسلام رجوع كنيد و باعث جنگهاي جمل و صفين بود همراه با مالك اشتر و عبدالله بن ابي. در جواب شما آقاي مجبد م علي كه خود شما اشاره بر اين كرديد كه در زمان جاهليت بود . و اما آن زني كه نوحه سرايي مي كند حقش بدتر از آن بود مگر گريه و شيون و نوحه سرايي براي مرده حرام نيست و باعث عذاب مرده نمي شود؟ ما در احاديث داريم كه پيامبر فرمودند هر حديثي كه با قرآن منافات داشت آن را به ديوار بزنيد. در ضمن طلب دعا از شخص زنده درست است نه از شخص مرده آقاي باسواد. به آيه ي قرآن نيست كه ميفرمايد مردگان صداي شما را نميشنوند. عمر بدست يك ايراني ملعون در محراب شهيد شدند و اولين شهيد محراب مي باشند. به دستور عبدالله ابن ابي و مالك اشتر و عبدالله بن سبا. لعنت الله عليهم. مگر عمر اسلام را آشكار نكرد؟ مگر اينكه بعد از وارد شدن به خانه ي خواهرش و بعد تلاوت سوره ي طه به منزل پيامبر نرفتند و ايمان نياوردند ؟ ما به كتب اهل تشيع اعتقاد نداريم . چون كاري جز توهين بلد نيستند.

پاسخ:
با سلام
جناب آقاي بهنام
در مورد عبد الله بن سبا در آدرس ذيل به صورت مفصل پاسخ داده شده است :
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=salam&id=140
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=salam&id=141
اما آن زني كه نوحه سرايي مي كرد ، خواهر خليفه شما ابوبكر بود !!! يعني او جزو صحابه نبود ؟ يا عمر يكي از صحابه را زده است !!!
در مورد منافات داشتن احاديث با قرآن به خوب نكته اي اشاره كرديد ، مگر در قرآن نيامده است كه كسي را به خاطر كار ديگران عذاب نمي كنند !!! چطور مرده را به خاطر عزاداري كردن زنده عذاب مي كنند ؟!!!
اما در مورد اينكه مردگان صداي ما را نمي شنوند ! پس چرا در نماز مي گوييد «السلام عليك ايها النبي»
بهتر است يكبار ديگر آيه را درست بخوانيد «ان الله يسمع من يشاء وما انت بمسمع من في القبور» يعني خداست كه صدا را به هر كس بخواهد مي رساند (جه مرده و چه زنده) اي پيامبر تو نيستي كه صداي خود را به مردگان مي رساني (بلكه خداوند است)
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
105 | مجيد م علي | | ١٢:٠٠ - ١١ خرداد ١٣٨٨ |
با سلام جناب اقاي بهنام .عاشق علي.رض . برادر عزيز فقط يك مورد يا دو مورد به زمان كافر بودن جناب عمر مربوطه باقي ان مريوطه به ايامي كه ايشان يا جزو صحابه بودند يا در مقام خليفه مسلمين , ثانياً برادر عزيز احاديث از قول علماي اهل سنت ميباشد اسمهايشان باضافه اسم ادرسشان را در حد امكان نوشته ام . اما در مورد شخصيت موهوم عبدالله بن سبا . گفتم موهوم يعني كسي كه وجود خارجي ندارد , وليكن براي خوشحالي تو ميگم : لعنت خداوند بر عبدالله بن سبا , مخترعينش , حاكم مخترعينش , انهائي كه اعتقاد به وجودش دارند, انهائي كه از وجود موهوم اين ملعون سوء استفاده ميكنند . امين رب العالمين , تو هم بگو حتي اگر ,,,,,,,,,,,,,,,, حالا كه اسم خوبي براي خودت انتخاب كردي ( تقريباً ) يكي از اشعار حضرت علي عليه السلام بايت مي نگارم . <<<<<<<<<<انــــــا الذى سمتنى امـــــــى حيـــ ضـــــرغــــام اجــــام و ليــــث قســـــورة >>>>>>>>> <<<<<<<< من آنكسم كه مادرم نام مرا حيدر نهاد ،شير بيشه‏ام چنان شيرى كه زورمند و پنجه افكن باشد يا علي
106 | سارو | | ١٢:٠٠ - ١٣ خرداد ١٣٨٨ |
خداوند همه رو به راه راست هدايت كند.اونايي كه نخوان حق رو درك كنن هدايت نميشوند.
107 | بهنام/ عاشق علي.رض. | | ١٢:٠٠ - ٢٤ خرداد ١٣٨٨ |
با سلام. نه شما حالي مي شين نه ما. به يك نتيجه رسيدم كه همه ي اين كارها وقت تلف كردنه. والَذين آمنوا باالله و رسوله اولئك هم الصديقون. ذيگه همه چي بهونه هاست. خدا و رسول فقط. بقيه احترام. قدرت عشق بين در دشت بيكران گامي نرفته ايم و به پايان رسيده ايم. والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
108 | محمدمهدي كاظمي | | ١٢:٠٠ - ٢٧ خرداد ١٣٨٨ |
سلام به اقاي بهنام عاشق علي. رض چرا موقعي كه كم مياوري خودت براي خودت نتيجه گيري ميكني همه استدلال ها را بيهوده و وقت تلف كردن ميداني پس به اين ايه توجه كن :(و لا تطع منهم اثما)سوره ي انسان ايه ي 24 يعني( از فرد گنهكار اطاعت مكن) در صورتي كه شما از اقاي عمر بن خطاب كه جز گنهكاران است داري اطاعت ميكني مگه شما پيرو قران نيستي پس دقيقا داري خلاف انچه كه قبول داري عمل ميكني ؟!!!!! به موارد زيز توجه كن: 1)اولين كسي كه در اسلام به مخالفت با كتابت حديث پرداخت عمربن خطاب بود در صورتي كه در تناقضااين جمله در كتاب تاريخ خلفا از جلال الدين سيوطي حديثي از ابوبكر نقل شده كه ابوبكر هم از پيامبر نقل كرده (((من كتب عني علما او حديثا لم يزل يكتب له الجر ما بقي ذلك العلم او الحديث))) به اين معني كه (((كسي كه از من علمي يا حديثي نقل كند مادامي كه ان علم يا حديث باقي است براي وي اجر و پاداش نوشته ميشود))) ادرسش هم به شما ميگم (((تاريخ خلفا . جلال الدين سيوطي . ص93.جمله ي89))) در اينجا پيامبر تاكيد دارد و در اينجا شما متوجه گناه بزرگ عمر بن خطاب ميشوي ومخالفت با كلام رسول خداو بر نقل حديث فقط دقت كن كه ببين از اين سوتي ها در كتاباتان انقدر دارين و من الان نسخه ي جمع شده اش را در كنار هم است كه خودت هم ببيني خنده ات ميگيره اگر خواستي بازهم از اين سوتي هاي زياد دارم دوست عزيز داري از كسي حمايت و اطاعت ميكني كه واقعا فرد گنهكاري است اگر اعتقاد داري به قران پس براي اين تناقض ها چه جوابي داري؟ اگر جواب داري نيازي نيست سف سته راه بياندازي فقط فقط همين يك دانه سوال را جواب بده بعد برو سر سوال بعدي ؟
109 | بهنام | | ١٢:٠٠ - ١٤ تير ١٣٨٨ |
با سلام. آقاي كاظمي. من هيچ وقت به حضرت علي (رض) توهين نكردم. يعني در اين صورت خودم را كافر مي دانم. به هيچ يك از صحابه هم توهين نمي كنم.آن ياران رسول الله(ص). اميدوارم كه اگر ما گمراه هستيم هدايت شويم و اگر شما گمراه هستيد هدايت شويد. قال رسول الله (ص) من رغب عن سنتي فليس مني . حضرت عمر نيز براي اينكه احاديث دروغ پخش نشن در كنار احاديث صحيح همه ي احاديث را سوزاند. ترجيح داد حديثي دردست نباشد تا اينكه دروغ با آن باشد و تحريف شود. اولين شرط حديث مطابقت با قرآن است. و بس. در غير اين صورت باطل است. آرزوي قبول طاعات و عبادات با عمر با عزت.

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
طبق مدارك معتبر اهل سنت ، ابوبكر رواياتي را كه خود جمع آوري كرده بود را سوزانيد ! آيا اين كار هم براي از بين بردن احاديث جعلي بوده است ؟
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
110 | محمدمهدي كاظمي | | ١٢:٠٠ - ١٦ تير ١٣٨٨ |
با سلام به اقا بهنام يك مقدمه بگم بعد بريم سر بحث اولا بنده عادت ندارم تا پاسخ سوالم را از مخاطبم (هر كه ميخواهد باشد ) نگيرم تا با او بحث بكنم دو دليل براي خودم دارم كه فكر كنم منطقي هم هست 1)دليل اول اينكه فكر ميكنم طرف مقابلم يا بي سواد است يا اينكه بايستي خيلي مطالب را ياد بگيرد و مطالعه كند تا توان صحبت علمي را داشته باشد 2)دليل دوم اينكه فكر ميكنم طرف مقابل بنده ميداند و ميخواهد بحث را از ان اول منحرف كند و شايد هم به خاطر عدم توان علمي پاسخ گوي مطالب نباشد لذا من با اين دو گروه نه بحثي دارم نه صحبتي بنده با عدم ادامه بحث ميكذارم فكركنند بلدند و به قول خودشان خيلي ميفهمند (در صورتي كه كاملا بر عكس است) من در پاسخ شما چيزي از سوالي كه كرده بودم را نديدم لذا اگر حوصله ادامه بحث را داريد بحث قبلي را مطالعه كنيد و پاسخ دهيد اما درباره توهين كه شما گفتيد من كي گفتم شما به حضرت علي (ع) توهين كرديد؟؟؟؟؟؟؟؟؟(خيلي جالب است خودتان خندتان نميگيرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟) اما درباره ي ان حديث از حضرت رسول (ص) بخوانيد ربرو را كا، [الكافي‏] الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِي دَاوُدَ الْمُسْتَرِقِّ عَنْ بَعْضِ رِجَالِهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ إِنَّ ثَلَاثَ نِسْوَةٍ أَتَيْنَ رَسُولَ اللَّهِ ص فَقَالَتْ إِحْدَاهُنَّ إِنَّ زَوْجِي لَا يَأْكُلُ اللَّحْمَ وَ قَالَتِ الْأُخْرَى إِنَّ زَوْجِي لَا يَشَمُّ الطِّيبَ وَ قَالَتِ الْأُخْرَى إِنَّ زَوْجِي لَا يَقْرَبُ النِّسَاءَ فَخَرَجَ رَسُولُ اللَّهِ ص يَجُرُّ رِدَاهُ حَتَّى صَعِدَ الْمِنْبَرَ فَحَمِدَ اللَّهَ وَ أَثْنَى عَلَيْهِ ثُمَّ قَالَ مَا بَالُ أَقْوَامٍ مِنْ أَصْحَابِي لَا يَأْكُلُونَ اللَّحْمَ وَ لَا يَشَمُّونَ الطِّيبَ وَ لَا يَأْتُونَ النِّسَاءَ أَمَا إِنِّي آكُلُ اللَّحْمَ وَ أَشَمُّ الطِّيبَ وَ آتِي النِّسَاءَ فَمَنْ رَغِبَ عَنْ سُنَّتِي فَلَيْسَ مِنِّي «4
ميبينيد كه اطاعت از سنت مربوط به بحث ديگر است من متن اصلي را براي شما اوردم با ادرسش در حالي كه شما هرجمله را براي يك چيز استفاده ميكنيد كه حالت استفاده به مطلوب پيش ميايد پس بيشتر دقت كنيد و جناب عمر براي اينكه احاديث رسول خدا درباره ي حقانيت ولايت علي بن ابيطالب ملموس و روشن نشود از كلام پيامبر امد به بهانه غصب حكومت و جازدن نا به حق خود براي خليفه مسلمين اين كار زشت را انجام داد تا چشم و گوش مردمي مثل شما نابينا و ناشنوا باشد تا حقايق را با رنگ ديگر ببينيد يا خود را به نديدن بزنيد ! درست است ميشود اين كار را كرد اما عقلا و شرعا اين كار درمكتب اسلام قابل پسند است؟بعد اگر هميني كه شما بگوييد اصلا خوش بينانه نگاه كنيم خليفه اي كه انقدر نگران اسلام است چه طور انقدر براي كلام هاي درست رسول خدا (دروغ هايش نه ان كلامي كه دروغ نيست)ارزش قائل نيست كه بيايد كلام هاي دروغ و نادروغ را از هم جدا كند و كلام هاي سالم و نادروغ پيامبر را تحويل جامعه ي اسلامي دهد ؟ پس متوجه شدي كه اين نگراني باطل و دروغ محض است براي شما از برهان خلف در علم منطق اثبات كردم كه كاملا حرف شما صحيح نيست و غلط است با تشكر از شما محمدمهدي كاظمي
111 | بهنام | | ١٢:٠٠ - ٠٧ مرداد ١٣٨٨ |
با سلام. آقاي كاظمي. من حال شما رو درك مي كنم. ولي اول بريد از رو كتابهاي تاريخي صحيح مطالب رو نقل كنيد. من خودم 11 سال تهران بودم و زندگي كردم. با چشماي خودم ديدم بچه ها رو از همون بچگي از امام عمر (رض) مي ترسونن. لابد شما هم يكي از آنها مي باشيد.اگر ايشان نبودند كه الآن شما دور آتش پايكوبي مي كرديد.( تاريخ اديان/ حسين توفيقي/ فصل اول/ اهل تشيع). من قبلاَ هم چهار حديث آوردم. هر چهار حديث از يك منبع و از يك نفر نقل شده اند يا بايد هر چهار تا دروغ باشند يا راست. 1.بعد از پيامبران خورشيد بر هيچ كس بزرگتر از ابوبكر طلوع نخواهد كرد. 2.اگر بعد از من پيامبري بيايد همانا عمر است. 3. هر پيامبري در بهشت يك رفيق هميشگي دارد و رفيق من عثمان است. 4. من شهر علمم و علي دروازه ي آن است. ديگه بهانه نياريد. من چرا گفتم حديث دروغ پخش خواهد شد. واسه اينكه دارم مي بينيم هر ابلحي به نام پيغمبر حديثي رو ساخته و تحويل مردم ميده. با تشكر.

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
1- چه كسي گفته كه انسان ، يا بايد فقط دروغ بگويد ، يا فقط راست ؟ آيا همه انسان‌ها هميشه يا دروغ مي‌گويند يا راست ؟
راوي روايات فوق (صاحب كتاب) تعدادي روايت دروغ را با تعدادي روايت راست در كنار هم آورده است ، تا همان روشي را كه دشمنان حق در خلط حق با باطل (به فرموده امير مومنان) به كار مي‌برند ، به كار برد .
2- در مورد متن روايات شما ، قبلا پاسخ داده شده است ؛ كه حتي اهل سنت اين روايات را قبول ندارند .
زيرا :الف)‌ طبق نظر اهل سنت ، مهدي از عيسي (كه از انبيا است) برتر است ،و عيسي پشت سر مهدي نماز به جا خواهد آورد ؛ پس مهدي از ابوبكر نيز برتر است .
ب) روايت دوم ، برتري عمر را بر ابوبكر بيان مي‌كند !چون اگر پيامبري بود عمر بود و نه ابوبكر ! جداي از اينكه اين روايت دلالت بر جهل رسول خدا به خاتميت خويش دارد ! جداي از اينكه سند روايت نيز مخدوش است .
ج) اين روايت نيز سند ندارد ، جداي از اينكه در بخاري روايت كرده‌ايد كه پيامبر فرمودند تنها رفيق من خدا است و من غير او هيچ رفيقي نمي‌گيرم ! جداي از اينكه اين روايت برتري عثمان را بر ابوبكر و عمر مي‌رساند !
2- در مورد فتوحات و هدف اصلي آنها نيز در آدرس ذيل به صورت مفصل سخن گفته شده است :
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=122
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
112 | محمد خادم العباس | | ١٢:٠٠ - ١٧ مرداد ١٣٨٨ |
حرف براي گفتن خيلي زياده اونقدر زياد که ميترسم نتونم عدالتو بين حرفام رعايت کنم براي همين جوابتونو نميدم فقط بگم که متاسفم بعد از شهادت 12 تا از 14 معصوم هنوز شيطان اين همه رهرو داره. دنبال شيطان توي آمريکا و اروپا و اسرائيل نگردين اون بدبختا نميدونن حقشون رو بايد از کي بگيرن نميدونن از سر زنده ان يا از دم. شيطان همين جاست توي دلهاي شما توي دلهاتون چنان قلعه هاي استوار و مستحکمي ساخته که حرف من و مسئول اين سايت که هيچ اگر خود رسول الله (ص) هم براتون حرف بزنه اميدي به باز شدن قفلي که شيطان روي در اين قلعه ها زده نيست همون قفلي که خدا توي قرآن کريم ازش ميگه که <بر دلهايشان قفلهاييست>. ولي حقيقت اينه که اونيکه خدا بخواد هدايتش کنه هرگز منحرف نميشه و اونيکه خدا نخواد هدايتش کنه هرگز هدايت نميشه نمونش حر که آب رو بر خاندان نبي (ص) بست ولي وقتي ارباب بهش گفت <مادرت به عذات بشينه اي حر> پاسخ داد اي حسين حيف که مادرت فاطمه ست وگرنه جوابتو ميدادم و همين يک لحظه ارادت به مادر سادات سلام الله عليها حر رو از اسفل السافلين به عرش برد و عاقبتش شد شهادت در رکاب ارباب. واي خدا ديدن اين همه شر و بدي ضعيفم ميکنه بدنم داره ميلرزه خدايا چقدر تو بزرگواري به خودت قسم نميتونم باور کنم نميتونم بفهمم چطور اين همه شر و شرور رو تحمل ميکني خوندن حرفاشون از زندگي نا اميدم ميکنه ولي نه هنوز يه اميد بزرگ هست که به خاطرش نفس بکشم خدا جونم ميدوني که کي رو ميگم همين ديروز ميلادش بود < يـــــــــا قــــــــا ئــم آل مـــحـمـد > يا ابن الحسن آقا بيا شماها هرچي ميخواين بگين بگين هرقدر دلتون ميخواد دم از اولي و دومي و سومي بزنيد خيالتون راحت جهنم اونقدر بزرگه که براي همتون جا داره ان شاء الله که باهاشون محشور بشين.اصلا خود خدا بهتر ميدونه حتما ارزشتون همين قدره. گفتم که هرچي دوست دارين بگين آخه کار ديگه اي از دستتون بر نمياد شماها چه بخواين چه نخواين چه خوشتون بياد چه نياد "يه روزي مهدي مياد با ذوالفقار حيدر ميگيره انتقام خون مادر" يه روزي مهدي مياد به اذن خدا وعده اي که خدا در آيه هاي <همانا باطل نابود شدني و از بين رفتني است> و <زمين را بندگان نيک خدا به ارث ميبرند> داده را محقق ميکنه. وعده ي ما باشه همون روز ولي يادتون نره تا اون موقع هرچه قدر خواستين حال کنين چون بعد از اون بايد تاوان تک تک حرفهايي رو که گفتين رو بدين. بترسين چون ظــــــهــــــور نــــزديــــــک اســــت ......
113 | محمدمهدي كاظمي | | ١٢:٠٠ - ١٧ مرداد ١٣٨٨ |
با عرض سلام به اقا بهنام اولا اينكه اين اخرين بحث بنده با شماست قبلا هم اشاره كرده بودم چون از حرف هايتان متوجه شدم كه هدف شما از ان اول منحرف كردن بحث است لذا چون شما جز مخاطبان لجوج(البته با عرض معذرت) محسوب ميشويد زياد قيل و قال با شما فايده ندارد چون اينگونه تيپ شخصيت هايي كه لجاجت ميكنند در زمره ي گروه هايي هستند كه حتي كلام حق هم موضع انها را عوض نميكند لذا بي فايده بودن ادامه بحث را با شما از الان اعلام ميكنم اما درباره پاسخ هاي شما كه هيچ ربطي نداشت به سوالهاي بنده اعلام ميكنم كه شما حتي جمله بندي هاي بنده را هم با دقت نخواندين تا مفهوم درست جمله را هم با دقت درك كنيد اما در مقام پاسخ به كلام شما اين را بگويم كه 1) اگر شما صحيح مطلب را ميدانيد درباره ي ان حديث در كتاب هاي اصلي خودتان نقل كنيد ماهم ياد بگيريم 2) در مورد تاريخ اديان هم كه من فكر ميكنم همان پاسخي را كه ميخواستم به شما بدهم مديريت سايت تقريبا خوب جواب داده يك مقدار سايت بايد بيشتر توضيح ميداد كه به نظر بنده اين مقدار براي شما با محدوده ي اطلاعاتي كه داريد زيادي هم است(يكبار ديگر پاسخ را مرور كنيد متوجه ميشويد) 3)و در اخر اينكه پخش حديث راست يا دروغ نه در حيطه مسئوليت شماست و نه در توان كلامي شماست كه بگوييد (من گفتم حديث دروغ پخش بشود يا نشود؟ به هزاران دليل موجه و يا غير موجه) 4)ما علم الرجال و علم الحديث داريم كه از فيلتر هاي ان علوم اين احاديث رد ميشود و ترويج اين احاديث تاييد ميشود و يا تكذيب ان هم توسط افراد خبره و ماهر در اين كار انجام ميشود؟ لذا به تاييد ويا تكذيب من و شما اين علوم احتياجي ندارند كه حالا شما بخواهيد درباره ترويج حديث راست و دروغ صحبت كنيد با تشكر محمدمهدي كاظمي في امان الله (((خجسته اعياد ماه شعبان را به همه ي دوستاران اهل بيت (ع) تبريك ميگويم)))
114 | محمدمهدي كاظمي | | ١٢:٠٠ - ١٨ مرداد ١٣٨٨ |
با عرض سلام به محمد خادم العباس انشاالله كه در زير سايه ي امام زمان (عج) باشي چه عجب يكي پيدا شد كه حرف دل ما را بزند درود خدا بر شما دقيقا من هم همين اعتقاد و باور را دارم انشاالله كه حضرت مهدي ظهور كند(به كوري چشم كسايي كه نميتوانند حقيقت را بپذيرند ) قفل اين بيمار دلاني كه نميدانند و غافل اند را بشكند دوستارم ان لحظه باشم ببينم اين دسته از افراد چگونه به اعتقاد اشتباه خودشان پي ميبرند (ديدن دارد )
115 | رضا وحدتي | | ١٢:٠٠ - ٢٦ شهریور ١٣٨٨ |
با تشکر از شما که اين سايت راه انداختين شما جواب خيلي از سوالات منو داديد بينهايت ازتون ممنونم
116 | محمد1990 | | ١٢:٠٠ - ١٧ مهر ١٣٨٨ |
با سلام من فقط ميخوام اين شيعيان برند تحقيق كنند در مورد وضعيت دانشمندان وشاعران قبل از دوره صفوي و بعد آن,ببيند چه فرقي داره,بعد از رسمي شدن مذهب شيعه در ايران ,علم و دانش در ايران متوقف شد و ايران در جاي خود ايستاد و عقب ماند از 400 سال به اين طرف هيچ دانشمند مطرحي ظهور نكرد,حافظ سعدي عمر خيام ابوبكر رازي ابن سينا امام محمد غزالي فردوسي مولوي .......انها همه قبل از شيعه شدن در ايران هستند.

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
ظاهرا شما شاعر و نويسنده ادبي را با دانشمند اشتباه گرفته‌ايد !
بيشترين دانشمندان علمي ايران ، شيعه بوده‌اند ، از خواجه نصير و... گرفته تا شيخ بهائي و... و قبل و بعد از دوران صفوي پر است از دانشمندان شيعه !
جداي از اينكه بسياري از كساني كه نامبرديد شيعه بوده‌اند :
فردوسي كه به خاطر شيعه بودن كشته شد !
حافظ
http://www.porsojoo.com/fa/node/12099
و بسياري ديگر در پايان عمر ، عقيده‌اي مانند عقيده شيعه پيدا كرده بودند ؛ به عنوان مثال مولوي مي‌گويد :
زين همرهان سست عناصر دلم گرفت شير خدا و رستم دستانم آرزو است
و كلمه همرهان ، ترجمه فارسي «صحابه» است
بهتر است كمي اطلاعات تاريخي خود را تصحيح كنيد !
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
117 | بهنام | | ١٢:٠٠ - ٢١ مهر ١٣٨٨ |
با سلام. در اصطلاحات آمده كه گفته شده بدان چه كه معتقدي بايد آگاهي داشته باشي. قبول واسطه شرك هستش. ما نعبدهم الا ليقربونا الي الله زلفي. يا حسين يا علي يا مهدي شرك هستش. از رو آيه ي قرآن جواب بديد . اياك نعبد و اياك نستعين. تنها تو را مي پرستيم و تنها از تو ياري مي جوييم. تعصب انسان را به جهنم ميبرد. شما اگر مي توانيد مطالب رو قيچي نكنيد چون اين كار سست عنصران است. تازه شما چه به صحابه (رض عنهم) ايمان داشته باشيد يا نه فرقي ندارد. شرايط ايمان: ايمان به خدا. رسولانش. كتابهايش. ملائكه. روز آخرت. نگفته ايمان به صحابه . نگفته ايمان به امام زمان. آنها تنها سلف صالح مي باشند. و احترام به آنها واجب. اگر خلفاي راشدين انسانهاي بدي بودند مطمئن باشيد چيزي از دين باقي نمي ماند. خلفاي راشدين( ابوبكر. عمر .عثمان.علي) آن ياراني بودند كه در سخت ترين شرايط يار و ياور يكديگر بودند. اين خرافات فتنه ي يهوديان بود. اولين كسي كه به ابوبكر توهين كرد عبدالله بن سبا ملعون بود كه خود حضرت علي گردنش را زد. زماني كه شوراي تعيين خليفه ي دوم گذاشته شد حضرت علي حضور نداشت. و وقتي خليفه تعيين شد حضرت علي چنين فرمود. به خدا قسم كسي را قبول ندارم مگر آن شخص عمر باشد. ياران و صحابه گرام كساني نيستند كه ما راحت در مورد آنها داريم بحث مي كنيم . خدا بر همه ي دلها آگاه است. الله حافظي. الله ناظري. سبحان ربك رب العزه عما يصفون و سلام علي المرسلين والحمدلله رب العالمين.

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
شما چندين شبهه و اشكال مطرح كرده‌ايد اما براي هيچ يك دليل صحيحي اقامه نكرده‌ايد :
1- ادعا كرده‌ايد كه قرار دادن واسطه بين خود و خدا شرك است !
لابد به نظر شما فرزندان حضرت يعقوب كه يعقوب را واسطه بين خود و خدا قرار دادند مشرك هستند ! يا خود يعقوب نيز به خاطر قبول اين وساطت مشرك شد ؟
2- گفته‌ايد كه خلفا در همه شرائط همديگر را يار بودند ! لابد چيزي در كتب اهل سنت در مورد مخالفت‌هاي خلفا با يكديگر نخوانده‌ايد :
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=1312
3- فرموده‌ايد كه عبد الله بن سبا اولين كسي بود كه به ابوبكر توهين كرد ! ظاهرا خبر نداريد كه طبق ادعاي اهل سنت ، عبد الله بن سبا در زمان عثمان كار خود را شروع كرد ! لابد مسلماناني كه با ابوبكر مخالفت كردند و ابوبكر حكم ارتداد آنها را داد ، همگي اتباع عبد الله بن سبا بودند !
يا صحابه‌اي كه طبق روايات اهل سنت به ابوبكر دشنام داده‌اند نيز از اتباع عبد الله بن سبا بوده‌اند !
يا اميرمومنان كه در زمان خلافت عمر ، ابوبكر و عمر را دروغگو ، بدكار ، حيله گر و خيانتكار مي‌دانست (صحيح مسلم) نيز از اتباع عبد الله بن سبا است ؟!
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
118 | هادي | | ١٢:٠٠ - ١٦ آبان ١٣٨٨ |
اجرتان با امام زمان(عج)،که از حريم ولايت دفاع ميکنيد...
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد...و آخر تابع له علي ذلک...
119 | محمد | | ١٢:٠٠ - ٢٦ آبان ١٣٨٨ |
سلام:كتابي هست بنام اسرارآل محمدنوشته سليم بن قيس كه اسناد تاييدكتاب از طرف معصومين (ع)درآن موجود است.براي كسب اطلاعات بيشترورفع

خيلي ازشبهات موجودبه آن كتاب مراجعه كنيد.حتي جواب كساني كه سوال مي كنندكه چرااميرالمومنين درمقابل جسارتهاعكس العملي نشان ندادنددر
كتاب داده شده وجواب خيلي سوالات ديگر.ياعلي
120 | مازيار خسروي | | ١٢:٠٠ - ٠٥ آذر ١٣٨٨ |
بنام پروردگار آفريننده
در نوشتار دوستان در مورد روخداد هاي پيشين نگاه كردم افسوس خوردن كساني كه چرا بايد واقعيت گفته شود چرا بايد بين شيعه و سني شكراب شودرا كاري ندارم. ولي بررسي روخدادهاي پيشين و ريشه يابي سايه سنگين آن بر رويداد هاي زمان كنوني بسيار مهم است. اينكه چرا اكنون جنگهاو كشتارهايي وجود دارد ريشه در دل گذشته دارد. چه بخواهيم باور كنيم چه نخواهيم عمر با شمشير و خون ريزي اسلام را از مرزهاي حجاز به دوردستها برد و از آن بدتر بنيان گذاري اولين نژادپرستي در دنيا بود كه با سواستفاده از نام اسلام لكه ننگ براي مسلمانان و محل نفرتي در دل غير مسلمانان بنا كرد. چيزي كه در دينهاي ديگر كمتر به چشم ميخورد. عمر نژاد پرستي بود كه وجود غير عرب را در مدينه ممنوع كرد ( اسناد تاريخي شيعه و سني ). و براي رواج زبان عربي او و پس از او عثمان امويان و عباسيان زبانهاي زيادي را نابود كردند.همكنون كشورهاي زيادي بنام كشورهاي عربي شناخته ميشوند كه پيش از اسلام مردم آن عرب زبان نبودند.اينكه چرا بعد از هزار و چندي سال ناگهان در بوسني بر عليه مسلمانان بيگناه چنين ظلمي ميشود يا چرا يهوديان فلسطينيها را از سرزمين فلسطين ميرانند همه خفته در زندگي اولين نژادپرست عرب عمربن الخطاب دارد.اگر فلسطينيان به زبان پيشينيان خود سخن ميگفتند و مسلمان هم بودند يهوديان نميتوانستند ادعا كنند اعراب سرزمينشان را اشغال كرده اند. چون عمر در پشت اسلام خود را مخفي كرده اسلام مورد نفرت غير مسلمانها قرار گرفته است. تحجر و ستمگري در قالب هر تفكر ديني و غير ديني منفور است. عمر يك نازي بود و اگر كسي به او احترام بگدارذ يك نئونازي است و محكوم. با كسي رودروايسي نكنيم.اگر نئونازيها در دنيا منفورندو تنبيه ميشوند پس سني هاي افراطي نيز بايد تنبيه شوند. نام عمر بايد در كنار نام هيتلر نتانياهو شارون و ...بعنوان نژاد پرست افراطي قرار گيرد و اين به شيعه بودن ربطي ندارد . به انسان بودن و حمايت از حقوق بشر ربط دارد. چرا بايد فاشيستهاي عربي نام خود را به يك انديشه الهي ببندند و از محاكمه تاريخ بگريزند؟ تفكر نژاد پرستي عربي عمر هنوز باقي است گاهي با نام وهابيت و گاهي با نام القاعده مسلمانان را مورد نفرت كساني كه ظاهر اسلام را ميبينند و آنان را نماينده محمد(ص) ميدانند نمود ميكند.آيا شباهتي بين خواسته محمد(ص) و عمر بوده؟ محمد ياراني با زبانها و نژادهاي گوناگون داشت و با لقب نژادي آنها همچون سلمان فارسي بلال حبشي و... به نژاد آنها احترام ميگذاشت حال اينكه عمر غير عرب را به سخره ميگرفت.با قدرت ميگويم عمر مرتد ضد اسلام و نابود كننده اسلام بوده و هر چه بر سر اسلام و مسلمانان مي آيد از اوست. اسلام مي توانست با محبت اعمال درست و عمل به قرآن بدون شمشير در دنيا گسترش يابد. و نيازي به شمشير عمر و عمريان مسلمان نماي جاهل نداشت.
  بعدی [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23]   قبلی
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها