2024 April 16 - سه شنبه 28 فروردين 1403
فرار مولوي عبدالحميد از مناظره و دعوت مجدد ايشان براي مناظره و مباهله
کد مطلب: ٤٨٣٩ تاریخ انتشار: ٠٢ آبان ١٣٨٦ تعداد بازدید: 49555
اخبار » عمومي
فرار مولوي عبدالحميد از مناظره و دعوت مجدد ايشان براي مناظره و مباهله

به دنبال دعوت اين جانب از جناب مولوي عبد الحميد براي مناظره و گفتگوي دوستانه پيرامون سخنان ايشان در نماز جمعه زاهدان، در سايت ويژه حوزه علميه زاهدان اعلام كردند كه ايشان حاضر به مناظره نيست بلكه آماده مباهله مي باشد و شاگردان ايشان با شرائطي، آمادگي خود را براي مناظره اعلام كرده اند.


اينجانب ضمن احترام به جناب مولوي عبد الحميد اعلام مي دارم:


1 ـ همانگونه كه در اعلام قبلي اشاره شده، هدف اينجانب مناظره و گفتگوي دوستانه است نه جدل و مناقشه، جناب مولوي عبد الحميد و دوستانشان كه برنامه هاي اين جانب را در شبكه سلام و همچنين در همايش مذاهب در چابهار و زاهدان ديده، و يا شنيده اند به خوبي مي دانند كه اينجانب اهل جدل و مناقشه نيستم بلكه براي اهل سنت احترام قائل هستم و بارها گفته ام كه اهانت به اهل سنت و مقدسات آنان، خلاف شرع و گناه نابخشودني است.


2 ـ فرار از مناظره بر خلاف سيره أنبياء و علماي اسلام است كه در طول تاريخ در موارد اختلافي با يكديگر به گفتگو و مناظره مي پرداختند و قرآن كريم و تاريخ مملوّ از محاجّه و مناظره پيامبران و امامان و علماي شيعه و سني است.


3 ـ ارجاع به شاگردان، نوعي فرار از مناظره و تحقير طرف مقابل و عدم رعايت شأن علمي و دور شدن از صفا وصميميت است.


اگر هدف جناب مولوي عبد الحميد (العياذ باللّه) با فرستادن شاگردانشان، جدل و مناقشه بوده و مي خواهند با تحريك عواطف و احساسات، آتش اختلاف را در كشور شعله ور نمايند، اين كار نه تنها مخالف با نظر مقام معظم رهبري مدّ ظله الوارف مي باشد كه امسال را سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي معرفي نموده بلكه دست زدن به چنين كاري مخالف سيره أئمّة عليهم السلام و روش بزرگان شيعه و مراجع عظام تقليد است.


از همه مهمتر اين كه در جهان امروز دشمنان اسلام، كمر به نابودي مسلمانان بسته اند و تمام تلاش خود را در جهت ايجاد اختلاف و تنش هاي مذهبي به كار مي برند، جدل و مناقشه دو گروه مذهبي خيانت به اسلام مي باشد.


واگر آقاي مولوي عبد الحميد، شخصيتي شناخته شده و جهاني داشته و پيشواي مذهبي هستند، بايد با شركت در مناظره دوستانه و بدون جدل، عملاً راه و روش مناظره صحيح را به ديگر افراد آموزش دهند.


از طرفي ايشان كه اظهار داشته اند: «مقتضاي عدالت اين را مي طلبد كه صدا و سيما افرادي را كه سني شده اند را فرا بخواند و با آنها مصاحبه اي داشته باشد» اگر اين سخن درست باشد، جناب ايشان با حضور در مناظره، اين افراد را معرفي نمايد، تا أوّلا: مردم با اين افراد آشنا شوند و ثانياً: صدا وسيما زمينه حضور آنان را در كنار آقاي تيجاني فراهم نمايد.


4 ـ اگر ايشان واقعاً خود را پيشواي مذهبي مي دانند، چگونه به خود اجازه مي دهند در نماز جمعه نسبت به جناب آقاي تيجاني كه يك شخصيت بين المللي است و شرق و غرب عالم وي را مي شناسند، جسارت نموده و او را مجهول الحال معرفي نموده و سبب تشيعش را يك خواب بداند با اين كه ايشان در همان مصاحبه شبكه 3، به صراحت گفت: من سه سال تحقيق كردم و با شخصيتهاي متعدد شيعه بويژه شهيد صدر بحث كردم و آنگاه كه حقانيت مذهب شيعه برايم روشن شد، آن را پذيرفتم.


و يا نسبت به جناب آقاي دكتر عصام العماد كه قبلا وهابي و شاگرد بن باز مفتي اعظم عربستان و فارغ التحصيل دانشگاه محمد بن سعود رياض بوده و كتابي تحت عنوان «الصلة بين الإثني عشريّة وفرق الغلاة» در اثبات شرك شيعه تأليف كرده بود، ولي جناب مولوي عبد الحميد وي را از شيعيان يمن معرفي مي كنند.


و يا تهيه كنندگان برنامه را افراد نا شايست و برنامه را ساختگي و جعلي و مجري برنامه را بچه نادان معرفي كند.


و با توجه به نكات ياد شده، ما از ايشان دعوت كرديم در يك مناظره وگفتگوي دوستانه شركت كنند و اگر دليل و يا شاهدي بر سخنان خويش دارند ارائه دهند كه با كمال ميل از او مي پذيريم و اگر معلوم شد كه مطالب ياد شده كه در نماز جمعه و از تريبون حكومتي پخش و در سايت اينترتي حوزه علميه زاهدان قرار گرفت، خلاف واقع و افتراء بوده، ايشان با كمال شجاعت از افراد عذر خواهي نموده و طلب پوزش نمايند.


5 ـ نسبت به مناظره در رابطه با موارد اختلافي ميان شيعه و سني، اگر هر يك از مدرّسان محترم حوزه هاي علميّه اهل سنت و يا از اساتيد دانشگاهها كه موقعيت علمي آنان محرز باشد و اهل جدل و اهانت نباشند، آمادگي كامل خود را براي گفتگوي علمي، در جلسات كاملا دوستانه و صميمي اعلام مي نمايم.


و معتقد هستم كه چنين جلساتي نه تنها به وحدت ميان امت اسلامي ضرر نمي زند بلكه با گفتگوي علمي، بسياري از بدبيني ها برطرف شده و زمينه وحدت و دوستي ميان شيعه و سني بيش از پيش فراهم مي شود.


و به تعبير شهيد مطهري «آن چه نبايد صورت گيرد، كارهايي است كه احساسات و تعصّبات و كينه هاي مخالف را بر مي انگيزد، امّا بحث علمي سروكارش با عقل و منطق است، نه عواطف و احساسات». امامت و رهبري، ص 21.


و به تعبير حضرت آيت اللّه العظمي مكارم شيرازي: «آنچه مايه اختلاف و پراكندگي است، جرّ و بحث هاي تعصب آميز و غير منطقي و پرخاشگري هاي كينه توزانه است. ولي بحث هاي منطقي و مستدل و دور از تعصّب و لجاجت و پرخاشگري، در محيطي صميمانه و دوستانه، نه تنها تفرقه انگيز نيست، بلكه فاصله ها را كم مي كند، و نقاط مشترك را تقويت مي نمايد». پنجاه درس اصول عقائد، ص 227.


6 ـ اگر شاگردان جناب آقاي مولوي عبد الحميد آماده هستند كه با مناظره، حقانيت مذهب اهل سنت بر همگان آشكار نمايند چرا تحقق اين مناظره را مشروط به پخش از كانال هاي تلويزيون رسمي كشور اعلام نمودند.


و اگر راست مي گويند چرا در تلويزيون سلام كه شبكه جهاني است حاضر نمي شوند تا بجاي آن كه حقانيت مذهب اهل سنت را براي مردم ايران ثابت كنند، براي تمام مردم جهان ثابت نمايند.


7 ـ در رابطه با اعلام مباهله، أوّلا: همگان مي دانند كه مباهله در صورتي است كه بحثهاي علمي و منطقي به بن بست رسيده باشد، همانگونه كه رسول اكرم (ص) پس از بحث و مناظره با نصاري نجران و اصرار آنان بر عناد، پيشنهاد مباهله دادند.


فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنْ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ... آل عمران.


فخر رازي از علماي بزرگ اهل سنت مي گويد: (فَمَنْ حَاجَّكَ) بعد هذه الدلائل الواضحة والجوابات اللائحة فاقطع الكلام معهم وعاملهم بما يعامل به المعاند ، وهو أن تدعوهم إلي الملاعنة. تفسير الكبير، ج 8، ص 82.


اين جانب مجدداً از جناب آقاي مولوي عبد الحميد با كمال احترام دعوت مي كنم كه خود بزرگ بيني را كنار گذاشته و به اين گفتگوي دوستانه پاسخ مثبت دهند و يقين كنند كه احترام هريك از طرف مقابل كاملا محفوظ و مقدسات هيچيك از طرفين مورد اهانت قرار نخواهد گرفت زيرا بر اين عقيده هستيم كه اهانت و جسارت به مقدسات اهل سنت و يا شيعه خيانت به اسلام و گناه نابخشودني است.


وثانياً: اين جانب همانگونه كه به حقانيت وجود خداوند متعال و نبوت پيامبر گرامي صلّي اللّه عليه وآله يقين دارم، به حقانيت مذهب شيعه نيز يقين دارم. و در اين عقيده آماده مباهله با هر فردي در سراسر جهان هستم و به نتيجه آن نيز كاملا آگاه هستم.


ولي در عصر كنوني كه دشمنان قسم خورده اسلام، از ايجاد اختلاف ميان امت اسلامي و نابودي اسلام و مسلمين از هيچ كوششي دريغ نمي كنند، آيا دست زدن به مباهله و ... در چنين موقعيتي، موجب اتحاد ميان امت اسلامي است و يا سر آغاز اختلاف جديد و تحريك عواطف و تعصبات مذهبي است.


و با همه اين حال اگر مناظره و گفتگوي دوستانه نتيجه نبخشيد، نوبت به مباهله خواهد رسيد.


8 ـ در پايان تكرار مي كنم كه اينجانب آمادگي كامل دارم كه با جناب مولوي عبد الحميد در رابطه با سخنان ايشان در خطبه هاي نماز جمعه و جلسه ختم قرآن بدون هيچ پيش شرطي در هر كجا و در هر زمان مناظره و گفتگوي دوستانه و صميمي داشته باشم و نتيجه آن در اختيار همگان قرار گيرد و هر يك از سايتهاي خبري و روزنامه ها و شبكه هاي داخلي و جهاني صلاح ديدند منعكس نمايند.


طبق آيه شريفه (كُلُّ نَفْس بِمَا كَسَبَتْ رَهِينَةٌ). المدثر: 74/38، كه هر كس مسئول پاسخگويي كارهاي خويش است و مطابق آيه شريفه ديگر (وَلاَ تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَي). الانعام: 6/164 هيچ كس مسئول عملكرد ديگران نيست.


اميدوارم كه جناب مولوي عبد الحميد، خود بزرگ بيني را كنار گذاشته و به اين گفتگوي دوستانه پاسخ مثبت دهند و بدانند كه احترام ايشان از طرف اين جانب كاملا محفوظ است و بر اين باور هستم كه ايشان نيز احترام طرف مقابل را حفظ خواهند نمود، زيرا بر اين عقيده هستيم كه اهانت و جسارت به مقدسات اهل سنت و يا شيعه خيانت به اسلام و گناه نابخشودني است.


بديهي است كه در صورت بروز هر گونه تندي از ناحيه ايشان، از طرف اينجانب جز مهرباني و تمناي سلامتي، پاسخي نخواهند شنيد.


وَالسَّلاَمُ عَلَي مَنْ اتَّبَعَ الْهُدَي.



Share
81 | محمد از مكران | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢٠ آذر ١٣٨٨ |
بنام خدا
مومن عبدالله عزيز ما و شما در هزاره دوم دنياي اسلام زندگي مي کنيم . از شما خواهش مي کنم که يک زره واقع بين باشيد . من حرف از زمان فعلي زده و عمده بحث و گلايه بنده از مسولين نظام در زمان حال است . من از شما پرسيده بودم که شما تا چه حد سعي کرده ايد که اهل سنت را از زبان خودشان بشناسيد . يا اينکه چند کتاب و نوشته از خود اهل سنت در باب عقيده و ساير مسايل مذهبي داريد . من فقط از شما خواهش کرده بودم که اهل سنت را از نزديک ديده درک کرده و از روي کتابهاي خود اهل سنت انها را بشناسيد و با مذهب اهلسنت اشنا شويد . اينکه سايرين در باره ما کتاب مي نويسند و از زبان و دانش خودشان اطلاعاتي در اختيار شما مي گزارند مقبول و پسنديده نيست . زماني کتاب مقبول و پسنديده است که طرف مقابل و مورد خطاب را نيز اجازه دفاع داده شود . و شما دوست عزيز به راحتي بتوانيد کتابهاي دوطرف قضيه را خوانده و مطالعه بفرماييد . و ان زمان است که پي به واقعيات طرفين خواهيد برد . بنده از شما پرسيده بودم که شما چند کتاب و نوشته از خود اهلسنت در کتابخانه شخصي خودتان داريد .
شما دوست عزيزم صورت مسئله را پاک کرده و خارج از موضوع بحث حرف زديديد . شايسته است که واقع بين باشيد . اگر معاويه و عمر گناهي مرتکب شده باشند قطعا در روز محشر مجازات خواهند شد . خودشان پاسخ گو خواهند بود همانگونه که بابت گناهاني که بنده و شما مرتکب شدهايم فقط خودمان مسئول خواهيم بود .
اهل سنت به خلفاي راشدين و اهل بيت پيامبر و تمامي دوستداران و صحابه به يک ميزان ارزش و احترام قايل بوده و هست . ولي متاسفانه اخوندهاي شما متاسفانه اهل سنت را منهاي خاندان پيامبر معرفي کرده و اين عقيده پليد را در جامعه تشيع تزريق کرده و برادران تشيع ما را فقط محبان خلفا مي دانند . در حالي که واقعيت اين بوده که ما محبان خاندان پيامبر نيز هستيم . همان ارزش و احترامي را که شما براي خاندان پيامبر روا مي داريد ما صد بيشتر براي انان احترام گذاشته و دوستي انان را دوستي پيامبر مي دانيم .
نمي خواهم که ازبحث اصلي خود دور شوم و ان حداقل خواست من از شما اين بود که بتوانيد کتب و نوشته هاي خود اهلسنت را پيدا کرده و جهت مطالعه و استفاده نزد خودتان نگهداري بفرماييد .
در اخر درود مي فرستم بر پيامبر گرامي و اهلبيت و صحابه ايشان و شما را نيز به خدامي سپارم .

82 | رحمت الله حميدي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢١ آذر ١٣٨٨ |
سلام
قال رسول اللَّه صلّى اللَّه عليه و آله: من أحبّ عليّا فقد أحبّني و من أبغض عليّا فقد أبغضني و من آذى عليّا فقد آذاني و من آذاني فقد آذى اللَّه عزّ و جلّ.
ذخائر العقبى/ 65
83 | سعيد حسيني (شاه اسماعيل صفوي) | Japan - Chiyoda | ١٢:٠٠ - ٢٢ آذر ١٣٨٨ |
با سلام

اگر صد بار ديگر از مولوي جون دعوت شود همچنان فرار را بر قرار ترجيح ميدهد

مگه نگفته بود مناظره نميکنم اما براي مباهله آماده ام؟؟؟؟!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
84 | سعيد حسيني (شاه اسماعيل صفوي) | Japan - Chiyoda | ١٢:٠٠ - ٢٣ آذر ١٣٨٨ |
با سلام

وقتي دو عاشق و معشوق به هم ميرسند

http://sistan.info/1231997.htm
85 | محمد از مكران | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٠٢ دي ١٣٨٨ |
برادر گرامي مومن عبدالله عزيز درود بر شما خسته نباشيد .
بنده عرض کرده بودم که بابت گناهي که سايرين مرتکب شده اند کسي شما رامواخذه نخواهد نمود . حال اين گناهکاران مي خواهند که در هرزمان و مکاني از دنيا که قرار گرفته باشند . بابت جرم و جناياتي که در ساير بلاد اسلامي چه در حق تشيع و چه در حق سني اتفاق مي افتد در روز قيامت قطعا به سزاي اعمالشان خواهند رسيد .
البته امر به معروف و نهي از منکر وظيفه ديني ما و شما بوده و هست . ولي اين مقبول و پسنديده نيست که به خاطر ظلمي که در حق شيعيان يمن در يمن مي شود شما بخواهيد انتقام خون انها را از سنيان ايران بگيريد . قبول دارم که در خيلي از کشورهاي اسلامي بر شيعيان ظلم مي شود همانگونه که در دوران گذشته بر انها ظلم شده است . و قطعا خداوند منان ظالمان را به سزاي اعمالشان مي رساند .
به نظر بنده اگر در ايران مسولين امر بخواهند جلوي دموکراسي و ازادي بيان را از ملت شريف ايران بگيرند کمترين حق و حقوقي را به اهل سنت ايران ندهند هيچ فرقي با ظالمان ندارند بلکه بدتر از انها نيز هستند .
اينکه در دوران گذشته بر شيعيان ظلم شده و جلوي ازادي انها را گرفته اند پس ما شيعيان حالا که قدرت داريم بايد خون بهاي گذشتگان خودمان را از سنيان فعلي در ايران بگيريم و همه سني ها را به درک واصل بکنيم فقط فکر و عقيده شخصي شما مي باشد بنده يقين دارم که علما گرامي اهل تشيع اين طرز فکر شما در قبول نداشته و ندارند .
شما اگر بخواهيد کوچکترين ظلمي را بر اهل سنت ايران روا بداريد قطعا هيچ فرقي با ظالماني که در پاکستان شيعه ها را شهيد مي کنند نداريد .
دموکراسي و ازادي بيان حق مسلم ما ملت ايران است .
اما دوست من مطلب و بحث بنده چيز ديگري بود و شما بي جهت مسايل ديگري را که ربطي به حرف بنده ندارند مطرح مي کنيد . خواسته و پيشنهاد بنده حقير از شما اين بود که شما تا چه حدي خود اهل سنت را از خودشان مي شناسيد يا اينکه چقدر به خوتان زحمت داده ايد که کتابهاي اهل سنت را خريداري و مطالعه و در کتابخانه شخصي خودتان نگهداري بکنيد .
من به عنوان يک سني که سواد چنداني ندارم ولي حداقل بيش از 100 کتاب مهم از برادران اهل تشيع را تهيه مطالعه و در اختيار ساير دوستان قرار مي دهم . قابل ذکر است که بنده اکثر کتابهاي نوشته شده اقاي سيد محمد تيجاني تونسي را تهيه و مطالعه و نزد خود نگهداري مي کنم . چرا که هدفم از اين کار اين بوده که مي خواستم تشيع را انطوري که خودشان مي گويند بشناسم نه انطوري که سني ها مي گويند .
حال به شما نيز مجددا پيشنهاد مي کنم که سني را انطوري که خودشان مي گويند بشناس نه انطوري که سايرين از روي غرض اطلاعاتي سانسور شده در اختيارتان مي گذارند .
در اخر درود مي فرستم بر محمد و اهل بيت و خاندان و اصحاب گرامي ايشان .


86 | محمد از مكران | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٠٤ دي ١٣٨٨ |
بنام خدا و با سلام ودرود فراوان برپيامبر گرامي حضرت محمد و اهل بيت و خاندان و اصحاب گرامي ايشان ازانجايي که هرچند وقت يکبار از سايت ولي عصر ديدن مي کنم و به عنوان يک بيننده نظر خودم را گاگاهي در قسمت ثبت نظرات مي نويسم اما متاسفانه مسولين محترم سايت ولي عصر از نوشتن نظرات هرچند کوچک بنده امتناع کرده و يا گاها انها را قطع و تکه تکه کرده و در معرض ديد بينندگان محترم قرارمي دهند . که اين خود خيانت در امانت بوده و با افکار ديني و مذهبي ما مسلمانان کاري شايسته و پسنديده نيست . که اين عمل شما طبق رسالتي که خودتان ترسيم کرده و مدعي ان هستيد تناقص دارد . البته يک واقعيتي وجود دارد و براي همگان نيز تجربه و ثابت گرديده و نيازي به توضيح و اثبات هم ندارد و آن اين است که هميشه ناحق و باطل از حق و حقيقت ترسان و گريزان بوده و هست و جهت جلوگيري از رو شدن دستش دست به هر حيله و مکري مي زند تا حق و حقيقت روشن نشده و همچنان حرف و ايده خودش بر کرسي سوار باشد . و تمام راهها و وسايلي که ملت عزيز را به حق و حقانيت برسانند از بين برده و مي برند . عدم وجود دمکراسي و ازادي بيان براي فرق مذهبي در ايران خصوصا جلوگيري از حق و حقوق قانوني اهل سنت در ايران همانا نشان دهنده ترس ناحق از حق است . در حالي که درکشورهاي اسلامي ديگر اين چنين نيست مثلا شما در عربستان سعودي خصوصا در مکه و مدينه تمامي کتبي که برادران اهل تشيع بر عليه سني ها نوشته اند به وفور و فراوان يافت مي شود . اما در ايران برادران سني ما از کمترين حق و حقوقي برخوردارند . حتي حق ندارند جزيي ترين کتب مذهبي خود را بدون مجوز بنويسند . چه رسد به زماني که بخواهند در جواب کتب تيجاني کتاب بنويسند . شما در ايران حتي در مناطق سني نشين هيچ کتاب مذهبي به زبان فارسي که بتواند مسايل اختلافي تشيع و تسنن را مطرح بکند نمي توانيد پيدا بکنيد که اين خود جاي بحث و سئوال دارد . اگر هم مولوي سني بخواهد در جواب کتابهاي فراوان اهل تشيع کتاب بنويسد و در اختيار عموم بگذارد آن وقت است که خودش با دست خودش حکم اعدام خودش را صادر کرده و يا براي ساليان متوالي بايد در زندان شکنجه و زنداني بشود . نبود ازادي بيان و مطبوعاتي و رسانه اي براي اهل سنت نشان از ضعف مذهب تشيع و ترس اخوندهاي تندرو از روشدن و برملا شدن مذهب ساختگيشان مي باشد . لذا به نظر بنده بحث و مناظره چند ساعتي مشکل جوانان و ملت ايران را حل نخواهد کرد و در اين بحث حق و حقيقت روشن نمي شود اگر اقاي قزويني راست مي گويند و خيلي از خودشان مطمئن هستند در همين سايت خودشان يک گوشه کوچک از سايتشان را اختصاص بدهند به برادران سني که بتوانند نظرات مذهبي خودشان را نوشته و از خودشان دفاع بکنند و ساير دوستان و جوانان اهل تشيع نيز از همين سايت مي توانند پي به مسايل مذهبي اهل سنت ببرند . البته قطعا يقين دارم که اقاي قزويني و دوستانشان همچنين جراتي را ندارند . شما تاب و تحمل نطرات بنده حقير بي سواد را نداريد چه برسد به زماني که علماي شاخص اهل سنت مطلب بنويسند و در اختيار عموم بگذارند . اميدوارم که روزي برسد که اقاي قزويني و دستانشان از عرب هاي وهابي ياد بگيرند که خود اين بنده حقير چند تا از کتابهاي اقاي تيجاني را که بر عليه اهل سنت نوشته بود از مدينه خريداري کرده و هنوز پيش خودم دارم و در اختيار سايردوستان نيز قرار مي دهم . محمد از مکران

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
1- در ابتداي سخنان خويش ما را متهم به تحريف و علني نكردن نظرات خويش كرده‌ايد ! كه خوانندگان سايت خود به خوبي با مراجعه به نظرات مطرح شده در اين سايت ، مي‌توانند صحت و سقم سخن شما را به دست بياورند !
شما با اين نظر چهار نظر براي ما فرستاده‌ايد كه هر چهارتاي ان علني شده است !
2- فرموده‌ايد«در حالي که درکشورهاي اسلامي ديگر اين چنين نيست مثلا شما در عربستان سعودي خصوصا در مکه و مدينه تمامي کتبي که برادران اهل تشيع بر عليه سني ها نوشته اند به وفور و فراوان يافت مي شود»!!
اين مطلب را نيز حواله به خوانندگان محترم مي‌دهيم !
3- فرموده‌ايد «اما در ايران برادران سني ما از کمترين حق و حقوقي برخوردارند . حتي حق ندارند جزيي ترين کتب مذهبي خود را بدون مجوز بنويسند»!
از شما سوال مي‌كنيم آيا در عربستان كتاب‌ها بدون مجوز چاپ مي‌شوند و يا با مجوز؟
آيا در ايران به تمامي كتب درسي اهل سنت در حوزه‌هايشان مجوز داده نشده است ؟! آيا بسياري از كتب اهل سنت در ايران با مجوز چاپ نمي‌شود ؟! و بسياري ديگر كه تبليغ وهابيت است بدون مجوز ؟ و بيشتر از كتب مجوز دار ؟
4- فرموده‌ايد «نبود ازادي بيان و مطبوعاتي و رسانه اي براي اهل سنت نشان از ضعف مذهب تشيع و ترس اخوندهاي تندرو از روشدن و برملا شدن مذهب ساختگيشان مي باشد . »
ظاهرا شما انتظار داريد كه زمينه دادن هر كتب ضلالي را به دست مردم داد قبل از اينكه زمينه پاسخ دادن به همه آنها فراهم باشد؟!
5- فرموده‌ايد « البته قطعا يقين دارم که اقاي قزويني و دوستانشان همچنين جراتي را ندارند . شما تاب و تحمل نطرات بنده حقير بي سواد را نداريد چه برسد به زماني که علماي شاخص اهل سنت مطلب بنويسند و در اختيار عموم بگذارند»
!!!
6- فرموده‌ايد« خود اين بنده حقير چند تا از کتابهاي اقاي تيجاني را که بر عليه اهل سنت نوشته بود از مدينه خريداري کرده و هنوز پيش خودم دارم و در اختيار سايردوستان نيز قرار مي دهم»!
آيا مي‌دانيد كه همراه‌داشتن كتب آقاي تيجاني در عربستان چند ماه زندان است ؟! و ادعا مي‌كنيد از كتابفروشي‌هاي مدينه كتاب هاي آقاي تيجاني را تهيه كرده‌ايد !
بهتر است در ابتدا كمي در رابطه با اوضاع اجتماعي امنيتي عربستان مطالعه كرده و سپس اينگونه سخن بگوييد
گروه پاسخ به شبهات
87 | حاجي | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٠٥ دي ١٣٨٨ |
مرگ بر امريکا و کساني که در عراق مردم را مي کشند
88 | سعيد حسيني (شاه اسماعيل صفوي) | Japan - Chiyoda | ١٢:٠٠ - ١٧ دي ١٣٨٨ |
سلام عليكم

از برادر بزگوار و دانشمند گرامي حضرت آقاي دكتر سيد محمد حسيني قزويني كمال تشكر را داريم.

درواقع خود ان دعوتنامه خود بعنوان يك مناظره ي بزرگ تلقي ميشود كه طرف برنده ي آن معلوم است

و ايشان جناب دكتر قزويني بزگوار هستند.

ايشان از سلاله پاك و طاهر اهل البيت ع هستند و خدا حفظشان كند

89 | سيوان | Iran - Bushehr | ١٢:٠٠ - ٢٢ دي ١٣٨٨ |
به نظر من اهل سنت در ايران زير زربين قرار گرفته چون هركس يه زره از كتابها ي اهل تشيع انتقاد ميكنه حكمش اعدام يا ترور است يا تو زندان اين قدر ميماند تا بپوسد امثال ربيعيها مفتي زاده ها دامنيها سبحانيها شيخ هادي ها مولويها مثال اين شهيدان فقط حرفشون اين بود به اصحاب پيغمبر توهين نكنيد چرا شما شيعيان مثل قوم بني اسراييل هستي مرتد منافق كافر مشرك مفسد الفلارض همه لقب شماهاهست شما حط به خود پيغمبر نيز توهين كردين توكتاب ملعون محلاتي برو بخونيد تو كدام كتاب اهل سنت به اهل بيت توهين شده لعن كردن اصحاب فقط كار شماس اميدوارم كه هميشه مردم را توجيه كنيد شما مرده پرست هستيد آقاي قضويني هم بايد بره بايه بيسوادي مثل من مناظره كنه اگه آمده هست به من ايميل بده تا با پنج كلاس سواد بشورمش

پاسخ:

!!!

90 | vahid | Iran - Zahedan | ١٢:٠٠ - ٢٩ دي ١٣٨٨ |
خوب اقاي قزويني مناظره ات را هم ديديم . الحمداله الله به اندازه کافي روايت جعل کرده بوديد . درضمن چرا وقتي کم مياريد ميگوييد فلاني مورد مذمت است و کذا و کذا و اين حديث را قبول نداريم و فلان و... در ضمن جرا درمورد حرف هاي شما و ساير علماي شيعه مناضره نکنيم ؟ ثانيا علمايي که اهل مناظره بودند را که فرستاديد آب خنک بخورند . مگر خيرشاهي چه گناهي کرده بود جز گفتن حقيقت ؟ شما که اهل اسلام و منطق هستيد چرا اين همه جنايت مي کنيد؟ و آقاي تيجاني دها دروغ و حرف متناقض در حرفهايش و همچنين در کتابش (آنگاه که هدايت شدم) دارد . شما ميتواني در اين مورد کتاب (آنگاه که گمراه شدي) را بخواني . و اين بحثي را که پيش کشيديد عامل تفرقه نيست پس چيست ؟ هر عقل سليمي اين نظرات را بخواند ميداند منظورم چيست .البته من چند تايش را خواندم ولي مشت نمونه خروار است . حالا ميفهمم که شيخ الاسلام مولانا عبدالحميد شما را خوب شناخته . من انديشه سياسي ايشان راتحصين کرده به داشتن چنين رهبري افتخار ميکنم.

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
1- فرموده‌ايد « الحمداله الله به اندازه کافي روايت جعل کرده بوديد»!
واقعا چنين است ؟ بهتر است يك نمونه از رواياتي را كه ادعا مي‌كنيد ايشان جعل كرده‌ بودند ذكر كنيد تا مبادا كسي توهم كند شما از روي ناچاري ناگذير به مطرح كردن سخنان دروغين شده‌‌ايد !
2- فرموده‌ايد « درضمن چرا وقتي کم مياريد ميگوييد فلاني مورد مذمت است و کذا و کذا و اين حديث را قبول نداريم و فلان و...»
ظاهرا چيزي در مورد علم رجال نمي‌دانيد ! آيا شما هر حرفي را كه هر كس براي شما نقل كند (حتي اگر دروغگو باشد) مي‌پذيريد ؟ يا در صورتي آن خبر را قبول مي‌كنيد كه گوينده آن راستگو باشد ! مشكل اصلي اهل سنت ، استدلال به روايات ضعيفه شيعه بود ، اما ما تنها و تنها به روايات معتبر اهل سنت تمسك مي‌كنيم !
3- فرموده‌ايد «در ضمن جرا درمورد حرف هاي شما و ساير علماي شيعه مناضره نکنيم ؟»
چه كسي چنين گفته است ! شما مي‌توانيد در اين زمينه با ساير علماي شيعه «مناضره»! كنيد !
4- فرموده‌ايد«ثانيا علمايي که اهل مناظره بودند را که فرستاديد آب خنک بخورند . مگر خيرشاهي چه گناهي کرده بود جز گفتن حقيقت ؟»!
آيا منظور شما فيلم معجزه عمر است ؟! كه مضحكه خاص و عام شد ؟ يا ساير سخنان ايشان ؟!
آيا آقايان ملازاده و مرادزهي نيز در زندان بودند كه با جناب دكتر قزويني مناظره كردند ؟
(ظاهرا شما بخش مناظرات سايت را نديده‌ايد)
5- فرموده‌ايد «و آقاي تيجاني دها دروغ و حرف متناقض در حرفهايش و همچنين در کتابش (آنگاه که هدايت شدم) دارد . شما ميتواني در اين مورد کتاب (آنگاه که گمراه شدي) را بخواني»
ما نيز به شما و ساير دوستان توصيه مي‌كنيم هر دو كتاب را با هم بخوانيد تا منطق شيعه و سني در كنار هم مورد نقد و بررسي قرار بگيرد (مطالعه هر دو كتاب با هم ، سبب شيعه شدن بسياري شده است‌؛ چون كتاب آنگاه گمراه شدي جز توهين و بدزباني ، مطلبي علمي ندارد)
6- فرموده‌ايد «حالا ميفهمم که شيخ الاسلام مولانا عبدالحميد شما را خوب شناخته . من انديشه سياسي ايشان راتحصين کرده به داشتن چنين رهبري افتخار ميکنم»!
ظاهرا عموم اهل سنت حتي در زاهدان با نظر شما مخالف هستند !‌بهتر است در روز جمعه همزمان با برقراري نماز جمعه ايشان ، سري به ساير مساجد زاهدان بزنيد تا ببينيد چندين نماز جمعه با هم برگزار مي‌شود !(يعني هيچكدام از آنها نماز جمعه ديگري را قبول ندارند)
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
91 | momen abdullah | Malaysia - Kuala Lumpur | ١٢:٠٠ - ٣٠ دي ١٣٨٨ |
جناب وحيد
بسيار جالب است که تقريبا بلااستثناء در تمام نظراتي که در اين سايت از اهل سنت ذکر شده است که در آن به اتحاد دعوت گرديده است يک فحاشي هم به شيعيان وجود دارد.
«ابن سبايي ها »
براستي جواب چنين دعوتي جز اين است؟:
آهاي کعب الحباري ها. آهاي يزيدي ها. آهاي عمري ها.
ما را با شما اتحادي نيست.

يا علي
92 | vahid | Iran - Zahedan | ١٢:٠٠ - ٣٠ دي ١٣٨٨ |
دوست عزيز 1 اگر حرفهاي مولانا خيرشاهي براي شما مسخره است .بدانيد سخنان آقاي قزويني نيز براي ما چنين است. 2 مگر فقط همين زمينه براي مناظره وجود دارد ؟ ما مي توانيم در در مورد ساير بحث ها با هم مناظره کنيم مثل تقيه و صيقه !! 3 کساني که با خواندن يکي دو کتاب مذهب خود را تغيير ميدهند معلوم است مذهب خود را نشناخته اند. 4 ظاهرا شما مسجد اينجا و خيابانها وساختار فيزيکي شهر را نديده ايد !! روزهاي جمعه نه تنها مسجد پر ميشود بلکه مردم تا جايي که صدا ميرسد مردم در خيابانها صف ميکشند . خيلي ها هم وسيله ندارند وحمل ونقل عمومي هم وجود ندارد . چه کسي گفته اينجا نماز يکديگر را قبول ندارند !؟ در ضمن اين کساني که اين خبر هاي ضدالنقيض را مي فرستند حتي نماز جمعه خودشان را هم نميروند و هر جمعه عده قليلي براي نماز حاضر ميشوند . ****غريبي گرت ماست پيش آورد **دو پيمانه آب است و يک چمچه دوغ ****اگر راست ميخواهي از من شنو**جهان ديده بسيار گويد دروغ**** 5 البته معلوم نيست اين قضيه وفات حضرت فاطمه چرا تا قبل از سال 1370 کشف نشده بود و بعد از اين سال به تصويب مجلس درآمد وبعد از آن به اين صورت که شما در تقويم ها ميبينيد در آمده است. 6 انگار شما اهل سنت را مسلمان نمي دانيد و اين دو مذهب را دو دين جدا از هم مي پنداريد . در حالي که دربين ما چنين نيست و اگر کسي اينطورفکر کند از ما نيست. البته مي دانم :هزار و چهارصد سال است ابن سبايي ها . يهوديها .صهيونيست ها و دشمنان اسلام . ما را به جان يک ديگر انداختند 0 به سني ها گفتند عليه شيعه ها کتاب بنويسيد که آنها کافر و بي دين هستند و هرکس شيعه را بکشد در جهنم بر او بسته ميشود . و در مقابل به برخي شيعه ها هم پول دادند که بنويسند سني ها از يهود و نصاري هم بدتر هستند و آنها بر اثر غلط فهمي خود هزاران کتاب عليه اهل سنت گرفتند و بدين طريق مارا به جان يک ديگر انداختند وشيعه وسني را بر عليه يکديگر به کار گرفتند . ولي آيا اکنون زمان آن نرسيده که ما همديگر را در آغوش بگيريم؟؟ سني ها ميگوييند ما به حق هستيم که پيرو پيامبر و خلفاي اربعه و پيرو اهل بيت و عترت هستيم و شيعه ها هم ميگويند ما به حق هستيم که پيرو پيامبر و پيرو اهل بيت و عترت هستيم . بياييد اين اختلاف ها را که ما و شما را بيچاره کرده کنار بگزاريد . بياييد متهد و متفق باشيد و محبت خود را به يکديگر نشان دهيد و هيچ فرقي ميان شيعه وسني قايل نباشيد.

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
1- فرق بين سخنان جناب دكتر قزويني و مولوي خيرشاهي ، در اين است كه مولوي خيرشاهي ، خواب نقل مي‌كند و جناب دكتر قزويني مطالب موجود در كتب اهل سنت ! البته مطالبي كه جناب دكتر قزويني از كتب اهل سنت مطرح مي‌كند ، واقعا سبب خنده است ؛ اما نه به خاطر اينكه ايشان آنها را مطرح مي‌كند ، بلكه از اين جهت كه اهل سنت به چه مطالبي اعتقاد داشته‌اند ! يعني در واقع شما با خنديدن به مطالبي كه جناب دكتر قزويني مطرح مي‌كند ، به عقيده اهل سنت و جماعت خنديده‌ايد !
2- در ذيل همين مطلب در شماره 69 آدرس نماز جمعه‌هاي موجود در زاهدان را مطرح كرده‌ايم ! سر زدن به آنها ضرري ندارد ! مي‌تواند ببينيد كه آيا جناب مولوي عبد الحميد ، در زاهدان رهبر علي الاطلاق اهل سنت به شمار مي‌رود يا خير ! (چه رسد به ساير شهر‌هاي استان و چه رسد به كل كشور !) آن موقع مشخص مي‌شود كه حق با ما است يا با شما !
3- بحث در مورد تقويم‌ها در آدرس ذيل آمده است ! :
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=6058
4- نظر ما در مورد اهل سنت در آدرس ذيل آمده است :
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=6340
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
93 | vahid | Iran - Zahedan | ١٢:٠٠ - ٠١ بهمن ١٣٨٨ |
نه ,نرود ميخ آهنين در سنگ **** مارا به خير تو اميدي نيست** شر مرسان.
94 | جليل | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٠٣ بهمن ١٣٨٨ |
با عرض سلام وآروزي توفيق: احتراما" به استحضار مي رساند در خصوص اينکه شبکه نور در برنامه هاي خود مکررا" اعلام ميدارد شيعيان بدليل آن که فرزندان علي(ع) از ام البنين که داراي اسامي عمر،عثمان،ابوبکر مي باشند مورد کم لطفي قرار گرفته اند . ايشان(ع) در واقعه کربلا به همراه امام حسين(ع) بشهادت رسيده اندو به علت آنکه نامشان با خلفا يکي ميباشد مورد کم مهري قرار گرفته اند ودر عزاداري ذکر مصيبت برايشان نمي خوانند. خواهشمند است جواب و پاسخي محکم ارائه نماييد.

پاسخ:
با سلام
دوست گرامي
1- عمر بن علي در كربلا نبوده است ! تنها محمد بن علي (معروف به ابي‌بكر) و عثمان بن علي شهيد شدند !
2- در كربلا عون و جعفر و... نيز شهيد شدند ، اما براي آنها روضه خوانده نمي شود ، پس علت نخواندن روضه نام انها نيست ! در كربلا ده تن از فرزندان اميرمومنان شهيد شدند كه تنها روضه دو تن از آنان خوانده مي‌شود ! قمر بني هاشم و سيد الشهدا عليه السلام ! و علت اين امر هم نبود فرصت براي خواندن روضه براي همه آنان است !
اگر مي‌خواستيم براي همه آنها روضه بخوانيم بايد تنها يك دهه صرف فرزندان اميرمومنان مي شد !
3- اگر مي‌خواستيم مخفي كاري كنيم در همه كتب خويش اين مطلب را نمي‌اورديم ! (مانند اهل سنت كه بسياري حقايق را تنها در يك كتاب آنها با كنايه پيدا مي كنيد)
در مورد نامگذاري آنان نيز در آدرس ذيل به صورت مفصل پاسخ داده شده است :
http://www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=437
موفق باشيد
گروه پاسخ به شبهات
95 | مالك اشتر | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٠٣ بهمن ١٣٨٨ |
بسم الله النور.!!!! در ادامه ي فرمايشات برادر عزيز و ارجمند جناب مومن عبد الله من هم مگويم : مارا با شما وحدتي نيست. از برادران گرداننده ي سايت هم ميخواهم اين شعر را به نمايش همگان بگذارند. شايد بيدار شوند : ديگران را گر عداوت زين وآن باشد بدل ------------------------- در دل ما شيعيان بغض عمر تنهاستي ( بزدلي گفتاي استــر مذهبک گفتم به او): ------------------------ ( سالک بولولوام ني از کسم پرواستي) ياد آرم يک حديثي کز امام صـادق است ------------------------ دشمن ما خانواده انجس از سگهاستي خواهشمندم برادران كه اين گونه نظرات را آشكار كنيد . آخر چقدر تحمل.؟ چقدر كوتاه آمدن.؟ در دل مومن يا حب الله و اصحاب و اوليا الله است يا حب اعدا الله. اين دو با هم تا قيام قيامت هيچگاه جمع نميشوند. باز هم شما را به (ابا الفضل العباس)"ع" قسم. كه اين گونه نظرات را علني كنيد.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! يا زهراي مظلوم.......
96 | غهخغ8 | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ٢١ بهمن ١٣٨٨ |
مگر مي شود علي که ما آن را شير يزدان مي دانيم وفرمودهاند که :کسي که غيرت نداشته باشد هيچ خيري در او نيست )) خودش بي غيرت باشد و کسي را که همسرش را بکشد داماد خود کند (در کتاب امام باقر آمده )و اسم پسرش را نام قاطل همسرش بگزارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/؟؟
97 | momen abdullah | Malaysia - Kajang | ١٢:٠٠ - ٢٣ بهمن ١٣٨٨ |
جناب نگارنده کامنت 96
نه. استغفرالله. معلومه که نه.
غيرت حضرت اميرالمومنين علي (عليه السلام) چنان بود که حتي راضي نبود از بردگان سپيدروي رومي نيز هتک حيثيت شود.
دقيقا به همين دليل اجازه داد که ديکتاتور با دختر 7 ساله ابوبکر ازدواج کند.
هر چه باشد حضرت اميرالمومنين علي (عليه السلام) بايد آزمايش الهي که حضرت لوط (عليه السلام) پشت سر گذاشت را نيز به نحو احسنت و به وجه بهتر و کامل‌تري طي مي‌کرد.

اگر حضرت لوط (عليه السلام) در مقام ابتلاي الهي به «پيشنهاد» ازدواج دخترانش آزموده شد
حضرت اميرالمومنين علي (عليه السلام) به خود «ازدواج» دختر ابوبکر آزموده شدند.

اين امر در مورد پسر ايشان حضرت سيد الشهدا(عليه السلام) نيز نمود يافت.
چنانکه اگر ابراهيم (عليه السلام) تا مرحله تماس چاقو با گردن پسر خود حضرت اسماعيل(عليه السلام) آزموده شد حضرت اميرالمومنين علي (عليه السلام) بايد پسراني را رشد مي‌دادند که در راه حضرت حق شهيد شوند.

يا علي
98 | ابوبكر | Iran - Tehran | ١٢:٠٠ - ١٥ اسفند ١٣٨٨ |
با سلام خدمت همه برادران چه تشيع و يا تسنن!!! باري با بي احترامي و لعن و نفرين و گوشه كنايه تا كنون اسلام راه به جايي نبرده است و حاصلش جز خوارج و جمل چيزي نيست!! 1.برادر تشيع در عنوان اين مطلب از لفظ فرار استفاده كرده ايد كه شايسته انسانهاي ترسوست و اين توهيني بزرگ به عالم بزرك مولانا عبدالحميد به شمار ميآيد. 2.بهتر است اندكي تفكر شود كه چگونه مدعي وحدت هستيد كه اهل سنت اجازه ساخت مسجد در استان تهران را ندارند ولي مسيحيان ميتوانند كليسا داشته باشند؟؟؟ 3.در مورد وهابيت اگر لطف كنيد و يك نفر را بياوريد كه بگويد من وهابي هستم؟؟وهابي وجود خارجي ندارد و اگر هم بر ضن شما چنين چيزي هست چرا نامشان را همراه اهل سنت مي آوريد؟؟اين خود توهين است.

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

1- آيا شما قبول داريد كه جنگ جمل و صفين ، كار صحابه بوده است ؟! اگر چنين است ، پس اقرار كرده‌ايد كه لعن و نفرين و... كار صحابه بوده است !

2- آنچه در مورد مناظره ذكر شده است ، حقيقت امر است ! آيا به نظر شما عنوان ديگري مي‌توان بر امتناع ايشان گذاشت ؟!

3- آيا واقعا اهل سنت شيعه را مسلمان نمي‌دانند كه در مساجد شيعه نماز نمي‌خوانند و خواستار مسجدي خاص براي اهل سنت هستند ؟ قبول كردن اين تقاضاي گروهي از اهل سنت ، در واقع قبول تفرقه بين مسلمانان است ! و ما هيچگاه اين مطلب را قبول نخواهيم كرد ! اگر خواهان نماز جماعت هستند ، مي‌توانند مانند ساير مسلمانان در مساجد نماز بخوانند !

4- در مورد وهابيت مي‌توانيد به سخنراني الباني با عنوان «اقتران العلم بالسيف» مراجعه كنيد كه خود و امثال خود را وهابي معرفي كرده است !

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

99 | مسلمان | United Arab Emirates - Dubai | ١٢:٠٠ - ٢٥ اسفند ١٣٨٨ |
با سلام ...........من يادم مياد زماني تو كتاب تاريخ خوندم كه شاه عباس مذهب شيعه رو تاسيس كردن بس جه جوري شد كه شما تمام امامان و بيامبران رو تشيع معرفي ميكنين

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

بهتر است كتاب تاريخي خود و منابع آن را به ما و ساير دوستان معرفي كنيد !

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

100 | گمنام | | ١٢:٠٠ - ٢٥ اسفند ١٣٨٨ |
بسم الله الرحمن

با سلام خدمت برادرن

جناب((مسلمان)):

احتمالا منظور شما اين است كه شاه عباس مذهب شيعه رو رسمي كرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

شما اول مطالعه كن و مطمئن شو بعد نظر بزار....... خونه خاله نيست كه با هر سوالي شيعه رو زير سوال ببري!!!!!!

بله شاه عباس مذهب شيعه را رسمي كرد وخيلي از.............. را به درك واصل كرد.

و در جواب((ابوبكر)):

ببين برادر وهابيت ريشه اش در اهل سنت است و تا حالا خيلي از اهل سنت هم به اون رو اوردن.

اگه اونا بدن پس چرا شما اهل سنت بهشون ملحق ميشين و سياهي لشكر اونا ميشين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نگو نه چون ديدم و مطمئن هستم.

شما اول يه حالي به فكر خودتون كنيد كه فوج فوج دارين وهابي ميشين بعد به فكر نماز جمعه باشيد!!!!!!!!!!

به والله يك شيخ اهل سنت بهم گفت وهابي ها هر روز مياد تو مسجد تبليغ وهابيت ميكنه شيخمون هم بهش هيچي نميگه!!!!!!!!

حتما شيختون از وهابيت خوشش اومده ديگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حرف پول كه باشه شيخاتون همه چيشون ميفروشن......... مطمئن باش....

وهابي هست فراوان هم هست............ تو نديدي دليل بر اون نميشه كه نيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حرفهاي منطقي بزن كه با عقل جور در بياد.

حزب فقط حزب علي رهبر فقط سيد علي

يا علي كه جان عالم به فذاي نامش
101 | مجيد م علي | United Arab Emirates - Dubai | ١٢:٠٠ - ٢٥ اسفند ١٣٨٨ |
با سلام
جناب كه اسم خودتان را فراموش كرده ايد و خدا را شكر حداقل خود را مسلمان ناميده ايد .
اولاً شاه عباس صحابي نبوده هر چند از بسياري از صحابي بهتر بوده .
ثانياً مگر نميدوني كه نبايد حديث دروغ به حضرت محمد ( ص ) نسبت بدهي . اين كه ميگوئي خلاف احاديثي است كه از ان حضرت در مورد تاسيس مذهب شيعه نقل شده بمثل حديث دار كه اولين حديث در مورد امامت و خلافت حضرت علي ( ع ) و به تبع ان مذهب شيعه است تا ان خطبه مشهور غدير خم و حتي حديث تقريباً ناتمام قلم و دوات ....
در نهايت اينكه گفتي "" ..... كه شما تمام امامان و بيامبران رو تشيع معرفي ميكنين .... """ صحت ندارد اصل مطلب اينه كه ما خود را شيعه حضرت محمد ( ص ) و حضرت علي ( ص ) و اولادشان تا حضرت مهدي ( عج ) معرفي ميكنيم كه انشاء الله مورد قبول حضرت حق قرار بگيرد انشاء الله

يا علي

102 | علي | Iran - Qom | ١٢:٠٠ - ١٥ فروردين ١٣٨٩ |
باعرض سلام 1.من وقتي در مورد لعن صحبت مي کنم آيه اي مي آورند که گفته است به خداي مشرکان فوش ندهيد تا آنها با خداي شما فوش ندهند قبول دارم فوش با لعن فرق دارد ولي سوال من اين است که اگر قرار است مخالفين از سب و فوش ما ناراحت شوند از لعن ما هم ناراحت مي شود. 2.آيا مولوي مراد زهي خودش از مناظره امتناع کرد يا او را مجبور به مناظره کردن کردند؟ 3.آقاي مراد زهي گفته که با شاگردانم مناظره کنيد خوب چرا آقاي قزويني با شاگردانشان مناظره نکردند؟ ياعلي

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

1- لعن ، در حقيقت كار خداست ! (همانطور كه در ترجمه لعن آمده است كه طلب دوري از رحمت خداست)‌و معني ندارد كه خداوند از رحمت خويش دور شود يا نيكان را از رحمت خويش دور كند ! اما دشنام يعني اهانت كردن ، و هم به خدا و هم به بزرگان مي‌شود اهانت كرد !

به همين سبب ،‌ از سب دشمنان دين نهي شده است تا بزرگان دين مورد سب قرار نگيرند ، اما در لعن اين ضرر مترتب نمي‌شود !

2- در اين زمينه از خود ايشان سوال كنيد !

3- قاعده مناظره اين است كه وقتي كسي شكست مي‌خورد ، بايد بزرگ‌تر از او براي مناظره بيايد و نه شاگرد او ! معني ندارد كه بعد از شكست ، دعوت كند كه شاگردان او با جناب دكتر مناظره كنند ! البته شاگردان جناب دكتر مي‌توانند (طبق قواعد مناظره) براي مرحله بعدي با جناب ملازاده مناظره كنند !

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

103 | بنده خدا | Iran - Tehran | ٢٠:٣٨ - ٢٠ آبان ١٣٨٩ |
با سلام خدمت دشمنان دين شيعيان :
سوال چرا مولوي عبدالحميد با شما مناظره نکرد؟تا من يادمه هر چي علما سني بر شما پيروز شدند شما اون قسمت ها را موجه جلوه داديد براي مثال اگر به تقويمهاي قبل از سال 69 نگاه کنيم چيزي به نام شهادت حضرت فاطمه نيست ولي متعصفانه شما به عنوان دوستدار حضرت علي که درهاي خيبر را از جاي کند به او اهانت کرديد شما برايتان حضرت علي يا حضرت فاطمه مهم نيست شما به دنبال منافع خودتانيد يک چيز ديگه شما ميگيد حضرت مهدي آخر زمان نمي آيد راستي بعد از حضرت مهدي چند سال ديگه دنيا پا برجاست دروغگوها
104 | صفي الله مسافرزداه از افغانستان | | ٠٩:٥٨ - ٢٤ آذر ١٣٨٩ |
با عرض سلام نميدانم اين مخالفت بزرگ بين شيعه و سني در چي چيز است ما همه مسلمان هستم به پيامبر اسلام و همچنان به قران ايمان کامل داريم بزرگان دين از قران و احاديث پيامبر بزرگان اسلام براي رفاه جامعه اسلامي استفاده مفيد نمايند از پيام برادران که نوشته اند هم از شيعه و سني دور از منطق است آنها با يک ديگر مناظره کرده حقانيت مذهب خود را ثابت مينمايند نه حقانيت اسلام را من آشناي کامل با مولوي عبدالحميد و نه دکتر قزويني دارم فقط همين را ميدانم که مناظره آنها فقط باعث تفرقه ميان مسلمانان خواهد شد اين شيعه و سني را کنار گزاريد بيائيد مسلمان حقيقي شويم. بعضي از برادران شيعه ادعا دارند که بعد از رحلت پيامبر به فاطمه الزهرا حمله صورت گرفته است نميدانم حقيقاً اين حمله از طرف کي و چيطور صورت گرفته است الله و علم ديگر اينکه در آن زمان که حمله صورت گرفته که سبب سقط چنين يعني شهادت حضرت محسن شد آنگه حضرت حسن و حضرت حسين طفل بودند يا جوان خوب اگر طفل بودند حق به جانب اگر جوان بودند چگونه اجازه داند تا بالاي والدين شان حمله صورت گيرد و در آن زمان حضرت علي کرم الله وجه کجا بود آيا شما با اين ادعا تان ضعف حضرت علي را بيان ميکنيد يا از حضرت حسن و حضرت حسين را بسيار در اين مورد فکر کردم منطق من چنين چيز را براي اجازه نداد بپذير چون ما در قرن 14 دهم هجري زنده گي ميکنيم و من چنين شخص را سراغ ندارم که بالاي والدينش حمله صورت گيرد و خود خاموشانه آن را قبول کنند که در روزگار ما به چنين شخص کلمه بي غيرت اطلاق ميشود کوشش کنيد پيش از ادعا چنين چيز ها که به غيرت بزرگان دين لطمه وارد ميکند خوب بينديشيد خوب اگر حمله هم صورت گرفته جزايش را خداوند خواهد داد در روز محشر ما نبايد در کار هاي خداوند دخالت کنيم خداوند به اشخاص که سبب نام نيکي مسلمانان ميشود جزاي خير بدهد و به کساني که سبب تفرقه افکني بين مسلمان ميشود اول هدايت نصيب کند اگر قابل هدايت نبودند به جزاي اعمال شان برساند که انشاء الله چنين خواهد شد.
105 | momen abdullah | Malaysia - Kuala Lumpur | ٠٥:٣٠ - ٢٥ آذر ١٣٨٩ |
جناب صفي الله مسافرزداه از افغانستان
يعني شما مي‌فرماييد که بنيامين وقتي برادرش يوسف (عليه السلام) را به چاه مي‌انداختند بي‌غيرت بود؟
براستي که چقدر شما نادان تشريف داريد.
لطفا از اطلاق کلمه بي‌غيريت به اولياء الهي جدا پرهيز نمائيد.

يا علي
106 | عبدالرحيم از سراوان | | ١١:٤٧ - ٢٩ آذر ١٣٨٩ |
اقاي بي فكر مواظب رفتارت باش اگه راست ميگي بيا روبرو حرف بزنيم چرا قايم شدي از خدا بترس كه در باره بزرگان نظر ميدي
107 | لااله الاالله محمدا رسول الله | Iran - Tehran | ١٧:٥٧ - ١٧ بهمن ١٣٨٩ |
با سلام موضوع مناظرات بين اهل سنت و اهل تشيع هميشه يك طرفه است مثل فيلتر كردن تمام سايتها به عنوان تبليغات وهابيت يس انان چيزي براي گفتن دارند كه اقايان جا ميزنند مولوي عبدالحميد اگر بيسواد است خوشبختانه مانند بعضي بدبختها دروغگو نيست
108 | محسن عباسي | Iran - Tehran | ١٨:٢٤ - ٢٦ بهمن ١٣٨٩ |
اصل بر تقواست نه سواد و نه نه هيچ چيز ديگر فقط و فقط تقوا- كه هيچكداممان نداريم و اگر داشتيم سر اين مساله بيهوده اينقدر مطلب نمي نوشتيم ما به مناظره و مباهله ديگران كاري نداريم ما هر يك عقل داريم ما هريك كتاب خدا را داريم بايد رفت حقيقت را شناخت و عمل كرد و بيهوده سخن نگفت
109 | علي برهاني | | ٢٤:٠٣ - ٢٨ بهمن ١٣٨٩ |
با سلام خدمت دوستان محترم حق با کيست شيعه يا سني؟ به نظر من جواب اين سوال از روشني روز هم روشن تر است البته اگر عينک تعصب را از چشمانمان برداريم. برادران اهل تشيع اختلاف اصلي خودشون را با اهل تسنن موضع امامت وصحابه ذکر ميکنند که خودش کذب محض ميباشد زيرا به نظر من اول بايد اسلام خودشون را اثبات بکنند و بعد به اثبات جانشيني بلافصل حضرت علي(رض) بپردازند. 1.شرک:"قال ربکم ادعوني استجب لکم ان الذين يستکبون عن عبادته سيدخلون جهنم داخلين" طبق اين ايه شريفه دعا عبادت است وبايد براي يک معبود باشد ولي برادران مي گويند "يا علي مدد" که بجاي خداوند از حضرت علي مدد مي خواهند که عين شرک است واگر از زاويه ي ديگر به اين جمله نگاه بکنيم يعني مخاطب قرار دادن يک شخص غايب و مدد خواستن از او واين يعني اينکه اونها دوصفت از صفاتي که مخصوص خداوند(سميع و قدير) هست را به حضرت علي نسبت ميدهند که اين عين شرک است و قسم و نذر که عبادت هستند و شما اين هارا براي امامانتان انجام مي دهيد که عين شرک مي باشد و اين يک جمله ي ساده نيست بلکه يک عقيده ي مدهبي مي باشد. 2.صداقت قران:شما معتقد به تحريف قران هستيد و کتب شما پر هست که قران تحريف شده و قران اصلي دست امام زمان مي باشد که اين با ايه "انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون در تضاد است. 3.تقيه:که يکي از صفات منافقان ميباشد و شما معتقد به ان هستين واون را عوض کردن شيوه مبارزه معني مکنيد و طبق اين عقيده خودتون رو تو دروغ گفتن وکتمان حقيقت ازاد گذاشتيد. 4.نسبت دادن صفت بدا به خداوند:يعني اينکه خداوند اول از صحابه در قران اعلام رضايت کرد ولي اون موقع نمي دانست که اينها مرتد ميشوند(معاذ الله)و بعد که ديد مرتد شدند رضايتش را پس گرفت. شما با اين همه اباطيل و خرافات چطور خودتون رو بر حق ميدونين؟شما اول نصبتون را ثابت بکنيد و بعد ادعاي ارث بکنيد .اول مسلمان بودنتون را ثابت بکنيد و بعد بيايين در باره ي ولايت حضرت علي(رض) بحث بکنين. هر وقت اين مشکلاتتون رو حل کردين با هم درباره ي امامت بلافصل حضرت علي(رض) بحث ميکنيم. خداوند همه ي گمراهان را هدايت بکند. وما علينا الا البلاغ المبين.

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

1- بهتر است در نوشتن آيات قرآن دقت كافي را به عمل آوريد تا آيات را اشتباه ننويسيد !

2- گفته‌ايد شيعه اول بايد اسلام خود را ثابت كند ! آيا اسلام چيزي غير از اقرار به شهادتين است ؟ مگر قرآن نمي‌گويد «ولا تقولوا لمن القي اليكم السلام لست مومنا»!

3- فرموده‌ايد طبق اين آيه دعا عبادت است ! بنا بر اين تنها بايد از خدا باشد ! خوب چرا وهابيت مي‌گويند اگر رسول خدا (ص) زنده بود مي‌شد از او دعا خواست ، همانطور كه فرزندان يعقوب از پدرشان خواستند؟ اگر دعا عبادت است ، چه عبادت يك زنده به جاي خدا ، و چه عبادت يك مرده به جاي خدا ؟ چه فرق مي كند ؟ هر دو بايد شرك باشد ، پس لابد مي‌گوييد خودتان نيز مشرك هستيد !

4- گفته‌ايد ما شيعيان قائل به تحريف قرآن هستيم ! اما خداوند متعال مي‌فرمايد «ومن يكسب خطيئة او اثما ثم يرم به بريئا فقد احتمال بهتانا واثما مبينا»!

آيا همه شيعه قائل به اين سخن‌اند ؟ يا تنها گروهي انگشت شمار ، كه سخنان آنها نيز دو پهلو و قابل توجيه است ؟

آيا هيچ عالم سني قائل به تحريف قرآن نشده است ؟!

با روشن شدن پاسخ اين دو سوال ، متوجه جواب خود خواهيد شد !

البته كساني كه در كتب خود روايات «خرافه غرانيق» را دارند ، نبايد شيعه را متهم كنند ! كساني كه در اصل نزول قرآن و الهي بودن آن ترديد دارند و مقدمات تاليف كتابي مثل آيات شيطاني سلمان رشدي مرتد را فراهم كردند ، چگونه مي‌خواهند خود را مدافع قرآن قلمداد كنند ؟

3- تقيه از صفات منافقان است ؟ پس به نظر شما عمار ياسر نيز منافق بوده است ؟ تقيه يك عمل جايز است كه اهل سنت آن را تنها در مقابل كفار جايز مي دانند (اگر چه ادله آنها شامل مسلمان مخالف در عقيده نيز مي شود) و شيعيان اين كار را هم در مقابل كفار و هم در مقابل مسلماني كه قصد جانش را كرده است جايز مي‌دانند ؛

البته مشخص است كه شما به خاطر دور بودن از قرآن آياتي مثل «الا ان تتقوا منهم تقاة» ويا «الا من اكره وقلبه مطمئن بالايمان» را نديده‌ايد !

4- در مورد آيه رضوان ، عبارت آيه چنين است «لقد رضي الله عن المومنين اذ يبايعونك تحت الشجرة»! آيا همه صحابه در اين بيعت حاضر بودند ؟ يعني مدينه خالي شده بود و تمامي زن‌ها و بچه ها و كل مسلماناني كه رسول خدا (ص) را ديده بودند از همه دنيا در بيعت رضوان حاضر بودند ؟

اين آيه تنها تاييدي بر مومنيني است كه در بيعت رضوان بيعت كردند و حتي شامل منافقين هم نمي شود چون به اقرار علماي اهل سنت گروهي از حاضرين در اين بيعت نيز در كشتن عثمان دست داشتند ! و...

بهتر است قبل از هرگونه استدلالي ، كمي در مورد آيات و معاني آنها و... دقت كنيد !

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

110 | عبدالله اميري | Iran - Tehran | ٠٢:٢١ - ٠١ فروردين ١٣٩٠ |
خيلي دوستدار ملاقات با ايشانم
111 | اپ | | ١٨:٣١ - ٢٩ فروردين ١٣٩٠ |
خداوند جميع شما را هدايت دهد
112 | دعوت به مناظره | | ٠٩:٢٧ - ١٢ خرداد ١٣٩٠ |
سلام عليکم

############################################
############################################

تفاوت ديدگاه خداوند متعال با مولوي هاي اهل سنت:

############################################
############################################

خداوند به پيامبر(ص) فرمود:

قل هاتوا برهانکم ،ان کنتم صادقين


و مولوي هاي اهل سنت به پيروان خودشان مي گويند :

کتب شيعه را نخوانيد و به ادله و برهان هاي شيعه توجه نکنيد. تحقيق در خصوص

صحابه هم حرام است و ما بر حق و صادق هستيم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

آيا آنان دليل شرعي و عقلي براي اين حکم خود دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟




############################################
############################################

http://www.iranmazhabi7.blogfa.com/

############################################
############################################



اللهم عجل لوليک الفرج

ياحق
113 | امين | | ٢٤:٤٠ - ٢٣ تير ١٣٩٠ |
با عرض سلام.وقتي كتاباي خود اهل سنت بر ضد خودشونه مگه مغز خر خوردن بيان مناظره؟
114 | طاها | | ٢٤:٤٧ - ٢٣ تير ١٣٩٠ |
سلام يك خاطره از زمان دانشجوييم تو زاهدان واستون تعريف ميكنم تا بفهمين واسه چي سني ها نميان مناظره كنن.
يك روز رفتم پيش يكي ازين مولوي هاي اين سني ها بهش گفتم چرا شما برعكس ما وضو ميگيرين(چپه از پايين به بالا)ميدونين بهم چي گفت؟
گفت واسه اينكه موهاي دست رو به سمت پايينه واسه همين وقتي از پايين به بالا وضو بگيريم بيشتر آب به دست ميرسه!!!!!
منم بهش گفتم پس ازين به بعد وقتي خواستي بري حموم و غسل كني دستاتو بزار رو زمين و پاهاتم ببر بالا تا بيشتر به بدنت آب برسه!!!!!!!!!
حالا فهميدين چرا نميان مناظره؟
واسه اينكه 2 زار بارشون نيس.
115 | فاتح-كابل | | ٢١:٤٣ - ٢٥ تير ١٣٩٠ |
باعرض سلام و ادب
اجازه دهيد من يک سوال دارم مطره کنم آيا شما به من گفته ميتوانيد که پيمبر (ص) شيعه بود و يا سني؟؟ به نظر من جواب معلوم است که پيمبر (ص) هيچکدام نبود . مسلمان بود
و ديگر اينکه هدف ما هر دو سني و شيعه رسيدن به خداوند است پس اين چرت و پيرت بيهوده گويي است .تشکر
116 | مجيد م علي | | ١١:٥٩ - ٢٦ تير ١٣٩٠ |
با سلام
جناب فاتحه كابلي جواب مطرح شده شما را مي دهم اما بشرط اينكه نا اخر ان بخواني و سوال مرا جواب بدهي باشه :
1 ) بله پيغمبر اسلام حضرت محمد صلي الله عليه و اله شيعه بود شيعه الله سبحان تعالي .
2 ) حضرت علي عليه السلام شيعه بود . شيعه حضرت محمد صلي الله عليه و اله و سلم بنابراين شيعه الله سبحان تعالي .
3 ) تمامي انبيا و اوصيا قبل از حضرت محمد صلي الله عليه و اله شيعه حضرت علي عليه السلام بودند و بنابراين شيعه حضرت محمد صلي الله عليه و اله كه ميشوند شيعه الله سبحان تعالي .

حالا اگر اجازه بدهيد يك سوال از شما ميكنم : ابوبكر و عمر عثمان چي بودند شيعه يا سني ؟؟از سنت كي پيروي كردند يا شيعه كي بودند ؟؟؟
........................................................======================================================

در ضمن يك حديثه از حضرت محمد صلي الله عليه و اله كه ميگه :

حدثنا مَحْمُودُ بن غَيْلَانَ حدثنا أبو دَاوُدَ الْحَفَرِيُّ عن سُفْيَانَ الثَّوْرِيِّ عن عبد الرحمن بن زِيَادٍ الْأَفْرِيقِيِّ عن عبد اللَّهِ بن يَزِيدَ عن عبد اللَّهِ بن عَمْرٍو قال قال رسول اللَّهِ صلى الله عليه وسلم لَيَأْتِيَنَّ على أُمَّتِي ما أتى على بَنِي إِسْرَائِيلَ حَذْوَ النَّعْلِ بِالنَّعْلِ حتى إن كان منهم من أتى أُمَّهُ عَلَانِيَةً لَكَانَ في أُمَّتِي من يَصْنَعُ ذلك وَإِنَّ بَنِي إِسْرَائِيلَ تَفَرَّقَتْ على ثِنْتَيْنِ وَسَبْعِينَ مِلَّةً وَتَفْتَرِقُ أُمَّتِي على ثَلَاثٍ وَسَبْعِينَ مِلَّةً كلهم في النَّارِ إلا مِلَّةً وَاحِدَةً قالوا وَمَنْ هِيَ يا رَسُولَ اللَّهِ قال ما أنا عليه وَأَصْحَابِي.

عبد الله بن عمر از رسول خدا نقل كرده است كه فرمود: سرگذشت بنى اسرائيل در باره امت من تكرار خواهد شد، بنى اسرائيل هفتادو دو فرقه شدند و امت من هفتادو سه فرقه خواهند شد، تمام فرقه‌ها اهل آتش خواهند بود مگر يك فرقه، سؤال شد: آن كدام فرقه است؟ فرمود: آنان كه بر روش من و ياران من باقى باشند.

سنن الترمذي، ج 5، ص 26، ح2641، (محمد بن عيسى ابوعيسى الترمذى السلمي،) (متوفاى 279هـ)، تحقيق: أحمد محمد شاكر وآخرون، ناشر: دار إحياء التراث العربى - بيروت.

هدف همه معتقدين به الله سبحان تعالي رسيدت به خداوند است اما يك مثل قديمي كه به خيلي از اينها ميگه : ترسم نرسي به كعبه اي اعرابي , اين ره كه تو ميروي به تركستان است

بهر حال منتظر جوابت هستم .

لبيك يا علي
117 | عمرجان از تهران | | ٠٩:٤٢ - ١١ مرداد ١٣٩٠ |
سلام اميدوارم که مانند اصحاب کهف خواري و ذلت شما دقيانوسيان را ببينيم.شما دقيانوسياني که با زدن سکه ي شيعه نام اسلام را به نام تروريست تغيير داديد.هرجا حرف از اسلام مي شود همه از آن مي گريزند.چرا؟چون شما دقيانوسيان با ديکتاتوري که به راه انداختيد ومدعي حقوق بشر هستيد و حکومت خود را به دموکراسي مي خوانيد چشم مردمان را به روي حقيقت بسته ايد و عده اي متعصب به اصطلاح شيعه اي چون شما دم از مسلماني مي زند. شماهايي که تمام مفتي هاي عربستان را اگر سني باشند بر چسب وهابيت مي زنيد.مردم مکه را وهابي مي خوانيد؟چرا؟ چون آنها حق و حقيقت هستند و شما ها را طاقت ديدن نيست که اعراب سوسمار خور به درجات اعلاي دين رسد .چرا؟چون شما 5000 سال تمدن دروغين داشتيد و چقدر به ان افتخار مي کرديد که بهترين و متمدن ترين مردم در زمان خود بوده ايد و هر جا صحبت از اعراب مي شود شما آنها را با لفظ بيابانگرد و سوسمار خور ياد مي کنيد.به راستي سخت است که شخصي چون عمر بر شما فرهنگيان 5000 ساله قد علم کند و شما را به راه دين فرا خواند.به راستي بسيار سخت است من که اگر شيعه بودم طاقت اين را نداشتم.بدتر از همه اينکه همين عمر داماد علي بود.ام کلثوم که نامش در تقويمهاي ايران نيست.بعضي جاهلان و بي خبران ام کلثوم را حتي دختر علي نمي دانند.بعضي هم با اينکه مي دانند ام کلثوم دختر علي است عمر را شوهرش نمي دانند.اگر ام کلثوم زن عمر نبود حتما برايش عزاداري و جشن تولد مي گرفتيد.اين کارها از جمله ي کارهاي فرخنده ي شما هاست که چه قدر به ان فخر مي کنيد و با اين سياه پوشيدن و شيريني و شربت خوردن هاتان خود را دوستدار اهل بيت مي دانيد.بگوييد که کنيه امام چهارمتان چيست؟چرا ابوبکر است؟چرا يک شيعه تمام صفات امام حسين را مي داند ولي کنيه امام چهارم را نمي داند؟چون براين حقايق پرده انداختند.و سعي دارند منافع خود را جست و جوکنند و عده اي عروسک خيمه شب بازي را به رقص در مي اورند و من و تو را نيز به تماشا وا مي دارند و خودشان دنبال منافع خود مي گردند. به اميد روزي که سکه هاي اين دقيانوس وقت از رواج بيافتد.و وقتي چشمانم را باز مي کنم و از خواب بر مي خيزم مردم به دين حق گراييده باشند.

پاسخ:

با سلام

دوست گرامي

اگر واقعا دنبال علت هستيد ،‌سوال كنيد كه چرا در عربستان از تدريس «الشيخ محمد العلوي المالكي» و شاگردان او و طرفداران او جلوگيري كردند ؟ آيا او شيعه بود يا سني ؟ تا متوجه شويد براي چه علماي مشهور و مطرح فعلي عربستان همگي وهابي هستند !

موفق باشيد

گروه پاسخ به شبهات

118 | علي حسيني | | ١٢:٠٥ - ٢٧ مرداد ١٣٩٠ |
با سلام
وهابي هرچقدر بد باشد،ازشيعه بدترنيست
119 | امين آغا | | ١٥:٣١ - ٢٧ مرداد ١٣٩٠ |
جناب119

ولي نظر من برعکس نظر شماست .

به نظر من خرشيعه صد شرف بيشتر از وهابي دارد.
120 | امير فقط علي(ع) | | ٠٣:٤٦ - ٠٣ شهریور ١٣٩٠ |
واقعا آقاي مولوي عبدالحميد اگه مي دوني که حق به دست شماست بيا و بزرگواري کن و با آقاي قزويني مناظره کن تا حق معلوم بشه و همه هدايت بشن در ضمن با هدايت شدن ديگران ميدوني چقدر اجر وثواب گيرت مياد؟
(در ضمن درختي که پر بارتر ميشهه شاخه هاش افتاده تر ميشه)
  بعدی [1] [2] [3] [4] [5] [6]   قبلی
* نام:
* پست الکترونیکی:
* متن نظر :
  

آخرین مطالب
پربحث ترین ها
پربازدیدترین ها